quote:Obama wijzigt antiabortusbeleid VS
WASHINGTON - De kersverse Amerikaanse president Barack Obama heeft vrijdag het verbod opgeheven op subsidie aan abortusklinieken en -organisaties in het buitenland. Dat maakte het Witte Huis bekend.
Het verbod maakte het voor de Verenigde Staten onmogelijk abortusklinieken in andere landen subsidie te geven. De regeling was een initiatief van de Republikeinse president Ronald Reagan in 1984. Door de Democraten werd de maatregel vervolgens afgeschaft, maar toen de Republikeinse president George Bush in 2001 aan de macht kwam, werd het verbod weer in het leven geroepen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)rtusbeleid_VS__.html
Nee, meestal hebben ze bij een abortus geen haar op hun hoofdquote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:44 schreef OldJeller het volgende:
Gaat een abortus echt als zoals op het plaatje staat beschreven?
Niet allemaal. In Holland worden kinderen met een zoutoplossing verbrand en zodoende gedood in de vruchtwaterzak. Meestal volgt een injectie met gif in de hartstreek van het ongeboren kindje.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:44 schreef OldJeller het volgende:
Gaat een abortus echt als zoals op het plaatje staat beschreven?
De anti-abortusmaffia moet toch iéts. Altijd lastig als mensen een VRIJE KEUZE wordt gelaten over wat ze doen, in plaats van dat JOUW MENING wordt doorgedrukt. Mensen waar maak je je druk om, als jij toch godverdomme geen abortus wilt, hoef je toch niet voor de rest te bepalen of dat al dan niet magquote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:45 schreef raaavi het volgende:
[..]
Nee, meestal hebben ze bij een abortus geen haar op hun hoofd
laat staan normale armen en benen
het is meer wat 'eier dooier wat ze weghalen'
Wat een belachelijk standpunt. Echt, er is zoveel mis mee.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:48 schreef Frumzel het volgende:
Abortus ok, maar niet bij pas 24 weken. Hooguit een week of 8. En vóóral eigenlijk alleen maar bij ongewilde zwangerschappen (zoals verkrachting)
Dat is geen standpunt. Dat is enkel een mening. Blaf het niet gelijk af...quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat een belachelijk standpunt. Echt, er is zoveel mis mee.
Bron?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:51 schreef poemojn het volgende:
...
Waar Obama ook voor schijnt te zijn is het laten sterven van kinderen die een abortus toch overleven, ipv hen medische hulp te bieden.
Goed standpunt. Mensen moeten het in de eerste plaats niet doen, heel dat abortus en pil is niet nodig! Dan zal het vast niet gebeurenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:52 schreef Edwinuss het volgende:
Verkrachtingen moeten in de 1e plaats al niet gebeuren. En dan nu nog de mensen die zonder condoompje sexjes hebben.
Opgelost
Geen verschil in dit geval.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:51 schreef Frumzel het volgende:
[..]
Dat is geen standpunt. Dat is enkel een mening.
Vertel dat de psychopaten dan...quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:52 schreef Edwinuss het volgende:
Verkrachtingen moeten in de 1e plaats al niet gebeuren.
Opgelost
Standpunt is al jaren in discussie volgens mij.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:52 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Goed standpunt. Mensen moeten het in de eerste plaats niet doen, heel dat abortus en pil is niet nodig! Dan zal het vast niet gebeuren.
Onzin. Pure onzin wat jij hier verkondigt. 30 % van de 35.000 abortussen in Nederland betreft kindjes tussen 19 en 24 weken, zoals dat kindje in de couveuse dus.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:45 schreef raaavi het volgende:
[..]
Nee, meestal hebben ze bij een abortus geen haar op hun hoofd
laat staan normale armen en benen
het is meer wat 'eier dooier wat ze weghalen'
Gevalletje sex=vies (dus niet doen?)quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:52 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Goed standpunt. Mensen moeten het in de eerste plaats niet doen, heel dat abortus en pil is niet nodig! Dan zal het vast niet gebeuren.
dit kon ik zo snel vinden http://spinwardslanding.b(...)hhold-care-from.html of http://www.crosswalk.com/news/commentary/11580882/ met die trefwoorden kun je zlef wel verder zoeken denk ikquote:
Precies. Goed idee van die paus. Weg AIDS, niemand heeft immers seks voor het huwelijk!quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:55 schreef Frumzel het volgende:
[..]
Gevalletje sex=vies (dus niet doen?)
Goh, een blog als bron. Nee, nu ben ik overtuigd...quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:55 schreef poemojn het volgende:
[..]
dit kon ik zo snel vinden http://spinwardslanding.b(...)hhold-care-from.html met die trefwoorden kun je zlef wel verder zoeken denk ikik ga slapen nu
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:58 schreef Frumzel het volgende:
[..]
Goh, een blog als bron. Nee, nu ben ik overtuigd...
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:55 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
Hij schijnt ook ooit eens op een dood vogeltje gepoept te hebben.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:51 schreef poemojn het volgende:
Ja, wel de partial birth abortion, maar dat is hier niet toegestaan.
Waar Obama ook voor schijnt te zijn is het laten sterven van kinderen die een abortus toch overleven, ipv hen medische hulp te bieden.
Een gelovige. Even ignorant.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]. Je lijkt wel een dierenactivist.
De gifinjectie in de baarmoeder is ook een snelle dood. Als ik je moeder zo'n injectie geef, of jouw kind, is het ook snel dood.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:53 schreef SpecialK het volgende:
TS, wellicht is het wel interessant om te melden dat D&X zoals in het 2e plaatje beschreven wordt een methode is die gebruikt wordt in 0,17% van alle abortussen?
Dit, aangezien je het in je OP presenteert als zijnde DE manier van extractie voor 'late-second-trimester' abortussen. Dat lijkt mij een vorm van discussievervuiling.
De D&X methode gebruiken ze overigens alleen maar in gevallen waarin de foetus (en het bijzonder de omvang van het hoofd) een gevaar oplevert voor de 'moeder'. Het is geen fijne mental image maar ik heb begrepen dat het een snelle dood is voor de foetus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een kind na 17,5 weken zwangerschap (boven) door Vacuümaspiratie buiten de baarmoeder gebracht (na te zijn gedood in de baarmoeder.) Het werd gedood door levende zoutverbranding (vergiftiging externe wijze) en deels ontleed, waarbij de romp werd geopend.
Een overzicht van abortusmethoden:
http://www.lifesitenews.com/abortiontypes/
[ Bericht 2% gewijzigd door IHVK op 24-01-2009 01:55:02 ]Mundus vult decipi
Waarom ben je zo fel tegen abortussenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:05 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
De gifinjectie in de baarmoeder is ook een snelle dood. Als ik je moeder zo'n injectie geef, of jouw kind, is het ook snel dood.
Maar dan zou ik een moordenaar zijn.
Inderdaad is het vergiftigen van een kind in de baarmoeder, het in stukken snijden (curetteren), en dan met een vacüumapparaat uitzuigen, de meest gebruikte methode. 88.3 % van de VS-abortussen in 2000.
Je praatjes over 'gevaar voor de moeder' etc. verbloesemen alleen de ernst van deze vorm van abortus. Meestal is er geen gevaar voor de moeder, maar gaat het om extreem late abortussen.
Het lijkt erop, dat je zelf een abortuskliniek hebt, of familieleden die in deze bloedindustrie werkzaam zijn?
[ afbeelding ]
Een kind na 17,5 weken zwangerschap (boven) door Vacuümaspiratie buiten de baarmoeder gebracht (na te zijn gedood in de baarmoeder.)
Objectieve site.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:05 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
De realiteit is te hard? Wil je in de fijne wereld van de illusie van de media en Obama en de politiek correcte comfort-kliek blijven leven?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:06 schreef Edwinuss het volgende:
Anders doe je dat plaatje even onder een spoiler. dankje.
Oh, jij hebt het over de worst-case senariosquote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:55 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Onzin. Pure onzin wat jij hier verkondigt. 30 % van de 35.000 abortussen in Nederland betreft kindjes tussen 19 en 24 weken, zoals dat kindje in de couveuse dus.
Het merendeel volgt echter rond de 13 weken zwangerschap.
[ afbeelding ]
Als ik een ei met zo'n ontwikkeld 'kuiken' krijg, eet ik het niet meer op.
Ga toch weg met je eierdooier. Heeft je feministische maatschappijlerares je dat wijs gemaakt? Want biologisch klopt er geen snars van.
Hier een gapend baby'tje na 12 weken zwangerschap (dat is dus 2,5 maand zwangerschap), gapend in de vruchtwaterzak
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:10 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
De realiteit is te hard? Wil je in de fijne wereld van de illusie van de media en Obama en de politiek correcte comfort-kliek blijven leven?
WHOEAH!!! monsters!quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:55 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Onzin. Pure onzin wat jij hier verkondigt. 30 % van de 35.000 abortussen in Nederland betreft kindjes tussen 19 en 24 weken, zoals dat kindje in de couveuse dus.
[ afbeelding ]
Ga toch weg met je eierdooier. Heeft je feministische maatschappijlerares je dat wijs gemaakt? Want biologisch klopt er geen snars van.
Hier een gapend baby'tje na 12 weken zwangerschap (dat is dus 2,5 maand zwangerschap), gapend in de vruchtwaterzak
[ afbeelding ]
Unlikely die 88% aangezien het gros van de abortussen niet 'late-term' zijn. Er valt weinig aan stukken te snijden bij vroege abortussen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:05 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
De gifinjectie in de baarmoeder is ook een snelle dood. Als ik je moeder zo'n injectie geef, of jouw kind, is het ook snel dood.
Maar dan zou ik een moordenaar zijn.
Inderdaad is het vergiftigen van een kind in de baarmoeder, het in stukken snijden (curetteren), en dan met een vacüumapparaat uitzuigen, de meest gebruikte methode. 88.3 % van de VS-abortussen in 2000.
Ah. Jij denkt dat het een kwestie van uitstellen en laksheid is...quote:Je praatjes over 'gevaar voor de moeder' etc. verbloesemen alleen de ernst van deze vorm van abortus. Meestal is er geen gevaar voor de moeder, maar gaat het om extreem late abortussen.
Nee, ik weet gewoon waar ik het over heb, unlike you.quote:Het lijkt erop, dat je zelf een abortuskliniek hebt, of familieleden die in deze bloedindustrie werkzaam zijn?
Wellicht moet je eens wat minder gekleurde media tot je nemen. Het feit alleen al dat het speerpunt van de pro-life klieg een abortus methode is die eigenlijk alleen maar voorkomt in noodsituaties (0,17%) tekent al voor de armoedelijke standpunten waar deze mensen hun wil aan andere mee willen opdringen.quote:[ afbeelding ]
Een kind na 17,5 weken zwangerschap (boven) door Vacuümaspiratie buiten de baarmoeder gebracht (na te zijn gedood in de baarmoeder.)
Jezus vent.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:10 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
De realiteit is te hard? Wil je in de fijne wereld van de illusie van de media en Obama en de politiek correcte comfort-kliek blijven leven?
Natuurlijk. O, Verlichte ongelovige, gij weet alles.quote:
Daar is het probleem, je definitie van abortus is verkeerd.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:12 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
is abortus, het ombrengen van een kind,
En daar gaan jullie altijd de fout in. Wat jullie vinden moet iedereen maar vinden. We leven hier in een vrij land. Wil jij geen abortus? Prima, niet laten doen. Wat maakt het jóu uit dat andere mensen daar wél iets aan hebben.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:12 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Natuurlijk. O, Verlichte ongelovige, gij weet alles.
Ik zeg niets over geloof of religie. Ik zeg gewoon dat het ombrengen van een kind van 19 weken zwangerschap ook voor een ongelovige als moord zou moeten gelden.
Maar de indoctrinatie met de abortusideologie is zeer succesvol geweest. Na twee generaties in Nederlandse scholen te zijn onderwezen als 'vrouwenrecht', is abortus, het ombrengen van een kind, nu gelijk gesteld aan het afschaffen van een martelinstituut als Guantanamo Bay.
Daar heb je zeker een puntquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:13 schreef Christiaan het volgende:
[..]
En daar gaan jullie altijd de fout in. Wat jullie vinden moet iedereen maar vinden. We leven hier in een vrij land. Wil jij geen abortus? Prima, niet laten doen. Wat maakt het jóu uit dat andere mensen daar wél iets aan hebben.
Correct. Er zijn talrijke kinderen die abortussen overleefden en door abortusartsen na de abortus toch niet afgemaakt werden (ontelbaren werden ook buiten de baarmoeder gedood natuurlijk, buiten zicht van de 'moeder' hoop ik).quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:51 schreef poemojn het volgende:
Ja, wel de partial birth abortion, maar dat is hier niet toegestaan.
Het verschil zit hem erin dat de verdoemden onder ons een embryo als een biologisch verschijnsel zien en niet als iets goddelijks of door God gegeven. Dan kun je abortus zien als een medische ingreep in plaats van als een criminele daad (tegenover God).quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:12 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
Ik zeg niets over geloof of religie. Ik zeg gewoon dat het ombrengen van een kind van 19 weken zwangerschap ook voor een ongelovige als moord zou moeten gelden.
Je liegt, zoals helaas vaak het geval is bij anti-abortusfiguren. Jammer dat jullie op die manier de discussie proberen te manipuleren.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:55 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Zelfs in Holland is 32.3 % late term, 19 tot 24 weken (late term in Nederlandse begrippen). Dat is toch meer dan 10.000 abortussen elk jaar. Laat.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:12 schreef SpecialK het volgende:
Unlikely die 88% aangezien het gros van de abortussen niet 'late-term' zijn. Er valt weinig aan stukken te snijden bij vroege abortussen.
Ik heb geen zin in betweterigheid, laat staan betweterig gebruik van Engels. Dat is zo kinderachtig klinkend.quote:Nee, ik weet gewoon waar ik het over heb, unlike you.
De pro-life 'kliek'. Net zoals de 'jodenkliek' en de 'fascistenkliek'? Fijne termen gebruik je. Dat overzicht is gewoon juist.quote:Wellicht moet je eens wat minder gekleurde media tot je nemen. Het feit alleen al dat het speerpunt van de pro-life klieg een abortus methode is die eigenlijk alleen maar voorkomt in noodsituaties (0,17%) tekent al voor de armoedelijke standpunten waar deze mensen hun wil aan andere mee willen opdringen.
Beneden de drie jaar hebben kinderen geen persoonlijkheid. Ik vind abortus tot die leeftijd acceptabel. Maar ik ben heel redelijk en bereid tot compromissen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:12 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Natuurlijk. O, Verlichte ongelovige, gij weet alles.
Maar de indoctrinatie met de abortusideologie is zeer succesvol geweest. Na twee generaties in Nederlandse scholen te zijn onderwezen als 'vrouwenrecht', is abortus, het ombrengen van een kind, nu gelijk gesteld aan het afschaffen van een martelinstituut als Guantanamo Bay.
Niet iedereen weet meteen dat men zwanger is.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:20 schreef Christiaan het volgende:
Neemt niet weg dat ik het idioot vindt dat mensen na 23 weken zich pas bedenken dat ze tóch geen kind willen.
Ik denk dat hoe later de abortus plaatsvindt, des te lager is het percentage vrijwillige abortussen. Met de nadruk op denk ik.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:20 schreef Christiaan het volgende:
Neemt niet weg dat ik het idioot vindt dat mensen na 23 weken zich pas bedenken dat ze tóch geen kind willen.
Niet meer ongesteld worden ?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet iedereen weet meteen dat men zwanger is.
In de VS mag je na een bepaald aantal weken volgens mij niet eens meer een abortus plegen zonder dat de zwangerschap direct gevaar oplevert voor de moeder (well under 23 weeks). Ik weet niet hoe het in Nederland werkt trouwens.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:20 schreef Christiaan het volgende:
Heb je ook nog wat mooie wetenschappelijke cijfers? Anders moet je je misschien aansluiten bij schreeuw om leven, dan weten we tenminste gelijk dat we je niet meer serieus hoeven te nemen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:55 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt, maar 24 weken is toch wel een beetje erg lang heb ik dan het idee. Dan merk je het toch wel met ongesteldheid en buik en zo?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet iedereen weet meteen dat men zwanger is.
Waar haal jij al die cijfers vandaan ?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:20 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Zelfs in Holland is 32.3 % late term, 19 tot 24 weken (late term in Nederlandse begrippen). Dat is toch meer dan 10.000 abortussen elk jaar. Laat.
[..]
Ik heb geen zin in betweterigheid, laat staan betweterig gebruik van Engels. Dat is zo kinderachtig klinkend.
[..]
De pro-life 'kliek'. Net zoals de 'jodenkliek' en de 'fascistenkliek'? Fijne termen gebruik je. Dat overzicht is gewoon juist.
Jij gebruikt verbloemende woorden. Waarschijnlijk ook 'zwangerschapsonderbreking', een kotswoord, alsof je een gedood kind weer in je baarmoeder zou kunnen implanteren.
Het gaat mij helemaal niet om de Partial Birth Abortion. Of je nu in de baarmoeder een injectie in de nek met gif inbrengt, of na inleiding van een bevalling, is voor mij ethisch totaal niet relevant.
Ik heb je foto's gegeven van een 17,5 weken oud kind dat door saline vergiftiging is gedood en door vacüumevacuatie (nog zo'n nazi-woord in het aborteursjargon 'evacueren' voor het naar buiten brengen van een vermoord kind, net als 'jodenevacuaties'). Dat is kenmerkend voor ongeveer 88.3 % van alle abortussen. 17,5 weken oud ongeboren kind geldt in Nederland niet als laat. Nog niet.
Nou, dan heb ik mij vergist over 2007. Het waren toen bijna 10 % van de abortussen. So what? Dit is geen getallenspelletje.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:18 schreef eleusis het volgende:
[..]
Je liegt, zoals helaas vaak het geval is bij anti-abortusfiguren. Jammer dat jullie op die manier de discussie proberen te manipuleren.
[ afbeelding ]
Bron: Jaarrapportage 2007 van de Wet afbreking zwangerschap
Uiteraard, maar toch zijn er nog mensen die er veel later pas achter komen. Hoe weet ik ook nietquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:22 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Niet meer ongesteld worden ?
...
Jij bent begonnen met het spelletje.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:22 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Nou, dan heb ik mij vergist over 2007. Het waren toen bijna 10 % van de abortussen. So what? Dit is geen getallenspelletje.
Actie , reactiequote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:22 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Nou, dan heb ik mij vergist over 2007. Het waren toen bijna 10 % van de abortussen. So what? Dit is geen getallenspelletje.
Een ander grapje waar antiabortusfanatici zich vaak van bedienen is dat dat de norm is. Dat is dus niet zo. Wie tegen die tijd pas bezwaren krijgt heeft gewoon pech en kan geen abortus krijgen. Een late zwangerschapsafbreking wordt alleen uitgevoerd als de vrucht niet levensvatbaar is.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:20 schreef Christiaan het volgende:
Ah, dat wist ik niet.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:23 schreef eleusis het volgende:
[..]
Een ander grapje waar antiabortusfanatici zich vaak van bedienen is dat dat de norm is. Dat is dus niet zo. Wie tegen die tijd pas bezwaren krijgt heeft gewoon pech en kan geen abortus krijgen. Een late zwangerschapsafbreking wordt alleen uitgevoerd als de vrucht niet levensvatbaar is.
Je baseert twee hele posts op dat argumentquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:22 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Voor mij gaat de discussie niet over 30 % of 10 % of 8 %, manneke.
Je vooroordelen tegenover abortuscritici zijn overigens typisch.
Ik lieg helemaal niet.
Zouden inderdaad jongeren zijn die het niet durven te vertellen en het juist wel weten. Zijn uiteraard gevallen die erg extreem zijn.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Uiteraard, maar toch zijn er nog mensen die er veel later pas achter komen.
Inderdaad. Abortus is dan uiteraard de beste optie.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:24 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Zouden inderdaad jongeren zijn die het niet durven te vertellen en het juist wel weten. Zijn uiteraard gevallen die erg extreem zijn.
Maar wat is dan beter ? Arbortus of een ongewenst kind wat niet onder normale opgevoed kan worden ?
Wow, de Almachtige Richard Dawkins. Heb z'n boekje al gelezen. Staat vol met échte leugens en onwaarheden. En zijn behandeling van de filosofie en geschiedswetenschappelijke feiten is lachwekkend.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:11 schreef Christiaan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hard, ja. Hardcover inderdaad.
Ik ben het er ook mee eens dat het kan. Ik verbaasde me enkel over het feit dat men dan pas ertoe besluit.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:24 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Zouden inderdaad jongeren zijn die het niet durven te vertellen en het juist wel weten. Zijn uiteraard gevallen die erg extreem zijn.
Maar wat is dan beter ? Arbortus of een ongewenst kind wat niet onder normale opgevoed kan worden ?
Je leest geloof ik vaker boekjes vol leugens en waarheden?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:24 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Wow, de Almachtige Richard Dawkins. Heb z'n boekje al gelezen. Staat vol met échte leugens en onwaarheden. En zijn behandeling van de filosofie en geschiedswetenschappelijke feiten is lachwekkend.
Ik noem Dawkins een evangelicale atheïst.
Dat is natuurlijk wel zo. Maar je kunt niet ontkennen dat zijn boek goede punten heeft.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:24 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Adoptie. Afstaan ter adoptie.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:24 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Het is bewezen hoorquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:24 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Wow, de Almachtige Richard Dawkins. Heb z'n boekje al gelezen. Staat vol met échte leugens en onwaarheden. En zijn behandeling van de filosofie en geschiedswetenschappelijke feiten is lachwekkend.
Ja ... grappig dat je deze cijfers nog post na dat schematje. Ga vooral door met keihard liegen. Je zet jezelf wel aardig buitenspel met je emotionele argumenten, vieze plaatjes van het uiteindelijke resultaat van een abortus. Waarschijnlijk vaak een combinatie van de rode kleurtjes maar zo veel mogelijk 'hue' geven en ja gek he dat er veel bloed aanwezig is als er wat uit de baarmoeder komt zetten. Dat's bij de geboorte ook zo maar daar zien we je geen ranzige plaatjes van postenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:20 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Zelfs in Holland is 32.3 % late term, 19 tot 24 weken (late term in Nederlandse begrippen). Dat is toch meer dan 10.000 abortussen elk jaar. Laat.
Ah. De eerste reductio-ad-hitlerum hebben we binnen. Wat fijn.quote:[..]
Ik heb geen zin in betweterigheid, laat staan betweterig gebruik van Engels. Dat is zo kinderachtig klinkend.
[..]
De pro-life 'kliek'. Net zoals de 'jodenkliek' en de 'fascistenkliek'? Fijne termen gebruik je. Dat overzicht is gewoon juist.
update je cijfers eens en kom dan maar weer terug zou ik zo zeggen. Of blijf liever weg eigenlijk.quote:Jij gebruikt verbloemende woorden. Waarschijnlijk ook 'zwangerschapsonderbreking', een kotswoord, alsof je een gedood kind weer in je baarmoeder zou kunnen implanteren.
Het gaat mij helemaal niet om de Partial Birth Abortion. Of je nu in de baarmoeder een injectie in de nek met gif inbrengt, of na inleiding van een bevalling, is voor mij ethisch totaal niet relevant.
Ik heb je foto's gegeven van een 17,5 weken oud kind dat door saline vergiftiging is gedood en door vacüumevacuatie (nog zo'n nazi-woord in het aborteursjargon 'evacueren' voor het naar buiten brengen van een vermoord kind, net als 'jodenevacuaties'). Dat is kenmerkend voor ongeveer 88.3 % van alle abortussen. 17,5 weken oud ongeboren kind geldt in Nederland niet als laat. Nog niet.
Als ik jouzelf nu eens als uit de kluiten gewassen embryo beschouw en als biologisch verschijnsel, dan mag ik jou dus vermoorden? Waar komt jouw ethiek vandaan? Opportunisme? Is dat je ethiek. Als je kon vermoorden, dan zou je het doen?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:17 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Het verschil zit hem erin dat de verdoemden onder ons een embryo als een biologisch verschijnsel zien en niet als iets goddelijks of door God gegeven. Dan kun je abortus zien als een medische ingreep in plaats van als een criminele daad (tegenover God).
Wat een krom vergelijk.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:27 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
Als ik jouzelf nu eens als uit de kluiten gewassen embryo beschouw en als biologisch verschijnsel, dan mag ik jou dus vermoorden? Waar komt jouw ethiek vandaan? Opportunisme? Is dat je ethiek. Als je kon vermoorden, dan zou je het doen?
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:27 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ah. De eerste reductio-ad-hitlerum hebben we binnen. Wat fijn.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:27 schreef Wheelgunner het volgende:
Ongelooflijk als je dit topic naast het topic over de steekpartij in Belgïe legt. Hier is het allemaal geweldig en prima, in de andere is de afschuw en verontwaardiging ongekend, en dat terwijl het leeftijds verschil tussen de slachtoffertjes minimaal is.
Schoft. Het gaat om vrouwen die de beslissing nemen hun eigen vrucht weg te laten halen, tegenover een gek die met een mes andermans kinderen doodsteekt.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:27 schreef Wheelgunner het volgende:
Ongelooflijk als je dit topic naast het topic over de steekpartij in Belgïe legt. Hier is het allemaal geweldig en prima, in de andere is de afschuw en verontwaardiging ongekend, en dat terwijl het leeftijds verschil tussen de slachtoffertjes minimaal is.
Mijn god wat doe jij aan stemmingmakerij zeg!! Een foetus van 12 weken ziet er wel even anders uit dan die van minstens 24 tot 26 weken die jij plaats.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:55 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En daar banken antiabortusfiguren ook op. De duimzuigende babytjes zijn meestal niet van de lucht, ze zijn al weer langsgekomen in dit topic. Terwijl dat een zeer klein aantal van de abortussen betreft, en het helemaal niet zo eenvoudig is om met zo'n termijn een abortus te krijgen. Maar ze blijven daar maar over doorgaan omdat ze zelf ook wel weten dat ze het niet kunnen winnen met de kwak kikkerdril waar het in het leeuwendeel van de reële gevallen om gaat.quote:
Nogal simpel, kinderen vermoorden wordt gezien als het ergste wat je kunt doen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:27 schreef Wheelgunner het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |