En hoe weet ik dit alles: dankzij een vooraankondiging in de VPRO gids voor het programma loladamusica!
Kijken mensen!
PS de optredens van Thelonious Monster horen tot de beste die ik ook gezien heb. Alle 3 de shows waren anders, maar volledig over de top: de band wist van te voren ook amper wat er zou gebeuren aangezien die Bob Forrest een ongeleid projectiel was/is. Van ontroerende schoonheid, via hilarisch grappig tot compleet suicidaal. En dat in anderhalf uur.
* Zanderrr denkt terug aan het legendarische TM-optreden op Pinkpop (alleen op TV gezien)..
Dat Pinkpop optreden heb ik op video staan(fantastisch interview ook met Bob achter af). Ik kwam er later achter dat dat ik ook duidelijk in beeld was tijdens dat concert .
Heb ooit met Bob Forrest gesproken tijdens een concert van Thelonious Monster in Paradiso (Bob was op het balkon geklommen om daar een tijdje naar zijn eigen band te kijken). Heb toen overhemden gewisseld, waarna hij weer het concert afmaakt terwijl hij mijn overhemd droeg (en ik 't zijne).
quote:Hé, die band heb ik ook nog. Zal eens kijken...
Op 09 maart 2001 16:30 schreef Doc het volgende:
Dat Pinkpop optreden heb ik op video staan(fantastisch interview ook met Bob achter af). Ik kwam er later achter dat dat ik ook duidelijk in beeld was tijdens dat concert.
Overigens zou ik idd gezworen hebben dat Bob al overleden was, maar ik realiseer me nu dat ik in de war ben met Lester Butler van de Red Devils, die dat jaar ook op Pinkpop stonden.
quote:Is Lester Butler dood dan? Zo kom je weer wat te weten
Op 09 maart 2001 16:32 schreef Zanderrr het volgende:
Hé, die band heb ik ook nog. Zal eens kijken...Overigens zou ik idd gezworen hebben dat Bob al overleden was, maar ik realiseer me nu dat ik in de war ben met Lester Butler van de Red Devils, die dat jaar ook op Pinkpop stonden.
[en Zanderrr, mocht je nog op zoek gaan: ben te herkennen aan een zeg maar als Little Steven van Zandt gedragen groene hoofddoek met doodskoppen (details mijn vriend, details, daar draait het allemaal om) er op en een wit TheloniousMonster t-shirt ; BTW *OFF topic*, had je mijn mailtje van gister nog ontvangen?]
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 09-03-2001 17:28]
quote:I was there....toen die in een mega zatte bui daar ff de stellages inklom en zo en uiteindelijk z'n knie bezeerde
Op 09 maart 2001 16:30 schreef Doc het volgende:Dat Pinkpop optreden heb ik op video staan(fantastisch interview ook met Bob achter af). Ik kwam er later achter dat dat ik ook duidelijk in beeld was tijdens dat concert
.
Would be nice to have Bob back...
En was ie zelf onsterfelijk geworden,
Bij wijze van.
quote:Dat terwijl hij bezig was de gitarist in te tapen, met daarna een mooi staaltje overacting: "I broke my fucking leg, man..."
Op 09 maart 2001 17:40 schreef DIGGER het volgende:
...en uiteindelijk z'n knie bezeerde...
En bij ieder concert wat ik gezien had was er wel een actie waarbij hij dronken of anderszins geïntoxiceerd er een historische show van maakte waarbij hij weer eens net niet overleed (vandaar ook mij topictitel )
(hoop dat het in hoge resolutie nog te lezen is... )
Wat ik van m zag en hoorde beviel me wel ga ik wat meer van luisteren en misschien kopen, je hoorde echt de emotie erin zegmaar. Begreep ik goed dat zijn zoon nu ook in die band zit? Die vond ik ook goed spelen in dat programma iig hij heet Elijah Forest als ik het goed onthouden heb.
en een ander fragment was toen ie aan het zingen was,
Ja dan weet je weer waarom starmaker zo afzichtelijk is:
It's about the heart!!
Bij de eerste keer draaien vond ik 'm niet zo sterk: meeste songs met een redelijk laag tempo, en beetje te singersongwriter-achtig, maar wat me wel opviel was dat de nummers die ik in de documentaire had gezien wel sterk vond. Dat kon twee dingen betekenen: ze hadden alleen de sterke nummers gebruikt of ik moest de nummers minstens twee keer horen voordat ze echt doordrongen. Het bleek het laatste te zijn. Nu na de CD 4 keer gedraaid te hebben kan ik melden: WAT EEN FANTASTISCHE CD!!! Echt grandioos. Mooie melodieen, fantastische teksten [veel hebben te maken met zijn (overwonnen) heroine/crack verslaving], emotioneel. Echt geweldig dus. Qua stijl vind ik er ook wat Gram Parsons in zitten (met name het nummer 4AM(rain)) waar de samenzang tussen Bob en de backin vocals mij compleet ontroeren: Gram & Emmylou revisited.
Dus luister twee keer naar de CD en kopen dus!
(misschien later een langere review)
Overigens opmerkelijk: op de CD staat 1999 (c) en is nu pas uit in NL!
Daar staan Monaco en dat ander nummer niet op. Hoe kom je daar aan Machiel!?
* Me is Q-rius! Me wants to hav dees trax 2!
quote:Gitaristje, van 1 of ander bandje,
Op 21 maart 2001 12:09 schreef Machiel het volgende:
ene John Frusciante
Red hot sjilly Pepers
Of zoiets?!
Hum nog even wat meer nummertjes van t album luisteren en waarschijnlijk kopen dat album
Ps. ik heb veel meel gehad maar niet van Doc Maar nu wel al 2
[Dit bericht is gewijzigd door Machiel op 26-03-2001 15:06]
Want You come and go like a posong van The Bycicle Thief is en blijft zo'n geweldig album (driemaal daags draaien!).
Meer info op
www.thebyciclethief.com
quote:oooooh die!
Op 21 maart 2001 16:43 schreef tong80 het volgende:
Gitaristje, van 1 of ander bandje,Red hot sjilly Pepers
Of zoiets?
THANX A MILLION!
Ik draai nu "You won't be missed" al ruim een uur en kan het nu ongeveer meezingen (mag ook wel na zo'n 15 a 20 keer nonstop draaien ). Wat een mooi nummer. Ben benieuwd wat de 'status' van het nummer is. Staat niet op de CD,maar of het ergens officieel uitgebracht is weet ik niet.
Voor gij onwetende die niet weten die dit nummer niet kennen: typisch BobForrest/TheloniousMonster-achtig, met elementen van BevisFrond en MatthewSweet.
"I was I rehab with a girl, a couple of month
She found out she was positive, and enough is enough
Right of the door
To the bathroom floor"
"You might as well die now
You better start to believe in something new
'Cause what you believe are lies
And you won't be missed"
Mooooooooooooooooooooi
quote:Helaas zijn er nog velen met jou.
Op 26 maart 2001 16:50 schreef Dylan Dog het volgende:
Echt nog NOOIT van hem gehoord...
Hopelijk kan dit topic daar enigszins een beetje verandering in te brengen.
Napster om het uit checken hoe waanzinnig goed het wel niet is en ren vervolgens naar je platenboer om het album van The Biycicle Thief op te eisen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |