quote:Op woensdag 11 februari 2009 17:24 schreef firewirecable het volgende:
Als je de volgende keer de zon precies achter de Siege Saüle zet en een groot diafragma gebruik dan heb je er minder last van, en zul je meer detail in je foto hebben.
Zie hier een voorbeeld van mij met een volle zon van voren (maar dan achter een object geplaatst)
[ link |
f2.8 1/800 iso 100
Bedankt voor het commentaar, alleen was die foto meer als 'voorbeeld' bedoeld. Ik had die foto ergens vorig jaar als eens geplaatstquote:Op woensdag 11 februari 2009 18:17 schreef ElizabethR het volgende:
FWcable
+ Mooi lang shot, prima perspectief, dat nog eens doorloopt in de toren. Fraaie belichting ook.
- Had de torenspits er net niet bijgekund??
+ De compositie! Geniaal hoe die foto recht in je lens kijkt.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:32 schreef Ymke het volgende:
@ElizabethR , zo hee die is echt helemaal over de top , geweldig . Wil dat tuukje wel eens zien op een landschap van je.. Vind het wel wat druk zo , met wat minder mensen komt het mi wat beter over
Vogeltje
[ afbeelding ]
En dat was precies de bedoelingquote:
+ ik kan ze bijna ruiken..quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:03 schreef Noxa het volgende:
[..]
+ De compositie! Geniaal hoe die foto recht in je lens kijkt.
- Iets grotere dof, dan was de tip van de snavel net scherp geweest (of is dat bewegings onscherpte)
Overall gewoon een erg vette foto!!
[ afbeelding ]
Vond deze in m'n lightroom stash. Doet het erg goed als wallpaper.
DIt zijn anders wel hele gespannen rozen hoorquote:Op woensdag 11 februari 2009 21:49 schreef woid het volgende:
[..]
+ ik kan ze bijna ruiken..
- mis de spanning (omdat er opbouwende kritiek verlangt wordt)
[ afbeelding ]
ergens heb je gelijk... namelijk de kleuren vloeken...quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:37 schreef Noxa het volgende:
[..]
DIt zijn anders wel hele gespannen rozen hoor
omg! wat een geweldige foto!quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:49 schreef woid het volgende:
[..]
+ ik kan ze bijna ruiken..
- mis de spanning (omdat er opbouwende kritiek verlangt wordt)
[ afbeelding ]
Misschien kun je eens een keer proberen om aan te geven waaróm je het een mooie foto vindt?quote:Op donderdag 12 februari 2009 22:05 schreef Row-1 het volgende:
+Mooie foto!
-Vind em net iets te kleurloos, kan ook kwestie van smaak zijn.
[ afbeelding ]
thnxquote:Op donderdag 12 februari 2009 19:41 schreef Chanty het volgende:
+ Compositie en de dof zijn erggg lekker
- Lastig vind het namelijk een erg toffe foto, maar ben op zich benieuwd hoe hij zou worden met alleen de kaart als achtergrond, dus het zwarte gedeelte weg![]()
Nou nou nou zeg, heb ik je pijn gedaan ofzo? Zo kom je over, ik vind de foto gewoon mooi, mooie compositie en leuk onderwerp, zo beter dan? Sorry dat het niet uitgebreid was maar het was dus niet om er snel vanaf te zijn, ik wist op dat moment gewoon ff niks anders te zeggen dan dat het een mooie foto was? Hoef je me niet meteen aan te vallen, of ben ik nou gek?quote:Op donderdag 12 februari 2009 22:20 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Misschien kun je eens een keer proberen om aan te geven waaróm je het een mooie foto vindt?
Commentaren in dit topic die alleen maar 'mooie foto' zeggen daar heeft een fotograaf heel weinig aan.
In ieder geval vind ik het commentaar wat jij nu hebt gegeven enorm minimaal en 'jezelf er snel vanaf maken'.
Ik zal wel weer te knorrig overkomen, maar dat is zeker niet de bedoeling, dus je hoeft je niet aangevallen te voelen. Maar het komt zo vaak voor dat hier mensen een foto dumpen met even gauw een paar snelle woorden als beoordeling van de voorganger dat ik er soms wel eens moe van wordt. Het is hier juist de bedoeling dat je probeert de foto's te analyseren. Dus waaróm je de foto mooi vind, wat je er zo in aanspreekt, of juist niet. Wat je eventueel zou verbeteren als je zelf de foto gemaakt zou hebben, etcetera, etcetera.quote:Op donderdag 12 februari 2009 22:26 schreef Row-1 het volgende:
[..]
Nou nou nou zeg, heb ik je pijn gedaan ofzo? Zo kom je over, ik vind de foto gewoon mooi, mooie compositie en leuk onderwerp, zo beter dan? Sorry dat het niet uitgebreid was maar het was dus niet om er snel vanaf te zijn, ik wist op dat moment gewoon ff niks anders te zeggen dan dat het een mooie foto was? Hoef je me niet meteen aan te vallen, of ben ik nou gek?
Nee, en dat was ik niet van plan ook. Zeker niet aangezien ik zelf geen foto plaats. De volgende die een foto plaatst zal hopelijk constructief op jouw foto reageren.quote:Op donderdag 12 februari 2009 22:43 schreef Row-1 het volgende:
Maaaarr, ondertussen heb jij ook nog steeds geen commentaar op mijn foto gegeven?
Klopt ja van dat wit, kan hem wel helemaal wit maken maar twijfel of ie dan niet te hard wordtquote:Op donderdag 12 februari 2009 20:11 schreef Konami het volgende:
+ Lekker minimalistisch
+ Strak
- Wit is niet wit, het lijkt wel een gele kleurzweem te hebben.
[ afbeelding ]
Thank you!!quote:Op donderdag 12 februari 2009 11:19 schreef pinquit het volgende:
[..]
omg! wat een geweldige foto!
+ leuk moment
+ compositie
+ kleuren
+ scherpte
- ...sorrie. ik kan écht niks vinden
![]()
+Mooi model en mooie houding. Ze heeft een natuurlijke look die erg goed bij de bewerking van de foto past.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 00:52 schreef Konami het volgende:
+ Idee
+ Compositie (doet me denken aan een camera die net een "shift" maakt voordat er daadwerkelijk gebeten wordt).
+ Mooi dat de hand zo uit het niets lijkt te komen.
- Paarse zweem?
- De gezichten mochten iets lichter.
- Ik zou die twee opvallende blaadjes rechtsboven de rechterpersoons hoofd weg hebben gehaald. (Dit is mierenneukerij.)
- Niet geïnteresseerde(?) blik van de persoon die gaat bijten.
- Volgens mij kloppen de beide blikken niet echt.. Maar ja, mijn reactie is gebaseerd uit een samenvoegsel van refenties uit de vampieren films.
[ afbeelding ]
Voor een grotere versie: klik
+ mooi hoe beide wijnglazen in een lijn staan, continuïteitquote:Op vrijdag 13 februari 2009 12:00 schreef Debsterr het volgende:
[..]
+Mooi model en mooie houding. Ze heeft een natuurlijke look die erg goed bij de bewerking van de foto past.
-De bewerking heeft een soort vlekken, waardoor haar huid een beetje raar oogt. Ook is er aan de bovenkant voor mijn smaak te krap gekaderd, haar haren zijn er bijna af nu.
[ afbeelding ]
Een avondje wijn drinken en roken bij een goede vriend van me.
Woon een paar kilometer van Eindhoven Airport af, maar zo laag vloog ie nou ook weer niet overquote:Op vrijdag 13 februari 2009 14:37 schreef omniradius het volgende:
Nice Row-1! Dan moet je wel een flinke lens hebben (of woon je naast schiphol en vliegen ze elke dag 100 meter boven je huis langs)
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:01 schreef woid het volgende:
[..]
Thank you!!
toen ik vandaag keek was ie niet thuis
[ afbeelding ]
+ mooie kleurenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:55 schreef Row-1 het volgende:
+Mooie scherpte op het voorste glas, verder weet ik niet zoveel goeds want IMO is de foto niet zo mooi.(no offense)
-Drukke foto, veel te donker in mijn ogen, wat is het onderwerp nou precies,alles lijkt net iets te bruin.
Genomen op volledig zoom vanaf me kamer (18x)
[ afbeelding ]
Ik kom weer zeiken hoor.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:52 schreef woid het volgende:
[..]
+ mooie kleuren
- beetje saai onderwerp
vakantie kiekje uit 2004![]()
[ afbeelding ]
wel voor de beoordeling:
van de zelfde vakantie
was lastig
het woei nog al, dus stil zitten deed ze niet...
[ afbeelding ]
Jij moet ook nog even de OP lezen...quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:12 schreef omniradius het volgende:
Anyway, ik ben nog niet geweest vandaag
dusss bij deze:
[ afbeelding ]
Beetje abstract, maar ik vond hem wel vrij goed gelukt
zeikerdquote:Op vrijdag 13 februari 2009 18:20 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik kom weer zeiken hoor.
Misschien wil jij de OP ook eens even lezen?? Het is de bedoeling dat je één foto per dag plaatst. En dit is al nummer 3 van jouw hand vandaag. Als je meerdere foto's wilt laten zien kun je het beste een showcase openen.
/einde gezeik
tis een nieuwe dag, dus ik mag weerquote:Op zaterdag 14 februari 2009 01:11 schreef Evil_Boterbloem het volgende:
@ElizabethR
+ De bewerking! Op full sized leuk plaatje
- De bewerking. Komt totaal niet over op klein formaat.
[ afbeelding ]
Goede compositie, en leuke timing! Je hebt een mooi moment te pakken. De kleuren en contrast vind ik niet zo mooi uitpakken. Beetje postprocessing zou dit wel fixen denk ik.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:13 schreef snoezelkok het volgende:
- onscherp
- die zon weerkaatsing
- de zee loopt leeg naar links
+ uitsnede
Hier eentje van mij van mijn kleine neefje. Vanochtend gemaakt
[ afbeelding ]
+ oldskool effect is wel nice. Geeft voor mijn gevoel ook de juiste sfeer voor een pub weer. (Snatch sfeertje)quote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:53 schreef Ronalld het volgende:
[..]
Goede compositie, en leuke timing! Je hebt een mooi moment te pakken. De kleuren en contrast vind ik niet zo mooi uitpakken. Beetje postprocessing zou dit wel fixen denk ik.
[ afbeelding ]
Pub shotje. Bewust de nabewerking wat oldskool gedaan, vond het wel leuk uitpakken.
Saba?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:24 schreef woid het volgende:
[..]
tis een nieuwe dag, dus ik mag weer
+ wow, lekker scherp, mooi die bloem erbij
- wow , lekker scherp, moet dat nou.. dat gekwijl?
[ afbeelding ]
De reden dat de foto zo grijs is is dezelfde reden waarom mijn wintersport dit jaar geen succes was. Dag 1 van de 5 prachtig mooi weer, de andere 4 dagen mist, mist, en veel meer mist, en dus alleen lopend de bergen in geweest. Jullie veel plezier alvast!quote:Op zondag 15 februari 2009 18:00 schreef Noxa het volgende:
@ ries89, sneeuwnog paar weekjes en dan sta ik ook weer op de plank!
+ hoe langer ik er naar kijk, hoe meer ik verwacht dat er een wolf in zit die zal toe happenquote:Op zondag 15 februari 2009 21:00 schreef Debsterr het volgende:
@Noxa
+Geweldige scherpte, supermooi vastgelegd hoe de drup kapot springt. Nergens te wit of te donker, mooie kleuren.
-De druppel landt op een omgedraaid glas? In ieder geval, dat is scheef.. Ook zit er onderin de foto een reflectie in het glas van iets wat erachter staat of ervoor, dat leidt bij geconcentreerd kijken wat af.
De mijne: vandaag bij schoonpaps op de boerderij geweest, alle lammetjes foto's zijn onscherp (hyperactieve stuiterballen!) maar dit schaap vond het wel gezellig:
[ afbeelding ]
In dat geval: Saba is in meerdere opzichten uniek, het is de enige (herkenbare) vulkaan in het Koninkrijk, het hoogste punt van het Koninkrijk, EN het heeft de kortste start-/en landingsbaan op een commerciel vliegveld in de wereld. Jammer dat je dat laatste niet in de foto hebt laten zien. Aan de andere kant: het is wel een leuke plaat van een 'Twotter'quote:
komt nogquote:Op maandag 16 februari 2009 10:06 schreef RonaldV het volgende:
[..]
In dat geval: Saba is in meerdere opzichten uniek, het is de enige (herkenbare) vulkaan in het Koninkrijk, het hoogste punt van het Koninkrijk, EN het heeft de kortste start-/en landingsbaan op een commerciel vliegveld in de wereld. Jammer dat je dat laatste niet in de foto hebt laten zien. Aan de andere kant: het is wel een leuke plaat van een 'Twotter'
+redelijk scherpquote:Op maandag 16 februari 2009 09:24 schreef woid het volgende:
[..]
+ hoe langer ik er naar kijk, hoe meer ik verwacht dat er een wolf in zit die zal toe happen
+ mooie oogjes
- had wat meer licht in gemogen
mijn zelfportret (je kan me zien zitten in het oog, was op 30 cm afstand, ik had geen tele. ook op Saba)
[ afbeelding ]
+ mooi gevonden reflectiequote:
+ Scherptequote:Op woensdag 18 februari 2009 17:19 schreef Danny het volgende:
@OUWESOK
+ Mooie symmetrie. Elektriciteitsmasten hebben wel iets cools over zich
- misschien tikje meer contrast, maar da's muggenziften.
Wolfje (eigenlijk Wolverine, maar we noemen haar Wolfje)
[ afbeelding ]
(bigger @ flickr)
Nice!!quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:31 schreef firewirecable het volgende:
Mooie met die grote weg lopende letters en goed gebruikt gemaakt van het dof. Tevens vind ik het 'vieze' van de foto het goed doen met het onderwerp.
De schaduw/reflectie onderin vind ik een beetje jammer.
PRBB BCN
[ link | afbeelding ]
+ mooi landschapjequote:Op woensdag 18 februari 2009 19:58 schreef ElizabethR het volgende:
FWC
+ Geweldige vlakverdeling, en ook mooie toning die toch zorgt voor 'kleurverschil' in de foto, zels al issie B/W, wat ik overigens een must vind voor dergelijke foto's. Compositie vind ik dus erg mooi. Heerlijk abstracte sfeer geeft de foto zo weer.
- Majh, die voel je vast al aankomen. Jammer dat de belichting niet gelijk is, anders had alles er nog meer uitgeknald volgens mij en was het helemaal een superstrakke plaat geworden
Mijne
[ link | afbeelding ]
De horizon staat een tíkkeltje scheef. Verder niet storend ofzo, gewoon een detail.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:25 schreef Kamermans het volgende:
[..]
+ mooi landschapje
- de bewerking vind ik het verpesten, de wolken worden er bijvoorbeeld heel vies door
[ afbeelding ]
+ Aardig effect met die hoek, het maakt de foto bijzonderquote:
+ De lichtjes in de vertequote:Op zaterdag 21 februari 2009 21:50 schreef klappernoot2000 het volgende:
+ Aardig effect met die hoek, het maakt de foto bijzonder
- weinig interessante lucht helaas, maar daar kun je natuurlijk niets aan doen.
De mijne van vandaag:
Newcastle harbour nét voor donker, en voordat bij mij ook het licht uitging na het nuttigen van de nodige alcoholische versnaperingen..
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 22 februari 2009 10:26 schreef firewirecable het volgende:
Gisteren morgen een rondje Parc Güell gedaan.
[ link | afbeelding ]
Scheef?quote:Op zondag 22 februari 2009 18:37 schreef omniradius het volgende:
+ Mooi middeleeuws sfeertje
- De foto is een beetje scheef voor mijn gevoel
- Vind hem ook te eentonig kwa kleur, bijna alles is in dezelfde tint bruin
Met scheef ben ik het wel met hem eens. En ik denk dat hij bedoelt dat overal een beetje bruine gloed overzit.quote:Op zondag 22 februari 2009 18:48 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Scheef?
Eentonig qua kleur? Ik zie zwart, grijs, wit, groen, geel, bruin, aardekleuren dus. Zoals het er daar uitziet.
Wat moet ik dan doen volgens jou om hem minder eentonig te maken van kleur? Inkleuren ofzo?? Waarmee? Roze?
De witbalans op je foto klopt niet.
Interessante omgevingquote:Op zondag 22 februari 2009 16:50 schreef ElizabethR het volgende:
taxibabe
+ leuke kleurtjes
- foto vind ik totaal niet interessant om naar te kijken. Ik denk dat dat komt omdat er totaal geen speelsheid in de foto zit. Had hem eens schuin genomen, of met een andere DOF.
Mijne, Ross Abbey is een ruine van een klooster in Headford. Het dateert al ergens vanuit de 14e eeuw en er zijn nog graven van 1400nogwat. Dit is de grote zaal
[ link | afbeelding ]
Hoe moet ik bij die foto een andere DOF nemen?? Leg dat eens uit?quote:Op zondag 22 februari 2009 16:50 schreef ElizabethR het volgende:
taxibabe
+ leuke kleurtjes
- foto vind ik totaal niet interessant om naar te kijken. Ik denk dat dat komt omdat er totaal geen speelsheid in de foto zit. Had hem eens schuin genomen, of met een andere DOF.
Tjongejonge zeg, als je alleen maar de hemel ingeprezen wil worden moet je hier geen foto's plaatsen! Het is de bedoeling dat mensen plus en minpunten geven over foto's, of niet soms? Commentaar is vaak ook maar een "mening" net zoals jij ook je mening geeft over andere foto's.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:01 schreef ElizabethR het volgende:
Waar is die foto scheef dan? Kijk dan naar de rand van het balkonnetje aan de bovenkant van de foto? Niks scheef aan. En ik vat het inderdaad persoonlijk op. Ik vind het gewoon nogal onbenullig commentaar.
pff,quote:Op zondag 22 februari 2009 19:38 schreef omniradius het volgende:
[..]
Tjongejonge zeg, als je alleen maar de hemel ingeprezen wil worden moet je hier geen foto's plaatsen! Het is de bedoeling dat mensen plus en minpunten geven over foto's, of niet soms? Commentaar is vaak ook maar een "mening" net zoals jij ook je mening geeft over andere foto's.
Maar goed blijkbaar heb je een behoorlijk hoge pet van jezelf op, dus ik ga bij deze geen commentaar meer geven op je fotos, daagggg
Heb ik gedaanquote:Op zondag 22 februari 2009 19:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Interessante omgevingDenk dat je deze foto overigens beter portrait had kunnen nemen. Dan had je wat meer nadruk kunnen leggen op de poort. Nu valt dat een beetje weg in de omgeving.
Hoe kóm je erbij dat ik de hemel ingeprezen wil worden en een hoge pet van mezelf op hebquote:Op zondag 22 februari 2009 19:38 schreef omniradius het volgende:
[..]
Tjongejonge zeg, als je alleen maar de hemel ingeprezen wil worden moet je hier geen foto's plaatsen! Het is de bedoeling dat mensen plus en minpunten geven over foto's, of niet soms? Commentaar is vaak ook maar een "mening" net zoals jij ook je mening geeft over andere foto's.
Maar goed blijkbaar heb je een behoorlijk hoge pet van jezelf op, dus ik ga bij deze geen commentaar meer geven op je fotos, daagggg
Als je meer vanaf een hoek had geschoten in plaats van frontaal, en je op deze manier een kleinere DOF had gemaakt, had je een veel spannendere foto gekregen.quote:Op zondag 22 februari 2009 20:27 schreef taxibabe het volgende:
ElizabethR
Zou je me nog uit willen leggen wat je met je commentaar op mijn foto bedoelt? Hoe ik een andere dof had kunnen gebruiken op een gevel van een gebouw?
Ja dat snap ik, maar zoals ze het zei ging het om de manier waarop ik de foto nu had gemaakt.quote:Op zondag 22 februari 2009 20:40 schreef Ronalld het volgende:
[..]
Als je meer vanaf een hoek had geschoten in plaats van frontaal, en je op deze manier een kleinere DOF had gemaakt, had je een veel spannendere foto gekregen.
[ afbeelding ]
Overdreven voorbeeld met een gewone muur.
Geniale foto!! Oog voor detail (confetti), schitterende pose. De uitdrukking op haar gezicht is geweldig!quote:Op zondag 22 februari 2009 21:26 schreef Sugar het volgende:
@ Omniradius:
+ lijnen lopen mooi weg, je kijkt daardoor lekker de foto in
+ lampje op fijne plek (compo is goed in balans)
- er zit mij wat te weinig contrast in, vind 'm niet genoeg 'knallen', zeg maar.
Mijn foto:
[ afbeelding ]
Ik dacht hetzelfde, maar dan een tikje naar links.quote:Op zondag 22 februari 2009 22:23 schreef pinquit het volgende:
sfeervol noxa! stoor me alleen aan de knop voor in beeld. had m zelf misschien naar rechts geduwd![]()
heb wel gelijk het "mmmm koffie" gevoel bij de foto
Hij zou idd indrukwekkender over kunnen komen dmv dat wijdse maar dan moet je nog iets meer van de bovenkant afhalen en iets meer voorgrond erbij denk ik. Een paar stappen naar rechts zou dan ook een optie zijn. Zoals je hem nu hebt is-ie het net niet.quote:Op zondag 22 februari 2009 20:23 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Heb ik gedaan
Kon moeilijk kiezen welke hier neer te zetten, vandaar. Jij denkt dat die portrait beter is? Ik dacht, ik kies maar voor de weidsheid, dat komt indrukwekkender over. Interessant dat jij precies andersom denkt
+ sfeer, het ideequote:Op maandag 23 februari 2009 18:33 schreef Roi het volgende:
@Noxa:
+ Goed de sfeer neergezet, door de toning ruik ik de koffie bijna!
- De knop van de molen lijd af, het is net te vaag.
Mijn foto van vandaag:
[ afbeelding ]
hoe heb je dat voor elkaar gekregenquote:Op woensdag 11 februari 2009 18:17 schreef ElizabethR het volgende:
FWcable
+ Mooi lang shot, prima perspectief, dat nog eens doorloopt in de toren. Fraaie belichting ook.
- Had de torenspits er net niet bijgekund??
mijne, kvdv: ik heb een nieuw truukje geleerd. Shopstreet in Galway in Dickens style
[ link | afbeelding ]
Beetje stoeien met tonemapping in Photomatixquote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:46 schreef wise het volgende:
[..]
hoe heb je dat voor elkaar gekregen. very nice
+prachtige kleurenquote:Op maandag 23 februari 2009 18:57 schreef Chicolate het volgende:
[..]
+ sfeer, het idee
- Trap is nét niet in het midden. Linksonder heb je echt de hoek van de trap, rechtsonder mis je een stuk. Bij zo'n lijnenspel had ik he wel mooi gevonden als het helemaal symetrisch was, met enkel die vent om het te verbreken.
Crosspost uit wedstrijdtopic:
[ afbeelding ]
Schitterende pijlen! Veel werk? En hangen deze als deco aan de muur of schiet je er ook mee?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:13 schreef woid het volgende:
[..]
+prachtige kleuren
+ vorm verloop is nteressant
- het spijt me.... ik zie gewoon niet wat het is......
mn eigen gemaakte pijltjes
hoorne nokken ingelegd
buizerd veren
[ afbeelding ]
+Koffie!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:43 schreef Noxa het volgende:
[..]
Schitterende pijlen! Veel werk? En hangen deze als deco aan de muur of schiet je er ook mee?
Wat betreft de foto, compositie is leuk. Die kleuren op de achtergrond pakken ook wel aardig uit (geflitst?)
Alleen de foto is niet scherp mijns inziens (heb je ene link naar groter plaatje, dat kijkt vaak wat beter)
Ik heb de mijn even een revisie gegeven. Die vervelende knop zit niet meer in beeld.
[ afbeelding ]
El grando
+Mooie compositiequote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:09 schreef Erasmo het volgende:
[..]
+Koffie!![]()
+ De knop zit nu goed
-Een kopje senseo naast een koffiemolen zetten
[ afbeelding ]
Damnit u got me!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:09 schreef Erasmo het volgende:
[..]
-Een kopje senseo naast een koffiemolen zetten
[ afbeelding ]
+ mooie kleurenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 23:17 schreef ElizabethR het volgende:
Debsterr
+ Het is een mooie foto, fijn sprankelende kleuren, mooi scherp, je hebt de aandacht van het kleutertje goed te pakken want die kijkt met van die grote ogen recht je camera in. De compositie is fijn omdat het kindje niet precies in het midden zit, en ergens mee speelt, dus de handjes zijn ook bezig. En het kind barst van het speelgoed zo te zien
- Door de hele berg speelgoed komt de foto een heel klein beetje rommelig over. Ook de onrustige achtergrond werkt daar een beetje aan mee. Maar voor een 'gewoon in de huiskamer geschoten portret' is deze toch zeker alleszins de moeite waard. Ik denk voor de ouders al helemaal!!![]()
De mijne is getiteld:
"Moehoeeeeeewotverdorie! De buurvrouw is niet thuis en ik heb zin in koffiie!!"
[ afbeelding ]
+ sfeertje! warm plaatje.quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:33 schreef woid het volgende:
[..]
+ mooie kleuren
+ik ruik het natte gras/hooi
-wat is nou het onderwerp, de koe? of het bouwvalletje
ik had mn scherpte diepte verminderd en gefocust op de koe.
[ afbeelding ]
Ik sluit me aan bij Sugarquote:
Wauw, erg bedanktquote:Op donderdag 26 februari 2009 23:32 schreef ElizabethR het volgende:
Zooooooo zeg, wat mooi Neo-Mullen!!
Heel fijne panorama, mooi zwart wat zwart moet, en die lichies
Waar stond jij als ik vragen mag? Heel hoog ergens?
Ik heb totaal niets op deze foto aan te merken, hij spreekt me juiist erg aan, en ik zie hem zo als megamega-afdruk ergens in een kamer een hele wand bedekken. Erg fraai!!!
Mijne
[ link | afbeelding ]
Ennuh woid, het onderwerp van mijn foto is een koe die door een raampje kijkt of de buurvrouw thuis is![]()
![]()
I know, maar de touristen betalen goed voor dit soort foto's. En ik maak echt nog wel "gewone" foto's ook.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:55 schreef Roi het volgende:
@ElizabethR, jammer dat je nu definitief alleen maar voor de HDR foto's gaat. Je andere(/oudere) kwamen veel natuurlijker over!
Dankjewel.quote:Bij deze foto komen wel mooi alle structuren uit. Ook heb je het interessant in beeld gebracht, complimenten want dat is lastig.
De sfeer, de lichtval, de regen allemaal erg fijn aan de foto, maar ik vind hem toch ook wat te donker, vooral aan de linkerkant bij de bus en de persoon die daar loopt.quote:
Zonder eens in de verdediging te schieten: IMO zijn de handen en de bal scherper dan het hoofd. Dat kan aan de verlichting liggen of aan de nabewerking, maar het is wel degelijk een puntje.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:26 schreef snakelady het volgende:
Niet scherp? weet niet wat voor scherm jij hebt maar hier is hij haarscherp en als afdruk ook.
En deze foto is in de studio gemaakt, dat is in opdracht geweest van de ouders.
Ben het met je eens dat een natuurlijke omgeving vaak heel leuk is maar ouders willen graag wat afwisseling door bv studiofoto's te laten maken.
Best leuke shot, maar er mist een boel contrast in je foto. Ik weet niet hoe bekend je met photoshop bent, maar probeer eens wat nabewerking. Een simepele "Auto Levels - Auto Contrast - Auto Color" geeft je een veel fijnere foto. Er zit nu een beetje een grijzige waas over de foto.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:14 schreef zwarteduiker het volgende:
+ compositie
+ belichting en scherpte achterste persoon
- persoon rechs voor vind ik wat te donker
[ afbeelding ]
Sorry, maar het gezicht van het ventje is gewoon echt onscherp, ik bedoel niet onscherp onscherp, maar nét niet in focus. Kijk maar naar zijn handen, die zijn nét wat scherper, of naar dat balletje. Pak 't origineel er maar bij, even inzoomen op de vingers, en vervolgens op 't gezicht.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:28 schreef snakelady het volgende:
dat zou kunnen dan inderdaad, ik zie het alleen niet.![]()
Bedankt, ik heb de foto in raw geschoten en vond dat ik er al redelijk wat verschil zat voor en na bewerken. Maar er kan dus nog (veel) meer uitgehaald worden.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:27 schreef Ronalld het volgende:
[..]
Best leuke shot, maar er mist een boel contrast in je foto. Ik weet niet hoe bekend je met photoshop bent, maar probeer eens wat nabewerking. Een simepele "Auto Levels - Auto Contrast - Auto Color" geeft je een veel fijnere foto. Er zit nu een beetje een grijzige waas over de foto.
Thanx!quote:Op zondag 1 maart 2009 13:59 schreef ChatChewbacca het volgende:
[..]
@hierboven, idd nogal flets.Je kan 't mooier maken zonder de hooglichten te vernietigen door de zwarten wat donkerder te maken, dat doe je dmv de blacks slider in ACR/Lightroom, of het onderste punt naar rechts te schuiven in een curve.
Ik ben zo vrij geweest zelf even wat knopjes in te drukken, om te laten zien wat je had kunnen doen:quote:Op zondag 1 maart 2009 16:03 schreef zwarteduiker het volgende:
[..]
Bedankt, ik heb de foto in raw geschoten en vond dat ik er al redelijk wat verschil zat voor en na bewerken. Maar er kan dus nog (veel) meer uitgehaald worden.
[..]
Thanx!
+ Wow, mooie toning, , mooie kadering.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:33 schreef Row-1 het volgende:
@zwarteduiker
+Leuk onderwerp, al weet ik niet precies wat het is, maar het ziet er wel mooi uit, zie hier niet zo vaak onderwater foto's voorbij komen volgens mij, of ik kijk niet goed genoeg.
-Wat er boven mij ook al is genoemd, en ik vind dat je boven net iets teveel gecropped hebt
De mijne:
[ afbeelding ]
Radio kootwijk, indrukwekkend gebouw
+ Leuk contrast!quote:Op maandag 2 maart 2009 22:40 schreef Marc H het volgende:
[..]
+ Wow, mooie toning, , mooie kadering.
- Dat bordje met "fietsers" even wegschoppen.
Mijn Foto:
[ link | afbeelding ]
Oef, je bokeh is hier wel heel.. Nietszeggend. Het hoofd krijgt er een heel zweverig geheel door. Voor de rest vind ik het een leuk shot, mooie blik en scherp op het oog.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:38 schreef Noxa het volgende:
@ Row 1, dit lijkt verdacht veel op de set van de film "Mindhunters". Mooie foto, mooi breed. Alleen iets te veel kleur voor zwart wit, en te weinig grijs voor zwart wit.
@ Marc H, wat voor beestje is het? Op zich een leuke foto. Het onderwerp springt er alleen niet echt uit (figuurlijk gesproken that is). Meer DOF, of onderwerp uit het midden? En scherpte kan beter.
@ Pizzahut, vind de vignetting juist wel wat toevoegen! Dof is nice, had voor mijn smaak kleiner gemogen. Lekker scherp en goed nabewerkt. Stem knoppen zijn alleen beetje bruinig.
Mijn shot, afgelopen week gemaakt en ff lopen kloten met kleuren (of het ontbreken daarvan)
[ afbeelding ]
Flickr
Beetje jammer van de auto's op de achtergrond. En misschien had je de linker ook helemaal erop moeten zetten. Verder is de compositie leuk, lekker kleurrijk. Krijg alweer zin in de lente.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:35 schreef dragonrider het volgende:
@noxa Leuke foto, voor zoverre ik er verstand van heb. Ogen vind ik zelf altijd lastig goed op de foto te krijgen, dat is hier iig goed gelukt. Ik zit nog te denken over de rimpels in het voorhoofd, maar dat moet kunnen denk ik.
Hieronder mijn bijdrage, eerste tekenen van de lente. Ik hoop wat constructieve reacties.
[ afbeelding ]
Het gebouw/omgeving is ook idd gebruikt voor die filmquote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:38 schreef Noxa het volgende:
@ Row 1, dit lijkt verdacht veel op de set van de film "Mindhunters". Mooie foto, mooi breed. Alleen iets te veel kleur voor zwart wit, en te weinig grijs voor zwart wit.
Ziet er leuk uit. Voor de rest heb ik er geen verstand van maar ik wou toch even een van mijn vakantiefoto's laten zien die ik zelf wel goed gelukt vindquote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:07 schreef Row-1 het volgende:
[..]
Het gebouw/omgeving is ook idd gebruikt voor die film. Goed gezien!
@Sugar:
+Mooie "trieste" foto, met een andere omgeving zou het een trieste foto kunnen zijn van een oorlogskind, tenminste, daar doet het mij aan denken.
-Misschien was het mooier geweest als het kind haar armen gewoon naast zich had gehad.
Mijne:
[ afbeelding ]
KLIKBAAR
Is dat alles wat je er verder over te zeggen hebt?quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:08 schreef QFX23 het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit. Voor de rest heb ik er geen verstand van maar ik wou toch even een van mijn vakantiefoto's laten zien die ik zelf wel goed gelukt vind
[ afbeelding ]
Ik zal in zijn plaats wat opnoemen... sommige users hierquote:Op vrijdag 6 maart 2009 20:18 schreef Row-1 het volgende:
[..]
Is dat alles wat je er verder over te zeggen hebt?
Offtopic, maar: als je eens met een niet zo'n goed model als op je foto een rondje door Eindhoven wil doen, gewoon, leuke straatportretjes schieten.. het is 5 minuten fietsen voor mij naar jou toequote:Op maandag 9 maart 2009 14:19 schreef Dizer het volgende:
@ Anneloortje
+ leuke actieshot!
+ mooie lucht
- door te veel kleuren omhoog, is zwart te diep en komt onnatuurlijk over.
[ afbeelding ]
+ tekening in de luchtquote:
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 08:34 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
+ tekening in de lucht
- compositie (voorgrond is 'vervuild')
- te licht of te donker, de foto springt er niet zo uit doordat de voorgrond goed zichtbaar is en de achtergrond/horizon ook. Ik denk dat als je hem een paar stappen minder belicht de foto een stuk sprekender wordt.
Mijn foto, genomen in Terezin (of: Theresienstadt) in Tjechie, nabij Praag. Dit is een internerings- en concentratiekamp uit de tweede wereldoorlog, waar Joden en andere ongewenste europeanen zogenaamd een prima onderkomen zouden krijgen gedurende de oorlog. Een enkeling overleefde...
[ afbeelding ]
De foto toont het onderkomen van de 'bewoners'; drie hoog gestapelde bedden, met nauwelijks sanitair of andere mogelijkheid tot hygiene of privacy. Meer zie je hier.
wow... als "Waar kijk ik naar?" het positieve is...quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:15 schreef Roi het volgende:
@woid,
+ Waar kijk ik naar?
- Niet interessant genoeg om daar lang over na te gaan denken. Wat is mijn focus punt?
Mijn nieuwe foto:
[ afbeelding ]
Erg leuk plaatje!quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:40 schreef Row-1 het volgende:
+Mooi abstract en lichtinval! Zwart+wit vind ik ook mooi bij deze foto.
- Ik had misschien die rechterpilaar er nog af gecropt
[ afbeelding ]
Vandaag gemaakt, vanuit zolderraam
Ten eerste mis ik pluspunten, je boort mn foto nu alleen de grond in zonder er iets constructiefs op te zeggen. Het gaat er om dat je plus en minpunten benoemt.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:16 schreef elcastel het volgende:
2 Neo-Mullen : Het oog leidt naar .... niks, of net niks goed zichtbaars. Dat maakt het een niets zeggend plaatje in mijn ogen, ik hou van het perspectief, maar kies het als je oog ook ergens naartoe trekt. Die poort aan het einde is geen onderwerp en het gebouw erachter valt weg achter bomen.
Ook vind ik de lichtval niet mooi, het licht en het donker vallen niet samen met het lijnenspel van de foto, hier had misschien meer van kunnen worden gemaakt bij een andere stand van de zon, maar je houdt dat het middelpunt niks biedt ...
Ik heb vandaag een bewust niks zeggende plaat gemaakt op het strand, iedereen staat kites te fotograferen en ze missen het standaard plaatje wat een 'lente'dag standaard al biedt, dus bewust géén onderwerp, meer een beeld :
[ afbeelding ]
Ten eerste : ik boor je foto niet de grond in, ik geef aan dat hij nergens over gaat, ik mis een onderwerp, of eigenlijk : het onderwerp wat je kiest is er niet/komt er niet uit. Daarbij is er niet veel goeds over te melden, technisch : onderbelicht, slecht gebruik van het aanwezige licht. Ik heb 1 pluspunt, ik vind de kleurtjes die erin zitten van goed niveau. Het was overigens opbouwende kritiek !quote:Op zondag 15 maart 2009 18:00 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ten eerste mis ik pluspunten, je boort mn foto nu alleen de grond in zonder er iets constructiefs op te zeggen. Het gaat er om dat je plus en minpunten benoemt.
Ten tweede vind ik het raar dat je het merendeel van je minpunten baseert op het nietszeggende en vervolgens 'bewust' een nietszeggende foto zelf gaat posten
blijft wel een vale plaat. mis de mooie kleurtjes. of iets aan contrast. je horizon komt niet echt lekker uit de verf. misschien met een pola filter wat kunnen spelen om hem echt mooi te krijgenquote:Op zondag 15 maart 2009 19:53 schreef elcastel het volgende:
...........
Ten derde : mijn foto is in mijn ogen alles behalve nietszeggend, ik zei dat omdat ik weet dat de instap fotograaf dit als eerste zal melden; het is een alledaagse plaat die iedereen over het hoofd ziet omdat het zo gewoon is, er moet een bootje in, een kitesurfer, een onderwerp.
En nu denk jij natuurlijk Ha en hij heeft het over mijn ontbrekende onderwerp !!,. Welnu, mijn foto gáát juist over het gebrek aan onderwerp, in ruil daarvoor krijg je - ik beoordeel hem zelf dan maar even - een technisch keurige plaat, een goed gebruik van perspectief en een heerlijk gebruik van de lentezon en het aanwezige licht (weerspiegelingen, lichtval an sich en een goed verloop van het licht in de foto). Eigenlijk precies datgene wat in jouw plaat - in mijn ogen - mist.
Dank je wel voor je inhoudelijk input, een pola filter vind ik eigenlijk teveel afdoen aan het werkelijk beeld. Er zit zat contrast in de orginele plaat, maar ik mag hier maar tot 550 pixels,quote:Op zondag 15 maart 2009 20:00 schreef PKfotografie het volgende:
blijft wel een vale plaat. mis de mooie kleurtjes. of iets aan contrast. je horizon komt niet echt lekker uit de verf. misschien met een pola filter wat kunnen spelen om hem echt mooi te krijgen
Waarom ik het de grond inboren noem is omdat je alleen het slechte eruit haalt en de pluspunt(en) niet aan bod laat komen. In elke foto zal een pluspunt zitten en het is voor iedereen, dus ook ik, wel fijn als deze wordt aangehaald.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:53 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ten eerste : ik boor je foto niet de grond in, ik geef aan dat hij nergens over gaat, ik mis een onderwerp, of eigenlijk : het onderwerp wat je kiest is er niet/komt er niet uit. Daarbij is er niet veel goeds over te melden, technisch : onderbelicht, slecht gebruik van het aanwezige licht. Ik heb 1 pluspunt, ik vind de kleurtjes die erin zitten van goed niveau. Het was overigens opbouwende kritiek !
Ten tweede : weet ik veel dat je hier plus- én minpunten MOET geven, is dit echt een regel ?.
Ten derde : mijn foto is in mijn ogen alles behalve nietszeggend, ik zei dat omdat ik weet dat de instap fotograaf dit als eerste zal melden; het is een alledaagse plaat die iedereen over het hoofd ziet omdat het zo gewoon is, er moet een bootje in, een kitesurfer, een onderwerp.
En nu denk jij natuurlijk Ha en hij heeft het over mijn ontbrekende onderwerp !!,. Welnu, mijn foto gáát juist over het gebrek aan onderwerp, in ruil daarvoor krijg je - ik beoordeel hem zelf dan maar even - een technisch keurige plaat, een goed gebruik van perspectief en een heerlijk gebruik van de lentezon en het aanwezige licht (weerspiegelingen, lichtval an sich en een goed verloop van het licht in de foto). Eigenlijk precies datgene wat in jouw plaat - in mijn ogen - mist.
Dank je wel, hier kan ik wat mee. Ik heb bewust links reflectie in het water gekozen, omdat daar ook meer wolk is, rechts is de relfectie in het water blauw, net als de lucht, zodoende ontstaat er een mooie verticale scheiding, daar waar de horizon altijd de horizontale scheiding maakt, op die manier ontstond er een mooie kruisverdeling in de foto (uit het midden, zodat je ook nog eens diepte creëert), zodat het perspectief extra werd geaccentueerd. Dit komt dus duidelijk niet over.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:14 schreef Neo-Mullen het volgende:
Als laatste mijn kritiek over jouw foto: ik vind de witte reflectie van het licht (links) niet passen, had je beter kunnen kroppen.
Had meer land willen zien in plaats van de koud-uitziende zee.
Verder vind ik de overgang van de bewolking (links) naar de blauwe lucht (rechts) wel wat hebben.
Je post zelf niet eens een positief punt bij de foto van je voorgangerquote:Op zondag 15 maart 2009 20:12 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dank je wel voor je inhoudelijk input, een pola filter vind ik eigenlijk teveel afdoen aan het werkelijk beeld. Er zit zat contrast in de orginele plaat, maar ik mag hier maar tot 550 pixels,. Bovendien zou je aan het orgineel zien dat ik last had van de onvermijdelijke CA die ik natuurlijk mooi kan ontkennen op dit postzegelformaat.
.
Qua kleur zou je wel eens gelijk kunnen hebben, ik heb hier een ongecalibreerde Mac staan, en op die bak kwam dit het meest in de buurt van de werkelijkheid, zo knallend is het blauw in de lucht niet geweest hier vandaag..
Nota bene : waarom post je geen positieve punten en een eigen foto ?. /
.
Djeezus, niet door jou hoor PK, maar hoe kan ik dit forum eigenlijk nog serieus nemen ??
Klopt dat heb ik later rechtgezet en nu zie ik dat niet iedereen hier even consequent met de 'regeltjes' omgaat.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:22 schreef Debsterr het volgende:
Je post zelf niet eens een positief punt bij de foto van je voorganger.
Wow, wow, wow, wat een foto, geweldige DOF, en zo'n blik van 'thanks dude', positie van de vogel lijkt zo aerodynamisch mogelijkquote:Op maandag 16 maart 2009 12:21 schreef McGilles het volgende:
Nagelator
+ Zeer scherp rond de ogen
+ Mooi gebruik gemaakt van de scherptediepte
- Te weinig ervaren om hier iets slechts over te zeggen
Mijn foto van vandaag, ik kwam net beneden en de kamer lag vol met veren, in de hoek zag ik mijn kat zitten knikkeren met een vogel. Hij leek dood en bewoog ook niet meer. Kat wel netjes bedankt voor zijn vangst maar het vogeltje boven in een bakje gedaan. Na een klein uurtje kon de vogel weer zitten maar voor de rest bewoog hij niet, nu net na nog een paar uur vloog hij ineens weg en m'n raam uit. Hier de foto:
(sidenote: Ik vind het stof op m'n bureau jammer, iemand die dat kan veranderen?)
[ afbeelding ]
(gemaakt met 1000d + Sigma 50mm 1.4)
Wat een mooi vinkje! Goed dat je hem gered hebtquote:Op maandag 16 maart 2009 12:21 schreef McGilles het volgende:
Nagelator
+ Zeer scherp rond de ogen
+ Mooi gebruik gemaakt van de scherptediepte
- Te weinig ervaren om hier iets slechts over te zeggen
Mijn foto van vandaag, ik kwam net beneden en de kamer lag vol met veren, in de hoek zag ik mijn kat zitten knikkeren met een vogel. Hij leek dood en bewoog ook niet meer. Kat wel netjes bedankt voor zijn vangst maar het vogeltje boven in een bakje gedaan. Na een klein uurtje kon de vogel weer zitten maar voor de rest bewoog hij niet, nu net na nog een paar uur vloog hij ineens weg en m'n raam uit. Hier de foto:
(sidenote: Ik vind het stof op m'n bureau jammer, iemand die dat kan veranderen?)
[ afbeelding ]
(gemaakt met 1000d + Sigma 50mm 1.4)
+Mooi gekozen centrale compositie, past leuk bij de rechte doch gebogen bruggen.quote:Op maandag 16 maart 2009 14:05 schreef Caas het volgende:
+ Sfeer (kleuren)
+ Vogel
- Misschien iets te donker/onduidelijk.
- Vind je standpunt/compositie ook niet helemaal lekker (iets te veel ruimte boven o.a.)
[ afbeelding ]
Vorige week naar Newcastle geweest. Dit is één van de foto's van die trip.
Voor andere foto's: http://www.flickr.com/photos/33044429@N07/
+ Leuk zo die lijn van de sloot die je volgtquote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:49 schreef problematiQue het volgende:
+ Mooie sfeer, vogels.
- Rechte horizontale lijn die horizon lijkt is het niet een maakt de foto een beetje vreemd.
[ afbeelding ]
+ Mooi compleet plaat je, verveelt niet. Mooie kleuren.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:52 schreef Anneloortje het volgende:
Enfin, mijn foto van een paar dagen geleden:
[ afbeelding ]
@NiGeLaToRquote:Op woensdag 18 maart 2009 13:27 schreef NiGeLaToR het volgende:
@Vieze_Freddy:
+ Leuk! Onderwerp springt er prima uit, leuke foto/opstelling.
- Hij lijkt iets onscherp? Het zou mooi zijn als de DOF iets meer van het kaarsje bestrijkt. Statief gebruikt?
- schuin; als het kaarsje mooi recht had gestaan en dan de reflectie en het onderwerp ook een mooie plek hadden, was het een veel mooiere foto.
+ Lekkere kleurtjes, scherptediepte ligt lekkerquote:Op woensdag 18 maart 2009 15:47 schreef problematiQue het volgende:
[ afbeelding ]
De rest: http://picasaweb.google.com/sokkenmakers/Schiedam#
quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:44 schreef nzw het volgende:
+ heel leuk moment met het springe van het lammetje
- die rubbere slang aan de rechterkant van de foto
Je foto is te groot volgens de regels, hij mag 610 pixels breed zijn.quote:Kleine lente bijdrage van mij
Die rubbere slang bedoel ik op het rechterpaaltje.quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:55 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
![]()
[..]
Je foto is te groot volgens de regels, hij mag 610 pixels breed zijn.
Het gaat om de breedte, die komt op FOK! het beste uit met 610 pixels, maar we hebben een tolerant/situatiegevoelig beleid. Als te veel mensen het niet doen wordt er wat van gezegd. En de FOK! resizer resizet wel, maar de gehele afbeelding, dus de gehele bestandsgrootte moet wel ingeladen worden, dus het gaat nog steeds traag bij een enorme foto. Vergis je daar niet inquote:Op donderdag 19 maart 2009 19:10 schreef nzw het volgende:
[..]
joh hij is 612en hij past zich nog aan ook bij mij iedergeval. Die rubbere slang bedoel ik op het paaltje.
![]()
2 pixels aangepast 612>610
[ afbeelding ]
Dank je, die sprietjes onderin heb ik over het hoofd gezien in de haast. De muur is een waterbak en meneer ligt te slapen op de rand, dus hij staat nergens achter.quote:Op donderdag 19 maart 2009 17:32 schreef ElizabethR het volgende:
elcastel
+ Dit onderwerp is natuurlijk altijd goed. De scherpte is prima en met de kleuren is althans o pmijn monitor niet erg veel mis.
- Ik vind de compositie niet erg lekker om naar te kijken. Die dikke muur zit er dus gewoon voor, kun jij ook niets aan doen want het beestje staat nu eenmaal waar ie staat. Verder vind ik de grassprietjes in het zwarte gedeelte van de muur storend, die had ik eraf gecropped danwel gekloond. Ik denk dat ik de foto sowieso anders gecropped zou hebben. Meer alleen op het snoetje van het scshaapje, dan ben je meteen een heel deel van die lelijke muur kwijt.
Ik dacht eerst dat je het over je eigen moeder en broertje had, tot ik bij "haar vacht" aankwam.quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:30 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dank je, die sprietjes onderin heb ik over het hoofd gezien in de haast. De muur is een waterbak en meneer ligt te slapen op de rand, dus hij staat nergens achter..
Compositie kwam zo uit omdat er rechts een broertje staat te pissen en links moeders staat met stukken stront in haar vacht..
Ja?? Dat had ik wel door, maar dan nog snap ik het niet?? Wat heeft dat met commentaar op de fototechnische aspecten van mijn plaatje te maken????quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:10 schreef nzw het volgende:
[..]
Die rubbere slang bedoel ik op het rechterpaaltje.
Dat heb ik overwogen, maar ik was 'bang' dat men dan dacht dat het een loos vlak was, een muurtje ofzo ...quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:41 schreef Ronalld het volgende:
Daarnaast, misschien kun je em nog croppen dat je alleen de bovenkant van de balk erop hebt? Dus niet dat donkere, maar dat ie pas bij het lichte begint?
Dat was niet wat ik bedoelde. het is inderdaad niet de bedoeling dat men er met "+ mooie foto" en "- geen minpunt" vanaf komt, maar ik bedoelde alleen te zeggen dat het commentaar op jouw foto misschien wel kort was, maar dat het niet zo nutteloos was als dat je deed voorkomen. Je kan het moeilijk iemand kwalijk nemen dat je geen commentaar krijgt over filters of inflitsen, want niet iedereen is uberhaupt op de hoogte van fotografische technieken en termen. Nou, dan krijg je ook wel eens commentaar op gewoon visueel vlak, en daar kan je ook iets mee doen. Of niet natuurlijk, maar in dit geval was het niet nutteloos.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:08 schreef ElizabethR het volgende:
Ik vond je commentaar op mijn foto ook nutteloos, muurtje, een lam dat staat ?? Jij kijkt kennelijk écht alleen maar naar techniek ? Dan nog vind ik dat je knap beroerd beoordeeld, maar goed, die sprietjes ik denk tja, het had wat plastische gekund ik reageer sportief.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:08 schreef ElizabethR het volgende:
Maar is goed joh, dan ga ik in het vervolg ook wel zo onbeduidend commentaar geven, veel makkelijker, hoef ik niet eens goed naar de foto's te kijken
Mee eens, Het was niet eens de bedoeling de foto af te kraken, want het was percies op het goede moment genomen. Het is alleen jammer als je slecht kritiek kan krijgen. Ik ga maar niet discusieren want dat over die slang was gewoon meer op de compositie gericht. Ik snap nog weinig van technieken. Maar het gaat toch over beoordelen? Ik heb op mijn manier beoordeeld. Jammer dat je slecht kritiek kan ontvangen. ( Vooral het met MAAR beginnen)quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:16 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik vond je commentaar op mijn foto ook nutteloos, muurtje, een lam dat staat ?? Jij kijkt kennelijk écht alleen maar naar techniek ? Dan nog vind ik dat je knap beroerd beoordeeld, maar goed, die sprietjes ik denk tja, het had wat plastische gekund ik reageer sportief.
Vervolgens plaats je zelf een foto waar totaal geen compositie in te vinden is, alles staat er op, that's it. Iemand komt met een opmerking over een slang (ik geef toe, waar gaat het over) en mevrouw begint te blaaskaken ! Gaat het niet ?
Kortom, je geeft snel commentaar zonder goed te kijken (mijn compositie is namelijk niet slecht, maar er zijn misschien andere dingen mogelijk, maar dat is een keuze, geen plus- of minpunt) !! Vervolgens denk je dat een lam staat te slapen achter een muur, terwijl je zijn ogen dicht ziet zitten, je zou haast denk dat hij ligt (!) en slaapt (!). Dan zal het dus ook wel geen muur zijn.
En vervolgens ga je ook nog eens lopen jankzakken als je zelf slecht commentaar krijgt .. Pot ketel, drol drie.
quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:16 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik vond je commentaar op mijn foto ook nutteloos, muurtje, een lam dat staat ?? Jij kijkt kennelijk écht alleen maar naar techniek ? Dan nog vind ik dat je knap beroerd beoordeeld, maar goed, die sprietjes ik denk tja, het had wat plastische gekund ik reageer sportief.
Vervolgens plaats je zelf een foto waar totaal geen compositie in te vinden is, alles staat er op, that's it. Iemand komt met een opmerking over een slang (ik geef toe, waar gaat het over) en mevrouw begint te blaaskaken ! Gaat het niet ?
Kortom, je geeft snel commentaar zonder goed te kijken (mijn compositie is namelijk niet slecht, maar er zijn misschien andere dingen mogelijk, maar dat is een keuze, geen plus- of minpunt) !! Vervolgens denk je dat een lam staat te slapen achter een muur, terwijl je zijn ogen dicht ziet zitten, je zou haast denk dat hij ligt (!) en slaapt (!). Dan zal het dus ook wel geen muur zijn.
En vervolgens ga je ook nog eens lopen jankzakken als je zelf slecht commentaar krijgt .. Pot ketel, drol drie.
Nee joh, ik heb juist liever dat je hem afkraakt als je het niets vindt, alleen wel onderbouwd, dus wát ik dan precies kan verbeteren in jouw ogen, of wat je juist wél goed vind aan een foto. Daar gaat het me om. Totaal niet of je al dan niet een foto afkraakt of niet. Ik vond je commentaar gewoon erg, erg summier, en kan er niet veel mee.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:42 schreef nzw het volgende:
[..]
Mee eens, Het was niet eens de bedoeling de foto af te kraken, want het was percies op het goede moment genomen. Het is alleen jammer als je slecht kritiek kan krijgen. Ik ga maar niet discusieren want dat over die slang was gewoon meer op de compositie gericht. Ik snap nog weinig van technieken. Maar het gaat toch over beoordelen? Ik heb op mijn manier beoordeeld. Jammer dat je slecht kritiek kan ontvangen. ( Vooral het met MAAR beginnen)
Jammer dat je het verschil niet (wilt) begrijpt(en)quote:+ Heel leuk moment, met het ondergaan van de zon
- Die donkere plek linksonder
Net zo nietszeggend als jouw commentaar dus
Terwijl ik zou moeten (willen) zegen:
+ Erg fraaie kleuren, en je hebt de zon op een goed moment gepakt doordat ie net al achter de horizon aan het verdwijnen is. De boten óp de horizon voegen echt iets toe aan de compositie.
- Jammer van de lensflare onderaan de zon. Bijna onvermijdelijk als je geen filter gebruikt. Ook zou ik de voorgrond wat oplichten, want die komt nu wel erg zwart over. Wellicht volgende keer wat inflitsen??
Oh dear, het cynisme...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 06:05 schreef ElizabethR het volgende:
VF
+ Mooie foto
- Snel op uitgekeken
[ afbeelding ]
Je hebt zo te zien wat stof op je sensor .quote:Op zaterdag 21 maart 2009 09:46 schreef NiGeLaToR het volgende:
@ElizabethR:
+ hele mooie plaat, kan zo aan de muur.
+ goed gekozen DOF, waterval van voor tot achter scherp en met de sluiter beweging vastgelegd
- njah, mierenneukpuntje.. de bomen zijn jammerlijk afgeknipt, had nog mooier geweest met beetje meer horizon/bomen missschien
- licht valt er mooi op, maar een deel is in de schaduw.. dat is jammer, maar kun je niet altijd wat aan doen
Ganzetrek met zonsondergang.
[ link | afbeelding ]
-> Klik en ervaar de scherpte van L-glas
Ik zie een rijtje ganzen linksboven die onscherp zijn, maar verder...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je hebt zo te zien wat stof op je sensor .
verders wel een leuke foto.
Kijk dit vind ik nou een wonderschone plaat !quote:
Nice hoor! Denk dat je oma er erg blij mee zal zijn. Ik zou er wel van opfleuren iig.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 09:47 schreef P_B het volgende:
[..]
Mijn foto, een beterschaps-kaart voor oma.
[ afbeelding ]
+ mooie zachte uitstralingquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:54 schreef Noxa het volgende:
[..]
Nice hoor! Denk dat je oma er erg blij mee zal zijn. Ik zou er wel van opfleuren iig.
Foto technisch. Plus punten zijn de scherpte, het minimalistisch. Ik zie dat het een tulp is, al zie je daar niet heel veel van. Nog een plus punt vind ik je kader, ik houd helemaal niet van kaders om foto's. Maar dit vind ik wel mooi!
- punt de tekst onderaan je foto is wat sjebbie. Ik zou de tekst denk ik in de foto plaatsen. En iets rondere (bollere) letters gebruiken. Maar dat kan een kwestie van smaak zijn.
Mijn probeersel met portret.
[ afbeelding ]
Uit deze foto valt met nabewerken nog heel wat meer te halen, iets meer contrast en saturatie levert - mijns inziens - een veel fijnere foto op:quote:
Ik heb met opzet de background donkerder gemaakt. Vond die namelijk want onrustig. Maar je de exposure omhoog ziet er idd wel iets beter uit!quote:Op zondag 22 maart 2009 20:13 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Uit deze foto valt met nabewerken nog heel wat meer te halen, iets meer contrast en saturatie levert - mijns inziens - een veel fijnere foto op:
http://farm4.static.flickr.com/3545/3372474286_1762d0b9de.jpg
http://i44.tinypic.com/jv6dr4.jpg
Ik vind de compositie, de blik en houding trouwens erg geslaagd![]()
Nou onwijs mazzel ERquote:Op maandag 23 maart 2009 13:14 schreef ElizabethR het volgende:
Pea
+ Ik vind de compositie erg geslaagd met de bloemen erbij, zeker ook de DOF omdat juist die prachtbloemen weer doorschijnen in de achtergrond
- Ik ben sprankelender foto's van jou gewend, ik denk dat de kleurbalans niet helemaal goed is nog??
Mijne, mazzel met het licht.
quote:Op maandag 23 maart 2009 11:10 schreef elcastel het volgende:
Pinquit,
+ gave bewerking, lekkere kleurtjes, lekker rauw
- niks, alleen ik had hem gevoelmatig de ruimte aan de linkerkant gegeven (gezien de draai van het onderlichaam), hé ik moest een minpunt geven hè !
Plaatje is eigenlijk van gisteren en niet speciaal, ik wil even weten of zo croppen geinig is of dat ik nog niet wakker ben :
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 23 maart 2009 13:14 schreef ElizabethR het volgende:
Pea
+ Ik vind de compositie erg geslaagd met de bloemen erbij, zeker ook de DOF omdat juist die prachtbloemen weer doorschijnen in de achtergrond
- Ik ben sprankelender foto's van jou gewend, ik denk dat de kleurbalans niet helemaal goed is nog??
Mijne, mazzel met het licht.
[ afbeelding ]
Ja. Het licht in Ierland is vaak erg spectaculair.quote:
Het enige PS element eraan is dat het inderdaad HDR is, waarmee meteen de vraag van Janeway is beantwoord.quote:Of is dit een mucho geslaagde photoshopbewerking die het zo laat uitkomen?
Heel mooi plaatje!! Fraaie toning, fantastische DOF en een überschattig koppeltjequote:Op maandag 23 maart 2009 14:38 schreef janeway het volgende:
De mijne. Mijn zoon en zijn vriendin..Ze zijn dik verloofd en beloofden elkaar eeuwige trouw![]()
[ afbeelding ]
Bij jouw foto valt die van mij in het niks.quote:Op maandag 23 maart 2009 19:20 schreef snakelady het volgende:
janeway, heerlijke foto, lekker kleurrijk ondanks dat er veel wit in zit, mooie toning en goed scherp.
als ik een minpuntjes zou moeten noemen is het dat de dof kunstmatig lijkt maar twijfel nog of ik dat een minpunt vind.
Gewoon goed dus eigenlijk
Kyara
[ afbeelding ]
dank je wel, maar vind je zwaan heel erg mooi hoor!quote:Op maandag 23 maart 2009 19:28 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Bij jouw foto valt die van mij in het niks.
Wat voor lens heb je gebruikt als ik vragen mag?
[ link | afbeelding ]
Damn!! The sharpness! Echt schitterend! Flits gebounced via het plafond? Je ziet een shaduw bij het boven ooglid. Verder kan ik er geen woorden aan vuil maken.quote:Op maandag 23 maart 2009 19:20 schreef snakelady het volgende:
janeway, heerlijke foto, lekker kleurrijk ondanks dat er veel wit in zit, mooie toning en goed scherp.
als ik een minpuntjes zou moeten noemen is het dat de dof kunstmatig lijkt maar twijfel nog of ik dat een minpunt vind.
Gewoon goed dus eigenlijk
Kyara
[ afbeelding ]
+ mooie zachte kleuren, 's avonds geschoten? Blik in zijn ogen is ook mooi.quote:Op maandag 23 maart 2009 19:28 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Bij jouw foto valt die van mij in het niks.
Wat voor lens heb je gebruikt als ik vragen mag?
[ link | afbeelding ]
Nee, afgelopen middag, nouja, half 6.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:13 schreef Noxa het volgende:
[..]
+ mooie zachte kleuren, 's avonds geschoten? Blik in zijn ogen is ook mooi.
- Ik zou persoonlijk meer van de zwaan z;n hals op de foto willen hebben.
Verder prima foto!
Ik heb ff lopen foto fucken.
[ afbeelding ]
Flickr op.
Is dat nou een albinozwaan?? Met zijn rooie ooggies?? Ik vind de foto in ieder geval erg mooi, mooi zacht. Ik heb ook een zwaan in close-up maar die is echt veel feller van kleur en had een pikzwart oog. Vandaar dat ik het me afvroeg, ik moet zeggen dat ik er nooit zo specifiek op let wat voor kleur ogen zwanen hebben, maar dit rooie oog viel me echt op.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:42 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Nee, afgelopen middag, nouja, half 6.
Ik heb ook een versie met meer half, ook op flickr staan, maar ik heb deze verkozen omdat hier meer detail uit komt.
Hier de andere:
[ link | afbeelding ]
Die rode gloed in zijn ogen is erg vreemd, dat komt waarschijnlijk door de zon. Ik dacht eerst dat het een gevolg van het nabewerken was was maar in de originele raw is de oogkleur precies hetzelfde. Vreemd, want hier is zijn oog wel goed zwart, en die foto is een fractie eerder genomen.quote:Op maandag 23 maart 2009 22:32 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Is dat nou een albinozwaan?? Met zijn rooie ooggies?? Ik vind de foto in ieder geval erg mooi, mooi zacht. Ik heb ook een zwaan in close-up maar die is echt veel feller van kleur en had een pikzwart oog. Vandaar dat ik het me afvroeg, ik moet zeggen dat ik er nooit zo specifiek op let wat voor kleur ogen zwanen hebben, maar dit rooie oog viel me echt op.
Ik vind trouwens je foto van nog dichterbij, dus de eerste die je plaatste, het allermooist![]()
![]()
![]()
En Noxa, die tulips zijn geweldig!!
Mag ik hier alleen even het minpuntje plaatsen dat ik je foto finaal de mist vind ingaan aan de onderkant ? Ik irriteerde me bij mijn leeuwplaat al aan het stukje zand onderin, maar hier valt je scherpte gebied toch helemaal weg op een - in mijn ogen - nogal hinderlijk manier. (dat stuk boven het oog vind ik ook zonde hoor, knijpen dat diafragma, of de boel beter plaatsen is mijn tip). Scherpte is verder lekker, kleur ook.quote:
Juist niet!! Het maakt de foto een heel stuk spannender dan dat alles even scherp is. Ik vind het een briljante en zeer artistieke foto, met een erg mooie DOF.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:01 schreef elcastel het volgende:
[..]
Mag ik hier alleen even het minpuntje plaatsen dat ik je foto finaal de mist vind ingaan aan de onderkant ? Ik irriteerde me bij mijn leeuwplaat al aan het stukje zand onderin, maar hier valt je scherpte gebied toch helemaal weg op een - in mijn ogen - nogal hinderlijk manier.
Ik hoop dat de PI de pijn wat verzacht..
Dat zal dan misschien een kwestie van smaak zijn, ik had graag gezien dat de kin scherp was gebleven en de kat loskwam van de achtergrond ... ik vind het ronduit storend.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:05 schreef ElizabethR het volgende:
Juist niet!! Het maakt de foto een heel stuk spannender dan dat alles even scherp is. Ik vind het een briljante en zeer artistieke foto, met een erg mooie DOF.
Ik denk het ja. Ik vind platte foto's (want alles superscherp) dodelijk saai om naar te kijken. En ik maak ze notabene zelf heel vaakquote:Op maandag 23 maart 2009 23:07 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat zal dan misschien een kwestie van smaak zijn,
De achtergrond? Welke achtergrond?quote:ik had graag gezien dat de kin scherp was gebleven en de kat loskwam van de achtergrond ... ik vind het ronduit storend.
Ik doelde op de diepte, de achtergrond is in dit geval het lijf dus. Ik heb/had de voorkeur voor een scherpe kop en dan een onscherpe diepte (lijf). Ik zie ook graag een stuk onscherpte in de foto terug hoor.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:12 schreef ElizabethR het volgende:
De achtergrond? Welke achtergrond?
Foto is perfect gecropped in mijn ogen. Er is nauwelijks meer sprake van achtergrond.
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 09:25 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik doelde op de diepte, de achtergrond is in dit geval het lijf dus. Ik heb/had de voorkeur voor een scherpe kop en dan een onscherpe diepte (lijf). Ik zie ook graag een stuk onscherpte in de foto terug hoor.
w'rom?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:31 schreef ElizabethR het volgende:
Kwestie van smaak woid en elcastel. Laten we het daar maar op houden.
...
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:59 schreef woid het volgende:
[..]
(of bedoel je dat wij geen smaak hebben)![]()
zo kan je het ook uitleggenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:14 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
Waar zeg ik dat? Jullie hebben een andere smaak, logisch toch?
...
Ik begrijp de sneer niet?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:43 schreef woid het volgende:
[..]
hoewel ik niet het idee heb dat jou mening discutabel is.
Kritiek:quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:10 schreef Metro2005 het volgende:
Ook maar even wat kritiek over me heen graag
1) sorry, gedaanquote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:28 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Kritiek:
Punt 1. Je moet de OP lezen
Punt 2. Je foto is te groot
Punt 3. Je moet positief en kritisch commentaar geven op je voorganger, in dit geval op mij.
Dankjewelquote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:33 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
1) sorry, gedaan
2) 30 pixels te groot , sorry
3) bij deze:
+ gave compositie
+ mooie contrasten
- erg druk
Ik vind de kleuren in de foto wat donker. Ik denk dat de bloem er mooier had uitgekomen wanneer de bloem in het zonnetje had gestaan. Wel vind ik de blauwe lucht met die witte wolk heel mooi.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:10 schreef Metro2005 het volgende:
Ook maar even wat kritiek over me heen graag
[ afbeelding ]
Grote versie: http://i119.photobucket.c(...)005/Picture009-1.jpg
- Op de 1 of andere manieren komen de kleuren wat vreemd op mij over`. Er lijkt een licht paarsige gloed overheen te liggen?quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:54 schreef nzw het volgende:
[..]
Ik vind de kleuren in de foto wat donker. Ik denk dat de bloem er mooier had uitgekomen wanneer de bloem in het zonnetje had gestaan. Wel vind ik de blauwe lucht met die witte wolk heel mooi.
Vandaag wat geprobeerd aan het onrustige strand
[ afbeelding ]
Ik heb altijd een zwak voor zwart-wit foto's. En helemaal bij concerten. Erg sfeervol, mede door de lichtstralen en het stof wat oplicht. Mooie geconcentreerde blik naar haar keyboard zodat die ook nog echt een plaats in de foto krijgt.quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:09 schreef BigBear het volgende:
[..]
- Op de 1 of andere manieren komen de kleuren wat vreemd op mij over`. Er lijkt een licht paarsige gloed overheen te liggen?
+ Er zit erg detail in de voorgrond en ben eigenlijk wel benieuwd naar een klikbare /grote versie. Ik vind de compositie sowieso erg fijn om naar te kijken![]()
Afgelopen zondag voor het eerst met mijn camera concertfoto's gemaakt. Deze sprong er naar mijn idee toch wel het meeste uit:
[ afbeelding ]
Vintage! Schitterende auto, idd een hele mooie bewerking! En 1 van de weinige foto's die zo'n achtergrond kan hebben. De wat oude bouwstijl van huisjes voegt wat toe aan de bewerking van de foto. En die mensen maken deze muscle car een echte muscle car. Nice!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 01:31 schreef ElizabethR het volgende:
P_B
+ Grappige compositie, de bloemen komen erg fraai uit, en ik vind de bewerking erop ook mooi. De stroke in het kader met dezelfde kleur als die van de bloemhartjes voegt echt wel iets toe aan de foto. Ik neem aan dat deze foto een compositie is van meerdere foto's? Zo ja, dan is dat uitstekend gelukt.
- Ik vind het moeilijk om te zien wat er nu achter de bloemen, dus zeg maar als stengels, staat weergegeven, zijn het nu parapluutjes of is het een kraan? Ik kan het niet helemaal thuisbrengen, maar dat ligt waarschijjnlijk aan mij
Mijn foto. De eigenaar van deze auto was zeer verguld met de bewerking en wil hem zo aan de muur.
[ afbeelding ]
ja...!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 01:31 schreef ElizabethR het volgende:
P_B
+ Grappige compositie, de bloemen komen erg fraai uit, en ik vind de bewerking erop ook mooi. De stroke in het kader met dezelfde kleur als die van de bloemhartjes voegt echt wel iets toe aan de foto. Ik neem aan dat deze foto een compositie is van meerdere foto's? Zo ja, dan is dat uitstekend gelukt.
- Ik vind het moeilijk om te zien wat er nu achter de bloemen, dus zeg maar als stengels, staat weergegeven, zijn het nu parapluutjes of is het een kraan? Ik kan het niet helemaal thuisbrengen, maar dat ligt waarschijjnlijk aan mij
Mijn foto. De eigenaar van deze auto was zeer verguld met de bewerking en wil hem zo aan de muur.
[ afbeelding ]
Haha, je laat me met je commentaar wel in vertwijfeling achter zeg!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 01:31 schreef ElizabethR het volgende:
P_B
[ afbeelding ]
Volgens mij is de moeilijkst vast te leggen gitarist van Nederland. Die gast zit echt NIET stil!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:18 schreef Anneloortje het volgende:
re Elizabeth, ik zie dat jij echt vooruitgaat met je foto's/ bewerkingen. Wel leuk om te zien. Dit is idd een hele gave die me langere tijd boeit! bravo.
re Noxa
+ leuk zo rommelen met sluitertijden foto is ook wel geslaagd. leuke kleuren en hou zelf wel van druppels
- ik vind de uitsnede te propperig, had graag goot zwart vlak gezien
Gisteren foto van gitarist Racoon gemaakt. Moet erbij vermelden dat dit de eerste keer is dat ik een concertfoto maak. Kom maar met de tips!
[ afbeelding ]
+ De kleuren knallen er lekker uit.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:18 schreef Anneloortje het volgende:
re Elizabeth, ik zie dat jij echt vooruitgaat met je foto's/ bewerkingen. Wel leuk om te zien. Dit is idd een hele gave die me langere tijd boeit! bravo.
re Noxa
+ leuk zo rommelen met sluitertijden foto is ook wel geslaagd. leuke kleuren en hou zelf wel van druppels
- ik vind de uitsnede te propperig, had graag goot zwart vlak gezien
Gisteren foto van gitarist Racoon gemaakt. Moet erbij vermelden dat dit de eerste keer is dat ik een concertfoto maak. Kom maar met de tips!
[ afbeelding ]
Thnx voor het commentaar. Alleen een vraagje! Hoe had in de dit geval de gulden snede beter gekunt om een mooiere compositie te krijgen?quote:Op zondag 29 maart 2009 17:15 schreef mrSPLIFFY het volgende:
+ Mooi sfeertje , kleuren en wolken erg mooi
- ( heb ik niet echt, maar goed) dan de gulde snede nog iets beter toepassen?
Dit is de mijne... Lokale Dorpsgek ( iets te negatief maar voorruit)
Even klicken, breder dan 610 komt hij iets beter uit vindt ik zelf
[ link | afbeelding ]
Ow jammer! ik mis namelijk wel net iets in die foto maar weet niet wat haha!quote:Op zondag 29 maart 2009 20:06 schreef mrSPLIFFY het volgende:
zoals ik al zei heb niet echt een - maar aangezien dat verplicht is
Mooie wolken en lucht!quote:Op zondag 29 maart 2009 16:48 schreef RikH het volgende:
Ik ben vanmiddag met mijn nieuwe canon 17-40 L lens de hei op geweest! dit is 1 van de resultaten:
- Moeilijk commentaar geven als noobquote:Op zondag 29 maart 2009 21:20 schreef muzas het volgende:
Hierboven;
+ compositie, mooi met de silhouetten vn de huizen,
- de lucht leende zich dat moment niet echt voor zulks een shot... nu een beetje grauwig...
[ afbeelding ]
Vieze k*tvogel die er met mijn pain-du-bologne korstje vandoor ging...
ff klikken...
Ik vind het een vrij aardige foto hoor! Mooie compositie. Vind hem alleen iets te donker en de lucht komt niet helemaal lekker uit.quote:Op maandag 30 maart 2009 09:41 schreef Logician het volgende:
[..]
- Moeilijk commentaar geven als noobmaar als het dan toch moet, ik mis wat scherpte
+ Mooi apart shot
-----------------
[ afbeelding ]
groter
Gisteren gemaakt natuurlijk lang niet zo mooi als de meeste foto's hier maar wou hem wel even plaatsen![]()
Bij nader inzien is de foto toch niet te donker, zat op mijn werk en dat scherm is blijkbaar niet zo goed haha! Aan de lucht valt idd nix te verbeteren als het niet beter is! Dus inderdaad mogelijk onder belichten.quote:Op maandag 30 maart 2009 12:46 schreef Logician het volgende:
Dankje, ik durf hem niet lichter te maken omdat de lucht dan zo fel wordt dat het niet echt mooi meer is?
- het licht op de stenen vind ik niet zo mooi, misschien had een iets ander standpunt (indien mogelijk) beter geweestquote:Op maandag 30 maart 2009 20:41 schreef muzas het volgende:
@ RikH: bovenal een mooie plaat
- De wolken leiden af van het landschap en andersom, oftewel het onderwerp is mij niet heel duidelijk. de wolken komen ook ietwat "hard" over
+ belichting, als je de lucht en een landschap zo belicht krijgt, zonder te dik overdreven HDR bewerkingen, ben je goed bezig
mijn plaat, vandaag in emmen, met een 55-250IS:
[ afbeelding ]
+ Mooie sfeer, leuk dat het oranje er zo uit knaltquote:Op dinsdag 31 maart 2009 05:42 schreef Ruud het volgende:
[..]
- het licht op de stenen vind ik niet zo mooi, misschien had een iets ander standpunt (indien mogelijk) beter geweest
+ de blik in de ogen van de beer (het moment dus) en de waterval op de achtergrond
[ afbeelding ]
gisterochtend genomen in Luang Prabang, Laos
mensen doneren 's ochtends vroeg rijst en fruit aan monniken, hier zijn ze op weg terug naar de tempel om te ontbijten
Ben nog een N00b maar ik probeer het toch.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:23 schreef guitarist het volgende:
[..]
+ Mooie sfeer, leuk dat het oranje er zo uit knalt
- jammer dat die monniken een beetje bewogen zijn
Mijn foto: de bassist van m'n band buiten aan het roken:
[ afbeelding ]
+Vet beeld, mooie kleuren en compositiequote:Op dinsdag 31 maart 2009 14:30 schreef Madhouse1979 het volgende:
[..]
Ben nog een N00b maar ik probeer het toch.
+ Lekker sfeertje (ff flink te keer gaan op je bass en dan ff ontspannen), mooie rook!
- Fisheye effect kan mooier.
Mijn foto: Een beeld wat ik onderweg tegen kwam.
[ afbeelding ]
Mooi en statig portret: een oude heer waardig. Nadruk ligt ook goed op de kat zelf door de onscherpte eromheen. Uitsnede van de kat is ook goed, lekker ook de ruimte gegeven om in te kijken en dus niet te dicht bij de neus afgesneden. Maar ja, die knop... Die stoort inderdaad wel. Je zou een poging kunnen ondernemen om het weg te klonen. Verder komt de foto een beetje "wollig" over. Of het nou een fractie bewegings-onscherpte is of gewoon zijn vacht in combinatie met het wat kleinere formaat, waardoor de fijne details misschien een beetje wegvallen: ik weet het niet.quote:Op woensdag 1 april 2009 12:58 schreef Danielle__ het volgende:
+ De compositie, heerlijk die wirwar van takken met de blauwe lucht erachter. Meestal vind ik zulke 'gevulde' foto's te druk, maar bij deze voegt het echt iets toe. Mooi gezien en vastgelegd, ElizabethR!
- Het enige wat ik, na lang kijken, op kan merken is dat de kleuren rechts onderin voor mijn gevoel vreemd 'weg lopen', geen idee hoe ik dat nu beter moet omschrijven... Maar dat is maar zo'n klein stukje, dat de foto er echt niet minder van wordt. Daarbij zou ik ook niet weten hoe je zoiets tegen kunt gaan.
Mijn foto, onze oude heer.
Eigenlijk stoor ik me behoorlijk aan de zwarte knop linksonder, maar ik heb het gevoel dat de pose van meneer een stuk minder mooi is als ik de knop en dus ook een deel van z'n lijf eraf crop...
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |