Omdat er een behoorlijk verschil bestaat tussen de stijlen van bepaalde bands(en de officiële werken) - ook al dragen ze gelijksoortige namen - vond ik het nodig om deze zo te plaatsen. Zo is er een behoorlijk verschil tussen de jazz/funk-rock van de Ian Gillan Band en de wat Deep Purple- achtige rock van Gillan. Hetzelfde geldt voor de hardrock van The Jeff Beck Group(met oa. Rod Stewart ) en de fusion die Jeff Beck heeft gemaakt. Wellicht dat de notering van Fripp & Eno ietwat overdreven was, maar het gecombineerde werk wijkt alsnog af van de solo-uitingen van beide heren.quote:Op zondag 8 maart 2009 13:03 schreef Doc het volgende:
[..]
Enige consistentie is niet te ontkennen![]()
Verder niet mis mee, maar de overlap overal is sowieso heel behoorlijk (veel artiesten van genoemde bands komen ook solo in je lijst voor), maar deze vond ik wel erg grappig.
Even wat toevoegingen:quote:Op zondag 8 maart 2009 14:11 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Er valt sowieso heel veel te combineren
Ian Gillan (zong in Deep Purple)
Deep Purple
Rainbow (Blackmore speelde in Deep purple)
Tommy Bolin (Speelde in Deep Purple)
Steve Vai (speelde ofwel in Deep Purple, ofwel in Whitesnake, de band van David Coverdale, die een paar jaar in DP zong)
Frank Zappa (Daar speelde Vai weer een tijdje bij in de band).
DIO (Ronnie James Dio zong ook in Rainbow)
Black Sabbath (Dio zong ook in Black Sabbath)
etcetera
Ah, dat is dus Geitenkaas zelf dus.quote:Op zondag 8 maart 2009 20:33 schreef Doc het volgende:
Ik ben benieuwd wie er straks wijs gaat lopen doen en bijvoorbeelde de Black Sabbath Deep Purple overlap gaat posten of alle Eric Claptons plaatst
Moet je DIO ook wel even noemenquote:Op zondag 8 maart 2009 23:57 schreef Gatenkaas het volgende:
Even wat toevoegingen:
- Ian Gillan zong ook in Black Sabbath (Born Again + tour '83)
- Tommy Bolin speelde bij het album Spectrum van Billy Cobham(die op zijn beurt bij Miles Davis en The Mahavishnu Orchestra drumde)
Een inteelt van jewelste dus.
Dat was wallofdolls hoor.quote:
Iedereen vindt dat het beste album van de Stones, maar ik vind de 3 (4) albums daarvoor veel beter....quote:Op maandag 9 maart 2009 12:04 schreef Joostebrood het volgende:
10 Rolling Stones
.....Exile on Main Street, je kan er gewoonweg niet omheen.
Ah, ik wou na het weekend de deadline gaan stellen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:24 schreef peaceman het volgende:
Aankomend weekend komt mijn lijst.
Het enige wat ik van de Stones heb zijn, The London Years, machtig album!quote:Op woensdag 11 maart 2009 10:13 schreef cafca het volgende:
[..]
Iedereen vindt dat het beste album van de Stones, maar ik vind de 3 (4) albums daarvoor veel beter....
tevens een schopje. Kom maar op met die nieuwe lijstjes!
Je neemt het weekend om na te denken; om dan na t weekend bekend te maken wanneer de deadline is?quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:55 schreef cafca het volgende:
[..]
Ah, ik wou na het weekend de deadline gaan stellen.
Voor de mierrenneukers onder ons:quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:59 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je neemt het weekend om na te denken; om dan na t weekend bekend te maken wanneer de deadline is?
Moest lachen om die J.S. Bach, die daar zo leuk tussen dat rijtje staatquote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:49 schreef Xa1pt het volgende:
Ik ga gemakshalve even uit van m'n Last FM-charts. Overigens mis ik in diverse lijstjes Radiohead.
1. Radiohead
2. God Is An Astronaut
3. Explosions In The Sky
4. Dream Theater
5. Archive
6. The Chemical Brothers
7. UNKLE
8. Ghinzu
9. Antony and the Johnsons
10. Get Well Soon
11. She Wants Revenge
12. Arcade Fire
13. Johann Sebastian Bach
14. Depeche Mode
15. This Will Destroy You
16. Vampire Weekend
17. Muse
19. IAMX
20. Mew
Wat een standaardlijstquote:Op zondag 15 maart 2009 18:43 schreef Peter88Online het volgende:
Moeilijke opgave. Een definitief lijstje kan ik dan ook niet maken. Enkel de bovenste vijf artiesten in mijn lijstje zijn definitief mijn 5 favoriete artiesten. De rest kan voor mij zo weer veranderen, maar dit is het lijstje wat ik nu maar instuur. Alles vanaf 5 tot 20 staat voor mij niet in volgorde van wat ik beter vind. Het is dus bijvoorbeeld niet zo dat ik echt The Killers beter vind dat bijvoorbeeld Elvis.
1. The Beatles
2. U2
3. Bruce Springsteen (zowel met als zonder The E Street Band)
4. Jeff Buckley
5. Queen
6. Coldplay
7. Led Zeppelin
8. Nirvana
9. The Killers
10. Elvis Presley
11. Pink Floyd
13. Kate Bush
14. Marvin Gaye
15. Jimi Hendrix Experience
16. R.E.M.
17. Janis Joplin
18. Johnny Cash
19. Rolling Stones (tot aan de jaren '70 waren ze goed, daarna hadden ze moeten stoppen)
20. Novastar
Dat komt omdat 'men' dit vindt en ik niet.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:23 schreef methodmich het volgende:
Peaceman, opvallend dat je dEUS bij drie de beste band van België noemt, maar ze niet in de top 50 hebt staan!
quote:Op zondag 15 maart 2009 18:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Hé cool.Bijna gemist. Ga ook eens nadenken. Al kan ik nu al vertellen dat ene Bob bovenaan staat bij mij.
Ik had Zanger Bob verwacht!quote:
2 minuten te laat!quote:Op maandag 16 maart 2009 00:02 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Hopelijk nog op tijd. Maar dit is het dan zo ongeveer.
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:14 schreef Robijn1961 het volgende:
Moest lachen om die J.S. Bach, die daar zo leuk tussen dat rijtje staat
Als je Radiohead maar op nummer 1 plaatst!quote:Op maandag 16 maart 2009 09:50 schreef cafca het volgende:
Mooi. Inschrijving is gesloten, ik ga vanavond aan de eindlijst werken.
Echt niet, er hoort maar 1 band op 1.....quote:Op maandag 16 maart 2009 09:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je Radiohead maar op nummer 1 plaatst!![]()
Natuurlijk.........quote:Op maandag 16 maart 2009 10:38 schreef pfaf het volgende:
Ik denk ook wel dat The Beatles het worden.
En zo niet, dan eet ik mijn pantoffels opquote:Op maandag 16 maart 2009 10:38 schreef pfaf het volgende:
Ik denk ook wel dat The Beatles het worden.
Okee, dan is het logisch. Kwam in het stukje niet helemaal naar voren, vandaar.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:39 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat komt omdat 'men' dit vindt en ik niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |