abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65684039
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:57 schreef simmu het volgende:
c) hun gedrag is doodnormaal negeer ik iig.
Maar daar zit wel de kern van het probleem. Je kan je schoonouders niet veranderen. Jullie moeten dus een manier vinden om goed met elkaar te kunnen omgaan. Door bij voorbaat te stellen dat het gedrag van je schoonfamilie niet normaal is heb je weinig kans om er samen uit te komen.

Je zal hier natuurlijk veel medestanders vinden, maar daarmee ben je niet geholpen. Voor veel Fokkers is het kennelijk al onbegrijpelijk dat je je schoonmoeder met u aanspreekt bijvoorbeeld.
Het maakt het ook een stuk moeilijker dat je schoonfamilie protestants is. Als er geen duidelijke afspraken zijn waaraan iedereen zich wil houden zal je hier tegen aan blijven lopen. Zoals je zegt wordt er nu al gesproken over een eventuele doop, de keuze van de basisschool (gegreformeerd of niet) etc.

Aan communicatie heb je meer dan aan assertiviteit en zeker meer dan aan het stellen van grenzen, waarschuwen en vervolgens de deur wijzen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kahlen op 03-02-2009 10:22:21 ]
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 10:28:40 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_65684401
Maar Kahlen, wat heb je aan communicatie als het niet over het stellen van grenzen gaat?
The love you take is equal to the love you make.
pi_65685610
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 10:28 schreef Lienekien het volgende:
Maar Kahlen, wat heb je aan communicatie als het niet over het stellen van grenzen gaat?
Zo bedoel ik het ook, het staat er wat onduidelijk.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 11:14:46 #54
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_65685667
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 09:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nee maar je verwacht ook niet van een schoonmoeder van 82 die zich nog als een fit iemand elke dag even de auto pakt naar hun kleinkinderen 200km verder op om dan de hele dag met die kinderen te gaan bemoeien
Het is helaas ook geen 200km
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_65688124
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 09:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nee maar je verwacht ook niet van een schoonmoeder van 82 die zich nog als een fit iemand elke dag even de auto pakt naar hun kleinkinderen 200km verder op om dan de hele dag met die kinderen te gaan bemoeien
net 60 en wandelt ook de nijmeegse vierdaagse hoor. fit zat
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_65688269
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 10:28 schreef Lienekien het volgende:
nog daargelaten: wat heb je aan communicatie als je duidelijk communiceert "dit is hoe wij dingen graag willen in ons huishouden" en men doet het gewoon niet. soms krijg ik ronduit te horen: "nou, dat vindt ik niet"! (en dan volgt er van mij uit het antwoord, "dat mag je niet vinden maar dat doe je dan maar elders", daar niet van...)

en tsja: ik ervaar het niet echt als normaal wanneer iemand de moeder van het kind gewoon straal omver loopt teneinde bij het kind te komen. als selene zich zo zou gedragen (als ze kan lopen) zou ze "nee! mag niet! uitkijken voor andere mensen" te horen krijgen. straks gaat ze net zo doen als hunnie. dat wil ik al helemaal niet!
pi_65688672
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 12:36 schreef simmu het volgende:

wat heb je aan communicatie als je duidelijk communiceert "dit is hoe wij dingen graag willen in ons huishouden" en men doet het gewoon niet. soms krijg ik ronduit te horen: "nou, dat vindt ik niet"!
en dat heb je toen geaccepteerd......?
Je hebt die persoon niet op dat moment al keihard de deur van je woning gewezen?
dat recht had je dan namelijk voor 100%

Als je immers eerder in dit topic stelt dat je eraan denkt om 'binnenkort echt een keertje te waarschuwen en dan als ze niet luisteren, ze uit je huis te zetten', maar zulke dingen zijn al eerder gebeurt, dan heb i de indruk dat je eigenlijk gewoon mijlenver achter de feiten aan aan het lopen bent.

Je hebt je dan al langer als voetveeg 'laten' gebruiken... de klachten ontstaan niet nu pas, nu je keihard wilt ingrjpen, maar eigen was het gedrag allang verkeerd, maar ben je erg lang veels te 'soft' geweest...
n dat geval moet je ook inzien dat er ook een fout in je eigen gedrag lag, en moet je je misschien evenzeer afvragen waarom je dan eerder niet die ballen getoond hebt die nu 'voorhebt' wél te gaan tonen jegens die familie?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_65689135
nja, vergeet niet dat ik niet alleen de beslissingen neem hier (en vooral hierin) he
sangdrax vond toen nog dat ik moest begrijpen dat ze nu eenmaal niet kunnen helpen hoe ze zijn en dat ze heus wel bij zouden trekken. inmiddels is hij van mening veranderd.

en nee. "dat vind ik niet" is voor mij idd aanleiding om te zeggen: "leuk voor je, maar dan vind je dat maar elders". (en dan levert dat maar ruzie op). dat was schoonzusje. daar ben ik op een gegeven moment idd goed kwaad op geworden.
pi_65690501
je bent wat dat betreft te laat. Wanneer je al zo lang het gedrag van je ouders geaccepteerd hebt, verandert dat nooit.

En ik vind dat je net te fel reageert. Wellicht om stoom af te blazen in dit topic, maar als je zo schreeuwerig reageert t.o.v. je familie, gaat dat alleen maar averechts werken.

Wellicht een rare vergelijking, maar wanneer ik aan de deur sta van het poppodium waar ik werk, en iemand dreigt de regels te overtreden, hanteer ik: "mijn tent, mijn regels." Daarmee haal je direct de discussie uit de lucht. Wanneer je rustig uitlegt dat het jouw kind is, jouw huis en derhalve jouw regels, kunnen ze er eenvoudig weg niet tegen in gaan.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_65690761
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:06 schreef simmu het volgende:
nja, vergeet niet dat ik niet alleen de beslissingen neem hier (en vooral hierin) he
sangdrax vond toen nog dat ik moest begrijpen dat ze nu eenmaal niet kunnen helpen hoe ze zijn en dat ze heus wel bij zouden trekken. inmiddels is hij van mening veranderd.
eerlijk gezegd vind ik dat al wat duidelijkere informatie dan wat je eerder meldde, dat je 'partner aan jouw zijde stond'.

punt is dat hij kennelijk te lang de zaak onderschat heeft....... wat dat betreft zou het ook zinnig zijn als hij vervolgens degene is die de zaak moet regelen, dus geen clichematige rolverdeling waar jij de 'boze echtgenoot' tegen de schoonfamilie gaat spelen, maar je partner zal degene zijn die zijn familie ook duidelijkere grenzen stellen moet; Zich wat assertiever tegen zn familie moet opstellen.

Volgens mij is juist jouw partner de draaischijf om wie het het meeste draait en die als enige ook in staat zal blijken te zijn de grenzen te stellen.... dat is imho niet iets dat je alleen op je eigen schouders moet gaan nemen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 3 februari 2009 @ 15:35:58 #61
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_65694446
Ik vind het allemaal heel nobel hoe mensen assertief lopen te doen in dit topic, maar echt, het is je familie. Het laatste wat je wil is dat jij de veroorzaker bent van een breuk tussen je partner en zijn/haar familie.
Als het mijn eigen familie was of verder iemand anders, was ik een stuk assertiever eerlijk gezegd.
En wat Simmu zegt, bij mij werd ook gewoonweg gezegd van "nou bij ons vroeger thuis was dat heel normaal, hoh! had je dat maar eens mee moeten maken"
Najaa, dan sta je echt wel effe met je bek vol tanden. Je geeft je grens aan en eigenlijk zegt iemand dan "ja, ik trek me daar niks van aan".
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_65704072
you teach people how they threat you!
pi_66047370
heeft de TS nog updates?
pi_66049185
nope, nja een beetje. schoonmoeders begint zaken door te krijgen. die was van de week op bezoek en vroeg wat wij prettig vinden. vond ik een mooie gelegenheid om uit te leggen dat we ze met alle plezier leuk contact met ons allemaal gunnen, maar dat we het nu een beetje druk hebben (sangdrax heeft een 6 dagendurende werkweek nu bijvoorbeeld, met een nieuw huis wat babyveilig gemaakt moet worden). dat snapte ze dan ook wel. schoonpa is door sangdrax erop aangesproken dat hij wat beter uit moet kijken. schoonzus doet nog steeds wat moeilijk. ze klaagden "we kunnen het niet goed meer doen" (sniff) waarop ik gezegd heb: "daar heb je het zelf naar gemaakt want tis al maanden elke keer gedonder en gedoe". toen was die discussie ook klaar. ik ga namelijk niet meer in discussie.

nog wel een aanvulling op wat maedal zegt: an sich gun ik ze echt leuk contact met ons. we willen eigenlijk helemaal niet elk contact verbreken, het is toch familie. en idd: mijn eigen familie laat het wel uit zn kop om zo te doen. die weten uitstekend dat ik er prima toe in staat ben om dan gewoon weg te blijven. het is ook steeds een beetje een vinger-hand-arm verhaal. je gunt die mensen het beste, dat geef je aan, en vervolgens wordt er over je heen gewalst. het is zo alles of niks. ofwel slik je alles maar, ofwel komt er ruzie van. ik ervaar dat als erg vervelend. ik heb nu mijn toevlucht gezocht in sarcasme, en dat lijkt wel an te slaan. voorbeeldje: schonzus zeikt dat ze langs wil komen. dan zeg ik: "dan kom je toch een weekendje helpen klussen". en dan is ze snel weg. (want dat vindt ze natuurlijk niet kunnen. ze komt toch voor ons blablabla)
pi_66049795
quote:
waarop ik gezegd heb: "daar heb je het zelf naar gemaakt want tis al maanden elke keer gedonder en gedoe".
ZOMGWTFBBQ!!!! JE ZEI JE TEGEN JE SCHOONMOEDER NU IS HET HEK VAN DE DAM OMGOMG!!

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 11:55:37 #66
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66050016
vosss doe normaal...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66872619
een update lijkt me op zijn plaats. we boeken matig succes.

situatie 1: mijn ouders waren een paar dagen op bezoek en zouden ook wat oppassen. dat ging redelijk. een dag heel goed, een andere minder. we hebben goed kunnen praten en ze hebben gezien hoe selene reageert als ze mij de kans geven dingen in goede banen te leiden (concreet: zit niet zo bovenop dat kind! geef haar de kans jullie te leren kennen ipv andersom). voorbeeld: selene is wat eenkennig en het helpt niet als je dan steeds direct veel te dichtbij komt.geef mij 10 minuten de kans om je voor te stellen en het scheelt zo veel gedoe!

*resultaat*
het drong door! ma heeft zelfs een plannetje van mijn tantes om fijn met zn allen een weekend hier te zijn de kop ingedrukt! dank je mam! (mam leest dit ook mee) mijn tantes zijn allebei lief, maar ik denk dat allebei mijn tantes en ma een heel weekend allemaal hier wellicht teveel gevraagd is van ons

situatie 2: we hadden afgelopen zaterdag een feestje voor onze vrienden. schoonzus kwam ook. voor de duidelijkheid: ons dochtertje is 7 maanden oud. die krijgt 's avonds rond 8 uur nog een flesje pap. dat doen wij op haar kamertje ivm goede slaapgewoontes leren. daar willen we dus ook geen drukte bij. we hebben dus tegen iedereen vooraf gezegd dat niemand mee mocht. ook mochten mensen geen huisgenoten/vrienden/whatever meenemen. schoonzus besloot om hier in de buurt met wat vriendinnen en haar vriend een huisje te huren, dan kon ze zondag's overdag langs komen (ik bood ook aan om naar het huisje te komen) voor selene.

ik moet toegeven dat ik een wat negatief verwachtingspatroon had, ik maakte een weddenschap met mijn beste vriendin (die er ook bij zou zijn) dat schoonzus het toch zou proberen. helaas deed ze dat ook (vrij slinks). ze vroeg sangdrax of ze mee mocht met het laatste flesje terwijl die net erg afgeleid was en die zei: "wat zeg je? jaja" dus toen greep ik in. toen zei ze "jamaar morgen kan ik niet komen, want dan ga ik met mijn vriendinnen op stap, dus dan kan ik nu toch even meegaan". nee dus (beweegredenen wil ik best uitleggen btw). enfin, toen vroeg ze of ze dan maandag rond 11'en 's ochtends langs kon komen? wat ik prima vond (alhoewel ik best zuur zal hebben gekeken, want ik baalde van het geheel)

*resultaat*
schoonzus is erg boos op ons, want ze belde zondag om 8 uur 's avonds op toen selene al op bed lag om langs te komen want ze bleek toch nog een werkstuk af te moeten maken, en dat mocht ook al niet. (want selene lag al net op bed). ik kreeg maandagochtend een msn berichtje dat ze toch niet zouden komen. daarop heeft sangdrax met haar gepraat. ze is erg boos op ons, we zijn onredelijk. we moeten toch begrijpen dat zij er ook niks aan kan doen dat de plannen wijzigden en we zijn overbeschermend. de leukste: "tsja, hoe kun je nu iemand respect geven als je het er niet mee eens bent".

ik ben tevreden over hoe dingen gaan met mijn ouders. er gaat wel eens wat mis, maar het we doen allemaal ons best. wij om te begrijpen, zij om wat rustig te zijn. dat is wat mij betreft goed genoeg. wat de schoonfamilie betreft wordt ik alleen maar steeds nijdiger. ik probeer me steeds in te prenten dat het sangdrax zn probleem is en niet het mijne (we benaderen ook steeds elk de 'eigen' familie) maar dat is het wel. als ik zaterdag niet ingegrepen had, dan had ze toch op selene's kamer gestaan. ik voelde me ook totaal niet gesteund door sangdrax, die zich op zijn beurt genaaid voelde. sangdrax is overigens (nog) niet bereid ze de deur te wijzen. tsja. positief is dat het feestje voor selene prima ging. op een enkele kik na is ze overal doorheen geslapen. en dat is wat we voor ogen hadden. het is alleen strontvervelend dat je dat op een nare manier moet afdwingen.
pi_66873490
Ik wou reageren, maar dat mag niet van Re want die is nog steeds boos op mij ondanks dat ik haar wel een -je had gegeven

Suc6 verder TS
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 9 maart 2009 @ 21:36:49 #69
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_66875472
TVP
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_66876702
nja, erg kort samengevat: we houden vol. ze doen naar, ze stoken en niemand trekt zich een zak aan van ons met als smoes "we bedoelen het goed en zijn enkel enthousiast". we houden vol. we maaien elke poging tot slinksheid direct om. sangdrax is minder bereid tot echte harde maatregelen als ik blijkt nu. het gaat best goed als je het zo noemen kan, maar voor mij voelt het erg rot. ik moet voortdurend op de uitkijk en baal idd al als aangekondigd wordt als die draken komen.
pi_70559521
en weer een update, met deze keer schoonpa in de hoofdrol

nummer 1. ik werd horendol van al het gebel naar mijn mobiel van alle schoonfamilie "is sangdrax daar?" (antwoord: nee, dus bel hem maar op zijn eigen mobiel). niks hielp. gewoon zeggen dat ik dat niet prettig vind, niet meer opnemen (voicemail en sms stroomde vol) en altijd uit laten staan is geen optie, ik wil graag voor anderen wel bereikbaar zijn. oplossing: nieuw mobiel voor mij, mijn mobiel naar sangdrax en mooi niet dat ze mijn nummer krijgen
dus toen ging sangdrax dat heel handig (NOT!) tegen ze uitleggen. nu is schoonpa boos want ik ben onbeleefd dattie dat nummer niet mag

nummer 2. deze loopt nog. gezien het idee dat schoonpa mijn nummer heul niet meer heeft is sangdrax dus nu gewoon bij default de lul
sangdrax heeft hem gemaild dat we onze verjaardagen allemaal samen vieren (klopt trouwens niet, selene mag de hare alleen vieren. ik ben 9 juli, selene 6 augustus en sangdrax 19 september). dus vandaag kreeg sangdrax een mailtje terug waarin schoonpa zegt: "ja, hier de data dat ik beschikbaar ben, kies maar uit wanneer jullie dan willen". dus nu is sangdrax zwaar beledigd. ik quote hem even: "we maken zelf wel uit wanneer we onze verjaardag vieren. gadverdamme, ma en zus krijgen daar dan ook lucht van en komen ook met zo'n lijstje, en dan krijgen we weer allerlei gedoe." dus we doen er niet aan mee. hoe rebels: we kiezen gewoon een datum die ons uitkomt voor alle verjaardagen
pi_70562140
Ik vind je behoorlijk fanatiek. Als je minder fel zou reageren op anderen, heb je ook een leuker leven. Minder strakke 'regels' willen ook wel helpen, je bent toch geen robot?

"niemand trekt zich een zak aan van ons", zou het ook niet een beetje aan je eigen gedrag kunnen liggen?
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  woensdag 1 juli 2009 @ 22:11:27 #73
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_70562552
Lekkere schoonfamilie heb je.
Echt TS, hier moeten jullie niet in meegaan. Selene is jullie dochter! Laat níet meer over je heenlopen door wie-dan-ook van jullie families die dénkt enig recht te hebben op tijd met haar.

Haar laten dopen omdat je schoonfamilie dat wil? Zijn ze helemaal gek geworden!? Waar halen ze het gore lef vandaan? En het achter je rug op via je partner proberen? De achterbaksheid is amper in woorden uit te drukken.
Je aan de kant duren, niet aan afspraken houden, manipuleren, je constant bellen/smsen ("Nee, jullie krijgen m'n nummer niet. Ik zit niet te wachten op constante gebel om niets."), gaan bepalen wanneer jullie je verjaardag kunnen vieren. ("Als jullie niet kunnen op de dag dat wij 't willen vieren; jammer dan. Volgende keer beter.")

Schappen uit het leven van jullie dochter.
Echt, ze lopen over jullie heen en jullie laten 't nog toe ook. Ik snap wel dat 't moeilijk is. Het is toch familie, maar dit gaat écht veel en veel te ver.

Leg ze nog één maar uit -doe 't desnoods via mail zodat ze niet in de rede kunnen vallen voor je uitgesproken bent- en zet de boel op een rij. Met voorbeelden! Zeg erbij dat ze hun kleinkind/nichtje niet meer te zien krijgen als ze niet ophouden met dit soort gedrag. Dat zij bemoeizucht normaal vinden is hun probleem, niet dat van jullie.
Of ze doen normaal en accepteren jullie grenzen/wensen óf ze hoeven niet meer te komen.
Klaar. (en houd je daar ook aan. Op z'n minst een maand of twee. Dan komt de boodschap tenminste naan dat jullie 't serieus menen. En trap niet in flauwe smoezen, tranen of dreigementen)

Wellicht klinkt het heel hard, maar dit soort mensen veranderen niet. Ze hebben oogkleppen op en horen alleen wat ze willen horen. Nou, als horen en zien niet werkt, dan maar voelen.
(Un)masking for the greater good.
pi_70571344
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:59 schreef Thisbe het volgende:
Ik vind je behoorlijk fanatiek. Als je minder fel zou reageren op anderen, heb je ook een leuker leven. Minder strakke 'regels' willen ook wel helpen, je bent toch geen robot?

"niemand trekt zich een zak aan van ons", zou het ook niet een beetje aan je eigen gedrag kunnen liggen?
even concreet: als ik inga op schoonpa zn eisen wordt schoonma boos, die komt dan ook met een lijstje waarop schoonzus dan ook mee gaat doen. enige andere optie die we dan nog hebben is selene's verjaardag 4 x vieren voor elk setje.

om maar even een concreet voorbeeld erbij te pakken.

en lees ook even het voorbeeldje over het continue telefoneren. ik ben idd geen robot. ook geen wandelend antwoordapparaat. en hoe vreemd het ook klinkt, met een baby in huis en een 6 daagse werkweek hebben wij doodgewoon geen tijd om bijvoorbeeld 4 weken achter elkaar elk weekend selene's verjaardag te vieren.
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:28:59 #75
92279 N.icka
Windforce 11
pi_70571622
Selene is nog een baby? Dan vier je haar verjaardag toch lekker met je man samen en verder niemand
pi_70572304
Ik denk dat je je veel te veel bezg houdt met je schoonfamilie. Laat lekker gaan man!
Just when you think there is no one else to disappoint you, you disappoint yourself.
pi_70572494
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:56 schreef Nailpolish het volgende:
Ik denk dat je je veel te veel bezg houdt met je schoonfamilie. Laat lekker gaan man!
oh, sinds ik mijn nieuwe telefoon heb gaat het al een stuk beter hoor scheelt een boel dat ik niet meer elke dag minstens eenmaal (vaak meerdere keren) gebeld wordt.

ik heb tegen sangdrax gezegd dat we gewoon zelf een datum prikken die voor ons uitkomt om selene's verjaardag te vieren. idem met onze verjaardag die we samen vieren. en dat is dat wat mij betreft. arme sangdrax krijgt het gezeik nu.
  donderdag 2 juli 2009 @ 10:05:33 #78
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70572555
Iemand kiezen uit een fatsoenlijke genenpoel voortaan meiske!
Intelligent, but fucked up.
pi_70573594
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:03 schreef simmu het volgende:

[..]

oh, sinds ik mijn nieuwe telefoon heb gaat het al een stuk beter hoor scheelt een boel dat ik niet meer elke dag minstens eenmaal (vaak meerdere keren) gebeld wordt.

ik heb tegen sangdrax gezegd dat we gewoon zelf een datum prikken die voor ons uitkomt om selene's verjaardag te vieren. idem met onze verjaardag die we samen vieren. en dat is dat wat mij betreft. arme sangdrax krijgt het gezeik nu.
Belden ze nooit met nummerweergave dan? Gewoon niet opnemen lijkt mij. En heb je er al eens iets over gezegd tegen schoonouders, dat ze zo vaak bellen?
Just when you think there is no one else to disappoint you, you disappoint yourself.
pi_70574154
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:42 schreef Nailpolish het volgende:

[..]

Belden ze nooit met nummerweergave dan? Gewoon niet opnemen lijkt mij. En heb je er al eens iets over gezegd tegen schoonouders, dat ze zo vaak bellen?
ja en ja en ja. niet opnemen probeerde ik. toen liep mijn voicemail steeds vol. net als de sms inbox. zeggen dat als ze sangdrax moeten hebben dat ze dan hem moeten bellen en niet mij hielp ook niet. ik kreeg als antwoord: "ja, maar die neemt nooit op, jullie zijn zo moeilijk bereikbaar".

mijn vader is hartpatient, dus altijd de telefoon uit is ook geen optie.
pi_70574276
oh, en over nummerweergave: schoonpa wist daar omheen te komen door zich daar actief voor af te melden. met als resultaat dat ik standaard niet opnam als er "geen nummerweergave" stond!

en elke dag he. soms dus driemaal op een avond. in de kraamweek was het helemaal erg. alledrie driemaal daags. lekker dan, na een horrorbevalling waarin e.e.a. toch wel behoorlijk misging. 3 dagen ziekenhuis, en dan krijg je dat over je heen. echt hele lompe dingen. dan staat er op het geboortekaartje: "wij rusten van 1 tot 3". belt er eentje dan om kwart over 1 als je net slaapt om te zeggen dat ze het geboortekaartje zo leuk vinden. lezen is moeilijk. of mijn schoonzusje die ik toen erop aansprak. niet bellen tijdens de rusttijden want dan rusten wij. "nou, dat vind ik niet nodig". fijn, bedankt.
  donderdag 2 juli 2009 @ 11:26:22 #82
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_70574718
Vier de verjaardag en nodigschoonfamilie eens niet uit.
Als er achteraf over gezeken wordt: "Wij willen ons kind graag normaal opvoeden. Dat gaat niet als ze continu mensen ziet die zich niet normaal kunnen gedragen. Dus OF je gedraagt je normaal, OF je komt er niet meer in."
Anders leg je ze maar eens uit dat ie "maar" opa is en geen enkel recht kan opeisen.

En je bepaalt zelf wanneer de verjaardag gevierd wordt. Opa's en Oma's zijn dan verplicht om te komen. Eerder gemaakte afspraken worden dan rücksichtsloss afgezegd. Dat doen opa's en oma's altijd voor hun kleinkinderen. Over de hele wereld. Dus schoonpa gaat dat ook maar doen!
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  donderdag 2 juli 2009 @ 13:00:53 #83
196697 Heathen.
Its No Game
pi_70577265
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:28 schreef N.icka het volgende:
Selene is nog een baby? Dan vier je haar verjaardag toch lekker met je man samen en verder niemand
Eigenlijk dat dus..
Ik vind dat je het goed doet en je bent nu in feite nog constant de resten aan het opruimen die je vriend heeft achter gelaten. Je vriend maakt gewoon de stomme fout om dat mobiel verhaal door te vertellen. Iets zegt me dat je vriend nog steeds niet de situatie goed in kan schatten waardoor jij constant de dupe wordt.
pi_70580470
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:28 schreef N.icka het volgende:
Idd, waarom nodig je die ratten überhaupt nog uit? Snij ze uit je leven. Naar wat uit dit topic blijkt zijn het walgelijke mensen die een slechte invloed zijn. Daar moet je niet verder mee willen. Daar hoef je ook niet verder mee. Gewoon alle contact verbreken. Je bent ze helemaal niks verplicht en als ze je toch lastig blijven vallen kun je beginnen met aangifte doen zodat het in de administratie van de politie komt (er wordt uiteraard niks mee gedaan de eerste honderd keer dat je aangifte doet).
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_70581086
TS komt uit oud krispijn
pi_70581615
Jullie halen de raarste capriolen uit met je telefoon, verhuizen 200 km. verderop... waarom zou je zo veel moeite doen voor mensen waar je overduidelijk niets mee hebt? Ik had al lang het contact verbroken, en wat je vriend/man doet moet hij weten, als hij dat niet aandurft, laat hem maar bij hen langsgaan.

Ik ga niet drie weekenden per maand (!) mensen in mijn huis uitnodigen die ik niet uit kan staan, dat is zonde van mijn tijd. En in dit geval is er ook nog de slechte invloed op jullie kind.

Als je echt het idee hebt dat het niet opschiet en dat ze pertinent weigeren om zich normaal te gedragen dan heeft het ook geen zin om het maar te blijven proberen.

Zo'n situatie als met je schoonvader die maar blijft bellen, daar zou mijn bloed al zo van gaan koken dat ik die man dusdanig de huid vol had gescholden dat hij helemaal niet meer durfde te bellen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_70582241
oooohhhh, pas op met schoonpapa. schelden helpt niet bij die man. zoals gezegd: ze zijn van de kerkelijke. schoonpapa is al van kerk moeten verhuizen omdat hem uiteindelijk na veel gedoe 'vriendelijk verzocht' is de kerkdiensten elders te volgen. schoonpapa is ook de oorzaak van een gigantische familieruzie aan de kant van schoonpapa zijn vriendin. haar stiefkinderen weigeren nog langs te komen zolang ze met 'die man' heeft.

tsja. je ziet ook in het topic terug hoe lastig het is. wat mij betreft mogen ze idd gewoon wegblijven. sangdrax is daar niet toe bereid. ik ben allang blij dat het meestal geen gigantisch issue is.
  donderdag 2 juli 2009 @ 15:52:11 #88
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_70582329
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 15:49 schreef simmu het volgende:
oooohhhh, pas op met schoonpapa. schelden helpt niet bij die man. zoals gezegd: ze zijn van de kerkelijke. schoonpapa is al van kerk moeten verhuizen omdat hem uiteindelijk na veel gedoe 'vriendelijk verzocht' is de kerkdiensten elders te volgen. schoonpapa is ook de oorzaak van een gigantische familieruzie aan de kant van schoonpapa zijn vriendin. haar stiefkinderen weigeren nog langs te komen zolang ze met 'die man' heeft.

tsja. je ziet ook in het topic terug hoe lastig het is. wat mij betreft mogen ze idd gewoon wegblijven. sangdrax is daar niet toe bereid. ik ben allang blij dat het meestal geen gigantisch issue is.
Opa is van de kerk? Zoeen is dan meestal een grefo. Heel makkelijk. Dreig dat je je kind katholiek laat dopen als ie niet naar jullie pijpen danst. Trekken ze nooit, die reli's.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  donderdag 2 juli 2009 @ 18:07:04 #89
196697 Heathen.
Its No Game
pi_70586261
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 15:49 schreef simmu het volgende:
Je kan het natuurlijk ook niet van hem eisen. Maar andersom kan hij niet van jou gaan eisen dat ze de deur bij jullie plat lopen. Volgens mij is een bezoek van één maal in de drie maand een redelijk verzoek. Vooral gezien het gegeven dat jullie het beiden op dit moment ontzettend druk hebben.

En een weekend in de maand een dag voor echt je zelf hebben.... dat is toch is niet gezond? En als je vriend zijn ouders wil zien kan hij toch ook hun bezoeken? Ik denk dat wanneer dit gedonder door blijft gaan voor de komende drie jaar je er echt kapot aan zal gaan en je Selene, je vriend en jezelf daarmee niet een leuke tijd mee gaat leveren. Wees dus vooral egoïstisch en heb het beste met jezelf voor.
  donderdag 2 juli 2009 @ 18:36:06 #90
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_70586949
nieuw woord: schoonfamilieterrorisme.
pi_70587043
Deur niet openmaken lijkt me makkelijker dan iemand het huis uit te zetten
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70599802
quote:

[..]

Eerst lul je het topic vol dat hij het voortaan moet opknappen zodat jij er klaar mee bent. Vervolgens ga je het zielig voor hem vinden?

Jullie vormen duidelijk geen eenheid.
pi_70602203
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 01:43 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Eerst lul je het topic vol dat hij het voortaan moet opknappen zodat jij er klaar mee bent. Vervolgens ga je het zielig voor hem vinden?

Jullie vormen duidelijk geen eenheid.
zijn familie zijn probleem. mijn familie mijn probleem. maar dat betekent toch niet dat ik heul niet met hem mee mag leven?

enfin; we hebben het gisteravond besproken. 2 augustus vieren we selene's verjaardag. wie niet kan heeft pech. voor onze verjaardag pakken we het een snifje sneakier aan: die vieren we volgende week. oh, sorrie, da's wel kort dag en jullie kunnen niet. he wat jammer
  vrijdag 3 juli 2009 @ 12:26:42 #94
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_70608270
Weet je zeker dat je geen post-natale-depressies hebt??
Wat kan jij zeiken zeg,.....
Ik zou er moe van worden..

Maar dat is alleen maar mijn mening...
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
pi_70608689
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 15:52 schreef DoctorB het volgende:
Opa is van de kerk? Zoeen is dan meestal een grefo. Heel makkelijk. Dreig dat je je kind katholiek laat dopen als ie niet naar jullie pijpen danst. Trekken ze nooit, die reli's.

Als het een kokse of een grefo is, dan werkt het geheid!
pi_70608770
gaat niet werken bij schoonpa. zn vriendin is zelfs katholiek!
pi_70630775
quote:

[..]

Volgens mij is het vrij normaal om het zo aan te pakken hoor; dat je zélf bepaald wanneer een verjaardag gevierd wordt.
Bij ons was er altijd wel iemand die niet op een verjaardag komen en dan op een andere dag wilde. Nou sorry, maar daar is het in ons gezin gewoon te druk voor. We hebben 4 kinderen, de helft is al groot genoeg voor een kinderfeestje, het schiet niet op als er dan nog mensen op nóg een andere dag dan we het vieren willen komen. Dus bij het oudste kind een e-mail rondgestuurd: we vieren het 1 keer. Kan je niet dan is het jammer voor jou en de jarige maar volgende keer beter. Punt. Geen discussie mogelijk en dus ook niet gevoerd.

BTW: ik ben wel érg benieuwd hoe je gereageerd hebt toen je schoonvader je bij de box vandaan duwde...
Don't you love her madly?
pi_70635004
lovechild: ik deed een verontwaardige 'hee! kijk uit zeg!', maar dat hoort die man niet. later begon ik er nog eens over, maar toen begon hij weer over iets anders. mijn ervaring is dat je pas doordringt als je echt heel boos bent.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 09:40:15 #99
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_70635294
Zo hee, dat is best ernstig vooral omdat er geen aanstoot genomen wordt van jouw argumenten.

Dan rest er imho maar 1 oplossing en dat is ze als kinderen behandelen, dus geen keuzes geven inderdaad, dat doe je goed met die verjaardag inderdaad.
Dat is de enige manier waarop het gaat werken, ook met opvoeding van kinderen, je moet ze soms geen keuzes geven, in de zin van : "wil je nog plassen voor we gaan rijden naar de dierentuin ? " Nee dat moet zijn, "je gaat even plassen en dan gaan we naar de dierentuin. " Anders heb je onderweg nog een extra stop.

Ook wat betreft je nummer niet geven, kan ik me helemaal voorstellen, ik zou ze achter het behang plakken als ze zulke control-freaks zijn en alles willen weten en controleren van je prive leven.
Zo'n baby maakt je minder mobiel maar probeer wat vaker weg te zijn, even bij een kennis langs ofzo, zodat ze voor een gesloten deur staan als ze weer eens onaangekondigd aankloppen.
En wow 200km rijden en dan zeggen, ja we waren in de buurt ? Liegbeesten zijn het.

Sterkte simmu, probeer gewoon van je gezin te genieten en zet hun op een achteraf zij-spoor.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 03:47:12 #100
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_70727769
gewoon kappen met die schoonfamilie en dat is gelijk de nieuwe update!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')