Conclusie: gebruik OS Xquote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:58 schreef DutchErrorist het volgende:
En die heb je al genoeg met Vista
Ik vind het wel fijn werken, nooit problemen mee gehad.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:58 schreef DutchErrorist het volgende:
En die heb je al genoeg met Vista
Laat me raden, je werkt met repositories...? Dan is het dus kut.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 22:03 schreef Iblis het volgende:
NetBSD is duidelijk het beste. Compact, elegant (b.v. platform-onafhankelijke IDE en PCI-drivers), bus-abstractie (één driver per apparaat, of dit nu via ISA of PCI werkt b.v.), kernel source met bewijzen in de code; elegant user-land, /usr/pkgsrc/, al meer dan 8 jaar IPv6 ondersteuning, kortom, het tofste OS.
Hoezo? cvs up FTW.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 22:07 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Laat me raden, je werkt met repositories...? Dan is het dus kut.
Omdat Windows users nu eenmaal graag op zoek gaan naar applicaties op het web en wij gewoon apt-getten of make installen vanuit de ports.quote:
Ik ben geen windows user.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:19 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Omdat Windows users nu eenmaal graag op zoek gaan naar applicaties op het web en wij gewoon apt-getten of make installen vanuit de ports.
Ow, wat Linux toevoegd als je geen Vista gebruikt: geen cent.
En wat is daar mis mee? Heerlijk met 1 command 10 progjes installeren ipv alles bij elkaar moeten zoekenquote:Op zaterdag 7 februari 2009 22:07 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Laat me raden, je werkt met repositories...? Dan is het dus kut.
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:48 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Inderdaad, jij bent een vuige Mac adept
Het is veel te moeilijkquote:Op zondag 8 februari 2009 00:18 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee? Heerlijk met 1 command 10 progjes installeren ipv alles bij elkaar moeten zoeken.
[troll]quote:
Als ik op mezelf woon, wel... Maar dan wel omdat het gewoon makkelijk is, en niet omdat ik het niet kanquote:Op zondag 8 februari 2009 00:29 schreef Iblis het volgende:
[..]
[troll]
Jij bent zeker ook zo iemand die elke dag kant en klaar maaltijden eet uit de magnetron, of diepvriespizza's, omdat zelf koken veel te moeilijk is?
[/troll]
Voor servers owned linux ook, dat zal je mij ook niet horen weerleggen... Maar voor dagelijks gebruik kan het wat te ingewikkeld zijnquote:Maar even serieus, ik heb zelf eigenlijk ook een Mac voor m'n dagelijkse gebruik, maar ik niet voor servers, daar gebruik ik Linux en BSD op, en ik vind zo'n repository echt ideaal, omdat je met een paar handelingen alles weer up2date hebt. Bij je Mac heb je Software update, dat op zich handig is (alleen irritant dat je net iets te vaak moet rebooten), maar niet alle applicaties zitten daarin, en b.v. Adobe heeft z'n eigen update mechanisme DAT OVERIGENS OP ELK MOMENT AANSLAAT DAT HET MIJ ABSOLUUT NIET UITKOMT, en ik zou eigenlijk een repository systeem i.c.m. app-bundles voor OS X echt ideaal vinden, zodat je niet zelf het internet hoeft af te struinen.
Is toch ook zo, we moeten die negers niet al te slim maken, anders kan je ze straks niet meer onderdrukken.quote:Op zondag 8 februari 2009 00:57 schreef Farenji het volgende:
Ik las net dat er van Windows 7 ook een "starter edition" gaat komen "geoptimaliseerd voor nettops" en die optimalisatie bestaat er dan oa uit dat je niet meer dan 3 programma's tegelijkertijd op mag starten.
Het kan toch niet fucking triester worden dan dit, zou je denken. Ja hoor, dat kan het wel.
Er bestaat namelijk nu al een starter edition van de huidige windowsversies. Die is speciaal bedoeld voor ontwikkelingslanden. "Die negers daar hebben aan 3 applicaties meer dan genoeg", aldus een woordvoerder van Microsoft.
Als je een beetje had rondgekeken dan had je op de officiële Windows Team Blog gezien dat die versie is aangevraagd door OEM partners.quote:Op zondag 8 februari 2009 00:57 schreef Farenji het volgende:
Ik las net dat er van Windows 7 ook een "starter edition" gaat komen "geoptimaliseerd voor netbooks" en die optimalisatie bestaat er dan oa uit dat je niet meer dan 3 programma's tegelijkertijd op mag starten.
Het kan toch niet fucking triester worden dan dit, zou je denken. Ja hoor, dat kan het wel.
Er bestaat namelijk nu al een starter edition van de huidige windowsversies. Die is speciaal bedoeld voor ontwikkelingslanden. "Die negers daar hebben aan 3 applicaties meer dan genoeg", aldus een woordvoerder van Microsoft.
Alweer, als je een beetje had rondgekeken dan had je gezien dat Windows 7 Ultimate fatsoenlijk draait op netbooks.quote:Op zondag 8 februari 2009 01:11 schreef Farenji het volgende:
Het is tekenend voor de fijne mentaliteit van MS - het is niet alsof je niet meer dan 3 applicaties *kan* draaien, het is omdat het niet *mag* van MS. En het trieste is dat dit soort wanpraktijken de enige mogelijkheid voor MS is om een recent OS te leveren dat enigszins draait op een netbook. In een vrije-markteconomie zou zo'n flutbedrijf al lang weggeconcurreerd zijn.
Een flink aantal fabrikanten zit er helemaal niet op te wachten: http://webwereld.nl/de-vi(...)tarter-edition-.htmlquote:Op zondag 8 februari 2009 01:12 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Alweer, als je een beetje had rondgekeken dan had je gezien dat Windows 7 Ultimate fatsoenlijk draait op netbooks.
Blijkbaar zijn de OEM partners het eens met de restrictie van 3 applicaties. Zij hebben de versie aangevraagd, dus als zij het er niet mee eens zijn, dan zou Microsoft er niets aan hebben om het zo te laten.
"Wij van WC-eend adviseren WC-eend."quote:Op zondag 8 februari 2009 01:16 schreef elfzesendertig het volgende:
Ik zal deze link gelijk maar even posten, dan kan ik gaan slapen zonder jullie in het onwetende achter te laten:
http://windowsteamblog.co(...)-windows-7-skus.aspx
Er staat een uitleg over hoe de keuze voor verschillende versies tot stand is gekomen. Lezen moet je.quote:Op zondag 8 februari 2009 01:18 schreef Farenji het volgende:
[..]
"Wij van WC-eend adviseren WC-eend."
Het is marketing FUD van Microsoft. Dat is niet de moeite van het lezen waard.quote:Op zondag 8 februari 2009 01:19 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Er staat een uitleg over hoe de keuze voor verschillende versies tot stand is gekomen. Lezen moet je.
Het is niet zo datze hier afspreken om een veldslag met elkaar te gaan voeren eens in de zoveel tijd typt iemand 3 woorden op een forum de tering stel je een end aanquote:Op zondag 8 februari 2009 01:08 schreef Edwinuss het volgende:
Mensen moeten zich niet zo aanstellen " OS wars" waar the fuck ben je mee bezig ?
Dus "apt-get install PROG1 PROG2 PROG3 PROG4" is veel te moeilijk voor je? Het is zon beetje het simpelste command van het hele OSquote:
downloaden, slepen, klaarquote:Op zondag 8 februari 2009 08:08 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dus "apt-get install PROG1 PROG2 PROG3 PROG4" is veel te moeilijk voor je? Het is zon beetje het simpelste command van het hele OS. Maar goed wat is er zo makkelijk aan mac progjes installen dan?
Heb ik een (dropbox) update gemist waarmee je een map publiek kan maken? En dat filmpje was 9 van de 10 keer alles wat er bij komt kijkenquote:Op zondag 8 februari 2009 08:32 schreef Swetsenegger het volgende:
http://dl.getdropbox.com/u/286351/ff305osxinstall.swf
Niet eens dat. Het is Systeem > Beheer > Synaptic pakketbeheer.quote:Op zondag 8 februari 2009 08:08 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dus "apt-get install PROG1 PROG2 PROG3 PROG4" is veel te moeilijk voor je? Het is zon beetje het simpelste command van het hele OS. Maar goed wat is er zo makkelijk aan mac progjes installen dan?
Da werk ni op een server.quote:Op zondag 8 februari 2009 08:46 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Niet eens dat. Het is Systeem > Beheer > Synaptic pakketbeheer.
Dan wat typen waar je zin in hebt, aanklikken, done.
Eventueel kun je eerst googlen naar wat je wilt, om dan die naam in te typen.
Apt-get gebruik ik nooit.
Ubuntu 8.10.
