Dat heb ik overwogen, maar ik was 'bang' dat men dan dacht dat het een loos vlak was, een muurtje ofzo ...quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:41 schreef Ronalld het volgende:
Daarnaast, misschien kun je em nog croppen dat je alleen de bovenkant van de balk erop hebt? Dus niet dat donkere, maar dat ie pas bij het lichte begint?
Dat was niet wat ik bedoelde. het is inderdaad niet de bedoeling dat men er met "+ mooie foto" en "- geen minpunt" vanaf komt, maar ik bedoelde alleen te zeggen dat het commentaar op jouw foto misschien wel kort was, maar dat het niet zo nutteloos was als dat je deed voorkomen. Je kan het moeilijk iemand kwalijk nemen dat je geen commentaar krijgt over filters of inflitsen, want niet iedereen is uberhaupt op de hoogte van fotografische technieken en termen. Nou, dan krijg je ook wel eens commentaar op gewoon visueel vlak, en daar kan je ook iets mee doen. Of niet natuurlijk, maar in dit geval was het niet nutteloos.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:08 schreef ElizabethR het volgende:
Ik vond je commentaar op mijn foto ook nutteloos, muurtje, een lam dat staat ?? Jij kijkt kennelijk écht alleen maar naar techniek ? Dan nog vind ik dat je knap beroerd beoordeeld, maar goed, die sprietjes ik denk tja, het had wat plastische gekund ik reageer sportief.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:08 schreef ElizabethR het volgende:
Maar is goed joh, dan ga ik in het vervolg ook wel zo onbeduidend commentaar geven, veel makkelijker, hoef ik niet eens goed naar de foto's te kijken
Mee eens, Het was niet eens de bedoeling de foto af te kraken, want het was percies op het goede moment genomen. Het is alleen jammer als je slecht kritiek kan krijgen. Ik ga maar niet discusieren want dat over die slang was gewoon meer op de compositie gericht. Ik snap nog weinig van technieken. Maar het gaat toch over beoordelen? Ik heb op mijn manier beoordeeld. Jammer dat je slecht kritiek kan ontvangen. ( Vooral het met MAAR beginnen)quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:16 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik vond je commentaar op mijn foto ook nutteloos, muurtje, een lam dat staat ?? Jij kijkt kennelijk écht alleen maar naar techniek ? Dan nog vind ik dat je knap beroerd beoordeeld, maar goed, die sprietjes ik denk tja, het had wat plastische gekund ik reageer sportief.
Vervolgens plaats je zelf een foto waar totaal geen compositie in te vinden is, alles staat er op, that's it. Iemand komt met een opmerking over een slang (ik geef toe, waar gaat het over) en mevrouw begint te blaaskaken ! Gaat het niet ?
Kortom, je geeft snel commentaar zonder goed te kijken (mijn compositie is namelijk niet slecht, maar er zijn misschien andere dingen mogelijk, maar dat is een keuze, geen plus- of minpunt) !! Vervolgens denk je dat een lam staat te slapen achter een muur, terwijl je zijn ogen dicht ziet zitten, je zou haast denk dat hij ligt (!) en slaapt (!). Dan zal het dus ook wel geen muur zijn.
En vervolgens ga je ook nog eens lopen jankzakken als je zelf slecht commentaar krijgt .. Pot ketel, drol drie.
quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:16 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik vond je commentaar op mijn foto ook nutteloos, muurtje, een lam dat staat ?? Jij kijkt kennelijk écht alleen maar naar techniek ? Dan nog vind ik dat je knap beroerd beoordeeld, maar goed, die sprietjes ik denk tja, het had wat plastische gekund ik reageer sportief.
Vervolgens plaats je zelf een foto waar totaal geen compositie in te vinden is, alles staat er op, that's it. Iemand komt met een opmerking over een slang (ik geef toe, waar gaat het over) en mevrouw begint te blaaskaken ! Gaat het niet ?
Kortom, je geeft snel commentaar zonder goed te kijken (mijn compositie is namelijk niet slecht, maar er zijn misschien andere dingen mogelijk, maar dat is een keuze, geen plus- of minpunt) !! Vervolgens denk je dat een lam staat te slapen achter een muur, terwijl je zijn ogen dicht ziet zitten, je zou haast denk dat hij ligt (!) en slaapt (!). Dan zal het dus ook wel geen muur zijn.
En vervolgens ga je ook nog eens lopen jankzakken als je zelf slecht commentaar krijgt .. Pot ketel, drol drie.
Nee joh, ik heb juist liever dat je hem afkraakt als je het niets vindt, alleen wel onderbouwd, dus wát ik dan precies kan verbeteren in jouw ogen, of wat je juist wél goed vind aan een foto. Daar gaat het me om. Totaal niet of je al dan niet een foto afkraakt of niet. Ik vond je commentaar gewoon erg, erg summier, en kan er niet veel mee.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:42 schreef nzw het volgende:
[..]
Mee eens, Het was niet eens de bedoeling de foto af te kraken, want het was percies op het goede moment genomen. Het is alleen jammer als je slecht kritiek kan krijgen. Ik ga maar niet discusieren want dat over die slang was gewoon meer op de compositie gericht. Ik snap nog weinig van technieken. Maar het gaat toch over beoordelen? Ik heb op mijn manier beoordeeld. Jammer dat je slecht kritiek kan ontvangen. ( Vooral het met MAAR beginnen)
Jammer dat je het verschil niet (wilt) begrijpt(en)quote:+ Heel leuk moment, met het ondergaan van de zon
- Die donkere plek linksonder
Net zo nietszeggend als jouw commentaar dus
Terwijl ik zou moeten (willen) zegen:
+ Erg fraaie kleuren, en je hebt de zon op een goed moment gepakt doordat ie net al achter de horizon aan het verdwijnen is. De boten óp de horizon voegen echt iets toe aan de compositie.
- Jammer van de lensflare onderaan de zon. Bijna onvermijdelijk als je geen filter gebruikt. Ook zou ik de voorgrond wat oplichten, want die komt nu wel erg zwart over. Wellicht volgende keer wat inflitsen??
Oh dear, het cynisme...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 06:05 schreef ElizabethR het volgende:
VF
+ Mooie foto
- Snel op uitgekeken
[ afbeelding ]
Je hebt zo te zien wat stof op je sensor .quote:Op zaterdag 21 maart 2009 09:46 schreef NiGeLaToR het volgende:
@ElizabethR:
+ hele mooie plaat, kan zo aan de muur.
+ goed gekozen DOF, waterval van voor tot achter scherp en met de sluiter beweging vastgelegd
- njah, mierenneukpuntje.. de bomen zijn jammerlijk afgeknipt, had nog mooier geweest met beetje meer horizon/bomen missschien
- licht valt er mooi op, maar een deel is in de schaduw.. dat is jammer, maar kun je niet altijd wat aan doen
Ganzetrek met zonsondergang.
[ link | afbeelding ]
-> Klik en ervaar de scherpte van L-glas
Ik zie een rijtje ganzen linksboven die onscherp zijn, maar verder...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je hebt zo te zien wat stof op je sensor .
verders wel een leuke foto.
Kijk dit vind ik nou een wonderschone plaat !quote:
Nice hoor! Denk dat je oma er erg blij mee zal zijn. Ik zou er wel van opfleuren iig.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 09:47 schreef P_B het volgende:
[..]
Mijn foto, een beterschaps-kaart voor oma.
[ afbeelding ]
+ mooie zachte uitstralingquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:54 schreef Noxa het volgende:
[..]
Nice hoor! Denk dat je oma er erg blij mee zal zijn. Ik zou er wel van opfleuren iig.
Foto technisch. Plus punten zijn de scherpte, het minimalistisch. Ik zie dat het een tulp is, al zie je daar niet heel veel van. Nog een plus punt vind ik je kader, ik houd helemaal niet van kaders om foto's. Maar dit vind ik wel mooi!
- punt de tekst onderaan je foto is wat sjebbie. Ik zou de tekst denk ik in de foto plaatsen. En iets rondere (bollere) letters gebruiken. Maar dat kan een kwestie van smaak zijn.
Mijn probeersel met portret.
[ afbeelding ]
Uit deze foto valt met nabewerken nog heel wat meer te halen, iets meer contrast en saturatie levert - mijns inziens - een veel fijnere foto op:quote:
Ik heb met opzet de background donkerder gemaakt. Vond die namelijk want onrustig. Maar je de exposure omhoog ziet er idd wel iets beter uit!quote:Op zondag 22 maart 2009 20:13 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Uit deze foto valt met nabewerken nog heel wat meer te halen, iets meer contrast en saturatie levert - mijns inziens - een veel fijnere foto op:
http://farm4.static.flickr.com/3545/3372474286_1762d0b9de.jpg
http://i44.tinypic.com/jv6dr4.jpg
Ik vind de compositie, de blik en houding trouwens erg geslaagd![]()
Nou onwijs mazzel ERquote:Op maandag 23 maart 2009 13:14 schreef ElizabethR het volgende:
Pea
+ Ik vind de compositie erg geslaagd met de bloemen erbij, zeker ook de DOF omdat juist die prachtbloemen weer doorschijnen in de achtergrond
- Ik ben sprankelender foto's van jou gewend, ik denk dat de kleurbalans niet helemaal goed is nog??
Mijne, mazzel met het licht.
quote:Op maandag 23 maart 2009 11:10 schreef elcastel het volgende:
Pinquit,
+ gave bewerking, lekkere kleurtjes, lekker rauw
- niks, alleen ik had hem gevoelmatig de ruimte aan de linkerkant gegeven (gezien de draai van het onderlichaam), hé ik moest een minpunt geven hè !
Plaatje is eigenlijk van gisteren en niet speciaal, ik wil even weten of zo croppen geinig is of dat ik nog niet wakker ben :
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 23 maart 2009 13:14 schreef ElizabethR het volgende:
Pea
+ Ik vind de compositie erg geslaagd met de bloemen erbij, zeker ook de DOF omdat juist die prachtbloemen weer doorschijnen in de achtergrond
- Ik ben sprankelender foto's van jou gewend, ik denk dat de kleurbalans niet helemaal goed is nog??
Mijne, mazzel met het licht.
[ afbeelding ]
Ja. Het licht in Ierland is vaak erg spectaculair.quote:
Het enige PS element eraan is dat het inderdaad HDR is, waarmee meteen de vraag van Janeway is beantwoord.quote:Of is dit een mucho geslaagde photoshopbewerking die het zo laat uitkomen?
Heel mooi plaatje!! Fraaie toning, fantastische DOF en een überschattig koppeltjequote:Op maandag 23 maart 2009 14:38 schreef janeway het volgende:
De mijne. Mijn zoon en zijn vriendin..Ze zijn dik verloofd en beloofden elkaar eeuwige trouw![]()
[ afbeelding ]
Bij jouw foto valt die van mij in het niks.quote:Op maandag 23 maart 2009 19:20 schreef snakelady het volgende:
janeway, heerlijke foto, lekker kleurrijk ondanks dat er veel wit in zit, mooie toning en goed scherp.
als ik een minpuntjes zou moeten noemen is het dat de dof kunstmatig lijkt maar twijfel nog of ik dat een minpunt vind.
Gewoon goed dus eigenlijk
Kyara
[ afbeelding ]
dank je wel, maar vind je zwaan heel erg mooi hoor!quote:Op maandag 23 maart 2009 19:28 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Bij jouw foto valt die van mij in het niks.
Wat voor lens heb je gebruikt als ik vragen mag?
[ link | afbeelding ]
Damn!! The sharpness! Echt schitterend! Flits gebounced via het plafond? Je ziet een shaduw bij het boven ooglid. Verder kan ik er geen woorden aan vuil maken.quote:Op maandag 23 maart 2009 19:20 schreef snakelady het volgende:
janeway, heerlijke foto, lekker kleurrijk ondanks dat er veel wit in zit, mooie toning en goed scherp.
als ik een minpuntjes zou moeten noemen is het dat de dof kunstmatig lijkt maar twijfel nog of ik dat een minpunt vind.
Gewoon goed dus eigenlijk
Kyara
[ afbeelding ]
+ mooie zachte kleuren, 's avonds geschoten? Blik in zijn ogen is ook mooi.quote:Op maandag 23 maart 2009 19:28 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Bij jouw foto valt die van mij in het niks.
Wat voor lens heb je gebruikt als ik vragen mag?
[ link | afbeelding ]
Nee, afgelopen middag, nouja, half 6.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:13 schreef Noxa het volgende:
[..]
+ mooie zachte kleuren, 's avonds geschoten? Blik in zijn ogen is ook mooi.
- Ik zou persoonlijk meer van de zwaan z;n hals op de foto willen hebben.
Verder prima foto!
Ik heb ff lopen foto fucken.
[ afbeelding ]
Flickr op.
Is dat nou een albinozwaan?? Met zijn rooie ooggies?? Ik vind de foto in ieder geval erg mooi, mooi zacht. Ik heb ook een zwaan in close-up maar die is echt veel feller van kleur en had een pikzwart oog. Vandaar dat ik het me afvroeg, ik moet zeggen dat ik er nooit zo specifiek op let wat voor kleur ogen zwanen hebben, maar dit rooie oog viel me echt op.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:42 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Nee, afgelopen middag, nouja, half 6.
Ik heb ook een versie met meer half, ook op flickr staan, maar ik heb deze verkozen omdat hier meer detail uit komt.
Hier de andere:
[ link | afbeelding ]
Die rode gloed in zijn ogen is erg vreemd, dat komt waarschijnlijk door de zon. Ik dacht eerst dat het een gevolg van het nabewerken was was maar in de originele raw is de oogkleur precies hetzelfde. Vreemd, want hier is zijn oog wel goed zwart, en die foto is een fractie eerder genomen.quote:Op maandag 23 maart 2009 22:32 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Is dat nou een albinozwaan?? Met zijn rooie ooggies?? Ik vind de foto in ieder geval erg mooi, mooi zacht. Ik heb ook een zwaan in close-up maar die is echt veel feller van kleur en had een pikzwart oog. Vandaar dat ik het me afvroeg, ik moet zeggen dat ik er nooit zo specifiek op let wat voor kleur ogen zwanen hebben, maar dit rooie oog viel me echt op.
Ik vind trouwens je foto van nog dichterbij, dus de eerste die je plaatste, het allermooist![]()
![]()
![]()
En Noxa, die tulips zijn geweldig!!
Mag ik hier alleen even het minpuntje plaatsen dat ik je foto finaal de mist vind ingaan aan de onderkant ? Ik irriteerde me bij mijn leeuwplaat al aan het stukje zand onderin, maar hier valt je scherpte gebied toch helemaal weg op een - in mijn ogen - nogal hinderlijk manier. (dat stuk boven het oog vind ik ook zonde hoor, knijpen dat diafragma, of de boel beter plaatsen is mijn tip). Scherpte is verder lekker, kleur ook.quote:
Juist niet!! Het maakt de foto een heel stuk spannender dan dat alles even scherp is. Ik vind het een briljante en zeer artistieke foto, met een erg mooie DOF.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:01 schreef elcastel het volgende:
[..]
Mag ik hier alleen even het minpuntje plaatsen dat ik je foto finaal de mist vind ingaan aan de onderkant ? Ik irriteerde me bij mijn leeuwplaat al aan het stukje zand onderin, maar hier valt je scherpte gebied toch helemaal weg op een - in mijn ogen - nogal hinderlijk manier.
Ik hoop dat de PI de pijn wat verzacht..
Dat zal dan misschien een kwestie van smaak zijn, ik had graag gezien dat de kin scherp was gebleven en de kat loskwam van de achtergrond ... ik vind het ronduit storend.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:05 schreef ElizabethR het volgende:
Juist niet!! Het maakt de foto een heel stuk spannender dan dat alles even scherp is. Ik vind het een briljante en zeer artistieke foto, met een erg mooie DOF.
Ik denk het ja. Ik vind platte foto's (want alles superscherp) dodelijk saai om naar te kijken. En ik maak ze notabene zelf heel vaakquote:Op maandag 23 maart 2009 23:07 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat zal dan misschien een kwestie van smaak zijn,
De achtergrond? Welke achtergrond?quote:ik had graag gezien dat de kin scherp was gebleven en de kat loskwam van de achtergrond ... ik vind het ronduit storend.
Ik doelde op de diepte, de achtergrond is in dit geval het lijf dus. Ik heb/had de voorkeur voor een scherpe kop en dan een onscherpe diepte (lijf). Ik zie ook graag een stuk onscherpte in de foto terug hoor.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:12 schreef ElizabethR het volgende:
De achtergrond? Welke achtergrond?
Foto is perfect gecropped in mijn ogen. Er is nauwelijks meer sprake van achtergrond.
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 09:25 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik doelde op de diepte, de achtergrond is in dit geval het lijf dus. Ik heb/had de voorkeur voor een scherpe kop en dan een onscherpe diepte (lijf). Ik zie ook graag een stuk onscherpte in de foto terug hoor.
w'rom?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:31 schreef ElizabethR het volgende:
Kwestie van smaak woid en elcastel. Laten we het daar maar op houden.
...
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:59 schreef woid het volgende:
[..]
(of bedoel je dat wij geen smaak hebben)![]()
zo kan je het ook uitleggenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:14 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
Waar zeg ik dat? Jullie hebben een andere smaak, logisch toch?
...
Ik begrijp de sneer niet?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:43 schreef woid het volgende:
[..]
hoewel ik niet het idee heb dat jou mening discutabel is.
Kritiek:quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:10 schreef Metro2005 het volgende:
Ook maar even wat kritiek over me heen graag
1) sorry, gedaanquote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:28 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Kritiek:
Punt 1. Je moet de OP lezen
Punt 2. Je foto is te groot
Punt 3. Je moet positief en kritisch commentaar geven op je voorganger, in dit geval op mij.
Dankjewelquote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:33 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
1) sorry, gedaan
2) 30 pixels te groot , sorry
3) bij deze:
+ gave compositie
+ mooie contrasten
- erg druk
Ik vind de kleuren in de foto wat donker. Ik denk dat de bloem er mooier had uitgekomen wanneer de bloem in het zonnetje had gestaan. Wel vind ik de blauwe lucht met die witte wolk heel mooi.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:10 schreef Metro2005 het volgende:
Ook maar even wat kritiek over me heen graag
[ afbeelding ]
Grote versie: http://i119.photobucket.c(...)005/Picture009-1.jpg
- Op de 1 of andere manieren komen de kleuren wat vreemd op mij over`. Er lijkt een licht paarsige gloed overheen te liggen?quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:54 schreef nzw het volgende:
[..]
Ik vind de kleuren in de foto wat donker. Ik denk dat de bloem er mooier had uitgekomen wanneer de bloem in het zonnetje had gestaan. Wel vind ik de blauwe lucht met die witte wolk heel mooi.
Vandaag wat geprobeerd aan het onrustige strand
[ afbeelding ]
Ik heb altijd een zwak voor zwart-wit foto's. En helemaal bij concerten. Erg sfeervol, mede door de lichtstralen en het stof wat oplicht. Mooie geconcentreerde blik naar haar keyboard zodat die ook nog echt een plaats in de foto krijgt.quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:09 schreef BigBear het volgende:
[..]
- Op de 1 of andere manieren komen de kleuren wat vreemd op mij over`. Er lijkt een licht paarsige gloed overheen te liggen?
+ Er zit erg detail in de voorgrond en ben eigenlijk wel benieuwd naar een klikbare /grote versie. Ik vind de compositie sowieso erg fijn om naar te kijken![]()
Afgelopen zondag voor het eerst met mijn camera concertfoto's gemaakt. Deze sprong er naar mijn idee toch wel het meeste uit:
[ afbeelding ]
Vintage! Schitterende auto, idd een hele mooie bewerking! En 1 van de weinige foto's die zo'n achtergrond kan hebben. De wat oude bouwstijl van huisjes voegt wat toe aan de bewerking van de foto. En die mensen maken deze muscle car een echte muscle car. Nice!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 01:31 schreef ElizabethR het volgende:
P_B
+ Grappige compositie, de bloemen komen erg fraai uit, en ik vind de bewerking erop ook mooi. De stroke in het kader met dezelfde kleur als die van de bloemhartjes voegt echt wel iets toe aan de foto. Ik neem aan dat deze foto een compositie is van meerdere foto's? Zo ja, dan is dat uitstekend gelukt.
- Ik vind het moeilijk om te zien wat er nu achter de bloemen, dus zeg maar als stengels, staat weergegeven, zijn het nu parapluutjes of is het een kraan? Ik kan het niet helemaal thuisbrengen, maar dat ligt waarschijjnlijk aan mij
Mijn foto. De eigenaar van deze auto was zeer verguld met de bewerking en wil hem zo aan de muur.
[ afbeelding ]
ja...!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 01:31 schreef ElizabethR het volgende:
P_B
+ Grappige compositie, de bloemen komen erg fraai uit, en ik vind de bewerking erop ook mooi. De stroke in het kader met dezelfde kleur als die van de bloemhartjes voegt echt wel iets toe aan de foto. Ik neem aan dat deze foto een compositie is van meerdere foto's? Zo ja, dan is dat uitstekend gelukt.
- Ik vind het moeilijk om te zien wat er nu achter de bloemen, dus zeg maar als stengels, staat weergegeven, zijn het nu parapluutjes of is het een kraan? Ik kan het niet helemaal thuisbrengen, maar dat ligt waarschijjnlijk aan mij
Mijn foto. De eigenaar van deze auto was zeer verguld met de bewerking en wil hem zo aan de muur.
[ afbeelding ]
Haha, je laat me met je commentaar wel in vertwijfeling achter zeg!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 01:31 schreef ElizabethR het volgende:
P_B
[ afbeelding ]
Volgens mij is de moeilijkst vast te leggen gitarist van Nederland. Die gast zit echt NIET stil!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:18 schreef Anneloortje het volgende:
re Elizabeth, ik zie dat jij echt vooruitgaat met je foto's/ bewerkingen. Wel leuk om te zien. Dit is idd een hele gave die me langere tijd boeit! bravo.
re Noxa
+ leuk zo rommelen met sluitertijden foto is ook wel geslaagd. leuke kleuren en hou zelf wel van druppels
- ik vind de uitsnede te propperig, had graag goot zwart vlak gezien
Gisteren foto van gitarist Racoon gemaakt. Moet erbij vermelden dat dit de eerste keer is dat ik een concertfoto maak. Kom maar met de tips!
[ afbeelding ]
+ De kleuren knallen er lekker uit.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:18 schreef Anneloortje het volgende:
re Elizabeth, ik zie dat jij echt vooruitgaat met je foto's/ bewerkingen. Wel leuk om te zien. Dit is idd een hele gave die me langere tijd boeit! bravo.
re Noxa
+ leuk zo rommelen met sluitertijden foto is ook wel geslaagd. leuke kleuren en hou zelf wel van druppels
- ik vind de uitsnede te propperig, had graag goot zwart vlak gezien
Gisteren foto van gitarist Racoon gemaakt. Moet erbij vermelden dat dit de eerste keer is dat ik een concertfoto maak. Kom maar met de tips!
[ afbeelding ]
Thnx voor het commentaar. Alleen een vraagje! Hoe had in de dit geval de gulden snede beter gekunt om een mooiere compositie te krijgen?quote:Op zondag 29 maart 2009 17:15 schreef mrSPLIFFY het volgende:
+ Mooi sfeertje , kleuren en wolken erg mooi
- ( heb ik niet echt, maar goed) dan de gulde snede nog iets beter toepassen?
Dit is de mijne... Lokale Dorpsgek ( iets te negatief maar voorruit)
Even klicken, breder dan 610 komt hij iets beter uit vindt ik zelf
[ link | afbeelding ]
Ow jammer! ik mis namelijk wel net iets in die foto maar weet niet wat haha!quote:Op zondag 29 maart 2009 20:06 schreef mrSPLIFFY het volgende:
zoals ik al zei heb niet echt een - maar aangezien dat verplicht is
Mooie wolken en lucht!quote:Op zondag 29 maart 2009 16:48 schreef RikH het volgende:
Ik ben vanmiddag met mijn nieuwe canon 17-40 L lens de hei op geweest! dit is 1 van de resultaten:
- Moeilijk commentaar geven als noobquote:Op zondag 29 maart 2009 21:20 schreef muzas het volgende:
Hierboven;
+ compositie, mooi met de silhouetten vn de huizen,
- de lucht leende zich dat moment niet echt voor zulks een shot... nu een beetje grauwig...
[ afbeelding ]
Vieze k*tvogel die er met mijn pain-du-bologne korstje vandoor ging...
ff klikken...
Ik vind het een vrij aardige foto hoor! Mooie compositie. Vind hem alleen iets te donker en de lucht komt niet helemaal lekker uit.quote:Op maandag 30 maart 2009 09:41 schreef Logician het volgende:
[..]
- Moeilijk commentaar geven als noobmaar als het dan toch moet, ik mis wat scherpte
+ Mooi apart shot
-----------------
[ afbeelding ]
groter
Gisteren gemaakt natuurlijk lang niet zo mooi als de meeste foto's hier maar wou hem wel even plaatsen![]()
Bij nader inzien is de foto toch niet te donker, zat op mijn werk en dat scherm is blijkbaar niet zo goed haha! Aan de lucht valt idd nix te verbeteren als het niet beter is! Dus inderdaad mogelijk onder belichten.quote:Op maandag 30 maart 2009 12:46 schreef Logician het volgende:
Dankje, ik durf hem niet lichter te maken omdat de lucht dan zo fel wordt dat het niet echt mooi meer is?
- het licht op de stenen vind ik niet zo mooi, misschien had een iets ander standpunt (indien mogelijk) beter geweestquote:Op maandag 30 maart 2009 20:41 schreef muzas het volgende:
@ RikH: bovenal een mooie plaat
- De wolken leiden af van het landschap en andersom, oftewel het onderwerp is mij niet heel duidelijk. de wolken komen ook ietwat "hard" over
+ belichting, als je de lucht en een landschap zo belicht krijgt, zonder te dik overdreven HDR bewerkingen, ben je goed bezig
mijn plaat, vandaag in emmen, met een 55-250IS:
[ afbeelding ]
+ Mooie sfeer, leuk dat het oranje er zo uit knaltquote:Op dinsdag 31 maart 2009 05:42 schreef Ruud het volgende:
[..]
- het licht op de stenen vind ik niet zo mooi, misschien had een iets ander standpunt (indien mogelijk) beter geweest
+ de blik in de ogen van de beer (het moment dus) en de waterval op de achtergrond
[ afbeelding ]
gisterochtend genomen in Luang Prabang, Laos
mensen doneren 's ochtends vroeg rijst en fruit aan monniken, hier zijn ze op weg terug naar de tempel om te ontbijten
Ben nog een N00b maar ik probeer het toch.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:23 schreef guitarist het volgende:
[..]
+ Mooie sfeer, leuk dat het oranje er zo uit knalt
- jammer dat die monniken een beetje bewogen zijn
Mijn foto: de bassist van m'n band buiten aan het roken:
[ afbeelding ]
+Vet beeld, mooie kleuren en compositiequote:Op dinsdag 31 maart 2009 14:30 schreef Madhouse1979 het volgende:
[..]
Ben nog een N00b maar ik probeer het toch.
+ Lekker sfeertje (ff flink te keer gaan op je bass en dan ff ontspannen), mooie rook!
- Fisheye effect kan mooier.
Mijn foto: Een beeld wat ik onderweg tegen kwam.
[ afbeelding ]
Mooi en statig portret: een oude heer waardig. Nadruk ligt ook goed op de kat zelf door de onscherpte eromheen. Uitsnede van de kat is ook goed, lekker ook de ruimte gegeven om in te kijken en dus niet te dicht bij de neus afgesneden. Maar ja, die knop... Die stoort inderdaad wel. Je zou een poging kunnen ondernemen om het weg te klonen. Verder komt de foto een beetje "wollig" over. Of het nou een fractie bewegings-onscherpte is of gewoon zijn vacht in combinatie met het wat kleinere formaat, waardoor de fijne details misschien een beetje wegvallen: ik weet het niet.quote:Op woensdag 1 april 2009 12:58 schreef Danielle__ het volgende:
+ De compositie, heerlijk die wirwar van takken met de blauwe lucht erachter. Meestal vind ik zulke 'gevulde' foto's te druk, maar bij deze voegt het echt iets toe. Mooi gezien en vastgelegd, ElizabethR!
- Het enige wat ik, na lang kijken, op kan merken is dat de kleuren rechts onderin voor mijn gevoel vreemd 'weg lopen', geen idee hoe ik dat nu beter moet omschrijven... Maar dat is maar zo'n klein stukje, dat de foto er echt niet minder van wordt. Daarbij zou ik ook niet weten hoe je zoiets tegen kunt gaan.
Mijn foto, onze oude heer.
Eigenlijk stoor ik me behoorlijk aan de zwarte knop linksonder, maar ik heb het gevoel dat de pose van meneer een stuk minder mooi is als ik de knop en dus ook een deel van z'n lijf eraf crop...
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |