abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 februari 2009 @ 15:37:42 #26
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_65658836
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:35 schreef cinnamongirl het volgende:
En toch. Sommige mensen hebben echt een bord voor hun kop en zijn niet gevoelig voor hints, laat staan klare taal.
Precies. Ik heb zelf al talloze malen subtiele hints gegeven, wat allemaal helemaal niks hielp.
Dat begint dan met als je schoonmoeder in je keukenkastjes staat te rommelen dat je zegt "oh laat mij maar doen hoor, u bent hier te gast" en dat eindigt dan uiteindelijk bij "ik wil niet hebben dat u nog ooit in mijn keukenkastjes rommelt".
En dan zijn ze gepikeerd....
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_65658930
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:37 schreef maedel het volgende:

[..]

Precies. Ik heb zelf al talloze malen subtiele hints gegeven, wat allemaal helemaal niks hielp.
Dat begint dan met als je schoonmoeder in je keukenkastjes staat te rommelen dat je zegt "oh laat mij maar doen hoor, u bent hier te gast" en dat eindigt dan uiteindelijk bij "ik wil niet hebben dat u nog ooit in mijn keukenkastjes rommelt".
En dan zijn ze gepikeerd....
En daar trek jij je iets van aan en daar gaat het fout.
  maandag 2 februari 2009 @ 15:43:12 #28
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_65659044
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:40 schreef Dementor het volgende:

[..]

En daar trek jij je iets van aan en daar gaat het fout.
Ja, want het is de moeder van mijn partner.
En die geeft om haar.
En ik ook wel, maar ik wil gewoon baas in eigen huis zijn, en niet dat gesnuffel overal.
Doe ik bij haar ook niet

Ik zou dus liever willen dat zij mijn grenzen respecteert en dat we leuk met elkaar om zouden kunnen gaan...
En ik zou ook liever willen dat ze mijn subtiele hints begrepen had en in de praktijk had gebracht. Dan had ik niet zo lelijk hoeven doen. Overigens levert het bij ons dus wel wat wrijving op, dus dat krijg je er dan ook bij.
pi_65659152
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:43 schreef maedel het volgende:

[..]

Ja, want het is de moeder van mijn partner.
En die geeft om haar.
En ik ook wel, maar ik wil gewoon baas in eigen huis zijn, en niet dat gesnuffel overal.
Doe ik bij haar ook niet

Ik zou dus liever willen dat zij mijn grenzen respecteert en dat we leuk met elkaar om zouden kunnen gaan...
Dat zit er schijnbaar niet in he als ik dit zo lees.
Het is toch krankzinnig dat je niet eens baas bent in eigen huis en over jullie kind.
They had their chance, now it's your turn wat betreft de opvoeding en de zorg.
pi_65659225
Oef, ik ken zo'n schoonouders koppel aswell. Echt drama, het geen wat ik nooit begrijp is hoe je het ook verteld, ze niet veranderen. En dan vang je ook nog eens op dat ze vinden dat hun dochter toch nog niet zo goed kan opvoeden enzo.

Bwhehe. Schoonouders.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_65659557
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:35 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik ken zulke mensen gelukkig zelf niet, maar wat kun je beginnen tegen mensen die niet voor rede vatbaar zijn?
Verstandig zijn en het je niet aantrekken, je er niet aan ergeren en gewoon een leuke tijd met elkaar hebben en als ze wegzijn weer je eigen gangetje gaan.

Mensen veranderen nu eenmaal bijna niet. Veel mensen kunnen wel rekening houden met elkaars wensen, maar niet iedereen en dan kan je 2 dingen doen: je er aan ergeren of het accepteren en in het geval van familiebanden is het accepteren de beste keuze (maar zeker niet de makkelijkste).
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  maandag 2 februari 2009 @ 15:58:05 #32
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_65659628
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:45 schreef Dementor het volgende:

[..]

Dat zit er schijnbaar niet in he als ik dit zo lees.
Het is toch krankzinnig dat je niet eens baas bent in eigen huis en over jullie kind.
They had their chance, now it's your turn wat betreft de opvoeding en de zorg.
Ik ben dus niet TS hè

Maar, ik herken wel e.e.a. (helaas). En ik zie dan dat mensen dingen zeggen over TS, en dan denk ik "ja, dat is dus echt allang een gepasseerd station": Ik sta er van te kijken dat die schoonvader nog binnen mag komen.
pi_65659652
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:58 schreef maedel het volgende:

[..]

Ik ben dus niet TS hè

Maar, ik herken wel e.e.a. (helaas). En ik zie dan dat mensen dingen zeggen over TS, en dan denk ik "ja, dat is dus echt allang een gepasseerd station": Ik sta er van te kijken dat die schoonvader nog binnen mag komen.
Ja het was ook richting TS.
  maandag 2 februari 2009 @ 15:59:47 #34
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_65659682
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:55 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Verstandig zijn en het je niet aantrekken, je er niet aan ergeren en gewoon een leuke tijd met elkaar hebben en als ze wegzijn weer je eigen gangetje gaan.
Iets zegt mij dat je hier te licht over denkt.
Je partner komt in een enorm loyaliteitsconflict, onderschat dat niet.
En, zo makkelijk is het niet om je daar niks van aan te trekken. Als ze de hele tijd bellen (ik lees verhalen van TS over 3 keer per dag bellen, en ook dát is mij niet vreemd), zijn ze gewoon "aanwezig".
pi_65661085
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:55 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Mensen veranderen nu eenmaal bijna niet. Veel mensen kunnen wel rekening houden met elkaars wensen, maar niet iedereen en dan kan je 2 dingen doen: je er aan ergeren of het accepteren en in het geval van familiebanden is het accepteren de beste keuze (maar zeker niet de makkelijkste).
nja, als ze weg zijn en jij hebt een gekneusde enkel omdat je letterlijk straal omver gelopen wordt omdat je in de weg staat voor je eigen kind lijkt het mij vrij moeilijk om te denken "ach, geeft niks, kunnen ze niet helpen".

en hoor eens: het is idd heel erg om geen contact te hebben met je familie. dat weet ik maar al te goed, anders had ik allang een punt gemaakt. hence het topic ik heb nu wat voorbeeldjes genoemd, maar het gaat nu al maandenlang zo. en elke keer zeg ik rustig "nee, mensen, dit is niet de manier. dit moet je anders doen". we gaan er niet op in als iemand met onzin als "ja, maar opa is al 2 keer langsgeweest, en ik pas een keer dus nu moet je tijd maken voor mij"

is helzelfde met de telefoon: ik heb een paar keer gezegd: "ik kan nu niet praten, ben druk bezig", en dan...... zijn ze boos, want simmu wil geen telefoontjes aannemen.

edit: en denk maar niet trouwens dat ze dat dan met mij opnemen, oh nee! nee, dan wordt er wekenlang tegen sangdrax gemeld dat ze vinden dat ik me zo asociaal opstel.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 2 februari 2009 @ 16:39:46 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_65661143
Word je zelf wel eens boos? Dat je, desnoods licht overdreven, eens laat zien dat je je geduld verliest?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 2 februari 2009 @ 16:41:47 #37
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_65661222
quote:
Op maandag 2 februari 2009 16:37 schreef simmu het volgende:
is helzelfde met de telefoon: ik heb een paar keer gezegd: "ik kan nu niet praten, ben druk bezig", en dan...... zijn ze boos, want simmu wil geen telefoontjes aannemen.

edit: en denk maar niet trouwens dat ze dat dan met mij opnemen, oh nee! nee, dan wordt er wekenlang tegen sangdrax gemeld dat ze vinden dat ik me zo asociaal opstel.
En dát is typisch dat gedrag.
Fijn dat je man/vriend achter je staat.
  maandag 2 februari 2009 @ 16:46:46 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_65661418
Ik denk overigens wel dat je vriend ook zijn geduld maar eens moet verliezen. Dat 'jaja' zeggen en 'neenee' denken moet maar eens een luid en duidelijk 'neenee' worden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_65661451
ja, ik ben al een paar keer heel boos geworden. de laatste keer dus tegen schoonzusje, en die begint het de laatste tijd voor ons op te nemen. (die opmerking " moge je net zo'n zwangerschap, bevalling en kraamtijd krijgen" was een hele rake)

da's het ergste: ik heb ergens diep van binnen het gevoel dat ze heus wel doorhebben dat ze zich gewoon bot opstellen.

ik heb ook een tijdje geprobeerd om het allemaal te laten gaan, en als het echt te bont werd tegen sangdrax gezegd dat ze in dienden te binden, haalde ook niks uit. (dat was in het kader " niet mijn ouders, so be it, jouw probleem)

sangdrax is ook al een paar keer uitgevallen. er was er toen eentje bij die begon over zijn rechten op selene, en toen werd sangdrax lichtelijk witheet.

we voelen ons er allebei ook erg machteloos onder. kijk, natuurlijk is geen contact een onwenselijke situatie. dat is de discussie hier niet. ik zie ook het liefst gewoon leuk contact met iedereen. en ik snap ook wel dat die mensen enthousiast zijn, maar dit is overdreven en respectloos naar ons toe.

@kahlen bijvoorbeeld: moet ik dan selene maar laten dopen (waar ik niet achter sta) met een dienst in een geloof wat niet het mijne is, terwijl ik het hele gedoe dus echt heel hypocriet vindt, enkel omdat zij dat zo graag willen? tsja, je kan zeggen: "och, tis maar een kluts water eroverheen", maar het is ook de schoolkeuze (ja, daar wordt ook al over gepiept, moet tuurlijk wel naar grefoschool ook al zijn wij niet grefo)
pi_65661567
quote:
Op maandag 2 februari 2009 16:46 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk overigens wel dat je vriend ook zijn geduld maar eens moet verliezen. Dat 'jaja' zeggen en 'neenee' denken moet maar eens een luid en duidelijk 'neenee' worden.
jups!

die discussie hebben sangdrax en ik dus gehad
en toen ben ik uiteindelijk ook wat boos geworden, omdat ik het gevoel kreeg dat het tussen ons stond. toen hebben wij dat rustig saampjes uitgepraat. gewoon met "wat willen wij nu eigenlijk" als uitgangspunt. nou: wij willen rust & vrede aan ons kop, en fijn saampjes voor elkaar zorgen. we genieten van elkaar en van selene. we hebben de mazzel nu om midden in een natuurgebeid te wonen. ik heb helemaal de vrije keus of ik wil werken of juist liever niet. we hebben spaargeld en een leuk huurhuis we hebben het echt goed en fijn dan hakt zoiets er wel in steeds.
pi_65662795
Hoe is de relatie tussen de partner van je schoonzusje en haar haar ouders/jouw schoonouders eigenlijk?
pi_65663379
quote:
Op maandag 2 februari 2009 17:26 schreef cinnamongirl het volgende:
Hoe is de relatie tussen de partner van je schoonzusje en haar haar ouders/jouw schoonouders eigenlijk?
de partner van mijn schoonzusje houdt zich gewoon overal buiten en zegt vrij weinig. hij komt opdagen als het moet en hij er niet onderuit kan
pi_65668313
kijk, het is zeker waar dat ik rationeel gezien kan kiezen tussen

a) me bedenken dat ik die mensen iig niet al te vaak over de vloer heb. en tsja, die 3 weekenden per maand boeien ook niet zo, klussen komt dan door de weeks wel. en als ze er zijn? tsja, ze gaan ook weer weg

b) genoeg is genoeg. in het vervolg zijn we streng. bij naar gedrag 1 x waarschuwing en als dat niet werkt kom je maar niet.

da's helemaal waar, en alles in een notedop. maarrrrrr....... (kijk, nu doe ik het ook ) voor beide heb ik argumenten de 'andere' kant.

a) sandrax moet zijn AIOschap afronden met een scriptie. het is niet veel werk meer, maar zeker wel een weekje voltijd. naast zijn huidige werk.en ok, ze gaan weer weg. leuk, maar het is werkelijk vrij naar als je steeds zo 'alert' moet zijn bij bezoek. want als ik niet steeds alert ben doen ze dingen die ik echt niet wil. dus er is zeker een vertrouwenskwestie. ik ervaar het iig niet als leuk als ze op bezoek zijn, en sangdrax ook niet.

b) tsja, een emotioneel argument. selene is hun eerste kleinkind in een relatief kleine familie. ik snap het enthousiasme wel, dan is dit wel een erg strikte maatregel.

c) hun gedrag is doodnormaal negeer ik iig.
pi_65668852
en ook: het laatste incident dus, dat schoonpa gewoon dwars over/door me heen liep. het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt. ik vraag me ook gewoon af hoe tsja..., 'normaal' dat is. eerlijk gezegd zou ik het me niet in mijn hoofd halen om zoiets te doen. idem trouwens met het respecteren van de aangegeven rusttijden tijdens de kraamtijd trouwens. us ik snap dat niet hoe die mensen dit soort dingen om te beginnen doen.
pi_65668978
quote:
Als mijn schoonouders van mij verwachtte dat ik ze met u aansprak dan was het: hier is jullie dochter weer. Ze woont vanaf nu weer thuis!

DOEI!!

Hou toch op zeg, je schoonouders met u aanspreken.
Blieft u nog een kopje koffie schoonmoeder?

Hey ma, mot je nog een bak pleur komt al meer in de buurt zou ik zeggen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_65670943
Het is jullie kind, niet dat van hun en ene kind is geen huisdier/speelgoed!
kies voor jullie kind dus voor jezelf! neem aan dat jullie genoeg vrienden/buren hebben die jullie wensen wel respecteren, ipv die brutale kamp familie
pi_65671963
quote:
Op maandag 2 februari 2009 20:12 schreef vosss het volgende:

[..]

Als mijn schoonouders van mij verwachtte dat ik ze met u aansprak dan was het: hier is jullie dochter weer. Ze woont vanaf nu weer thuis!

DOEI!!

Hou toch op zeg, je schoonouders met u aanspreken.
Blieft u nog een kopje koffie schoonmoeder?

Hey ma, mot je nog een bak pleur komt al meer in de buurt zou ik zeggen
Inderdaad. Ik kan het hier volledig mee eens zijn, als de schoonouders zouden verwachten dat ik ze met u aansprak krijgen ze hun dochter direct terug
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  dinsdag 3 februari 2009 @ 07:34:53 #48
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_65681665
Als je schoonmoeder 81 82 is, ga je niet joviaal jou-en en jij-en....
Sómmige mensen hier zijn ouder dan 14 hoor
pi_65683393
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 07:34 schreef maedel het volgende:
Als je schoonmoeder 81 82 is, ga je niet joviaal jou-en en jij-en....
Sómmige mensen hier zijn ouder dan 14 hoor
Nee maar je verwacht ook niet van een schoonmoeder van 82 die zich nog als een fit iemand elke dag even de auto pakt naar hun kleinkinderen 200km verder op om dan de hele dag met die kinderen te gaan bemoeien
pi_65683996
bv de zijdelingse opmerking dat de partner van de TS kennelijk '200 km weg is gaan wonen', en nu denkt naar het buitenland te gaan'... als dat daadwerkelijk enkel vanwege de familie is, wat is dat dan weer voor een slap vluchtgedrag?

Misschien gewoon een hele simpele assertiviteitscursus doen of desnoods zo'n zelfhelp-boekje lezen waarin heel eenvoudige tips en truks staan om bv meer 'overwicht' te hebben tegenover andere mensen, specifiek die familie...
Dat heltp meer dan vluchten voor de confrontatie (wat je nu sowieso dus al merkt)

juist die klachten die gemeld worden hier, zoals het 'bellen op ongunstige momenten', 'langskomen op ongunstige momenten', of bv de meldingen 'dat ze niet luisteren' kunnen zeer goed duiden op een gebrek aan assertiviteit ..je kunt namelijk wel gewoon je eigen grenzen stellen, maar dat moet je duidelijk doen:
dus als iemand belt op een ongunstig moment kap je dat gesprek direkt duidelijk af of neemt de telefoon helemaal niet op, mensen die onverwacht voor je deur staan die komen ook niet binnen...

moet je eens zien hoe snel die mensen opens wél letteen op wat je zeegt en dat ook serieus gaan nemen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')