Voor de beeldvorming (en ok, ook vermaak... sorryquote:Op maandag 2 februari 2009 13:04 schreef simmu het volgende:
voor wie geinteresseerd is kan ik wel e.e.a. aan voorbeeldjes geven qua onbeschoft kutgedrag, maar het wordt wel een ellendig lange lap tekst
enfin: we geven dus wel elke keer per situatie aan dat we het gedrag niet waarderen. het haalt alleen geen zak uit, aangezien ze gewoon niet snappen dat ze erg vervelend doen. concreet voorbeeld: afgelopen zaterdag kwam ik beneden met selene, ik leg haar in de box en prompt wordt ik dusdanig bruut bij de box weggeduwd door mijn schoonvader dat ik dus struikelde. ik zei er wat van en de man hoorde me niet eens, laat staan dattie in de gaten had dat hij wat fout deed. ik zweer het je: die mensen hebben geen bord voor hun kop maar een 5 meter lange 3 meter dikke muur.
Heb je al een gesprek met ze hierover gehad? Anders kun je ook aangeven dat ze hoe dan ook niet meer welkom zijn.quote:heeft iemand suggesties?
om naar selene te kijken.quote:Op maandag 2 februari 2009 13:12 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik snap het even niet: waarom duwde je schoonvader je weg bij de box?
tsja. als het enkel aan mij zou liggen zijn we snel klaar, want ik heb het behoorlijk gehad met het onbeschofte gedoe. ik ervaar het als erg respectloos. sangdrax is het wel met mij eens, maar ook al zijn leven lang geconditioneerd om het manipulatieve gezeur te ontwijken. dus die is gebeigd om steeds maar "jaja" te zeggen (en neenee, te doen, daar niet van). en echt: zo manipulatief he: schoonmoeders is de koningin van het schuldgevoel: "oh, je doet het helemaal goed, en je moet het heus zelf weten, maaaaahaaaaar". en als je dan niet doet wat ze wilt belt ze nog 6 keer totdat je kwaad wordt, en dan gaat ze huilerig doen. blech!quote:Op maandag 2 februari 2009 13:12 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik snap het even niet: waarom duwde je schoonvader je weg bij de box?
Verder haal ik uit je post dat jouw partner achter jou staat, en het niet opneemt voor zijn familie.
Dat is al héél wat. Als dat namelijk ook nog eens tussen jullie in zou staan...
Waarom verbreken jullie het contact niet gewoon helemaal? Dus dat jullie hen simpelweg mededelen en nooit meer te willen zien?
oke jullie zijn dus echt te soft aan deze reactie te lezen. Wees brutaler en zeg dat ze niet meer langs hoeven te komen of contact moeten zoeken!quote:Op maandag 2 februari 2009 13:53 schreef simmu het volgende:
[..]
tsja. als het enkel aan mij zou liggen zijn we snel klaar, want ik heb het behoorlijk gehad met het onbeschofte gedoe. ik ervaar het als erg respectloos. sangdrax is het wel met mij eens, maar ook al zijn leven lang geconditioneerd om het manipulatieve gezeur te ontwijken. dus die is gebeigd om steeds maar "jaja" te zeggen (en neenee, te doen, daar niet van). en echt: zo manipulatief he: schoonmoeders is de koningin van het schuldgevoel: "oh, je doet het helemaal goed, en je moet het heus zelf weten, maaaaahaaaaar". en als je dan niet doet wat ze wilt belt ze nog 6 keer totdat je kwaad wordt, en dan gaat ze huilerig doen. blech!
Half 9 is toch niet zo laat? Maar afijn, het lijkt mij heel normaal dat opa en oma de kleindochter willen zien. Neem ook aan dat ze niet langer dan een uurtje zijn gebleven?quote:Op maandag 2 februari 2009 13:26 schreef simmu het volgende:
ok, wat voorbeeldjes, in chronologische volgorde.
1) schoonma toen we net 2 dagen uit het ziekenhuis waren (selene was 5 dagen oud). die stond 's avonds om half 9 aan de deur met de mededling: "ja, ik herken dit gedrag niet van mezelf, ik weet dat jullie zo laat geen bezoek meer willen, maar de andere opa's en oma's hebben haar allemaal al veel vaker gezien".
Ik vind dit maar een vreemde reactie. Opa en oma mogen niet bellen en je doet niet voor ze open als ze 200 km hebben gereden? Hoe kan je nu zo met je schoonouders omgaan?quote:wij weer rustig uitgelegd dat het best een zware bevalling is gweest (20 uur, foetale nood, vacuumpomp, 3 dagen ziekenhuis etc...) en dat we in het vervolg niet meer open doen. we konden onze telefoons overigens niet gebruiken, want ze belden alledrie 3 maal daags, ook tijdens de rusttijden die we aangaven. aanspreken leverde het volgende antwoord op: "nou, dat vind ik niet!"
Je maakt je veel te druk, laat je schoonoudes toch genieten van het kleinkind en maak je minder zorgen. Je zoon/dochter kan heus wel tegen wat extra indrukken voor de duur van het bezoek. En dan haal je daarna het speelgoed toch weg als je dat liever hebt?quote:2) schoonma en schoonzus toen selene 4 weken oud was. selene lag in de box. die twee er allebei naast, allebei met in elke hand een speeltje erg druk te doen. ik zei" he toe, 1 speeltje is genoeg, dit is zo veel te druk." waarop ik als antwoord kreeg: "nee hoor" en ze gingen gewoon door. toen heb ik de speeltjes afgepakt, en erna de box maar leeggemaakt. toen we ze erop aansproken hielden ze wederom vol dat het niet te druk was.
Veel mensen zouden het juist fijn vinden als mensen zo met ze meeleven. Kennelijk is het voor jullie een probleem om even te vertellen hoe het gaat?quote:3) onze verhuizing. uiteraard is het dan volstrekt logisch om *tijdens* de verhuizing (dus de fysieke echte verhuizing, als je met spullen aan het sjouwen bent enzo) per persoon, elk allemaal 3 maal daags te bellen "hoe het met jullie gaat"
Oog om oog, tand om tand is het bij jullie. De reactie naar de schoonzus vind ik gewoon kinderachtig. Met je schoonouders had je beter kunnen overleggen. Ze vinden het vast geen probleem als je het anders had gevraagd. Maar durf je het wel aan dat je schoonouders uberhaupt oppassen?quote:3) onze laatste poging om dingen dan een beetje eerlijk te doen: mijn ouders kwamen langs (die zijn overigens verder nog heul niet geweest). enfin: die boden aan om van de twee dagen dat ze er waren een dagje op te passen zodat wij ffies naar de sauna konden. dus ik bood hun aan om dan ook te komen. nou, waar ik het lef niet vandaan haalde, en het was toch onbeschoft om mensen uit te nodigen en dan zelf weg te gaan. die kwam 2 weken erna ook weer terug, want terwijl we nog dozen aan het uitpakken waren kreeg ik van schoonzus te horen dat ze langs wilde komen. en toen ik zei:" best, maar dan help je maar mee met klussen". nou, hoe onbeschoft zijn wij toch wel niet....
dude, ik had een in- en uitwendige infectie te pakken. er was een reden waarom we zo lang in het ziekehuis moesten blijven. wij vonden half 9 wel te laat, en dat hadden we vooraf aangegeven ook. we woonden toen nog op een kwartiertje afstand, en tijdens de op het kaartje aangegeven uren was iedereen welkom.quote:Op maandag 2 februari 2009 14:19 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Half 9 is toch niet zo laat? Maar afijn, het lijkt mij heel normaal dat opa en oma de kleindochter willen zien. Neem ook aan dat ze niet langer dan een uurtje zijn gebleven?
niks mis met eens bellen, maar ter illustatie: ik heb het over 3 maal daags per stuk, elk minstens een half uur aan de lijn blijven. de tweede dag thuis zat ik dus 4 en een half uur met hunnie aan de telefoon. tijdens de periode dat ik moest rusten, selene voeden, etc... terwijl ze dus elke dag langskwamen en welkom waren. overdrijven is geloof ik een vak apart. overigens hebben we toen de telefoon maar uitgezet, want het was geen doen. wel sneu voor alle andere mensen dat, want die konden ons niet bereiken.quote:Ik vind dit maar een vreemde reactie. Opa en oma mogen niet bellen en je doet niet voor ze open als ze 200 km hebben gereden? Hoe kan je nu zo met je schoonouders omgaan?
[..]
true. ik vind het vreselijk zoals dit gaat. ik zie veel liever gewoon leuk contact. en inmiddels kan ze er wel tegen, ze is tenslotte ouder nu, maar toen niet. 4 weken oud is erg klein hoorquote:Je maakt je veel te druk, laat je schoonoudes toch genieten van het kleinkind en maak je minder zorgen. Je zoon/dochter kan heus wel tegen wat extra indrukken voor de duur van het bezoek. En dan haal je daarna het speelgoed toch weg als je dat liever hebt?
[..]
wederom: niks mis met even vertellen hoe het gaat. maar even vertellen hoe het gaat is iets anders dan vier en een half uur lang tijdens het verhuizen (TIJDENS! niet erna ofzo, echt tijdens.) ik heb toen verdorie de nacht ervoor nog dingen voor selene in moeten pakken omdat uiteraard schoonmoeders de avond van het verhuizen op de stoep stond. he goh, nee. ik heb niks beters te doen dan rustig koffie te leuten terwijl ik vanalles nog moet regelen....quote:Veel mensen zouden het juist fijn vinden als mensen zo met ze meeleven. Kennelijk is het voor jullie een probleem om even te vertellen hoe het gaat?
[..]
ik overleg al bijna 6 maanden. nja, overleg..... ik vraag iets, en ze zeggen "is goed" en doen het dan niet. ik geef aan dingen al dan niet prettig te vinden. bv die van zaterdag: ik had al nadrukkelijk gevraagd of hij (en zn vriendin) ff wat afstand in acht zouden nemen om selene te laten wennen. ze zouden tenslotte de hele dag blijven, dan is het leuker voor iedereen als ze selene ff de kans geven te wennen.quote:Oog om oog, tand om tand is het bij jullie. De reactie naar de schoonzus vind ik gewoon kinderachtig. Met je schoonouders had je beter kunnen overleggen. Ze vinden het vast geen probleem als je het anders had gevraagd. Maar durf je het wel aan dat je schoonouders uberhaupt oppassen?
Maar om een lang verhaal kort te maken, ik zie het probleem niet en je zal een stuk prettiger met ze kunnen omgaan als je wat vertrouwen in ze hebt. Ze hebben jouw partner toch ook prima opgevoed?
Natuurlijk hoef je het niet eens te zijn met mij, maar ik vind het vreemd dat je dit probleemgedrag noemt.
Ik ben hier gestopt met lezen. Je staat kennelijk niet open voor de mening van een ander.quote:Op maandag 2 februari 2009 14:43 schreef simmu het volgende:
dude,
oh sorrie.quote:Op maandag 2 februari 2009 14:45 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Ik ben hier gestopt met lezen. Je staat kennelijk niet open voor de mening van een ander.
Volgens mij heb jij gewoon altijd geluk gehad met je schoonoudersquote:Op maandag 2 februari 2009 14:45 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Ik ben hier gestopt met lezen. Je staat kennelijk niet open voor de mening van een ander.
Je bent zo boos. Hopelijk kan je het oplossen. Het verbreken van de banden met je familie is in mijn ogen één van de ergste dingen die je kan doen. Je partner zal zijn ouders nooit meer zien en je kind zal zijn/haar opa en oma en andere familie ook niet leren kennen.quote:Op maandag 2 februari 2009 14:57 schreef simmu het volgende:
daarmee heb ik haar goed en grondig der bek gesnoerd. sindsdien gaat het daar iig al wat beter mee!
Als iemand zonder van te voren te bellen 200km rijdt en dan bij jou aanbelt, heb je feitelijk niks meer te kiezen. Je moet ze binnen laten, want het voelt of het onbeschoft is als je ze buiten laat staan. Wat in een normale situatie ook zou zijn eigenlijk. Maar dit is een manier van mensen om aandacht af te dwingen. Zo van "er is een kans dat ze nee zeggen, dús gaan we er gewoon aan de deur staan en kunnen ze geen nee zeggen"quote:Op maandag 2 februari 2009 14:19 schreef Kahlen het volgende:
Ik vind dit maar een vreemde reactie. Opa en oma mogen niet bellen en je doet niet voor ze open als ze 200 km hebben gereden? Hoe kan je nu zo met je schoonouders omgaan?
Precies. Ik heb zelf al talloze malen subtiele hints gegeven, wat allemaal helemaal niks hielp.quote:Op maandag 2 februari 2009 15:35 schreef cinnamongirl het volgende:
En toch. Sommige mensen hebben echt een bord voor hun kop en zijn niet gevoelig voor hints, laat staan klare taal.
En daar trek jij je iets van aan en daar gaat het fout.quote:Op maandag 2 februari 2009 15:37 schreef maedel het volgende:
[..]
Precies. Ik heb zelf al talloze malen subtiele hints gegeven, wat allemaal helemaal niks hielp.
Dat begint dan met als je schoonmoeder in je keukenkastjes staat te rommelen dat je zegt "oh laat mij maar doen hoor, u bent hier te gast" en dat eindigt dan uiteindelijk bij "ik wil niet hebben dat u nog ooit in mijn keukenkastjes rommelt".
En dan zijn ze gepikeerd....
Ja, want het is de moeder van mijn partner.quote:Op maandag 2 februari 2009 15:40 schreef Dementor het volgende:
[..]
En daar trek jij je iets van aan en daar gaat het fout.
Dat zit er schijnbaar niet in he als ik dit zo lees.quote:Op maandag 2 februari 2009 15:43 schreef maedel het volgende:
[..]
Ja, want het is de moeder van mijn partner.
En die geeft om haar.
En ik ook wel, maar ik wil gewoon baas in eigen huis zijn, en niet dat gesnuffel overal.
Doe ik bij haar ook niet
Ik zou dus liever willen dat zij mijn grenzen respecteert en dat we leuk met elkaar om zouden kunnen gaan...
Verstandig zijn en het je niet aantrekken, je er niet aan ergeren en gewoon een leuke tijd met elkaar hebben en als ze wegzijn weer je eigen gangetje gaan.quote:Op maandag 2 februari 2009 15:35 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik ken zulke mensen gelukkig zelf niet, maar wat kun je beginnen tegen mensen die niet voor rede vatbaar zijn?
Ik ben dus niet TS hèquote:Op maandag 2 februari 2009 15:45 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dat zit er schijnbaar niet in he als ik dit zo lees.
Het is toch krankzinnig dat je niet eens baas bent in eigen huis en over jullie kind.
They had their chance, now it's your turn wat betreft de opvoeding en de zorg.
Ja het was ook richting TS.quote:Op maandag 2 februari 2009 15:58 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik ben dus niet TS hè
Maar, ik herken wel e.e.a. (helaas). En ik zie dan dat mensen dingen zeggen over TS, en dan denk ik "ja, dat is dus echt allang een gepasseerd station": Ik sta er van te kijken dat die schoonvader nog binnen mag komen.
Iets zegt mij dat je hier te licht over denkt.quote:Op maandag 2 februari 2009 15:55 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Verstandig zijn en het je niet aantrekken, je er niet aan ergeren en gewoon een leuke tijd met elkaar hebben en als ze wegzijn weer je eigen gangetje gaan.
nja, als ze weg zijn en jij hebt een gekneusde enkel omdat je letterlijk straal omver gelopen wordt omdat je in de weg staat voor je eigen kind lijkt het mij vrij moeilijk om te denken "ach, geeft niks, kunnen ze niet helpen".quote:Op maandag 2 februari 2009 15:55 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Verstandig zijn en het je niet aantrekken, je er niet aan ergeren en gewoon een leuke tijd met elkaar hebben en als ze wegzijn weer je eigen gangetje gaan.
Mensen veranderen nu eenmaal bijna niet. Veel mensen kunnen wel rekening houden met elkaars wensen, maar niet iedereen en dan kan je 2 dingen doen: je er aan ergeren of het accepteren en in het geval van familiebanden is het accepteren de beste keuze (maar zeker niet de makkelijkste).
En dát is typisch dat gedrag.quote:Op maandag 2 februari 2009 16:37 schreef simmu het volgende:
is helzelfde met de telefoon: ik heb een paar keer gezegd: "ik kan nu niet praten, ben druk bezig", en dan...... zijn ze boos, want simmu wil geen telefoontjes aannemen.
edit: en denk maar niet trouwens dat ze dat dan met mij opnemen, oh nee! nee, dan wordt er wekenlang tegen sangdrax gemeld dat ze vinden dat ik me zo asociaal opstel.
jups!quote:Op maandag 2 februari 2009 16:46 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk overigens wel dat je vriend ook zijn geduld maar eens moet verliezen. Dat 'jaja' zeggen en 'neenee' denken moet maar eens een luid en duidelijk 'neenee' worden.
de partner van mijn schoonzusje houdt zich gewoon overal buiten en zegt vrij weinig. hij komt opdagen als het moet en hij er niet onderuit kanquote:Op maandag 2 februari 2009 17:26 schreef cinnamongirl het volgende:
Hoe is de relatie tussen de partner van je schoonzusje en haar haar ouders/jouw schoonouders eigenlijk?
Als mijn schoonouders van mij verwachtte dat ik ze met u aansprak dan was het: hier is jullie dochter weer. Ze woont vanaf nu weer thuis!quote:Dat begint dan met als je schoonmoeder in je keukenkastjes staat te rommelen dat je zegt "oh laat mij maar doen hoor, u bent hier te gast" en dat eindigt dan uiteindelijk bij "ik wil niet hebben dat u nog ooit in mijn keukenkastjes rommelt".
Inderdaad. Ik kan het hier volledig mee eens zijn, als de schoonouders zouden verwachten dat ik ze met u aansprak krijgen ze hun dochter direct terugquote:Op maandag 2 februari 2009 20:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Als mijn schoonouders van mij verwachtte dat ik ze met u aansprak dan was het: hier is jullie dochter weer. Ze woont vanaf nu weer thuis!
DOEI!!
Hou toch op zeg, je schoonouders met u aanspreken.
Blieft u nog een kopje koffie schoonmoeder?![]()
![]()
Hey ma, mot je nog een bak pleur komt al meer in de buurt zou ik zeggen
Nee maar je verwacht ook niet van een schoonmoeder van 82 die zich nog als een fit iemand elke dag even de auto pakt naar hun kleinkinderen 200km verder op om dan de hele dag met die kinderen te gaan bemoeienquote:Op dinsdag 3 februari 2009 07:34 schreef maedel het volgende:
Als je schoonmoeder 81 82 is, ga je niet joviaal jou-en en jij-en....
Sómmige mensen hier zijn ouder dan 14 hoor
Maar daar zit wel de kern van het probleem. Je kan je schoonouders niet veranderen. Jullie moeten dus een manier vinden om goed met elkaar te kunnen omgaan. Door bij voorbaat te stellen dat het gedrag van je schoonfamilie niet normaal is heb je weinig kans om er samen uit te komen.quote:Op maandag 2 februari 2009 19:57 schreef simmu het volgende:
c) hun gedrag is doodnormaal negeer ik iig.
Zo bedoel ik het ook, het staat er wat onduidelijk.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:28 schreef Lienekien het volgende:
Maar Kahlen, wat heb je aan communicatie als het niet over het stellen van grenzen gaat?
Het is helaas ook geen 200kmquote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nee maar je verwacht ook niet van een schoonmoeder van 82 die zich nog als een fit iemand elke dag even de auto pakt naar hun kleinkinderen 200km verder op om dan de hele dag met die kinderen te gaan bemoeien
net 60 en wandelt ook de nijmeegse vierdaagse hoor. fit zatquote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nee maar je verwacht ook niet van een schoonmoeder van 82 die zich nog als een fit iemand elke dag even de auto pakt naar hun kleinkinderen 200km verder op om dan de hele dag met die kinderen te gaan bemoeien
nog daargelaten: wat heb je aan communicatie als je duidelijk communiceert "dit is hoe wij dingen graag willen in ons huishouden" en men doet het gewoon niet. soms krijg ik ronduit te horen: "nou, dat vindt ik niet"! (en dan volgt er van mij uit het antwoord, "dat mag je niet vinden maar dat doe je dan maar elders", daar niet van...)quote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:28 schreef Lienekien het volgende:
Maar Kahlen, wat heb je aan communicatie als het niet over het stellen van grenzen gaat?
en dat heb je toen geaccepteerd......?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:36 schreef simmu het volgende:
wat heb je aan communicatie als je duidelijk communiceert "dit is hoe wij dingen graag willen in ons huishouden" en men doet het gewoon niet. soms krijg ik ronduit te horen: "nou, dat vindt ik niet"!
eerlijk gezegd vind ik dat al wat duidelijkere informatie dan wat je eerder meldde, dat je 'partner aan jouw zijde stond'.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:06 schreef simmu het volgende:
nja, vergeet niet dat ik niet alleen de beslissingen neem hier (en vooral hierin) he![]()
sangdrax vond toen nog dat ik moest begrijpen dat ze nu eenmaal niet kunnen helpen hoe ze zijn en dat ze heus wel bij zouden trekken. inmiddels is hij van mening veranderd.
ZOMGWTFBBQ!!!! JE ZEI JE TEGEN JE SCHOONMOEDER NU IS HET HEK VAN DE DAM OMGOMG!!quote:waarop ik gezegd heb: "daar heb je het zelf naar gemaakt want tis al maanden elke keer gedonder en gedoe".
even concreet: als ik inga op schoonpa zn eisen wordt schoonma boos, die komt dan ook met een lijstje waarop schoonzus dan ook mee gaat doen. enige andere optie die we dan nog hebben is selene's verjaardag 4 x vieren voor elk setje.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:59 schreef Thisbe het volgende:
Ik vind je behoorlijk fanatiek. Als je minder fel zou reageren op anderen, heb je ook een leuker leven. Minder strakke 'regels' willen ook wel helpen, je bent toch geen robot?
"niemand trekt zich een zak aan van ons", zou het ook niet een beetje aan je eigen gedrag kunnen liggen?
oh, sinds ik mijn nieuwe telefoon heb gaat het al een stuk beter hoorquote:Op donderdag 2 juli 2009 09:56 schreef Nailpolish het volgende:
Ik denk dat je je veel te veel bezg houdt met je schoonfamilie. Laat lekker gaan man!
Belden ze nooit met nummerweergave dan? Gewoon niet opnemen lijkt mij. En heb je er al eens iets over gezegd tegen schoonouders, dat ze zo vaak bellen?quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:03 schreef simmu het volgende:
[..]
oh, sinds ik mijn nieuwe telefoon heb gaat het al een stuk beter hoorscheelt een boel dat ik niet meer elke dag minstens eenmaal (vaak meerdere keren) gebeld wordt.
ik heb tegen sangdrax gezegd dat we gewoon zelf een datum prikken die voor ons uitkomt om selene's verjaardag te vieren. idem met onze verjaardag die we samen vieren. en dat is dat wat mij betreft. arme sangdrax krijgt het gezeik nu.
ja en ja en ja. niet opnemen probeerde ik. toen liep mijn voicemail steeds vol. net als de sms inbox. zeggen dat als ze sangdrax moeten hebben dat ze dan hem moeten bellen en niet mij hielp ook niet. ik kreeg als antwoord: "ja, maar die neemt nooit op, jullie zijn zo moeilijk bereikbaar".quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:42 schreef Nailpolish het volgende:
[..]
Belden ze nooit met nummerweergave dan? Gewoon niet opnemen lijkt mij. En heb je er al eens iets over gezegd tegen schoonouders, dat ze zo vaak bellen?
Eigenlijk dat dus..quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:28 schreef N.icka het volgende:
Selene is nog een baby? Dan vier je haar verjaardag toch lekker met je man samen en verder niemand
Idd, waarom nodig je die ratten überhaupt nog uit? Snij ze uit je leven. Naar wat uit dit topic blijkt zijn het walgelijke mensen die een slechte invloed zijn. Daar moet je niet verder mee willen. Daar hoef je ook niet verder mee. Gewoon alle contact verbreken. Je bent ze helemaal niks verplicht en als ze je toch lastig blijven vallen kun je beginnen met aangifte doen zodat het in de administratie van de politie komt (er wordt uiteraard niks mee gedaan de eerste honderd keer dat je aangifte doet).quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:28 schreef N.icka het volgende:
Selene is nog een baby? Dan vier je haar verjaardag toch lekker met je man samen en verder niemand
Opa is van de kerk? Zoeen is dan meestal een grefo. Heel makkelijk. Dreig dat je je kind katholiek laat dopen als ie niet naar jullie pijpen danst. Trekken ze nooit, die reli's.quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:49 schreef simmu het volgende:
oooohhhh, pas op met schoonpapa. schelden helpt niet bij die man. zoals gezegd: ze zijn van de kerkelijke. schoonpapa is al van kerk moeten verhuizen omdat hem uiteindelijk na veel gedoe 'vriendelijk verzocht' is de kerkdiensten elders te volgen. schoonpapa is ook de oorzaak van een gigantische familieruzie aan de kant van schoonpapa zijn vriendin. haar stiefkinderen weigeren nog langs te komen zolang ze met 'die man' heeft.
tsja. je ziet ook in het topic terug hoe lastig het is. wat mij betreft mogen ze idd gewoon wegblijven. sangdrax is daar niet toe bereid. ik ben allang blij dat het meestal geen gigantisch issue is.
Je kan het natuurlijk ook niet van hem eisen. Maar andersom kan hij niet van jou gaan eisen dat ze de deur bij jullie plat lopen. Volgens mij is een bezoek van één maal in de drie maand een redelijk verzoek. Vooral gezien het gegeven dat jullie het beiden op dit moment ontzettend druk hebben.quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:49 schreef simmu het volgende:
tsja. je ziet ook in het topic terug hoe lastig het is. wat mij betreft mogen ze idd gewoon wegblijven. sangdrax is daar niet toe bereid. ik ben allang blij dat het meestal geen gigantisch issue is.
Eerst lul je het topic vol dat hij het voortaan moet opknappen zodat jij er klaar mee bent. Vervolgens ga je het zielig voor hem vinden?quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:03 schreef simmu het volgende:
[..]
oh, sinds ik mijn nieuwe telefoon heb gaat het al een stuk beter hoorscheelt een boel dat ik niet meer elke dag minstens eenmaal (vaak meerdere keren) gebeld wordt.
ik heb tegen sangdrax gezegd dat we gewoon zelf een datum prikken die voor ons uitkomt om selene's verjaardag te vieren. idem met onze verjaardag die we samen vieren. en dat is dat wat mij betreft. arme sangdrax krijgt het gezeik nu.
zijn familie zijn probleem. mijn familie mijn probleem. maar dat betekent toch niet dat ik heul niet met hem mee mag leven?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 01:43 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Eerst lul je het topic vol dat hij het voortaan moet opknappen zodat jij er klaar mee bent. Vervolgens ga je het zielig voor hem vinden?
Jullie vormen duidelijk geen eenheid.
quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:52 schreef DoctorB het volgende:
Opa is van de kerk? Zoeen is dan meestal een grefo. Heel makkelijk. Dreig dat je je kind katholiek laat dopen als ie niet naar jullie pijpen danst. Trekken ze nooit, die reli's.
Volgens mij is het vrij normaal om het zo aan te pakken hoor; dat je zélf bepaald wanneer een verjaardag gevierd wordt.quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:03 schreef simmu het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 1 juli 2009 22:11 schreef Natalie het volgende:
Leg ze nog één maar uit -doe 't desnoods via mail zodat ze niet in de rede kunnen vallen voor je uitgesproken bent- en zet de boel op een rij. Met voorbeelden! Zeg erbij dat ze hun kleinkind/nichtje niet meer te zien krijgen als ze niet ophouden met dit soort gedrag. Dat zij bemoeizucht normaal vinden is hun probleem, niet dat van jullie.
Of ze doen normaal en accepteren jullie grenzen/wensen óf ze hoeven niet meer te komen.
Klaar. (en houd je daar ook aan. Op z'n minst een maand of twee. Dan komt de boodschap tenminste naan dat jullie 't serieus menen. En trap niet in flauwe smoezen, tranen of dreigementen)
Wellicht klinkt het heel hard, maar dit soort mensen veranderen niet. Ze hebben oogkleppen op en horen alleen wat ze willen horen. Nou, als horen en zien niet werkt, dan maar voelen.
als selene dan zo tekeer gaat, negeert hij dat. en voor je vraagt naar mijn reactie, ik wacht het heel ff af in de hoop dat het meevalt, dan grijp ik in en pak haar weg ja. dat wordt me ook kwalijk genomen, maar ik ga echt niet rustig staan afwachten terwijl selene steeds harder over de zeik gaat.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:07 schreef Cat_Tank het volgende:
Wat ik me afvraag he...:
Je vertelt dat hij dan tot een paar keer toe steeds hetzelfde doet (heel dicht op het kind gaan zitten en hard praten) met als gevolg gekrijs van het kind. Wat zegt hij dan? Hoe reageert hij? Ik zou wel willen weten of hij dan zelf niet schrikt dat hij dat kind zo van streek maakt met zijn gedrag.
Ik ben het met je eens dat je opa maar niet moet laten oppassen. Blijf zeggen dat jullie erover na kunnen denken als meneer kan laten zien dat hij rekening kan houden met het kind en jullie regels. Is misschien een goeie motivatie voor hem
Juistem.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:39 schreef Cat_Tank het volgende:
Misschien dat je het niet ziet zitten (helemaal begrijpelijk) of al eens geprobeerd hebt, maar misschien kun je eens met hem alleen afspreken en dan samen met Sandrax heel rustig met de desbetreffende opa praten. Uit dan je gevoelens zonder hem al te veel te verwijten, leg uit dat je het gesprek wilt omdat je het zowel hem als Selene gunt dat ze leuk contact kunnen hebben zonder gebrul en waarom jij ingrijpt als het wél gebeurd. Regels zijn regels, laat hem inzien dat jullie geduld op is en dat de consequenties van weigeren mee te werken gevoeld zullen worden in het korten van de bezoekjes aan Selene. You teach people how to treat you.
Die '1 to go' zal het moeilijkste worden vrees ik.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:04 schreef simmu het volgende:
nou, ik zie het steeds somberder in hoor. ik heb niet het gevoel dat sangdrax er iets aan zal doen en het afdwingen zie ik niet zitten. soms heb ik het gevoel dat die het wel lekker makkelijk vindt zo.
ik voelde me gewoon schuldig dat ik stiekem wel zoiets had van "net goed, luister dan ook eens een keer" toen selene zo tekeer ging. dit is zo toch niet de bedoeling! en iedereen maar roepen dat ik 'zo gemeen doe'. ah well; schoonma en schoonzus zijn bijgedraaid dus inmiddels, 2 down, 1 to go.
is zijn naam van hier hoorquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die '1 to go' zal het moeilijkste worden vrees ik.
Even wat anders, wat een aparte naam heeft je man, die heb ik nog nooit eerder gehoord.
Lavenderr is ook apart, met die dubbele rr. Die heb ik ook nog nooit gehoord.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die '1 to go' zal het moeilijkste worden vrees ik.
Even wat anders, wat een aparte naam heeft je man, die heb ik nog nooit eerder gehoord.
Mwoh, vind het wel meevallen. Gewoon een klassiek geval machtsstrijd en ergernissen opsparen en allebei wat anders vinden. Het echte probleem is dat jullie je grenzen toch niet goed genoeg aangeven. En bij sommige mensen helpt dat niet nee. Dat gezeik met dopen, besnijden en/of vernoemen is volgens mij in elke familie een probleem.quote:Op maandag 2 februari 2009 13:26 schreef simmu het volgende:
ok, wat voorbeeldjes, in chronologische volgorde.
1) schoonma toen we net 2 dagen uit het ziekenhuis waren (selene was 5 dagen oud). die stond 's avonds om half 9 aan de deur met de mededling: "ja, ik herken dit gedrag niet van mezelf, ik weet dat jullie zo laat geen bezoek meer willen, maar de andere opa's en oma's hebben haar allemaal al veel vaker gezien".
wij weer rustig uitgelegd dat het best een zware bevalling is gweest (20 uur, foetale nood, vacuumpomp, 3 dagen ziekenhuis etc...) en dat we in het vervolg niet meer open doen. we konden onze telefoons overigens niet gebruiken, want ze belden alledrie 3 maal daags, ook tijdens de rusttijden die we aangaven. aanspreken leverde het volgende antwoord op: "nou, dat vind ik niet!"
2) schoonma en schoonzus toen selene 4 weken oud was. selene lag in de box. die twee er allebei naast, allebei met in elke hand een speeltje erg druk te doen. ik zei" he toe, 1 speeltje is genoeg, dit is zo veel te druk." waarop ik als antwoord kreeg: "nee hoor" en ze gingen gewoon door. toen heb ik de speeltjes afgepakt, en erna de box maar leeggemaakt. toen we ze erop aansproken hielden ze wederom vol dat het niet te druk was.
3) onze verhuizing. uiteraard is het dan volstrekt logisch om *tijdens* de verhuizing (dus de fysieke echte verhuizing, als je met spullen aan het sjouwen bent enzo) per persoon, elk allemaal 3 maal daags te bellen "hoe het met jullie gaat"
3) onze laatste poging om dingen dan een beetje eerlijk te doen: mijn ouders kwamen langs (die zijn overigens verder nog heul niet geweest). enfin: die boden aan om van de twee dagen dat ze er waren een dagje op te passen zodat wij ffies naar de sauna konden. dus ik bood hun aan om dan ook te komen. nou, waar ik het lef niet vandaan haalde, en het was toch onbeschoft om mensen uit te nodigen en dan zelf weg te gaan. die kwam 2 weken erna ook weer terug, want terwijl we nog dozen aan het uitpakken waren kreeg ik van schoonzus te horen dat ze langs wilde komen. en toen ik zei:" best, maar dan help je maar mee met klussen". nou, hoe onbeschoft zijn wij toch wel niet....
4) kerst. nog zo'n leuke. ik had geloof ik al verteld dat die lui elkaar ook niet uit kunnen staan. dus wilden ze dat we voor elk apart kerst vierden. toen we dat niet wilden ruzie. we dwongen het af, toen stond er een week voor kerst eentje aan de deur: "ja, we waren toevallig in de buurt". 200 fucking kilometer ver? right!
ff snel wat voorbeeldjes.....
oh: en die van zaterdag: ik bedoel dus letterlijk dat ik weggeduwd werd he! niet in houding ofzo, nee gewoon dat ik selene in de box legde en vervolgens letterlijk weggeduwd werd.
Fijn dat het beter gaat met de schoonfamiliequote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:43 schreef simmu het volgende:
positieve dingen doe ik lekker ook een update van![]()
ik had al laten vallen dat na de initiele gekte schoonmama bijdraaide. ze was vandaag hier en het was gewoon leuk & gezellig. dat was de vorige keer ook zo (had ik geloof ik ook al gezegd) maar ik vind het gewoon ook de moeite van vermelden waard!
ze is een beetje bezorgd dat ik niet vereenzaam zo hier, maar naar de dag vorderde had ze steeds meer zoiets van "oh, wat hebben jullie het lekker, geniet er maar fijn van! trek je niks aan van een ander!". ze vond dat ze een hele fijne dag gehad heeft. sangdrax was niet thuis, want zijn vrije dagen zijn op (maar de PhD is af!).
wbt schoonpapa: we hebben van hem en schoonzusje saunabonnen gehad voor onze verjaardag. uiteraard samen te gebruiken, dus oppas hoort er ook bij. met de verjaardag ging het niet zo goed (gekrijs van selene omdat schoonpapa weigert om haar rustig te laten wennen aan het idee bezoek). sangdrax en ik willen duidelijkheid & schoonpapa een goede kans gunnen. wmb (en dit heb ik naar sangdrax toe gecommuniceerd) is dat een laatste kans, waarbij hij ruim hulp krijgt. kijk, selene geeft dingen zelf aan. onze (en ieders behalve schoonpapa!) ervaring is dat zij echt niet moeilijk is met vreemden. voor de zekerheid hebben we zaterdag as nog mensen op bezoek. als mensen naar ons luisteren, naar wat wij aangeven (joh, laat haar even kijken voordat je op 1 cm afstand papier gaat scheuren bijvoorbeeld) dan gaat het gewoon prima en leuk voor alle partijen. als ze dat niet doen levert problemen van selene. en die is inmiddels groot genoeg om dat kenbaar te makenop deze manier heeft selene ruim de tijd om te wennen (eerste dag is schoonpapa gewoon hier, tweede dag past hij op als het goed gaat)
Je bent wel een beetje ... gefocussed.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:43 schreef simmu het volgende:
... met de verjaardag ging het niet zo goed (gekrijs van selene omdat schoonpapa weigert om haar rustig te laten wennen aan het idee bezoek).
maar wat doe je als mensen het niet toestaan dat je de boel afkapt omdat het te gek wordt? hier was het dus zo dat selene helemaal over de rooie aan het krijsen was (wat voor haar echt geen standaardgedrag is!) waarop ik haar pakte en even naar de gang liep om wat te kalmeren zonder mensen, waarop schoonpa ons gewoon achterna kwam en bezig bleef (en na 4 x vragen mijnerzijds oftie svp even wat ruimte wil geven werd hij idd afgesnauwd). de man dreef ons in de hoek bij de voordeur. sorrie, maar dat is toch niet normaal?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:14 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ik heb ook een kleintje. (nu denk je waarschijnlijk al: Nou dat moet jij lekker zelf weten, maar ik...)
Als anderen te druk met haar zijn breek ik dat natuurlijk af.
Maar tegelijk is huilen op dit moment haar enige vorm van communicatie.
Het kan betekenen dat ze honger heeft, of te druk is, maar het kan ook betekenen 'ik zie mijn beer niet'.
Het is dus niet persé fout als ze huilt.
Het klinkt hier alsof een huilend kind direct een fout van het bezoek is, en het bezoek dus meteen bijgestuurd en opgevoed moet worden.
Ik zoek het niet op, maar ik denk: Het kind wordt niet groot zonder dat het ooit gehuild heeft.
Heel simpel, het kind bij je nemen en zeggen dat ze nu even niet in de buurt moeten komenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:56 schreef simmu het volgende:
[..]
maar wat doe je als mensen het niet toestaan dat je de boel afkapt omdat het te gek wordt? hier was het dus zo dat selene helemaal over de rooie aan het krijsen was (wat voor haar echt geen standaardgedrag is!) waarop ik haar pakte en even naar de gang liep om wat te kalmeren zonder mensen, waarop schoonpa ons gewoon achterna kwam en bezig bleef (en na 4 x vragen mijnerzijds oftie svp even wat ruimte wil geven werd hij idd afgesnauwd). de man dreef ons in de hoek bij de voordeur. sorrie, maar dat is toch niet normaal?
nog buiten het idee dat ik al zolang selene geboren is mensen verzoek haar eerst even rustig zelf te laten kijken. ze komt zelf wel hoor. het kind is zo nieuwsgierig als een jong katje
ja duh. dat is exact wat ik deed/probeerde en dat haalde geen zak uit.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:35 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Heel simpel, het kind bij je nemen en zeggen dat ze nu even niet in de buurt moeten komenAls iemand achter je aanloopt bedoelt hij dat vast goed, hij wil natuurlijk dat kind gerust stellen, maar als dat dan even niet uitkomt leg je hem dat vriendelijk uit.
Ik snap 't nietquote:Op maandag 21 december 2009 11:36 schreef simmu het volgende:
en geweldig. hier nu al bij voorbaat een verziekte kerst. wellicht dat het er toch nog wel van komt dat we mensen er uit zetten. sangdrax is er nu iig boos genoeg voor.
geruzie om wie welk kadootje mag geven aan selene (nee, we hoeven geen 3 sleetjes, nog buiten het feit dat het arme kind doodsbang is van sneeuw). mailtjes waarin letterlijk geklaagd wordt dat de ouders van de vrouw nu eenmaal voorgaan en dat hij (de ouder van de man) dat niet leuk vind. weet je, dergelijke mailtjes doen mijn nekharen overeind staan. nog buiten het idee dat ik mijn familie fucking minder zie dan mijn man's familie. in het mailtje ook boos zijn omdat we het niet goed vinden dat er (ondanks haar angst voor sneeuw) toch gesleed wordt omdat schoonpapa dat nu eenmaal leuk vind.
dit alles nog voor de kerst zelf.
ik heb hier noch de tijd, noch de energie voor. dat die krengen optiefen. selene is niet hun privespeelgoed. en dan heb ik het nog niet gehad over de telefoonterreur mbt ***de heilige promotie*** van sangdrax, die echt vreselijk onder druk gezet wordt om maar te doen wat zij willen. tot en met ronduit leugens aan toe (ja, want je moet een uitgebreid diner geven en alle commissieleden dan uitnodigen). we moeten 3 dagen komen (like, ben jij fucking gek geworden?? 3 dagen 200 km ver weg terwijl ik op dat moment serieus al kan bevallen?) en nee, ik blijf niet 3 dagen hier alleen, terwijl selene die 3 dagen wel meegaat (schoonmoeders zegt dat haar vriendinnen vast wel op willen passen. wederom: fuck of.....)
enfin; ik ben weer de kwaaie peer hier omdat ik weiger 'leuk' mee te werken. en weet je wat. ik vind het echt vreselijk dat het zo moet. maar we naderen echt het punt dat ik tegen sangdrax zeg: hun eruit of ik vertrek. ik heb het te druk voor deze onzin. ik zie weinig andere opties meer, want luisteren doen die krengen niet en ze negeren is onmogelijk.
Dit dus.quote:Op maandag 2 februari 2009 14:19 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Half 9 is toch niet zo laat? Maar afijn, het lijkt mij heel normaal dat opa en oma de kleindochter willen zien. Neem ook aan dat ze niet langer dan een uurtje zijn gebleven?
Mijn ouders hebben het precies zo gedaan en wij vonden het heel fijn dat ze zo'n lange afstand (ook meer dan 200 km) hadden gereden om even het kleinkind te zien, ook al was het maar een uurtje.
[..]
Ik vind dit maar een vreemde reactie. Opa en oma mogen niet bellen en je doet niet voor ze open als ze 200 km hebben gereden? Hoe kan je nu zo met je schoonouders omgaan?
[..]
Je maakt je veel te druk, laat je schoonoudes toch genieten van het kleinkind en maak je minder zorgen. Je zoon/dochter kan heus wel tegen wat extra indrukken voor de duur van het bezoek. En dan haal je daarna het speelgoed toch weg als je dat liever hebt?
[..]
Veel mensen zouden het juist fijn vinden als mensen zo met ze meeleven. Kennelijk is het voor jullie een probleem om even te vertellen hoe het gaat?
[..]
Oog om oog, tand om tand is het bij jullie. De reactie naar de schoonzus vind ik gewoon kinderachtig. Met je schoonouders had je beter kunnen overleggen. Ze vinden het vast geen probleem als je het anders had gevraagd. Maar durf je het wel aan dat je schoonouders uberhaupt oppassen?
Maar om een lang verhaal kort te maken, ik zie het probleem niet en je zal een stuk prettiger met ze kunnen omgaan als je wat vertrouwen in ze hebt. Ze hebben jouw partner toch ook prima opgevoed?
Natuurlijk hoef je het niet eens te zijn met mij, maar ik vind het vreemd dat je dit probleemgedrag noemt.
Meisje, is Sandrax in voor een leuk reisje naar het buitenland met kerst? If so, gaan. Gewoon in de auto stappen en een tering end gaan rijden met z'n 3'en.quote:Op maandag 21 december 2009 11:36 schreef simmu het volgende:
en geweldig. hier nu al bij voorbaat een verziekte kerst. wellicht dat het er toch nog wel van komt dat we mensen er uit zetten. sangdrax is er nu iig boos genoeg voor.
geruzie om wie welk kadootje mag geven aan selene (nee, we hoeven geen 3 sleetjes, nog buiten het feit dat het arme kind doodsbang is van sneeuw). mailtjes waarin letterlijk geklaagd wordt dat de ouders van de vrouw nu eenmaal voorgaan en dat hij (de ouder van de man) dat niet leuk vind. weet je, dergelijke mailtjes doen mijn nekharen overeind staan. nog buiten het idee dat ik mijn familie fucking minder zie dan mijn man's familie. in het mailtje ook boos zijn omdat we het niet goed vinden dat er (ondanks haar angst voor sneeuw) toch gesleed wordt omdat schoonpapa dat nu eenmaal leuk vind.
dit alles nog voor de kerst zelf.
ik heb hier noch de tijd, noch de energie voor. dat die krengen optiefen. selene is niet hun privespeelgoed. en dan heb ik het nog niet gehad over de telefoonterreur mbt ***de heilige promotie*** van sangdrax, die echt vreselijk onder druk gezet wordt om maar te doen wat zij willen. tot en met ronduit leugens aan toe (ja, want je moet een uitgebreid diner geven en alle commissieleden dan uitnodigen). we moeten 3 dagen komen (like, ben jij fucking gek geworden?? 3 dagen 200 km ver weg terwijl ik op dat moment serieus al kan bevallen?) en nee, ik blijf niet 3 dagen hier alleen, terwijl selene die 3 dagen wel meegaat (schoonmoeders zegt dat haar vriendinnen vast wel op willen passen. wederom: fuck of.....)
enfin; ik ben weer de kwaaie peer hier omdat ik weiger 'leuk' mee te werken. en weet je wat. ik vind het echt vreselijk dat het zo moet. maar we naderen echt het punt dat ik tegen sangdrax zeg: hun eruit of ik vertrek. ik heb het te druk voor deze onzin. ik zie weinig andere opties meer, want luisteren doen die krengen niet en ze negeren is onmogelijk.
Ze is hoogzwanger.quote:Op maandag 21 december 2009 12:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Meisje, is Sandrax in voor een leuk reisje naar het buitenland met kerst? If so, gaan. Gewoon in de auto stappen en een tering end gaan rijden met z'n 3'en.
De schoonfamilie enkel inlichten over het feit dat jullie er niet zijn met de kerst, niet waar jullie wel zijn.
Ben je van alle gezeik af.
probleem 1:quote:Op maandag 21 december 2009 12:08 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Ik snap 't nietje bent zwanger, er is een promotie, jij bevalt bijna en wilt daarom geen etentje geven bij die familie thuis en je ook niet je kind en je vriend alleen wil laten gaan? Sorry, ik vind het niet allemaal even duidelijk. Waarschijnlijk is dit een rantpost, kun je misschien dingen duidelijker uitleggen?
we hebben heul geen ruyimte voor 3 sleetjes. da's een puur practisch verhaal, dus dan moet ik er twee wegflikkeren en zijn ze ook weer boosquote:Op maandag 21 december 2009 12:14 schreef Basp1 het volgende:
Hoezo geen 3 sleetjes, dan kan selene een keuze maken en de 2ling die je dadelijk gaat krijgen heeft er dan ook al vast elk 1
Maak je niet zo druk laat ze het zelf oplossen.
neuh, niet hoogzwanger. zwanger met een ernstig verhoogd risico op veel complicaties, oa extreme vroeggeboortequote:
nja, ik heb gezegd dat ik het beu ben. kandie kiezen: die vent eruit of ik vertrek. zwanger en al.quote:Op maandag 21 december 2009 12:50 schreef Lienekien het volgende:
Het wordt verdomme een keer tijd dat sangdrax ook vindt dat het te ver gaat!
ik ben ook kwaad op hem, maar ik heb ook begrip. tsja. als het allemaal makkelijk zou zijn zouquote:Op maandag 21 december 2009 12:52 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou op hem kwaad worden. Waarom is het in al die tijd nog niet gelukt om in gezamenlijkheid de grens te trekken: dit zijn de regels, schoonfamilie, en anders kom je er niet meer in.
Ik zeg niet dat het gemakkelijk is, maar er is in een jaar tijd niet veel veranderd. Kennelijk zijn jullie het blijven accepteren.quote:Op maandag 21 december 2009 12:57 schreef simmu het volgende:
[..]
ik ben ook kwaad op hem, maar ik heb ook begrip. tsja. als het allemaal makkelijk zou zijn zou
a) dit topic niet nodig zijn en
b) het om te beginnen geen probleem zijn
deel van het probleem is ook gewoon dat we graag een goede verstandhouding hebben met onze familie. het doet zeer en het steekt dat dat gewoon onmogelijk is blijkbaar.
Ik denk dat de waarheid in het midden ligt - schoonfamilie is te druk/aanwezig, en TS ziet in elk miniem dingetje een probleem van epische proporties en mist elke vorm van relativering.quote:Op maandag 21 december 2009 12:50 schreef Lienekien het volgende:
Het wordt verdomme een keer tijd dat sangdrax ook vindt dat het te ver gaat!
Zou je ook zo smalend doen als het om je eigen 'o-zo-zwangere-en-gevoelige-vrouwtje' zou gaan?quote:Op maandag 21 december 2009 13:04 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik denk dat de waarheid in het midden ligt - schoonfamilie is te druk/aanwezig, en TS ziet in elk miniem dingetje een probleem van epische proporties en mist elke vorm van relativering.
En Sangdrax staat er tussenin, kan moeilijk tegen zijn o-zo-zwangere-en-gevoelige-vrouwtje zeggen dat ze eens een beetje moet leren relativeren en incasseren, en kan moeilijk tegen zijn familie zeggen dat omdat zijn vrouw hypergevoelig is ze nooit meer langs mogen komen.
Ik denk niet dat Simmu de problemen veroorzaakt, maar denk wel dat het gemakkelijker wordt als ze het wat meer van zich af kan laten glijden. Zowel de relatie met de schoonfamilie zal daardoor wat gemoedelijker worden, denk ik, en het levert minder stress op voor het gezin. Maar, dat is wel lastig, zeker als het al zo ver is gekomen.quote:Op maandag 21 december 2009 12:42 schreef Maanvis het volgende:
Simmu, ik denk inmiddels nu ik dit alles zo lees dat jij degene bent die problemen veroorzaakt. Je maakt overal zo'n drama van, terwijl je het ook langs je af kon laten glijden. Het lijkt er erg op dat je jezelf erg druk maakt terwijl er niet heel veel aan de hand is.
1) ik heb tot nu toe nooit gezegd dat ze nooit langs mogen komen. die komt nu pas omdat men weigert zich te voegen naar onze regels.quote:Op maandag 21 december 2009 13:04 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik denk dat de waarheid in het midden ligt - schoonfamilie is te druk/aanwezig, en TS ziet in elk miniem dingetje een probleem van epische proporties en mist elke vorm van relativering.
En Sangdrax staat er tussenin, kan moeilijk tegen zijn o-zo-zwangere-en-gevoelige-vrouwtje zeggen dat ze eens een beetje moet leren relativeren en incasseren, en kan moeilijk tegen zijn familie zeggen dat omdat zijn vrouw hypergevoelig is ze nooit meer langs mogen komen.
Nee, natuurlijk niet, dat is toch juist het probleem dat ik aanstip ?quote:Op maandag 21 december 2009 13:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zou je ook zo smalend doen als het om je eigen 'o-zo-zwangere-en-gevoelige-vrouwtje' zou gaan?
selene wordt doorgaan niet zo in bescherming genomen hoor, doorgaans is dat niet nodig (en dat kan je echt navragen bij mensen die hier ook op fok komenquote:Op maandag 21 december 2009 13:07 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Simmu de problemen veroorzaakt, maar denk wel dat het gemakkelijker wordt als ze het wat meer van zich af kan laten glijden. Zowel de relatie met de schoonfamilie zal daardoor wat gemoedelijker worden, denk ik, en het levert minder stress op voor het gezin. Maar, dat is wel lastig, zeker als het al zo ver is gekomen.
Daarbij wordt selene wel erg in bescherming genomen heb ik het idee?Wat dat betreft lijkt me een wat meer ontspannen houding me ook niet verkeerd.
Maar ik ken jullie natuurlijk niet, dus misschien zit ik er wel volledig naast.
Da's het hele punt: hij zit niet tussen twee vuren, hij zou niet én zijn vriendin én zijn (schoon)familie te vriend moeten willen houden. Hij zou 'gewoon' aan haar kant moeten staan en moeten ophouden met willen schipperen. Het is een keuze!quote:Op maandag 21 december 2009 13:16 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet, dat is toch juist het probleem dat ik aanstip ?
Had het om iemand anders gegaan dan had Sangdrax dus waarschijnlijk wel zijn bek opengetrokken,
maar in dit geval zit ie tussen 2 vuren.
Nou ja, dat dat er aan zat te komen leek mij al duidelijk vanaf de OP.quote:Op maandag 21 december 2009 13:09 schreef simmu het volgende:
[..]
1) ik heb tot nu toe nooit gezegd dat ze nooit langs mogen komen. die komt nu pas omdat men weigert zich te voegen naar onze regels.
Wat heeft dat ermee te maken ?quote:2) zou jij het fijn vinden als je te vroeg geboren kinderen 200 km verderop in een ziekenhuis liggen? je mag niet onbeperkt in het ziekenhuis bij je kinderen blijven he. je dient je te houden aan de daarvoor bestemde bezoekuren. ik wil dat risico graag beperken. dat noem ik geen gebrek aan relativering, dat noem ik risicomanagement.
Ik heb het idee dat boos worden een redelijk standaard reactie van jou is zoals ik 't nu zie.quote:en tsja. problemen zien. wat hun betreft is het simpel; ik dien me gewoon te voegen. zolang ik niet kwaad wordt blijft men volhouden. zo gaat dat nu al van begin af aan. pas wanneer ik boos wordt, wordt er geluisterd. en geen seconde eerder hoor.
en dingen van me af laten glijden gaat ook niet. die had ik al geprobeerd. dan wordt ik namelijk gewoon genegeerd en doen ze dingen met selene die ik echt niet wil ('s avonds haar uit bed trekken omdat ze dat leuk vinden enzo, dat soort dingetjes.).quote:Op maandag 21 december 2009 13:07 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Simmu de problemen veroorzaakt, maar denk wel dat het gemakkelijker wordt als ze het wat meer van zich af kan laten glijden. Zowel de relatie met de schoonfamilie zal daardoor wat gemoedelijker worden, denk ik, en het levert minder stress op voor het gezin. Maar, dat is wel lastig, zeker als het al zo ver is gekomen.
Daarbij wordt selene wel erg in bescherming genomen heb ik het idee?Wat dat betreft lijkt me een wat meer ontspannen houding me ook niet verkeerd.
Maar ik ken jullie natuurlijk niet, dus misschien zit ik er wel volledig naast.
Tuurlijk, als jouw partner een beetje onredelijk is zeg je dat je eigen ouders en broer/zus op moeten tiefenquote:Op maandag 21 december 2009 13:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Da's het hele punt: hij zit niet tussen twee vuren, hij zou niet én zijn vriendin én zijn (schoon)familie te vriend moeten willen houden. Hij zou 'gewoon' aan haar kant moeten staan en moeten ophouden met willen schipperen. Het is een keuze!
ik dacht dat je reageerde op het laatste akkefietje. dit gedoe loopt al van voor selene's geboorte af he.quote:Op maandag 21 december 2009 13:20 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nou ja, dat dat er aan zat te komen leek mij al duidelijk vanaf de OP.
[..]
Wat heeft dat ermee te maken ?
Ik baseer mijn post op de 1e pagina van dit topic, met jouw beschrijving van hun gedrag en jouw reacties.
Daarop ben ik vervolgens van mening dat jij elke vorm van relativering mist.
Je reacties op mensen hier in dit topic die niet direct zeggen dat jij o-zo-veel-gelijk-hebt bevestigen dat beeld alleen maar.
[..]
Ik heb het idee dat boos worden een redelijk standaard reactie van jou is zoals ik 't nu zie.
Mijn partner staat wel nummer één.quote:Op maandag 21 december 2009 13:22 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Tuurlijk, als jouw partner een beetje onredelijk is zeg je dat je eigen ouders en broer/zus op moeten tiefen
Als zij nogal overgevoelig is en overal problemen van maakt, maar aan de andere kant is jouw familie iets te aanwezig - dan zit je tussen 2 vuren.
Beide kanten hebben in dat geval een beetje gelijk en een beetje ongelijk, je kunt moeilijk de ene kant compleet ongelijk geven enkel om de andere te plezieren.
Dat is helemaal jouw conclusie, dat ze 'nogal overgevoelig' is. En er is nog helemaal geen sprake van alle contact met familie verbreken.quote:Op maandag 21 december 2009 13:22 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Tuurlijk, als jouw partner een beetje onredelijk is zeg je dat je eigen ouders en broer/zus op moeten tiefen
Als zij nogal overgevoelig is en overal problemen van maakt, maar aan de andere kant is jouw familie iets te aanwezig - dan zit je tussen 2 vuren.
Beide kanten hebben in dat geval een beetje gelijk en een beetje ongelijk, je kunt moeilijk de ene kant compleet ongelijk geven enkel om de andere te plezieren.
En zeggen "het is een keuze" is onzin.
"Mja, mijn vriendin is nogal overgevoelig, daarom heb ik maar het complete contact met mijn familie verbroken. Stel je voor dat ik haar eens zou moeten zeggen een chill-pill te nemen !"...
Hou er rekening mee dat je enkel haar kant van het verhaal hoort he.quote:Op maandag 21 december 2009 13:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mijn partner staat wel nummer één.
Ik vind dat je wel erg chargeert met 'hypergevoelig, maakt overal problemen van' en bagatellliseert wat de (schoon)familie doet: 'iets te aanwezig'.
Mja, best een beetje begrijpelijk, grootouders willen het kind zien, en tjonge, half negen.quote:1) schoonma toen we net 2 dagen uit het ziekenhuis waren (selene was 5 dagen oud). die stond 's avonds om half 9 aan de deur met de mededling: "ja, ik herken dit gedrag niet van mezelf, ik weet dat jullie zo laat geen bezoek meer willen, maar de andere opa's en oma's hebben haar allemaal al veel vaker gezien".
Pffff, alsof een kind een trauma krijgt als er 2 - ja, je hoort het goed, TWEE speeltjes te zien zijn !quote:2) schoonma en schoonzus toen selene 4 weken oud was. selene lag in de box. die twee er allebei naast, allebei met in elke hand een speeltje erg druk te doen. ik zei" he toe, 1 speeltje is genoeg, dit is zo veel te druk." waarop ik als antwoord kreeg: "nee hoor" en ze gingen gewoon door. toen heb ik de speeltjes afgepakt, en erna de box maar leeggemaakt. toen we ze erop aansproken hielden ze wederom vol dat het niet te druk was.
Wat een DRAMA !!! Ze vragen hoe het GAAT !!! Hoe DURVEN ze !!!quote:3) onze verhuizing. uiteraard is het dan volstrekt logisch om *tijdens* de verhuizing (dus de fysieke echte verhuizing, als je met spullen aan het sjouwen bent enzo) per persoon, elk allemaal 3 maal daags te bellen "hoe het met jullie gaat"
Klinkt als een erg volwassen reactie van TS.quote:terwijl we nog dozen aan het uitpakken waren kreeg ik van schoonzus te horen dat ze langs wilde komen. en toen ik zei:" best, maar dan help je maar mee met klussen". nou, hoe onbeschoft zijn wij toch wel niet....
Misschien ziet hij in dat beide partijen zo hun inbreng hebben in de conflicten. Dan ga je schipperen.quote:Op maandag 21 december 2009 13:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Da's het hele punt: hij zit niet tussen twee vuren, hij zou niet én zijn vriendin én zijn (schoon)familie te vriend moeten willen houden. Hij zou 'gewoon' aan haar kant moeten staan en moeten ophouden met willen schipperen.
Nee, dat zeg je dus niet.quote:Op maandag 21 december 2009 13:34 schreef Lienekien het volgende:
Ja, en als je vrouw nou oprecht ontzettend last blijft houden van de stress die het terugkerende gedoe met de (schoon)familie oplevert, blijf je dan tegen haar zeggen dat ze zich niet zo moet aanstellen?
Nee, want dan is het dus geen aanstellerij. Ze heeft er oprecht last van. Ze doet het dus niet om moeilijk te doen, het is niet een kwestie van 'je ergens overheen zetten'. Zo zit ze dus kennelijk in elkaar, dat ze daar slecht mee om kan gaan.quote:Op maandag 21 december 2009 13:37 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee, dat zeg je dus niet.
Bedankt voor het aantonen dat je dan tussen 2 vuren zit
Als ze het wat meer van zich af liet glijden had ze er niet zoveel stress mee. Hoe kun je het eens zijn met je vrouw als ze van kleine problemen levensgrote drama's maakt? Moet je dan als man zeggen 'omdat je het zo voelt is het ook zo' of mag je als man nog een eigen mening erover vormen gebaseerd op de feiten?quote:Op maandag 21 december 2009 13:34 schreef Lienekien het volgende:
Ja, en als je vrouw nou oprecht ontzettend last blijft houden van de stress die het terugkerende gedoe met de (schoon)familie oplevert, blijf je dan tegen haar zeggen dat ze zich niet zo moet aanstellen?
daarom hadden we vooraf ook aangegeven wat de rusttijden waren. daar hield ze zich toen al eerder niet aan.quote:Op maandag 21 december 2009 13:30 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Hou er rekening mee dat je enkel haar kant van het verhaal hoort he.
En als ik dan dingen lees als :
[..]
Mja, best een beetje begrijpelijk, grootouders willen het kind zien, en tjonge, half negen.
Dat ze er niet op zat te wachten kan gebeuren, maar om dat nou tot zo een drama te maken ?
"Nee sorry, het komt echt niet uit, kom morgen maar langs", klaar.
[..]
nee. niet traumatisch voor selene. wel voor mij, die met de nasleep van de bevalling zat (onstoken onderkant die aan gort was) en vervolgens 2 dagen met een overstuur kind zat. overigens ook bij deze keer: ik vroeg eerst 3 x of ze dat svp niet wilden doen. niet mijn keus dan als mensen daar dan fucking schijt aan hebben. en hier heb je het pijnpunt beet. ik kan redelijk zijn, ik kan kletsen, uitleggen, rustig nee blijven zeggen. maakt allemaal niet uit. ze gaan gewoon door met wat ze willen.quote:Pffff, alsof een kind een trauma krijgt als er 2 - ja, je hoort het goed, TWEE speeltjes te zien zijn !
Ze zijn blij om het kind te zien, laat ze even, over 10 minuten zijn ze weg en kan het kind weer even bijkomen van die enorm TRAUMATISCHE ervaring.
[..]
ik vind het eigenlijk idd best wel grof om op zo'n manier schijt te hebben aan de moeder van het kind waar je mee aan het klooien bent ja.quote:Wat een DRAMA !!! Ze vragen hoe het GAAT !!! Hoe DURVEN ze !!!![]()
[..]
ze zijn nooit over een half uurtje weg, ze blijven altijd de hele dag. mag ik vragen, heb jij kinderen? zou jij het goedvinden als mensen je kind om 11 uur 's avonds (als ze ligt te slapen) zomaar uit bed trekken? ook al heb je zelf gezegd. "nee, dan had je maar overdag moeten komen zoals wij aangaven!", wat je vooraf ook 3 x aangegeven hebt, waarbij je een heel weekend paraat hebt gezeten om ze te ontvangen? en dat ze dat dan waar je bij zit gewoon negeren en toch proberen te doen?quote:Klinkt als een erg volwassen reactie van TS.
Het klinkt gewoon als TS echt overal een probleem van maakt en echt helemaal niks van zich af kan laten glijden, of nooit bij zichzelf kan denken "Ach, ze zijn over een half uurtje weer weg".
En natuurlijk staat je partner nummer 1, maar als ik zelf ook een beetje zou vinden dat mijn vrouw zich zou aanstellen zou ik echt niet zomaar even mijn familie permanent de deur uit trappen.
Het probleem ligt ergens in het midden. Misschien als TS een andere houding had er minder over de grenzen heen gewalst zou worden, en als de schoonfamilie wat meer zich konden terugtrekken na feedback over hun gedrag dit niet aan de hand zou zijn. Maar het is nu eenmaal zo ver gekomen, beiden partijen hebben daar hun aandeel in. Het heeft geen zin te kijken naar 'als je nou zo en zo had gedaan', je kan alleen nog maar kijken wat je in de toekomst kan doen, en wat je nog WIL doen.quote:Op maandag 21 december 2009 13:34 schreef Lienekien het volgende:
Dat ze er oprecht last van heeft wil niet zeggen dat het geen aanstellerij isquote:Op maandag 21 december 2009 13:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, want dan is het dus geen aanstellerij. Ze heeft er oprecht last van. Ze doet het dus niet om moeilijk te doen, het is niet een kwestie van 'je ergens overheen zetten'. Zo zit ze dus kennelijk in elkaar, dat ze daar slecht mee om kan gaan.
Daar kunnen ze toch aan werken? Natuurlijk moet hij ook afspraken maken met zijn familie, maar simmu zou ook aan haar gedrag iets kunnen doen. Bijvoorbeeld een kop thee gaan zetten in de keuken als schoonmoeder twee speeltjes bij de baby houdt. Het kan ook van twee kanten komen.quote:Op maandag 21 december 2009 13:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, want dan is het dus geen aanstellerij. Ze heeft er oprecht last van. Ze doet het dus niet om moeilijk te doen, het is niet een kwestie van 'je ergens overheen zetten'. Zo zit ze dus kennelijk in elkaar, dat ze daar slecht mee om kan gaan.
Als ze het van zich af kon laten glijden dan dééd ze dat wel!quote:Op maandag 21 december 2009 13:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als ze het wat meer van zich af liet glijden had ze er niet zoveel stress mee. Hoe kun je het eens zijn met je vrouw als ze van kleine problemen levensgrote drama's maakt? Moet je dan als man zeggen 'omdat je het zo voelt is het ook zo' of mag je als man nog een eigen mening erover vormen gebaseerd op de feiten?
oh, ik heb al tijden geen direct contact meer met mijn schoonfamilie hoor. ik doe mijn familie en hij de zijne. en wanneer ze op bezoek komen is het een kwestie van lief lachen en stug volhouden (rustig nee blijven zeggen wanneer ze iets via mij proberen). geloof me; bv over die promotie had sangdrax allang gezegd hoe we dingen gaan doen end aar waren ze het niet mee eens. dus probeerden ze het via mij.quote:Op maandag 21 december 2009 13:34 schreef Soempie het volgende:
[..]
Misschien ziet hij in dat beide partijen zo hun inbreng hebben in de conflicten. Dan ga je schipperen.
Als hij het wel volledig eens is met simmu, dan denk ik dat het het best is dat hij het brengt naar de familie toe, zodat simmu buiten schot blijft. In dit geval dus over de promotie en de reis. Simmu, gaat hij dat ook doen? Wat zegt hij hiervan?
Elke nieuwe post bevestigt voor mij het idee dat je ehm.... nogal 'overgevoelig' bent, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 21 december 2009 13:41 schreef simmu het volgende:
[..]
daarom hadden we vooraf ook aangegeven wat de rusttijden waren. daar hield ze zich toen al eerder niet aan.
[..]
nee. niet traumatisch voor selene. wel voor mij, die met de nasleep van de bevalling zat (onstoken onderkant die aan gort was) en vervolgens 2 dagen met een overstuur kind zat. overigens ook bij deze keer: ik vroeg eerst 3 x of ze dat svp niet wilden doen. niet mijn keus dan als mensen daar dan fucking schijt aan hebben. en hier heb je het pijnpunt beet. ik kan redelijk zijn, ik kan kletsen, uitleggen, rustig nee blijven zeggen. maakt allemaal niet uit. ze gaan gewoon door met wat ze willen.
[..]
ik vind het eigenlijk idd best wel grof om op zo'n manier schijt te hebben aan de moeder van het kind waar je mee aan het klooien bent ja.
[..]
ze zijn nooit over een half uurtje weg, ze blijven altijd de hele dag. mag ik vragen, heb jij kinderen? zou jij het goedvinden als mensen je kind om 11 uur 's avonds (als ze ligt te slapen) zomaar uit bed trekken? ook al heb je zelf gezegd. "nee, dan had je maar overdag moeten komen zoals wij aangaven!", wat je vooraf ook 3 x aangegeven hebt, waarbij je een heel weekend paraat hebt gezeten om ze te ontvangen? en dat ze dat dan waar je bij zit gewoon negeren en toch proberen te doen?
Aanstellerij is een oordeel, geen feit.quote:Op maandag 21 december 2009 13:43 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dat ze er oprecht last van heeft wil niet zeggen dat het geen aanstellerij is
En je zegt hier dus precies hetzelfde als ik - dat het haar dus ontbreekt aan incasserings- en relativeringsvermogen.
Dat heb ik ook niet gezegd.quote:Op maandag 21 december 2009 13:45 schreef simmu het volgende:
en sorrie hoor. maar dat ik niet het risico wil lopen om in het westen te bevallen vind ik geen aanstellerij. ik ben zwanger van een tweeling en ik loop nu eenmaal dat risico. dus wil ik verre reizen beperken. vind ik niet onredelijk.
Dat is wel eh...ronduit raar ja.quote:Op maandag 21 december 2009 13:50 schreef simmu het volgende:
en voor de duidelijkheid: mijn familie is net zo erg als de zijne![]()
die heb ik van de week nog tegen weten te houden dat ze selene bij hun inschreven bij het kinderdagverblijf aldaar (250 km verderop). ze wilden helpen, ze zijn doodsbang dat ik te vroeg beval, of plat moet oid, en zijn bezorgd over hoe het dan met selene moet. alleen accepteren hun dan nog dat ik dat geen goede optie vind. een keer dat zeggen was genoeg. dat is het enige verschil. zucht.
eerlijk gezegd vind ik *de familie* (van beide klanten dus he) stapelgek. ma, dat wist je al als je dit leestquote:Op maandag 21 december 2009 13:51 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat is wel eh...ronduit raar ja.
Misschien is het een idee om naar een psychiater te gaan om daar dan hulp voor te zoeken?quote:Op maandag 21 december 2009 13:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als ze het van zich af kon laten glijden dan dééd ze dat wel!
Haar vriend kan natuurlijk geen partij kiezen. En da's ook te begrijpen.quote:En volgens mij is haar vriend het ook met haar eens, maar durven ze nog steeds niet duidelijk hun grenzen te trekken. Lees dan de voorbeelden: hun kind wordt gewoon uit bed gehaald, ook al wordt gezegd door moeder dat ze dat niet wil. Dat vind ik nogal wat, om je als (schoon)familie zo ontzettend niks aan te trekken van de moeder van het kind.
nou, me zorgen maken om een te vroege bevalling 200 km verderop vind ik nou niet bepaald een futiliteit eigenlijk.quote:Op maandag 21 december 2009 13:53 schreef MOON76 het volgende:
Elke keer als ik weer een update lees van dit verhaal dan denk ik echt dat het grotendeels aan TS ligt..
Volgens mij is ze in een post-natale depresse terecht gekomen die nu naadloos over is gegaan in een pre-natale depressie...
Sommige dingen kan ik wel met je in meegaan voor een klein gedeelte, maar god......me wat maak jij een bak herrie om flutiele dingen zeg....pffff
Ik vraag mij echt af of het wel zo'n goed idee van jullie was om nog een keer zwanger te raken....
Ik zou helemaal gek van je worden, maar dat is mijn mening....
Ik wens je alle succes en hoop echt dat rust met jezelf kan vinden, dan zal alles een stuk beter gaan......
Godsamme zeg, Je bepaalt toch zelf wat je doet!? Je wordt toch niet gedwongen om 200km verderop te gaan zitten!? Wáár maak je je dan druk over?quote:Op maandag 21 december 2009 13:59 schreef simmu het volgende:
[..]
nou, me zorgen maken om een te vroege bevalling 200 km verderop vind ik nou niet bepaald een futiliteit eigenlijk.
ik maak me druk om het feit dat dat besluit nu al 3 weken lang gezever oplevert. dat mensen niet gewoon accpeteren dat wij dat niet willen, dat er dan (per schoonouder) minstens twee keer per week naar sangdrax over gebeld moet worden, dat er naar ons beiden evenzo vaak gemaild wordt. dat men doorzeurt, zevert en zanikt. dat men onze beslissingen niet accepteert. daarom ben ik kwaad en dat we nu 3 weken gezever gehad hebben, en nog een week of 4 te gaan hebben. daarom. ik ben kwaad omdat als ik gewoon rustig & aardig "nee, dat gaan we niet doen" tegen schoonouders zeg, sangdrax dan achter mijn rug om (ze denken geloof ik dat hij nooit tegen mij praat) een heleboel gezeik krijgt over hoe onredelijk ik wel niet ben. dat ze proberen ons tegen elkaar uit te spelen, dat ik altijd alert moet zijn omdat ze anders echt gewoon over ons heen walsen.quote:Op maandag 21 december 2009 14:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Godsamme zeg, Je bepaalt toch zelf wat je doet!? Je wordt toch niet gedwongen om 200km verderop te gaan zitten!? Wáár maak je je dan druk over?
Als ik het goed begrijp ben je in april uitgerekend? En is eind januari die uitreiking, wat 4 uur duurt, 200 km verderop? Waarom zou je dan 3 dagen daar moeten zijn?quote:Op maandag 21 december 2009 13:59 schreef simmu het volgende:
[..]
nou, me zorgen maken om een te vroege bevalling 200 km verderop vind ik nou niet bepaald een futiliteit eigenlijk.
Denk niet dat je als grootouders zijnde een kind zomaar bij een kinderdagverblijf kan inschrijven...quote:Op maandag 21 december 2009 13:50 schreef simmu het volgende:
die heb ik van de week nog tegen weten te houden dat ze selene bij hun inschreven bij het kinderdagverblijf aldaar (250 km verderop).
Nee, want net zei je nog dat je je zorgen maakte over de bevalling zelf 200km ver weg. Dus daar ging ik vanuit, dat je je daar zorgen over maakte.quote:Op maandag 21 december 2009 14:12 schreef simmu het volgende:
[..]
ik maak me druk om het feit dat dat besluit nu al 3 weken lang gezever oplevert. dat mensen niet gewoon accpeteren dat wij dat niet willen, dat er dan (per schoonouder) minstens twee keer per week naar sangdrax over gebeld moet worden, dat er naar ons beiden evenzo vaak gemaild wordt. dat men doorzeurt, zevert en zanikt. dat men onze beslissingen niet accepteert. daarom ben ik kwaad en dat we nu 3 weken gezever gehad hebben, en nog een week of 4 te gaan hebben. daarom. ik ben kwaad omdat als ik gewoon rustig & aardig "nee, dat gaan we niet doen" tegen schoonouders zeg, sangdrax dan achter mijn rug om (ze denken geloof ik dat hij nooit tegen mij praat) een heleboel gezeik krijgt over hoe onredelijk ik wel niet ben. dat ze proberen ons tegen elkaar uit te spelen, dat ik altijd alert moet zijn omdat ze anders echt gewoon over ons heen walsen.
Als het echt zo erg is.. Telefoon niet opnemen en mailtjes meteen deleten. Zo moeilijk is het allemaal niet, daar heb je geen topique op FOK! voor nodig. Daarnaast vel ik een oordeel over je niet alleen op basis van de verhalen die je vertelt, maar ook door de toon die je erbij aanslaat. Ik ken je niet, maar vanwege de toon die je aanslaat op basis van zaken en kleine probleempjes, die over het algemeen als triviaal gezien worden, kom je snel tot de conclusie dat je een drama maakt wat er niet is. Dan neem je de rest van je verhalen ook met een korreltje zout.quote:is het nou echt zo moeilijk te begrijpen dat ik het allemaal zo zat ben? we zijn niet dom en we overleggen samen. als we zeggen "dit zien we niet zitten en dit gaan we niet doen" moet dat toch gewoon genoeg zijn!
Kijk, ik denk dat je hier al aardig de kern raakt: ze zijn dus in staat om over jullie heen te walsen. Maar dat laten jullie toch echt zelf toe.quote:Op maandag 21 december 2009 14:12 schreef simmu het volgende:
[..]
dat ik altijd alert moet zijn omdat ze anders echt gewoon over ons heen walsen.
Klopt. Als ze dan toch nog doorgaan, dan gewoon dat afkappen: 'dit hebben we al besproken en daar is verder alles mee gezegd'. Gaan ze nog door, dan zou ik het gewoon negeren en eventueel over iets anders beginnen.quote:Op maandag 21 december 2009 14:12 schreef simmu het volgende:
is het nou echt zo moeilijk te begrijpen dat ik het allemaal zo zat ben? we zijn niet dom en we overleggen samen. als we zeggen "dit zien we niet zitten en dit gaan we niet doen" moet dat toch gewoon genoeg zijn!
natuurlijk niet reageer ik dit niet op hem af. waar denk je dat dit topic voor is? deels dat ik mijn ei kwijtkan, deels om toch een oplossing te vinden hoor.quote:Op maandag 21 december 2009 14:15 schreef Soempie het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp ben je in april uitgerekend? En is eind januari die uitreiking, wat 4 uur duurt, 200 km verderop? Waarom zou je dan 3 dagen daar moeten zijn?
Verder vind ik het heel sneu voor sandrax dat je zegt: 'zijn *heilige* promotie'.Ik snap dat het allemaal veel energie kost, maar nu reageer je het ook op hem zo af?
Natuurlijk hoef je daar niet heen. Zeg gewoon dat je dat niet doet en laat het lekker gaan verder.
deze houding doe ik al wanneer men direct tegen mij begintquote:Op maandag 21 december 2009 14:21 schreef Soempie het volgende:
[..]
Klopt. Als ze dan toch nog doorgaan, dan gewoon dat afkappen: 'dit hebben we al besproken en daar is verder alles mee gezegd'. Gaan ze nog door, dan zou ik het gewoon negeren en eventueel over iets anders beginnen.
Uit je post lijkt het dat jullie dan toch weer de discussie aangaan en dan houdt het nooit op.
Misschien dat dat juist die vijandigheid oproept bij hen. Dat je meteen keihard de aanval in gaat. Ook al heb je daar misschien wel reden toe.quote:Op maandag 21 december 2009 14:27 schreef simmu het volgende:
[..]
deze houding doe ik al wanneer men direct tegen mij begint
Ik bedoel dat je het in het topic op hem afreageert door zo over zijn promotie te schrijven.quote:Op maandag 21 december 2009 14:24 schreef simmu het volgende:
[..]
natuurlijk niet reageer ik dit niet op hem af. waar denk je dat dit topic voor is? deels dat ik mijn ei kwijtkan, deels om toch een oplossing te vinden hoor.
ik refereer er zo aan omdat die mensen zo hysterisch doen. wat overigens totaal niet helpt. die arme jongen is per week zo'n 8 uur kwijt aan het kalmeren van zn ouders. zelfs vorige week (zat hij op conferentie in de vs) lieten ze hem niet met rust. wat is nu het nut van mailen en sms'en over de proefdruk als hij in de vs zit? bezorgt hem enkel maar stress, en ik kan het niet voor hem proeflezen, ook al lag het hier klaar.
bij de uitreiking ben ik net 27 weken ver. maar de gyn is huiverig voor een vroeggeboorte, dus ik ook. de familie wil dat we drie dagen komen en dan daar blijven slapen omdat zij dat handig vinden. we moeten de dag ervoor komen, want anders komen we in de file (wij willen per ov komen) ze willen ook een grote receptie gevolgd door een diner (wij willen enkel een leuke receptie), en dan is het te laat voor ons om nopg terug te rijden natuurlijk.
Nu sangdrax nog.quote:Op maandag 21 december 2009 14:27 schreef simmu het volgende:
[..]
deze houding doe ik al wanneer men direct tegen mij begint
Dat denk ik ook. Daarom zou ik wel vasthouden aan besluiten die belangrijk zijn, zoals met die promotie, maar wel 'toegeven'/ wat gemakkelijker zijn als het gaat over bijvoorbeeld een slee of wat speeltjes voor de neus van selene.quote:Op maandag 21 december 2009 14:37 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Misschien dat dat juist die vijandigheid oproept bij hen. Dat je meteen keihard de aanval in gaat. Ook al heb je daar misschien wel reden toe.
Misschien is het interessant te kijken of dit klopt inderdaad:quote:Op maandag 21 december 2009 14:40 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Daarom zou ik wel vasthouden aan besluiten die belangrijk zijn, zoals met die promotie, maar wel 'toegeven'/ wat gemakkelijker zijn als het gaat over bijvoorbeeld een slee of wat speeltjes voor de neus van selene.
nja, dan komen we weer terug bij die onderlinge jaloezie. noem me apart, maar ik vind drie sleetjes voor 1 kind wat overdreven en ik heb oprecht de plek niet om dat allemaal ergens te stallen. moet ik dan maar weer tegen mijn ouders zeggen dat ze dan maar niet een sleetje mogen kopen? pa stelde het als eerste voor. moet ik dan zeggen "sorrie pap, ik moet eerst vragen of dat mag van de andere opa?". er zal altijd iemand beledigd zijn. en het probleem wordt nu weer bij ons gelegd.quote:Op maandag 21 december 2009 14:40 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Daarom zou ik wel vasthouden aan besluiten die belangrijk zijn, zoals met die promotie, maar wel 'toegeven'/ wat gemakkelijker zijn als het gaat over bijvoorbeeld een slee of wat speeltjes voor de neus van selene.
Hou nou toch eens op over die sleetjes en die duplo! Als je je daarom zorgen maakt heb je echt een serieus psychisch probleem en moet je eens met een psych gaan praten.quote:Op maandag 21 december 2009 14:53 schreef simmu het volgende:
[..]
nja, dan komen we weer terug bij die onderlinge jaloezie. noem me apart, maar ik vind drie sleetjes voor 1 kind wat overdreven en ik heb oprecht de plek niet om dat allemaal ergens te stallen. moet ik dan maar weer tegen mijn ouders zeggen dat ze dan maar niet een sleetje mogen kopen? pa stelde het als eerste voor. moet ik dan zeggen "sorrie pap, ik moet eerst vragen of dat mag van de andere opa?". er zal altijd iemand beledigd zijn. en het probleem wordt nu weer bij ons gelegd.
Selene ziet Sangrdrax z'n vader toch amper, dus waarom zou ze een hekel aan hem krijgen. En aangezien JULLIE toch al een hekel aan je schoonouders hebben, waarom komen ze dan überhaupt nog op bezoek?quote:ik wil trouwens wel even terug komen op selene en sangdrax zijn vader. selene is namelijk oprecht, echt, echt, echt totaal niet huilerig of angstig rondom bezoek. alleen hem. we willen graag voorkomen dat selene een hekel aan hem krijgt. dat gaat zo gewoon niet lukken en dat vind ik best erg ja.
Ik denk dat het beter is het gewoon los te laten en het over te laten aan Selene en haar opa. Je beschreef een situatie waarbij hij de gang in kwam, terwijl je je dochter aan het troosten was. Daar reageerde je naar mijn idee best panisch: 'hij dreef ons een hoek in'. Ik denk dat Selene dat overneemt: ojee, mama vindt dingen niet goed/ eng, dus zal het wel zo zijn.quote:Op maandag 21 december 2009 14:53 schreef simmu het volgende:
ik wil trouwens wel even terug komen op selene en sangdrax zijn vader. selene is namelijk oprecht, echt, echt, echt totaal niet huilerig of angstig rondom bezoek. alleen hem. we willen graag voorkomen dat selene een hekel aan hem krijgt. dat gaat zo gewoon niet lukken en dat vind ik best erg ja.
Dit dus.quote:Op maandag 21 december 2009 15:12 schreef Soempie het volgende:
Je beschreef een situatie waarbij hij de gang in kwam, terwijl je je dochter aan het troosten was. Daar reageerde je naar mijn idee best panisch: 'hij dreef ons een hoek in'. Ik denk dat Selene dat overneemt: ojee, mama vindt dingen niet goed/ eng, dus zal het wel zo zijn.
Niet alleen wat betreft Selene, maar ook met andere dingen, zoals met het werk van je vriend, de cadeautjes, de bezoekuren, etc. Als je dingen niet los kunt laten en er over blijft piekeren, dan maak je jezelf helemaal gek.quote:Op maandag 21 december 2009 15:12 schreef Soempie het volgende:
Nogmaals, op mij komt het over of je alle touwtjes in handen wilt houden wat betreft Selene
Ik snap dat met die sleetjes ook niet zo. Blijkbaar heeft jouw vader gevraagd of hij haar een slee mag geven en jij hebt gezegd dat het goed is. Vervolgens hebben jouw schoonouders hetzelfde gevraagd. Dan kon je toch gewoon zeggen dat ze er al eentje heeft. Niet van wie die afkomt, niks. Ze heeft al een slee; klaar.quote:Op maandag 21 december 2009 15:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hou nou toch eens op over die sleetjes en die duplo!
quote:Op maandag 21 december 2009 15:58 schreef simmu het volgende:
kind kan weinig aan mij merken als schoonpa er is, want ik maak dat ik wegkom.
Om nog maar niet te spreken van die 2 kleintjes in de buik die strak staan van de stresshormonen omdat de moeder zich zorgen maakt over 1 2 of 3 sleetjes en wat duplo.quote:Op maandag 21 december 2009 16:01 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Volgens mij heb je zelf ook een enorm bord voor je kop als je denkt dat zo'n kind niks merkt van jouw gedrag
Ze merkt dus dat je je schoonpa ontloopt, dat is ook iets wat als negatief door haar kan worden ervaren, waardoor ze zo reageert op je schoonpa. Denk daar maar eens goed over na...quote:Op maandag 21 december 2009 15:58 schreef simmu het volgende:
kind kan weinig aan mij merken als schoonpa er is, want ik maak dat ik wegkom. pas als er al een uur gekrijs is kom ik tevoorschijn uit de keuken.....
Pas na een uur? Ach arme kleine, een uur lang laten blijken dat je iets niet aanstaat en pas daarna gered wordenquote:Op maandag 21 december 2009 15:58 schreef simmu het volgende:
kind kan weinig aan mij merken als schoonpa er is, want ik maak dat ik wegkom. pas als er al een uur gekrijs is kom ik tevoorschijn uit de keuken.....
denk jij er dan eens goed na over het idee dat ik bijvoorbeeld mijn schoonmoeder net zo min uit kan staan terwijl dat wel goed gaat. (en ik net zo goed in de keuken schuil trouwens, ik wordt nu eenmaal verondersteld voor het hele stel te koken en van drinken te voorzien enzo).quote:Op maandag 21 december 2009 16:08 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Ze merkt dus dat je je schoonpa ontloopt, dat is ook iets wat als negatief door haar kan worden ervaren, waardoor ze zo reageert op je schoonpa. Denk daar maar eens goed over na...
zeg, je hoeft niet te reageren weet je.quote:Op maandag 21 december 2009 16:13 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Pas na een uur? Ach arme kleine, een uur lang laten blijken dat je iets niet aanstaat en pas daarna gered worden
Anders praat je even iemand wat aanquote:Op maandag 21 december 2009 16:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Om nog maar niet te spreken van die 2 kleintjes in de buik die strak staan van de stresshormonen omdat de moeder zich zorgen maakt over 1 2 of 3 sleetjes en wat duplo.
Je bent zelf ook al aardig voorspelbaar op wat je wel en niet reageert...quote:Op maandag 21 december 2009 16:18 schreef simmu het volgende:
[..]
zeg, je hoeft niet te reageren weet je.
Voorkom je nou graag krijspartijen of laat je haar nu een uur krijsenquote:Op maandag 21 december 2009 16:18 schreef simmu het volgende:
en die krijspartijen voorkom ik gewoon graag om meerdere redenen: hoe lollig denk je dat het voor sangdrax zn pa is? vorige keer kreeg hij zelfs commentaar van zijn eigen dochter dat hij niet zo moet pushen bij selene. de man was in tranen. wat wordt ik dan verondersteld te doen? krijsende dochter, schoonpa over de rooie. en een gezellig kerstfeest mensen!
Misschien is je schoonmoeder wel wat beter in omgang met kinderen en kan zij het compenseren met hoe zij overkomt en is het vooroordeel dat je kindje krijgt door jou over schoonmama (dat bedoel ik niet negatief, maar als in dat ze het merkt hoe jij denkt over schoonma) wel weg doordat ze zelf heeft gemerkt dat schoonmama wel goed voor haar is? Ofzo.. weet ik hetquote:Op maandag 21 december 2009 16:14 schreef simmu het volgende:
[..]
denk jij er dan eens goed na over het idee dat ik bijvoorbeeld mijn schoonmoeder net zo min uit kan staan terwijl dat wel goed gaat. (en ik net zo goed in de keuken schuil trouwens, ik wordt nu eenmaal verondersteld voor het hele stel te koken en van drinken te voorzien enzo).
quote:Op maandag 21 december 2009 16:28 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Je bent zelf ook al aardig voorspelbaar op wat je wel en niet reageert...
[..]
Voorkom je nou graag krijspartijen of laat je haar nu een uur krijsen![]()
En wat je verondersteld wordt te doen...volgens mij heb je nu al meer dan genoeg tips gehad maar wil je gewoon je eigen plan trekken. Gebruik dit topic gewoon om lekker stoom af te blazen maar laat even weten dat je geen tips hoeft
Misschien is het een idee om zelf een assertiviteitstraining te volgen?quote:Op maandag 21 december 2009 16:33 schreef simmu het volgende:
[..]
ik voorkom graag de krijspartijen en heb geprobeerd om dingen eerst even aan te zien. dat werkt dus blijkbaar niet......
en voor de duidelijkheid; natuurlijk hink ik op twee benen. liefst zie ik gewoon leuk contact met iedereen. en dat gaat blijkbaar gewoon niet. veel dingen die aangedragen worden heb ik al geprobeerd/pas ik al toe. bijvoorbeeld van wat Cat_Tank boven aan de pagina zegt; rustig en consequent blijven, maar niet toegeven. en natuurlijk gaat het niet over duplo en sleetjes. het gaat erom dat er niet naar ons geluisterd wordt!
met schoonzusje en selene gaat het ook prima hoorquote:Op maandag 21 december 2009 16:29 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Misschien is je schoonmoeder wel wat beter in omgang met kinderen en kan zij het compenseren met hoe zij overkomt en is het vooroordeel dat je kindje krijgt door jou over schoonmama (dat bedoel ik niet negatief, maar als in dat ze het merkt hoe jij denkt over schoonma) wel weg doordat ze zelf heeft gemerkt dat schoonmama wel goed voor haar is? Ofzo.. weet ik het.
Ik wil probeer je alleen maar helpen... maar blijkbaar wordt dat dus niet gewaardeerd, jammer.
Dat was pas mijn eerste post... wat anderen zeggen maakt mij niet uit. (Gek overigens, als het 8 posts zijn... dat alle 8 hetzelfde denken).quote:Op maandag 21 december 2009 16:36 schreef simmu het volgende:
[..]
met schoonzusje en selene gaat het ook prima hoornet als familiefeestjes, kinderfeestjes, op bezoek bij buren en kennissen.
ik waardeer heus je suggesties hoor, maar 8 posts over hoe het allemaal toch aan mij ligt helpen niet
Met alle respect maar zoals je hier overkomt kan ik me best voorstellen dat er niet naar je geluisterd wordt. Je vraagt/verwacht naar mijn mening af en toe echt absurde dingen. Dan kan je er op wachten dat mensen in je omgeving daar stelselmatig omheen laveren, zeker als er een kleinkind in het spel is. Als je je vervolgens ook nog eens in moerassige discussies gaat mengen, is het einde zoek.quote:Op maandag 21 december 2009 16:33 schreef simmu het volgende:
[..]
ik voorkom graag de krijspartijen en heb geprobeerd om dingen eerst even aan te zien. dat werkt dus blijkbaar niet......
en voor de duidelijkheid; natuurlijk hink ik op twee benen. liefst zie ik gewoon leuk contact met iedereen. en dat gaat blijkbaar gewoon niet. veel dingen die aangedragen worden heb ik al geprobeerd/pas ik al toe. bijvoorbeeld van wat Cat_Tank boven aan de pagina zegt; rustig en consequent blijven, maar niet toegeven. en natuurlijk gaat het niet over duplo en sleetjes. het gaat erom dat er niet naar ons geluisterd wordt!
Het ligt niet allemaal aan jou, maar het ligt wel aan de interactie tussen de schoonfamilie en juliie. Ik geef niemand de 'schuld', maar alleen tips over wat jij kan veranderen. Voor de schoonouders heb ik andere tips, maar die posten hier niet.quote:Op maandag 21 december 2009 16:36 schreef simmu het volgende:
maar 8 posts over hoe het allemaal toch aan mij ligt helpen niet
eerst probeerden we om haar te kalmeren daar waar ze was. pas toen dat niet lukte liep ik even weg met haar (waarbij ik ook zei: "ik ga wel even alleen met haar op de gang staan dan kalmeert ze zo"). toen kregen we het hele achternaloopverhaal pas. schoonpa is ook de man die mij diverse malen gewoon straal omver gelopen heeft als ik beneden kwam en haar in de box legde he. zonder dat dan in de gaten te hebben. wanneer je hem er mee confrontreert zegt hij gewoon dat hij dat niet gedaan heeft.quote:Als jij na een uur uit de keuken komt, wat doe je dan bijvoorbeeld? Haal je Selene weg bij haar opa? Waarom stel je haar niet gerust, terwijl ze bij hem is?
Maar waarom leg je niet naast je neer dat dat blijkbaar zo is? Als je het veel meer van je af probeert te laten glijden dan kan het je ook niet meer zo raken. Je moet niet weet je, hoe jullie je in dezen opstellen is gewoon jullie eigen keuze.quote:Op maandag 21 december 2009 16:33 schreef simmu het volgende:
[..]
toegeven. en natuurlijk gaat het niet over duplo en sleetjes. het gaat erom dat er niet naar ons geluisterd wordt!
nou, van "vlak langs lopen" knal ik niet omver tegen de tafel aan.quote:Op maandag 21 december 2009 17:15 schreef _Led_ het volgende:
Ik begin te vermoeden dat dat "omver lopen" ook wel eens een kwestie van "vlak langs lopen" zou kunnen zijn.
Als je lichamelijke reactie net zo overdreven is als je mentale reactie welquote:Op maandag 21 december 2009 17:28 schreef simmu het volgende:
[..]
nou, van "vlak langs lopen" knal ik niet omver tegen de tafel aan.
als ik dingen van me af laat glijden krijg je het probleem dat ze achter mijn/onze rug om toch gewoon doen waar ze trek in hebben....quote:Op maandag 21 december 2009 17:22 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Maar waarom leg je niet naast je neer dat dat blijkbaar zo is? Als je het veel meer van je af probeert te laten glijden dan kan het je ook niet meer zo raken. Je moet niet weet je, hoe jullie je in dezen opstellen is gewoon jullie eigen keuze.
Denk je dat die publiekelijk zijn vrouw tegen zou spreken ?quote:Op maandag 21 december 2009 17:30 schreef Maanvis het volgende:
PS: Misschien kun je Sangdrax vragen een reactie hier te plaatsen zodat we zijn kant van het verhaal ook kennen?
En hoe reageerde jouw echtgenoot hierop?quote:Op maandag 21 december 2009 17:28 schreef simmu het volgende:
[..]
nou, van "vlak langs lopen" knal ik niet omver tegen de tafel aan.
toen die thuiskwam en er van hoorde werd hij boos. sindsdien regelen we het altijd zo dat we altijd met zn twee zijn.quote:Op maandag 21 december 2009 17:34 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
En hoe reageerde jouw echtgenoot hierop?
En deze boosheid heeft hij ook geuit richting zijn familie?quote:Op maandag 21 december 2009 17:35 schreef simmu het volgende:
[..]
toen die thuiskwam en er van hoorde werd hij boos. sindsdien regelen we het altijd zo dat we altijd met zn twee zijn.
Of zijn ouders? Ik ben benieuwd welke keuze ie maakt.quote:Op maandag 21 december 2009 17:33 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Denk je dat die publiekelijk zijn vrouw tegen zou spreken ?
Want dat doen ze nu niet?quote:Op maandag 21 december 2009 17:33 schreef simmu het volgende:
[..]
als ik dingen van me af laat glijden krijg je het probleem dat ze achter mijn/onze rug om toch gewoon doen waar ze trek in hebben....
Maar daar heb jij dan toch geen last van? Zij mogen toch doen wat ze willen zonder aan jou verantwoording af te leggen?quote:Op maandag 21 december 2009 17:33 schreef simmu het volgende:
[..]
als ik dingen van me af laat glijden krijg je het probleem dat ze achter mijn/onze rug om toch gewoon doen waar ze trek in hebben....
Ze mogen doen wat ze willen? Nou, als het om hun eigen dingen gaat, dan is dat normaal... maar de andere dingen die voorkomen zijn echt te gek. Natuurlijk is simmu het zat wat betreft het feit dat er geen compromis of afspraak gemaakt kan worden en dat ze geen respect tonen voor de manier waarop zij hun kind willen opvoeden. Sommige dingen daarvan zijn een beetje overtrokken, maar zo gefrusteerd wordt je er op een gegeven moment ook van.quote:Op maandag 21 december 2009 18:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar daar heb jij dan toch geen last van? Zij mogen toch doen wat ze willen zonder aan jou verantwoording af te leggen?
Of begrijp ik dit verkeerd?
niet wanneer het mijn familie of leven betreft nee. we zijn heus de beroerste niet mbt selene, maar er zijn dingen die van ons gewoon niet mogen. dingen als 'niet 's avonds uit bed halen omdat een ander te beroerd is om overdag te komen". geen pinda's geven, niet laten spelen met je mobiel, dat soort dingen.quote:Op maandag 21 december 2009 18:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar daar heb jij dan toch geen last van? Zij mogen toch doen wat ze willen zonder aan jou verantwoording af te leggen?
Of begrijp ik dit verkeerd?
Okee, begrijpelijk, het kwam bij mij een beetje vreemd over, alsof ze hun eigen leven niet mochten inrichten zonder daar jou van in kennis te stellen. Nu begrijp ik wat je bedoelt. Natuurlijk maken jij en je man de dienst uit wb jullie kind.quote:Op maandag 21 december 2009 19:19 schreef simmu het volgende:
[..]
niet wanneer het mijn familie of leven betreft nee. we zijn heus de beroerste niet mbt selene, maar er zijn dingen die van ons gewoon niet mogen. dingen als 'niet 's avonds uit bed halen omdat een ander te beroerd is om overdag te komen". geen pinda's geven, niet laten spelen met je mobiel, dat soort dingen.
Maar dat doen ze dus niet.. tenzij ze gaan besluiten om de schoonouders of neer te slaan of weg te trekken of niet meer toe te laten. Want met deze mensen valt niet te praten en die doen gewoon waar ze zin in hebben en zetten hun asociale gedrag weg onder het mom: "Simmu is onredelijk". En dat kunnen ze dus. Elke keer weer.quote:Op maandag 21 december 2009 19:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Okee, begrijpelijk, het kwam bij mij een beetje vreemd over, alsof ze hun eigen leven niet mochten inrichten zonder daar jou van in kennis te stellen. Nu begrijp ik wat je bedoelt. Natuurlijk maken jij en je man de dienst uit wb jullie kind.
Het lijkt me dat hij gewoon tegen hen kan zeggen: Hé, je maakt degene van wie ik houd overstuur, kan 't even wat minder?quote:Op maandag 21 december 2009 13:16 schreef _Led_ het volgende:
[..]
maar in dit geval zit ie tussen 2 vuren.
Wat is nou precies jouw belang erbij om jouw mening over TS tot in den treure te blijven herhalen met sarcastische one-liners?quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:43 schreef _Led_ het volgende:
Vergeet niet dat ze ook wel eens 2 speeltjes voor het kind gehouden hebben he !
Precies mijn gedachtte.quote:Op maandag 21 december 2009 19:14 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ze mogen doen wat ze willen? Nou, als het om hun eigen dingen gaat, dan is dat normaal... maar de andere dingen die voorkomen zijn echt te gek. Natuurlijk is simmu het zat wat betreft het feit dat er geen compromis of afspraak gemaakt kan worden en dat ze geen respect tonen voor de manier waarop zij hun kind willen opvoeden. Sommige dingen daarvan zijn een beetje overtrokken, maar zo gefrusteerd wordt je er op een gegeven moment ook van.
Het feit dat ze je kind UIT BED HALEN?! Sorry hoor, maar die mensen had ik persoonlijk weggetrokken en zouden mijn huis niet meer in komen. Je blijft toch met je poten van andermans kind af, zeker wanneer het slaapt. Deze mensen gaan echt veel en veel te ver.
Simmu, ik zeg het nog maar eens.. wanneer ga je jezelf en je kind beschermen? Hoe ver moeten deze mensen gaan voordat je door hebt, zeker na de dingen die met Sangdrax ook zijn gebeurd, dat je dit gewoon niet moet toelaten?!
ja, het scheelde gewoon een boel in de spanning. met alle drukte was vond selene een middagtukkie ook eventjes fijn en kon ik zelf ook eventjes een uurtje gaan liggen nogquote:Op zaterdag 26 december 2009 21:31 schreef Lavenderr het volgende:
Fijn Simmu, dat jullie een gezellige Kerst gehad hebben.
Heb je je kunnen ontspannen nu alles naar wens verliep?
uiteraardquote:Op maandag 28 december 2009 18:59 schreef Noway666 het volgende:
Beetje hulp doet wonderen.Goed te horen dat je die dagen als prettig hebt ervaren.
Maar met alle respect, een kind weet wel ja en nee maar als ouder heb jij toch nog de leiding over een kind en niet jouw familie of mensen die langs komen.
Natuurlijk ouderschap met orde en regelmaat??? Daar ben ik heel benieuwd naar...quote:Op maandag 28 december 2009 19:24 schreef simmu het volgende:
[..]
we zijn een groot fan van orde en regelmaat terwijl er wel ruimte is voor het kind zelf. het lijkt een tikkie naar natural parenting te neigen (maar dan wel met regels).
Doen jullie aan attachment parenting?quote:Op maandag 28 december 2009 19:24 schreef simmu het volgende:
[..]
uiteraard![]()
we zijn een groot fan van orde en regelmaat terwijl er wel ruimte is voor het kind zelf. het lijkt een tikkie naar natural parenting te neigen (maar dan wel met regels). hier in huis zal je vb niet snel een kindje beneden aantreffen na 7 uur 's avonds. die ligt om 7 uur op bed. punt uit. ik zal daarentegen dan weer niet (proberen te) dwingen met eten en ze mag altijd gewoon haar toetje, ook al had ze geen honger. werkt eerlijk gezegd als een speer, ik kan het van harte aanbevelen
ik heb idd nog nooit mijn (schoon)familie uit staan schelden, danwel fysiek weggesleurd. hoe graag ik dat soms ook zou willen. is eerlijk gezegd ook niet aan mij, als het alleen aan mij was geweest was het niet zo'n probleem geweest. ik hou mijn eigen familie toch ook in het gareel?quote:Op maandag 28 december 2009 20:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Jezus Christus, wat hebben jullie een ontzettend gebrek aan ballen zeg. Ik geloof er geen zak van dat hè al eens duidelijk bent geweest, want jullie zijn samen zo inconsequent als de neten. Dat je die opa überhaupt nog de kans geeft om op de passen bijvoorbeeld, en het dan gek vinden als het niet werkt.
Als iemand 's avonds laat de kamer van je dochter op loopt, trek (!) je hem er uit, en als je dan ruzie krijgt, stuur je ze weg. Een nieuw nummer, mja, ok, maar het dan gaan vertellen aan de mensen waardoor je een nieuw nummer neemt. Die gozer is toch arts? Aan intelligentie zal het niet liggen, maar heeft hij toevallig wel 's een gebrek aan ruggengraat opgemerkt?
Maat het is jouw dochter en jouw huis. Als je er zo mee zit, moet je gewoon het lef hebben om daar wat van te zeggen. Het is bullshit om te wachten tot je vriend daar wat mee doet, en je achter hem te verschuilen. Voornamelijk omdat het niet het helderste licht blijkt te zijn.quote:Op maandag 28 december 2009 20:29 schreef simmu het volgende:
[..]
ik heb idd nog nooit mijn (schoon)familie uit staan schelden, danwel fysiek weggesleurd. hoe graag ik dat soms ook zou willen. is eerlijk gezegd ook niet aan mij, als het alleen aan mij was geweest was het niet zo'n probleem geweest. ik hou mijn eigen familie toch ook in het gareel?
tis meer dat dit stukje van het verhaal de afgelopen pagina's al besproken is. daar staat ook dat ik tov sangdrax inmiddels een wat hardere opstelling heb. ik heb gezegd dat ik het idd zelf wel afhandel als 'men' te ver gaat en als hij daar een probleem mee heeft hij daar dan pech heeft omdat ik het helemaal beu ben. als ik zo ver moet gaan om te zeggen "hij eruit of ik vertrek" doe ik het. maar het is natuurlijk wel zaak om zoiets niet doen omdat die man weer uren zit te zeveren over dat onze kinderen naar de christelijke school moeten en mijn schoonzusje hem al voor drammerige onpraktische bemoeial uitmaaktquote:Op maandag 28 december 2009 20:37 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Maat het is jouw dochter en jouw huis. Als je er zo mee zit, moet je gewoon het lef hebben om daar wat van te zeggen. Het is bullshit om te wachten tot je vriend daar wat mee doet, en je achter hem te verschuilen. Voornamelijk omdat het niet het helderste licht blijkt te zijn.
Maar goed, het gaat alweer over opvoedmeuk zie ik.
Dam nmeisje, weer lekker klote...quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:46 schreef simmu het volgende:
en een kickje om te melden dat het bizar kut gaat. mijn jongens zijn inmiddels geboren en ze doen het goed. ik heb helaas met bloed zweet en tranen maar de 30 weken gehaald. vooral schoonpa maakt het nu erg bont, gelukkig niet recht in mijn gezicht. dat durft de zak niet meer. nu is hij dus alle andere familie lastig aan het vallen met mailtjes waarin hij verkondigt erg boos te zijn, bladieblablawhatever....
de jongens liggen op de neonatale intensive care afdeling (geen zorg, ze doen het echt heel goed naar omstandigheden en zijn goed stabiel. de oudste mag er eigenlijk al weg) en ik laat geen bezoek toe zolang ze op de ic liggen. ze liggen daar goed en doen het daar goed. slapen veel en dat is precies wat ze nodig hebben. geen eindeloze stroom familie en gekut met ze, ik sta het niet toe. punt uit.
maar goed, binnenkort dus het bericht dat iemand eruit gezet isik heb nu al helemaal geen tijd of energie voor deze onzin. ik heb zelfs geen tijd voor een fatsoenlijk kraambed, dus al zeker niet voor dit. geen zorg: ik slaag er goed in om dit uit mijn hoofd te zetten. ik heb duidelijke regels gesteld. wie ons nu niet helpt met oppassen op selene, danwel boodschappen doen of wat dan ook kan gewoon wegblijven
als iemand trouwens te ver gaat tegen me nu heeft sangdrax ook vette pech, want ik tolereer het gewoon niet. heeft hij ook mooi pech mee
wie geen hulp is, is een hindernis en rot maar op.
dat hij niet bij zijn kleinzonen mag. ik geloof niet dat ze in de gaten hebben dat het echt kantje boord is geweest. de oudste heet trouwens ravi en woog 1270, een net gewicht voor een tweelingkind van rond de 30 weken zwangerschap), de jongste kiro (die woog maar 780 gram). mijn zonnejongensquote:Op woensdag 3 maart 2010 19:51 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dam nmeisje, weer lekker klote...
Maaruh, feli met je jongens![]()
Waarover is schoonva pissig eigenlijk?
Rare mensen zijn dat dan, als ze dat niet snappenquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:01 schreef simmu het volgende:
[..]
dat hij niet bij zijn kleinzonen mag. ik geloof niet dat ze in de gaten hebben dat het echt kantje boord is geweest. de oudste heet trouwens ravi en woog 1270, een net gewicht voor een tweelingkind van rond de 30 weken zwangerschap), de jongste kiro (die woog maar 780 gram). mijn zonnejongensmet een maangodinnetje als grote zus (selene).
het verschil tussen de twee in gewicht is bizar groot. ravi deed het prima, kiro niet. ik heb van woensdag tot en met vrijdagavond laat aan ctg´s gehangen op standby voor de spoedkeizersnee. na elke ctg een beslissing opereren of niet. uiteindelijk zijn ze niet vorige vrijdag maar die ervoor dus gehaald per keizersnee. volgens de arts had het geen uur langer moeten duren. maar goed: ze komen nu allebei aan, kiro heeft vandaag de kilo gehaald!!! maar goed: slapen en groeien vind ik nu belangrijker dan bezoek ontvangen. gelukkig begrijpen de andere familieleden dat wel. we zitten nu trouwens ook met zn drieen in het ronald mc donald huis. wat een zegening is dat!
die soap is het wel geworden jaquote:Op donderdag 4 maart 2010 00:19 schreef THEFXR het volgende:
sterkte,alleen vind ik dit nu een beetje een soap te worden.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 08:16 schreef simmu het volgende:
tis allemaal doffe ellende. mijn jongste is overleden. schoonpa is terminaal ziek (1 a 2 jaar nog) en gaat gewoon hardnekkig door met bot gezeik (vooral als het over mijn jongste gaat, wat ik als nogal walgelijk ervaar) en mijn ouders zijn ook uit elkaar (een klassieker met spullen pakken en briefje achterlaten). [sarcasme] gelukkig heb je wat aan je familie in zware tijden [/sarcasme]
Het ligt allemaal aan de familie iddquote:Op donderdag 15 juli 2010 08:16 schreef simmu het volgende:
[sarcasme] gelukkig heb je wat aan je familie in zware tijden [/sarcasme]
kutgedrag blijt kutgedrag. en als je mensen het niet eens gunt om in alle rust zelf de zaken te regelen rondom het overlijden van een hun kind ben je gewoon een egoistische rotzak.quote:Op donderdag 15 juli 2010 10:01 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Het ligt allemaal aan de familie idd
ja dat was ook zeer sarcastisch
Sterkte met het verlies van je kind.
nou. ik ben degene die zaken rondom kiro's overlijden op een zekere manier wens te regelen. joh! ik ben zijn moeder. als mensen daar dan op een hele nare manier tussen gaan zitten en mij confronteren met dingen die ze doen die niet meer teruggedraaid kunnen worden ligt dat idd gewoon aan hun ja.quote:Op donderdag 15 juli 2010 10:01 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Het ligt allemaal aan de familie idd
ja dat was ook zeer sarcastisch
Sterkte met het verlies van je kind.
*knuffel*quote:Op donderdag 15 juli 2010 08:16 schreef simmu het volgende:
tis allemaal doffe ellende. mijn jongste is overleden. schoonpa is terminaal ziek (1 a 2 jaar nog) en gaat gewoon hardnekkig door met bot gezeik (vooral als het over mijn jongste gaat, wat ik als nogal walgelijk ervaar) en mijn ouders zijn ook uit elkaar (een klassieker met spullen pakken en briefje achterlaten). [sarcasme] gelukkig heb je wat aan je familie in zware tijden [/sarcasme]
ik zag eigenlijk geen andere opties meer. vinger-hand-arm enzovoorts. het liep de spuigaten uit. en nee. zeggen dat het niet uitkomt werkt niet (schijt aan) en telefoon uitzetten ook niet. dan gaat hij enkel alle nummers die hij heeft af gevolgd door een paniekaanval (en stug volhouden) wanneer het niet lukt.quote:Allereerst wil ik nogmaals herhalen dat wij alleen een vaste telefoonverbinding hebben voor noodgevallen. Er is al verschillende keren uitgelegd dat we het niet waarderen om elke dag rond etenstijd en kinderbedtijd gebeld te worden, al zeker niet voor onbenulligheden. Indien dit te moeilijk is, zeg ik die telefoon wel weer op.
Daarnaast wil ik kwijt dat de manier waarop ons gezin kennelijk ondergeschikt is aan jullie wensen mij erg stoort. Het stoort me genoeg dat ik besloten heb niet langer onvoorwaardelijk mee te werken aan jullie wensen.
Ooit in je opgekomen dat de beste man (hoewel.. topic beetje doorgelezen en beste dekt de lading natuurlijk niet helemaal) ontzettend aan zijn zoon hangt? Waarom is dat? Dat je niet lekker een dagje naar opa gaat kan ik me in deze situatie ook wel voorstellen, maar misschien is dat juist waarom hij zo doet. Of mede.quote:Op zondag 20 november 2011 20:46 schreef simmu het volgende:
paniekaanval (en stug volhouden) wanneer het niet lukt.
wmb was de bom toch wel dat sangdrax perse moest komen om met een aanhangertje te rijden om zn grof vuil weg te brengen op sinterklaasintochtdag. en toen betrapten we hem op liegen erover (hij hield vol dat de andere mensen alleen die dag konden, maar er waren geen andere mensen). toen heb ik tegen manlief gezegd: "het is genoeg geweest. ik doe niet meer mee"
neuh, zo heeft hij altijd al gedaan volgens mijn man hoor. hij is gewoon zo manipulatief en egocentrisch. ten tijde van zijn scheiding heeft hij huilend tegen zijn kinderen staan roepen dat ze bij hem moesten blijven en als ze dat niet zouden doen, dat hij dan zelfmoord zou plegen. (zijn kinderen waren toen 12 en 10)quote:Op zondag 20 november 2011 21:17 schreef OneTeaspoon het volgende:
[..]
Ooit in je opgekomen dat de beste man (hoewel.. topic beetje doorgelezen en beste dekt de lading natuurlijk niet helemaal) ontzettend aan zijn zoon hangt? Waarom is dat? Dat je niet lekker een dagje naar opa gaat kan ik me in deze situatie ook wel voorstellen, maar misschien is dat juist waarom hij zo doet. Of mede.
Voor mij klinkt dat alsof de man intens veel verdriet had.quote:Op maandag 21 november 2011 09:10 schreef simmu het volgende:
[..]
neuh, zo heeft hij altijd al gedaan volgens mijn man hoor. hij is gewoon zo manipulatief en egocentrisch. ten tijde van zijn scheiding heeft hij huilend tegen zijn kinderen staan roepen dat ze bij hem moesten blijven en als ze dat niet zouden doen, dat hij dan zelfmoord zou plegen. (zijn kinderen waren toen 12 en 10)
tuurlijk had hij intens verdriet. desondanks ga je toch niet je kinderen zo chanteren? nu doet hij dat ook weer. we hebben hem al een paar keer er op betrapt dat hij liegt over wat de artsen hem vertellen.quote:Op maandag 21 november 2011 09:29 schreef mootie het volgende:
[..]
Voor mij klinkt dat alsof de man intens veel verdriet had.
Maar ik roep ook maar wat.
Dat komt omdat ze toch telkens maar weer aardig proberen te blijven doen. Toch maar telkens weer een compromis waar niemand in dat gezin blij van wordt.quote:Op maandag 21 november 2011 09:45 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het heel moeilijk te begrijpen dat het eigenlijk nog steeds niet is gelukt om jullie grenzen duidelijk te trekken.
sangdrax heeft het er nu eenmaal erg moeilijk mee. het blijft toch zn vader, die ziek is en doodgaat en dat elke dag benadrukt. het enige wat ik kan doen is hier de boel draaiende houden en me er verder buiten houdenquote:Op maandag 21 november 2011 09:45 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het heel moeilijk te begrijpen dat het eigenlijk nog steeds niet is gelukt om jullie grenzen duidelijk te trekken.
sangdrax gaat nu ook alleen. ik vertik het. ook de wake niet trouwens. en al zeker niet met de kinderen.quote:Op maandag 21 november 2011 12:40 schreef Velma het volgende:
Voor ik iemand op de tenen trap: nee ik ken de situatie niet en ja, het is allemaal verdomd lastig als (schoon)familie over jouw grenzen heen walsen en het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch.
De manier waarop je hier over je schoonfamilie spreekt is niet bepaald tactisch. Als je ook zo tegen ze doet irl, dan kan ik me voorstellen dat elk punt dat aandraagt op verzet stuit. Bijvoorbeeld "Indien dit te moeilijk is, zeg ik die telefoon wel weer op." en "daarnaast wil ik kwijt dat de manier waarop ons gezin kennelijk ondergeschikt is aan jullie wensen mij erg stoort. Het stoort me genoeg dat ik besloten heb niet langer onvoorwaardelijk mee te werken aan jullie wensen."
In plaats van dat je praat in de 'ja maar jullie' vorm kun je ook werken aan de ik-boodschap. Google het maar eens, het werkt stukken beter. Je spreekt tegen mensen zonder verwijten te maken en geeft op neutrale wijze grenzen aan. De manier waarop je het nu doet druipt van het cynisme en de verwijten. Geheel verdiend, no doubt, maar je krijgt weinig gedaan door op die manier door te gaan met ze. Ze gaan meteen in verzet en zo krijg je ruzies, wrijving en gedoe.
Daarnaast: je hebt al zo lang ge-emmer met die mensen. Is het niet een beter idee je man en kids alleen naar zijn familie op bezoek te laten gaan? Dan heb jij er geen last meer van. Of man alleen als hij daar behoefte voor voelt? Jij bent ze inderdaad niks verplicht als je je niet prettig voelt bij die mensen, waarom nog energie steken hierin als niks werkt? Redenen als 'het is toch je familie' doen er niet toe: als jullie het beide de moeite niet meer waard vinden (of één van jullie), houd er dan mee op.
Stuur je je eigen moeder die de baby nog niet gezien heeft ook weg?quote:Op maandag 21 november 2011 13:09 schreef Catbert het volgende:
Ik snap dat het nu iets beter is, maar ik snap de houding van je vriend niet. Ik ben zelf net vader geworden en m'n dochter en vriendin zijn gewoon het allerbelangrijkste in m'n leven en als iemand daar op wat voor'n manier op een vervelende manier tussenkomt word ik gewoon boos. No way dat ik iemand m'n vriendin bij de box van m'n dochter zou laten wegdrukken, die kan dan gewoon vertrekken. Zelfde geldt voor mensen die langs willen komen om onze dochter te bekijken; daarvoor bellen ze mij gewoon. Bel je niet en sta je opeens voor de deur tijdens een rustmoment, dan vraag ik je weg te gaan.
Die weet toch wel dat ze even moet bellen?quote:Op maandag 21 november 2011 18:45 schreef mootie het volgende:
[..]
Stuur je je eigen moeder die de baby nog niet gezien heeft ook weg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |