Ja?? Dat had ik wel door, maar dan nog snap ik het niet?? Wat heeft dat met commentaar op de fototechnische aspecten van mijn plaatje te maken????quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:10 schreef nzw het volgende:
[..]
Die rubbere slang bedoel ik op het rechterpaaltje.
Dat heb ik overwogen, maar ik was 'bang' dat men dan dacht dat het een loos vlak was, een muurtje ofzo ...quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:41 schreef Ronalld het volgende:
Daarnaast, misschien kun je em nog croppen dat je alleen de bovenkant van de balk erop hebt? Dus niet dat donkere, maar dat ie pas bij het lichte begint?
Dat was niet wat ik bedoelde. het is inderdaad niet de bedoeling dat men er met "+ mooie foto" en "- geen minpunt" vanaf komt, maar ik bedoelde alleen te zeggen dat het commentaar op jouw foto misschien wel kort was, maar dat het niet zo nutteloos was als dat je deed voorkomen. Je kan het moeilijk iemand kwalijk nemen dat je geen commentaar krijgt over filters of inflitsen, want niet iedereen is uberhaupt op de hoogte van fotografische technieken en termen. Nou, dan krijg je ook wel eens commentaar op gewoon visueel vlak, en daar kan je ook iets mee doen. Of niet natuurlijk, maar in dit geval was het niet nutteloos.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:08 schreef ElizabethR het volgende:
Ik vond je commentaar op mijn foto ook nutteloos, muurtje, een lam dat staat ?? Jij kijkt kennelijk écht alleen maar naar techniek ? Dan nog vind ik dat je knap beroerd beoordeeld, maar goed, die sprietjes ik denk tja, het had wat plastische gekund ik reageer sportief.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:08 schreef ElizabethR het volgende:
Maar is goed joh, dan ga ik in het vervolg ook wel zo onbeduidend commentaar geven, veel makkelijker, hoef ik niet eens goed naar de foto's te kijken
Mee eens, Het was niet eens de bedoeling de foto af te kraken, want het was percies op het goede moment genomen. Het is alleen jammer als je slecht kritiek kan krijgen. Ik ga maar niet discusieren want dat over die slang was gewoon meer op de compositie gericht. Ik snap nog weinig van technieken. Maar het gaat toch over beoordelen? Ik heb op mijn manier beoordeeld. Jammer dat je slecht kritiek kan ontvangen. ( Vooral het met MAAR beginnen)quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:16 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik vond je commentaar op mijn foto ook nutteloos, muurtje, een lam dat staat ?? Jij kijkt kennelijk écht alleen maar naar techniek ? Dan nog vind ik dat je knap beroerd beoordeeld, maar goed, die sprietjes ik denk tja, het had wat plastische gekund ik reageer sportief.
Vervolgens plaats je zelf een foto waar totaal geen compositie in te vinden is, alles staat er op, that's it. Iemand komt met een opmerking over een slang (ik geef toe, waar gaat het over) en mevrouw begint te blaaskaken ! Gaat het niet ?
Kortom, je geeft snel commentaar zonder goed te kijken (mijn compositie is namelijk niet slecht, maar er zijn misschien andere dingen mogelijk, maar dat is een keuze, geen plus- of minpunt) !! Vervolgens denk je dat een lam staat te slapen achter een muur, terwijl je zijn ogen dicht ziet zitten, je zou haast denk dat hij ligt (!) en slaapt (!). Dan zal het dus ook wel geen muur zijn.
En vervolgens ga je ook nog eens lopen jankzakken als je zelf slecht commentaar krijgt .. Pot ketel, drol drie.
quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:16 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik vond je commentaar op mijn foto ook nutteloos, muurtje, een lam dat staat ?? Jij kijkt kennelijk écht alleen maar naar techniek ? Dan nog vind ik dat je knap beroerd beoordeeld, maar goed, die sprietjes ik denk tja, het had wat plastische gekund ik reageer sportief.
Vervolgens plaats je zelf een foto waar totaal geen compositie in te vinden is, alles staat er op, that's it. Iemand komt met een opmerking over een slang (ik geef toe, waar gaat het over) en mevrouw begint te blaaskaken ! Gaat het niet ?
Kortom, je geeft snel commentaar zonder goed te kijken (mijn compositie is namelijk niet slecht, maar er zijn misschien andere dingen mogelijk, maar dat is een keuze, geen plus- of minpunt) !! Vervolgens denk je dat een lam staat te slapen achter een muur, terwijl je zijn ogen dicht ziet zitten, je zou haast denk dat hij ligt (!) en slaapt (!). Dan zal het dus ook wel geen muur zijn.
En vervolgens ga je ook nog eens lopen jankzakken als je zelf slecht commentaar krijgt .. Pot ketel, drol drie.
Nee joh, ik heb juist liever dat je hem afkraakt als je het niets vindt, alleen wel onderbouwd, dus wát ik dan precies kan verbeteren in jouw ogen, of wat je juist wél goed vind aan een foto. Daar gaat het me om. Totaal niet of je al dan niet een foto afkraakt of niet. Ik vond je commentaar gewoon erg, erg summier, en kan er niet veel mee.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:42 schreef nzw het volgende:
[..]
Mee eens, Het was niet eens de bedoeling de foto af te kraken, want het was percies op het goede moment genomen. Het is alleen jammer als je slecht kritiek kan krijgen. Ik ga maar niet discusieren want dat over die slang was gewoon meer op de compositie gericht. Ik snap nog weinig van technieken. Maar het gaat toch over beoordelen? Ik heb op mijn manier beoordeeld. Jammer dat je slecht kritiek kan ontvangen. ( Vooral het met MAAR beginnen)
Jammer dat je het verschil niet (wilt) begrijpt(en)quote:+ Heel leuk moment, met het ondergaan van de zon
- Die donkere plek linksonder
Net zo nietszeggend als jouw commentaar dus
Terwijl ik zou moeten (willen) zegen:
+ Erg fraaie kleuren, en je hebt de zon op een goed moment gepakt doordat ie net al achter de horizon aan het verdwijnen is. De boten óp de horizon voegen echt iets toe aan de compositie.
- Jammer van de lensflare onderaan de zon. Bijna onvermijdelijk als je geen filter gebruikt. Ook zou ik de voorgrond wat oplichten, want die komt nu wel erg zwart over. Wellicht volgende keer wat inflitsen??
Oh dear, het cynisme...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 06:05 schreef ElizabethR het volgende:
VF
+ Mooie foto
- Snel op uitgekeken
[ afbeelding ]
Je hebt zo te zien wat stof op je sensor .quote:Op zaterdag 21 maart 2009 09:46 schreef NiGeLaToR het volgende:
@ElizabethR:
+ hele mooie plaat, kan zo aan de muur.
+ goed gekozen DOF, waterval van voor tot achter scherp en met de sluiter beweging vastgelegd
- njah, mierenneukpuntje.. de bomen zijn jammerlijk afgeknipt, had nog mooier geweest met beetje meer horizon/bomen missschien
- licht valt er mooi op, maar een deel is in de schaduw.. dat is jammer, maar kun je niet altijd wat aan doen
Ganzetrek met zonsondergang.
[ link | afbeelding ]
-> Klik en ervaar de scherpte van L-glas
Ik zie een rijtje ganzen linksboven die onscherp zijn, maar verder...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je hebt zo te zien wat stof op je sensor .
verders wel een leuke foto.
Kijk dit vind ik nou een wonderschone plaat !quote:
Nice hoor! Denk dat je oma er erg blij mee zal zijn. Ik zou er wel van opfleuren iig.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 09:47 schreef P_B het volgende:
[..]
Mijn foto, een beterschaps-kaart voor oma.
[ afbeelding ]
+ mooie zachte uitstralingquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:54 schreef Noxa het volgende:
[..]
Nice hoor! Denk dat je oma er erg blij mee zal zijn. Ik zou er wel van opfleuren iig.
Foto technisch. Plus punten zijn de scherpte, het minimalistisch. Ik zie dat het een tulp is, al zie je daar niet heel veel van. Nog een plus punt vind ik je kader, ik houd helemaal niet van kaders om foto's. Maar dit vind ik wel mooi!
- punt de tekst onderaan je foto is wat sjebbie. Ik zou de tekst denk ik in de foto plaatsen. En iets rondere (bollere) letters gebruiken. Maar dat kan een kwestie van smaak zijn.
Mijn probeersel met portret.
[ afbeelding ]
Uit deze foto valt met nabewerken nog heel wat meer te halen, iets meer contrast en saturatie levert - mijns inziens - een veel fijnere foto op:quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |