I know, maar de touristen betalen goed voor dit soort foto's. En ik maak echt nog wel "gewone" foto's ook.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:55 schreef Roi het volgende:
@ElizabethR, jammer dat je nu definitief alleen maar voor de HDR foto's gaat. Je andere(/oudere) kwamen veel natuurlijker over!
Dankjewel.quote:Bij deze foto komen wel mooi alle structuren uit. Ook heb je het interessant in beeld gebracht, complimenten want dat is lastig.
De sfeer, de lichtval, de regen allemaal erg fijn aan de foto, maar ik vind hem toch ook wat te donker, vooral aan de linkerkant bij de bus en de persoon die daar loopt.quote:
Zonder eens in de verdediging te schieten: IMO zijn de handen en de bal scherper dan het hoofd. Dat kan aan de verlichting liggen of aan de nabewerking, maar het is wel degelijk een puntje.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:26 schreef snakelady het volgende:
Niet scherp? weet niet wat voor scherm jij hebt maar hier is hij haarscherp en als afdruk ook.
En deze foto is in de studio gemaakt, dat is in opdracht geweest van de ouders.
Ben het met je eens dat een natuurlijke omgeving vaak heel leuk is maar ouders willen graag wat afwisseling door bv studiofoto's te laten maken.
Best leuke shot, maar er mist een boel contrast in je foto. Ik weet niet hoe bekend je met photoshop bent, maar probeer eens wat nabewerking. Een simepele "Auto Levels - Auto Contrast - Auto Color" geeft je een veel fijnere foto. Er zit nu een beetje een grijzige waas over de foto.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:14 schreef zwarteduiker het volgende:
+ compositie
+ belichting en scherpte achterste persoon
- persoon rechs voor vind ik wat te donker
[ afbeelding ]
Sorry, maar het gezicht van het ventje is gewoon echt onscherp, ik bedoel niet onscherp onscherp, maar nét niet in focus. Kijk maar naar zijn handen, die zijn nét wat scherper, of naar dat balletje. Pak 't origineel er maar bij, even inzoomen op de vingers, en vervolgens op 't gezicht.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:28 schreef snakelady het volgende:
dat zou kunnen dan inderdaad, ik zie het alleen niet.![]()
Bedankt, ik heb de foto in raw geschoten en vond dat ik er al redelijk wat verschil zat voor en na bewerken. Maar er kan dus nog (veel) meer uitgehaald worden.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:27 schreef Ronalld het volgende:
[..]
Best leuke shot, maar er mist een boel contrast in je foto. Ik weet niet hoe bekend je met photoshop bent, maar probeer eens wat nabewerking. Een simepele "Auto Levels - Auto Contrast - Auto Color" geeft je een veel fijnere foto. Er zit nu een beetje een grijzige waas over de foto.
Thanx!quote:Op zondag 1 maart 2009 13:59 schreef ChatChewbacca het volgende:
[..]
@hierboven, idd nogal flets.Je kan 't mooier maken zonder de hooglichten te vernietigen door de zwarten wat donkerder te maken, dat doe je dmv de blacks slider in ACR/Lightroom, of het onderste punt naar rechts te schuiven in een curve.
Ik ben zo vrij geweest zelf even wat knopjes in te drukken, om te laten zien wat je had kunnen doen:quote:Op zondag 1 maart 2009 16:03 schreef zwarteduiker het volgende:
[..]
Bedankt, ik heb de foto in raw geschoten en vond dat ik er al redelijk wat verschil zat voor en na bewerken. Maar er kan dus nog (veel) meer uitgehaald worden.
[..]
Thanx!
+ Wow, mooie toning, , mooie kadering.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:33 schreef Row-1 het volgende:
@zwarteduiker
+Leuk onderwerp, al weet ik niet precies wat het is, maar het ziet er wel mooi uit, zie hier niet zo vaak onderwater foto's voorbij komen volgens mij, of ik kijk niet goed genoeg.
-Wat er boven mij ook al is genoemd, en ik vind dat je boven net iets teveel gecropped hebt
De mijne:
[ afbeelding ]
Radio kootwijk, indrukwekkend gebouw
+ Leuk contrast!quote:Op maandag 2 maart 2009 22:40 schreef Marc H het volgende:
[..]
+ Wow, mooie toning, , mooie kadering.
- Dat bordje met "fietsers" even wegschoppen.
Mijn Foto:
[ link | afbeelding ]
Oef, je bokeh is hier wel heel.. Nietszeggend. Het hoofd krijgt er een heel zweverig geheel door. Voor de rest vind ik het een leuk shot, mooie blik en scherp op het oog.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:38 schreef Noxa het volgende:
@ Row 1, dit lijkt verdacht veel op de set van de film "Mindhunters". Mooie foto, mooi breed. Alleen iets te veel kleur voor zwart wit, en te weinig grijs voor zwart wit.
@ Marc H, wat voor beestje is het? Op zich een leuke foto. Het onderwerp springt er alleen niet echt uit (figuurlijk gesproken that is). Meer DOF, of onderwerp uit het midden? En scherpte kan beter.
@ Pizzahut, vind de vignetting juist wel wat toevoegen! Dof is nice, had voor mijn smaak kleiner gemogen. Lekker scherp en goed nabewerkt. Stem knoppen zijn alleen beetje bruinig.
Mijn shot, afgelopen week gemaakt en ff lopen kloten met kleuren (of het ontbreken daarvan)
[ afbeelding ]
Flickr
Beetje jammer van de auto's op de achtergrond. En misschien had je de linker ook helemaal erop moeten zetten. Verder is de compositie leuk, lekker kleurrijk. Krijg alweer zin in de lente.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:35 schreef dragonrider het volgende:
@noxa Leuke foto, voor zoverre ik er verstand van heb. Ogen vind ik zelf altijd lastig goed op de foto te krijgen, dat is hier iig goed gelukt. Ik zit nog te denken over de rimpels in het voorhoofd, maar dat moet kunnen denk ik.
Hieronder mijn bijdrage, eerste tekenen van de lente. Ik hoop wat constructieve reacties.
[ afbeelding ]
Het gebouw/omgeving is ook idd gebruikt voor die filmquote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:38 schreef Noxa het volgende:
@ Row 1, dit lijkt verdacht veel op de set van de film "Mindhunters". Mooie foto, mooi breed. Alleen iets te veel kleur voor zwart wit, en te weinig grijs voor zwart wit.
Ziet er leuk uit. Voor de rest heb ik er geen verstand van maar ik wou toch even een van mijn vakantiefoto's laten zien die ik zelf wel goed gelukt vindquote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:07 schreef Row-1 het volgende:
[..]
Het gebouw/omgeving is ook idd gebruikt voor die film. Goed gezien!
@Sugar:
+Mooie "trieste" foto, met een andere omgeving zou het een trieste foto kunnen zijn van een oorlogskind, tenminste, daar doet het mij aan denken.
-Misschien was het mooier geweest als het kind haar armen gewoon naast zich had gehad.
Mijne:
[ afbeelding ]
KLIKBAAR
Is dat alles wat je er verder over te zeggen hebt?quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:08 schreef QFX23 het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit. Voor de rest heb ik er geen verstand van maar ik wou toch even een van mijn vakantiefoto's laten zien die ik zelf wel goed gelukt vind
[ afbeelding ]
Ik zal in zijn plaats wat opnoemen... sommige users hierquote:Op vrijdag 6 maart 2009 20:18 schreef Row-1 het volgende:
[..]
Is dat alles wat je er verder over te zeggen hebt?
Offtopic, maar: als je eens met een niet zo'n goed model als op je foto een rondje door Eindhoven wil doen, gewoon, leuke straatportretjes schieten.. het is 5 minuten fietsen voor mij naar jou toequote:Op maandag 9 maart 2009 14:19 schreef Dizer het volgende:
@ Anneloortje
+ leuke actieshot!
+ mooie lucht
- door te veel kleuren omhoog, is zwart te diep en komt onnatuurlijk over.
[ afbeelding ]
+ tekening in de luchtquote:
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 08:34 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
+ tekening in de lucht
- compositie (voorgrond is 'vervuild')
- te licht of te donker, de foto springt er niet zo uit doordat de voorgrond goed zichtbaar is en de achtergrond/horizon ook. Ik denk dat als je hem een paar stappen minder belicht de foto een stuk sprekender wordt.
Mijn foto, genomen in Terezin (of: Theresienstadt) in Tjechie, nabij Praag. Dit is een internerings- en concentratiekamp uit de tweede wereldoorlog, waar Joden en andere ongewenste europeanen zogenaamd een prima onderkomen zouden krijgen gedurende de oorlog. Een enkeling overleefde...
[ afbeelding ]
De foto toont het onderkomen van de 'bewoners'; drie hoog gestapelde bedden, met nauwelijks sanitair of andere mogelijkheid tot hygiene of privacy. Meer zie je hier.
wow... als "Waar kijk ik naar?" het positieve is...quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:15 schreef Roi het volgende:
@woid,
+ Waar kijk ik naar?
- Niet interessant genoeg om daar lang over na te gaan denken. Wat is mijn focus punt?
Mijn nieuwe foto:
[ afbeelding ]
Erg leuk plaatje!quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:40 schreef Row-1 het volgende:
+Mooi abstract en lichtinval! Zwart+wit vind ik ook mooi bij deze foto.
- Ik had misschien die rechterpilaar er nog af gecropt
[ afbeelding ]
Vandaag gemaakt, vanuit zolderraam
Ten eerste mis ik pluspunten, je boort mn foto nu alleen de grond in zonder er iets constructiefs op te zeggen. Het gaat er om dat je plus en minpunten benoemt.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:16 schreef elcastel het volgende:
2 Neo-Mullen : Het oog leidt naar .... niks, of net niks goed zichtbaars. Dat maakt het een niets zeggend plaatje in mijn ogen, ik hou van het perspectief, maar kies het als je oog ook ergens naartoe trekt. Die poort aan het einde is geen onderwerp en het gebouw erachter valt weg achter bomen.
Ook vind ik de lichtval niet mooi, het licht en het donker vallen niet samen met het lijnenspel van de foto, hier had misschien meer van kunnen worden gemaakt bij een andere stand van de zon, maar je houdt dat het middelpunt niks biedt ...
Ik heb vandaag een bewust niks zeggende plaat gemaakt op het strand, iedereen staat kites te fotograferen en ze missen het standaard plaatje wat een 'lente'dag standaard al biedt, dus bewust géén onderwerp, meer een beeld :
[ afbeelding ]
Ten eerste : ik boor je foto niet de grond in, ik geef aan dat hij nergens over gaat, ik mis een onderwerp, of eigenlijk : het onderwerp wat je kiest is er niet/komt er niet uit. Daarbij is er niet veel goeds over te melden, technisch : onderbelicht, slecht gebruik van het aanwezige licht. Ik heb 1 pluspunt, ik vind de kleurtjes die erin zitten van goed niveau. Het was overigens opbouwende kritiek !quote:Op zondag 15 maart 2009 18:00 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ten eerste mis ik pluspunten, je boort mn foto nu alleen de grond in zonder er iets constructiefs op te zeggen. Het gaat er om dat je plus en minpunten benoemt.
Ten tweede vind ik het raar dat je het merendeel van je minpunten baseert op het nietszeggende en vervolgens 'bewust' een nietszeggende foto zelf gaat posten
blijft wel een vale plaat. mis de mooie kleurtjes. of iets aan contrast. je horizon komt niet echt lekker uit de verf. misschien met een pola filter wat kunnen spelen om hem echt mooi te krijgenquote:Op zondag 15 maart 2009 19:53 schreef elcastel het volgende:
...........
Ten derde : mijn foto is in mijn ogen alles behalve nietszeggend, ik zei dat omdat ik weet dat de instap fotograaf dit als eerste zal melden; het is een alledaagse plaat die iedereen over het hoofd ziet omdat het zo gewoon is, er moet een bootje in, een kitesurfer, een onderwerp.
En nu denk jij natuurlijk Ha en hij heeft het over mijn ontbrekende onderwerp !!,. Welnu, mijn foto gáát juist over het gebrek aan onderwerp, in ruil daarvoor krijg je - ik beoordeel hem zelf dan maar even - een technisch keurige plaat, een goed gebruik van perspectief en een heerlijk gebruik van de lentezon en het aanwezige licht (weerspiegelingen, lichtval an sich en een goed verloop van het licht in de foto). Eigenlijk precies datgene wat in jouw plaat - in mijn ogen - mist.
Dank je wel voor je inhoudelijk input, een pola filter vind ik eigenlijk teveel afdoen aan het werkelijk beeld. Er zit zat contrast in de orginele plaat, maar ik mag hier maar tot 550 pixels,quote:Op zondag 15 maart 2009 20:00 schreef PKfotografie het volgende:
blijft wel een vale plaat. mis de mooie kleurtjes. of iets aan contrast. je horizon komt niet echt lekker uit de verf. misschien met een pola filter wat kunnen spelen om hem echt mooi te krijgen
Waarom ik het de grond inboren noem is omdat je alleen het slechte eruit haalt en de pluspunt(en) niet aan bod laat komen. In elke foto zal een pluspunt zitten en het is voor iedereen, dus ook ik, wel fijn als deze wordt aangehaald.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:53 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ten eerste : ik boor je foto niet de grond in, ik geef aan dat hij nergens over gaat, ik mis een onderwerp, of eigenlijk : het onderwerp wat je kiest is er niet/komt er niet uit. Daarbij is er niet veel goeds over te melden, technisch : onderbelicht, slecht gebruik van het aanwezige licht. Ik heb 1 pluspunt, ik vind de kleurtjes die erin zitten van goed niveau. Het was overigens opbouwende kritiek !
Ten tweede : weet ik veel dat je hier plus- én minpunten MOET geven, is dit echt een regel ?.
Ten derde : mijn foto is in mijn ogen alles behalve nietszeggend, ik zei dat omdat ik weet dat de instap fotograaf dit als eerste zal melden; het is een alledaagse plaat die iedereen over het hoofd ziet omdat het zo gewoon is, er moet een bootje in, een kitesurfer, een onderwerp.
En nu denk jij natuurlijk Ha en hij heeft het over mijn ontbrekende onderwerp !!,. Welnu, mijn foto gáát juist over het gebrek aan onderwerp, in ruil daarvoor krijg je - ik beoordeel hem zelf dan maar even - een technisch keurige plaat, een goed gebruik van perspectief en een heerlijk gebruik van de lentezon en het aanwezige licht (weerspiegelingen, lichtval an sich en een goed verloop van het licht in de foto). Eigenlijk precies datgene wat in jouw plaat - in mijn ogen - mist.
Dank je wel, hier kan ik wat mee. Ik heb bewust links reflectie in het water gekozen, omdat daar ook meer wolk is, rechts is de relfectie in het water blauw, net als de lucht, zodoende ontstaat er een mooie verticale scheiding, daar waar de horizon altijd de horizontale scheiding maakt, op die manier ontstond er een mooie kruisverdeling in de foto (uit het midden, zodat je ook nog eens diepte creëert), zodat het perspectief extra werd geaccentueerd. Dit komt dus duidelijk niet over.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:14 schreef Neo-Mullen het volgende:
Als laatste mijn kritiek over jouw foto: ik vind de witte reflectie van het licht (links) niet passen, had je beter kunnen kroppen.
Had meer land willen zien in plaats van de koud-uitziende zee.
Verder vind ik de overgang van de bewolking (links) naar de blauwe lucht (rechts) wel wat hebben.
Je post zelf niet eens een positief punt bij de foto van je voorgangerquote:Op zondag 15 maart 2009 20:12 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dank je wel voor je inhoudelijk input, een pola filter vind ik eigenlijk teveel afdoen aan het werkelijk beeld. Er zit zat contrast in de orginele plaat, maar ik mag hier maar tot 550 pixels,. Bovendien zou je aan het orgineel zien dat ik last had van de onvermijdelijke CA die ik natuurlijk mooi kan ontkennen op dit postzegelformaat.
.
Qua kleur zou je wel eens gelijk kunnen hebben, ik heb hier een ongecalibreerde Mac staan, en op die bak kwam dit het meest in de buurt van de werkelijkheid, zo knallend is het blauw in de lucht niet geweest hier vandaag..
Nota bene : waarom post je geen positieve punten en een eigen foto ?. /
.
Djeezus, niet door jou hoor PK, maar hoe kan ik dit forum eigenlijk nog serieus nemen ??
Klopt dat heb ik later rechtgezet en nu zie ik dat niet iedereen hier even consequent met de 'regeltjes' omgaat.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:22 schreef Debsterr het volgende:
Je post zelf niet eens een positief punt bij de foto van je voorganger.
Wow, wow, wow, wat een foto, geweldige DOF, en zo'n blik van 'thanks dude', positie van de vogel lijkt zo aerodynamisch mogelijkquote:Op maandag 16 maart 2009 12:21 schreef McGilles het volgende:
Nagelator
+ Zeer scherp rond de ogen
+ Mooi gebruik gemaakt van de scherptediepte
- Te weinig ervaren om hier iets slechts over te zeggen
Mijn foto van vandaag, ik kwam net beneden en de kamer lag vol met veren, in de hoek zag ik mijn kat zitten knikkeren met een vogel. Hij leek dood en bewoog ook niet meer. Kat wel netjes bedankt voor zijn vangst maar het vogeltje boven in een bakje gedaan. Na een klein uurtje kon de vogel weer zitten maar voor de rest bewoog hij niet, nu net na nog een paar uur vloog hij ineens weg en m'n raam uit. Hier de foto:
(sidenote: Ik vind het stof op m'n bureau jammer, iemand die dat kan veranderen?)
[ afbeelding ]
(gemaakt met 1000d + Sigma 50mm 1.4)
Wat een mooi vinkje! Goed dat je hem gered hebtquote:Op maandag 16 maart 2009 12:21 schreef McGilles het volgende:
Nagelator
+ Zeer scherp rond de ogen
+ Mooi gebruik gemaakt van de scherptediepte
- Te weinig ervaren om hier iets slechts over te zeggen
Mijn foto van vandaag, ik kwam net beneden en de kamer lag vol met veren, in de hoek zag ik mijn kat zitten knikkeren met een vogel. Hij leek dood en bewoog ook niet meer. Kat wel netjes bedankt voor zijn vangst maar het vogeltje boven in een bakje gedaan. Na een klein uurtje kon de vogel weer zitten maar voor de rest bewoog hij niet, nu net na nog een paar uur vloog hij ineens weg en m'n raam uit. Hier de foto:
(sidenote: Ik vind het stof op m'n bureau jammer, iemand die dat kan veranderen?)
[ afbeelding ]
(gemaakt met 1000d + Sigma 50mm 1.4)
+Mooi gekozen centrale compositie, past leuk bij de rechte doch gebogen bruggen.quote:Op maandag 16 maart 2009 14:05 schreef Caas het volgende:
+ Sfeer (kleuren)
+ Vogel
- Misschien iets te donker/onduidelijk.
- Vind je standpunt/compositie ook niet helemaal lekker (iets te veel ruimte boven o.a.)
[ afbeelding ]
Vorige week naar Newcastle geweest. Dit is één van de foto's van die trip.
Voor andere foto's: http://www.flickr.com/photos/33044429@N07/
+ Leuk zo die lijn van de sloot die je volgtquote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:49 schreef problematiQue het volgende:
+ Mooie sfeer, vogels.
- Rechte horizontale lijn die horizon lijkt is het niet een maakt de foto een beetje vreemd.
[ afbeelding ]
+ Mooi compleet plaat je, verveelt niet. Mooie kleuren.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:52 schreef Anneloortje het volgende:
Enfin, mijn foto van een paar dagen geleden:
[ afbeelding ]
@NiGeLaToRquote:Op woensdag 18 maart 2009 13:27 schreef NiGeLaToR het volgende:
@Vieze_Freddy:
+ Leuk! Onderwerp springt er prima uit, leuke foto/opstelling.
- Hij lijkt iets onscherp? Het zou mooi zijn als de DOF iets meer van het kaarsje bestrijkt. Statief gebruikt?
- schuin; als het kaarsje mooi recht had gestaan en dan de reflectie en het onderwerp ook een mooie plek hadden, was het een veel mooiere foto.
+ Lekkere kleurtjes, scherptediepte ligt lekkerquote:Op woensdag 18 maart 2009 15:47 schreef problematiQue het volgende:
[ afbeelding ]
De rest: http://picasaweb.google.com/sokkenmakers/Schiedam#
quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:44 schreef nzw het volgende:
+ heel leuk moment met het springe van het lammetje
- die rubbere slang aan de rechterkant van de foto
Je foto is te groot volgens de regels, hij mag 610 pixels breed zijn.quote:Kleine lente bijdrage van mij
Die rubbere slang bedoel ik op het rechterpaaltje.quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:55 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
![]()
[..]
Je foto is te groot volgens de regels, hij mag 610 pixels breed zijn.
Het gaat om de breedte, die komt op FOK! het beste uit met 610 pixels, maar we hebben een tolerant/situatiegevoelig beleid. Als te veel mensen het niet doen wordt er wat van gezegd. En de FOK! resizer resizet wel, maar de gehele afbeelding, dus de gehele bestandsgrootte moet wel ingeladen worden, dus het gaat nog steeds traag bij een enorme foto. Vergis je daar niet inquote:Op donderdag 19 maart 2009 19:10 schreef nzw het volgende:
[..]
joh hij is 612en hij past zich nog aan ook bij mij iedergeval. Die rubbere slang bedoel ik op het paaltje.
![]()
2 pixels aangepast 612>610
[ afbeelding ]
Dank je, die sprietjes onderin heb ik over het hoofd gezien in de haast. De muur is een waterbak en meneer ligt te slapen op de rand, dus hij staat nergens achter.quote:Op donderdag 19 maart 2009 17:32 schreef ElizabethR het volgende:
elcastel
+ Dit onderwerp is natuurlijk altijd goed. De scherpte is prima en met de kleuren is althans o pmijn monitor niet erg veel mis.
- Ik vind de compositie niet erg lekker om naar te kijken. Die dikke muur zit er dus gewoon voor, kun jij ook niets aan doen want het beestje staat nu eenmaal waar ie staat. Verder vind ik de grassprietjes in het zwarte gedeelte van de muur storend, die had ik eraf gecropped danwel gekloond. Ik denk dat ik de foto sowieso anders gecropped zou hebben. Meer alleen op het snoetje van het scshaapje, dan ben je meteen een heel deel van die lelijke muur kwijt.
Ik dacht eerst dat je het over je eigen moeder en broertje had, tot ik bij "haar vacht" aankwam.quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:30 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dank je, die sprietjes onderin heb ik over het hoofd gezien in de haast. De muur is een waterbak en meneer ligt te slapen op de rand, dus hij staat nergens achter..
Compositie kwam zo uit omdat er rechts een broertje staat te pissen en links moeders staat met stukken stront in haar vacht..
Ja?? Dat had ik wel door, maar dan nog snap ik het niet?? Wat heeft dat met commentaar op de fototechnische aspecten van mijn plaatje te maken????quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:10 schreef nzw het volgende:
[..]
Die rubbere slang bedoel ik op het rechterpaaltje.
Dat heb ik overwogen, maar ik was 'bang' dat men dan dacht dat het een loos vlak was, een muurtje ofzo ...quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:41 schreef Ronalld het volgende:
Daarnaast, misschien kun je em nog croppen dat je alleen de bovenkant van de balk erop hebt? Dus niet dat donkere, maar dat ie pas bij het lichte begint?
Dat was niet wat ik bedoelde. het is inderdaad niet de bedoeling dat men er met "+ mooie foto" en "- geen minpunt" vanaf komt, maar ik bedoelde alleen te zeggen dat het commentaar op jouw foto misschien wel kort was, maar dat het niet zo nutteloos was als dat je deed voorkomen. Je kan het moeilijk iemand kwalijk nemen dat je geen commentaar krijgt over filters of inflitsen, want niet iedereen is uberhaupt op de hoogte van fotografische technieken en termen. Nou, dan krijg je ook wel eens commentaar op gewoon visueel vlak, en daar kan je ook iets mee doen. Of niet natuurlijk, maar in dit geval was het niet nutteloos.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:08 schreef ElizabethR het volgende:
Ik vond je commentaar op mijn foto ook nutteloos, muurtje, een lam dat staat ?? Jij kijkt kennelijk écht alleen maar naar techniek ? Dan nog vind ik dat je knap beroerd beoordeeld, maar goed, die sprietjes ik denk tja, het had wat plastische gekund ik reageer sportief.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:08 schreef ElizabethR het volgende:
Maar is goed joh, dan ga ik in het vervolg ook wel zo onbeduidend commentaar geven, veel makkelijker, hoef ik niet eens goed naar de foto's te kijken
Mee eens, Het was niet eens de bedoeling de foto af te kraken, want het was percies op het goede moment genomen. Het is alleen jammer als je slecht kritiek kan krijgen. Ik ga maar niet discusieren want dat over die slang was gewoon meer op de compositie gericht. Ik snap nog weinig van technieken. Maar het gaat toch over beoordelen? Ik heb op mijn manier beoordeeld. Jammer dat je slecht kritiek kan ontvangen. ( Vooral het met MAAR beginnen)quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:16 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik vond je commentaar op mijn foto ook nutteloos, muurtje, een lam dat staat ?? Jij kijkt kennelijk écht alleen maar naar techniek ? Dan nog vind ik dat je knap beroerd beoordeeld, maar goed, die sprietjes ik denk tja, het had wat plastische gekund ik reageer sportief.
Vervolgens plaats je zelf een foto waar totaal geen compositie in te vinden is, alles staat er op, that's it. Iemand komt met een opmerking over een slang (ik geef toe, waar gaat het over) en mevrouw begint te blaaskaken ! Gaat het niet ?
Kortom, je geeft snel commentaar zonder goed te kijken (mijn compositie is namelijk niet slecht, maar er zijn misschien andere dingen mogelijk, maar dat is een keuze, geen plus- of minpunt) !! Vervolgens denk je dat een lam staat te slapen achter een muur, terwijl je zijn ogen dicht ziet zitten, je zou haast denk dat hij ligt (!) en slaapt (!). Dan zal het dus ook wel geen muur zijn.
En vervolgens ga je ook nog eens lopen jankzakken als je zelf slecht commentaar krijgt .. Pot ketel, drol drie.
quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:16 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik vond je commentaar op mijn foto ook nutteloos, muurtje, een lam dat staat ?? Jij kijkt kennelijk écht alleen maar naar techniek ? Dan nog vind ik dat je knap beroerd beoordeeld, maar goed, die sprietjes ik denk tja, het had wat plastische gekund ik reageer sportief.
Vervolgens plaats je zelf een foto waar totaal geen compositie in te vinden is, alles staat er op, that's it. Iemand komt met een opmerking over een slang (ik geef toe, waar gaat het over) en mevrouw begint te blaaskaken ! Gaat het niet ?
Kortom, je geeft snel commentaar zonder goed te kijken (mijn compositie is namelijk niet slecht, maar er zijn misschien andere dingen mogelijk, maar dat is een keuze, geen plus- of minpunt) !! Vervolgens denk je dat een lam staat te slapen achter een muur, terwijl je zijn ogen dicht ziet zitten, je zou haast denk dat hij ligt (!) en slaapt (!). Dan zal het dus ook wel geen muur zijn.
En vervolgens ga je ook nog eens lopen jankzakken als je zelf slecht commentaar krijgt .. Pot ketel, drol drie.
Nee joh, ik heb juist liever dat je hem afkraakt als je het niets vindt, alleen wel onderbouwd, dus wát ik dan precies kan verbeteren in jouw ogen, of wat je juist wél goed vind aan een foto. Daar gaat het me om. Totaal niet of je al dan niet een foto afkraakt of niet. Ik vond je commentaar gewoon erg, erg summier, en kan er niet veel mee.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:42 schreef nzw het volgende:
[..]
Mee eens, Het was niet eens de bedoeling de foto af te kraken, want het was percies op het goede moment genomen. Het is alleen jammer als je slecht kritiek kan krijgen. Ik ga maar niet discusieren want dat over die slang was gewoon meer op de compositie gericht. Ik snap nog weinig van technieken. Maar het gaat toch over beoordelen? Ik heb op mijn manier beoordeeld. Jammer dat je slecht kritiek kan ontvangen. ( Vooral het met MAAR beginnen)
Jammer dat je het verschil niet (wilt) begrijpt(en)quote:+ Heel leuk moment, met het ondergaan van de zon
- Die donkere plek linksonder
Net zo nietszeggend als jouw commentaar dus
Terwijl ik zou moeten (willen) zegen:
+ Erg fraaie kleuren, en je hebt de zon op een goed moment gepakt doordat ie net al achter de horizon aan het verdwijnen is. De boten óp de horizon voegen echt iets toe aan de compositie.
- Jammer van de lensflare onderaan de zon. Bijna onvermijdelijk als je geen filter gebruikt. Ook zou ik de voorgrond wat oplichten, want die komt nu wel erg zwart over. Wellicht volgende keer wat inflitsen??
Oh dear, het cynisme...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 06:05 schreef ElizabethR het volgende:
VF
+ Mooie foto
- Snel op uitgekeken
[ afbeelding ]
Je hebt zo te zien wat stof op je sensor .quote:Op zaterdag 21 maart 2009 09:46 schreef NiGeLaToR het volgende:
@ElizabethR:
+ hele mooie plaat, kan zo aan de muur.
+ goed gekozen DOF, waterval van voor tot achter scherp en met de sluiter beweging vastgelegd
- njah, mierenneukpuntje.. de bomen zijn jammerlijk afgeknipt, had nog mooier geweest met beetje meer horizon/bomen missschien
- licht valt er mooi op, maar een deel is in de schaduw.. dat is jammer, maar kun je niet altijd wat aan doen
Ganzetrek met zonsondergang.
[ link | afbeelding ]
-> Klik en ervaar de scherpte van L-glas
Ik zie een rijtje ganzen linksboven die onscherp zijn, maar verder...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je hebt zo te zien wat stof op je sensor .
verders wel een leuke foto.
Kijk dit vind ik nou een wonderschone plaat !quote:
Nice hoor! Denk dat je oma er erg blij mee zal zijn. Ik zou er wel van opfleuren iig.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 09:47 schreef P_B het volgende:
[..]
Mijn foto, een beterschaps-kaart voor oma.
[ afbeelding ]
+ mooie zachte uitstralingquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:54 schreef Noxa het volgende:
[..]
Nice hoor! Denk dat je oma er erg blij mee zal zijn. Ik zou er wel van opfleuren iig.
Foto technisch. Plus punten zijn de scherpte, het minimalistisch. Ik zie dat het een tulp is, al zie je daar niet heel veel van. Nog een plus punt vind ik je kader, ik houd helemaal niet van kaders om foto's. Maar dit vind ik wel mooi!
- punt de tekst onderaan je foto is wat sjebbie. Ik zou de tekst denk ik in de foto plaatsen. En iets rondere (bollere) letters gebruiken. Maar dat kan een kwestie van smaak zijn.
Mijn probeersel met portret.
[ afbeelding ]
Uit deze foto valt met nabewerken nog heel wat meer te halen, iets meer contrast en saturatie levert - mijns inziens - een veel fijnere foto op:quote:
Ik heb met opzet de background donkerder gemaakt. Vond die namelijk want onrustig. Maar je de exposure omhoog ziet er idd wel iets beter uit!quote:Op zondag 22 maart 2009 20:13 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Uit deze foto valt met nabewerken nog heel wat meer te halen, iets meer contrast en saturatie levert - mijns inziens - een veel fijnere foto op:
http://farm4.static.flickr.com/3545/3372474286_1762d0b9de.jpg
http://i44.tinypic.com/jv6dr4.jpg
Ik vind de compositie, de blik en houding trouwens erg geslaagd![]()
Nou onwijs mazzel ERquote:Op maandag 23 maart 2009 13:14 schreef ElizabethR het volgende:
Pea
+ Ik vind de compositie erg geslaagd met de bloemen erbij, zeker ook de DOF omdat juist die prachtbloemen weer doorschijnen in de achtergrond
- Ik ben sprankelender foto's van jou gewend, ik denk dat de kleurbalans niet helemaal goed is nog??
Mijne, mazzel met het licht.
quote:Op maandag 23 maart 2009 11:10 schreef elcastel het volgende:
Pinquit,
+ gave bewerking, lekkere kleurtjes, lekker rauw
- niks, alleen ik had hem gevoelmatig de ruimte aan de linkerkant gegeven (gezien de draai van het onderlichaam), hé ik moest een minpunt geven hè !
Plaatje is eigenlijk van gisteren en niet speciaal, ik wil even weten of zo croppen geinig is of dat ik nog niet wakker ben :
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 23 maart 2009 13:14 schreef ElizabethR het volgende:
Pea
+ Ik vind de compositie erg geslaagd met de bloemen erbij, zeker ook de DOF omdat juist die prachtbloemen weer doorschijnen in de achtergrond
- Ik ben sprankelender foto's van jou gewend, ik denk dat de kleurbalans niet helemaal goed is nog??
Mijne, mazzel met het licht.
[ afbeelding ]
Ja. Het licht in Ierland is vaak erg spectaculair.quote:
Het enige PS element eraan is dat het inderdaad HDR is, waarmee meteen de vraag van Janeway is beantwoord.quote:Of is dit een mucho geslaagde photoshopbewerking die het zo laat uitkomen?
Heel mooi plaatje!! Fraaie toning, fantastische DOF en een überschattig koppeltjequote:Op maandag 23 maart 2009 14:38 schreef janeway het volgende:
De mijne. Mijn zoon en zijn vriendin..Ze zijn dik verloofd en beloofden elkaar eeuwige trouw![]()
[ afbeelding ]
Bij jouw foto valt die van mij in het niks.quote:Op maandag 23 maart 2009 19:20 schreef snakelady het volgende:
janeway, heerlijke foto, lekker kleurrijk ondanks dat er veel wit in zit, mooie toning en goed scherp.
als ik een minpuntjes zou moeten noemen is het dat de dof kunstmatig lijkt maar twijfel nog of ik dat een minpunt vind.
Gewoon goed dus eigenlijk
Kyara
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |