abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65721689

Welkom op De Beursvloer! Dit is het [AEX]-topic waarin je live met mede-FOK!kers alle wereldwijde beurzen kunt volgen en over de laatste economische nieuwtjes kunt discussiëren. Op De Beursvloer is een beetje slowchat best toegestaan. Heb je trouwens een link die kan worden toegevoegd aan de OP? Super! Post 'm alsjeblieft in het Feedback-topic van AEX of stuur 'm naar italodancer -at- fok.nl. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg alsjeblieft helemaal onderaan in de Wiki het zojuist gesloten topic toe, sla de pagina op en copy-paste het dan naar je nieuwe topic op FOK!
Veel plezier op De Beursvloer

Het Financieele Dagblad
De Financiële Telegraaf
BNR Nieuwsradio
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)
Bloomberg TV [2] (streaming TV)

AEX-fondsen
De Financiële Telegraaf - Streaming
Beurs.nl - Delayed

Intraday AEX-index

Europese Indices
Yahoo - Streaming / Delayed (zie tijd)
US Markets - Real-time
ProFinance - Streaming indices
IG Index - Streaming FTSE 100 (spread betting)
RTS (Moskou)

Intraday DAX (Duitsland)

Intraday CAC-40 (Frankrijk)

Intraday BEL-20 (België)

Intraday FTSE-100 (Verenigd Koninkrijk)

Intraday RTS-index (Rusland)

Amerikaanse Indices
Yahoo! Dow Jones Indices - Streaming
Yahoo! S&P Indices - Streaming
Yahoo! Nasdaq Indices - Streaming
Google Finance - Real-time
MarketWatch - Real-time
IG-Index - Dow Jones-index (fair value) streaming (spread betting)

Amerikaanse Futures
ProFinance - Streaming S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
CNN Money - Delayed S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
US Markets - S&P- en Nasdaq-futures Semi-real-time

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Amerikaanse fondsen
Google Finance - Streaming
Google Finance (belangrijkste bankaandelen) - Streaming / Real-time
MarketWatch - Delayed

Intraday Dow Jones-index

Intraday S&P 500-index

Intraday Nasdaq Composite

Intraday Dow, S&P, Nasdaq (dagverschil in percentage)

Wereldwijde Indices
Yahoo! Azië - Streaming / Delayed
Yahoo! Brazilië, Mexico, Argentinië - Streaming / Delayed
AME Info (Midden-Oosten) - Delayed

Intraday Nikkei (Japan)

Intraday Hang Seng (Hong Kong, China)

Intraday SSE Composite (Shanghai, China)

Intraday Bovespa (Brazilië)

Koersen
FXStreet - Streaming valuta
ProFinance - Streaming valuta en commodities
ProFinance - Streaming grafieken valuta, commodities, indices
Rohstoff Tool - Streaming commodities
CNBC - Streaming olie en goud
US Markets - Semi-real-time goud, zilver en olie

Intraday Euro-Dollar

Intraday Olieprijs

Intraday Goud en Zilver

Ask - Vraagprijs of laatprijs. De prijs die door de ‘markt’ wordt gevraagd -‘gelaten’- voor de verkoop van een bepaald effect.

Bestens order - Een order om effecten te kopen of te verkopen zonder limiet, dus zonder maximumprijs voor een kooporder of zonder minimumprijs voor een verkooporder. Een bestens order wordt ook wel marktorder genoemd. Een bestens order kan altijd worden uitgevoerd.

Bid - Biedprijs. De prijs die door de ‘markt’ wordt geboden voor de aankoop van een bepaald effect.

Calloptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te kopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Commodities - Engelse term voor (bulk)goederen. Termijncontracten en opties op commodities worden onder andere verhandeld op de optiebeurs van Euronext.

Dagorder - Een gelimiteerde order die uitsluitend gedurende de dag van opgave kan worden uitgehandeld. Niet uitgevoerde orders vervallen automatisch bij het sluiten van de handel.

Delayed - Koersen worden vertraagd doorgegeven. Meestal is de vertraging 15 of 20 minuten.

Dividend - Een winstuitkering in de vorm van geld (cashdividend) of aandelen (stockdividend) aan de houder van een aandeel. De hoogte van de dividenduitkering is doorgaans gerelateerd aan de hoogte van de behaalde winst.

Expiratie - Het ophouden te bestaan,‘expireren’, van een optie of een future. Een optie heeft altijd een beperkte looptijd, na het bereiken van de einddatum (expiratiedatum) bestaat de optie niet meer.

FTI - De future op de AEX-index.

Future - Termijncontract. Er zijn futures op o.a. indices, aandelen, valuta en commodities. Anders dan bij opties hebben bij futures zowel de koper als de verkoper een verplichting en er is geen premiebetaling.

Hedgen - Engelse term voor afdekken. Hedging is het afdekken van risico’s door het aangaan van een andere positie. Een belegger die callopties schrijft, kan deze shortpositie afdekken door het kopen van de onderliggende waarde.

In-the-money optie - Een optie is in-the-money als deze intrinsieke waarde heeft. Callopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. Putopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde.

Koers - De waarde van een effect op een bepaald moment. Koersen van effecten zijn variabel.

Koers-winstverhouding - Een cijfer waarmee de verhouding tussen de koers van een aandeel en de nettowinst per aandeel wordt uitgedrukt. Als de koers van een aandeel ¤ 100 bedraagt en de winst per aandeel bedraagt ¤ 5, dan is de koers-winstverhouding 20.

Limit order - Het bij een beursorder opgeven tegen welke maximale koers men wenst te kopen of tegen welke minimale koers men wenst te verkopen.

Liquideren - Het (gedwongen) afbouwen van een effectenpositie. Dit kan door een clearingorganisatie, bank of commissionair worden afgedwongen als een belegger bijvoorbeeld niet aan zijn margin-verplichtingen kan voldoen.

Longpositie - Een ander woord voor een kooppositie. Men krijgt een longpositie door het kopen van een effect.

Looptijd - Opties en futures hebben een beperkte levensduur, de zogeheten looptijd. De meeste optieklassen hebben een maximale looptijd van negen maanden, een aantal maximaal vijf jaar. Futures hebben een maximale looptijd van twaalf maanden.

Mandje - Pakket van verschillende aandelen die gezamenlijk worden verhandeld. Een mandje kan bijvoorbeeld het pakket aandelen zijn waaruit een index is samengesteld.

Margin - De margin is een vereist geldbedrag dat als onderpand fungeert voor eventuele verliezen op de termijn- en optiemarkten.

Onderliggende waarde - Een product waarop een optie of een future wordt verhandeld, bijvoorbeeld aandelen, een index, valuta, (edel)metaal of een bulkgoed (commodity) zoals aardappelen, graan of goud.

Openingsveiling - Alle orders die 's morgens voor de opening zijn binnengekomen worden verzameld in het orderboek. Bij de opening is dus een verhoudingsgewijs grote liquiditeit voorhanden. Direct bij de opening vindt een veiling plaats waarbij orders daar waar mogelijk worden gekoppeld aan de in het orderboek aanwezige tegenorders en zo mogelijk uitgevoerd. Dit gebeurt in het NSC-systeem, het verloopt volgens vaste regels en is volledig geautomatiseerd.

Optiepremie - De prijs van een optie. De optiepremie bestaat uit de intrinsieke waarde plus de tijd- en verwachtingswaarde. De optiepremie is uiteraard variabel.

Out-of-the-money optie - Een optie zonder intrinsieke waarde wordt out-of-the-money genoemd. Een calloptie is out-of-the-money wanneer de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde. Een putoptie is out-of-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. De premie van een out-of-the-money optie bestaat alleen uit tijd- en verwachtingswaarde. Door een sterke koersbeweging kan een out-of-the-money optie intrinsieke waarde ontwikkelen en dus at-the-money of zelfs in-the-money worden.

Putoptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te verkopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Real-time - Koersen zijn (zo goed als) actueel. Je zult alleen moeten F5-en voor een nieuwe stand.

Scheefzitten - Een belegger zit ‘scheef’ als zijn effectenpositie op (een nog ongerealiseerd) verlies staat.

Schrijven - Het verkrijgen van een shortpositie in een optie door een openingsverkoop.

Shortpositie - Effectenbeurs: indien een belegger effecten heeft verkocht die hij op dat moment niet in bezit heeft. Optiebeurs: een positie aangegaan door een openingsverkoop waarbij schrijver de verplichting neemt de onderliggende waarde te leveren of af te nemen.

Slotveiling - Om de slotkoersen niet af te laten hangen van orders die toevallig de laatste zijn is er voor het slot een korte handelsonderbreking van 5 minuten. Gedurende deze tijd worden de orders verzameld waarna er een slotveiling plaats vindt die een breed gedragen slotkoers oplevert.

Spread - Het verschil tussen de bied- en laatprijs. Als de markt ¤ 22,50 biedt en ¤ 23 laat, dan is de spread dus ¤ 0,50.

Streaming - Koersen zijn actueel. Ze worden live op je scherm geüpdate.

Technische analyse - Een methode waarbij met behulp van koersgrafieken en rekenmodellen wordt getracht een trend op de beurs te voorspellen. Er wordt vooral gekeken naar de verhouding tussen kopers en verkopers. In feiten tracht men met technische analyse het (massa)gedrag van de beleggers te doorgronden om daaruit de mogelijke richting van de markt te voorspellen.

Tracker - Een tracker is feitelijk een aandeel op een index. Een tracker volgt nauwkeurig de koersontwikkeling van de index, inclusief de dividenduitkering.

Turbo - Een turbo (ook bekend als speeder) is een beleggingsproduct dat beleggers de mogelijkheid geeft met een hefboom te beleggen in verschillende onderliggende waarden zoals aandelen, beursindices of valuta.

Volatility - Engels voor beweeglijkheid of volatiliteit. Met het begrip volatility wordt de beweeglijkheid van de koers van een effect aangeduid. Een hoge volatility betekent dat de koers van een fonds sterk stijgt en daalt binnen een relatief korte periode. Volatility is mede een indicator voor het risico dat een belegger loopt met een bepaald fonds. Volatility is een belangrijke factor bij de waardebepaling van een optie.

De Beursvloer #1: Beurzen duiken weer in het rood
De Beursvloer #2: Wall Street weer in achtbaan
De Beursvloer #3: Beurzen kelderen tot 10%
De Beursvloer #4: Could've been worse
De Beursvloer #5: Bloedbad Azië; trekt Europa mee
De Beursvloer #6: Wall Street maakt duikvlucht in laatste kwartier
De Beursvloer #7: Wall Street sluit 11% hoger
De Beursvloer #8: 5e grootste dagwinst ooit voor AEX
De Beursvloer #9: Waar de AEX weer omhoog gaat
De Beursvloer #10: Wall Street onderuit op recessienieuws
De Beursvloer #11: Beurzen onrustig na renteverlagingen
De Beursvloer #12: Stemming slaat om
De Beursvloer #13: Wall Street terug in achtbaan
De Beursvloer #14: Wall Street levert deel winst weer in
De Beursvloer #15: Mijn Aegon, wat doe je!
De Beursvloer #16: Wall Street bloedrood, nieuwe lows
De Beursvloer #17: Ook Europa zoekt nieuwe lows
De Beursvloer #18: Wall Street in vrije val
De Beursvloer #19: Europa begint week goed
De Beursvloer #20: AEX 10% hoger
De Beursvloer #21: Europa lager in afwachting van Wall Street
De Beursvloer #22: Beurzen beginnen week fors lager
De Beursvloer #23: Wall Street herstelt van kater
De Beursvloer #24: Beurzen omlaag na renteverlaging
De Beursvloer #25: Beurzen dieprood na banenrapport
De Beursvloer #26: AEX sluit ruim 8% hoger
De Beursvloer #27: Beurzen rustig omhoog
De Beursvloer #28: Beurzen duiken in het rood
De Beursvloer #29: Wall Street herpakt zich
De Beursvloer #30: AEX zoekt het iets hogerop
De Beursvloer #31: Europese beurzen proberen het nog eens
De Beursvloer #32: AEX start nieuwe jaar met 5% winst
De Beursvloer #33: AEX hardloper; door 270 punten
De Beursvloer #34: Europese beurzen openen in de min
De Beursvloer #35: Bouwers krijgen 'm wel omhoog
De Beursvloer #36: Europese beurzen verliezen 3%
De Beursvloer #37: Europese beurzen starten hoger
De Beursvloer #38: Banken zorgen voor onrust op Europese beurzen
De Beursvloer #39: Wall Street kleurt bloedrood op 'Obama Day'
De Beursvloer #40: AEX onder 230 tijdens downtime FOK!
De Beursvloer #41: AEX sluit 5,8% hoger, overheidsdeal ING
De Beursvloer #42: Europese beurzen leveren in
De Beursvloer #43 - AEX licht groen op rustige handelsdag
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_65721746
had op een iets groenere opening gerekend
it's better to burn out than to fade away...
  woensdag 4 februari 2009 @ 09:22:49 #3
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_65722712
Herpost:
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:41 schreef LXIV het volgende:
Er komen toch langzaam steeds meer signalen de markt binnen dat we het ergste onderhand wel gehad hebben. Diverse "early indicators" zijn langzaam op groen komen te staan.

Pas op dat je de Geldboot niet mist, PB!
w000000000t, ik stop morgen al m'n spaargeld in turbootjes long ING.

Waarom ben jij bullish?
pi_65722734
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 09:17 schreef lammegiraf het volgende:
had op een iets groenere opening gerekend
S&P eindigde 1% hoger dan toen de AEX gisteren sloot; maar de futures staan weer een half procent in de min. AEX volgt braaf de futures.
pi_65722882
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 09:54 schreef pberends het volgende:
Herpost:
[..]

w000000000t, ik stop morgen al m'n spaargeld in turbootjes long ING.

Waarom ben jij bullish?
Vraag ik me ook af... Op welk nieuws worden deze uiterst positieve conclusies getrokken?

En weet iemand hoe de "early indicators" tijdens de depressie liepen?
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
  woensdag 4 februari 2009 @ 10:07:02 #7
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_65724014
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 10:31 schreef pberends het volgende:
Fortis .
Je zou je haast af beginnen te vragen "waarom"
pi_65724032
Was Shell al ex-dividend gegaan? Is het dan niet logisch om sprinters short te kopen de dag ervoor ?
pi_65724185
Bij fortis zat er veel te veel ''hoop'' in de koers... en nu valt het uiteindelijk allemaal tegen tot nu toe..
pi_65724200
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 10:38 schreef pberends het volgende:
Was Shell al ex-dividend gegaan? Is het dan niet logisch om sprinters short te kopen de dag ervoor ?
Lijkt mij ook logisch ja..zijn er hier mensen met ervaring?
pi_65724971
waar gaat dit stoppen? vind het jammer om mijn longs te laten klappen straks
pi_65725052
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 11:10 schreef lammegiraf het volgende:
waar gaat dit stoppen? vind het jammer om mijn longs te laten klappen straks
Hehe, dat kan ik me voorstellen, ik zit voor 20% van mn kapitaal in turbo longs op de AEX. Totaal tegen mijn eigen beleid ingegaan want normaliter trade ik onder de 5% per trade. Maarja, atm 15% winst en dat is toch wel weer een lekker bedrag. Ik gooi de stoploss gewoon steeds wat hoger automatisch.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_65725182
1% lijkt veel, maar stelt niet veel voor natuurlijk.
pi_65725231
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 11:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hehe, dat kan ik me voorstellen, ik zit voor 20% van mn kapitaal in turbo longs op de AEX. Totaal tegen mijn eigen beleid ingegaan want normaliter trade ik onder de 5% per trade. Maarja, atm 15% winst en dat is toch wel weer een lekker bedrag. Ik gooi de stoploss gewoon steeds wat hoger automatisch.
dat doe ik ook inderdaad....alleen heel geklooi aangezien je bij Binck orders niet kunt aanpassen maar steeds moet annuleren en opniew de stoploss moet instellen
pi_65725330
Ik snap niet dat bij Binck niet 2 orders kan invoeren, eentje voor stoploss, en eentje voor limiet als het goed gaat... ze zijn niet erg slim bij Binck.
pi_65725382
Dat kan toch gewoon met geavanceerde orders?
pi_65725393
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 10:43 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Lijkt mij ook logisch ja..zijn er hier mensen met ervaring?
ja. alleen niet op shell, slechte cijfers (jaar)zijn momenteel koersen omhoog de dag erna.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_65725443
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 11:24 schreef swopfile het volgende:
Dat kan toch gewoon met geavanceerde orders?
Ja volgens mij kan je daar prima zo een Bracket-limiet order voor gebruiken
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  woensdag 4 februari 2009 @ 11:31:12 #21
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_65725599
We klimmen weer aardig in de plus
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_65725721
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 11:26 schreef Gremen het volgende:

[..]

had die optie niet aanstaan blijkbaar...eens kijken hoe dat werkt...dank voor de tip!
pi_65725935
Er zijn weer sprinters long 247 mensen en shorts 255 voor wie zich suicidaal voelt
pi_65726486
en we zakken weer wat weg.....
pi_65727070
Het schiet niet op zo
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_65727514
ik wacht mooi, kort termijn vind ik te link. kan nu beide kanten opgaan, volgens mij is het volume ook erg laag.
pi_65727846
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 11:26 schreef Gremen het volgende:

[..]

Ah, mooi.
pi_65727932
Wanneer wordt dividend op ex-dividend dag uitgekeerd? Om 9 uur 's ochtends meteen?
  woensdag 4 februari 2009 @ 12:56:21 #30
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65728301
Saai dagje.
pi_65728532
Toch is mijn advies LONG.

De auteur van dit artikel zit privé LONG. !
pi_65728584
Er klopt trouwens geen reet van de waardering van je portefeuille in Binck. Ook al staat de bied hoger dan je historische koers, er wordt verlies aangegeven in daytrader klopt het wel
pi_65728610
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:03 schreef TeringHenkie het volgende:
Toch is mijn advies LONG.

De auteur van dit artikel zit privé LONG. !
Ik zit al voor 20% van mn portfolio long op slechts 1 miezerige turbo long op de AEX. Ik blijf er bij dat we ruimte voor een lichte uitbraak hebben. Mocht de aex toch nog kelderen gooi ik mn turbo's met mn stoploss op 5% winst er uit.
pi_65728706
Zet de shorts maar klaar...
pi_65728818
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:04 schreef TeringHenkie het volgende:
Er klopt trouwens geen reet van de waardering van je portefeuille in Binck. Ook al staat de bied hoger dan je historische koers, er wordt verlies aangegeven in daytrader klopt het wel
Heb ik ook al een paar keer met sprinters gehad, stond er 50% verlies ofzo terwijl ik dik in de plus stond
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:13:40 #36
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65728892
Zit ook licht long hoor, maar pas een uurtje ofzo en nog geen winst. Wacht dus op die uitbraak.
pi_65728948
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:04 schreef TeringHenkie het volgende:
Dit is al volgens mij sinds het begin van turbo/speeder etc. introductie bij binck een probleem.
pi_65728993
Vanmiddag draaien we naar rood denk ik
pi_65729109
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:17 schreef M.Melandri het volgende:
Vanmiddag draaien we naar rood denk ik
De buy-in voor de shorts staan ready maar denk niet dat we dat vandaag gaan aantikken, morgen ook nog dat rente besluit, en verwacht toch wel dat we daar lichtelijk positief op reageren.
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:28:06 #41
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_65729397
ha! automatisch genereren van berichten lukt!
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:46:11 #42
174150 slap
slappy happer
pi_65730059
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De buy-in voor de shorts staan ready maar denk niet dat we dat vandaag gaan aantikken, morgen ook nog dat rente besluit, en verwacht toch wel dat we daar lichtelijk positief op reageren.
quote:
FD:
De ECB last donderdag een rentepauze in. Daardoor gaat de aandacht uit naar de toelichting bij het rentebesluit.
...
Bankpresident Jean-Claude Trichet was er drie weken geleden duidelijk over. De volgende belangrijke rentevergadering wordt niet in februari gehouden, maar een maand later. De kans dat morgen de tarieven worden verlaagd is dan ook te verwaarlozen.

'Donderdag komt de ECB bijeen en als ze dan toch de rente verlagen, dan komt het over alsof de noodtoestand wordt uitgeroepen', stelt econoom Gilles Moec van Bank of America. 'Ze zouden laten blijken dat ze nu echt bang zijn geworden en dat is niet het signaal dat ze willen uitsturen.'
Zoals ik het lees komt er w.s. geen renteverlaging.
Maar dit moet opgevat worden als een positief signaal, getuige de laatste alinea.
pi_65730086
Stop loss 255
Financieringsniveau 262,89
Indicatieve hefboom 23,03

Is dit nog eens gokken
pi_65730193
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:46 schreef edwinh het volgende:
Stop loss 255
Financieringsniveau 262,89
Indicatieve hefboom 23,03

Is dit nog eens gokken
Mocht de AEX niet boven de 255 komen vandaag waag ik het er op om ze voor sluitingstijd te kopen en morgen te cashen
pi_65730256
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mocht de AEX niet boven de 255 komen vandaag waag ik het er op om ze voor sluitingstijd te kopen en morgen te cashen
tja, maar hoe ben je zo zeker dat we morgen niet een procentje stijgen?
pi_65730282
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Goed plan, die 255 zie ik niet gebeuren vandaag
pi_65730328
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:52 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Goed plan, die 255 zie ik niet gebeuren vandaag
alles hangt af wat DJ gaat doen vandaag, futures zijn zwak, gisteren goed omhoog vandaag dus terug onder 8000 punten. Ik gok ook mee 100stuks ?

je moet eigenlijk kopen voor wallstreet opent denk ik
pi_65730387
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:53 schreef edwinh het volgende:

[..]

alles hangt af wat DJ gaat doen vandaag, futures zijn zwak, gisteren goed omhoog vandaag dus terug onder 8000 punten. Ik gok ook mee 100stuks ?

je moet eigenlijk kopen voor wallstreet opent denk ik
Omgekeerde effect van gister dus?
pi_65730403
dit kan wel verkoopdruk veroorzaken vanmiddag, ik koop voor wallstreet opent denk ik

04-02-2009 AGENDAUSA - Olievoorraden - 16:30
pi_65730412
quote:
MARKET COMMENT: AEX stabiel op aangekondigde ontslagen VS
04-02-2009 13:45:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--Het aantal nog door te voeren, maar wel al aangekondigde ontslagen in de VS in januari van 242.000 laat de AEX vooralsnog onberoerd. Dit cijfer is afkomstig van Challenger, Gray & Christmas en kwam om 13.30 uur naar buiten. Handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer geeft aan dat "het op lijkt dat de markt even niet weet wat het met cijfer aan moet. Klaarblijkelijk kijkt men naar de banencijfers over januari van de Amerikaanse private sector", aldus Koenders. Die cijfers van ADP worden om 14.15 uur bekendgemaakt. Koenders schrijft de stijging van de AEX grotendeels toe aan de winst van 7,9% voor het aandeel ArcelorMittal. Dat cijfer komt om 14.15 uur naar buiten. Hij signaleert lage omzetten op het Damrak. De AEX noteert woensdag rond 13.40 uur 0,5% hoger op 252,17 punten. (ANS
pi_65730441
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:54 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Omgekeerde effect van gister dus?
als jij het weet, ik suggereer alleen maar wat, ik kan er geen pijl optrekken deze dagen. Maar ik hou wel van een gokje.....
pi_65730529
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:55 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

hoe moet ik dit bericht lezen, slechter of minder slecht dan gedacht?
pi_65730703
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:46 schreef slap het volgende:

[..]

[..]

Zoals ik het lees komt er w.s. geen renteverlaging.
Maar dit moet opgevat worden als een positief signaal, getuige de laatste alinea.
Mooi moment om long te gaan op euro voor morgen?
pi_65730768
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:57 schreef edwinh het volgende:

[..]

hoe moet ik dit bericht lezen, slechter of minder slecht dan gedacht?
Kan ik niet vinden bij binck, cijfers 14:15 zijn belangrijker denk ik.... ff afwachten wat futures doen...
pi_65731326
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:04 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Kan ik niet vinden bij binck, cijfers 14:15 zijn belangrijker denk ik.... ff afwachten wat futures doen...
522.000

nou is het opletten
pi_65731362
quote:
VS aantal banen private sector jan -522.000 - ADP 14:15:00
VS aantal banen private sector jan verwachting was -508.000
pi_65731435
AMSTERDAM (Dow Jones)--De futures van de Amerikaanse beurzen geven anderhalf uur voor opening aan dat Dow Jones Industrial Average (DJIA) en de Nasdaq een lagere opening tegemoet gaan.

De S&P 500 futures staan 2,80 punten hoger op 834,30. Afgezet tegen de fair value, zal de DJIA omgerekend 11,5 punten lager openen.

De Nasdaq 100 futures staan 1,25 punten hoger op 1209,00. Afgezet tegen de fair value zal de Nasdaq 5,96 punten lager openen ten opzichte van het slot van gisteren. Bron: Wallstreetweb.nl
pi_65731455
futs reageren positief
pi_65731739
iemand die SS255 al gekocht? ik heb echt geen idee wat er na openen WS gaat gebeuren....laat staat HOE WS gaat openen.
pi_65731950
Ik snap nog steeds geen reet van optie's.

Kan iemand mij uitleggen:

- Waarom is een AEX CALL FEB 2009 120,00 iets van 132 euro?
- AEX PUT FEB 2009 180,00 maar 20 eurocent?
- Waarom werken opties met maanden?
- Opties zijn toch niet onbeperkt houdbaar ivm expiratie? Wat gebeurd er na de expiratie, worden alle opties van die maand dan in cash uitgezet ofzo?
pi_65731996
Aankopen optie.

Lees de folders van Binck eens rustig door, dan snap je 't wel . Intrinsieke waarde is 't toverwoord.
pi_65732217
254 ga ik gokken op ss255
pi_65732369
We gaan weer wat omhoog, mits we boven de 257 kunnen uitkomen koop ik nog wel long bij. Goed geld verdienen op deze manier.
pi_65732480
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:40 schreef M.Melandri het volgende:
254 ga ik gokken op ss255
ik heb ook nog niks.

we zijn dichter bij een weerstand dan bij een steun, ik gok ook short
pi_65732609
wat is die 255 nog waard wanneer ie door zn stoploss knalt?
pi_65732789
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:35 schreef PietjePuk007 het volgende:
Aankopen optie.

Lees de folders van Binck eens rustig door, dan snap je 't wel . Intrinsieke waarde is 't toverwoord.
Ik snap het principe wel, maar hoe de prijs tot stand komt is nog uiterst vaag. Waarom is AEX put 160 maar 5 eurocent waard?

En opties gaan altijd per 100, dus als ik 1 optie koopt van 0,05 euro kost het in werkelijkheid 5 euro?

Wat is een optiecontract btw?
pi_65732870
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:54 schreef pberends het volgende:
En opties gaan altijd per 100, dus als ik 1 optie koopt van 0,05 euro kost het in werkelijkheid 5 euro?
Ja.

Je verdient pas geld als de AEX onder de 160 komt (put) binnen afzienbare tijd, aangezien ie nu op 250 staat is die kans dus onwijs klein. Dus lage waarde. Andersom voor de call.
pi_65732902
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:54 schreef pberends het volgende:
Wat is een optiecontract btw?
Lees die folders nou gewoon . Optie = optiecontract.
pi_65732952
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:57 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Ja.

Je verdient pas geld als de AEX onder de 160 komt (put) binnen afzienbare tijd, aangezien ie nu op 250 staat is die kans dus onwijs klein. Dus lage waarde. Andersom voor de call.
En als de AEX op 160 staat voor de expiratie van deze maand, hoeveel is de optie dan waard? 160 euro?

Wat gebeurd er met de optie als het expireerd? wordt de restwaarde dan in cash uitgekeerd?
pi_65732968
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:58 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Lees die folders nou gewoon . Optie = optiecontract.
Als ik een optie wil kopen zegt ie dat ik geen optiecontract hebt. Wtf? Niet dat ik nu opties wil kopen, maar ik wilde kijken of het kon.
pi_65733091
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:00 schreef pberends het volgende:
En als de AEX op 160 staat voor de expiratie van deze maand, hoeveel is de optie dan waard? 160 euro?

Wat gebeurd er met de optie als het expireerd? wordt de restwaarde dan in cash uitgekeerd?
Dan zit er een deel tijd- / verwachtingswaarde in, hoe dichterbij de expiratiedatum hoe dichter bij de intrinsieke waarde. Geen 160 nee, dat slaat nergens op.

Ja, of je moet er bij een call daadwerkelijk voor kiezen om de aandelen te kopen tegen die prijs.
pi_65733120
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:50 schreef lammegiraf het volgende:
Zodra de onderliggende waarde van een Sprinter zijn stop loss-niveau heeft bereikt, zal de handel in de Sprinter direct worden stilgelegd. ING zal de positie in de onderliggende waarde nu zo snel en goed mogelijk afwikkelen. ING heeft hiervoor maximaal twee dagen de tijd. De opbrengst van de afwikkeling wordt aan de houder van de Sprinter uitgekeerd. Dit noemen we de restwaarde. ING garandeert u dat de restwaarde nooit negatief zal zijn. Hierdoor kunt u met een belegging in Sprinters nooit meer dan uw oorspronkelijke inleg verliezen

niet veel dus
pi_65733210
Veel (Call)opties worden gewaardeerd aan de hand van het Black&Scholes model.

http://bradley.bradley.edu/~arr/bsm/pg04.html

Het geeft je ongeveer het idee van het hoe en wat. Je kunt het ook in Excel kopieren en zelf er mee aan de slag!
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_65733342
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:50 schreef lammegiraf het volgende:
Meestal zo'n 60-70 eurocent. Maar als de AEX vandaag op 253 sluit, en je hebt de sprinter gekocht op 1 euro, en morgen stijgt direct bij opening de AEX met 6% ofzo, dan ben je al je inleg kwijt. Dan is er geen restwaarde meer natuurlijk.
pi_65733437
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:00 schreef pberends het volgende:

[..]

Als ik een optie wil kopen zegt ie dat ik geen optiecontract hebt. Wtf? Niet dat ik nu opties wil kopen, maar ik wilde kijken of het kon.
Niemand?
  woensdag 4 februari 2009 @ 15:18:03 #76
174150 slap
slappy happer
pi_65733508
Bij mijn 'broker' werkt het zo dat je aparte papieren moet ondertekenen om van de mogelijk tot handel in opties gebruik te kunnen maken. Dus eenmaal tekenen voor aandelen-handel, en nogmaals (aparte aanvraag) voor opties. Twwe verschillende contracten. Hopelijk heb je hier wat aan.
pi_65734108
dj down
pi_65734161
mss dat mittal wat zakt na 16;30
pi_65734180
ik zie er weinig heil meer in voor vandaag...heb mijn longs op stoploss gezet zodat er nog een beetje winst overblijft....kijk wel of ik nog ergens een instapmomentje tegenkom
pi_65734289
mittal zet de index nu goed omhoog
pi_65734313
pff...vage wending weer
pi_65734350
bijna 255
pi_65734392
255 heb ik ingetrokken
pi_65734440
waarom bieden er nog steeds mensen op die ss255 ......das wel heel veel risico nemen
pi_65734499
244,97
pi_65734504
hoop niet dat iemand die SS255 gekocht heeft want die gaat er wel aan zo!
pi_65734549
Hehe, ik heb mn longs nog steeds, het gaat nu rap. Werd tijd : )
pi_65734564
ik ga morgen zeker short als het zo door gaat. SS260
pi_65734608
ah sta eindelijk weer plus metr crucell
pi_65734626
wat een spike daar trouwens
pi_65734638
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:47 schreef edwinh het volgende:
ik ga morgen zeker short als het zo door gaat. SS260
morgen? is het dan niet handiger voor sluiten AEX te gaan?
pi_65734671
zozo wie koopt daar de hele laat weg bij crucell
pi_65734763
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:49 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

morgen? is het dan niet handiger voor sluiten AEX te gaan?
duhh tuurlijk, als ik morgen short ga koop ik vandaag natuurlijk. zeker met deze koers
pi_65734764
Hoog 254,97
pi_65734838
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:52 schreef edwinh het volgende:

[..]

duhh tuurlijk, als ik morgen short ga koop ik vandaag natuurlijk. zeker met deze koers
Ik zit nog erg te twijfelen. Heb een 20% winst op de long, vrij fors bedrag. Met het oog op het rente besluit van morgen, en het feit dat we niet écht doordrukken neig ik ook lichtelijk naar short.
pi_65735056
heb alvast wat gekocht WTF in 20 sec -12,50%
pi_65735089
2..25% ik denk dat nu het moment is om short te gaan
pi_65735341
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:03 schreef edwinh het volgende:
2..25% ik denk dat nu het moment is om short te gaan
Ik twijfel nog steeds, ik zet mn stoploss voor mn long te verkopen weer wat hoger. Heb nu 26% renedment op 20% van mn kapitaal . Gaat snel zo
pi_65735355
Wat een feest! Jammer dat Nyrstar niet zo erg meedoet .
pi_65735545
heb mijn longs verkocht....toch weer ruim 30% gepakt...

heb toch ook maar wat shorts genomen....niet te veel maar toch...
pi_65735674
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:18 schreef lammegiraf het volgende:
heb mijn longs verkocht....toch weer ruim 30% gepakt...

heb toch ook maar wat shorts genomen....niet te veel maar toch...

ik denk dat er morgen wel winstnemingen zijn en weer 1. tot 2 procent af gaat.

ik sta alweer in de plus btw
pi_65735888
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:22 schreef edwinh het volgende:

[..]

ik denk dat er morgen wel winstnemingen zijn en weer 1. tot 2 procent af gaat.

ik sta alweer in de plus btw
same here...heb de SS269 a ¤2,11
pi_65735941
alleen unileveren in de min....ben aan et twijfelen om long te gaan op unilever voor de jaarcijfers morgen
pi_65735961
AGENDAUSA - Olievoorraden - 16:30

ik ben benieuwd....
pi_65736006
Stoploss op longs geplaatst bij 30% winst en shorts aangeschaft (ss269 op 2,15)

Mittal 10% erbij
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_65736025
volgens mij is dit al de 4e keer op rij dat we omhoog gaan in de 1e week v/d maand
pi_65736202
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:30 schreef M.Melandri het volgende:
alleen unileveren in de min....ben aan et twijfelen om long te gaan op unilever voor de jaarcijfers morgen
Cijfers van Amerikaanse concurrenten van vandaag beloven niet veel goeds . Denk overigens wel dat het meevalt.
pi_65736204
Ik heb mn longs de deur uit, alleen nog geen short gekocht.
pi_65736278
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:37 schreef pberends het volgende:

[..]

Cijfers van Amerikaanse concurrenten van vandaag beloven niet veel goeds . Denk overigens wel dat het meevalt.
Nee dat zag ik, daarom staan ze ook in de min maar als unilever meevalt gaan ze wel plussen denk ik....
pi_65736565
Olievoorraden VS stijgen veel sterker dan verwacht
04-02-2009 16:42:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De voorraden ruwe olie in de Verenigde Staten zijn de afgelopen week veel sterker dan verwacht gestegen. De benzinevoorraden stegen daarentegen minder dan verwacht. Dat blijkt woensdag uit cijfers van het Amerikaanse ministerie van Energie.

De voorraden ruwe olie namen in de week die eindigde op 30 januari toe met 7,2 miljoen vaten tot 346,1 miljoen vaten. Analisten gepolst door Dow Jones Newswires gingen uit van een toename met 2,9 miljoen vaten.

De benzinevoorraden stegen met 0,3 miljoen vaten tot 220,2 miljoen vaten. Analisten rekenden hier op een stijging met 0,6 miljoen vaten.

De voorraden stookolie en diesel namen afgelopen week af met 1,4 miljoen vaten tot 142,6 miljoen vaten. Analisten gingen uit van een afname van 1,4 miljoen vaten.
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:53:52 #111
174150 slap
slappy happer
pi_65736820
Tja, feessie mag niet te lang duren natuurlijk.
pi_65736845
hefboom is ook al aangepast op ss260 > Indicatieve hefboom 26,12
pi_65738227
nabeurs puntje eraf
pi_65738308
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:36 schreef M.Melandri het volgende:
nabeurs puntje eraf
heb je nog shorts melandri?
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:43:29 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65738510
Jammer van die snoekduik in de laatste 30 minuten.
The End Times are wild
pi_65738654
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:38 schreef edwinh het volgende:

[..]

Ik wel, en heb er nog winst op ook Tis alleen ff de vraag of ik die winst morgenochtend nog heb
pi_65739105
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik wel, en heb er nog winst op ook Tis alleen ff de vraag of ik die winst morgenochtend nog heb
ik heb aex en mittal shorts
pi_65739410
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:38 schreef edwinh het volgende:

[..]

ja 260ers op et eind en een paar unlilever longs...

[ Bericht 0% gewijzigd door M.Melandri op 04-02-2009 18:20:10 ]
pi_65743991
Alvast gefeliciteerd voor diegenen die short zitten!

[ Bericht 16% gewijzigd door Dave7 op 04-02-2009 20:28:45 ]
pi_65745119
so, DJ al bijna -1,5%...als dat zo blijft kan de ochtend inderdaad wel flink rood kleuren morgen.
  woensdag 4 februari 2009 @ 20:53:35 #121
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65745230
Poeh. Poeh. Gelukkig zijn we wel iets gewend het afgelopen half jaar!
The End Times are wild
pi_65745317
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:23 schreef Dave7 het volgende:
Alvast gefeliciteerd voor diegenen die short zitten!
inderdaad, ha Dat wordt morgen ochtend direct weer cashen
pi_65748344
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

inderdaad, ha Dat wordt morgen ochtend direct weer cashen
jep, ben net terug van etentje, morgen cashen met een hefboom van bijna 25 geloof ik :d
pi_65748497
heb nog wat sprinters short -0,44 -2,17% Mittal in Nyc,
  woensdag 4 februari 2009 @ 23:03:49 #125
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_65750408
Update dagwinnaars van Fok!Trader

Top 5 van vandaag:

1
2
3
4
5
1) de.marcus        ¤ 1214,78   11,29%
2) [anon. belegger]  ¤ 743,00    7,39%
3) kuupke            ¤ 360,00    3,50%
4) hallo             ¤ 354,00    3,44%
5) elrapido          ¤ 286,74    2,89%

Gefeliciteerd de.marcus!

Kijk voor meer standen op de site van Fok!Trader
Dagwinnaars
All time stand

[ Bericht 5% gewijzigd door SjonLok op 05-02-2009 01:14:17 ]
pi_65753293
ziet er goed uit voor de shorters
  donderdag 5 februari 2009 @ 08:24:37 #127
174150 slap
slappy happer
pi_65756683
quote:
Crucell Announces Profits for Full Year 2008

Net profit in 2008 was ¤14.6 million compared to a net loss of ¤42.9 million in 2007.
Total revenue and other operating income increased by 33% to ¤283.3 million compared to ¤213.1 million in 2007.
Positive cash flow of ¤7.7 million increased the year-end cash position to ¤171 million.
Gross margin for the year improved to 45% (from 34% last year).
Vervroegde (prima!) cijfers. Spannend dagje voor degenen die er stukjes van hebben.
pi_65756985
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 08:24 schreef slap het volgende:

[..]

Vervroegde (prima!) cijfers. Spannend dagje voor degenen die er stukjes van hebben.
Ja, ik las het gisteravond dat ze ineens vandaag met de cijfers kwamen. Zien er goed uit Gister duidelijk voorkennis aanwezig.....

open op 16 euro iig
  donderdag 5 februari 2009 @ 08:48:32 #129
174150 slap
slappy happer
pi_65756998
Wat verwacht jij van vandaag als ik vragen mag?
Overnamebod..? Zoja, door wie? Zonee... wtf?
pi_65757085
Unilever cijfers zijn. volgens BNR, beter dan verwacht... Zij met longs gaan leuk cashen vandaag
pi_65757114
Ik heb wat geruchten gelezen over een eventuele overname van sanofi...Geen idee of ze daarom de cijfers eerder publiceren?
  donderdag 5 februari 2009 @ 08:55:17 #132
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65757116
Gistermiddag geen toegang tot een computer, dus m'n longs niet kunnen verkopen, toen ze op +40% stonden. Vanmorgen: dag winst!
pi_65757249
missschien een stoploss maar inzetten op de shorts?
pi_65757343
unilever een drama , gelukkig zit ik short op aex
  donderdag 5 februari 2009 @ 09:10:29 #135
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65757398
Ik zie Unilever overigens best in de plus draaien, later vandaag.
pi_65757531
Met gevaar voor eigen leven m'n longs 247 neeeet niet zien ploffen
pi_65757717
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 09:06 schreef M.Melandri het volgende:
unilever een drama , gelukkig zit ik short op aex
Waarom staat unilever zo slecht trouwens? Cijfers schijnen best goed geweest te zijn... Heb trouwens nog niets gehoord over hun verwachtingen voor '09
pi_65757799
quote:
MARKET TALK: Unilever cijfers KW4 slecht - SNS
05-02-2009 09:04:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De cijfers van Unilever zijn volgens SNS Securities-analist Richard Withagen slecht. "Unilever heeft de prijzen meer dan verwacht verhoogd, en nog staan de marges onder druk", aldus de analist. Withagen is verder teleurgesteld dat het bedrijf niets zegt over de verwachtingen voor 2009, al had hij wel verwacht dat Unilever de 2010 margedoelstelling los zou laten. Withagen heeft een reduce-advies. Omstreeks 09.00 uur noteert het aandeel 4,6% lager op EUR16,30, terwijl de AEX met 2,1% daalt. (AVM)
pi_65757901
quote:
MARKET COMMENT: AEX -2,2%, alles in het rood
05-02-2009 09:31:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX verliest donderdag rond 9.25 uur meer dan 2% terwijl alle componenten verliezen. "Vooral Unilever trekt met zijn slecht ontvangen cijfers de index omlaag", aldus vermogensbeheerder Arent Thijsen van TE-Effecten. Hij wijst verder op de daling bij de financiele waarden: "Het blijkt toch elke keer weer zeer riskant te zijn om in die sector posities in te nemen. Ook wat dat betreft is het zeer lastig om ook op de korte termijn vooruit te kijken", aldus Thijsen. Vanuit de onzekerheid in de markt sluit Thijsen niet uit dat de AEX in de loop van de dag een plus kan laten zien. De AEX zakt 2,2% naar 249,07 punten. (ANS)
pi_65758043
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 09:31 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

A, men keek dus (voor de verandering) wat verder dan de cijfers alleen Mooi om te zien dat er weer wat realiteit bij komt kijken

Of ze logen bij BNR
pi_65758178
zo de pegels zijn weer binnen voor deze week...
pi_65758771
Die reactie op Unilever . Slaat echt nergens op.

Unilever boekt 51% meer winst in vierde kwartaal

AMSTERDAM (Dow Jones) - Unilever heeft over het vierde kwartaal van 2008 een 51 procent hogere nettowinst geboekt waarbij de onderliggende omzetgroei op 7,3 procent uitkwam.

De nettowinst uit voortgezette activiteiten kwam uit op 1,19 miljard euro, een stijging van 51 procent ten opzichte van het vierde kwartaal van 2007. Analisten rekenden gemiddeld op een nettowinst van 896 miljoen euro.

Niet slecht zou je zeggen.
pi_65758832
Zie de post van M.Melandri
pi_65758877
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 09:48 schreef lammegiraf het volgende:
zo de pegels zijn weer binnen voor deze week...
Haha, idd, 50% winst op mn turbo short na gister al flink lopen te cashen op mn turbo longs
pi_65758975
Zou hij gelijk gaan krijgen???? Dan is UNILEVER een goede SHORT-kandidaat.......
quote:
Technisch analist ING is "very bearish"

Technisch analist Roelof-Jan van den Akker van ING is heel somber gestemd. Hij hoopt dat hij verkeerd zit maar de voortekenen zijn 'verschrikkelijk'. Lees verder voor de uitgebreide update van vandaag (in het Engels).

3) Dutch Blue Chips.... UNILEVER.....This stock is showing the building of a large top formation above the crucial 16.70 support level.....A WEEKLY close below this level is suggesting the completion of a 3 to 4 year large top formation....Triggering a serious longer-term SELL signal....Longer-term price target at around 7.00 (!)..... The MONTHLY chart is showing a large sideways pattern during the last 13 (!) years.....a MONTHLY CLOSE BELOW 15.70....is confirming the already bearish outlook in the weekly chart.....Please, notice the horizontal support line is exactly corresponding to the longer-term price target at 7.00..... Again a heavy weighting stock of 13% in the AEX.....Therefore, we consider the trend in these stocks as crucial......we believe that a DOWNSIDE breakout is most likely..... Furthermore, it is CLASSIC in a bear market these two Blue Chips will sell-off before the market will achieve a FINAL low.....Taking the downside potential of these two stocks into consideration we could see the final CAPITULATION in the market we missed last year....and therefore, we NEVER considered last year's low as the bottom in the bear market..... Both Royal Dutch and Unilever are the lenders of the last resort in relation to the AEX....so, we consider these two stocks of major importance for this market....Of course this is the worldwide picture for Equities....

[ Bericht 3% gewijzigd door Dave7 op 05-02-2009 10:28:52 ]
pi_65759181
iemand al long?
pi_65759277
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 10:30 schreef lammegiraf het volgende:
iemand al long?
Hehe, dat gaat me wel heel snel, we zien eerst maar even hoe de dag zich ontwikkeld.
Het enige nadeel van deze turbo short is dat de hefboom veel te hoog is, waardoor ik niet een goede stoploss kan neer zetten.

Ik denk dat ik hem gewoon maar moet pakken op 50% winst
pi_65759328
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 10:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hehe, dat gaat me wel heel snel, we zien eerst maar even hoe de dag zich ontwikkeld.
Het enige nadeel van deze turbo short is dat de hefboom veel te hoog is, waardoor ik niet een goede stoploss kan neer zetten.

Ik denk dat ik hem gewoon maar moet pakken op 50% winst
Ben wel een klein beetje long gegaan...gokje natuurlijk maar gisteren ging alles perfect dus het momenteel een overmatig zelfvertrouwen haha.

heb mijn shorts 269 laten knallen op 2,80....gisteren gekocht voor 2,11. Je moet ook een keer tevreden zijn toch?
pi_65759462
zit alleen long op de euro...zet wel een stoploss met kleine winst klaar mocht hij ineens inzakken
pi_65759727
quote:
iemand al long?
Boven de 250 moet je nooit long gaan, je weet toch.
pi_65759773
Ik heb Nyrstar maar verkocht btw, klein winstje uit geperst. Ik hoop dat de beurs deze maand nog een leuke low laat zien, daarna weer instappen.
pi_65759818
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 10:50 schreef pberends het volgende:

[..]

Boven de 250 moet je nooit long gaan, je weet toch.
we zullen zien...tot nu toe geen verkeerde beslissing...zet wel een stoplossje erop natuurlijk om eventueel verlies wat te beperken.
pi_65760606
Gaan we boven of onder de 250 eindigen vandaag?
pi_65760942
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 11:24 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Gaan we boven of onder de 250 eindigen vandaag?
ik durf het niet te zeggen....sluit zelfs een groene dag nog niet uit
pi_65761416
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 11:34 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

ik durf het niet te zeggen....sluit zelfs een groene dag nog niet uit
Ik sluit dat zelf ook niet uit, daarom heb ik mn volledige winst ( van die 50% turbo short )wat ik tot nu toe gepakt heb omgezet in longs.
!
  donderdag 5 februari 2009 @ 12:08:43 #156
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65762190
quote:
iemand al long?
Zat dus nog long sinds gisteren. En alweer in de plus
pi_65762331
Zitten er hier eigenlijk mensen al 'volgeknald' in? In de zin van 100%, van wat je te besteden hebt in je portfolio te gebruiken?

En mensen die hier ook iets anders gebruiken dan alleen turbo/speeder/sprinters?
pi_65762396
klote vanochtend geen tijd, nu loop ik dik rendement mis.....
pi_65762441
Ik zit momenteel 20%crucell/ 5% sprinters/75% cash
pi_65762450
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:17 schreef edwinh het volgende:
klote vanochtend geen tijd, nu loop ik dik rendement mis.....
Tijd zat , er zijn maar 5 interessante dagen in de week, ma ochtend tot vrijdag avond.
Gister winst gepakt met long, toen voor sluitingstijd short kopen, dat deze ochtend met 50% winst verkopen, direct long terugkopen en daar weer winst op hebben. Klapper na klapper, ging het altijd maar zo makkelijk

Overigens is binck t.o.v mijn andere accounts vrij traag met het waarderen van mn portefeuille
pi_65762495
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:19 schreef M.Melandri het volgende:
Ik zit momenteel 20%crucell/ 5% sprinters/75% cash
Netjes, ik op dit moment rond de 15% turbo's/speeders/sprinters en 85% cash.
Normaliter split ik m'n turbo's index / grondstoffen / valuta om toch een beetje 'spreiding' te krijgen.
pi_65762575
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Tijd zat , er zijn maar 5 interessante dagen in de week, ma ochtend tot vrijdag avond.
Gister winst gepakt met long, toen voor sluitingstijd short kopen, dat deze ochtend met 50% winst verkopen, direct long terugkopen en daar weer winst op hebben. Klapper na klapper, ging het altijd maar zo makkelijk

Overigens is binck t.o.v mijn andere accounts vrij traag met het waarderen van mn portefeuille
jah maar het begon vanochtend veel slechter, vanwaar deze " opleving" ECB vanmiddag?
  donderdag 5 februari 2009 @ 12:46:16 #163
174150 slap
slappy happer
pi_65763149
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:13 schreef sitting_elfling het volgende:
Zitten er hier eigenlijk mensen al 'volgeknald' in? In de zin van 100%, van wat je te besteden hebt in je portfolio te gebruiken?

Ja. Helaas nog met DSM 20% Hou ik vast ivm teveel verlies. 75% Crucell, steeds plukjes bijgekocht, gestaffeld.
Met evt. winstneming bij Crucell ga ik met cash op gemakje wachten op nieuwe entry. Rond april, denk ik.

Moge duidelijk zijn dat ik niet in Crucell zit omdat ik rap herstel verwacht van de beurzen. In tegenstelling zelfs.
  donderdag 5 februari 2009 @ 12:53:38 #164
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65763397
Dit wordt weer zo'n + 2% dagje. De Dow Jones zal toch ook snel boven de 8000 gaan.
pi_65763588
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:53 schreef Lemans24 het volgende:
Dit wordt weer zo'n + 2% dagje. De Dow Jones zal toch ook snel boven de 8000 gaan.
dow future staat al op 7980 hoor, 2% lijkt me erg veel.....
pi_65763678
euro long gaat lekker hopelijk geen renteverlaging van ecb
pi_65763754
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:53 schreef Lemans24 het volgende:
Ha, dat zou echt wicked! zijn. Maar ik zie dat zelf ook niet 1,2,3 gebeuren. Al verwacht ik eerder een lichte stijging in de middag dan een lichte daling.

En breid ik mn sprinter/turbo portefeuille uit naar 30%
pi_65763765
Dus nu nog steeds long aex?
pi_65763810
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:04 schreef M.Melandri het volgende:
Welke heb je? En heb je nooit problemen om van die valuta sprinters/turbos etc. af te komen door lage volumes?
pi_65763856
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:07 schreef TeringHenkie het volgende:
Dus nu nog steeds long aex?
Hij kakt wat in, ik kan eventueel een hondertal shorts kopen om even te profiteren
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:11:10 #171
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_65763901
wel grappig dat de beurs langzaam omhoog gaat.. terwijl de futures er nou niet echt super uit zien.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_65763924
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Welke heb je? En heb je nooit problemen om van die valuta sprinters/turbos etc. af te komen door lage volumes?
EUR/USD Sprinter Long 1,267 (bied 4,57)
Zat er vanochtend op 4,00 in..lage volume is idd zwaar nadelig! maar had er wel vertrouwen in dat de euro wat zou terugwinnen vandaag..
pi_65763978
quote:
Laag 3,9900 09:18
bijna perfect koopmoment dus
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:14:19 #174
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65764021
EUR/GBP longs zien er ook aanlokkelijk uit nu...
pi_65764109
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:14 schreef Lemans24 het volgende:
EUR/GBP longs zien er ook aanlokkelijk uit nu...
Daar zit helemaal geen handel in bij de sprinters, spread tussen bied en laat 20cent
pi_65764205
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:17 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Daar zit helemaal geen handel in bij de sprinters, spread tussen bied en laat 20cent
ik ben uberhaupt benieuwd hoeveel handel er nog overblijft na 1 maart als er weer kosten betaald moeten worden, wat zijn de transactie kosten eigenlijk bij Ing sprinters?
pi_65764219
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:04 schreef M.Melandri het volgende:
Ik denk niet dat het ECB iets gaat doen.
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:22:46 #178
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65764281
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:17 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Zat naar turbo's te kijken, maar ook daar 20 cent spread. Wel erg goedkoop en mét handel
pi_65764425
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:20 schreef edwinh het volgende:

[..]

ik ben uberhaupt benieuwd hoeveel handel er nog overblijft na 1 maart als er weer kosten betaald moeten worden, wat zijn de transactie kosten eigenlijk bij Ing sprinters?
Gewoon 10 euro koop 10 euro verkoop neem ik aan. Dat is bij speeders ook zo. Mits je natuurlijk niet meteen voor duizenden euro's inlegt.

Ik denk dat de handel in sprinters ook behoorlijk op gaat drogen na 1 maart, want het verschil in bied en laat is bij turbo's aantrekkelijk, dat terwijl ze juist bij sprinters adverteerden dat er weinig verschil in zat. En in turbo's wordt nog steeds meer gehandeld.
pi_65764477
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:20 schreef edwinh het volgende:

[..]

Bij binck zelfde als aandelen....kunnen beter actie verlengen anders valt de sprinter handel weer helemaal stil denk ik...
pi_65764518
BBC:
quote:
The Bank of England cuts interest rates from 1.5% to 1%.
pi_65764709

Wat zei die mevrouw in die docu van Frans Bromet ook alweer... vrouwen kunnen beter beleggen?
pi_65764714
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hij kakt wat in, ik kan eventueel een hondertal shorts kopen om even te profiteren
Toen was de short 1,58 nu issie alweer 1,72 ! 8%
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:38:52 #184
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65764785
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:13 schreef sitting_elfling het volgende:

En mensen die hier ook iets anders gebruiken dan alleen turbo/speeder/sprinters?
In de laatste dip ben ik 120% long gegaan.
The End Times are wild
pi_65765247
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

In de laatste dip ben ik 120% long gegaan.
Rond november / begin december? Of daarna? En dan zit je er nu toch relatief goed voor?

Overigens is het vrij apart om een sprinter long en short tegelijk te hebben op de AEX !
pi_65765270
De euro viel wat na het rentebesluit wat ongewijzigd was .
pi_65765328
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:52 schreef pberends het volgende:
De euro viel wat na het rentebesluit wat ongewijzigd was .
Idd , gelukkig nog net niet mijn stoploss geraakt
pi_65765359
jammer...stond flink in de plus op mijn vanochtend gekochte longs...na een iets te lange lunch zakt het mooi terug....jammer jammer
pi_65765404
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:55 schreef lammegiraf het volgende:
jammer...stond flink in de plus op mijn vanochtend gekochte longs...na een iets te lange lunch zakt het mooi terug....jammer jammer
Idd, nu een 10% winst op de shorts en -15% op de long.
pi_65765567
Kost geld overboeken van een euro naar dollarrekening transactiekosten op Binck?
pi_65765723
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:36 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

Wat zei die mevrouw in die docu van Frans Bromet ook alweer... vrouwen kunnen beter beleggen?
Wat betreft deze koersdoelen, die neemt toch niemand meer serieus? De enige bank die ik in deze serieus neem wat betreft koersdoelen is G.Sachs
pi_65765890
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:36 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is toch helemaal niet verkeerd? Vanaf 20 maart verkoopadviezen, dus vanaf 15 euro. Huidig: 3 euro.
pi_65765973
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 14:09 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Dit is toch helemaal niet verkeerd? Vanaf 20 maart verkoopadviezen, dus vanaf 15 euro. Huidig: 3 euro.
Het is maar hoe je het bekijkt.
pi_65765983
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 14:00 schreef pberends het volgende:
Kost geld overboeken van een euro naar dollarrekening transactiekosten op Binck?
Niemand? Niemand die waardeloze dollars wil?
pi_65766008
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 14:11 schreef pberends het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het bekijkt.
Hoe bekijk jij het dan
pi_65766064
Feb 05 08:30 Initial Claims
Feb 05 08:30 Productivity-Prel
Feb 05 08:30 Unit Labor Costs
Feb 05 10:00 Factory Orders
  donderdag 5 februari 2009 @ 14:24:36 #197
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65766456
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Rond november / begin december? Of daarna? En dan zit je er nu toch relatief goed voor?

Overigens is het vrij apart om een sprinter long en short tegelijk te hebben op de AEX !
Nee, bij die dip eind januari. Komt de AEX in de range 270-290 dan drop ik die 20% long weer.
The End Times are wild
pi_65766523
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 14:12 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Hoe bekijk jij het dan
Lees: je hebt gelijk.
  donderdag 5 februari 2009 @ 14:35:22 #199
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_65766873
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 14:14 schreef ItaloDancer het volgende:
Feb 05 08:30 Initial Claims
Feb 05 08:30 Productivity-Prel
Feb 05 08:30 Unit Labor Costs
Feb 05 10:00 Factory Orders
VS?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_65766876
pff...wat nu...welke kant gaat dit op?
  donderdag 5 februari 2009 @ 14:35:45 #201
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65766885
De AEX reageert weer eens op iets wat ons totaal niet aangaat: steunaanvragen van een paar Amerikanen.
pi_65767418
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 14:35 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

VS?
Yep.
1
2
3
4
Release             For    Actual  Consensus    Prior  Revised From
Initial Claims    01/31      626K      585K      591K          588K
Productivity-Prel    Q4      3.2%      1.0%      1.5%          1.3%
Unit Labor Costs     Q4      1.8%      3.0%      2.6%          2.8%
  donderdag 5 februari 2009 @ 14:55:10 #203
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_65767590
Crisis, wat voor rendementen halen jullie met die sprinters, lons, turbo's en shorts .
Ik zit beetje te piepelen met 3 a 4% min hier 6 a 7% plus daar.
Jullie knallen er in een paar dagen 100% in de plus bij .

En het klinkt allemaal zo makkelijk .
Al staat me wel vaag een topic bij van een kerel die 35K zuurverdiend spaargeld in een paar dagen zag verdampen .
pi_65767661
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 14:55 schreef bleiblei het volgende:
Crisis, wat voor rendementen halen jullie met die sprinters, lons, turbo's en shorts .

Het is ook makkelijk om een rendement van -70% te halen hoor. No problemo!
pi_65767698
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 14:35 schreef Lemans24 het volgende:
De AEX reageert weer eens op iets wat ons totaal niet aangaat: steunaanvragen van een paar Amerikanen.
quote:
05-02-2009 14:30:00 VS productiviteit (ex-landbouw) KW4 +3,2%; verwachting was +2,0%
05-02-2009 14:30:00 VS arbeidskosten per eenheid KW4 +1,8%; verwachting was +3,0%
05-02-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 31 jan +35.000 naar 626.000
05-02-2009 14:30:00 VS verlengde aanvragen week 24 jan +20.000 naar 4.788.000
05-02-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 24 jan gewijzigd naar 591.000
05-02-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 24 jan waren 588.000
05-02-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 31 jan verwachting was +2.000
Oei, niet eens in de 500 maar in de 600k .
Productiviteitscijfer vind ik wel grappig, hoe kan die opeens 3,2% gestegen zijn?
pi_65767786
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 14:57 schreef pberends het volgende:

[..]

Idd, unilever long met -50% gesloten, gelukkig zat ik goed short op de aex(+50%) en long euro gesloten op (+5%). Al met al toch positieve dag

en crucell gaat ook wel lekker deze week
pi_65767807
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 14:57 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat is dan ook wel weer waar. Alleen is het ook echt niet makkelijk om 70% verlies te pakken. Zelfs daar moet je je best voor doen. Of de hefboom moet gewoon knetterhoog staan ( boven de 30)
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:06:54 #208
36431 bleiblei
pi_65767945
Maar hoe werkt dat mechanisme met die hefbomen e.d. dan?
Of moet ik dan gewoon ff gaan googlen .
pi_65767968
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 14:55 schreef bleiblei het volgende:

Al staat me wel vaag een topic bij van een kerel die 35K zuurverdiend spaargeld in een paar dagen zag verdampen .
Die kerel was toch die stockpro? Volgens mij is ie nu helemaal plat
pi_65768114
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:06 schreef bleiblei het volgende:
Puur fictief: AEX staat precies op 250 punten.

Sprinter AEX130 Long
Stop loss: 130,00
Financieringsniveau: 125,00
Indicatieve hefboom: 2

Long betekent speculeren op een stijging (short op een daling). De sprinter wordt gekilled als de AEX de 130 punten bereikt (=stop loss). Hefboom is 2, dus als de AEX 4 procent stijgt, stijgt je sprinter 8 procent in waarde.
pi_65768145
BoE naar 1%
pi_65768175
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:06 schreef bleiblei het volgende:
www.ingsprinters.nl
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:15:45 #213
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65768273
Die hefboom is meer ter indicatie (ja, vandaar indicatieve hefboom...).
Eigenlijk is het heel simpel met AEX sprintertjes. Heb je er 10, dan is iedere punt stijging/daling van de AEX een euro waard of kost je een euro.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lemans24 op 05-02-2009 15:20:49 ]
pi_65768276
Down tot 4uur denk ik, daarna mss nog wat up richting slot.
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:20:03 #216
36431 bleiblei
pi_65768439
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:11 schreef pberends het volgende:

[..]

Puur fictief: AEX staat precies op 250 punten.

Sprinter AEX130 Long
Stop loss: 130,00
Financieringsniveau: 125,00
Indicatieve hefboom: 2

Long betekent speculeren op een stijging (short op een daling). De sprinter wordt gekilled als de AEX de 130 punten bereikt (=stop loss). Hefboom is 2, dus als de AEX 4 procent stijgt, stijgt je sprinter 8 procent in waarde.
Ah okee, ik snap em... Denk ik.
Het komt op mij een beetje over als een combinatie tussen aandelenhandel en gokken.
pi_65768474
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:15 schreef M.Melandri het volgende:
Gaat er nog iemand long / short voor sluiting? Ik heb mn portefeuille inmiddels weer leeg, en zit weer na te denken
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:21:25 #218
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65768486
quote:
Prima, zolang we maar niet onder de 247 gaan...
pi_65768554
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:20 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Het komt op mij een beetje over als een combinatie tussen aandelenhandel en gokken.
Het is een beetje aandelenhandel, maar dan worden de winsten en verliezen uitvergroot. Ik zou het imho niet proberen als ik jou was, want je lijkt er nauwelijks verstand van te hebben. Zelfs de grote experts hebben er veel moeite mee om de AEX op dag of weekbasis te voorspellen.
pi_65768558
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:20 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Je kunt er consistent / constructief geld mee verdienen op wekelijkse basis mits je discipline toont, winst durft te nemen en verlies durft te nemen. En niet paniekerig in de rondte slaan als je plots -40% staat.
pi_65768577
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:21 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Gaan we er onder vlieg ik short, gaan we er toch boven eindigen wordt het misschien toch weer long. Tenminste dat was mn 1e gedachte.
pi_65768580
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Gaat er nog iemand long / short voor sluiting? Ik heb mn portefeuille inmiddels weer leeg, en zit weer na te denken
Ik wacht nog even af de komende weken, als het dan lager staat stap ik in voor de rally in maart. Maart is historisch sowieso een uitstekende maand. Niet dat dat wat zegt in deze markt maar goed.
pi_65768608
Sprinters kun je eventueel wel een beetje uittesten aangezien je geen transactiekosten hoeft te betalen tot 1maart...
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:29:52 #224
36431 bleiblei
pi_65768774
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:23 schreef pberends het volgende:

[..]

Het is een beetje aandelenhandel, maar dan worden de winsten en verliezen uitvergroot. Ik zou het imho niet proberen als ik jou was, want je lijkt er nauwelijks verstand van te hebben. Zelfs de grote experts hebben er veel moeite mee om de AEX op dag of weekbasis te voorspellen.
Ik vind het zonde van mijn geld om ergens in te stappen zonder het in zijn geheel te begrijpen.
Kortom, als ik daar aan zou beginnen doe ik dat met max 2500 euro, en dan even uitproberen.
Dat verlies kan ik wel nemen. Ga ik niet wakker van liggen.
Maar dan moet ik wel de hele dag erbij kunnen, en ivm. werk is dat op dit moment niet. Kortom, ik volg jullie wel ff .

Ik merk wel dat ik met aandelen moeite heb om verlies te pakken. Zal wel een psychologisch iets zijn .
pi_65768973
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:29 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik vind het zonde van mijn geld om ergens in te stappen zonder het in zijn geheel te begrijpen.
Kortom, als ik daar aan zou beginnen doe ik dat met max 2500 euro, en dan even uitproberen.
Maar dan moet ik wel de hele dag erbij kunnen, en ivm. werk is dat op dit moment niet. Kortom, ik volg jullie wel ff .

Ik merk wel dat ik met aandelen moeite heb om verlies te pakken. Zal wel een psychologisch iets zijn .
Ik denk dat de meeste onder de 2500 euro beleggen in sprinters / turbo's enzo. Als je dat verlies kan nemen is het het wel eens waard om voor een kleiner bedrag puur te speculeren om een daling of een stijging van de AEX. Desnoods in je 'schaduw portefeuille'.
pi_65769093
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:29 schreef bleiblei het volgende:

[..]

om nou meteen met 10K vol in sprinters te gaan lijkt me ook wat link.
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:44:20 #227
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65769286
Het maakt echt niet uit of je er verstand van hebt of niet hoor! Zelfs de grootste experts weten niet wat de AEX op korte termijn gaat doen. Het is enkel een feit dat ze op de hele, hele lange termijn altijd stijgt.
The End Times are wild
pi_65769409
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:44 schreef LXIV het volgende:
Het maakt echt niet uit of je er verstand van hebt of niet hoor! Zelfs de grootste experts weten niet wat de AEX op korte termijn gaat doen. Het is enkel een feit dat ze op de hele, hele lange termijn altijd stijgt.
De mensen die in 1999 ingestapt zijn moeten nog even 20 jaar wachten voordat ze rendement hebben.
pi_65769498
Mijn tactiek is om half 6 kijken hoe de Dow staat, staat ie min dan ga ik short op de AEX, staat ie in de plus dan ga ik long.
pi_65769568
quote:
1e voorspelling klopt, ff kijken of ik een paar longs ga kopen voor 4u..

@TH dat wordt dus long......
pi_65769606
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:47 schreef pberends het volgende:

[..]

De mensen die in 1999 ingestapt zijn moeten nog even 20 jaar wachten voordat ze rendement hebben.
Wat te denken van mensen die in 1990 in de Nikkei zijn ingestapt, die wachten nu al 18!!! jaar om hun verlies weg te werken
pi_65769612
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:47 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik denk dat die mensen inmiddels laid back style jij en ik uitlachen
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:58:32 #233
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65769728
En ineens ruim door de 247...

rendement: -45%. En nota bene kans gehad ze vanmiddag tegen aankoopprijs te verkopen.
pi_65769764
Damn, het gaat nu wel hard zo, ik had mn sprinters short gewoon voor 65% de deur uit kunnen doen.
Als het zo hard blijft gaan en we duikelen onder 246 koop ik shorts bij.
  donderdag 5 februari 2009 @ 16:04:26 #235
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_65769971
05-02-2009 16:00:00 VS fabrieksorders -3,9% in dec; verwachting was -3,4%
05-02-2009 16:00:00 VS fabrieksorders ex-transport -4,4% in dec
05-02-2009 16:00:00 VS fabrieksorders ex-defensie -5,0% in dec
05-02-2009 16:00:00 VS orders duurzame goederen dec bijgesteld naar -3,0% van -2,6%
05-02-2009 16:00:00 VS fabrieksorders nov bijgesteld naar -6,5% van -4,6%
quote:
Fabrieksorders VS dalen harder dan verwacht
05-02-2009 16:02:00

De vraag naar geproduceerde goederen in de Verenigde Staten is in december sterker gedaald dan verwacht. Dit blijkt donderdag uit cijfers van het Amerikaanse ministerie van handel.

De fabrieksorders daalden in december met 3,9%. Economen voorspelden gemiddeld een afname van 3,4%.

Voor november is de afname in fabrieksorders op maandbasis naar beneden bijgesteld naar 6,5%, van de eerder gemelde daling van 4,6%.

Exclusief defensie-orders daalde de vraag naar kapitaalgoederen in december met 5,0%. Exclusief transportorders bedroeg de daling 4,4%.
pi_65770100
05-02-2009 16:00:00 VS fabrieksorders nov bijgesteld naar -6,5% van -4,6%
welja.
pi_65770274
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:52 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

1e voorspelling klopt, ff kijken of ik een paar longs ga kopen voor 4u..

@TH dat wordt dus long......
erin en eruit op aankoopprijs
  donderdag 5 februari 2009 @ 16:13:33 #238
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_65770306
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:21 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Wat gebeurt er dan? Weet jij iets dat wij niet weten?
---
pi_65770340
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 16:13 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Wat gebeurt er dan? Weet jij iets dat wij niet weten?
zijn SL247 is ontploft
  donderdag 5 februari 2009 @ 16:15:58 #240
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_65770377
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 14:58 schreef pberends het volgende:

[..]

[..]

Oei, niet eens in de 500 maar in de 600k .
Productiviteitscijfer vind ik wel grappig, hoe kan die opeens 3,2% gestegen zijn?
Als het productiviteit per werknemer is dan kan die ontslaggolf daar weleens aan bijgedragen hebben.
---
  donderdag 5 februari 2009 @ 16:26:02 #241
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_65770739
quote:
goede gok
---
pi_65770819
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 16:26 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

goede gok
kleine winst op shorts, draai naar long te vroeg eruit
pi_65770885
pfff.... we gaan gewoon zonder enige paniek richting 7000. Was ik nou maar short gegaan bij 9000 en gewoon gebleven. Iedereen zegt dat ook we gaan naar 7000, maar ik heb het lef niet om er naar te handelen.
pi_65771072
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Damn, het gaat nu wel hard zo, ik had mn sprinters short gewoon voor 65% de deur uit kunnen doen.
Als het zo hard blijft gaan en we duikelen onder 246 koop ik shorts bij.
Dus we zijn al 4 uur aan het dalen en dan besluit je opeens short te gaan? Waarop baseer je dit soort beslissingen? Daar ben ik wel benieuwd naar
Is er verder iets speciaal met de 246?
pi_65771148
ik blijf even langs de zijlijn...heb ze wel weer verdiend voor deze week. Nu instappen is wat mij betreft wel heel erg link....
pi_65771185
NOVA Chemicals inc., voor degenen die speculatief zijn ingesteld!
pi_65771300
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 16:34 schreef Gremen het volgende:

[..]

Dus we zijn al 4 uur aan het dalen en dan besluit je opeens short te gaan? Waarop baseer je dit soort beslissingen? Daar ben ik wel benieuwd naar
Is er verder iets speciaal met de 246?
Zie gisteren bijv. We gingen omhoog, maar voor het eind ben ik toch short gegaan omdat we richting een weerstand van 257 gingen. Die hebben we niet gepakt, dus longs met winst ingewisseld voor shorts. Die shorts met winst vanochtend verkocht zoals je ziet vliegt de beurs niet door de grens van 246/247 heen. Daar zit dus zo'n steunpunt, mocht hij er relatief boven blijven ga ik long. Mocht hij er toch door heen zakken, of net op landen ga ik waarschijnlijk shorten. Overigens gooi ik langzamerhand 50% van mn portefeuille naar sprinters/turbo's.
pi_65771420
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 16:29 schreef Dave7 het volgende:
pfff.... we gaan gewoon zonder enige paniek richting 7000. Was ik nou maar short gegaan bij 9000 en gewoon gebleven. Iedereen zegt dat ook we gaan naar 7000, maar ik heb het lef niet om er naar te handelen.
Als iedereen negatief is gaan we meestal juist omhoog. Echter vind ik het nog niet goedkoop genoeg om op korte termijn nu al fors in te stappen.
pi_65771485
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 16:37 schreef Dave7 het volgende:
NOVA Chemicals inc., voor degenen die speculatief zijn ingesteld!
Uhm, ik zie eigenlijk geen reden om in dit aandeel in te stappen. Zit vanaf zomer 2006 al in een dalende trend en heb eigenlijk ook niet zo veel met bedrijven die in de plastische/chemische smurrie zitten
pi_65771634
kon het niet laten...toch long geknald...DJ gaat in de plus eindigen gok ik
pi_65771676
De PPT belegt weer eens met ons mee...

En die amerikanen hebben toch altijd hun mond vol van de vrije markt....
pi_65771748
denk dat de futs morgen rood staan in aanloop naar werkloosheidscijfers
pi_65771804
De futures staan 9 van de 10 keer in het rood als de verliezen beperkt worden cq Wall Straat met een winst sluit .
pi_65771819
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 16:49 schreef lammegiraf het volgende:
kon het niet laten...toch long geknald...DJ gaat in de plus eindigen gok ik
Haha, great minds think alike, heb genoeg winst gehaald afgelopen dagen om toch wat meer risico te nemen. Ik knal ook long mee.
pi_65771886
daagt uit om op het eind weer short te gaan
pi_65771964
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 16:55 schreef M.Melandri het volgende:
Dat ook, maar nu eerst even een kleine 10% winst pakken op de longs
pi_65771973
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 16:55 schreef M.Melandri het volgende:
Ja, maar waar is het eind?
pi_65772051
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 16:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat ook, maar nu eerst even een kleine 10% winst pakken op de longs
balen, voorspelling was precies goed alleen klote longs er veel te vroeg uit
pi_65772052
Mn hele binck raakt in paniek. Mn portefeuille is ineens 500 euro meer waard en mn turbo long staat hoger maar geeft een verlies van 10% aan.
pi_65772074
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 16:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Haha, great minds think alike, heb genoeg winst gehaald afgelopen dagen om toch wat meer risico te nemen. Ik knal ook long mee.
echt gokwerk...neem ze wel mee naar morgen toe...vanavond met nog een beetje spanning naar DJ kijken
pi_65772090
Damn wat een daggrafiek, Amerika haalt ons eens uit 't slop .
pi_65772122
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 16:59 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

echt gokwerk...neem ze wel mee naar morgen toe...vanavond met nog een beetje spanning naar DJ kijken
Oh, spanning en emotie ben ik al wel weer kwijt. Na half 6 is het mooi wat anders doen, en morgen ochtend zien we wel hoe we er voor staan

Het is nu eerst even winst pakken op longs, en daarna kijken wat we voor sluitingstijd doen.
pi_65772145
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 16:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Mn hele binck raakt in paniek. Mn portefeuille is ineens 500 euro meer waard en mn turbo long staat hoger maar geeft een verlies van 10% aan.
Hoo hoo, dat is gewoon een technische fout, je moet niet denken dat je nu meer euro hebt.
pi_65772243
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 17:01 schreef pberends het volgende:

[..]

Hoo hoo, dat is gewoon een technische fout, je moet niet denken dat je nu meer euro hebt.
I know, i know, maar ik merk vaak in het begin van de ochtend en eind van de middag dat die technische fouten oplopen. Vrij irritant, bij alex en bij bijv. rabobank heb je daar minder last van.
pi_65772312
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 17:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

I know, i know, maar ik merk vaak in het begin van de ochtend en eind van de middag dat die technische fouten oplopen. Vrij irritant, bij alex en bij bijv. rabobank heb je daar minder last van.
Binck blijft een schijtbroker.
pi_65772376
shorts erin
pi_65772422
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 17:07 schreef M.Melandri het volgende:
shorts erin
Ik zit nog met mn longs opgescheept, heb er een miezerig winstje van 5% op. Mocht die lager komen knal ik hem met 5% winst eruit.
pi_65772549
Jammer dat de SS247 geknalt is, die was nu nog aardig wat waard geweest .
pi_65772801
dow zakt alweer richting 0 punt
  Redactie Frontpage donderdag 5 februari 2009 @ 17:19:17 #271
4530 crew  Crazy Harry
pi_65772857
En ineens staat AM in de plus...
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_65772941
Gaan we long vanavond, gaan we short vanavond, ik voel een risico momentje opkomen.
pi_65772946
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 17:19 schreef Crazy Harry het volgende:
En ineens staat AM in de plus...
helaas wel.

Ik heb de helft van mijn shorts verkocht. morgen maar weer eens zien.
pi_65773141
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 17:24 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Mja, das nait best Ik heb mn longs nog met winst in mn portefeuille zitten. Mocht het zo door gaan knal ik 20% portfolio in longs in een aantal minuten.
pi_65773318
2/3 shorts eruit(+7%) rest kon ik niet kwijt
pi_65773321
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 17:21 schreef sitting_elfling het volgende:
Gaan we long vanavond, gaan we short vanavond, ik voel een risico momentje opkomen.
Nou ik zit long geknald, fingers crossed voor morgen ochtend
pi_65773381
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 17:32 schreef M.Melandri het volgende:
2/3 shorts eruit(+7%) rest kon ik niet kwijt
Rest kon je niet kwijt? Wat is jouw volume waar je in handelt dan? Ik heb eigenlijk nooit problemen om van mn handeltje af te komen
pi_65773411
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 17:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Rest kon je niet kwijt? Wat is jouw volume waar je in handelt dan? Ik heb eigenlijk nooit problemen om van mn handeltje af te komen
limiet op 1,62 was achteraf de top
pi_65773419
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 17:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

ik zit nog short voor morgen fingers crossed voro morgen....
pi_65773538
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 17:34 schreef edwinh het volgende:

[..]

ik zit nog short voor morgen fingers crossed voro morgen....
Ik heb het wel zo ingesteld dat als hij direct morgen ochtend meer dan -1% in het rood flikkert ik hem er direct uitgooi. Overigens heb ik ook niet de long gepakt met de hoogste hefboom.
pi_65773797
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 17:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb het wel zo ingesteld dat als hij direct morgen ochtend meer dan -1% in het rood flikkert ik hem er direct uitgooi. Overigens heb ik ook niet de long gepakt met de hoogste hefboom.
sja...kan ook nog herstellen in de loop van de dag....zie vandaag. Paniek is een slechte raadgever...hoewel ik mezelf er ook wel eens op betrap hoor.
pi_65774028
quote:
Russia, East Europe Stocks Face ‘Massive’ Drop, Roubini Says

By William Mauldin

Feb. 4 (Bloomberg) -- Russian and eastern European equities may fall further because earnings and other fundamental measures mean little in the current economic turmoil, said Nouriel Roubini, the New York University professor who forecast a U.S. recession two years ago.

“In market dynamics, prices can move far below what fundamentals justify,” Roubini said in an interview in Moscow. “There is still a massive downside for equities in the region.”

Russia’s RTS Index plunged 72 percent last year, its first decline since 2000, as commodity prices fell and capital fled the country amid the country’s worst financial crisis in a decade. The NTX Index of central and eastern European stocks dropped 57 percent in 2008.

“They may stagnate there for a while, and there’s not going to be any recovery,” Roubini said. “For the time being, it’s going to get ugly.”

The RTS is trading at 0.5 times book value, or the net asset value of its 50 companies, lower than the 1.4 times book value for the MSCI Emerging Markets Index, a global benchmark index for developing economies, according to weekly data compiled by Bloomberg.
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601085&sid=aWHaLfV69mFI&refer=europe
pi_65774031
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 17:46 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

sja...kan ook nog herstellen in de loop van de dag....zie vandaag. Paniek is een slechte raadgever...hoewel ik mezelf er ook wel eens op betrap hoor.
Ik noem het geen paniek. Ik trade relatief vaak op een dag, of het nu aandelen, trackers of turbo's zijn. Verlies? Gaan ze de deur uit. Wachten doe ik haast nooit, hopen op beter is een slechte raadgever voor mij. Besides, het feit dat ik relatief in kleine porties trade worden de porties waar ik verlies op lijdt makkelijk overlapt door de trades waar ik winst op haal.
  donderdag 5 februari 2009 @ 18:06:02 #286
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_65774380
Zo een flinke stijging nog op het eind, door Wall Street?
---
pi_65774399
Profeet Koenders laat weer van zich horen:
quote:
AMSTERDAM VANDAAG: AEX sluit lager
05-02-2009 17:54:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amsterdamse beurs is donderdag met verlies gesloten. Zwaargewicht Unilever drukte op de markt na bekendmaking van de jaarcijfers. In de sloturen werd een deel van het verlies goedgemaakt door herstel op Wall Street.

De AEX-index sloot donderdag 0,9% lager op 252,51 punten, de Midkap won 0,9% op 317,70 punten en de Smallcap eindigde 0,1% hoger op 314,98 punten.

"De Amsterdamse beurs volgt de ontwikkelingen op Wall Street exact", zegt handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer. De AEX zakte kort na 15.30 uur naar een dieptepunt van de dag onder de 247 punten. Toen Wall Street de weg naar boven insloeg, volgde het Damrak letterlijk, zegt de handelaar.

Koenders wijst verder op het "zeer slechte cijfer" over de eerste steunaanvragen in de VS, "waar de markt even van schrok". Het aantal aanvragen nam met 35.000 toe naar 626.000, het hoogste niveau sinds 1982. De rest van de dag omschrijft Koenders als mat, met matige volumes.

Verder ging de AEX gebukt onder de koersverliezen van zwaargewicht Unilever, nadat de producent van consumentenproducten de cijfers over het vierde kwartaal bekendmaakte. De markt reageerde teleurgesteld op de dalende marge, druk op de volumes en het uitblijven van een verwachting voor 2009. Het aandeel verloor 6%.

Ook ING en Aegon koersten donderdag lager, net als andere banken en verzekeraars op de Europese beurzen. ING verloor 2,1% en Aegon moest 2,2% prijsgeven. In het middensegment noteerde SNS Reaal 2,2% lager.

De markt reageerde positief op de cijfers van Crucell. Het biotechbedrijf maakte over het vierde kwartaal van 2008 sterke winstcijfers bekend, mede dankzij grote vraag naar het kindervaccin Quinvaxem en een belastingvoordeel. Het aandeel won 2,4%.

Halverwege de handelsdag bracht de Europese Centrale Bank het rentebesluit naar buiten. Zoals verwacht hield de ECB de rente ongewijzigd op 2%. In een toelichting sloot president Jean-Claude Trichet een renteverlaging in maart niet uit. Geen enkele verrassing, oordeelt Koenders.

Voor vrijdag kijkt de handelaar uit naar belangrijke Amerikaanse werkgelegenheidscijfers om 14.30 uur. Economen voorzien een daling van de zogeheten Non-Farm Payrolls met 525.000 en een werkloosheidspercentage van 7,5%. Uit de eurozone komen statistieken voor de industriele productie.

Bedrijfscijfers komen vrijdag van AEX-component Unibail-Rodamco. De vastgoedreus zal naar verwachting een direct beleggingsresultaat over 2008 bekendmaken van EUR786 miljoen, een stijging van 46% ten opzichte van het voorgaande jaar, mede dankzij goede huurindexeringen.

Staatsobligaties noteerden donderdag licht hoger. De euro noteerde 0,1% lager op $1,282.
pi_65775027
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 18:06 schreef pberends het volgende:
Profeet Koenders laat weer van zich horen:
[..]

dit roept ie echt wekelijks
pi_65775878
Why o why ben ik uit de longs gestapt om 17:30...

Ik denk dat ik voor de gein maar eens sprinters ga kopen met een iets veiligere stoploss...242 en 260.
pi_65776102
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 17:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Alvast een kleine 'yay ' voor mogen ochtend
pi_65777224
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 19:00 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Alvast een kleine 'yay ' voor mogen ochtend
ik zal maar niet te hard juichen, gisteren stonden we ook zo in VS en toen ik laat thuis kwam een dikke min.
pi_65777345
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 19:33 schreef edwinh het volgende:

[..]

ik zal maar niet te hard juichen, gisteren stonden we ook zo in VS en toen ik laat thuis kwam een dikke min.
I know, het kan zo de andere kant op gaan. Maarja dat accepteren we ook, 40% winst of 40% verlies morgen, wat het ook moge zijn ik zal niet klagen!
pi_65778048
Denk dat er niet zoveel actie zal zijn vanavond op WS, futs zullen morgen dus doorslaggevend zijn.
pi_65781985
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 19:58 schreef M.Melandri het volgende:
Denk dat er niet zoveel actie zal zijn vanavond op WS, futs zullen morgen dus doorslaggevend zijn.
Het ziet er naar uit dat het toch een mooie ochtend word
  donderdag 5 februari 2009 @ 22:52:25 #296
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65784627
Morgen hogere opening. 85% kans iig.
The End Times are wild
pi_65784737
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 22:52 schreef LXIV het volgende:
Morgen hogere opening. 85% kans iig.
Zo schat ik het zelf ong. ook. Ben blij dat ik long ben gaan zitten voor sluitingstijd.
  donderdag 5 februari 2009 @ 22:56:32 #298
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65784768
De paniek is uit de markt hoor. We hobbelen de komende jaren schoksgewijs omhoog. Dit is mijn derde crash, de vorige 2 keer ging het precies zo.
The End Times are wild
pi_65784789
Hoop op rode futs met dat kleine portie shorts wat ik nog over heb
  donderdag 5 februari 2009 @ 22:59:08 #300
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_65784863
Morgen een groene dag?
---