ja, het scheelde gewoon een boel in de spanning. met alle drukte was vond selene een middagtukkie ook eventjes fijn en kon ik zelf ook eventjes een uurtje gaan liggen nogquote:Op zaterdag 26 december 2009 21:31 schreef Lavenderr het volgende:
Fijn Simmu, dat jullie een gezellige Kerst gehad hebben.
Heb je je kunnen ontspannen nu alles naar wens verliep?
uiteraardquote:Op maandag 28 december 2009 18:59 schreef Noway666 het volgende:
Beetje hulp doet wonderen.Goed te horen dat je die dagen als prettig hebt ervaren.
Maar met alle respect, een kind weet wel ja en nee maar als ouder heb jij toch nog de leiding over een kind en niet jouw familie of mensen die langs komen.
Natuurlijk ouderschap met orde en regelmaat??? Daar ben ik heel benieuwd naar...quote:Op maandag 28 december 2009 19:24 schreef simmu het volgende:
[..]
we zijn een groot fan van orde en regelmaat terwijl er wel ruimte is voor het kind zelf. het lijkt een tikkie naar natural parenting te neigen (maar dan wel met regels).
Doen jullie aan attachment parenting?quote:Op maandag 28 december 2009 19:24 schreef simmu het volgende:
[..]
uiteraard![]()
we zijn een groot fan van orde en regelmaat terwijl er wel ruimte is voor het kind zelf. het lijkt een tikkie naar natural parenting te neigen (maar dan wel met regels). hier in huis zal je vb niet snel een kindje beneden aantreffen na 7 uur 's avonds. die ligt om 7 uur op bed. punt uit. ik zal daarentegen dan weer niet (proberen te) dwingen met eten en ze mag altijd gewoon haar toetje, ook al had ze geen honger. werkt eerlijk gezegd als een speer, ik kan het van harte aanbevelen
ik heb idd nog nooit mijn (schoon)familie uit staan schelden, danwel fysiek weggesleurd. hoe graag ik dat soms ook zou willen. is eerlijk gezegd ook niet aan mij, als het alleen aan mij was geweest was het niet zo'n probleem geweest. ik hou mijn eigen familie toch ook in het gareel?quote:Op maandag 28 december 2009 20:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Jezus Christus, wat hebben jullie een ontzettend gebrek aan ballen zeg. Ik geloof er geen zak van dat hè al eens duidelijk bent geweest, want jullie zijn samen zo inconsequent als de neten. Dat je die opa überhaupt nog de kans geeft om op de passen bijvoorbeeld, en het dan gek vinden als het niet werkt.
Als iemand 's avonds laat de kamer van je dochter op loopt, trek (!) je hem er uit, en als je dan ruzie krijgt, stuur je ze weg. Een nieuw nummer, mja, ok, maar het dan gaan vertellen aan de mensen waardoor je een nieuw nummer neemt. Die gozer is toch arts? Aan intelligentie zal het niet liggen, maar heeft hij toevallig wel 's een gebrek aan ruggengraat opgemerkt?
Maat het is jouw dochter en jouw huis. Als je er zo mee zit, moet je gewoon het lef hebben om daar wat van te zeggen. Het is bullshit om te wachten tot je vriend daar wat mee doet, en je achter hem te verschuilen. Voornamelijk omdat het niet het helderste licht blijkt te zijn.quote:Op maandag 28 december 2009 20:29 schreef simmu het volgende:
[..]
ik heb idd nog nooit mijn (schoon)familie uit staan schelden, danwel fysiek weggesleurd. hoe graag ik dat soms ook zou willen. is eerlijk gezegd ook niet aan mij, als het alleen aan mij was geweest was het niet zo'n probleem geweest. ik hou mijn eigen familie toch ook in het gareel?
tis meer dat dit stukje van het verhaal de afgelopen pagina's al besproken is. daar staat ook dat ik tov sangdrax inmiddels een wat hardere opstelling heb. ik heb gezegd dat ik het idd zelf wel afhandel als 'men' te ver gaat en als hij daar een probleem mee heeft hij daar dan pech heeft omdat ik het helemaal beu ben. als ik zo ver moet gaan om te zeggen "hij eruit of ik vertrek" doe ik het. maar het is natuurlijk wel zaak om zoiets niet doen omdat die man weer uren zit te zeveren over dat onze kinderen naar de christelijke school moeten en mijn schoonzusje hem al voor drammerige onpraktische bemoeial uitmaaktquote:Op maandag 28 december 2009 20:37 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Maat het is jouw dochter en jouw huis. Als je er zo mee zit, moet je gewoon het lef hebben om daar wat van te zeggen. Het is bullshit om te wachten tot je vriend daar wat mee doet, en je achter hem te verschuilen. Voornamelijk omdat het niet het helderste licht blijkt te zijn.
Maar goed, het gaat alweer over opvoedmeuk zie ik.
Dam nmeisje, weer lekker klote...quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:46 schreef simmu het volgende:
en een kickje om te melden dat het bizar kut gaat. mijn jongens zijn inmiddels geboren en ze doen het goed. ik heb helaas met bloed zweet en tranen maar de 30 weken gehaald. vooral schoonpa maakt het nu erg bont, gelukkig niet recht in mijn gezicht. dat durft de zak niet meer. nu is hij dus alle andere familie lastig aan het vallen met mailtjes waarin hij verkondigt erg boos te zijn, bladieblablawhatever....
de jongens liggen op de neonatale intensive care afdeling (geen zorg, ze doen het echt heel goed naar omstandigheden en zijn goed stabiel. de oudste mag er eigenlijk al weg) en ik laat geen bezoek toe zolang ze op de ic liggen. ze liggen daar goed en doen het daar goed. slapen veel en dat is precies wat ze nodig hebben. geen eindeloze stroom familie en gekut met ze, ik sta het niet toe. punt uit.
maar goed, binnenkort dus het bericht dat iemand eruit gezet isik heb nu al helemaal geen tijd of energie voor deze onzin. ik heb zelfs geen tijd voor een fatsoenlijk kraambed, dus al zeker niet voor dit. geen zorg: ik slaag er goed in om dit uit mijn hoofd te zetten. ik heb duidelijke regels gesteld. wie ons nu niet helpt met oppassen op selene, danwel boodschappen doen of wat dan ook kan gewoon wegblijven
als iemand trouwens te ver gaat tegen me nu heeft sangdrax ook vette pech, want ik tolereer het gewoon niet. heeft hij ook mooi pech mee
wie geen hulp is, is een hindernis en rot maar op.
dat hij niet bij zijn kleinzonen mag. ik geloof niet dat ze in de gaten hebben dat het echt kantje boord is geweest. de oudste heet trouwens ravi en woog 1270, een net gewicht voor een tweelingkind van rond de 30 weken zwangerschap), de jongste kiro (die woog maar 780 gram). mijn zonnejongensquote:Op woensdag 3 maart 2010 19:51 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dam nmeisje, weer lekker klote...
Maaruh, feli met je jongens![]()
Waarover is schoonva pissig eigenlijk?
Rare mensen zijn dat dan, als ze dat niet snappenquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:01 schreef simmu het volgende:
[..]
dat hij niet bij zijn kleinzonen mag. ik geloof niet dat ze in de gaten hebben dat het echt kantje boord is geweest. de oudste heet trouwens ravi en woog 1270, een net gewicht voor een tweelingkind van rond de 30 weken zwangerschap), de jongste kiro (die woog maar 780 gram). mijn zonnejongensmet een maangodinnetje als grote zus (selene).
het verschil tussen de twee in gewicht is bizar groot. ravi deed het prima, kiro niet. ik heb van woensdag tot en met vrijdagavond laat aan ctg´s gehangen op standby voor de spoedkeizersnee. na elke ctg een beslissing opereren of niet. uiteindelijk zijn ze niet vorige vrijdag maar die ervoor dus gehaald per keizersnee. volgens de arts had het geen uur langer moeten duren. maar goed: ze komen nu allebei aan, kiro heeft vandaag de kilo gehaald!!! maar goed: slapen en groeien vind ik nu belangrijker dan bezoek ontvangen. gelukkig begrijpen de andere familieleden dat wel. we zitten nu trouwens ook met zn drieen in het ronald mc donald huis. wat een zegening is dat!
die soap is het wel geworden jaquote:Op donderdag 4 maart 2010 00:19 schreef THEFXR het volgende:
sterkte,alleen vind ik dit nu een beetje een soap te worden.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 08:16 schreef simmu het volgende:
tis allemaal doffe ellende. mijn jongste is overleden. schoonpa is terminaal ziek (1 a 2 jaar nog) en gaat gewoon hardnekkig door met bot gezeik (vooral als het over mijn jongste gaat, wat ik als nogal walgelijk ervaar) en mijn ouders zijn ook uit elkaar (een klassieker met spullen pakken en briefje achterlaten). [sarcasme] gelukkig heb je wat aan je familie in zware tijden [/sarcasme]
Het ligt allemaal aan de familie iddquote:Op donderdag 15 juli 2010 08:16 schreef simmu het volgende:
[sarcasme] gelukkig heb je wat aan je familie in zware tijden [/sarcasme]
kutgedrag blijt kutgedrag. en als je mensen het niet eens gunt om in alle rust zelf de zaken te regelen rondom het overlijden van een hun kind ben je gewoon een egoistische rotzak.quote:Op donderdag 15 juli 2010 10:01 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Het ligt allemaal aan de familie idd
ja dat was ook zeer sarcastisch
Sterkte met het verlies van je kind.
