abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 juli 2004 @ 12:09:42 #1
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_20929559
Hola Hik, Lucille, Chillemundo and Qwerty_x!

żQue tal?

Na het lezen van verschillende topics in "Travel" ben ik ervan overtuigd dat jullie me verder kunnen helpen.

Het is eind juli en ik heb de grootste moeite om een betaalbare en beschikbare vlucht van London, Amsterdam of Brussel naar Buenos Aires te boeken voor 22-24 Dec om vandaar naar Foratleza (29-31 Dec) te vliegen en dan weer terug naar het liefst London op de 7de of 8ste. Ik zat eraan te denken om dan maar misschien een retourtje LON-BUE en een retourtje BUE-FOR te boeken ipv LON-BUE-FOR-LON..

Hebben jullie ideeen voor het boeken van vluchten tussen Argentina en Brazil? Vanaf welk vliegveld (niet te ver van London) het beste van te boeken is (availability, prijs, etc)? En hoe je het beste/snelste van BUE naar Patagonia kan komen?

Ik heb van een Braziliaanse collega een lijst van reisbureaus gekregen, dus die ga ik ook maar eens raadplegen.

Alle informatie is welkom!

ˇMuchas gracias!
reset
  donderdag 29 juli 2004 @ 13:27:40 #2
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20931269
http://www.aerolineas.com.ar/
http://www.varig.com/
http://www.vasp.com.br/br/

Ik gok, maar dat is puur een gedachte van mij, dat het goedkoopste is om naar Fortaleza te vliegen. Daar gaan een hele berg charters naartoe namelijk. Van Fortaleza dan naar BsAs. Tickets voor BsAs willen nog wel eens aan de prijs zijn, al zijn interne vluchten tussen verschillende landen in Latijns Amerika überhaupt nogal duur... Je blijft het meest goedkoop uit als je binnen één land vliegt.

Als het geld je uitmaakt kun je overwegen van Fortaleza naar Foz do Iguaçu te vliegen (dat zal niet al te duur zijn) en dan vanuit Foz een bus te nemen naar BsAs. Is 20 uur, maar de bussen zijn superdeluxe en kosten heel weinig. Plus dat je de kans hebt om een stopje in Foz te maken!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_20943590
Je kiest wel de duurste (samen met carnaval) periode uit om die kant op te gaan
Toevallig ben ik vorig jaar ook op 24 Dec (kon niet anders) naar Brazilie gevlogen en een retourticket Sao Paolo kwam toen op ongeveer 1000 Euro en dat is dus 2 keer de normale prijs
Buenos Aires zal ook ongeveer rond die prijs komen waarschijnlijk ietsje meer
Voor de interne vluchten kan je eventueel samen met je internationale ticket een Airpass aanschaffen dan kan je voor een vast bedrag een aantal vluchten nemen
nadeel is wel dat bij sommigen de afstand meetelt en Fortaleza is nu net zo'n beetje de verste afstand vanaf Buenos Aires. Andere maatschappijen doen het alleen voor 1 land dus je moet maar even uitzoeken hoe en wat. Trouwens soms kan je via een Airline die een samenwerkingsverband heeft met een andere line die zo een pass aanbied er vaak ook bestellen

Je wil jezelf trouwens wel veel verplaatsen binnen een redelijk korte tijd, bedenk je dat de afstanden in Zuid Amerika een stuk groter zijn dan ze lijken.

Waarom eigenlijk Fortaleza zitten daar vrienden waar je oud en nieuw mee wil vieren of lijkt het je gewoon een goede bestemming voor nieuwjaar In dat geval wil ik je Rio aanraden, Het is namelijk erg apart om met een paar miljoen mensen bijna allemaal in het wit gekleed op een been over 7 golven heen te springen bij de copacabana.

Oh ja en Patagonie is ook tamelijk groot. Je kan vanuit Buenos aires bv naar Trelew en Puerto Madryn dat is aan de kust en daar kan je Walvissen, Orka's Zeeolifanten en pinguins zien (hoewel de walvissen waarschijnlijk een maand voor jou vertrokken zijn).
Bariloche ligt meer in het binnenland, tegen de Andes aan
een stuk zuidelijker heb je spectaculaire bergen Gletsjers (Calafate Glaciares).
Dan kan je naar het uiterste zuiden naar Ushuaia (in de buurt van Vuurland) (of is dat officieel niet meer Patagonie?)
En dan zou je ook nog de kant van Chili kunnen kiezen
Het is dus nogal uitgestrekt en niet eenvoudig om aan te geven hoe je er het beste heen kan

Ik hoop dat ik je hiermee niet verder in verwarring heb gebracht.

donderdag 29 juli 2004 @ 23:55:48 #4
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_20943703
Op normale vluchten binnen Brazilie is Gol het goedkoopste, maar zover ik weet vliegen die niet op Buenos Aires.
Dus of Ezeiza > Porto Alegre of Congonhas met Varig en/of TAM en dan verder Congonhas - Fortaleza met Gol.
Tegenwoordig hebben Varig en TAM spotgoedkope vluchten 's nachts vanaf Guarulhos, dus dat is waarschijnlijk de goedkoopste oplossing:
Ezeiza > Guarulhos > Fortaleza met Varig en/of TAM, maar dan wel 's nachts vertrekken uit Guarulhos.

Vanaf Europa is -voor zover ik weet- Air France / TAM het goedkoopst naar Guarulhos en verder naar Buenos Aires. Ook Swiss is niet de duurste.
Maar Hik heeft gelijk: naar/vanaf Fortaleza is een stuk goedkoper; maar dan zit je wel in een charter met een zeer bepaald soort (mannelijk) gezelschap ...

Succes.
zonnig Brasil
pi_20944100
Vanaf Buenos Aires kan je vliegen naar Río Gallegos of Punta Arenas. Die laatste kan onder andere geboekt worden via LanChile.

www.lanchile.com
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 30 juli 2004 @ 09:35:24 #7
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_20948124
Dankjewel allemaal!

De redden voor mijn om naar BA te gaan is een ex-vriendin en Fotaleza om een vriendin van m’n broer te zien en omdat we een stad met de letter F nodig hebben voor Oud & Nieuw. (Volgend jaar Goa voor de G) Kerst en Oud & Nieuw in m’n korte broek!!! Oh, en we gaan natuurlijk dat Nederlandse fort zien in Fortaleza!

Gisteren heb ik de hele middag naar vluchten gezocht op Internet, luchvaartmaatschappijen en reisbureau’s. Het is eind Juli en ik heb de grootste moeite gehad om vluchten te vinden. Het werd zelfs zo erg dat op het laatst naar Varig Brasil belde om te vragen of in December er nog vluchten van Europa (waar dan ook) naar Zuid-Amerika (waar dan ook) beschikbaar waren.. Frankfurt-Sao Paolo op 16 Dec en terug op 11 Jan voor GBP 1350.. Daar heb ik niets aan! Bijna alle vluchten zijn nu al uitverkocht!! Ik kan je vertellen dat ik niet blij was!

Op weg terug naar huis (de eerste keer op de fiets) werd ik gebeld door Journey Latin America en die bood me het volgende aan voor GBP 899:

AF1971 21DEC LHR CDG 1655 1905
JJ8097 21DEC CDG GRU 2100 0550+1
JJ8640 22DEC GRU EZE 0745 1025
JJ8641 29DEC EZE GRU 1810 2030
JJ2372 29DEC GRU FOR 2200 0030+1
JJ2375 07JAN FOR GRU 1405 1835
JJ8096 07JAN GRU CDG 2355 1425+1
AF1970 08JAN CDG LHR 1600 1610

AF = AIR FRANCE
JJ = TAM BRAZILIAN AIRLINES

LHR = LONDON / HEATHROW
CDG = PARIS / CHARLES DE GAULLE
GRU = SAO PAULO / GUARULHOS
EZE = BUENOS AIRES / EZEIZA
FOR = FORTALEZA

+1 = FOLLOWING DAY ARRIVAL.

Meteen maar gereserveerd dus!! Nu nog even m’n ex bellen van het weekend en m’n broer om Fortaleza met em te plannen. En dan boeken!!!

Thanks guys n dolls!
reset
  vrijdag 30 juli 2004 @ 09:55:57 #8
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20948425
Mijn god, jij bent echt dóód als je weer terugkomt!

Doe Buenos Aires de groeten van me en vergeet niet een straatkrant te kopen!

Tenslotte nog wel m'n complimenten voor jullie O&N-alfabet-actie... érg origineel!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 10:49:28 #9
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_20949488
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 09:55 schreef Hik het volgende:
Mijn god, jij bent echt dóód als je weer terugkomt!

Doe Buenos Aires de groeten van me en vergeet niet een straatkrant te kopen!

Tenslotte nog wel m'n complimenten voor jullie O&N-alfabet-actie... érg origineel!
Haha echt wel! Vliegen is een noodzakelijk kwaad! Of er nog een kort reisje Patagonia in zit weet ik nog niet, maar we zullen zien..

Over die alfabet actie; mijn broer en ik zijn in 2000 begonnen in Albuquerque, USA. We hebben daar allebei gewoond en vandaar is het eigenlijk begonnen.. 2001 Berlijn, 2002 Catalunya, 2003 Den Haag (we wilden naar Dublin..) en 2004 Edinburgh. Ik hoop dat we het kunnen blijven doen tot de Z!

Waarom een straatkrant kopen?
reset
  vrijdag 30 juli 2004 @ 11:22:34 #10
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20950219
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 10:49 schreef Individual het volgende:
Waarom een straatkrant kopen?
Ik heb in BsAs gewerkt voor de lokale straatkrant, Hecho BsAs. Een supergoed project en zeker in deze tijd daar heel hard nodig!
pi_20952901
Patagonie is het bezoek zeker waard.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 30 juli 2004 @ 13:32:14 #12
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_20953093
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 09:13 schreef Liejannuh het volgende:
Hebben we daar niet dit topic voor???
Het grote "waar-vind-ik-goedkope-tickets" topic
Ehh.. dat ligt net iets gecompliceerder voor deze bestemmingen en de tijden waarop ik wil vliegen.

Het zou eigenlijk het "waar-vind-ik-beschikbare-tickets" moeten zijn!
reset
  vrijdag 30 juli 2004 @ 14:00:12 #13
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_20953824
Wat is je nationaliteit Hik? Nederlandse, gemixed of buitenlandse? Te gek dat je daar heb gewerkt. Ik zou wel willen, maar... misschien.... je weet maar nooit!

Patagonia lijkt me helemaal te gek om te zien, maar ik weet nog niet hoe makkelijk, goedkoop etc dat gaat worden.. Ook weet ik niet wat ik van Patagonia wil zien, maar die dingen laat ik over aan m'n ex.

De afstanden zijn idd groot, maar ik heb het er voor over! Het is meer dan 6 uur vliegen van EZE naar FOR. Het is wel eens meer gebeurd, dat ik go-go-go was.. Eigenlijk altijd.
reset
  vrijdag 30 juli 2004 @ 15:41:32 #14
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_20956216
parabéns e até !
zonnig Brasil
  vrijdag 30 juli 2004 @ 17:01:32 #15
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_20957863
Gracias y tu tambien qwerty_x!
reset
  vrijdag 30 juli 2004 @ 17:08:46 #16
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_20958015
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 17:01 schreef Individual het volgende:
Gracias y tu tambien qwerty_x!

foute taal

maar geen dank en veel plezier
zonnig Brasil
  maandag 2 augustus 2004 @ 12:19:42 #17
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_21008383
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 14:00 schreef Individual het volgende:
Wat is je nationaliteit Hik? Nederlandse, gemixed of buitenlandse? Te gek dat je daar heb gewerkt. Ik zou wel willen, maar... misschien.... je weet maar nooit!
Nederlandse...

Ik hoop er ook nog eens langer terecht te komen...
  maandag 2 augustus 2004 @ 15:03:30 #18
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_21011523
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 17:08 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

foute taal

maar geen dank en veel plezier
Tja, mijn Portugees is niet zo goed... Maar gelukkig ga ik ook naar Argentina en m'n Spaans wordt met de dag beter!

Heb trouwens meer vragen nu dat ik de tickets betaald heb!

Heb je een visum nodig? (volgens mij niet maar..)

Inentingen? (volgens mij ook niet maar..)

Kan ik met m'n Maestro bankpas pinnen?

Wat is de beschikbaarheid van pin automaten?

Wat moet ik absoluut nog meer weten?
reset
  maandag 2 augustus 2004 @ 15:30:47 #19
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_21012052
Pinautomaten zijn overal. Maestro kan geloof ik, maar Cirrus (heb je waarschijnlijk ook) sowieso!
Visum is niet nodig. Voor Brazilië heb je een gele-koorts inenting nodig (verplicht) als je uit bepaalde gebieden komt (even navragen) en natuurlijk zijn er de aan te raden inentingen (al is het de vraag of je die nodig hebt als je alleen in deze twee steden blijft.

Op mijn homepage vind je nog wat verhaaltjes over Brazilië (niet over Fortaleza alleen) en vrij veel over BsAs...
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 00:16:40 #20
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_21022961
Ik ga Hik maar weer eens napraten:
- inderdaad geen visum nodig
- pinnen kan op de meeste plaatsen (HSBC of 24 Horas lukt met je nederlandse pas zeker)
- in de binnenlanden vanaf Mato Grosso naar boven heb je je gele boekje nodig;
voor de kustlijn niet, dus voor Fortaleza heb je niets nodig

Bovenstaande voor Brazilie;
mijn mening over Argentinië komt aardig overeen met de gangbare mening hiero, dus die zal ik maar voor me houden
(sorry Hik )
zonnig Brasil
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 09:23:37 #21
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_21026297
HSBC? Dat is handig, da's mijn bank! En er staat idd ook Cirrus op m'n pas. Daarnaast accepteren ze MasterCard zelfs in afgelegen bergdorpjes.. Het zal wel goed komen!

Denk niet dat ik veel van de kustlijn afkom, misschien even om Patagonia te bekijken, maar dat is het. Heb ook veel te weinig tijd om een ziekte op te lopen!

Volgens mij heb ik nu alles wel in orde!

Gracias Amigos
reset
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 09:44:34 #22
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_21026528
Als je maar een weekje in BsAs hebt zou ik lekker daar blijven. Veel te leuk, veel te veel te zien, te doen, te proeven. Patagonië (en andere delen van Argentinië) gewoon een keertje apart doen!
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 14:40:53 #23
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_22934018
Minder dan twee maanden te gaan en dit is mijn voorlopige programma;

Dec 22 - Land 's ochtends op EZE waar ik door het hotel Dandi Royal wordt ontvangen. Nadat de bagage in het hotel heb afgezet, ga ik met een vriend van een vriend in Nederland de stad bekijken. 's Avonds ontmoet ik mijn ex en gaan we uit eten.
Dec 23 - De hele dag BsAs bekijken.
Dec 24 - Vertrek naar Benevidez om Kerst met m'n ex en haar familie te vieren.
Dec 25 - De extended familie ontvangen en 's middags of 's avonds richting Iguazu vliegen en inchecken in het Esturion Hotel
Dec 26 - Iguazu bekijken
Dec 27 - Iguazu bekijken
Dec 28 - terug vliegen naar BsAs en 's avonds naar een Argentijnse Ranch om de world famous steak te eten.
Dec 29 - De laatste dingetjes van BsAs bekijken, afscheid nemen, richting Fortaleza vliegen en daar m'n broer ontmoeten.
Dec 30 - Jan 7 Fortaleza is m'n broer aan het plannen.

Whaddayathink?
reset
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 12:55:03 #24
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22952320
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 14:40 schreef Individual het volgende:
Minder dan twee maanden te gaan en dit is mijn voorlopige programma;

Whaddayathink?
I think...veel te veel tijd in Fortaleza ( ) en veel te weinig in Bs.As.
Maar ik val in herhaling...

Que te diviertas!
pi_22953056
Q International vliegt heel goedkoop naar Fortaleza.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')