abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64831027
]Plaisance 48200 in de Cevennes ? Ik woon in een van de 8 andere Plaisance 's in de Gers .Late reactie he ,zit pas bij Fok. Zat ver weg een tijdje ,vandaar.
pi_65231428
Kamer te huur in gemeubileerd appartement - Paris, Montmartre
dimanche 18 janvier 2009
Vanwege het vertrek van mijn huisgenoot heb ik vanaf 1 februari een kamer beschikbaar in een drie kamer appartment, voledig gemeubileerd,parket, openhaard, wasmachine, salon, lift, internet en telefoon. De kamer zelf is ong. 12 m2, veel (...) Lees verder...
de komma lul heeft iets gevonden op nederlanders.fr [hoe verzinnen ze zo'n naam?]
pi_65233517
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:16 schreef bakzeil het volgende:
Kamer te huur in gemeubileerd appartement - Paris, Montmartre
dimanche 18 janvier 2009
Vanwege het vertrek van mijn huisgenoot heb ik vanaf 1 februari een kamer beschikbaar in een drie kamer appartment, voledig gemeubileerd,parket, openhaard, wasmachine, salon, lift, internet en telefoon. De kamer zelf is ong. 12 m2, veel (...) Lees verder...
de komma lul heeft iets gevonden op nederlanders.fr [hoe verzinnen ze zo'n naam?]
Je weet in ieder geval wél wat zelfspot is!

Top! Succes ermee!
Ik hoop dat het je gaat lukken.
 FR
pi_65279303
Ik heb een appartement geboekt voor de eerste 2,5 maand. Dat geeft mij de gelegenheid om in die tijd mijn netwerk uit te breiden en rustig op zoek te gaan naar een definitief appartement. Het kost nu wel een spreekwoordelijk rib uit m'n lijf, maar het geeft een hoop rust aangezien er toch al genoeg geregeld moet worden.

Op steenworp afstand van de Sacre Coeur, en dicht bij de metrolijn die ik nodig heb zodat ik maar één keer hoef over te stappen naar kantoor. Internet in het appartement is ook wel fijn.
pi_65315983
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 15:37 schreef Pizzakoerier het volgende:
Groetjes vanuit Montpellier!
Hee, mijn broer zit ook in montpellier en vlak voor de kerst was ik daarheen en ik kwam daar een nederlander tegen die dezelfde naam had als jij en die ook in Nijmegen studeerde.

Is dit te toevallig of niet...?
gr gr
pi_65345559
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:47 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Hee, mijn broer zit ook in montpellier en vlak voor de kerst was ik daarheen en ik kwam daar een nederlander tegen die dezelfde naam had als jij en die ook in Nijmegen studeerde.

Is dit te toevallig of niet...?
Pizzakoerier?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bora-Bora op 23-01-2009 18:58:30 ]
 FR
pi_65346164
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:45 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Pizzakoerier?
Hij is het echt, ik weet het nu zeker.
Wat een toeval hè
gr gr
pi_65352558
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:03 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Hij is het echt, ik weet het nu zeker.
Wat een toeval hè
Geinig!
Le monde est petit.
 FR
pi_65363035
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:58 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Geinig!
Le monde est petit.
Ik zie nu pas dat je gister dezelfde naam bold had gemaakt.

Maar nee, hij heette in het echt niet pizzakoerier.
Maar ff in zijn profiel gekeken dus.
gr gr
pi_65371551
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:08 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Ik zie nu pas dat je gister dezelfde naam bold had gemaakt.

Maar nee, hij heette in het echt niet pizzakoerier.
Maar ff in zijn profiel gekeken dus.
 FR
pi_65378542
mijn schoonzus gaat trouwen in La Réunion in mei en wij zijn natuurlijk uitgenodigd

aangezien het een department outre-mer is vond ik dat het hier best gepost mag worden
pi_65443918
Da's een leuk bruiloftsreisje!!
 FR
  dinsdag 27 januari 2009 @ 17:19:46 #163
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_65461758
Binnenlands vluchtje pakken, he?
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_65491076
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:19 schreef Delicieux het volgende:
Binnenlands vluchtje pakken, he?

wat ook prettig is dat we vanuit Lyon kunnen vertrekken, ik heb er een hekel aan om eerst met de TGV naar Charles de Gaulle te moeten
pi_65501974
en trouwens:

pi_65502422
morgen nationale staking van het openbaar vervoer
geen bussen,treinen,rer's, tgv's de hele dag
  donderdag 29 januari 2009 @ 10:02:51 #167
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_65519213
Ik werk vandaag!
Het was heerlijk rustig vanochtend op de weg! Iedereen is natuurlijk extreem druk met staken.
Van mijn part mag er vaker gestaakt worden, hoor! Kan ik tenminste lekker doorrijden op de périphérique...
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_65525199
Ja, ik was ook al zo van , maar het valt indd vooralsnog erg mee...

Straks nog even kijken bij de "manif".
 FR
pi_65551141
viel mee ja, ik had de bus gewoon naar het werk...
en zo af en toe reed ook de rer zag ik
pi_65571145
het is toch ter ?
gr gr
pi_65584578
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 16:28 schreef Quyxz_ het volgende:
het is toch ter ?
Bestaat allebei:
TER is de trein naar de banlieues, van de SNCF;
de RER is de trein die ook door Parijs rijdt, ge"nummerd" is met A,B,C of D en die onder de RATP valt, net als de metro en de tramway (en de stadsbussen).

Donderdag tijdens de staking reden de metro's zelfs beter dan gewoonlijk, leek het wel!!
Ook de periphérique schijnt ideaal filevrij te zijn geweest omdat iedereen thuis was gebleven.

De demonstratie op zich was vrij 'saai'; wel veel verschillende beroepsgroepen, maar vooral weinigzeggende eisen en slogans op de borden. Ja, vooral anti-Sarkozy-kreten natuurlijk maar dat is logisch met vooral linkse groeperingen op straat. Oja, zogauw de tocht langs een bank kwam, werd die uitgefloten.

De uitgedeelde stickers die velen droegen waren wel aardig, en definiëren ook best goed de 'inhoud' van de demonstratie: "Rêve Générale*".

*Normaal gesproken heet een algehele staking een "Grêve Générale".
 FR
pi_65585828
OK, ik ken alleen de TER, want daar heb ik ingezeten tussen Marseille en Montpellier.
gr gr
pi_65591869
"mijn" bus is een privé bedrijf dus die reed gewoon. de helft van de "CGT-isten" (hoe vernederlands ik dat?) hebben overigens gewoon gewerkt maar volgens één van hen was dat om solidaire te zijn met de mensen die voor Sarkozy gestemd hebben.

ik moet naderhand ook altijd lachen om de geschatte manifestanten. la commune: 20.000, de CGT: 150.000
pi_65640121
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 12:13 schreef Prego het volgende:
"mijn" bus is een privé bedrijf dus die reed gewoon. de helft van de "CGT-isten" (hoe vernederlands ik dat?) hebben overigens gewoon gewerkt maar volgens één van hen was dat om solidaire te zijn met de mensen die voor Sarkozy gestemd hebben.
Tuurlijk! Lekker geloofwaardig.
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 12:13 schreef Prego het volgende:ik moet naderhand ook altijd lachen om de geschatte manifestanten. la commune: 20.000, de CGT: 150.000
Ja hopeloos...
En dan de ander systematisch bekritiseren dat 'ie niet kan tellen en de boel probeert te besodemieteren...
 FR
pi_65788455
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:46 schreef Em.ster het volgende:
Ik wil in de zomer graag 2 maanden werken in Frankrijk om mijn Frans op te schroeven. Ik heb geen zin om plee's te moeten poetsen, ik zie mezelf meer als reisleider/animator o.i.d. (ik ga al richting 30, behoorlijk goede zangstem , al een paar jaar leidinggevende ervaring) en ik wil dolgraag naar Zuid-Frankrijk (Aix-en-Provence, Marseille).

Zijn er mensen die zoiets gedaan hebben (evt. in een ander land)? Wat verdient het gemiddeld want mijn huur loopt ondertussen wel gewoon door. Meestal zal je er kost en inwoning bij krijgen, dus als ik dan nog iets van 800 euro weet op te strijken, is meer dan genoeg. Is het bijvoorbeeld te doen om een klein hondje mee te nemen? En leer je de taal van het land waar je naartoe gaat wel of verzand je compleet tussen de toeristen? Hoofddoel is om over de drempel voor Frans spreken heen te komen namelijk. Liefst zou ik werken in een omgeving waarin ik alleen met Frans geconfronteerd word, maar ik denk niet dat dat te doen is momenteel.
Of je de taal leert, hangt natuurlijk compleet van jezelf af en van je inzet op dat vlak.

Een klein hondje dat aan het NL klimaat gewend is meenemen naar de zommerhitte van Zuid-Frankrijk, terwijl 'ie daar bovendien nog eens alleen moet zitten wachten tot jij een keer van je werk (en andere activiteiten) thuiskomt, is niet echt wenselijk voor 't arme beestje, denk ik... Kun je 'm niet 2 maanden bij iemand anders onderbrengen?

Verder hangt het van je Franse beginniveau af of je eerder toiletten gaat schoonmaken of een wat interessantere baan kunt opdoen. Maargoed, in de zomermaanden is er vast wel wat leuks te doen.
Echter, leiding geven aan collega's die je nauwelijks verstaat lijkt me niet echt voor de hand liggend, moet ik eerlijk zeggen...

Kost en inwoning, daar zou ik bij voorbaat niet zo zeker van zijn...

Club Med proberen ofzo?...
 FR
pi_65794759
of vacansoleil / selectcamp
pi_66572978
Aaaah France... ik zou er dolgraag willen wonen. Wie weet.
  woensdag 4 maart 2009 @ 19:36:34 #178
247294 Pa_Trick
www.wielermaster.nl
pi_66702234
Ik zou er ook wel willen wonen. Maar dan wel elke dag een col fietsen.
Speel ook gratis mee op : http://www.wielermaster.nl
pi_66753340
vertrek eind van de maand voor twee weekjes naar parijs voor een school project.
Ben benieuwd hoe het me zal bevallen ben voorheen eigenlijk altijd alleen in het zuiden geweest op een camping.

waar we het project volgen is bij het volgende: ESIEA, Ecole Supérieure d'Informatique, Electronique, Automatique
heb al eventjes gekeken op google maps waar het zou kunnen zijn volgens mij de eerste twee hits.. die allebei erg in het centrum zijn. Kijk er in ieder geval erg naar uit
sudo is powerrrr
pi_66856148
Ik woon in Parijs, 20ste arrondisement!!!!
pi_66860579
quote:
Op maandag 9 maart 2009 12:46 schreef eitra het volgende:
Sinds wanneer? En wat doe je er?
 FR
pi_66909279
quote:
Op maandag 9 maart 2009 12:46 schreef eitra het volgende:
Oh heerlijk het 20ste arr ., waar precies?
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_67215725
Wat vinden jullie nu van al die staakers in frankrijk? Ik vind het zelf nogal irritant omdat ik nu in mijn laatste jaar op het lycee zit (terminale) en mis door al die staakingen het hele jaar door nogal veel les en heb dus het baccalauréat aan het eind van het jaar...
pi_67244233
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 19:45 schreef Risht het volgende:
Wat vinden jullie nu van al die staakers in frankrijk?
vervelend, irritant, soms hypocriet maar goed daar kies je voor
  vrijdag 20 maart 2009 @ 18:13:47 #185
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_67246092
Volgens mij had ik in het begin van dit topic (of was het ergens anders, ik weet het niet meer) een paar maanden geleden geschreven dat ik in Cannes stage zou lopen bij een hotel.
Wel, dat plan gaat namelijk niet door, ze hebben al andere personen. Ik ga morgen sollicitatiebrieven + CV sturen naar 2 vakantieparken voor de functie als receptionist. De twee bedrijven zijn LVT in Port Barcarès http://www.lvt-leventdula(...)estination-languedoc en bij Relaisoleil in Carcans http://www.relaisoleil.com/carcans-bruyeres/
Port Barcarès ligt ong. 20 kilometer noordoosten van Perpignan aan de Middellandse Zee en Carcans ligt ten westen van Bordeaux aan de Atlantische kust. De twee bedrijven heb ik zelf uitgekozen omdat ik ze kende, ik ging daar namelijk vaak op vakantie in dat soort complexen, dus ik weet wat het is.

Dus morgen ga ik die brieven sturen en ik hoop dat het lukt. De stage wordt ook deels door mijn school verzorgd. Ik ben zelf ook van Franse afkomst en spreek de taal vloeiend, dus zie een stage door wel zitten.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  zondag 29 maart 2009 @ 17:18:57 #186
223876 TheSilverSpoon
ork, ork, ork
pi_67522466
Ik weet dat het een vrij dood topic is, maar wellicht dat iemand mij kan helpen om wat licht te laten schijnen op een belastingvraagje. Aangezien ik pas in aug/sept 2010 voor het eerst belasting moet afdragen (over 2009) wil ik tijdig weten hoeveel ik echt opzij moet zetten om niet tekort te komen bij het afdragen.
quote:
Sommes à déclarer cases AJ à DJ : Revenus d'activité
- le total des sommes que vous avez perçues en 2008 au titre des traitements, salaires, vacations, indemnités, congés payés, gages, soldes, pourboires...
Il s’agit du salaire après retenue des cotisations sociales effectuée par l’employeur et de la fraction déductible de la contribution sociale généralisée.
Pour savoir quel montant déclarer, conformez-vous au relevé annuel de salaires délivré par votre employeur.
Si un enfant est réputé à charge de l’un et l’autre de ses parents par le dispositif de la résidence alternée, ses revenus doivent être partagés entre les deux contribuables.
Stukje is afkomstig van de hulpsectie bij de simulatie voor het berekenen van je belasting.

Op basis hiervan krijg ik niet het idee dat het om mijn bruto salaris gaat (het bedrag dat vermeld is in het contract), maar ook niet dat het om mijn netto (Franse netto, dus na aftrek sociale lasten) gaat. Het zit met name in het stukje van de aftrekbare sociale lasten... ik zou niet weten welke dat zijn.

Voorlopig ga ik overigens maar uit van 't volledige brutobedrag zonder enige aftrekposten, dan kan het altijd meevallen.
pi_67536517
quote:
Op zondag 29 maart 2009 17:18 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Ik weet dat het een vrij dood topic is, maar wellicht dat iemand mij kan helpen om wat licht te laten schijnen op een belastingvraagje. Aangezien ik pas in aug/sept 2010 voor het eerst belasting moet afdragen (over 2009) wil ik tijdig weten hoeveel ik echt opzij moet zetten om niet tekort te komen bij het afdragen.
[..]

Stukje is afkomstig van de hulpsectie bij de simulatie voor het berekenen van je belasting.

Op basis hiervan krijg ik niet het idee dat het om mijn bruto salaris gaat (het bedrag dat vermeld is in het contract), maar ook niet dat het om mijn netto (Franse netto, dus na aftrek sociale lasten) gaat. Het zit met name in het stukje van de aftrekbare sociale lasten... ik zou niet weten welke dat zijn.

Voorlopig ga ik overigens maar uit van 't volledige brutobedrag zonder enige aftrekposten, dan kan het altijd meevallen.
"Pour savoir quel montant déclarer, conformez-vous au relevé annuel de salaires délivré par votre employeur."

Heb je van je werkgever (nog) geen jaaroverzicht gekregen? Informeer anders even bij collega's of je baas wanneer je dat krijgt anders.
Met behulp van het officiële jaaroverzicht, weet je in ieder geval zeker welk bedrag het in jouw geval precies moet zijn.
Maar er staat indd "na aftrek van..."
 FR
pi_67537049
quote:
Op maandag 30 maart 2009 03:06 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

"Pour savoir quel montant déclarer, conformez-vous au relevé annuel de salaires délivré par votre employeur."

Heb je van je werkgever (nog) geen jaaroverzicht gekregen? Informeer anders even bij collega's of je baas wanneer je dat krijgt anders.
Met behulp van het officiële jaaroverzicht, weet je in ieder geval zeker welk bedrag het in jouw geval precies moet zijn.
Maar er staat indd "na aftrek van..."
Ik werk er pas sinds januari, dus een jaaroverzicht zit er nog niet in. Zo slecht is m'n Frans ook weer niet.

Wanneer ik de simulatie uitvoer, en mijn complete bruto bedrag invul, dan rekent hij het zelf al over een kleiner gedeelte daarvan uit. Waarschijnlijk na aftrek van div. sociale lasten. Maar ik zou het graag zelf even uitrekenen op basis van mijn eigen situatie.

Ziektekosten zitten bij het loon in (en worden voor klein deel bij mij en groot deel bij werkgever afgetrokken), net als een overlijdensverzekering, ziektewet o.i.d., vrije dagen, etc.

Naja, dan maar op safe spelen, dan houd ik wellicht een leuk spaarpotje over.
pi_67565931
quote:
Op maandag 30 maart 2009 07:36 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Ik werk er pas sinds januari, dus een jaaroverzicht zit er nog niet in. Zo slecht is m'n Frans ook weer niet.

Wanneer ik de simulatie uitvoer, en mijn complete bruto bedrag invul, dan rekent hij het zelf al over een kleiner gedeelte daarvan uit. Waarschijnlijk na aftrek van div. sociale lasten. Maar ik zou het graag zelf even uitrekenen op basis van mijn eigen situatie.

Ziektekosten zitten bij het loon in (en worden voor klein deel bij mij en groot deel bij werkgever afgetrokken), net als een overlijdensverzekering, ziektewet o.i.d., vrije dagen, etc.

Naja, dan maar op safe spelen, dan houd ik wellicht een leuk spaarpotje over.
In Frankrijk is het nooit recht toe recht aan standaard en zonder haken of ogen;
als je het écht nu al wilt weten, kun je ook nog gewoon naar je belastingcentrum stappen (=meestal geografisch het dichtstbijzijnde) en daar om inlichtingen vragen. Als je niet in drukke periodes komt en het voor dergelijke informatie is, zijn ze over het algemeen heel hulpvaardig.

Het kan best zijn dat ze het even samen met je uit gaan rekenen. Je krijgt dan gelijk inzicht in wat er in jouw specifieke geval op of aan komt te zitten of juist weer aftrekbaar is.
 FR
pi_67566680
Ik geef het bedrag op na sociale premies. Het eerste jaar kreeg ik 800 euro terug, het tweede 300 euro, dit met een salaris iets hoger dan de SMIC (minimumloon)
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_67567145
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 03:20 schreef tim2308 het volgende:
Ik geef het bedrag op na sociale premies. Het eerste jaar kreeg ik 800 euro terug, het tweede 300 euro, dit met een salaris iets hoger dan de SMIC (minimumloon)
Geld terugkrijgen? Ik zal niet zeggen 'helaas', maar ik verdien een stukje meer dan het minimumloon. Wordt gewoon lappen dus. Ik draag nu 0,0 belasting af, slechts sociale premies.

Belastingkantoor is wel een goed idee. Had al wel bedacht dat er vast wel zoiets moest zijn, maar wist niet wat voor een diensten zij leveren. Serviceverlening in Frankrijk laat nog weleens te wensen over. Dan neem ik in ieder geval wel iemand mee die het Frans wat machtiger is dan ik, want anders steek ik er niet zoveel van op.
pi_67572765
Ik heb nog even gekeken en wij geven het "Rémuneration nete Fiscale perçue en 2008" op. Dat kleiner gedeelte komt wellicht omdat er standaard een x-percentage aan beroepskosten wordt afgetrokken. Maar dat weet ik niet zeker....
pi_67747870
Ik hoorde vandaag nog even één van de nieuwste verkeerssancties:

bij een defecte ruitenwisser betaal je tegenwoordig een bekeuring van 45 Euro en moet je de auto achterlaten!!!!!!!
 FR
pi_67758728
Lobby van een ruitenwisserfabrikant?
pi_67790578
'Chelou' hè?!
 FR
  donderdag 9 april 2009 @ 20:16:42 #196
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_67875226
Erg mooi land

Verleden week een flink stuk door Frankrijk gereden en alles was al mooi groen
  vrijdag 10 april 2009 @ 09:19:57 #197
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_67886763
quote:
Op maandag 6 april 2009 01:33 schreef Bora-Bora het volgende:
Ik hoorde vandaag nog even één van de nieuwste verkeerssancties:

bij een defecte ruitenwisser betaal je tegenwoordig een bekeuring van 45 Euro en moet je de auto achterlaten!!!!!!!
Vind je dat vreemd dan? Je auto is dan niet meer apk waardig en als het begint te regenen zie je geen hol meer , dat is gewoon gevaarlijk.

Gelijk even inhaken op dit topic trouwens Frankrijk heeft echt voor altijd mijn hart gestolen, vooral het zuiden van Frankrijk in de buurt van het alpen gebied (haute provence). Ook met de franse bevolking heb ik echt geen problemen, als je ze maar in het frans aanspreekt dan ontdooien ze al direct is mijn ervaring.

Nu is mijn Frans qua taal niet denderend maar ben wel een cursus aan het volgen en zou niets liever willen dan er wonen. Hoe hebben de kaaskopjes die er nu zitten dat aangepakt, ben je er via een baan terecht gekomen? Heb je gewoon je spul verkocht hier en ben je daarheen afgereisd en je zag het wel of... ?

Ik vind frans overigens een schitterende taal maar zo verdomd lastig
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_67903380
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:19 schreef Metro2005 het volgende:
Nu is mijn Frans qua taal niet denderend maar ben wel een cursus aan het volgen en zou niets liever willen dan er wonen. Hoe hebben de kaaskopjes die er nu zitten dat aangepakt, ben je er via een baan terecht gekomen? Heb je gewoon je spul verkocht hier en ben je daarheen afgereisd en je zag het wel of... ?

Ik ben er kortgeleden met m'n eerste baan terechtgekomen. Momenteel lijkt het me ook niet heel verstandig om zomaar af te reizen en om te denken dat je wel even een baan vindt. Avontuurlijk, dat is het natuurlijk wel.

Aan echte voorbereiding heb ik niet kunnen doen omdat het allemaal heel snel is gegaan. Het laatste Frans dat ik sprak is van de 4de klas middelbare school, zo'n 11 jaar geleden. Evengoed merk ik dat het me wel een aardige basis heeft opgeleverd waardoor ik nu best aardig bijleer. In m'n werk moet ik ook wel Frans spreken, al kan ik ook de nodige dingen in het Engels doen. Net een intensieve week van 42,5u Franse les achter de rug. Ook dat zet wel zoden aan de dijk.

Frans is inderdaad een taal vol uitzonderingen en dingen die je simpelweg moet onthouden. Aan de andere kant kom je er met een beetje taalgevoel best uit.
pi_67917006
quote:

[..]

Vind je dat vreemd dan? Je auto is dan niet meer apk waardig en als het begint te regenen zie je geen hol meer , dat is gewoon gevaarlijk.
Jewel, maarja, zolang de auto nog rijdt ondanks die ruitenwisser (en helemaal als je niet het NL klimaat boven je hoofd hebt hangen), vind ik het toch wel lichtjes overdreven; een dikke bekeuring zal waarschijnlijk al voldoende ontmoedigend werken. Helemaal als je dat 2 x in dezelfde week overkomt, bijvoorbeeld.

Afijn, ik kan 't me ook wel voorstellen hoor. Probleem is dat Franse verkeersagenten vaak over-ijverig zijn....
 FR
pi_67917087
quote:

Gelijk even inhaken op dit topic trouwens Frankrijk heeft echt voor altijd mijn hart gestolen, vooral het zuiden van Frankrijk in de buurt van het alpen gebied (haute provence). Ook met de franse bevolking heb ik echt geen problemen, als je ze maar in het frans aanspreekt dan ontdooien ze al direct is mijn ervaring.

Wel goed dat je al met een cursus bezig bent, want dat gaat je zeker helpen! Zoals SilverSpoon zei, is het wel belangrijk dat je de taal enigszins redelijk machtig bent, want zo weinig als de Fransen een woordje over de grens spreken, zo belangrijk is het voor hen dat jij wel in hun taal met ze kan communiceren! Zoniet, dan is het best moeilijk om een leuke baan te vinden.

Ik ben er eerst gaan wonen, studeren & integreren (vrienden, sporten, bijbaantjes), en heb zo de taal onder de knie gekregen. Later ben ik met een baan teruggekomen, maar toen was m'n Frans dus al okee.

Wat heb je voor studie en ervaring? Misschien dat je daarmee een ingang hebt...
Of dat je er via een internationaal bedrijf kunt gaan werken...
 FR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')