nou. ik ben degene die zaken rondom kiro's overlijden op een zekere manier wens te regelen. joh! ik ben zijn moeder. als mensen daar dan op een hele nare manier tussen gaan zitten en mij confronteren met dingen die ze doen die niet meer teruggedraaid kunnen worden ligt dat idd gewoon aan hun ja.quote:Op donderdag 15 juli 2010 10:01 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Het ligt allemaal aan de familie idd
ja dat was ook zeer sarcastisch
Sterkte met het verlies van je kind.
*knuffel*quote:Op donderdag 15 juli 2010 08:16 schreef simmu het volgende:
tis allemaal doffe ellende. mijn jongste is overleden. schoonpa is terminaal ziek (1 a 2 jaar nog) en gaat gewoon hardnekkig door met bot gezeik (vooral als het over mijn jongste gaat, wat ik als nogal walgelijk ervaar) en mijn ouders zijn ook uit elkaar (een klassieker met spullen pakken en briefje achterlaten). [sarcasme] gelukkig heb je wat aan je familie in zware tijden [/sarcasme]
ik zag eigenlijk geen andere opties meer. vinger-hand-arm enzovoorts. het liep de spuigaten uit. en nee. zeggen dat het niet uitkomt werkt niet (schijt aan) en telefoon uitzetten ook niet. dan gaat hij enkel alle nummers die hij heeft af gevolgd door een paniekaanval (en stug volhouden) wanneer het niet lukt.quote:Allereerst wil ik nogmaals herhalen dat wij alleen een vaste telefoonverbinding hebben voor noodgevallen. Er is al verschillende keren uitgelegd dat we het niet waarderen om elke dag rond etenstijd en kinderbedtijd gebeld te worden, al zeker niet voor onbenulligheden. Indien dit te moeilijk is, zeg ik die telefoon wel weer op.
Daarnaast wil ik kwijt dat de manier waarop ons gezin kennelijk ondergeschikt is aan jullie wensen mij erg stoort. Het stoort me genoeg dat ik besloten heb niet langer onvoorwaardelijk mee te werken aan jullie wensen.
Ooit in je opgekomen dat de beste man (hoewel.. topic beetje doorgelezen en beste dekt de lading natuurlijk niet helemaal) ontzettend aan zijn zoon hangt? Waarom is dat? Dat je niet lekker een dagje naar opa gaat kan ik me in deze situatie ook wel voorstellen, maar misschien is dat juist waarom hij zo doet. Of mede.quote:Op zondag 20 november 2011 20:46 schreef simmu het volgende:
paniekaanval (en stug volhouden) wanneer het niet lukt.
wmb was de bom toch wel dat sangdrax perse moest komen om met een aanhangertje te rijden om zn grof vuil weg te brengen op sinterklaasintochtdag. en toen betrapten we hem op liegen erover (hij hield vol dat de andere mensen alleen die dag konden, maar er waren geen andere mensen). toen heb ik tegen manlief gezegd: "het is genoeg geweest. ik doe niet meer mee"
neuh, zo heeft hij altijd al gedaan volgens mijn man hoor. hij is gewoon zo manipulatief en egocentrisch. ten tijde van zijn scheiding heeft hij huilend tegen zijn kinderen staan roepen dat ze bij hem moesten blijven en als ze dat niet zouden doen, dat hij dan zelfmoord zou plegen. (zijn kinderen waren toen 12 en 10)quote:Op zondag 20 november 2011 21:17 schreef OneTeaspoon het volgende:
[..]
Ooit in je opgekomen dat de beste man (hoewel.. topic beetje doorgelezen en beste dekt de lading natuurlijk niet helemaal) ontzettend aan zijn zoon hangt? Waarom is dat? Dat je niet lekker een dagje naar opa gaat kan ik me in deze situatie ook wel voorstellen, maar misschien is dat juist waarom hij zo doet. Of mede.
Voor mij klinkt dat alsof de man intens veel verdriet had.quote:Op maandag 21 november 2011 09:10 schreef simmu het volgende:
[..]
neuh, zo heeft hij altijd al gedaan volgens mijn man hoor. hij is gewoon zo manipulatief en egocentrisch. ten tijde van zijn scheiding heeft hij huilend tegen zijn kinderen staan roepen dat ze bij hem moesten blijven en als ze dat niet zouden doen, dat hij dan zelfmoord zou plegen. (zijn kinderen waren toen 12 en 10)
tuurlijk had hij intens verdriet. desondanks ga je toch niet je kinderen zo chanteren? nu doet hij dat ook weer. we hebben hem al een paar keer er op betrapt dat hij liegt over wat de artsen hem vertellen.quote:Op maandag 21 november 2011 09:29 schreef mootie het volgende:
[..]
Voor mij klinkt dat alsof de man intens veel verdriet had.
Maar ik roep ook maar wat.
Dat komt omdat ze toch telkens maar weer aardig proberen te blijven doen. Toch maar telkens weer een compromis waar niemand in dat gezin blij van wordt.quote:Op maandag 21 november 2011 09:45 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het heel moeilijk te begrijpen dat het eigenlijk nog steeds niet is gelukt om jullie grenzen duidelijk te trekken.
sangdrax heeft het er nu eenmaal erg moeilijk mee. het blijft toch zn vader, die ziek is en doodgaat en dat elke dag benadrukt. het enige wat ik kan doen is hier de boel draaiende houden en me er verder buiten houdenquote:Op maandag 21 november 2011 09:45 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het heel moeilijk te begrijpen dat het eigenlijk nog steeds niet is gelukt om jullie grenzen duidelijk te trekken.
sangdrax gaat nu ook alleen. ik vertik het. ook de wake niet trouwens. en al zeker niet met de kinderen.quote:Op maandag 21 november 2011 12:40 schreef Velma het volgende:
Voor ik iemand op de tenen trap: nee ik ken de situatie niet en ja, het is allemaal verdomd lastig als (schoon)familie over jouw grenzen heen walsen en het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch.
De manier waarop je hier over je schoonfamilie spreekt is niet bepaald tactisch. Als je ook zo tegen ze doet irl, dan kan ik me voorstellen dat elk punt dat aandraagt op verzet stuit. Bijvoorbeeld "Indien dit te moeilijk is, zeg ik die telefoon wel weer op." en "daarnaast wil ik kwijt dat de manier waarop ons gezin kennelijk ondergeschikt is aan jullie wensen mij erg stoort. Het stoort me genoeg dat ik besloten heb niet langer onvoorwaardelijk mee te werken aan jullie wensen."
In plaats van dat je praat in de 'ja maar jullie' vorm kun je ook werken aan de ik-boodschap. Google het maar eens, het werkt stukken beter. Je spreekt tegen mensen zonder verwijten te maken en geeft op neutrale wijze grenzen aan. De manier waarop je het nu doet druipt van het cynisme en de verwijten. Geheel verdiend, no doubt, maar je krijgt weinig gedaan door op die manier door te gaan met ze. Ze gaan meteen in verzet en zo krijg je ruzies, wrijving en gedoe.
Daarnaast: je hebt al zo lang ge-emmer met die mensen. Is het niet een beter idee je man en kids alleen naar zijn familie op bezoek te laten gaan? Dan heb jij er geen last meer van. Of man alleen als hij daar behoefte voor voelt? Jij bent ze inderdaad niks verplicht als je je niet prettig voelt bij die mensen, waarom nog energie steken hierin als niks werkt? Redenen als 'het is toch je familie' doen er niet toe: als jullie het beide de moeite niet meer waard vinden (of één van jullie), houd er dan mee op.
Stuur je je eigen moeder die de baby nog niet gezien heeft ook weg?quote:Op maandag 21 november 2011 13:09 schreef Catbert het volgende:
Ik snap dat het nu iets beter is, maar ik snap de houding van je vriend niet. Ik ben zelf net vader geworden en m'n dochter en vriendin zijn gewoon het allerbelangrijkste in m'n leven en als iemand daar op wat voor'n manier op een vervelende manier tussenkomt word ik gewoon boos. No way dat ik iemand m'n vriendin bij de box van m'n dochter zou laten wegdrukken, die kan dan gewoon vertrekken. Zelfde geldt voor mensen die langs willen komen om onze dochter te bekijken; daarvoor bellen ze mij gewoon. Bel je niet en sta je opeens voor de deur tijdens een rustmoment, dan vraag ik je weg te gaan.
Die weet toch wel dat ze even moet bellen?quote:Op maandag 21 november 2011 18:45 schreef mootie het volgende:
[..]
Stuur je je eigen moeder die de baby nog niet gezien heeft ook weg?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |