Dan open je hem vanaf je dmg mount, dan install je niks.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat zou ook inderdaad kunnen. Als je hem in die dmg niet sleept maar gewoon dubbelklikt werkt het ook.
Het plaatje wat DE post is een eMac en was alleen beschikbaar voor studiequote:Op zondag 8 februari 2009 14:13 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
educational mac.. whehe, model kwam overeen met de imac en google kent verder geen emac afbeeldingen en emacs != eMac
Nee... das het hele punt.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:14 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dan open je hem vanaf je dmg mount, dan install je niks.
Het kwam niet overeen met een iMac anders noemde ze het wel een iMac... daarnaast staan er genoeg plaatjes van emacs op het internet. NIet zo moeilijk doenquote:Op zondag 8 februari 2009 14:13 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
educational mac.. whehe, model kwam overeen met de imac en google kent verder geen emac afbeeldingen en emacs != eMac
quote:The eMac is a white all-in-one design closely resembling that of first-generation iMacs
Wat is je probleem nou met die repositories? Er is geen makkelijkere manier om software te installeren dan dat namelijkquote:
Dat is mij nog nooit gelukt anders, dubbelklikken en de app installed zich in /Applicationsquote:
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op zondag 8 februari 2009 14:21 schreef slacker_nl het volgende:
En de imac is de opvolger van de emac
Dan moet ik me er gewoon eens in verdiepenquote:Op zondag 8 februari 2009 14:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat is je probleem nou met die repositories? Er is geen makkelijkere manier om software te installeren dan dat namelijk
In dat laatste stukje praat je poep eMac != iMac, dat zijn 2 heel verschillende computersquote:Op zondag 8 februari 2009 14:21 schreef slacker_nl het volgende:
Het verschil tussen emacs en emac via google images: http://images.google.nl/images?um=1&hl=nl&safe=off&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-GB%3Aofficial&q=emacs&btnG=Afbeeldingen+zoeken
http://images.google.nl/images?um=1&hl=nl&safe=off&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-GB%3Aofficial&q=emac&btnG=Afbeeldingen+zoeken
Let even op het verschil in schrijfwijze van beide. Emacs == text editor, emac == jou plaatje
Maar goed, genoeg posts over het misverstand wat veroorzaakt is door het gebruiken van meervoud bij een plaatje van een enkele eMac.
En de imac is de opvolger van de emac en het model komt wel degelijk overeen met de imac, ik zeg niet dat ie identiek is, ik zeg dat ze op elkaar lijken.
[..]
quote:
quote:The eMac was discontinued by Apple on July 5, 2006 and replaced with a cheaper, low-end iMac that, like the eMac, was originally sold exclusively to educational institutions, but later released to the general public in September 2006.
lol iMacs zijn er al eind jaren 90quote:Op zondag 8 februari 2009 14:28 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Door te lezen:
http://en.wikipedia.org/wiki/EMac
[..]
Je begrijpt het verkeerd. De iMac is er al sinds 1998, dus hoe kan het de opvolger zijn van de eMac, die pas in 2002 op de markt kwam?quote:Op zondag 8 februari 2009 14:28 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Door te lezen:
http://en.wikipedia.org/wiki/EMac
[..]
Dat zeg ik toch ook nergensquote:Op zondag 8 februari 2009 14:24 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat is mij nog nooit gelukt anders, dubbelklikken en de app installed zich in /Applications
Je zegt dat je het slepen nog kan overslaan (om de app te installen, want daar ging het over). Dus ja, impliciet heb je gezegd dat je zonder slepen ook een app kan installen dmv dubbelklikken. Kan zijn dat ik dingen te letterlijk neem, maar ik kan ook niet vanaf hier in je kop kijken om precies te zien wat jij denkt.quote:
Volgens mij zegt ie dat je een App ook kunt gebruiken vanuit de .dmg. Dan hoef je hem niet te slepen naar je application folder, maar raak je de app kwijt als je de .dmg unmountquote:Op zondag 8 februari 2009 14:51 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Je zegt dat je het slepen nog kan overslaan (om de app te installen, want daar ging het over). Dus ja, impliciet heb je gezegd dat je zonder slepen ook een app kan installen dmv dubbelklikken. Kan zijn dat ik dingen te letterlijk neem, maar ik kan ook niet vanaf hier in je kop kijken om precies te zien wat jij denkt.
Ben je in het dagelijks leven een manager ofzo?
Dan kan ookquote:Op zondag 8 februari 2009 14:51 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Je zegt dat je het slepen nog kan overslaan
Nee, mijn post waarin ik reageerde op installen ging expliciet uit van slepen. Het niet slepen was een alternatieve manier van het gebruiken van een app.quote:(om de app te installen, want daar ging het over).
Nee dat zeg ik niet, dan had ik wel gezegd "Je kan een app installeren door dubbel te klikken".quote:Dus ja, impliciet heb je gezegd dat je zonder slepen ook een app kan installen dmv dubbelklikken.
Nee, daarvoor hebben ze 'context' uitgevonden.quote:Kan zijn dat ik dingen te letterlijk neem, maar ik kan ook niet vanaf hier in je kop kijken om precies te zien wat jij denkt.
Inderdaad. Een verdomd goeie ook.quote:Ben je in het dagelijks leven een manager ofzo?
Dus naam weten, opzoeken, downloaden, klaar. Tegen over naam weten, installeren klaar. Linux is toch sneller met dan mac os maar bijde werken stukken beter dan windowsquote:
Voor mij was de context "een app installen". Niet een applicatie kunnen draaien zonder installatie.quote:Op zondag 8 februari 2009 16:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan kan ook
[..]
Nee, mijn post waarin ik reageerde op installen ging expliciet uit van slepen. Het niet slepen was een alternatieve manier van het gebruiken van een app.
[..]
Nee dat zeg ik niet, dan had ik wel gezegd "Je kan een app installeren door dubbel te klikken".
[..]
Nee, daarvoor hebben ze 'context' uitgevonden.
Een applicatie kunnen draaien zonder installatie? Wat is dan het nut van de installatie?quote:Op zondag 8 februari 2009 17:53 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Voor mij was de context "een app installen". Niet een applicatie kunnen draaien zonder installatie.
Dat het op een centrale plek staat.quote:Op zondag 8 februari 2009 17:56 schreef dottinator het volgende:
[..]
Een applicatie kunnen draaien zonder installatie? Wat is dan het nut van de installatie?
Wellicht een idee om eens een distributie te installeren die geen 10 jaar oud is?quote:Op zondag 8 februari 2009 14:25 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dan moet ik me er gewoon eens in verdiepenDat zou ik ook wel hebben gedaan als linux niet bleef hangen tijdens het opstarten
Als je het verplaatsen van data 'installeren' wilt noemen heb je gelijk. Maar dan installeer je ook 'sollicitatie.txt' als je die van map a naar map b versleept.quote:Op zondag 8 februari 2009 17:53 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Voor mij was de context "een app installen". Niet een applicatie kunnen draaien zonder installatie.
Nonsens natuurlijk. Ook naam weten vereist al google werk om te weten welke app je nodig heb. Jij gaat dan je packetmanager in, ik klik de dmg aan.quote:Op zondag 8 februari 2009 17:10 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dus naam weten, opzoeken, downloaden, klaar. Tegen over naam weten, installeren klaar. Linux is toch sneller met dan mac os maar bijde werken stukken beter dan windows.
Fedora 10quote:Op zondag 8 februari 2009 18:36 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wellicht een idee om eens een distributie te installeren die geen 10 jaar oud is?![]()
Oh ja:
Linux
Compiz Fusion
VI
Aptitude
Nee. Die slechts een paar MB geheugen gebruikende applicatie die het computeren tot een visueel spektakel maakt, vaak ook nog gecombineerd met praktische voordelen.quote:Op zondag 8 februari 2009 19:27 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Fedora 10
Compiz Fusion... Is dat niet dat ene programma waarvan je computer constant vastloopt?
In dat geval komt het er op neer dat het geen fuck uit maakt dusquote:Op zondag 8 februari 2009 19:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nonsens natuurlijk. Ook naam weten vereist al google werk om te weten welke app je nodig heb. Jij gaat dan je packetmanager in, ik klik de dmg aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |