oh, sinds ik mijn nieuwe telefoon heb gaat het al een stuk beter hoorquote:Op donderdag 2 juli 2009 09:56 schreef Nailpolish het volgende:
Ik denk dat je je veel te veel bezg houdt met je schoonfamilie. Laat lekker gaan man!
Belden ze nooit met nummerweergave dan? Gewoon niet opnemen lijkt mij. En heb je er al eens iets over gezegd tegen schoonouders, dat ze zo vaak bellen?quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:03 schreef simmu het volgende:
[..]
oh, sinds ik mijn nieuwe telefoon heb gaat het al een stuk beter hoorscheelt een boel dat ik niet meer elke dag minstens eenmaal (vaak meerdere keren) gebeld wordt.
ik heb tegen sangdrax gezegd dat we gewoon zelf een datum prikken die voor ons uitkomt om selene's verjaardag te vieren. idem met onze verjaardag die we samen vieren. en dat is dat wat mij betreft. arme sangdrax krijgt het gezeik nu.
ja en ja en ja. niet opnemen probeerde ik. toen liep mijn voicemail steeds vol. net als de sms inbox. zeggen dat als ze sangdrax moeten hebben dat ze dan hem moeten bellen en niet mij hielp ook niet. ik kreeg als antwoord: "ja, maar die neemt nooit op, jullie zijn zo moeilijk bereikbaar".quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:42 schreef Nailpolish het volgende:
[..]
Belden ze nooit met nummerweergave dan? Gewoon niet opnemen lijkt mij. En heb je er al eens iets over gezegd tegen schoonouders, dat ze zo vaak bellen?
Eigenlijk dat dus..quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:28 schreef N.icka het volgende:
Selene is nog een baby? Dan vier je haar verjaardag toch lekker met je man samen en verder niemand
Idd, waarom nodig je die ratten überhaupt nog uit? Snij ze uit je leven. Naar wat uit dit topic blijkt zijn het walgelijke mensen die een slechte invloed zijn. Daar moet je niet verder mee willen. Daar hoef je ook niet verder mee. Gewoon alle contact verbreken. Je bent ze helemaal niks verplicht en als ze je toch lastig blijven vallen kun je beginnen met aangifte doen zodat het in de administratie van de politie komt (er wordt uiteraard niks mee gedaan de eerste honderd keer dat je aangifte doet).quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:28 schreef N.icka het volgende:
Selene is nog een baby? Dan vier je haar verjaardag toch lekker met je man samen en verder niemand
Opa is van de kerk? Zoeen is dan meestal een grefo. Heel makkelijk. Dreig dat je je kind katholiek laat dopen als ie niet naar jullie pijpen danst. Trekken ze nooit, die reli's.quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:49 schreef simmu het volgende:
oooohhhh, pas op met schoonpapa. schelden helpt niet bij die man. zoals gezegd: ze zijn van de kerkelijke. schoonpapa is al van kerk moeten verhuizen omdat hem uiteindelijk na veel gedoe 'vriendelijk verzocht' is de kerkdiensten elders te volgen. schoonpapa is ook de oorzaak van een gigantische familieruzie aan de kant van schoonpapa zijn vriendin. haar stiefkinderen weigeren nog langs te komen zolang ze met 'die man' heeft.
tsja. je ziet ook in het topic terug hoe lastig het is. wat mij betreft mogen ze idd gewoon wegblijven. sangdrax is daar niet toe bereid. ik ben allang blij dat het meestal geen gigantisch issue is.
Je kan het natuurlijk ook niet van hem eisen. Maar andersom kan hij niet van jou gaan eisen dat ze de deur bij jullie plat lopen. Volgens mij is een bezoek van één maal in de drie maand een redelijk verzoek. Vooral gezien het gegeven dat jullie het beiden op dit moment ontzettend druk hebben.quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:49 schreef simmu het volgende:
tsja. je ziet ook in het topic terug hoe lastig het is. wat mij betreft mogen ze idd gewoon wegblijven. sangdrax is daar niet toe bereid. ik ben allang blij dat het meestal geen gigantisch issue is.
Eerst lul je het topic vol dat hij het voortaan moet opknappen zodat jij er klaar mee bent. Vervolgens ga je het zielig voor hem vinden?quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:03 schreef simmu het volgende:
[..]
oh, sinds ik mijn nieuwe telefoon heb gaat het al een stuk beter hoorscheelt een boel dat ik niet meer elke dag minstens eenmaal (vaak meerdere keren) gebeld wordt.
ik heb tegen sangdrax gezegd dat we gewoon zelf een datum prikken die voor ons uitkomt om selene's verjaardag te vieren. idem met onze verjaardag die we samen vieren. en dat is dat wat mij betreft. arme sangdrax krijgt het gezeik nu.
zijn familie zijn probleem. mijn familie mijn probleem. maar dat betekent toch niet dat ik heul niet met hem mee mag leven?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 01:43 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Eerst lul je het topic vol dat hij het voortaan moet opknappen zodat jij er klaar mee bent. Vervolgens ga je het zielig voor hem vinden?
Jullie vormen duidelijk geen eenheid.
quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:52 schreef DoctorB het volgende:
Opa is van de kerk? Zoeen is dan meestal een grefo. Heel makkelijk. Dreig dat je je kind katholiek laat dopen als ie niet naar jullie pijpen danst. Trekken ze nooit, die reli's.
Volgens mij is het vrij normaal om het zo aan te pakken hoor; dat je zélf bepaald wanneer een verjaardag gevierd wordt.quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:03 schreef simmu het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 1 juli 2009 22:11 schreef Natalie het volgende:
Leg ze nog één maar uit -doe 't desnoods via mail zodat ze niet in de rede kunnen vallen voor je uitgesproken bent- en zet de boel op een rij. Met voorbeelden! Zeg erbij dat ze hun kleinkind/nichtje niet meer te zien krijgen als ze niet ophouden met dit soort gedrag. Dat zij bemoeizucht normaal vinden is hun probleem, niet dat van jullie.
Of ze doen normaal en accepteren jullie grenzen/wensen óf ze hoeven niet meer te komen.
Klaar. (en houd je daar ook aan. Op z'n minst een maand of twee. Dan komt de boodschap tenminste naan dat jullie 't serieus menen. En trap niet in flauwe smoezen, tranen of dreigementen)
Wellicht klinkt het heel hard, maar dit soort mensen veranderen niet. Ze hebben oogkleppen op en horen alleen wat ze willen horen. Nou, als horen en zien niet werkt, dan maar voelen.
als selene dan zo tekeer gaat, negeert hij dat. en voor je vraagt naar mijn reactie, ik wacht het heel ff af in de hoop dat het meevalt, dan grijp ik in en pak haar weg ja. dat wordt me ook kwalijk genomen, maar ik ga echt niet rustig staan afwachten terwijl selene steeds harder over de zeik gaat.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:07 schreef Cat_Tank het volgende:
Wat ik me afvraag he...:
Je vertelt dat hij dan tot een paar keer toe steeds hetzelfde doet (heel dicht op het kind gaan zitten en hard praten) met als gevolg gekrijs van het kind. Wat zegt hij dan? Hoe reageert hij? Ik zou wel willen weten of hij dan zelf niet schrikt dat hij dat kind zo van streek maakt met zijn gedrag.
Ik ben het met je eens dat je opa maar niet moet laten oppassen. Blijf zeggen dat jullie erover na kunnen denken als meneer kan laten zien dat hij rekening kan houden met het kind en jullie regels. Is misschien een goeie motivatie voor hem
Juistem.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:39 schreef Cat_Tank het volgende:
Misschien dat je het niet ziet zitten (helemaal begrijpelijk) of al eens geprobeerd hebt, maar misschien kun je eens met hem alleen afspreken en dan samen met Sandrax heel rustig met de desbetreffende opa praten. Uit dan je gevoelens zonder hem al te veel te verwijten, leg uit dat je het gesprek wilt omdat je het zowel hem als Selene gunt dat ze leuk contact kunnen hebben zonder gebrul en waarom jij ingrijpt als het wél gebeurd. Regels zijn regels, laat hem inzien dat jullie geduld op is en dat de consequenties van weigeren mee te werken gevoeld zullen worden in het korten van de bezoekjes aan Selene. You teach people how to treat you.
Die '1 to go' zal het moeilijkste worden vrees ik.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:04 schreef simmu het volgende:
nou, ik zie het steeds somberder in hoor. ik heb niet het gevoel dat sangdrax er iets aan zal doen en het afdwingen zie ik niet zitten. soms heb ik het gevoel dat die het wel lekker makkelijk vindt zo.
ik voelde me gewoon schuldig dat ik stiekem wel zoiets had van "net goed, luister dan ook eens een keer" toen selene zo tekeer ging. dit is zo toch niet de bedoeling! en iedereen maar roepen dat ik 'zo gemeen doe'. ah well; schoonma en schoonzus zijn bijgedraaid dus inmiddels, 2 down, 1 to go.
is zijn naam van hier hoorquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die '1 to go' zal het moeilijkste worden vrees ik.
Even wat anders, wat een aparte naam heeft je man, die heb ik nog nooit eerder gehoord.
Lavenderr is ook apart, met die dubbele rr. Die heb ik ook nog nooit gehoord.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die '1 to go' zal het moeilijkste worden vrees ik.
Even wat anders, wat een aparte naam heeft je man, die heb ik nog nooit eerder gehoord.
Mwoh, vind het wel meevallen. Gewoon een klassiek geval machtsstrijd en ergernissen opsparen en allebei wat anders vinden. Het echte probleem is dat jullie je grenzen toch niet goed genoeg aangeven. En bij sommige mensen helpt dat niet nee. Dat gezeik met dopen, besnijden en/of vernoemen is volgens mij in elke familie een probleem.quote:Op maandag 2 februari 2009 13:26 schreef simmu het volgende:
ok, wat voorbeeldjes, in chronologische volgorde.
1) schoonma toen we net 2 dagen uit het ziekenhuis waren (selene was 5 dagen oud). die stond 's avonds om half 9 aan de deur met de mededling: "ja, ik herken dit gedrag niet van mezelf, ik weet dat jullie zo laat geen bezoek meer willen, maar de andere opa's en oma's hebben haar allemaal al veel vaker gezien".
wij weer rustig uitgelegd dat het best een zware bevalling is gweest (20 uur, foetale nood, vacuumpomp, 3 dagen ziekenhuis etc...) en dat we in het vervolg niet meer open doen. we konden onze telefoons overigens niet gebruiken, want ze belden alledrie 3 maal daags, ook tijdens de rusttijden die we aangaven. aanspreken leverde het volgende antwoord op: "nou, dat vind ik niet!"
2) schoonma en schoonzus toen selene 4 weken oud was. selene lag in de box. die twee er allebei naast, allebei met in elke hand een speeltje erg druk te doen. ik zei" he toe, 1 speeltje is genoeg, dit is zo veel te druk." waarop ik als antwoord kreeg: "nee hoor" en ze gingen gewoon door. toen heb ik de speeltjes afgepakt, en erna de box maar leeggemaakt. toen we ze erop aansproken hielden ze wederom vol dat het niet te druk was.
3) onze verhuizing. uiteraard is het dan volstrekt logisch om *tijdens* de verhuizing (dus de fysieke echte verhuizing, als je met spullen aan het sjouwen bent enzo) per persoon, elk allemaal 3 maal daags te bellen "hoe het met jullie gaat"
3) onze laatste poging om dingen dan een beetje eerlijk te doen: mijn ouders kwamen langs (die zijn overigens verder nog heul niet geweest). enfin: die boden aan om van de twee dagen dat ze er waren een dagje op te passen zodat wij ffies naar de sauna konden. dus ik bood hun aan om dan ook te komen. nou, waar ik het lef niet vandaan haalde, en het was toch onbeschoft om mensen uit te nodigen en dan zelf weg te gaan. die kwam 2 weken erna ook weer terug, want terwijl we nog dozen aan het uitpakken waren kreeg ik van schoonzus te horen dat ze langs wilde komen. en toen ik zei:" best, maar dan help je maar mee met klussen". nou, hoe onbeschoft zijn wij toch wel niet....
4) kerst. nog zo'n leuke. ik had geloof ik al verteld dat die lui elkaar ook niet uit kunnen staan. dus wilden ze dat we voor elk apart kerst vierden. toen we dat niet wilden ruzie. we dwongen het af, toen stond er een week voor kerst eentje aan de deur: "ja, we waren toevallig in de buurt". 200 fucking kilometer ver? right!
ff snel wat voorbeeldjes.....
oh: en die van zaterdag: ik bedoel dus letterlijk dat ik weggeduwd werd he! niet in houding ofzo, nee gewoon dat ik selene in de box legde en vervolgens letterlijk weggeduwd werd.
Fijn dat het beter gaat met de schoonfamiliequote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:43 schreef simmu het volgende:
positieve dingen doe ik lekker ook een update van![]()
ik had al laten vallen dat na de initiele gekte schoonmama bijdraaide. ze was vandaag hier en het was gewoon leuk & gezellig. dat was de vorige keer ook zo (had ik geloof ik ook al gezegd) maar ik vind het gewoon ook de moeite van vermelden waard!
ze is een beetje bezorgd dat ik niet vereenzaam zo hier, maar naar de dag vorderde had ze steeds meer zoiets van "oh, wat hebben jullie het lekker, geniet er maar fijn van! trek je niks aan van een ander!". ze vond dat ze een hele fijne dag gehad heeft. sangdrax was niet thuis, want zijn vrije dagen zijn op (maar de PhD is af!).
wbt schoonpapa: we hebben van hem en schoonzusje saunabonnen gehad voor onze verjaardag. uiteraard samen te gebruiken, dus oppas hoort er ook bij. met de verjaardag ging het niet zo goed (gekrijs van selene omdat schoonpapa weigert om haar rustig te laten wennen aan het idee bezoek). sangdrax en ik willen duidelijkheid & schoonpapa een goede kans gunnen. wmb (en dit heb ik naar sangdrax toe gecommuniceerd) is dat een laatste kans, waarbij hij ruim hulp krijgt. kijk, selene geeft dingen zelf aan. onze (en ieders behalve schoonpapa!) ervaring is dat zij echt niet moeilijk is met vreemden. voor de zekerheid hebben we zaterdag as nog mensen op bezoek. als mensen naar ons luisteren, naar wat wij aangeven (joh, laat haar even kijken voordat je op 1 cm afstand papier gaat scheuren bijvoorbeeld) dan gaat het gewoon prima en leuk voor alle partijen. als ze dat niet doen levert problemen van selene. en die is inmiddels groot genoeg om dat kenbaar te makenop deze manier heeft selene ruim de tijd om te wennen (eerste dag is schoonpapa gewoon hier, tweede dag past hij op als het goed gaat)
Je bent wel een beetje ... gefocussed.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:43 schreef simmu het volgende:
... met de verjaardag ging het niet zo goed (gekrijs van selene omdat schoonpapa weigert om haar rustig te laten wennen aan het idee bezoek).
maar wat doe je als mensen het niet toestaan dat je de boel afkapt omdat het te gek wordt? hier was het dus zo dat selene helemaal over de rooie aan het krijsen was (wat voor haar echt geen standaardgedrag is!) waarop ik haar pakte en even naar de gang liep om wat te kalmeren zonder mensen, waarop schoonpa ons gewoon achterna kwam en bezig bleef (en na 4 x vragen mijnerzijds oftie svp even wat ruimte wil geven werd hij idd afgesnauwd). de man dreef ons in de hoek bij de voordeur. sorrie, maar dat is toch niet normaal?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:14 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ik heb ook een kleintje. (nu denk je waarschijnlijk al: Nou dat moet jij lekker zelf weten, maar ik...)
Als anderen te druk met haar zijn breek ik dat natuurlijk af.
Maar tegelijk is huilen op dit moment haar enige vorm van communicatie.
Het kan betekenen dat ze honger heeft, of te druk is, maar het kan ook betekenen 'ik zie mijn beer niet'.
Het is dus niet persé fout als ze huilt.
Het klinkt hier alsof een huilend kind direct een fout van het bezoek is, en het bezoek dus meteen bijgestuurd en opgevoed moet worden.
Ik zoek het niet op, maar ik denk: Het kind wordt niet groot zonder dat het ooit gehuild heeft.
Heel simpel, het kind bij je nemen en zeggen dat ze nu even niet in de buurt moeten komenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:56 schreef simmu het volgende:
[..]
maar wat doe je als mensen het niet toestaan dat je de boel afkapt omdat het te gek wordt? hier was het dus zo dat selene helemaal over de rooie aan het krijsen was (wat voor haar echt geen standaardgedrag is!) waarop ik haar pakte en even naar de gang liep om wat te kalmeren zonder mensen, waarop schoonpa ons gewoon achterna kwam en bezig bleef (en na 4 x vragen mijnerzijds oftie svp even wat ruimte wil geven werd hij idd afgesnauwd). de man dreef ons in de hoek bij de voordeur. sorrie, maar dat is toch niet normaal?
nog buiten het idee dat ik al zolang selene geboren is mensen verzoek haar eerst even rustig zelf te laten kijken. ze komt zelf wel hoor. het kind is zo nieuwsgierig als een jong katje
ja duh. dat is exact wat ik deed/probeerde en dat haalde geen zak uit.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:35 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Heel simpel, het kind bij je nemen en zeggen dat ze nu even niet in de buurt moeten komenAls iemand achter je aanloopt bedoelt hij dat vast goed, hij wil natuurlijk dat kind gerust stellen, maar als dat dan even niet uitkomt leg je hem dat vriendelijk uit.
Ik snap 't nietquote:Op maandag 21 december 2009 11:36 schreef simmu het volgende:
en geweldig. hier nu al bij voorbaat een verziekte kerst. wellicht dat het er toch nog wel van komt dat we mensen er uit zetten. sangdrax is er nu iig boos genoeg voor.
geruzie om wie welk kadootje mag geven aan selene (nee, we hoeven geen 3 sleetjes, nog buiten het feit dat het arme kind doodsbang is van sneeuw). mailtjes waarin letterlijk geklaagd wordt dat de ouders van de vrouw nu eenmaal voorgaan en dat hij (de ouder van de man) dat niet leuk vind. weet je, dergelijke mailtjes doen mijn nekharen overeind staan. nog buiten het idee dat ik mijn familie fucking minder zie dan mijn man's familie. in het mailtje ook boos zijn omdat we het niet goed vinden dat er (ondanks haar angst voor sneeuw) toch gesleed wordt omdat schoonpapa dat nu eenmaal leuk vind.
dit alles nog voor de kerst zelf.
ik heb hier noch de tijd, noch de energie voor. dat die krengen optiefen. selene is niet hun privespeelgoed. en dan heb ik het nog niet gehad over de telefoonterreur mbt ***de heilige promotie*** van sangdrax, die echt vreselijk onder druk gezet wordt om maar te doen wat zij willen. tot en met ronduit leugens aan toe (ja, want je moet een uitgebreid diner geven en alle commissieleden dan uitnodigen). we moeten 3 dagen komen (like, ben jij fucking gek geworden?? 3 dagen 200 km ver weg terwijl ik op dat moment serieus al kan bevallen?) en nee, ik blijf niet 3 dagen hier alleen, terwijl selene die 3 dagen wel meegaat (schoonmoeders zegt dat haar vriendinnen vast wel op willen passen. wederom: fuck of.....)
enfin; ik ben weer de kwaaie peer hier omdat ik weiger 'leuk' mee te werken. en weet je wat. ik vind het echt vreselijk dat het zo moet. maar we naderen echt het punt dat ik tegen sangdrax zeg: hun eruit of ik vertrek. ik heb het te druk voor deze onzin. ik zie weinig andere opties meer, want luisteren doen die krengen niet en ze negeren is onmogelijk.
Dit dus.quote:Op maandag 2 februari 2009 14:19 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Half 9 is toch niet zo laat? Maar afijn, het lijkt mij heel normaal dat opa en oma de kleindochter willen zien. Neem ook aan dat ze niet langer dan een uurtje zijn gebleven?
Mijn ouders hebben het precies zo gedaan en wij vonden het heel fijn dat ze zo'n lange afstand (ook meer dan 200 km) hadden gereden om even het kleinkind te zien, ook al was het maar een uurtje.
[..]
Ik vind dit maar een vreemde reactie. Opa en oma mogen niet bellen en je doet niet voor ze open als ze 200 km hebben gereden? Hoe kan je nu zo met je schoonouders omgaan?
[..]
Je maakt je veel te druk, laat je schoonoudes toch genieten van het kleinkind en maak je minder zorgen. Je zoon/dochter kan heus wel tegen wat extra indrukken voor de duur van het bezoek. En dan haal je daarna het speelgoed toch weg als je dat liever hebt?
[..]
Veel mensen zouden het juist fijn vinden als mensen zo met ze meeleven. Kennelijk is het voor jullie een probleem om even te vertellen hoe het gaat?
[..]
Oog om oog, tand om tand is het bij jullie. De reactie naar de schoonzus vind ik gewoon kinderachtig. Met je schoonouders had je beter kunnen overleggen. Ze vinden het vast geen probleem als je het anders had gevraagd. Maar durf je het wel aan dat je schoonouders uberhaupt oppassen?
Maar om een lang verhaal kort te maken, ik zie het probleem niet en je zal een stuk prettiger met ze kunnen omgaan als je wat vertrouwen in ze hebt. Ze hebben jouw partner toch ook prima opgevoed?
Natuurlijk hoef je het niet eens te zijn met mij, maar ik vind het vreemd dat je dit probleemgedrag noemt.
Meisje, is Sandrax in voor een leuk reisje naar het buitenland met kerst? If so, gaan. Gewoon in de auto stappen en een tering end gaan rijden met z'n 3'en.quote:Op maandag 21 december 2009 11:36 schreef simmu het volgende:
en geweldig. hier nu al bij voorbaat een verziekte kerst. wellicht dat het er toch nog wel van komt dat we mensen er uit zetten. sangdrax is er nu iig boos genoeg voor.
geruzie om wie welk kadootje mag geven aan selene (nee, we hoeven geen 3 sleetjes, nog buiten het feit dat het arme kind doodsbang is van sneeuw). mailtjes waarin letterlijk geklaagd wordt dat de ouders van de vrouw nu eenmaal voorgaan en dat hij (de ouder van de man) dat niet leuk vind. weet je, dergelijke mailtjes doen mijn nekharen overeind staan. nog buiten het idee dat ik mijn familie fucking minder zie dan mijn man's familie. in het mailtje ook boos zijn omdat we het niet goed vinden dat er (ondanks haar angst voor sneeuw) toch gesleed wordt omdat schoonpapa dat nu eenmaal leuk vind.
dit alles nog voor de kerst zelf.
ik heb hier noch de tijd, noch de energie voor. dat die krengen optiefen. selene is niet hun privespeelgoed. en dan heb ik het nog niet gehad over de telefoonterreur mbt ***de heilige promotie*** van sangdrax, die echt vreselijk onder druk gezet wordt om maar te doen wat zij willen. tot en met ronduit leugens aan toe (ja, want je moet een uitgebreid diner geven en alle commissieleden dan uitnodigen). we moeten 3 dagen komen (like, ben jij fucking gek geworden?? 3 dagen 200 km ver weg terwijl ik op dat moment serieus al kan bevallen?) en nee, ik blijf niet 3 dagen hier alleen, terwijl selene die 3 dagen wel meegaat (schoonmoeders zegt dat haar vriendinnen vast wel op willen passen. wederom: fuck of.....)
enfin; ik ben weer de kwaaie peer hier omdat ik weiger 'leuk' mee te werken. en weet je wat. ik vind het echt vreselijk dat het zo moet. maar we naderen echt het punt dat ik tegen sangdrax zeg: hun eruit of ik vertrek. ik heb het te druk voor deze onzin. ik zie weinig andere opties meer, want luisteren doen die krengen niet en ze negeren is onmogelijk.
Ze is hoogzwanger.quote:Op maandag 21 december 2009 12:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Meisje, is Sandrax in voor een leuk reisje naar het buitenland met kerst? If so, gaan. Gewoon in de auto stappen en een tering end gaan rijden met z'n 3'en.
De schoonfamilie enkel inlichten over het feit dat jullie er niet zijn met de kerst, niet waar jullie wel zijn.
Ben je van alle gezeik af.
probleem 1:quote:Op maandag 21 december 2009 12:08 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Ik snap 't nietje bent zwanger, er is een promotie, jij bevalt bijna en wilt daarom geen etentje geven bij die familie thuis en je ook niet je kind en je vriend alleen wil laten gaan? Sorry, ik vind het niet allemaal even duidelijk. Waarschijnlijk is dit een rantpost, kun je misschien dingen duidelijker uitleggen?
we hebben heul geen ruyimte voor 3 sleetjes. da's een puur practisch verhaal, dus dan moet ik er twee wegflikkeren en zijn ze ook weer boosquote:Op maandag 21 december 2009 12:14 schreef Basp1 het volgende:
Hoezo geen 3 sleetjes, dan kan selene een keuze maken en de 2ling die je dadelijk gaat krijgen heeft er dan ook al vast elk 1
Maak je niet zo druk laat ze het zelf oplossen.
neuh, niet hoogzwanger. zwanger met een ernstig verhoogd risico op veel complicaties, oa extreme vroeggeboortequote:
nja, ik heb gezegd dat ik het beu ben. kandie kiezen: die vent eruit of ik vertrek. zwanger en al.quote:Op maandag 21 december 2009 12:50 schreef Lienekien het volgende:
Het wordt verdomme een keer tijd dat sangdrax ook vindt dat het te ver gaat!
ik ben ook kwaad op hem, maar ik heb ook begrip. tsja. als het allemaal makkelijk zou zijn zouquote:Op maandag 21 december 2009 12:52 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou op hem kwaad worden. Waarom is het in al die tijd nog niet gelukt om in gezamenlijkheid de grens te trekken: dit zijn de regels, schoonfamilie, en anders kom je er niet meer in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |