Het is waarschijnlijk het beste om hier het TRaVel-forum op na te kijken.quote:Op donderdag 28 februari 2008 19:13 schreef paultjuhhh het volgende:
Wat raden jullie aan om naar op vakantie te gaan in frankrijk
als je dit wil:
Wilde zee
Uitgaan
Leuk! Voor wat voor studie?quote:Op zondag 9 maart 2008 01:09 schreef nappei het volgende:
Afgelopen maandag gerepatriërd! La Rochelle (Charente-Maritieme). Mooie stad met rijke geschiedenis (maar ach, welke Franse stad heeft dat niet). Lekker enkele maanden werken aan mijn eindscriptie. ^^
Ik heb ooit eens een liefje gehad in Aix-en-Provence, een ontzettend leuke studentenstad...quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:35 schreef MLI het volgende:
Oh ja, ik moet er een bijbaantje kunnen vinden, absoluut noodzakelijk dat ik per week 2 dagen kan werken.
quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:26 schreef MLI het volgende:
Ik geef 'm een kick wegens plannen om in Zuid-Frankrijk een jaar van mijn studies te doen.
Iemand suggesties voor een leuke studentvriendelijke locatie?
Eisen:
Relatief veilige stad
Minstens 100.000 inwoners
Weinig toeristen en veel authentiek gedoe
Lessen in het Engels, de rest van het Frans leer ik op straat wel
8 maanden per jaar 20 graden of meer
Wensen:
Liefst in de groene heuvels, lavendelvelden enzo
Een stad waar ik niet de enige uitwisselingsstudent ben
en ik woon naast jou... Hallo buurmanquote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:50 schreef tim2308 het volgende:
Wie woont er nog meer in Frankijk? Ik woon in een klein dorpje 30 km ten oosten van Parijs en 2 km ten zuiden van een groot pretpark....
In Amiens?...quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:28 schreef MLI het volgende:
Zijn er mensen hier die daar gestudeerd hebben? Ik kom er net achter dat mijn school alleen uitwisselingsbetrekkingen heeft met Amiens.
* Tim2308 nuriert iets als 'It's a small world after all, it's a small world after all"quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:28 schreef psv-gomes het volgende:
[..]
en ik woon naast jou... Hallo buurman
Hallo stadsgenootquote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:58 schreef timonia het volgende:
Hoi vanuit Lyon.
Zoals gezegd heb ik een tijdje een relatie gehad met een jongedame die daar studeerde. Ik heb er zelf ook behoorlijk wat tijd doorgebracht. (Ook op de Uni, dan liep ik gewoon voor de lol een paar dagen college met haar).quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 02:06 schreef MLI het volgende:
Maar zijn er mensen met ervaring met studeren in A-x-en-Provence?
in een koekenpan met wat zonnebloemolie gaat het ook primaquote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:28 schreef psv-gomes het volgende:
hahaha ja ik zag ze vanmiddag ook die frikadellen.... heb helaas geen frietpan....
quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:37 schreef Pizzakoerier het volgende:
Groetjes vanuit Montpellier!
Schoonfamilie, wat is dat???? :p Maar eh vinden jullie het ook zo raar dat Fransen niets doen aan 2e kerstdag???quote:Op vrijdag 26 december 2008 13:36 schreef Bora-Bora het volgende:
Op 't ogenblik zit natuurlijk wel iedereen in zijn familie of schoonfamilie voor de feestdagen hè.
Ik vier het gewoon door, op 2e kerstdag, of ze nou willen of niet!quote:Op vrijdag 26 december 2008 13:54 schreef tim2308 het volgende:
Oja, ook bij mijn bedrijf krijgt cadre een pensioen en het voetvolk zoals ik niet.. Ik word toch wel miljonair, maak me totaal geen zorgen :p
[..]
Schoonfamilie, wat is dat???? :p Maar eh vinden jullie het ook zo raar dat Fransen niets doen aan 2e kerstdag???
ooh vertel me, hoe is het daar in Antibes om te wonenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 08:24 schreef dimage het volgende:
* dimage meld even vanaf 12 september definitief in antibes te wonende tijd van languit niets doen is aangebroken \o/
Antibes is heel schattig, maar errug klein. Echt een mini-durpje.quote:Op zaterdag 27 december 2008 23:16 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
ooh vertel me, hoe is het daar in Antibes om te wonenIk ben daar 1 keer geweest met mijn school en vond het een mooi stadje met o.a. die provençaalse markt en een gezellige sfeer.
Ik ga in mei een stage van 5 maanden lopen in een hotel maar zit nog te twijfelen of ik naar Cannes of Antibes ga, dus als jij graag wil vertellen hoe het daar is om te werken en te wonen..
Merci bien d'avance
Ja ik vind die oude dorpjes en stadjes prachtig, maar in mijn vrije tijd wil ik wel genoeg te doen hebben om me te vermaken in de stad. Ik heb het opgezocht en Antibes en Cannes lijken qua inwoneraantal even groot te zijn. Ik had gedacht dat Cannes groter zou zijn, maar het is ook zo dat Antibes samen met Juan-les-Pins één gemeente vormt. Wel is het zo dat Cannes meer op een grote stad lijkt waar waarschijnlijk meer te doen is dan Antibes/Juan-les-Pins. Aan de andere kant is Antibes meer een oud stadje met die karakteristieke oude straten, gezellige markt en de 'remparts' met de oude stadsmuur. En in Antibes heeft men wel het beroemde jazz-festival.quote:Op maandag 29 december 2008 13:14 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Antibes is heel schattig, maar errug klein. Echt een mini-durpje.
Cannes is meer snobistisch, maar je hebt er natuurlijk wél het "Festival de Cannes", precies in mei (13-24 mei 2009), dus dan gebeurt er nogal wat.
Het hangt natuurlijk van je smaak af;
persoonlijk ben ik niet dol op Cannes, maar ik zou er in dit geval wél voor kiezen, gewoon omdat er veel meer te doen is, in die maanden. En dan kan je altijd nog een middagje met de bus naar Antibes.![]()
Wat een luilekkerlandprocedure zegquote:Op woensdag 31 december 2008 22:43 schreef StarmanFR het volgende:
Hoe dan ook, mijn stage wordt geheel door mijn school geregeld. Het wordt geregeld door mijn leraar Frans en de stagecoordinator. Ik heb een pre-selectie van 8 hotels gegeven aan mijn leraar Frans en die gaat dan eerst naar deze hotels bellen om vragen te stellen hoe ze het regelen met het eten, de inwoning en vooral of ze daar ook andere stagieres in dienst hebben. Daarna gaat hij samen met de stagecoordinator bekijken wat een goed leerbedrijf voor mij zal zijn.
Helllllllllllup!!! Weleens van leestekens enzo gehoord?quote:Op maandag 5 januari 2009 22:22 schreef bakzeil het volgende:
fok op chauvinisten,buitenland? een Europa toch?nu zit ik in Haarlem ,over 2 weken weer in France .[hele aardige mensen ,net zoals vele nederlanders ,Belgen ,Duitsers etc.]het is maar hoe je jezelf op[en]stelt !!!Waarom ffrance.niet tedicht op elkaar ,want dan doen we allemaal raar .Kies het ruime sop.doen en niet zeuren.
De komma kent ie in ieder geval welquote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:21 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Helllllllllllup!!! Weleens van leestekens enzo gehoord?
Heb ik allemaal in huis!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:04 schreef Knutknuttsson het volgende:
En om het on-topic te houden; Du vin, du pain, du Boursin...
Bestaan die dan?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:42 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Weet iemand hier een goede en betrouwbare 'makelaar' die mij aan een huurappartement in Parijs kan helpen? Ik vraag het hier omdat ik meer waarde hecht aan persoonlijke ervaringen dan een vermelding in de Franse gouden gids.
Ik zal uiteindelijk wel ter plekke moeten zoeken, anders zal het heel lastig worden. Al is het alleen maar dat ze nogal wat garanties willen zien. Aangezien de bemiddelingskosten hoog zijn, en je dus niet zomaar weer verhuist, wil ik ook zeker weten dat de plek goed is.quote:Op woensdag 7 januari 2009 03:48 schreef Bora-Bora het volgende:
Ga je ook ter plekke zoeken, of wil je het vanuit Nederland doen?
Voor wanneer is het?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |