Ik heb geen andere nationaliteit dan de Nederlandse, woon wel in het buitenland. Als ik dan mijn paspoort niet verleng voor 10 jaar verlies ik dan alsnog mijn Nederlandse nationaliteit?quote:Op woensdag 4 februari 2009 00:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Als je een andere nationaliteit hebt naast de Nederlandse, dan kun je als je 10 jaar lang je paspoort niet verlengd de Nederlandse nationaliteit kwijtraken, tenzij je een "verklaring van Nederlanderschap" aanvraagt middels het consulaat. Ben je alleen Nederlander, dan raak je die nationaliteit nooit kwijt natuurlijk.
Als je dus een jaartje of twee te laat bent ofzo omdat je er toevallig achter kwam dat ie al in 2007 verliep, dan kun je dus zonder enkel probleem je paspoort verlengen.
Dat is wel wat ikm eruit lees.quote:Op woensdag 4 februari 2009 04:37 schreef breaky het volgende:
Om even maartena uit het vorige topic te quoten:
[..]
Ik heb geen andere nationaliteit dan de Nederlandse, woon wel in het buitenland. Als ik dan mijn paspoort niet verleng voor 10 jaar verlies ik dan alsnog mijn Nederlandse nationaliteit?
Ik kan pas na 10 jaar een Laotiaanse ID kaart gaan aanvragen...maar dan heb ik volgens mij nog steeds niet de Laotiaanse nationaliteit (Alleen handig voor in Laos trouwens)quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:45 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat is wel wat ikm eruit lees.
Handig dat je 10 jaar lang kan vergeten te verlengen in geval van meerdere nationaliteiten.
Nee. Je kunt nooit de Nederlandse nationaliteit verliezen als je daardoor staatsloos wordt. Het is alleen van belang even op te letten als je twee nationaliteiten hebt zoals ik.quote:Op woensdag 4 februari 2009 04:37 schreef breaky het volgende:
Ik heb geen andere nationaliteit dan de Nederlandse, woon wel in het buitenland. Als ik dan mijn paspoort niet verleng voor 10 jaar verlies ik dan alsnog mijn Nederlandse nationaliteit?
Dat doe je al jaren toch? Wordt het niet eens tijd voor een verblijfsvergunning? Is dat echt ZO moeilijk te regelen in Argentinië, of heb je daar andere redenen voor?quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:27 schreef flipsen het volgende:
Aangezien ik nog gewoon toerist ben en iedere 3 maanden even de grens overwip, kan ik mijn paspoort maar beter niet laten verlopen
Of een familie noodgeval. Ik zou het mezelf niet kunnen vergeven als ik te horen krijg dat mijn vader overlijdt, en ik niet naar de begrafenis kan 3 dagen later omdat mijn paspoort verlopen is.....quote:Op woensdag 4 februari 2009 12:56 schreef breaky het volgende:
Paspoort niet verlengen is zoiezo niet handig voor mij: Stel je hebt een enorme zin in zuurkool stampot met verse rookworst, dan duurt het nog wel een tijdje voor dat je dan weer in Nederland bent.![]()
Tis nog even goedkoper om het niet te doenquote:Op woensdag 4 februari 2009 21:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat doe je al jaren toch? Wordt het niet eens tijd voor een verblijfsvergunning? Is dat echt ZO moeilijk te regelen in Argentinië, of heb je daar andere redenen voor?
Ze staken omdat de crisis de schuld van Sarkozy is. Zoiets.quote:Op woensdag 4 februari 2009 00:01 schreef Fogel het volgende:
Wie is er nu weer aan het staken daar, en waarom?
Krijg je nooit vragen?quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:27 schreef flipsen het volgende:
Aangezien ik nog gewoon toerist ben en iedere 3 maanden even de grens overwip, kan ik mijn paspoort maar beter niet laten verlopen
Nope, heb het zelf wel eens aan die lui bij de grens gevraagd (uiteraard nadat ik mijn stempeltje weer hadquote:Op vrijdag 6 februari 2009 03:33 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Krijg je nooit vragen?
Hier in India werkt die truuk echt niet.
Over exen gesproken. Ik heb ook een keer een staking voor de kiezen gehad terwijl ik het net uit had gemaakt met m'n vriend. Ik zat al in het vliegtuig naar A'dam toen we te horen kregen dat we een tussenstop in Parijs zouden maken en vandaar niet verder konden vanwege stakend personeel daar....quote:Op vrijdag 6 februari 2009 03:19 schreef breaky het volgende:
Ja ik weet nog goed dat ik in Parijs was met een ex van mij...terug naar Nederland met de trein kon niet...want ze staakten!![]()
Daar ging mijn kans om eens een keer met de Thalys/TGV te kunnen rijden!![]()
Dan maar in een krappe Eurolines bus...![]()
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 02:43 schreef maartena het volgende:
Volgens mij moet je als je een cursus staken wil, inderdaad naar Frankrijk gaan....
Ja precies, die dus.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:44 schreef maartena het volgende:
Ja, ik stond en keer drie uur stil in de auto ergens tussen Lille en Parijs..... omdat de truckers weer eens boos waren op de regering voor een en ander, en de hoge diesel prijzen natuurlijk..... Hoppa, snelweg blokkeren dan maar.
Het komt ook wel eens voor dat het halve vliegverkeer in Europa ontregeld is omdat de vluchtbegeleiders in alle grote Franse steden aan het staken zijn enzo.....
The more things change, the more things stay the same.....
Tja....dit is mischien net zoiets als de Zweedse kok bij de muppet show. Iedereen vond die harstikke grappig behalve de Zweden zelf!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:14 schreef Fogel het volgende:
Een Noorse interpretatie van een Nederlands lied.
Zien er wel tof uit, maar ik ken ze niet.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:59 schreef Fogel het volgende:
Voor de mensen in gebieden met sneeuw: hebben jullie deze al getest? http://www.snobootz.com/
Ik mag hier elk jaar een "business visa" aanschaffen en elk jaar veranderen de regels weer..of niet.quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:00 schreef Fogel het volgende:
Werk en verblijsvergunning aangevraagd vandaag (en eindelijk een opgehaald die ik sinds mei 08 'zo spoedig mogelijk' op moest halen). De nieuwe is 25 jaar geldig indien mijn aanvraag gehonoreerd word
Dat hoor ik dus van iedereen die weer terug gaat naar Nederland.... zelfs mijn zusje, die 3 jaar lang in het op 1 na armste land ter wereld woonde (Oost-Timor) is weer in Nederland.... en ze is blij met Westerse beschaving, maar volgens mij is ze niet echt blij met Nederlandquote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:18 schreef Euc- het volgende:
Blegh, na 7 maanden in de UAE, valt Nederland toch wel weer vies tegen zeg, gelukkig maar voor een paar maandjes (hopelijk..)
ik ga ramen wassen?quote:
quote:Op maandag 6 april 2009 17:53 schreef compier het volgende:
[..]
ik ga ramen wassen?
I'm a washing windowsprecies!
Daar is het toch te warm voor, daar?quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:57 schreef reem het volgende:
iemand nog een kogelvrijvest te leen?
quote:Op maandag 6 april 2009 00:56 schreef Bora-Bora het volgende:
Deze maand al sneeuw gehad, Fogel?
In welke stad in Z-Afrika woon je?quote:Op woensdag 8 april 2009 06:02 schreef RPG het volgende:
wees maar blij met jullie lenteik ga nu de herfst in
Wat voor temperaturen krijg je dan in de winter?quote:Op woensdag 8 april 2009 06:02 schreef RPG het volgende:
wees maar blij met jullie lenteik ga nu de herfst in
Oja inderdaad, dan woon je behoorlijk noordelijk!quote:Op woensdag 8 april 2009 17:37 schreef Fogel het volgende:
[..]
maar dat is op zich niet zo raar als je je op 600-1200 meter hoogte bevind rond het grensgebied Noorwegen-Zweden.
Waar ik woon is de sneeuw nu bijna weggesmolten, maar ik wacht nog even met de zomerbanden...
Indd, dat had ik al eerder over Caracas gehoord. Verbazend zeg, al die regen!quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:38 schreef reem het volgende:
Nee joh, Caracas is de stad van de eeuwige lente. Het ligt in een vallei op 1000m hoogte, en heeft een heel fijn microklimaat. Het is meestal rond de 20-25 graden, met af en toe een uitschieter. Wel veel buien, maargoed - ik werk toch binnen.
Da's nog wel te doen dan.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:09 schreef RPG het volgende:
heb zelf nog geen winter hier doorgebracht dit wordt mijn eerste. Maar ze zeggen in de koudste maanden het tussen de 4 en de 16 graden is
quote:Op woensdag 8 april 2009 22:09 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Oja inderdaad, dan woon je behoorlijk noordelijk!
Dan snap ik ook beter waarom je zo'n heerlijk *uche* klimaat hebt.
Neuhhhhhh........quote:Op woensdag 8 april 2009 22:24 schreef Fogel het volgende:
[..]
ik woon 400-500km ten zuiden van de poolcircel, is helemaal niet zo noordelijk
Goeie instelling!!quote:Op woensdag 8 april 2009 22:16 schreef RPG het volgende:
Voor werk maar meer omdat ik gewoon fijn de wereld over wil reizen en ik dan overal een jaarjte werk en dan weer verder trek.
Er was wel al eerder een Fok!ker, maar aangezien hij weer vertrokken is, staat 'ie niet meer in het lijstje.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:50 schreef RPG het volgende:
volgens de kaart ben ik de enige in afrika van fokTerwijl het zo'n mooi continent is
quote:Op woensdag 15 april 2009 01:49 schreef breaky het volgende:
Nog allemaal gelukkig nieuw jaar gewenst vanuit Laos!
Het rijbewijs voldoet niet als je de grens overgaat en daar heb ik nogal eens last van...quote:Op donderdag 23 april 2009 14:27 schreef Bora-Bora het volgende:
Als identiteitspapier is de ID-kaart indd wel een stuk praktischer dan het paspoort;
mede omdat in sommige landen het rijbewijs niet voldoet.
Grinnn, lekker uitgeleefd?quote:Op maandag 15 juni 2009 11:10 schreef breaky het volgende:
*Schopje*
Rustig dagje vandaag dus tijd om lekker te kliederen op Fok.
Lekker gespammed in GC en ONZquote:
hehe, thanks, kan het wel gebruiken, zeker nu mn stagebegeleider niet terugmailt en ik niet echt verder kan werken. Het regent wel de hele dag, da's goed, krijg ik in ieder geval geen zin om naar buiten te gaan!quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:42 schreef Bora-Bora het volgende:
Nou, die scriptie zal wel lekker hard opschieten!
(Sterkte!)
Ik wil en ga Europa wel uit, maar binnen Europa is het veel makkelijker omdat je de ID kaart in je portemonnee kan houden. Daarnaast kan je er in Europa overal mee indentificeren, dat gaat met alleen je (Britse) rijbewijs veel moeilijker.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:58 schreef maartena het volgende:
ID kaart doe ik niet aan, dat is alleen voor mensen die Europa niet uit willen.
Maar kun je dan een ID kaart EN een paspoort tegelijk hebben? Of heb je een tweede nationaliteit? Ik zou ook wel zo'n ID kaart kunnen nemen, en reizen op Amerikaans paspoort..... alleen kan ik bij het consulaat in Los Angeles natuurlijk geen ID kaart aanvragen, en sta ik niet ingeschreven in NL.quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:02 schreef Individual het volgende:
Ik wil en ga Europa wel uit, maar binnen Europa is het veel makkelijker omdat je de ID kaart in je portemonnee kan houden. Daarnaast kan je er in Europa overal mee indentificeren, dat gaat met alleen je (Britse) rijbewijs veel moeilijker.
Ja, dat kan, ik heb zowel een ID-kaart als een paspoort, beiden bij het consulaat aangevraagd.quote:Op woensdag 24 juni 2009 04:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar kun je dan een ID kaart EN een paspoort tegelijk hebben? Of heb je een tweede nationaliteit? Ik zou ook wel zo'n ID kaart kunnen nemen, en reizen op Amerikaans paspoort..... alleen kan ik bij het consulaat in Los Angeles natuurlijk geen ID kaart aanvragen, en sta ik niet ingeschreven in NL.
Een Europees consulaat. Ik denk niet dat ik er hier eentje kan aanvragen..... En ik heb em hier ook niet nodig, mijn rijbewijs is in Canada en de VS geldige ID.quote:Op woensdag 24 juni 2009 07:03 schreef Fogel het volgende:
Ja, dat kan, ik heb zowel een ID-kaart als een paspoort, beiden bij het consulaat aangevraagd.
Nee, het zou ook alleen nuttig kunnen zijn voor Europa eventueel, want hier in de VS is het rijbewijs van een staat tevens de officiele ID kaart van die staat, en die draag ik dagelijks op zak.quote:Mijn ervaring is trouwens dat in de VS de ID-kaart niet erkend wordt (bij kroegen en supermarkten - als ik alcohol wilde kopen), dus erg nuttig is het waarschijnlijk niet voor je.
OK, goed punt, het is een Europese ID kaart.quote:Op woensdag 24 juni 2009 07:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Een Europees consulaat. Ik denk niet dat ik er hier eentje kan aanvragen..... En ik heb em hier ook niet nodig, mijn rijbewijs is in Canada en de VS geldige ID.
[..]
Nee, het zou ook alleen nuttig kunnen zijn voor Europa eventueel, want hier in de VS is het rijbewijs van een staat tevens de officiele ID kaart van die staat, en die draag ik dagelijks op zak.
Volgens mij mag je zelfs 2 NL paspoorten (ivm reizen naar het Midden Oosten) en een ID kaart tegelijk hebben. Het lijkt me voor mensen die niet in Europa wonen idd niet een aanwinst om een ID kaart te hebben of je zou je veel in Europa moeten bevinden.quote:Op woensdag 24 juni 2009 04:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar kun je dan een ID kaart EN een paspoort tegelijk hebben? Of heb je een tweede nationaliteit? Ik zou ook wel zo'n ID kaart kunnen nemen, en reizen op Amerikaans paspoort..... alleen kan ik bij het consulaat in Los Angeles natuurlijk geen ID kaart aanvragen, en sta ik niet ingeschreven in NL.
Ik denk dat Nederland nog geluk heeft dat de ID kaart in de EU geaccepteerd word....zover ik weet zijn ID kaarten meestal alleen maar nationaal te gebruiken.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:51 schreef Individual het volgende:
[..]
Volgens mij mag je zelfs 2 NL paspoorten (ivm reizen naar het Midden Oosten) en een ID kaart tegelijk hebben. Het lijkt me voor mensen die niet in Europa wonen idd niet een aanwinst om een ID kaart te hebben of je zou je veel in Europa moeten bevinden.
Precies. En ik ben nog nooit om ID gevraagd, behalve bij de Douane om naar binnen te komen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 07:12 schreef Fogel het volgende:
OK, goed punt, het is een Europese ID kaart.
Mijn rijbewijs en zelfs mijn bankpas (met persoonnummer en foto) gelden als ID in Noorwegen en volgens mij zelfs ook in Zweden en Denemarken.
Als jij in Europa bent, heb je je paspoort toch wel bij je, dus waarom zou je dan ook nog een ID-kaart mee willen nemen? Zo vaak ben je er waarschijnlijk niet
quote:Op maandag 27 juli 2009 20:17 schreef remlof het volgende:
De Mexicaanse Griep is allang niet meer een 'ver van je bed-show'. Nu ook in Nederland mensen besmet raken met het virus, waaraan in het buitenland al mensen zijn overleden, is het belangrijk goed geïnformeerd te blijven over de griep.
Daarom opent FOK! onder de naam FLU een speciaal subforum waar je alles kunt vinden over de Mexicaanse Griep. Waar heerst het, wie heeft het, wat zijn de symptonen en hoe kun je het krjgen: zomaar een paar onderwerpen die je in FLU kunt tegenkomen.
En het mooie is, in FLU hoef je geen mondkapje op!
Re, jogy en FiveHorizons zijn de moderators en heten jullie van harte welkom in Mexicaanse griep
Wil je in Azie blijven of zou je Noord-Europa ook kunnen overleven?quote:Op donderdag 30 juli 2009 03:55 schreef Libris het volgende:
En ik ga vandaag een sollicitatiebrief opsturen, na 6 jaar lesgeven is het misschien wel tijd voor iets anders en ik zag een leuke baan langskomen.
Ik zou denk ik haast overal wel kunnen overleven, maar deze sollicitatie is wel voor een baan in Singapore. Misschien op termijn wel terug naar Europa.quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:34 schreef Fogel het volgende:
[..]
Wil je in Azie blijven of zou je Noord-Europa ook kunnen overleven?
Dank, Singapore is een eiland, dus de grens kan makkelijk bewaakt worden. Vanwege het prijsverschil van onder meer sigaretten en dvd's is het aanlokkelijk om die van Maleisie mee te nemen. Een jaar geleden was de grens nog veel strenger omdat er een terrorist ontsnapt was in Singapore die waarschijnlijk wel het land uit wilde. Hij heeft het uiteindelijk wel gered (door de Straits tussen Maleisie en Singapore over te zwemmen), maar hij is eerder dit jaar in Maleisie opgepakt.quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:19 schreef Draz het volgende:
Succes Libris
Waardoor is de grens zo strict? Wordt iedere persoon doorgelicht en gechecked e.d.?
op wat voor baan heb je gesolliciteerd en waar?quote:Op donderdag 30 juli 2009 03:55 schreef Libris het volgende:
Ook even een updateje uit Singapore.
Vorige week weer even naar Maleisie geweest om uit eten te gaan. De grens tussen Singapore en Maleisie is behoorlijk strict en je doet er zo'n 45 minuten over om de grens over te komen. Maar het is er een stuk goedkoper en meteen een vrij andere wereld.
Afgelopen twee dagen heb ik een groep van 20 Brazilianen les gegeven, erg leuk voor de verandering en mooi om de verschillen en overeenkomsten te zien in cultuur.
En ik ga vandaag een sollicitatiebrief opsturen, na 6 jaar lesgeven is het misschien wel tijd voor iets anders en ik zag een leuke baan langskomen.
Laat me raden: jij gaat binnenkort een tripje doen naar de VS?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:09 schreef Fogel het volgende:
Popo, woon je een beetje in de buurt van Willard Airport, Ill.?
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:24 schreef reem het volgende:
In Dec, 2010 ben ik sws in Argentina vanwege een bruiloft, dat gaat wel lukken. Maar dat is meer vakantie. En niet incl werk(vergunning).
Volgende maand weet ik het zeker.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:52 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Laat me raden: jij gaat binnenkort een tripje doen naar de VS?
Ligt eraan of popo dat wel wil natuurlijk, en of het allemaal in mijn en zijn schema past.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:08 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
We verwachten wel foto's dan hè, in het geval van een mini-meet!
Hee, ik heb maar 1 weekend tot mijn beschikking, ben blij dat ik het in ieder geval in overweging neem om naar je toe te komenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:45 schreef flipsen het volgende:
Wordt krapjes dan hoor, 4 december vliegen, 5 december aankomen op BsAs en dan gelijk door naar Bariloche? Theoretisch gezien ís het mogelijk, en ik denk dat je toch alleen voor het feest en eten (asado uiteraard) komt
Dat laat ik nog even in het midden, maar wel in Singapore.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:49 schreef Shivo het volgende:
[..]
op wat voor baan heb je gesolliciteerd en waar?
We hebben al tickets gevonden rond de 800 euroquote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:59 schreef Bora-Bora het volgende:
Ja, want het is natuurlijk wel een super-actie, zo "even langs komen waaien" vanuit de VS!
Maargoed, 1200¤ is indd van de gekke voor zo'n uitstapje!
Maar dat was niet helemaal heen en weer tot BRC toch?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:58 schreef flipsen het volgende:
[..]
We hebben al tickets gevonden rond de 800 euro
Daar had ik ook al last van toen ik kerst wilde vieren in Benavidez (vlakbij BsAs) en O&N in Fortaleza. Ik heb toen mijn ticket via een reisbureau moeten boeken omdat via internet alles al was volgeboekt. De reden daarvoor is dat de Zuid Amerikanen uit Europa massaal naar huis vliegen om kerst te vieren.quote:
Ja dat was idd geluk hebben! Ik zat al tegen prijzen van £1600 aan te hikken alleen maar naar EZE toe voordat JourneyLatinAmerica mij deze vluchten aanbood! Ben diezelfde vakantie ook nog naar Iguacu heen-en-weer gevlogen dus best wat vliegen in 3 die weken. Een van de betere vakanties ooit!quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:04 schreef reem het volgende:
1200 EUR voor die drie vluchten bijelkaar zou ik niet duur noemen. Als de goedkope stoelen zijn volgeboekt betaal je dat soms al voor een retourtje Europa - EZE
Wat is de afkorting (en evt naam) van het vliegveld voor Iguaçu trouwens? Dat is toch echt een must, als je daar toch bent.quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:14 schreef Individual het volgende:
[..]
Ja dat was idd geluk hebben! Ik zat al tegen prijzen van £1600 aan te hikken alleen maar naar EZE toe voordat JourneyLatinAmerica mij deze vluchten aanbood! Ben diezelfde vakantie ook nog naar Iguacu heen-en-weer gevlogen dus best wat vliegen in 3 die weken. Een van de betere vakanties ooit!
Okee, ik zal verder ook gaan kijken in die richtingen. Bedankt voor de tip!quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:00 schreef flipsen het volgende:
Vertrek vanaf Brussel wil ook nog wel eens helpen Bora... Maar Dusseldorf blijft momenteel de beste aanbiediingen hebben. Ook rechtstreeks vanaf London lukt nog wel eens trouwens en een lowcost ticket naar London kost weinig natuurlijk. En uiteraard flink met vertrek- en aankomstdagen rommelen, woensdag is toch vaak het goedkoopst...
Niet als het gaat over een appeltaart-ontwenningsverschijnselen vertonende desperate KAAskop in het barbaarse buitenland natuurlijk!quote:En een appeltaart-post hoort natuurlijk in HTL!
Het is te indrukwekkend om te missen idd. Als je er ben tijdens volle maan kan je ook een nachtexcursie nemen en dat is ook zeer de moeite waard!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 02:15 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Wat is de afkorting (en evt naam) van het vliegveld voor Iguaçu trouwens? Dat is toch echt een must, als je daar toch bent.
Ah bedankt voor de tips!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:29 schreef Individual het volgende:
[..]
Het is te indrukwekkend om te missen idd. Als je er ben tijdens volle maan kan je ook een nachtexcursie nemen en dat is ook zeer de moeite waard!
Er zijn 2 vliegvelden, 1 in Argentinie (IGR) en 1 in Brazilie (IGU). Ik ben van Jorge Newbery Airport in BsAs (AEP) naar IGR gevlogen.
Het werd me door bevriende mede toeristen verteld dat ze een volle maan excursie gingen doen die nacht dus ik heb me ook maar aangemeld. Voor die excursie werden we heen-en-weer gependeld in een klein busje. Ik zat in een hotel aan de Argentijnse kant op zo'n 300m van het drielandenpunt. (Argentinie, Brazilie en Paraguay)quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:39 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ah bedankt voor de tips!![]()
Dat van die nachtexcursie is indd niet zo bekend. Maar hoe overnacht je dan? Zijn er daar hotels in de buurt?
(Ja sorry N00bje hè..)
Volgens mij is het in geval van die Marokkanen zo, dat de inkomsten-genieter, wel in Nederland moet werken en in Nederland belasting moet betalen om in aanmerking te komen voor kinderbijslag. Volgens mij is het dus zo dat een Marokkaan die een vrouw en kinderen IN Marokko heeft, maar zelf in Nederland woont/werkt, dus kinderbijslag kan krijgen, juist omdat hij als werknemer belasting betaald in Nederland.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:27 schreef Fogel het volgende:
On het topic maar weer eens leven in te blazen... krijgen jullie Nederlandse kinderbijslag in het land waar je woont? (naar aanleiding van: Minder kinderbijslag naar Marokko... ! )
Ik krijg 0 van de Nederlandse staat, maar ik heb dan ook nooit wat aangevraagd en heb zelfs geen idee of ik het wel aan zou kunnen vragen (en mocht het zo zijn dat ik iets aan zou kunnen vragen mogen ze het geld lekker houden).
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Volgens mij is het in geval van die Marokkanen zo, dat de inkomsten-genieter, wel in Nederland moet werken en in Nederland belasting moet betalen om in aanmerking te komen voor kinderbijslag. Volgens mij is het dus zo dat een Marokkaan die een vrouw en kinderen IN Marokko heeft, maar zelf in Nederland woont/werkt, dus kinderbijslag kan krijgen, juist omdat hij als werknemer belasting betaald in Nederland.
Volgens jou ja... maar het zou me niks verbazen als ik (naja, mijn vrouw krijgt de kinderbijslag, dat is standaard hier) naast Noorse kinderbijslag ook nog eens recht zou kunnen hebben op Nederlandse.quote:Jij, als werker in Noorwegen, en belastingbetaler in Noorwegen, kan alleen de kinderbijslag van de Noorse overheid genieten volgens mij - als er zoiets is in Noorwegen.
Bedankt voor je input. Ik wist niet dat het Iguazu z0 enorm was dat je er 2 dagen voor nodig hebt! Ben je het na één volle dag nog niet 'zat' dan? Of blijft het spectaculair?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:31 schreef flipsen het volgende:
Iguazú is inderdaad iets wat je niet mag overslaan, maar El Calafate ook niet to be honest... Iguazú kan je ook met een zeer luxe nachtbus doen vanuit Buenos Aires, je hebt er bussen bij waarbij de stoelen volledig plat gaan. Scheelt toch weer een paar pesos, want buitenlandse toeristen betalen veel meer voor binnenlandse vluchten dan de Argentijnen...
Als je naar Iguazú gaat raad ik aan om in het Argentijnse plaatsje Puerto Iguazú te overnachten (vele hotels, hostels, B&B´s). Dit plaatsje is stukken gezelliger dan de onpersoonlijkse stad Foz do Iguacu aan de Braziliaanse kant. Om de watervallen te bezoeken heb je zeker 2 dagen nodig, één hele dag (liever nog 2) voor de Argentijnse kant, een halve dag voor de Braziliaanse kant (eventueel te combineren met een bezoek aan ´s werelds grootste waterkrachtcentrale vlakbij). Uiteraard kan ik wel een leuke offerte voor je maken voor een geheel georganiseerde rondreis
RapaNui is inderdaad erg duur, LAN is de enige die vluchten daarop uitvoert volgens mij, en dat weten ze maar al te goed helaas. Sowieso zijn vluchten in Chili vaak een stuk duurder dan in Argentinie.
1) Oliequote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:35 schreef maartena het volgende:
Mexicanen doen dat trouwens ook massaal hier in de VS. Vrouw en kinderen zitten in Mexico, Mexicaan werkt hier of illegaal, of via een werk visum legaal. Naast het normale loon zijn er vaak allerlei subsidies waar (legale) werknemers gebruik van kunnen maken, alhoewel er niet zoiets bestaat als kinderbijslag.
Wel kun je staats-gesponsorde "coupons" krijgen (tegenwoordig gewoon op een elektronische kaart) waar je bij supermarkten en kledingwinkels bepaalde producten gratis of tegen een sterk gereduceerde prijs kunt kopen. Het gaat dan om levenstandaarden, en om er voor te zorgen dat de kinderen goede voeding en kleding krijgen.... dus melk, luiers, babyvoedsel, etc, etc. Je kunt dus niet zoals in Nederland de kinderbijslag voor je zomervakantie gaan gebruiken.
Hoe dan ook, elke vrijdag staan er weer LANGE, LANGE rijen (naar buiten en om de hoek van het gebouw) bij de Western Unions, allemaal Mexicanen die dus geld naar het thuisland sturen.
Wat veel mensen niet weten is dat het toerisme in Mexico de 2e bron van inkomsten is.... en dat de grootste bron van inkomsten Mexicanen uit de VS zijn die geld opsturen.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
7½ week totale rondreis, eerst 2½ week Brazilie , en daarna bijna 5 weken Arg.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 03:34 schreef Bora-Bora het volgende:
@Luciano: klinkt indd wel top allemaal! Mooie pic ook!![]()
Maar wat zitten daar veel hotels zeg: daar had ik echt geen idee van!
Jammer van die ex, ja!Heb je er indertijd een hoop bezichtigd, in Argentinië? (Mazzelaar!)
Iets van 219 dollar zie ik staan NU .quote:Op woensdag 26 augustus 2009 03:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Denk niet dat het nu 300 dollar per kamer kost
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hadden het er al over op MSN. Kijken of het gaat lukken, even naar de Dutch Village de klompendans bekijken. Je zit 'maar' 500 km zuidwest van mij.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:17 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ligt eraan of popo dat wel wil natuurlijk, en of het allemaal in mijn en zijn schema past.
Misschien (goedkoopste ticket wat ik vond voor een weekend was 1200¤, da's me een beetje te gortig) kan ik zelfs nog even bij flipsen op bezoek in Argentinie voor zijn trouwpartij, ben dan toch aan de goede kant van de plas en ben 4 dec klaar in de VS
Bakken ze er ook stroopwafels?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 04:13 schreef popolon het volgende:
[..]
We hadden het er al over op MSN. Kijken of het gaat lukken, even naar de Dutch Village de klompendans bekijken. Je zit 'maar' 500 km zuidwest van mij.
Ga je naar de VS om stroopwafels te eten!quote:
Waar zie jij dat? Want de standaard kamer kost al US$324 (hoogseizoen, dat wel) via jouw link. De rack-prijzen van vorig jaar waren US$385 (std, jungleview), US$445 (std, falls view) en US$559 (Suite falls view). En uiteraard komt daar nog de 21% IVA (BTW) bijquote:Op woensdag 26 augustus 2009 03:55 schreef luciano het volgende:
[..]
Iets van 219 dollar zie ik staan NU .
Hier in de VS niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:21 schreef Gaoxing het volgende:
Starbuck's heeft stroopwafels!
Hier in Thailand tenminste wel
Als ik de link aanklik , dan klik ik daarna op beschikbaarheid checken . Aankomstdatum 28 augustus / vertrekdatum 31 augustus ( 3 nachten voor 1 kamer met 2 personen laagseizoen dus ) , en dan krijg ik als prijs per nacht 219 dollar x 3 = 657 dollar ( ik heb evt een screenshotje gemaakt hiervan )quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:53 schreef flipsen het volgende:
[..]
Waar zie jij dat? Want de standaard kamer kost al US$324 (hoogseizoen, dat wel) via jouw link. De rack-prijzen van vorig jaar waren US$385 (std, jungleview), US$445 (std, falls view) en US$559 (Suite falls view). En uiteraard komt daar nog de 21% IVA (BTW) bij
Ik heb ze hier bij een klein SPAR-winkeltje gevonden, maar ik weet niet of dat bij alle winkels van de keten het geval is..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:21 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Starbuck's heeft stroopwafels!
Hier in Thailand tenminste wel
Veelbewogen reis zeg! Laten we zeggen dat het passioneel was tussen jullie!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 04:20 schreef luciano het volgende:
Als ik dezelfde periode als in 2005 neem , dan betaal ik voor 2 personen / 1 kamer dus $ 897 alleen al voor de kamer , ZONDER ontbijt overigens ook nog eens !
TOEN had ik ook nog entree voor het park erbij EN ontbijt EN de vlucht voor 2 personen Rosario >> BsAs >> Iguazu voor $ 1055
![]()
saillant detail .......... ik kreeg op dag 2 bonje met mijn liefje , en heb de 2 laatste dagen alleen doorgebracht daar. ZIJ heeft een 1 persoonskamer geboekt, en heeft de receptie gevraagd mij NIET te vertellen welke kamer.
De excursie naar de Braziliaanse zijde heb ik die dag alleen moeten doen toen , en toen ik terugkwam was ze dus " vertrokken " ( naar een andere geheime kamer![]()
Alleen heb ik toch weten te achterhalen welke kamer, en heb haar netjes met rust gelaten, alleen heb ik ook nog deze extra kamer voor haar betaald zonder dat ze het wist ( daar kwam ze dus later die dag achter voor 1 nacht, want ze ging ook nog eens 1 dag eerder weg middels een omgeboekte vlucht ........ )
Was 1 van de mindere momenten in mijn vakantie. Ik logeerde bij haar thuis, dus heb toen ook nog eens vanuit Iguazu een bos met ongeveer 45 rode rozen laten bezorgen op haar adres![]()
Later die dag heb ik haar gebeld, en toen vertelde ze dat ik "gewoon " mijn vakantie af kon maken en bij haar blijven logeren, maar toen heb ik haar verteld dat ik dat valleen wilde doen als we onze ruzie direkt per telefoon alvast zouden proberen uit te praten, wat ook is gelukt. Ze is me netjes op het vliegveld van Rosario de volgende dag op komen halen, en na wat andas a la jeweetwels de mi madre kwam alles uiteindelijk toch weer goed![]()
( daarna nog 2 ruzies gehad, en toch is ze nog naar Nederland gekomen na mijn vakantie toen. Alleen in Nederland ging het alweer fout binnen 48 !!!!! uur, en is ze weer teruggegaan naar Arg..... einde " relatie " )
Je maakt nog eens wat mee op deze manier![]()
![]()
![]()
Maar geen seconde spijt van deze mooie reis en haar gezelschap als gids / vertaler / en bedmaatje ( op een respectvolle manier bedoeld voor de nietverstaanders onder ons. )
Life sux sometimes helaas.
Geen mierenbeet? Die krijgen zon' fijn puskopje.quote:Op vrijdag 11 september 2009 00:41 schreef Bora-Bora het volgende:
(en sinds ik eraan gezeten heb, zitten er vochtbultjes op.......help?...
)
quote:Op vrijdag 11 september 2009 01:33 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Geen mierenbeet? Die krijgen zon' fijn puskopje.
Het is hier 22:00, dus nét etenstijdquote:Op vrijdag 11 september 2009 01:52 schreef Bora-Bora het volgende:
(Je moet ook niet eten op van die rare tijdstippen!)
Grapjuh!quote:Op vrijdag 11 september 2009 03:02 schreef flipsen het volgende:
[..]
Het is hier 22:00, dus nét etenstijd
Ja, daar houden ze indd niet van.quote:Op vrijdag 11 september 2009 08:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waaien die muggen dan weg?
Eet de gemiddelde Argentijn dan zelfs nog vroeger dan de gemiddelde Nederlander??quote:Op vrijdag 11 september 2009 04:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Avondeten meestal rond een uur of 5, lekker rustig overal
Laotianen eten, net zoals de Nederlanders vrij vroeg. lunch is 12 uur en diner is rond 17.00-18.00 uur. Uit eten mischien iets later maar niet later dan 19.00-20.00 max.quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:48 schreef flipsen het volgende:
Als ze thuis eten misschien, maar uit eten is vaak vanaf 22:00, zeker in de weekenden. Wij zelf eten meestal niet voor 22:00 en uit eten reserveren we om 22:00 of 22:30. Kwestie van wennen overigens hoor, na het eten een kopje koffie en naar bed
Wanneer ontbijt je dan? Hier rond 7 uur.quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:56 schreef Fogel het volgende:
Noren eten veel vroeger, op veel werkplekken is lunch om 11:00 normaal, andere 11:30 en wij die pas om 12:00u beginnen zijn "laat". Diner is normaal gesproken tussen 16-17u een keer, 18u wordt al als zeer laat gezien.
Ik niet, mijn vrouw rond half 7 geloof ik, dan slaap ik nogquote:Op dinsdag 15 september 2009 10:07 schreef breaky het volgende:
[..]
Wanneer ontbijt je dan? Hier rond 7 uur.
Het water loopt me in de mondquote:Op dinsdag 15 september 2009 09:51 schreef breaky het volgende:
[..]
Laotianen eten, net zoals de Nederlanders vrij vroeg. lunch is 12 uur en diner is rond 17.00-18.00 uur. Uit eten mischien iets later maar niet later dan 19.00-20.00 max.
Wel zijn er bepaalde noodlesoup tentjes die tot in de nachtelijke uurtjes open blijven. (Laotianen zijn gek op noodle soup!)
[ afbeelding ]
Goed voor de lijnquote:Op vrijdag 11 september 2009 15:48 schreef flipsen het volgende:
Als ze thuis eten misschien, maar uit eten is vaak vanaf 22:00, zeker in de weekenden. Wij zelf eten meestal niet voor 22:00 en uit eten reserveren we om 22:00 of 22:30. Kwestie van wennen overigens hoor, na het eten een kopje koffie en naar bed
Ga je er werken pickup? Waarom Laos?quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:31 schreef pickup52 het volgende:
Hey allemaal, ik vertrek over een weekje naar Laos, in den beginne voor 3 maandjes, als het bevalt langer. Volgens mij ben ik de 2e fokker die er gaat wonen of niet?
Eerste keer dat ik echt langere tijd in het buitenland ga zitten zonder constant rond te reizen, heb er echt zin in!
De eerste 3 maanden niet, als i kbesluit langer te blijven waarschijnlijk wel.quote:
Ik vond Laos (veruit) het leukste land toen ik in zuidoostazie rondreisde. IK heb toe nook al anderhalve week in Vientiane (de hoofdstad) doorgebracht en had het daar goed naar mijn zin. Onder andere door: het lekkere eten, de kleinschaligheid (eigenlijk is het gewoon een groot dorp), de aardige mensen en last but not least omdat je voor een paar honderd euro per maand als een koning kunt levenquote:Waarom Laos?
Ik zag ook al dat veel Noren om 7:30 beginnen met werken. Zou dat iets te maken hebben met hoelang/hoe vroeg het licht blijft/wordt?quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:56 schreef Fogel het volgende:
Noren eten veel vroeger, op veel werkplekken is lunch om 11:00 normaal, andere 11:30 en wij die pas om 12:00u beginnen zijn "laat". Diner is normaal gesproken tussen 16-17u een keer, 18u wordt al als zeer laat gezien.
Klopt ja, en wat dat betreft zal ik nooit volledig kunnen integrerenquote:Op dinsdag 15 september 2009 19:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zag ook al dat veel Noren om 7:30 beginnen met werken. Zou dat iets te maken hebben met hoelang/hoe vroeg het licht blijft/wordt?
Vientiane is inderdaad een best leuke stad. Veel mensen slaan het liever over en kiezen voor Luang Prabang. Uit ervaring kan ik zeggen dat Luang Prabang echter meer een soort boeren dorp is (Wel een heel mooi boerendorpquote:Op dinsdag 15 september 2009 19:33 schreef pickup52 het volgende:
[..]
De eerste 3 maanden niet, als i kbesluit langer te blijven waarschijnlijk wel.
[..]
Ik vond Laos (veruit) het leukste land toen ik in zuidoostazie rondreisde. IK heb toe nook al anderhalve week in Vientiane (de hoofdstad) doorgebracht en had het daar goed naar mijn zin. Onder andere door: het lekkere eten, de kleinschaligheid (eigenlijk is het gewoon een groot dorp), de aardige mensen en last but not least omdat je voor een paar honderd euro per maand als een koning kunt leven.
Integreren is ook iets wat alleen Marokkanen en Turken hoeven te doen. Nederlanders in het buitenland zijn daarvan vrijgesteld.quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:12 schreef Fogel het volgende:
Klopt ja, en wat dat betreft zal ik nooit volledig kunnen integreren
Waarschijnlijk heeft het inderdaad met het (gebrek aan) zonlicht te maken.
Stokpaardje weer van stal gehaald?quote:Op woensdag 16 september 2009 16:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Integreren is ook iets wat alleen Marokkanen en Turken hoeven te doen. Nederlanders in het buitenland zijn daarvan vrijgesteld.
quote:Op woensdag 16 september 2009 16:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Integreren is ook iets wat alleen Marokkanen en Turken hoeven te doen. Nederlanders in het buitenland zijn daarvan vrijgesteld.
Goh wat erg dat je zelf bepaalt in welke taal je met je eigen kinderen praatquote:Op woensdag 16 september 2009 22:16 schreef Fogel het volgende:
[..]
![]()
Ik spreek bewust geen Nederlands met mijn kinderen in het openbaar, juist omdat het me mateloos irriteert in Nederland dan mensen een andere taal dan Nederlands spreken terwijl het wel duidelijk is dat ze permanent in Nederland wonen.
Wel als ze daardoor de taal van het land waar ze wonen niet leren.quote:Op woensdag 16 september 2009 22:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Goh wat erg dat je zelf bepaalt in welke taal je met je eigen kinderen praat
In december? Prive ijsbaan bedoel je dan.quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:25 schreef Fogel het volgende:
Popo, ik moet naar Ill. om mijn publicatie te presenteren, dus er is wat mij betreft een mogelijkheid om de klompendans te gaan doen bij je zwembad
Ik heb het over het in het openbaar een "vreemde" taal spreken... thuis is een andere situatie.quote:Op woensdag 16 september 2009 22:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, die kans zit er inderdaad dik in als ze daar naar school gaan![]()
Ik zou overigens wat lezen over de voordelen van een meertalige opvoeding voor kleine kinderen
Dank je. Ga er over een jaar of 5 eens aan werkenquote:
Inderdaad. IJsbaan is ook prima wat mij betreftquote:Op woensdag 16 september 2009 23:14 schreef popolon het volgende:
[..]
In december? Prive ijsbaan bedoel je dan.
Ook in het openbaar maak ik zelf wel uit in welke taal ik met mijn kind praatquote:Op woensdag 16 september 2009 23:41 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik heb het over het in het openbaar een "vreemde" taal spreken... thuis is een andere situatie.
Hè jammer joh, dat dat in NL moet!quote:Op donderdag 17 september 2009 01:13 schreef reem het volgende:
Ik kom me even afmelden. Ben weer in Nederland voor minimaal een jaar. Even proberen mijn MSc. International Relations binnen te slepen
Eerst een vriendin vinden?!quote:Op woensdag 16 september 2009 23:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dank je. Ga er over een jaar of 5 eens aan werken
Ja zeg, daar zit wel wat in. Had ik indd nog niet zo bij stil gestaan, maar je hebt geen ongelijk!quote:Op woensdag 16 september 2009 22:16 schreef Fogel het volgende:
[..]
![]()
Ik spreek bewust geen Nederlands met mijn kinderen in het openbaar, juist omdat het me mateloos irriteert in Nederland dan mensen een andere taal dan Nederlands spreken terwijl het wel duidelijk is dat ze permanent in Nederland wonen.
Zit wel wat in natuurlijk, maar integreren gaat natuurlijk wel heel wat verder dan de taal. En eigenlijk zegt de taal die je spreekt ook maar weinig over je integratieniveau.quote:Op woensdag 16 september 2009 22:16 schreef Fogel het volgende:
![]()
Ik erger me er ook niet echt aan. Ik had in Nederland een Turkse collega - die perfect Nederlands sprak - maar hij had een deel van zijn familie in Duitsland wonen (niet ver over de grens), en enkele familieleden in Frankrijk. Die leren natuurlijk geen Nederlands, en hebben 1 taal gemeen: Turks.quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:09 schreef popolon het volgende:
Ach weet je wat 't is Fogel, Amerikanen maken er geen probleem van als je een andere taal in 't openbaar spreekt. Misschien is het wel typisch Nederlands dat mensen zich er aan ergeren?
quote:Even Dutch Store run gedaan:
4 haringen, $8. 8 kroketten, $9.99, kilo winegums voor $6 en veel Indonesische kruiden gekocht. En nog wat meer Hollandse spullen. Je bent zo $100 kwijt.![]()
Ik maak er zelf ook geen probleem van hoor.quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:09 schreef popolon het volgende:
Ach weet je wat 't is Fogel, Amerikanen maken er geen probleem van als je een andere taal in 't openbaar spreekt. Misschien is het wel typisch Nederlands dat mensen zich er aan ergeren?
Sinterklaas wordt natuurlijk gevierd. De beste man komt aan met de boot in Stockholm, met Zwarte Pieten en pepernoten. Denk ervan wat je wil, maar de kinderen vinden het fantastisch!quote:Op zaterdag 26 september 2009 05:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Zijn er nog speciale tradities in jullie land waar men aan doet met de feestdagen?
Het is meer een Europees iets denk ik. Met name de wat kleinere landen kenden zo tot de tweede wereldoorlog eigenlijk alleen maar 99% autochtonen om zich heen, en dat is eigenlijk pas de laatste twee generaties veranderd.quote:Op zondag 27 september 2009 10:41 schreef Fogel het volgende:
Ik maak er zelf ook geen probleem van hoor.
Noren vinden het ook minder prettig, dus typisch Nederlands is het niet.
Maar daar erger ik me dan weer wel aanquote:en niemand irriteert zich er aan
Noorwegen heeft 2 officiele talen en van een van de 2 zijn er 2 officiele taalvormen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:47 schreef maartena het volgende:
Sowieso denk ik dat men in de VS en Canada al veel langer gewend zijn aan multi-language werkomgevingen binnen het land zelf, laat staan op internationaal niveau. In Canada hebben veel bedrijven (net als in Belgie trouwens) al een twee-talig beleid, maar dat komt gewoon door de officiële twee-taligheid van het land natuurlijk.
Ik denk ook dat het een beetje ligt voor wat voor bedrijf je werkt en waar. In een land met een historisch multiculturele achtergrond zoals de VS zul je zelfs bij een typsich alleen Amerikaans bedrijf toch zien dat er meerdere talen worden gebruikt al naar gelang de voornaamste minderheden in dat gebied.
In een kleiner land zoals Nederland of Noorwegen die tot een jaar of 50 geleden exclusief in 1 taal spraken zul je dat veel minder zien, tenzij het dus een internationaal georiënteerd bedrijf is die dagelijks BINNEN het bedrijf (niet met klanten) communiceren met filialen in andere landen. Je kunt moeilijk alle andere talen leren in zo'n geval en wordt er voor communicatie meestal gekozen voor het Engels.
Toch interessant om te blijven volgen hoe zich dat in Europa gaat ontwikkelen, want je kunt in Europa ook nauwelijks meer spreken van homogene culturen tegenwoordig.
Tja, de VS en Canada zijn dan ook landen waar vanuit historisch oogpunt er nooit echt 1 taal, 1 cultuur is geweest. Uiteraard wordt er voor 75% Engels gesproken, en is dat ook de "officieuze" taal van het land en de regering (een officiële taal heeft de VS niet).quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:49 schreef flipsen het volgende:
Maar daar erger ik me dan weer wel aan
Dat is dus dezelfde houding als bij ons (maar dan Noors ipv Zweeds).quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:08 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik werk met heel veel verschillende nationaliteiten samen, van Irakezen tot Duitsers en van Sami tot Somaliërs en de conversatietaal is natuurlijk ALTIJD Zweeds. Toch neemt niemand het me kwalijk als ik even met mijn Duitse collega in het Duits brabbel, net als ik er ook geen moeite mee heb dat twee Finnen even snel wat overleggen in het Fins. Belangrijkste is dat als er werk gerelateerde zaken maar in het Zweeds worden gedaan en dat er in groepsverband Zweeds wordt gepraat.
Ja dat bedoel ik eigenlijk, en zo gebeurd dat hier ook voornamelijk in het Engels.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:08 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik werk met heel veel verschillende nationaliteiten samen, van Irakezen tot Duitsers en van Sami tot Somaliërs en de conversatietaal is natuurlijk ALTIJD Zweeds. Toch neemt niemand het me kwalijk als ik even met mijn Duitse collega in het Duits brabbel, net als ik er ook geen moeite mee heb dat twee Finnen even snel wat overleggen in het Fins. Belangrijkste is dat als er werk gerelateerde zaken maar in het Zweeds worden gedaan en dat er in groepsverband Zweeds wordt gepraat.
Ja...veel Fransen omdat er een historische band is met Laos (en inderdaad Vietnam en Cambodja). Sommige oudere mensen kunnen nog frans spreken. Helaas heb je soms bij de Fransen het gevoel dat ze maar al te graag de koloniale tijden willen laten herleven. ..quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:11 schreef maartena het volgende:
@breaky: Krijgt Laos soms veel Franse en Duitse toeristen? Of zijn dat twee landen die investeren in die regio? Ik dacht dat Laos (en Vietnam) tot midden jaren 50 ook nog onder controle stond van de Fransen, niet?
Godver, die frikadel curry + uitjes klinkt wel heel lekkerquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:25 schreef flipsen het volgende:
Denk dat ik allereerst een frikadelletje curry+uitjes ga eten :-) En daarna een zak borrelnootjes leegkieperen als toetjeGoed, als alles doorgaat kan ik me rond half april 2010 weer eens uitleven
Ze lijken helemaal niet op poffertjes, die kokosdingen!quote:Op zondag 4 oktober 2009 05:45 schreef breaky het volgende:
Het is dus helemaal niet zo typisch Nederlands....
Borrelnootjes..nou nee...ik daar al jaren niet meer genieten..net zoals ik niet meer bij McDonalds wil eten....quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:25 schreef flipsen het volgende:
Denk dat ik allereerst een frikadelletje curry+uitjes ga eten :-) En daarna een zak borrelnootjes leegkieperen als toetjeGoed, als alles doorgaat kan ik me rond half april 2010 weer eens uitleven
Ach ja....ik hoef in ieder geval geen poffertjes pan uit Nederland te "importeren"!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:33 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ze lijken helemaal niet op poffertjes, die kokosdingen!Lekker zijn ze wel, daar niet van
De beste manier van reizen! Hoewel tijdens mijn volgende grote vakantie blijf ik zelfs 3 dagen (O&N) op 1 plek!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:04 schreef B.O.R. het volgende:
'k Heb net t hotel gereserveerd; einndelijk weer eens 2 nachten op dezelfde plek!
Eergisteren met vrienden in een Kung-Fu restaurant gegeten. Kreeg toen o.a. gegrilde vis met uitjes en dat smaakte precies als frikandel! Wel apart want heb al dus 3 jaar geen frikandel meer gezien.Heel lekker trouwens moet ik zeggen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:00 schreef Euc- het volgende:
Hmm.. poffertjes heb ik hier nog niet gezien, wel frikandellen (yay, 20 stuks voor omgerekend 20 euro!) Gekkenwerk! :p
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat bij mij gister uit mond kwam leek ook wel op frikandellen
Niet uit jouw kots in ieder geval. En er is zoveel voedsel die niet op een manier gemaakt worden die smakelijk is maar uiteindelijk wel lekker is!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nog niet meegekregen hoe frikandellen worden gemaakt?
Of hotdogs. Of leverworst. Of de rookworst van de HEMA.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nog niet meegekregen hoe frikandellen worden gemaakt?
Gisteren toevallig zuurkool stamppot met Unox rookworks gegeten, jummie!quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:23 schreef indahnesia.com het volgende:
HEMA rookworst.. da's alweer enkele maanden geleden lekker. Ze zijn trouwens ook prima te eten als het tropisch warm is.
Dat kun je daar in de supermarkt kopen? Kost dat nou veel geld?quote:Op woensdag 4 november 2009 00:14 schreef Libris het volgende:
[..]
Gisteren toevallig zuurkool stamppot met Unox rookworks gegeten, jummie!
zuurkool... dat hebben ze hier vrijwel nergens. Ik geloof ik Jakarta wel, maar die winkel ben ik al lang niet geweest. Moest er eens tijd voor maken.quote:Op woensdag 4 november 2009 00:14 schreef Libris het volgende:
[..]
Gisteren toevallig zuurkool stamppot met Unox rookworks gegeten, jummie!
haha, da's balen. Ik had pasgeleden ook zoiets. O ja.. Parmezaanse kaas.. nou ja, Parmezaans, gemaakt in Australie. Smaakt het naar kaas? Nou ja, niet zoals het zou moeten smaken. Het was nog duur ook. 5 euro voor 200 gram. Het gaat door de spaghetti, en als het op is koop ik het NOOIT meer.quote:Op woensdag 4 november 2009 05:19 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik heb hier rode kool in een potje gevonden (dus al gesneden enzo) voor ongeveer 70eurocent. Maar het komt uit polen en smaakt super raar
Wat een anticlimax was dat zeg
Hetzelfde had ik met augurken. Deze kwamen uit Vietnam maar soms heb je ze ook uit Spanje. Allebei smaken ze niet zo lekker als die uit Nederland. Mijn vrouw at in Nederland soms een pot per dag (niet eens zwanger, kun je nagaan!) maar hier hoeft ze die uit Vietnam en Spanje niet.quote:Op woensdag 4 november 2009 05:19 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik heb hier rode kool in een potje gevonden (dus al gesneden enzo) voor ongeveer 70eurocent. Maar het komt uit polen en smaakt super raar
Wat een anticlimax was dat zeg
In BKK hebben ze wel zo hier en daar zuurkool breaky. Moet je eerdaags nog deze kant op? Ik heb het nooit uitgeprobeerd trouwens, ik ben niet zo'n zuurkool fan.quote:Op woensdag 4 november 2009 04:52 schreef breaky het volgende:
Dat kun je daar in de supermarkt kopen? Kost dat nou veel geld?
Sinds ik uit China terug ben voel ik me hier zo rusteloos...
Misschien ben je gewoon zwangerquote:Op woensdag 4 november 2009 11:00 schreef Bora-Bora het volgende:
En hoe langer je weg bent, hoe meer bepaalde dingen verleidelijk worden...
Zo at ik vroeger bijvoorbeeld nooit veel pindakaas, maar tegenwoordig stukken meer!
Hee, ik heb als kind nooit pindakaas gegeten en nu eet ik het relatief regelmatig!quote:Op woensdag 4 november 2009 11:00 schreef Bora-Bora het volgende:
Wat een misère inderdaad, al die "onechte" producten!
Het is maar afzien hè, om in het buitenland aan simpele dingen als gestampte muisjes, kaas en augurken te komen!
Zo at ik vroeger bijvoorbeeld nooit veel pindakaas, maar tegenwoordig stukken meer!
Dan ben ik dat al jaren!quote:
Ja, bij mij creëren bepaalde dingen wel meer -hoe moet ik het zeggen..- miam miam.quote:Maar meen je dat, dat ze verleidelijker worden? Ik kan wel meer intens genieten van bepaalde dingen die ik hier niet of weinig heb, maar de 'craving' wordt niet sterker. In tegendeel, eigenlijk.
als het verleidelijk wordt kijk ik eventjes op RealDutchFood.com (banner staat vast onderaan) naar de verzendkosten die hoger liggen dan de aanschaf van de producten. Ben ik weer genezen voor de komende maanden.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:00 schreef Bora-Bora het volgende:
Wat een misère inderdaad, al die "onechte" producten!
Het is maar afzien hè, om in het buitenland aan simpele dingen als gestampte muisjes, kaas en augurken te komen!
Mijn vriendin maakt de lekkerste zelf.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
Hee, ik heb als kind nooit pindakaas gegeten en nu eet ik het relatief regelmatig!
En zuurkool hebben ze hier wel, maar dat smaakt super zoet, niks aan. Zuurkool hoort zuur te zijn, niet zoet, anders noem je het maar zoetkool, grrrr.
Morgen komt als het goed is weer een pot Wijko satesaus deze kant op
Grinn, ja dat kan zeker helpen.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:51 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
als het verleidelijk wordt kijk ik eventjes op RealDutchFood.com (banner staat vast onderaan) naar de verzendkosten die hoger liggen dan de aanschaf van de producten. Ben ik weer genezen voor de komende maanden.
Dat vraagt om receptenquote:Op woensdag 4 november 2009 11:51 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Mijn vriendin maakt de lekkerste zelf.
Beschuit koop ik hier ook weleens, maar het is nooit zo lekker "zacht" als de Nederland...quote:Op woensdag 4 november 2009 11:44 schreef Fogel het volgende:
Beschuit heb ik eens in Zweden gekocht, in een of andere goedkope winkel (al zijn alle winkels in Zweden goedkoop) waarvan ik helaas de naam niet herinner. Stond bij het beschuit en "kavring" in de buurt.
En hagelslag is op afdeling met bak/taartspullen te vinden. Welliswaar in hele kleine potjes tegen een zeer hoge prijs, maar ach. Kakepynt noemen ze het
k heb hier ooit volkoren beschuit gevonden, maar dat vind ik niet lekker. En taarthagelslag ook niet, dat smaakt niet eens naar hagelslag. Dus dat wordt altijd volop meegenomen uit Nederland. Oh, ontbijtkoek mis ik ook vaak!quote:Op woensdag 4 november 2009 11:59 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Beschuit koop ik hier ook weleens, maar het is nooit zo lekker "zacht" als de Nederland...
De taarthagelslag (hebben ze hier ook), dat vind ik ware oplichterij, dus liever niet!
quote:Op woensdag 4 november 2009 11:59 schreef AKnynke het volgende:
satesaus? Heel makkelijk! uitje en beetje knoflook fruiten, boel pindakaas in de pan, schep sambal erbij, en een beetje ketjap, en wat melk totdat het een aangenaame dikte is. Blijven proeven: niet scherp genoeg, meer sambal erbij, etc. Even heel kort koken, en klaar!
Ik verwachtte eigenlijk met "pel de pindas" te beginnenquote:Op woensdag 4 november 2009 11:59 schreef AKnynke het volgende:
satesaus? Heel makkelijk! uitje en beetje knoflook fruiten, boel pindakaas in de pan, schep sambal erbij, en een beetje ketjap, en wat melk totdat het een aangenaame dikte is. Blijven proeven: niet scherp genoeg, meer sambal erbij, etc. Even heel kort koken, en klaar!
beetje meer werk, maar kun je ook doen!quote:Op woensdag 4 november 2009 12:02 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik verwachtte eigenlijk met "pel de pindas" te beginnen
pindakaas? Dat kennen ze niet eens in het gebied waar satesaus vandaan komt.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:59 schreef AKnynke het volgende:
Je kunt hier gewoon reeds gepelde pinda's kopen, neem aan dat het in Nederland ook zo is.quote:Op woensdag 4 november 2009 12:02 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik verwachtte eigenlijk met "pel de pindas" te beginnen
Hier (in Noorwegen) zie ik alleen gezouten pindas in de winkel. En ongepelde...quote:Op woensdag 4 november 2009 12:23 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Je kunt hier gewoon reeds gepelde pinda's kopen, neem aan dat het in Nederland ook zo is.
Ja okee; en dan?quote:Op woensdag 4 november 2009 12:23 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Je kunt hier gewoon reeds gepelde pinda's kopen, neem aan dat het in Nederland ook zo is.
Dat dus, want pindakaas heb ik hier nog nooit gezien, maar zat toevallig vorige week te denken dat ik zin had in satehsausquote:Op woensdag 4 november 2009 13:00 schreef Bora-Bora het volgende:
Ja okee; en dan?
*wacht nieuwsgierig op vervolg van recept...*
De post brengt de meest rare pakketten de halve wereld overquote:Op woensdag 4 november 2009 13:16 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat dus, want pindakaas heb ik hier nog nooit gezien, maar zat toevallig vorige week te denken dat ik zin had in satehsaus![]()
[sub]Oh, en AKnynke, je wordt bedanktNu wil ik ontbijtkoek... met kandij
Ja, ik ook. De hele morgen al. Met een dikke laag roomboter er boven op.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:16 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat dus, want pindakaas heb ik hier nog nooit gezien, maar zat toevallig vorige week te denken dat ik zin had in satehsaus![]()
Oh, en AKnynke, je wordt bedanktNu wil ik ontbijtkoek... met kandij
Ah kijk, dat heb ik nou vanmiddag als lunch gegetenquote:Op woensdag 4 november 2009 13:16 schreef flipsen het volgende:
Zou je wat preciezer willen zijn?quote:Op woensdag 4 november 2009 13:50 schreef Gaoxing het volgende:
Satehsaus maak ik ook zelf zonder melk
[..]
De simpelste methode die ik ken is:quote:
Dan wordt het pellen inderdaadquote:Op woensdag 4 november 2009 12:40 schreef Fogel het volgende:
[..]
Hier (in Noorwegen) zie ik alleen gezouten pindas in de winkel. En ongepelde...
Volgens mij kun je overal wel Jif of Skippy Peanutbutter kopen...smaakt niet zoals calve maar toch.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:16 schreef flipsen het volgende:
[..]
Skippy heeft tonnen meer suiker in de pindakaas dan Calve.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |