abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 31 maart 2009 @ 19:37:38 #1
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_67588373
..en Turkije .
quote:
DEN HAAG - Minister André Rouvoet (Gezin) gaat onderzoeken of de hoogte van de kinderbijslag in het buitenland gebaseerd kan worden op de kosten voor levensonderhoud in het land waar de kinderen wonen. Dat heeft Rouvoet dinsdag gezegd tijdens een spoeddebat in de Tweede Kamer over fraude met kinderbijslag in Marokko en Turkije.

Vooral CDA en SGP wezen er in het debat op dat de hoogte van de kinderbijslag is gebaseerd op de kosten voor zorg en onderwijs voor kinderen in Nederland, terwijl deze kosten in Marokko en Turkije lager zijn. De ChristenUnie-bewindsman waarschuwde wel dat er diverse haken en ogen zitten aan het hanteren van het zogeheten woonlandbeginsel bij de export van kinderbijslag.

Zo is het volgens Rouvoet niet eenvoudig om per land vast te stellen wat de kosten voor levensonderhoud zijn. Bovendien sprak hij over mogelijke effecten op de gezinshereniging als de kinderbijslag in bijvoorbeeld Marokko en Turkije lager is dan in Nederland.

Verdere beperking

Regeringspartij CDA vroeg het kabinet ook te onderzoeken of de export van kinderbijslag naar het buitenland verder beperkt kan worden. Het zou alleen nog mogelijk moeten zijn voor kinderen van bijvoorbeeld diplomaten en mensen die tijdelijk worden uitgezonden voor ontwikkelingshulp.

VVD, PVV en Rita Verdonk willen direct verdragen over de export van uitkeringen stopzetten. Maar volgens Rouvoet kunnen internationale verdragen hierover niet eenzijdig worden opgezegd.

De PvdA wilde niet direct spreken over het beperken van de export van kinderbijslag, zoals coalitiegenoot CDA voorstelde. PvdA-Kamerlid Samira Bouchibti wil daarvoor eerst nog een reactie van het kabinet afwachten op eerder gestelde vragen van de Kamer over het beperken van de export van uitkeringen in zijn algemeenheid. Voor de zomer wordt hierop een reactie van het kabinet verwacht.

Fraude

Daarbij wil Bouchibti ook van het kabinet weten „welke stok Nederland achter de deur heeft” in de verdragen met Marokko en Turkije om deze landen te dwingen meer mee te werken aan het controleren op fraude. De PvdA zet met ChristenUnie, SP en GroenLinks vooral nog in op een strengere toekenning van uitkeringen in het buitenland en een hardere aanpak van fraude.
Bron

Het zal mij benieuwen, gewoon ¤ 25,- per kind is daar toch voldoende voor nieuwe sokjes?

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 25-08-2009 10:12:33 ]
  dinsdag 31 maart 2009 @ 19:46:26 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_67588678
Goed plan. Ik woon officieel/zomers in Zwitserland.
Kan ik mooi een Porsche kopen van de opgehoogde kinderbijslag..
Wel ff snel een paar koters Fokken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_67588836
men praat hier al jaren over, maar daar blijft het bij.. niets nieuws onder de zon
pi_67588842
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 19:46 schreef Hyperdude het volgende:
Goed plan. Ik woon officieel/zomers in Zwitserland.
Kan ik mooi een Porsche kopen van de opgehoogde kinderbijslag..
Wel ff snel een paar koters Fokken.
Ik geloof dat je niet helemaal hebt begrepen hoe dat werkt
pleased to meet you
  dinsdag 31 maart 2009 @ 19:51:44 #5
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_67588876
Mss kan hier een dubbelslag gehaald worden icm het nationaliteiten gemekker.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_67589246
En kinderbijslag naar Spanje en Afganistan kan zeker nog he
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_67590150
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 19:51 schreef Hukkie het volgende:
Mss kan hier een dubbelslag gehaald worden icm het nationaliteiten gemekker.
Ik denk het niet, die 2 euro aan kinderbijslag kunnen landen als Turkije en Marokko missen als kiespijn.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 31 maart 2009 @ 20:35:46 #8
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_67590409
Waarom wordt er überhaupt kinderbijslag betaald voor kinderen die niet in Nederland woonachtig zijn
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_67591087
Allemachtig...
Veel fraude met kinderbijslag
Allochtone ouders die hun kinderen in Turkije of Marokko naar school sturen, plegen op grote schaal fraude met kinderbijslag.

Meer dan de helft
Per kind krijgen ouders elk kwartaal 278,55 euro kinderbijslag. Dat bedrag verdubbelt bij uitwonende kinderen. In Marokko pleegde meer dan de helft van de ouders in 2008 mogelijk fraude met de extra uitkering. In Turkije was dat 31%.

Rouvoet
De Tweede Kamer wil de fraude een halt toeroepen. Sommige partijen, waaronder de PVV, willen de extra kinderbijslag zelfs afschaffen. Minister Rouvoet voor Jeugd en Gezin wil zover niet gaan. Hij heeft met Marokko en Turkije afspraken gemaakt over kinderbijslag. Die akkoorden wil hij niet zomaar verbreken.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 20:56:45 #10
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_67591234
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:02 schreef Meki het volgende:
Dat krijg je als je fraude pleegt , maar dat mag waarschijnlijk volgens jou als je moslim bent
Ik ben inmiddels overleden
pi_67591395
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:02 schreef Meki het volgende:
Geenszins, afschaffen die bende als je hier niet woont, punt uit!
pi_67591881
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:35 schreef Lariekoek het volgende:
Waarom wordt er überhaupt kinderbijslag betaald voor kinderen die niet in Nederland woonachtig zijn
Omdat Nederland graag voor Sinterklaas speelt.
  Donald Duck held dinsdag 31 maart 2009 @ 21:18:44 #13
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_67592097
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk het niet, die 2 euro aan kinderbijslag kunnen landen als Turkije en Marokko missen als kiespijn.
Allemaal relatief he. Voor zo'n op zand gebaseerde economie is 2 euro heel wat. Dus ze gaan het wel voelen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_67593287
Dat is vragen om meer import
pi_67594443
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom frauderen ze dan massaal met kinderbijslag?

Hallo?

Het is daar armoede troef.
pi_67594741
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 21:46 schreef Chadi het volgende:
Dat is vragen om meer import
Als het gaat om kinderen die sowieso wel naar Nederland mogen is dat eigenlijk niet zo'n probleem. Hoe eerder hoe beter, want dan lopen ze geen leerachterstand op.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 22:42:45 #17
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_67595741
Die fraude is een probleem wat al heel lang bekend is en waar een aantal controleurs zelfs al voor met de dood is bedreigd.
Oplossing is volgens mij heel simpel. Kind woont niet in Nederland dan geen Nederlandse kinderbijslag. Kind woont en leert in Nederland dan kinderbijslag. Zelfs een politicus zou dat moeten kunnen snappen lijkt me.

En fraude? Kind wat niet bestaat opgegeven. Kinderbijslag terugbtalen en boetebedrag daaroverheen van het ontvangen bedrag.

Op die manier kunnen de mensen in de verpleging nog netjes hun loonsverhoging krijgen en kunnen mensen in openbare functies beter beschermd worden tegen hufterig tuig.

En ja, ook de pensioenen kunnen gewoon bestaan blijven vanaf je 65e.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_67598501
Ja, dat 'controleren' gaat sowieso niks worden dus ideeën die daarop gebouwd worden kun je meteen als gefaald afschrijven.

Enige wat helpt is verdragen opzeggen.
pi_67601881
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:13 schreef TradingStock het volgende:

[..]

Waarom frauderen ze dan massaal met kinderbijslag?

Hallo?

Het is daar armoede troef.
Omdat daar de mogelijkheid toe is en omdat de pakkans nihiel is. Een zakcentje extra is altijd welkom, armoede troef en daar je kinderen laten opgroeien. Je moet nog veel leren over de fraudeurs.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 1 april 2009 @ 08:40:10 #20
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_67601971
quote:
Op woensdag 1 april 2009 08:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Omdat daar de mogelijkheid toe is en omdat de pakkans nihiel is. Een zakcentje extra is altijd welkom, armoede troef en daar je kinderen laten opgroeien. Je moet nog veel leren over de fraudeurs.
Ik kan ook een mes in je nek steken als ik wil. Doe ik toch ook niet? Het is maar wat je normaal vindt... Gewoon geen geld naar het buitenland meer, probleem opgelost.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_67602021
quote:
Op woensdag 1 april 2009 08:40 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Ik kan ook een mes in je nek steken als ik wil. Doe ik toch ook niet? Het is maar wat je normaal vindt... Gewoon geen geld naar het buitenland meer, probleem opgelost.
Wel leuk dat je dan weer met mensen neersteken als voorbeeld komt, maar jij weet net zo goed als ik dat de ene vorm van criminaliteit de andere niet is. Witteboordencriminaliteit is bijvoorbeeld veel meer "geaccepteerd" omdat het niet zichtbaar is en de gewone burger doorgaans niet raakt, het is geen straatcriminaliteit en de overlast die daar bij komt kijken geldt voor dit soort delicten niet. Het heeft niks te maken met wat ik normaal vind, het heeft te maken met hoe raar mensen denken.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 1 april 2009 @ 09:06:44 #22
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_67602471
Ik probeerde het even duidelijk te maken door een gechargeerd voorbeeld te nemen. Ik had ook kunnen zeggen dat ik ook je fiets kan jatten. Je gaat dus aan het punt voorbij
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_67602655
quote:
Op woensdag 1 april 2009 09:06 schreef pisnicht het volgende:
Ik probeerde het even duidelijk te maken door een gechargeerd voorbeeld te nemen. Ik had ook kunnen zeggen dat ik ook je fiets kan jatten. Je gaat dus aan het punt voorbij
Nee, want je maakt geen punt. Althans, hetgeen wat je wil zeggen is logisch: Stelen mag niet. Dat hoef je mij niet te vertellen natuurlijk en daarvoor hoef je niet met zo'n voorbeeld aan te komen. Doet er voor de rest niet aan af dat mensen gemiddeld genomen sneller frauderen dan dat ze mensen neersteken, maar dat men toch meer last heeft van het laatste dan het eerste. Dat betekent niet dat frauderen niet erg is - objectief gezien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67602688
quote:
Op woensdag 1 april 2009 09:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, want je maakt geen punt. Althans, hetgeen wat je wil zeggen is logisch: Stelen mag niet. Dat hoef je mij niet te vertellen natuurlijk en daarvoor hoef je niet met zo'n voorbeeld aan te komen. Doet er voor de rest niet aan af dat mensen gemiddeld genomen sneller frauderen dan dat ze mensen neersteken.
Dit is dan ook geen normale fraude, dit zijn frauderende Marokkanen en/of Turken. Nog erger dus.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:23:37 #25
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_72125233
En inmiddels is het dan ook zover. Er wordt gewerkt aan een wetsvoorstel die de kinderbijslag voor kinderen in het buitenland wonen, Marrokko en Turkije verminderd. Ondanks het feit dat ze in nederland zijn geboren. EINDELIJK gerechtigheid! Wat mij betreft GEEN kinderbijslag meer voor kinderen in genoemde landen.

Aktueel vervolg op dit topic van het afgelopen voorjaar.

"Kinderbijslag buiten EU omlaag"
quote:
Minister Rouvoet werkt aan een wetsvoorstel om de kinderbijslag voor kinderen buiten de Europese Unie te verlagen. Het gaat om kinderen met de Nederlandse nationaliteit die bijvoorbeeld in Turkije en Marokko wonen.

Rouvoet wil de financiële bijdrage aanpassen aan de lagere kosten van levensonderhoud in die landen.

Besparing
In het voorjaar beloofde hij de Tweede Kamer te kijken of dat mogelijk was. Dat blijkt zo te zijn en Rouvoet werkt nu concreet aan maatregelen om de kinderbijslag in die landen aan te passen.

Hoeveel de kinderbijslag buiten de EU omlaag gaat, is niet duidelijk en hoeveel de overheid bespaart evenmin.
Bron:NOS
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')