abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65653303
zo, ik open het topic hier bij oud wordt je hiernaar verwezen, klaagbaak is me te veel bagger. de situatie is als volgt: de schoonouders zijn gescheiden. sangdrax (mijn partner) en zijn zus vinden dat best, er zijn niet veel andere familieleden aan die kant. iedereen heeft ruzie met elkaar, danwel gewoon geen contact. sangdrax en ik hebben een dochtertje van bijna 6 maanden oud. ik ben erg ontevreden over de manier waarop de schoonfamilie met ons omgaan. voor wie geinteresseerd is kan ik wel e.e.a. aan voorbeeldjes geven qua onbeschoft kutgedrag, maar het wordt wel een ellendig lange lap tekst

enfin: we geven dus wel elke keer per situatie aan dat we het gedrag niet waarderen. het haalt alleen geen zak uit, aangezien ze gewoon niet snappen dat ze erg vervelend doen. concreet voorbeeld: afgelopen zaterdag kwam ik beneden met selene, ik leg haar in de box en prompt wordt ik dusdanig bruut bij de box weggeduwd door mijn schoonvader dat ik dus struikelde. ik zei er wat van en de man hoorde me niet eens, laat staan dattie in de gaten had dat hij wat fout deed. ik zweer het je: die mensen hebben geen bord voor hun kop maar een 5 meter lange 3 meter dikke muur.

we hebben nu het punt benaderd dat we het oprecht ook niet meer weten. we hebben besloten om volgende keer met zoiets een keer te waarschuwen, en als dat niks uithaalt dan maar betreffende persoon de deur te wijzen. ik wil echt niet dat selene dergelijk gedrag als normaal gaat beschouwen dank u zeer. het is gewoon onbeschoft. ik vindt dit heel vervelend om te moeten doen zo, heeft iemand suggesties? (btw: we zijn al 200 km verderop gaan wonen, sangdrax zit te denken aan buitenland voor de volgende baan.....)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_65653491
Dit komt wel vaker voor.
I.p.v er constant om heen te blijven draaien moet je de schoonfamilie eens keihard de waarheid zeggen.
Het kind is van jullie en op dit moment loopt de schoonfamilie over jou heen.
  maandag 2 februari 2009 @ 13:10:00 #3
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_65653499
quote:
Op maandag 2 februari 2009 13:04 schreef simmu het volgende:
voor wie geinteresseerd is kan ik wel e.e.a. aan voorbeeldjes geven qua onbeschoft kutgedrag, maar het wordt wel een ellendig lange lap tekst

enfin: we geven dus wel elke keer per situatie aan dat we het gedrag niet waarderen. het haalt alleen geen zak uit, aangezien ze gewoon niet snappen dat ze erg vervelend doen. concreet voorbeeld: afgelopen zaterdag kwam ik beneden met selene, ik leg haar in de box en prompt wordt ik dusdanig bruut bij de box weggeduwd door mijn schoonvader dat ik dus struikelde. ik zei er wat van en de man hoorde me niet eens, laat staan dattie in de gaten had dat hij wat fout deed. ik zweer het je: die mensen hebben geen bord voor hun kop maar een 5 meter lange 3 meter dikke muur.
Voor de beeldvorming (en ok, ook vermaak... sorry ) zou je nog wel een aantal voorbeelden kunnen geven al heb ik na het lezen van je voorbeeld al wel een idee wat voor soort lui het zijn.
quote:
heeft iemand suggesties?
Heb je al een gesprek met ze hierover gehad? Anders kun je ook aangeven dat ze hoe dan ook niet meer welkom zijn.

Hoe dan ook een kutsituatie, succes er mee.
pi_65653534
Dat is inderdaad een heel vervelende situatie... Hebben jullie al overwogen om het er een keer echt over te hebben, dat wil zeggen: dat je er echt voor gaat zitten een aangeeft dat je bepaald gedrag niet waardeert en waarom niet. Het lijkt mij dat het dan 2 kanten op kan gaan: of ze snappen je, of ze zijn volledig gepikeerd (dat zou het geval zijn met mijn schoonfamilie, die van mij kunnen er namelijk ook wat van zeg maar ). Hoe dan ook moet je je afvragen wat jullie er voor jezelf mee willen doen, het contact (tijdelijk) verbreken of op een zeer laag pitje zetten om kracht bij te zetten en te laten zien dat het echt "menens" is? Of het te "tolereren" en het contact te behouden. Hoe dan ook erg moeilijk, heel veel succes!

PS, in mijn geval ben ik geloof ik de enige die regelmatig moeite heeft met het gedrag van de schoonfamilie, ik ontwijk de "minder leuke" leden dan ook maar gewoon en degenen die nog wel leuk zijn zie ik graag
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_65653573
Lijkt me inderdaad een goede oplossing om ze dan maar de deur te wijzen. Je kunt 1x waarschuwen en ze da weg sturen. Consequent blijven doen en dan hopen dat ze het uiteindelijk door hebben.

Altijd lastige situaties, dit.
pi_65653606
Ik snap het even niet: waarom duwde je schoonvader je weg bij de box?

Verder haal ik uit je post dat jouw partner achter jou staat, en het niet opneemt voor zijn familie.
Dat is al héél wat. Als dat namelijk ook nog eens tussen jullie in zou staan...

Waarom verbreken jullie het contact niet gewoon helemaal? Dus dat jullie hen simpelweg mededelen en nooit meer te willen zien?
  maandag 2 februari 2009 @ 13:12:56 #7
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_65653612
Als het erg genoeg is om voor te verhuizen, is het ook erg genoeg om ze uit je leven voor te schoppen.
pi_65654099
ok, wat voorbeeldjes, in chronologische volgorde.

1) schoonma toen we net 2 dagen uit het ziekenhuis waren (selene was 5 dagen oud). die stond 's avonds om half 9 aan de deur met de mededling: "ja, ik herken dit gedrag niet van mezelf, ik weet dat jullie zo laat geen bezoek meer willen, maar de andere opa's en oma's hebben haar allemaal al veel vaker gezien".

wij weer rustig uitgelegd dat het best een zware bevalling is gweest (20 uur, foetale nood, vacuumpomp, 3 dagen ziekenhuis etc...) en dat we in het vervolg niet meer open doen. we konden onze telefoons overigens niet gebruiken, want ze belden alledrie 3 maal daags, ook tijdens de rusttijden die we aangaven. aanspreken leverde het volgende antwoord op: "nou, dat vind ik niet!"

2) schoonma en schoonzus toen selene 4 weken oud was. selene lag in de box. die twee er allebei naast, allebei met in elke hand een speeltje erg druk te doen. ik zei" he toe, 1 speeltje is genoeg, dit is zo veel te druk." waarop ik als antwoord kreeg: "nee hoor" en ze gingen gewoon door. toen heb ik de speeltjes afgepakt, en erna de box maar leeggemaakt. toen we ze erop aansproken hielden ze wederom vol dat het niet te druk was.

3) onze verhuizing. uiteraard is het dan volstrekt logisch om *tijdens* de verhuizing (dus de fysieke echte verhuizing, als je met spullen aan het sjouwen bent enzo) per persoon, elk allemaal 3 maal daags te bellen "hoe het met jullie gaat"

3) onze laatste poging om dingen dan een beetje eerlijk te doen: mijn ouders kwamen langs (die zijn overigens verder nog heul niet geweest). enfin: die boden aan om van de twee dagen dat ze er waren een dagje op te passen zodat wij ffies naar de sauna konden. dus ik bood hun aan om dan ook te komen. nou, waar ik het lef niet vandaan haalde, en het was toch onbeschoft om mensen uit te nodigen en dan zelf weg te gaan. die kwam 2 weken erna ook weer terug, want terwijl we nog dozen aan het uitpakken waren kreeg ik van schoonzus te horen dat ze langs wilde komen. en toen ik zei:" best, maar dan help je maar mee met klussen". nou, hoe onbeschoft zijn wij toch wel niet....

4) kerst. nog zo'n leuke. ik had geloof ik al verteld dat die lui elkaar ook niet uit kunnen staan. dus wilden ze dat we voor elk apart kerst vierden. toen we dat niet wilden ruzie. we dwongen het af, toen stond er een week voor kerst eentje aan de deur: "ja, we waren toevallig in de buurt". 200 fucking kilometer ver? right!

ff snel wat voorbeeldjes.....
oh: en die van zaterdag: ik bedoel dus letterlijk dat ik weggeduwd werd he! niet in houding ofzo, nee gewoon dat ik selene in de box legde en vervolgens letterlijk weggeduwd werd.
pi_65654158
oh, en ik vergeet nog de meest valse van het moment: selene en dopen. schoonfa,ilie is namelijk wel gelovig (nja, de schoonouders). ze zijn gereformeerd of zo. ik ben oorspronkelijk katholiek, en heb om te beginnen niks met geloof en dat weten ze. dus nu zijn ze steeds achter mijn rug om bezig tegen sangdrax. tis dat ik toevallig een doopboekje vond, anders had ik er niet van geweten. arme sangdrax!
pi_65654194
quote:
Op maandag 2 februari 2009 13:12 schreef cinnamongirl het volgende:
om naar selene te kijken.

want dat is nog het ergste voor mij. selene is nl wat eenkennig hier en daar. die moet gewoon ffies wat wennen als er iemand niet-papa of mama binnenkomt. dat had ik dus van te voren aangegeven.
pi_65654382
1 keer goed tegen ze uitvallen met de mededeling uit jullie leven te verdwijnen, en daarna de deur uit werken. Als ze het dan nog niet snappen politie bellen en straatverbod regelen ofzo? Of jullie zijn te zachtaardig dat ze gewoon over jullie heenlopen of ze hebben blijkbaar echt de chineze muur voor hun gezicht.
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  maandag 2 februari 2009 @ 13:48:11 #12
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_65654809
JIJ bent toch de moeder (als ik het goed begrijp)?

Schoonouders luisteren en anders komen ze er niet meer in. Punt. Dan krijgen ze GEEN kleinkind te zien. DOEI!
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_65654986
quote:
Op maandag 2 februari 2009 13:12 schreef cinnamongirl het volgende:

Verder haal ik uit je post dat jouw partner achter jou staat, en het niet opneemt voor zijn familie.
Dat is al héél wat. Als dat namelijk ook nog eens tussen jullie in zou staan...

