Zo, gelukkig kan ik met verlengd toeristen visum er naar toe. Ga je trouwens een internationaal rijbewijs halen? Ik heb het vorige keer wel gedaan, maar echt nergens nodig gehad, maar de ambassade zegt weer van wel. Maar ik denk dat ik er toch maar eentje haal, voor de zekerheid.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:25 schreef Casparovvv het volgende:
Dit soort dingen wil ik inderdaad ook niet slecht geregeld hebben. Ik ga gewoon voor de officiele 'volunteer visa'. Hier heb ik voor nodig:
- 750 euro borg
- 50 euro voor het visum
- verklaring van de organisatie in ZA
- een vliegticket
- 2 pasfoto's
- 3.000 ingevulde formulieren
- uhm...
Als ik me goed herinner is een rijbewijs daar erg goedkoop, maar ik heb geen idee of je die als Nederlander daar zomaar kan halen. Ze rijden er trouwens wel redelijk slecht (en linksquote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:31 schreef Casparovvv het volgende:
Ik moet mijn rijbewijs nog halen. Daar heb ik nu definief geen geld voor, dankzij de regeltjes van Zuid Afrika. Misschien dat ik 'm daar haal als het me niet teveel geld kost. Is natuurlijk niet in NL geldig, maar dan heb ik alvast wat ervaring.
Ziet er wel grappig uit, ik weet alleen nog niet waar ik precies terecht kom met huisvesting. Ik heb trouwens op het werk gewoon internet, dus voor mij is het niet zo'n probleem, hoewel het echt traag is. Zo'n 3g verbinding is ook weer zo'n 50,- per maand, zoveel verdien ik nu ook weer niet.quote:Op zondag 10 juni 2007 13:17 schreef mvt het volgende:
Als ik jou was zou ik (als je toch het land wilt zien) een mobiel abonnement nemen met een 3g verbinding. Aangezien ADSL vaak luxe is zie je dat veel mensen een 3g verbinding hebben.
@ jHack, kijk eens naar http://www.pwp.za.net/index.php/Main_Page . Tijdens mijn vakantie bij een local heb ik daar weleens wat van gehoord.
dat hangt weer van je abo af. Voor 50 euro kan je toch >1GB per maand krijgen. Maar wat ik zei, vooral leuk als je echt ook het land wilt zien en daar nog verbinfing wilt hebben.quote:Op maandag 11 juni 2007 17:28 schreef jHack het volgende:
[..]
Ziet er wel grappig uit, ik weet alleen nog niet waar ik precies terecht kom met huisvesting. Ik heb trouwens op het werk gewoon internet, dus voor mij is het niet zo'n probleem, hoewel het echt traag is. Zo'n 3g verbinding is ook weer zo'n 50,- per maand, zoveel verdien ik nu ook weer niet.
quote:Op maandag 18 juni 2007 16:28 schreef kassenbouwer het volgende:
Nog weinig reacties hier! Ik heb vorig jaar een half jaar gestudeerd in Stellenbosch (vlak bij Kaapstad @ Casparovvv).
Pretoria vind ik ook wel wat hebben, maar het is natuurlijk een erg grote stad. Stellenbosch is echt een dorp. Ik zou er zeker nog even langsgaan als je de kans krijgt!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:38 schreef jHack het volgende:
[..]
vanuit Pretoria hier. Hoe was Stellenbosch, moet toch wel een stukje mooier zijn dan Pretoria. Maar ja, verder niks te klagen hier volgens mij, heb wel een leuke overnachtings plaats, en het weer is ook prima
![]()
En hoe was dat?quote:Op maandag 18 juni 2007 16:28 schreef kassenbouwer het volgende:
Nog weinig reacties hier! Ik heb vorig jaar een half jaar gestudeerd in Stellenbosch (vlak bij Kaapstad @ Casparovvv).
Ik vond studeren in Stellenbosch echt heel leuk. Die universiteit is echt gelegen in een paradijselijke omgeving. Ook heb ik het daar heel gezellig gehad.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:32 schreef Igen het volgende:
[..]
En hoe was dat?
Een vriendin van mij heeft daar in de buurt vrijwilligerswerk gedaan, en vond de mensen in Stellenbosch heel erg oppervlakkig, en bovendien zouden ze daar resoluut geen Engels willen praten. Maar da's maar één mening hè.
Geen sneeuw meer hier, maar het is wel behoorlijk koud 's avonds. Vorig jaar ben ik naar Kaapstad geweest maar niet naar Stellenbosch, ik denk dat ik dit jaar wel naar Stellenbosch ga. Heb hier ook geen problemen met de taal, afrikaans is prima te volgen, maar iedereen praat ook gewoon engels.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 09:55 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
Pretoria vind ik ook wel wat hebben, maar het is natuurlijk een erg grote stad. Stellenbosch is echt een dorp. Ik zou er zeker nog even langsgaan als je de kans krijgt!
Ligt er geen sneeuw meer trouwens?
Gaaf! Want je hebt gelijk: het is inderdaad een fantastisch continent!quote:Op woensdag 8 april 2009 23:37 schreef RPG het volgende:
ik zal eens kijken of ik wat foto's heb van de verschillende dingen in de omgeving van Johannesburg
zal zo even deze post editen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |