Maar daar zit wel de kern van het probleem. Je kan je schoonouders niet veranderen. Jullie moeten dus een manier vinden om goed met elkaar te kunnen omgaan. Door bij voorbaat te stellen dat het gedrag van je schoonfamilie niet normaal is heb je weinig kans om er samen uit te komen.quote:Op maandag 2 februari 2009 19:57 schreef simmu het volgende:
c) hun gedrag is doodnormaal negeer ik iig.
Zo bedoel ik het ook, het staat er wat onduidelijk.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:28 schreef Lienekien het volgende:
Maar Kahlen, wat heb je aan communicatie als het niet over het stellen van grenzen gaat?
Het is helaas ook geen 200kmquote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nee maar je verwacht ook niet van een schoonmoeder van 82 die zich nog als een fit iemand elke dag even de auto pakt naar hun kleinkinderen 200km verder op om dan de hele dag met die kinderen te gaan bemoeien
net 60 en wandelt ook de nijmeegse vierdaagse hoor. fit zatquote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nee maar je verwacht ook niet van een schoonmoeder van 82 die zich nog als een fit iemand elke dag even de auto pakt naar hun kleinkinderen 200km verder op om dan de hele dag met die kinderen te gaan bemoeien
nog daargelaten: wat heb je aan communicatie als je duidelijk communiceert "dit is hoe wij dingen graag willen in ons huishouden" en men doet het gewoon niet. soms krijg ik ronduit te horen: "nou, dat vindt ik niet"! (en dan volgt er van mij uit het antwoord, "dat mag je niet vinden maar dat doe je dan maar elders", daar niet van...)quote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:28 schreef Lienekien het volgende:
Maar Kahlen, wat heb je aan communicatie als het niet over het stellen van grenzen gaat?
en dat heb je toen geaccepteerd......?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:36 schreef simmu het volgende:
wat heb je aan communicatie als je duidelijk communiceert "dit is hoe wij dingen graag willen in ons huishouden" en men doet het gewoon niet. soms krijg ik ronduit te horen: "nou, dat vindt ik niet"!
eerlijk gezegd vind ik dat al wat duidelijkere informatie dan wat je eerder meldde, dat je 'partner aan jouw zijde stond'.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:06 schreef simmu het volgende:
nja, vergeet niet dat ik niet alleen de beslissingen neem hier (en vooral hierin) he![]()
sangdrax vond toen nog dat ik moest begrijpen dat ze nu eenmaal niet kunnen helpen hoe ze zijn en dat ze heus wel bij zouden trekken. inmiddels is hij van mening veranderd.
ZOMGWTFBBQ!!!! JE ZEI JE TEGEN JE SCHOONMOEDER NU IS HET HEK VAN DE DAM OMGOMG!!quote:waarop ik gezegd heb: "daar heb je het zelf naar gemaakt want tis al maanden elke keer gedonder en gedoe".
even concreet: als ik inga op schoonpa zn eisen wordt schoonma boos, die komt dan ook met een lijstje waarop schoonzus dan ook mee gaat doen. enige andere optie die we dan nog hebben is selene's verjaardag 4 x vieren voor elk setje.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:59 schreef Thisbe het volgende:
Ik vind je behoorlijk fanatiek. Als je minder fel zou reageren op anderen, heb je ook een leuker leven. Minder strakke 'regels' willen ook wel helpen, je bent toch geen robot?
"niemand trekt zich een zak aan van ons", zou het ook niet een beetje aan je eigen gedrag kunnen liggen?
oh, sinds ik mijn nieuwe telefoon heb gaat het al een stuk beter hoorquote:Op donderdag 2 juli 2009 09:56 schreef Nailpolish het volgende:
Ik denk dat je je veel te veel bezg houdt met je schoonfamilie. Laat lekker gaan man!
Belden ze nooit met nummerweergave dan? Gewoon niet opnemen lijkt mij. En heb je er al eens iets over gezegd tegen schoonouders, dat ze zo vaak bellen?quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:03 schreef simmu het volgende:
[..]
oh, sinds ik mijn nieuwe telefoon heb gaat het al een stuk beter hoorscheelt een boel dat ik niet meer elke dag minstens eenmaal (vaak meerdere keren) gebeld wordt.
ik heb tegen sangdrax gezegd dat we gewoon zelf een datum prikken die voor ons uitkomt om selene's verjaardag te vieren. idem met onze verjaardag die we samen vieren. en dat is dat wat mij betreft. arme sangdrax krijgt het gezeik nu.
ja en ja en ja. niet opnemen probeerde ik. toen liep mijn voicemail steeds vol. net als de sms inbox. zeggen dat als ze sangdrax moeten hebben dat ze dan hem moeten bellen en niet mij hielp ook niet. ik kreeg als antwoord: "ja, maar die neemt nooit op, jullie zijn zo moeilijk bereikbaar".quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:42 schreef Nailpolish het volgende:
[..]
Belden ze nooit met nummerweergave dan? Gewoon niet opnemen lijkt mij. En heb je er al eens iets over gezegd tegen schoonouders, dat ze zo vaak bellen?
Eigenlijk dat dus..quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:28 schreef N.icka het volgende:
Selene is nog een baby? Dan vier je haar verjaardag toch lekker met je man samen en verder niemand
Idd, waarom nodig je die ratten überhaupt nog uit? Snij ze uit je leven. Naar wat uit dit topic blijkt zijn het walgelijke mensen die een slechte invloed zijn. Daar moet je niet verder mee willen. Daar hoef je ook niet verder mee. Gewoon alle contact verbreken. Je bent ze helemaal niks verplicht en als ze je toch lastig blijven vallen kun je beginnen met aangifte doen zodat het in de administratie van de politie komt (er wordt uiteraard niks mee gedaan de eerste honderd keer dat je aangifte doet).quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:28 schreef N.icka het volgende:
Selene is nog een baby? Dan vier je haar verjaardag toch lekker met je man samen en verder niemand
Opa is van de kerk? Zoeen is dan meestal een grefo. Heel makkelijk. Dreig dat je je kind katholiek laat dopen als ie niet naar jullie pijpen danst. Trekken ze nooit, die reli's.quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:49 schreef simmu het volgende:
oooohhhh, pas op met schoonpapa. schelden helpt niet bij die man. zoals gezegd: ze zijn van de kerkelijke. schoonpapa is al van kerk moeten verhuizen omdat hem uiteindelijk na veel gedoe 'vriendelijk verzocht' is de kerkdiensten elders te volgen. schoonpapa is ook de oorzaak van een gigantische familieruzie aan de kant van schoonpapa zijn vriendin. haar stiefkinderen weigeren nog langs te komen zolang ze met 'die man' heeft.
tsja. je ziet ook in het topic terug hoe lastig het is. wat mij betreft mogen ze idd gewoon wegblijven. sangdrax is daar niet toe bereid. ik ben allang blij dat het meestal geen gigantisch issue is.
Je kan het natuurlijk ook niet van hem eisen. Maar andersom kan hij niet van jou gaan eisen dat ze de deur bij jullie plat lopen. Volgens mij is een bezoek van één maal in de drie maand een redelijk verzoek. Vooral gezien het gegeven dat jullie het beiden op dit moment ontzettend druk hebben.quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:49 schreef simmu het volgende:
tsja. je ziet ook in het topic terug hoe lastig het is. wat mij betreft mogen ze idd gewoon wegblijven. sangdrax is daar niet toe bereid. ik ben allang blij dat het meestal geen gigantisch issue is.
Eerst lul je het topic vol dat hij het voortaan moet opknappen zodat jij er klaar mee bent. Vervolgens ga je het zielig voor hem vinden?quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:03 schreef simmu het volgende:
[..]
oh, sinds ik mijn nieuwe telefoon heb gaat het al een stuk beter hoorscheelt een boel dat ik niet meer elke dag minstens eenmaal (vaak meerdere keren) gebeld wordt.
ik heb tegen sangdrax gezegd dat we gewoon zelf een datum prikken die voor ons uitkomt om selene's verjaardag te vieren. idem met onze verjaardag die we samen vieren. en dat is dat wat mij betreft. arme sangdrax krijgt het gezeik nu.
zijn familie zijn probleem. mijn familie mijn probleem. maar dat betekent toch niet dat ik heul niet met hem mee mag leven?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 01:43 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Eerst lul je het topic vol dat hij het voortaan moet opknappen zodat jij er klaar mee bent. Vervolgens ga je het zielig voor hem vinden?
Jullie vormen duidelijk geen eenheid.
quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:52 schreef DoctorB het volgende:
Opa is van de kerk? Zoeen is dan meestal een grefo. Heel makkelijk. Dreig dat je je kind katholiek laat dopen als ie niet naar jullie pijpen danst. Trekken ze nooit, die reli's.
Volgens mij is het vrij normaal om het zo aan te pakken hoor; dat je zélf bepaald wanneer een verjaardag gevierd wordt.quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:03 schreef simmu het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |