Nouja het zou knapper zijn als ik nu 5km achter elkaar kan rennenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:34 schreef Rebeccie het volgende:
Ja, het is al zeker een jaar geleden dat ik voor het laatst gerend heb en dat merk ik goed! Gisteren gewoon les 1 er weer bij gepakt en dat viel toch even zwaar tegen. Knap dat je zelf al een paar jaar aan het rennen bent! (zo lang heb ik het niet volgehouden)
Heb je al geupdate? Anders moet je even wachten op Troelquote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:04 schreef LovelyLady het volgende:
Hoe komt het dat ik nog niet in het lijstje sta? Doe ik iets verkeerds?
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:21 schreef Isabeau het volgende:
Miss S, je bent geen mislukkeling op hardloopgebied, je hebt je eigen tempo en methode(haal jezelf niet zo onderuit!!!)
Ligt ook wel echt aan je basisconditie, voordat ik begon met hardlopen had ik die echt gewoon niet.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:31 schreef freecell het volgende:
Ik ben bij Evy weer bij les 15 ingestapt en dat ging wel soepel. Als je eenmaal die basisconditie hebt raak je hem niet zo makkelijk weer kwijt volgens mij?Ik niet iig.
En er zat bij mij bijna een jaar én een baby tussen
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:31 schreef freecell het volgende:
Ik ben bij Evy weer bij les 15 ingestapt en dat ging wel soepel. Als je eenmaal die basisconditie hebt raak je hem niet zo makkelijk weer kwijt volgens mij?Ik niet iig.
En er zat bij mij bijna een jaar én een baby tussen
Levi, mijn osteopaat raadt aan dagelijks 's ochtend yoghurt te eten, Biogarde, die zou een beschermende werking hebben voor de darmen. Vezels zouden irriteren. Toch de moeite van het proberen waard.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:41 schreef Levitation het volgende:
Ik dacht dat het aan mij lag! huisarts maar zeggen dat ik meer vezels moet eten. Was alleen zelf al tot de conclusie gekomen dat ik er geen baat bij had.
![]()
Overigens kan ik -dus ook prikkelbare darm- heel slecht tegen die probiotica drankjes, word ik alleen maar zieker van.
Eerste serie eerste keerquote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:47 schreef Isabeau het volgende:
Durfde je niet verder naar les 2 of bedoel je de eerste serie
Heb je je plan enzo ook ingevuld? Ik heb je in ieder geval wel gekoppeld.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:04 schreef LovelyLady het volgende:
Thanksquote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:11 schreef Rebeccie het volgende:
Voor een gewone blaastest is het na 1 a 1,5 uur niet meer te traceren. (als we van 1 glas uitgaan) Aan 3 uur heb je dus ruim genoegEr zijn wel testen die na langere tijd nog alcohol (of beter gezegd: de afbraakstoffen van alcohol) in je bloed aan kunnen tonen, maar als het je puur gaat om het rijden en het blazen dan hoef je je geen zorgen te maken
Luxe plaatsen en daar krijg je champagne bij in de bios samen met mijnquote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:21 schreef Rebeccie het volgende:
Iets te vieren trouwens dat je aan de champagne zat?
Ehmmm doe maar ff niet. Heb jarenlang gerookt, ben 40+ en heb cupmaat F.. ik geloof niet dat hardlopen voor mij weggelegd is Bij fitness vorige week werd tegen me gezegd ga maar 15 min op de crosstrainer. Nou..dat was al een beetje hoog gegrepen. Ben er zelf na 10 min halfdood afgestrompeld en moest even gaan zitten omdat ik anders dreigde tegen de vlakte te gaan.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:57 schreef motorbloempje het volgende:
Evy is een Vlaamse hardloopcoach met mp3-tjes die je coacht naar 5km (half uur) hardlopen
ze zijn offline, maar ik kan ze evt wel even op mn webruimte zetten als er geïnteresseerden zijn?
De 5 naar 10km staat er wel al op
Ik ben behoorlijk lactose intollerant en yoghurt helpt mij dus niet echt. Maar ik eet het wel, want ik vind het heerlijk.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:56 schreef zesje het volgende:
[..]
Levi, mijn osteopaat raadt aan dagelijks 's ochtend yoghurt te eten, Biogarde, die zou een beschermende werking hebben voor de darmen. Vezels zouden irriteren. Toch de moeite van het proberen waard.
Wat is dat Evy waar jullie het over hebben? Linkje anyone?
Dan begin je te snel, rustig opbouwen! Zorg iig voor een hele goede sportbh met cup F. Ik vind mijn cup D al waardeloos met sporten.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:58 schreef zesje het volgende:
[..]
Ehmmm doe maar ff niet. Heb jarenlang gerookt, ben 40+ en heb cupmaat F.. ik geloof niet dat hardlopen voor mij weggelegd is Bij fitness vorige week werd tegen me gezegd ga maar 15 min op de crosstrainer. Nou..dat was al een beetje hoog gegrepen. Ben er zelf na 10 min halfdood afgestrompeld en moest even gaan zitten omdat ik anders dreigde tegen de vlakte te gaan.![]()
![]()
Ik vind het uitermate dwaas en stoer, hardlopende vrouwen![]()
Auw, misprikken doet inderdaad pijn.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:18 schreef Liejannuh het volgende:
Shockabsorber FTW!![]()
Goede sportbeha;s zijn essentieel. Insnoeren die handel!
Ik ga morgen weer een rondje rennen in de duinen. Als ik dan tenminste nog kan bewegen, want alles doet pijn. En ze hebben misgeprikt in het ziekenhuis, dus nu doet mijn arm ook nog eens belachelijk veel pijn.
Het is zelfs zo erg, dat het niet in het ziekenhuis was, maar bij de bloedbank!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:25 schreef Levitation het volgende:
[..]
Auw, misprikken doet inderdaad pijn.Kusje er op
![]()
Ik werkte tot voorkort bij een "priklab" en het was wel makkelijk als je toch geprikt moet worden, dat door een collega te laten doen. Alleen had ik 1 keer een meisje te pakken dat ingewerkt werd en ik was een van haar eerste echte prikbeurten. Kind prikte dwars door mijn bloedvat heen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:30 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Het is zelfs zo erg, dat het niet in het ziekenhuis was, maar bij de bloedbank!
Maar dank je!
Ik ga zo maar lekker mijn bed opzoeken.Kijken of ik me morgen beter voel.
Ik vermoed les 8quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:05 schreef ColdFeet het volgende:
Evy'ers: welke les is ook alweer 8x2 minuten?
Ik wil het binnenkort wel weer eens proberen met die gare knie van mij. En ik denk dat ik nog wel ietsie conditie heb. We zullen het zien
Mja, les 11 ook volgens mijn schemaatjequote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:08 schreef Levitation het volgende:
Nee, niet 8, volgens mij 11 (kan ook 12 zijn)
Als je nou langs Achter Sint Pieter komtquote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:53 schreef Pandorah het volgende:
Ik ga morgen ook lekker hardlopen in de lunchpauze. Ik herhaal alleen les 16. Die is 5-5-5. Dus lekker makkelijk. Nu nog een leuke route bij het station ontdekken
.
Wellicht niet te ver weg maar te veel stoplichten en te druk met mensen denk ikquote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:55 schreef Troel het volgende:
Als je nou langs Achter Sint Pieter komt![]()
(nah, teveel binnenstad en te ver weg
)
Je zou eigenlijk over het water moeten gaan van de Graadt en dan dat park rechts in moeten gaanquote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:58 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Wellicht niet te ver weg maar te veel stoplichten en te druk met mensen denk ik![]()
Nah, ik verzin wel een route door Lombok of ren richting Den Hommel. Ik keer wel om als ik halverwege de 2e 5 minuten rennen ben
Ik weet niet of dit werkt maar:quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:25 schreef Isabeau het volgende:
Is er online nog ergens een schema met de Evy-lessen op papier te vinden? En is iedereen weer aan het hardlopen?(ik ook hoor, ik verwacht elk moment hier weer te komen melden dat ik weer strompelend door het leven ga, ook al doe ik alles wat mijn sportfysiotherapeut me heeft aangeraden)
En ik zit voor de verandering weer eens op mijn werk
Teigan, het voelde wel als een vreetbui omdat ik eerst mijn lunch (brood, karnemelk, appeltje) op had, toen dat broodje hamburger en toen nog eens die snoepjesalleen over de hele dag viel dat dus reuze mee
Ik baal wel van dit eetpatroon, vooral het warme eten schiet er nog al eens bij in en zo krijg ik te weinig eiwit binnen omdat ik geen stukje vlees, kip of vis eet. Voor vannacht heb ik maar 100 gram forelfilet mee voor op brood.
Is een beetje een onhandigheidje van de site. Je wordt pas getoond nadat je een eerste update invult.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:04 schreef LovelyLady het volgende:
quote:Op woensdag 28 januari 2009 00:44 schreef SiTuSavais het volgende:
Ik weet niet of dit werkt maar:
http://spreadsheets.google.com/ccc?key=pNVU_mGNjX08Bt4me68tRUw&hl=en
(Mieke Boeckx was eerst de 'coach', later werd dat Evy)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(in spoilertags omdat het zo'n lange tekst is)"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Onhandigheid is een groot woord hoorquote:Op woensdag 28 januari 2009 01:21 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Is een beetje een onhandigheidje van de site. Je wordt pas getoond nadat je een eerste update invult.
Ja sorry, ik bedacht me later ook dat het verwarrend kon zijn. Maar idd gewoon een stukje wandelen. Een half uurtje lopen!quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:21 schreef Isabeau het volgende:
Het woord 'lopen' is bij mij helemaal ver-Evy'dIn het Vlaams is het 'rennen', dus ik dacht een fractie van een seconde dat je Zesje aanraadde om te beginnen met een half uurtje hardlopen per dag
Maar je bedoelt natuurlijk oer-Hollandsch wandelen.
Ik ga straks ook weer hardlopen op de sportschool, nu eerst even iets eten.
Jep, nou, ik sta der tussenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:17 schreef Troel het volgende:
Heb je je plan enzo ook ingevuld? Ik heb je in ieder geval wel gekoppeld.
Bwhehehe, die taalverwarring is idd vermakelijk. Toen wij hier voor het eerst naar het grote zwembad in de stad gingen, verbaasden we ons hogelijk over het bordje 'Verboden te lopen'quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja sorry, ik bedacht me later ook dat het verwarrend kon zijn. Maar idd gewoon een stukje wandelen. Een half uurtje lopen!![]()
Ik moet er niet aan denken!
Maar wat is gewoon lopen dan?quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:04 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Bwhehehe, die taalverwarring is idd vermakelijk. Toen wij hier voor het eerst naar het grote zwembad in de stad gingen, verbaasden we ons hogelijk over het bordje 'Verboden te lopen'
Wandelen?quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:06 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar wat is gewoon lopen dan?.
Update: 86,5 vanochtend..
Als je voordat je de damstraat in zou lopen langs het water loopt , loop je langs de molen , rechtdoor , langs de Munt , rechtdoor loop je zo het oog en al park inquote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:58 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Wellicht niet te ver weg maar te veel stoplichten en te druk met mensen denk ik![]()
Nah, ik verzin wel een route door Lombok of ren richting Den Hommel. Ik keer wel om als ik halverwege de 2e 5 minuten rennen ben
Wandelen heeft voor mijn gevoel iets recreatiefs. Lopen is gewoon eh, lopen om je te verplaatsen. Puur functioneel dus.quote:
I'm with you. Maar als aspirant-Belg probeer ik mijn taalgebruik natuurlijk zoveel mogelijk aan te passenquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wandelen heeft voor mijn gevoel iets recreatiefs. Lopen is gewoon eh, lopen om je te verplaatsen. Puur functioneel dus.
Nou ja, ik bedoel met lopen dan dus ook wel echt lopen en niet slenteren, waar wandelen me dan weer aan doet denken.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wandelen heeft voor mijn gevoel iets recreatiefs. Lopen is gewoon eh, lopen om je te verplaatsen. Puur functioneel dus.
Hee, wat een goede tip!quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:10 schreef Ymke het volgende:
Als je voordat je de damstraat in zou lopen langs het water loopt , loop je langs de molen , rechtdoor , langs de Munt , rechtdoor loop je zo het oog en al park in
Als je wat verder gevorderd ben heb je in het oog en al park een begin route voor een jog stukje van 2,5 en 4 km![]()
Volgens mij is dat het park wat ik bedoel of niet?quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:10 schreef Ymke het volgende:
[..]
Als je voordat je de damstraat in zou lopen langs het water loopt , loop je langs de molen , rechtdoor , langs de Munt , rechtdoor loop je zo het oog en al park in
Als je wat verder gevorderd ben heb je in het oog en al park een begin route voor een jog stukje van 2,5 en 4 km
Als je er aan toe bent kan ik de route steeds groter voor je makenquote:Op woensdag 28 januari 2009 11:28 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Hee, wat een goede tip!![]()
Naar het park is ongeveer 1 km rennen, dus dan doe ik nu even het jogstukje van 2,5 km. Later kan ik die 4 km gaan doen (als ik langer moet rennen). Ook best een aardige route zo
Ja . en als je langs het park loopt , dus domweg rechtdoor loop je naar den Hommel.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Volgens mij is dat het park wat ik bedoel of niet?
Ah kijk, dat wist ik dan weer nietquote:Op woensdag 28 januari 2009 12:02 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ja . en als je langs het park loopt , dus domweg rechtdoor loop je naar den Hommel.
Ga je net voor den Hommel een klein laantje in kan je daarna heerlijk km lang langs het kanaal lopen. Loopt door naar Nieuwegein en IJsselstein
Daar loop ik dus elke dag met Dopje
Hardlopen ging prima hoor. Alleen raakte ik de hardloopbordjes kwijt, die staan altijd zo onhandigquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:18 schreef Liejannuh het volgende:
En Pandorah, hoe ging het hardlopen?
Hier was het echt waterkoud! En ik had spierpijn en een zere arm! En ik had last van mijn kuit!
Maar verder was het wel lekker.
Veel sterkte met je tentamen! En sterkte met je hakquote:Op woensdag 28 januari 2009 17:36 schreef Levitation het volgende:
Oja, wish me luck.
Heb zo een tentamen en ik heb eigenlijk niet zo goed geleerd, althans, ik ben al sinds vrijdag enigzinds onder de invloed van pijnstillers vanwege enorme pijn in mijn haak. Heb van het studeren dus niet veel opgepikt. Vandaag geen pijnstillers geslikt om een beetje helder te blijven. Maar ik heb nu wel echt veel pijn.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 19:08 schreef Liejannuh het volgende:
Pijn in je haak?
Het komt vast door de pijnstillers, maar is het je hak of je kaak?
* Jojogirl komt net beneden van het douchen (Evy gelopenquote:Op woensdag 28 januari 2009 21:16 schreef Levitation het volgende:
Die nationale IQ test bij BNN!Ze hebben een vak vol zwangere vrouwen... wordt net de uitzending in de war gestuurd omdat er van 1 van die vrouwen de vliezen gebroken zijn.
![]()
inderdaad, in scene gezet.quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:28 schreef Fannetje het volgende:
Bij de nationale IQ test hoort dat er misschien wel bij... wordt er straks een vraag over gesteld. In de jaren dat ik mee heb gedaan was er altijd wel een soort onderbreking.
neequote:Op woensdag 28 januari 2009 23:40 schreef Isabeau het volgende:
Mirjam, beetje ziekjes?Als ik me niet lekker voel is mijn eetlust ook weg.
ja, was verder niks mis meequote:Op woensdag 28 januari 2009 23:42 schreef Isabeau het volgende:
Vaag dan, dat je helemaal geen zin hebt in etenHeb ik eigenlijk geen ervaring mee als ik me goed voel.
Het was objectief gezien wel lekker?
Dus slank zijn is helemaal niet zo date-ablequote:Er is een verband tussen intelligentie en de kans op een date
als je IQ iets boven het gemiddelde ligt en je gewicht ook, score je eerder een date.
Nou, dat gevoel ken ik niet hoorquote:Op donderdag 29 januari 2009 08:44 schreef Fuente het volgende:
Mirjam, ik herken dat ook wel. Heb ik onwijs trek in iets, is het klaar, hoef ik het niet meer
Spannend! Misschien komt het omdat ik hier pas sinds eergisteren ben, maar ik heb gemist waarom je precies naar de dokter moet?quote:Op donderdag 29 januari 2009 08:57 schreef LovelyLady het volgende:
Afspraak met de dokter eindelijk gemaakt.... morgen moet ik heen.
Hier kan ik me trouwens wel iets bij voorstellen. Een jongen durft misschien niet zo snel af te stappen op een mooi, slank meisje (wat tegenwoordig bijna hetzelfde betekent...) Een mooi meisje die wat 'molliger' is wordt wellicht gezien als 'makkelijker te krijgen' dan het ideaalbeeldmeisje. En als jongens denken iets makkelijk(er) te kunnenn krijgen willen ze het uitproberen ook natuurlijkquote:Op donderdag 29 januari 2009 00:25 schreef Isabeau het volgende:
Dit staat er op de bnn-site
[..]
Dus slank zijn is helemaal niet zo date-able
Super!quote:
Ik wil een verwijzing naar een diëtiste, want ik ben het zat, al die vage klachten en overgewicht waar je U tegen zegt. En zelf lukt het me niet dus dan maar hulp van buitenaf (wat ik eigenlijk HAAT maarja)quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:34 schreef Rebeccie het volgende:
Spannend! Misschien komt het omdat ik hier pas sinds eergisteren ben, maar ik heb gemist waarom je precies naar de dokter moet?
Succes in ieder geval daar!
quote:
Hmmm wat is eigenlijk het gemiddelde gewicht? (bijv uitgedrukt in BMI). Ik neem niet aan dat dat precies midden in ligt van wat gezond is. Best kans dat het gemiddelde wat aan de dikke kant zit?quote:Op donderdag 29 januari 2009 00:25 schreef Isabeau het volgende:
Dit staat er op de bnn-site
Er is een verband tussen intelligentie en de kans op een date
als je IQ iets boven het gemiddelde ligt en je gewicht ook, score je eerder een date.
Dus slank zijn is helemaal niet zo date-able
Nog welkom trouwens.quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:34 schreef Rebeccie het volgende:
Spannend! Misschien komt het omdat ik hier pas sinds eergisteren ben, ....
Ik woon wel in Utrecht , van Pandorah weet ik het niet , wel dat ze er werkt en Troel woont niet in Utrechtquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:09 schreef dyna18 het volgende:
Ymke, pandorah en troel: goh wat leuk dat jullie ook in Utrecht wonen.
(ik ook)
Geen idee...quote:
Heb altijd het idee dat dat niets doet.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:17 schreef freecell het volgende:
Gewoon paracetamol is superspul Levi
Gewoon 4x per dag op vaste tijden 2 pakken
ibuprofen is wel heftig rotspul hoor, zo slecht voor je maagquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:24 schreef Levitation het volgende:
[..]
Heb altijd het idee dat dat niets doet.Grijp vrij snel naar ibuprofen, vooral als ik denk dat het wel eens een ontsteking zou kunnen zijn.
Als ik er één neem doet het bij mij wel wat maar niet zoveel. Deze aanpak werkt altijd bij mij (en dan denk je dat het niet werkt, totdat het uitgewerkt isquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:24 schreef Levitation het volgende:
[..]
Heb altijd het idee dat dat niets doet.Grijp vrij snel naar ibuprofen, vooral als ik denk dat het wel eens een ontsteking zou kunnen zijn.
Maar wel goed tegen de pijn.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:25 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ibuprofen is wel heftig rotspul hoor, zo slecht voor je maag
In het begin was het steeds ruim een week van te voren maar dat werd steeds later. Ik zal me er maar niet teveel zorgen om makenquote:Op donderdag 29 januari 2009 10:18 schreef Rebeccie het volgende:
[..]
Super!![]()
Miss_S, ik vind dat je je niet schuldig hoeft te voelen. Het is vervelend voor je werkgever dat je nu niet kunt, maar de ochtend van tevoren bellen is ook wel erg laat zeg. (ik zou als ik de dag van tevoren niets gehoord heb gewoon de vrije dag als 'niet werken'-beschouwen) Of doen ze dat altijd zo?
Ha, gewoon lekker samen gaan lopen dusquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:03 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik woon wel in Utrecht , van Pandorah weet ik het niet , wel dat ze er werkt en Troel woont niet in Utrecht
Net wezen wandelen met Dopje en bij elke jogster denk ik nu : Zal dat Pandorah zijn
quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:03 schreef Ymke het volgende:
Ik woon wel in Utrecht , van Pandorah weet ik het niet , wel dat ze er werkt en Troel woont niet in Utrecht
Net wezen wandelen met Dopje en bij elke jogster denk ik nu : Zal dat Pandorah zijn
Wij hebben de wii fit . Ik doe dagelijks mijn yogaoefeningen en een paar keer per week een half uurtje sport/balance oefeningen gewoon voor de lolquote:Op vrijdag 30 januari 2009 09:12 schreef octopussy het volgende:
Ja ontbijtkoek is evil. Is net zo slecht als een plak cake volgens mij. Ik erger me vaak aan fabrikanten die gezondheidsleuzen op de verpakking zetten wanneer het product helemaal niet gezond is.
Beetje in de chupa chups lollies zonder vet categorie.
Wie had hier ook al weer de Wii fit? Ik ben benieuwd of er nog wat mee gedaan wordt.
Ik bak wel vaker brownies hoorquote:Op vrijdag 30 januari 2009 09:04 schreef Isabeau het volgende:
Lekker, brownies! Verdorie, ik moet vannacht nog een keer werken
En ik zou ook gewoon doorgaan met Evy.
Ach, je kunt beter brownies eten dan van die vieze ontbijtkoekrepenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 08:56 schreef freecell het volgende:
WowDas inderdaad belachelijk
Ik heb gisteren te lekkere brownies gemaakt! Gelukkig is het vandaag weer instuif hier (komen sowieso 5 mensen en dat zijn de aangekondigde lui, even om aan te geven: gisteren waren er 4 onaangekondigd en dat is niet abnrmaal) Dus ze gaan wel op denk ik
Gisteren trouwens per ongeluk een Evy van een week te ver gelopen, ging ook prima, dus ik ga daar maar door
oh dus niet iets wat na een maand ligt te verstoffen? Ik ga er over nadenken of ik hem ook koop. Tis wel veel geld, maar ook wel erg leukquote:Op vrijdag 30 januari 2009 09:37 schreef Fuente het volgende:
Ik heb de Wii fit ook, en gebruik 'm dagelijks! Sowieso voor het wegenMaar ook voor yoga, balance en aerobics. En langzaam aan ook voor de spieroefeningen.
och, dit is tenminste snel te verhelpen. Beter dit dan een kaakontsteking lijkt me.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:46 schreef Levitation het volgende:
Ben bij de tandarts geweest.
Mag woensdag weer terug.
Mijn kaakpijn is toch kiespijn.Heb een enorm gat in een kies die er eigenlijk heel goed uit ziet, gat raakt bijna de zenuw. Daar moet dus met spoed iets aan gebeuren.
Straf voor 4 jaar kop in 't zand steken.
Dat wel.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:55 schreef octopussy het volgende:
[..]
och, dit is tenminste snel te verhelpen. Beter dit dan een kaakontsteking lijkt me.
Ja, al bijna een jaar! Ik ga binnenkort maar 's proberen een doorverwijzing voor de orthopeed te halen, Volgens mij zitten er hier bij het ac. ziekenhuis heel goede sport-specialistenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:51 schreef teigan het volgende:
Oeh, dat is vervelend Levitation, maar wel fijn dat ze er snel wat aan gaan doen..
Ik ga denk ik maandag Evy weer oppakken, dan ben ik vast wel weer genoeg hersteld van de griep. Ik kreeg nog wel commentaar van iedereen dat ik nog heel verkouden klink, ik merk ook dat ik nog niet mijn volle volume weer terug heb (is lastig tijdens practicum)..
Coldfeet, balen dat je knie niet mee wil werken, daar zit je toch al eeen hele tijd mee te rommelen?
Je verBelgt.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:20 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Levi, pijnlijk! Maar allez, nog maar een paar dagen aan de paracetamol, en dan is het leed na woensdag hopelijk geleden!
Je kunt ook beter niet je eten kopen bij de Lidl als je wil afvallen. Ze stoppen veel te veel rommel in hun eten om het maar goedkoop te houden.quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:39 schreef Isabeau het volgende:
Ik kreeg zo'n langwerpige plak ontbijtkoek van een collega. Hap, yummie!! Gelukkig zat ik net te genieten van de smeuïge koek toen ik de verpakking ging lezen. "Gezond, lekker, vetarm en veel voedingsvezels" *munch munch*
....
huh?? 285 kcal per 100 gram *slik* Woa!! Ingrediënten: glucose-fructosesiroop *legt rest van de koek direct weg* Dat spul schijnt echt mega-ongezond te zijn en staat als eerste ingrediënt op de lijst!?! 2e= roggebloem, 3e = suikersVetten idd laag, 1 gram per 100 gram koek, maar koolhydraten 60 gram, waarvan 40 gram suikers
![]()
ok, de rest eet ik ècht niet meer op
Heb met die twee munch munch hapjes al meer dan 100 kcal op denk ik. Dan eet ik liever bonbons oid
(gaat trouwens om de koekrepen van de Lidl)
Ik wil dan ook alleen vroeg in de ochtend of laat in de middag.quote:
Dat is pertinente onzin. Alle supermarktwaar zit vol met suiker, zout en additieven.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 14:42 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Je kunt ook beter niet je eten kopen bij de Lidl als je wil afvallen. Ze stoppen veel te veel rommel in hun eten om het maar goedkoop te houden.
Dat lijkt me nog steeds reden om het te laten staan, als je wilt afvallen!quote:Hier heb ik ontbijtkoek liggen van Wieger Ketellapper (Snelle Jelle - Minder Suiker).
Is 264 kcal, 54,4g kh waarvan 25,8g suikers
Kcal is ongeveer gelijk aan bruin brood (250 kcal), alleen nog steeds wel meer suiker. Maar in ieder geval wel een flink stuk minder dat dat ding van de Lidl.
Ik weet het niet; ik heb van mijn oma een very cute antiek 'honingkoek'-blik geerfdquote:Ow nu we het daar toch over hebben. Weet iemand waar je deze kan kopen?
[ afbeelding ]
(of iets soortgelijks, maar kom aub niet aan met dat lelijke ding van de AH.
Ik haat het ding nu al!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:04 schreef Fuente het volgende:
Ja als je een dag niets gedaan hebt vraagt het ding of je druk was ofzo
Ah! Zo'n ding heb ik dus nodig. Lekker zeuren waarom ik een dag niets gedaan hebquote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:04 schreef Fuente het volgende:
Ja als je een dag niets gedaan hebt vraagt het ding of je druk was ofzo
Struisvogel is zeer slank en cholesterol-arm!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:58 schreef Liejannuh het volgende:
Kangoeroe is ook taai!
Ik zou voor struisvogel gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met de kcal is niets mis. Is ongeveer gelijk aan bruin brood.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:27 schreef zesje het volgende:
Hmm shit wel van die snelle jelles, ik nam altijd een plak als ontbijt. Handig voor in de trein en lekker omdat ik 's ochtends graag iets zoets wil eten. had eigenlijk nooit naar de kcal gekeken maar was ervanuit gegaan dat dat wel goed zat. Iemand een ander idee voor een zoet ontbijt voor onderweg?
Ik ga denk ik ook maar weer brood meenemen naar mijn werk, geen verleidingen meer in het bedrijfsrestaurant en de tijd die ik uitspaar door achter mijn buro te eten kan ik besteden aan sporten in de bedrijfsfitnessruimte.
WMB is het probleem vooral dat je met zo'n reep helemaal niets nuttigs binnenkrijgt; het is kale brandstof, zonder extraatjes als vezels, vitamines en mineralen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:49 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Met de kcal is niets mis. Is ongeveer gelijk aan bruin brood.
Het probleem zit hem in de suiker die ze er massaal in stoppen...
En dat ze er vaak glucose-fructose stroop instoppen en dat spul vertrouw ik niet.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 20:30 schreef ColdFeet het volgende:
WMB is het probleem vooral dat je met zo'n reep helemaal niets nuttigs binnenkrijgt; het is kale brandstof, zonder extraatjes als vezels, vitamines en mineralen.
Er staat ook springbok op die kaart... sprinkbok isquote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:51 schreef dyna18 het volgende:
Hmmm ik kom net deze site tegen:
http://www.beefensteak.nl/index.php?groep=3
Is grappig, ik heb namelijk altijd al eens een etentje willen geven met exotische gerechten. Hmmmm ga ik voor de kangeroe, krokodil of struisvogel?
Slijmbeurs misschien? Als je drukt op je heup, is er dan een klein plekje dat echt gemene steken geeft?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:51 schreef dyna18 het volgende:
Ik ben trouwens helemaal bek af van die wandeltocht.
Ik krijg altijd last als ik lang moet lopen. Aan de bovenkant van mijn benen waar ze aansluiten op mijn heupen. Daar in mijn heupen gaat het echt pijn doen na lang lopen...
Iemand die dat herkent?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
Ik heb gepaneerde krokodillenstaart in Zimbabwe gegeten, vond het goor.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:14 schreef Isabeau het volgende:
Smaakt krokodil net zo als alligator? Want dan vond ik het serieus gewoon kip
Iehhhquote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:17 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik heb gepaneerde krokodillenstaart in Zimbabwe gegeten, vond het goor.Maar dat kwam vooral omdat je niet zag wat je at en ik een hele tijd op een stuk vet heb zitten kauwen.
Vandaar dus dat ik geen krok meer hoef.quote:
Ah, dat klinkt niet smakelijk. Mijn alligator was heerlijk, had de structuur van kip.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:17 schreef Levitation het volgende:
Ik heb gepaneerde krokodillenstaart in Zimbabwe gegeten, vond het goor.Maar dat kwam vooral omdat je niet zag wat je at en ik een hele tijd op een stuk vet heb zitten kauwen.
True, zal net een minder stukje vlees geweest zijn.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ah, dat klinkt niet smakelijk. Mijn alligator was heerlijk, had de structuur van kip.
Maar misschien is het met alle beesten net zo als met bijv. een varken. Je hebt malse varkenshaas en je hebt vette speklappen.
Dat is natuurlijk zo!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ah, dat klinkt niet smakelijk. Mijn alligator was heerlijk, had de structuur van kip.
Maar misschien is het met alle beesten net zo als met bijv. een varken. Je hebt malse varkenshaas en je hebt vette speklappen.
Allebei lekker mager en mals, jaquote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:22 schreef Levitation het volgende:
Maar verreweg het lekkerste stukje vlees dat ik heb geproefd kwam af van dit dier:
[ afbeelding ]
De koedoe. Is hier alleen nergens te krijgen.Daarvoor zul je echt naar Namibie of Zuid Afrika moeten.
![]()
Dit is een goeie tweede op mijn "lekkere vleesjes lijst" :
[ afbeelding ]
De springbok.![]()
Die 6% zit waarschijnlijk in ZAquote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:31 schreef Isabeau het volgende:
Ik las deze week dat 94% van de bevolking in Zimbabwe werkloos wasHeel erg triest.
Eigenlijk wel, mits goedkope tickets natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:31 schreef Jojogirl het volgende:
Liejannuh, was jij eik nog van plan om naar Madagascar te gaan? Zag daar gisteren ineens een item over in het journaal...
Hmmm klinkt al heerlijkquote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:22 schreef Levitation het volgende:
Maar verreweg het lekkerste stukje vlees dat ik heb geproefd kwam af van dit dier:
[ afbeelding ]
De koedoe. Is hier alleen nergens te krijgen.Daarvoor zul je echt naar Namibie of Zuid Afrika moeten.
![]()
Dit is een goeie tweede op mijn "lekkere vleesjes lijst" :
[ afbeelding ]
De springbok.![]()
Hmmm ik heb meer het idee dat het in de bindingen, gewrichten zit.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:16 schreef Levitation het volgende:
k ben trouwens helemaal bek af van die wandeltocht.
Ik krijg altijd last als ik lang moet lopen. Aan de bovenkant van mijn benen waar ze aansluiten op mijn heupen. Daar in mijn heupen gaat het echt pijn doen na lang lopen...
Iemand die dat herkent?
Slijmbeurs misschien? Als je drukt op je heup, is er dan een klein plekje dat echt gemene steken geeft?
Heb ik namelijk heel veel last van gehad. Mijn advies: langzaam opbouwen, maar wel blijven bewegen, veel verschillende bewegingen vooral zoals bijv. wandelen, zwemmen, fietsen. Ik kon een paar jaar geleden amper 500 meter wandelen, ben blijven bewegen en vorig jaar kon ik 5km hardlopen.
Dat is toch niet zo moeilijk? Dat moesten wij bij ballet ook regelmatig doenquote:
Antwoord op je vraag weet ik helaas niet, maar ik wil je wel even feliciteren met de goede beslissing om er wat aan te doen.quote:Op maandag 2 februari 2009 11:16 schreef Beregd het volgende:
Beste dieetspecialisten, ik heb vraagje. Eerst even duiden. Ik weeg 107 kg, dat is al 4 kilogram minder dan dire weken geleden (woohoo), maar nog steeds een pak teveel (ben een kleine 2 m, dus ideaal gewicht ligt ergens tss de 80 en de 100, mijn doel is 95). Nu ben ik beginnen hardlopen en minder gaan eten, met dus al enig resultaat.
Ik ga eigenlijk nooit naar de dokter en zeker niet voor dit soort wissewasjes. Laatste keer dat ik bij de dokter ben geweest is al meer dan 10 jaar geleden. (nu ik erover nadenk, ik weet niet eens of hij nog werkzaam is, waarschijnlijk is hij allang met pensioen).quote:Op maandag 2 februari 2009 06:03 schreef Isabeau het volgende:
Dyna, er zijn teveel soorten knieklachten om het te herkennen zonder onderzoek door een arts. Waarom maak je niet een afspraak? Of ga langs een sportfysiotherapeut (geen verwijzing huisarts nodig), die nemen de tijd en hebben meer verstand van knieën dan de meeste huisartsen.
ja dat probeer ik. De ongezonde tussendoortjes laten of vervangen door fruit. En de maaltijden wat inkrimpen (één broodje is genoeg, één stuk vlees ook). En ik probeer te ontbijten, maar dat lukt me nog niet elke dagquote:Op maandag 2 februari 2009 12:06 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Antwoord op je vraag weet ik helaas niet, maar ik wil je wel even feliciteren met de goede beslissing om er wat aan te doen.
Let even op dat goed afvallen niet betekend dat je honger gaat zitten lijden door (veel) minder te eten. Goed afvallen zit hem voornamelijk in GEZOND eten in combinatie met veel bewegen.
Dus ga zo door met de goede intentie en verdiep je eens in wat gezonde voeding is, is mijn advies.
Zou dit niet zo snel een wissewasje noemen. Als je doorloopt met een blessure kan dat permanente schade veroorzaken en dat wil je echt niet (je lichaam moet nog lang mee). Ik heb een tijdje echt flink pijn in mijn knie gehad, dusdanig dat ik niet meer pijnvrij kon wandelen of fietsen. De fysio heeft me precies uitgelegd waar de pijn vandaan kwam en wat ik er aan kan doen.quote:Op maandag 2 februari 2009 12:09 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik ga eigenlijk nooit naar de dokter en zeker niet voor dit soort wissewasjes. Laatste keer dat ik bij de dokter ben geweest is al meer dan 10 jaar geleden. (nu ik erover nadenk, ik weet niet eens of hij nog werkzaam is, waarschijnlijk is hij allang met pensioen).
Maar goed, het gaat dus niet om mijn knieeen. Het zit in mijn heupen waar mijn benen op mijn bekken aansluiten. Daar krijg ik na lang lopen last. Beetje moeilijk te beschrijven, maar het is geen spierpijn. Het lijkt meer in de aansluiting, bindingen te zitten.
Klinkt niet alsof dat dieettechnisch problemen op gaat leverenquote:Op maandag 2 februari 2009 12:48 schreef octopussy het volgende:
Er staat hier echt een gigantische slagroomtaart voor mijn neus op kantoor. Zo vies
Het is écht koud! Tenminste gisteren wel, ver onder 0 en een snijdende wind (en uiteraard net het lange stuk langs het kanaal pal tegen, ik kon bijna niet ademen)quote:Op maandag 2 februari 2009 14:08 schreef Liejannuh het volgende:
Ik wilde eigenlijk in mn lunchpauze een rondje rennen, maar het was toch maar te koud.
Vanavond naar de sportschool een les kickfit doen en daarna (of daarvoor als ik erg vroeg ben) nog maar een stuk rennen ofzo.
quote:Op maandag 2 februari 2009 14:24 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik kreeg net een mailtje van mijn leraar om me te feliciteren met een 9 voor informaticarecht. Ik snap er echt niks van want ik dacht dat ik het slecht had gemaakt maar ben er blij mee![]()
![]()
Feli. Wat grappig dat hij je persoonlijk mailt.quote:Op maandag 2 februari 2009 14:24 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik kreeg net een mailtje van mijn leraar om me te feliciteren met een 9 voor informaticarecht. Ik snap er echt niks van want ik dacht dat ik het slecht had gemaakt maar ben er blij mee![]()
![]()
Als je voor jezelf eens bijhoudt wat je allemaal eet (en dat ook hier post). Dat kan al veel helpen om goede keuzes te maken.quote:Op maandag 2 februari 2009 13:48 schreef _aurum_ het volgende:
Ik ga vanaf vandaag maar eens wat netter eten, want we zijn een maand verder en d'r is eigenlijk nog niks vanaf.
Positieve is dat er iig niks bij is gekomen
Dat heb ik nog nooit gehad, maar het zal ermee te maken hebben dat maar zes mensen het tentamen deden denk ikquote:Op maandag 2 februari 2009 17:08 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Feli. Wat grappig dat hij je persoonlijk mailt.
* freecell kickt.quote:Op maandag 2 februari 2009 17:12 schreef Fuente het volgende:
Miss_dynastie, gaaf
Ik heb ook even een schop onder m'n kont nodig wat lijnen betreft, pffff, wat een vreetdag
Ja ik zou niet weten waarom ik het niet ga halen als ik zo door ga als ik nu bezig ben. Ik denk alleen niet dat ik het precies per 1 mei haal, maar een paar weken later, maar dat maakt natuurlijk weinig uit. De 20 kilo eraf ga ik gewoon halen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:18 schreef appelsap het volgende:
Gefeliciteerd Dyna!
Verwacht je jouw gestelde doel ook echt te halen? Ik zou het erg knap vinden, want het is nogal wat.
Ah K.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:24 schreef appelsap het volgende:
Dyna, ik bedoelde ook op 1 mei.![]()
Maar dat je het gaat halen, daar ga ik ook wel vanuit. Je bent namelijk nog steeds goed bezig. Lekker zo doorgaan hoor.
Het stomme is ik ben dus al ruim 20 kilo afgevallen maar voel me er helemaal niet meerquote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:40 schreef Mirjam het volgende:
20 kilo eraf, wauw, goed hoor
daar kan ik alleen maar van dromen
Kick!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:57 schreef Isabeau het volgende:
Wie trapt me straks naar de sportschool? Ik wil er om 4 uur naar toe en ik heb het koud en geen zin
Dat is mijn tekstquote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:21 schreef freecell het volgende:
Je hoeft geen zin te hebben, je moet je gewoon gaan omkleden, je tas in pakken en je jas aantrekken. Dan ga je automatisch
Dat dusquote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:30 schreef YPPY het volgende:
Ik heb wel meteen goede schoenen gekocht, ook als extra motivatie. Die dingen zijn best duur en ik vond ze zo lelijk dat ik ze niet gewoon aan zou doen en het is zonde van het geld ze nutteloos in de kast te laten staan. Dus dan moest ik ze maar gebruiken ook.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:56 schreef Isabeau het volgende:
Gedoucht, tas gepakt en dan ga ik dus maar
Dankzij dit berichtje ben ik ook gaan hardlopen, met frisse tegenzinquote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:20 schreef freecell het volgende:
[..]
Dikke prima! Succes
Ik ben vandaag ook op die manier gaan hardlopen. Liep met frisse tegenzin en een bijzonder chagrijnig hoofd het trappenhuis uit
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:04 schreef omearos het volgende:
[..]
Dankzij dit berichtje ben ik ook gaan hardlopen, met frisse tegenzinLes 17 gelopen, ik lig nog steeds op schema voor de city-pier-cityloop in maart
Jep, dwars door het weilandquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:27 schreef teigan het volgende:
freecell, is dat dat stuk door het weiland?
Ik loop nu nog richting korreweg, dan industrieterreintje en langs het kanaal en via uitloper iepenlaan terug... Straks ga ik weer naar kanaal en dan recht..
ik heb er geloof ik ook wel eens over gelopen... Ik loop daar vaak richting kanaal, kom je niet zoveel mensen tegen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:31 schreef freecell het volgende:
[..]
Jep, dwars door het weilandOnverharde weg, maar wel goed te lopen
Ik vond het een vet lollig weggetjequote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:33 schreef teigan het volgende:
[..]
ik heb er geloof ik ook wel eens over gelopen... Ik loop daar vaak richting kanaal, kom je niet zoveel mensen tegen.
Tip 1: laat je niet gek maken door de weegschaal.quote:Op woensdag 4 februari 2009 08:20 schreef zesje het volgende:
Graag jullie advies. Ik ben in de afgelopen week 1,5 kilo AANgekomen![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 4 februari 2009 08:24 schreef Isabeau het volgende:
Zesje, er is niets mis met je eten (qua kcal, want ik zou je ontbijt anders doen, yakult is prima, snelle jelle is niet echt ontbijt natuurlijk), daar kom je niet 1,5 kg vet van aan. Misschien krijg je teveel zout binnen van elke dag drinkbouillon en houd je vocht vast, misschien ben je net intensiever gaan sporten en hou je vocht vast, misschien moet je ongesteld worden en hou je vocht vast, misschien is er iets anders, maar vetopslag is hóógst onwaarschijnlijk. Elk lichaam is anders en elk lichaam kan wat schommelen in gewicht, dat is heel normaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |