abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65376350
quote:
Op zondag 25 januari 2009 02:46 schreef Synthesist het volgende:
Zou wat zijn als anderen gaan bepalen wat er wel en niet in jou buik mag gebeuren.

Ongelukjes kunnen gebeuren, het is maar goed dat we over abortus kunnen beslissen tegenwoordig.

En de moraalridders hier zijn weer zum kotzen natuurlijk
Wat is er nou mis om man en vrouw op hun verantwoordelijkheid te wijzen om een zwangerschap te voorkomen als zij geen zwangerschap willen? Waarom maakt mij dat een moraalridder, dat snap ik echt niet!
pi_65376360
quote:
Op zondag 25 januari 2009 02:48 schreef Zith het volgende:
Dat is een moralistisch oordeel die je maakt.
Dat is wel een oordeel, maar zeker geen moralistisch oordeel hoor. Een moralistsch oordeel is het geven van een waardeoordeel over gedrag van anderen.
  † In Memoriam † zondag 25 januari 2009 @ 02:55:07 #278
230491 Zith
pls tip
pi_65376398
quote:
Op zondag 25 januari 2009 02:51 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]Een moralistsch oordeel is het geven van een waardeoordeel over gedrag van anderen.
Dat het, bijvoorbeeld, onverantwoord zou zijn, niet?
quote:
Het verlaagt de grens om onverantwoord gedrag te vertonen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † zondag 25 januari 2009 @ 02:56:19 #279
230491 Zith
pls tip
pi_65376408
quote:
Op zondag 25 januari 2009 02:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat is er nou mis om man en vrouw op hun verantwoordelijkheid te wijzen om een zwangerschap te voorkomen als zij geen zwangerschap willen? Waarom maakt mij dat een moraalridder, dat snap ik echt niet!
Misschien helpt het als je in het kort aangeeft wat jij als moraalridder ziet. En het hoeft niet slecht te zijn hoor, ik zal er geen moralistisch oordeel aan geven hoor, zolang je er maar 'aware' van bent (ok ik zei aware bah ik voel me net Freek de Jonge).
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_65376466
quote:
Op zondag 25 januari 2009 02:55 schreef Zith het volgende:
Dat het, bijvoorbeeld, onverantwoord zou zijn, niet?
Als man en vrouw geen kind willen, en dat willen ze niet omdat anders een abortus helemaal niet te sprake komt, dan is het toch onverantwoord om zonder voorbehoedmiddelen naar bed te gaan. Ik wil niet nat worden want ik heb een net pak aan maar ik spring toch in het zwembad. Hoe zou jij dat dan noemen?

Ik kan me voorstellen dat het beeld ontstaat dat ik een moralist ben maar dan kan ik me misschien niet goed uitdrukken. Het is niet mijn probleem als mensen zich onverantwoord gedragen, maar je maakt jezelf alleen het leven zo moeilijk dus daarom snap ik dat niet goed.
pi_65376520
quote:
Op zondag 25 januari 2009 03:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Als man en vrouw geen kind willen, en dat willen ze niet omdat anders een abortus helemaal niet te sprake komt, dan is het toch onverantwoord om zonder voorbehoedmiddelen naar bed te gaan. Ik wil niet nat worden want ik heb een net pak maar ik spring toch in het zwembad. Hoe zou jij dat dan noemen? [ afbeelding ]
Ten eerste: zo recht toe recht aan is het natuurlijk niet altijd. Zowel oorzaak van de conceptie als de reden voor de keuze voor abortus kunnen veel gecompliceerder zijn.

Zoals je het afspiegelt doet het me denken aan een paar tieners die niet helemaal wisten wat ze deden en dat lijkt mij nou bij uitstek een leeftijdscategorie waar 'onverantwoorde' foutjes wel vaker voorkomen.

Meer voorlichting is een veel beter wapen tegen ongewenste tienerzwangerschappen.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_65376531
quote:
Op zondag 25 januari 2009 03:09 schreef FritsVanEgters het volgende:
Meer voorlichting is een veel beter wapen tegen ongewenste tienerzwangerschappen.
Dat is juist het punt dat ik aanhang, meer eigen verantwoordelijkheid kweken. En dat kan natuurlijk op allerlei manieren en er kunnen zelfs combinaties van manieren gemaakt worden.
pi_65376549
quote:
Op zondag 25 januari 2009 03:10 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is juist het punt dat ik aanhang, meer eigen verantwoordelijkheid kweken.
Dan kun je jezelf als een Obama-supporter beschouwen. Geen verboden, meer informatie en meer verantwoordelijkheid.

Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_65376595
quote:
Op zondag 25 januari 2009 03:12 schreef FritsVanEgters het volgende:
Dan kun je jezelf als een Obama-supporter beschouwen. Geen verboden, meer informatie en meer verantwoordelijkheid.

Hmmm, het zal wel de aard van het beestje zijn, maar ik krijg altijd de kriebels als men zo 'zielig' doet over abortus ('Niks er over zeggen, het is al erg genoeg voor de vrouw'). Het is een ernstige ingreep die weldegelijk voorkomen kan worden, en daarom moet er ook niet lichtvoetig omgesprongen worden met de verantwoordelijkheid die man en vrouw daar in hebben om dat ook daadwerkelijk te voorkomen.

Enne, Obama zal wel verheugd zijn met de constatering die je maakt. Blijft over, z'n economische politiek en het gebied van scholing en gezondheidszorg.
  zondag 25 januari 2009 @ 03:24:22 #285
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_65376654
quote:
Op zondag 25 januari 2009 03:10 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is juist het punt dat ik aanhang, meer eigen verantwoordelijkheid kweken. En dat kan natuurlijk op allerlei manieren en er kunnen zelfs combinaties van manieren gemaakt worden.
Die hebben ze in de VS al veel meer dan in NL bijv. , het eigen verantwoordelijkheids gebeuren. En ja, het voorkomen van, da's eigenlijk een hele andere discussie.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 25 januari 2009 @ 03:25:32 #286
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_65376668
Verantwoordelijkheid kan je niet kweken via de overheid, dat is een contradictio in terminis. De overheid hoort zich te beperken tot haar kerntaak, namelijk het straffen van mensen, in dit geval voor het feit dat ze hun verantwoordelijkheid niet nemen.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  zondag 25 januari 2009 @ 03:29:00 #287
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_65376703
quote:
Op zondag 25 januari 2009 03:25 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Verantwoordelijkheid kan je niet kweken via de overheid, dat is een contradictio in terminis. De overheid hoort zich te beperken tot haar kerntaak, namelijk het straffen van mensen, in dit geval voor het feit dat ze hun verantwoordelijkheid niet nemen.
Straffen waarvoor?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_65376708
quote:
Op zondag 25 januari 2009 03:24 schreef popolon het volgende:
Die hebben ze in de VS al veel meer dan in NL bijv. , het eigen verantwoordelijkheids gebeuren.
Ik zie dat ook graag in Nederland gebeuren. Het zal de samenleving hier zeker geen kwaad doen denk ik. Maar ik keur de lijn Rouvoet ook weer sterk af, het is geen taak van de overheid om de samenleving hier in te sturen.
quote:
Op zondag 25 januari 2009 03:25 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Zo, jij neemt ook weer even een spreekwoordelijke jerrycan benzine mee?
  zondag 25 januari 2009 @ 03:32:30 #289
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_65376732
quote:
Op zondag 25 januari 2009 02:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Veel mensen klagen tegenwoordig over een te individualistische samenleving
Waarom zou je daar over klagen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_65376749
quote:
Op zondag 25 januari 2009 03:32 schreef Fir3fly het volgende:
Waarom zou je daar over klagen?
Omdat het je niet zint denk ik? Ik gooi maar een willekeurig balletje op hoor.

Slaap ze, aan alle aanwezigen.
  zondag 25 januari 2009 @ 03:36:56 #291
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_65376768
quote:
Op zondag 25 januari 2009 03:29 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik zie dat ook graag in Nederland gebeuren. Het zal de samenleving hier zeker geen kwaad doen denk ik.
Dat gaat niet werken. Ten eerste wordt KLB dan overspoelt met mensen die ineens merken dat ze ergens verantwoordelijk voor zijn.

Culture shock.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 25 januari 2009 @ 03:39:06 #292
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_65376787
quote:
Op zondag 25 januari 2009 03:34 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Omdat het je niet zint denk ik? Ik gooi maar een willekeurig balletje op hoor.

Slaap ze, aan alle aanwezigen.
.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 25 januari 2009 @ 03:47:55 #293
57381 DeGroeneRidder
pi_65376845
quote:
Op zondag 25 januari 2009 03:29 schreef Ringo het volgende:

[..]

Straffen waarvoor?
Voor het feit dat 1) abortus moord is 2) de beschikbaarheid van seksuele voorlichting, contraceptiva en vooral abortus de correcte verhouding tussen de seksen op losse schroeven zet en leidt tot een toename van andere gezinsvormen dan de traditionele gezinsvorm, die historisch gezien een uitstekende dam geweest is tegen communisme en links in het algemeen.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
pi_65376916
quote:
Op zondag 25 januari 2009 03:47 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Voor het feit dat 1) abortus moord is
Abortus is geen moord, het is het doden van een weliswaar levensvatbaar maar niet zelfbewust organisme.
Het is qua vergelijking op 1 lijn te zetten met nabestaanden die moeten beslissen over de dood van iemand die
nooit meer wakker wordt uit een comateuze toestand.

En geen enkel voorbehoedsmiddel garandeert 100% bescherming.
Als een vrouw netjes de pil slikt en het gaat alsnog fout mag ze dan niet geholpen worden als ze dat zou willen?
  zondag 25 januari 2009 @ 04:33:29 #295
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65377053
quote:
Op zondag 25 januari 2009 02:28 schreef Bolkesteijn het volgende:

Je zult het toch met mij eens zijn dan een voorkomen zwangerschap veel en veel beter is dan een afgebroken zwangerschap, iets wat je kunt bereiken door abortus niet een als te makkelijke optie maken maar de lat sociaal gezien hoger te leggen.
De laatste zinsnede is een aanname en helemaal niet zo voor de hand liggend.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 25 januari 2009 @ 04:37:33 #296
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_65377066
Met dieren doen we er niet zo moeilijk over. En een mens is een dier.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 25 januari 2009 @ 04:59:14 #297
57381 DeGroeneRidder
pi_65377140
quote:
Op zondag 25 januari 2009 03:57 schreef Specularium het volgende:

[..]

Abortus is geen moord, het is het doden van een weliswaar levensvatbaar maar niet zelfbewust organisme.
Het is qua vergelijking op 1 lijn te zetten met nabestaanden die moeten beslissen over de dood van iemand die
nooit meer wakker wordt uit een comateuze toestand.

En geen enkel voorbehoedsmiddel garandeert 100% bescherming.
Als een vrouw netjes de pil slikt en het gaat alsnog fout mag ze dan niet geholpen worden als ze dat zou willen?
Sex heeft gevolgen: een gezin. Mensen dienen dat op zich te nemen zoals de Here dat heeft voorzien, in plaats van altijd maar te proberen Zijn wil te dwarsbomen met medische technologie zoals pillen, condooms etc. of met vergoelijking van misdaden zoals abortus, i.e. moord.
  zondag 25 januari 2009 @ 05:02:16 #298
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_65377152
quote:
Op zondag 25 januari 2009 04:59 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Sex heeft gevolgen: een gezin. Mensen dienen dat op zich te nemen zoals de Here dat heeft voorzien, in plaats van altijd maar te proberen Zijn wil te dwarsbomen met medische technologie zoals pillen, condooms etc. of met vergoelijking van misdaden zoals abortus, i.e. moord.
Oh please. Bestel een tijdmachine en doe even een Scotty beam me up richting het jaar 1400
  zondag 25 januari 2009 @ 10:02:30 #299
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_65378125
quote:

[..]

Oh jee
Ook geen sig dus
  zondag 25 januari 2009 @ 10:55:30 #300
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65378671
quote:

[..]

De gehele gezondheidszorg afschaffen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')