abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72419021
En hier verder...

Het vorige deel eindigde met Windows XP en haar baggerheid.

En gelijk de reactie op de laatste post:

Omdat ik alleen Windows in een virtuele omgeving draai aangezien ik alleen Debian en Ubuntu draai. Ik moet helaas nog enkele apps draaien op Windows en daarom heb ik een VM. En deze VM moest wat aanpassingen ondergaan.

Mijn collega was ook al zo sceptisch mbt VM's maar dat neemt niet weg dat je alles kan doen met een VM wat je ook met een gewone machine zou kunnen doen. Behalve dan de onderdelen eruit slopen. We hebben in die VM zelfs nog Ubuntu geboot via een liveCD en de partitie tabelen opgevraagd. Guess what, 8GB, Gparted, 8 Gb, Windows 8Gb euhhh toch 3,nogwat. Gparted niet de hele schijf laten omzetten naar NTFS.. Windows ziet 7,88Gb, weer de schijf helemaals als NTFS, 7,88 Gb, en dat terwijl Windows toch ziet dat er 8Gb NTFS space allocated is..
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  donderdag 3 september 2009 @ 23:50:34 #2
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_72419407
Tsja, als je niks geks met je computer doet of weet hoe je ermee om moet gaan is Windows een prima OS. Op het werk gebruiken we Windows zakelijk, thuis experimenteer ik er wat meer mee, beide gaat uitstekend. Ik ben dan ook van mening dat het meer aan de gebruiker ligt dan aan het OS.
pi_72419464
Hahahahahaahahaha EPISCH. Ik kan niet anders doen dan lachen. HAHAHAHAHAAHAHAHAHAHA
Grappenmaker.

Wij gebruiken zakelijk:
Solaris 8-10, Debian Etch, FreeBSD 4-7, Windows 2000/XP/2003.

En thuis gebruik ik:
Ubuntu, Debian.

Ik ben opgegroeid met MS-DOS en Windows. Ik weet er wel het eea van. Heb OS/2 Warp gedraaid.

[ Bericht 56% gewijzigd door slacker_nl op 03-09-2009 23:57:29 ]
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  donderdag 3 september 2009 @ 23:57:39 #4
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_72419668
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:51 schreef slacker_nl het volgende:
Hahahahahaahahaha EPISCH. Ik kan niet anders doen dan lachen. HAHAHAHAHAAHAHAHAHAHA
Grappenmaker.
Ja, en nu heb je mijn ongelijk aangetoond ofzo?
  vrijdag 4 september 2009 @ 00:00:10 #5
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_72419759
quote:

Wij gebruiken zakelijk:

En thuis gebruik ik:
Ubuntu, Debian.

Ik ben opgegroeid met MS-DOS en Windows. Ik weet er wel het eea van. Heb OS/2 Warp gedraaid.
Ik ben ook opgegroeid met MS-DOS en Windows, heb ook OS2/Warp gedraaid. Heb zakelijk UNIX gebruikt etc.

En nu, heb je nu gelijk ofzo?
pi_72419834
Dat hoef ik niet eens te doen. Impliceren dat de fout bij mij ligt terwijl je daadwerkelijk Windows de fout ziet maken.... Ik ga van de week deze bug nogmaals reproduceren, maar eerst naar bedje toe. Gent wacht.
pi_72419853
Ja, ik heb gelijk.
  vrijdag 4 september 2009 @ 00:07:45 #8
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_72419986
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:02 schreef slacker_nl het volgende:
Dat hoef ik niet eens te doen. Impliceren dat de fout bij mij ligt terwijl je daadwerkelijk Windows de fout ziet maken.... Ik ga van de week deze bug nogmaals reproduceren, maar eerst naar bedje toe. Gent wacht.
Oh oke, Gent wacht...

Succes met het reproduceren van die verschrikkelijke bug. En ik ben trots op de lading OS ervaring van jou, je hebt me er ervan overtuigd hoe slecht Windows werkt! Na 8 jaar succesvol gebruik van Windows XP moet ik door de door jou aangetoonde bug en sterke argumenten nu toch echt over gaan schakelen. Ik ga mijn computer nu uitschakelen, straks ontploft hij nog!
pi_72420136
Ik vraag je niet om te switchen omdat ik deze bug tegenkom, als jij met LegacyOS wilt werken moet je dat vooral doen. Ik vind het een bagger OS en de screenshot van vanmiddag toont onder meer aan waarom. Ik hoef niemand te overtuigen dat LegacyOS brak is, dat merk je vanzelf. Point en click jij je maar suf.
  vrijdag 4 september 2009 @ 00:14:36 #10
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_72420195
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:12 schreef slacker_nl het volgende:
Ik vraag je niet om te switchen omdat ik deze bug tegenkom, als jij met LegacyOS wilt werken moet je dat vooral doen. Ik vind het een bagger OS en de screenshot van vanmiddag toont onder meer aan waarom. Ik hoef niemand te overtuigen dat LegacyOS brak is, dat merk je vanzelf. Point en click jij je maar suf.
Ik heb geen last van die bug en Windows werkt uitstekend.
  vrijdag 4 september 2009 @ 00:31:56 #11
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_72420719
Omdat jij geen last hebt van die bug betekent het niet dat de fout aan mij ligt, snappeh vouz? En Windows werkt niet uitstekend, het werkt naar behoren. Linux en OSX werken uitstekend.

Als je echt overtuigd wilt worden: http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_Windows_and_Linux
  vrijdag 4 september 2009 @ 07:56:56 #12
171509 ObviousClone
Adventure is just bad planning
pi_72423323
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:31 schreef slacker_nl het volgende:
Omdat jij geen last hebt van die bug betekent het niet dat de fout aan mij ligt, snappeh vouz? En Windows werkt niet uitstekend, het werkt naar behoren. Linux en OSX werken uitstekend.

Als je echt overtuigd wilt worden: http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_Windows_and_Linux
Die lijstjes lijken linux nou niet echt als duidelijke overwinnaar aan te tonen eigenlijk. Ik heb ze niet allemaal doorgelopen, maar XP komt daar op veel punten imho toch als duidelijke overwinnaar uit de bus.
He's the kind of a guy who lights up a room just by flicking a switch
  vrijdag 4 september 2009 @ 08:22:07 #13
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_72423546
Ik gebruik linux juist omdat ik het erg fijn vind om dingen in de terminal te doen. Ik draai regelmatig simulaties, die elk in een aparte directory draaien en daar een logfile uitspugen. Nu kan ik heel makkelijk ls -l `find . -name "*.log"` doen om er achter te komen wanneer er voor het laatst naar deze files geschreven is, of ik kan easy as hell de laatste paar lines printen zonder al die muisklikjes en notepad openen wat op windows nodig zou zijn. En ik _kan_ wel powershell aan gaan leren, maar bash is gewoon stukken geavanceerder. WindowsXP is leuk voor secretaresses en managers, niet voor mensen die ook daadwerkelijk wat met hun systeem willen doen.
  vrijdag 4 september 2009 @ 08:48:22 #14
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_72423863
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 07:56 schreef ObviousClone het volgende:

[..]

Die lijstjes lijken linux nou niet echt als duidelijke overwinnaar aan te tonen eigenlijk. Ik heb ze niet allemaal doorgelopen, maar XP komt daar op veel punten imho toch als duidelijke overwinnaar uit de bus.
Dan heb ik wat anders gelezen, aangezien ik Linux/Unix uit de bus zie rollen. In mijn ogen is het de winnaar van op de volgende punten:

* GUI
* CLI
* Ease of install
* Drivers (ondanks dat niet alles ondersteund wordt)
* Install via LiveCD's
* Pre-installed software
* Not-preinstalled software
* Partitioning
* Filessystems
* Bootloader
* User focus
* Consistency between versions
* Consistency between app versions
* Customization (doh)
* General stability
* Downtime
* Device driver stability
* Recovery - mooi voorbeeld is mijn mislukte backup procedure een paar dagen geleden
Clonezilla kon mijn partitie tabel niet opnieuw maken, livecd van Ubuntu gebruikt en inmiddels draai m'n backup weer (ook Ubuntu).

En dat was 50% van de pagina wat uitkomt op Linux. Er zijn nog wel meer punten onder deze punten waar Linux de betere van de twee is, zoals package managment enzo. Onder aan de pagina staat ook nog een leuke link van een IT pro die zowel Windows als Linux heeft gebruikt en daar zijn mening met je deelt (ik zal het verklappen, hij kiest voor Linux).
pi_72423866
Tvp voor wanneer ik zin heb.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_72424001
Windows
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 september 2009 @ 09:02:28 #17
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72424088
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:00 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik ben ook opgegroeid met MS-DOS en Windows, heb ook OS2/Warp gedraaid. Heb zakelijk UNIX gebruikt etc.

En nu, heb je nu gelijk ofzo?
Wat gek dat je dan gaat vragen of je windows apps native in OSX kan draaien als je zogenaamd op zoek bent naar een apple
... Met zoveel ervaring en kennis van verschillende OS'
  vrijdag 4 september 2009 @ 09:16:30 #18
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_72424386
Windows /
Linux /
phluphy for president!
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:11:24 #19
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_72425502
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat gek dat je dan gaat vragen of je windows apps native in OSX kan draaien als je zogenaamd op zoek bent naar een apple
... Met zoveel ervaring en kennis van verschillende OS'
Ik ben niet op zoek naar een Apple, zoals ik jou al eerder uit heb proberen te leggen. Ik vind ze veel te duur. Ik zou er dan een voor mijn vriendin kopen, kan ze niks meer fout doen. En ik zou hem gebruiken om wat meer te experimenteren. Maar voor deze bedragen blijf ik mooi bij bij Windows, met een met zo stille en snellere computer voor minder geld

Wat bedoel je eigenlijk met dat native gebeuren? Ten tijde van Warp ging dat voor geen meter...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 september 2009 @ 10:20:20 #20
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72425685
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:11 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik ben niet op zoek naar een Apple, zoals ik jou al eerder uit heb proberen te leggen.
Waarom ging je dan in V&A in elk topic waar een mac werd aangeboden bieden?
quote:
Ik vind ze veel te duur. Ik zou er dan een voor mijn vriendin kopen, kan ze niks meer fout doen.
Waarom komt die de vragen dan niet stellen. En je was dus wel op zoek naar een apple. Of die voor jou of je vriendin is maakt niet uit.
quote:
En ik zou hem gebruiken om wat meer te experimenteren. Maar voor deze bedragen blijf ik mooi bij bij Windows, met een met zo stille en snellere computer voor minder geld
En minder productiviteit
quote:
Wat bedoel je eigenlijk met dat native gebeuren? Ten tijde van Warp ging dat voor geen meter...
Jij hebt toch zoveel kennis om een oordeel te kunnen vellen? De eerste de beste opmerking snap je al niet wat ik bedoel
pi_72430766
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:11 schreef leolinedance het volgende:

Maar voor deze bedragen blijf ik mooi bij bij Windows, met een met zo stille en snellere computer voor minder geld
Yeah right, geef mij eens een linkje naar een PC die net zo stil is als een Mac mini en goedkoper..
  vrijdag 4 september 2009 @ 16:37:54 #22
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72436022
Op mijn "hoofd" pc draait Vista, puur voor het gemak en omdat de meeste hier ermee om kunnen gaan.
Op me laptop ga ik vanavond Ubuntu installeren
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  vrijdag 4 september 2009 @ 23:07:22 #23
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_72660805
quote:
Grappenmaker.

Wij gebruiken zakelijk:

En thuis gebruik ik:
Ubuntu, Debian.

Kijk, dit is PRECIES de reden waarom *nix NOOIT groot op de desktop zal worden; zolang de community gedomineerd wordt door zeikberen die in continue PMS-modus staan en graag al vingerwijzend met halve waarheden strooien jagen ze teveel ICT-ers tegen zich in het harnas. Heck, zelfs Linus Torvalds doet daar vrolijk aan mee. Vraag eens voor de gein aan hem hoe je kernel modules geschreven in C++ moet inpassen en hij begint gelijk met een nergens op slaande donderpreek over hoe arrogant je wel niet bent om de kernel te herschrijven in die ranzige kuttaal C++. Daar denken de jongens van Unixlite toch heel anders over.

Doe mij dan maar ReactOS; veel minder hautaine community.
  zaterdag 12 september 2009 @ 12:39:15 #25
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_72670122
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waarom ging je dan in V&A in elk topic waar een mac werd aangeboden bieden?
[..]

Waarom komt die de vragen dan niet stellen. En je was dus wel op zoek naar een apple. Of die voor jou of je vriendin is maakt niet uit.
[..]

En minder productiviteit
[..]

Jij hebt toch zoveel kennis om een oordeel te kunnen vellen? De eerste de beste opmerking snap je al niet wat ik bedoel
Ik wilde een Apple kopen om er weer eens mee te spelen. Als het zo geweldig is als jullie voor doen komen, waarom niet he Maar met deze absurde 2e hands prijzen ga ik natuurlijk niet mee, zoals je ook in die topics waar jij het over hebt kunt lezen. Dit heb ik je overigens al eerder uitgelegd, onthoud het toch eens...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')