abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juli 2009 @ 11:07:44 #101
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_70732324
Heel het topic gelezen... En wat ben ik blij dat mijn familie en dat van mijn vriend niet zo zijn. Zeker in de kraamperiode, dat je ook zelf je regels maakt omtrent je kind en dat de hele tijd genegeerd wordt of wordt afgedaan als 'flauw', 'overbeschermend' en 'oneerlijk'. Om vervolgens met een eigen eisenlijst te komen. Je kan natuurlijk ook te ver gaan met regels, daar moet je wel voor uitkijken: dat je niet onredelijk wordt alleen al omdat zij dat zijn.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
  woensdag 8 juli 2009 @ 06:04:17 #102
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_70767820
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:11 schreef Natalie het volgende:
Leg ze nog één maar uit -doe 't desnoods via mail zodat ze niet in de rede kunnen vallen voor je uitgesproken bent- en zet de boel op een rij. Met voorbeelden! Zeg erbij dat ze hun kleinkind/nichtje niet meer te zien krijgen als ze niet ophouden met dit soort gedrag. Dat zij bemoeizucht normaal vinden is hun probleem, niet dat van jullie.
Of ze doen normaal en accepteren jullie grenzen/wensen óf ze hoeven niet meer te komen.
Klaar. (en houd je daar ook aan. Op z'n minst een maand of twee. Dan komt de boodschap tenminste naan dat jullie 't serieus menen. En trap niet in flauwe smoezen, tranen of dreigementen)

Wellicht klinkt het heel hard, maar dit soort mensen veranderen niet. Ze hebben oogkleppen op en horen alleen wat ze willen horen. Nou, als horen en zien niet werkt, dan maar voelen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 9 juli 2009 @ 15:20:16 #103
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_70815022
Ik ken het probleem maar dan van de andere kant. Mijn vrouw ergert zich dood aan mijn moeder en haar goede bedoelingen.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_71587395
zo. we hebben de verjaardag van selene gehad.

uiteraard ging het weer mis. alleen deze keer erg spectaculair. al een jaar zeggen wij steeds: 'niet direct op de baby afstormen, geef dat kind eventjes de tijd om rond te kijken, jou te bekijken en ff te wennen.

tsja. selene is nu groot genoeg om zelf kenbaar te maken dat ze dat echt wil en doet dat ook. tsja. als je binnenkomt en direct op een afstandje van 1 centimeter keihard tegen haar gaat praten levert dat een krijspartij op. en dat op een half uurtje tijd zo'n 6 x (omdat schoonpapa het gewoon elke 5 minuten probeert). gezellig!

en hier dus nu ook het dubbele gevoel van mijn kant. ik gun iedereen van harte leuk contact met selene. werkelijk. maar hoe moeilijk is het nou om onze aanwijzingen op te volgen? die man verkloot het zo voor zichzelf. en wij zitten met een luid krijsend kind wat volledig over de rooie is. nog buiten dat het onrespectvol en bot is, je verkloot het nog het meeste voor jezelf dan. ik snap het echt niet hoor.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_71587473
Arme Selene

Er zijn mensen die denken dat het leven zich wel aanpast naar hun wensen als ze het maar vaak genoeg proberen. Schoonpapa en de rest van de schoonfamilie lijken zich aan deze regel te houden.

Ik vind dat je gezien de situatie eerst voor je kind moet kiezen en ik had ze dus ook naar buiten gebonjourd nadat het 2x fout ging. 3x hoeft niet. Ik weet dat het moeilijk is om te doen en dat je partner daar niet helemaal achter staat... maar ala. Deze mensen gaan niet veranderen en het enige wat je kan doen is inperken, want anders heeft Selene het helemaal niet meer leuk met die mensen...
pi_71587998
hem eruit zetten mocht niet van sangdrax. die vonmd dat ook erg sneu voor zijn zusje.schoonpa was met schoonzus meegereden. en sinds die van haar moeder op der falie had gehad vanwege het feestje-akkefietje gaat het met haar een stuk beter! sindsdien volgt ze onze aanwijzingen mbt selene, en sindsdien gaat dat een stuk beter, selene is nu inmiddels dol op haar.

maar echt. ik kan er zo woedend om worden he. tuurlijk gaat selene heus niet stuk van wat gekrijs. maar het is allemaal zo vreselijk niet nodig! en dan wildie oppassen en vindt hij ons gemeen omdat dat niet mag. (ik kijk wel uit!)
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:07:51 #107
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_71593136
Wat ik me afvraag he...:

Je vertelt dat hij dan tot een paar keer toe steeds hetzelfde doet (heel dicht op het kind gaan zitten en hard praten) met als gevolg gekrijs van het kind. Wat zegt hij dan? Hoe reageert hij? Ik zou wel willen weten of hij dan zelf niet schrikt dat hij dat kind zo van streek maakt met zijn gedrag.

Ik ben het met je eens dat je opa maar niet moet laten oppassen. Blijf zeggen dat jullie erover na kunnen denken als meneer kan laten zien dat hij rekening kan houden met het kind en jullie regels. Is misschien een goeie motivatie voor hem
Cat_Tank is strong
pi_71593731
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:07 schreef Cat_Tank het volgende:
Wat ik me afvraag he...:

Je vertelt dat hij dan tot een paar keer toe steeds hetzelfde doet (heel dicht op het kind gaan zitten en hard praten) met als gevolg gekrijs van het kind. Wat zegt hij dan? Hoe reageert hij? Ik zou wel willen weten of hij dan zelf niet schrikt dat hij dat kind zo van streek maakt met zijn gedrag.

Ik ben het met je eens dat je opa maar niet moet laten oppassen. Blijf zeggen dat jullie erover na kunnen denken als meneer kan laten zien dat hij rekening kan houden met het kind en jullie regels. Is misschien een goeie motivatie voor hem
als selene dan zo tekeer gaat, negeert hij dat. en voor je vraagt naar mijn reactie, ik wacht het heel ff af in de hoop dat het meevalt, dan grijp ik in en pak haar weg ja. dat wordt me ook kwalijk genomen, maar ik ga echt niet rustig staan afwachten terwijl selene steeds harder over de zeik gaat.

overigens is sangdrax het wel ewrg beu aan het worden. die kwam met lollige opmerkingen over t shirtjes waarop staat "de andere opa is veel leuker" voor selene.

och mijn hemel, het was vreselijk. ik hoop dat ik nu eens de sfeerimpressie juist weergeef. de buren schrokken zich ook al rot, die kennen selene zo helemaal niet. normaal is ze juist makkelijk met andere mensen. we nemen haar ook altijd mee naar dingen.
pi_71594629
Mijn eerste reactie na het lezen van het topic is: stop met het gedraai en gekonkel. Jullie huis, jullie kind dus jullie regels. Je hebt het nu al zo lang geprobeerd om het op vriendelijke/nette manieren duidelijk te maken en blijkbaar lukt dat niet.

Volgens mij wordt het hoog tijd dat je man eens echt voor zijn gezin op gaat komen en de grenzen duidelijk maakt. Als dat betekent dat er weinig/geen contact meer kan zijn voorlopig, so be it. Misschien gaan ze dan beseffen wat de consequenties van hun gedrag zijn. Denk je echt dat je dochter iets mist als ze constant de spanningen bij haar ouders voelt en later de ruzies en irritaties ook meekrijgt?

Als je dat niet doet zullen zij hun gedrag blijven vertonen (dat is al wel gebleken de laatste tijd), dus zit er niets anders op dan te accepteren (en dan ook écht accepteren) dat zij zo zijn en dat je niet meer van ze kan verwachten. Loslaten dus.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_71595328
Ik snap niet dat de vriend van TS zo weinig ballen heeft dat ie niet eerlijk durft te zijn tegen zn vader. Mijn vader had allang niet meer welkom geweest. Die heeft net zo'n bord voor zn kop als de vent uit dit verhaal, en het enige wat daar een beetje tegen helpt is kei en keihard zijn.
Big dick.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:39:50 #111
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_71595943
Misschien dat je het niet ziet zitten (helemaal begrijpelijk) of al eens geprobeerd hebt, maar misschien kun je eens met hem alleen afspreken en dan samen met Sandrax heel rustig met de desbetreffende opa praten. Uit dan je gevoelens zonder hem al te veel te verwijten, leg uit dat je het gesprek wilt omdat je het zowel hem als Selene gunt dat ze leuk contact kunnen hebben zonder gebrul en waarom jij ingrijpt als het wél gebeurd. Regels zijn regels, laat hem inzien dat jullie geduld op is en dat de consequenties van weigeren mee te werken gevoeld zullen worden in het korten van de bezoekjes aan Selene. You teach people how to treat you.
Cat_Tank is strong
  Moderator dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:03:32 #112
249559 crew  Lavenderr
pi_71598479
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:39 schreef Cat_Tank het volgende:
Misschien dat je het niet ziet zitten (helemaal begrijpelijk) of al eens geprobeerd hebt, maar misschien kun je eens met hem alleen afspreken en dan samen met Sandrax heel rustig met de desbetreffende opa praten. Uit dan je gevoelens zonder hem al te veel te verwijten, leg uit dat je het gesprek wilt omdat je het zowel hem als Selene gunt dat ze leuk contact kunnen hebben zonder gebrul en waarom jij ingrijpt als het wél gebeurd. Regels zijn regels, laat hem inzien dat jullie geduld op is en dat de consequenties van weigeren mee te werken gevoeld zullen worden in het korten van de bezoekjes aan Selene. You teach people how to treat you.
Juistem.
pi_71598515
nou, ik zie het steeds somberder in hoor. ik heb niet het gevoel dat sangdrax er iets aan zal doen en het afdwingen zie ik niet zitten. soms heb ik het gevoel dat die het wel lekker makkelijk vindt zo.

ik voelde me gewoon schuldig dat ik stiekem wel zoiets had van "net goed, luister dan ook eens een keer" toen selene zo tekeer ging. dit is zo toch niet de bedoeling! en iedereen maar roepen dat ik 'zo gemeen doe'. ah well; schoonma en schoonzus zijn bijgedraaid dus inmiddels, 2 down, 1 to go.
  Moderator dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:07:36 #114
249559 crew  Lavenderr
pi_71598601
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:04 schreef simmu het volgende:
nou, ik zie het steeds somberder in hoor. ik heb niet het gevoel dat sangdrax er iets aan zal doen en het afdwingen zie ik niet zitten. soms heb ik het gevoel dat die het wel lekker makkelijk vindt zo.

ik voelde me gewoon schuldig dat ik stiekem wel zoiets had van "net goed, luister dan ook eens een keer" toen selene zo tekeer ging. dit is zo toch niet de bedoeling! en iedereen maar roepen dat ik 'zo gemeen doe'. ah well; schoonma en schoonzus zijn bijgedraaid dus inmiddels, 2 down, 1 to go.
Die '1 to go' zal het moeilijkste worden vrees ik.

Even wat anders, wat een aparte naam heeft je man, die heb ik nog nooit eerder gehoord.
pi_71598777
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Even wat anders, wat een aparte naam heeft je man, die heb ik nog nooit eerder gehoord.
is zijn naam van hier hoor
ik doe niet aan echte namen op inet overigens volgt hij dit topic ook. hij is er iig van op de hoogte!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:45:45 #116
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_71599656
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Lavenderr is ook apart, met die dubbele rr. Die heb ik ook nog nooit gehoord.

Ik pak mijn brommer en ik ga.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:01:49 #117
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_71600017
Is gewoon weinig afspreken en je ter plekke niet zo druk maken over dit soort futiliteiten niet een idee?
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:03:47 #118
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_71600075
Tijd voor een centraal topic voor schoonfamilies? Tis ook altijd wat met die mensen!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_71600129
Het lijkt iets beter te gaan in de loop van het topic.

Volgens mij wil Simmu ook gewoon 'respect'.
Alleen jammer dat je dat symbolisch moet afdwingen.

Sommige dingen gaan al goed. Zoals van dat telefoonnummer. En de verjaardag

Oh ja, ik zou nog één dingetje doen. De familie wil graag het kind zien, en jullie willen ze ook graag toelaten. Prima. Maar gebruik dat. De volgende keer als er iets mis gaat met spelen, flesjes of wat dan ook, zijn ze een keer expliciet niet uitgenodigd.
Waarom niet? Omdat het vorige keer te druk was met twee mensen aan de box, ik heb gezegd dat ik dat niet wilde, en het toch gebeurde.

Wat jij doet is iedere keer nog één waarschuwing geven. En vervolgens op internet klagen dat ze over je heenlopen.
Heb gewoon het lef om te zeggen: Ik ben niet boos, en jullie zijn welkom. Maar deze keer niet. Om die en die reden. Protest? Gewoon negeren en niet om laten praten.

Als ze één keer niet mochten komen blijft dat veel beter en langer hangen dan dat eindeloze waarschuwen waar toch geen sanctie op volgt.
pi_71600160
quote:
Op maandag 2 februari 2009 13:26 schreef simmu het volgende:
ok, wat voorbeeldjes, in chronologische volgorde.

1) schoonma toen we net 2 dagen uit het ziekenhuis waren (selene was 5 dagen oud). die stond 's avonds om half 9 aan de deur met de mededling: "ja, ik herken dit gedrag niet van mezelf, ik weet dat jullie zo laat geen bezoek meer willen, maar de andere opa's en oma's hebben haar allemaal al veel vaker gezien".

wij weer rustig uitgelegd dat het best een zware bevalling is gweest (20 uur, foetale nood, vacuumpomp, 3 dagen ziekenhuis etc...) en dat we in het vervolg niet meer open doen. we konden onze telefoons overigens niet gebruiken, want ze belden alledrie 3 maal daags, ook tijdens de rusttijden die we aangaven. aanspreken leverde het volgende antwoord op: "nou, dat vind ik niet!"

2) schoonma en schoonzus toen selene 4 weken oud was. selene lag in de box. die twee er allebei naast, allebei met in elke hand een speeltje erg druk te doen. ik zei" he toe, 1 speeltje is genoeg, dit is zo veel te druk." waarop ik als antwoord kreeg: "nee hoor" en ze gingen gewoon door. toen heb ik de speeltjes afgepakt, en erna de box maar leeggemaakt. toen we ze erop aansproken hielden ze wederom vol dat het niet te druk was.

3) onze verhuizing. uiteraard is het dan volstrekt logisch om *tijdens* de verhuizing (dus de fysieke echte verhuizing, als je met spullen aan het sjouwen bent enzo) per persoon, elk allemaal 3 maal daags te bellen "hoe het met jullie gaat"

3) onze laatste poging om dingen dan een beetje eerlijk te doen: mijn ouders kwamen langs (die zijn overigens verder nog heul niet geweest). enfin: die boden aan om van de twee dagen dat ze er waren een dagje op te passen zodat wij ffies naar de sauna konden. dus ik bood hun aan om dan ook te komen. nou, waar ik het lef niet vandaan haalde, en het was toch onbeschoft om mensen uit te nodigen en dan zelf weg te gaan. die kwam 2 weken erna ook weer terug, want terwijl we nog dozen aan het uitpakken waren kreeg ik van schoonzus te horen dat ze langs wilde komen. en toen ik zei:" best, maar dan help je maar mee met klussen". nou, hoe onbeschoft zijn wij toch wel niet....

4) kerst. nog zo'n leuke. ik had geloof ik al verteld dat die lui elkaar ook niet uit kunnen staan. dus wilden ze dat we voor elk apart kerst vierden. toen we dat niet wilden ruzie. we dwongen het af, toen stond er een week voor kerst eentje aan de deur: "ja, we waren toevallig in de buurt". 200 fucking kilometer ver? right!

ff snel wat voorbeeldjes.....
oh: en die van zaterdag: ik bedoel dus letterlijk dat ik weggeduwd werd he! niet in houding ofzo, nee gewoon dat ik selene in de box legde en vervolgens letterlijk weggeduwd werd.
Mwoh, vind het wel meevallen. Gewoon een klassiek geval machtsstrijd en ergernissen opsparen en allebei wat anders vinden. Het echte probleem is dat jullie je grenzen toch niet goed genoeg aangeven. En bij sommige mensen helpt dat niet nee. Dat gezeik met dopen, besnijden en/of vernoemen is volgens mij in elke familie een probleem.

Ik vind die duw bij de box nog het ergste.

Stap uit die machtsstrijd. Negeer wat je niet wilt horen of doen en leef je eigen leven.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_71600374
Het spijt me zeer, maar wat zijn jullie twee slappe zakken zeg.
Ik heb heel erg veel geluk met de ouders van mijn vriend, omdat ze geweldig zijn en mij ook aardig vinden, maar de moeder van mijn ex was ook een terreur. Ik kwam daar dus ook bijna nooit.

Echt, stel gewoon je grenzen en stop met waarschuwen. Jullie zijn echt twee slappelingen. Als mijn ouders dit me zouden flikken, zou ik ze ook de deur wijzen. Kom op zeg.
pi_72020119
positieve dingen doe ik lekker ook een update van

ik had al laten vallen dat na de initiele gekte schoonmama bijdraaide. ze was vandaag hier en het was gewoon leuk & gezellig. dat was de vorige keer ook zo (had ik geloof ik ook al gezegd) maar ik vind het gewoon ook de moeite van vermelden waard!

ze is een beetje bezorgd dat ik niet vereenzaam zo hier, maar naar de dag vorderde had ze steeds meer zoiets van "oh, wat hebben jullie het lekker, geniet er maar fijn van! trek je niks aan van een ander!". ze vond dat ze een hele fijne dag gehad heeft. sangdrax was niet thuis, want zijn vrije dagen zijn op (maar de PhD is af!).

wbt schoonpapa: we hebben van hem en schoonzusje saunabonnen gehad voor onze verjaardag. uiteraard samen te gebruiken, dus oppas hoort er ook bij. met de verjaardag ging het niet zo goed (gekrijs van selene omdat schoonpapa weigert om haar rustig te laten wennen aan het idee bezoek). sangdrax en ik willen duidelijkheid & schoonpapa een goede kans gunnen. wmb (en dit heb ik naar sangdrax toe gecommuniceerd) is dat een laatste kans, waarbij hij ruim hulp krijgt. kijk, selene geeft dingen zelf aan. onze (en ieders behalve schoonpapa!) ervaring is dat zij echt niet moeilijk is met vreemden. voor de zekerheid hebben we zaterdag as nog mensen op bezoek. als mensen naar ons luisteren, naar wat wij aangeven (joh, laat haar even kijken voordat je op 1 cm afstand papier gaat scheuren bijvoorbeeld) dan gaat het gewoon prima en leuk voor alle partijen. als ze dat niet doen levert problemen van selene. en die is inmiddels groot genoeg om dat kenbaar te maken op deze manier heeft selene ruim de tijd om te wennen (eerste dag is schoonpapa gewoon hier, tweede dag past hij op als het goed gaat)
  woensdag 19 augustus 2009 @ 21:09:44 #123
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_72020923
Krijg persoonlijk een beetje het gevoel dat je de boel wel een beetje overdrijft.
Er zullen wel een beetje 2 schuldigen zijn in dit verhaal (en je man zit er mooi tussenin).

En je blijft maar de naam van je kind noemen, rete irritant...maar goed

En dat wennen aan bezoek? Jezus heeft je dochter je dat verteld ofzo? Klinkt als een gevalletje 'overdreven voorzichtig mee omgaan'.

En wat betreft mensen die roepen 'dan verbreek je het contact toch gewoon helemaal' etc etc. Hoe kun je nou op afstand mensen zulke ingrijpende beslissingen aanpraten.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 21:10:28 #124
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_72020958
Goed van je, dat je ondanks alles toch nog bereid bent te kijken hoe het straks gaat nu er wat meer partijen jullie aanwijzingen en regels respecteren en er sprake is van vertrouwd en leuk contact.
Cat_Tank is strong
pi_72021968
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:43 schreef simmu het volgende:
positieve dingen doe ik lekker ook een update van

ik had al laten vallen dat na de initiele gekte schoonmama bijdraaide. ze was vandaag hier en het was gewoon leuk & gezellig. dat was de vorige keer ook zo (had ik geloof ik ook al gezegd) maar ik vind het gewoon ook de moeite van vermelden waard!

ze is een beetje bezorgd dat ik niet vereenzaam zo hier, maar naar de dag vorderde had ze steeds meer zoiets van "oh, wat hebben jullie het lekker, geniet er maar fijn van! trek je niks aan van een ander!". ze vond dat ze een hele fijne dag gehad heeft. sangdrax was niet thuis, want zijn vrije dagen zijn op (maar de PhD is af!).

wbt schoonpapa: we hebben van hem en schoonzusje saunabonnen gehad voor onze verjaardag. uiteraard samen te gebruiken, dus oppas hoort er ook bij. met de verjaardag ging het niet zo goed (gekrijs van selene omdat schoonpapa weigert om haar rustig te laten wennen aan het idee bezoek). sangdrax en ik willen duidelijkheid & schoonpapa een goede kans gunnen. wmb (en dit heb ik naar sangdrax toe gecommuniceerd) is dat een laatste kans, waarbij hij ruim hulp krijgt. kijk, selene geeft dingen zelf aan. onze (en ieders behalve schoonpapa!) ervaring is dat zij echt niet moeilijk is met vreemden. voor de zekerheid hebben we zaterdag as nog mensen op bezoek. als mensen naar ons luisteren, naar wat wij aangeven (joh, laat haar even kijken voordat je op 1 cm afstand papier gaat scheuren bijvoorbeeld) dan gaat het gewoon prima en leuk voor alle partijen. als ze dat niet doen levert problemen van selene. en die is inmiddels groot genoeg om dat kenbaar te maken op deze manier heeft selene ruim de tijd om te wennen (eerste dag is schoonpapa gewoon hier, tweede dag past hij op als het goed gaat)
Fijn dat het beter gaat met de schoonfamilie
pi_72023281
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:43 schreef simmu het volgende:
... met de verjaardag ging het niet zo goed (gekrijs van selene omdat schoonpapa weigert om haar rustig te laten wennen aan het idee bezoek).
Je bent wel een beetje ... gefocussed.
Er is maar één manier, en dat is jouw manier.
Als iemand het op een andere manier doet, is dat FOUT. En als het familie is, dan wil je nog wel eens over je hart strijken en ze geduld geven totdat ze veranderen.

Ik heb ook een kleintje. (nu denk je waarschijnlijk al: Nou dat moet jij lekker zelf weten, maar ik...)
Als anderen te druk met haar zijn breek ik dat natuurlijk af.
Maar tegelijk is huilen op dit moment haar enige vorm van communicatie.
Het kan betekenen dat ze honger heeft, of te druk is, maar het kan ook betekenen 'ik zie mijn beer niet'.
Het is dus niet persé fout als ze huilt.
Het klinkt hier alsof een huilend kind direct een fout van het bezoek is, en het bezoek dus meteen bijgestuurd en opgevoed moet worden.
Ik zoek het niet op, maar ik denk: Het kind wordt niet groot zonder dat het ooit gehuild heeft.
pi_72023555
mgerben, ik dacht eerlijk gezegd een tijd lang wat je zegt, maar bij 'ander' bezoek speelt het probleem niet. eiglijk kan ze gewoon prima tegen bezoek, heb ik getest
pi_72070091
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:14 schreef mgerben het volgende:

[..]

Ik heb ook een kleintje. (nu denk je waarschijnlijk al: Nou dat moet jij lekker zelf weten, maar ik...)
Als anderen te druk met haar zijn breek ik dat natuurlijk af.
Maar tegelijk is huilen op dit moment haar enige vorm van communicatie.
Het kan betekenen dat ze honger heeft, of te druk is, maar het kan ook betekenen 'ik zie mijn beer niet'.
Het is dus niet persé fout als ze huilt.
Het klinkt hier alsof een huilend kind direct een fout van het bezoek is, en het bezoek dus meteen bijgestuurd en opgevoed moet worden.
Ik zoek het niet op, maar ik denk: Het kind wordt niet groot zonder dat het ooit gehuild heeft.
maar wat doe je als mensen het niet toestaan dat je de boel afkapt omdat het te gek wordt? hier was het dus zo dat selene helemaal over de rooie aan het krijsen was (wat voor haar echt geen standaardgedrag is!) waarop ik haar pakte en even naar de gang liep om wat te kalmeren zonder mensen, waarop schoonpa ons gewoon achterna kwam en bezig bleef (en na 4 x vragen mijnerzijds oftie svp even wat ruimte wil geven werd hij idd afgesnauwd). de man dreef ons in de hoek bij de voordeur. sorrie, maar dat is toch niet normaal?

nog buiten het idee dat ik al zolang selene geboren is mensen verzoek haar eerst even rustig zelf te laten kijken. ze komt zelf wel hoor. het kind is zo nieuwsgierig als een jong katje
pi_72072732
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 13:56 schreef simmu het volgende:

[..]

maar wat doe je als mensen het niet toestaan dat je de boel afkapt omdat het te gek wordt? hier was het dus zo dat selene helemaal over de rooie aan het krijsen was (wat voor haar echt geen standaardgedrag is!) waarop ik haar pakte en even naar de gang liep om wat te kalmeren zonder mensen, waarop schoonpa ons gewoon achterna kwam en bezig bleef (en na 4 x vragen mijnerzijds oftie svp even wat ruimte wil geven werd hij idd afgesnauwd). de man dreef ons in de hoek bij de voordeur. sorrie, maar dat is toch niet normaal?

nog buiten het idee dat ik al zolang selene geboren is mensen verzoek haar eerst even rustig zelf te laten kijken. ze komt zelf wel hoor. het kind is zo nieuwsgierig als een jong katje
Heel simpel, het kind bij je nemen en zeggen dat ze nu even niet in de buurt moeten komen Als iemand achter je aanloopt bedoelt hij dat vast goed, hij wil natuurlijk dat kind gerust stellen, maar als dat dan even niet uitkomt leg je hem dat vriendelijk uit.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_72073415
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:35 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Heel simpel, het kind bij je nemen en zeggen dat ze nu even niet in de buurt moeten komen Als iemand achter je aanloopt bedoelt hij dat vast goed, hij wil natuurlijk dat kind gerust stellen, maar als dat dan even niet uitkomt leg je hem dat vriendelijk uit.
ja duh. dat is exact wat ik deed/probeerde en dat haalde geen zak uit.
pi_72095662
nou. ik wil even voor de duidelijkheid kwijt dat selene normaal gezien echt geen moeite heeft met 'vreemde' mensen. mensen die zij niet kent. na alles wat hier gezegd werd was ik vandaag extra oplettend. vandaag kwam ons saunamaatje eten met zijn vriendin de potentiele oppas ging allemaal prima!

we zijn trouwens ook wel op meets geweest, ik ga sowieso elke dag de deur uit met haar en we gaan soms (op tijden dat ze nog niet hard gezopen hebben ) langs de buren

it ain't us, it's them!
pi_72106777
Weet je, je komt een beetje overspannen over, je trekt het je allemaal enorm aan. Hoe vaak heb je in dit topic wel niet vertelt over dat je schoonvader enthiousast naar de box toeliep en je daarbij omver liep. Uiteindelijk heb je het zelfs zover opgeblazen dat je over een gekneusde enkel begint te praten.

Ook de andere maatregelen komen totaal gestoord op mij over, van ze vandaan verhuizen, een andere telefoon nemen.

Je laat het nu escaleren totdat uiteindelijk het punt bereikt is dat je alle contact met ze gaat verbreken, en dat kun je dan beter meteen doen want dit levert alleen maar frustratie op en heeft maar één mogelijk resultaat.

Maar wat eigenlijk het beste zou zijn is duidelijke grenzen stellen en verder zo normaal mogelijk met deze mensen omgaan.

Als ze bellen sta ze dan vriendelijk te woord, zegt dat sangdrax er niet is en dat je door zult geven dat zijn vader gebeld heeft. Als ze nog een keer bellen zeg dan dat sangdrax er nog steeds niet is, en dat je door zult geven dat zijn vader gebeld heeft, en dat ze niet meer hoeven te bellen omdat je dat echt gaat doen. Neem daarna niet meer op. (doe je telefoon niet uit) Als ze later vragen waarom je niet meer opnam zeg dan dat je al gezegd had dat ze niet meer hoefden te bellen omdat je het door zou geven. Als ze een verborgen nummer hebben neem dan gewoon niet op. Als ze dan later vragen waarom je niet opnam, zeg dan dat je geen verborgen nummers opneemt, dus dat hij dat uit moet zetten als hij jou belt.

Als ze bellen en niet willen ophangen ga dan niet 4 en een half uur aan de telefoon zitten maar zeg na 5 minuten "Ik heb trouwens niet zoveel tijd om te bellen, ik moet nog even boodschappen doen" en na 15 minuten "Sorry maar ik moet nu echt weg, ik moet nog boodschappen doen". Praten ze door zonder daar op in te gaan? Doei zeggen en ophangen. Vragen ze later waarom je opeens ophing zeg dan "Ik had al een paar keer gezegd dat ik echt weg moest, maar je bleef maar doorpraten".

Als ze in jouw huis onaangepast gedrag vertonen is het moeilijk ze te corrigeren omdat ze zich niet laten corrigeren en je ze moeilijk het huis uit kunt zetten. Nodig ze dan een tijdje niet meer thuis uit en weiger onaangekondigt bezoek (d.m.v. een smoes: ik wist niet dat jullie zouden komen, ik ben nu druk met ...). Ga in plaats daarvan naar hen toe. (zeg geen 'nee' maar 'wij komen wel bij jullie') Dan kun je altijd zelf weggaan als je grenzen niet respecteren. Probeer ze na een maand weer thuis uit te nodigen.

En het belangrijkste: wordt verder niet boos op ze, doe alsof het jou niets doet, blijf er niet over malen, wees consequent, en zit er daarna niet meer over te piekeren. Je maakt jezelf zo helemaal gek.

En je blijft maar de naam van je kind noemen, rete irritant...maar goed

[ Bericht 0% gewijzigd door EnderOnline op 24-08-2009 11:03:32 ]
deze account is gehacked door GreyHatHacks
pi_72107696
@EnderOnline: de telefoontactiek die je nu noemt hadden we al geprobeerd. een jaar of wat. dat werkt niet.

en joh; dat ik de (niet volledige) naam van mijn dochter hier op inet (en alles wat op inet staat is waar ) noem, waarom zou jij je daar druk om maken? in dezelfde post waarin je zegt dat ik me niet druk moet maken? oh, ironie
pi_72108383
Je zegt dat je dat al een jaar of wat doet maar in je andere postjes klaag je dat je 4.5 uur met ze moet bellen, dat je je telefoon moet uitzetten omdat ze de hele tijd bellen, dat je keer op keer de telefoon opneemt en zegt dat je te druk bent om te bellen enz. Terwijl dat met die 'telefoontactiek' gewoon niet kan gebeuren.

En hoe kan het nou 'niet werken' het enige dat je hoeft te doen is soms ophangen en soms niet opnemen, dat heb je zelf in de hand en daarmee vallen iig de vele / lange gesprekken weg. Enige 'irritante' dat dan nog overblijft is dat je elke keer het gesprek moet wegklikken als ze bellen. Maar dat is wel overkomelijk, en als je dat consequent doet dan houdt het snel genoeg op.
deze account is gehacked door GreyHatHacks
pi_75872247
en geweldig. hier nu al bij voorbaat een verziekte kerst. wellicht dat het er toch nog wel van komt dat we mensen er uit zetten. sangdrax is er nu iig boos genoeg voor.

geruzie om wie welk kadootje mag geven aan selene (nee, we hoeven geen 3 sleetjes, nog buiten het feit dat het arme kind doodsbang is van sneeuw). mailtjes waarin letterlijk geklaagd wordt dat de ouders van de vrouw nu eenmaal voorgaan en dat hij (de ouder van de man) dat niet leuk vind. weet je, dergelijke mailtjes doen mijn nekharen overeind staan. nog buiten het idee dat ik mijn familie fucking minder zie dan mijn man's familie. in het mailtje ook boos zijn omdat we het niet goed vinden dat er (ondanks haar angst voor sneeuw) toch gesleed wordt omdat schoonpapa dat nu eenmaal leuk vind.

dit alles nog voor de kerst zelf.

ik heb hier noch de tijd, noch de energie voor. dat die krengen optiefen. selene is niet hun privespeelgoed. en dan heb ik het nog niet gehad over de telefoonterreur mbt ***de heilige promotie*** van sangdrax, die echt vreselijk onder druk gezet wordt om maar te doen wat zij willen. tot en met ronduit leugens aan toe (ja, want je moet een uitgebreid diner geven en alle commissieleden dan uitnodigen). we moeten 3 dagen komen (like, ben jij fucking gek geworden?? 3 dagen 200 km ver weg terwijl ik op dat moment serieus al kan bevallen?) en nee, ik blijf niet 3 dagen hier alleen, terwijl selene die 3 dagen wel meegaat (schoonmoeders zegt dat haar vriendinnen vast wel op willen passen. wederom: fuck of.....)

enfin; ik ben weer de kwaaie peer hier omdat ik weiger 'leuk' mee te werken. en weet je wat. ik vind het echt vreselijk dat het zo moet. maar we naderen echt het punt dat ik tegen sangdrax zeg: hun eruit of ik vertrek. ik heb het te druk voor deze onzin. ik zie weinig andere opties meer, want luisteren doen die krengen niet en ze negeren is onmogelijk.
  maandag 21 december 2009 @ 12:08:37 #136
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_75873622
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:36 schreef simmu het volgende:
en geweldig. hier nu al bij voorbaat een verziekte kerst. wellicht dat het er toch nog wel van komt dat we mensen er uit zetten. sangdrax is er nu iig boos genoeg voor.

geruzie om wie welk kadootje mag geven aan selene (nee, we hoeven geen 3 sleetjes, nog buiten het feit dat het arme kind doodsbang is van sneeuw). mailtjes waarin letterlijk geklaagd wordt dat de ouders van de vrouw nu eenmaal voorgaan en dat hij (de ouder van de man) dat niet leuk vind. weet je, dergelijke mailtjes doen mijn nekharen overeind staan. nog buiten het idee dat ik mijn familie fucking minder zie dan mijn man's familie. in het mailtje ook boos zijn omdat we het niet goed vinden dat er (ondanks haar angst voor sneeuw) toch gesleed wordt omdat schoonpapa dat nu eenmaal leuk vind.

ik heb hier noch de tijd, noch de energie voor. dat die krengen optiefen. selene is niet hun privespeelgoed. en dan heb ik het nog niet gehad over de telefoonterreur mbt ***de heilige promotie*** van sangdrax, die echt vreselijk onder druk gezet wordt om maar te doen wat zij willen. tot en met ronduit leugens aan toe (ja, want je moet een uitgebreid diner geven en alle commissieleden dan uitnodigen). we moeten 3 dagen komen (like, ben jij fucking gek geworden?? 3 dagen 200 km ver weg terwijl ik op dat moment serieus al kan bevallen?) en nee, ik blijf niet 3 dagen hier alleen, terwijl selene die 3 dagen wel meegaat (schoonmoeders zegt dat haar vriendinnen vast wel op willen passen. wederom: fuck of.....)

enfin; ik ben weer de kwaaie peer hier omdat ik weiger 'leuk' mee te werken. en weet je wat. ik vind het echt vreselijk dat het zo moet. maar we naderen echt het punt dat ik tegen sangdrax zeg: hun eruit of ik vertrek. ik heb het te druk voor deze onzin. ik zie weinig andere opties meer, want luisteren doen die krengen niet en ze negeren is onmogelijk.
Ik snap 't niet je bent zwanger, er is een promotie, jij bevalt bijna en wilt daarom geen etentje geven bij die familie thuis en je ook niet je kind en je vriend alleen wil laten gaan? Sorry, ik vind het niet allemaal even duidelijk. Waarschijnlijk is dit een rantpost, kun je misschien dingen duidelijker uitleggen?
Cat_Tank is strong
pi_75873862
Hoezo geen 3 sleetjes, dan kan selene een keuze maken en de 2ling die je dadelijk gaat krijgen heeft er dan ook al vast elk 1

Maak je niet zo druk laat ze het zelf oplossen.
pi_75873877
Dubbel
  maandag 21 december 2009 @ 12:22:09 #139
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_75874179
quote:
Op maandag 2 februari 2009 14:19 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Half 9 is toch niet zo laat? Maar afijn, het lijkt mij heel normaal dat opa en oma de kleindochter willen zien. Neem ook aan dat ze niet langer dan een uurtje zijn gebleven?

Mijn ouders hebben het precies zo gedaan en wij vonden het heel fijn dat ze zo'n lange afstand (ook meer dan 200 km) hadden gereden om even het kleinkind te zien, ook al was het maar een uurtje.
[..]

Ik vind dit maar een vreemde reactie. Opa en oma mogen niet bellen en je doet niet voor ze open als ze 200 km hebben gereden? Hoe kan je nu zo met je schoonouders omgaan?
[..]

Je maakt je veel te druk, laat je schoonoudes toch genieten van het kleinkind en maak je minder zorgen. Je zoon/dochter kan heus wel tegen wat extra indrukken voor de duur van het bezoek. En dan haal je daarna het speelgoed toch weg als je dat liever hebt?
[..]

Veel mensen zouden het juist fijn vinden als mensen zo met ze meeleven. Kennelijk is het voor jullie een probleem om even te vertellen hoe het gaat?
[..]

Oog om oog, tand om tand is het bij jullie. De reactie naar de schoonzus vind ik gewoon kinderachtig. Met je schoonouders had je beter kunnen overleggen. Ze vinden het vast geen probleem als je het anders had gevraagd. Maar durf je het wel aan dat je schoonouders uberhaupt oppassen?

Maar om een lang verhaal kort te maken, ik zie het probleem niet en je zal een stuk prettiger met ze kunnen omgaan als je wat vertrouwen in ze hebt. Ze hebben jouw partner toch ook prima opgevoed?

Natuurlijk hoef je het niet eens te zijn met mij, maar ik vind het vreemd dat je dit probleemgedrag noemt.
Dit dus.
Je schoonfamilie is blijkbaar een stuk drukker dan je gewend bent, okee, maar om hier nou allemaal zo'n enorm familie-bedreigend probleem van te maken...
Ik mis hier elke vorm van incasseringsvermogen - elk dingetje dat je niet aanstaat is gelijk een halszaak.
zzz
  maandag 21 december 2009 @ 12:42:47 #140
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75875009
Simmu, ik denk inmiddels nu ik dit alles zo lees dat jij degene bent die problemen veroorzaakt. Je maakt overal zo'n drama van, terwijl je het ook langs je af kon laten glijden. Het lijkt er erg op dat je jezelf erg druk maakt terwijl er niet heel veel aan de hand is.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_75875059
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:36 schreef simmu het volgende:

Meisje, is Sandrax in voor een leuk reisje naar het buitenland met kerst? If so, gaan. Gewoon in de auto stappen en een tering end gaan rijden met z'n 3'en.

De schoonfamilie enkel inlichten over het feit dat jullie er niet zijn met de kerst, niet waar jullie wel zijn.

Ben je van alle gezeik af.
  maandag 21 december 2009 @ 12:45:06 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75875104
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:44 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Meisje, is Sandrax in voor een leuk reisje naar het buitenland met kerst? If so, gaan. Gewoon in de auto stappen en een tering end gaan rijden met z'n 3'en.

De schoonfamilie enkel inlichten over het feit dat jullie er niet zijn met de kerst, niet waar jullie wel zijn.

Ben je van alle gezeik af.
Ze is hoogzwanger.
The love you take is equal to the love you make.
pi_75875160
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ze is hoogzwanger.
Alweer , damn...

Blijkbaar iets gemist... Soz...
pi_75875219
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:08 schreef Cat_Tank het volgende:

[..]

Ik snap 't niet je bent zwanger, er is een promotie, jij bevalt bijna en wilt daarom geen etentje geven bij die familie thuis en je ook niet je kind en je vriend alleen wil laten gaan? Sorry, ik vind het niet allemaal even duidelijk. Waarschijnlijk is dit een rantpost, kun je misschien dingen duidelijker uitleggen?
probleem 1:
schoonfamilie is jaloers op mijn familie. ze denken dat mijn familie veel vaker komt, wat niet eens zo is. piepen daar geregeld over. altijd gezever over wie welke kadootjes geeft (en we kunnen aangeven wat we willen, ze hebben er schijt aan. als ik zeg; geen duplo want ze heeft al een speelgoeddoos vol negeren die krengen dat gewoon). er worden zelfs dingen gezegd als "tsja, de familie van de moeder komt eerst, maar dat vind ik niet leuk en niet eerlijk". ik vind dat een walgelijke kutopmerking waar ik erg boos over ben. kan aan mij liggen hoor, maar dat soort dingen zeg je toch niet....

probleem 2:
kerst. schoonpa kan totaal niet overweg met selene. krijsparttijen alom. (ps; kan je navragen, is niet selene's normale gedrag rond bezoek. dit ligt echt bij schoonpa die direct op dat kind afstormt en haar nog geen seconde geeft om ff te kijken). elke suggestie die wij doen om dat te verbeteren wordt genegeerd, wel wordt er constant door schoonpa geklaagd dat selene niet met hem wil spelen. nu heeft die man het in zn hoofd gehaald dattie wil sleeen met selene. selene is echt heel bang van sneeuw (het kind is nog geen anderhalf he!) dus dat mag niet van ons. nu istie boos.

probleem 3:
sangdrax is aan het promoveren. eind januari is dat af, middels een praatje + uitreiking. schoonfamilie is (terecht hoor) reuzetrots. maar ze gaan weer veel te ver. ik ben op dit moment zwanger van een tweeling (en loop dus ook best wel een hoog risico op een vroeggeboorte, moet vrij veel rust houden enzo. het vergt aardig wat van me fysiek. niks aan te doen). ik ben gewoon niet bereid om dan 3 dagen voor die uitreiking (wat totaal 4 uurtjes duurt....) uit te trekken terwijl uik dan het risico loop om 200 km verderop (te vroeg) te moeten bevallen. net zomin als dat ik bereid ben om selene 3 dagen uit te besteden aan (voor mij) totale vreemden.

maar goed; sangdrax en ik hebben het er net over gehad. hij is het gewoon met mij eens dat er te ver gegaan wordt. ook hij is het nu gewoon beu.
pi_75875250
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:14 schreef Basp1 het volgende:
Hoezo geen 3 sleetjes, dan kan selene een keuze maken en de 2ling die je dadelijk gaat krijgen heeft er dan ook al vast elk 1

Maak je niet zo druk laat ze het zelf oplossen.
we hebben heul geen ruyimte voor 3 sleetjes. da's een puur practisch verhaal, dus dan moet ik er twee wegflikkeren en zijn ze ook weer boos
pi_75875280
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ze is hoogzwanger.
neuh, niet hoogzwanger. zwanger met een ernstig verhoogd risico op veel complicaties, oa extreme vroeggeboorte
  maandag 21 december 2009 @ 12:50:39 #147
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75875301
Het wordt verdomme een keer tijd dat sangdrax ook vindt dat het te ver gaat!
pi_75875338
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:50 schreef Lienekien het volgende:
nja, ik heb gezegd dat ik het beu ben. kandie kiezen: die vent eruit of ik vertrek. zwanger en al.
  maandag 21 december 2009 @ 12:52:47 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75875388
Ik zou op hem kwaad worden. Waarom is het in al die tijd nog niet gelukt om in gezamenlijkheid de grens te trekken: dit zijn de regels, schoonfamilie, en anders kom je er niet meer in.
pi_75875592
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:52 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou op hem kwaad worden. Waarom is het in al die tijd nog niet gelukt om in gezamenlijkheid de grens te trekken: dit zijn de regels, schoonfamilie, en anders kom je er niet meer in.
ik ben ook kwaad op hem, maar ik heb ook begrip. tsja. als het allemaal makkelijk zou zijn zou
a) dit topic niet nodig zijn en
b) het om te beginnen geen probleem zijn

deel van het probleem is ook gewoon dat we graag een goede verstandhouding hebben met onze familie. het doet zeer en het steekt dat dat gewoon onmogelijk is blijkbaar.
pi_75875608
Als ik zo even dit topic globaal doorlees kom ik tot de conclusie dat niets wat jullie zeggen, enige indruk maakt.
Dan rest er nog maar één oplossing: alle contact verbreken.
Mocht je nog twijfelen, lees dan eerst dit boek: "Je bent niet met je schoonfamilie getrouwd (maar wat doe je als je er problemen mee hebt)" van Susan Forward.
Waarschijnlijk kom je na het lezen ervan toch ook tot de conclusie dat dat de beste oplossing is.

Ik wens je veel sterkte.
  maandag 21 december 2009 @ 13:04:04 #152
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75875787
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:57 schreef simmu het volgende:

[..]

ik ben ook kwaad op hem, maar ik heb ook begrip. tsja. als het allemaal makkelijk zou zijn zou
a) dit topic niet nodig zijn en
b) het om te beginnen geen probleem zijn

deel van het probleem is ook gewoon dat we graag een goede verstandhouding hebben met onze familie. het doet zeer en het steekt dat dat gewoon onmogelijk is blijkbaar.
Ik zeg niet dat het gemakkelijk is, maar er is in een jaar tijd niet veel veranderd. Kennelijk zijn jullie het blijven accepteren.
  maandag 21 december 2009 @ 13:04:20 #153
31101 _Led_
pi_75875794
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:50 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat de waarheid in het midden ligt - schoonfamilie is te druk/aanwezig, en TS ziet in elk miniem dingetje een probleem van epische proporties en mist elke vorm van relativering.
En Sangdrax staat er tussenin, kan moeilijk tegen zijn o-zo-zwangere-en-gevoelige-vrouwtje zeggen dat ze eens een beetje moet leren relativeren en incasseren, en kan moeilijk tegen zijn familie zeggen dat omdat zijn vrouw hypergevoelig is ze nooit meer langs mogen komen.
zzz
  maandag 21 december 2009 @ 13:06:41 #154
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75875878
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:04 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ik denk dat de waarheid in het midden ligt - schoonfamilie is te druk/aanwezig, en TS ziet in elk miniem dingetje een probleem van epische proporties en mist elke vorm van relativering.
En Sangdrax staat er tussenin, kan moeilijk tegen zijn o-zo-zwangere-en-gevoelige-vrouwtje zeggen dat ze eens een beetje moet leren relativeren en incasseren, en kan moeilijk tegen zijn familie zeggen dat omdat zijn vrouw hypergevoelig is ze nooit meer langs mogen komen.
Zou je ook zo smalend doen als het om je eigen 'o-zo-zwangere-en-gevoelige-vrouwtje' zou gaan?

Ik denk dat haar grootste probleem is dat zij en haar vriend niet duidelijk één lijn trekken.
  maandag 21 december 2009 @ 13:07:00 #155
30252 Soempie
Procreating
pi_75875896
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:42 schreef Maanvis het volgende:
Simmu, ik denk inmiddels nu ik dit alles zo lees dat jij degene bent die problemen veroorzaakt. Je maakt overal zo'n drama van, terwijl je het ook langs je af kon laten glijden. Het lijkt er erg op dat je jezelf erg druk maakt terwijl er niet heel veel aan de hand is.
Ik denk niet dat Simmu de problemen veroorzaakt, maar denk wel dat het gemakkelijker wordt als ze het wat meer van zich af kan laten glijden. Zowel de relatie met de schoonfamilie zal daardoor wat gemoedelijker worden, denk ik, en het levert minder stress op voor het gezin. Maar, dat is wel lastig, zeker als het al zo ver is gekomen.

Daarbij wordt selene wel erg in bescherming genomen heb ik het idee? Wat dat betreft lijkt me een wat meer ontspannen houding me ook niet verkeerd. Maar ik ken jullie natuurlijk niet, dus misschien zit ik er wel volledig naast.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_75875974
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:04 schreef _Led_ het volgende:

[..]

1) ik heb tot nu toe nooit gezegd dat ze nooit langs mogen komen. die komt nu pas omdat men weigert zich te voegen naar onze regels.

2) zou jij het fijn vinden als je te vroeg geboren kinderen 200 km verderop in een ziekenhuis liggen? je mag niet onbeperkt in het ziekenhuis bij je kinderen blijven he. je dient je te houden aan de daarvoor bestemde bezoekuren. ik wil dat risico graag beperken. dat noem ik geen gebrek aan relativering, dat noem ik risicomanagement.

en tsja. problemen zien. wat hun betreft is het simpel; ik dien me gewoon te voegen. zolang ik niet kwaad wordt blijft men volhouden. zo gaat dat nu al van begin af aan. pas wanneer ik boos wordt, wordt er geluisterd. en geen seconde eerder hoor.
  maandag 21 december 2009 @ 13:16:41 #157
31101 _Led_
pi_75876258
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zou je ook zo smalend doen als het om je eigen 'o-zo-zwangere-en-gevoelige-vrouwtje' zou gaan?
Nee, natuurlijk niet, dat is toch juist het probleem dat ik aanstip ?
Had het om iemand anders gegaan dan had Sangdrax dus waarschijnlijk wel zijn bek opengetrokken,
maar in dit geval zit ie tussen 2 vuren.
zzz
pi_75876280
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:07 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Simmu de problemen veroorzaakt, maar denk wel dat het gemakkelijker wordt als ze het wat meer van zich af kan laten glijden. Zowel de relatie met de schoonfamilie zal daardoor wat gemoedelijker worden, denk ik, en het levert minder stress op voor het gezin. Maar, dat is wel lastig, zeker als het al zo ver is gekomen.

Daarbij wordt selene wel erg in bescherming genomen heb ik het idee? Wat dat betreft lijkt me een wat meer ontspannen houding me ook niet verkeerd. Maar ik ken jullie natuurlijk niet, dus misschien zit ik er wel volledig naast.
selene wordt doorgaan niet zo in bescherming genomen hoor, doorgaans is dat niet nodig (en dat kan je echt navragen bij mensen die hier ook op fok komen ). die nemen we doorgaans gewoon mee naar dingen, en dan is het geen gekrijs. laat het kind een kwartiertje zelf kijken en ze hobbelt gewoon rond, wil bij mensen op schoot en spelen.

in het geval van schoonpa doe ik het idd wel. maar dat komt door dingen die in sangdrax zijn jeugd zijn gebeurd. daar ga ik echter dus niet te diep op in want dat is niet aan mij. laten we het erop houden dat bij de scheiding van schoonouders de kinderen er niet bepaald zonder kleerscheuren vanaf geklomen zijn....
  maandag 21 december 2009 @ 13:19:18 #159
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75876378
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:16 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet, dat is toch juist het probleem dat ik aanstip ?
Had het om iemand anders gegaan dan had Sangdrax dus waarschijnlijk wel zijn bek opengetrokken,
maar in dit geval zit ie tussen 2 vuren.
Da's het hele punt: hij zit niet tussen twee vuren, hij zou niet én zijn vriendin én zijn (schoon)familie te vriend moeten willen houden. Hij zou 'gewoon' aan haar kant moeten staan en moeten ophouden met willen schipperen. Het is een keuze!
  maandag 21 december 2009 @ 13:20:05 #160
31101 _Led_
pi_75876408
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:09 schreef simmu het volgende:

[..]

1) ik heb tot nu toe nooit gezegd dat ze nooit langs mogen komen. die komt nu pas omdat men weigert zich te voegen naar onze regels.
Nou ja, dat dat er aan zat te komen leek mij al duidelijk vanaf de OP.
quote:
2) zou jij het fijn vinden als je te vroeg geboren kinderen 200 km verderop in een ziekenhuis liggen? je mag niet onbeperkt in het ziekenhuis bij je kinderen blijven he. je dient je te houden aan de daarvoor bestemde bezoekuren. ik wil dat risico graag beperken. dat noem ik geen gebrek aan relativering, dat noem ik risicomanagement.
Wat heeft dat ermee te maken ?
Ik baseer mijn post op de 1e pagina van dit topic, met jouw beschrijving van hun gedrag en jouw reacties.
Daarop ben ik vervolgens van mening dat jij elke vorm van relativering mist.
Je reacties op mensen hier in dit topic die niet direct zeggen dat jij o-zo-veel-gelijk-hebt bevestigen dat beeld alleen maar.
quote:
en tsja. problemen zien. wat hun betreft is het simpel; ik dien me gewoon te voegen. zolang ik niet kwaad wordt blijft men volhouden. zo gaat dat nu al van begin af aan. pas wanneer ik boos wordt, wordt er geluisterd. en geen seconde eerder hoor.
Ik heb het idee dat boos worden een redelijk standaard reactie van jou is zoals ik 't nu zie.
zzz
pi_75876441
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:07 schreef Soempie het volgende:

[..]

en dingen van me af laten glijden gaat ook niet. die had ik al geprobeerd. dan wordt ik namelijk gewoon genegeerd en doen ze dingen met selene die ik echt niet wil ('s avonds haar uit bed trekken omdat ze dat leuk vinden enzo, dat soort dingetjes.).

hoor eens. die mensen accepteren gewoon geen "nee, dat vind ik niet goed als je dat doet". dan is de keuze aan ons om hetzij akkoord te gaan by default, hetzij om boos te worden. want je kan 5 x rustig blijven en zeggen "nee, dat mag niet want <insert uitleg>" maar ze proberen dan gewoon om het toch te doen.
  maandag 21 december 2009 @ 13:22:13 #162
31101 _Led_
pi_75876530
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Da's het hele punt: hij zit niet tussen twee vuren, hij zou niet én zijn vriendin én zijn (schoon)familie te vriend moeten willen houden. Hij zou 'gewoon' aan haar kant moeten staan en moeten ophouden met willen schipperen. Het is een keuze!
Tuurlijk, als jouw partner een beetje onredelijk is zeg je dat je eigen ouders en broer/zus op moeten tiefen
Als zij nogal overgevoelig is en overal problemen van maakt, maar aan de andere kant is jouw familie iets te aanwezig - dan zit je tussen 2 vuren.
Beide kanten hebben in dat geval een beetje gelijk en een beetje ongelijk, je kunt moeilijk de ene kant compleet ongelijk geven enkel om de andere te plezieren.

En zeggen "het is een keuze" is onzin.
"Mja, mijn vriendin is nogal overgevoelig, daarom heb ik maar het complete contact met mijn familie verbroken. Stel je voor dat ik haar eens zou moeten zeggen een chill-pill te nemen !"...
zzz
pi_75876621
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:20 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Nou ja, dat dat er aan zat te komen leek mij al duidelijk vanaf de OP.
[..]

Wat heeft dat ermee te maken ?
Ik baseer mijn post op de 1e pagina van dit topic, met jouw beschrijving van hun gedrag en jouw reacties.
Daarop ben ik vervolgens van mening dat jij elke vorm van relativering mist.
Je reacties op mensen hier in dit topic die niet direct zeggen dat jij o-zo-veel-gelijk-hebt bevestigen dat beeld alleen maar.
[..]

Ik heb het idee dat boos worden een redelijk standaard reactie van jou is zoals ik 't nu zie.
ik dacht dat je reageerde op het laatste akkefietje. dit gedoe loopt al van voor selene's geboorte af he.

je hebt best gelijk dat ik inmiddels pisnijdig ben. klopt. praktisch voorbeeldje: hoe zou jij het waarderen als je uiteindelijk een groot slot op het traphekje moet zetten omdat mensen gewoon steeds naar boven stormen en op (slapende) selene's kamer staan en haar wakker maken (ook 's avonds laat hoor, geen probleem). ondanks dat je 4 weken lang tweemaal per week zegt dat je dat niet wil hebben? inmiddels heb ik idd een groot probleem met die houding ja.
  maandag 21 december 2009 @ 13:24:23 #164
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75876624
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:22 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Tuurlijk, als jouw partner een beetje onredelijk is zeg je dat je eigen ouders en broer/zus op moeten tiefen
Als zij nogal overgevoelig is en overal problemen van maakt, maar aan de andere kant is jouw familie iets te aanwezig - dan zit je tussen 2 vuren.

Beide kanten hebben in dat geval een beetje gelijk en een beetje ongelijk, je kunt moeilijk de ene kant compleet ongelijk geven enkel om de andere te plezieren.
Mijn partner staat wel nummer één.

Ik vind dat je wel erg chargeert met 'hypergevoelig, maakt overal problemen van' en bagatellliseert wat de (schoon)familie doet: 'iets te aanwezig'.
  maandag 21 december 2009 @ 13:26:04 #165
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75876711
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:22 schreef _Led_ het volgende:

[..]

En zeggen "het is een keuze" is onzin.
"Mja, mijn vriendin is nogal overgevoelig, daarom heb ik maar het complete contact met mijn familie verbroken. Stel je voor dat ik haar eens zou moeten zeggen een chill-pill te nemen !"...
Dat is helemaal jouw conclusie, dat ze 'nogal overgevoelig' is. En er is nog helemaal geen sprake van alle contact met familie verbreken.

Misschien moet je het topic eerst eens wat beter lezen. Het onredelijke gedrag van de (schoon)familie wordt nog steeds grotendeels maar geaccepteerd 'om de lieve vrede'.
  maandag 21 december 2009 @ 13:30:37 #166
31101 _Led_
pi_75876909
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Mijn partner staat wel nummer één.

Ik vind dat je wel erg chargeert met 'hypergevoelig, maakt overal problemen van' en bagatellliseert wat de (schoon)familie doet: 'iets te aanwezig'.
Hou er rekening mee dat je enkel haar kant van het verhaal hoort he.

En als ik dan dingen lees als :
quote:
1) schoonma toen we net 2 dagen uit het ziekenhuis waren (selene was 5 dagen oud). die stond 's avonds om half 9 aan de deur met de mededling: "ja, ik herken dit gedrag niet van mezelf, ik weet dat jullie zo laat geen bezoek meer willen, maar de andere opa's en oma's hebben haar allemaal al veel vaker gezien".
Mja, best een beetje begrijpelijk, grootouders willen het kind zien, en tjonge, half negen.
Dat ze er niet op zat te wachten kan gebeuren, maar om dat nou tot zo een drama te maken ?
"Nee sorry, het komt echt niet uit, kom morgen maar langs", klaar.
quote:
2) schoonma en schoonzus toen selene 4 weken oud was. selene lag in de box. die twee er allebei naast, allebei met in elke hand een speeltje erg druk te doen. ik zei" he toe, 1 speeltje is genoeg, dit is zo veel te druk." waarop ik als antwoord kreeg: "nee hoor" en ze gingen gewoon door. toen heb ik de speeltjes afgepakt, en erna de box maar leeggemaakt. toen we ze erop aansproken hielden ze wederom vol dat het niet te druk was.
Pffff, alsof een kind een trauma krijgt als er 2 - ja, je hoort het goed, TWEE speeltjes te zien zijn !
Ze zijn blij om het kind te zien, laat ze even, over 10 minuten zijn ze weg en kan het kind weer even bijkomen van die enorm TRAUMATISCHE ervaring.
quote:
3) onze verhuizing. uiteraard is het dan volstrekt logisch om *tijdens* de verhuizing (dus de fysieke echte verhuizing, als je met spullen aan het sjouwen bent enzo) per persoon, elk allemaal 3 maal daags te bellen "hoe het met jullie gaat"
Wat een DRAMA !!! Ze vragen hoe het GAAT !!! Hoe DURVEN ze !!!
quote:
terwijl we nog dozen aan het uitpakken waren kreeg ik van schoonzus te horen dat ze langs wilde komen. en toen ik zei:" best, maar dan help je maar mee met klussen". nou, hoe onbeschoft zijn wij toch wel niet....
Klinkt als een erg volwassen reactie van TS.

Het klinkt gewoon als TS echt overal een probleem van maakt en echt helemaal niks van zich af kan laten glijden, of nooit bij zichzelf kan denken "Ach, ze zijn over een half uurtje weer weg".

En natuurlijk staat je partner nummer 1, maar als ik zelf ook een beetje zou vinden dat mijn vrouw zich zou aanstellen zou ik echt niet zomaar even mijn familie permanent de deur uit trappen.
zzz
  maandag 21 december 2009 @ 13:34:12 #167
30252 Soempie
Procreating
pi_75877029
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Da's het hele punt: hij zit niet tussen twee vuren, hij zou niet én zijn vriendin én zijn (schoon)familie te vriend moeten willen houden. Hij zou 'gewoon' aan haar kant moeten staan en moeten ophouden met willen schipperen.
Misschien ziet hij in dat beide partijen zo hun inbreng hebben in de conflicten. Dan ga je schipperen.

Als hij het wel volledig eens is met simmu, dan denk ik dat het het best is dat hij het brengt naar de familie toe, zodat simmu buiten schot blijft. In dit geval dus over de promotie en de reis. Simmu, gaat hij dat ook doen? Wat zegt hij hiervan?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 21 december 2009 @ 13:34:22 #168
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75877035
Ja, en als je vrouw nou oprecht ontzettend last blijft houden van de stress die het terugkerende gedoe met de (schoon)familie oplevert, blijf je dan tegen haar zeggen dat ze zich niet zo moet aanstellen?
  maandag 21 december 2009 @ 13:37:12 #169
31101 _Led_
pi_75877131
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:34 schreef Lienekien het volgende:
Ja, en als je vrouw nou oprecht ontzettend last blijft houden van de stress die het terugkerende gedoe met de (schoon)familie oplevert, blijf je dan tegen haar zeggen dat ze zich niet zo moet aanstellen?
Nee, dat zeg je dus niet.
Bedankt voor het aantonen dat je dan tussen 2 vuren zit
zzz
  maandag 21 december 2009 @ 13:39:08 #170
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75877186
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:37 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Nee, dat zeg je dus niet.
Bedankt voor het aantonen dat je dan tussen 2 vuren zit
Nee, want dan is het dus geen aanstellerij. Ze heeft er oprecht last van. Ze doet het dus niet om moeilijk te doen, het is niet een kwestie van 'je ergens overheen zetten'. Zo zit ze dus kennelijk in elkaar, dat ze daar slecht mee om kan gaan.
  maandag 21 december 2009 @ 13:40:50 #171
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75877237
quote:
Als ze het wat meer van zich af liet glijden had ze er niet zoveel stress mee. Hoe kun je het eens zijn met je vrouw als ze van kleine problemen levensgrote drama's maakt? Moet je dan als man zeggen 'omdat je het zo voelt is het ook zo' of mag je als man nog een eigen mening erover vormen gebaseerd op de feiten?
Een gedicht over Maanvis
pi_75877268
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:30 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Hou er rekening mee dat je enkel haar kant van het verhaal hoort he.

En als ik dan dingen lees als :
[..]

Mja, best een beetje begrijpelijk, grootouders willen het kind zien, en tjonge, half negen.
Dat ze er niet op zat te wachten kan gebeuren, maar om dat nou tot zo een drama te maken ?
"Nee sorry, het komt echt niet uit, kom morgen maar langs", klaar.
[..]
daarom hadden we vooraf ook aangegeven wat de rusttijden waren. daar hield ze zich toen al eerder niet aan.
quote:
Pffff, alsof een kind een trauma krijgt als er 2 - ja, je hoort het goed, TWEE speeltjes te zien zijn !
Ze zijn blij om het kind te zien, laat ze even, over 10 minuten zijn ze weg en kan het kind weer even bijkomen van die enorm TRAUMATISCHE ervaring.
[..]
nee. niet traumatisch voor selene. wel voor mij, die met de nasleep van de bevalling zat (onstoken onderkant die aan gort was) en vervolgens 2 dagen met een overstuur kind zat. overigens ook bij deze keer: ik vroeg eerst 3 x of ze dat svp niet wilden doen. niet mijn keus dan als mensen daar dan fucking schijt aan hebben. en hier heb je het pijnpunt beet. ik kan redelijk zijn, ik kan kletsen, uitleggen, rustig nee blijven zeggen. maakt allemaal niet uit. ze gaan gewoon door met wat ze willen.
quote:
Wat een DRAMA !!! Ze vragen hoe het GAAT !!! Hoe DURVEN ze !!!
[..]
ik vind het eigenlijk idd best wel grof om op zo'n manier schijt te hebben aan de moeder van het kind waar je mee aan het klooien bent ja.
quote:
Klinkt als een erg volwassen reactie van TS.

Het klinkt gewoon als TS echt overal een probleem van maakt en echt helemaal niks van zich af kan laten glijden, of nooit bij zichzelf kan denken "Ach, ze zijn over een half uurtje weer weg".

En natuurlijk staat je partner nummer 1, maar als ik zelf ook een beetje zou vinden dat mijn vrouw zich zou aanstellen zou ik echt niet zomaar even mijn familie permanent de deur uit trappen.
ze zijn nooit over een half uurtje weg, ze blijven altijd de hele dag. mag ik vragen, heb jij kinderen? zou jij het goedvinden als mensen je kind om 11 uur 's avonds (als ze ligt te slapen) zomaar uit bed trekken? ook al heb je zelf gezegd. "nee, dan had je maar overdag moeten komen zoals wij aangaven!", wat je vooraf ook 3 x aangegeven hebt, waarbij je een heel weekend paraat hebt gezeten om ze te ontvangen? en dat ze dat dan waar je bij zit gewoon negeren en toch proberen te doen?
  maandag 21 december 2009 @ 13:42:41 #173
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_75877302
quote:
Het probleem ligt ergens in het midden. Misschien als TS een andere houding had er minder over de grenzen heen gewalst zou worden, en als de schoonfamilie wat meer zich konden terugtrekken na feedback over hun gedrag dit niet aan de hand zou zijn. Maar het is nu eenmaal zo ver gekomen, beiden partijen hebben daar hun aandeel in. Het heeft geen zin te kijken naar 'als je nou zo en zo had gedaan', je kan alleen nog maar kijken wat je in de toekomst kan doen, en wat je nog WIL doen.

Heeft TS al een keer geprobeerd schoonpapa uit te nodigen voor een kopje koffie, zonder vriend, en uit te spreken hoe ze zich voelt? En vraagt hoe pa zich voelt? En hoe ze dit kunnen oplossen door middel van nieuwe afspraken te maken?
Cat_Tank is strong
  maandag 21 december 2009 @ 13:43:24 #174
31101 _Led_
pi_75877325
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, want dan is het dus geen aanstellerij. Ze heeft er oprecht last van. Ze doet het dus niet om moeilijk te doen, het is niet een kwestie van 'je ergens overheen zetten'. Zo zit ze dus kennelijk in elkaar, dat ze daar slecht mee om kan gaan.
Dat ze er oprecht last van heeft wil niet zeggen dat het geen aanstellerij is
En je zegt hier dus precies hetzelfde als ik - dat het haar dus ontbreekt aan incasserings- en relativeringsvermogen.
zzz
  maandag 21 december 2009 @ 13:44:06 #175
30252 Soempie
Procreating
pi_75877354
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Daar kunnen ze toch aan werken? Natuurlijk moet hij ook afspraken maken met zijn familie, maar simmu zou ook aan haar gedrag iets kunnen doen. Bijvoorbeeld een kop thee gaan zetten in de keuken als schoonmoeder twee speeltjes bij de baby houdt. Het kan ook van twee kanten komen.

Sommige situaties die beschreven worden gaan ook te ver, zoals de baby uit bed trekken. Maar er worden ook dingen beschreven, waarbij meerdere mensen denken: maak je niet druk! Het is een probleem, omdat jij er -mede - een probleem van maakt.
  maandag 21 december 2009 @ 13:44:07 #176
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75877355
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als ze het wat meer van zich af liet glijden had ze er niet zoveel stress mee. Hoe kun je het eens zijn met je vrouw als ze van kleine problemen levensgrote drama's maakt? Moet je dan als man zeggen 'omdat je het zo voelt is het ook zo' of mag je als man nog een eigen mening erover vormen gebaseerd op de feiten?
Als ze het van zich af kon laten glijden dan dééd ze dat wel!

En volgens mij is haar vriend het ook met haar eens, maar durven ze nog steeds niet duidelijk hun grenzen te trekken. Lees dan de voorbeelden: hun kind wordt gewoon uit bed gehaald, ook al wordt gezegd door moeder dat ze dat niet wil. Dat vind ik nogal wat, om je als (schoon)familie zo ontzettend niks aan te trekken van de moeder van het kind.
pi_75877397
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:34 schreef Soempie het volgende:

[..]

Misschien ziet hij in dat beide partijen zo hun inbreng hebben in de conflicten. Dan ga je schipperen.

Als hij het wel volledig eens is met simmu, dan denk ik dat het het best is dat hij het brengt naar de familie toe, zodat simmu buiten schot blijft. In dit geval dus over de promotie en de reis. Simmu, gaat hij dat ook doen? Wat zegt hij hiervan?
oh, ik heb al tijden geen direct contact meer met mijn schoonfamilie hoor. ik doe mijn familie en hij de zijne. en wanneer ze op bezoek komen is het een kwestie van lief lachen en stug volhouden (rustig nee blijven zeggen wanneer ze iets via mij proberen). geloof me; bv over die promotie had sangdrax allang gezegd hoe we dingen gaan doen end aar waren ze het niet mee eens. dus probeerden ze het via mij.

en sorrie hoor. maar dat ik niet het risico wil lopen om in het westen te bevallen vind ik geen aanstellerij. ik ben zwanger van een tweeling en ik loop nu eenmaal dat risico. dus wil ik verre reizen beperken. vind ik niet onredelijk.
  maandag 21 december 2009 @ 13:45:31 #178
31101 _Led_
pi_75877418
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:41 schreef simmu het volgende:

[..]

daarom hadden we vooraf ook aangegeven wat de rusttijden waren. daar hield ze zich toen al eerder niet aan.
[..]

nee. niet traumatisch voor selene. wel voor mij, die met de nasleep van de bevalling zat (onstoken onderkant die aan gort was) en vervolgens 2 dagen met een overstuur kind zat. overigens ook bij deze keer: ik vroeg eerst 3 x of ze dat svp niet wilden doen. niet mijn keus dan als mensen daar dan fucking schijt aan hebben. en hier heb je het pijnpunt beet. ik kan redelijk zijn, ik kan kletsen, uitleggen, rustig nee blijven zeggen. maakt allemaal niet uit. ze gaan gewoon door met wat ze willen.
[..]

ik vind het eigenlijk idd best wel grof om op zo'n manier schijt te hebben aan de moeder van het kind waar je mee aan het klooien bent ja.
[..]

ze zijn nooit over een half uurtje weg, ze blijven altijd de hele dag. mag ik vragen, heb jij kinderen? zou jij het goedvinden als mensen je kind om 11 uur 's avonds (als ze ligt te slapen) zomaar uit bed trekken? ook al heb je zelf gezegd. "nee, dan had je maar overdag moeten komen zoals wij aangaven!", wat je vooraf ook 3 x aangegeven hebt, waarbij je een heel weekend paraat hebt gezeten om ze te ontvangen? en dat ze dat dan waar je bij zit gewoon negeren en toch proberen te doen?
Elke nieuwe post bevestigt voor mij het idee dat je ehm.... nogal 'overgevoelig' bent, eerlijk gezegd.
Tuurlijk zie ik wat zij allemaal fout doen.
Mijn punt was juist dat als ik naar de genoemde zaken kijk, ik jou soms ook nogal zie overreacten.
Daarom zeg ik - de waarheid ligt in het midden.
zzz
  maandag 21 december 2009 @ 13:46:10 #179
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75877441
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:43 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Dat ze er oprecht last van heeft wil niet zeggen dat het geen aanstellerij is
En je zegt hier dus precies hetzelfde als ik - dat het haar dus ontbreekt aan incasserings- en relativeringsvermogen.
Aanstellerij is een oordeel, geen feit.

Het ontbreekt haar misschien aan incasseringsvermogen, maar de vraag moet zijn of ze het gedrag van de (schoon)familie wel moet wíllen incasseren. Ik lees (schoon)familie die zich weinig aantrekt van de wensen van de ouders zelf. Moet ze dan maar over zich heen laten lopen?
  maandag 21 december 2009 @ 13:46:56 #180
30252 Soempie
Procreating
pi_75877469
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:45 schreef simmu het volgende:

en sorrie hoor. maar dat ik niet het risico wil lopen om in het westen te bevallen vind ik geen aanstellerij. ik ben zwanger van een tweeling en ik loop nu eenmaal dat risico. dus wil ik verre reizen beperken. vind ik niet onredelijk.
Dat heb ik ook niet gezegd.
  maandag 21 december 2009 @ 13:47:22 #181
31101 _Led_
pi_75877488
Er zit nogal een verschil tussen "over je heen laten lopen" en "MIJN GOD, ZE HIELDEN *** 2 *** SPEELTJES VOOR HAAR, BEL DE POLITIE !"
zzz
pi_75877608
en voor de duidelijkheid: mijn familie is net zo erg als de zijne

die heb ik van de week nog tegen weten te houden dat ze selene bij hun inschreven bij het kinderdagverblijf aldaar (250 km verderop). ze wilden helpen, ze zijn doodsbang dat ik te vroeg beval, of plat moet oid, en zijn bezorgd over hoe het dan met selene moet. alleen accepteren hun dan nog dat ik dat geen goede optie vind. een keer dat zeggen was genoeg. dat is het enige verschil. zucht.
pi_75877662
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:50 schreef simmu het volgende:
en voor de duidelijkheid: mijn familie is net zo erg als de zijne

die heb ik van de week nog tegen weten te houden dat ze selene bij hun inschreven bij het kinderdagverblijf aldaar (250 km verderop). ze wilden helpen, ze zijn doodsbang dat ik te vroeg beval, of plat moet oid, en zijn bezorgd over hoe het dan met selene moet. alleen accepteren hun dan nog dat ik dat geen goede optie vind. een keer dat zeggen was genoeg. dat is het enige verschil. zucht.
Dat is wel eh...ronduit raar ja.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 21 december 2009 @ 13:53:49 #184
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_75877780
Elke keer als ik weer een update lees van dit verhaal dan denk ik echt dat het grotendeels aan TS ligt..
Volgens mij is ze in een post-natale depresse terecht gekomen die nu naadloos over is gegaan in een pre-natale depressie...
Sommige dingen kan ik wel met je in meegaan voor een klein gedeelte, maar god......me wat maak jij een bak herrie om flutiele dingen zeg....pffff
Ik vraag mij echt af of het wel zo'n goed idee van jullie was om nog een keer zwanger te raken....
Ik zou helemaal gek van je worden, maar dat is mijn mening....
Ik wens je alle succes en hoop echt dat rust met jezelf kan vinden, dan zal alles een stuk beter gaan......
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
pi_75877905
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:51 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat is wel eh...ronduit raar ja.
eerlijk gezegd vind ik *de familie* (van beide klanten dus he) stapelgek. ma, dat wist je al als je dit leest
  maandag 21 december 2009 @ 13:57:51 #186
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75877955
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als ze het van zich af kon laten glijden dan dééd ze dat wel!
Misschien is het een idee om naar een psychiater te gaan om daar dan hulp voor te zoeken?
quote:
En volgens mij is haar vriend het ook met haar eens, maar durven ze nog steeds niet duidelijk hun grenzen te trekken. Lees dan de voorbeelden: hun kind wordt gewoon uit bed gehaald, ook al wordt gezegd door moeder dat ze dat niet wil. Dat vind ik nogal wat, om je als (schoon)familie zo ontzettend niks aan te trekken van de moeder van het kind.
Haar vriend kan natuurlijk geen partij kiezen. En da's ook te begrijpen.
Een gedicht over Maanvis
pi_75878020
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:53 schreef MOON76 het volgende:
Elke keer als ik weer een update lees van dit verhaal dan denk ik echt dat het grotendeels aan TS ligt..
Volgens mij is ze in een post-natale depresse terecht gekomen die nu naadloos over is gegaan in een pre-natale depressie...
Sommige dingen kan ik wel met je in meegaan voor een klein gedeelte, maar god......me wat maak jij een bak herrie om flutiele dingen zeg....pffff
Ik vraag mij echt af of het wel zo'n goed idee van jullie was om nog een keer zwanger te raken....
Ik zou helemaal gek van je worden, maar dat is mijn mening....
Ik wens je alle succes en hoop echt dat rust met jezelf kan vinden, dan zal alles een stuk beter gaan......
nou, me zorgen maken om een te vroege bevalling 200 km verderop vind ik nou niet bepaald een futiliteit eigenlijk.
  maandag 21 december 2009 @ 14:02:18 #188
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75878142
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:59 schreef simmu het volgende:

[..]

nou, me zorgen maken om een te vroege bevalling 200 km verderop vind ik nou niet bepaald een futiliteit eigenlijk.
Godsamme zeg, Je bepaalt toch zelf wat je doet!? Je wordt toch niet gedwongen om 200km verderop te gaan zitten!? Wáár maak je je dan druk over?
Een gedicht over Maanvis
pi_75878554
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Godsamme zeg, Je bepaalt toch zelf wat je doet!? Je wordt toch niet gedwongen om 200km verderop te gaan zitten!? Wáár maak je je dan druk over?
ik maak me druk om het feit dat dat besluit nu al 3 weken lang gezever oplevert. dat mensen niet gewoon accpeteren dat wij dat niet willen, dat er dan (per schoonouder) minstens twee keer per week naar sangdrax over gebeld moet worden, dat er naar ons beiden evenzo vaak gemaild wordt. dat men doorzeurt, zevert en zanikt. dat men onze beslissingen niet accepteert. daarom ben ik kwaad en dat we nu 3 weken gezever gehad hebben, en nog een week of 4 te gaan hebben. daarom. ik ben kwaad omdat als ik gewoon rustig & aardig "nee, dat gaan we niet doen" tegen schoonouders zeg, sangdrax dan achter mijn rug om (ze denken geloof ik dat hij nooit tegen mij praat) een heleboel gezeik krijgt over hoe onredelijk ik wel niet ben. dat ze proberen ons tegen elkaar uit te spelen, dat ik altijd alert moet zijn omdat ze anders echt gewoon over ons heen walsen.

is het nou echt zo moeilijk te begrijpen dat ik het allemaal zo zat ben? we zijn niet dom en we overleggen samen. als we zeggen "dit zien we niet zitten en dit gaan we niet doen" moet dat toch gewoon genoeg zijn!
  maandag 21 december 2009 @ 14:15:30 #190
30252 Soempie
Procreating
pi_75878687
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:59 schreef simmu het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp ben je in april uitgerekend? En is eind januari die uitreiking, wat 4 uur duurt, 200 km verderop? Waarom zou je dan 3 dagen daar moeten zijn?

Verder vind ik het heel sneu voor sandrax dat je zegt: 'zijn *heilige* promotie'. Ik snap dat het allemaal veel energie kost, maar nu reageer je het ook op hem zo af?

Natuurlijk hoef je daar niet heen. Zeg gewoon dat je dat niet doet en laat het lekker gaan verder.
pi_75878728
Het lijkt wel of je er verslaafd aan bent al die drama.
Je maakt je druk om trivialiteiten en blaast ze enorm op. Als je de grenzen duidelijk aangeeft heb je een enorme speelruimte waarin je schoonfamilie zich vrij kan bewegen. Moeten die grenzen wel reeel zijn natuurlijk. Ik zou me eerder druk maken om dat onrustige gedrag wat je dochter van jou meekrijgt dan diie sporadische keren dat er 'aparte' familie over de vloer is.

Mee bezig zijn dat je schoonzus eventueel over 2 weken probeert mee te sluipen om je dochter in bed te leggen.
pi_75878729
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:50 schreef simmu het volgende:

die heb ik van de week nog tegen weten te houden dat ze selene bij hun inschreven bij het kinderdagverblijf aldaar (250 km verderop).
Denk niet dat je als grootouders zijnde een kind zomaar bij een kinderdagverblijf kan inschrijven...

Overigens, al deze stress lijkt me niet heel bevorderlijk voor je zwangerschap waarin je al, zoals je schreef, zoveel rust moet houden. Volgens mij moet je echt dringend je houding in dezen veranderen. Niks meer "voor de lieve vrede", het is je plicht om nu voor jouw gezondheid en die voor je buikbewoners te zorgen.
Don't you love her madly?
  maandag 21 december 2009 @ 14:18:16 #193
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75878806
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:12 schreef simmu het volgende:

[..]

ik maak me druk om het feit dat dat besluit nu al 3 weken lang gezever oplevert. dat mensen niet gewoon accpeteren dat wij dat niet willen, dat er dan (per schoonouder) minstens twee keer per week naar sangdrax over gebeld moet worden, dat er naar ons beiden evenzo vaak gemaild wordt. dat men doorzeurt, zevert en zanikt. dat men onze beslissingen niet accepteert. daarom ben ik kwaad en dat we nu 3 weken gezever gehad hebben, en nog een week of 4 te gaan hebben. daarom. ik ben kwaad omdat als ik gewoon rustig & aardig "nee, dat gaan we niet doen" tegen schoonouders zeg, sangdrax dan achter mijn rug om (ze denken geloof ik dat hij nooit tegen mij praat) een heleboel gezeik krijgt over hoe onredelijk ik wel niet ben. dat ze proberen ons tegen elkaar uit te spelen, dat ik altijd alert moet zijn omdat ze anders echt gewoon over ons heen walsen.
Nee, want net zei je nog dat je je zorgen maakte over de bevalling zelf 200km ver weg. Dus daar ging ik vanuit, dat je je daar zorgen over maakte.
quote:
is het nou echt zo moeilijk te begrijpen dat ik het allemaal zo zat ben? we zijn niet dom en we overleggen samen. als we zeggen "dit zien we niet zitten en dit gaan we niet doen" moet dat toch gewoon genoeg zijn!
Als het echt zo erg is.. Telefoon niet opnemen en mailtjes meteen deleten. Zo moeilijk is het allemaal niet, daar heb je geen topique op FOK! voor nodig. Daarnaast vel ik een oordeel over je niet alleen op basis van de verhalen die je vertelt, maar ook door de toon die je erbij aanslaat. Ik ken je niet, maar vanwege de toon die je aanslaat op basis van zaken en kleine probleempjes, die over het algemeen als triviaal gezien worden, kom je snel tot de conclusie dat je een drama maakt wat er niet is. Dan neem je de rest van je verhalen ook met een korreltje zout.
Een gedicht over Maanvis
pi_75878826
quote:

[..]
dat ik altijd alert moet zijn omdat ze anders echt gewoon over ons heen walsen.

Kijk, ik denk dat je hier al aardig de kern raakt: ze zijn dus in staat om over jullie heen te walsen. Maar dat laten jullie toch echt zelf toe.
Don't you love her madly?
  maandag 21 december 2009 @ 14:21:31 #195
30252 Soempie
Procreating
pi_75878950
quote:

Klopt. Als ze dan toch nog doorgaan, dan gewoon dat afkappen: 'dit hebben we al besproken en daar is verder alles mee gezegd'. Gaan ze nog door, dan zou ik het gewoon negeren en eventueel over iets anders beginnen.

Uit je post lijkt het dat jullie dan toch weer de discussie aangaan en dan houdt het nooit op.
pi_75879094
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:15 schreef Soempie het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp ben je in april uitgerekend? En is eind januari die uitreiking, wat 4 uur duurt, 200 km verderop? Waarom zou je dan 3 dagen daar moeten zijn?

Verder vind ik het heel sneu voor sandrax dat je zegt: 'zijn *heilige* promotie'. Ik snap dat het allemaal veel energie kost, maar nu reageer je het ook op hem zo af?

Natuurlijk hoef je daar niet heen. Zeg gewoon dat je dat niet doet en laat het lekker gaan verder.
natuurlijk niet reageer ik dit niet op hem af. waar denk je dat dit topic voor is? deels dat ik mijn ei kwijtkan, deels om toch een oplossing te vinden hoor.

ik refereer er zo aan omdat die mensen zo hysterisch doen. wat overigens totaal niet helpt. die arme jongen is per week zo'n 8 uur kwijt aan het kalmeren van zn ouders. zelfs vorige week (zat hij op conferentie in de vs) lieten ze hem niet met rust. wat is nu het nut van mailen en sms'en over de proefdruk als hij in de vs zit? bezorgt hem enkel maar stress, en ik kan het niet voor hem proeflezen, ook al lag het hier klaar.

bij de uitreiking ben ik net 27 weken ver. maar de gyn is huiverig voor een vroeggeboorte, dus ik ook. de familie wil dat we drie dagen komen en dan daar blijven slapen omdat zij dat handig vinden. we moeten de dag ervoor komen, want anders komen we in de file (wij willen per ov komen) ze willen ook een grote receptie gevolgd door een diner (wij willen enkel een leuke receptie), en dan is het te laat voor ons om nopg terug te rijden natuurlijk.
pi_75879231
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:21 schreef Soempie het volgende:

[..]

Klopt. Als ze dan toch nog doorgaan, dan gewoon dat afkappen: 'dit hebben we al besproken en daar is verder alles mee gezegd'. Gaan ze nog door, dan zou ik het gewoon negeren en eventueel over iets anders beginnen.

Uit je post lijkt het dat jullie dan toch weer de discussie aangaan en dan houdt het nooit op.
deze houding doe ik al wanneer men direct tegen mij begint
  maandag 21 december 2009 @ 14:37:20 #198
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_75879696
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:27 schreef simmu het volgende:

[..]

Misschien dat dat juist die vijandigheid oproept bij hen. Dat je meteen keihard de aanval in gaat. Ook al heb je daar misschien wel reden toe.
Cat_Tank is strong
  maandag 21 december 2009 @ 14:38:03 #199
30252 Soempie
Procreating
pi_75879726
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:24 schreef simmu het volgende:

[..]

natuurlijk niet reageer ik dit niet op hem af. waar denk je dat dit topic voor is? deels dat ik mijn ei kwijtkan, deels om toch een oplossing te vinden hoor.

ik refereer er zo aan omdat die mensen zo hysterisch doen. wat overigens totaal niet helpt. die arme jongen is per week zo'n 8 uur kwijt aan het kalmeren van zn ouders. zelfs vorige week (zat hij op conferentie in de vs) lieten ze hem niet met rust. wat is nu het nut van mailen en sms'en over de proefdruk als hij in de vs zit? bezorgt hem enkel maar stress, en ik kan het niet voor hem proeflezen, ook al lag het hier klaar.

bij de uitreiking ben ik net 27 weken ver. maar de gyn is huiverig voor een vroeggeboorte, dus ik ook. de familie wil dat we drie dagen komen en dan daar blijven slapen omdat zij dat handig vinden. we moeten de dag ervoor komen, want anders komen we in de file (wij willen per ov komen) ze willen ook een grote receptie gevolgd door een diner (wij willen enkel een leuke receptie), en dan is het te laat voor ons om nopg terug te rijden natuurlijk.
Ik bedoel dat je het in het topic op hem afreageert door zo over zijn promotie te schrijven.

Heel apart hoe die familie voor hem zijn feestje/ uitreiking willen bepalen. Mijn enige tip is om zelf de touwtjes in handen te nemen en ze een uitnodiging te sturen voor de receptie, zoals jullie het willen. De rest van het gezeur erover van hun kant toch proberen af te kappen.

Daarnaast zou ik toch ook naar je eigen aandeel kijken en naar wat jij eventueel anders zou kunnen doen bij de wat minder belangrijke zaken. Je wilt graag een oplossing en dan kun je er haast niet omheen ook naar je eigen gedrag te kijken. Meerdere mensen zeggen er hier iets over en dat is heus niet om je dwars te zitten.

En, eind april ben je uitgerekend. Ik snap dat de gyn huiverig is voor een vroeggeboorte, zijn daar meer redenen voor dan alleen dat het een tweeling is? Rustig aan met de zorgen in elk geval. De gyn houdt het wel in de gaten en het gaat vast goedkomen. Wat iemand hier ook al eerder zei: ik hoop dat je wat meer rust vindt. Veel succes met de zwangerschap.
  maandag 21 december 2009 @ 14:39:09 #200
30252 Soempie
Procreating
pi_75879764
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:27 schreef simmu het volgende:

[..]

Nu sangdrax nog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')