abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 december 2009 @ 14:40:08 #201
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_75879803
* _Led_ prijst zich gelukkig met zijn (schoon)familie en zijn vrouw
zzz
  maandag 21 december 2009 @ 14:40:42 #202
30252 Soempie
Procreating
pi_75879823
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:37 schreef Cat_Tank het volgende:

[..]

Misschien dat dat juist die vijandigheid oproept bij hen. Dat je meteen keihard de aanval in gaat. Ook al heb je daar misschien wel reden toe.
Dat denk ik ook. Daarom zou ik wel vasthouden aan besluiten die belangrijk zijn, zoals met die promotie, maar wel 'toegeven'/ wat gemakkelijker zijn als het gaat over bijvoorbeeld een slee of wat speeltjes voor de neus van selene.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 21 december 2009 @ 14:52:45 #203
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_75880341
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:40 schreef Soempie het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Daarom zou ik wel vasthouden aan besluiten die belangrijk zijn, zoals met die promotie, maar wel 'toegeven'/ wat gemakkelijker zijn als het gaat over bijvoorbeeld een slee of wat speeltjes voor de neus van selene.
Misschien is het interessant te kijken of dit klopt inderdaad:

2 mensen druk bij box met speeltjes.
IPV waarschuwen wegens drukte, speeltjes afpakken en nog eens zeggen dat het vervelend is

Zeggen: "Dit vind ik niet prettig. Jullie mogen beiden wel rustig bij haar zitten om haar even te laten wennen, dan kun je straks rustig met haar spelen."

Heel schappelijk blijven, ook al sta je op red alert. Aangeven welk gedrag je ongewenst vindt, niet in discussie gaan (Ik wil dit niet. Ik vind dit niet prettig) en daarbij meteen zeggen wat je wél prettig vindt en wat men wel mag doen.

Dit leer ik in het onderwijs. Heeft tot nu toe prima gewerkt. Het is wel even goed op je strepen staan, maar uiteindelijk ben JIJ degene die bepaalt wat je wel en wat je niet wilt, en weten zij precies wat zij wel en niet moeten doen.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_75880397
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:40 schreef Soempie het volgende:

[..]

nja, dan komen we weer terug bij die onderlinge jaloezie. noem me apart, maar ik vind drie sleetjes voor 1 kind wat overdreven en ik heb oprecht de plek niet om dat allemaal ergens te stallen. moet ik dan maar weer tegen mijn ouders zeggen dat ze dan maar niet een sleetje mogen kopen? pa stelde het als eerste voor. moet ik dan zeggen "sorrie pap, ik moet eerst vragen of dat mag van de andere opa?". er zal altijd iemand beledigd zijn. en het probleem wordt nu weer bij ons gelegd.

ik wil trouwens wel even terug komen op selene en sangdrax zijn vader. selene is namelijk oprecht, echt, echt, echt totaal niet huilerig of angstig rondom bezoek. alleen hem. we willen graag voorkomen dat selene een hekel aan hem krijgt. dat gaat zo gewoon niet lukken en dat vind ik best erg ja.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_75880793
Van allemaal accepteren. Vervolgens doe je er 2 over een tijdje de achterdeur uit.
Probleem opgelost.

Voorwaarden stellen aan kadootjes krijgen.
  maandag 21 december 2009 @ 15:07:28 #206
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75880973
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:53 schreef simmu het volgende:

[..]

nja, dan komen we weer terug bij die onderlinge jaloezie. noem me apart, maar ik vind drie sleetjes voor 1 kind wat overdreven en ik heb oprecht de plek niet om dat allemaal ergens te stallen. moet ik dan maar weer tegen mijn ouders zeggen dat ze dan maar niet een sleetje mogen kopen? pa stelde het als eerste voor. moet ik dan zeggen "sorrie pap, ik moet eerst vragen of dat mag van de andere opa?". er zal altijd iemand beledigd zijn. en het probleem wordt nu weer bij ons gelegd.
Hou nou toch eens op over die sleetjes en die duplo! Als je je daarom zorgen maakt heb je echt een serieus psychisch probleem en moet je eens met een psych gaan praten.
quote:
ik wil trouwens wel even terug komen op selene en sangdrax zijn vader. selene is namelijk oprecht, echt, echt, echt totaal niet huilerig of angstig rondom bezoek. alleen hem. we willen graag voorkomen dat selene een hekel aan hem krijgt. dat gaat zo gewoon niet lukken en dat vind ik best erg ja.
Selene ziet Sangrdrax z'n vader toch amper, dus waarom zou ze een hekel aan hem krijgen. En aangezien JULLIE toch al een hekel aan je schoonouders hebben, waarom komen ze dan überhaupt nog op bezoek?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 21 december 2009 @ 15:12:29 #207
30252 Soempie
Procreating
pi_75881190
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:53 schreef simmu het volgende:

Ik denk dat het beter is het gewoon los te laten en het over te laten aan Selene en haar opa. Je beschreef een situatie waarbij hij de gang in kwam, terwijl je je dochter aan het troosten was. Daar reageerde je naar mijn idee best panisch: 'hij dreef ons een hoek in'. Ik denk dat Selene dat overneemt: ojee, mama vindt dingen niet goed/ eng, dus zal het wel zo zijn.

Als ik kijk naar mijn neefje, die begon laatst enorm te huilen bij m'n vriend op schoot. Als zijn moeder hem angstvallig had overgenomen, dan bevestigt dat dat hij eng is, lijkt mij. Nu kwam opa en die maakte er meer een geintje van: naaaah, moet je zo huilen om Sven? Dat is toch nergens voor nodig vent.' Ik denk dat je met jouw gedrag een angstige Selene krijgt. Voor sneeuw, voor opa, voor nieuwe dingen, zodat ze inderdaad een kwartier nodig heeft om te wennen aan bezoek.

Het is heel hard gezegd, maar zo komt het nu op mij over. Natuurlijk is opa druk en sneeuw koud en vies, maar als jij als moeder dat ook door laat schemeren, dan komt het denk ik niet goed. M'n vriend zei net ook tegen me: dat kind is weerbaarder dan haar moeder denkt, lijkt me zo.

Nogmaals, op mij komt het over of je alle touwtjes in handen wilt houden wat betreft Selene en dat je nogal beschermend bent. Niet gek, maar misschien een idee om zelf ook wat meer te ontspannen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 21 december 2009 @ 15:17:41 #208
31101 _Led_
pi_75881428
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:12 schreef Soempie het volgende:
Je beschreef een situatie waarbij hij de gang in kwam, terwijl je je dochter aan het troosten was. Daar reageerde je naar mijn idee best panisch: 'hij dreef ons een hoek in'. Ik denk dat Selene dat overneemt: ojee, mama vindt dingen niet goed/ eng, dus zal het wel zo zijn.
Dit dus.
zzz
  maandag 21 december 2009 @ 15:19:08 #209
30252 Soempie
Procreating
pi_75881487
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:12 schreef Soempie het volgende:

Nogmaals, op mij komt het over of je alle touwtjes in handen wilt houden wat betreft Selene
Niet alleen wat betreft Selene, maar ook met andere dingen, zoals met het werk van je vriend, de cadeautjes, de bezoekuren, etc. Als je dingen niet los kunt laten en er over blijft piekeren, dan maak je jezelf helemaal gek.
pi_75881676
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hou nou toch eens op over die sleetjes en die duplo!
Ik snap dat met die sleetjes ook niet zo. Blijkbaar heeft jouw vader gevraagd of hij haar een slee mag geven en jij hebt gezegd dat het goed is. Vervolgens hebben jouw schoonouders hetzelfde gevraagd. Dan kon je toch gewoon zeggen dat ze er al eentje heeft. Niet van wie die afkomt, niks. Ze heeft al een slee; klaar.
Don't you love her madly?
pi_75881747
Is het ook niet zo dat Selene zo gaat krijsen als je schoonvader in haar buurt komt, omdat ze merkt dat jullie hem ook niet (zo) mogen? Dat hoor je toch altijd.. dat kinderen zulke dingen aanvoelen enzo?

Je moet proberen je er niet zo druk over te maken.. al zal dat veeeel moeilijker zijn dan dat het klnkt. Maar ik denk dat dat echt al een hoop kan schelen.
Wees duidelijk naar ze en draai er niet teveel omheen (dat doe je nu wel volgens mij). Luisteren ze niet als je iets zegt, maak dan duidelijk dat je het meent en wees gewoon direct. Heb namelijk het idee dat het niet alleen aan je schoonvader (/familie) ligt.
pi_75883238
kind kan weinig aan mij merken als schoonpa er is, want ik maak dat ik wegkom. pas als er al een uur gekrijs is kom ik tevoorschijn uit de keuken.....
  maandag 21 december 2009 @ 16:01:42 #213
31101 _Led_
pi_75883399
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:58 schreef simmu het volgende:
kind kan weinig aan mij merken als schoonpa er is, want ik maak dat ik wegkom.

Volgens mij heb je zelf ook een enorm bord voor je kop als je denkt dat zo'n kind niks merkt van jouw gedrag
zzz
  maandag 21 december 2009 @ 16:03:14 #214
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75883463
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:01 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Volgens mij heb je zelf ook een enorm bord voor je kop als je denkt dat zo'n kind niks merkt van jouw gedrag
Om nog maar niet te spreken van die 2 kleintjes in de buik die strak staan van de stresshormonen omdat de moeder zich zorgen maakt over 1 2 of 3 sleetjes en wat duplo.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_75883685
quote:
kind kan weinig aan mij merken als schoonpa er is, want ik maak dat ik wegkom. pas als er al een uur gekrijs is kom ik tevoorschijn uit de keuken.....
Ze merkt dus dat je je schoonpa ontloopt, dat is ook iets wat als negatief door haar kan worden ervaren, waardoor ze zo reageert op je schoonpa. Denk daar maar eens goed over na...
pi_75883899
quote:
Pas na een uur? Ach arme kleine, een uur lang laten blijken dat je iets niet aanstaat en pas daarna gered worden
pi_75883932
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:08 schreef SMutzskii het volgende:

[..]

Ze merkt dus dat je je schoonpa ontloopt, dat is ook iets wat als negatief door haar kan worden ervaren, waardoor ze zo reageert op je schoonpa. Denk daar maar eens goed over na...
denk jij er dan eens goed na over het idee dat ik bijvoorbeeld mijn schoonmoeder net zo min uit kan staan terwijl dat wel goed gaat. (en ik net zo goed in de keuken schuil trouwens, ik wordt nu eenmaal verondersteld voor het hele stel te koken en van drinken te voorzien enzo).

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 21-12-2009 16:29:01 ]
pi_75884064
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:13 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Pas na een uur? Ach arme kleine, een uur lang laten blijken dat je iets niet aanstaat en pas daarna gered worden
zeg, je hoeft niet te reageren weet je.

en die krijspartijen voorkom ik gewoon graag om meerdere redenen: hoe lollig denk je dat het voor sangdrax zn pa is? vorige keer kreeg hij zelfs commentaar van zijn eigen dochter dat hij niet zo moet pushen bij selene. de man was in tranen. wat wordt ik dan verondersteld te doen? krijsende dochter, schoonpa over de rooie. en een gezellig kerstfeest mensen!

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 21-12-2009 16:29:18 ]
pi_75884396
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Om nog maar niet te spreken van die 2 kleintjes in de buik die strak staan van de stresshormonen omdat de moeder zich zorgen maakt over 1 2 of 3 sleetjes en wat duplo.
Anders praat je even iemand wat aan
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_75884425
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:18 schreef simmu het volgende:

[..]

zeg, je hoeft niet te reageren weet je.

Je bent zelf ook al aardig voorspelbaar op wat je wel en niet reageert...
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:18 schreef simmu het volgende:
en die krijspartijen voorkom ik gewoon graag om meerdere redenen: hoe lollig denk je dat het voor sangdrax zn pa is? vorige keer kreeg hij zelfs commentaar van zijn eigen dochter dat hij niet zo moet pushen bij selene. de man was in tranen. wat wordt ik dan verondersteld te doen? krijsende dochter, schoonpa over de rooie. en een gezellig kerstfeest mensen!
Voorkom je nou graag krijspartijen of laat je haar nu een uur krijsen
En wat je verondersteld wordt te doen...volgens mij heb je nu al meer dan genoeg tips gehad maar wil je gewoon je eigen plan trekken. Gebruik dit topic gewoon om lekker stoom af te blazen maar laat even weten dat je geen tips hoeft
pi_75884512
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:14 schreef simmu het volgende:

[..]

denk jij er dan eens goed na over het idee dat ik bijvoorbeeld mijn schoonmoeder net zo min uit kan staan terwijl dat wel goed gaat. (en ik net zo goed in de keuken schuil trouwens, ik wordt nu eenmaal verondersteld voor het hele stel te koken en van drinken te voorzien enzo).
Misschien is je schoonmoeder wel wat beter in omgang met kinderen en kan zij het compenseren met hoe zij overkomt en is het vooroordeel dat je kindje krijgt door jou over schoonmama (dat bedoel ik niet negatief, maar als in dat ze het merkt hoe jij denkt over schoonma) wel weg doordat ze zelf heeft gemerkt dat schoonmama wel goed voor haar is? Ofzo.. weet ik het .

Ik wil probeer je alleen maar helpen... maar blijkbaar wordt dat dus niet gewaardeerd, jammer.
pi_75884692
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:28 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Je bent zelf ook al aardig voorspelbaar op wat je wel en niet reageert...
[..]

Voorkom je nou graag krijspartijen of laat je haar nu een uur krijsen
En wat je verondersteld wordt te doen...volgens mij heb je nu al meer dan genoeg tips gehad maar wil je gewoon je eigen plan trekken. Gebruik dit topic gewoon om lekker stoom af te blazen maar laat even weten dat je geen tips hoeft

ik voorkom graag de krijspartijen en heb geprobeerd om dingen eerst even aan te zien. dat werkt dus blijkbaar niet......

en voor de duidelijkheid; natuurlijk hink ik op twee benen. liefst zie ik gewoon leuk contact met iedereen. en dat gaat blijkbaar gewoon niet. veel dingen die aangedragen worden heb ik al geprobeerd/pas ik al toe. bijvoorbeeld van wat Cat_Tank boven aan de pagina zegt; rustig en consequent blijven, maar niet toegeven. en natuurlijk gaat het niet over duplo en sleetjes. het gaat erom dat er niet naar ons geluisterd wordt!
pi_75884779
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:33 schreef simmu het volgende:

[..]

ik voorkom graag de krijspartijen en heb geprobeerd om dingen eerst even aan te zien. dat werkt dus blijkbaar niet......

en voor de duidelijkheid; natuurlijk hink ik op twee benen. liefst zie ik gewoon leuk contact met iedereen. en dat gaat blijkbaar gewoon niet. veel dingen die aangedragen worden heb ik al geprobeerd/pas ik al toe. bijvoorbeeld van wat Cat_Tank boven aan de pagina zegt; rustig en consequent blijven, maar niet toegeven. en natuurlijk gaat het niet over duplo en sleetjes. het gaat erom dat er niet naar ons geluisterd wordt!
Misschien is het een idee om zelf een assertiviteitstraining te volgen?
pi_75884807
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:29 schreef SMutzskii het volgende:

[..]

Misschien is je schoonmoeder wel wat beter in omgang met kinderen en kan zij het compenseren met hoe zij overkomt en is het vooroordeel dat je kindje krijgt door jou over schoonmama (dat bedoel ik niet negatief, maar als in dat ze het merkt hoe jij denkt over schoonma) wel weg doordat ze zelf heeft gemerkt dat schoonmama wel goed voor haar is? Ofzo.. weet ik het .

Ik wil probeer je alleen maar helpen... maar blijkbaar wordt dat dus niet gewaardeerd, jammer.
met schoonzusje en selene gaat het ook prima hoor net als familiefeestjes, kinderfeestjes, op bezoek bij buren en kennissen.
ik waardeer heus je suggesties hoor, maar 8 posts over hoe het allemaal toch aan mij ligt helpen niet
  maandag 21 december 2009 @ 16:40:03 #225
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75884967
Ik kan me voorstellen dat je je gefrustreerd voelt omdat je nog steeds het gevoel hebt dat er niet naar jullie geluisterd wordt. En ik kan me ook voorstellen dat je je daarom hier op deze manier afreageert. En dat daardoor bij lezers hier een bepaald beeld van je ontstaat. Bij jou is de maat al heel lang vol en elke druppel die er nog eens bij komt, is genoeg om van over de rooie te gaan. En ja, die paar druppels lijken in de ogen van anderen futiliteiten.

Het moet echt anders, simmu. Dit is niet gezond voor jou en niet voor je kinderen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_75884998
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:36 schreef simmu het volgende:

[..]

met schoonzusje en selene gaat het ook prima hoor net als familiefeestjes, kinderfeestjes, op bezoek bij buren en kennissen.
ik waardeer heus je suggesties hoor, maar 8 posts over hoe het allemaal toch aan mij ligt helpen niet
Dat was pas mijn eerste post... wat anderen zeggen maakt mij niet uit. (Gek overigens, als het 8 posts zijn... dat alle 8 hetzelfde denken).

Ik denk gewoon dat het probleem ook gedeeltelijk bij jou ligt, maar echt niet alleen aan jou, want je schoonfamilie doet idd gewoon erg vervelend. En ik snap echt dat het frustrerend voor je kan zijn, maar ergens is iets gebeurd waardoor je schoonfamilie zo doet... wss heb je gewoon te lang de lieve vrede willen bewaren. Niets mis mee, maar daar ben je nu uiteindelijk zelf de dupe van, want het emmertje loopt bijna over...
pi_75885046
quote:

[..]

Met alle respect maar zoals je hier overkomt kan ik me best voorstellen dat er niet naar je geluisterd wordt. Je vraagt/verwacht naar mijn mening af en toe echt absurde dingen. Dan kan je er op wachten dat mensen in je omgeving daar stelselmatig omheen laveren, zeker als er een kleinkind in het spel is. Als je je vervolgens ook nog eens in moerassige discussies gaat mengen, is het einde zoek.
  maandag 21 december 2009 @ 16:44:38 #228
30252 Soempie
Procreating
pi_75885192
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:36 schreef simmu het volgende:

maar 8 posts over hoe het allemaal toch aan mij ligt helpen niet
Het ligt niet allemaal aan jou, maar het ligt wel aan de interactie tussen de schoonfamilie en juliie. Ik geef niemand de 'schuld', maar alleen tips over wat jij kan veranderen. Voor de schoonouders heb ik andere tips, maar die posten hier niet. Het is een cirkeltje waar jullie niet uit gaan komen als je ook niet een beetje naar je eigen gedrag kijkt.

En op alles wat we zeggen reageer jij met: 'dat heb ik al geprobeerd!'. Als jij na een uur uit de keuken komt, wat doe je dan bijvoorbeeld? Haal je Selene weg bij haar opa? Waarom stel je haar niet gerust, terwijl ze bij hem is? Dat heb je al geprobeerd? Ik denk dat je inderdaad dit topic beter kan gebruiken om stoom af te blazen.

Mijn enige tip nog is: ga praten met een psycholoog en zoek een relatietherapeut die kan helpen de relatie tussen de familie en jullie te herstellen. Als het je echt veel waard is, dan is dat vast niet zo heel veel moeite.
pi_75886231
quote:
Als jij na een uur uit de keuken komt, wat doe je dan bijvoorbeeld? Haal je Selene weg bij haar opa? Waarom stel je haar niet gerust, terwijl ze bij hem is?
eerst probeerden we om haar te kalmeren daar waar ze was. pas toen dat niet lukte liep ik even weg met haar (waarbij ik ook zei: "ik ga wel even alleen met haar op de gang staan dan kalmeert ze zo"). toen kregen we het hele achternaloopverhaal pas. schoonpa is ook de man die mij diverse malen gewoon straal omver gelopen heeft als ik beneden kwam en haar in de box legde he. zonder dat dan in de gaten te hebben. wanneer je hem er mee confrontreert zegt hij gewoon dat hij dat niet gedaan heeft.

@SMutzskii: met de schoonfamilie en hun kinderen is het al lang geleden misgegaan. maar dat is niet mijn verhaal. laten we het er op houden dat psychiatrische hulp al lang voordat sanhdrax mij ook maar leerde kennen nodig en aanwezig was.
  maandag 21 december 2009 @ 17:15:10 #230
31101 _Led_
pi_75886359
Ik begin te vermoeden dat dat "omver lopen" ook wel eens een kwestie van "vlak langs lopen" zou kunnen zijn.
zzz
pi_75886666
quote:

[..]

toegeven. en natuurlijk gaat het niet over duplo en sleetjes. het gaat erom dat er niet naar ons geluisterd wordt!
Maar waarom leg je niet naast je neer dat dat blijkbaar zo is? Als je het veel meer van je af probeert te laten glijden dan kan het je ook niet meer zo raken. Je moet niet weet je, hoe jullie je in dezen opstellen is gewoon jullie eigen keuze.
pi_75886997
quote:
Op maandag 21 december 2009 17:15 schreef _Led_ het volgende:
Ik begin te vermoeden dat dat "omver lopen" ook wel eens een kwestie van "vlak langs lopen" zou kunnen zijn.
nou, van "vlak langs lopen" knal ik niet omver tegen de tafel aan.
  maandag 21 december 2009 @ 17:30:07 #233
31101 _Led_
pi_75887079
quote:
Op maandag 21 december 2009 17:28 schreef simmu het volgende:

[..]

Als je lichamelijke reactie net zo overdreven is als je mentale reactie wel
zzz
  maandag 21 december 2009 @ 17:30:38 #234
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75887114
Maar is het geen idee om zelf eens met een psych te gaan praten? Jij bent degene die hieronder lijdt, samen met je kinderen.

PS: Misschien kun je Sangdrax vragen een reactie hier te plaatsen zodat we zijn kant van het verhaal ook kennen?
Een gedicht over Maanvis
pi_75887242
quote:
Op maandag 21 december 2009 17:22 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Maar waarom leg je niet naast je neer dat dat blijkbaar zo is? Als je het veel meer van je af probeert te laten glijden dan kan het je ook niet meer zo raken. Je moet niet weet je, hoe jullie je in dezen opstellen is gewoon jullie eigen keuze.
als ik dingen van me af laat glijden krijg je het probleem dat ze achter mijn/onze rug om toch gewoon doen waar ze trek in hebben....
  maandag 21 december 2009 @ 17:33:59 #236
31101 _Led_
pi_75887263
quote:
Op maandag 21 december 2009 17:30 schreef Maanvis het volgende:
PS: Misschien kun je Sangdrax vragen een reactie hier te plaatsen zodat we zijn kant van het verhaal ook kennen?
Denk je dat die publiekelijk zijn vrouw tegen zou spreken ?
zzz
pi_75887288
quote:
Op maandag 21 december 2009 17:28 schreef simmu het volgende:

[..]

En hoe reageerde jouw echtgenoot hierop?
pi_75887354
quote:
Op maandag 21 december 2009 17:34 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

En hoe reageerde jouw echtgenoot hierop?
toen die thuiskwam en er van hoorde werd hij boos. sindsdien regelen we het altijd zo dat we altijd met zn twee zijn.
pi_75887492
quote:
Op maandag 21 december 2009 17:35 schreef simmu het volgende:

[..]

toen die thuiskwam en er van hoorde werd hij boos. sindsdien regelen we het altijd zo dat we altijd met zn twee zijn.
En deze boosheid heeft hij ook geuit richting zijn familie?
  maandag 21 december 2009 @ 17:38:57 #240
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75887507
quote:
Op maandag 21 december 2009 17:33 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Denk je dat die publiekelijk zijn vrouw tegen zou spreken ?
Of zijn ouders? Ik ben benieuwd welke keuze ie maakt.
Een gedicht over Maanvis
pi_75888939
quote:
Op maandag 21 december 2009 17:33 schreef simmu het volgende:

[..]

als ik dingen van me af laat glijden krijg je het probleem dat ze achter mijn/onze rug om toch gewoon doen waar ze trek in hebben....
Want dat doen ze nu niet?
pi_75889579
quote:
Op maandag 21 december 2009 17:33 schreef simmu het volgende:

[..]

Maar daar heb jij dan toch geen last van? Zij mogen toch doen wat ze willen zonder aan jou verantwoording af te leggen?
Of begrijp ik dit verkeerd?
pi_75891036
quote:
Op maandag 21 december 2009 18:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar daar heb jij dan toch geen last van? Zij mogen toch doen wat ze willen zonder aan jou verantwoording af te leggen?
Ze mogen doen wat ze willen? Nou, als het om hun eigen dingen gaat, dan is dat normaal... maar de andere dingen die voorkomen zijn echt te gek. Natuurlijk is simmu het zat wat betreft het feit dat er geen compromis of afspraak gemaakt kan worden en dat ze geen respect tonen voor de manier waarop zij hun kind willen opvoeden. Sommige dingen daarvan zijn een beetje overtrokken, maar zo gefrusteerd wordt je er op een gegeven moment ook van.

Het feit dat ze je kind UIT BED HALEN?! Sorry hoor, maar die mensen had ik persoonlijk weggetrokken en zouden mijn huis niet meer in komen. Je blijft toch met je poten van andermans kind af, zeker wanneer het slaapt. Deze mensen gaan echt veel en veel te ver.

Simmu, ik zeg het nog maar eens.. wanneer ga je jezelf en je kind beschermen? Hoe ver moeten deze mensen gaan voordat je door hebt, zeker na de dingen die met Sangdrax ook zijn gebeurd, dat je dit gewoon niet moet toelaten?!
pi_75891243
quote:
Op maandag 21 december 2009 18:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

niet wanneer het mijn familie of leven betreft nee. we zijn heus de beroerste niet mbt selene, maar er zijn dingen die van ons gewoon niet mogen. dingen als 'niet 's avonds uit bed halen omdat een ander te beroerd is om overdag te komen". geen pinda's geven, niet laten spelen met je mobiel, dat soort dingen.
pi_75891984
quote:
Op maandag 21 december 2009 19:19 schreef simmu het volgende:

[..]

niet wanneer het mijn familie of leven betreft nee. we zijn heus de beroerste niet mbt selene, maar er zijn dingen die van ons gewoon niet mogen. dingen als 'niet 's avonds uit bed halen omdat een ander te beroerd is om overdag te komen". geen pinda's geven, niet laten spelen met je mobiel, dat soort dingen.
Okee, begrijpelijk, het kwam bij mij een beetje vreemd over, alsof ze hun eigen leven niet mochten inrichten zonder daar jou van in kennis te stellen. Nu begrijp ik wat je bedoelt. Natuurlijk maken jij en je man de dienst uit wb jullie kind.
pi_75892091
quote:
Op maandag 21 december 2009 19:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Okee, begrijpelijk, het kwam bij mij een beetje vreemd over, alsof ze hun eigen leven niet mochten inrichten zonder daar jou van in kennis te stellen. Nu begrijp ik wat je bedoelt. Natuurlijk maken jij en je man de dienst uit wb jullie kind.
Maar dat doen ze dus niet.. tenzij ze gaan besluiten om de schoonouders of neer te slaan of weg te trekken of niet meer toe te laten. Want met deze mensen valt niet te praten en die doen gewoon waar ze zin in hebben en zetten hun asociale gedrag weg onder het mom: "Simmu is onredelijk". En dat kunnen ze dus. Elke keer weer.
pi_75893608
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:16 schreef _Led_ het volgende:

[..]

maar in dit geval zit ie tussen 2 vuren.
Het lijkt me dat hij gewoon tegen hen kan zeggen: Hé, je maakt degene van wie ik houd overstuur, kan 't even wat minder?
Dat is echt niet hetzelfde als partij kiezen, maar ik kan me voorstellen dat als hij niks doet en 't maar op zijn beloop laat, hij haar erg het gevoel geeft ofwel geen ruggengraat te bezitten, ofwel dat 't hem niet zo kan schelen dat zij overstuur raakt door die mensen.
  dinsdag 22 december 2009 @ 09:43:57 #248
31101 _Led_
pi_75914264
Vergeet niet dat ze ook wel eens 2 speeltjes voor het kind gehouden hebben he !
zzz
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:39:10 #249
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_75927590
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:43 schreef _Led_ het volgende:
Vergeet niet dat ze ook wel eens 2 speeltjes voor het kind gehouden hebben he !
Wat is nou precies jouw belang erbij om jouw mening over TS tot in den treure te blijven herhalen met sarcastische one-liners?

Een contra-mening is altijd zinnig, maar we kennen je mening inmiddels wel.
Je bent nu alleen maar het topic aan het stuktrollen. Ikzie niks constructiefs in je laatste reeks posts in dit topic. Het is geen wedstrijd waarin je je gelijk moet halen hoor, dikke trol. We hebben het allemaal genoteerd, Led vind TS een zeur. Heus, we weten het, je herhaalposts voegen niks meer toe, op dit kleuterniveau van herhaling.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  woensdag 23 december 2009 @ 01:20:09 #250
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_75953800
quote:
Op maandag 21 december 2009 19:14 schreef kahlie het volgende:

[..]

Ze mogen doen wat ze willen? Nou, als het om hun eigen dingen gaat, dan is dat normaal... maar de andere dingen die voorkomen zijn echt te gek. Natuurlijk is simmu het zat wat betreft het feit dat er geen compromis of afspraak gemaakt kan worden en dat ze geen respect tonen voor de manier waarop zij hun kind willen opvoeden. Sommige dingen daarvan zijn een beetje overtrokken, maar zo gefrusteerd wordt je er op een gegeven moment ook van.

Het feit dat ze je kind UIT BED HALEN?! Sorry hoor, maar die mensen had ik persoonlijk weggetrokken en zouden mijn huis niet meer in komen. Je blijft toch met je poten van andermans kind af, zeker wanneer het slaapt. Deze mensen gaan echt veel en veel te ver.

Simmu, ik zeg het nog maar eens.. wanneer ga je jezelf en je kind beschermen? Hoe ver moeten deze mensen gaan voordat je door hebt, zeker na de dingen die met Sangdrax ook zijn gebeurd, dat je dit gewoon niet moet toelaten?!
Precies mijn gedachtte.

Afkappen en wegsturen die familie, je wordt er niet beter van op deze manier.
pi_76086324
zo. ik dacht dat jullie het wellicht aardig zouden vinden om te lezen hoe het nu gegaan is. het ging heel goed. geen krijsbuien en schoonpa heeft fijn met zijn kleindochtertje kunnen spelen.

hij heeft zich gedragen tov selene zoals wij (inclusief selene zelf) prettig vinden. geen dwang, rustig zelf laten komen kijken en accpeteren als ze iets niet wil (voor de opvoedkundig begaafden zonder kinderen onder jullie; ik bedoel daarmee niet dat selene zomaar alles mag)

ik had laatst al gemeld dat schoonzus al een tijdje helemaal bijgedraaid is. dat heb ik vandaag gemerkt zeg! elke keer als het mis dreigde te gaan zat die er direct bovenop soms kreeg hij van 4 man tegelijk commentaar terwijl ik heul niks hoefde te zeggen (zn vriendin, zn dochter, diens vriend en sangdrax).
schoonzus wilde graag mee selene halen na diens tukkie en vroeg dat. dat is alles wat ik vraag weet je. dat mensen dergelijke dingen eerst aan ons vragen voordat ze het doen en ons antwoord aanvaarden. ik ben helemaal niet streng met selene maar ik wil wel graag dat we allemaal (selene ook) respectvol behandeld worden. ze is een mensje. ze kan echt al zelf ja en nee aangeven. als je haar vraagt: "wil je naar bed?" krijg je antwoord ik wil dat mensen dat respecteren. uiteraard zijn er best dingen die selene gewoon moet, maar dit soort dingen vallen daar niet onder wat ons betreft en wij zijn haar ouders.
  zaterdag 26 december 2009 @ 21:27:30 #252
269077 Lano
V van Vrouw
pi_76086618
Gewoon los zien te weken, telefonisch contact afbouwen(2x pd dag opnemen, dan 1 x etc) en gewoon de discussie aangaan als ze iets doen wat jullie niet willen, maar niet op elk korreltje zout gaan leggen(2 speeltjes is voor een kind echt niet erg hoor?) Wilen ze niet meewerken in de discussie , gewoon niet toegeven, niet de zin geven, als het echt moet gewoon weglopen/selene op bed leggen/hun de deur uitzetten.
ฝัน
pi_76086744
Fijn Simmu, dat jullie een gezellige Kerst gehad hebben.
Heb je je kunnen ontspannen nu alles naar wens verliep?
pi_76087590
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 21:31 schreef Lavenderr het volgende:
Fijn Simmu, dat jullie een gezellige Kerst gehad hebben.
Heb je je kunnen ontspannen nu alles naar wens verliep?
ja, het scheelde gewoon een boel in de spanning. met alle drukte was vond selene een middagtukkie ook eventjes fijn en kon ik zelf ook eventjes een uurtje gaan liggen nog
er is nog even buitengespeeld (niet met de sneeuw maar gewoon in het speeltuintje met de glijbaan) en het eten was ook prima gelukt. en ik heb ook al niet hoeven afwassen

natuurlijk vind ik het ook fijn dat iedereen nu heeft kunnen merken dat het er echt leuker op wordt als ze zich gewoon zo gedragen zoals wij willen. je kon echt heel duidelijk het verschil merken tov de vorige keer bij selene. het scheelt ook een boel dat ze inmiddels echt duidelijk ja en nee kan 'zeggen' (ja = DA! en nee is nee schudden en letterlijk een stapje terug doen). de eerste keer dat het gebeurde dat iemand haar wilde pakken en ze niet wilde en dat die persoon het toen ook niet deed stond ze echt eventjes aandachtig te kijken en te denken. tijdje later wilde ze wel, dus toen klom ze op schoot
  maandag 28 december 2009 @ 18:59:20 #255
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_76150928
Beetje hulp doet wonderen. Goed te horen dat je die dagen als prettig hebt ervaren.

Maar met alle respect, een kind weet wel ja en nee maar als ouder heb jij toch nog de leiding over een kind en niet jouw familie of mensen die langs komen.
pi_76152116
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:59 schreef Noway666 het volgende:
Beetje hulp doet wonderen. Goed te horen dat je die dagen als prettig hebt ervaren.

Maar met alle respect, een kind weet wel ja en nee maar als ouder heb jij toch nog de leiding over een kind en niet jouw familie of mensen die langs komen.
uiteraard

we zijn een groot fan van orde en regelmaat terwijl er wel ruimte is voor het kind zelf. het lijkt een tikkie naar natural parenting te neigen (maar dan wel met regels). hier in huis zal je vb niet snel een kindje beneden aantreffen na 7 uur 's avonds. die ligt om 7 uur op bed. punt uit. ik zal daarentegen dan weer niet (proberen te) dwingen met eten en ze mag altijd gewoon haar toetje, ook al had ze geen honger. werkt eerlijk gezegd als een speer, ik kan het van harte aanbevelen
pi_76153670
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:24 schreef simmu het volgende:

[..]

we zijn een groot fan van orde en regelmaat terwijl er wel ruimte is voor het kind zelf. het lijkt een tikkie naar natural parenting te neigen (maar dan wel met regels).
Natuurlijk ouderschap met orde en regelmaat??? Daar ben ik heel benieuwd naar...
pi_76154023
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:24 schreef simmu het volgende:

[..]

uiteraard

we zijn een groot fan van orde en regelmaat terwijl er wel ruimte is voor het kind zelf. het lijkt een tikkie naar natural parenting te neigen (maar dan wel met regels). hier in huis zal je vb niet snel een kindje beneden aantreffen na 7 uur 's avonds. die ligt om 7 uur op bed. punt uit. ik zal daarentegen dan weer niet (proberen te) dwingen met eten en ze mag altijd gewoon haar toetje, ook al had ze geen honger. werkt eerlijk gezegd als een speer, ik kan het van harte aanbevelen
Doen jullie aan attachment parenting?
pi_76154550
ik heb geen idee van wat attachment parenting is, ik zal eens zoeken

ik ben er van overtuigt dat een kind zelf aangeeft wat het nodig heeft (let wel; dat is dus iets anders dan wat het kind zegt nodig te hebben). de kunst is dan om wat het kind aangeeft goed te interpreteren. ik vind het heel lastig om dat goed uit te leggen, met voorbeelden gaat het beter. dus een voorbeeld. slaapjes. meestal houden we hier een strak regime aan mbt slaapjes omdat selene het daar gewoon nodig heeft. tot op het punt dat ik haar op vaste tijden in bed leg en zij dan een uurtje speelt ipv slaapt. dan zou je zeggen; dan kan ze dat slaapje best skippen. maar nee. daar is ze (nog) niet aan toe, tegen de tijd dat ze dan 'volgens rooster wakker zou worden' is ze doodmoe (huilerig en lastig) en wat van slag. hence; we zijn streng met de slaapjes omdat ze dat nodig heeft. dus ook als er bezoek is. met eten daarentegen is streng zijn totaal niet nodig. soms eet ze veel en soms niet. maar met de tijden van het eten zijn we dan wel weer wat strenger, maar niet zo strict als met slaapjes. want dat hoeft niet, daar heeft ze niet zo'n behoefte aan. does that make any sense? zoals gezegd; ik vind het lastig uitleggen omdat ik het compleet op gevoel doe, uitgaande van wat ik interpreteer bij selene.
pi_76154810
ah, tsjek. idd natuurlijk ouderschap maar dan met regels

veel aandacht voor wat onze kinderen nodig hebben, hen het gevoel geven dat ze altijd gewenst zijn, behandelen met liefde en respect.

wmb; het kind behandelen alsof het (jawel!) een persoon is. met wensen en behoeftes en gevoelens. daar hoef je heus geen zweefteef zonder concept van "Nee!" te zijn

edit; ik sjouw haar ook al rond in een draagdoek
pi_76154836
Jezus Christus, wat hebben jullie een ontzettend gebrek aan ballen zeg. Ik geloof er geen zak van dat hè al eens duidelijk bent geweest, want jullie zijn samen zo inconsequent als de neten. Dat je die opa überhaupt nog de kans geeft om op de passen bijvoorbeeld, en het dan gek vinden als het niet werkt .

Als iemand 's avonds laat de kamer van je dochter op loopt, trek (!) je hem er uit, en als je dan ruzie krijgt, stuur je ze weg. Een nieuw nummer, mja, ok, maar het dan gaan vertellen aan de mensen waardoor je een nieuw nummer neemt . Die gozer is toch arts? Aan intelligentie zal het niet liggen, maar heeft hij toevallig wel 's een gebrek aan ruggengraat opgemerkt?
pi_76155155
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Jezus Christus, wat hebben jullie een ontzettend gebrek aan ballen zeg. Ik geloof er geen zak van dat hè al eens duidelijk bent geweest, want jullie zijn samen zo inconsequent als de neten. Dat je die opa überhaupt nog de kans geeft om op de passen bijvoorbeeld, en het dan gek vinden als het niet werkt .

Als iemand 's avonds laat de kamer van je dochter op loopt, trek (!) je hem er uit, en als je dan ruzie krijgt, stuur je ze weg. Een nieuw nummer, mja, ok, maar het dan gaan vertellen aan de mensen waardoor je een nieuw nummer neemt . Die gozer is toch arts? Aan intelligentie zal het niet liggen, maar heeft hij toevallig wel 's een gebrek aan ruggengraat opgemerkt?
ik heb idd nog nooit mijn (schoon)familie uit staan schelden, danwel fysiek weggesleurd. hoe graag ik dat soms ook zou willen. is eerlijk gezegd ook niet aan mij, als het alleen aan mij was geweest was het niet zo'n probleem geweest. ik hou mijn eigen familie toch ook in het gareel?
pi_76155210
oh, ik zie dat de rapleymethode mbt eten die we deels gebruikten ook al goed in dat natural parenting past. nja, zoals sangdrax zegt: je moet gewoon niet blind dingen gaan doen die gewoon niet blijken te werken.

geen borstvoeding hier, dat hoort er dan wel weer bij. ah well; zoals gezegd; ik drijf best veel op intuitie, als voor mijn gevoel iets zo-en-zo moet dan doen ik dat. tot nu toe werkt dat prima, en sangdrax vind het allemaal prima (uiteraard overleggen we veel, maar eerlijk is eerlijk, primair zorg ik voor haar. ik zie het meest)
pi_76155561
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:29 schreef simmu het volgende:

[..]

ik heb idd nog nooit mijn (schoon)familie uit staan schelden, danwel fysiek weggesleurd. hoe graag ik dat soms ook zou willen. is eerlijk gezegd ook niet aan mij, als het alleen aan mij was geweest was het niet zo'n probleem geweest. ik hou mijn eigen familie toch ook in het gareel?
Maat het is jouw dochter en jouw huis. Als je er zo mee zit, moet je gewoon het lef hebben om daar wat van te zeggen. Het is bullshit om te wachten tot je vriend daar wat mee doet, en je achter hem te verschuilen. Voornamelijk omdat het niet het helderste licht blijkt te zijn.

Maar goed, het gaat alweer over opvoedmeuk zie ik.
pi_76156220
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:37 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Maat het is jouw dochter en jouw huis. Als je er zo mee zit, moet je gewoon het lef hebben om daar wat van te zeggen. Het is bullshit om te wachten tot je vriend daar wat mee doet, en je achter hem te verschuilen. Voornamelijk omdat het niet het helderste licht blijkt te zijn.

Maar goed, het gaat alweer over opvoedmeuk zie ik.
tis meer dat dit stukje van het verhaal de afgelopen pagina's al besproken is. daar staat ook dat ik tov sangdrax inmiddels een wat hardere opstelling heb. ik heb gezegd dat ik het idd zelf wel afhandel als 'men' te ver gaat en als hij daar een probleem mee heeft hij daar dan pech heeft omdat ik het helemaal beu ben. als ik zo ver moet gaan om te zeggen "hij eruit of ik vertrek" doe ik het. maar het is natuurlijk wel zaak om zoiets niet doen omdat die man weer uren zit te zeveren over dat onze kinderen naar de christelijke school moeten en mijn schoonzusje hem al voor drammerige onpraktische bemoeial uitmaakt
pi_76156554
in beginsel zijn sangdrax en ik partners en moeten wij een beslissing als 'iemand de toegang ontzeggen' samen nemen. dat levert nu conflict op en we zoeken een oplossing. ik denk dat ik daarmee alles wel samengevat heb. lees de rest van het topic eens. als het 1-2-3 heel makkelijk en zwart wit was zou het allemaal niet zo'n probleem zijn en zou het topic er niet eens zijn
pi_78696116
en een kickje om te melden dat het bizar kut gaat. mijn jongens zijn inmiddels geboren en ze doen het goed. ik heb helaas met bloed zweet en tranen maar de 30 weken gehaald. vooral schoonpa maakt het nu erg bont, gelukkig niet recht in mijn gezicht. dat durft de zak niet meer. nu is hij dus alle andere familie lastig aan het vallen met mailtjes waarin hij verkondigt erg boos te zijn, bladieblablawhatever....

de jongens liggen op de neonatale intensive care afdeling (geen zorg, ze doen het echt heel goed naar omstandigheden en zijn goed stabiel. de oudste mag er eigenlijk al weg) en ik laat geen bezoek toe zolang ze op de ic liggen. ze liggen daar goed en doen het daar goed. slapen veel en dat is precies wat ze nodig hebben. geen eindeloze stroom familie en gekut met ze, ik sta het niet toe. punt uit.

maar goed, binnenkort dus het bericht dat iemand eruit gezet is ik heb nu al helemaal geen tijd of energie voor deze onzin. ik heb zelfs geen tijd voor een fatsoenlijk kraambed, dus al zeker niet voor dit. geen zorg: ik slaag er goed in om dit uit mijn hoofd te zetten. ik heb duidelijke regels gesteld. wie ons nu niet helpt met oppassen op selene, danwel boodschappen doen of wat dan ook kan gewoon wegblijven als iemand trouwens te ver gaat tegen me nu heeft sangdrax ook vette pech, want ik tolereer het gewoon niet. heeft hij ook mooi pech mee wie geen hulp is, is een hindernis en rot maar op.
pi_78696385
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:46 schreef simmu het volgende:
en een kickje om te melden dat het bizar kut gaat. mijn jongens zijn inmiddels geboren en ze doen het goed. ik heb helaas met bloed zweet en tranen maar de 30 weken gehaald. vooral schoonpa maakt het nu erg bont, gelukkig niet recht in mijn gezicht. dat durft de zak niet meer. nu is hij dus alle andere familie lastig aan het vallen met mailtjes waarin hij verkondigt erg boos te zijn, bladieblablawhatever....

de jongens liggen op de neonatale intensive care afdeling (geen zorg, ze doen het echt heel goed naar omstandigheden en zijn goed stabiel. de oudste mag er eigenlijk al weg) en ik laat geen bezoek toe zolang ze op de ic liggen. ze liggen daar goed en doen het daar goed. slapen veel en dat is precies wat ze nodig hebben. geen eindeloze stroom familie en gekut met ze, ik sta het niet toe. punt uit.

maar goed, binnenkort dus het bericht dat iemand eruit gezet is ik heb nu al helemaal geen tijd of energie voor deze onzin. ik heb zelfs geen tijd voor een fatsoenlijk kraambed, dus al zeker niet voor dit. geen zorg: ik slaag er goed in om dit uit mijn hoofd te zetten. ik heb duidelijke regels gesteld. wie ons nu niet helpt met oppassen op selene, danwel boodschappen doen of wat dan ook kan gewoon wegblijven als iemand trouwens te ver gaat tegen me nu heeft sangdrax ook vette pech, want ik tolereer het gewoon niet. heeft hij ook mooi pech mee wie geen hulp is, is een hindernis en rot maar op.
Dam nmeisje, weer lekker klote...

Maaruh, feli met je jongens

Waarover is schoonva pissig eigenlijk?
pi_78696494
Lekker laten stikken
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_78696905
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:51 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dam nmeisje, weer lekker klote...

Maaruh, feli met je jongens

Waarover is schoonva pissig eigenlijk?
dat hij niet bij zijn kleinzonen mag. ik geloof niet dat ze in de gaten hebben dat het echt kantje boord is geweest. de oudste heet trouwens ravi en woog 1270, een net gewicht voor een tweelingkind van rond de 30 weken zwangerschap), de jongste kiro (die woog maar 780 gram). mijn zonnejongens met een maangodinnetje als grote zus (selene).

het verschil tussen de twee in gewicht is bizar groot. ravi deed het prima, kiro niet. ik heb van woensdag tot en met vrijdagavond laat aan ctg´s gehangen op standby voor de spoedkeizersnee. na elke ctg een beslissing opereren of niet. uiteindelijk zijn ze niet vorige vrijdag maar die ervoor dus gehaald per keizersnee. volgens de arts had het geen uur langer moeten duren. maar goed: ze komen nu allebei aan, kiro heeft vandaag de kilo gehaald!!! maar goed: slapen en groeien vind ik nu belangrijker dan bezoek ontvangen. gelukkig begrijpen de andere familieleden dat wel. we zitten nu trouwens ook met zn drieen in het ronald mc donald huis. wat een zegening is dat!
pi_78697170
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:01 schreef simmu het volgende:

[..]

dat hij niet bij zijn kleinzonen mag. ik geloof niet dat ze in de gaten hebben dat het echt kantje boord is geweest. de oudste heet trouwens ravi en woog 1270, een net gewicht voor een tweelingkind van rond de 30 weken zwangerschap), de jongste kiro (die woog maar 780 gram). mijn zonnejongens met een maangodinnetje als grote zus (selene).

het verschil tussen de twee in gewicht is bizar groot. ravi deed het prima, kiro niet. ik heb van woensdag tot en met vrijdagavond laat aan ctg´s gehangen op standby voor de spoedkeizersnee. na elke ctg een beslissing opereren of niet. uiteindelijk zijn ze niet vorige vrijdag maar die ervoor dus gehaald per keizersnee. volgens de arts had het geen uur langer moeten duren. maar goed: ze komen nu allebei aan, kiro heeft vandaag de kilo gehaald!!! maar goed: slapen en groeien vind ik nu belangrijker dan bezoek ontvangen. gelukkig begrijpen de andere familieleden dat wel. we zitten nu trouwens ook met zn drieen in het ronald mc donald huis. wat een zegening is dat!
Rare mensen zijn dat dan, als ze dat niet snappen Precies wat hierboven ook al werd gezegd & je zelf ook al zegt; gewoon laten stikken...

Ennuh... 2-eiig? ivm het grote verschil
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:12:10 #272
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78697545
Gefeliciteerd met de geboorte van je zoons. Dat ze maar snel aansterken en naar huis mogen.

En sterkte met je schoonfamilie.
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:54:26 #273
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_78704154
Jeetje, wat een verhaal zeg Simmu.
Ik vind dat je in je laatste postings enorm sterk klinkt, je bent echt een leeuwin die voor haar kinderen opkomt, goed zo meid!
  donderdag 4 maart 2010 @ 00:19:31 #274
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_78713899
sterkte,alleen vind ik dit nu een beetje een soap te worden.
pi_84071521
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 00:19 schreef THEFXR het volgende:
sterkte,alleen vind ik dit nu een beetje een soap te worden.
die soap is het wel geworden ja

ik wil iedereen bedanken voor het meedenken. we hebben er veel aan gehad
  woensdag 14 juli 2010 @ 23:41:49 #276
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_84072500
Nu maak je ons natuurlijk wel nieuwsgierig!
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_84077801
tis allemaal doffe ellende. mijn jongste is overleden. schoonpa is terminaal ziek (1 a 2 jaar nog) en gaat gewoon hardnekkig door met bot gezeik (vooral als het over mijn jongste gaat, wat ik als nogal walgelijk ervaar) en mijn ouders zijn ook uit elkaar (een klassieker met spullen pakken en briefje achterlaten). [sarcasme] gelukkig heb je wat aan je familie in zware tijden [/sarcasme]
  donderdag 15 juli 2010 @ 08:18:33 #278
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84077833
sterkte met het verlies van je kindje en de ziekte van je schoonpa .
Een gedicht over Maanvis
pi_84078072
Wat heftig zeg, je maakt wel wat mee zeg in zo´n relatief korte periode.

Wel tof dat je ons hier op de hoogte houdt.

Jullie veel succes ermee.
pi_84078700
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 08:16 schreef simmu het volgende:
tis allemaal doffe ellende. mijn jongste is overleden. schoonpa is terminaal ziek (1 a 2 jaar nog) en gaat gewoon hardnekkig door met bot gezeik (vooral als het over mijn jongste gaat, wat ik als nogal walgelijk ervaar) en mijn ouders zijn ook uit elkaar (een klassieker met spullen pakken en briefje achterlaten). [sarcasme] gelukkig heb je wat aan je familie in zware tijden [/sarcasme]

Ik zou wel iets willen bazelen van "komt uiteindelijk vast goed" maar jezus, dit is niet te filmen... Sterkte!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 15 juli 2010 @ 10:01:46 #281
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_84079929
quote:
[sarcasme] gelukkig heb je wat aan je familie in zware tijden [/sarcasme]
Het ligt allemaal aan de familie idd
ja dat was ook zeer sarcastisch

Sterkte met het verlies van je kind.
pi_84080073
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:01 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

kutgedrag blijt kutgedrag. en als je mensen het niet eens gunt om in alle rust zelf de zaken te regelen rondom het overlijden van een hun kind ben je gewoon een egoistische rotzak.
pi_84080151
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:01 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

nou. ik ben degene die zaken rondom kiro's overlijden op een zekere manier wens te regelen. joh! ik ben zijn moeder. als mensen daar dan op een hele nare manier tussen gaan zitten en mij confronteren met dingen die ze doen die niet meer teruggedraaid kunnen worden ligt dat idd gewoon aan hun ja.
pi_84080210
quote:
*knuffel*
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 15 juli 2010 @ 10:23:17 #285
30252 Soempie
Procreating
pi_84080554
Simmu, wat naar. Heel veel sterkte met het verlies.
  donderdag 15 juli 2010 @ 18:49:34 #286
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_84101065
Wat erg, ik hoop voor je dat er betere tijden voor je aankomen. Het verlies van je kind moet je natuurlijk op je eigen manier en tempo verwerken.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_84108314
het is ook een kwestie van mijn rug recht houden en mijn eigen integriteit bewaren (en dus heus nu en dan wat tegemoet komen aan de familie). en soms hou ik dat enkel vol door eerst eventjes uitbitchen hier zodat ik daarna kalmer ben en beter na kan denken dus vandaar de kick met de dank jullie wel.

en voor degenen die me een dramaqueen vinden: nou en! je las zelf en je reageerde zelf en dank je daarvoor
pi_104602225
de mail die ik afgelopen week aan schoonpapa gestuurd heb:

quote:
Allereerst wil ik nogmaals herhalen dat wij alleen een vaste telefoonverbinding hebben voor noodgevallen. Er is al verschillende keren uitgelegd dat we het niet waarderen om elke dag rond etenstijd en kinderbedtijd gebeld te worden, al zeker niet voor onbenulligheden. Indien dit te moeilijk is, zeg ik die telefoon wel weer op.

Daarnaast wil ik kwijt dat de manier waarop ons gezin kennelijk ondergeschikt is aan jullie wensen mij erg stoort. Het stoort me genoeg dat ik besloten heb niet langer onvoorwaardelijk mee te werken aan jullie wensen.
ik zag eigenlijk geen andere opties meer. vinger-hand-arm enzovoorts. het liep de spuigaten uit. en nee. zeggen dat het niet uitkomt werkt niet (schijt aan) en telefoon uitzetten ook niet. dan gaat hij enkel alle nummers die hij heeft af gevolgd door een paniekaanval (en stug volhouden) wanneer het niet lukt.

wmb was de bom toch wel dat sangdrax perse moest komen om met een aanhangertje te rijden om zn grof vuil weg te brengen op sinterklaasintochtdag. en toen betrapten we hem op liegen erover (hij hield vol dat de andere mensen alleen die dag konden, maar er waren geen andere mensen). toen heb ik tegen manlief gezegd: "het is genoeg geweest. ik doe niet meer mee"

het elke dag bellen naar onze lijn is nu opgehouden. nja. ik heb mijn punt gemaakt. helaas sangdrax niet en de stress is hem oprecht teveel aan het worden en ik weet het ook niet meer.
  zondag 20 november 2011 @ 21:17:27 #289
344435 OneTeaspoon
of common sense
pi_104604327
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 20:46 schreef simmu het volgende:
paniekaanval (en stug volhouden) wanneer het niet lukt.

wmb was de bom toch wel dat sangdrax perse moest komen om met een aanhangertje te rijden om zn grof vuil weg te brengen op sinterklaasintochtdag. en toen betrapten we hem op liegen erover (hij hield vol dat de andere mensen alleen die dag konden, maar er waren geen andere mensen). toen heb ik tegen manlief gezegd: "het is genoeg geweest. ik doe niet meer mee"

Ooit in je opgekomen dat de beste man (hoewel.. topic beetje doorgelezen en beste dekt de lading natuurlijk niet helemaal) ontzettend aan zijn zoon hangt? Waarom is dat? Dat je niet lekker een dagje naar opa gaat kan ik me in deze situatie ook wel voorstellen, maar misschien is dat juist waarom hij zo doet. Of mede.
pi_104619284
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:17 schreef OneTeaspoon het volgende:

[..]

Ooit in je opgekomen dat de beste man (hoewel.. topic beetje doorgelezen en beste dekt de lading natuurlijk niet helemaal) ontzettend aan zijn zoon hangt? Waarom is dat? Dat je niet lekker een dagje naar opa gaat kan ik me in deze situatie ook wel voorstellen, maar misschien is dat juist waarom hij zo doet. Of mede.
neuh, zo heeft hij altijd al gedaan volgens mijn man hoor. hij is gewoon zo manipulatief en egocentrisch. ten tijde van zijn scheiding heeft hij huilend tegen zijn kinderen staan roepen dat ze bij hem moesten blijven en als ze dat niet zouden doen, dat hij dan zelfmoord zou plegen. (zijn kinderen waren toen 12 en 10)
pi_104619663
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 09:10 schreef simmu het volgende:

[..]

neuh, zo heeft hij altijd al gedaan volgens mijn man hoor. hij is gewoon zo manipulatief en egocentrisch. ten tijde van zijn scheiding heeft hij huilend tegen zijn kinderen staan roepen dat ze bij hem moesten blijven en als ze dat niet zouden doen, dat hij dan zelfmoord zou plegen. (zijn kinderen waren toen 12 en 10)
Voor mij klinkt dat alsof de man intens veel verdriet had.

Maar ik roep ook maar wat.
pi_104619803
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2011 09:29 schreef mootie het volgende:

[..]

Voor mij klinkt dat alsof de man intens veel verdriet had.

Maar ik roep ook maar wat.
tuurlijk had hij intens verdriet. desondanks ga je toch niet je kinderen zo chanteren? nu doet hij dat ook weer. we hebben hem al een paar keer er op betrapt dat hij liegt over wat de artsen hem vertellen.

overigens heb ik alleen gezegd dat ik niet langer onvoorwaardelijk meewerk he. ik heb nergens gezegd dat mijn man niet naar hem toe mag ofzo. feit is wel dat ons gezin naar de klote gaat zo. we leven nu al bijna 2 jaar met ziekte en dood. elke vrije minuut gaat naar hem. als ik eens ziek ben ofzo, dan ehm, ga ik maar gewoon door. geen vakanties, tenzij je bij hem op bezoek vakantie noemt. want geen vrije dagen.
  maandag 21 november 2011 @ 09:45:11 #293
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104619988
Ik vind het heel moeilijk te begrijpen dat het eigenlijk nog steeds niet is gelukt om jullie grenzen duidelijk te trekken.
pi_104620078
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 09:45 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het heel moeilijk te begrijpen dat het eigenlijk nog steeds niet is gelukt om jullie grenzen duidelijk te trekken.
Dat komt omdat ze toch telkens maar weer aardig proberen te blijven doen. Toch maar telkens weer een compromis waar niemand in dat gezin blij van wordt.

Ja, het is sneu, dat je soms, ook met mensen waar je om geeft, heel hard moet zijn. Ja, het is sneu dat iemand de voor jou zo normale omgangsvormen niet snapt of niet wil volgen. Ja, het is sneu als je vader, schoonvader of opa een manipulatief kreng kan zijn.

Kun je in blijven hangen of je kunt echt goed duidelijk je grenzen trekken. Dan snapt iemand het misschien nog steeds niet of misschien pas na een jaar of 5 of 10. Maar in ieder geval voel jij je dan happy, bevrijdt en goed over jezelf. Dat is het compromis wat je moet zoeken... en dat gevoel is er nog steeds niet!
pi_104620166
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 09:45 schreef Lienekien het volgende:
sangdrax heeft het er nu eenmaal erg moeilijk mee. het blijft toch zn vader, die ziek is en doodgaat en dat elke dag benadrukt. het enige wat ik kan doen is hier de boel draaiende houden en me er verder buiten houden
  maandag 21 november 2011 @ 12:40:02 #296
347320 Velma
nerdy vamp
pi_104624921
Voor ik iemand op de tenen trap: nee ik ken de situatie niet en ja, het is allemaal verdomd lastig als (schoon)familie over jouw grenzen heen walsen en het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch.

De manier waarop je hier over je schoonfamilie spreekt is niet bepaald tactisch. Als je ook zo tegen ze doet irl, dan kan ik me voorstellen dat elk punt dat aandraagt op verzet stuit. Bijvoorbeeld "Indien dit te moeilijk is, zeg ik die telefoon wel weer op." en "daarnaast wil ik kwijt dat de manier waarop ons gezin kennelijk ondergeschikt is aan jullie wensen mij erg stoort. Het stoort me genoeg dat ik besloten heb niet langer onvoorwaardelijk mee te werken aan jullie wensen."

In plaats van dat je praat in de 'ja maar jullie' vorm kun je ook werken aan de ik-boodschap. Google het maar eens, het werkt stukken beter. Je spreekt tegen mensen zonder verwijten te maken en geeft op neutrale wijze grenzen aan. De manier waarop je het nu doet druipt van het cynisme en de verwijten. Geheel verdiend, no doubt, maar je krijgt weinig gedaan door op die manier door te gaan met ze. Ze gaan meteen in verzet en zo krijg je ruzies, wrijving en gedoe.

Daarnaast: je hebt al zo lang ge-emmer met die mensen. Is het niet een beter idee je man en kids alleen naar zijn familie op bezoek te laten gaan? Dan heb jij er geen last meer van. Of man alleen als hij daar behoefte voor voelt? Jij bent ze inderdaad niks verplicht als je je niet prettig voelt bij die mensen, waarom nog energie steken hierin als niks werkt? Redenen als 'het is toch je familie' doen er niet toe: als jullie het beide de moeite niet meer waard vinden (of één van jullie), houd er dan mee op.
I lost my glasses again
pi_104625329
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 12:40 schreef Velma het volgende:
Voor ik iemand op de tenen trap: nee ik ken de situatie niet en ja, het is allemaal verdomd lastig als (schoon)familie over jouw grenzen heen walsen en het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch.

De manier waarop je hier over je schoonfamilie spreekt is niet bepaald tactisch. Als je ook zo tegen ze doet irl, dan kan ik me voorstellen dat elk punt dat aandraagt op verzet stuit. Bijvoorbeeld "Indien dit te moeilijk is, zeg ik die telefoon wel weer op." en "daarnaast wil ik kwijt dat de manier waarop ons gezin kennelijk ondergeschikt is aan jullie wensen mij erg stoort. Het stoort me genoeg dat ik besloten heb niet langer onvoorwaardelijk mee te werken aan jullie wensen."

In plaats van dat je praat in de 'ja maar jullie' vorm kun je ook werken aan de ik-boodschap. Google het maar eens, het werkt stukken beter. Je spreekt tegen mensen zonder verwijten te maken en geeft op neutrale wijze grenzen aan. De manier waarop je het nu doet druipt van het cynisme en de verwijten. Geheel verdiend, no doubt, maar je krijgt weinig gedaan door op die manier door te gaan met ze. Ze gaan meteen in verzet en zo krijg je ruzies, wrijving en gedoe.

Daarnaast: je hebt al zo lang ge-emmer met die mensen. Is het niet een beter idee je man en kids alleen naar zijn familie op bezoek te laten gaan? Dan heb jij er geen last meer van. Of man alleen als hij daar behoefte voor voelt? Jij bent ze inderdaad niks verplicht als je je niet prettig voelt bij die mensen, waarom nog energie steken hierin als niks werkt? Redenen als 'het is toch je familie' doen er niet toe: als jullie het beide de moeite niet meer waard vinden (of één van jullie), houd er dan mee op.
sangdrax gaat nu ook alleen. ik vertik het. ook de wake niet trouwens. en al zeker niet met de kinderen.

edit. als je bv tegen hem zegt "ik vind het erg vervelend dat jij het op je neemt om een rouwadvertentie voor mijn zoontje te plaatsen in een krant in je eigen woonplaats terwijl wij zelf welbewust ervoor kozen geen advertentie te plaatsen en ik zou graag zien dat jij zulke dingen niet nogmaals doet" krijg je als antwoord: "ik vind het vervelend dat mijn rouwproces jouw rouwproces verstoort" waarna hij gewoon doorgaat. da's geen plaat voor je kop maar een compleet flatgebouw waarbij het zinloos is om het ook maar te proberen
  maandag 21 november 2011 @ 13:09:49 #298
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_104625911
Ik snap dat het nu iets beter is, maar ik snap de houding van je vriend niet. Ik ben zelf net vader geworden en m'n dochter en vriendin zijn gewoon het allerbelangrijkste in m'n leven en als iemand daar op wat voor'n manier op een vervelende manier tussenkomt word ik gewoon boos. No way dat ik iemand m'n vriendin bij de box van m'n dochter zou laten wegdrukken, die kan dan gewoon vertrekken. Zelfde geldt voor mensen die langs willen komen om onze dochter te bekijken; daarvoor bellen ze mij gewoon. Bel je niet en sta je opeens voor de deur tijdens een rustmoment, dan vraag ik je weg te gaan.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_104640648
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 13:09 schreef Catbert het volgende:
Ik snap dat het nu iets beter is, maar ik snap de houding van je vriend niet. Ik ben zelf net vader geworden en m'n dochter en vriendin zijn gewoon het allerbelangrijkste in m'n leven en als iemand daar op wat voor'n manier op een vervelende manier tussenkomt word ik gewoon boos. No way dat ik iemand m'n vriendin bij de box van m'n dochter zou laten wegdrukken, die kan dan gewoon vertrekken. Zelfde geldt voor mensen die langs willen komen om onze dochter te bekijken; daarvoor bellen ze mij gewoon. Bel je niet en sta je opeens voor de deur tijdens een rustmoment, dan vraag ik je weg te gaan.
Stuur je je eigen moeder die de baby nog niet gezien heeft ook weg?
  maandag 21 november 2011 @ 18:46:27 #300
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104640717
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2011 18:45 schreef mootie het volgende:

[..]

Stuur je je eigen moeder die de baby nog niet gezien heeft ook weg?
Die weet toch wel dat ze even moet bellen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')