Volgende maand weet ik het zeker.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:52 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Laat me raden: jij gaat binnenkort een tripje doen naar de VS?
Ligt eraan of popo dat wel wil natuurlijk, en of het allemaal in mijn en zijn schema past.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:08 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
We verwachten wel foto's dan hè, in het geval van een mini-meet!
Hee, ik heb maar 1 weekend tot mijn beschikking, ben blij dat ik het in ieder geval in overweging neem om naar je toe te komenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:45 schreef flipsen het volgende:
Wordt krapjes dan hoor, 4 december vliegen, 5 december aankomen op BsAs en dan gelijk door naar Bariloche? Theoretisch gezien ís het mogelijk, en ik denk dat je toch alleen voor het feest en eten (asado uiteraard) komt
Dat laat ik nog even in het midden, maar wel in Singapore.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:49 schreef Shivo het volgende:
[..]
op wat voor baan heb je gesolliciteerd en waar?
We hebben al tickets gevonden rond de 800 euroquote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:59 schreef Bora-Bora het volgende:
Ja, want het is natuurlijk wel een super-actie, zo "even langs komen waaien" vanuit de VS!
Maargoed, 1200¤ is indd van de gekke voor zo'n uitstapje!
Maar dat was niet helemaal heen en weer tot BRC toch?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:58 schreef flipsen het volgende:
[..]
We hebben al tickets gevonden rond de 800 euro
Daar had ik ook al last van toen ik kerst wilde vieren in Benavidez (vlakbij BsAs) en O&N in Fortaleza. Ik heb toen mijn ticket via een reisbureau moeten boeken omdat via internet alles al was volgeboekt. De reden daarvoor is dat de Zuid Amerikanen uit Europa massaal naar huis vliegen om kerst te vieren.quote:
Ja dat was idd geluk hebben! Ik zat al tegen prijzen van £1600 aan te hikken alleen maar naar EZE toe voordat JourneyLatinAmerica mij deze vluchten aanbood! Ben diezelfde vakantie ook nog naar Iguacu heen-en-weer gevlogen dus best wat vliegen in 3 die weken. Een van de betere vakanties ooit!quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:04 schreef reem het volgende:
1200 EUR voor die drie vluchten bijelkaar zou ik niet duur noemen. Als de goedkope stoelen zijn volgeboekt betaal je dat soms al voor een retourtje Europa - EZE
Wat is de afkorting (en evt naam) van het vliegveld voor Iguaçu trouwens? Dat is toch echt een must, als je daar toch bent.quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:14 schreef Individual het volgende:
[..]
Ja dat was idd geluk hebben! Ik zat al tegen prijzen van £1600 aan te hikken alleen maar naar EZE toe voordat JourneyLatinAmerica mij deze vluchten aanbood! Ben diezelfde vakantie ook nog naar Iguacu heen-en-weer gevlogen dus best wat vliegen in 3 die weken. Een van de betere vakanties ooit!
Okee, ik zal verder ook gaan kijken in die richtingen. Bedankt voor de tip!quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:00 schreef flipsen het volgende:
Vertrek vanaf Brussel wil ook nog wel eens helpen Bora... Maar Dusseldorf blijft momenteel de beste aanbiediingen hebben. Ook rechtstreeks vanaf London lukt nog wel eens trouwens en een lowcost ticket naar London kost weinig natuurlijk. En uiteraard flink met vertrek- en aankomstdagen rommelen, woensdag is toch vaak het goedkoopst...
Niet als het gaat over een appeltaart-ontwenningsverschijnselen vertonende desperate KAAskop in het barbaarse buitenland natuurlijk!quote:En een appeltaart-post hoort natuurlijk in HTL!
Het is te indrukwekkend om te missen idd. Als je er ben tijdens volle maan kan je ook een nachtexcursie nemen en dat is ook zeer de moeite waard!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 02:15 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Wat is de afkorting (en evt naam) van het vliegveld voor Iguaçu trouwens? Dat is toch echt een must, als je daar toch bent.
Ah bedankt voor de tips!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:29 schreef Individual het volgende:
[..]
Het is te indrukwekkend om te missen idd. Als je er ben tijdens volle maan kan je ook een nachtexcursie nemen en dat is ook zeer de moeite waard!
Er zijn 2 vliegvelden, 1 in Argentinie (IGR) en 1 in Brazilie (IGU). Ik ben van Jorge Newbery Airport in BsAs (AEP) naar IGR gevlogen.
Het werd me door bevriende mede toeristen verteld dat ze een volle maan excursie gingen doen die nacht dus ik heb me ook maar aangemeld. Voor die excursie werden we heen-en-weer gependeld in een klein busje. Ik zat in een hotel aan de Argentijnse kant op zo'n 300m van het drielandenpunt. (Argentinie, Brazilie en Paraguay)quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:39 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ah bedankt voor de tips!![]()
Dat van die nachtexcursie is indd niet zo bekend. Maar hoe overnacht je dan? Zijn er daar hotels in de buurt?
(Ja sorry N00bje hè..)
Volgens mij is het in geval van die Marokkanen zo, dat de inkomsten-genieter, wel in Nederland moet werken en in Nederland belasting moet betalen om in aanmerking te komen voor kinderbijslag. Volgens mij is het dus zo dat een Marokkaan die een vrouw en kinderen IN Marokko heeft, maar zelf in Nederland woont/werkt, dus kinderbijslag kan krijgen, juist omdat hij als werknemer belasting betaald in Nederland.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:27 schreef Fogel het volgende:
On het topic maar weer eens leven in te blazen... krijgen jullie Nederlandse kinderbijslag in het land waar je woont? (naar aanleiding van: Minder kinderbijslag naar Marokko... ! )
Ik krijg 0 van de Nederlandse staat, maar ik heb dan ook nooit wat aangevraagd en heb zelfs geen idee of ik het wel aan zou kunnen vragen (en mocht het zo zijn dat ik iets aan zou kunnen vragen mogen ze het geld lekker houden).
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Volgens mij is het in geval van die Marokkanen zo, dat de inkomsten-genieter, wel in Nederland moet werken en in Nederland belasting moet betalen om in aanmerking te komen voor kinderbijslag. Volgens mij is het dus zo dat een Marokkaan die een vrouw en kinderen IN Marokko heeft, maar zelf in Nederland woont/werkt, dus kinderbijslag kan krijgen, juist omdat hij als werknemer belasting betaald in Nederland.
Volgens jou ja... maar het zou me niks verbazen als ik (naja, mijn vrouw krijgt de kinderbijslag, dat is standaard hier) naast Noorse kinderbijslag ook nog eens recht zou kunnen hebben op Nederlandse.quote:Jij, als werker in Noorwegen, en belastingbetaler in Noorwegen, kan alleen de kinderbijslag van de Noorse overheid genieten volgens mij - als er zoiets is in Noorwegen.
Bedankt voor je input. Ik wist niet dat het Iguazu z0 enorm was dat je er 2 dagen voor nodig hebt! Ben je het na één volle dag nog niet 'zat' dan? Of blijft het spectaculair?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:31 schreef flipsen het volgende:
Iguazú is inderdaad iets wat je niet mag overslaan, maar El Calafate ook niet to be honest... Iguazú kan je ook met een zeer luxe nachtbus doen vanuit Buenos Aires, je hebt er bussen bij waarbij de stoelen volledig plat gaan. Scheelt toch weer een paar pesos, want buitenlandse toeristen betalen veel meer voor binnenlandse vluchten dan de Argentijnen...
Als je naar Iguazú gaat raad ik aan om in het Argentijnse plaatsje Puerto Iguazú te overnachten (vele hotels, hostels, B&B´s). Dit plaatsje is stukken gezelliger dan de onpersoonlijkse stad Foz do Iguacu aan de Braziliaanse kant. Om de watervallen te bezoeken heb je zeker 2 dagen nodig, één hele dag (liever nog 2) voor de Argentijnse kant, een halve dag voor de Braziliaanse kant (eventueel te combineren met een bezoek aan ´s werelds grootste waterkrachtcentrale vlakbij). Uiteraard kan ik wel een leuke offerte voor je maken voor een geheel georganiseerde rondreis
RapaNui is inderdaad erg duur, LAN is de enige die vluchten daarop uitvoert volgens mij, en dat weten ze maar al te goed helaas. Sowieso zijn vluchten in Chili vaak een stuk duurder dan in Argentinie.
1) Oliequote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:35 schreef maartena het volgende:
Mexicanen doen dat trouwens ook massaal hier in de VS. Vrouw en kinderen zitten in Mexico, Mexicaan werkt hier of illegaal, of via een werk visum legaal. Naast het normale loon zijn er vaak allerlei subsidies waar (legale) werknemers gebruik van kunnen maken, alhoewel er niet zoiets bestaat als kinderbijslag.
Wel kun je staats-gesponsorde "coupons" krijgen (tegenwoordig gewoon op een elektronische kaart) waar je bij supermarkten en kledingwinkels bepaalde producten gratis of tegen een sterk gereduceerde prijs kunt kopen. Het gaat dan om levenstandaarden, en om er voor te zorgen dat de kinderen goede voeding en kleding krijgen.... dus melk, luiers, babyvoedsel, etc, etc. Je kunt dus niet zoals in Nederland de kinderbijslag voor je zomervakantie gaan gebruiken.
Hoe dan ook, elke vrijdag staan er weer LANGE, LANGE rijen (naar buiten en om de hoek van het gebouw) bij de Western Unions, allemaal Mexicanen die dus geld naar het thuisland sturen.
Wat veel mensen niet weten is dat het toerisme in Mexico de 2e bron van inkomsten is.... en dat de grootste bron van inkomsten Mexicanen uit de VS zijn die geld opsturen.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
7½ week totale rondreis, eerst 2½ week Brazilie , en daarna bijna 5 weken Arg.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 03:34 schreef Bora-Bora het volgende:
@Luciano: klinkt indd wel top allemaal! Mooie pic ook!![]()
Maar wat zitten daar veel hotels zeg: daar had ik echt geen idee van!
Jammer van die ex, ja!Heb je er indertijd een hoop bezichtigd, in Argentinië? (Mazzelaar!)
Iets van 219 dollar zie ik staan NU .quote:Op woensdag 26 augustus 2009 03:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Denk niet dat het nu 300 dollar per kamer kost
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hadden het er al over op MSN. Kijken of het gaat lukken, even naar de Dutch Village de klompendans bekijken. Je zit 'maar' 500 km zuidwest van mij.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:17 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ligt eraan of popo dat wel wil natuurlijk, en of het allemaal in mijn en zijn schema past.
Misschien (goedkoopste ticket wat ik vond voor een weekend was 1200¤, da's me een beetje te gortig) kan ik zelfs nog even bij flipsen op bezoek in Argentinie voor zijn trouwpartij, ben dan toch aan de goede kant van de plas en ben 4 dec klaar in de VS
Bakken ze er ook stroopwafels?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 04:13 schreef popolon het volgende:
[..]
We hadden het er al over op MSN. Kijken of het gaat lukken, even naar de Dutch Village de klompendans bekijken. Je zit 'maar' 500 km zuidwest van mij.
Ga je naar de VS om stroopwafels te eten!quote:
Waar zie jij dat? Want de standaard kamer kost al US$324 (hoogseizoen, dat wel) via jouw link. De rack-prijzen van vorig jaar waren US$385 (std, jungleview), US$445 (std, falls view) en US$559 (Suite falls view). En uiteraard komt daar nog de 21% IVA (BTW) bijquote:Op woensdag 26 augustus 2009 03:55 schreef luciano het volgende:
[..]
Iets van 219 dollar zie ik staan NU .
Hier in de VS niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:21 schreef Gaoxing het volgende:
Starbuck's heeft stroopwafels!
Hier in Thailand tenminste wel
Als ik de link aanklik , dan klik ik daarna op beschikbaarheid checken . Aankomstdatum 28 augustus / vertrekdatum 31 augustus ( 3 nachten voor 1 kamer met 2 personen laagseizoen dus ) , en dan krijg ik als prijs per nacht 219 dollar x 3 = 657 dollar ( ik heb evt een screenshotje gemaakt hiervan )quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:53 schreef flipsen het volgende:
[..]
Waar zie jij dat? Want de standaard kamer kost al US$324 (hoogseizoen, dat wel) via jouw link. De rack-prijzen van vorig jaar waren US$385 (std, jungleview), US$445 (std, falls view) en US$559 (Suite falls view). En uiteraard komt daar nog de 21% IVA (BTW) bij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |