Hij vraagt er gewoon om met zo'n nutteloze domme opmerkingenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:48 schreef Salsaneck het volgende:
[..]
Lekker makkelijk he, alleen een emoticon posten
En dit noemt zich modquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:47 schreef Christiaan het volgende:
Dit was 'm weer voor vanavond hè? Bedtijd, met handen boven de deken natuurlijk!
Ja die breezers moeten maar leren doorbikkelen idd. Rekt het niet... etc...quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:48 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Die meisjes kunnen daar toch gewoon 9 maanden mee rondlopen en het dan laten adopteren!
Dat heb je niemand hier horen zeggenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:50 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik ben trouwens niet voor een verbod op abortus, en ik ben ook niet gelovig. Maar ik herken wel dat er ethisch gezien wat haken en ogen aan de praktijk hangen waardoor ik zo moeilijk kan verkroppen dat velen het onthalen als iets moois, iets goeds, iets rechtvaardigs...
Schei nou eens uit met je stemmingmakerij!! Je post steeds plaatjes van veel oudere embryo's danwel foetussen om het maar erger te laten lijken dan het is. Beetje sneu wel.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:43 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Dat is geen embryo van 9 weken, maar van 3 of 4 weken.
Dit is een embryo van 9 weken
[ afbeelding ]
TS heeft de kinderkamer inmiddels al geverfd. Wel adopteren dan he, anders eindigt dat kleine wonder alsnog in de goot.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:48 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Die meisjes kunnen daar toch gewoon 9 maanden mee rondlopen en het dan laten adopteren!
Alsof vrouwen juichend bij een abortuskliniek staanquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:50 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik ben trouwens niet voor een verbod op abortus, en ik ben ook niet gelovig. Maar ik herken wel dat er ethisch gezien wat haken en ogen aan de praktijk hangen waardoor ik zo moeilijk kan verkroppen dat velen het onthalen als iets moois, iets goeds, iets rechtvaardigs...
Ik zou ook niet al teveel aandacht besteden aan zo'n afgestofte kloon.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:50 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Schei nou eens uit met je stemmingmakerij!! Je post steeds plaatjes van veel oudere embryo's danwel foetussen om het maar erger te laten lijken dan het is. Beetje sneu wel.
http://images.google.nl/images?um=1&hl=nl&rls=GGLG%2CGGLG%3A2006-10%2CGGLG%3Anl&q=embryo+9+weken
Dat is voor de kijker links inderdaad.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik ben zo links als een rechtervoet
Dat is het idee dat ik hier en op de FP krijg als zoveel mensen Obama een schouderklopje geven voor het betalen van buitenlandse abortussen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:50 schreef Seam het volgende:
[..]
Dat heb je niemand hier horen zeggen
Niemand hier staat te trappelen om abortussen. Het is niet een hobby. Het is voor de meeste mensen (behalve die mensen die geestelijk labiel zijn) een zware zaak waar diep over nagedacht wordt. Een abortus is iets treurigs. Iets wat je niet wil. Maar het feit dat men MAG kiezen om bepaalde belissingen te maken. Dat is het 'mooie'.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:50 schreef Wheelgunner het volgende:
Dat vind ik dus minder mooi omdat in mijn ogen die keuze ook wordt gemaakt voor het ongeboren kind/mens/leven/foetus. Een keuze van leven of dood.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:55 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Niemand hier staat te trappelen om abortussen. Het is niet een hobby. Het is voor de meeste mensen (behalve die mensen die geestelijk labiel zijn) een zware zaak waar diep over nagedacht wordt. Een abortus is iets treurigs. Iets wat je niet wil. Maar het feit dat men MAG kiezen om bepaalde belissingen te maken. Dat is het 'mooie'.
Omdat het waarschijnlijk bestemd is voor diegenen die het het hardst nodig hebben. Bush had gewoon een zero-tolerance beleid t.o.v. abortus. Dus komen er bv geen klinieken in vluchtelingenkampenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:54 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat is het idee dat ik hier en op de FP krijg als zoveel mensen Obama een schouderklopje geven voor het betalen van buitenlandse abortussen.
Het is dan ook de keuze van de moeder die vanaf de geboorte de 18 jaar erna verantwoordelijk is voor dat kind.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:58 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat vind ik dus minder mooi omdat in mijn ogen die keuze ook wordt gemaakt voor het ongeboren kind/mens/leven/foetus. Een keuze van leven of dood.
Ik snap dat de meerderheid die interpretatie niet met mij deelt, maar toch zeg ik het maar even.
Ow, nou, weet ik veel? Ik weet nooit wie een kloon van wie is.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:52 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik zou ook niet al teveel aandacht besteden aan zo'n afgestofte kloon.
Het is een moeilijke discussie en het blijft wazig wat de grenzen zijn. Die zijn nl. niet hard. Het loopt over vanaf 1 cel naar klompje cellen naar biologisch stukje weefsel (tot en met hier zie ik niet waarom keuzevrijheid zelfs maar van toepassing is. Jij wel?).quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:58 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat vind ik dus minder mooi omdat in mijn ogen die keuze ook wordt gemaakt voor het ongeboren kind/mens/leven/foetus. Een keuze van leven of dood.
Ik snap dat de meerderheid die interpretatie niet met mij deelt, maar toch zeg ik het maar even.
Die keuze had ze in de meeste gevallen al een paar weken / maanden daarvoor moeten maken. Daarna ging het niet meer alleen om haar leven.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:02 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het is dan ook de keuze van de moeder die vanaf de geboorte de 18 jaar erna verantwoordelijk is voor dat kind.
Door dit laatste maak je jezelf weer totaal belachelijkquote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:05 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Die keuze had ze in de meeste gevallen al een paar weken / maanden daarvoor moeten maken. Daarna ging het niet meer alleen om haar leven.
Maarja, dat is het enige lichtpuntje aan abortus: Vooral domme mensen worden ongewenst zwanger, en die zie ik zich liever niet voortplanten
Gut gut, niet alles zo serieus nemen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:07 schreef Seam het volgende:
[..]
Door dit laatste maak je jezelf weer totaal belachelijk
Daarin heeft hij natuurlijk groot gelijk. Doodzonde dat door het ongeremde fokgedrag van de onderklasse, de inferieure mensensoorten in stand worden gehouden. Zo gaat het nooit goed komen met de wereld.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:07 schreef Seam het volgende:
[..]
Door dit laatste maak je jezelf weer totaal belachelijk
Grappig dat jij alleen de intellectuelen beschouwt als de wereldeconomie. Ooit gedacht aan beroepen die ook moeten worden gedaan, zoals loodgieters, chauffeurs, schoonmakers. Ik zie het de intellectuelen namelijk niet snel doenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Daarin heeft hij natuurlijk groot gelijk. Doodzonde dat door het ongeremde fokgedrag van de onderklasse, de inferieure mensensoorten in stand worden gehouden. Zo gaat het nooit goed komen met de wereld.
Ik heb het dan ook over uitkeringstrekkers en andere drugsverslaafden. Niet over hardwerkend arbeidersvolk.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:13 schreef Seam het volgende:
[..]
Grappig dat jij alleen de intellectuelen beschouwt als de wereldeconomie. Ooit gedacht aan beroepen die ook moeten worden gedaan, zoals loodgieters, chauffeurs, schoonmakers. Ik zie het de intellectuelen namelijk niet snel doen
Ah, je hebt 't over Dick Cheney.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:18 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook over uitkeringstrekkers en andere drugsverslaafden. Niet over hardwerkend arbeidersvolk.
Iemand die maar alles op een hoop legt is pas onwetend, en dan ook nog eens denken stoer en hip te zijn door half in het engels te blaten.quote:
Uit wat voor een kloonvat kom jij nou weer?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:52 schreef jnee877 het volgende:
[..]
Iemand die maar alles op een hoop legt is pas onwetend, en dan ook nog eens denken stoer en hip te zijn door half in het engels te blaten.
Of je leest even het topic doorquote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:56 schreef jnee877 het volgende:
Of je nou voor of tegen abortus bent geef dan tenminste toe dat het gewoon moord is, dat is iets wat me heel erg opvalt bij de radicale pro-abortus mensen (die dus pro-abortus zijn ongeacht de reden) dat ze niet willen toegeven dat het gewoon het beeindigen is van een menselijk leven, moord dus, ben je pro-abortus ? prima is jouw mening, maar geef dan tenminste toe dat het moord is of stop je hypocriete geblaat hier.
Jij was toch die user die maandelijks een rouwplechtigheid houdt bij het weggooien van je vriendin d'r maandverband?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:56 schreef jnee877 het volgende:
Of je nou voor of tegen abortus bent geef dan tenminste toe dat het gewoon moord is, dat is iets wat me heel erg opvalt bij de radicale pro-abortus mensen (die dus pro-abortus zijn ongeacht de reden) dat ze niet willen toegeven dat het gewoon het beeindigen is van een menselijk leven, moord dus, ben je pro-abortus ? prima is jouw mening, maar geef dan tenminste toe dat het moord is of stop je hypocriete geblaat hier.
Oorlogen, doodstraf, allemaal moord. En dan moeilijk doen over wat een vrouw met haar eigen lichaam doetquote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:56 schreef jnee877 het volgende:
Gaat het hierbij om overheidssubsidies? Of gewoon over giften van particulier organisaties aan andere particulier organisaties? In het eerste geval ben ik absoluut tegen het opheffen van het verbod op subsidies aan abortusorganisaties. De overheid moet zich op dat vlak volstrekt afzijdig houden, ook omdat ik sterk het idee heb dat abortus een uiting is van morele verwaarlozing. Het is een typisch linkse gedachte dat in een situatie van vrijheid ook alle handelingen aangemoedigd moeten worden met subsidie, het vervelende is echter dat deze subsidies tot moreel verval leiden. Het zorgt er steeds meer voor dat mensen verantwoordelijkheden van zich af kunnen schuiven en zorgt daardoor voor een toenemende individualisering waar tegenwoordig heel wat mensen over klagen.quote:De kersverse Amerikaanse president Barack Obama heeft vrijdag het verbod opgeheven op subsidie aan abortusklinieken en -organisaties in het buitenland. Dat maakte het Witte Huis bekend.
Beide plaatjes krijg je te zien als je zoekt op embryo 9 weeks. Alleen die van de pro-life-variant zijn 9 weken oud gerekend vanaf de bevruchting, dus bij een zwangerschapsduur van 11 weken (waarbij abortus nog wordt uitgevoerd in NL).quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:50 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Schei nou eens uit met je stemmingmakerij!! Je post steeds plaatjes van veel oudere embryo's danwel foetussen om het maar erger te laten lijken dan het is. Beetje sneu wel.
http://images.google.nl/images?um=1&hl=nl&rls=GGLG%2CGGLG%3A2006-10%2CGGLG%3Anl&q=embryo+9+weken
Ja want met overheidssubsidies stimuleer je mensen om hun gewensde kinderen te aborterenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Gaat het hierbij om overheidssubsidies? Of gewoon over giften van particulier organisaties aan andere particulier organisaties? In het eerste geval ben ik absoluut tegen het opheffen van het verbod op subsidies aan abortusorganisaties. De overheid moet zich op dat vlak volstrekt afzijdig houden, ook omdat ik sterk het idee heb dat abortus een uiting is van morele verwaarlozing. Het is een typisch linkse gedachte dat in een situatie van vrijheid ook alle handelingen aangemoedigd moeten worden met subsidie, het vervelende is echter dat deze subsidies tot moreel verval leiden. Het zorgt er steeds meer voor dat mensen verantwoordelijkheden van zich af kunnen schuiven en zorgt daardoor voor een toenemende individualisering waar tegenwoordig heel wat mensen over klagen.
Nee, dat lijkt mij niet hequote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:26 schreef SpecialK het volgende:
Ja want met overheidssubsidies stimuleer je mensen om hun gewensde kinderen te aborteren.
Wat voor een beeld heb jij eigenlijk wel niet bij het soort vrouwen wat een abortus kliniek bezoekt?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt mij niet heHet gaat om de acceptatie van abortus, en dat heeft wellicht weer tot gevolg dat mensen nadenken over de handelingen nadenken die zwangerschappen kunnen veroorzaken. De overheid moet zich daar natuurlijk verre van houden door subsidies te verstrekken want dat leidt tot alles wat ik in mijn vorige post beschreven heb.
Gezien de overbevolking en het klimaatsprobleem lijkt me dat uitstekend beleid.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ja want met overheidssubsidies stimuleer je mensen om hun gewensde kinderen te aborteren
Ahja de overheid moet betaalbare abortus idd niet mogelijk maken voor kansarme verkrachtte tienermeisjes in het buitenland.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik pleit niet voor een verbod, ik zeg alleen dat de overheid er niet actief aan mee moet werken.
Het zijn echt niet allemaal verkrachtingsslachtoffers hoor.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:35 schreef SpecialK het volgende:
Wat voor een beeld heb jij eigenlijk wel niet bij het soort vrouwen wat een abortus kliniek bezoekt?
Als je die 2 factoren laat meewegen op geografisch niveau houd het in dat abortus in europa verboden moet worden, in china en afrika verplicht moet zijn en in amerika er sterk op aangedrongen moet wordenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gezien de overbevolking en het klimaatsprobleem lijkt me dat uitstekend beleid.
Voorbehoedsmiddelen he. Hoeveel dekking denk jij trouwens dat de pil geeft?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het zijn echt niet allemaal verkrachtingsslachtoffers hoor.Een deel van de abortussen zal voorkomen kunnen worden als mensen meer verantwoordelijkheid nemen. En tegenwoordig kan men die verantwoordelijkheid ook nemen door gebruik te maken van voorbehoedmiddelen. Er is dus geen enkel argument meer om niet te wijzen naar het gebrek aan eigen verantwoordelijkheid dat een deel van de bezoekers van een abortuskliniek heeft.
Ik snap het even niet is dit een argument tegen of juist VOOR abortus?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:45 schreef buachaille het volgende:
Tegen al die zeikwijven die voor abortus zijn omdat het zo erg is voor 14-jarigen om zwanger te zijn:
(Etta James, geboren uit een 14-jarige moeder en een onbekende vader).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |