abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72023281
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:43 schreef simmu het volgende:
... met de verjaardag ging het niet zo goed (gekrijs van selene omdat schoonpapa weigert om haar rustig te laten wennen aan het idee bezoek).
Je bent wel een beetje ... gefocussed.
Er is maar één manier, en dat is jouw manier.
Als iemand het op een andere manier doet, is dat FOUT. En als het familie is, dan wil je nog wel eens over je hart strijken en ze geduld geven totdat ze veranderen.

Ik heb ook een kleintje. (nu denk je waarschijnlijk al: Nou dat moet jij lekker zelf weten, maar ik...)
Als anderen te druk met haar zijn breek ik dat natuurlijk af.
Maar tegelijk is huilen op dit moment haar enige vorm van communicatie.
Het kan betekenen dat ze honger heeft, of te druk is, maar het kan ook betekenen 'ik zie mijn beer niet'.
Het is dus niet persé fout als ze huilt.
Het klinkt hier alsof een huilend kind direct een fout van het bezoek is, en het bezoek dus meteen bijgestuurd en opgevoed moet worden.
Ik zoek het niet op, maar ik denk: Het kind wordt niet groot zonder dat het ooit gehuild heeft.
pi_72023555
mgerben, ik dacht eerlijk gezegd een tijd lang wat je zegt, maar bij 'ander' bezoek speelt het probleem niet. eiglijk kan ze gewoon prima tegen bezoek, heb ik getest
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_72070091
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:14 schreef mgerben het volgende:

[..]

Ik heb ook een kleintje. (nu denk je waarschijnlijk al: Nou dat moet jij lekker zelf weten, maar ik...)
Als anderen te druk met haar zijn breek ik dat natuurlijk af.
Maar tegelijk is huilen op dit moment haar enige vorm van communicatie.
Het kan betekenen dat ze honger heeft, of te druk is, maar het kan ook betekenen 'ik zie mijn beer niet'.
Het is dus niet persé fout als ze huilt.
Het klinkt hier alsof een huilend kind direct een fout van het bezoek is, en het bezoek dus meteen bijgestuurd en opgevoed moet worden.
Ik zoek het niet op, maar ik denk: Het kind wordt niet groot zonder dat het ooit gehuild heeft.
maar wat doe je als mensen het niet toestaan dat je de boel afkapt omdat het te gek wordt? hier was het dus zo dat selene helemaal over de rooie aan het krijsen was (wat voor haar echt geen standaardgedrag is!) waarop ik haar pakte en even naar de gang liep om wat te kalmeren zonder mensen, waarop schoonpa ons gewoon achterna kwam en bezig bleef (en na 4 x vragen mijnerzijds oftie svp even wat ruimte wil geven werd hij idd afgesnauwd). de man dreef ons in de hoek bij de voordeur. sorrie, maar dat is toch niet normaal?

nog buiten het idee dat ik al zolang selene geboren is mensen verzoek haar eerst even rustig zelf te laten kijken. ze komt zelf wel hoor. het kind is zo nieuwsgierig als een jong katje
pi_72072732
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 13:56 schreef simmu het volgende:

[..]

maar wat doe je als mensen het niet toestaan dat je de boel afkapt omdat het te gek wordt? hier was het dus zo dat selene helemaal over de rooie aan het krijsen was (wat voor haar echt geen standaardgedrag is!) waarop ik haar pakte en even naar de gang liep om wat te kalmeren zonder mensen, waarop schoonpa ons gewoon achterna kwam en bezig bleef (en na 4 x vragen mijnerzijds oftie svp even wat ruimte wil geven werd hij idd afgesnauwd). de man dreef ons in de hoek bij de voordeur. sorrie, maar dat is toch niet normaal?

nog buiten het idee dat ik al zolang selene geboren is mensen verzoek haar eerst even rustig zelf te laten kijken. ze komt zelf wel hoor. het kind is zo nieuwsgierig als een jong katje
Heel simpel, het kind bij je nemen en zeggen dat ze nu even niet in de buurt moeten komen Als iemand achter je aanloopt bedoelt hij dat vast goed, hij wil natuurlijk dat kind gerust stellen, maar als dat dan even niet uitkomt leg je hem dat vriendelijk uit.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_72073415
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:35 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Heel simpel, het kind bij je nemen en zeggen dat ze nu even niet in de buurt moeten komen Als iemand achter je aanloopt bedoelt hij dat vast goed, hij wil natuurlijk dat kind gerust stellen, maar als dat dan even niet uitkomt leg je hem dat vriendelijk uit.
ja duh. dat is exact wat ik deed/probeerde en dat haalde geen zak uit.
pi_72095662
nou. ik wil even voor de duidelijkheid kwijt dat selene normaal gezien echt geen moeite heeft met 'vreemde' mensen. mensen die zij niet kent. na alles wat hier gezegd werd was ik vandaag extra oplettend. vandaag kwam ons saunamaatje eten met zijn vriendin de potentiele oppas ging allemaal prima!

we zijn trouwens ook wel op meets geweest, ik ga sowieso elke dag de deur uit met haar en we gaan soms (op tijden dat ze nog niet hard gezopen hebben ) langs de buren

it ain't us, it's them!
pi_72106777
Weet je, je komt een beetje overspannen over, je trekt het je allemaal enorm aan. Hoe vaak heb je in dit topic wel niet vertelt over dat je schoonvader enthiousast naar de box toeliep en je daarbij omver liep. Uiteindelijk heb je het zelfs zover opgeblazen dat je over een gekneusde enkel begint te praten.

Ook de andere maatregelen komen totaal gestoord op mij over, van ze vandaan verhuizen, een andere telefoon nemen.

Je laat het nu escaleren totdat uiteindelijk het punt bereikt is dat je alle contact met ze gaat verbreken, en dat kun je dan beter meteen doen want dit levert alleen maar frustratie op en heeft maar één mogelijk resultaat.

Maar wat eigenlijk het beste zou zijn is duidelijke grenzen stellen en verder zo normaal mogelijk met deze mensen omgaan.

Als ze bellen sta ze dan vriendelijk te woord, zegt dat sangdrax er niet is en dat je door zult geven dat zijn vader gebeld heeft. Als ze nog een keer bellen zeg dan dat sangdrax er nog steeds niet is, en dat je door zult geven dat zijn vader gebeld heeft, en dat ze niet meer hoeven te bellen omdat je dat echt gaat doen. Neem daarna niet meer op. (doe je telefoon niet uit) Als ze later vragen waarom je niet meer opnam zeg dan dat je al gezegd had dat ze niet meer hoefden te bellen omdat je het door zou geven. Als ze een verborgen nummer hebben neem dan gewoon niet op. Als ze dan later vragen waarom je niet opnam, zeg dan dat je geen verborgen nummers opneemt, dus dat hij dat uit moet zetten als hij jou belt.

Als ze bellen en niet willen ophangen ga dan niet 4 en een half uur aan de telefoon zitten maar zeg na 5 minuten "Ik heb trouwens niet zoveel tijd om te bellen, ik moet nog even boodschappen doen" en na 15 minuten "Sorry maar ik moet nu echt weg, ik moet nog boodschappen doen". Praten ze door zonder daar op in te gaan? Doei zeggen en ophangen. Vragen ze later waarom je opeens ophing zeg dan "Ik had al een paar keer gezegd dat ik echt weg moest, maar je bleef maar doorpraten".

Als ze in jouw huis onaangepast gedrag vertonen is het moeilijk ze te corrigeren omdat ze zich niet laten corrigeren en je ze moeilijk het huis uit kunt zetten. Nodig ze dan een tijdje niet meer thuis uit en weiger onaangekondigt bezoek (d.m.v. een smoes: ik wist niet dat jullie zouden komen, ik ben nu druk met ...). Ga in plaats daarvan naar hen toe. (zeg geen 'nee' maar 'wij komen wel bij jullie') Dan kun je altijd zelf weggaan als je grenzen niet respecteren. Probeer ze na een maand weer thuis uit te nodigen.

En het belangrijkste: wordt verder niet boos op ze, doe alsof het jou niets doet, blijf er niet over malen, wees consequent, en zit er daarna niet meer over te piekeren. Je maakt jezelf zo helemaal gek.

En je blijft maar de naam van je kind noemen, rete irritant...maar goed

[ Bericht 0% gewijzigd door EnderOnline op 24-08-2009 11:03:32 ]
deze account is gehacked door GreyHatHacks
pi_72107696
@EnderOnline: de telefoontactiek die je nu noemt hadden we al geprobeerd. een jaar of wat. dat werkt niet.

en joh; dat ik de (niet volledige) naam van mijn dochter hier op inet (en alles wat op inet staat is waar ) noem, waarom zou jij je daar druk om maken? in dezelfde post waarin je zegt dat ik me niet druk moet maken? oh, ironie
pi_72108383
Je zegt dat je dat al een jaar of wat doet maar in je andere postjes klaag je dat je 4.5 uur met ze moet bellen, dat je je telefoon moet uitzetten omdat ze de hele tijd bellen, dat je keer op keer de telefoon opneemt en zegt dat je te druk bent om te bellen enz. Terwijl dat met die 'telefoontactiek' gewoon niet kan gebeuren.

En hoe kan het nou 'niet werken' het enige dat je hoeft te doen is soms ophangen en soms niet opnemen, dat heb je zelf in de hand en daarmee vallen iig de vele / lange gesprekken weg. Enige 'irritante' dat dan nog overblijft is dat je elke keer het gesprek moet wegklikken als ze bellen. Maar dat is wel overkomelijk, en als je dat consequent doet dan houdt het snel genoeg op.
deze account is gehacked door GreyHatHacks
pi_75872247
en geweldig. hier nu al bij voorbaat een verziekte kerst. wellicht dat het er toch nog wel van komt dat we mensen er uit zetten. sangdrax is er nu iig boos genoeg voor.

geruzie om wie welk kadootje mag geven aan selene (nee, we hoeven geen 3 sleetjes, nog buiten het feit dat het arme kind doodsbang is van sneeuw). mailtjes waarin letterlijk geklaagd wordt dat de ouders van de vrouw nu eenmaal voorgaan en dat hij (de ouder van de man) dat niet leuk vind. weet je, dergelijke mailtjes doen mijn nekharen overeind staan. nog buiten het idee dat ik mijn familie fucking minder zie dan mijn man's familie. in het mailtje ook boos zijn omdat we het niet goed vinden dat er (ondanks haar angst voor sneeuw) toch gesleed wordt omdat schoonpapa dat nu eenmaal leuk vind.

dit alles nog voor de kerst zelf.

ik heb hier noch de tijd, noch de energie voor. dat die krengen optiefen. selene is niet hun privespeelgoed. en dan heb ik het nog niet gehad over de telefoonterreur mbt ***de heilige promotie*** van sangdrax, die echt vreselijk onder druk gezet wordt om maar te doen wat zij willen. tot en met ronduit leugens aan toe (ja, want je moet een uitgebreid diner geven en alle commissieleden dan uitnodigen). we moeten 3 dagen komen (like, ben jij fucking gek geworden?? 3 dagen 200 km ver weg terwijl ik op dat moment serieus al kan bevallen?) en nee, ik blijf niet 3 dagen hier alleen, terwijl selene die 3 dagen wel meegaat (schoonmoeders zegt dat haar vriendinnen vast wel op willen passen. wederom: fuck of.....)

enfin; ik ben weer de kwaaie peer hier omdat ik weiger 'leuk' mee te werken. en weet je wat. ik vind het echt vreselijk dat het zo moet. maar we naderen echt het punt dat ik tegen sangdrax zeg: hun eruit of ik vertrek. ik heb het te druk voor deze onzin. ik zie weinig andere opties meer, want luisteren doen die krengen niet en ze negeren is onmogelijk.
  maandag 21 december 2009 @ 12:08:37 #136
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_75873622
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:36 schreef simmu het volgende:
en geweldig. hier nu al bij voorbaat een verziekte kerst. wellicht dat het er toch nog wel van komt dat we mensen er uit zetten. sangdrax is er nu iig boos genoeg voor.

geruzie om wie welk kadootje mag geven aan selene (nee, we hoeven geen 3 sleetjes, nog buiten het feit dat het arme kind doodsbang is van sneeuw). mailtjes waarin letterlijk geklaagd wordt dat de ouders van de vrouw nu eenmaal voorgaan en dat hij (de ouder van de man) dat niet leuk vind. weet je, dergelijke mailtjes doen mijn nekharen overeind staan. nog buiten het idee dat ik mijn familie fucking minder zie dan mijn man's familie. in het mailtje ook boos zijn omdat we het niet goed vinden dat er (ondanks haar angst voor sneeuw) toch gesleed wordt omdat schoonpapa dat nu eenmaal leuk vind.

ik heb hier noch de tijd, noch de energie voor. dat die krengen optiefen. selene is niet hun privespeelgoed. en dan heb ik het nog niet gehad over de telefoonterreur mbt ***de heilige promotie*** van sangdrax, die echt vreselijk onder druk gezet wordt om maar te doen wat zij willen. tot en met ronduit leugens aan toe (ja, want je moet een uitgebreid diner geven en alle commissieleden dan uitnodigen). we moeten 3 dagen komen (like, ben jij fucking gek geworden?? 3 dagen 200 km ver weg terwijl ik op dat moment serieus al kan bevallen?) en nee, ik blijf niet 3 dagen hier alleen, terwijl selene die 3 dagen wel meegaat (schoonmoeders zegt dat haar vriendinnen vast wel op willen passen. wederom: fuck of.....)

enfin; ik ben weer de kwaaie peer hier omdat ik weiger 'leuk' mee te werken. en weet je wat. ik vind het echt vreselijk dat het zo moet. maar we naderen echt het punt dat ik tegen sangdrax zeg: hun eruit of ik vertrek. ik heb het te druk voor deze onzin. ik zie weinig andere opties meer, want luisteren doen die krengen niet en ze negeren is onmogelijk.
Ik snap 't niet je bent zwanger, er is een promotie, jij bevalt bijna en wilt daarom geen etentje geven bij die familie thuis en je ook niet je kind en je vriend alleen wil laten gaan? Sorry, ik vind het niet allemaal even duidelijk. Waarschijnlijk is dit een rantpost, kun je misschien dingen duidelijker uitleggen?
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_75873862
Hoezo geen 3 sleetjes, dan kan selene een keuze maken en de 2ling die je dadelijk gaat krijgen heeft er dan ook al vast elk 1

Maak je niet zo druk laat ze het zelf oplossen.
pi_75873877
Dubbel
  maandag 21 december 2009 @ 12:22:09 #139
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_75874179
quote:
Op maandag 2 februari 2009 14:19 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Half 9 is toch niet zo laat? Maar afijn, het lijkt mij heel normaal dat opa en oma de kleindochter willen zien. Neem ook aan dat ze niet langer dan een uurtje zijn gebleven?

Mijn ouders hebben het precies zo gedaan en wij vonden het heel fijn dat ze zo'n lange afstand (ook meer dan 200 km) hadden gereden om even het kleinkind te zien, ook al was het maar een uurtje.
[..]

Ik vind dit maar een vreemde reactie. Opa en oma mogen niet bellen en je doet niet voor ze open als ze 200 km hebben gereden? Hoe kan je nu zo met je schoonouders omgaan?
[..]

Je maakt je veel te druk, laat je schoonoudes toch genieten van het kleinkind en maak je minder zorgen. Je zoon/dochter kan heus wel tegen wat extra indrukken voor de duur van het bezoek. En dan haal je daarna het speelgoed toch weg als je dat liever hebt?
[..]

Veel mensen zouden het juist fijn vinden als mensen zo met ze meeleven. Kennelijk is het voor jullie een probleem om even te vertellen hoe het gaat?
[..]

Oog om oog, tand om tand is het bij jullie. De reactie naar de schoonzus vind ik gewoon kinderachtig. Met je schoonouders had je beter kunnen overleggen. Ze vinden het vast geen probleem als je het anders had gevraagd. Maar durf je het wel aan dat je schoonouders uberhaupt oppassen?

Maar om een lang verhaal kort te maken, ik zie het probleem niet en je zal een stuk prettiger met ze kunnen omgaan als je wat vertrouwen in ze hebt. Ze hebben jouw partner toch ook prima opgevoed?

Natuurlijk hoef je het niet eens te zijn met mij, maar ik vind het vreemd dat je dit probleemgedrag noemt.
Dit dus.
Je schoonfamilie is blijkbaar een stuk drukker dan je gewend bent, okee, maar om hier nou allemaal zo'n enorm familie-bedreigend probleem van te maken...
Ik mis hier elke vorm van incasseringsvermogen - elk dingetje dat je niet aanstaat is gelijk een halszaak.
zzz
  maandag 21 december 2009 @ 12:42:47 #140
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75875009
Simmu, ik denk inmiddels nu ik dit alles zo lees dat jij degene bent die problemen veroorzaakt. Je maakt overal zo'n drama van, terwijl je het ook langs je af kon laten glijden. Het lijkt er erg op dat je jezelf erg druk maakt terwijl er niet heel veel aan de hand is.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_75875059
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:36 schreef simmu het volgende:

Meisje, is Sandrax in voor een leuk reisje naar het buitenland met kerst? If so, gaan. Gewoon in de auto stappen en een tering end gaan rijden met z'n 3'en.

De schoonfamilie enkel inlichten over het feit dat jullie er niet zijn met de kerst, niet waar jullie wel zijn.

Ben je van alle gezeik af.
  maandag 21 december 2009 @ 12:45:06 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75875104
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:44 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Meisje, is Sandrax in voor een leuk reisje naar het buitenland met kerst? If so, gaan. Gewoon in de auto stappen en een tering end gaan rijden met z'n 3'en.

De schoonfamilie enkel inlichten over het feit dat jullie er niet zijn met de kerst, niet waar jullie wel zijn.

Ben je van alle gezeik af.
Ze is hoogzwanger.
The love you take is equal to the love you make.
pi_75875160
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ze is hoogzwanger.
Alweer , damn...

Blijkbaar iets gemist... Soz...
pi_75875219
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:08 schreef Cat_Tank het volgende:

[..]

Ik snap 't niet je bent zwanger, er is een promotie, jij bevalt bijna en wilt daarom geen etentje geven bij die familie thuis en je ook niet je kind en je vriend alleen wil laten gaan? Sorry, ik vind het niet allemaal even duidelijk. Waarschijnlijk is dit een rantpost, kun je misschien dingen duidelijker uitleggen?
probleem 1:
schoonfamilie is jaloers op mijn familie. ze denken dat mijn familie veel vaker komt, wat niet eens zo is. piepen daar geregeld over. altijd gezever over wie welke kadootjes geeft (en we kunnen aangeven wat we willen, ze hebben er schijt aan. als ik zeg; geen duplo want ze heeft al een speelgoeddoos vol negeren die krengen dat gewoon). er worden zelfs dingen gezegd als "tsja, de familie van de moeder komt eerst, maar dat vind ik niet leuk en niet eerlijk". ik vind dat een walgelijke kutopmerking waar ik erg boos over ben. kan aan mij liggen hoor, maar dat soort dingen zeg je toch niet....

probleem 2:
kerst. schoonpa kan totaal niet overweg met selene. krijsparttijen alom. (ps; kan je navragen, is niet selene's normale gedrag rond bezoek. dit ligt echt bij schoonpa die direct op dat kind afstormt en haar nog geen seconde geeft om ff te kijken). elke suggestie die wij doen om dat te verbeteren wordt genegeerd, wel wordt er constant door schoonpa geklaagd dat selene niet met hem wil spelen. nu heeft die man het in zn hoofd gehaald dattie wil sleeen met selene. selene is echt heel bang van sneeuw (het kind is nog geen anderhalf he!) dus dat mag niet van ons. nu istie boos.

probleem 3:
sangdrax is aan het promoveren. eind januari is dat af, middels een praatje + uitreiking. schoonfamilie is (terecht hoor) reuzetrots. maar ze gaan weer veel te ver. ik ben op dit moment zwanger van een tweeling (en loop dus ook best wel een hoog risico op een vroeggeboorte, moet vrij veel rust houden enzo. het vergt aardig wat van me fysiek. niks aan te doen). ik ben gewoon niet bereid om dan 3 dagen voor die uitreiking (wat totaal 4 uurtjes duurt....) uit te trekken terwijl uik dan het risico loop om 200 km verderop (te vroeg) te moeten bevallen. net zomin als dat ik bereid ben om selene 3 dagen uit te besteden aan (voor mij) totale vreemden.

maar goed; sangdrax en ik hebben het er net over gehad. hij is het gewoon met mij eens dat er te ver gegaan wordt. ook hij is het nu gewoon beu.
pi_75875250
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:14 schreef Basp1 het volgende:
Hoezo geen 3 sleetjes, dan kan selene een keuze maken en de 2ling die je dadelijk gaat krijgen heeft er dan ook al vast elk 1

Maak je niet zo druk laat ze het zelf oplossen.
we hebben heul geen ruyimte voor 3 sleetjes. da's een puur practisch verhaal, dus dan moet ik er twee wegflikkeren en zijn ze ook weer boos
pi_75875280
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ze is hoogzwanger.
neuh, niet hoogzwanger. zwanger met een ernstig verhoogd risico op veel complicaties, oa extreme vroeggeboorte
  maandag 21 december 2009 @ 12:50:39 #147
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75875301
Het wordt verdomme een keer tijd dat sangdrax ook vindt dat het te ver gaat!
pi_75875338
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:50 schreef Lienekien het volgende:
Het wordt verdomme een keer tijd dat sangdrax ook vindt dat het te ver gaat!
nja, ik heb gezegd dat ik het beu ben. kandie kiezen: die vent eruit of ik vertrek. zwanger en al.
  maandag 21 december 2009 @ 12:52:47 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75875388
Ik zou op hem kwaad worden. Waarom is het in al die tijd nog niet gelukt om in gezamenlijkheid de grens te trekken: dit zijn de regels, schoonfamilie, en anders kom je er niet meer in.
pi_75875592
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:52 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou op hem kwaad worden. Waarom is het in al die tijd nog niet gelukt om in gezamenlijkheid de grens te trekken: dit zijn de regels, schoonfamilie, en anders kom je er niet meer in.
ik ben ook kwaad op hem, maar ik heb ook begrip. tsja. als het allemaal makkelijk zou zijn zou
a) dit topic niet nodig zijn en
b) het om te beginnen geen probleem zijn

deel van het probleem is ook gewoon dat we graag een goede verstandhouding hebben met onze familie. het doet zeer en het steekt dat dat gewoon onmogelijk is blijkbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')