abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57109583
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 19:13 schreef paultjuhhh het volgende:
Wat raden jullie aan om naar op vakantie te gaan in frankrijk

als je dit wil:

Wilde zee
Uitgaan
Het is waarschijnlijk het beste om hier het TRaVel-forum op na te kijken.
Er is een centraal Frankrijktopic.
 FR
  zondag 9 maart 2008 @ 01:09:19 #102
161410 nappei
Liberté, Liberté cherie !
pi_57255366
Afgelopen maandag gerepatriërd! La Rochelle (Charente-Maritieme). Mooie stad met rijke geschiedenis (maar ach, welke Franse stad heeft dat niet ). Lekker enkele maanden werken aan mijn eindscriptie. ^^
Ah, tenez, vous êtes de la merde dans un bas de soie...
pi_57415709
Bonjour

Beetje laate reactie michien maar ik woon ook in Frankrijk!
Mooi land al woon ik in Morsang sur Orge (91, ile de france) de drukte ten zuiden van Parijs.
De mensen hier zijn allemaal als nederlanders, moeten hier ook hard werken om de rekeningen te betalen.
Woon er nu drie en een half jaar en ben best tevreden met mijn beslissing om hier te gaan wonen.
Al zijn er genoeg dingen die me niet aanstaan en andere die ik mis. Maar als eerder gelezen aanpassing en opstelling zijn erg belangrijk als je emigreert.
Al is werken in een callcenter waar ik nederlands spreek, dus mijn contact met Nederlanders is er nog.

Willy
pi_57424520
Salut!
En welkom op Fok! ook.

Heb je absoluut gelijk in, dat aanpassing en opstelling belangrijk zijn.

Maar toch is het leuk om te discussiëren over de details van het emigreren.
Wat zijn zo de dingen die je al dan niet bevallen, in het Franse?

En wat is, als je dat wilt vertellen tenminste, voor jou de aanleiding geweest om juist in Frankrijk te gaan wonen?
 FR
pi_57424597
quote:
Op zondag 9 maart 2008 01:09 schreef nappei het volgende:
Afgelopen maandag gerepatriërd! La Rochelle (Charente-Maritieme). Mooie stad met rijke geschiedenis (maar ach, welke Franse stad heeft dat niet ). Lekker enkele maanden werken aan mijn eindscriptie. ^^
Leuk! Voor wat voor studie?

En waarom ge-"rapatriëerd"? Ben je al van Franse afkomst? Of bedoelde je ge-"expatrieerd"?
 FR
pi_57520621
De borrel die elke eerste woensdag van de maand wordt gehouden heeft nu een eigen website met een community functie: http://www.nlborrel.fr
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_62528304
Ik geef 'm een kick wegens plannen om in Zuid-Frankrijk een jaar van mijn studies te doen.

Iemand suggesties voor een leuke studentvriendelijke locatie?

Eisen:
Relatief veilige stad
Minstens 100.000 inwoners
Weinig toeristen en veel authentiek gedoe
Lessen in het Engels, de rest van het Frans leer ik op straat wel
8 maanden per jaar 20 graden of meer

Wensen:
Liefst in de groene heuvels, lavendelvelden enzo
Een stad waar ik niet de enige uitwisselingsstudent ben
pi_62528550
Oh ja, ik moet er een bijbaantje kunnen vinden, absoluut noodzakelijk dat ik per week 2 dagen kan werken.
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:10:22 #109
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_62529462
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:35 schreef MLI het volgende:
Oh ja, ik moet er een bijbaantje kunnen vinden, absoluut noodzakelijk dat ik per week 2 dagen kan werken.
Ik heb ooit eens een liefje gehad in Aix-en-Provence, een ontzettend leuke studentenstad...
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_62530401
* MLI Aix-en-Provence noteert
pi_62533221
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:26 schreef MLI het volgende:
Ik geef 'm een kick wegens plannen om in Zuid-Frankrijk een jaar van mijn studies te doen.

Iemand suggesties voor een leuke studentvriendelijke locatie?

Eisen:
Relatief veilige stad
Minstens 100.000 inwoners
Weinig toeristen en veel authentiek gedoe
Lessen in het Engels, de rest van het Frans leer ik op straat wel
8 maanden per jaar 20 graden of meer

Wensen:
Liefst in de groene heuvels, lavendelvelden enzo
Een stad waar ik niet de enige uitwisselingsstudent ben
Lessen zijn in Frankrijk nooit* in het Engels (behalve wrsch op MBA-niveau enzo).

Maargoed, Aix-en-Provence is een heeeeeeeeeerlijke stad om te studeren en te wonen.
En die lavendelvelden + authentieke durpjes kun je in de regio wel vinden.

Verreweg de beste optie in het zuiden;
wel met veel andere uitwisselingsstudenten, gewone studenten.
Toeristen zijn er wel, maar da's niet echt storend, 't jaar door.

*Afijn: zelden....
 FR
pi_62543170
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:45 schreef MLI het volgende:
* MLI Aix-en-Provence noteert
zou ik ook doen, zoals Bora-Bora zegt: een héérlijke stad
pi_62552749
Zijn er mensen hier die daar gestudeerd hebben? Ik kom er net achter dat mijn school alleen uitwisselingsbetrekkingen heeft met Amiens .
pi_62563460
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 23:50 schreef tim2308 het volgende:

Wie woont er nog meer in Frankijk? Ik woon in een klein dorpje 30 km ten oosten van Parijs en 2 km ten zuiden van een groot pretpark....
en ik woon naast jou... Hallo buurman
pi_62566836
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:28 schreef MLI het volgende:
Zijn er mensen hier die daar gestudeerd hebben? Ik kom er net achter dat mijn school alleen uitwisselingsbetrekkingen heeft met Amiens .
In Amiens?...
Ik ken geen kip die daar gestudeerd hep.....
 FR
pi_62572353
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 20:28 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

en ik woon naast jou... Hallo buurman
* Tim2308 nuriert iets als 'It's a small world after all, it's a small world after all"
pi_62572469
Kenden jullie mekaar ook al?
 FR
pi_62573650
we wonen op hetzelfde complex , komen elkaar af en toe tegen en werken allebei voor dat grote park

[ Bericht 43% gewijzigd door psv-gomes op 22-10-2008 09:11:13 ]
pi_62620054
Hoi vanuit Lyon.
pi_62630560
Maar zijn er mensen met ervaring met studeren in A-x-en-Provence?
pi_62633168
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 19:58 schreef timonia het volgende:
Hoi vanuit Lyon.
Hallo stadsgenoot

@MLI: twee vriendinnen van me hebben er gestudeerd maar ik zelf niet.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:09:03 #122
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_62641522
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 02:06 schreef MLI het volgende:
Maar zijn er mensen met ervaring met studeren in A-x-en-Provence?
Zoals gezegd heb ik een tijdje een relatie gehad met een jongedame die daar studeerde. Ik heb er zelf ook behoorlijk wat tijd doorgebracht. (Ook op de Uni, dan liep ik gewoon voor de lol een paar dagen college met haar).
De site van de 3 universiteiten in Aix: http://www.aixmarseille-universite.fr/
Internationale studentengids van deze universiteiten (pdf) met behoorlijk goede info.

Zoals gezegd: één van Frankrijk tofste steden
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_62791606
bij de Auchan zijn er t/m 4/11 Ch'tis-weken
een groot voordeel: Frikandellen!!! 20 stuks voor 3¤50

pi_62794382
hahaha ja ik zag ze vanmiddag ook die frikadellen.... heb helaas geen frietpan....
pi_62819755
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:28 schreef psv-gomes het volgende:
hahaha ja ik zag ze vanmiddag ook die frikadellen.... heb helaas geen frietpan....
in een koekenpan met wat zonnebloemolie gaat het ook prima

en anders heb je -eveneens bij de Auchan- friteuses rond de 30¤-40¤
pi_62937133
Groetjes vanuit Montpellier!
pi_62989225
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 15:37 schreef Pizzakoerier het volgende:
Groetjes vanuit Montpellier!

Ook onweer en stroomstoringen daar? Of valt dat weer mee, in die hoek?
 FR
pi_64371475
Weet iemand hier toevallig meer over de coëfficiënten voor je saslaris waarmee de Fransen werken? Is het normaal om als universitair geschoolde starter te beginnen in het "cadre', of kan het ook normaal zijn om in de eerste schaal daaronder van "technisch personeel" (chemische industrie) te vallen?

Het salaris zou in mijn geval in beide gevallen boven het minimum vallen dat er voor de betreffende coëfficiënten zijn. Volgens mij bouw je alleen een groter pensioen op (pensioenpunten) op het moment dat je onder cadre valt.
pi_64375221
Het hangt heel erg van je opleiding, de secteur en het bedrijf zelf af.
Cadre is indd interessanter, maar ze zullen vaak proberen om je de eerste tijd nog even geen kaderfunctie aan te bieden.

Aan jou om goed te onderhandelen, en ook om het geluk te hebben dat jouw 'compétences' bijv zeldzamer zijn dan die van een ander die op dezelfde baan solliciteert.
 FR
pi_64375722
Oja, ook bij mijn bedrijf krijgt cadre een pensioen en het voetvolk zoals ik niet.. Ik word toch wel miljonair, maak me totaal geen zorgen :p
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 13:36 schreef Bora-Bora het volgende:
Op 't ogenblik zit natuurlijk wel iedereen in zijn familie of schoonfamilie voor de feestdagen hè.
Schoonfamilie, wat is dat???? :p Maar eh vinden jullie het ook zo raar dat Fransen niets doen aan 2e kerstdag???
pi_64377056
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 13:54 schreef tim2308 het volgende:
Oja, ook bij mijn bedrijf krijgt cadre een pensioen en het voetvolk zoals ik niet.. Ik word toch wel miljonair, maak me totaal geen zorgen :p
[..]

Schoonfamilie, wat is dat???? :p Maar eh vinden jullie het ook zo raar dat Fransen niets doen aan 2e kerstdag???
Ik vier het gewoon door, op 2e kerstdag, of ze nou willen of niet!

En het is natuurlijk wel handig dat alles weer open is.
 FR
pi_64414804
Mams komt uit Biarritz en is weer terug verhuisd. Ik kom er wel 'vaak'
pi_64415337
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 08:24 schreef dimage het volgende:
* dimage meld even vanaf 12 september definitief in antibes te wonen de tijd van languit niets doen is aangebroken \o/
ooh vertel me, hoe is het daar in Antibes om te wonen Ik ben daar 1 keer geweest met mijn school en vond het een mooi stadje met o.a. die provençaalse markt en een gezellige sfeer.
Ik ga in mei een stage van 5 maanden lopen in een hotel maar zit nog te twijfelen of ik naar Cannes of Antibes ga, dus als jij graag wil vertellen hoe het daar is om te werken en te wonen..

Merci bien d'avance
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_64462147
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 23:16 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

ooh vertel me, hoe is het daar in Antibes om te wonen Ik ben daar 1 keer geweest met mijn school en vond het een mooi stadje met o.a. die provençaalse markt en een gezellige sfeer.
Ik ga in mei een stage van 5 maanden lopen in een hotel maar zit nog te twijfelen of ik naar Cannes of Antibes ga, dus als jij graag wil vertellen hoe het daar is om te werken en te wonen..

Merci bien d'avance
Antibes is heel schattig, maar errug klein. Echt een mini-durpje.
Cannes is meer snobistisch, maar je hebt er natuurlijk wél het "Festival de Cannes", precies in mei (13-24 mei 2009), dus dan gebeurt er nogal wat.

Het hangt natuurlijk van je smaak af;
persoonlijk ben ik niet dol op Cannes, maar ik zou er in dit geval wél voor kiezen, gewoon omdat er veel meer te doen is, in die maanden. En dan kan je altijd nog een middagje met de bus naar Antibes.
 FR
pi_64471104
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:14 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Antibes is heel schattig, maar errug klein. Echt een mini-durpje.
Cannes is meer snobistisch, maar je hebt er natuurlijk wél het "Festival de Cannes", precies in mei (13-24 mei 2009), dus dan gebeurt er nogal wat.

Het hangt natuurlijk van je smaak af;
persoonlijk ben ik niet dol op Cannes, maar ik zou er in dit geval wél voor kiezen, gewoon omdat er veel meer te doen is, in die maanden. En dan kan je altijd nog een middagje met de bus naar Antibes.
Ja ik vind die oude dorpjes en stadjes prachtig, maar in mijn vrije tijd wil ik wel genoeg te doen hebben om me te vermaken in de stad. Ik heb het opgezocht en Antibes en Cannes lijken qua inwoneraantal even groot te zijn. Ik had gedacht dat Cannes groter zou zijn, maar het is ook zo dat Antibes samen met Juan-les-Pins één gemeente vormt. Wel is het zo dat Cannes meer op een grote stad lijkt waar waarschijnlijk meer te doen is dan Antibes/Juan-les-Pins. Aan de andere kant is Antibes meer een oud stadje met die karakteristieke oude straten, gezellige markt en de 'remparts' met de oude stadsmuur. En in Antibes heeft men wel het beroemde jazz-festival.
Dat vind ik ook heel leuk, moeilijke keuze dus.

Maar eerst ga ik kijken in welk hotel ik het beste kan werken, en de keuze van in welke plaats dat dan is zie ik dan weer wel.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_64484345
Juan-les-Pins wordt hier wel weer als een ander stadje gezien dan Antibes; ook weer zo'n klein gehucht, maar in de zomer best gezellig. Wel nauwelijks karakteristieke oude straatjes ofzo.

En Cannes heeft ook een ouder gedeelte, bovenop een rots, zeg maar; aan het ene uiteinde van de "Croisette", de beroemde boulevard aan het water.

Zie hier foto's: http://www.pbase.com/webman06/vieux_cannes
(Niet de mijne hoor. )

Misschien is Nice ook iets voor je? Da's een "echte" stad; met een oud gedeelte, een mooi gerenoveerd nieuwer gedeelte, veel publieke stranden (geen zand echter), dezelfde winkels als in Parijs, veel gezellige eet/drinktentjes... Niet echt veel disco-geweld echter...

Offeh, St Tropez? Kom je ook nog (internationaal) bekende gezichten tegen, en het nachtleven is er (in de zomer) nog aardig bruisend -hoewel de tenten steeds vroeger dicht moeten, tegenwoordig.

Oh je zei dat het voor 5 maanden was hè; dan kun je misschien beter niet voor de te kleine dorpen kiezen (Antibes,Juan-les-Pins,St Tropez), want als het seizoen ten einde komt, ga je er dood van verveling!
(Ja, ik begrijp je wel: ik heb ook een beetje een zwak voor Antibes. )
 FR
pi_64545609
Nee mijn voorkeur gaat toch echt uit naar Cannes of Antibes/Juan-les-Pins. Ik had ook nog andere plaatsen in mijn gedachte, waaronder idd Nice maar daar heb ik toch vanaf gezien. Ik wil toch liever stage lopen in echte vakantieplaatsen/badplaatsen en ik daar vind ik deze 2 plaatsen toch het beste bij passen. Nice is meer een echte grote stad, maar dat hoeft niet perse voor mij. Het grootste nadeel in Nice is echter de kiezelstranden. Nog bedankt van de foto's die je van Cannes liet zien.

Hoe dan ook, mijn stage wordt geheel door mijn school geregeld. Het wordt geregeld door mijn leraar Frans en de stagecoordinator. Ik heb een pre-selectie van 8 hotels gegeven aan mijn leraar Frans en die gaat dan eerst naar deze hotels bellen om vragen te stellen hoe ze het regelen met het eten, de inwoning en vooral of ze daar ook andere stagieres in dienst hebben. Daarna gaat hij samen met de stagecoordinator bekijken wat een goed leerbedrijf voor mij zal zijn. Bij mijn school hebben ze in ieder geval genoeg hotels waar ze al eerder veel stagieres hebben gehad en deze hotels zijn bekend als goede stageplekken. Dus daar valt altijd uit te komen, het vinden naar een geschikt leerbedrijf.

Dus hopelijk krijg ik hier spoedig na de vakantie nog nieuws van!

En jij zit in Bora-Bora, dat is het eiland wat in Frans-Polynesie gelegen is, waarvan Tahiti het grootse eiland is.
Hoe bevalt het daar? Ik ben er nog nooit geweest maar wel veel over gelezen en foto's van gezien en dat schijnt toch een waar paradijsje te zijn.
pi_64626140
Neehoor, ik zit helaas niet op Bora-Bora, maar ben wel verliefd geworden op Frans Polynesië!

Het is inderdaad bloedje mooi; niet zozeer het eiland Tahiti, want dat is met de hoofdstad minder "fantasmatique", maar er zijn zoveel parels van eilanden te bezoeken, daar. Bewoond of onbewoond, bereikbaar of vrijwel ontoegankelijk, met of zonder lagune, met zwarte of normale zandstranden, met berg(en) of nauwelijks boven het zeeniveau uitstekend...

En de sfeer is zo apart....
 FR
pi_64637509
quote:
Op woensdag 31 december 2008 22:43 schreef StarmanFR het volgende:
Hoe dan ook, mijn stage wordt geheel door mijn school geregeld. Het wordt geregeld door mijn leraar Frans en de stagecoordinator. Ik heb een pre-selectie van 8 hotels gegeven aan mijn leraar Frans en die gaat dan eerst naar deze hotels bellen om vragen te stellen hoe ze het regelen met het eten, de inwoning en vooral of ze daar ook andere stagieres in dienst hebben. Daarna gaat hij samen met de stagecoordinator bekijken wat een goed leerbedrijf voor mij zal zijn.
Wat een luilekkerlandprocedure zeg
pi_64658156
quote:
Op zondag 4 januari 2009 03:48 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Wat een luilekkerlandprocedure zeg
 FR
  zondag 4 januari 2009 @ 19:33:19 #141
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_64658272
Normale procudure denk ik zo
pi_64708607
fok op chauvinisten,buitenland? een Europa toch?nu zit ik in Haarlem ,over 2 weken weer in France .[hele aardige mensen ,net zoals vele nederlanders ,Belgen ,Duitsers etc.]het is maar hoe je jezelf op[en]stelt !!!Waarom ffrance.niet tedicht op elkaar ,want dan doen we allemaal raar .Kies het ruime sop.doen en niet zeuren.
pi_64714011
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:22 schreef bakzeil het volgende:
fok op chauvinisten,buitenland? een Europa toch?nu zit ik in Haarlem ,over 2 weken weer in France .[hele aardige mensen ,net zoals vele nederlanders ,Belgen ,Duitsers etc.]het is maar hoe je jezelf op[en]stelt !!!Waarom ffrance.niet tedicht op elkaar ,want dan doen we allemaal raar .Kies het ruime sop.doen en niet zeuren.
Helllllllllllup!!! Weleens van leestekens enzo gehoord?
 FR
pi_64715380
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 00:21 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Helllllllllllup!!! Weleens van leestekens enzo gehoord?
De komma kent ie in ieder geval wel

En om het on-topic te houden; Du vin, du pain, du Boursin...
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_64728535
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:04 schreef Knutknuttsson het volgende:

En om het on-topic te houden; Du vin, du pain, du Boursin...
Heb ik allemaal in huis!
 FR
pi_64734229
Weet iemand hier een goede en betrouwbare 'makelaar' die mij aan een huurappartement in Parijs kan helpen? Ik vraag het hier omdat ik meer waarde hecht aan persoonlijke ervaringen dan een vermelding in de Franse gouden gids.
pi_64738375
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:29 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Heb ik allemaal in huis!
Ik ook....
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_64757299
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:42 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Weet iemand hier een goede en betrouwbare 'makelaar' die mij aan een huurappartement in Parijs kan helpen? Ik vraag het hier omdat ik meer waarde hecht aan persoonlijke ervaringen dan een vermelding in de Franse gouden gids.
Bestaan die dan?

Ach, het beste is om de websites van makelaars te bekijken en op basis dààrvan een keuze te maken van wat je wilt bezoeken en waar precies.
Dat lijkt mij het meest logisch, in ieder geval.
Je kunt dan ook gelijk de prijzen vergelijken en na een tijdje krijg je een heel behoorlijk beeld van de markt. Dat is dan ook meteen het meest essentiële om je zo min mogelijk af te laten zetten: marktkennis!

En je kunt ze tegen elkaar uitspelen.
Toch de gouden gids dus (afijn: de gele ).

Ga je ook ter plekke zoeken, of wil je het vanuit Nederland doen?
Voor wanneer is het?
 FR
pi_64758858
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 03:48 schreef Bora-Bora het volgende:
Ga je ook ter plekke zoeken, of wil je het vanuit Nederland doen?
Voor wanneer is het?
Ik zal uiteindelijk wel ter plekke moeten zoeken, anders zal het heel lastig worden. Al is het alleen maar dat ze nogal wat garanties willen zien. Aangezien de bemiddelingskosten hoog zijn, en je dus niet zomaar weer verhuist, wil ik ook zeker weten dat de plek goed is.

Per half februari start ik met m'n baan en zal dan naar Parijs verhuizen (of in een hostel zitten tot ik wat heb). Ik zoek een 2-kamerappartement voor onbepaalde tijd.
pi_64808091
Ja, dat van die garanties, dat geldt voor iedereen;
helaas ontkom je daar bijna niet aan...
 FR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')