Waarom verbreken jullie het contact niet gewoon helemaal? Dus dat jullie hen simpelweg mededelen en nooit meer te willen zien?
tsja. als het enkel aan mij zou liggen zijn we snel klaar, want ik heb het behoorlijk gehad met het onbeschofte gedoe. ik ervaar het als erg respectloos. sangdrax is het wel met mij eens, maar ook al zijn leven lang geconditioneerd om het manipulatieve gezeur te ontwijken. dus die is gebeigd om steeds maar "jaja" te zeggen (en neenee, te doen, daar niet van). en echt: zo manipulatief he: schoonmoeders is de koningin van het schuldgevoel: "oh, je doet het helemaal goed, en je moet het heus zelf weten, maaaaahaaaaar". en als je dan niet doet wat ze wilt belt ze nog 6 keer totdat je kwaad wordt, en dan gaat ze huilerig doen. blech!
pi_65655180
quote:
Op maandag 2 februari 2009 13:53 schreef simmu het volgende:

[..]

tsja. als het enkel aan mij zou liggen zijn we snel klaar, want ik heb het behoorlijk gehad met het onbeschofte gedoe. ik ervaar het als erg respectloos. sangdrax is het wel met mij eens, maar ook al zijn leven lang geconditioneerd om het manipulatieve gezeur te ontwijken. dus die is gebeigd om steeds maar "jaja" te zeggen (en neenee, te doen, daar niet van). en echt: zo manipulatief he: schoonmoeders is de koningin van het schuldgevoel: "oh, je doet het helemaal goed, en je moet het heus zelf weten, maaaaahaaaaar". en als je dan niet doet wat ze wilt belt ze nog 6 keer totdat je kwaad wordt, en dan gaat ze huilerig doen. blech!
oke jullie zijn dus echt te soft aan deze reactie te lezen. Wees brutaler en zeg dat ze niet meer langs hoeven te komen of contact moeten zoeken!
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_65655767
quote:
Op maandag 2 februari 2009 13:26 schreef simmu het volgende:
ok, wat voorbeeldjes, in chronologische volgorde.

1) schoonma toen we net 2 dagen uit het ziekenhuis waren (selene was 5 dagen oud). die stond 's avonds om half 9 aan de deur met de mededling: "ja, ik herken dit gedrag niet van mezelf, ik weet dat jullie zo laat geen bezoek meer willen, maar de andere opa's en oma's hebben haar allemaal al veel vaker gezien".
Half 9 is toch niet zo laat? Maar afijn, het lijkt mij heel normaal dat opa en oma de kleindochter willen zien. Neem ook aan dat ze niet langer dan een uurtje zijn gebleven?

Mijn ouders hebben het precies zo gedaan en wij vonden het heel fijn dat ze zo'n lange afstand (ook meer dan 200 km) hadden gereden om even het kleinkind te zien, ook al was het maar een uurtje.
quote:
wij weer rustig uitgelegd dat het best een zware bevalling is gweest (20 uur, foetale nood, vacuumpomp, 3 dagen ziekenhuis etc...) en dat we in het vervolg niet meer open doen. we konden onze telefoons overigens niet gebruiken, want ze belden alledrie 3 maal daags, ook tijdens de rusttijden die we aangaven. aanspreken leverde het volgende antwoord op: "nou, dat vind ik niet!"
Ik vind dit maar een vreemde reactie. Opa en oma mogen niet bellen en je doet niet voor ze open als ze 200 km hebben gereden? Hoe kan je nu zo met je schoonouders omgaan?
quote:
2) schoonma en schoonzus toen selene 4 weken oud was. selene lag in de box. die twee er allebei naast, allebei met in elke hand een speeltje erg druk te doen. ik zei" he toe, 1 speeltje is genoeg, dit is zo veel te druk." waarop ik als antwoord kreeg: "nee hoor" en ze gingen gewoon door. toen heb ik de speeltjes afgepakt, en erna de box maar leeggemaakt. toen we ze erop aansproken hielden ze wederom vol dat het niet te druk was.
Je maakt je veel te druk, laat je schoonoudes toch genieten van het kleinkind en maak je minder zorgen. Je zoon/dochter kan heus wel tegen wat extra indrukken voor de duur van het bezoek. En dan haal je daarna het speelgoed toch weg als je dat liever hebt?
quote:
3) onze verhuizing. uiteraard is het dan volstrekt logisch om *tijdens* de verhuizing (dus de fysieke echte verhuizing, als je met spullen aan het sjouwen bent enzo) per persoon, elk allemaal 3 maal daags te bellen "hoe het met jullie gaat"
Veel mensen zouden het juist fijn vinden als mensen zo met ze meeleven. Kennelijk is het voor jullie een probleem om even te vertellen hoe het gaat?
quote:
3) onze laatste poging om dingen dan een beetje eerlijk te doen: mijn ouders kwamen langs (die zijn overigens verder nog heul niet geweest). enfin: die boden aan om van de twee dagen dat ze er waren een dagje op te passen zodat wij ffies naar de sauna konden. dus ik bood hun aan om dan ook te komen. nou, waar ik het lef niet vandaan haalde, en het was toch onbeschoft om mensen uit te nodigen en dan zelf weg te gaan. die kwam 2 weken erna ook weer terug, want terwijl we nog dozen aan het uitpakken waren kreeg ik van schoonzus te horen dat ze langs wilde komen. en toen ik zei:" best, maar dan help je maar mee met klussen". nou, hoe onbeschoft zijn wij toch wel niet....
Oog om oog, tand om tand is het bij jullie. De reactie naar de schoonzus vind ik gewoon kinderachtig. Met je schoonouders had je beter kunnen overleggen. Ze vinden het vast geen probleem als je het anders had gevraagd. Maar durf je het wel aan dat je schoonouders uberhaupt oppassen?

Maar om een lang verhaal kort te maken, ik zie het probleem niet en je zal een stuk prettiger met ze kunnen omgaan als je wat vertrouwen in ze hebt. Ze hebben jouw partner toch ook prima opgevoed?

Natuurlijk hoef je het niet eens te zijn met mij, maar ik vind het vreemd dat je dit probleemgedrag noemt.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_65656523
quote:
Op maandag 2 februari 2009 14:19 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Half 9 is toch niet zo laat? Maar afijn, het lijkt mij heel normaal dat opa en oma de kleindochter willen zien. Neem ook aan dat ze niet langer dan een uurtje zijn gebleven?
dude, ik had een in- en uitwendige infectie te pakken. er was een reden waarom we zo lang in het ziekehuis moesten blijven. wij vonden half 9 wel te laat, en dat hadden we vooraf aangegeven ook. we woonden toen nog op een kwartiertje afstand, en tijdens de op het kaartje aangegeven uren was iedereen welkom.
quote:
Ik vind dit maar een vreemde reactie. Opa en oma mogen niet bellen en je doet niet voor ze open als ze 200 km hebben gereden? Hoe kan je nu zo met je schoonouders omgaan?
[..]
niks mis met eens bellen, maar ter illustatie: ik heb het over 3 maal daags per stuk, elk minstens een half uur aan de lijn blijven. de tweede dag thuis zat ik dus 4 en een half uur met hunnie aan de telefoon. tijdens de periode dat ik moest rusten, selene voeden, etc... terwijl ze dus elke dag langskwamen en welkom waren. overdrijven is geloof ik een vak apart. overigens hebben we toen de telefoon maar uitgezet, want het was geen doen. wel sneu voor alle andere mensen dat, want die konden ons niet bereiken.
quote:
Je maakt je veel te druk, laat je schoonoudes toch genieten van het kleinkind en maak je minder zorgen. Je zoon/dochter kan heus wel tegen wat extra indrukken voor de duur van het bezoek. En dan haal je daarna het speelgoed toch weg als je dat liever hebt?
[..]
true. ik vind het vreselijk zoals dit gaat. ik zie veel liever gewoon leuk contact. en inmiddels kan ze er wel tegen, ze is tenslotte ouder nu, maar toen niet. 4 weken oud is erg klein hoor
en ik haalde het speelgoed ook weg, en kreeg prompt commentaar over waar het speelgoed was *zucht*. "dat heb ik weggehaald want de volwassenen zijn te infantiel om het met rust te laten".
quote:
Veel mensen zouden het juist fijn vinden als mensen zo met ze meeleven. Kennelijk is het voor jullie een probleem om even te vertellen hoe het gaat?
[..]
wederom: niks mis met even vertellen hoe het gaat. maar even vertellen hoe het gaat is iets anders dan vier en een half uur lang tijdens het verhuizen (TIJDENS! niet erna ofzo, echt tijdens.) ik heb toen verdorie de nacht ervoor nog dingen voor selene in moeten pakken omdat uiteraard schoonmoeders de avond van het verhuizen op de stoep stond. he goh, nee. ik heb niks beters te doen dan rustig koffie te leuten terwijl ik vanalles nog moet regelen....
quote:
Oog om oog, tand om tand is het bij jullie. De reactie naar de schoonzus vind ik gewoon kinderachtig. Met je schoonouders had je beter kunnen overleggen. Ze vinden het vast geen probleem als je het anders had gevraagd. Maar durf je het wel aan dat je schoonouders uberhaupt oppassen?

Maar om een lang verhaal kort te maken, ik zie het probleem niet en je zal een stuk prettiger met ze kunnen omgaan als je wat vertrouwen in ze hebt. Ze hebben jouw partner toch ook prima opgevoed?

Natuurlijk hoef je het niet eens te zijn met mij, maar ik vind het vreemd dat je dit probleemgedrag noemt.
ik overleg al bijna 6 maanden. nja, overleg..... ik vraag iets, en ze zeggen "is goed" en doen het dan niet. ik geef aan dingen al dan niet prettig te vinden. bv die van zaterdag: ik had al nadrukkelijk gevraagd of hij (en zn vriendin) ff wat afstand in acht zouden nemen om selene te laten wennen. ze zouden tenslotte de hele dag blijven, dan is het leuker voor iedereen als ze selene ff de kans geven te wennen.

en nee: ik ben er niet kapot van als ze oppassen. schoonpa hebben we een kans gegeven, was geen succes. die mag bnu enkel nog als zn vriendin erbij is, anders gaat het helemaal mis. schoonma gaat redelijk, levert wel 2 dagen een huilend kindje, dat wel. schoonzus mag ook niet oppassen want die beweert bij hoog en laag dat haar katten (nooit met kinderen in aanraking geweest) heus wel tegen baby's kunen. dat vertrouw ik dus mooi niet. ik heb zelf katten.

serieus: ik ging dus bijna op mijn bek omdat schoonpa me wegduwde. ik struikelde en wist me nog net vast te houden aan de stoel. vindt jij dat nu echt normaal gedrag? ik niet hoor.
pi_65656633
quote:
Op maandag 2 februari 2009 14:43 schreef simmu het volgende:
dude,
Ik ben hier gestopt met lezen. Je staat kennelijk niet open voor de mening van een ander.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_65656659
oh, en wat betreft "ze hebben sangdrax toch ook goed opgevoed". nou, zo goed hebben ze dat niet gedaan. de verhalen die ik daarover gehoord heb zijn werkelijk erg triest. ik ga er niet teveel over zeggen, tis niet mijn verhaal. maar ze zeggen allemaal dat de scheiding toch zo goed verliep, en tis je reinste gelul. als een van de ouders met zelfmoord aan het dreigen is tegen zn 13 jarig kind mankeer je iets in je bovenkamer.
pi_65656760
quote:
Op maandag 2 februari 2009 14:45 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ik ben hier gestopt met lezen. Je staat kennelijk niet open voor de mening van een ander.
oh sorrie.

reageer dan gewoon niet. doei

jij bent blijkbaar van mening dat een zieke kraamvrouw die duidelijk vooraf bezoektijden aangaf maar gewoon uit bed moet komen 's avonds om bezoek van dienst te zijn. hoppa! kindje uit bed snokken. moet kunnen?
  maandag 2 februari 2009 @ 14:51:49 #20
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_65656868
quote:
Op maandag 2 februari 2009 14:45 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij gewoon altijd geluk gehad met je schoonouders Ik snap namelijk wel wat Simmu bedoeld, en helaas zijn er voldoende mensen om mij heen die het ook begrijpen. Ja, je kunt je aan alles ergeren, maar wanneer mensen steeds weer over jouw grenzen gaan op een best wel onbeschofte manier staat dat daar volgens mij geheel los van... Maar dat is mijn mening
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_65657053
wellicht moet ik wat duidelijker zijn. ik gun mijn schoonouders met alle plezier van de wereld contact met selene. echter, wij zijn selene's ouders, wij hebben wensen t.a.v. hoe er met haar (en ons) omgegaan wordt, en dat dient gerespecteerd te worden. als mensen zich daar dan niet aan wensen te houden is dat een probleem.

zoals ik tegen mijn schoonzusje gezegd heb: ik mag hopen dat jij net zo'n zwangerschap, bevalling en kraamtijd krijgt als ik. en daarmee heb ik haar goed en grondig der bek gesnoerd. sindsdien gaat het daar iig al wat beter mee!
pi_65657199
quote:
Op maandag 2 februari 2009 14:57 schreef simmu het volgende:
daarmee heb ik haar goed en grondig der bek gesnoerd. sindsdien gaat het daar iig al wat beter mee!
Je bent zo boos. Hopelijk kan je het oplossen. Het verbreken van de banden met je familie is in mijn ogen één van de ergste dingen die je kan doen. Je partner zal zijn ouders nooit meer zien en je kind zal zijn/haar opa en oma en andere familie ook niet leren kennen.

Dat is het allemaal niet waard, zeker niet als er niks ergers voorvalt als je hier beschrijft.
pi_65658406
Ik moet Kahlen toch deels gelijk geven. Het lijkt erop alsof TS en haar man zelf ook niet helemaal consequent zijn. Dat je na een zware bevalling niet op bezoek zit te wachten is niet meer dan normaal. Toch kan het gebeuren dat ze, al dan niet per ongeluk, op een ongelukkig moment langskomen. Niet iedereen denkt erbij na dat het wel eens ongelegen kan zijn. Je man laat ze binnen en geeft aan dat het niet zo gelegen komt. Kindje hoeft niet wakker gemaakt te worden. Even vluchtig kijken is al voldoende. Jou kunnen ze even snel feliciteren en weg zijn ze weer. Dat moet je zelf ook goed aanpakken. Niet bot gaan doen dat je ze de volgende keer buiten laat staan. Het zijn een trotse opa en oma. Die leven gewoon ontzettend met je mee, maar zijn niet zo gelukkig met het moment van bezoeken.

Wat die telefoontjes betreft geldt hetzelfde. Waarom blijf je keer op keer zo lang met ze in gesprek? Je kan toch ook wel aangeven dat er nog andere mensen willen bellen of dat je geen tijd hebt om nog langer te blijven hangen? Achteraf gaan piepen heeft weinig zin. Bezoek tijdens verhuizen is inderdaad niet zo handig. Toch zou ik dan echt niet alles naast me neer zetten om gezellig koffie te gaan drinken. Als ze doorheeft dat je druk bezig bent is ze snel weer weg.

Jullie lijken elkaar nogal in de haren te zitten om niks. Het kan allemaal zoveel makkelijker, maar geven niet op tijd aan dat iets niet naar wens is. Leven en laten leven. Ze zullen echt niet de makkelijkste zijn, maar om daar nou met de botte bijl tegenin te gaan maakt het er niet beter op.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  maandag 2 februari 2009 @ 15:33:15 #24
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_65658655
quote:
Op maandag 2 februari 2009 14:19 schreef Kahlen het volgende:
Als iemand zonder van te voren te bellen 200km rijdt en dan bij jou aanbelt, heb je feitelijk niks meer te kiezen. Je moet ze binnen laten, want het voelt of het onbeschoft is als je ze buiten laat staan. Wat in een normale situatie ook zou zijn eigenlijk. Maar dit is een manier van mensen om aandacht af te dwingen. Zo van "er is een kans dat ze nee zeggen, dús gaan we er gewoon aan de deur staan en kunnen ze geen nee zeggen"
Jij geeft iets aan -> zij trekken zich daar niks van aan. Manipulatie ten top en het brengt je in een machteloze positie. Je kunt zeggen wat je wilt, die mensen geven er geen flikker om.

@Simmu, ik heb ook e.e.a. te stellen met mijn schoonfamilie, ik voer hier ook hele gevechten. Het manipuleren ken ik maar al te goed Sterkte.
En, duidelijk nee zeggen, je bent de baas in je eigen woning, laat dat duidelijk zijn.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_65658735
En toch. Sommige mensen hebben echt een bord voor hun kop en zijn niet gevoelig voor hints, laat staan klare taal.
Ik ken zulke mensen gelukkig zelf niet, maar wat kun je beginnen tegen mensen die niet voor rede vatbaar zijn?
  maandag 2 februari 2009 @ 15:37:42 #26
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_65658836
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:35 schreef cinnamongirl het volgende:
En toch. Sommige mensen hebben echt een bord voor hun kop en zijn niet gevoelig voor hints, laat staan klare taal.
Precies. Ik heb zelf al talloze malen subtiele hints gegeven, wat allemaal helemaal niks hielp.
Dat begint dan met als je schoonmoeder in je keukenkastjes staat te rommelen dat je zegt "oh laat mij maar doen hoor, u bent hier te gast" en dat eindigt dan uiteindelijk bij "ik wil niet hebben dat u nog ooit in mijn keukenkastjes rommelt".
En dan zijn ze gepikeerd....
pi_65658930
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:37 schreef maedel het volgende:

[..]

Precies. Ik heb zelf al talloze malen subtiele hints gegeven, wat allemaal helemaal niks hielp.
Dat begint dan met als je schoonmoeder in je keukenkastjes staat te rommelen dat je zegt "oh laat mij maar doen hoor, u bent hier te gast" en dat eindigt dan uiteindelijk bij "ik wil niet hebben dat u nog ooit in mijn keukenkastjes rommelt".
En dan zijn ze gepikeerd....
En daar trek jij je iets van aan en daar gaat het fout.
  maandag 2 februari 2009 @ 15:43:12 #28
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_65659044
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:40 schreef Dementor het volgende:

[..]

En daar trek jij je iets van aan en daar gaat het fout.
Ja, want het is de moeder van mijn partner.
En die geeft om haar.
En ik ook wel, maar ik wil gewoon baas in eigen huis zijn, en niet dat gesnuffel overal.
Doe ik bij haar ook niet

Ik zou dus liever willen dat zij mijn grenzen respecteert en dat we leuk met elkaar om zouden kunnen gaan...
En ik zou ook liever willen dat ze mijn subtiele hints begrepen had en in de praktijk had gebracht. Dan had ik niet zo lelijk hoeven doen. Overigens levert het bij ons dus wel wat wrijving op, dus dat krijg je er dan ook bij.
pi_65659152
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:43 schreef maedel het volgende:

[..]

Ja, want het is de moeder van mijn partner.
En die geeft om haar.
En ik ook wel, maar ik wil gewoon baas in eigen huis zijn, en niet dat gesnuffel overal.
Doe ik bij haar ook niet

Ik zou dus liever willen dat zij mijn grenzen respecteert en dat we leuk met elkaar om zouden kunnen gaan...
Dat zit er schijnbaar niet in he als ik dit zo lees.
Het is toch krankzinnig dat je niet eens baas bent in eigen huis en over jullie kind.
They had their chance, now it's your turn wat betreft de opvoeding en de zorg.
pi_65659225
Oef, ik ken zo'n schoonouders koppel aswell. Echt drama, het geen wat ik nooit begrijp is hoe je het ook verteld, ze niet veranderen. En dan vang je ook nog eens op dat ze vinden dat hun dochter toch nog niet zo goed kan opvoeden enzo.

Bwhehe. Schoonouders.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_65659557
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:35 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik ken zulke mensen gelukkig zelf niet, maar wat kun je beginnen tegen mensen die niet voor rede vatbaar zijn?
Verstandig zijn en het je niet aantrekken, je er niet aan ergeren en gewoon een leuke tijd met elkaar hebben en als ze wegzijn weer je eigen gangetje gaan.

Mensen veranderen nu eenmaal bijna niet. Veel mensen kunnen wel rekening houden met elkaars wensen, maar niet iedereen en dan kan je 2 dingen doen: je er aan ergeren of het accepteren en in het geval van familiebanden is het accepteren de beste keuze (maar zeker niet de makkelijkste).
  maandag 2 februari 2009 @ 15:58:05 #32
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_65659628
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:45 schreef Dementor het volgende:

[..]

Dat zit er schijnbaar niet in he als ik dit zo lees.
Het is toch krankzinnig dat je niet eens baas bent in eigen huis en over jullie kind.
They had their chance, now it's your turn wat betreft de opvoeding en de zorg.
Ik ben dus niet TS hè

Maar, ik herken wel e.e.a. (helaas). En ik zie dan dat mensen dingen zeggen over TS, en dan denk ik "ja, dat is dus echt allang een gepasseerd station": Ik sta er van te kijken dat die schoonvader nog binnen mag komen.
pi_65659652
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:58 schreef maedel het volgende:

[..]

Ik ben dus niet TS hè

Maar, ik herken wel e.e.a. (helaas). En ik zie dan dat mensen dingen zeggen over TS, en dan denk ik "ja, dat is dus echt allang een gepasseerd station": Ik sta er van te kijken dat die schoonvader nog binnen mag komen.
Ja het was ook richting TS.
  maandag 2 februari 2009 @ 15:59:47 #34
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_65659682
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:55 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Verstandig zijn en het je niet aantrekken, je er niet aan ergeren en gewoon een leuke tijd met elkaar hebben en als ze wegzijn weer je eigen gangetje gaan.
Iets zegt mij dat je hier te licht over denkt.
Je partner komt in een enorm loyaliteitsconflict, onderschat dat niet.
En, zo makkelijk is het niet om je daar niks van aan te trekken. Als ze de hele tijd bellen (ik lees verhalen van TS over 3 keer per dag bellen, en ook dát is mij niet vreemd), zijn ze gewoon "aanwezig".
pi_65661085
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:55 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Mensen veranderen nu eenmaal bijna niet. Veel mensen kunnen wel rekening houden met elkaars wensen, maar niet iedereen en dan kan je 2 dingen doen: je er aan ergeren of het accepteren en in het geval van familiebanden is het accepteren de beste keuze (maar zeker niet de makkelijkste).
nja, als ze weg zijn en jij hebt een gekneusde enkel omdat je letterlijk straal omver gelopen wordt omdat je in de weg staat voor je eigen kind lijkt het mij vrij moeilijk om te denken "ach, geeft niks, kunnen ze niet helpen".

en hoor eens: het is idd heel erg om geen contact te hebben met je familie. dat weet ik maar al te goed, anders had ik allang een punt gemaakt. hence het topic ik heb nu wat voorbeeldjes genoemd, maar het gaat nu al maandenlang zo. en elke keer zeg ik rustig "nee, mensen, dit is niet de manier. dit moet je anders doen". we gaan er niet op in als iemand met onzin als "ja, maar opa is al 2 keer langsgeweest, en ik pas een keer dus nu moet je tijd maken voor mij"

is helzelfde met de telefoon: ik heb een paar keer gezegd: "ik kan nu niet praten, ben druk bezig", en dan...... zijn ze boos, want simmu wil geen telefoontjes aannemen.

edit: en denk maar niet trouwens dat ze dat dan met mij opnemen, oh nee! nee, dan wordt er wekenlang tegen sangdrax gemeld dat ze vinden dat ik me zo asociaal opstel.
  maandag 2 februari 2009 @ 16:39:46 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_65661143
Word je zelf wel eens boos? Dat je, desnoods licht overdreven, eens laat zien dat je je geduld verliest?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 2 februari 2009 @ 16:41:47 #37
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_65661222
quote:
Op maandag 2 februari 2009 16:37 schreef simmu het volgende:
is helzelfde met de telefoon: ik heb een paar keer gezegd: "ik kan nu niet praten, ben druk bezig", en dan...... zijn ze boos, want simmu wil geen telefoontjes aannemen.

edit: en denk maar niet trouwens dat ze dat dan met mij opnemen, oh nee! nee, dan wordt er wekenlang tegen sangdrax gemeld dat ze vinden dat ik me zo asociaal opstel.
En dát is typisch dat gedrag.
Fijn dat je man/vriend achter je staat.
  maandag 2 februari 2009 @ 16:46:46 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_65661418
Ik denk overigens wel dat je vriend ook zijn geduld maar eens moet verliezen. Dat 'jaja' zeggen en 'neenee' denken moet maar eens een luid en duidelijk 'neenee' worden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_65661451
ja, ik ben al een paar keer heel boos geworden. de laatste keer dus tegen schoonzusje, en die begint het de laatste tijd voor ons op te nemen. (die opmerking " moge je net zo'n zwangerschap, bevalling en kraamtijd krijgen" was een hele rake)

da's het ergste: ik heb ergens diep van binnen het gevoel dat ze heus wel doorhebben dat ze zich gewoon bot opstellen.

ik heb ook een tijdje geprobeerd om het allemaal te laten gaan, en als het echt te bont werd tegen sangdrax gezegd dat ze in dienden te binden, haalde ook niks uit. (dat was in het kader " niet mijn ouders, so be it, jouw probleem)

sangdrax is ook al een paar keer uitgevallen. er was er toen eentje bij die begon over zijn rechten op selene, en toen werd sangdrax lichtelijk witheet.

we voelen ons er allebei ook erg machteloos onder. kijk, natuurlijk is geen contact een onwenselijke situatie. dat is de discussie hier niet. ik zie ook het liefst gewoon leuk contact met iedereen. en ik snap ook wel dat die mensen enthousiast zijn, maar dit is overdreven en respectloos naar ons toe.

@kahlen bijvoorbeeld: moet ik dan selene maar laten dopen (waar ik niet achter sta) met een dienst in een geloof wat niet het mijne is, terwijl ik het hele gedoe dus echt heel hypocriet vindt, enkel omdat zij dat zo graag willen? tsja, je kan zeggen: "och, tis maar een kluts water eroverheen", maar het is ook de schoolkeuze (ja, daar wordt ook al over gepiept, moet tuurlijk wel naar grefoschool ook al zijn wij niet grefo)
pi_65661567
quote:
Op maandag 2 februari 2009 16:46 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk overigens wel dat je vriend ook zijn geduld maar eens moet verliezen. Dat 'jaja' zeggen en 'neenee' denken moet maar eens een luid en duidelijk 'neenee' worden.
jups!

die discussie hebben sangdrax en ik dus gehad
en toen ben ik uiteindelijk ook wat boos geworden, omdat ik het gevoel kreeg dat het tussen ons stond. toen hebben wij dat rustig saampjes uitgepraat. gewoon met "wat willen wij nu eigenlijk" als uitgangspunt. nou: wij willen rust & vrede aan ons kop, en fijn saampjes voor elkaar zorgen. we genieten van elkaar en van selene. we hebben de mazzel nu om midden in een natuurgebeid te wonen. ik heb helemaal de vrije keus of ik wil werken of juist liever niet. we hebben spaargeld en een leuk huurhuis we hebben het echt goed en fijn dan hakt zoiets er wel in steeds.
pi_65662795
Hoe is de relatie tussen de partner van je schoonzusje en haar haar ouders/jouw schoonouders eigenlijk?
pi_65663379
quote:
Op maandag 2 februari 2009 17:26 schreef cinnamongirl het volgende:
Hoe is de relatie tussen de partner van je schoonzusje en haar haar ouders/jouw schoonouders eigenlijk?
de partner van mijn schoonzusje houdt zich gewoon overal buiten en zegt vrij weinig. hij komt opdagen als het moet en hij er niet onderuit kan
pi_65668313
kijk, het is zeker waar dat ik rationeel gezien kan kiezen tussen

a) me bedenken dat ik die mensen iig niet al te vaak over de vloer heb. en tsja, die 3 weekenden per maand boeien ook niet zo, klussen komt dan door de weeks wel. en als ze er zijn? tsja, ze gaan ook weer weg

b) genoeg is genoeg. in het vervolg zijn we streng. bij naar gedrag 1 x waarschuwing en als dat niet werkt kom je maar niet.

da's helemaal waar, en alles in een notedop. maarrrrrr....... (kijk, nu doe ik het ook ) voor beide heb ik argumenten de 'andere' kant.

a) sandrax moet zijn AIOschap afronden met een scriptie. het is niet veel werk meer, maar zeker wel een weekje voltijd. naast zijn huidige werk.en ok, ze gaan weer weg. leuk, maar het is werkelijk vrij naar als je steeds zo 'alert' moet zijn bij bezoek. want als ik niet steeds alert ben doen ze dingen die ik echt niet wil. dus er is zeker een vertrouwenskwestie. ik ervaar het iig niet als leuk als ze op bezoek zijn, en sangdrax ook niet.

b) tsja, een emotioneel argument. selene is hun eerste kleinkind in een relatief kleine familie. ik snap het enthousiasme wel, dan is dit wel een erg strikte maatregel.

c) hun gedrag is doodnormaal negeer ik iig.
pi_65668852
en ook: het laatste incident dus, dat schoonpa gewoon dwars over/door me heen liep. het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt. ik vraag me ook gewoon af hoe tsja..., 'normaal' dat is. eerlijk gezegd zou ik het me niet in mijn hoofd halen om zoiets te doen. idem trouwens met het respecteren van de aangegeven rusttijden tijdens de kraamtijd trouwens. us ik snap dat niet hoe die mensen dit soort dingen om te beginnen doen.
pi_65668978
quote:
Als mijn schoonouders van mij verwachtte dat ik ze met u aansprak dan was het: hier is jullie dochter weer. Ze woont vanaf nu weer thuis!

DOEI!!

Hou toch op zeg, je schoonouders met u aanspreken.
Blieft u nog een kopje koffie schoonmoeder?

Hey ma, mot je nog een bak pleur komt al meer in de buurt zou ik zeggen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_65670943
Het is jullie kind, niet dat van hun en ene kind is geen huisdier/speelgoed!
kies voor jullie kind dus voor jezelf! neem aan dat jullie genoeg vrienden/buren hebben die jullie wensen wel respecteren, ipv die brutale kamp familie
pi_65671963
quote:
Op maandag 2 februari 2009 20:12 schreef vosss het volgende:

[..]

Als mijn schoonouders van mij verwachtte dat ik ze met u aansprak dan was het: hier is jullie dochter weer. Ze woont vanaf nu weer thuis!

DOEI!!

Hou toch op zeg, je schoonouders met u aanspreken.
Blieft u nog een kopje koffie schoonmoeder?

Hey ma, mot je nog een bak pleur komt al meer in de buurt zou ik zeggen
Inderdaad. Ik kan het hier volledig mee eens zijn, als de schoonouders zouden verwachten dat ik ze met u aansprak krijgen ze hun dochter direct terug
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  dinsdag 3 februari 2009 @ 07:34:53 #48
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_65681665
Als je schoonmoeder 81 82 is, ga je niet joviaal jou-en en jij-en....
Sómmige mensen hier zijn ouder dan 14 hoor
pi_65683393
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 07:34 schreef maedel het volgende:
Als je schoonmoeder 81 82 is, ga je niet joviaal jou-en en jij-en....
Sómmige mensen hier zijn ouder dan 14 hoor
Nee maar je verwacht ook niet van een schoonmoeder van 82 die zich nog als een fit iemand elke dag even de auto pakt naar hun kleinkinderen 200km verder op om dan de hele dag met die kinderen te gaan bemoeien
pi_65683996
bv de zijdelingse opmerking dat de partner van de TS kennelijk '200 km weg is gaan wonen', en nu denkt naar het buitenland te gaan'... als dat daadwerkelijk enkel vanwege de familie is, wat is dat dan weer voor een slap vluchtgedrag?

Misschien gewoon een hele simpele assertiviteitscursus doen of desnoods zo'n zelfhelp-boekje lezen waarin heel eenvoudige tips en truks staan om bv meer 'overwicht' te hebben tegenover andere mensen, specifiek die familie...
Dat heltp meer dan vluchten voor de confrontatie (wat je nu sowieso dus al merkt)

juist die klachten die gemeld worden hier, zoals het 'bellen op ongunstige momenten', 'langskomen op ongunstige momenten', of bv de meldingen 'dat ze niet luisteren' kunnen zeer goed duiden op een gebrek aan assertiviteit ..je kunt namelijk wel gewoon je eigen grenzen stellen, maar dat moet je duidelijk doen:
dus als iemand belt op een ongunstig moment kap je dat gesprek direkt duidelijk af of neemt de telefoon helemaal niet op, mensen die onverwacht voor je deur staan die komen ook niet binnen...

moet je eens zien hoe snel die mensen opens wél letteen op wat je zeegt en dat ook serieus gaan nemen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')