Dit topic is juist gemaakt om ongefundeerd te kunnen zeiken over MS vs OSX vs Linux, dan blijven de andere topics lekker schoon van dat fanboy geneuzel. Uiteraard is het niet alleen gelimiteerd tot OS'sen.quote:Op zondag 8 februari 2009 01:08 schreef Edwinuss het volgende:
Mensen moeten zich niet zo aanstellen " OS wars" waar the fuck ben je mee bezig ?
eMacsquote:Op zondag 8 februari 2009 13:57 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dit topic is juist gemaakt om ongefundeerd te kunnen zeiken over MS vs OSX vs Linux, dan blijven de andere topics lekker schoon van dat fanboy geneuzel. Uiteraard is het niet alleen gelimiteerd tot OS'sen.
vi![]()
emacs
quote:Op zondag 8 februari 2009 13:54 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Da werk ni op een server.
@Iblis, je hebt ook mac OSX ports, google eens op Darwin ports ed.
Das een imac schat.quote:
Volgens mij is dat nog steeds slepen hoor..quote:Op zondag 8 februari 2009 08:32 schreef Swetsenegger het volgende:
http://dl.getdropbox.com/u/286351/ff305osxinstall.swf
quote:Op zondag 8 februari 2009 14:07 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Volgens mij is dat nog steeds slepen hoor..
quote:
quote:
Daaronder de screencast, maar goed..quote:Op zondag 8 februari 2009 08:31 schreef Swetsenegger het volgende:
En zelfs dat slepen zou je nog kunnen overslaan.
Dat zou ook inderdaad kunnen. Als je hem in die dmg niet sleept maar gewoon dubbelklikt werkt het ook.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:11 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
[..]
Daaronder de screencast, maar goed..
educational mac.. whehe, model kwam overeen met de imac en google kent verder geen emac afbeeldingen en emacs != eMacquote:
Dan open je hem vanaf je dmg mount, dan install je niks.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat zou ook inderdaad kunnen. Als je hem in die dmg niet sleept maar gewoon dubbelklikt werkt het ook.
Het plaatje wat DE post is een eMac en was alleen beschikbaar voor studiequote:Op zondag 8 februari 2009 14:13 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
educational mac.. whehe, model kwam overeen met de imac en google kent verder geen emac afbeeldingen en emacs != eMac
Nee... das het hele punt.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:14 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dan open je hem vanaf je dmg mount, dan install je niks.
Het kwam niet overeen met een iMac anders noemde ze het wel een iMac... daarnaast staan er genoeg plaatjes van emacs op het internet. NIet zo moeilijk doenquote:Op zondag 8 februari 2009 14:13 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
educational mac.. whehe, model kwam overeen met de imac en google kent verder geen emac afbeeldingen en emacs != eMac
quote:The eMac is a white all-in-one design closely resembling that of first-generation iMacs
Wat is je probleem nou met die repositories? Er is geen makkelijkere manier om software te installeren dan dat namelijkquote:
Dat is mij nog nooit gelukt anders, dubbelklikken en de app installed zich in /Applicationsquote:
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op zondag 8 februari 2009 14:21 schreef slacker_nl het volgende:
En de imac is de opvolger van de emac
Dan moet ik me er gewoon eens in verdiepenquote:Op zondag 8 februari 2009 14:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat is je probleem nou met die repositories? Er is geen makkelijkere manier om software te installeren dan dat namelijk
In dat laatste stukje praat je poep eMac != iMac, dat zijn 2 heel verschillende computersquote:Op zondag 8 februari 2009 14:21 schreef slacker_nl het volgende:
Het verschil tussen emacs en emac via google images: http://images.google.nl/images?um=1&hl=nl&safe=off&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-GB%3Aofficial&q=emacs&btnG=Afbeeldingen+zoeken
http://images.google.nl/images?um=1&hl=nl&safe=off&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-GB%3Aofficial&q=emac&btnG=Afbeeldingen+zoeken
Let even op het verschil in schrijfwijze van beide. Emacs == text editor, emac == jou plaatje
Maar goed, genoeg posts over het misverstand wat veroorzaakt is door het gebruiken van meervoud bij een plaatje van een enkele eMac.
En de imac is de opvolger van de emac en het model komt wel degelijk overeen met de imac, ik zeg niet dat ie identiek is, ik zeg dat ze op elkaar lijken.
[..]
quote:
quote:The eMac was discontinued by Apple on July 5, 2006 and replaced with a cheaper, low-end iMac that, like the eMac, was originally sold exclusively to educational institutions, but later released to the general public in September 2006.
lol iMacs zijn er al eind jaren 90quote:Op zondag 8 februari 2009 14:28 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Door te lezen:
http://en.wikipedia.org/wiki/EMac
[..]
Je begrijpt het verkeerd. De iMac is er al sinds 1998, dus hoe kan het de opvolger zijn van de eMac, die pas in 2002 op de markt kwam?quote:Op zondag 8 februari 2009 14:28 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Door te lezen:
http://en.wikipedia.org/wiki/EMac
[..]
Dat zeg ik toch ook nergensquote:Op zondag 8 februari 2009 14:24 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat is mij nog nooit gelukt anders, dubbelklikken en de app installed zich in /Applications
Je zegt dat je het slepen nog kan overslaan (om de app te installen, want daar ging het over). Dus ja, impliciet heb je gezegd dat je zonder slepen ook een app kan installen dmv dubbelklikken. Kan zijn dat ik dingen te letterlijk neem, maar ik kan ook niet vanaf hier in je kop kijken om precies te zien wat jij denkt.quote:
Volgens mij zegt ie dat je een App ook kunt gebruiken vanuit de .dmg. Dan hoef je hem niet te slepen naar je application folder, maar raak je de app kwijt als je de .dmg unmountquote:Op zondag 8 februari 2009 14:51 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Je zegt dat je het slepen nog kan overslaan (om de app te installen, want daar ging het over). Dus ja, impliciet heb je gezegd dat je zonder slepen ook een app kan installen dmv dubbelklikken. Kan zijn dat ik dingen te letterlijk neem, maar ik kan ook niet vanaf hier in je kop kijken om precies te zien wat jij denkt.
Ben je in het dagelijks leven een manager ofzo?
Dan kan ookquote:Op zondag 8 februari 2009 14:51 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Je zegt dat je het slepen nog kan overslaan
Nee, mijn post waarin ik reageerde op installen ging expliciet uit van slepen. Het niet slepen was een alternatieve manier van het gebruiken van een app.quote:(om de app te installen, want daar ging het over).
Nee dat zeg ik niet, dan had ik wel gezegd "Je kan een app installeren door dubbel te klikken".quote:Dus ja, impliciet heb je gezegd dat je zonder slepen ook een app kan installen dmv dubbelklikken.
Nee, daarvoor hebben ze 'context' uitgevonden.quote:Kan zijn dat ik dingen te letterlijk neem, maar ik kan ook niet vanaf hier in je kop kijken om precies te zien wat jij denkt.
Inderdaad. Een verdomd goeie ook.quote:Ben je in het dagelijks leven een manager ofzo?
Dus naam weten, opzoeken, downloaden, klaar. Tegen over naam weten, installeren klaar. Linux is toch sneller met dan mac os maar bijde werken stukken beter dan windowsquote:
Voor mij was de context "een app installen". Niet een applicatie kunnen draaien zonder installatie.quote:Op zondag 8 februari 2009 16:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan kan ook
[..]
Nee, mijn post waarin ik reageerde op installen ging expliciet uit van slepen. Het niet slepen was een alternatieve manier van het gebruiken van een app.
[..]
Nee dat zeg ik niet, dan had ik wel gezegd "Je kan een app installeren door dubbel te klikken".
[..]
Nee, daarvoor hebben ze 'context' uitgevonden.
Een applicatie kunnen draaien zonder installatie? Wat is dan het nut van de installatie?quote:Op zondag 8 februari 2009 17:53 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Voor mij was de context "een app installen". Niet een applicatie kunnen draaien zonder installatie.
Dat het op een centrale plek staat.quote:Op zondag 8 februari 2009 17:56 schreef dottinator het volgende:
[..]
Een applicatie kunnen draaien zonder installatie? Wat is dan het nut van de installatie?
Wellicht een idee om eens een distributie te installeren die geen 10 jaar oud is?quote:Op zondag 8 februari 2009 14:25 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dan moet ik me er gewoon eens in verdiepenDat zou ik ook wel hebben gedaan als linux niet bleef hangen tijdens het opstarten
Als je het verplaatsen van data 'installeren' wilt noemen heb je gelijk. Maar dan installeer je ook 'sollicitatie.txt' als je die van map a naar map b versleept.quote:Op zondag 8 februari 2009 17:53 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Voor mij was de context "een app installen". Niet een applicatie kunnen draaien zonder installatie.
Nonsens natuurlijk. Ook naam weten vereist al google werk om te weten welke app je nodig heb. Jij gaat dan je packetmanager in, ik klik de dmg aan.quote:Op zondag 8 februari 2009 17:10 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dus naam weten, opzoeken, downloaden, klaar. Tegen over naam weten, installeren klaar. Linux is toch sneller met dan mac os maar bijde werken stukken beter dan windows.
Fedora 10quote:Op zondag 8 februari 2009 18:36 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wellicht een idee om eens een distributie te installeren die geen 10 jaar oud is?![]()
Oh ja:
Linux
Compiz Fusion
VI
Aptitude
Nee. Die slechts een paar MB geheugen gebruikende applicatie die het computeren tot een visueel spektakel maakt, vaak ook nog gecombineerd met praktische voordelen.quote:Op zondag 8 februari 2009 19:27 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Fedora 10
Compiz Fusion... Is dat niet dat ene programma waarvan je computer constant vastloopt?
In dat geval komt het er op neer dat het geen fuck uit maakt dusquote:Op zondag 8 februari 2009 19:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nonsens natuurlijk. Ook naam weten vereist al google werk om te weten welke app je nodig heb. Jij gaat dan je packetmanager in, ik klik de dmg aan.
Synaptic zoekt ook in beschrijvingen van de pakketten dus googelen is normaal gesproken niet nodig...quote:Op zondag 8 februari 2009 19:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nonsens natuurlijk. Ook naam weten vereist al google werk om te weten welke app je nodig heb. Jij gaat dan je packetmanager in, ik klik de dmg aan.
Psies!quote:Op zondag 8 februari 2009 19:39 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
In dat geval komt het er op neer dat het geen fuck uit maakt dus.
Lood om oud ijzer. Of ik nu google of in pakketomschrijvingen zoek.....quote:Op zondag 8 februari 2009 19:58 schreef pfaf het volgende:
[..]
Synaptic zoekt ook in beschrijvingen van de pakketten dus googelen is normaal gesproken niet nodig...
Hier sluit ik me graag bij aan.quote:
Rebooten is altijd irritant, maar met m'n Mac heb ik dat hij echt vaak wil rebooten na een update van Quicktime, en 'Digital Camera Raw Compatibility', die staan nu ook weer in de queue o.a., maar ik heb nog geen zin gehad in een reboot.quote:Op zondag 8 februari 2009 20:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Ach, zolang het maar geen next, next, weet u het zeker?, next, weet u het écht heel zeker?, next, finish, reboot is
Ik snap ook werkelijk niet waarom Windows niet met een goede fatsoenlijke manager komt. Het verhoogt het gebruikersgemak enorm, zelfs m'n ouders kunnen na één keer uitleggen met Synaptic een programma installeren.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:37 schreef whoops het volgende:
[..]
Hier sluit ik me graag bij aan.
en over repositories, als Windows daar ooit eens gebruik van ging maken, in combinatie met een fatsoenlijke package manager (en niet op basis van .MSI packages) en een fatsoenlijke interface (utopie, ik weet het) dan zou ik het serieus nemen.
Tot die tijd zie ik Windows als niets meer dan een toy...
Dat snap ik inderdaad ook niet, hoe moeilijk kan het zijn om een overzicht te geven van de geïnstalleerde software? Je hebt met Windows update hetzelfde euvel, het kan werkelijk minuten lang duren voordat er een overzicht komt met wat je kunt updaten.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:51 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik snap ook werkelijk niet waarom Windows niet met een goede fatsoenlijke manager komt. Het verhoogt het gebruikersgemak enorm, zelfs m'n ouders kunnen na één keer uitleggen met Synaptic een programma installeren.
Die softwaremanager die ze nu hebben is overigens het slechtste stukje Windows dat er is.Alleen het opstarten duurt iedere keer weer een minuut en alleen voor een overzicht van wat er geïnstalleerd staat..
Juist helaas laat het mijn computer de hele tijd vast lopenquote:Op zondag 8 februari 2009 19:33 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nee. Die slechts een paar MB geheugen gebruikende applicatie die het computeren tot een visueel spektakel maakt, vaak ook nog gecombineerd met praktische voordelen.
Gelukkig is windows nog altijd wat gebruiksvriendelijker dan linuxquote:Op maandag 9 februari 2009 16:54 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat snap ik inderdaad ook niet, hoe moeilijk kan het zijn om een overzicht te geven van de geïnstalleerde software? Je hebt met Windows update hetzelfde euvel, het kan werkelijk minuten lang duren voordat er een overzicht komt met wat je kunt updaten.
Hoe moeilijk kan dat zijn? In Debian kan een hele distributie-update binnen een halve minuut uitgerekend worden, maar in Windows moet je soms minuten wachten voor een .NET update. Zo bizar.
Ho ho, behalve "change / remove" (wat er precies gebeurt houdt Windows in het midden, want die kan ook niet voorspellen wat je voor je neus krijgt na een druk op die knop) heb je natuurlijk ook de optie om nieuwe programma's te installeren!quote:Op maandag 9 februari 2009 16:51 schreef pfaf het volgende:
[..]
Alleen het opstarten duurt iedere keer weer een minuut en alleen voor een overzicht van wat er geïnstalleerd staat..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |