quote:Obama wijzigt antiabortusbeleid VS
WASHINGTON - De kersverse Amerikaanse president Barack Obama heeft vrijdag het verbod opgeheven op subsidie aan abortusklinieken en -organisaties in het buitenland. Dat maakte het Witte Huis bekend.
Het verbod maakte het voor de Verenigde Staten onmogelijk abortusklinieken in andere landen subsidie te geven. De regeling was een initiatief van de Republikeinse president Ronald Reagan in 1984. Door de Democraten werd de maatregel vervolgens afgeschaft, maar toen de Republikeinse president George Bush in 2001 aan de macht kwam, werd het verbod weer in het leven geroepen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)rtusbeleid_VS__.html
Nee, meestal hebben ze bij een abortus geen haar op hun hoofdquote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:44 schreef OldJeller het volgende:
Gaat een abortus echt als zoals op het plaatje staat beschreven?
Niet allemaal. In Holland worden kinderen met een zoutoplossing verbrand en zodoende gedood in de vruchtwaterzak. Meestal volgt een injectie met gif in de hartstreek van het ongeboren kindje.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:44 schreef OldJeller het volgende:
De anti-abortusmaffia moet toch iéts. Altijd lastig als mensen een VRIJE KEUZE wordt gelaten over wat ze doen, in plaats van dat JOUW MENING wordt doorgedrukt. Mensen waar maak je je druk om, als jij toch godverdomme geen abortus wilt, hoef je toch niet voor de rest te bepalen of dat al dan niet magquote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:45 schreef raaavi het volgende:
[..]
Nee, meestal hebben ze bij een abortus geen haar op hun hoofd
laat staan normale armen en benen
het is meer wat 'eier dooier wat ze weghalen'
Wat een belachelijk standpunt. Echt, er is zoveel mis mee.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:48 schreef Frumzel het volgende:
Abortus ok, maar niet bij pas 24 weken. Hooguit een week of 8. En vóóral eigenlijk alleen maar bij ongewilde zwangerschappen (zoals verkrachting)
Dat is geen standpunt. Dat is enkel een mening. Blaf het niet gelijk af...quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat een belachelijk standpunt. Echt, er is zoveel mis mee.
Bron?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:51 schreef poemojn het volgende:
...
Waar Obama ook voor schijnt te zijn is het laten sterven van kinderen die een abortus toch overleven, ipv hen medische hulp te bieden.
Goed standpunt. Mensen moeten het in de eerste plaats niet doen, heel dat abortus en pil is niet nodig! Dan zal het vast niet gebeurenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:52 schreef Edwinuss het volgende:
Verkrachtingen moeten in de 1e plaats al niet gebeuren. En dan nu nog de mensen die zonder condoompje sexjes hebben.
Opgelost
Geen verschil in dit geval.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:51 schreef Frumzel het volgende:
[..]
Dat is geen standpunt. Dat is enkel een mening.
Vertel dat de psychopaten dan...quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:52 schreef Edwinuss het volgende:
Verkrachtingen moeten in de 1e plaats al niet gebeuren.
Opgelost
Standpunt is al jaren in discussie volgens mij.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:52 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Goed standpunt. Mensen moeten het in de eerste plaats niet doen, heel dat abortus en pil is niet nodig! Dan zal het vast niet gebeuren.
Onzin. Pure onzin wat jij hier verkondigt. 30 % van de 35.000 abortussen in Nederland betreft kindjes tussen 19 en 24 weken, zoals dat kindje in de couveuse dus.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:45 schreef raaavi het volgende:
[..]
Nee, meestal hebben ze bij een abortus geen haar op hun hoofd
laat staan normale armen en benen
het is meer wat 'eier dooier wat ze weghalen'
Gevalletje sex=vies (dus niet doen?)quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:52 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Goed standpunt. Mensen moeten het in de eerste plaats niet doen, heel dat abortus en pil is niet nodig! Dan zal het vast niet gebeuren.
dit kon ik zo snel vinden http://spinwardslanding.b(...)hhold-care-from.html of http://www.crosswalk.com/news/commentary/11580882/ met die trefwoorden kun je zlef wel verder zoeken denk ikquote:
Precies. Goed idee van die paus. Weg AIDS, niemand heeft immers seks voor het huwelijk!quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:55 schreef Frumzel het volgende:
[..]
Gevalletje sex=vies (dus niet doen?)
Goh, een blog als bron. Nee, nu ben ik overtuigd...quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:55 schreef poemojn het volgende:
[..]
dit kon ik zo snel vinden http://spinwardslanding.b(...)hhold-care-from.html met die trefwoorden kun je zlef wel verder zoeken denk ikik ga slapen nu
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:58 schreef Frumzel het volgende:
[..]
Goh, een blog als bron. Nee, nu ben ik overtuigd...
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:55 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
Hij schijnt ook ooit eens op een dood vogeltje gepoept te hebben.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:51 schreef poemojn het volgende:
Ja, wel de partial birth abortion, maar dat is hier niet toegestaan.
Waar Obama ook voor schijnt te zijn is het laten sterven van kinderen die een abortus toch overleven, ipv hen medische hulp te bieden.
Een gelovige. Even ignorant.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]. Je lijkt wel een dierenactivist.
De gifinjectie in de baarmoeder is ook een snelle dood. Als ik je moeder zo'n injectie geef, of jouw kind, is het ook snel dood.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:53 schreef SpecialK het volgende:
TS, wellicht is het wel interessant om te melden dat D&X zoals in het 2e plaatje beschreven wordt een methode is die gebruikt wordt in 0,17% van alle abortussen?
Dit, aangezien je het in je OP presenteert als zijnde DE manier van extractie voor 'late-second-trimester' abortussen. Dat lijkt mij een vorm van discussievervuiling.
De D&X methode gebruiken ze overigens alleen maar in gevallen waarin de foetus (en het bijzonder de omvang van het hoofd) een gevaar oplevert voor de 'moeder'. Het is geen fijne mental image maar ik heb begrepen dat het een snelle dood is voor de foetus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een kind na 17,5 weken zwangerschap (boven) door Vacuümaspiratie buiten de baarmoeder gebracht (na te zijn gedood in de baarmoeder.) Het werd gedood door levende zoutverbranding (vergiftiging externe wijze) en deels ontleed, waarbij de romp werd geopend.
Een overzicht van abortusmethoden:
http://www.lifesitenews.com/abortiontypes/
[ Bericht 2% gewijzigd door IHVK op 24-01-2009 01:55:02 ]Mundus vult decipi
Waarom ben je zo fel tegen abortussenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:05 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
De gifinjectie in de baarmoeder is ook een snelle dood. Als ik je moeder zo'n injectie geef, of jouw kind, is het ook snel dood.
Maar dan zou ik een moordenaar zijn.
Inderdaad is het vergiftigen van een kind in de baarmoeder, het in stukken snijden (curetteren), en dan met een vacüumapparaat uitzuigen, de meest gebruikte methode. 88.3 % van de VS-abortussen in 2000.
Je praatjes over 'gevaar voor de moeder' etc. verbloesemen alleen de ernst van deze vorm van abortus. Meestal is er geen gevaar voor de moeder, maar gaat het om extreem late abortussen.
Het lijkt erop, dat je zelf een abortuskliniek hebt, of familieleden die in deze bloedindustrie werkzaam zijn?
[ afbeelding ]
Een kind na 17,5 weken zwangerschap (boven) door Vacuümaspiratie buiten de baarmoeder gebracht (na te zijn gedood in de baarmoeder.)
Objectieve site.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:05 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
De realiteit is te hard? Wil je in de fijne wereld van de illusie van de media en Obama en de politiek correcte comfort-kliek blijven leven?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:06 schreef Edwinuss het volgende:
Anders doe je dat plaatje even onder een spoiler. dankje.
Oh, jij hebt het over de worst-case senariosquote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:55 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Onzin. Pure onzin wat jij hier verkondigt. 30 % van de 35.000 abortussen in Nederland betreft kindjes tussen 19 en 24 weken, zoals dat kindje in de couveuse dus.
Het merendeel volgt echter rond de 13 weken zwangerschap.
[ afbeelding ]
Als ik een ei met zo'n ontwikkeld 'kuiken' krijg, eet ik het niet meer op.
Ga toch weg met je eierdooier. Heeft je feministische maatschappijlerares je dat wijs gemaakt? Want biologisch klopt er geen snars van.
Hier een gapend baby'tje na 12 weken zwangerschap (dat is dus 2,5 maand zwangerschap), gapend in de vruchtwaterzak
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:10 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
De realiteit is te hard? Wil je in de fijne wereld van de illusie van de media en Obama en de politiek correcte comfort-kliek blijven leven?
WHOEAH!!! monsters!quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:55 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Onzin. Pure onzin wat jij hier verkondigt. 30 % van de 35.000 abortussen in Nederland betreft kindjes tussen 19 en 24 weken, zoals dat kindje in de couveuse dus.
[ afbeelding ]
Ga toch weg met je eierdooier. Heeft je feministische maatschappijlerares je dat wijs gemaakt? Want biologisch klopt er geen snars van.
Hier een gapend baby'tje na 12 weken zwangerschap (dat is dus 2,5 maand zwangerschap), gapend in de vruchtwaterzak
[ afbeelding ]
Unlikely die 88% aangezien het gros van de abortussen niet 'late-term' zijn. Er valt weinig aan stukken te snijden bij vroege abortussen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:05 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
De gifinjectie in de baarmoeder is ook een snelle dood. Als ik je moeder zo'n injectie geef, of jouw kind, is het ook snel dood.
Maar dan zou ik een moordenaar zijn.
Inderdaad is het vergiftigen van een kind in de baarmoeder, het in stukken snijden (curetteren), en dan met een vacüumapparaat uitzuigen, de meest gebruikte methode. 88.3 % van de VS-abortussen in 2000.
Ah. Jij denkt dat het een kwestie van uitstellen en laksheid is...quote:Je praatjes over 'gevaar voor de moeder' etc. verbloesemen alleen de ernst van deze vorm van abortus. Meestal is er geen gevaar voor de moeder, maar gaat het om extreem late abortussen.
Nee, ik weet gewoon waar ik het over heb, unlike you.quote:Het lijkt erop, dat je zelf een abortuskliniek hebt, of familieleden die in deze bloedindustrie werkzaam zijn?
Wellicht moet je eens wat minder gekleurde media tot je nemen. Het feit alleen al dat het speerpunt van de pro-life klieg een abortus methode is die eigenlijk alleen maar voorkomt in noodsituaties (0,17%) tekent al voor de armoedelijke standpunten waar deze mensen hun wil aan andere mee willen opdringen.quote:[ afbeelding ]
Een kind na 17,5 weken zwangerschap (boven) door Vacuümaspiratie buiten de baarmoeder gebracht (na te zijn gedood in de baarmoeder.)
Jezus vent.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:10 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
De realiteit is te hard? Wil je in de fijne wereld van de illusie van de media en Obama en de politiek correcte comfort-kliek blijven leven?
Natuurlijk. O, Verlichte ongelovige, gij weet alles.quote:
Daar is het probleem, je definitie van abortus is verkeerd.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:12 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
is abortus, het ombrengen van een kind,
En daar gaan jullie altijd de fout in. Wat jullie vinden moet iedereen maar vinden. We leven hier in een vrij land. Wil jij geen abortus? Prima, niet laten doen. Wat maakt het jóu uit dat andere mensen daar wél iets aan hebben.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:12 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Natuurlijk. O, Verlichte ongelovige, gij weet alles.
Ik zeg niets over geloof of religie. Ik zeg gewoon dat het ombrengen van een kind van 19 weken zwangerschap ook voor een ongelovige als moord zou moeten gelden.
Maar de indoctrinatie met de abortusideologie is zeer succesvol geweest. Na twee generaties in Nederlandse scholen te zijn onderwezen als 'vrouwenrecht', is abortus, het ombrengen van een kind, nu gelijk gesteld aan het afschaffen van een martelinstituut als Guantanamo Bay.
Daar heb je zeker een puntquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:13 schreef Christiaan het volgende:
[..]
En daar gaan jullie altijd de fout in. Wat jullie vinden moet iedereen maar vinden. We leven hier in een vrij land. Wil jij geen abortus? Prima, niet laten doen. Wat maakt het jóu uit dat andere mensen daar wél iets aan hebben.
Correct. Er zijn talrijke kinderen die abortussen overleefden en door abortusartsen na de abortus toch niet afgemaakt werden (ontelbaren werden ook buiten de baarmoeder gedood natuurlijk, buiten zicht van de 'moeder' hoop ik).quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:51 schreef poemojn het volgende:
Ja, wel de partial birth abortion, maar dat is hier niet toegestaan.
Het verschil zit hem erin dat de verdoemden onder ons een embryo als een biologisch verschijnsel zien en niet als iets goddelijks of door God gegeven. Dan kun je abortus zien als een medische ingreep in plaats van als een criminele daad (tegenover God).quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:12 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
Ik zeg niets over geloof of religie. Ik zeg gewoon dat het ombrengen van een kind van 19 weken zwangerschap ook voor een ongelovige als moord zou moeten gelden.
Je liegt, zoals helaas vaak het geval is bij anti-abortusfiguren. Jammer dat jullie op die manier de discussie proberen te manipuleren.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:55 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Zelfs in Holland is 32.3 % late term, 19 tot 24 weken (late term in Nederlandse begrippen). Dat is toch meer dan 10.000 abortussen elk jaar. Laat.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:12 schreef SpecialK het volgende:
Unlikely die 88% aangezien het gros van de abortussen niet 'late-term' zijn. Er valt weinig aan stukken te snijden bij vroege abortussen.
Ik heb geen zin in betweterigheid, laat staan betweterig gebruik van Engels. Dat is zo kinderachtig klinkend.quote:Nee, ik weet gewoon waar ik het over heb, unlike you.
De pro-life 'kliek'. Net zoals de 'jodenkliek' en de 'fascistenkliek'? Fijne termen gebruik je. Dat overzicht is gewoon juist.quote:Wellicht moet je eens wat minder gekleurde media tot je nemen. Het feit alleen al dat het speerpunt van de pro-life klieg een abortus methode is die eigenlijk alleen maar voorkomt in noodsituaties (0,17%) tekent al voor de armoedelijke standpunten waar deze mensen hun wil aan andere mee willen opdringen.
Beneden de drie jaar hebben kinderen geen persoonlijkheid. Ik vind abortus tot die leeftijd acceptabel. Maar ik ben heel redelijk en bereid tot compromissen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:12 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Natuurlijk. O, Verlichte ongelovige, gij weet alles.
Maar de indoctrinatie met de abortusideologie is zeer succesvol geweest. Na twee generaties in Nederlandse scholen te zijn onderwezen als 'vrouwenrecht', is abortus, het ombrengen van een kind, nu gelijk gesteld aan het afschaffen van een martelinstituut als Guantanamo Bay.
Niet iedereen weet meteen dat men zwanger is.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:20 schreef Christiaan het volgende:
Neemt niet weg dat ik het idioot vindt dat mensen na 23 weken zich pas bedenken dat ze tóch geen kind willen.
Ik denk dat hoe later de abortus plaatsvindt, des te lager is het percentage vrijwillige abortussen. Met de nadruk op denk ik.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:20 schreef Christiaan het volgende:
Neemt niet weg dat ik het idioot vindt dat mensen na 23 weken zich pas bedenken dat ze tóch geen kind willen.
Niet meer ongesteld worden ?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet iedereen weet meteen dat men zwanger is.
In de VS mag je na een bepaald aantal weken volgens mij niet eens meer een abortus plegen zonder dat de zwangerschap direct gevaar oplevert voor de moeder (well under 23 weeks). Ik weet niet hoe het in Nederland werkt trouwens.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:20 schreef Christiaan het volgende:
Heb je ook nog wat mooie wetenschappelijke cijfers? Anders moet je je misschien aansluiten bij schreeuw om leven, dan weten we tenminste gelijk dat we je niet meer serieus hoeven te nemen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:55 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt, maar 24 weken is toch wel een beetje erg lang heb ik dan het idee. Dan merk je het toch wel met ongesteldheid en buik en zo?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet iedereen weet meteen dat men zwanger is.
Waar haal jij al die cijfers vandaan ?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:20 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Zelfs in Holland is 32.3 % late term, 19 tot 24 weken (late term in Nederlandse begrippen). Dat is toch meer dan 10.000 abortussen elk jaar. Laat.
[..]
Ik heb geen zin in betweterigheid, laat staan betweterig gebruik van Engels. Dat is zo kinderachtig klinkend.
[..]
De pro-life 'kliek'. Net zoals de 'jodenkliek' en de 'fascistenkliek'? Fijne termen gebruik je. Dat overzicht is gewoon juist.
Jij gebruikt verbloemende woorden. Waarschijnlijk ook 'zwangerschapsonderbreking', een kotswoord, alsof je een gedood kind weer in je baarmoeder zou kunnen implanteren.
Het gaat mij helemaal niet om de Partial Birth Abortion. Of je nu in de baarmoeder een injectie in de nek met gif inbrengt, of na inleiding van een bevalling, is voor mij ethisch totaal niet relevant.
Ik heb je foto's gegeven van een 17,5 weken oud kind dat door saline vergiftiging is gedood en door vacüumevacuatie (nog zo'n nazi-woord in het aborteursjargon 'evacueren' voor het naar buiten brengen van een vermoord kind, net als 'jodenevacuaties'). Dat is kenmerkend voor ongeveer 88.3 % van alle abortussen. 17,5 weken oud ongeboren kind geldt in Nederland niet als laat. Nog niet.
Nou, dan heb ik mij vergist over 2007. Het waren toen bijna 10 % van de abortussen. So what? Dit is geen getallenspelletje.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:18 schreef eleusis het volgende:
[..]
Je liegt, zoals helaas vaak het geval is bij anti-abortusfiguren. Jammer dat jullie op die manier de discussie proberen te manipuleren.
[ afbeelding ]
Bron: Jaarrapportage 2007 van de Wet afbreking zwangerschap
Uiteraard, maar toch zijn er nog mensen die er veel later pas achter komen. Hoe weet ik ook nietquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:22 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Niet meer ongesteld worden ?
...
Jij bent begonnen met het spelletje.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:22 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Nou, dan heb ik mij vergist over 2007. Het waren toen bijna 10 % van de abortussen. So what? Dit is geen getallenspelletje.
Actie , reactiequote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:22 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Nou, dan heb ik mij vergist over 2007. Het waren toen bijna 10 % van de abortussen. So what? Dit is geen getallenspelletje.
Een ander grapje waar antiabortusfanatici zich vaak van bedienen is dat dat de norm is. Dat is dus niet zo. Wie tegen die tijd pas bezwaren krijgt heeft gewoon pech en kan geen abortus krijgen. Een late zwangerschapsafbreking wordt alleen uitgevoerd als de vrucht niet levensvatbaar is.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:20 schreef Christiaan het volgende:
Ah, dat wist ik niet.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:23 schreef eleusis het volgende:
[..]
Een ander grapje waar antiabortusfanatici zich vaak van bedienen is dat dat de norm is. Dat is dus niet zo. Wie tegen die tijd pas bezwaren krijgt heeft gewoon pech en kan geen abortus krijgen. Een late zwangerschapsafbreking wordt alleen uitgevoerd als de vrucht niet levensvatbaar is.
Je baseert twee hele posts op dat argumentquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:22 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Voor mij gaat de discussie niet over 30 % of 10 % of 8 %, manneke.
Je vooroordelen tegenover abortuscritici zijn overigens typisch.
Ik lieg helemaal niet.
Zouden inderdaad jongeren zijn die het niet durven te vertellen en het juist wel weten. Zijn uiteraard gevallen die erg extreem zijn.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Uiteraard, maar toch zijn er nog mensen die er veel later pas achter komen.
Inderdaad. Abortus is dan uiteraard de beste optie.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:24 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Zouden inderdaad jongeren zijn die het niet durven te vertellen en het juist wel weten. Zijn uiteraard gevallen die erg extreem zijn.
Maar wat is dan beter ? Arbortus of een ongewenst kind wat niet onder normale opgevoed kan worden ?
Wow, de Almachtige Richard Dawkins. Heb z'n boekje al gelezen. Staat vol met échte leugens en onwaarheden. En zijn behandeling van de filosofie en geschiedswetenschappelijke feiten is lachwekkend.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:11 schreef Christiaan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hard, ja. Hardcover inderdaad.
Ik ben het er ook mee eens dat het kan. Ik verbaasde me enkel over het feit dat men dan pas ertoe besluit.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:24 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Zouden inderdaad jongeren zijn die het niet durven te vertellen en het juist wel weten. Zijn uiteraard gevallen die erg extreem zijn.
Maar wat is dan beter ? Arbortus of een ongewenst kind wat niet onder normale opgevoed kan worden ?
Je leest geloof ik vaker boekjes vol leugens en waarheden?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:24 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Wow, de Almachtige Richard Dawkins. Heb z'n boekje al gelezen. Staat vol met échte leugens en onwaarheden. En zijn behandeling van de filosofie en geschiedswetenschappelijke feiten is lachwekkend.
Ik noem Dawkins een evangelicale atheïst.
Dat is natuurlijk wel zo. Maar je kunt niet ontkennen dat zijn boek goede punten heeft.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:24 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Adoptie. Afstaan ter adoptie.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:24 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Het is bewezen hoorquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:24 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Wow, de Almachtige Richard Dawkins. Heb z'n boekje al gelezen. Staat vol met échte leugens en onwaarheden. En zijn behandeling van de filosofie en geschiedswetenschappelijke feiten is lachwekkend.
Ja ... grappig dat je deze cijfers nog post na dat schematje. Ga vooral door met keihard liegen. Je zet jezelf wel aardig buitenspel met je emotionele argumenten, vieze plaatjes van het uiteindelijke resultaat van een abortus. Waarschijnlijk vaak een combinatie van de rode kleurtjes maar zo veel mogelijk 'hue' geven en ja gek he dat er veel bloed aanwezig is als er wat uit de baarmoeder komt zetten. Dat's bij de geboorte ook zo maar daar zien we je geen ranzige plaatjes van postenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:20 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Zelfs in Holland is 32.3 % late term, 19 tot 24 weken (late term in Nederlandse begrippen). Dat is toch meer dan 10.000 abortussen elk jaar. Laat.
Ah. De eerste reductio-ad-hitlerum hebben we binnen. Wat fijn.quote:[..]
Ik heb geen zin in betweterigheid, laat staan betweterig gebruik van Engels. Dat is zo kinderachtig klinkend.
[..]
De pro-life 'kliek'. Net zoals de 'jodenkliek' en de 'fascistenkliek'? Fijne termen gebruik je. Dat overzicht is gewoon juist.
update je cijfers eens en kom dan maar weer terug zou ik zo zeggen. Of blijf liever weg eigenlijk.quote:Jij gebruikt verbloemende woorden. Waarschijnlijk ook 'zwangerschapsonderbreking', een kotswoord, alsof je een gedood kind weer in je baarmoeder zou kunnen implanteren.
Het gaat mij helemaal niet om de Partial Birth Abortion. Of je nu in de baarmoeder een injectie in de nek met gif inbrengt, of na inleiding van een bevalling, is voor mij ethisch totaal niet relevant.
Ik heb je foto's gegeven van een 17,5 weken oud kind dat door saline vergiftiging is gedood en door vacüumevacuatie (nog zo'n nazi-woord in het aborteursjargon 'evacueren' voor het naar buiten brengen van een vermoord kind, net als 'jodenevacuaties'). Dat is kenmerkend voor ongeveer 88.3 % van alle abortussen. 17,5 weken oud ongeboren kind geldt in Nederland niet als laat. Nog niet.
Als ik jouzelf nu eens als uit de kluiten gewassen embryo beschouw en als biologisch verschijnsel, dan mag ik jou dus vermoorden? Waar komt jouw ethiek vandaan? Opportunisme? Is dat je ethiek. Als je kon vermoorden, dan zou je het doen?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:17 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Het verschil zit hem erin dat de verdoemden onder ons een embryo als een biologisch verschijnsel zien en niet als iets goddelijks of door God gegeven. Dan kun je abortus zien als een medische ingreep in plaats van als een criminele daad (tegenover God).
Wat een krom vergelijk.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:27 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
Als ik jouzelf nu eens als uit de kluiten gewassen embryo beschouw en als biologisch verschijnsel, dan mag ik jou dus vermoorden? Waar komt jouw ethiek vandaan? Opportunisme? Is dat je ethiek. Als je kon vermoorden, dan zou je het doen?
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:27 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ah. De eerste reductio-ad-hitlerum hebben we binnen. Wat fijn.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:27 schreef Wheelgunner het volgende:
Ongelooflijk als je dit topic naast het topic over de steekpartij in Belgïe legt. Hier is het allemaal geweldig en prima, in de andere is de afschuw en verontwaardiging ongekend, en dat terwijl het leeftijds verschil tussen de slachtoffertjes minimaal is.
Schoft. Het gaat om vrouwen die de beslissing nemen hun eigen vrucht weg te laten halen, tegenover een gek die met een mes andermans kinderen doodsteekt.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:27 schreef Wheelgunner het volgende:
Ongelooflijk als je dit topic naast het topic over de steekpartij in Belgïe legt. Hier is het allemaal geweldig en prima, in de andere is de afschuw en verontwaardiging ongekend, en dat terwijl het leeftijds verschil tussen de slachtoffertjes minimaal is.
Mijn god wat doe jij aan stemmingmakerij zeg!! Een foetus van 12 weken ziet er wel even anders uit dan die van minstens 24 tot 26 weken die jij plaats.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:55 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En daar banken antiabortusfiguren ook op. De duimzuigende babytjes zijn meestal niet van de lucht, ze zijn al weer langsgekomen in dit topic. Terwijl dat een zeer klein aantal van de abortussen betreft, en het helemaal niet zo eenvoudig is om met zo'n termijn een abortus te krijgen. Maar ze blijven daar maar over doorgaan omdat ze zelf ook wel weten dat ze het niet kunnen winnen met de kwak kikkerdril waar het in het leeuwendeel van de reële gevallen om gaat.quote:
Nogal simpel, kinderen vermoorden wordt gezien als het ergste wat je kunt doen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:27 schreef Wheelgunner het volgende:
Een kind van 18 weken oud bestaat niet.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:30 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Daaraan herken hoe maatschappelijk geaccepteerd het ombrengen van kinderen van 18 weken oud
Dat klopt.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:30 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
Maar goed, ik ben toch maar een gelovige Untermensch.
Je begint het door te krijgen. Gek hè, mensen die zelf kiezen in plaats van wat anderen hen opdragen?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:30 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Inderdaad.
Daaraan herken hoe maatschappelijk geaccepteerd het ombrengen van kinderen van 18 weken oud is geworden. Natuurlijk door decennia van hersenspoeling door veelal marxistische leerkrachten en natuurlijk door de massamedia.
Maar goed, ik ben toch maar een gelovige Untermensch. De ongelovige Übermenschen van Dawkins maken zelf hun moraal en oordeel over leven en dood van kindjes wel uit.
Ik ben maar een christenhond. Vergelijken wij onszelf echter met de idyllische Nederlandse en Limburgse samenleving uit het 'Dagboek van een Herdershond', dan zien wij, hoe diep het Nederlandse volk en de Europese landen gevallen zijn sinds die tijd.
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Een kind van 18 weken oud bestaat niet.
kijk is 2 posts boven je, je cijfers van 32.3% zijn al onderuit gehaald, 't komt niet eens in de buurt.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:20 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
[..]
[..]
Jij gebruikt verbloemende woorden. Waarschijnlijk ook 'zwangerschapsonderbreking', een kotswoord, alsof je een gedood kind weer in je baarmoeder zou kunnen implanteren.
Een kenmerkende eigenschap van pro-life activisten is dat ze hele sterke gevoelens hebben voor foetussen maar zodra je uit die baarmoeder plopt, tot je 18e levensjaar ben je compleet oninteressant (zo getuigt het vele ge-ageer tegen kinderbijslag, tegen meer geld steken in goedkoop onderwijs, tegen sociale voorzieningen voor ontspoorde gezinnen, etc...) vanaf je 18 mag je het leger in dus dan ben je weer in the picture.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:27 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik zie wel in dat er een verschil is, maar niet genoeg om rationeel de jubelstemming over deze beslissing te verklaren tov de diepe verontwaardiging in het andere topic.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:30 schreef Ringo het volgende:
[..]
Schoft. Het gaat om vrouwen die de beslissing nemen hun eigen vrucht weg te laten halen, tegenover een gek die met een mes andermans kinderen doodsteekt.
Als je dat verschil niet wil zien.
Schoft.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:30 schreef Ringo het volgende:
[..]
Schoft. Het gaat om vrouwen die de beslissing nemen hun eigen vrucht weg te laten halen, tegenover een gek die met een mes andermans kinderen doodsteekt.
Als je dat verschil niet wil zien.
Wel toch?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Een kind van 18 weken oud bestaat niet.
Een foetus is géén baby.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:32 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik zie wel in dat er een verschil is, maar niet genoeg om rationeel de jubelstemming over deze beslissing te verklaren tov de diepe verontwaardiging in het andere topic.
Beide gaan in principe over het doden van baby's. Tsja, in het ene geval zitten ze nog in de baarmoeder en besluit de moeder ertoe, maar maakt dat het iets positiefs?
En abortus is?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nogal simpel, kinderen vermoorden wordt gezien als het ergste wat je kunt doen.
Ik zie het nu pas zoquote:
18 weken betekent een foetus, dat is geen kind.quote:
Nee, natuurlijk niet, want ik ben een rechtspersoon. Het gaat er dus om op welk moment je een embryo als een volledig mens erkent en voorzover ik weet is dat bij de wet pas vanaf de geboorte.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:27 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Als ik jouzelf nu eens als uit de kluiten gewassen embryo beschouw en als biologisch verschijnsel, dan mag ik jou dus vermoorden? Waar komt jouw ethiek vandaan? Opportunisme? Is dat je ethiek. Als je kon vermoorden, dan zou je het doen?
De ene gaat over een gek die willekeurig een baby doodt. De andere over een moeder die haar toekomstige kind niet wil of kan opvoeden en daarom de embryo laat weghalen. Je vergelijking gaat dus totaal niet op.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:32 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik zie wel in dat er een verschil is, maar niet genoeg om rationeel de jubelstemming over deze beslissing te verklaren tov de diepe verontwaardiging in het andere topic.
Beide gaan in principe over het doden van baby's. Tsja, in het ene geval zitten ze nog in de baarmoeder en besluit de moeder ertoe, maar maakt dat het iets positiefs?
Wel vanuit mijn kijk op de zaak. Vanuit jouw redenering niet nee, maar dat ligt niet aan mij.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:35 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
De ene gaat over een gek die willekeurig een baby doodt. De andere over een moeder die haar toekomstige kind niet wil of kan opvoeden en daarom de embryo laat weghalen. Je vergelijking gaat dus totaal niet op.
Onzin. Ik ben voor meer kinderbijslag. Voor meer geld naar onderwijs. Voor algemene toegang tot onderwijs. Voor sociale voorzieningen voor ontspoorde gezinnen. Tegen dwang voor bijstandsmoeders om te moeten gaan werken. En ik ben tégen grootschalig militarisme in de samenleving. Ook ben ik (vanwege andere redenen) tegen de doodstraf.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:32 schreef SpecialK het volgende:
Een kenmerkende eigenschap van pro-life activisten is dat ze hele sterke gevoelens hebben voor foetussen maar zodra je uit die baarmoeder plopt, tot je 18e levensjaar ben je compleet oninteressant (zo getuigt het vele ge-ageer tegen kinderbijslag, tegen meer geld steken in goedkoop onderwijs, tegen sociale voorzieningen voor ontspoorde gezinnen, etc...) vanaf je 18 mag je het leger in dus dan ben je weer in the picture.
Wel logisch natuurlijk. Dat pro-life tuig wil liever dat je een gruwelijke bermbomdood doorstaat terwijl je hun olie veilig stelt in een afgelegen land dan dat ze je ongebruikt en wel in die kiem gaan smoren in de baarmoeder.
Nee, ze laat geen impersoonlijke 'embryo' weghalen, maar altijd een mens.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:35 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
De ene gaat over een gek die willekeurig een baby doodt. De andere over een moeder die haar toekomstige kind niet wil of kan opvoeden en daarom de embryo laat weghalen. Je vergelijking gaat dus totaal niet op.
Jawel hoor, als de definities in deze eenduidig waren was de discussie over dit onderwerp al een stuk minder hevig.quote:
Mag ik een kwartet?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:38 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Nee, ze laat geen impersoonlijke 'embryo' weghalen, maar altijd een mens.
[ afbeelding ]
Hier een overlevende (21,5 weken oud).
De definities zijn eenduidig. Er zijn gewoon een hele hoop mensen die om wat voor reden dan ook ervoor kiezen om de definities gewoon te negeren.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:38 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Jawel hoor, als de definities in deze eenduidig waren was de discussie over dit onderwerp al een stuk minder hevig.
Ik ben zo links als een rechtervoetquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:36 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Onzin. Ik ben voor meer kinderbijslag. Voor meer geld naar onderwijs. Voor algemene toegang tot onderwijs. Voor sociale voorzieningen voor ontspoorde gezinnen. Tegen dwang voor bijstandsmoeders om te moeten gaan werken. En ik ben tégen grootschalig militarisme in de samenleving. Ook ben ik (vanwege andere redenen) tegen de doodstraf.
En ik ben ook tegen ongebreideld kapitalisme.
Verder weer een fijne vergelijking die jouw bevooroordeelde extreem-linkse en zelfverheerlijkende persoonlijkheid openbaart. Oh, je bent zo knap, zo intelligent, zo goed, zo politiek correct, zo lekker links, manneke.
Ik vind dat geen volwaardig mens. Daar zit het verschil tussen jou en mij.quote:
Dus u bent een legalistische positivist. Als een wet bijv. bruinharige mensen tot niet-mensen verklaard, gaat u akkoord om hen om te brengen?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:35 schreef FritsVanEgters het volgende:
Nee, natuurlijk niet, want ik ben een rechtspersoon. Het gaat er dus om op welk moment je een embryo als een volledig mens erkent en voorzover ik weet is dat bij de wet pas vanaf de geboorte.
Uiteraard kun je uitvoerig debatteren over hoeveel bescherming een 'bijna-mens' wel verdient, en dat krijgt het ook in progressieve mate met de tijd, des te ouder een ongeboren baby is des te zwaarder wordt getild aan bij uitstek het recht op leven en zorg.
Je bent wellicht niet marxistisch op economisch vlak, maar ethisch en moreel ben jij totaal nihilistisch, revolutionair, en dus 'links'.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik ben zo links als een rechtervoet
[..]
Ik vind dat geen volwaardig mens. Daar zit het verschil tussen jou en mij.
Tot welke week (of tot hoeveel dagen) is abortus volgens jou nog wel acceptabel eigenlijk? Je kan nl. wel erg goed propagandaplaatjes posten maar je eigen grenzen definieren wil niet echt lukken he?
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:41 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Je bent wellicht niet marxistisch op economisch vlak, maar ethisch en moreel ben jij totaal nihilistisch, revolutionair, en dus 'links'.
Voor mij is abortus nooit acceptabel. Niet vanaf het moment van bevruchting. Dat zijn mijn grenzen.
Maar die zul jij ook wel aanvallen, om je eigen opvattingen en goedkeuring van misdaden te verdedigen. Het is lastig je ongelijk toe te geven. Arrogantie noem ik dat.
Dat is geen embryo van 9 weken, maar van 3 of 4 weken.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:40 schreef eleusis het volgende:
Plaatjes rocken.. Al die saaie discussies.
Een baby
[ afbeelding ]
Een embryo van 9 weken, met 2 eurocent.
[ afbeelding ]
Vroom volkje blijkbaar.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:39 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Dus u bent een legalistische positivist. Als een wet bijv. bruinharige mensen tot niet-mensen verklaard, gaat u akkoord om hen om te brengen?
Flinterdun onderscheid. In sommige landen zoals Malta wordt het kind vanaf de conceptie als mens erkend.
Lees je wel wat er wordt gepost ? Een embryo is geen mens, niet alleen bij wet, maar ook in mensen hun hoofd.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:39 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
Dus u bent een legalistische positivist. Als een wet bijv. bruinharige mensen tot niet-mensen verklaard, gaat u akkoord om hen om te brengen?
Ga in Malta wonen !quote:Flinterdun onderscheid. In sommige landen zoals Malta wordt het kind vanaf de conceptie als mens erkend.
quote:
Ja inderdaad. Zie ook zijn oudere topics. Kán niet anders dan een relkloon zijn.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:42 schreef Fir3fly het volgende:
Heeft niet zoveel zin om hier verder op in te gaan, meneer blijft toch lekker plaatjes posten.
Sorry, pas als ik onder mijn plaatje "LEVEND WEZEN, KIND MET MOOIE TOEKOMST VAN 2 MAANDEN OUD" post mag plaatjes posten pasquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:44 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
![]()
![]()
Lachen. Het uiterste middel om een ander 'belachelijk' te maken zonder zelf met argumenten te hoeven komen.
Is geen relkloon.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:44 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Zie ook zijn oudere topics. Kán niet anders dan een relkloon zijn.
Je wilt een pro- anti abortusdiscussie dus. Da's heel wat anders. Of ga je de Nederlandse en andere West Europese regels dan ook even onder de loep nemen?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:44 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
![]()
![]()
Lachen. Het uiterste middel om een ander 'belachelijk' te maken zonder zelf met argumenten te hoeven komen.
Ja, jij bent zo goed met getallen, en de arts zal het wel niet weten.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:43 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Dat is geen embryo van 9 weken, maar van 3 of 4 weken.
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:41 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Je bent wellicht niet marxistisch op economisch vlak, maar ethisch en moreel ben jij totaal nihilistisch, revolutionair, en dus 'links'.
Voor mij is abortus nooit acceptabel. Niet vanaf het moment van bevruchting. Dat zijn mijn grenzen.
Maar die zul jij ook wel aanvallen, om je eigen opvattingen en goedkeuring van misdaden te verdedigen. Het is lastig je ongelijk toe te geven. Arrogantie noem ik dat.
Ik heb gewoon andere moraliteit dan jij. Dat maakt mij nog niet nihilistisch. Nihilisme gaat nl. wel even een stuk verder dan jij blijkbaar denkt. Maargoed ik ga er niet vanuit dat jij de capaciteit bezit om een echte filosofische discussie daarover aan te gaan.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:41 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Jij bent zo'n persoon die eventjes voor verkrachte meisjes van 13 gaat beslissen dat ze een klompje cellen compleet moeten uitbaren en dan IK ben arrogant?quote:Voor mij is abortus nooit acceptabel. Niet vanaf het moment van bevruchting. Dat zijn mijn grenzen.
Volgens mij heb jij daar zelf ook een handje vanquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De definities zijn eenduidig. Er zijn gewoon een hele hoop mensen die om wat voor reden dan ook ervoor kiezen om de definities gewoon te negeren.
Die meisjes kunnen daar toch gewoon 9 maanden mee rondlopen en het dan laten adopteren!quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik heb gewoon andere moraliteit dan jij. Dat maakt mij nog niet nihilistisch. Nihilisme gaat nl. wel even een stuk verder dan jij blijkbaar denkt. Maargoed ik ga er niet vanuit dat jij de capaciteit bezit om een echte filosofische discussie daarover aan te gaan.
[..]
Jij bent zo'n persoon die eventjes voor verkrachte meisjes van 13 gaat beslissen dat ze een klompje cellen compleet moeten uitbaren en IK ben arrogant?
(kijk... emotioneel argumenteren kan niet alleen jij)
'Wat je zegt ben je zelf!'quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:48 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij daar zelf ook een handje van
Hij vraagt er gewoon om met zo'n nutteloze domme opmerkingenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:48 schreef Salsaneck het volgende:
[..]
Lekker makkelijk he, alleen een emoticon posten
En dit noemt zich modquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:47 schreef Christiaan het volgende:
Dit was 'm weer voor vanavond hè? Bedtijd, met handen boven de deken natuurlijk!
Ja die breezers moeten maar leren doorbikkelen idd. Rekt het niet... etc...quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:48 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Die meisjes kunnen daar toch gewoon 9 maanden mee rondlopen en het dan laten adopteren!
Dat heb je niemand hier horen zeggenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:50 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik ben trouwens niet voor een verbod op abortus, en ik ben ook niet gelovig. Maar ik herken wel dat er ethisch gezien wat haken en ogen aan de praktijk hangen waardoor ik zo moeilijk kan verkroppen dat velen het onthalen als iets moois, iets goeds, iets rechtvaardigs...
Schei nou eens uit met je stemmingmakerij!! Je post steeds plaatjes van veel oudere embryo's danwel foetussen om het maar erger te laten lijken dan het is. Beetje sneu wel.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:43 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Dat is geen embryo van 9 weken, maar van 3 of 4 weken.
Dit is een embryo van 9 weken
[ afbeelding ]
TS heeft de kinderkamer inmiddels al geverfd. Wel adopteren dan he, anders eindigt dat kleine wonder alsnog in de goot.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:48 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Die meisjes kunnen daar toch gewoon 9 maanden mee rondlopen en het dan laten adopteren!
Alsof vrouwen juichend bij een abortuskliniek staanquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:50 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik ben trouwens niet voor een verbod op abortus, en ik ben ook niet gelovig. Maar ik herken wel dat er ethisch gezien wat haken en ogen aan de praktijk hangen waardoor ik zo moeilijk kan verkroppen dat velen het onthalen als iets moois, iets goeds, iets rechtvaardigs...
Ik zou ook niet al teveel aandacht besteden aan zo'n afgestofte kloon.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:50 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Schei nou eens uit met je stemmingmakerij!! Je post steeds plaatjes van veel oudere embryo's danwel foetussen om het maar erger te laten lijken dan het is. Beetje sneu wel.
http://images.google.nl/images?um=1&hl=nl&rls=GGLG%2CGGLG%3A2006-10%2CGGLG%3Anl&q=embryo+9+weken
Dat is voor de kijker links inderdaad.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik ben zo links als een rechtervoet
Dat is het idee dat ik hier en op de FP krijg als zoveel mensen Obama een schouderklopje geven voor het betalen van buitenlandse abortussen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:50 schreef Seam het volgende:
[..]
Dat heb je niemand hier horen zeggen
Niemand hier staat te trappelen om abortussen. Het is niet een hobby. Het is voor de meeste mensen (behalve die mensen die geestelijk labiel zijn) een zware zaak waar diep over nagedacht wordt. Een abortus is iets treurigs. Iets wat je niet wil. Maar het feit dat men MAG kiezen om bepaalde belissingen te maken. Dat is het 'mooie'.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:50 schreef Wheelgunner het volgende:
Dat vind ik dus minder mooi omdat in mijn ogen die keuze ook wordt gemaakt voor het ongeboren kind/mens/leven/foetus. Een keuze van leven of dood.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:55 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Niemand hier staat te trappelen om abortussen. Het is niet een hobby. Het is voor de meeste mensen (behalve die mensen die geestelijk labiel zijn) een zware zaak waar diep over nagedacht wordt. Een abortus is iets treurigs. Iets wat je niet wil. Maar het feit dat men MAG kiezen om bepaalde belissingen te maken. Dat is het 'mooie'.
Omdat het waarschijnlijk bestemd is voor diegenen die het het hardst nodig hebben. Bush had gewoon een zero-tolerance beleid t.o.v. abortus. Dus komen er bv geen klinieken in vluchtelingenkampenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:54 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat is het idee dat ik hier en op de FP krijg als zoveel mensen Obama een schouderklopje geven voor het betalen van buitenlandse abortussen.
Het is dan ook de keuze van de moeder die vanaf de geboorte de 18 jaar erna verantwoordelijk is voor dat kind.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:58 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat vind ik dus minder mooi omdat in mijn ogen die keuze ook wordt gemaakt voor het ongeboren kind/mens/leven/foetus. Een keuze van leven of dood.
Ik snap dat de meerderheid die interpretatie niet met mij deelt, maar toch zeg ik het maar even.
Ow, nou, weet ik veel? Ik weet nooit wie een kloon van wie is.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:52 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik zou ook niet al teveel aandacht besteden aan zo'n afgestofte kloon.
Het is een moeilijke discussie en het blijft wazig wat de grenzen zijn. Die zijn nl. niet hard. Het loopt over vanaf 1 cel naar klompje cellen naar biologisch stukje weefsel (tot en met hier zie ik niet waarom keuzevrijheid zelfs maar van toepassing is. Jij wel?).quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:58 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat vind ik dus minder mooi omdat in mijn ogen die keuze ook wordt gemaakt voor het ongeboren kind/mens/leven/foetus. Een keuze van leven of dood.
Ik snap dat de meerderheid die interpretatie niet met mij deelt, maar toch zeg ik het maar even.
Die keuze had ze in de meeste gevallen al een paar weken / maanden daarvoor moeten maken. Daarna ging het niet meer alleen om haar leven.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:02 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het is dan ook de keuze van de moeder die vanaf de geboorte de 18 jaar erna verantwoordelijk is voor dat kind.
Door dit laatste maak je jezelf weer totaal belachelijkquote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:05 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Die keuze had ze in de meeste gevallen al een paar weken / maanden daarvoor moeten maken. Daarna ging het niet meer alleen om haar leven.
Maarja, dat is het enige lichtpuntje aan abortus: Vooral domme mensen worden ongewenst zwanger, en die zie ik zich liever niet voortplanten
Gut gut, niet alles zo serieus nemen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:07 schreef Seam het volgende:
[..]
Door dit laatste maak je jezelf weer totaal belachelijk
Daarin heeft hij natuurlijk groot gelijk. Doodzonde dat door het ongeremde fokgedrag van de onderklasse, de inferieure mensensoorten in stand worden gehouden. Zo gaat het nooit goed komen met de wereld.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:07 schreef Seam het volgende:
[..]
Door dit laatste maak je jezelf weer totaal belachelijk
Grappig dat jij alleen de intellectuelen beschouwt als de wereldeconomie. Ooit gedacht aan beroepen die ook moeten worden gedaan, zoals loodgieters, chauffeurs, schoonmakers. Ik zie het de intellectuelen namelijk niet snel doenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Daarin heeft hij natuurlijk groot gelijk. Doodzonde dat door het ongeremde fokgedrag van de onderklasse, de inferieure mensensoorten in stand worden gehouden. Zo gaat het nooit goed komen met de wereld.
Ik heb het dan ook over uitkeringstrekkers en andere drugsverslaafden. Niet over hardwerkend arbeidersvolk.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:13 schreef Seam het volgende:
[..]
Grappig dat jij alleen de intellectuelen beschouwt als de wereldeconomie. Ooit gedacht aan beroepen die ook moeten worden gedaan, zoals loodgieters, chauffeurs, schoonmakers. Ik zie het de intellectuelen namelijk niet snel doen
Ah, je hebt 't over Dick Cheney.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:18 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook over uitkeringstrekkers en andere drugsverslaafden. Niet over hardwerkend arbeidersvolk.
Iemand die maar alles op een hoop legt is pas onwetend, en dan ook nog eens denken stoer en hip te zijn door half in het engels te blaten.quote:
Uit wat voor een kloonvat kom jij nou weer?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:52 schreef jnee877 het volgende:
[..]
Iemand die maar alles op een hoop legt is pas onwetend, en dan ook nog eens denken stoer en hip te zijn door half in het engels te blaten.
Of je leest even het topic doorquote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:56 schreef jnee877 het volgende:
Of je nou voor of tegen abortus bent geef dan tenminste toe dat het gewoon moord is, dat is iets wat me heel erg opvalt bij de radicale pro-abortus mensen (die dus pro-abortus zijn ongeacht de reden) dat ze niet willen toegeven dat het gewoon het beeindigen is van een menselijk leven, moord dus, ben je pro-abortus ? prima is jouw mening, maar geef dan tenminste toe dat het moord is of stop je hypocriete geblaat hier.
Jij was toch die user die maandelijks een rouwplechtigheid houdt bij het weggooien van je vriendin d'r maandverband?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:56 schreef jnee877 het volgende:
Of je nou voor of tegen abortus bent geef dan tenminste toe dat het gewoon moord is, dat is iets wat me heel erg opvalt bij de radicale pro-abortus mensen (die dus pro-abortus zijn ongeacht de reden) dat ze niet willen toegeven dat het gewoon het beeindigen is van een menselijk leven, moord dus, ben je pro-abortus ? prima is jouw mening, maar geef dan tenminste toe dat het moord is of stop je hypocriete geblaat hier.
Oorlogen, doodstraf, allemaal moord. En dan moeilijk doen over wat een vrouw met haar eigen lichaam doetquote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:56 schreef jnee877 het volgende:
Gaat het hierbij om overheidssubsidies? Of gewoon over giften van particulier organisaties aan andere particulier organisaties? In het eerste geval ben ik absoluut tegen het opheffen van het verbod op subsidies aan abortusorganisaties. De overheid moet zich op dat vlak volstrekt afzijdig houden, ook omdat ik sterk het idee heb dat abortus een uiting is van morele verwaarlozing. Het is een typisch linkse gedachte dat in een situatie van vrijheid ook alle handelingen aangemoedigd moeten worden met subsidie, het vervelende is echter dat deze subsidies tot moreel verval leiden. Het zorgt er steeds meer voor dat mensen verantwoordelijkheden van zich af kunnen schuiven en zorgt daardoor voor een toenemende individualisering waar tegenwoordig heel wat mensen over klagen.quote:De kersverse Amerikaanse president Barack Obama heeft vrijdag het verbod opgeheven op subsidie aan abortusklinieken en -organisaties in het buitenland. Dat maakte het Witte Huis bekend.
Beide plaatjes krijg je te zien als je zoekt op embryo 9 weeks. Alleen die van de pro-life-variant zijn 9 weken oud gerekend vanaf de bevruchting, dus bij een zwangerschapsduur van 11 weken (waarbij abortus nog wordt uitgevoerd in NL).quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:50 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Schei nou eens uit met je stemmingmakerij!! Je post steeds plaatjes van veel oudere embryo's danwel foetussen om het maar erger te laten lijken dan het is. Beetje sneu wel.
http://images.google.nl/images?um=1&hl=nl&rls=GGLG%2CGGLG%3A2006-10%2CGGLG%3Anl&q=embryo+9+weken
Ja want met overheidssubsidies stimuleer je mensen om hun gewensde kinderen te aborterenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Gaat het hierbij om overheidssubsidies? Of gewoon over giften van particulier organisaties aan andere particulier organisaties? In het eerste geval ben ik absoluut tegen het opheffen van het verbod op subsidies aan abortusorganisaties. De overheid moet zich op dat vlak volstrekt afzijdig houden, ook omdat ik sterk het idee heb dat abortus een uiting is van morele verwaarlozing. Het is een typisch linkse gedachte dat in een situatie van vrijheid ook alle handelingen aangemoedigd moeten worden met subsidie, het vervelende is echter dat deze subsidies tot moreel verval leiden. Het zorgt er steeds meer voor dat mensen verantwoordelijkheden van zich af kunnen schuiven en zorgt daardoor voor een toenemende individualisering waar tegenwoordig heel wat mensen over klagen.
Nee, dat lijkt mij niet hequote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:26 schreef SpecialK het volgende:
Ja want met overheidssubsidies stimuleer je mensen om hun gewensde kinderen te aborteren.
Wat voor een beeld heb jij eigenlijk wel niet bij het soort vrouwen wat een abortus kliniek bezoekt?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt mij niet heHet gaat om de acceptatie van abortus, en dat heeft wellicht weer tot gevolg dat mensen nadenken over de handelingen nadenken die zwangerschappen kunnen veroorzaken. De overheid moet zich daar natuurlijk verre van houden door subsidies te verstrekken want dat leidt tot alles wat ik in mijn vorige post beschreven heb.
Gezien de overbevolking en het klimaatsprobleem lijkt me dat uitstekend beleid.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ja want met overheidssubsidies stimuleer je mensen om hun gewensde kinderen te aborteren
Ahja de overheid moet betaalbare abortus idd niet mogelijk maken voor kansarme verkrachtte tienermeisjes in het buitenland.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik pleit niet voor een verbod, ik zeg alleen dat de overheid er niet actief aan mee moet werken.
Het zijn echt niet allemaal verkrachtingsslachtoffers hoor.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:35 schreef SpecialK het volgende:
Wat voor een beeld heb jij eigenlijk wel niet bij het soort vrouwen wat een abortus kliniek bezoekt?
Als je die 2 factoren laat meewegen op geografisch niveau houd het in dat abortus in europa verboden moet worden, in china en afrika verplicht moet zijn en in amerika er sterk op aangedrongen moet wordenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gezien de overbevolking en het klimaatsprobleem lijkt me dat uitstekend beleid.
Voorbehoedsmiddelen he. Hoeveel dekking denk jij trouwens dat de pil geeft?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het zijn echt niet allemaal verkrachtingsslachtoffers hoor.Een deel van de abortussen zal voorkomen kunnen worden als mensen meer verantwoordelijkheid nemen. En tegenwoordig kan men die verantwoordelijkheid ook nemen door gebruik te maken van voorbehoedmiddelen. Er is dus geen enkel argument meer om niet te wijzen naar het gebrek aan eigen verantwoordelijkheid dat een deel van de bezoekers van een abortuskliniek heeft.
Ik snap het even niet is dit een argument tegen of juist VOOR abortus?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:45 schreef buachaille het volgende:
Tegen al die zeikwijven die voor abortus zijn omdat het zo erg is voor 14-jarigen om zwanger te zijn:
(Etta James, geboren uit een 14-jarige moeder en een onbekende vader).
Dit kan m.i. niet vaak genoeg gezegd worden.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:12 schreef SpecialK het volgende:
Wellicht moet je eens wat minder gekleurde media tot je nemen. Het feit alleen al dat het speerpunt van de pro-life klieg een abortus methode is die eigenlijk alleen maar voorkomt in noodsituaties (0,17%) tekent al voor de armoedelijke standpunten waar deze mensen hun wil aan andere mee willen opdringen.
Het zoveelste argument VOOR abortusquote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:45 schreef buachaille het volgende:
Tegen al die zeikwijven die voor abortus zijn omdat het zo erg is voor 14-jarigen om zwanger te zijn:
(Etta James, geboren uit een 14-jarige moeder en een onbekende vader).
Is "Wat als Maria d'r vruchtje weg had laten halen?" ook al gemaakt?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:14 schreef SpecialK het volgende:
hey dat's mijn matige grap, ja.
Wat heeft dat te maken met subsidie aan buitenlandse abortus-programma's?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:26 schreef hersenchirurg het volgende:mooi zo!
Geen religieuze bemoeienissen meer in privé aangelegenheden.
Dan was een andere debiel tot messias gebombardeerd.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:22 schreef nietzman het volgende:
[..]
Is "Wat als Maria d'r vruchtje weg had laten halen?" ook al gemaakt?
Van God? Het is maar een gokje..quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hebben de christenfascisten al aangegeven waar ze de stuitende arrogantie vandaan halen om een vrouw te verbieden over haar eigen lichaam te beslissen?
Maar God bestaat niet, dus hebben ze het zelf verzonnen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:31 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Van God? Het is maar een gokje..
Daar hebben ze geen boodschap aan denk ik.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar God bestaat niet, dus hebben ze het zelf verzonnen.
En dan vinden sommige gelovigen het vreemd dat ze vervolgt wordenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:55 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Daar hebben ze geen boodschap aan denk ik.
Levend en wel komen de baby's er spartelend uit.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:44 schreef OldJeller het volgende:
Er zijn trouwens wel voorbeelden van mensen die als baby een abortus hebben overleefd...quote:Op zondag 25 januari 2009 00:24 schreef Druuna het volgende:
[..]
Levend en wel komen de baby's er spartelend uit.
Prima argument om WEL vergif en zoutzuur te gebruiken.quote:Op zondag 25 januari 2009 00:57 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Er zijn trouwens wel voorbeelden van mensen die als baby een abortus hebben overleefd...
quote:Op zondag 25 januari 2009 00:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Prima argument om WEL vergif en zoutzuur te gebruiken.
Tsja, of de dames daarop zitten te wachten.quote:Op zondag 25 januari 2009 00:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Prima argument om WEL vergif en zoutzuur te gebruiken.
Uh die waren vast tweeling voordat er één verwijderd werdquote:Op zondag 25 januari 2009 00:57 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Er zijn trouwens wel voorbeelden van mensen die als baby een abortus hebben overleefd...
Ze zitten zeer zeker niet op een kind te wachten.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:02 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Tsja, of de dames daarop zitten te wachten.
quote:-Oh jee!Ongewenst zwanger
My life is over.
![]()
-HoHo!Hier komt de Abortus-man, redder in de nood!.
![]()
- Oh, Abortus-manhelp een damsel in distress, please
![]()
- Kom maar, meisje, het is zo voorbij![]()
- Oh-ohmislukt!
![]()
- Oh, dat geeft niets Abortus-man, ik voel me plotseling zo moederlijk. Ik wil nu wel een kind en er de komende 18 jaar voor zorgenWeet je wat! Ik ga aktie voeren om abortus te verbieden!
![]()
Nee hoor, soms overleeft een foetus de procedure. Veel tegenstanders van abortus stellen dat in dat soort gevallen artsen alsnog het kind doden, maar ik mag aannemen dat artsen dan er alles aan zullen doen om het kind in leven te houden.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:04 schreef Druuna het volgende:
[..]
Uh die waren vast tweeling voordat er één verwijderd werd
Je bron vermeldt het volgende:quote:Op zondag 25 januari 2009 01:10 schreef Wheelgunner het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gianna_Jessen
Een van de minder mooie kanten die pro-abortus activisten liever negeren...
Levensvatbaarheid wordt door medische ontwikkelingen steeds vroeger. Nu ligt de uiterlijke datum voor abortus in landen als de VS en Nederland bij 24 weken, terwijl er tegenwoordig baby's zijn die een bevalling na een zwangerschap van minder dan 22 weken hebben overleefd.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:13 schreef eleusis het volgende:
[..]
Je bron vermeldt het volgende:
When Jessen's biological mother was seven and a half months pregnant, she sought an instillation abortion. As a result of this attempted abortion of her, Jessen was born alive and premature, with severe injury that resulted in physical atrophy and cerebral palsy. Her biological parents, who were both 17, put her up for adoption.
Ik denk dat je heel weinig pro-choice aanhangers zult vinden die een voorstander zijn van abortus bij 7,5 maanden zwangerschap. Again, uitzonderlijke situaties kunnen niet dienen als voorbeeld voor de gangbare praktijk van abortus.
Wat doe je toch dramatischquote:Op zondag 25 januari 2009 01:10 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Nee hoor, soms overleeft een foetus de procedure. Veel tegenstanders van abortus stellen dat in dat soort gevallen artsen alsnog het kind doden, maar ik mag aannemen dat artsen dan er alles aan zullen doen om het kind in leven te houden.
Beroemdste voorbeeld is waarschijnlijk wel Gianna Jessen, die -niet verbazend- een uitgesproken tegenstander is geworden van abortus:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gianna_Jessen
Een van de minder mooie kanten die pro-abortus activisten liever negeren...
Ik doe helemaal niet dramatisch, ik geef je informatie die je kennelijk nog niet had. En wat heeft je geboorte herinneren er nou mee te makenquote:Op zondag 25 januari 2009 01:20 schreef Druuna het volgende:
[..]
Wat doe je toch dramatisch![]()
Jij weet vast nog alles van je geboorte.
Baby, enkelvoud.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:17 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Levensvatbaarheid wordt door medische ontwikkelingen steeds vroeger. Nu ligt de uiterlijke datum voor abortus in landen als de VS en Nederland bij 24 weken, terwijl er tegenwoordig baby's zijn die een bevalling na een zwangerschap van minder dan 22 weken hebben overleefd.
Nou, dan liever niet.quote:Voor het eerst overleeft een baby van 22 weken
De artsen gaven geen cent voor haar overlevingskansen, maar na vier maanden in een couveuse op de afdeling intensieve zorg lijkt ze het toch te gaan redden. Gisteren mocht Amillia Taylor naar huis. Ze weegt op dit moment twee kilo en staat ook de komende maanden nog onder scherp medisch toezicht. De baby heeft ademhalings- en spijsverteringsproblemen, en heeft een heel kleine hersenbloeding gehad, maar de artsen verwachten niet dat ze daar op de lange termijn hinder van zal blijven ondervinden.
Nee, meervoud. Hier, nog een voorbeeld:quote:Op zondag 25 januari 2009 01:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Baby, enkelvoud.![]()
http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/article1460129.ece
[..]
Nou, dan liever niet.
Het maakt voor een baby niet uit of het 2 maanden na of voor de geboorte word vermoord.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:21 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik doe helemaal niet dramatisch, ik geef je informatie die je kennelijk nog niet had. En wat heeft je geboorte herinneren er nou mee te maken
En toch zo'n heisa als het erna gebeurt he..quote:Op zondag 25 januari 2009 01:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het maakt voor een baby niet uit of het 2 maanden na of voor de geboorte word vermoord.
Ik denk dat iedereen wel zal erkennen dat er een grijs gebied is. In een periode van maanden gaat een blob cellen over in een schattige baby die evident mensenrechten heeft. Waar je de knip zet is niet simpel te definieren. Ook de keus voor levensvatbaarheid als criterium blijft arbitrair.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:17 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Levensvatbaarheid wordt door medische ontwikkelingen steeds vroeger. Nu ligt de uiterlijke datum voor abortus in landen als de VS en Nederland bij 24 weken, terwijl er tegenwoordig baby's zijn die een bevalling na een zwangerschap van minder dan 22 weken hebben overleefd.
Punt is dat er zeker in dat latere stadium een flink grijs gebied is, en dat vind ik een beetje eng.
Ja, onnodige onzin.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:27 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En toch zo'n heisa als het erna gebeurt he..
Dat valt in de VS wel mee hoor, daar is het echt niet moeilijker om aan condooms te komen dan in Nederland. Dat minder mensen die moeite nemen, tsja...quote:Op zondag 25 januari 2009 01:31 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen wel zal erkennen dat er een grijs gebied is. In een periode van maanden gaat een blob cellen over in een schattige baby die evident mensenrechten heeft. Waar je de knip zet is niet simpel te definieren. Ook de keus voor levensvatbaarheid als criterium blijft arbitrair.
In Nederland komt abortus bij 22 weken of langer trouwens bijna niet meer voor (zie het staatje dat ik postte op pagina 2). Sowieso heeft Nederland een zeer laag abortuscijfer vergeleken met andere landen. De echte grote winst is nog te boeken in landen als de VS waar helaas de "normen en waarden" de toegang tot anticonceptiemiddelen versperren.
Het gaat erom dat het onder die 24 weken grens is...quote:Op zondag 25 januari 2009 01:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, onnodige onzin.
Die ander baby was trouwens 22 weken en 3 dagen. 22,5 weken dus. Dat telt niet.
Ben je ooit anaal vernederd door een pastoor ofzo?quote:Op zondag 25 januari 2009 01:33 schreef Ringo het volgende:
Fucking kankerdiscussie.
Eén punt: ALS ik ooit een vrouw bezwanger zal IK het kind sowieso accepteren -- maar als ZIJ uiteindelijk toch voor een abortus opteert, zal ik de christenhond die haar over die beslissing lastigvalt net zolang slaan totdat-ie alleen nog als abstract schilderij aan zijn moeders muur kan worden opgehangen. No respect, no mercy.
Nee hoor, ik heb principes.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:36 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ben je ooit anaal vernederd door een pastoor ofzo?
...dat betekent dat er een taak ligt om jonge mensen daarover voor te lichten. Als je je betrokken voelt kun je niet ophouden bij een "tsja".quote:Op zondag 25 januari 2009 01:34 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat valt in de VS wel mee hoor, daar is het echt niet moeilijker om aan condooms te komen dan in Nederland. Dat minder mensen die moeite nemen, tsja...
Woede of opgekropte woede, dat is mij om het even. Mensen dienen zich niet te bemoeien met keuzes die de hunne niet zijn. En ja, dat kan een kwestie zijn op leven en dood.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:38 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En veel opgekropte woede, zoveel is duidelijk.
Jij bent echter de gore klootzak die onvoorzichtig is geweest en zijn verantwoordelijkheid niet heeft genomen om voorbehoedmiddelen te gebruiken. En ook zij had haar verantwoordelijkheid kunnen nemen door jou er om te vragen en door de pil te slikken. De fout zit jij bij jou en haar en niet bij mensen die haar er op wijzen dat ze beter geen abortus kan laten uitvoeren. Nu niet de zaken omdraaien he.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:33 schreef Ringo het volgende:
Eén punt: ALS ik ooit een vrouw bezwanger zal IK het kind sowieso accepteren -- maar als ZIJ uiteindelijk toch voor een abortus opteert, zal ik de christenhond die haar over die beslissing lastigvalt net zolang slaan totdat-ie alleen nog als abstract schilderij aan zijn moeders muur kan worden opgehangen. No respect, no mercy.
Wat zijn ze toch onverdraagzaam, die christenen.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:33 schreef Ringo het volgende:
Fucking kankerdiscussie.
De moeite nemen?quote:Op zondag 25 januari 2009 01:34 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat valt in de VS wel mee hoor, daar is het echt niet moeilijker om aan condooms te komen dan in Nederland. Dat minder mensen die moeite nemen, tsja...
Dat zeg ik ook altijd tegen mensen die moeilijk doen over wapenbezitquote:Op zondag 25 januari 2009 01:41 schreef Ringo het volgende:
[..]
Woede of opgekropte woede, dat is mij om het even. Mensen dienen zich niet te bemoeien met keuzes die de hunne niet zijn. En ja, dat kan een kwestie zijn op leven en dood.
Denk je serieus dat alle kinderen in de VS alleen geconfronteerd worden met abstinence-only voorlichting?quote:Op zondag 25 januari 2009 01:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De moeite nemen?Er word kinderen verteld dat ze maagd moeten blijven tot het huwelijk. En de rest komen ze zelf achter.
Niet de zaken omdraaien, moraalfascist. Als ik een vrouw bezwanger, zal ik het kind accepteren. Mijn verantwoordelijkheid. Als ZIJ tóch voor een abortus kiest, zelfs na lange discussies, heb ik die keuze te accepteren. Niets anders.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Jij bent echter de gore klootzaak die onvoorzichtig is geweest en zijn verantwoordelijkheid niet heeft genomen om voorbehoedmiddelen te gebruiken. En ook zij had haar verantwoordelijkheid kunnen nemen door jou er om te vragen en door de pil te slikken. De fout zit jij bij jou en haar en niet bij mensen die haar er op wijzen dat ze beter geen abortus kan laten uitvoeren. Nu niet de zaken omdraaien he.![]()
Je snapt het punt niet eens. Als jij een vrouw bezwangert zonder daar vooraf overeenstemming over te hebben bereikt dan ben je onvoorzichtig geweest, en dus ben je dan al onverantwoordelijk bezig geweest. Of een vrouw zwanger wordt hebben jij en zij volledig zelf in de hand. En daarom moet abortus ook zeker niet aangemoedigd worden door de overheid door projecten die daar mee te maken hebben te stimuleren, het verlaagt de grens om onverantwoord gedrag te vertonen.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:53 schreef Ringo het volgende:
Niet de zaken omdraaien, moraalfascist. Als ik een vrouw bezwanger, zal ik het kind accepteren. Mijn verantwoordelijkheid.
Jij snap het leven niet. Zoveel is wel duidelijk.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je snapt het punt niet eens. Als jij een vrouw bezwangert zonder daar vooraf overeenstemming over te hebben bereikt dan ben je onvoorzichtig geweest, en dus ben je dan al onverantwoordelijk bezig geweest. Of een vrouw zwanger wordt hebben jij en zij volledig zelf in de hand.
quote:Op zondag 25 januari 2009 01:48 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Denk je serieus dat alle veel kinderen in de VS alleen geconfronteerd worden met abstinence-only voorlichting?
Goed verweer knul, en nu pyjama aan en naar bed.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:57 schreef Ringo het volgende:
Jij snap het leven niet. Zoveel is wel duidelijk.
Pedant kuiken.
Zou jij het wel ok vinden om de moeder te pushen richting abortus?quote:Op zondag 25 januari 2009 01:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Niet de zaken omdraaien, moraalfascist. Als ik een vrouw bezwanger, zal ik het kind accepteren. Mijn verantwoordelijkheid. Als ZIJ tóch voor een abortus kiest, zelfs na lange discussies, heb ik die keuze te accepteren. Niets anders.
Als om het even welke klootviool dáártussen komt, m.a.w. zich denkt in die discussie te kunnen mengen, zal ik hem fysiek zo toetakelen, dat hij op wat vcor manier ook, niet meer in staat zal zijn zijn voornaam uit te spreken.
Het gaat er niet om dat IK het kind niet accepteer, want dat doe ik wél -- het gaat om de definitieve keuze van de vrouw ZELF. Daar komt niemand tussen. Laat staan een nazaat van de hertog van Alva. Die kan gelijk zijn testikels bij elkaar zoeken.
Nee, nu probeer je mijn tactiek over te nemen. Faal. Nogmaals, wat jouw intenties zijn en welke de intenties van jouw bedgenoot -- twee totaal verschillende zaken,. Maar dat begrijp jij niet. Is je ook nooit op school geleerd. Dus valt het je moeilijk om te vatten.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Goed verweer knul, en nu pyjama aan en naar bed.
Ik ben een man. Elke push richting abortus van mijn kant is een gotspe.quote:Op zondag 25 januari 2009 02:00 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Zou jij het wel ok vinden om de moeder te pushen richting abortus?
Ehhh, daar hebben ze toch condooms voor uit gevonden. Nu wordt ie helemaal mooi, eerst subsidie om ze in Afrika te promoten om ze te gebruiken en ze zelf niet gebruiken.quote:Op zondag 25 januari 2009 02:03 schreef Ringo het volgende:
Je kan zelf nog zo principieel zijn, alles hangt (in deze kwestie) af van de principes van je bedpartner. Daar heb je het als man mee te doen.
Nou daar merken we veel van.quote:
Condooms zijn voor katholieke schijtlaarzen. Ik accepteer de gevolgen van wat ik doe. En nogmaals, het is de beslissing van degene die het kind draagt, wat er met dat kind gebeurt.quote:Op zondag 25 januari 2009 02:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ehhh, daar hebben ze toch condooms voor uit gevonden. Nu wordt ie helemaal mooi, eerst subsidie om ze in Afrika te promoten om ze te gebruiken en ze zelf niet gebruiken.
Vind je dat zelf ook niet een beetje kortzichtig?quote:Op zondag 25 januari 2009 01:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Als jij een vrouw bezwangert zonder daar vooraf overeenstemming over te hebben bereikt dan ben je onvoorzichtig geweest, en dus ben je dan al onverantwoordelijk bezig geweest.
Een heel naïeve kijk op de zaak als je het mij vraagt, wat betreft de gevolgen en motivatie van dit besluit van Obama.quote:En daarom moet abortus ook zeker niet aangemoedigd worden door de overheid door projecten die daar mee te maken hebben te stimuleren, het verlaagt de grens om onverantwoord gedrag te vertonen.
Ik geloof niet in een wereld waarin alle zwangerschappen gepland zijn, dat lijkt mij niet realistisch. Maar het punt wat ik maak is dat dat geen reden kan zijn om mensen niet op hun eigen verantwoordelijkheid aan te spreken. Een verantwoordelijkheid die zij kunnen nemen door voorbehoedmiddelen te gebruiken als je een zwangerschap wil voorkomen.quote:Op zondag 25 januari 2009 02:13 schreef FritsVanEgters het volgende:
Jij gelooft in een wereld waar alle zwangerschappen gepland zijn? (En dat lijkt je wel wat?)
Een fout maken, dat kan gebeuren, je moet dus ook wel een abortus kunnen krijgen als vrouw en daarom pleit ik ook niet voor een verbod. Maar goed dat iets een fout is betekent niet dat je mensen er niet op mag wijzen dat zij onverantwoordelijk hebben gehandeld. Je zult het toch met mij eens zijn dan een voorkomen zwangerschap veel en veel beter is dan een afgebroken zwangerschap, iets wat je kunt bereiken door abortus niet een als te makkelijke optie maken maar de lat sociaal gezien hoger te leggen.quote:Bovendien: moet je plotseling niet in aanmerking komen voor medische behandelingen als je een "fout hebt gemaakt"?
Liberalisme is echt totaal wat anders dan vrijheid blijheid, dan wordt het een grote puinhoop en dat lijkt mij niet de bedoeling. Het liberalisme houdt in dat je vindt dan mensen vrije keuzes moeten kunnen maken maar ook dat zij die vrijheid op een verantwoordelijke manier moeten invullen. Dat is iets wat je zeker wel mag verwachten van mensen, zo gek is dat toch niet of wel dan?quote:(Je username suggereert affiniteit met het liberale gedachtegoed, het valt tegen tot nu toe.)
Gezien de emotionele impact die een abortus lijkt te hebben op de meeste vrouwen die het ondergaan, lijkt me dat ze daarmee voldoende met hun onverantwoordelijkheid worden geconfronteerd.quote:Op zondag 25 januari 2009 02:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Een fout maken, dat kan gebeuren, je moet dus ook wel een abortus kunnen krijgen als vrouw en daarom pleit ik ook niet voor een verbod. Maar goed dat iets een fout is betekent niet dat je mensen er niet op mag wijzen dat zij onverantwoordelijk hebben gehandeld. Je zult het toch met mij eens zijn dan een voorkomen zwangerschap veel en veel beter is dan een afgebroken zwangerschap, iets wat je kunt bereiken door abortus niet een als te makkelijke optie maken maar de lat sociaal gezien hoger te leggen. Op eenzelfde manier als dat met roken gegaan is (de maatregelen van Klink vind ik overigens absurd), het roken neemt nu af omdat het sociaal gezien minder geaccepteerd is.
Het is maar goed dat we iemand zoals jij hebben die voor ons beslist wat fout gedrag is en wat niet.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het verlaagt de grens om onverantwoord gedrag te vertonen.
Mwah, dat is zo''n zijige veronderstelling. Een veronderstelling die er voor heeft gezorgd dat mensen niet meer op hun eigen verantwoordelijkheid worden aangesproken als zij die verantwoordelijkheid wel hadden moeten nemen. Veel mensen klagen tegenwoordig over een te individualistische samenleving waar mensen geen verantwoording meer durven te nemen, nou dat is dus een gevolg van de situatie van vrijheid/blijheid in de jaren 70 en later. Ik zie overigens niks in verboden of overheidssturing op dat vlak, Rouvoet vind ook ik een hele nare man.quote:Op zondag 25 januari 2009 02:33 schreef Fir3fly het volgende:
Gezien de emotionele impact die een abortus lijkt te hebben op de meeste vrouwen die het ondergaan, lijkt me dat ze daarmee voldoende met hun onverantwoordelijkheid worden geconfronteerd.
Ehhh, ik ben niet degene die andermans zwangerschap ongewenst verklaar, dat doen de betreffende man en vrouw in kwestie.quote:Op zondag 25 januari 2009 02:37 schreef Zith het volgende:
Het is maar goed dat we iemand zoals jij hebben die voor ons beslist wat fout gedrag is en wat niet.
Idd, het is echt niet iets wat je tussen twee colleges doet ofzo, er gaat een hoop gepraat, geruzie en gehuil aan tevoren.quote:Op zondag 25 januari 2009 02:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gezien de emotionele impact die een abortus lijkt te hebben op de meeste vrouwen die het ondergaan, lijkt me dat ze daarmee voldoende met hun onverantwoordelijkheid worden geconfronteerd.
Nee, jij bent degene die als buitenstaander een moraal oordeel schept.quote:Op zondag 25 januari 2009 02:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ehhh, ik ben niet degene die andermans zwangerschap ongewenst verklaar.
Ben jij van mening dat iemand die zijn hand eraf knalt met vuurwerk (door eigen fout) geen recht meer heeftquote:Op zondag 25 januari 2009 02:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Mwah, dat is zo''n zijige veronderstelling. Een veronderstelling die er voor heeft gezorgd dat mensen niet meer op hun eigen verantwoordelijkheid worden aangesproken als zij die verantwoordelijkheid wel hadden moeten nemen. Veel mensen klagen tegenwoordig over een te individualistische samenleving waar mensen geen verantwoording meer durven te nemen, nou dat is dus een gevolg van de situatie van vrijheid/blijheid in de jaren 70 en later. Ik zie overigens niks in verboden of overheidssturing op dat vlak, Rouvoet vind ook ik een hele nare man.
Ok. Maar die discussie werp je zelf op, je lijkt er van uit te gaan dat dit nu gebeurt, dat de drempel voor het ondergaan van een abortus wordt verlaagd. Ik denk dat je dan spoken ziet. Verantwoordelijkheid is juist iets wat erg hoog op de agenda staat bij de President, hij komt er telkens op terug.quote:Op zondag 25 januari 2009 02:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik geloof niet in een wereld waarin alle zwangerschappen gepland zijn, dat lijkt mij niet realistisch. Maar het punt wat ik maak is dat dat geen reden kan zijn om mensen niet op hun eigen verantwoordelijkheid aan te spreken. Een verantwoordelijkheid die zij kunnen nemen door voorbehoedmiddelen te gebruiken als je een zwangerschap wil voorkomen.
Dan zou je blij moeten zijn met dit besluit. Het heft een verbod op.quote:Een fout maken, dat kan gebeuren, je moet dus ook wel een abortus kunnen krijgen als vrouw en daarom pleit ik ook niet voor een verbod.
Hoe dan ook, verbod is gewoon geen optie.quote:Maar goed dat iets een fout is betekent niet dat je mensen er niet op mag wijzen dat zij onverantwoordelijk hebben gehandeld. Je zult het toch met mij eens zijn dan een voorkomen zwangerschap veel en veel beter is dan een afgebroken zwangerschap, iets wat je kunt bereiken door abortus niet een als te makkelijke optie maken maar de lat sociaal gezien hoger te leggen.
Op eenzelfde manier als dat met roken gegaan is (de maatregelen van Klink vind ik overigens absurd), het roken neemt nu af omdat het sociaal gezien minder geaccepteerd is.
Nee, maar liberalisme is primair te doen om anderen datgene toe te staan waar niemand anders last van heeft.quote:Liberalisme is echt totaal wat anders dan vrijheid blijheid, dan wordt het een grote puinhoop en dat lijkt mij niet de bedoeling. Het liberalisme houdt in dat je vindt dan mensen vrije keuzes moeten kunnen maken maar ook dat zij die vrijheid op een verantwoordelijke manier moeten invullen. Dat is iets wat je zeker wel mag verwachten van mensen, zo gek is dat toch niet of wel dan?
Nee, ik schep geen moraal oordeel. Dat doen de man en vrouw in kwestie door te stellen dat het kind ongewenst is. Ik zeg alleen dat een dergelijke situatie voorkomen had kunnen worden door je eigen verantwoordelijkheid, je wilt tenslotte geen zwangerschap, te nemen en voorbehoedmiddelen te gebruiken (of wil je die stelling bestrijden?). Ik leg gewoon oorzaak en gevolg naast elkaar, alleen lijken sommige mensen dat een vervelend beeld te vinden.quote:Op zondag 25 januari 2009 02:42 schreef Zith het volgende:
Nee, jij bent degene die als buitenstaander een moraal oordeel schept.
Nogmaals:quote:Op zondag 25 januari 2009 02:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, ik schep geen moraal oordeel. Dat doen de man en vrouw in kwestie door te stellen dat het kind ongewenst is. Ik zeg alleen dat een dergelijke situatie voorkomen had kunnen worden door je eigen verantwoordelijkheid, je wilt tenslotte geen zwangerschap, te nemen en voorbehoedmiddelen te gebruiken (of wil je die stelling bestrijden?). Ik leg gewoon oorzaak en gevolg naast elkaar, alleen lijken sommige mensen dat een vervelend beeld te vinden.
Dat is een moralistisch oordeel die je maakt.quote:Het verlaagt de grens om onverantwoord gedrag te vertonen.
Wat is er nou mis om man en vrouw op hun verantwoordelijkheid te wijzen om een zwangerschap te voorkomen als zij geen zwangerschap willen? Waarom maakt mij dat een moraalridder, dat snap ik echt niet!quote:Op zondag 25 januari 2009 02:46 schreef Synthesist het volgende:
Zou wat zijn als anderen gaan bepalen wat er wel en niet in jou buik mag gebeuren.
Ongelukjes kunnen gebeuren, het is maar goed dat we over abortus kunnen beslissen tegenwoordig.
En de moraalridders hier zijn weer zum kotzen natuurlijk
Dat is wel een oordeel, maar zeker geen moralistisch oordeel hoor. Een moralistsch oordeel is het geven van een waardeoordeel over gedrag van anderen.quote:Op zondag 25 januari 2009 02:48 schreef Zith het volgende:
Dat is een moralistisch oordeel die je maakt.
Dat het, bijvoorbeeld, onverantwoord zou zijn, niet?quote:Op zondag 25 januari 2009 02:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]Een moralistsch oordeel is het geven van een waardeoordeel over gedrag van anderen.
quote:Het verlaagt de grens om onverantwoord gedrag te vertonen.
Misschien helpt het als je in het kort aangeeft wat jij als moraalridder ziet. En het hoeft niet slecht te zijn hoor, ik zal er geen moralistisch oordeel aan geven hoor, zolang je er maar 'aware' van bent (ok ik zei awarequote:Op zondag 25 januari 2009 02:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat is er nou mis om man en vrouw op hun verantwoordelijkheid te wijzen om een zwangerschap te voorkomen als zij geen zwangerschap willen? Waarom maakt mij dat een moraalridder, dat snap ik echt niet!
Als man en vrouw geen kind willen, en dat willen ze niet omdat anders een abortus helemaal niet te sprake komt, dan is het toch onverantwoord om zonder voorbehoedmiddelen naar bed te gaan. Ik wil niet nat worden want ik heb een net pak aan maar ik spring toch in het zwembad. Hoe zou jij dat dan noemen?quote:Op zondag 25 januari 2009 02:55 schreef Zith het volgende:
Dat het, bijvoorbeeld, onverantwoord zou zijn, niet?
Ten eerste: zo recht toe recht aan is het natuurlijk niet altijd. Zowel oorzaak van de conceptie als de reden voor de keuze voor abortus kunnen veel gecompliceerder zijn.quote:Op zondag 25 januari 2009 03:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Als man en vrouw geen kind willen, en dat willen ze niet omdat anders een abortus helemaal niet te sprake komt, dan is het toch onverantwoord om zonder voorbehoedmiddelen naar bed te gaan. Ik wil niet nat worden want ik heb een net pak maar ik spring toch in het zwembad. Hoe zou jij dat dan noemen? [ afbeelding ]
Dat is juist het punt dat ik aanhang, meer eigen verantwoordelijkheid kweken. En dat kan natuurlijk op allerlei manieren en er kunnen zelfs combinaties van manieren gemaakt worden.quote:Op zondag 25 januari 2009 03:09 schreef FritsVanEgters het volgende:
Meer voorlichting is een veel beter wapen tegen ongewenste tienerzwangerschappen.
Dan kun je jezelf als een Obama-supporter beschouwen. Geen verboden, meer informatie en meer verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 25 januari 2009 03:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is juist het punt dat ik aanhang, meer eigen verantwoordelijkheid kweken.
Hmmm, het zal wel de aard van het beestje zijn, maar ik krijg altijd de kriebels als men zo 'zielig' doet over abortus ('Niks er over zeggen, het is al erg genoeg voor de vrouw'). Het is een ernstige ingreep die weldegelijk voorkomen kan worden, en daarom moet er ook niet lichtvoetig omgesprongen worden met de verantwoordelijkheid die man en vrouw daar in hebben om dat ook daadwerkelijk te voorkomen.quote:Op zondag 25 januari 2009 03:12 schreef FritsVanEgters het volgende:
Dan kun je jezelf als een Obama-supporter beschouwen. Geen verboden, meer informatie en meer verantwoordelijkheid.
Die hebben ze in de VS al veel meer dan in NL bijv. , het eigen verantwoordelijkheids gebeuren. En ja, het voorkomen van, da's eigenlijk een hele andere discussie.quote:Op zondag 25 januari 2009 03:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is juist het punt dat ik aanhang, meer eigen verantwoordelijkheid kweken. En dat kan natuurlijk op allerlei manieren en er kunnen zelfs combinaties van manieren gemaakt worden.
Straffen waarvoor?quote:Op zondag 25 januari 2009 03:25 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Verantwoordelijkheid kan je niet kweken via de overheid, dat is een contradictio in terminis. De overheid hoort zich te beperken tot haar kerntaak, namelijk het straffen van mensen, in dit geval voor het feit dat ze hun verantwoordelijkheid niet nemen.
Ik zie dat ook graag in Nederland gebeuren. Het zal de samenleving hier zeker geen kwaad doen denk ik. Maar ik keur de lijn Rouvoet ook weer sterk af, het is geen taak van de overheid om de samenleving hier in te sturen.quote:Op zondag 25 januari 2009 03:24 schreef popolon het volgende:
Die hebben ze in de VS al veel meer dan in NL bijv. , het eigen verantwoordelijkheids gebeuren.
Zo, jij neemt ook weer even een spreekwoordelijke jerrycan benzine mee?quote:Op zondag 25 januari 2009 03:25 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Verantwoordelijkheid kan je niet kweken via de overheid, dat is een contradictio in terminis. De overheid hoort zich te beperken tot haar kerntaak, namelijk het straffen van mensen, in dit geval voor het feit dat ze hun verantwoordelijkheid niet nemen.
Waarom zou je daar over klagen?quote:Op zondag 25 januari 2009 02:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Veel mensen klagen tegenwoordig over een te individualistische samenleving
Omdat het je niet zint denk ik? Ik gooi maar een willekeurig balletje op hoor.quote:Op zondag 25 januari 2009 03:32 schreef Fir3fly het volgende:
Waarom zou je daar over klagen?
Dat gaat niet werken. Ten eerste wordt KLB dan overspoelt met mensen die ineens merken dat ze ergens verantwoordelijk voor zijn.quote:Op zondag 25 januari 2009 03:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik zie dat ook graag in Nederland gebeuren. Het zal de samenleving hier zeker geen kwaad doen denk ik.
quote:Op zondag 25 januari 2009 03:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Omdat het je niet zint denk ik? Ik gooi maar een willekeurig balletje op hoor.
Slaap ze, aan alle aanwezigen.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
Voor het feit dat 1) abortus moord is 2) de beschikbaarheid van seksuele voorlichting, contraceptiva en vooral abortus de correcte verhouding tussen de seksen op losse schroeven zet en leidt tot een toename van andere gezinsvormen dan de traditionele gezinsvorm, die historisch gezien een uitstekende dam geweest is tegen communisme en links in het algemeen.quote:
Abortus is geen moord, het is het doden van een weliswaar levensvatbaar maar niet zelfbewust organisme.quote:Op zondag 25 januari 2009 03:47 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Voor het feit dat 1) abortus moord is
De laatste zinsnede is een aanname en helemaal niet zo voor de hand liggend.quote:Op zondag 25 januari 2009 02:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Je zult het toch met mij eens zijn dan een voorkomen zwangerschap veel en veel beter is dan een afgebroken zwangerschap, iets wat je kunt bereiken door abortus niet een als te makkelijke optie maken maar de lat sociaal gezien hoger te leggen.
Sex heeft gevolgen: een gezin. Mensen dienen dat op zich te nemen zoals de Here dat heeft voorzien, in plaats van altijd maar te proberen Zijn wil te dwarsbomen met medische technologie zoals pillen, condooms etc. of met vergoelijking van misdaden zoals abortus, i.e. moord.quote:Op zondag 25 januari 2009 03:57 schreef Specularium het volgende:
[..]
Abortus is geen moord, het is het doden van een weliswaar levensvatbaar maar niet zelfbewust organisme.
Het is qua vergelijking op 1 lijn te zetten met nabestaanden die moeten beslissen over de dood van iemand die
nooit meer wakker wordt uit een comateuze toestand.
En geen enkel voorbehoedsmiddel garandeert 100% bescherming.
Als een vrouw netjes de pil slikt en het gaat alsnog fout mag ze dan niet geholpen worden als ze dat zou willen?
Oh please. Bestel een tijdmachine en doe even een Scotty beam me up richting het jaar 1400quote:Op zondag 25 januari 2009 04:59 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Sex heeft gevolgen: een gezin. Mensen dienen dat op zich te nemen zoals de Here dat heeft voorzien, in plaats van altijd maar te proberen Zijn wil te dwarsbomen met medische technologie zoals pillen, condooms etc. of met vergoelijking van misdaden zoals abortus, i.e. moord.
Oh jeequote:Op zondag 25 januari 2009 04:59 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Sex heeft gevolgen: een gezin. Mensen dienen dat op zich te nemen zoals de Here dat heeft voorzien, in plaats van altijd maar te proberen Zijn wil te dwarsbomen met medische technologie zoals pillen, condooms etc. of met vergoelijking van misdaden zoals abortus, i.e. moord.
De gehele gezondheidszorg afschaffen.quote:Op zondag 25 januari 2009 04:59 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:43 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met subsidie aan buitenlandse abortus-programma's?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |