Dat denk ik ook. Daarom zou ik wel vasthouden aan besluiten die belangrijk zijn, zoals met die promotie, maar wel 'toegeven'/ wat gemakkelijker zijn als het gaat over bijvoorbeeld een slee of wat speeltjes voor de neus van selene.quote:Op maandag 21 december 2009 14:37 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Misschien dat dat juist die vijandigheid oproept bij hen. Dat je meteen keihard de aanval in gaat. Ook al heb je daar misschien wel reden toe.
Misschien is het interessant te kijken of dit klopt inderdaad:quote:Op maandag 21 december 2009 14:40 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Daarom zou ik wel vasthouden aan besluiten die belangrijk zijn, zoals met die promotie, maar wel 'toegeven'/ wat gemakkelijker zijn als het gaat over bijvoorbeeld een slee of wat speeltjes voor de neus van selene.
nja, dan komen we weer terug bij die onderlinge jaloezie. noem me apart, maar ik vind drie sleetjes voor 1 kind wat overdreven en ik heb oprecht de plek niet om dat allemaal ergens te stallen. moet ik dan maar weer tegen mijn ouders zeggen dat ze dan maar niet een sleetje mogen kopen? pa stelde het als eerste voor. moet ik dan zeggen "sorrie pap, ik moet eerst vragen of dat mag van de andere opa?". er zal altijd iemand beledigd zijn. en het probleem wordt nu weer bij ons gelegd.quote:Op maandag 21 december 2009 14:40 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Daarom zou ik wel vasthouden aan besluiten die belangrijk zijn, zoals met die promotie, maar wel 'toegeven'/ wat gemakkelijker zijn als het gaat over bijvoorbeeld een slee of wat speeltjes voor de neus van selene.
Hou nou toch eens op over die sleetjes en die duplo! Als je je daarom zorgen maakt heb je echt een serieus psychisch probleem en moet je eens met een psych gaan praten.quote:Op maandag 21 december 2009 14:53 schreef simmu het volgende:
[..]
nja, dan komen we weer terug bij die onderlinge jaloezie. noem me apart, maar ik vind drie sleetjes voor 1 kind wat overdreven en ik heb oprecht de plek niet om dat allemaal ergens te stallen. moet ik dan maar weer tegen mijn ouders zeggen dat ze dan maar niet een sleetje mogen kopen? pa stelde het als eerste voor. moet ik dan zeggen "sorrie pap, ik moet eerst vragen of dat mag van de andere opa?". er zal altijd iemand beledigd zijn. en het probleem wordt nu weer bij ons gelegd.
Selene ziet Sangrdrax z'n vader toch amper, dus waarom zou ze een hekel aan hem krijgen. En aangezien JULLIE toch al een hekel aan je schoonouders hebben, waarom komen ze dan überhaupt nog op bezoek?quote:ik wil trouwens wel even terug komen op selene en sangdrax zijn vader. selene is namelijk oprecht, echt, echt, echt totaal niet huilerig of angstig rondom bezoek. alleen hem. we willen graag voorkomen dat selene een hekel aan hem krijgt. dat gaat zo gewoon niet lukken en dat vind ik best erg ja.
Ik denk dat het beter is het gewoon los te laten en het over te laten aan Selene en haar opa. Je beschreef een situatie waarbij hij de gang in kwam, terwijl je je dochter aan het troosten was. Daar reageerde je naar mijn idee best panisch: 'hij dreef ons een hoek in'. Ik denk dat Selene dat overneemt: ojee, mama vindt dingen niet goed/ eng, dus zal het wel zo zijn.quote:Op maandag 21 december 2009 14:53 schreef simmu het volgende:
ik wil trouwens wel even terug komen op selene en sangdrax zijn vader. selene is namelijk oprecht, echt, echt, echt totaal niet huilerig of angstig rondom bezoek. alleen hem. we willen graag voorkomen dat selene een hekel aan hem krijgt. dat gaat zo gewoon niet lukken en dat vind ik best erg ja.
Dit dus.quote:Op maandag 21 december 2009 15:12 schreef Soempie het volgende:
Je beschreef een situatie waarbij hij de gang in kwam, terwijl je je dochter aan het troosten was. Daar reageerde je naar mijn idee best panisch: 'hij dreef ons een hoek in'. Ik denk dat Selene dat overneemt: ojee, mama vindt dingen niet goed/ eng, dus zal het wel zo zijn.
Niet alleen wat betreft Selene, maar ook met andere dingen, zoals met het werk van je vriend, de cadeautjes, de bezoekuren, etc. Als je dingen niet los kunt laten en er over blijft piekeren, dan maak je jezelf helemaal gek.quote:Op maandag 21 december 2009 15:12 schreef Soempie het volgende:
Nogmaals, op mij komt het over of je alle touwtjes in handen wilt houden wat betreft Selene
Ik snap dat met die sleetjes ook niet zo. Blijkbaar heeft jouw vader gevraagd of hij haar een slee mag geven en jij hebt gezegd dat het goed is. Vervolgens hebben jouw schoonouders hetzelfde gevraagd. Dan kon je toch gewoon zeggen dat ze er al eentje heeft. Niet van wie die afkomt, niks. Ze heeft al een slee; klaar.quote:Op maandag 21 december 2009 15:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hou nou toch eens op over die sleetjes en die duplo!
quote:Op maandag 21 december 2009 15:58 schreef simmu het volgende:
kind kan weinig aan mij merken als schoonpa er is, want ik maak dat ik wegkom.
Om nog maar niet te spreken van die 2 kleintjes in de buik die strak staan van de stresshormonen omdat de moeder zich zorgen maakt over 1 2 of 3 sleetjes en wat duplo.quote:Op maandag 21 december 2009 16:01 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Volgens mij heb je zelf ook een enorm bord voor je kop als je denkt dat zo'n kind niks merkt van jouw gedrag
Ze merkt dus dat je je schoonpa ontloopt, dat is ook iets wat als negatief door haar kan worden ervaren, waardoor ze zo reageert op je schoonpa. Denk daar maar eens goed over na...quote:Op maandag 21 december 2009 15:58 schreef simmu het volgende:
kind kan weinig aan mij merken als schoonpa er is, want ik maak dat ik wegkom. pas als er al een uur gekrijs is kom ik tevoorschijn uit de keuken.....
Pas na een uur? Ach arme kleine, een uur lang laten blijken dat je iets niet aanstaat en pas daarna gered wordenquote:Op maandag 21 december 2009 15:58 schreef simmu het volgende:
kind kan weinig aan mij merken als schoonpa er is, want ik maak dat ik wegkom. pas als er al een uur gekrijs is kom ik tevoorschijn uit de keuken.....
denk jij er dan eens goed na over het idee dat ik bijvoorbeeld mijn schoonmoeder net zo min uit kan staan terwijl dat wel goed gaat. (en ik net zo goed in de keuken schuil trouwens, ik wordt nu eenmaal verondersteld voor het hele stel te koken en van drinken te voorzien enzo).quote:Op maandag 21 december 2009 16:08 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Ze merkt dus dat je je schoonpa ontloopt, dat is ook iets wat als negatief door haar kan worden ervaren, waardoor ze zo reageert op je schoonpa. Denk daar maar eens goed over na...
zeg, je hoeft niet te reageren weet je.quote:Op maandag 21 december 2009 16:13 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Pas na een uur? Ach arme kleine, een uur lang laten blijken dat je iets niet aanstaat en pas daarna gered worden
Anders praat je even iemand wat aanquote:Op maandag 21 december 2009 16:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Om nog maar niet te spreken van die 2 kleintjes in de buik die strak staan van de stresshormonen omdat de moeder zich zorgen maakt over 1 2 of 3 sleetjes en wat duplo.
Je bent zelf ook al aardig voorspelbaar op wat je wel en niet reageert...quote:Op maandag 21 december 2009 16:18 schreef simmu het volgende:
[..]
zeg, je hoeft niet te reageren weet je.
Voorkom je nou graag krijspartijen of laat je haar nu een uur krijsenquote:Op maandag 21 december 2009 16:18 schreef simmu het volgende:
en die krijspartijen voorkom ik gewoon graag om meerdere redenen: hoe lollig denk je dat het voor sangdrax zn pa is? vorige keer kreeg hij zelfs commentaar van zijn eigen dochter dat hij niet zo moet pushen bij selene. de man was in tranen. wat wordt ik dan verondersteld te doen? krijsende dochter, schoonpa over de rooie. en een gezellig kerstfeest mensen!
Misschien is je schoonmoeder wel wat beter in omgang met kinderen en kan zij het compenseren met hoe zij overkomt en is het vooroordeel dat je kindje krijgt door jou over schoonmama (dat bedoel ik niet negatief, maar als in dat ze het merkt hoe jij denkt over schoonma) wel weg doordat ze zelf heeft gemerkt dat schoonmama wel goed voor haar is? Ofzo.. weet ik hetquote:Op maandag 21 december 2009 16:14 schreef simmu het volgende:
[..]
denk jij er dan eens goed na over het idee dat ik bijvoorbeeld mijn schoonmoeder net zo min uit kan staan terwijl dat wel goed gaat. (en ik net zo goed in de keuken schuil trouwens, ik wordt nu eenmaal verondersteld voor het hele stel te koken en van drinken te voorzien enzo).
quote:Op maandag 21 december 2009 16:28 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Je bent zelf ook al aardig voorspelbaar op wat je wel en niet reageert...
[..]
Voorkom je nou graag krijspartijen of laat je haar nu een uur krijsen![]()
En wat je verondersteld wordt te doen...volgens mij heb je nu al meer dan genoeg tips gehad maar wil je gewoon je eigen plan trekken. Gebruik dit topic gewoon om lekker stoom af te blazen maar laat even weten dat je geen tips hoeft
Misschien is het een idee om zelf een assertiviteitstraining te volgen?quote:Op maandag 21 december 2009 16:33 schreef simmu het volgende:
[..]
ik voorkom graag de krijspartijen en heb geprobeerd om dingen eerst even aan te zien. dat werkt dus blijkbaar niet......
en voor de duidelijkheid; natuurlijk hink ik op twee benen. liefst zie ik gewoon leuk contact met iedereen. en dat gaat blijkbaar gewoon niet. veel dingen die aangedragen worden heb ik al geprobeerd/pas ik al toe. bijvoorbeeld van wat Cat_Tank boven aan de pagina zegt; rustig en consequent blijven, maar niet toegeven. en natuurlijk gaat het niet over duplo en sleetjes. het gaat erom dat er niet naar ons geluisterd wordt!
met schoonzusje en selene gaat het ook prima hoorquote:Op maandag 21 december 2009 16:29 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Misschien is je schoonmoeder wel wat beter in omgang met kinderen en kan zij het compenseren met hoe zij overkomt en is het vooroordeel dat je kindje krijgt door jou over schoonmama (dat bedoel ik niet negatief, maar als in dat ze het merkt hoe jij denkt over schoonma) wel weg doordat ze zelf heeft gemerkt dat schoonmama wel goed voor haar is? Ofzo.. weet ik het.
Ik wil probeer je alleen maar helpen... maar blijkbaar wordt dat dus niet gewaardeerd, jammer.
Dat was pas mijn eerste post... wat anderen zeggen maakt mij niet uit. (Gek overigens, als het 8 posts zijn... dat alle 8 hetzelfde denken).quote:Op maandag 21 december 2009 16:36 schreef simmu het volgende:
[..]
met schoonzusje en selene gaat het ook prima hoornet als familiefeestjes, kinderfeestjes, op bezoek bij buren en kennissen.
ik waardeer heus je suggesties hoor, maar 8 posts over hoe het allemaal toch aan mij ligt helpen niet
Met alle respect maar zoals je hier overkomt kan ik me best voorstellen dat er niet naar je geluisterd wordt. Je vraagt/verwacht naar mijn mening af en toe echt absurde dingen. Dan kan je er op wachten dat mensen in je omgeving daar stelselmatig omheen laveren, zeker als er een kleinkind in het spel is. Als je je vervolgens ook nog eens in moerassige discussies gaat mengen, is het einde zoek.quote:Op maandag 21 december 2009 16:33 schreef simmu het volgende:
[..]
ik voorkom graag de krijspartijen en heb geprobeerd om dingen eerst even aan te zien. dat werkt dus blijkbaar niet......
en voor de duidelijkheid; natuurlijk hink ik op twee benen. liefst zie ik gewoon leuk contact met iedereen. en dat gaat blijkbaar gewoon niet. veel dingen die aangedragen worden heb ik al geprobeerd/pas ik al toe. bijvoorbeeld van wat Cat_Tank boven aan de pagina zegt; rustig en consequent blijven, maar niet toegeven. en natuurlijk gaat het niet over duplo en sleetjes. het gaat erom dat er niet naar ons geluisterd wordt!
Het ligt niet allemaal aan jou, maar het ligt wel aan de interactie tussen de schoonfamilie en juliie. Ik geef niemand de 'schuld', maar alleen tips over wat jij kan veranderen. Voor de schoonouders heb ik andere tips, maar die posten hier niet.quote:Op maandag 21 december 2009 16:36 schreef simmu het volgende:
maar 8 posts over hoe het allemaal toch aan mij ligt helpen niet
eerst probeerden we om haar te kalmeren daar waar ze was. pas toen dat niet lukte liep ik even weg met haar (waarbij ik ook zei: "ik ga wel even alleen met haar op de gang staan dan kalmeert ze zo"). toen kregen we het hele achternaloopverhaal pas. schoonpa is ook de man die mij diverse malen gewoon straal omver gelopen heeft als ik beneden kwam en haar in de box legde he. zonder dat dan in de gaten te hebben. wanneer je hem er mee confrontreert zegt hij gewoon dat hij dat niet gedaan heeft.quote:Als jij na een uur uit de keuken komt, wat doe je dan bijvoorbeeld? Haal je Selene weg bij haar opa? Waarom stel je haar niet gerust, terwijl ze bij hem is?
Maar waarom leg je niet naast je neer dat dat blijkbaar zo is? Als je het veel meer van je af probeert te laten glijden dan kan het je ook niet meer zo raken. Je moet niet weet je, hoe jullie je in dezen opstellen is gewoon jullie eigen keuze.quote:Op maandag 21 december 2009 16:33 schreef simmu het volgende:
[..]
toegeven. en natuurlijk gaat het niet over duplo en sleetjes. het gaat erom dat er niet naar ons geluisterd wordt!
nou, van "vlak langs lopen" knal ik niet omver tegen de tafel aan.quote:Op maandag 21 december 2009 17:15 schreef _Led_ het volgende:
Ik begin te vermoeden dat dat "omver lopen" ook wel eens een kwestie van "vlak langs lopen" zou kunnen zijn.
Als je lichamelijke reactie net zo overdreven is als je mentale reactie welquote:Op maandag 21 december 2009 17:28 schreef simmu het volgende:
[..]
nou, van "vlak langs lopen" knal ik niet omver tegen de tafel aan.
als ik dingen van me af laat glijden krijg je het probleem dat ze achter mijn/onze rug om toch gewoon doen waar ze trek in hebben....quote:Op maandag 21 december 2009 17:22 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Maar waarom leg je niet naast je neer dat dat blijkbaar zo is? Als je het veel meer van je af probeert te laten glijden dan kan het je ook niet meer zo raken. Je moet niet weet je, hoe jullie je in dezen opstellen is gewoon jullie eigen keuze.
Denk je dat die publiekelijk zijn vrouw tegen zou spreken ?quote:Op maandag 21 december 2009 17:30 schreef Maanvis het volgende:
PS: Misschien kun je Sangdrax vragen een reactie hier te plaatsen zodat we zijn kant van het verhaal ook kennen?
En hoe reageerde jouw echtgenoot hierop?quote:Op maandag 21 december 2009 17:28 schreef simmu het volgende:
[..]
nou, van "vlak langs lopen" knal ik niet omver tegen de tafel aan.
toen die thuiskwam en er van hoorde werd hij boos. sindsdien regelen we het altijd zo dat we altijd met zn twee zijn.quote:Op maandag 21 december 2009 17:34 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
En hoe reageerde jouw echtgenoot hierop?
En deze boosheid heeft hij ook geuit richting zijn familie?quote:Op maandag 21 december 2009 17:35 schreef simmu het volgende:
[..]
toen die thuiskwam en er van hoorde werd hij boos. sindsdien regelen we het altijd zo dat we altijd met zn twee zijn.
Of zijn ouders? Ik ben benieuwd welke keuze ie maakt.quote:Op maandag 21 december 2009 17:33 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Denk je dat die publiekelijk zijn vrouw tegen zou spreken ?
Want dat doen ze nu niet?quote:Op maandag 21 december 2009 17:33 schreef simmu het volgende:
[..]
als ik dingen van me af laat glijden krijg je het probleem dat ze achter mijn/onze rug om toch gewoon doen waar ze trek in hebben....
Maar daar heb jij dan toch geen last van? Zij mogen toch doen wat ze willen zonder aan jou verantwoording af te leggen?quote:Op maandag 21 december 2009 17:33 schreef simmu het volgende:
[..]
als ik dingen van me af laat glijden krijg je het probleem dat ze achter mijn/onze rug om toch gewoon doen waar ze trek in hebben....
Ze mogen doen wat ze willen? Nou, als het om hun eigen dingen gaat, dan is dat normaal... maar de andere dingen die voorkomen zijn echt te gek. Natuurlijk is simmu het zat wat betreft het feit dat er geen compromis of afspraak gemaakt kan worden en dat ze geen respect tonen voor de manier waarop zij hun kind willen opvoeden. Sommige dingen daarvan zijn een beetje overtrokken, maar zo gefrusteerd wordt je er op een gegeven moment ook van.quote:Op maandag 21 december 2009 18:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar daar heb jij dan toch geen last van? Zij mogen toch doen wat ze willen zonder aan jou verantwoording af te leggen?
Of begrijp ik dit verkeerd?
niet wanneer het mijn familie of leven betreft nee. we zijn heus de beroerste niet mbt selene, maar er zijn dingen die van ons gewoon niet mogen. dingen als 'niet 's avonds uit bed halen omdat een ander te beroerd is om overdag te komen". geen pinda's geven, niet laten spelen met je mobiel, dat soort dingen.quote:Op maandag 21 december 2009 18:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar daar heb jij dan toch geen last van? Zij mogen toch doen wat ze willen zonder aan jou verantwoording af te leggen?
Of begrijp ik dit verkeerd?
Okee, begrijpelijk, het kwam bij mij een beetje vreemd over, alsof ze hun eigen leven niet mochten inrichten zonder daar jou van in kennis te stellen. Nu begrijp ik wat je bedoelt. Natuurlijk maken jij en je man de dienst uit wb jullie kind.quote:Op maandag 21 december 2009 19:19 schreef simmu het volgende:
[..]
niet wanneer het mijn familie of leven betreft nee. we zijn heus de beroerste niet mbt selene, maar er zijn dingen die van ons gewoon niet mogen. dingen als 'niet 's avonds uit bed halen omdat een ander te beroerd is om overdag te komen". geen pinda's geven, niet laten spelen met je mobiel, dat soort dingen.
Maar dat doen ze dus niet.. tenzij ze gaan besluiten om de schoonouders of neer te slaan of weg te trekken of niet meer toe te laten. Want met deze mensen valt niet te praten en die doen gewoon waar ze zin in hebben en zetten hun asociale gedrag weg onder het mom: "Simmu is onredelijk". En dat kunnen ze dus. Elke keer weer.quote:Op maandag 21 december 2009 19:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Okee, begrijpelijk, het kwam bij mij een beetje vreemd over, alsof ze hun eigen leven niet mochten inrichten zonder daar jou van in kennis te stellen. Nu begrijp ik wat je bedoelt. Natuurlijk maken jij en je man de dienst uit wb jullie kind.
Het lijkt me dat hij gewoon tegen hen kan zeggen: Hé, je maakt degene van wie ik houd overstuur, kan 't even wat minder?quote:Op maandag 21 december 2009 13:16 schreef _Led_ het volgende:
[..]
maar in dit geval zit ie tussen 2 vuren.
Wat is nou precies jouw belang erbij om jouw mening over TS tot in den treure te blijven herhalen met sarcastische one-liners?quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:43 schreef _Led_ het volgende:
Vergeet niet dat ze ook wel eens 2 speeltjes voor het kind gehouden hebben he !
Precies mijn gedachtte.quote:Op maandag 21 december 2009 19:14 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ze mogen doen wat ze willen? Nou, als het om hun eigen dingen gaat, dan is dat normaal... maar de andere dingen die voorkomen zijn echt te gek. Natuurlijk is simmu het zat wat betreft het feit dat er geen compromis of afspraak gemaakt kan worden en dat ze geen respect tonen voor de manier waarop zij hun kind willen opvoeden. Sommige dingen daarvan zijn een beetje overtrokken, maar zo gefrusteerd wordt je er op een gegeven moment ook van.
Het feit dat ze je kind UIT BED HALEN?! Sorry hoor, maar die mensen had ik persoonlijk weggetrokken en zouden mijn huis niet meer in komen. Je blijft toch met je poten van andermans kind af, zeker wanneer het slaapt. Deze mensen gaan echt veel en veel te ver.
Simmu, ik zeg het nog maar eens.. wanneer ga je jezelf en je kind beschermen? Hoe ver moeten deze mensen gaan voordat je door hebt, zeker na de dingen die met Sangdrax ook zijn gebeurd, dat je dit gewoon niet moet toelaten?!
ja, het scheelde gewoon een boel in de spanning. met alle drukte was vond selene een middagtukkie ook eventjes fijn en kon ik zelf ook eventjes een uurtje gaan liggen nogquote:Op zaterdag 26 december 2009 21:31 schreef Lavenderr het volgende:
Fijn Simmu, dat jullie een gezellige Kerst gehad hebben.
Heb je je kunnen ontspannen nu alles naar wens verliep?
uiteraardquote:Op maandag 28 december 2009 18:59 schreef Noway666 het volgende:
Beetje hulp doet wonderen.Goed te horen dat je die dagen als prettig hebt ervaren.
Maar met alle respect, een kind weet wel ja en nee maar als ouder heb jij toch nog de leiding over een kind en niet jouw familie of mensen die langs komen.
Natuurlijk ouderschap met orde en regelmaat??? Daar ben ik heel benieuwd naar...quote:Op maandag 28 december 2009 19:24 schreef simmu het volgende:
[..]
we zijn een groot fan van orde en regelmaat terwijl er wel ruimte is voor het kind zelf. het lijkt een tikkie naar natural parenting te neigen (maar dan wel met regels).
Doen jullie aan attachment parenting?quote:Op maandag 28 december 2009 19:24 schreef simmu het volgende:
[..]
uiteraard![]()
we zijn een groot fan van orde en regelmaat terwijl er wel ruimte is voor het kind zelf. het lijkt een tikkie naar natural parenting te neigen (maar dan wel met regels). hier in huis zal je vb niet snel een kindje beneden aantreffen na 7 uur 's avonds. die ligt om 7 uur op bed. punt uit. ik zal daarentegen dan weer niet (proberen te) dwingen met eten en ze mag altijd gewoon haar toetje, ook al had ze geen honger. werkt eerlijk gezegd als een speer, ik kan het van harte aanbevelen
ik heb idd nog nooit mijn (schoon)familie uit staan schelden, danwel fysiek weggesleurd. hoe graag ik dat soms ook zou willen. is eerlijk gezegd ook niet aan mij, als het alleen aan mij was geweest was het niet zo'n probleem geweest. ik hou mijn eigen familie toch ook in het gareel?quote:Op maandag 28 december 2009 20:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Jezus Christus, wat hebben jullie een ontzettend gebrek aan ballen zeg. Ik geloof er geen zak van dat hè al eens duidelijk bent geweest, want jullie zijn samen zo inconsequent als de neten. Dat je die opa überhaupt nog de kans geeft om op de passen bijvoorbeeld, en het dan gek vinden als het niet werkt.
Als iemand 's avonds laat de kamer van je dochter op loopt, trek (!) je hem er uit, en als je dan ruzie krijgt, stuur je ze weg. Een nieuw nummer, mja, ok, maar het dan gaan vertellen aan de mensen waardoor je een nieuw nummer neemt. Die gozer is toch arts? Aan intelligentie zal het niet liggen, maar heeft hij toevallig wel 's een gebrek aan ruggengraat opgemerkt?
Maat het is jouw dochter en jouw huis. Als je er zo mee zit, moet je gewoon het lef hebben om daar wat van te zeggen. Het is bullshit om te wachten tot je vriend daar wat mee doet, en je achter hem te verschuilen. Voornamelijk omdat het niet het helderste licht blijkt te zijn.quote:Op maandag 28 december 2009 20:29 schreef simmu het volgende:
[..]
ik heb idd nog nooit mijn (schoon)familie uit staan schelden, danwel fysiek weggesleurd. hoe graag ik dat soms ook zou willen. is eerlijk gezegd ook niet aan mij, als het alleen aan mij was geweest was het niet zo'n probleem geweest. ik hou mijn eigen familie toch ook in het gareel?
tis meer dat dit stukje van het verhaal de afgelopen pagina's al besproken is. daar staat ook dat ik tov sangdrax inmiddels een wat hardere opstelling heb. ik heb gezegd dat ik het idd zelf wel afhandel als 'men' te ver gaat en als hij daar een probleem mee heeft hij daar dan pech heeft omdat ik het helemaal beu ben. als ik zo ver moet gaan om te zeggen "hij eruit of ik vertrek" doe ik het. maar het is natuurlijk wel zaak om zoiets niet doen omdat die man weer uren zit te zeveren over dat onze kinderen naar de christelijke school moeten en mijn schoonzusje hem al voor drammerige onpraktische bemoeial uitmaaktquote:Op maandag 28 december 2009 20:37 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Maat het is jouw dochter en jouw huis. Als je er zo mee zit, moet je gewoon het lef hebben om daar wat van te zeggen. Het is bullshit om te wachten tot je vriend daar wat mee doet, en je achter hem te verschuilen. Voornamelijk omdat het niet het helderste licht blijkt te zijn.
Maar goed, het gaat alweer over opvoedmeuk zie ik.
Dam nmeisje, weer lekker klote...quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:46 schreef simmu het volgende:
en een kickje om te melden dat het bizar kut gaat. mijn jongens zijn inmiddels geboren en ze doen het goed. ik heb helaas met bloed zweet en tranen maar de 30 weken gehaald. vooral schoonpa maakt het nu erg bont, gelukkig niet recht in mijn gezicht. dat durft de zak niet meer. nu is hij dus alle andere familie lastig aan het vallen met mailtjes waarin hij verkondigt erg boos te zijn, bladieblablawhatever....
de jongens liggen op de neonatale intensive care afdeling (geen zorg, ze doen het echt heel goed naar omstandigheden en zijn goed stabiel. de oudste mag er eigenlijk al weg) en ik laat geen bezoek toe zolang ze op de ic liggen. ze liggen daar goed en doen het daar goed. slapen veel en dat is precies wat ze nodig hebben. geen eindeloze stroom familie en gekut met ze, ik sta het niet toe. punt uit.
maar goed, binnenkort dus het bericht dat iemand eruit gezet isik heb nu al helemaal geen tijd of energie voor deze onzin. ik heb zelfs geen tijd voor een fatsoenlijk kraambed, dus al zeker niet voor dit. geen zorg: ik slaag er goed in om dit uit mijn hoofd te zetten. ik heb duidelijke regels gesteld. wie ons nu niet helpt met oppassen op selene, danwel boodschappen doen of wat dan ook kan gewoon wegblijven
als iemand trouwens te ver gaat tegen me nu heeft sangdrax ook vette pech, want ik tolereer het gewoon niet. heeft hij ook mooi pech mee
wie geen hulp is, is een hindernis en rot maar op.
dat hij niet bij zijn kleinzonen mag. ik geloof niet dat ze in de gaten hebben dat het echt kantje boord is geweest. de oudste heet trouwens ravi en woog 1270, een net gewicht voor een tweelingkind van rond de 30 weken zwangerschap), de jongste kiro (die woog maar 780 gram). mijn zonnejongensquote:Op woensdag 3 maart 2010 19:51 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dam nmeisje, weer lekker klote...
Maaruh, feli met je jongens![]()
Waarover is schoonva pissig eigenlijk?
Rare mensen zijn dat dan, als ze dat niet snappenquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:01 schreef simmu het volgende:
[..]
dat hij niet bij zijn kleinzonen mag. ik geloof niet dat ze in de gaten hebben dat het echt kantje boord is geweest. de oudste heet trouwens ravi en woog 1270, een net gewicht voor een tweelingkind van rond de 30 weken zwangerschap), de jongste kiro (die woog maar 780 gram). mijn zonnejongensmet een maangodinnetje als grote zus (selene).
het verschil tussen de twee in gewicht is bizar groot. ravi deed het prima, kiro niet. ik heb van woensdag tot en met vrijdagavond laat aan ctg´s gehangen op standby voor de spoedkeizersnee. na elke ctg een beslissing opereren of niet. uiteindelijk zijn ze niet vorige vrijdag maar die ervoor dus gehaald per keizersnee. volgens de arts had het geen uur langer moeten duren. maar goed: ze komen nu allebei aan, kiro heeft vandaag de kilo gehaald!!! maar goed: slapen en groeien vind ik nu belangrijker dan bezoek ontvangen. gelukkig begrijpen de andere familieleden dat wel. we zitten nu trouwens ook met zn drieen in het ronald mc donald huis. wat een zegening is dat!
die soap is het wel geworden jaquote:Op donderdag 4 maart 2010 00:19 schreef THEFXR het volgende:
sterkte,alleen vind ik dit nu een beetje een soap te worden.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 08:16 schreef simmu het volgende:
tis allemaal doffe ellende. mijn jongste is overleden. schoonpa is terminaal ziek (1 a 2 jaar nog) en gaat gewoon hardnekkig door met bot gezeik (vooral als het over mijn jongste gaat, wat ik als nogal walgelijk ervaar) en mijn ouders zijn ook uit elkaar (een klassieker met spullen pakken en briefje achterlaten). [sarcasme] gelukkig heb je wat aan je familie in zware tijden [/sarcasme]
Het ligt allemaal aan de familie iddquote:Op donderdag 15 juli 2010 08:16 schreef simmu het volgende:
[sarcasme] gelukkig heb je wat aan je familie in zware tijden [/sarcasme]
kutgedrag blijt kutgedrag. en als je mensen het niet eens gunt om in alle rust zelf de zaken te regelen rondom het overlijden van een hun kind ben je gewoon een egoistische rotzak.quote:Op donderdag 15 juli 2010 10:01 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Het ligt allemaal aan de familie idd
ja dat was ook zeer sarcastisch
Sterkte met het verlies van je kind.
nou. ik ben degene die zaken rondom kiro's overlijden op een zekere manier wens te regelen. joh! ik ben zijn moeder. als mensen daar dan op een hele nare manier tussen gaan zitten en mij confronteren met dingen die ze doen die niet meer teruggedraaid kunnen worden ligt dat idd gewoon aan hun ja.quote:Op donderdag 15 juli 2010 10:01 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Het ligt allemaal aan de familie idd
ja dat was ook zeer sarcastisch
Sterkte met het verlies van je kind.
*knuffel*quote:Op donderdag 15 juli 2010 08:16 schreef simmu het volgende:
tis allemaal doffe ellende. mijn jongste is overleden. schoonpa is terminaal ziek (1 a 2 jaar nog) en gaat gewoon hardnekkig door met bot gezeik (vooral als het over mijn jongste gaat, wat ik als nogal walgelijk ervaar) en mijn ouders zijn ook uit elkaar (een klassieker met spullen pakken en briefje achterlaten). [sarcasme] gelukkig heb je wat aan je familie in zware tijden [/sarcasme]
ik zag eigenlijk geen andere opties meer. vinger-hand-arm enzovoorts. het liep de spuigaten uit. en nee. zeggen dat het niet uitkomt werkt niet (schijt aan) en telefoon uitzetten ook niet. dan gaat hij enkel alle nummers die hij heeft af gevolgd door een paniekaanval (en stug volhouden) wanneer het niet lukt.quote:Allereerst wil ik nogmaals herhalen dat wij alleen een vaste telefoonverbinding hebben voor noodgevallen. Er is al verschillende keren uitgelegd dat we het niet waarderen om elke dag rond etenstijd en kinderbedtijd gebeld te worden, al zeker niet voor onbenulligheden. Indien dit te moeilijk is, zeg ik die telefoon wel weer op.
Daarnaast wil ik kwijt dat de manier waarop ons gezin kennelijk ondergeschikt is aan jullie wensen mij erg stoort. Het stoort me genoeg dat ik besloten heb niet langer onvoorwaardelijk mee te werken aan jullie wensen.
Ooit in je opgekomen dat de beste man (hoewel.. topic beetje doorgelezen en beste dekt de lading natuurlijk niet helemaal) ontzettend aan zijn zoon hangt? Waarom is dat? Dat je niet lekker een dagje naar opa gaat kan ik me in deze situatie ook wel voorstellen, maar misschien is dat juist waarom hij zo doet. Of mede.quote:Op zondag 20 november 2011 20:46 schreef simmu het volgende:
paniekaanval (en stug volhouden) wanneer het niet lukt.
wmb was de bom toch wel dat sangdrax perse moest komen om met een aanhangertje te rijden om zn grof vuil weg te brengen op sinterklaasintochtdag. en toen betrapten we hem op liegen erover (hij hield vol dat de andere mensen alleen die dag konden, maar er waren geen andere mensen). toen heb ik tegen manlief gezegd: "het is genoeg geweest. ik doe niet meer mee"
neuh, zo heeft hij altijd al gedaan volgens mijn man hoor. hij is gewoon zo manipulatief en egocentrisch. ten tijde van zijn scheiding heeft hij huilend tegen zijn kinderen staan roepen dat ze bij hem moesten blijven en als ze dat niet zouden doen, dat hij dan zelfmoord zou plegen. (zijn kinderen waren toen 12 en 10)quote:Op zondag 20 november 2011 21:17 schreef OneTeaspoon het volgende:
[..]
Ooit in je opgekomen dat de beste man (hoewel.. topic beetje doorgelezen en beste dekt de lading natuurlijk niet helemaal) ontzettend aan zijn zoon hangt? Waarom is dat? Dat je niet lekker een dagje naar opa gaat kan ik me in deze situatie ook wel voorstellen, maar misschien is dat juist waarom hij zo doet. Of mede.
Voor mij klinkt dat alsof de man intens veel verdriet had.quote:Op maandag 21 november 2011 09:10 schreef simmu het volgende:
[..]
neuh, zo heeft hij altijd al gedaan volgens mijn man hoor. hij is gewoon zo manipulatief en egocentrisch. ten tijde van zijn scheiding heeft hij huilend tegen zijn kinderen staan roepen dat ze bij hem moesten blijven en als ze dat niet zouden doen, dat hij dan zelfmoord zou plegen. (zijn kinderen waren toen 12 en 10)
tuurlijk had hij intens verdriet. desondanks ga je toch niet je kinderen zo chanteren? nu doet hij dat ook weer. we hebben hem al een paar keer er op betrapt dat hij liegt over wat de artsen hem vertellen.quote:Op maandag 21 november 2011 09:29 schreef mootie het volgende:
[..]
Voor mij klinkt dat alsof de man intens veel verdriet had.
Maar ik roep ook maar wat.
Dat komt omdat ze toch telkens maar weer aardig proberen te blijven doen. Toch maar telkens weer een compromis waar niemand in dat gezin blij van wordt.quote:Op maandag 21 november 2011 09:45 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het heel moeilijk te begrijpen dat het eigenlijk nog steeds niet is gelukt om jullie grenzen duidelijk te trekken.
sangdrax heeft het er nu eenmaal erg moeilijk mee. het blijft toch zn vader, die ziek is en doodgaat en dat elke dag benadrukt. het enige wat ik kan doen is hier de boel draaiende houden en me er verder buiten houdenquote:Op maandag 21 november 2011 09:45 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het heel moeilijk te begrijpen dat het eigenlijk nog steeds niet is gelukt om jullie grenzen duidelijk te trekken.
sangdrax gaat nu ook alleen. ik vertik het. ook de wake niet trouwens. en al zeker niet met de kinderen.quote:Op maandag 21 november 2011 12:40 schreef Velma het volgende:
Voor ik iemand op de tenen trap: nee ik ken de situatie niet en ja, het is allemaal verdomd lastig als (schoon)familie over jouw grenzen heen walsen en het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch.
De manier waarop je hier over je schoonfamilie spreekt is niet bepaald tactisch. Als je ook zo tegen ze doet irl, dan kan ik me voorstellen dat elk punt dat aandraagt op verzet stuit. Bijvoorbeeld "Indien dit te moeilijk is, zeg ik die telefoon wel weer op." en "daarnaast wil ik kwijt dat de manier waarop ons gezin kennelijk ondergeschikt is aan jullie wensen mij erg stoort. Het stoort me genoeg dat ik besloten heb niet langer onvoorwaardelijk mee te werken aan jullie wensen."
In plaats van dat je praat in de 'ja maar jullie' vorm kun je ook werken aan de ik-boodschap. Google het maar eens, het werkt stukken beter. Je spreekt tegen mensen zonder verwijten te maken en geeft op neutrale wijze grenzen aan. De manier waarop je het nu doet druipt van het cynisme en de verwijten. Geheel verdiend, no doubt, maar je krijgt weinig gedaan door op die manier door te gaan met ze. Ze gaan meteen in verzet en zo krijg je ruzies, wrijving en gedoe.
Daarnaast: je hebt al zo lang ge-emmer met die mensen. Is het niet een beter idee je man en kids alleen naar zijn familie op bezoek te laten gaan? Dan heb jij er geen last meer van. Of man alleen als hij daar behoefte voor voelt? Jij bent ze inderdaad niks verplicht als je je niet prettig voelt bij die mensen, waarom nog energie steken hierin als niks werkt? Redenen als 'het is toch je familie' doen er niet toe: als jullie het beide de moeite niet meer waard vinden (of één van jullie), houd er dan mee op.
Stuur je je eigen moeder die de baby nog niet gezien heeft ook weg?quote:Op maandag 21 november 2011 13:09 schreef Catbert het volgende:
Ik snap dat het nu iets beter is, maar ik snap de houding van je vriend niet. Ik ben zelf net vader geworden en m'n dochter en vriendin zijn gewoon het allerbelangrijkste in m'n leven en als iemand daar op wat voor'n manier op een vervelende manier tussenkomt word ik gewoon boos. No way dat ik iemand m'n vriendin bij de box van m'n dochter zou laten wegdrukken, die kan dan gewoon vertrekken. Zelfde geldt voor mensen die langs willen komen om onze dochter te bekijken; daarvoor bellen ze mij gewoon. Bel je niet en sta je opeens voor de deur tijdens een rustmoment, dan vraag ik je weg te gaan.
Die weet toch wel dat ze even moet bellen?quote:Op maandag 21 november 2011 18:45 schreef mootie het volgende:
[..]
Stuur je je eigen moeder die de baby nog niet gezien heeft ook weg?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |