Conclusie: gebruik OS Xquote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:58 schreef DutchErrorist het volgende:
En die heb je al genoeg met Vista
Ik vind het wel fijn werken, nooit problemen mee gehad.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:58 schreef DutchErrorist het volgende:
En die heb je al genoeg met Vista
Laat me raden, je werkt met repositories...? Dan is het dus kut.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 22:03 schreef Iblis het volgende:
NetBSD is duidelijk het beste. Compact, elegant (b.v. platform-onafhankelijke IDE en PCI-drivers), bus-abstractie (één driver per apparaat, of dit nu via ISA of PCI werkt b.v.), kernel source met bewijzen in de code; elegant user-land, /usr/pkgsrc/, al meer dan 8 jaar IPv6 ondersteuning, kortom, het tofste OS.
Hoezo? cvs up FTW.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 22:07 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Laat me raden, je werkt met repositories...? Dan is het dus kut.
Omdat Windows users nu eenmaal graag op zoek gaan naar applicaties op het web en wij gewoon apt-getten of make installen vanuit de ports.quote:
Ik ben geen windows user.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:19 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Omdat Windows users nu eenmaal graag op zoek gaan naar applicaties op het web en wij gewoon apt-getten of make installen vanuit de ports.
Ow, wat Linux toevoegd als je geen Vista gebruikt: geen cent.
En wat is daar mis mee? Heerlijk met 1 command 10 progjes installeren ipv alles bij elkaar moeten zoekenquote:Op zaterdag 7 februari 2009 22:07 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Laat me raden, je werkt met repositories...? Dan is het dus kut.
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:48 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Inderdaad, jij bent een vuige Mac adept
Het is veel te moeilijkquote:Op zondag 8 februari 2009 00:18 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee? Heerlijk met 1 command 10 progjes installeren ipv alles bij elkaar moeten zoeken.
[troll]quote:
Als ik op mezelf woon, wel... Maar dan wel omdat het gewoon makkelijk is, en niet omdat ik het niet kanquote:Op zondag 8 februari 2009 00:29 schreef Iblis het volgende:
[..]
[troll]
Jij bent zeker ook zo iemand die elke dag kant en klaar maaltijden eet uit de magnetron, of diepvriespizza's, omdat zelf koken veel te moeilijk is?
[/troll]
Voor servers owned linux ook, dat zal je mij ook niet horen weerleggen... Maar voor dagelijks gebruik kan het wat te ingewikkeld zijnquote:Maar even serieus, ik heb zelf eigenlijk ook een Mac voor m'n dagelijkse gebruik, maar ik niet voor servers, daar gebruik ik Linux en BSD op, en ik vind zo'n repository echt ideaal, omdat je met een paar handelingen alles weer up2date hebt. Bij je Mac heb je Software update, dat op zich handig is (alleen irritant dat je net iets te vaak moet rebooten), maar niet alle applicaties zitten daarin, en b.v. Adobe heeft z'n eigen update mechanisme DAT OVERIGENS OP ELK MOMENT AANSLAAT DAT HET MIJ ABSOLUUT NIET UITKOMT, en ik zou eigenlijk een repository systeem i.c.m. app-bundles voor OS X echt ideaal vinden, zodat je niet zelf het internet hoeft af te struinen.
Is toch ook zo, we moeten die negers niet al te slim maken, anders kan je ze straks niet meer onderdrukken.quote:Op zondag 8 februari 2009 00:57 schreef Farenji het volgende:
Ik las net dat er van Windows 7 ook een "starter edition" gaat komen "geoptimaliseerd voor nettops" en die optimalisatie bestaat er dan oa uit dat je niet meer dan 3 programma's tegelijkertijd op mag starten.
Het kan toch niet fucking triester worden dan dit, zou je denken. Ja hoor, dat kan het wel.
Er bestaat namelijk nu al een starter edition van de huidige windowsversies. Die is speciaal bedoeld voor ontwikkelingslanden. "Die negers daar hebben aan 3 applicaties meer dan genoeg", aldus een woordvoerder van Microsoft.
Als je een beetje had rondgekeken dan had je op de officiële Windows Team Blog gezien dat die versie is aangevraagd door OEM partners.quote:Op zondag 8 februari 2009 00:57 schreef Farenji het volgende:
Ik las net dat er van Windows 7 ook een "starter edition" gaat komen "geoptimaliseerd voor netbooks" en die optimalisatie bestaat er dan oa uit dat je niet meer dan 3 programma's tegelijkertijd op mag starten.
Het kan toch niet fucking triester worden dan dit, zou je denken. Ja hoor, dat kan het wel.
Er bestaat namelijk nu al een starter edition van de huidige windowsversies. Die is speciaal bedoeld voor ontwikkelingslanden. "Die negers daar hebben aan 3 applicaties meer dan genoeg", aldus een woordvoerder van Microsoft.
Alweer, als je een beetje had rondgekeken dan had je gezien dat Windows 7 Ultimate fatsoenlijk draait op netbooks.quote:Op zondag 8 februari 2009 01:11 schreef Farenji het volgende:
Het is tekenend voor de fijne mentaliteit van MS - het is niet alsof je niet meer dan 3 applicaties *kan* draaien, het is omdat het niet *mag* van MS. En het trieste is dat dit soort wanpraktijken de enige mogelijkheid voor MS is om een recent OS te leveren dat enigszins draait op een netbook. In een vrije-markteconomie zou zo'n flutbedrijf al lang weggeconcurreerd zijn.
Een flink aantal fabrikanten zit er helemaal niet op te wachten: http://webwereld.nl/de-vi(...)tarter-edition-.htmlquote:Op zondag 8 februari 2009 01:12 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Alweer, als je een beetje had rondgekeken dan had je gezien dat Windows 7 Ultimate fatsoenlijk draait op netbooks.
Blijkbaar zijn de OEM partners het eens met de restrictie van 3 applicaties. Zij hebben de versie aangevraagd, dus als zij het er niet mee eens zijn, dan zou Microsoft er niets aan hebben om het zo te laten.
"Wij van WC-eend adviseren WC-eend."quote:Op zondag 8 februari 2009 01:16 schreef elfzesendertig het volgende:
Ik zal deze link gelijk maar even posten, dan kan ik gaan slapen zonder jullie in het onwetende achter te laten:
http://windowsteamblog.co(...)-windows-7-skus.aspx
Er staat een uitleg over hoe de keuze voor verschillende versies tot stand is gekomen. Lezen moet je.quote:Op zondag 8 februari 2009 01:18 schreef Farenji het volgende:
[..]
"Wij van WC-eend adviseren WC-eend."
Het is marketing FUD van Microsoft. Dat is niet de moeite van het lezen waard.quote:Op zondag 8 februari 2009 01:19 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Er staat een uitleg over hoe de keuze voor verschillende versies tot stand is gekomen. Lezen moet je.
Het is niet zo datze hier afspreken om een veldslag met elkaar te gaan voeren eens in de zoveel tijd typt iemand 3 woorden op een forum de tering stel je een end aanquote:Op zondag 8 februari 2009 01:08 schreef Edwinuss het volgende:
Mensen moeten zich niet zo aanstellen " OS wars" waar the fuck ben je mee bezig ?
Dus "apt-get install PROG1 PROG2 PROG3 PROG4" is veel te moeilijk voor je? Het is zon beetje het simpelste command van het hele OSquote:
downloaden, slepen, klaarquote:Op zondag 8 februari 2009 08:08 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dus "apt-get install PROG1 PROG2 PROG3 PROG4" is veel te moeilijk voor je? Het is zon beetje het simpelste command van het hele OS. Maar goed wat is er zo makkelijk aan mac progjes installen dan?
Heb ik een (dropbox) update gemist waarmee je een map publiek kan maken? En dat filmpje was 9 van de 10 keer alles wat er bij komt kijkenquote:Op zondag 8 februari 2009 08:32 schreef Swetsenegger het volgende:
http://dl.getdropbox.com/u/286351/ff305osxinstall.swf
Niet eens dat. Het is Systeem > Beheer > Synaptic pakketbeheer.quote:Op zondag 8 februari 2009 08:08 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dus "apt-get install PROG1 PROG2 PROG3 PROG4" is veel te moeilijk voor je? Het is zon beetje het simpelste command van het hele OS. Maar goed wat is er zo makkelijk aan mac progjes installen dan?
Da werk ni op een server.quote:Op zondag 8 februari 2009 08:46 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Niet eens dat. Het is Systeem > Beheer > Synaptic pakketbeheer.
Dan wat typen waar je zin in hebt, aanklikken, done.
Eventueel kun je eerst googlen naar wat je wilt, om dan die naam in te typen.
Apt-get gebruik ik nooit.
Ubuntu 8.10.
Dit topic is juist gemaakt om ongefundeerd te kunnen zeiken over MS vs OSX vs Linux, dan blijven de andere topics lekker schoon van dat fanboy geneuzel. Uiteraard is het niet alleen gelimiteerd tot OS'sen.quote:Op zondag 8 februari 2009 01:08 schreef Edwinuss het volgende:
Mensen moeten zich niet zo aanstellen " OS wars" waar the fuck ben je mee bezig ?
eMacsquote:Op zondag 8 februari 2009 13:57 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dit topic is juist gemaakt om ongefundeerd te kunnen zeiken over MS vs OSX vs Linux, dan blijven de andere topics lekker schoon van dat fanboy geneuzel. Uiteraard is het niet alleen gelimiteerd tot OS'sen.
vi![]()
emacs
quote:Op zondag 8 februari 2009 13:54 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Da werk ni op een server.
@Iblis, je hebt ook mac OSX ports, google eens op Darwin ports ed.
Das een imac schat.quote:
Volgens mij is dat nog steeds slepen hoor..quote:Op zondag 8 februari 2009 08:32 schreef Swetsenegger het volgende:
quote:Op zondag 8 februari 2009 14:07 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Volgens mij is dat nog steeds slepen hoor..
quote:
quote:
Daaronder de screencast, maar goed..quote:Op zondag 8 februari 2009 08:31 schreef Swetsenegger het volgende:
En zelfs dat slepen zou je nog kunnen overslaan.
Dat zou ook inderdaad kunnen. Als je hem in die dmg niet sleept maar gewoon dubbelklikt werkt het ook.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:11 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
[..]
Daaronder de screencast, maar goed..
educational mac.. whehe, model kwam overeen met de imac en google kent verder geen emac afbeeldingen en emacs != eMacquote:
Dan open je hem vanaf je dmg mount, dan install je niks.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat zou ook inderdaad kunnen. Als je hem in die dmg niet sleept maar gewoon dubbelklikt werkt het ook.
Het plaatje wat DE post is een eMac en was alleen beschikbaar voor studiequote:Op zondag 8 februari 2009 14:13 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
educational mac.. whehe, model kwam overeen met de imac en google kent verder geen emac afbeeldingen en emacs != eMac
Nee... das het hele punt.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:14 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dan open je hem vanaf je dmg mount, dan install je niks.
Het kwam niet overeen met een iMac anders noemde ze het wel een iMac... daarnaast staan er genoeg plaatjes van emacs op het internet. NIet zo moeilijk doenquote:Op zondag 8 februari 2009 14:13 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
educational mac.. whehe, model kwam overeen met de imac en google kent verder geen emac afbeeldingen en emacs != eMac
quote:The eMac is a white all-in-one design closely resembling that of first-generation iMacs
Wat is je probleem nou met die repositories? Er is geen makkelijkere manier om software te installeren dan dat namelijkquote:
Dat is mij nog nooit gelukt anders, dubbelklikken en de app installed zich in /Applicationsquote:
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op zondag 8 februari 2009 14:21 schreef slacker_nl het volgende:
En de imac is de opvolger van de emac
Dan moet ik me er gewoon eens in verdiepenquote:Op zondag 8 februari 2009 14:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat is je probleem nou met die repositories? Er is geen makkelijkere manier om software te installeren dan dat namelijk
In dat laatste stukje praat je poep eMac != iMac, dat zijn 2 heel verschillende computersquote:Op zondag 8 februari 2009 14:21 schreef slacker_nl het volgende:
Het verschil tussen emacs en emac via google images: http://images.google.nl/images?um=1&hl=nl&safe=off&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-GB%3Aofficial&q=emacs&btnG=Afbeeldingen+zoeken
http://images.google.nl/images?um=1&hl=nl&safe=off&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-GB%3Aofficial&q=emac&btnG=Afbeeldingen+zoeken
Let even op het verschil in schrijfwijze van beide. Emacs == text editor, emac == jou plaatje
Maar goed, genoeg posts over het misverstand wat veroorzaakt is door het gebruiken van meervoud bij een plaatje van een enkele eMac.
En de imac is de opvolger van de emac en het model komt wel degelijk overeen met de imac, ik zeg niet dat ie identiek is, ik zeg dat ze op elkaar lijken.
[..]
quote:
quote:The eMac was discontinued by Apple on July 5, 2006 and replaced with a cheaper, low-end iMac that, like the eMac, was originally sold exclusively to educational institutions, but later released to the general public in September 2006.
lol iMacs zijn er al eind jaren 90quote:Op zondag 8 februari 2009 14:28 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Door te lezen:
http://en.wikipedia.org/wiki/EMac
[..]
Je begrijpt het verkeerd. De iMac is er al sinds 1998, dus hoe kan het de opvolger zijn van de eMac, die pas in 2002 op de markt kwam?quote:Op zondag 8 februari 2009 14:28 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Door te lezen:
http://en.wikipedia.org/wiki/EMac
[..]
Dat zeg ik toch ook nergensquote:Op zondag 8 februari 2009 14:24 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat is mij nog nooit gelukt anders, dubbelklikken en de app installed zich in /Applications
Je zegt dat je het slepen nog kan overslaan (om de app te installen, want daar ging het over). Dus ja, impliciet heb je gezegd dat je zonder slepen ook een app kan installen dmv dubbelklikken. Kan zijn dat ik dingen te letterlijk neem, maar ik kan ook niet vanaf hier in je kop kijken om precies te zien wat jij denkt.quote:
Volgens mij zegt ie dat je een App ook kunt gebruiken vanuit de .dmg. Dan hoef je hem niet te slepen naar je application folder, maar raak je de app kwijt als je de .dmg unmountquote:Op zondag 8 februari 2009 14:51 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Je zegt dat je het slepen nog kan overslaan (om de app te installen, want daar ging het over). Dus ja, impliciet heb je gezegd dat je zonder slepen ook een app kan installen dmv dubbelklikken. Kan zijn dat ik dingen te letterlijk neem, maar ik kan ook niet vanaf hier in je kop kijken om precies te zien wat jij denkt.
Ben je in het dagelijks leven een manager ofzo?
Dan kan ookquote:Op zondag 8 februari 2009 14:51 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Je zegt dat je het slepen nog kan overslaan
Nee, mijn post waarin ik reageerde op installen ging expliciet uit van slepen. Het niet slepen was een alternatieve manier van het gebruiken van een app.quote:(om de app te installen, want daar ging het over).
Nee dat zeg ik niet, dan had ik wel gezegd "Je kan een app installeren door dubbel te klikken".quote:Dus ja, impliciet heb je gezegd dat je zonder slepen ook een app kan installen dmv dubbelklikken.
Nee, daarvoor hebben ze 'context' uitgevonden.quote:Kan zijn dat ik dingen te letterlijk neem, maar ik kan ook niet vanaf hier in je kop kijken om precies te zien wat jij denkt.
Inderdaad. Een verdomd goeie ook.quote:Ben je in het dagelijks leven een manager ofzo?
Dus naam weten, opzoeken, downloaden, klaar. Tegen over naam weten, installeren klaar. Linux is toch sneller met dan mac os maar bijde werken stukken beter dan windowsquote:
Voor mij was de context "een app installen". Niet een applicatie kunnen draaien zonder installatie.quote:Op zondag 8 februari 2009 16:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan kan ook
[..]
Nee, mijn post waarin ik reageerde op installen ging expliciet uit van slepen. Het niet slepen was een alternatieve manier van het gebruiken van een app.
[..]
Nee dat zeg ik niet, dan had ik wel gezegd "Je kan een app installeren door dubbel te klikken".
[..]
Nee, daarvoor hebben ze 'context' uitgevonden.
Een applicatie kunnen draaien zonder installatie? Wat is dan het nut van de installatie?quote:Op zondag 8 februari 2009 17:53 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Voor mij was de context "een app installen". Niet een applicatie kunnen draaien zonder installatie.
Dat het op een centrale plek staat.quote:Op zondag 8 februari 2009 17:56 schreef dottinator het volgende:
[..]
Een applicatie kunnen draaien zonder installatie? Wat is dan het nut van de installatie?
Wellicht een idee om eens een distributie te installeren die geen 10 jaar oud is?quote:Op zondag 8 februari 2009 14:25 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dan moet ik me er gewoon eens in verdiepenDat zou ik ook wel hebben gedaan als linux niet bleef hangen tijdens het opstarten
Als je het verplaatsen van data 'installeren' wilt noemen heb je gelijk. Maar dan installeer je ook 'sollicitatie.txt' als je die van map a naar map b versleept.quote:Op zondag 8 februari 2009 17:53 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Voor mij was de context "een app installen". Niet een applicatie kunnen draaien zonder installatie.
Nonsens natuurlijk. Ook naam weten vereist al google werk om te weten welke app je nodig heb. Jij gaat dan je packetmanager in, ik klik de dmg aan.quote:Op zondag 8 februari 2009 17:10 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dus naam weten, opzoeken, downloaden, klaar. Tegen over naam weten, installeren klaar. Linux is toch sneller met dan mac os maar bijde werken stukken beter dan windows.
Fedora 10quote:Op zondag 8 februari 2009 18:36 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wellicht een idee om eens een distributie te installeren die geen 10 jaar oud is?![]()
Oh ja:
Linux
Compiz Fusion
VI
Aptitude
Nee. Die slechts een paar MB geheugen gebruikende applicatie die het computeren tot een visueel spektakel maakt, vaak ook nog gecombineerd met praktische voordelen.quote:Op zondag 8 februari 2009 19:27 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Fedora 10
Compiz Fusion... Is dat niet dat ene programma waarvan je computer constant vastloopt?
In dat geval komt het er op neer dat het geen fuck uit maakt dusquote:Op zondag 8 februari 2009 19:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nonsens natuurlijk. Ook naam weten vereist al google werk om te weten welke app je nodig heb. Jij gaat dan je packetmanager in, ik klik de dmg aan.
Synaptic zoekt ook in beschrijvingen van de pakketten dus googelen is normaal gesproken niet nodig...quote:Op zondag 8 februari 2009 19:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nonsens natuurlijk. Ook naam weten vereist al google werk om te weten welke app je nodig heb. Jij gaat dan je packetmanager in, ik klik de dmg aan.
Psies!quote:Op zondag 8 februari 2009 19:39 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
In dat geval komt het er op neer dat het geen fuck uit maakt dus.
Lood om oud ijzer. Of ik nu google of in pakketomschrijvingen zoek.....quote:Op zondag 8 februari 2009 19:58 schreef pfaf het volgende:
[..]
Synaptic zoekt ook in beschrijvingen van de pakketten dus googelen is normaal gesproken niet nodig...
Hier sluit ik me graag bij aan.quote:
Rebooten is altijd irritant, maar met m'n Mac heb ik dat hij echt vaak wil rebooten na een update van Quicktime, en 'Digital Camera Raw Compatibility', die staan nu ook weer in de queue o.a., maar ik heb nog geen zin gehad in een reboot.quote:Op zondag 8 februari 2009 20:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Ach, zolang het maar geen next, next, weet u het zeker?, next, weet u het écht heel zeker?, next, finish, reboot is
Ik snap ook werkelijk niet waarom Windows niet met een goede fatsoenlijke manager komt. Het verhoogt het gebruikersgemak enorm, zelfs m'n ouders kunnen na één keer uitleggen met Synaptic een programma installeren.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:37 schreef whoops het volgende:
[..]
Hier sluit ik me graag bij aan.
en over repositories, als Windows daar ooit eens gebruik van ging maken, in combinatie met een fatsoenlijke package manager (en niet op basis van .MSI packages) en een fatsoenlijke interface (utopie, ik weet het) dan zou ik het serieus nemen.
Tot die tijd zie ik Windows als niets meer dan een toy...
Dat snap ik inderdaad ook niet, hoe moeilijk kan het zijn om een overzicht te geven van de geïnstalleerde software? Je hebt met Windows update hetzelfde euvel, het kan werkelijk minuten lang duren voordat er een overzicht komt met wat je kunt updaten.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:51 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik snap ook werkelijk niet waarom Windows niet met een goede fatsoenlijke manager komt. Het verhoogt het gebruikersgemak enorm, zelfs m'n ouders kunnen na één keer uitleggen met Synaptic een programma installeren.
Die softwaremanager die ze nu hebben is overigens het slechtste stukje Windows dat er is.Alleen het opstarten duurt iedere keer weer een minuut en alleen voor een overzicht van wat er geïnstalleerd staat..
Juist helaas laat het mijn computer de hele tijd vast lopenquote:Op zondag 8 februari 2009 19:33 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nee. Die slechts een paar MB geheugen gebruikende applicatie die het computeren tot een visueel spektakel maakt, vaak ook nog gecombineerd met praktische voordelen.
Gelukkig is windows nog altijd wat gebruiksvriendelijker dan linuxquote:Op maandag 9 februari 2009 16:54 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat snap ik inderdaad ook niet, hoe moeilijk kan het zijn om een overzicht te geven van de geïnstalleerde software? Je hebt met Windows update hetzelfde euvel, het kan werkelijk minuten lang duren voordat er een overzicht komt met wat je kunt updaten.
Hoe moeilijk kan dat zijn? In Debian kan een hele distributie-update binnen een halve minuut uitgerekend worden, maar in Windows moet je soms minuten wachten voor een .NET update. Zo bizar.
Ho ho, behalve "change / remove" (wat er precies gebeurt houdt Windows in het midden, want die kan ook niet voorspellen wat je voor je neus krijgt na een druk op die knop) heb je natuurlijk ook de optie om nieuwe programma's te installeren!quote:Op maandag 9 februari 2009 16:51 schreef pfaf het volgende:
[..]
Alleen het opstarten duurt iedere keer weer een minuut en alleen voor een overzicht van wat er geïnstalleerd staat..
Omdat er in Windows daar geen gestandarizeerd systeem voor heeft. Elke applicatie doet maar wat.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:54 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat snap ik inderdaad ook niet, hoe moeilijk kan het zijn om een overzicht te geven van de geïnstalleerde software?
In the eye of the beholder.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:55 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Gelukkig is windows nog altijd wat gebruiksvriendelijker dan linux
Alleen maar omdat jij die packet manager van Fedora niet aan de praat krijgt, zijn alle packet managers in alle Linux distro's niet gebruiksvriendelijk?quote:
Wat dat betreft eigenlijk gewoon duidelijk niet. Dan wil de anti-virus weer updaten, dan wil Java weer updaten, dan wil Adobe Acrobat weer updaten, dan komt Windows-update er weer tussendoor, en als je 't commando wilt doen duurt 't uren.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:55 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Gelukkig is windows nog altijd wat gebruiksvriendelijker dan linux
Je kan dan wel geen Windows gebruiker meer zijn, je redeneert wel precies als een echte Windows gebruiker...quote:
Nee, dat is een mening. Een feit valt te toetsen, wat jij zegt is niet te toetsen aangezien ik alleen al van mening ben dat Linux gebruikersvriendelijker is:quote:
Hardware support zit in 95% van de gevallen gewoon ingebakken als het supported is. Beetje zoals met OS X.quote:Op maandag 9 februari 2009 17:11 schreef DutchErrorist het volgende:
Oh ja en drivers voor linux zijn ook zo goed te vinden
Mijn ervaring met Ubuntu is dat alles out of the box werkt, net als op de Mac. Alleen voor Windows heb ik websites af moeten zoeken naar drivers.quote:Op maandag 9 februari 2009 17:11 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik weet niet of je het doorhebt, but you're losing it...quote:Op maandag 9 februari 2009 17:11 schreef DutchErrorist het volgende:
Dat noemt met dus 'gebruikersvriendelijk'...quote:Op maandag 9 februari 2009 17:13 schreef Tijn het volgende:
Alleen voor Windows heb ik websites af moeten zoeken naar drivers.
Ik zie het meer als op de plek zetten van achterlijke <insert any OS> gebruikers...quote:Op maandag 9 februari 2009 17:14 schreef DutchErrorist het volgende:
Die eensgezindheid tussen Linux en Mac gebruikers![]()
*Kuch* Vista drivers in den beginne?quote:Op maandag 9 februari 2009 17:11 schreef DutchErrorist het volgende:
Denk dat het merendeel die hier Linux draait ook nog wel een Windows machine heeft staan voor games of voor werk.quote:Op maandag 9 februari 2009 17:15 schreef whoops het volgende:
[..]
Ik zie het meer als op de plek zetten van achterlijke <insert any OS> gebruikers...
Daarnaast gebruik ik zowel Linux, Mac als Windows (en NetWare/Solaris/OS400), dus beetje dom om me enkel Linux/Mac gebruiker te noemen...
Wil ik net gamen op windows blijft de game vast lopenquote:Op maandag 9 februari 2009 17:20 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Denk dat het merendeel die hier Linux draait ook nog wel een Windows machine heeft staan voor games of voor werk.
Het is natuurlijk sowieso een utopie om te denken dat je een OS kunt negeren die bijna 90% marktaandeel heeft als je 'iets met computers' doet.quote:Op maandag 9 februari 2009 17:20 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Denk dat het merendeel die hier Linux draait ook nog wel een Windows machine heeft staan voor games of voor werk.
Dingen lopen nogal eens vast bij jou he.quote:Op maandag 9 februari 2009 17:29 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Wil ik net gamen op windows blijft de game vast lopen
quote:Op maandag 9 februari 2009 17:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dingen lopen nogal eens vast bij jou he.
Er zijn mensen die 0,0% Windows draaien, de apps die ze draaien die Windows vereisen draaien ze in wine.quote:Op maandag 9 februari 2009 17:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is natuurlijk sowieso een utopie om te denken dat je een OS kunt negeren die bijna 90% marktaandeel heeft als je 'iets met computers' doet.
Heb je dit nog nooit gezien?quote:
Het feit dat zelfs jij, als die-hard MS-hater en Linux-fan, een Windowsbox thuis hebt staan, zegt natuurlijk genoeg.quote:Op maandag 9 februari 2009 17:38 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Er zijn mensen die 0,0% Windows draaien, de apps die ze draaien die Windows vereisen draaien ze in wine.
Ik gebruik Windows alleen om te gamen, als ik dat niet had gedaan had ik nu echt geen Windows gehad hoor
In het begin toen ik mijn macbook net had had ik er een paar, dat lag aan (volgens mij hoor) de batterijquote:Op maandag 9 februari 2009 17:40 schreef Iblis het volgende:
[..]
Heb je dit nog nooit gezien?
[ afbeelding ]
Ik zie het toch wel ~ 1 keer per jaar.
Ik ben blij dat ik alles wat ik met Windows wil vanuit een virtuele machine kan doen. Als ik klaar ben gaat de VM uit.quote:Op maandag 9 februari 2009 17:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is natuurlijk sowieso een utopie om te denken dat je een OS kunt negeren die bijna 90% marktaandeel heeft als je 'iets met computers' doet.
Ik ken je probleem... helaasquote:Op maandag 9 februari 2009 18:59 schreef Farenji het volgende:
Ik vind het een gotspe dat IE7 niet fatsoenlijk onder wine te virtualiseren is, dat is echt de ENIGE reden waarom ik af en toe dat grafOS nog op moet starten (in virtualbox). Als webdeveloper moet je wel, helaas, want ondanks dat het een brakke kutbrowser is wordt ie wel door heel veel mensen gebruikt. En omdat er zoveel bugs in zitten en het een gaar kutproduct is loop je de hele tijd workarounds te verzinnen.
Vandaag weer zoiets leuks. Ik ben bezig met een vrij complexe interface in Ext JS. In firefox, opera en chrome werkt ie perfect (uiteraard, zou ik bijna zeggen) en dan test ik hem in IE7 en dan loopt de hele interface in de soep en krijg ik een error: "Internet explorer cannot display the page due to error 80172617." Serieus, geen grap.![]()
En dan laten we het maar helemaal niet over![]()
IE6
![]()
hebben.
Zegt alleen maar dat ik een game wil spelen, verder niet zoveel. Het ergste komt nog, ik draai normaal gesproken geen illegale software.. maar m'n Vistaquote:Op maandag 9 februari 2009 17:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het feit dat zelfs jij, als die-hard MS-hater en Linux-fan, een Windowsbox thuis hebt staan, zegt natuurlijk genoeg.
Gotspe: mooi woordquote:Op maandag 9 februari 2009 18:59 schreef Farenji het volgende:
Ik vind het een gotspe dat IE7 niet fatsoenlijk onder wine te virtualiseren is, dat is echt de ENIGE reden waarom ik af en toe dat grafOS nog op moet starten (in virtualbox). Als webdeveloper moet je wel, helaas, want ondanks dat het een brakke kutbrowser is wordt ie wel door heel veel mensen gebruikt. En omdat er zoveel bugs in zitten en het een gaar kutproduct is loop je de hele tijd workarounds te verzinnen.
Vandaag weer zoiets leuks. Ik ben bezig met een vrij complexe interface in Ext JS. In firefox, opera en chrome werkt ie perfect (uiteraard, zou ik bijna zeggen) en dan test ik hem in IE7 en dan loopt de hele interface in de soep en krijg ik een error: "Internet explorer cannot display the page due to error 80172617." Serieus, geen grap.![]()
En dan laten we het maar helemaal niet over![]()
IE6
![]()
hebben.
Haha cool!quote:Op maandag 9 februari 2009 19:13 schreef whoops het volgende:
[..]
Gotspe: mooi woord
Internet Explorer is inderdaad echt een kutbrowser, zeker als je bezig bent met webdevelopment.
Over IE7 onder Wine: dit kwam ik gister tegen in m'n feedreader. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar wellicht werkt het voor je...
quote:De afmetingen van de banner zijn een gegeven: 685 (breed) x 255 (hoog) pixels
De banner mag statisch (gif, png of jpg), animated (gif) of dynamisch (flash of silverlight) zijn
En dan vind je dit op de MS-sitequote:Helaas lukt het Microsoft niet om de Flashbanner van Lizemijn te converteren naar Silverlight. Omdat sinds kort het beleid van Microsoft is veranderd en alleen Silverlight-animaties worden toegestaan op de eigen sites
Ik krijg ook wel eens het verwijt: 'jij wil niet betalen voor software'... Ik vergelijk het altijd met bier, ik vind het geen probleem om het te betalen, maar als ik het van dezelfde kwaliteit of beter gratis kan krijgen heb ik dat uiteraard liever.quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:32 schreef mvdlubbe het volgende:
Je vraagt je sowieso af waarom mensen betalen voor een besturingssysteem.
Ach, er zullen vast ook wel lieden zijn die liever betalen voor benzine, als ze het elders gratis kunnen krijgen.
Heb je het al eens met sex vergeleken?quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:35 schreef whoops het volgende:
[..]
Ik krijg ook wel eens het verwijt: 'jij wil niet betalen voor software'... Ik vergelijk het altijd met bier, ik vind het geen probleem om het te betalen, maar als ik het van dezelfde kwaliteit of beter gratis kan krijgen heb ik dat uiteraard liever.
Een breezah of pakje sigaretten is relatief niet zo duur hoor.quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:38 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Heb je het al eens met sex vergeleken?
Voor software en bier heb ik wel geld over, en in het verleden ook wel betaald, sex wil ik sowieso gratis...quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:38 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Heb je het al eens met sex vergeleken?
Oh, als je het zo ziet heb ik er vast wel eens voor betaald...quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Een breezah of pakje sigaretten is relatief niet zo duur hoor.
Je betaald altijd voor sex, wining and dining kost klauwen met euro's.quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:55 schreef whoops het volgende:
[..]
Voor software en bier heb ik wel geld over, en in het verleden ook wel betaald, sex wil ik sowieso gratis...
Jep, en een relatie is het hebben van een support contract, je krijgt support, maar het is nooit voldoende...quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:26 schreef mvdlubbe het volgende:
Dat wining en dining-verhaal is zeg maar de OEM-licentie van de seks. Je moet zelf toch eten en dan krijg je het erbij.
En ze doen ongetwijfeld net zo moeilijk wanneer je je geld terugvraagt indien je ontevreden bent over het geleverde produkt.
World of Goo? Best recentelijke aankoopquote:Op woensdag 25 maart 2009 09:55 schreef whoops het volgende:
[..]
Voor software en bier heb ik wel geld over, en in het verleden ook wel betaald, sex wil ik sowieso gratis...
Het moet natuurlijk wel kwaliteit zijn hequote:Op woensdag 25 maart 2009 09:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Een breezah of pakje sigaretten is relatief niet zo duur hoor.
Dat is inderdaad vrij recent... En World of Goo is het geld dan ook meer dan waard vind ik...quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:36 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
World of Goo? Best recentelijke aankoop
Ja, je betaald ergens voor en bij allebei wordt je gewoon keihard in de reet genomenquote:Op woensdag 25 maart 2009 10:00 schreef mvdlubbe het volgende:
Ja, betalen voor seks, dat lijkt me inderdaad net zo erg als in een winkel een Vista-licentie, enz.
Vista gebruikt hier maar zon 600-700 MB, en dat is niet veel!quote:Op zondag 31 mei 2009 17:17 schreef F04 het volgende:
Ik heb een tijdje windows Vista gehad en ik moet eerlijk zeggen dat hij echt tegenviel ondanks de positieve berichten destijds. Vista vreet gewoon enorm veel memory in vergelijking met XP. Ben toen maar gauw overgeschakeld op Windows XP.
Crashes liggen meestal aan je hardware, of aan 3rd party software, dus kut programma's.quote:Op zondag 31 mei 2009 16:57 schreef MilaNL het volgende:
Waarom is iedereen zo enthousiast over Windows 7 en zo anti-Windows Vista?
Sneller is het niet, verder is het ook niet mooier geworden ofzo, en persoonlijk gebruik ik die libraries toch nooit, jullie wel? Bovendien snap ik niet wat iedereen klaagt over instabiliteit van Windows Vista. Met SP2 (en ook al met SP1) heb ik nou niet bepaald vaak crashes (en al helemaal niet vaker dan in XP of 7).
Zelf gebruik ik trouwens Ubuntu Linux.
Mijn Kubuntu doet hetzelfde voor nog geen 350MB....quote:Op zondag 31 mei 2009 18:05 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Vista gebruikt hier maar zon 600-700 MB, en dat is niet veel!
Wat ik wil zeggen, is dat Vista opzich nog helemaal niet zo veel gebruikt.quote:Op zondag 31 mei 2009 19:56 schreef pfaf het volgende:
[..]
Mijn Kubuntu doet hetzelfde voor nog geen 350MB....
Des ondanks is het een kut OS.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:05 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Vista gebruikt hier maar zon 600-700 MB, en dat is niet veel!
Als crashes meestal aan je hardware of 3rd party software ligt zouden mac os x en linux net zo vaak moeten vastlopen als windows.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:07 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Crashes liggen meestal aan je hardware, of aan 3rd party software, dus kut programma's.
Dus als je dat niet gebruikt, heb je bijna geen kans op vastlopers ( BSOD's )
Maar goed de meeste mensen geven hiervan het OS de schuld, terwijl ze zelf meestal de schuldige zijn
Ik heb onder windows Vista ook nog nooit een vastloper gezien hoor.quote:Op maandag 1 juni 2009 11:56 schreef Daeron het volgende:
[..]
Als crashes meestal aan je hardware of 3rd party software ligt zouden mac os x en linux net zo vaak moeten vastlopen als windows.
Ik gebruik onder linux veel meer 3rd party progjes dan onder windows en nog nooit een vastloper gezien.
Mijn XP gaf net nog een BSOD.quote:Op maandag 1 juni 2009 12:08 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Ik heb onder windows Vista ook nog nooit een vastloper gezien hoor.
Wat was de foutcode...quote:Op maandag 1 juni 2009 12:22 schreef Daeron het volgende:
[..]
Mijn XP gaf net nog een BSOD.
Het enige dat ik gewijzigd heb gister is dat ik de updates geinstalleerd heb, zie mij dan nou maar eens uit te leggen hoe dit te maken heeft met 3rd party software.
Het is altijd hetzelfde smoesje met problemenquote:Op maandag 1 juni 2009 12:54 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Wat was de foutcode...
Wij hebben beneden ook een PC met Xp erop, en die is ook nog nooit vastgelopen.
Ik weet niet wat je ermee doet, maar zal hoogstwaarschijnlijk aan je zelf liggen.
Misschien word je PC te warm?
Een verkeerde driver kan wonderen doen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:22 schreef pfaf het volgende:
BSOD's heb ik bij Windows eerlijk gezegd ook al jaren niet meer gezien. Dat is voor mij echt iets uit het Win98-tijdperk...
Gefeliciteerd. Jammer dat maar een klein percentage van de computergebruikers daar van kan gaan genieten, aangezien er nog steeds geen Linux distro is die écht gebruikersklaar is (mede veroorzaakt door luie hardwarefabrikanten e.d., dat geef ik je mee).quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:03 schreef slacker_nl het volgende:
Pwned!! http://tweakers.net/nieuw(...)0-ondersteuning.html
We win, we win we win![]()
Het gaat gewoon de goeie richting op. En op de desktop heeft MS sowieso meer te verliezen dan te winnen, en dat is wat mij betreft een goeie zaakquote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:54 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Jammer dat maar een klein percentage van de computergebruikers daar van kan gaan genieten, aangezien er nog steeds geen Linux distro is die écht gebruikersklaar is (mede veroorzaakt door luie hardwarefabrikanten e.d., dat geef ik je mee).
En dat draait op Linux I presume? Dat is appels met peren vergelijken...quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:11 schreef pfaf het volgende:
KWin en Compiz draaien wel met gemak op oudere systemen, dus ze doen toch echt iets fout bij Microsoft...
De vervuilde blik van een Windows-gebruiker... Het blijft leuk om te zien...quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:24 schreef 3nhsCnds het volgende:
....nooit problemen gehad trouwens...
....virus gehad, was gedwongen alles opnieuw te installeren....
Het is heel simpel.quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:18 schreef 3nhsCnds het volgende:
[..]
En dat draait op Linux I presume? Dat is appels met peren vergelijken...
Het is de ICT-variant van het bekende Stockholmsyndroom.quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:08 schreef whoops het volgende:
[..]
De vervuilde blik van een Windows-gebruiker... Het blijft leuk om te zien...
En ergens diep en diep triest...
En, dat weten de meeste mensen ook wel, alleen ze willen toch Vista. Dus gaan ze Vista kopen, en dan draait het niet goed op hun verouderde hardware. Dat overigens volgens mij nooit is gezegd, dat het goed ging draaien op verouderde hardware, er werd wel gespeculeerd dat het misschien zo zou zijn. Dan krijg je op internet dat die mensen gaan concluderen dat Vista kut is enzo.quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is heel simpel.
Fancy GUI + oude hardware + Linux =
Fancy GUI + oude hardware + Mac =
Fancy GUI + oude hardware + Windows =
Nou ja, er zijn wel heel veel trage budget pc's verkocht op basis van een volkomen onterecht "vista ready" stickertje. Dan bleek later pas dat dat ding het alleen enigszins deed met vista basic en alle eye candy volledig uitgeschakeld. Vista basic is nog minder dan XP. Dan is het niet zo heel gek als men vista kut gaat vinden natuurlijk.quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:14 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
En, dat weten de meeste mensen ook wel, alleen ze willen toch Vista. Dus gaan ze Vista kopen, en dan draait het niet goed op hun verouderde hardware. Dat overigens volgens mij nooit is gezegd, dat het goed ging draaien op verouderde hardware, er werd wel gespeculeerd dat het misschien zo zou zijn. Dan krijg je op internet dat die mensen gaan concluderen dat Vista kut is enzo.
Ik zou bijna niet weten wat ik zonder de terminal zou moeten. Voor mij is ie onmisbaar. Een klik-klak-klaar GUI ziet er misschien gelikt uit maar het biedt altijd veel minder mogelijkheden dan de command line. De terminal van linux wordt ook nog steeds onterecht vergeleken met de dos prompt. Maar dan vergelijk je echt een interstellair ruimteschip met een goedkope driewieler.quote:Linux, is eigenlijk wel een leuk systeem, maar voor veel mensen toch te ingewikkeld. Alhoewel het de laatste tijd steeds beter word enzo. Je hoeft bijna geen Terminal meer te gebruiken, al is het af en toe nog steeds verrekte handig.
Dat is wel waar ja, er werd volgens mij snel overal een Vista-Ready stikker opgeplakt, om het beter te kunnen gaan verkopen, terwijl de hardware niet echt iets was om over naar huis te schrijven.quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:23 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn wel heel veel trage budget pc's verkocht op basis van een volkomen onterecht "vista ready" stickertje. Dan bleek later pas dat dat ding het alleen enigszins deed met vista basic en alle eye candy volledig uitgeschakeld. Vista basic is nog minder dan XP. Dan is het niet zo heel gek als men vista kut gaat vinden natuurlijk.
[..]
Ik zou bijna niet weten wat ik zonder de terminal zou moeten. Voor mij is ie onmisbaar. Een klik-klak-klaar GUI ziet er misschien gelikt uit maar het biedt altijd veel minder mogelijkheden dan de command line. De terminal van linux wordt ook nog steeds onterecht vergeleken met de dos prompt. Maar dan vergelijk je echt een interstellair ruimteschip met een goedkope driewieler.
Linux zit niet op versie 9.4. De Linux kernel zit ergens op 2.6.x (ik zou het niet wetenquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:31 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Dat is wel waar ja, er werd volgens mij snel overal een Vista-Ready stikker opgeplakt, om het beter te kunnen gaan verkopen, terwijl de hardware niet echt iets was om over naar huis te schrijven.
En de Terminal is totaal niet vergelijkbaar met Dos Prompt, echt gewoon helemaal niet.
Met de terminal kun je eigenlijk je hele systeem besturen, en doen wat je maar wilt, in dos kun je niet zo schrikbarend veel als je kijkt naar de Terminal in Linux. En we zijn nog maar bij 9.4 he, dus ik weet wel zeker dat een paar versies verder Linux echt wel goed gaat worden.
Linux word voor de normale consument toch steeds beter, je kunt er hetzelfde mee doen als in windows, alleen dan meer, en op goedkopere hardware.
Maar dat is met alles, als de software echt Goed was geschreven, zaten we hier nog allemaal met een P3/4 en dan Vista erop. Maar dat is naar mijn mening allemaal commercieel, en vrijwel niet haalbaar, omdat de programmeurs dan echt jaren bezig zouden zijn met een 'simpel' programmaatje. nieuwe software heeft betere hardware nodig.
Dat bedoelde ik ja:Pquote:Op donderdag 11 juni 2009 20:07 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Linux zit niet op versie 9.4. De Linux kernel zit ergens op 2.6.x (ik zou het niet weten). Waarschijnlijk bedoel je Ubuntu 9.04, maar dat is slechts één van de vele Linux distributies. Dus, Linux en Ubuntu zijn niet hetzelfde. Ubuntu is enkel gebouwd op de Linux kernel.
Je bent blijkbaar niet op de hoogte van de rechtzaak die tegen Microsoft loopt, precies om deze reden? Er zijn vanaf 2006 laptops van onder meer HP en Acer verkocht met een "Vista Capable" sticker van Microsoft, die in de praktijk totaal niet in staat bleken te zijn om daadwerkelijk Vista fatsoenlijk te draaien.quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:14 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Dat overigens volgens mij nooit is gezegd, dat het goed ging draaien op verouderde hardware
Nee, gelukkig is daar bij Windows geen sprake vanquote:Op donderdag 11 juni 2009 20:13 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Er zijn ook zo veel verschillende versies
Het is sowieso te belachelijk voor woorden dat er een aparte 32-bits en 64-bits versie van Windows is. Die 2 versies horen gewoon geïntegreerd te zijn. Een gebruiker zou zich helemaal niet druk moeten maken om dit soort technische verschillen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:33 schreef Antony1989 het volgende:
Ik heb gekozen voor Home Premium X86, omdat de andere versies voor mij geen meerwaarde brachten.
Ik heb X86 gekozen, omdat ik toen nog maar 2GB Ram had. En het voor mij dus geen vrijwel geen meerwaarde zou geven, als ik X64 zou kiezen. Achteraf heb ik nu wel spijt
Er zijn ook aparte 32bits en 64bits versies van linux hoor.quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is sowieso te belachelijk voor woorden dat er een aparte 32-bits en 64-bits versie van Windows is. Die 2 versies horen gewoon geïntegreerd te zijn. Een gebruiker zou zich helemaal niet druk moeten maken om dit soort technische verschillen.
Ik ben jarenlang linux-adept geweest... wilde niets anders. Ik gebruikte Crux, wilde ook echt over alles controle hebben, tot het compilen van de kernel aan toe...quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:45 schreef Nooduitgang het volgende:
Heb ook jarenlang Windows gebruikt, nooit beter geweten, ben inmiddels overgestapt op OS X en zou nooit meer terug willen!
Dat vind ik ook maar niks. Ik ben meer gecharmeerd van hoe dit bij Mac OS X is opgelost. Daarvan bestaat maar één versie, die beschikbaar is op één schijf. Als de gebruiker het OS op een 32-bits computer installeert, gebruik je de 32-bits software en anders de 64-bits variant, zonder dat een gebruiker merkt of zelfs weet van welk systeem hij gebruik maakt.quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:51 schreef Farenji het volgende:
[..]
Er zijn ook aparte 32bits en 64bits versies van linux hoor.
En toch heb ik liever, dat ik weet waarvan ik gebruik maakquote:Op donderdag 11 juni 2009 22:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat vind ik ook maar niks. Ik ben meer gecharmeerd van hoe dit bij Mac OS X is opgelost. Daarvan bestaat maar één versie, die beschikbaar is op één schijf. Als de gebruiker het OS op een 32-bits computer installeert, gebruik je de 32-bits software en anders de 64-bits variant, zonder dat een gebruiker merkt of zelfs weet van welk systeem hij gebruik maakt.
Welnee. Je wil gewoon dat je software op 64-bit draait zodra dat kan en terugschakelt naar 32-bit als het moet. Bij Mac OS X gebeurt dat, terwijl je bij Windows je systeem opnieuw moet installeren als je besluit van 4 naar 8 GB RAM te gaan.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:06 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
En toch heb ik liever, dat ik weet waarvan ik gebruik maak
En dat vind ik geen enkel probleem. Ik vind Mac waardeloos. Zou het niet willen gebruiken, alleen al omdat er niet zo veel spellen voor te vinden zijn! En voor de normale consument is 8GB way to much. Die zijn met 4GB al ruim gevoed.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Welnee. Je wil gewoon dat je software op 64-bit draait zodra dat kan en terugschakelt naar 32-bit als het moet. Bij Mac OS X gebeurt dat, terwijl je bij Windows je systeem opnieuw moet installeren als je besluit van 4 naar 8 GB RAM te gaan.
Ik zeg ook niet dat je Mac OS X moet gebruiken, ik zeg dat ik vind dat het op een betere manier in elkaar steekt als het gaat om het 32/64-bit verhaal.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:18 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
En dat vind ik geen enkel probleem. Ik vind Mac waardeloos. Zou het niet willen gebruiken, alleen al omdat er niet zo veel spellen voor te vinden zijn!
Als je Windows X64 installeert, kun je ook gebruik maken van X86 programma's zonder problemen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je Mac OS X moet gebruiken, ik zeg dat ik vind dat het op een betere manier in elkaar steekt als het gaat om het 32/64-bit verhaal.
Toch staat op de meeste computers die nu worden verkocht geen 64-bits versie van Windows.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:21 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Als je Windows X64 installeert, kun je ook gebruik maken van X86 programma's zonder problemen.
Nee dat is waar, maar als je zon kant-en-klare computer koopt. Ga je waarschijnlijk ook niet zoveel doen met programma's die 64-bit gebruiken. Dan kun je beter zelf een systeem samen stellen, of bij een Dell workstation kijken ofzo.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch staat op de meeste computers die nu worden verkocht geen 64-bits versie van Windows.
Dat is nou juist m'n punt. De meeste mensen weten niet eens dat er voordeel te behalen valt door 64 bits te gebruiken. Daarom moet je zo'n keus ook niet bij de consument neerleggen en gewoon 1 versie van je OS maken die beiden ondersteunt. Daar heeft iedereen heet meeste aan.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:25 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Nee dat is waar, maar als je zon kant-en-klare computer koopt. Ga je waarschijnlijk ook niet zoveel doen met programma's die 64-bit gebruiken.
En die mensen moet je dan gewoon 32-bits geven. Die weten niet wat het voordeel ervan is, en dus zullen ze het ook niet missen omdat bijna alle programma's standaard in 32-bits worden geschreven.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is nou juist m'n punt. De meeste mensen weten niet eens dat er voordeel te behalen valt door 64 bits te gebruiken. Daarom moet je zo'n keus ook niet bij de consument neerleggen en gewoon 1 versie van je OS maken die beiden ondersteunt. Daar heeft iedereen heet meeste aan.
Wat vind je waardeloos aan Mac dan? Ik snap dat gehaat op Mac nooit zo, het is echt een prachtsysteem wat mij betreft, heel soepel en makkelijk te gebruikenquote:Op donderdag 11 juni 2009 22:18 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
En dat vind ik geen enkel probleem. Ik vind Mac waardeloos. Zou het niet willen gebruiken, alleen al omdat er niet zo veel spellen voor te vinden zijn! En voor de normale consument is 8GB way to much. Die zijn met 4GB al ruim gevoed.
Het voornaamste probleem vind ik de spellen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:31 schreef Nooduitgang het volgende:
[..]
Wat vind je waardeloos aan Mac dan? Ik snap dat gehaat op Mac nooit zo, het is echt een prachtsysteem wat mij betreft, heel soepel en makkelijk te gebruiken
Nu is dat misschien nog acceptabel, maar het is natuurlijk een kwestie van tijd voordat 8 GB RAM de normaalste zaak van de wereld is. Over 3 jaar stop je gewoon wat extra geheugen in je Mac en kun je nog prima meekomen. Op een PC moet je een hele nieuwe versie van Windows installeren. Lekker klantvriendelijkquote:Op donderdag 11 juni 2009 22:30 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
En die mensen moet je dan gewoon 32-bits geven.
En het nut is?quote:Het is ook weer een soort van geldklopperij, maar ik zie er het nut wel redelijk van in.
Dat ontwikkelaars weinig games voor OS X maken, is geen argument waarom het systeem slecht in elkaar zou steken.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:33 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Het voornaamste probleem vind ik de spellen.
Ik zeg ook niet dat het slecht in mekaar zitquote:Op donderdag 11 juni 2009 22:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat ontwikkelaars weinig games voor OS X maken, is geen argument waarom het systeem slecht in elkaar zou steken.
En wat jij van Mac vind, vind ik van Windows.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:31 schreef Nooduitgang het volgende:
[..]
Wat vind je waardeloos aan Mac dan? Ik snap dat gehaat op Mac nooit zo, het is echt een prachtsysteem wat mij betreft, heel soepel en makkelijk te gebruiken
Weet je wat wel slecht in elkaar steekt? Windowsquote:Op donderdag 11 juni 2009 22:35 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het slecht in mekaar zit
Kan best zijn, maar ik heb in al die tijd dat in windows gebruik, nog maar 1 of 2 vastlopers gehad, en later wel wat meerdere, maar dat kwam door het overclocken, dus niet door Windows.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Weet je wat wel slecht in elkaar steekt? Windows
Dat een OS veel of weinig vastloopt betekent niet dat het goed of slecht ontworpen is.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:40 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Kan best zijn, maar ik heb in al die tijd dat in windows gebruik, nog maar 1 of 2 vastlopers gehad, en later wel wat meerdere, maar dat kwam door het overclocken, dus niet door Windows.
Ben gek op dat soort filmpjesquote:Op zondag 8 februari 2009 08:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Prachtige vergelijking inderdaadquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:10 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het is de ICT-variant van het bekende Stockholmsyndroom.
Het is duidelijk dat jij echt alleen Windows kent...quote:
Programma's installeren op in OS X is geniaal simpel ja. Nu wil ik niet zeggen dat het bij Windows lastig is, maar de Windows programma's moeten zich meer in het systeem nestelen om te werken.quote:
Dat heeft voornamelijk te maken met het ontwerp van Windows... Het register en de manier die vroeger altijd gebruikt werd om met DLL's te werken (voordat de 'manifest' optie er was) zorgen op de lange duur nou eenmaal gewoon voor een chaos in je systeem... Een onbeheerbare rotzooi, als je het op dat niveau bekijkt.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:01 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Programma's installeren op in OS X is geniaal simpel ja. Nu wil ik niet zeggen dat het bij Windows lastig is, maar de Windows programma's moeten zich meer in het systeem nestelen om te werken.
Het probleem van programma's in Windows installeren is dat het extreem ontransparant is wat er precies gebeurt. Het is heel makkelijk om een paar keer op next en finish te rammen, maar wat gebeurt er nou op je computer? Dat weet je niet.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:01 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Programma's installeren op in OS X is geniaal simpel ja. Nu wil ik niet zeggen dat het bij Windows lastig is, maar de Windows programma's moeten zich meer in het systeem nestelen om te werken.
iTunesquote:Op zondag 8 februari 2009 01:02 schreef n8n het volgende:
iTunes, Msn, Firefox... even een video'tje kijken... ow crap
XPquote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
iTunes![]()
En xp ftw natuurlijk, al ga ik wel over op Windows 7
Tsja, oud of niet, het werkt uit de kunstquote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
XP
Windows 7
Het eerste is belachelijk oud, het tweede belachelijk gekopieerd. Werk je bij Paradigit of zo?
Dus jij weet precies wat er onder water gebeurd?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem van programma's in Windows installeren is dat het extreem ontransparant is wat er precies gebeurt. Het is heel makkelijk om een paar keer op next en finish te rammen, maar wat gebeurt er nou op je computer? Dat weet je niet.
Bij Mac OS X weet je precies wat er gebeurt, omdat je het zelf doet: je zet het programma in de Applications map.
Je maakt hopelijk een grapje?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem van programma's in Windows installeren is dat het extreem ontransparant is wat er precies gebeurt. Het is heel makkelijk om een paar keer op next en finish te rammen, maar wat gebeurt er nou op je computer? Dat weet je niet.
Bij Mac OS X weet je precies wat er gebeurt, omdat je het zelf doet: je zet het programma in de Applications map.
Dvd's kijken op XPquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Tsja, oud of niet, het werkt uit de kunstBeter goed gejat dan slecht bedacht
Waarvan is Windows 7 gekopieerd dan? Doen ze bij OS'en niet aan patenten enzo?
Nee, ik werk niet bij Paradigit, waarom denk je dat?
Er worden in ieder geval geen DLL's in de rondte gegooid of dingen in een register geschreven, waar je nooit meer wat fatsoenlijks mee kan...quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus jij weet precies wat er onder water gebeurd?
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, als je geen programma als appzapper gebruikt om je programma's te verwijderen blijft er aardig wat troep staan op bepaalde plekken...quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:49 schreef pfaf het volgende:
[..]
Er worden in ieder geval geen DLL's in de rondte gegooid of dingen in een register geschreven, waar je nooit meer wat fatsoenlijks mee kan...
Dat vraag ik niet.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:49 schreef pfaf het volgende:
[..]
Er worden in ieder geval geen DLL's in de rondte gegooid of dingen in een register geschreven, waar je nooit meer wat fatsoenlijks mee kan...
Er gebeurt niks "onder water". Als je een applicatie naar je applicaties-map sleept, gebeurt er alleen dat: je verplaatst de applicatie naar die locatie.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat is een te eenvoudig concept gok ikquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er gebeurt niks "onder water". Als je een applicatie naar je applicaties-map sleept, gebeurt er alleen dat: je verplaatst de applicatie naar die locatie.
Dat zijn de web-ready dingen lees ik.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er gebeurt niks "onder water". Als je een applicatie naar je applicaties-map sleept, gebeurt er alleen dat: je verplaatst de applicatie naar die locatie.
Dat weet ik wel zeker...quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is een te eenvoudig concept gok ik
Er staan daar 2 mogelijke scenario's beschreven:quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat zijn de web-ready dingen lees ik.
De andere dingen hebben meer stappen nodig.
Tenzij ze er hier naast zitten:
http://guides.macrumors.com/Installing_Applications_in_Mac_OS_X
Nee, niet automatisch. Je kan het wel zelf maken natuurlijk. Bijvoorbeeld een applicatie naar je Dock slepen om daar een shortcut aan te maken. Maar dat moet je dan even zelf doen, want je wilt natuurlijk niet al je applicaties in je Dock.quote:Worden er trouwens geen symbolic links gemaakt?
Of soft links?
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maw, je weet ook niet precies wat er gebeurd wanneer je een installer moet gebruiken.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er staan daar 2 mogelijke scenario's beschreven:
- kopieer de applicatie naar je applicatiemap (zo werken de meeste programma's)
- gebruik de installer
Als er zo'n installer wordt aangeboden weet je doorgaans niet precies wat er gebeurt, net zoals in Windows. Maar veruit de meeste applicaties worden op de eerste manier aangeboden.
[..]
Nee, niet automatisch. Je kan het wel zelf maken natuurlijk. Bijvoorbeeld een applicatie naar je Dock slepen om daar een shortcut aan te maken. Maar dat moet je dan even zelf doen, want je wilt natuurlijk niet al je applicaties in je Dock.
Duidelijk.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Alleen zijn applicaties met installers nogal schaars.
Meestal is het dus gewoon zoals je in het filmpje ziet wat ik op pagina 1 van dit topic heb geplaatst.
Zo'n OSX .app applicatie (bijv. Firefox.app) is eigenlijk gewoon een folder met daarin het programma en alles wat hij nodig heeft om te draaien...quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Duidelijk.
Ik ben wel nieuwsgierig hoe die applicaties in elkaar zitten.
En hoe het systeem werkt wat daar achter zit.
Het is een applicatie die zich uitpakt op het moment dat je het nodig hebt?
Of hoe moet ik het zien?
Nee je download een schijf image net zoiets als een .iso onder windows. Die mount OSX automatisch als een removable disk. En daarin staat de applicatie. Die kan je direct gebruiken, of je versleept hem naar je Applicatie folder.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Duidelijk.
Ik ben wel nieuwsgierig hoe die applicaties in elkaar zitten.
En hoe het systeem werkt wat daar achter zit.
Het is een applicatie die zich uitpakt op het moment dat je het nodig hebt?
Of hoe moet ik het zien?
Jij hebt 'm ooit aan me verkocht..quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:21 schreef Swetsenegger het volgende:Wat heb ik met de dood van jouw mac te maken??
Ik snap hem nietquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:46 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dvd's kijken op XP(Die was te makkelijk)
Waar Windows 7 gekopieerd is? Eenmaal raden... (Let vooral op de taakbalk)
Gezien het jaartal in je username neem ik aan dat dat je geboorte jaar is.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:33 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Het voornaamste probleem vind ik de spellen.
Unix neem je alleen als je van dagen kloten houd en ook zonder gui kan werken.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:21 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Gezien het jaartal in je username neem ik aan dat dat je geboorte jaar is.
Later als je groot bent kom je er waarschijnlijk achter dat je computer spelletjes moet spelen op een spelletjescomputer. Op een grote mensen computer doe je werken en films kijken zonder dat je je zorgen maakt over vast lopers etc. En op dat punt wil je ook iets met OSX. En als je wat slimmer bent dan normale personen overweeg je misschien wel een unix distro.
Kut Macs, ze gaan doodquote:
Je kan standaard niet dvd's kijken met XPquote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik snap hem niet![]()
Maar ik weet het niet...gekopieerd van Vista? Niet van Mac OS in ieder geval, dat lijkt niet bepaald op Windows 7 vind ik. Ik heb (nog) niet veel met dezee OS'sen gewerkt maar tot nu toe vind ik dat je ze niet kunt vergelijken in het gebruik en zeker de taakbalk.
Misschien wel. Maar ik ken een gozer die er alles mee doet wat je met een pc zou moeten kunnen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:37 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Unix neem je alleen als je van dagen kloten houd en ook zonder gui kan werken.
Nooit last van gehad anders.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:39 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Je kan standaard niet dvd's kijken met XP
Over de taakbalk, gebruik OSX maar en je snapt wel waar die van Windows 7 lichtelijk op is gebaseerd.
Als je zonder GUI kan werken hoef je over het algemeen echt niet dagen te kloten als je een Unix systeem gebruikt...quote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:37 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Mac OS X is ook Unixquote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:37 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Je klinkt als een roker die gestopt is.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:43 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Misschien wel. Maar ik ken een gozer die er alles mee doet wat je met een pc zou moeten kunnen.
Heb het 2x een kans gegeven maar die shit is mij te lastig.
Vroeger een zware OSX hater. Maar nu wil ik niet anders meer en mag windows van mij een langzame en pijnlijke dood sterven.
Rly?? Welke?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:32 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Jij hebt 'm ooit aan me verkocht..
Nu je het zegt inderdaad.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 07:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je klinkt als een roker die gestopt is.
Een kleine witte macbook, g3. Heb 'm helemaal bij je thuis opgehaald.quote:
Want linux en unix hebben niks met elkaar te maken...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 08:52 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dat is waar, ik doelde meer op linux
G4! ibook.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:08 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Een kleine witte macbook, g3. Heb 'm helemaal bij je thuis opgehaald.
Komt er op neer dat je echt geen flauw benul hebt wat je nou eigenlijk wil zeggen...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 08:52 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dat is waar, ik doelde meer op linux
Doh, cifs is THE way to go man. smbfs is ye olde schijt. Je draait Gentoo zeker..quote:
Ja, dat zou ook zo kunnen. Hij's dood! Moet 'm nog in de tuin gebegraven (al wil ik eerst wel de schijf eruit gaan frotten en m'n DVD eruit halen).quote:
neuh vistaquote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:08 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Doh, cifs is THE way to go man. smbfs is ye olde schijt. Je draait Gentoo zeker..
Ja dat snap ik ook welquote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:09 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Want linux en unix hebben niks met elkaar te maken...
Jawel ik stond er gewoon even niet bij stil dat Mac ook Unix was, ik dacht gelijk aan Linux... En wat ik zeg over linux klopt welquote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:54 schreef whoops het volgende:
[..]
Komt er op neer dat je echt geen flauw benul hebt wat je nou eigenlijk wil zeggen...
Dream on dude...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:41 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Jawel ik stond er gewoon even niet bij stil dat Mac ook Unix was, ik dacht gelijk aan Linux... En wat ik zeg over linux klopt wel
In 1993...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:41 schreef DutchErrorist het volgende:
En wat ik zeg over linux klopt wel
Mjah, mijn laatste ervaring was mandriva 10. Zat goed in elkaar maar nog steeds niet zo gebruiksvriendelijk als windows en zeker niet als OSX.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 18:10 schreef Farenji het volgende:
Linux is al een hele tijd veel makkelijker en logischer dan windows. Dat mensen dit niet doorhebben komt doordat men totaal is verkreupeld door windows. Als je maar lang genoeg in een rolstoel zit ga je vanzelf het lopen verleren. Of zoals in het geval van DE: doordat zijn laatste (en waarschijnlijk enige) linuxervaring slackware versie 2 was, die je zelf moest compileren, dat nog op een flop paste, kernel 2.0.5 draaide en een beta versie van KDE 0.1 aan boord had. Tijden veranderen.
Agh kom op je kan lang niet alles installeren zonder commandline.quote:
Onzin, van de 3 meest gebruikte OS's is Linux nog steeds het minst gebruikvriendelijk. Alhoewel er wel veranderding in komt, dat zeker.quote:
Ik vind bijv (K)Ubuntu gebruiksvriendelijker dan Windows...quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 18:38 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Agh kom op je kan lang niet alles installeren zonder commandline.
[..]
Onzin, van de 3 meest gebruikte OS's is Linux nog steeds het minst gebruikvriendelijk. Alhoewel er wel veranderding in komt, dat zeker.
Wat bedoel je?quote:Op donderdag 3 september 2009 15:39 schreef slacker_nl het volgende:
Windows op z'n best: http://opperschaap.net/~wesleys/xp-incorrect-diskspace.png
Ga je nu echt proberen met een plaatje van 10 jaar oud met een sporadisch voorkomende fout Windows gebruikers te ownen?quote:Op donderdag 3 september 2009 22:07 schreef slacker_nl het volgende:
8 GB disk space tov 4 Gb?
Die hele screenshot van jou lijkt helemaal nergens op een normale XP installatie anders. Oh sorry, ik bedoelde 8 jaarquote:Op donderdag 3 september 2009 22:19 schreef slacker_nl het volgende:
10 jaar oud, wist niet dat vanmiddag 10 jaar geleden was.... En een sporadische fout? Ga eens googlen en je komt tal van dit soort problemen tegen.
Oh ja, screenshots maken in OSX... Handige combi'squote:Op donderdag 3 september 2009 22:22 schreef DutchErrorist het volgende:
lol @ onderste plaatje... ooit gehoord van command-shift-4-spatie?
Dit is gewoon XP zonder het teletubbiequote:Op donderdag 3 september 2009 22:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die hele screenshot van jou lijkt helemaal nergens op een normale XP installatie anders. Oh sorry, ik bedoelde 8 jaarTegenwoordig kom je dat echt niet meer tegen met XP, dat werkt overal waar ik het installeer even stabiel. En mijn installatie doet dat na 3.5 jaar en de nodige updates nog steeds.
Ik heb het over het gehele screenshot, niet het Windows venster.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:40 schreef whoops het volgende:
Dit is gewoon XP zonder het teletubbiethema...
Ow, want een virtuele Windows installatie is natuurlijk zoveel anders dan een regulierequote:Op donderdag 3 september 2009 22:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die hele screenshot van jou lijkt helemaal nergens op een normale XP installatie anders. Oh sorry, ik bedoelde 8 jaarTegenwoordig kom je dat echt niet meer tegen met XP, dat werkt overal waar ik het installeer even stabiel. En mijn installatie doet dat na 3.5 jaar en de nodige updates nog steeds.
1 |
bron?quote:Op donderdag 3 september 2009 22:52 schreef Tijn het volgende:
Het is natuurlijk sowieso bizar dat de beste release van Windows een versie van 8 jaar oud is
Dat scheelt wel iets ja.quote:Op donderdag 3 september 2009 23:07 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ow, want een virtuele Windows installatie is natuurlijk zoveel anders dan een reguliere
Ja, ik ook. Windows 2000 is XP, maar dan zonder de bullshit als activatie. Sindsdien is het wat mij betreft alleen maar bergafwaarts.quote:Op donderdag 3 september 2009 23:27 schreef slacker_nl het volgende:
Ik vind 2k nog steeds de betere van Windows. Jammer dat het unsupported is...
Jij vindt WIndows XP SP2/3 slechter dan Windows XP zoals deze 8 jaar geleden in de winkel lag? Jij kent Windows 7 niet?quote:
Mja, en daarom komt het probleem ook voor bij mensen waar er geen virtualisatie plaats vind.... Neemt niet weg dat Windows gewoon een 8Gb schijf ziet, maar 3,zoveel zegt als je de properties ervan opvraagt..quote:
activatie?quote:Op donderdag 3 september 2009 23:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Windows 2000 is XP, maar dan zonder de bullshit als activatie. Sindsdien is het wat mij betreft alleen maar bergafwaarts.
XP is XP, of we nou over de initele release of SP3 lullen. En overigens is deze XP install up2date qua Windows update, dus dat zou SP3 zijn + een beetje.quote:Op donderdag 3 september 2009 23:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Jij vindt WIndows XP SP2/3 slechter dan Windows XP zoals deze 8 jaar geleden in de winkel lag? Jij kent Windows 7 niet?
Waarom post je dan uitgerekend een screenshot van een virtualisatie? Ik heb dit 'probleem' nog nooit meegemaakt overigens. Het fijne van Windows is ook dat áls er eens iets niet werkt, iets wat mij zelden overkomen is, er altijd wel een alternatief of oplossing beschikbaar isquote:Op donderdag 3 september 2009 23:32 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Mja, en daarom komt het probleem ook voor bij mensen waar er geen virtualisatie plaats vind.... Neemt niet weg dat Windows gewoon een 8Gb schijf ziet, maar 3,zoveel zegt als je de properties ervan opvraagt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |