een update lijkt me op zijn plaats. we boeken matig succes.
situatie 1: mijn ouders waren een paar dagen op bezoek en zouden ook wat oppassen. dat ging redelijk. een dag heel goed, een andere minder. we hebben goed kunnen praten en ze hebben gezien hoe selene reageert als ze mij de kans geven dingen in goede banen te leiden (concreet: zit niet zo bovenop dat kind! geef haar de kans jullie te leren kennen ipv andersom). voorbeeld: selene is wat eenkennig en het helpt niet als je dan steeds direct veel te dichtbij komt.geef mij 10 minuten de kans om je voor te stellen en het scheelt zo veel gedoe!
*resultaat*
het drong door! ma heeft zelfs een plannetje van mijn tantes om fijn met zn allen een weekend hier te zijn de kop ingedrukt! dank je mam! (mam leest dit ook mee) mijn tantes zijn allebei lief, maar ik denk dat allebei mijn tantes en ma een heel weekend allemaal hier wellicht teveel gevraagd is van ons

situatie 2: we hadden afgelopen zaterdag een feestje voor onze vrienden. schoonzus kwam ook. voor de duidelijkheid: ons dochtertje is 7 maanden oud. die krijgt 's avonds rond 8 uur nog een flesje pap. dat doen wij op haar kamertje ivm goede slaapgewoontes leren. daar willen we dus ook geen drukte bij. we hebben dus tegen iedereen vooraf gezegd dat niemand mee mocht. ook mochten mensen geen huisgenoten/vrienden/whatever meenemen. schoonzus besloot om hier in de buurt met wat vriendinnen en haar vriend een huisje te huren, dan kon ze zondag's overdag langs komen (ik bood ook aan om naar het huisje te komen) voor selene.
ik moet toegeven dat ik een wat negatief verwachtingspatroon had, ik maakte een weddenschap met mijn beste vriendin (die er ook bij zou zijn) dat schoonzus het toch zou proberen. helaas deed ze dat ook (vrij slinks). ze vroeg sangdrax of ze mee mocht met het laatste flesje terwijl die net erg afgeleid was en die zei: "wat zeg je? jaja" dus toen greep ik in. toen zei ze "jamaar morgen kan ik niet komen, want dan ga ik met mijn vriendinnen op stap, dus dan kan ik nu toch even meegaan". nee dus (beweegredenen wil ik best uitleggen btw). enfin, toen vroeg ze of ze dan maandag rond 11'en 's ochtends langs kon komen? wat ik prima vond (alhoewel ik best zuur zal hebben gekeken, want ik baalde van het geheel)
*resultaat*
schoonzus is erg boos op ons, want ze belde zondag om 8 uur 's avonds op toen selene al op bed lag om langs te komen want ze bleek toch nog een werkstuk af te moeten maken, en dat mocht ook al niet. (want selene lag al net op bed). ik kreeg maandagochtend een msn berichtje dat ze toch niet zouden komen. daarop heeft sangdrax met haar gepraat. ze is erg boos op ons, we zijn onredelijk. we moeten toch begrijpen dat zij er ook niks aan kan doen dat de plannen wijzigden en we zijn overbeschermend. de leukste: "tsja, hoe kun je nu iemand respect geven als je het er niet mee eens bent".
ik ben tevreden over hoe dingen gaan met mijn ouders. er gaat wel eens wat mis, maar het we doen allemaal ons best. wij om te begrijpen, zij om wat rustig te zijn. dat is wat mij betreft goed genoeg. wat de schoonfamilie betreft wordt ik alleen maar steeds nijdiger. ik probeer me steeds in te prenten dat het sangdrax zn probleem is en niet het mijne (we benaderen ook steeds elk de 'eigen' familie) maar dat is het wel. als ik zaterdag niet ingegrepen had, dan had ze toch op selene's kamer gestaan. ik voelde me ook totaal niet gesteund door sangdrax, die zich op zijn beurt genaaid voelde. sangdrax is overigens (nog) niet bereid ze de deur te wijzen. tsja. positief is dat het feestje voor selene prima ging. op een enkele kik na is ze overal doorheen geslapen. en dat is wat we voor ogen hadden. het is alleen strontvervelend dat je dat op een nare manier moet afdwingen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh