Nee hoor, ik heb principes.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:36 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ben je ooit anaal vernederd door een pastoor ofzo?
...dat betekent dat er een taak ligt om jonge mensen daarover voor te lichten. Als je je betrokken voelt kun je niet ophouden bij een "tsja".quote:Op zondag 25 januari 2009 01:34 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat valt in de VS wel mee hoor, daar is het echt niet moeilijker om aan condooms te komen dan in Nederland. Dat minder mensen die moeite nemen, tsja...
Woede of opgekropte woede, dat is mij om het even. Mensen dienen zich niet te bemoeien met keuzes die de hunne niet zijn. En ja, dat kan een kwestie zijn op leven en dood.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:38 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En veel opgekropte woede, zoveel is duidelijk.
Jij bent echter de gore klootzak die onvoorzichtig is geweest en zijn verantwoordelijkheid niet heeft genomen om voorbehoedmiddelen te gebruiken. En ook zij had haar verantwoordelijkheid kunnen nemen door jou er om te vragen en door de pil te slikken. De fout zit jij bij jou en haar en niet bij mensen die haar er op wijzen dat ze beter geen abortus kan laten uitvoeren. Nu niet de zaken omdraaien he.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:33 schreef Ringo het volgende:
Eén punt: ALS ik ooit een vrouw bezwanger zal IK het kind sowieso accepteren -- maar als ZIJ uiteindelijk toch voor een abortus opteert, zal ik de christenhond die haar over die beslissing lastigvalt net zolang slaan totdat-ie alleen nog als abstract schilderij aan zijn moeders muur kan worden opgehangen. No respect, no mercy.
Wat zijn ze toch onverdraagzaam, die christenen.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:33 schreef Ringo het volgende:
Fucking kankerdiscussie.
Eén punt: ALS ik ooit een vrouw bezwanger zal IK het kind sowieso accepteren -- maar als ZIJ uiteindelijk toch voor een abortus opteert, zal ik de christenhond die haar over die beslissing lastigvalt net zolang slaan totdat-ie alleen nog als abstract schilderij aan zijn moeders muur kan worden opgehangen. No respect, no mercy.
De moeite nemen?quote:Op zondag 25 januari 2009 01:34 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat valt in de VS wel mee hoor, daar is het echt niet moeilijker om aan condooms te komen dan in Nederland. Dat minder mensen die moeite nemen, tsja...
Dat zeg ik ook altijd tegen mensen die moeilijk doen over wapenbezitquote:Op zondag 25 januari 2009 01:41 schreef Ringo het volgende:
[..]
Woede of opgekropte woede, dat is mij om het even. Mensen dienen zich niet te bemoeien met keuzes die de hunne niet zijn. En ja, dat kan een kwestie zijn op leven en dood.
Denk je serieus dat alle kinderen in de VS alleen geconfronteerd worden met abstinence-only voorlichting?quote:Op zondag 25 januari 2009 01:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De moeite nemen?Er word kinderen verteld dat ze maagd moeten blijven tot het huwelijk. En de rest komen ze zelf achter.
Niet de zaken omdraaien, moraalfascist. Als ik een vrouw bezwanger, zal ik het kind accepteren. Mijn verantwoordelijkheid. Als ZIJ tóch voor een abortus kiest, zelfs na lange discussies, heb ik die keuze te accepteren. Niets anders.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Jij bent echter de gore klootzaak die onvoorzichtig is geweest en zijn verantwoordelijkheid niet heeft genomen om voorbehoedmiddelen te gebruiken. En ook zij had haar verantwoordelijkheid kunnen nemen door jou er om te vragen en door de pil te slikken. De fout zit jij bij jou en haar en niet bij mensen die haar er op wijzen dat ze beter geen abortus kan laten uitvoeren. Nu niet de zaken omdraaien he.![]()
Je snapt het punt niet eens. Als jij een vrouw bezwangert zonder daar vooraf overeenstemming over te hebben bereikt dan ben je onvoorzichtig geweest, en dus ben je dan al onverantwoordelijk bezig geweest. Of een vrouw zwanger wordt hebben jij en zij volledig zelf in de hand. En daarom moet abortus ook zeker niet aangemoedigd worden door de overheid door projecten die daar mee te maken hebben te stimuleren, het verlaagt de grens om onverantwoord gedrag te vertonen.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:53 schreef Ringo het volgende:
Niet de zaken omdraaien, moraalfascist. Als ik een vrouw bezwanger, zal ik het kind accepteren. Mijn verantwoordelijkheid.
Jij snap het leven niet. Zoveel is wel duidelijk.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je snapt het punt niet eens. Als jij een vrouw bezwangert zonder daar vooraf overeenstemming over te hebben bereikt dan ben je onvoorzichtig geweest, en dus ben je dan al onverantwoordelijk bezig geweest. Of een vrouw zwanger wordt hebben jij en zij volledig zelf in de hand.
quote:Op zondag 25 januari 2009 01:48 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Denk je serieus dat alle veel kinderen in de VS alleen geconfronteerd worden met abstinence-only voorlichting?
Goed verweer knul, en nu pyjama aan en naar bed.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:57 schreef Ringo het volgende:
Jij snap het leven niet. Zoveel is wel duidelijk.
Pedant kuiken.
Zou jij het wel ok vinden om de moeder te pushen richting abortus?quote:Op zondag 25 januari 2009 01:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Niet de zaken omdraaien, moraalfascist. Als ik een vrouw bezwanger, zal ik het kind accepteren. Mijn verantwoordelijkheid. Als ZIJ tóch voor een abortus kiest, zelfs na lange discussies, heb ik die keuze te accepteren. Niets anders.
Als om het even welke klootviool dáártussen komt, m.a.w. zich denkt in die discussie te kunnen mengen, zal ik hem fysiek zo toetakelen, dat hij op wat vcor manier ook, niet meer in staat zal zijn zijn voornaam uit te spreken.
Het gaat er niet om dat IK het kind niet accepteer, want dat doe ik wél -- het gaat om de definitieve keuze van de vrouw ZELF. Daar komt niemand tussen. Laat staan een nazaat van de hertog van Alva. Die kan gelijk zijn testikels bij elkaar zoeken.
Nee, nu probeer je mijn tactiek over te nemen. Faal. Nogmaals, wat jouw intenties zijn en welke de intenties van jouw bedgenoot -- twee totaal verschillende zaken,. Maar dat begrijp jij niet. Is je ook nooit op school geleerd. Dus valt het je moeilijk om te vatten.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Goed verweer knul, en nu pyjama aan en naar bed.
Ik ben een man. Elke push richting abortus van mijn kant is een gotspe.quote:Op zondag 25 januari 2009 02:00 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Zou jij het wel ok vinden om de moeder te pushen richting abortus?
Ehhh, daar hebben ze toch condooms voor uit gevonden. Nu wordt ie helemaal mooi, eerst subsidie om ze in Afrika te promoten om ze te gebruiken en ze zelf niet gebruiken.quote:Op zondag 25 januari 2009 02:03 schreef Ringo het volgende:
Je kan zelf nog zo principieel zijn, alles hangt (in deze kwestie) af van de principes van je bedpartner. Daar heb je het als man mee te doen.
Nou daar merken we veel van.quote:
Condooms zijn voor katholieke schijtlaarzen. Ik accepteer de gevolgen van wat ik doe. En nogmaals, het is de beslissing van degene die het kind draagt, wat er met dat kind gebeurt.quote:Op zondag 25 januari 2009 02:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ehhh, daar hebben ze toch condooms voor uit gevonden. Nu wordt ie helemaal mooi, eerst subsidie om ze in Afrika te promoten om ze te gebruiken en ze zelf niet gebruiken.
Vind je dat zelf ook niet een beetje kortzichtig?quote:Op zondag 25 januari 2009 01:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Als jij een vrouw bezwangert zonder daar vooraf overeenstemming over te hebben bereikt dan ben je onvoorzichtig geweest, en dus ben je dan al onverantwoordelijk bezig geweest.
Een heel naïeve kijk op de zaak als je het mij vraagt, wat betreft de gevolgen en motivatie van dit besluit van Obama.quote:En daarom moet abortus ook zeker niet aangemoedigd worden door de overheid door projecten die daar mee te maken hebben te stimuleren, het verlaagt de grens om onverantwoord gedrag te vertonen.
Ik geloof niet in een wereld waarin alle zwangerschappen gepland zijn, dat lijkt mij niet realistisch. Maar het punt wat ik maak is dat dat geen reden kan zijn om mensen niet op hun eigen verantwoordelijkheid aan te spreken. Een verantwoordelijkheid die zij kunnen nemen door voorbehoedmiddelen te gebruiken als je een zwangerschap wil voorkomen.quote:Op zondag 25 januari 2009 02:13 schreef FritsVanEgters het volgende:
Jij gelooft in een wereld waar alle zwangerschappen gepland zijn? (En dat lijkt je wel wat?)
Een fout maken, dat kan gebeuren, je moet dus ook wel een abortus kunnen krijgen als vrouw en daarom pleit ik ook niet voor een verbod. Maar goed dat iets een fout is betekent niet dat je mensen er niet op mag wijzen dat zij onverantwoordelijk hebben gehandeld. Je zult het toch met mij eens zijn dan een voorkomen zwangerschap veel en veel beter is dan een afgebroken zwangerschap, iets wat je kunt bereiken door abortus niet een als te makkelijke optie maken maar de lat sociaal gezien hoger te leggen.quote:Bovendien: moet je plotseling niet in aanmerking komen voor medische behandelingen als je een "fout hebt gemaakt"?
Liberalisme is echt totaal wat anders dan vrijheid blijheid, dan wordt het een grote puinhoop en dat lijkt mij niet de bedoeling. Het liberalisme houdt in dat je vindt dan mensen vrije keuzes moeten kunnen maken maar ook dat zij die vrijheid op een verantwoordelijke manier moeten invullen. Dat is iets wat je zeker wel mag verwachten van mensen, zo gek is dat toch niet of wel dan?quote:(Je username suggereert affiniteit met het liberale gedachtegoed, het valt tegen tot nu toe.)
Gezien de emotionele impact die een abortus lijkt te hebben op de meeste vrouwen die het ondergaan, lijkt me dat ze daarmee voldoende met hun onverantwoordelijkheid worden geconfronteerd.quote:Op zondag 25 januari 2009 02:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Een fout maken, dat kan gebeuren, je moet dus ook wel een abortus kunnen krijgen als vrouw en daarom pleit ik ook niet voor een verbod. Maar goed dat iets een fout is betekent niet dat je mensen er niet op mag wijzen dat zij onverantwoordelijk hebben gehandeld. Je zult het toch met mij eens zijn dan een voorkomen zwangerschap veel en veel beter is dan een afgebroken zwangerschap, iets wat je kunt bereiken door abortus niet een als te makkelijke optie maken maar de lat sociaal gezien hoger te leggen. Op eenzelfde manier als dat met roken gegaan is (de maatregelen van Klink vind ik overigens absurd), het roken neemt nu af omdat het sociaal gezien minder geaccepteerd is.
Het is maar goed dat we iemand zoals jij hebben die voor ons beslist wat fout gedrag is en wat niet.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het verlaagt de grens om onverantwoord gedrag te vertonen.
Mwah, dat is zo''n zijige veronderstelling. Een veronderstelling die er voor heeft gezorgd dat mensen niet meer op hun eigen verantwoordelijkheid worden aangesproken als zij die verantwoordelijkheid wel hadden moeten nemen. Veel mensen klagen tegenwoordig over een te individualistische samenleving waar mensen geen verantwoording meer durven te nemen, nou dat is dus een gevolg van de situatie van vrijheid/blijheid in de jaren 70 en later. Ik zie overigens niks in verboden of overheidssturing op dat vlak, Rouvoet vind ook ik een hele nare man.quote:Op zondag 25 januari 2009 02:33 schreef Fir3fly het volgende:
Gezien de emotionele impact die een abortus lijkt te hebben op de meeste vrouwen die het ondergaan, lijkt me dat ze daarmee voldoende met hun onverantwoordelijkheid worden geconfronteerd.
Ehhh, ik ben niet degene die andermans zwangerschap ongewenst verklaar, dat doen de betreffende man en vrouw in kwestie.quote:Op zondag 25 januari 2009 02:37 schreef Zith het volgende:
Het is maar goed dat we iemand zoals jij hebben die voor ons beslist wat fout gedrag is en wat niet.
Idd, het is echt niet iets wat je tussen twee colleges doet ofzo, er gaat een hoop gepraat, geruzie en gehuil aan tevoren.quote:Op zondag 25 januari 2009 02:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gezien de emotionele impact die een abortus lijkt te hebben op de meeste vrouwen die het ondergaan, lijkt me dat ze daarmee voldoende met hun onverantwoordelijkheid worden geconfronteerd.
Nee, jij bent degene die als buitenstaander een moraal oordeel schept.quote:Op zondag 25 januari 2009 02:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ehhh, ik ben niet degene die andermans zwangerschap ongewenst verklaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |