abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 februari 2009 @ 16:13:19 #106
215628 woid
let's get Friendly
pi_66412287
quote:
Op maandag 23 februari 2009 18:57 schreef Chicolate het volgende:

[..]

+ sfeer, het idee
- Trap is nét niet in het midden. Linksonder heb je echt de hoek van de trap, rechtsonder mis je een stuk. Bij zo'n lijnenspel had ik he wel mooi gevonden als het helemaal symetrisch was, met enkel die vent om het te verbreken.

Crosspost uit wedstrijdtopic:

[ afbeelding ]
+prachtige kleuren
+ vorm verloop is nteressant
- het spijt me.... ik zie gewoon niet wat het is......

mn eigen gemaakte pijltjes
hoorne nokken ingelegd
buizerd veren

pi_66415453
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 16:13 schreef woid het volgende:

[..]

+prachtige kleuren
+ vorm verloop is nteressant
- het spijt me.... ik zie gewoon niet wat het is......

mn eigen gemaakte pijltjes
hoorne nokken ingelegd
buizerd veren

[ afbeelding ]
Schitterende pijlen! Veel werk? En hangen deze als deco aan de muur of schiet je er ook mee?

Wat betreft de foto, compositie is leuk. Die kleuren op de achtergrond pakken ook wel aardig uit (geflitst?)
Alleen de foto is niet scherp mijns inziens (heb je ene link naar groter plaatje, dat kijkt vaak wat beter)

Ik heb de mijn even een revisie gegeven. Die vervelende knop zit niet meer in beeld.

El grando
  dinsdag 24 februari 2009 @ 19:09:56 #108
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_66417909
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 17:43 schreef Noxa het volgende:

[..]

Schitterende pijlen! Veel werk? En hangen deze als deco aan de muur of schiet je er ook mee?

Wat betreft de foto, compositie is leuk. Die kleuren op de achtergrond pakken ook wel aardig uit (geflitst?)
Alleen de foto is niet scherp mijns inziens (heb je ene link naar groter plaatje, dat kijkt vaak wat beter)

Ik heb de mijn even een revisie gegeven. Die vervelende knop zit niet meer in beeld.
[ afbeelding ]
El grando
+Koffie!
+ De knop zit nu goed
-Een kopje senseo naast een koffiemolen zetten

dinsdag 24 februari 2009 @ 19:59:15 #109
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_66419626
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 19:09 schreef Erasmo het volgende:

[..]

+Koffie!
+ De knop zit nu goed

[ afbeelding ]
+Mooie compositie
+Verrassend standpunt, meeste zouden waarschijnlijk recht op de vaart gaan staan
+Heel veel detail gevangen (voetstappen etc.)
-Iets verderop schaatst iemand met wat roods, dat trekt m'n aandacht weg
-De tekst op de rugzak van de voorste persoon doet hetzelfde

De mijne, het anderhalf jaar oude zoontje van een vriendin van me, later een beroemd drummer

Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_66419761
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 19:09 schreef Erasmo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Damnit u got me!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 23:17:07 #111
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_66427288
Debsterr
+ Het is een mooie foto, fijn sprankelende kleuren, mooi scherp, je hebt de aandacht van het kleutertje goed te pakken want die kijkt met van die grote ogen recht je camera in. De compositie is fijn omdat het kindje niet precies in het midden zit, en ergens mee speelt, dus de handjes zijn ook bezig. En het kind barst van het speelgoed zo te zien
- Door de hele berg speelgoed komt de foto een heel klein beetje rommelig over. Ook de onrustige achtergrond werkt daar een beetje aan mee. Maar voor een 'gewoon in de huiskamer geschoten portret' is deze toch zeker alleszins de moeite waard. Ik denk voor de ouders al helemaal!!

De mijne is getiteld:
"Moehoeeeeeewotverdorie! De buurvrouw is niet thuis en ik heb zin in koffiie!!"

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 25 februari 2009 @ 10:33:18 #112
215628 woid
let's get Friendly
pi_66436250
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 23:17 schreef ElizabethR het volgende:
Debsterr
+ Het is een mooie foto, fijn sprankelende kleuren, mooi scherp, je hebt de aandacht van het kleutertje goed te pakken want die kijkt met van die grote ogen recht je camera in. De compositie is fijn omdat het kindje niet precies in het midden zit, en ergens mee speelt, dus de handjes zijn ook bezig. En het kind barst van het speelgoed zo te zien
- Door de hele berg speelgoed komt de foto een heel klein beetje rommelig over. Ook de onrustige achtergrond werkt daar een beetje aan mee. Maar voor een 'gewoon in de huiskamer geschoten portret' is deze toch zeker alleszins de moeite waard. Ik denk voor de ouders al helemaal!!

De mijne is getiteld:
"Moehoeeeeeewotverdorie! De buurvrouw is niet thuis en ik heb zin in koffiie!!"

[ afbeelding ]
+ mooie kleuren
+ik ruik het natte gras/hooi
-wat is nou het onderwerp, de koe? of het bouwvalletje

ik had mn scherpte diepte verminderd en gefocust op de koe.

pi_66495980
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 10:33 schreef woid het volgende:

[..]

+ mooie kleuren
+ik ruik het natte gras/hooi
-wat is nou het onderwerp, de koe? of het bouwvalletje

ik had mn scherpte diepte verminderd en gefocust op de koe.

[ afbeelding ]
+ sfeertje! warm plaatje.
- wat is jouw onderwerp dan? zon? bos? ik zie er niet veel in. beetje rommelig
- het zal de bedoeling zijn, maar; er is niks scherp (of ligt het aan mij?)
ik snap het plaatje niet echt. het zal mijn ding wel niet zijn (of je moet m even uitleggen, ik word er helemaal onzeker van )

erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 26 februari 2009 @ 21:19:05 #114
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66496462
Oeh, pinq, mooi!
Ik zou 'm wel croppen, zodat de lijn rechtsboven in de hoek begint en de andere lijn wegvalt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_66497424
dankje!

maar zo beter dus?
pi_66498094
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 21:37 schreef pinquit het volgende:
dankje!

maar zo beter dus?
Ik vind em zo een stuk fijner om te zien. Rustiger, fijner.
pi_66498133
mag ik m nou nog ruilen?
pi_66501552
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 21:51 schreef pinquit het volgende:
mag ik m nou nog ruilen?
Ik sluit me aan bij Sugar
Alleen ik vind het onderwerp een beetje saai. Maar dat zegt in feite niks over hoe je de foto hebt genomen

Mijn foto is een panorama en dus wat groot als afbeelding. Klikje!

edit: 3 foto's en dat met een compacte kleine digitale camera
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_66503608
Zooooooo zeg, wat mooi Neo-Mullen!!
Heel fijne panorama, mooi zwart wat zwart moet, en die lichies
Waar stond jij als ik vragen mag? Heel hoog ergens?
Ik heb totaal niets op deze foto aan te merken, hij spreekt me juiist erg aan, en ik zie hem zo als megamega-afdruk ergens in een kamer een hele wand bedekken. Erg fraai!!!

Mijne

Ennuh woid, het onderwerp van mijn foto is een koe die door een raampje kijkt of de buurvrouw thuis is
pi_66504527
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 23:32 schreef ElizabethR het volgende:
Zooooooo zeg, wat mooi Neo-Mullen!!
Heel fijne panorama, mooi zwart wat zwart moet, en die lichies
Waar stond jij als ik vragen mag? Heel hoog ergens?
Ik heb totaal niets op deze foto aan te merken, hij spreekt me juiist erg aan, en ik zie hem zo als megamega-afdruk ergens in een kamer een hele wand bedekken. Erg fraai!!!

Mijne

[ link | afbeelding ]

Ennuh woid, het onderwerp van mijn foto is een koe die door een raampje kijkt of de buurvrouw thuis is
Wauw, erg bedankt
Foto is gemaakt op de Wilhelminaberg in Landgraaf (heuvel naast het bekende Pinkpop terrein)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_66556462
Edit Xilantof:
Lees de OP even door, dan komt het allemaal goed

[ Bericht 85% gewijzigd door Xilantof op 28-02-2009 19:34:06 ]
pi_66557988
Mooi foto woid!

@ElizabethR, jammer dat je nu definitief alleen maar voor de HDR foto's gaat. Je andere(/oudere) kwamen veel natuurlijker over! Bij deze foto komen wel mooi alle structuren uit. Ook heb je het interessant in beeld gebracht, complimenten want dat is lastig.

Mijn foto van vandaag:
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 18:23:08 #123
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_66558674
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:55 schreef Roi het volgende:

@ElizabethR, jammer dat je nu definitief alleen maar voor de HDR foto's gaat. Je andere(/oudere) kwamen veel natuurlijker over!
I know, maar de touristen betalen goed voor dit soort foto's. En ik maak echt nog wel "gewone" foto's ook.
quote:
Bij deze foto komen wel mooi alle structuren uit. Ook heb je het interessant in beeld gebracht, complimenten want dat is lastig.
Dankjewel.
pi_66562498
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:55 schreef Roi het volgende:

Mijn foto van vandaag:
[ afbeelding ]
De sfeer, de lichtval, de regen allemaal erg fijn aan de foto, maar ik vind hem toch ook wat te donker, vooral aan de linkerkant bij de bus en de persoon die daar loopt.

Vandaag meedoen aan een culwedstrijd pasta :

zaterdag 28 februari 2009 @ 20:48:12 #125
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_66563396
Bluezz , de compositie vind ik een beetje te voorzichtig en de gelige gloed stoort ook wel, ik had het meel liever echt spierwit gezien.
De foto doet me niet veel als ik heel eerlijk ben.
Maar hij is wel lekker scherp.

simpel portretje maar ik vind het manneke zo heerlijk verbaasd kijken.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_66574563
het hoofd is niet 100% scherp, snakelady, contrast is daar wat raar. Lijkt me leuker als zo'n jochiie lachend in de natuurlijke kids omgeving zit.

Groter: http://farm4.static.flickr.com/3613/3316186627_30f99e6cae_o.jpg
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
  zondag 1 maart 2009 @ 11:26:20 #127
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_66575334
Niet scherp? weet niet wat voor scherm jij hebt maar hier is hij haarscherp en als afdruk ook.

En deze foto is in de studio gemaakt, dat is in opdracht geweest van de ouders.
Ben het met je eens dat een natuurlijke omgeving vaak heel leuk is maar ouders willen graag wat afwisseling door bv studiofoto's te laten maken.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 1 maart 2009 @ 11:32:26 #128
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_66575484
quote:
Op zondag 1 maart 2009 11:26 schreef snakelady het volgende:
Niet scherp? weet niet wat voor scherm jij hebt maar hier is hij haarscherp en als afdruk ook.

En deze foto is in de studio gemaakt, dat is in opdracht geweest van de ouders.
Ben het met je eens dat een natuurlijke omgeving vaak heel leuk is maar ouders willen graag wat afwisseling door bv studiofoto's te laten maken.

Zonder eens in de verdediging te schieten: IMO zijn de handen en de bal scherper dan het hoofd. Dat kan aan de verlichting liggen of aan de nabewerking, maar het is wel degelijk een puntje.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zondag 1 maart 2009 @ 11:58:54 #129
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_66576089
Ik schiet niet in de verdediging maar ik vind zijn commentaar gewoonweg niet terecht, op afdruk (A4) zijn de ogen haarscherp met exact dezelfde bewerking.

Wat betreft de opmerking dat het mooier is in vertrouwde omgeving vind ik gewoonweg een vreemde opmerking, het is een studioshoot...
Uiteraard hebben de ouders ook lachende foto's maar ik vond juist zijn uitdrukking wel wat hebben, kinderen hoeven niet altijd te lachen, net als volwassenen dat niet hoeven.

Ik kan best tegen kritiek hoor, moet zelf nog veel leren en verwacht echt niet alleen complimenten, anders plaats ik de foto niet hier, maar in dit geval vond ik zijn commentaar gewoonweg niet kloppen, that's all!

Had hij nou geschreven, het witte van het truitje is wat overbelicht dan had ik hem compleet gelijk gegeven.
  FOK!fotograaf zondag 1 maart 2009 @ 12:20:42 #130
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_66576587
Ik denk dat de schijn van onscherpte misschien ontstaat door het matte contrast in het gezichtje.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 1 maart 2009 @ 12:28:15 #131
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_66576753
dat zou kunnen dan inderdaad, ik zie het alleen niet.
  zondag 1 maart 2009 @ 12:35:11 #132
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_66576909
Dan lijkt het me niet aan onze ogen te liggen
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_66578209
+ compositie
+ belichting en scherpte achterste persoon
- persoon rechs voor vind ik wat te donker

pi_66578583
quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:14 schreef zwarteduiker het volgende:
+ compositie
+ belichting en scherpte achterste persoon
- persoon rechs voor vind ik wat te donker

[ afbeelding ]
Best leuke shot, maar er mist een boel contrast in je foto. Ik weet niet hoe bekend je met photoshop bent, maar probeer eens wat nabewerking. Een simepele "Auto Levels - Auto Contrast - Auto Color" geeft je een veel fijnere foto. Er zit nu een beetje een grijzige waas over de foto.
pi_66579772
quote:
Op zondag 1 maart 2009 12:28 schreef snakelady het volgende:
dat zou kunnen dan inderdaad, ik zie het alleen niet.
Sorry, maar het gezicht van het ventje is gewoon echt onscherp, ik bedoel niet onscherp onscherp, maar nét niet in focus. Kijk maar naar zijn handen, die zijn nét wat scherper, of naar dat balletje. Pak 't origineel er maar bij, even inzoomen op de vingers, en vervolgens op 't gezicht.

Wat voor scherm? 24" iMac alu dinges, wel goede. Wel jammer dat 't ventje niet lacht.

@hierboven, idd nogal flets.Je kan 't mooier maken zonder de hooglichten te vernietigen door de zwarten wat donkerder te maken, dat doe je dmv de blacks slider in ACR/Lightroom, of het onderste punt naar rechts te schuiven in een curve.
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
pi_66584204
quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:27 schreef Ronalld het volgende:

[..]

Best leuke shot, maar er mist een boel contrast in je foto. Ik weet niet hoe bekend je met photoshop bent, maar probeer eens wat nabewerking. Een simepele "Auto Levels - Auto Contrast - Auto Color" geeft je een veel fijnere foto. Er zit nu een beetje een grijzige waas over de foto.
Bedankt, ik heb de foto in raw geschoten en vond dat ik er al redelijk wat verschil zat voor en na bewerken. Maar er kan dus nog (veel) meer uitgehaald worden.
quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:59 schreef ChatChewbacca het volgende:

[..]

@hierboven, idd nogal flets.Je kan 't mooier maken zonder de hooglichten te vernietigen door de zwarten wat donkerder te maken, dat doe je dmv de blacks slider in ACR/Lightroom, of het onderste punt naar rechts te schuiven in een curve.
Thanx!
pi_66585029
quote:
Op zondag 1 maart 2009 16:03 schreef zwarteduiker het volgende:

[..]

Bedankt, ik heb de foto in raw geschoten en vond dat ik er al redelijk wat verschil zat voor en na bewerken. Maar er kan dus nog (veel) meer uitgehaald worden.
[..]

Thanx!
Ik ben zo vrij geweest zelf even wat knopjes in te drukken, om te laten zien wat je had kunnen doen:

Dit is dus een simpele auto-alles. (Levels/contrast/color) en vervolgens nog de Saturation en Contrast een klein stukje opgeschroefd. Ook heb ik nog een subtiele verscherping toegepast.
  maandag 2 maart 2009 @ 20:33:18 #138
225308 Row-1
'sup money?
pi_66629867
@zwarteduiker

+Leuk onderwerp, al weet ik niet precies wat het is, maar het ziet er wel mooi uit, zie hier niet zo vaak onderwater foto's voorbij komen volgens mij, of ik kijk niet goed genoeg.

-Wat er boven mij ook al is genoemd, en ik vind dat je boven net iets teveel gecropped hebt

De mijne:

Radio kootwijk, indrukwekkend gebouw
  FOK!fotograaf maandag 2 maart 2009 @ 22:40:31 #139
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_66635311
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:33 schreef Row-1 het volgende:
@zwarteduiker

+Leuk onderwerp, al weet ik niet precies wat het is, maar het ziet er wel mooi uit, zie hier niet zo vaak onderwater foto's voorbij komen volgens mij, of ik kijk niet goed genoeg.

-Wat er boven mij ook al is genoemd, en ik vind dat je boven net iets teveel gecropped hebt

De mijne:
[ afbeelding ]

Radio kootwijk, indrukwekkend gebouw
+ Wow, mooie toning, , mooie kadering.
- Dat bordje met "fietsers" even wegschoppen.

Mijn Foto:

[ Bericht 6% gewijzigd door Marc H op 02-03-2009 23:21:57 ]
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:19:23 #140
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_66646139
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:40 schreef Marc H het volgende:

[..]

+ Wow, mooie toning, , mooie kadering.
- Dat bordje met "fietsers" even wegschoppen.

Mijn Foto:

[ link | afbeelding ]
+ Leuk contrast!
- De foto vind ik persoonlijk niet zo spannend.

Mijn foto:

(Misschien iets te veel vignetting)
http://farm4.static.flickr.com/3618/3324832417_ee7ec244ca_o.jpg

[ Bericht 3% gewijzigd door Pizzahut op 03-03-2009 12:16:44 ]
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')