abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 februari 2009 @ 22:01:45 #1
108648 cattie
lieve moeder
pi_65863597
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op Draagdoeken
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |12 | 13| 14 |15 | 16 | 17 | 18 |19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30
Draagdoeken 31

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij Mamatoto
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen

Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes.

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Hoe je een doek soepel krijgt: vingerhaken (filmpje)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 18-02-2009 10:08:47 ]
  zondag 8 februari 2009 @ 22:03:39 #2
108648 cattie
lieve moeder
pi_65863670
Verschillende mensen zijn op zoek naar een nieuwe doek!
quote:
Op zondag 8 februari 2009 21:34 schreef Ticootje het volgende:
ik twijfel. Ik wil een vrolijke zomerdoek erbij.
1. Girasol 23
2. Satin roze
3. Chimparoo ( de rode)
4. Didymos sonnengelb ( maar die vind ik wel een beetje prijzig)

Welke doek is vanaf het begin zacht of wordt snel zacht? Welke doek is lekker dun, of geschikt voor de warmere dagen.
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:00 schreef cattie het volgende:
Tearsong, bedankt voor je antwoord, dat wordt hem dus niet.

Wat zijn hier de ervaringen met de indio linnen? Is die fijn in gebruik? En die met zijde of hemp?
Ik ben volgende maand jarig en zit eraan te denken om een draagdoek te vragen. De seide vogel zal wel boven budget gaan, maar een indio kan misschien wel. Wel grappig, eerst vond ik indio's niets, maar sinds mijn zinnober vind ik ze geweldig, zeker als er ook nog een andere stof bij gebruikt is. Al vind ik het wel jammer dat didymos nu alleen natuurkleuren te koop heeft van de linnen en de zijde. Bij birdiesroom zag ik dat er in het verleden wel limited editions indio linnen uit zijn gekomen met mooie kleuren (lampone, manderin en rosenholz bijv). Misschien dat met de zomer in zicht er dit jaar ook nog een gekleurde indio linnen special uitkomt.
pi_65863824
Ik kan een didymos indio draagdoek van iemand overnemen. Is deze fijn het in het gebruik? Het is voor mij een extra doek omdat we sowieso ook voor de girasol gaan.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65864081
Ticootje; ik wil er zelf ook nog een zomerdoek erbij, en hier gaat het iig de medley satin roze worden.
Daarnaast misschien nog een Calin Blue Cool Gauze. (Oef, ik zie nu pas de amazing amber, eigenlijk moeten we die natuurlijk ook met een dochter die amber heet ).

Dat zijn zomerdoeken bij uitstek wat ik heb begrepen; den dat dat de meest coole doeken zijn met wat ik van doeken weet.

Volgens mij is de medley satin meteen zacht, geen idee alleen hoe die draagt.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zondag 8 februari 2009 @ 22:15:09 #5
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65864089
Het lijkt mij een hele fijne doek. Cattie is ook enthousiast!
Lekker douchen!
pi_65864101
Ik heb weer een vraag. Zou je met sondevoeding ook kunnen dragen denken jullie? Of zou dat niet gaan lukken ivm het slangetje.

Heel stom misschien, maar waarom staat alles in spoiler, neemt net zoveel ruimte in beslag. Of ligt het aan mijn instellingen?
pi_65864229
Ik heb de indio met linnen van Lovelylady in bruikleen en ik geloof dat ik het wel een lekkere doek vind.
Een beetje stug nog, maar hij is nog niet veel gebruikt. Hij is wel héél erg grippy. Dat betekent dat hij stug knoopt, de doek glijdt niet dus ik ben steeds wel even bezig om hem goed aan te spannen en als ik zo snel knoop als ik normaal gesproken doe dan moet ik na een tijdje lopen weer even aanspannen. Zal ook wel ander worden als hij wat soepeler is geworden.
Maar als hij zit dan zit hij. Hij is ook érg supportive (blegh, wat een hoop engelse woorden er weer tussen ).

Hoe een katoenen indio draagt weet ik niet, ik vond de wollen indio van Macka wel erg lekker voelen.
Ik weet wel dat ik mijn sinfonie waves ga verkopen en dan hoop ik hibiscus te kunnen kopen maar dat zal te laat komen om Fuente te kunnen vertellen hoe een katoenen indio draagt
pi_65864231
met 24uurs sv wordt dat lastig denk ik,
maar met alleen de sonde in tylers neus,dus niet aan de pomp vast zal dat geen probleem moeten zijn.
  † In Memoriam † zondag 8 februari 2009 @ 22:25:43 #9
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_65864478
Cattie, ik heb vandaag een heerlijk zachte rozegeverfde indio met satijn gevoeld. Indio's met linnen of hennep dragen wat steviger, maar hebben iets meer tijd nodig om zacht te worden.

Fuente, de ene indio is de andere niet. Tearsong weet daar het meest over hier.
Maar neem 'm over en probeer 'm gewoon een tijdje uit, als je het niks vindt is 'ie zo weer te verkopen voor dezelfde prijs als je er voor betaald hebt (of meer).
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_65864733
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:19 schreef p_iglet het volgende:
met 24uurs sv wordt dat lastig denk ik,
maar met alleen de sonde in tylers neus,dus niet aan de pomp vast zal dat geen probleem moeten zijn.
Ja, nu heeft hij nog 24uurs sv. Hopelijk mag het "in porties". Nouja, even afwachten dus.

Of Kim dragen, al weet ik niet of dat met deze doek kan. En of mijn rug dat leuk vind.
pi_65864882
Zodra het in porties gaat met de sv, moet dragen tussen de voedingen door prima kunnen. Terwijl hij sv krijgt dragen lijkt me echt een enorme uitdaging en wel een heel groot risico dat je ergens achter blijft hangen en dus de sonde eruit trekt.

Je hebt nu een rekkende doek toch? Dan zal kim dragen best lastig worden.

Maar met een stevige geweven doek of een drager moet dat nog best gaan.
pi_65865053
Met de slen die je hebt zal Kim dragen niet meevallen Ingrid..
Saartje
pi_65865478
Ik heb daar dus echt geen verstand van he. Goed om te weten dat Kim dragen niet gaat lukken.
In de buggy proppen dus. Mama tillllltttt, tiiiiiillllllllllt!

Tyler wil heel graag bij je op schoot, lekker tegen je aan hangen. Vandaar dat het me wel handig lijkt. Nu maar hopen dat de sv in porties kan.
pi_65865603
Ingrid wat voor postuur heb je?

Ik heb hier best een doek die je mag lenen, waar kim wellicht nog in zou kunnen, maar dit is 4.2 meter en dus bij ingewikkelde knopen alleen geschikt voor smal postuur.
pi_65865701
Ehm ja hoe zeg ik dat. Breed. Iig niet smal. Maar bedankt voor het aanbod.
pi_65866269
Ik heb vanavond een Mei Tai gemaakt, leuk! Met boerinnetjes, tulpjes en molens... Had al weken stof in huis.
Zal morgen een foto maken

Ga over een week of 2 op vakantie naar Schotland en lijkt me heerlijk dan te wandelen met Floortje op mn rug...
Nu kan ik vast gaan oefenen!
pi_65866476
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:25 schreef Macka66 het volgende:

Fuente, de ene indio is de andere niet. Tearsong weet daar het meest over hier.
Maar neem 'm over en probeer 'm gewoon een tijdje uit, als je het niks vindt is 'ie zo weer te verkopen voor dezelfde prijs als je er voor betaald hebt (of meer).
Ja eigenlijk kan ik alleen maar hetzelfde advies geven. Zelfs tussen katoenen indio's zit enorm veel verschil. Mijn gold is superzacht en knuffelig en mijn purple haze (oorspronkelijk een almond) was iets stugger maar had daardoor ook meer grip. Op een babybeurs kwam ik weer iemand anders tegen die ook een katoenen indio had en die zat juist te voelen aan purple haze en vond hem zo lekker zacht, heel anders dan haar indio. Als je de doek mooi vind dan zou ik hem dus gewoon proberen zoals Macka zegt. Je raakt hem altijd wel weer kwijt.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 9 februari 2009 @ 08:59:22 #18
108648 cattie
lieve moeder
pi_65871795
Bedankt allemaal voor het advies! Weet je wat ik graag zou willen? Een indio tulp met linnen of zijde.

Ik heb een indio met wol en die is echt super! Heel zacht, knoopt goed en is erg mooi.
pi_65871815
Thnx allemaal! Ik ga het gewoon doen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65871967
Ticootje, ik weet niet of een chimparoo lekker is voor als het echt warmer is... ik vind mn Juliet vrij dik, maar macka weet vast beter te vertellen of het een zomerdoek is...
Fake it till you make it...
pi_65871994
Nog 2 weken en dan "mag" ik ook een draagdoek uitzoeken Vind alleen alles mooi
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_65872143
quote:
Op zondag 8 februari 2009 23:11 schreef DeLiedje het volgende:
Ik heb vanavond een Mei Tai gemaakt, leuk! Met boerinnetjes, tulpjes en molens... Had al weken stof in huis.
Zal morgen een foto maken

Ga over een week of 2 op vakantie naar Schotland en lijkt me heerlijk dan te wandelen met Floortje op mn rug...
Nu kan ik vast gaan oefenen!
Oeh jaaaa: foto's!
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † maandag 9 februari 2009 @ 09:39:25 #23
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_65872444
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:11 schreef Nijna het volgende:
Ticootje, ik weet niet of een chimparoo lekker is voor als het echt warmer is... ik vind mn Juliet vrij dik, maar macka weet vast beter te vertellen of het een zomerdoek is...
Het is net zo zomerdoek als een Storchenwiege
Niet echt een speciale zomerdoek dus.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_65872518
De staaltjes van een doek lijken vaak helemaal niet op het uiteindelijke resultaat. Zo zou Tulpe er volgens Didymos uit gaan zien.

En dit is -em geworden.

Nu ben ik écht blij dat ik toch voor Hibiscius ben gegaan.
Hardloper.
IG @webkim
pi_65872530
dat lijkt helemaal nergens naar
Saartje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')