quote:Op donderdag 15 juli 2010 08:16 schreef simmu het volgende:
tis allemaal doffe ellende. mijn jongste is overleden. schoonpa is terminaal ziek (1 a 2 jaar nog) en gaat gewoon hardnekkig door met bot gezeik (vooral als het over mijn jongste gaat, wat ik als nogal walgelijk ervaar) en mijn ouders zijn ook uit elkaar (een klassieker met spullen pakken en briefje achterlaten). [sarcasme] gelukkig heb je wat aan je familie in zware tijden [/sarcasme]
Het ligt allemaal aan de familie iddquote:Op donderdag 15 juli 2010 08:16 schreef simmu het volgende:
[sarcasme] gelukkig heb je wat aan je familie in zware tijden [/sarcasme]
kutgedrag blijt kutgedrag. en als je mensen het niet eens gunt om in alle rust zelf de zaken te regelen rondom het overlijden van een hun kind ben je gewoon een egoistische rotzak.quote:Op donderdag 15 juli 2010 10:01 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Het ligt allemaal aan de familie idd
ja dat was ook zeer sarcastisch
Sterkte met het verlies van je kind.
nou. ik ben degene die zaken rondom kiro's overlijden op een zekere manier wens te regelen. joh! ik ben zijn moeder. als mensen daar dan op een hele nare manier tussen gaan zitten en mij confronteren met dingen die ze doen die niet meer teruggedraaid kunnen worden ligt dat idd gewoon aan hun ja.quote:Op donderdag 15 juli 2010 10:01 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Het ligt allemaal aan de familie idd
ja dat was ook zeer sarcastisch
Sterkte met het verlies van je kind.
*knuffel*quote:Op donderdag 15 juli 2010 08:16 schreef simmu het volgende:
tis allemaal doffe ellende. mijn jongste is overleden. schoonpa is terminaal ziek (1 a 2 jaar nog) en gaat gewoon hardnekkig door met bot gezeik (vooral als het over mijn jongste gaat, wat ik als nogal walgelijk ervaar) en mijn ouders zijn ook uit elkaar (een klassieker met spullen pakken en briefje achterlaten). [sarcasme] gelukkig heb je wat aan je familie in zware tijden [/sarcasme]
ik zag eigenlijk geen andere opties meer. vinger-hand-arm enzovoorts. het liep de spuigaten uit. en nee. zeggen dat het niet uitkomt werkt niet (schijt aan) en telefoon uitzetten ook niet. dan gaat hij enkel alle nummers die hij heeft af gevolgd door een paniekaanval (en stug volhouden) wanneer het niet lukt.quote:Allereerst wil ik nogmaals herhalen dat wij alleen een vaste telefoonverbinding hebben voor noodgevallen. Er is al verschillende keren uitgelegd dat we het niet waarderen om elke dag rond etenstijd en kinderbedtijd gebeld te worden, al zeker niet voor onbenulligheden. Indien dit te moeilijk is, zeg ik die telefoon wel weer op.
Daarnaast wil ik kwijt dat de manier waarop ons gezin kennelijk ondergeschikt is aan jullie wensen mij erg stoort. Het stoort me genoeg dat ik besloten heb niet langer onvoorwaardelijk mee te werken aan jullie wensen.
Ooit in je opgekomen dat de beste man (hoewel.. topic beetje doorgelezen en beste dekt de lading natuurlijk niet helemaal) ontzettend aan zijn zoon hangt? Waarom is dat? Dat je niet lekker een dagje naar opa gaat kan ik me in deze situatie ook wel voorstellen, maar misschien is dat juist waarom hij zo doet. Of mede.quote:Op zondag 20 november 2011 20:46 schreef simmu het volgende:
paniekaanval (en stug volhouden) wanneer het niet lukt.
wmb was de bom toch wel dat sangdrax perse moest komen om met een aanhangertje te rijden om zn grof vuil weg te brengen op sinterklaasintochtdag. en toen betrapten we hem op liegen erover (hij hield vol dat de andere mensen alleen die dag konden, maar er waren geen andere mensen). toen heb ik tegen manlief gezegd: "het is genoeg geweest. ik doe niet meer mee"
neuh, zo heeft hij altijd al gedaan volgens mijn man hoor. hij is gewoon zo manipulatief en egocentrisch. ten tijde van zijn scheiding heeft hij huilend tegen zijn kinderen staan roepen dat ze bij hem moesten blijven en als ze dat niet zouden doen, dat hij dan zelfmoord zou plegen. (zijn kinderen waren toen 12 en 10)quote:Op zondag 20 november 2011 21:17 schreef OneTeaspoon het volgende:
[..]
Ooit in je opgekomen dat de beste man (hoewel.. topic beetje doorgelezen en beste dekt de lading natuurlijk niet helemaal) ontzettend aan zijn zoon hangt? Waarom is dat? Dat je niet lekker een dagje naar opa gaat kan ik me in deze situatie ook wel voorstellen, maar misschien is dat juist waarom hij zo doet. Of mede.
Voor mij klinkt dat alsof de man intens veel verdriet had.quote:Op maandag 21 november 2011 09:10 schreef simmu het volgende:
[..]
neuh, zo heeft hij altijd al gedaan volgens mijn man hoor. hij is gewoon zo manipulatief en egocentrisch. ten tijde van zijn scheiding heeft hij huilend tegen zijn kinderen staan roepen dat ze bij hem moesten blijven en als ze dat niet zouden doen, dat hij dan zelfmoord zou plegen. (zijn kinderen waren toen 12 en 10)
tuurlijk had hij intens verdriet. desondanks ga je toch niet je kinderen zo chanteren? nu doet hij dat ook weer. we hebben hem al een paar keer er op betrapt dat hij liegt over wat de artsen hem vertellen.quote:Op maandag 21 november 2011 09:29 schreef mootie het volgende:
[..]
Voor mij klinkt dat alsof de man intens veel verdriet had.
Maar ik roep ook maar wat.
Dat komt omdat ze toch telkens maar weer aardig proberen te blijven doen. Toch maar telkens weer een compromis waar niemand in dat gezin blij van wordt.quote:Op maandag 21 november 2011 09:45 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het heel moeilijk te begrijpen dat het eigenlijk nog steeds niet is gelukt om jullie grenzen duidelijk te trekken.
sangdrax heeft het er nu eenmaal erg moeilijk mee. het blijft toch zn vader, die ziek is en doodgaat en dat elke dag benadrukt. het enige wat ik kan doen is hier de boel draaiende houden en me er verder buiten houdenquote:Op maandag 21 november 2011 09:45 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het heel moeilijk te begrijpen dat het eigenlijk nog steeds niet is gelukt om jullie grenzen duidelijk te trekken.
sangdrax gaat nu ook alleen. ik vertik het. ook de wake niet trouwens. en al zeker niet met de kinderen.quote:Op maandag 21 november 2011 12:40 schreef Velma het volgende:
Voor ik iemand op de tenen trap: nee ik ken de situatie niet en ja, het is allemaal verdomd lastig als (schoon)familie over jouw grenzen heen walsen en het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch.
De manier waarop je hier over je schoonfamilie spreekt is niet bepaald tactisch. Als je ook zo tegen ze doet irl, dan kan ik me voorstellen dat elk punt dat aandraagt op verzet stuit. Bijvoorbeeld "Indien dit te moeilijk is, zeg ik die telefoon wel weer op." en "daarnaast wil ik kwijt dat de manier waarop ons gezin kennelijk ondergeschikt is aan jullie wensen mij erg stoort. Het stoort me genoeg dat ik besloten heb niet langer onvoorwaardelijk mee te werken aan jullie wensen."
In plaats van dat je praat in de 'ja maar jullie' vorm kun je ook werken aan de ik-boodschap. Google het maar eens, het werkt stukken beter. Je spreekt tegen mensen zonder verwijten te maken en geeft op neutrale wijze grenzen aan. De manier waarop je het nu doet druipt van het cynisme en de verwijten. Geheel verdiend, no doubt, maar je krijgt weinig gedaan door op die manier door te gaan met ze. Ze gaan meteen in verzet en zo krijg je ruzies, wrijving en gedoe.
Daarnaast: je hebt al zo lang ge-emmer met die mensen. Is het niet een beter idee je man en kids alleen naar zijn familie op bezoek te laten gaan? Dan heb jij er geen last meer van. Of man alleen als hij daar behoefte voor voelt? Jij bent ze inderdaad niks verplicht als je je niet prettig voelt bij die mensen, waarom nog energie steken hierin als niks werkt? Redenen als 'het is toch je familie' doen er niet toe: als jullie het beide de moeite niet meer waard vinden (of één van jullie), houd er dan mee op.
Stuur je je eigen moeder die de baby nog niet gezien heeft ook weg?quote:Op maandag 21 november 2011 13:09 schreef Catbert het volgende:
Ik snap dat het nu iets beter is, maar ik snap de houding van je vriend niet. Ik ben zelf net vader geworden en m'n dochter en vriendin zijn gewoon het allerbelangrijkste in m'n leven en als iemand daar op wat voor'n manier op een vervelende manier tussenkomt word ik gewoon boos. No way dat ik iemand m'n vriendin bij de box van m'n dochter zou laten wegdrukken, die kan dan gewoon vertrekken. Zelfde geldt voor mensen die langs willen komen om onze dochter te bekijken; daarvoor bellen ze mij gewoon. Bel je niet en sta je opeens voor de deur tijdens een rustmoment, dan vraag ik je weg te gaan.
Die weet toch wel dat ze even moet bellen?quote:Op maandag 21 november 2011 18:45 schreef mootie het volgende:
[..]
Stuur je je eigen moeder die de baby nog niet gezien heeft ook weg?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |