En wie denk je dat die liedjes schrijvers inhuurt? Zijzelf dus, ze weet precies wie ze op welk moment moet hebben.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:51 schreef arie_bc het volgende:
Alleen Madonna snap ik echt niet, altijd met der tijd mee ge gaan? Ik denk vooral altijd de juiste liedjes schrijvers ingehuurd die geld voor haar konden maken ^^
Bob Forrestquote:Op woensdag 25 februari 2009 23:29 schreef Doc het volgende:
Dat zijn serieuse lijsten ...
Ik zal eens mijn persoonlijst maken met de ultieme bands en zo maar mijn echte muzikale helden zijn personen:
Individueen die in topbands (Kyuss, Thelonious Monster en Luscious Jackson respectievelijk) gespeeld hebben en ook alle drie solo albums gemaakt hebben, en hebben ook samengewerkt in " side project" (Che, the Bicycle Thief en the Ko-Stars respectievelijk). Ze treden met bands op en ook solo. En alles wat ze gemaakt hebben is werelds. Ze hebben nog NOOIT een slecht album gemaakt in welke vorm dan ook. Helden met een hele grote H.
Brant Bjork - Melkweg 23-4
Bob Forrest is Alive!
Het grote Jill Cunniff topic
.
Ik heb nog een overhemd van 'm. We hadden shirts geruild in Paradiso.quote:
Dat maakt haar een briljant zakenvrouw/marketingvrouw maar maakt dat haar ook een goed artiest? ^^quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:55 schreef ranja het volgende:
[..]
En wie denk je dat die liedjes schrijvers inhuurt? Zijzelf dus, ze weet precies wie ze op welk moment moet hebben.
Wat is een artiest? Als dat alleen iemand is die zelf liedjes schrijft dan vallen er veel grote namen af.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:38 schreef arie_bc het volgende:
Dat maakt haar een briljant zakenvrouw/marketingvrouw maar maakt dat haar ook een goed artiest? ^^
Dat ben ik wel met je eens op zich.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:56 schreef ranja het volgende:
[..]
Wat is een artiest? Als dat alleen iemand is die zelf liedjes schrijft dan vallen er veel grote namen af.
Volgens mij is het volledige plaatje de artiest, dus inclusief performance en marketing/pr.
Maar uiteindelijk gaat het er toch om - lijkt mij - hoeveel plezier je aan de muziek van een artiest beleeft.
Ik was vroeger helemaal idolaat van X-Japanquote:Op donderdag 26 februari 2009 15:05 schreef Desunoto het volgende:
#1 X Japan *
* Toelichtinkje bij top artiest:
X Japan - eigenlijk niet nodig. Legendarische band. Nummers als Art of Life, Kurenai en X zijn prachtvoorbeelden van metal die andere bands niets doen lijken. Daarnaast hebben ze de legendarische ballads zoals Crucify My Love, Tears en Endless Rain.
Van alle lijsten identificeer ik me het meest met die van jou. Gorki staat ook lekker hoogquote:Op donderdag 26 februari 2009 16:33 schreef methodmich het volgende:
FOK! artiesten top 100 allertijden
Heb mijn lijst gedeeltelijk van toelichting voorzien, helaas was de termijn verstreken voor de laatste paar Maar als iemand daar nog een aparte toelichting van wel, dan geef ik die desgewenst wel.
Ik dacht - vrienden zet ik op 1quote:
Die volgorde moet je niet al te veel van aantrekken. Unida staat bijvoorbeeld ook veel te laag en Curtis Mayfiled ook, en Jimi staat wat aan de lage kant. Madonna staat overigens wel terecht hoog, als is het nu wel aan de heel hoge kantquote:Op donderdag 26 februari 2009 22:59 schreef Conversatie het volgende:
Wel raar dat je met zoveel stoner bands Jimi Hendrix maar op no. 77 hebt. Eigenlijk is het sowieso raar dat je Jimi Hendrix maar op 77 hebt!Boven Madonna zelfs
Haha, hoe dan ook mooi lijstje.
Bedoel je niet Earsong?quote:Op donderdag 26 februari 2009 23:18 schreef tong80 het volgende:
35 The Bevis Frond
Doc die band hebben we nooit gedeeld. The Eye song
Die bedoel ik. Eén van mijn favoreite nummers all time.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 00:13 schreef ranja het volgende:
[..]
Bedoel je niet Earsong?
Ik zoek dit nummer al tijden. Ooit gehoord bij Fons en Lotje. Geen idee waar het op staat of wat nog meer leuk is, ze hebben nog al veel muziek uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toelichting op een aantal willekeurige bands.
Queen
All time favourite. Band bij toeval leren kennen toen Ajax halverwege de jaren '90 zo succesvol was en het "We are the champions" regelmatig van de tribunes in De Meer en het Olympisch Stadion rolden. Vervolgens een poos niks mee gedaan totdat ik voor het eerst eens goed naar Bohemian Rhapsody luisterde en Bicycle race en voor mijn het beste nummer van Queen Innuendo. Vind het nog altijd dood-en-dood-zonde dat Freddy Mercury dood is. Had hem echt erg graag een keertje live zien perfomen.
Micheal Jackson
Je kunt zeggen wat je wilt. Hij heeft de popmuziek veranderd, en de videoclip zo ongeveer uitgevonden. Thriller is misschien wel het beste album ooit en iedereen kent hem. Bijna niemand heeft nooit van hem gehoord. Vroeger zeker een beeldbepalend artiest met wie je je graag vereenzelfigde.
AC/DC
Lekker hard, lekker onbenullig. Heerlijke gitaren en gewoon een goede band.
Coldplay
Beste band van het afgelopen decennium. Met Pareltjes als Clocks, Speed of Sound, Talk en recentelijk Viva la Vida. Ik vind dat ze blijven vernieuwen en steeds net ietsjes anders uit de hoek komen, daardoor denk ik dat we nog lang niet van ze af zijn
DJ Tiesto
Nederlands Topproduct, herhaaldelijk beste DJ ter wereld. Toch "slechts" net in de top20. Tuurlijk ik vind het bij tijd en wijle verschrikkelijk goed danwel geniaal. Er is alleen beter spul gemaakt. In een '90's danwel '00's lijstje zou hij ongetwijfeld erg dik in de top 3 gestaan hebben. Nu helaas niet.
Dat zeg je over elk mooi nummerquote:Op vrijdag 27 februari 2009 00:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die bedoel ik. Eén van mijn favoreite nummers all time.
Hij nog heel heel veel meer gemaakt (en imho ook mooiere nummers): alleen al de hele A New Riverhead LP is een 100% klassieker met alleen maar mooie nummers - check Ranja's youtube link met vandaaruit de nummers He'd be a diamond, Waving en Stain on the Sun, allen van die LP. Dat laatste nummer heb ik ook 7 jaar geleden op een Fok CD gezet (project waarbij een groep users op MUZ verzamel-CDs rond stuurden).quote:
Nu niet meer?quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:25 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Ik was vroeger helemaal idolaat van X-Japan
Kan iemand mij uitleggen wat er zo goed is aan The Beatles?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:54 schreef Robijn1961 het volgende:
1. The Beatles
2. The Beatles
3. The Beatles
4. The Beatles
5. The Beatles
6. The Beatles
7. The Beatles
8. The Beatles
9. The Beatles
10. The Beatles
Dank u.
Meen je dit nou?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:56 schreef Siniti het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen wat er zo goed is aan The Beatles?
Dit meen ik ja. Ik heb veel geluisterd, zitten een boel catchy popliedjes bij maar voor de rest niks bijzonders. Dat ze zo'n grote invloed hebben gehad geloof ik wel, maar ik vind de muziek over het algemeen niks bijzonders.quote:
Wauw...dan ben je 1 van de weinigenquote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:00 schreef Siniti het volgende:
[..]
Dit meen ik ja. Ik heb veel geluisterd, zitten een boel catchy popliedjes bij maar voor de rest niks bijzonders. Dat ze zo'n grote invloed hebben gehad geloof ik wel, maar ik vind de muziek over het algemeen niks bijzonders.
Vooral die Ringo McJagger. Da's echt een virtuoos.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:54 schreef Robijn1961 het volgende:
1. The Beatles
2. The Beatles
3. The Beatles
4. The Beatles
5. The Beatles
6. The Beatles
7. The Beatles
8. The Beatles
9. The Beatles
10. The Beatles
Dank u.
Ja, kan echt merken dat je er veel van afweetquote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vooral die Ringo McJagger. Da's echt een virtuoos.
Hey, de Beatles is mijn favoriete band. Alleen hun jaren tachtig werk vind ik wat minder. Te veel keyboards.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:07 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Ja, kan echt merken dat je er veel van afweet
Kijk alleen eens naar de tekst van Yello Submarine en naar Ob la di Ob La daquote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:56 schreef Siniti het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen wat er zo goed is aan The Beatles?
Werkelijk waar briljant.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 03:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kijk alleen eens naar de tekst van Yello Submarine en naar Ob la di Ob La da
Geen Slayer?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 21:23 schreef Ulx het volgende:
Nou ok dan.
Laat ik ook maar eens gaan doen alsof ik meedoe. Dit zijn ze wel, denk ik.. Vanaf nummer één ligt de volgorde niet vast.
Had ik er gisteren wel ergens tussen. Waarschijnlijk tijdens het verschuiven verdwenen.quote:
1. Was te verwachtenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 21:23 schreef Ulx het volgende:
1. Radio Birdman
5. Monster Magnet
8. The Bevis Frond
10. Sonic Youth
11. David Bowie
21. The Meters
23. Can
24. Hank Williams
25. Buddy Holly
26. Ministry
38. KYUSS
41. The Saints
43. Roxy Music
Ik ben het hier eigenlijk ook wel mee eens.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:00 schreef Siniti het volgende:
[..]
Dit meen ik ja. Ik heb veel geluisterd, zitten een boel catchy popliedjes bij maar voor de rest niks bijzonders. Dat ze zo'n grote invloed hebben gehad geloof ik wel, maar ik vind de muziek over het algemeen niks bijzonders.
Ik heb spijt dat ik The Bevis Fond niet h\b genomineerd.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Had ik er gisteren wel ergens tussen. Waarschijnlijk tijdens het verschuiven verdwenen.
51. Slayer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |