abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 december 2009 @ 13:44:07 #176
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75877355
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als ze het wat meer van zich af liet glijden had ze er niet zoveel stress mee. Hoe kun je het eens zijn met je vrouw als ze van kleine problemen levensgrote drama's maakt? Moet je dan als man zeggen 'omdat je het zo voelt is het ook zo' of mag je als man nog een eigen mening erover vormen gebaseerd op de feiten?
Als ze het van zich af kon laten glijden dan dééd ze dat wel!

En volgens mij is haar vriend het ook met haar eens, maar durven ze nog steeds niet duidelijk hun grenzen te trekken. Lees dan de voorbeelden: hun kind wordt gewoon uit bed gehaald, ook al wordt gezegd door moeder dat ze dat niet wil. Dat vind ik nogal wat, om je als (schoon)familie zo ontzettend niks aan te trekken van de moeder van het kind.
The love you take is equal to the love you make.
pi_75877397
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:34 schreef Soempie het volgende:

[..]

Misschien ziet hij in dat beide partijen zo hun inbreng hebben in de conflicten. Dan ga je schipperen.

Als hij het wel volledig eens is met simmu, dan denk ik dat het het best is dat hij het brengt naar de familie toe, zodat simmu buiten schot blijft. In dit geval dus over de promotie en de reis. Simmu, gaat hij dat ook doen? Wat zegt hij hiervan?
oh, ik heb al tijden geen direct contact meer met mijn schoonfamilie hoor. ik doe mijn familie en hij de zijne. en wanneer ze op bezoek komen is het een kwestie van lief lachen en stug volhouden (rustig nee blijven zeggen wanneer ze iets via mij proberen). geloof me; bv over die promotie had sangdrax allang gezegd hoe we dingen gaan doen end aar waren ze het niet mee eens. dus probeerden ze het via mij.

en sorrie hoor. maar dat ik niet het risico wil lopen om in het westen te bevallen vind ik geen aanstellerij. ik ben zwanger van een tweeling en ik loop nu eenmaal dat risico. dus wil ik verre reizen beperken. vind ik niet onredelijk.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 21 december 2009 @ 13:45:31 #178
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_75877418
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:41 schreef simmu het volgende:

[..]

daarom hadden we vooraf ook aangegeven wat de rusttijden waren. daar hield ze zich toen al eerder niet aan.
[..]

nee. niet traumatisch voor selene. wel voor mij, die met de nasleep van de bevalling zat (onstoken onderkant die aan gort was) en vervolgens 2 dagen met een overstuur kind zat. overigens ook bij deze keer: ik vroeg eerst 3 x of ze dat svp niet wilden doen. niet mijn keus dan als mensen daar dan fucking schijt aan hebben. en hier heb je het pijnpunt beet. ik kan redelijk zijn, ik kan kletsen, uitleggen, rustig nee blijven zeggen. maakt allemaal niet uit. ze gaan gewoon door met wat ze willen.
[..]

ik vind het eigenlijk idd best wel grof om op zo'n manier schijt te hebben aan de moeder van het kind waar je mee aan het klooien bent ja.
[..]

ze zijn nooit over een half uurtje weg, ze blijven altijd de hele dag. mag ik vragen, heb jij kinderen? zou jij het goedvinden als mensen je kind om 11 uur 's avonds (als ze ligt te slapen) zomaar uit bed trekken? ook al heb je zelf gezegd. "nee, dan had je maar overdag moeten komen zoals wij aangaven!", wat je vooraf ook 3 x aangegeven hebt, waarbij je een heel weekend paraat hebt gezeten om ze te ontvangen? en dat ze dat dan waar je bij zit gewoon negeren en toch proberen te doen?
Elke nieuwe post bevestigt voor mij het idee dat je ehm.... nogal 'overgevoelig' bent, eerlijk gezegd.
Tuurlijk zie ik wat zij allemaal fout doen.
Mijn punt was juist dat als ik naar de genoemde zaken kijk, ik jou soms ook nogal zie overreacten.
Daarom zeg ik - de waarheid ligt in het midden.
zzz
  maandag 21 december 2009 @ 13:46:10 #179
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75877441
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:43 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Dat ze er oprecht last van heeft wil niet zeggen dat het geen aanstellerij is
En je zegt hier dus precies hetzelfde als ik - dat het haar dus ontbreekt aan incasserings- en relativeringsvermogen.
Aanstellerij is een oordeel, geen feit.

Het ontbreekt haar misschien aan incasseringsvermogen, maar de vraag moet zijn of ze het gedrag van de (schoon)familie wel moet wíllen incasseren. Ik lees (schoon)familie die zich weinig aantrekt van de wensen van de ouders zelf. Moet ze dan maar over zich heen laten lopen?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 21 december 2009 @ 13:46:56 #180
30252 Soempie
Procreating
pi_75877469
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:45 schreef simmu het volgende:

en sorrie hoor. maar dat ik niet het risico wil lopen om in het westen te bevallen vind ik geen aanstellerij. ik ben zwanger van een tweeling en ik loop nu eenmaal dat risico. dus wil ik verre reizen beperken. vind ik niet onredelijk.
Dat heb ik ook niet gezegd.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 21 december 2009 @ 13:47:22 #181
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_75877488
Er zit nogal een verschil tussen "over je heen laten lopen" en "MIJN GOD, ZE HIELDEN *** 2 *** SPEELTJES VOOR HAAR, BEL DE POLITIE !"
zzz
pi_75877608
en voor de duidelijkheid: mijn familie is net zo erg als de zijne

die heb ik van de week nog tegen weten te houden dat ze selene bij hun inschreven bij het kinderdagverblijf aldaar (250 km verderop). ze wilden helpen, ze zijn doodsbang dat ik te vroeg beval, of plat moet oid, en zijn bezorgd over hoe het dan met selene moet. alleen accepteren hun dan nog dat ik dat geen goede optie vind. een keer dat zeggen was genoeg. dat is het enige verschil. zucht.
pi_75877662
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:50 schreef simmu het volgende:
en voor de duidelijkheid: mijn familie is net zo erg als de zijne

die heb ik van de week nog tegen weten te houden dat ze selene bij hun inschreven bij het kinderdagverblijf aldaar (250 km verderop). ze wilden helpen, ze zijn doodsbang dat ik te vroeg beval, of plat moet oid, en zijn bezorgd over hoe het dan met selene moet. alleen accepteren hun dan nog dat ik dat geen goede optie vind. een keer dat zeggen was genoeg. dat is het enige verschil. zucht.
Dat is wel eh...ronduit raar ja.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 21 december 2009 @ 13:53:49 #184
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_75877780
Elke keer als ik weer een update lees van dit verhaal dan denk ik echt dat het grotendeels aan TS ligt..
Volgens mij is ze in een post-natale depresse terecht gekomen die nu naadloos over is gegaan in een pre-natale depressie...
Sommige dingen kan ik wel met je in meegaan voor een klein gedeelte, maar god......me wat maak jij een bak herrie om flutiele dingen zeg....pffff
Ik vraag mij echt af of het wel zo'n goed idee van jullie was om nog een keer zwanger te raken....
Ik zou helemaal gek van je worden, maar dat is mijn mening....
Ik wens je alle succes en hoop echt dat rust met jezelf kan vinden, dan zal alles een stuk beter gaan......
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
pi_75877905
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:51 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat is wel eh...ronduit raar ja.
eerlijk gezegd vind ik *de familie* (van beide klanten dus he) stapelgek. ma, dat wist je al als je dit leest
  maandag 21 december 2009 @ 13:57:51 #186
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75877955
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als ze het van zich af kon laten glijden dan dééd ze dat wel!
Misschien is het een idee om naar een psychiater te gaan om daar dan hulp voor te zoeken?
quote:
En volgens mij is haar vriend het ook met haar eens, maar durven ze nog steeds niet duidelijk hun grenzen te trekken. Lees dan de voorbeelden: hun kind wordt gewoon uit bed gehaald, ook al wordt gezegd door moeder dat ze dat niet wil. Dat vind ik nogal wat, om je als (schoon)familie zo ontzettend niks aan te trekken van de moeder van het kind.
Haar vriend kan natuurlijk geen partij kiezen. En da's ook te begrijpen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_75878020
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:53 schreef MOON76 het volgende:
Elke keer als ik weer een update lees van dit verhaal dan denk ik echt dat het grotendeels aan TS ligt..
Volgens mij is ze in een post-natale depresse terecht gekomen die nu naadloos over is gegaan in een pre-natale depressie...
Sommige dingen kan ik wel met je in meegaan voor een klein gedeelte, maar god......me wat maak jij een bak herrie om flutiele dingen zeg....pffff
Ik vraag mij echt af of het wel zo'n goed idee van jullie was om nog een keer zwanger te raken....
Ik zou helemaal gek van je worden, maar dat is mijn mening....
Ik wens je alle succes en hoop echt dat rust met jezelf kan vinden, dan zal alles een stuk beter gaan......
nou, me zorgen maken om een te vroege bevalling 200 km verderop vind ik nou niet bepaald een futiliteit eigenlijk.
  maandag 21 december 2009 @ 14:02:18 #188
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75878142
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:59 schreef simmu het volgende:

[..]

nou, me zorgen maken om een te vroege bevalling 200 km verderop vind ik nou niet bepaald een futiliteit eigenlijk.
Godsamme zeg, Je bepaalt toch zelf wat je doet!? Je wordt toch niet gedwongen om 200km verderop te gaan zitten!? Wáár maak je je dan druk over?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_75878554
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Godsamme zeg, Je bepaalt toch zelf wat je doet!? Je wordt toch niet gedwongen om 200km verderop te gaan zitten!? Wáár maak je je dan druk over?
ik maak me druk om het feit dat dat besluit nu al 3 weken lang gezever oplevert. dat mensen niet gewoon accpeteren dat wij dat niet willen, dat er dan (per schoonouder) minstens twee keer per week naar sangdrax over gebeld moet worden, dat er naar ons beiden evenzo vaak gemaild wordt. dat men doorzeurt, zevert en zanikt. dat men onze beslissingen niet accepteert. daarom ben ik kwaad en dat we nu 3 weken gezever gehad hebben, en nog een week of 4 te gaan hebben. daarom. ik ben kwaad omdat als ik gewoon rustig & aardig "nee, dat gaan we niet doen" tegen schoonouders zeg, sangdrax dan achter mijn rug om (ze denken geloof ik dat hij nooit tegen mij praat) een heleboel gezeik krijgt over hoe onredelijk ik wel niet ben. dat ze proberen ons tegen elkaar uit te spelen, dat ik altijd alert moet zijn omdat ze anders echt gewoon over ons heen walsen.

is het nou echt zo moeilijk te begrijpen dat ik het allemaal zo zat ben? we zijn niet dom en we overleggen samen. als we zeggen "dit zien we niet zitten en dit gaan we niet doen" moet dat toch gewoon genoeg zijn!
  maandag 21 december 2009 @ 14:15:30 #190
30252 Soempie
Procreating
pi_75878687
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:59 schreef simmu het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp ben je in april uitgerekend? En is eind januari die uitreiking, wat 4 uur duurt, 200 km verderop? Waarom zou je dan 3 dagen daar moeten zijn?

Verder vind ik het heel sneu voor sandrax dat je zegt: 'zijn *heilige* promotie'. Ik snap dat het allemaal veel energie kost, maar nu reageer je het ook op hem zo af?

Natuurlijk hoef je daar niet heen. Zeg gewoon dat je dat niet doet en laat het lekker gaan verder.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_75878728
Het lijkt wel of je er verslaafd aan bent al die drama.
Je maakt je druk om trivialiteiten en blaast ze enorm op. Als je de grenzen duidelijk aangeeft heb je een enorme speelruimte waarin je schoonfamilie zich vrij kan bewegen. Moeten die grenzen wel reeel zijn natuurlijk. Ik zou me eerder druk maken om dat onrustige gedrag wat je dochter van jou meekrijgt dan diie sporadische keren dat er 'aparte' familie over de vloer is.

Mee bezig zijn dat je schoonzus eventueel over 2 weken probeert mee te sluipen om je dochter in bed te leggen.
pi_75878729
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:50 schreef simmu het volgende:

die heb ik van de week nog tegen weten te houden dat ze selene bij hun inschreven bij het kinderdagverblijf aldaar (250 km verderop).
Denk niet dat je als grootouders zijnde een kind zomaar bij een kinderdagverblijf kan inschrijven...

Overigens, al deze stress lijkt me niet heel bevorderlijk voor je zwangerschap waarin je al, zoals je schreef, zoveel rust moet houden. Volgens mij moet je echt dringend je houding in dezen veranderen. Niks meer "voor de lieve vrede", het is je plicht om nu voor jouw gezondheid en die voor je buikbewoners te zorgen.
Don't you love her madly?
  maandag 21 december 2009 @ 14:18:16 #193
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75878806
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:12 schreef simmu het volgende:

[..]

ik maak me druk om het feit dat dat besluit nu al 3 weken lang gezever oplevert. dat mensen niet gewoon accpeteren dat wij dat niet willen, dat er dan (per schoonouder) minstens twee keer per week naar sangdrax over gebeld moet worden, dat er naar ons beiden evenzo vaak gemaild wordt. dat men doorzeurt, zevert en zanikt. dat men onze beslissingen niet accepteert. daarom ben ik kwaad en dat we nu 3 weken gezever gehad hebben, en nog een week of 4 te gaan hebben. daarom. ik ben kwaad omdat als ik gewoon rustig & aardig "nee, dat gaan we niet doen" tegen schoonouders zeg, sangdrax dan achter mijn rug om (ze denken geloof ik dat hij nooit tegen mij praat) een heleboel gezeik krijgt over hoe onredelijk ik wel niet ben. dat ze proberen ons tegen elkaar uit te spelen, dat ik altijd alert moet zijn omdat ze anders echt gewoon over ons heen walsen.
Nee, want net zei je nog dat je je zorgen maakte over de bevalling zelf 200km ver weg. Dus daar ging ik vanuit, dat je je daar zorgen over maakte.
quote:
is het nou echt zo moeilijk te begrijpen dat ik het allemaal zo zat ben? we zijn niet dom en we overleggen samen. als we zeggen "dit zien we niet zitten en dit gaan we niet doen" moet dat toch gewoon genoeg zijn!
Als het echt zo erg is.. Telefoon niet opnemen en mailtjes meteen deleten. Zo moeilijk is het allemaal niet, daar heb je geen topique op FOK! voor nodig. Daarnaast vel ik een oordeel over je niet alleen op basis van de verhalen die je vertelt, maar ook door de toon die je erbij aanslaat. Ik ken je niet, maar vanwege de toon die je aanslaat op basis van zaken en kleine probleempjes, die over het algemeen als triviaal gezien worden, kom je snel tot de conclusie dat je een drama maakt wat er niet is. Dan neem je de rest van je verhalen ook met een korreltje zout.
Een gedicht over Maanvis
pi_75878826
quote:

[..]
dat ik altijd alert moet zijn omdat ze anders echt gewoon over ons heen walsen.

Kijk, ik denk dat je hier al aardig de kern raakt: ze zijn dus in staat om over jullie heen te walsen. Maar dat laten jullie toch echt zelf toe.
Don't you love her madly?
  maandag 21 december 2009 @ 14:21:31 #195
30252 Soempie
Procreating
pi_75878950
quote:

Klopt. Als ze dan toch nog doorgaan, dan gewoon dat afkappen: 'dit hebben we al besproken en daar is verder alles mee gezegd'. Gaan ze nog door, dan zou ik het gewoon negeren en eventueel over iets anders beginnen.

Uit je post lijkt het dat jullie dan toch weer de discussie aangaan en dan houdt het nooit op.
pi_75879094
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:15 schreef Soempie het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp ben je in april uitgerekend? En is eind januari die uitreiking, wat 4 uur duurt, 200 km verderop? Waarom zou je dan 3 dagen daar moeten zijn?

Verder vind ik het heel sneu voor sandrax dat je zegt: 'zijn *heilige* promotie'. Ik snap dat het allemaal veel energie kost, maar nu reageer je het ook op hem zo af?

Natuurlijk hoef je daar niet heen. Zeg gewoon dat je dat niet doet en laat het lekker gaan verder.
natuurlijk niet reageer ik dit niet op hem af. waar denk je dat dit topic voor is? deels dat ik mijn ei kwijtkan, deels om toch een oplossing te vinden hoor.

ik refereer er zo aan omdat die mensen zo hysterisch doen. wat overigens totaal niet helpt. die arme jongen is per week zo'n 8 uur kwijt aan het kalmeren van zn ouders. zelfs vorige week (zat hij op conferentie in de vs) lieten ze hem niet met rust. wat is nu het nut van mailen en sms'en over de proefdruk als hij in de vs zit? bezorgt hem enkel maar stress, en ik kan het niet voor hem proeflezen, ook al lag het hier klaar.

bij de uitreiking ben ik net 27 weken ver. maar de gyn is huiverig voor een vroeggeboorte, dus ik ook. de familie wil dat we drie dagen komen en dan daar blijven slapen omdat zij dat handig vinden. we moeten de dag ervoor komen, want anders komen we in de file (wij willen per ov komen) ze willen ook een grote receptie gevolgd door een diner (wij willen enkel een leuke receptie), en dan is het te laat voor ons om nopg terug te rijden natuurlijk.
pi_75879231
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:21 schreef Soempie het volgende:

[..]

Klopt. Als ze dan toch nog doorgaan, dan gewoon dat afkappen: 'dit hebben we al besproken en daar is verder alles mee gezegd'. Gaan ze nog door, dan zou ik het gewoon negeren en eventueel over iets anders beginnen.

Uit je post lijkt het dat jullie dan toch weer de discussie aangaan en dan houdt het nooit op.
deze houding doe ik al wanneer men direct tegen mij begint
  maandag 21 december 2009 @ 14:37:20 #198
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_75879696
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:27 schreef simmu het volgende:

[..]

Misschien dat dat juist die vijandigheid oproept bij hen. Dat je meteen keihard de aanval in gaat. Ook al heb je daar misschien wel reden toe.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
  maandag 21 december 2009 @ 14:38:03 #199
30252 Soempie
Procreating
pi_75879726
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:24 schreef simmu het volgende:

[..]

natuurlijk niet reageer ik dit niet op hem af. waar denk je dat dit topic voor is? deels dat ik mijn ei kwijtkan, deels om toch een oplossing te vinden hoor.

ik refereer er zo aan omdat die mensen zo hysterisch doen. wat overigens totaal niet helpt. die arme jongen is per week zo'n 8 uur kwijt aan het kalmeren van zn ouders. zelfs vorige week (zat hij op conferentie in de vs) lieten ze hem niet met rust. wat is nu het nut van mailen en sms'en over de proefdruk als hij in de vs zit? bezorgt hem enkel maar stress, en ik kan het niet voor hem proeflezen, ook al lag het hier klaar.

bij de uitreiking ben ik net 27 weken ver. maar de gyn is huiverig voor een vroeggeboorte, dus ik ook. de familie wil dat we drie dagen komen en dan daar blijven slapen omdat zij dat handig vinden. we moeten de dag ervoor komen, want anders komen we in de file (wij willen per ov komen) ze willen ook een grote receptie gevolgd door een diner (wij willen enkel een leuke receptie), en dan is het te laat voor ons om nopg terug te rijden natuurlijk.
Ik bedoel dat je het in het topic op hem afreageert door zo over zijn promotie te schrijven.

Heel apart hoe die familie voor hem zijn feestje/ uitreiking willen bepalen. Mijn enige tip is om zelf de touwtjes in handen te nemen en ze een uitnodiging te sturen voor de receptie, zoals jullie het willen. De rest van het gezeur erover van hun kant toch proberen af te kappen.

Daarnaast zou ik toch ook naar je eigen aandeel kijken en naar wat jij eventueel anders zou kunnen doen bij de wat minder belangrijke zaken. Je wilt graag een oplossing en dan kun je er haast niet omheen ook naar je eigen gedrag te kijken. Meerdere mensen zeggen er hier iets over en dat is heus niet om je dwars te zitten.

En, eind april ben je uitgerekend. Ik snap dat de gyn huiverig is voor een vroeggeboorte, zijn daar meer redenen voor dan alleen dat het een tweeling is? Rustig aan met de zorgen in elk geval. De gyn houdt het wel in de gaten en het gaat vast goedkomen. Wat iemand hier ook al eerder zei: ik hoop dat je wat meer rust vindt. Veel succes met de zwangerschap.
  maandag 21 december 2009 @ 14:39:09 #200
30252 Soempie
Procreating
pi_75879764
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:27 schreef simmu het volgende:

[..]

Nu sangdrax nog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')