abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65339500
quote:
AMSTERDAM - De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) heeft de afgelopen maand tientallen klachten gekregen over de dominante aanwezigheid van Albert Heijn-filialen in met name wijken van grotere steden.

De klachten komen van consumenten die voor de dagelijkse boodschappen in de directe woonomgeving vrijwel zijn aangewezen op vestigingen van Albert Heijn.
De positie van Albert Heijn werd onlangs dominanter nadat bij het afstoten door moederbedrijf Ahold van het bedrijfsonderdeel Schuitema -waaronder de supermarkten van C1000 vallen- 56 vestigingen van C1000 aan Albert Heijn werden overgedragen.

Deze filialen worden nu 'in rap tempo omgebouwd tot blauwe winkels', zegt een woordvoerder van de NMa vrijdag.
Schuitema
De NMa laat weten niets aan de conglomeratie van AH-filialen in stadswijken te kunnen doen. Door het afstoten van Schuitema heeft Ahold juist aan marktaandeel ingeboet, verklaart de zegsvrouw van de kartelwaakhond.
Als bij eventuele nieuwe overnames door Ahold de omzetgrens in zicht komt, is het bedrijf verplicht een melding te doen bij de NMa. Die toetst dan of de nieuwe concentratie is toegestaan.
Bron: http://www.nu.nl/economie(...)ls-albert-heijn.html

En over een paar jaar is AH de supermarkt gelijke van MIcrosoft in dit land en betalen we 50 euro voor een komkommer.
Nee, gaat lekker zo.
Gelukkig heb ikzelf nog de keuze uit een Hoogvliet en Jumbo, maar dat lijkt me echt een kwestie van tijd.

AH Prima, maar er moet echt een anker uitgegooid worden met betrekking tot die groei want in dit tempo gaat het voor de consument nog heel nasty worden.
pi_65339836
Denk dat je je vergist; mede dankzij Microsoft zijn de PCs zo goedkoop en mede dankzij AH zijn de prijzen in de supermarkten de laatste tijd enorm gedaalt.

Overgens moeten ze idd niet een monopolie achtige positie krijgen, want dat zou niet goed zijn.

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2009 12:04:23 ]
pi_65339946
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:03 schreef The_End het volgende:
Denk dat je je vergist; mede dankzij Microsoft zijn de PCs zo goedkoop en mede dankzij AH zijn de prijzen in de supermarkten de laatste tijd enorm gedaalt.

Overgens moeten ze idd niet een monopolie achtige positie krijgen, want dat zou niet goed zijn.
Gedaald?
Die moet je me uitleggen.
Ik betaal nu ongeveer 30 euro voor een week boodschappen, bij de AH was dit 40 45 euro. (woon alleen)
Tis gewoon een dure supermarkt en die moet gewoon geen monopoly krijgen, ze zijn het nu wel hard aan het maken en hebben het zelfs al in bepaalde buurten.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:08:11 #4
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_65340024
50 euro voor een komkommer

Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_65340167
Ik hoop nog altijd dat de Super de Boer hier wordt omgebouwd naar een AH.

AH for the win.

Alhoewel, laatst wilde ik iets bij een C1000 halen; waren op één na allemaal AH geworden. Dat was wel onhandig
pi_65340242
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:06 schreef McKillem het volgende:
Gedaald?
Die moet je me uitleggen.
Ik betaal nu ongeveer 30 euro voor een week boodschappen, bij de AH was dit 40 45 euro. (woon alleen)
Tis gewoon een dure supermarkt en die moet gewoon geen monopoly krijgen, en die is het nu wel hard aan het maken en heeft het zelfs al in bepaalde buurten.
De AH is geen dure supermarkt; Ze verkopen alleen wel ook dure producten. Het ligt er helemaal aan wat je koopt.

De laatste jaren is de prijs enorm gedaald in supermarkten vanwege prijzenoorlogen die zijn gevoerd.
pi_65340319
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:12 schreef The_End het volgende:

[..]

De AH is geen dure supermarkt; Ze verkopen alleen wel ook dure producten. Het ligt er helemaal aan wat je koopt.

De laatste jaren is de prijs enorm gedaald in supermarkten vanwege prijzenoorlogen die zijn gevoerd.
Hoe betaal ik dan TOCH minder nu ik niet meer naar de AH kan?
Ik ben echt niet anders boodschappen gaan doen heur.
pi_65340359
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:06 schreef McKillem het volgende:
Ik betaal nu ongeveer 30 euro voor een week boodschappen, bij de AH was dit 40 45 euro. (
Bij ons is het precies andersom, betaalden altijd 60-70 euro per week voor boodschappen, bij AH gemiddeld 55 euro vanwege de grote keuze aan huismerken e.d.
pi_65340422
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:15 schreef Trusten het volgende:

[..]

Bij ons is het precies andersom, betaalden altijd 60-70 euro per week voor boodschappen, bij AH gemiddeld 55 euro vanwege de grote keuze aan huismerken e.d.
De vraag is natuurlijk ook wel een beetje, blijft dat zo als je alleen nog maar de AH hebt om naartoe te gaan. Ik heb daar een beetje een hard hoofd in, het blijft immers Ahold.
pi_65340501
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:14 schreef McKillem het volgende:
Hoe betaal ik dan TOCH minder nu ik niet meer naar de AH kan?
Ik ben echt niet anders boodschappen gaan doen heur.
Waarschijnlijk wel; Het zou geloofwaardig zijn als je bij de AH een paar euro meer kwijt zou zijn op 30 euro boodschappen, maar 15 euro meer op 30 euro boodschappen is gewoon heel erg ongeloofwaardig.

Het probleem wat ik heb met boodschappen doen bij de AH (zeker als ik honger heb), is dat ik met hele dure dingen bij de kassa sta die ik niet persee 'nodig' heb. (zoals grote gevulde olijven of een nieuwe DVD) Dan wordt het al snel een stuk duurder.
pi_65340509
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:17 schreef McKillem het volgende:
De vraag is natuurlijk ook wel een beetje, blijft dat zo als je alleen nog maar de AH hebt om naartoe te gaan. Ik heb daar een beetje een hard hoofd in, het blijft immers Ahold.
Ja ik vind die dominante positie ook niet ok hoor.... keuze moet er zijn
pi_65340580
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 11:56 schreef McKillem het volgende:

[..]

En over een paar jaar is AH de supermarkt gelijke van MIcrosoft in dit land en betalen we 50 euro voor een komkommer.
Nee, gaat lekker zo.
Gelukkig heb ikzelf nog de keuze uit een Hoogvliet en Jumbo, maar dat lijkt me echt een kwestie van tijd.

AH Prima, maar er moet echt een anker uitgegooid worden met betrekking tot die groei want in dit tempo gaat het voor de consument nog heel nasty worden.
Bij de albertheijn betaal je al voor 1 eenheid groente evenveel als waar de jumbo een zak voor levert, en waar de markt 5kg voor weet te brengen.

Nare, dure, supermarkt.
pi_65340652
- knip -

[ Bericht 97% gewijzigd door sp3c op 23-01-2009 19:38:18 (te haags!) ]
Nothing to see here, carry on
pi_65340664
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:15 schreef Trusten het volgende:

[..]

De jumbo heeft een groter assortiment huismerken. En deze zijn nog goedkoper ook. Bijv. Lipton-achtige ijsthee, als eigen merk alleen te vinden bij de AH (1,20) en de Jumbo (95 cent). Beide anderhalve liter.

Als ik wat frisdrank en andere dingen vergeten ben, en dit haal bij de AH, zit ik snel op 10 a 15 euro. Als ik bij de Jumbo voor 2 weken aan houdbare spullen in sla, moet ik moeite doen om boven de 25 euro (Gratis parkeren..) te komen.
pi_65340736
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:22 schreef RijstNatie het volgende:
albert heijn is een kankerwinkel, alles wat je in die winkel koopt is elders goedkoper of beter

ik haat al hun kanker acties zoals; zegels sparen (die 10 cent per zegel kosten), bonuskankerkaart die je gvd moet meenemen om een korting te krijgen, kankerjoker plakken om 10% korting te krijgen, heel die tyvus marketing actie kost meer dan al die korting die ze geven
Praat eens normaal pauper.
pi_65340837
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:19 schreef The_End het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel; Het zou geloofwaardig zijn als je bij de AH een paar euro meer kwijt zou zijn op 30 euro boodschappen, maar 15 euro meer op 30 euro boodschappen is gewoon heel erg ongeloofwaardig.

Het probleem wat ik heb met boodschappen doen bij de AH (zeker als ik honger heb), is dat ik met hele dure dingen bij de kassa sta die ik niet persee 'nodig' heb. (zoals grote gevulde olijven of een nieuwe DVD) Dan wordt het al snel een stuk duurder.
Toch is mijn constatering anders op dit moment.
http://www.supers.nl/ heeft het inderdaad ook maar over een paar euro.
Zie alleen niet wat ze hier nou met wat vergelijken.
Tussen a-merken zal inderdaad wel weinig verschil zitten.
pi_65340909
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:26 schreef McKillem het volgende:

[..]

Toch is mijn constatering anders op dit moment.
http://www.supers.nl/ heeft het inderdaad ook maar over een paar euro.
Zie alleen niet wat ze hier nou met wat vergelijken.
Tussen a-merken zal inderdaad wel weinig verschil zitten.
Had ik ook al zitten kijken. Hier staat een tabel met producten die ze gebruiken voor de vergelijking: http://www.supers.nl/prijsvergelijking.php

We zijn het er denk ik allemaal wel over eens dat een monopolie niet goed zou zijn; elk bedrijf zou daar misbruik van maken...
pi_65340916
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

De jumbo heeft een groter assortiment huismerken. En deze zijn nog goedkoper ook. Bijv. Lipton-achtige ijsthee, als eigen merk alleen te vinden bij de AH (1,20) en de Jumbo (95 cent). Beide anderhalve liter.

Als ik wat frisdrank en andere dingen vergeten ben, en dit haal bij de AH, zit ik snel op 10 a 15 euro. Als ik bij de Jumbo voor 2 weken aan houdbare spullen in sla, moet ik moeite doen om boven de 25 euro (Gratis parkeren..) te komen.
Ah ik ben dus niet gek aan het worden. Of iig niet alleen.
pi_65340967
AH is een te dure supermarkt in vergelijking met een Jumbo of Dirk.
pi_65340979
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:28 schreef The_End het volgende:

[..]

Had ik ook al zitten kijken. Hier staat een tabel met producten die ze gebruiken voor de vergelijking: http://www.supers.nl/prijsvergelijking.php

We zijn het er denk ik allemaal wel over eens dat een monopolie niet goed zou zijn; elk bedrijf zou daar misbruik van maken...
Ah zijn dus inderdaad wel alleen a-merk vergelijkingen. Daar geloof ik inderaad direct van dat het prijsverschil klein is.
pi_65340987
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De jumbo heeft een groter assortiment huismerken.
De jumbo zit hier niet in een straal van 25 km....en van AH zitten er drie...do the math
pi_65341005
Bij de Lidl vul je een kar voor 75 euro, bij de AH mag je het proberen met 150 euro.
Toch heeft de AH hele lekkere spulletjes die je elders niet kunt krijgen.
pi_65341115
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:30 schreef Trusten het volgende:

[..]

De jumbo zit hier niet in een straal van 25 km....en van AH zitten er drie...do the math
Ja dat is dus het probleem met die verkapte monopoly van ze. Omdat je niets goudkopers meer in de buurt hebt word je in feite geforceerd daar je boodschappen te halen. Als er 30km verder een jumbo zit is dat natuurlijk ivm benzine niet rendabel. En je moet er maar even zin aan hebben die afstand af te leggen voor boodschappen natuurlijk.
pi_65341187
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:30 schreef Dementor het volgende:
Bij de Lidl vul je een kar voor 75 euro, bij de AH mag je het proberen met 150 euro.
Vind ikzelf niet eens, maar ik ben sowieso heel cheap met boodschappen. Zeerzelden koop ik het duurdere merk.
Uiteindelijk vreet je het op en schijt je het uit. Dat wil ik zo goedkoop mogelijk doen.
pi_65341422
Grappig. Ik heb idd hetzelfde meegemaakt hier. Om de hoek zat zit een AH maar voor wat overige goedkopere boodschappen gingen we altijd naar de c1000, die op 3 minuten lopen zat. Sinds een maand is dat ook een AH geworden. En dat terwijl er verderop ookal weer een AH zat.

Als ik nu een wandeling van 10 minuten zou maken zou ik langs 3 AH's komen.
Ik moet wel zeggen die nieuwe AH's zijn wel Gratis koffie. bredere wegen. Meer overzicht bij de kassa door een beter scherm waarop je duidelijk alle prijzen ziet. En tegenwoordig zijn alle koelvakken afgesloten met glazen deurtjes, dus beter voor het milieu!
pi_65341545
Je moet A-Merken met A-Merken vergelijken en huismerken met huismerken. Qua A-Merken is AH duurder dan Durk en Jumbo. Qua huismerk zit er vrij weinig verschil, maar zal AH misschien nog net wat duurder zijn. Maar AH heeft ook bijzonder veel Euroshopperartikelen en die zijn echt op Aldi/Lidlniveau qua prijs. En die koop ik redelijk vaak, gecombineerd met huismerken en heel soms A-merk.
pi_65341659
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:45 schreef detulp050 het volgende:
Je moet A-Merken met A-Merken vergelijken en huismerken met huismerken. Qua A-Merken is AH duurder dan Durk en Jumbo. Qua huismerk zit er vrij weinig verschil, maar zal AH misschien nog net wat duurder zijn. Maar AH heeft ook bijzonder veel Euroshopperartikelen en die zijn echt op Aldi/Lidlniveau qua prijs. En die koop ik redelijk vaak, gecombineerd met huismerken en heel soms A-merk.
Toch zijn er zo te zien meer mensen die merken dat ze elders voordeliger boodschappen doen. Waaruit ik alleen maar kan concluderen dat er toch ergens een nuance geplaatst moet worden in je reactie.
pi_65341723
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:30 schreef Dementor het volgende:
Hangt er vanaf wat je koopt. Euroshopper cola is 33 cent voor 1.5 liter. Bij de Lild is het 48 cent voor 2 liter. You do the Math.
Maar goed, je opmerking raakt kant noch wal. Want wat is 'een kar vol'?
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:50:34 #29
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_65341741
Mooi. Mijn klacht is dus genoteerd.

Mijn Albert Heijn, wat doe je?

Dood aan AH
pi_65341744
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:48 schreef McKillem het volgende:
Toch zijn er zo te zien meer mensen die merken dat ze elders voordeliger boodschappen doen. Waaruit ik alleen maar kan concluderen dat er toch ergens een nuance geplaatst moet worden in je reactie.
Omdat mensen toch meer A-merken kopen dan dat je zou verwachten. En qua A-Merken is AH duur.
pi_65341780
Mijn tip is overigens: wil je de AH niet. Ga er dan niet heen. Als veel mensen het met je eens zijn, komen er vanzelf minder AH's
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:54:02 #32
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_65341864
quote:

[..]

Nee, gaat lekker zo.

Tja hallo, wat een gelul zeg! De zelfde consument weigert namelijk ergens anders hun boodschappen te doen, ook als er wel allerlei winkeltjes en buurtsuppers in de buurt zitten, want tja...de Albert Heijn is zo goedkoop. In mijn ervaring is dat helemaal niet waar, maar goed.

Maar nee, nu gaan we klagen dat de AH overal zit...ja gek hè, als iedereen daar boodschappen doet.

Ik begin toch wel moeite te krijgen met het serieus nemen van de gemiddelde Nederlander zo langzamerhand.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_65341885
Wij hebben hier (in twee dorpen verspreid) nu ineens 3 AH's

eerst was het plusmarkt/c1000/spar en appie en appie.. nu ineens is t c1000/appie/appie en appie (en godzijdank ook nog de Vlaams/Nedse spar

In stad verderop zie je t ook; zit er ineens een appie waar eerst een c1000 zat. je ontkomt niet meer aan t kreng zo.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_65341923
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:50 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wat je koopt. Euroshopper cola is 33 cent voor 1.5 liter. Bij de Lild is het 48 cent voor 2 liter. You do the Math.
Maar goed, je opmerking raakt kant noch wal. Want wat is 'een kar vol'?
Gewoon het spul wat ik normaal ook koop om van te leven.
Groente, fruit, vlees, melk etc.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 januari 2009 @ 12:55:53 #35
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65341934
Ik heb een keer voor de grap boodschappen gedaan in zo'n ouderwetse buurtsuper.
Geloof me, de appie is spotgoedkoop vergeleken bij die prijzen......
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:55:58 #36
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_65341940
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:51 schreef detulp050 het volgende:
Mijn tip is overigens: wil je de AH niet. Ga er dan niet heen. Als veel mensen het met je eens zijn, komen er vanzelf minder AH's
Ik had met AH geen enkel probleem. Tot ze ineens besloten dat ze hun eigen huismerken gingen pushen en besloten dat alles het veld moest ruimen voor de smerige eigen merk teringzooi van ze.
Ik vind het niet erg om meer te betalen, ik vind het erg dat mij mijn keuze wordt ontnomen. En in Utrecht centrum vind je geen enkele andere supermarkt dan AH. Dus hoe dan ook, je moet die smerige k^^^^er tapas en hoerige stinkgroenten van ze kopen en wat er overblijft is eigen merk crap waar ik jeuk van krijg.
Daarnaast zijn we ook helemaal van de pot gerukt ook, dat we betalen voor die k^^^^er acties van ze, waar geen hond op zit te wachten.
Beter betalen we de boeren, biologische slagers en uitwringers als Lidl voor ons levensonderhoud.

Viva la revolucion!!
pi_65341952
quote:

[..]

Omdat mensen toch meer A-merken kopen dan dat je zou verwachten. En qua A-Merken is AH duur.
Ja dat dus.
pi_65341964
quote:
Ja, dat is dus het probleem.
In mijn vorige buurt had je alleen nog maar AH binnen loopbare afstand. Iets verder op zat een C1000 tot dat ook die dicht ging en blauw werd.
Ik had/heb geen auto dus langere afstanden met OV afleggen voor een super waar je je wekelijkse boodschappen gaat doen is, zoals je zal begrijpen, gewoonweg geen optie.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:57:14 #39
3185 Adelante
To let it go now
pi_65341990
quote:
maar hij zit zo dichtbij
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:58:14 #40
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_65342035
Google is your friend. Ik dacht, ik lees het bericht even.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_65342077
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:54 schreef Semisane het volgende:

[..]

Tja hallo, wat een gelul zeg! De zelfde consument weigert namelijk ergens anders hun boodschappen te doen, ook als er wel allerlei winkeltjes en buurtsuppers in de buurt zitten, want tja...de Albert Heijn is zo goedkoop. In mijn ervaring is dat helemaal niet waar, maar goed.

Maar nee, nu gaan we klagen dat de AH overal zit...ja gek hè, als iedereen daar boodschappen doet.

Ik begin toch wel moeite te krijgen met het serieus nemen van de gemiddelde Nederlander zo langzamerhand.
Dat is gelul, want je hebt tegenwoordig op zat plekken al helemaal de keuze niet meer. Ja tuurlijk zit er 20KM verder een wel een jumbo, maar wat nou als je geen auto hebt?
pi_65342085
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:42 schreef Unrealist- het volgende:
Grappig. Ik heb idd hetzelfde meegemaakt hier. Om de hoek zat zit een AH maar voor wat overige goedkopere boodschappen gingen we altijd naar de c1000, die op 3 minuten lopen zat. Sinds een maand is dat ook een AH geworden. En dat terwijl er verderop ookal weer een AH zat.
Ik heb het idee dat ze dat bij mij in de buurt doen omdat er veel studentenpubliek is, dan kan het misschien qua huurprijs niet uit, al die studenten worden kapitaalkrachtige consumenten die de appie als synoniem voor supermarkt zien.
quote:
Als ik nu een wandeling van 10 minuten zou maken zou ik langs 3 AH's komen.
Ik moet wel zeggen die nieuwe AH's zijn wel Gratis koffie. bredere wegen. Meer overzicht bij de kassa door een beter scherm waarop je duidelijk alle prijzen ziet. En tegenwoordig zijn alle koelvakken afgesloten met glazen deurtjes, dus beter voor het milieu!
Ik vind het waardeloos, ik vind het personeel klantonvriendelijk, onbeschoft, ik vind de bedrijfsleiders oplichters die proberen altijd stiekem een andere prijs te rekenen dan erop staat in de hoop dat niemand erover gaat zeuren en als je dat wel doet je nog een geirriteerde reactie krijgt ook. Verder proberen ze opzettelijk zoveel mogelijk verwarring te zaaien met de prijzen en houden ze hun assortiment niet op orde.

Maar toch ga ik niet verder lopen voor een betere super. En ik ben niet de enige dus dan krijg je ook gewoon waar je om vraagt: Een slechte en veel te dure supermarkt die lekker dichtbij is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_65342104
quote:

[..]

Iets duurder, maar qua huismerken zit er, in vergelijking met de jumbo, 10 tot 20 procent prijsverschil in. Producten van onder de euro procentueel gezien nog veel meer.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:01:14 #44
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_65342133
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:24 schreef The_End het volgende:

[..]

Praat eens normaal pauper.
Nou, Inderdaad.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_65342141
quote:
Mijn tip: Kijk naar de historie. Als AH ineens in een gebied in Rotterdam alle C1000 supermarkten blauw gaat verfen, heb je ineens nog maar 5 AH's over.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 januari 2009 @ 13:01:36 #46
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65342144
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:55 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik had met AH geen enkel probleem. Tot ze ineens besloten dat ze hun eigen huismerken gingen pushen en besloten dat alles het veld moest ruimen voor de smerige eigen merk teringzooi van ze.
Ik vind het niet erg om meer te betalen, ik vind het erg dat mij mijn keuze wordt ontnomen. En in Utrecht centrum vind je geen enkele andere supermarkt dan AH. Dus hoe dan ook, je moet die smerige k^^^^er tapas en hoerige stinkgroenten van ze kopen en wat er overblijft is eigen merk crap waar ik jeuk van krijg.
Daarnaast zijn we ook helemaal van de pot gerukt ook, dat we betalen voor die k^^^^er acties van ze, waar geen hond op zit te wachten.
Beter betalen we de boeren, biologische slagers en uitwringers als Lidl voor ons levensonderhoud.

Viva la revolucion!!
Hmmmmm
Een commercieel bedrijf wat winst wil maken, hoe vreemd.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:03:57 #47
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_65342230
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:59 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat is gelul, want je hebt tegenwoordig op zat plekken al helemaal de keuze niet meer. Ja tuurlijk zit er 20KM verder een wel een jumbo, maar wat nou als je geen auto hebt?
Er zit in jouw buurt _geen_ enkele andere winkel? Dat kan ik me niet voorstellen.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:04:47 #48
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_65342258
Ik ga altijd naar de Ah.
Ik heb 1 keer de proef op de som genomen en alles bij de Bas/Dirk enz gehaald maar daar was ik tot mijn verbazing meer kwijt.
Ik koop dan ook heel veel bonus aanbiedingen en dat scheelt.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_65342265
Sommige artikelen bij de Lild doen echt niet onder voor een A merk hoor. Die euroshopper artikelen van AH vind ik maar niets.
pi_65342269
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:03 schreef Semisane het volgende:

[..]

Er zit in jouw buurt _geen_ enkele andere winkel? Dat kan ik me niet voorstellen.
Verder gaat het artikel over de grote steden er is dan altijd wel een aldi/lidl/dirk/bas/turk in de buurt als alternatief.
pi_65342367
Het zou interessant zijn om een kaartje te zien van hoe alle supers verdeeld zijn over het land en hoe ver het van de mensen hun huis is. Dan zouden we kunnen zeggen of de NMa gelijk heeft.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:08:21 #52
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_65342408
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:05 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Verder gaat het artikel over de grote steden er is dan altijd wel een aldi/lidl/dirk/bas/turk in de buurt als alternatief.
Idd, waar ik woon, zijn zat buurtwinkeltjes zoals groenteboertjes (2 of 3), slagers (2), bakkers (2), Aziatische toko en ga zo maar door.
Ik haal uit principe Die buurt zonder al die winkeltjes zou gewoon niet het zelfde zijn zoveel mogelijk daar, ook omdat de kwaliteit vaak veel beter is dan de AH en als ik dan echt iets uit de supermarkt moet halen, ga ik wel naar de Plusmarkt, die in de buurt zit.
pi_65342460
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:03 schreef Semisane het volgende:

[..]

Niets binnen fatsoenlijk af te leggen afstanden. (en openingstijden buiten mijn werktijden)
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:11:59 #54
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_65342546
Het gaat er natuurlijk niet om of de Appie duur of goedkoop is. Het probleem is dat ze overal vergunningen voor krijgen en overal de beste locaties kunnen bemachtigen. Of dat nu komt omdat de concurrentie ligt te slapen/geen geld heeft, of omdat de AH plaatselijke politici kan "beïnvloeden" ; lijkt mij nuttig eens uit te zoeken.
Ook mag heel Nederland langs de snelweg volgebouwd worden met lelijke industrieterreinen, maar "Franse Supermarché" mogen nergens gevestigd worden.

Overigens is de AH in bv. Utrecht-centrum al minstens 10 jaar vrijwel monopolist.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_65342567
Ik ga gewoon naar de Turkse middenstander en Aldi & Lidl. Alleen Coca Cola e.d. haal ik bij AH, maar ik koop er zo min mogelijk.

En dat is de manier waarop consumenten kunnen zorgen dat het gaat zoals zij willen. Wil je niet aangewezen zijn op alleen AH's? Dan moet je er niet kopen.
pi_65342697
Ik wordt altijd een beetje depressief wanneer ik in een Lidl of Super de Boer loop.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:17:07 #57
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_65342726
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:22 schreef RijstNatie het volgende:
albert heijn is een kankerwinkel, alles wat je in die winkel koopt is elders goedkoper of beter

ik haat al hun kanker acties zoals; zegels sparen (die 10 cent per zegel kosten), bonuskankerkaart die je gvd moet meenemen om een korting te krijgen, kankerjoker plakken om 10% korting te krijgen, heel die tyvus marketing actie kost meer dan al die korting die ze geven
Jeetje wat een frustratie. Kreeg je niet het telefoonnummer van 1 van die lekkere AH cassieres en ben je daarom zo boos?

Tsja, dan moet je toch maar een Aldi troll proberen te regelen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_65342768
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:11 schreef Hyperdude het volgende:
Het gaat er natuurlijk niet om of de Appie duur of goedkoop is. Het probleem is dat ze overal vergunningen voor krijgen en overal de beste locaties kunnen bemachtigen. Of dat nu komt omdat de concurrentie ligt te slapen/geen geld heeft, of omdat de AH plaatselijke politici kan "beïnvloeden" ; lijkt mij nuttig eens uit te zoeken.
Ook mag heel Nederland langs de snelweg volgebouwd worden met lelijke industrieterreinen, maar "Franse Supermarché" mogen nergens gevestigd worden.

Overigens is de AH in bv. Utrecht-centrum al minstens 10 jaar vrijwel monopolist.
Het gaat er niet alleen om zou dan de juiste bewering zijn. Locatie is volgens mij toch echt maar "part of the equasion".
pi_65343308
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:16 schreef Dichtpiet. het volgende:
Ik wordt altijd een beetje depressief wanneer ik in een Lidl of Super de Boer loop.
Ik in een super de Boer ook. Plus en Super de Boer krijgen het voor elkaar nog duurder te zijn dan de AH.
pi_65343714
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:07 schreef Dichtpiet. het volgende:
Het zou interessant zijn om een kaartje te zien van hoe alle supers verdeeld zijn over het land en hoe ver het van de mensen hun huis is. Dan zouden we kunnen zeggen of de NMa gelijk heeft.
Je kan kijken op http://vindopkaart.goudengids.nl/ en daar naar supermarkten zoeken.
  Vis een optie? vrijdag 23 januari 2009 @ 13:51:09 #61
70532 loveli
N
pi_65343927
Waarschijnlijk gaan C1000 en Super de Boer samen verder. Nu zijn ze bezig om samen in te kopen, zodat ze hun concurrentiepositie kunnen versterken. Op dit moment heeft AH een marktaandeel van ongeveer 30%, C1000 en Super de Boer samen 15%, Aldi en Lidl samen ook 15%. Superunie heeft +/- 30%, daar vallen o.a. Jumbo, Coop, Dekamarkt Plus en Spar onder.
crap in = crap out
pi_65344079
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:51 schreef loveli het volgende:
Waarschijnlijk gaan C1000 en Super de Boer samen verder. Nu zijn ze bezig om samen in te kopen, zodat ze hun concurrentiepositie kunnen versterken. Op dit moment heeft AH een marktaandeel van ongeveer 30%, C1000 en Super de Boer samen 15%, Aldi en Lidl samen ook 15%. Superunie heeft +/- 30%, daar vallen o.a. Jumbo, Coop, Dekamarkt Plus en Spar onder.
Boni en Hoogvliet zijn ook grote namen in superuni.
pi_65344260
Albert Heijn is gewoon een goede supermarkt klaar! C1000's zijn ook niet voor niets overgenomen.
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 23 januari 2009 @ 14:04:17 #64
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_65344343
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:09 schreef McKillem het volgende:

[..]

Niets binnen fatsoenlijk af te leggen afstanden. (en openingstijden buiten mijn werktijden)
Ah, maar dan woon je niet in een stad lijkt me? Even voor de duidelijkheid, met een stad bedoel ik dus niet Almere ofzo.
  Vis een optie? vrijdag 23 januari 2009 @ 14:05:28 #65
70532 loveli
N
pi_65344385
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Albert Heijn is gewoon een goede supermarkt klaar! C1000's zijn ook niet voor niets overgenomen.
C1000's zijn overgenomen als betaling. Ahold had een belang in C1000, tegen betaling van 56 filialen is Ahold uitgekocht. Gevolg: nu zie je pas hoeveel marktaandeel Ahold werkelijk had. AH mocht niet meer groeien, door zich uit te laten kopen door Schuitema zijn ze op een andere manier gegroeid.
crap in = crap out
pi_65344595
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:52 schreef SHE het volgende:
In dit geval is het K-woord op zijn plaats. Ik gebruik 'm zelden, maar ik heb zelden zovaak gekankerd als op de AH in 2008
Kanker is alleen voor kampers een 'stoer' scheldwoord. Zo is het ook wel handig; als je het gebruikt hoef ik de rest van je onzin ook niet te lezen; 100% garantie dat je inhoudelijk niks te melden hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2009 14:13:29 ]
pi_65344611
quote:
Die c1000 filialen zijn niet overgenomen. Ahold, moederbedrijf AH, had een belang in schuitema, moederbedrijf C1000. Schuitema wilde C1000 volledig in eigen handen, en dat is gebeurt door een X percentage van de winkels aan Ahold te "geven", waarmee schuitema weer los was van AH
pi_65344784
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:52 schreef SHE het volgende:

[..]

In dit geval is het K-woord op zijn plaats. Ik gebruik 'm zelden, maar ik heb zelden zovaak gekankerd als op de AH in 2008
In Utrecht zijn vast wel meer winkels.
pi_65344822
Mensen die de sfeer in een supermarkt belangrijk vinden, vind ik toch een beetje vreemd. Kan mij 't schelen of er tl-buizen of een 'warme' spotjes hangen...je komt er toch alleen maar om boodschappen te doen?
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  vrijdag 23 januari 2009 @ 14:35:32 #70
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_65345224
Gelukkig hebben wij ook nog een C1000, Jan Linders en Super de Boer. en een Aldi maar daar kom ik bijna nooit

Ik vind de AH een nare winkel, kille onprettige uitstraling en bepaald niet goedkoop.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_65345359
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:23 schreef Loohcs het volgende:
Mensen die de sfeer in een supermarkt belangrijk vinden, vind ik toch een beetje vreemd. Kan mij 't schelen of er tl-buizen of een 'warme' spotjes hangen...je komt er toch alleen maar om boodschappen te doen?
Sfeer zijn niet alleen de spotjes hè.

Bij de LIDL in de Amsterdamse Poort hoort bijvoorbeeld ook het volgende bij sfeer:
- Tassen verplicht in kluisjes opbergen
- Security-personeel dat hardhandig mensen de winkel uit duwt - zoals een keurig uitziende autochtone meneer die bij de kassa de winkel in was gelopen. niet ik dus, want ik ben geen keurig uitziende meneer...

Nee, dat was echt een keer en nooit weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2009 14:40:18 ]
  vrijdag 23 januari 2009 @ 14:51:25 #72
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_65345783
Ik ben blij met een Aldi, een Lidl en een Jumbo.

Vooral bij de Aldi en Lidl bespaar ik op de dingen waar ik veel van gebruik. Een zak rijst, macaroni, tomaten puree, wc-papier, en kleine dingetjes zoals koekjes, eieren, afbakbroodjes, etc

Jumbo doe ik aan als ik zin heb in wat variatie. De boemboe, kokosmelk, de groenten, het fruit, eens een pak met kip kerrie, yoghurt, vla, vers vlees.

De AH heb ik jarenlang weten te ontwijken. Ze zijn duurder dan de andere winkels in de omgeving, en ze bieden niet meer variatie dan mijn lokale jumbo dat biedt. De kwaliteit vind ik ook behoorlijk meevallen van de AH.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
  vrijdag 23 januari 2009 @ 14:54:08 #73
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_65345876
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:51 schreef Cairon het volgende:
De kwaliteit vind ik ook behoorlijk meevallen van de AH.
Ik gok dat je tegenvallen bedoelt.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 14:58:47 #74
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_65346045
dat ja... tegenvallen dus... jij komma-neuker
I'm hungry!
pi_65346296
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Sfeer zijn niet alleen de spotjes hè.

Bij de LIDL in de Amsterdamse Poort hoort bijvoorbeeld ook het volgende bij sfeer:
- Tassen verplicht in kluisjes opbergen
- Security-personeel dat hardhandig mensen de winkel uit duwt - zoals een keurig uitziende autochtone meneer die bij de kassa de winkel in was gelopen. niet ik dus, want ik ben geen keurig uitziende meneer...

Nee, dat was echt een keer en nooit weer.
Dat begrijp ik, maar dat is imho sfeer 'in ruime zin' (valt onder klantvriendelijkheid). Ik doelde meer op mensen die zeggen al depri te worden (door verlichting, kleuren en presentatie) als ze supermarkt X binnenlopen, dus nog voordat ze met 'huisregels' of personeel geconfronteerd zijn.
pi_65346353
Lidl & Aldi zijn perfect voor houdbare dingen, snacks, goedkoop drinken e.d. Lidl ook wel voor vlees. Vers(e groenten en fruit) haal ik het liefst bij de Turk. Goedkoper en beter van kwaliteit dan bij de super en ze weten er nog wat klantenservice is.
pi_65346437
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:09 schreef Isegrim het volgende:
Lidl & Aldi zijn perfect voor houdbare dingen, snacks, goedkoop drinken e.d. Lidl ook wel voor vlees. Vers(e groenten en fruit) haal ik het liefst bij de Turk. Goedkoper en beter van kwaliteit dan bij de super en ze weten er nog wat klantenservice is.
Pleepapier van de LIDL

Jumbo is wat te ver lopen voor grote verpakkingen pleepapier, dus die halen we standaard bij de lidl
pi_65346496
Ik ben vooral een enorme fan van het keukenpapier van de Lidl. Dat spul is megagoed. Pleepapier (en wasmiddel e.d.) haal ik bij Action (zit op een paar honderd meter van mijn huis).
pi_65346657
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:13 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben vooral een enorme fan van het keukenpapier van de Lidl. Dat spul is megagoed.
Ja, die van 1,69 hè? Die heb ik ook altijd. Echt beresterk.
pi_65346670
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:13 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben vooral een enorme fan van het keukenpapier van de Lidl. Dat spul is megagoed. Pleepapier (en wasmiddel e.d.) haal ik bij Action (zit op een paar honderd meter van mijn huis).
na de action-kaassschaaf en de zonnebrand van de action ben ik toch iets voorzichtig geworden met action spul

Tweemaal zware fysieke mishandeling door Action spul was wel genoeg wmb.
pi_65346746
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:19 schreef Mylene het volgende:

[..]

Die ja. Ik heb echt een tik als het gaat om toiletpapier en keukenpapier. En dat spul is gewoon net zo goed als die hele dure merken 'met vochtvangers' enzo.
pi_65346755
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

na de action-kaassschaaf en de zonnebrand van de action ben ik toch iets voorzichtig geworden met action spul

Tweemaal zware fysieke mishandeling door Action spul was wel genoeg wmb.
Aan wasmiddelen en pleepapier kun je je niet snijden.
pi_65347190
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:04 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ah, maar dan woon je niet in een stad lijkt me? Even voor de duidelijkheid, met een stad bedoel ik dus niet Almere ofzo.
Den Haag.
pi_65347253
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:23 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Aan wasmiddelen en pleepapier kun je je niet snijden.

Ook niet branden? (Zonnebrand was waarschijnlijk over de datum > waar gesmeerd was ik verbrand..)
pi_65347254
quote:
AH is een goede supermarkt?
Want? Waarom is hij beter dan anderen? Beter dan C1000 bijvoorbeeld?
pi_65347283
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:19 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik betaal trouwens iets van 40 cent voor 2 keukenrollen...
pi_65347344
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik betaal trouwens iets van 40 cent voor 2 keukenrollen...
Ik heb ook weleens goedkoop keukenrolpapier gehad, maar die vond ik niet fijn weet je.
  † In Memoriam † vrijdag 23 januari 2009 @ 15:45:28 #88
230491 Zith
pls tip
pi_65347446
tja, AH heeft gewoon een ijzersterke marketing en positionering met als gevolg dat ze de dominante supermarkt aan het worden zijn, moet AH nu gestraft worden om het langzame and volgende gedrag van andere bedrijven? mwa
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_65347499
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:42 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik heb ook weleens goedkoop keukenrolpapier gehad, maar die vond ik niet fijn weet je.
Ik heb een soort grote afkeer tegen vaatdoekjes en vieze theedoeken, en doe dus echt alles met keukenrol Er gaat dan ook makkelijk een rol per dag door. Ik heb geen problemen met die extreem goedkope van de jumbo, en dat scheelt me dus wel 60 cent per rol * 7 = 4,20 per week, alleen al op keukenrollen
  † In Memoriam † vrijdag 23 januari 2009 @ 16:08:15 #90
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_65348279
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:59 schreef McKillem het volgende:
Ja tuurlijk zit er 20KM verder een wel een jumbo, maar wat nou als je geen auto hebt?
Auto kopen. Probleem opgelost.
Carpe Libertatem
pi_65349340
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik heb een soort grote afkeer tegen vaatdoekjes en vieze theedoeken, en doe dus echt alles met keukenrol
OMG ben jij soms een kloon van mijn ?
pi_65349812
Ik snap de klacht niet. Als er genoeg mensen liever naar de Super de Boer gaan, dan zal die beter draaien dan de AH. Kennelijk is dat niet het geval.

Logisch ook. Het is één pot nat wat ze verkopen. Een fles Spa Blauw is exact hetzelfde waar je het ook koopt. Het verschil zit dan ook in prijs (maar niet genoeg om daar een wezenlijk andere keuze voor te maken, tenzij je naar Aldi/Lidl gaat, maar daar kom ik nog op), ligging en uitstraling.

AH scoort op ligging en uitstraling gewoon goed. Dus logisch dat men daar heen gaat.

Het enige alternatief is dan de Aldi/Lidl. Scoort buitengewoon slecht op liggen en uitstraling, maar is voor de echte kneiter de omweg waard.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_65349866
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:13 schreef DS4 het volgende:
Ik snap de klacht niet. Als er genoeg mensen liever naar de Super de Boer gaan, dan zal die beter draaien dan de AH. Kennelijk is dat niet het geval.

Logisch ook. Het is één pot nat wat ze verkopen. Een fles Spa Blauw is exact hetzelfde waar je het ook koopt. Het verschil zit dan ook in prijs (maar niet genoeg om daar een wezenlijk andere keuze voor te maken, tenzij je naar Aldi/Lidl gaat, maar daar kom ik nog op), ligging en uitstraling.

AH scoort op ligging en uitstraling gewoon goed. Dus logisch dat men daar heen gaat.

Het enige alternatief is dan de Aldi/Lidl. Scoort buitengewoon slecht op liggen en uitstraling, maar is voor de echte kneiter de omweg waard.
Dit dus. Alhoewel de Aldi hier direct naast de AH ligt. Niet zo zeuren dus...
pi_65350010
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:16 schreef Rucebo het volgende:

Dit dus. Alhoewel de Aldi hier direct naast de AH ligt. Niet zo zeuren dus...
In Waalre, waar ik nogal eens kom, ligt er ook een Aldi of Lidl (geen idee, een van de twee iig) tegenover de AH. Volgens mij kun je er een kanon afschieten. Het "verkeer" gaat iig gewoon richting en van de AH.

En terecht overigens. Sowieso belachelijk om een Adli/Lidl in Waalre te plaatsen, daarvoor is het aanhangsel Aalst-Waalre. Maar dit even terzijde.
pi_65350200
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:13 schreef DS4 het volgende:

Een fles Spa is idd overal hetzelfde. Bij de verse producten (vlees, groente, fruit) vind je de grote verschillen. En de C1000 die hier zát had goede kwaliteit vers. De AH die ervoor in de plaats is gekomen niet. Maar gelukkig is daar Ilham, mijn trouwe Turkse buurtsuper.
pi_65350249
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:28 schreef Isegrim het volgende:

Een fles Spa is idd overal hetzelfde. Bij de verse producten (vlees, groente, fruit) vind je de grote verschillen. En de C1000 die hier zát had goede kwaliteit vers. De AH die ervoor in de plaats is gekomen niet. Maar gelukkig is daar Ilham, mijn trouwe Turkse buurtsuper.
De AH is zonder meer slecht in groente. Kopen graag restpartijen op. Maar ga gewoon naar de groenteboer: kleine lokale ondernemer, betere kwaliteit. Kost iets meer, maar je leeft gezonder. Geldt m.m. voor de slager.
pi_65350293
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:28 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Vlees, brood en in mindere mate groente zou ik zelf sowieso niet gauw in een supermarkt kopen. En in elke stad zit toch wel een slager, bakker en groenteman. Dus dat is niet zo'n probleem...
pi_65350325
Dat bedoel ik, daarvoor heb ik mijn Turk.
pi_65350607
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:34 schreef Isegrim het volgende:
Dat bedoel ik, daarvoor heb ik mijn Turk.
Groenten (zoveel lekkerder en goedkoper dan bij de appie) en fruit, vlees en kip net als specerijen en zo kopen wij idd ook bij de Turk. Echt een aanrader is het om een Turk te zoeken.

Verder halen we wat standaard zooi bij de aldi en wat overblijft bij de c1000, ik ga zo min mogelijk naar de appie.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_65350653
30 euro voor een week boodschappen?

Jij neemt het er wel van hè!?
pi_65350697
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:47 schreef Technoviking het volgende:

Als je alleen bent en niet echt kieskeurig kwa eten moet dat wel lukken. Je kan het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.
pi_65350878
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:49 schreef Meh7 het volgende:

Als je alleen bent en niet echt kieskeurig kwa eten moet dat wel lukken. Je kan het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.
4,30 euro per dag... dan ben je echt aan het bezuinigen op je gezondheid. Maar goed, ook dat moet iedereen zelf weten.
pi_65350942
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

4,30 euro per dag... dan ben je echt aan het bezuinigen op je gezondheid. Maar goed, ook dat moet iedereen zelf weten.
Een gezond en gevarieerd menu zal het wel niet worden, nee
pi_65351807
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:47 schreef Technoviking het volgende:

Lijkt me vrij normaal bedrag? Ik zie niet waarom ik meer zou moeten halen, ik heb mn ontbijt en avondeten. Voor selectieve dagen trouwens want ik ben ook geregeld pleite. (dan eet ik dus "extern")
Hier en daar een snack en dat was het wel.
En lunch haal ik altijd @ werk.
pi_65351835
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:49 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Precies. Ik woon trouwens ook alleen en geef ook ongeveer 30 euro per week aan boodschappen uit.
pi_65351870
Wij zijn met zijn tweeën en geven ongeveer 18 euro per dag uit, maar dat is inclusief non-food zoals wasmiddelen e.d.
pi_65351903
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je naar een betaalbare supermarkt gaat kan je prima eten van 5 euro de dag. Geen snacks en shit nee, maar ontbijt/lunch en avondeten heb je gewoon.
pi_65351926
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:35 schreef Isegrim het volgende:
Wij zijn met zijn tweeën en geven ongeveer 18 euro per dag uit, maar dat is inclusief non-food zoals wasmiddelen e.d.
Ja dan kom ik ook wel wat hoger, maar die meuk haal ik bijna nooit bij de supermarkt.
pi_65352219
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:37 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ja dan kom ik ook wel wat hoger, maar die meuk haal ik bijna nooit bij de supermarkt.
Ik ook niet, die haal ik bij Action.
pi_65352391
wel stom, ga je naar de site van Ahold, zit er een typo in de titel van de homepage slordig hoor
pi_65352414
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:52 schreef LoggedIn het volgende:
wel stom, ga je naar de site van Ahold, zit er een typo in de titel van de homepage slordig hoor
Idd.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:08:22 #112
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_65352840
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:36 schreef McKillem het volgende:

[..]

Als je naar een betaalbare supermarkt gaat kan je prima eten van 5 euro de dag. Geen snacks en shit nee, maar ontbijt/lunch en avondeten heb je gewoon.
Taco's met chili con carne heb je al op tafel voor 4 euro ofzo. Twee blikjes kidney beans, een doosje taco-schelpen, gehakt, en zo'n zakje met prut. Eventueel nog wat sla en kaas en voila... en daar kun je makkelijk twee dagen uit halen. 1x avond eten en 1x leen stevige lunch.

Kip kerrie met rijst is ook geen fortuin en haal je voor net zo veel in huis, ook daar weer heb je genoeg voor twee dagen als je maar alleen bent.

Aardappelen, groente, stukje vlees, en een sausje gaat je ook geen tientje kosten.

Spaghetti en macaroni staan er om bekend goedkoop te zijn.

En mocht je eens een keer zin hebben in een pizza, je hebt een goeie in huis voor drie euro, en als je het echt goedkoop wil kun je er al een halen voor 50 cent.

Het is echt bullshit dat je niet gevarieerd kan eten als je een beperkt budget hebt en je alleen woont, en dan hoef je echt niet te gaan voor het goedkoopste van het goedkoopste.

Daarbij heb je zaken zoals wasmiddel echt niet op wekelijkse basis nodig. Dus dat is iets dat je een keer koopt, en vervolgens twee tot drie weken lang kan gebruiken. Mocht je een heel pak wc-papier opmaken per week dan raad ik je toch aan om eens naar de huisarts te gaan, want dan krijg je echt geen goede dingen binnen.
I'm hungry!
pi_65352917
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

In Waalre, waar ik nogal eens kom, ligt er ook een Aldi of Lidl (geen idee, een van de twee iig) tegenover de AH. Volgens mij kun je er een kanon afschieten. Het "verkeer" gaat iig gewoon richting en van de AH.

En terecht overigens. Sowieso belachelijk om een Adli/Lidl in Waalre te plaatsen, daarvoor is het aanhangsel Aalst-Waalre. Maar dit even terzijde.
Wat een dedain zeg! Het terecht vinden dat 'het verkeer' richting AH gaat en zelfs bijna verontwaardigd zijn dat Aldi zich in jouw shopplaats durt te vestigen.

Je haalt wel je eigen stelling van de slechte ligging van de Aldi onderuit. Als ie tegenover de AH zit zal het met die slechte ligging wel meevallen. En hij zit echt wel op meer plaatsen in de buurt van een A-supermarkt.
  Moderator vrijdag 23 januari 2009 @ 19:57:48 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_65354527
ik herken dit wel ja

ik heb hier 3 (4 als je die op het station meetelt) Albert Heijn filialen dichter bij dan wat dan ook!
en de eerstvolgende is een C1000, ik begrijp dat dat nu ook een Albert Heijn is?
volgens mij is na die C1000 de eerstvolgende supermarkt ook weer een AH (2 op het Spui en een AH to go!)
en het maakt niet uit welke ik kies, er is altijd maar 1 kassa open

naast Avondwinkels en Superturkenmarkten (das pas duur!!) en die C1000 kan ik zowieso geen andere supermarkt meer vinden atm in de buurt van Centraal Station!!
Die monopoliepositie is er hier gewoon al hoor

als ik tijd heb en/of zin heb om voor een week boodschappen te doen ga ik trouwens wel met de tram naar bv de Jumbo want daar zijn tenminste kassa's open en het is goedkoper
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_65362341
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:36 schreef McKillem het volgende:

Als je naar een betaalbare supermarkt gaat kan je prima eten van 5 euro de dag.
Het vlees is er b.v. aanmerkelijk slechter. En je zit al snel vast aan varken. Moet jij weten, maar ik vreet dat dus niet.
pi_65362423
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:08 schreef Cairon het volgende:

Taco's met chili con carne heb je al op tafel voor 4 euro ofzo. Twee blikjes kidney beans, een doosje taco-schelpen, gehakt, en zo'n zakje met prut. Eventueel nog wat sla en kaas en voila... en daar kun je makkelijk twee dagen uit halen. 1x avond eten en 1x leen stevige lunch.

Kip kerrie met rijst is ook geen fortuin en haal je voor net zo veel in huis, ook daar weer heb je genoeg voor twee dagen als je maar alleen bent.

Aardappelen, groente, stukje vlees, en een sausje gaat je ook geen tientje kosten.

Spaghetti en macaroni staan er om bekend goedkoop te zijn.

En mocht je eens een keer zin hebben in een pizza, je hebt een goeie in huis voor drie euro, en als je het echt goedkoop wil kun je er al een halen voor 50 cent.

Het is echt bullshit dat je niet gevarieerd kan eten als je een beperkt budget hebt en je alleen woont, en dan hoef je echt niet te gaan voor het goedkoopste van het goedkoopste.
Je moet eens hierboven lezen hoe gevarieerd jij bezig bent... Ik vind dat nl. bijzonder tegenvallen. De ene dag gehaktbal, de volgende dag boomstammetjes en dat spagetti en niet door hebben dat je iedere dag gemalen varken en soms ook nog koe aan het eten bent.
pi_65362481
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:11 schreef Loohcs het volgende:

Wat een dedain zeg! Het terecht vinden dat 'het verkeer' richting AH gaat en zelfs bijna verontwaardigd zijn dat Aldi zich in jouw shopplaats durt te vestigen.
Het is niet mijn shopplaats. Het is het dorp waar ik vandaan kom. En Waalre heeft nu eenmaal een bepaalde klasse... ach vooruit, had... Het was iets voor Aalst-Waalre geweest. Punt.
quote:
Je haalt wel je eigen stelling van de slechte ligging van de Aldi onderuit. Als ie tegenover de AH zit zal het met die slechte ligging wel meevallen. En hij zit echt wel op meer plaatsen in de buurt van een A-supermarkt.
In het algemeen heeft de Aldi een aanmerkelijk mindere ligging. En ik bedoelde ook echt algemeen.
pi_65362804
Met z'n geven wij ongeveer 65 euro per week uit aan boodschappen. Ontbijt voor 2, diner voor 2 en lunch voor 1. Daarnaast inbegrepen kattenspullen, wasmiddel, shampoo's en dergelijke. Vind ik niet heel veel
pi_65362952
Dat iedereen hier weet hoeveel ze wekelijks kwijt zijn aan boodschappen zeg...
  zaterdag 24 januari 2009 @ 00:10:41 #120
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_65363114
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:57 schreef sp3c het volgende:
ik herken dit wel ja

ik heb hier 3 (4 als je die op het station meetelt) Albert Heijn filialen dichter bij dan wat dan ook!
en de eerstvolgende is een C1000, ik begrijp dat dat nu ook een Albert Heijn is?
volgens mij is na die C1000 de eerstvolgende supermarkt ook weer een AH (2 op het Spui en een AH to go!)
Leuke winkel.... altijd een plan B als het bier op is.
Sterker nog een night shop in EHV heeft er best veel last van. Omdat AH to go een flink stuk goedkoper is.
  Forum Admin zaterdag 24 januari 2009 @ 00:19:53 #121
232445 crew  Specularium
pi_65363356
AH is alleen vanwege de openingstijden al superieur.

Daar waar de rest om 18.00 of 20.00 sluit zijn hier de AH's tot 21.00 of 22.00 open.
pi_65363903
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is niet mijn shopplaats. Het is het dorp waar ik vandaan kom. En Waalre heeft nu eenmaal een bepaalde klasse... ach vooruit, had... Het was iets voor Aalst-Waalre geweest. Punt.
Woonplaats, plaats van afkomst of shopplaats, dat viel niet met zekerheid uit je vorige post op te maken, dus koos ik voor 't laatste aangezien 't hier over shoppen gaat.
quote:
[..]
In het algemeen heeft de Aldi een aanmerkelijk mindere ligging. En ik bedoelde ook echt algemeen.
Of Aldi in het algemeen een slechtere ligging heeft is niet zo eenvoudig vast te stellen, maar er zijn genoeg mensen die houdbare en/of non-food zaken bij de Aldi halen en merkproducten bij de A-supermarkt, dus dan is 't redelijk logisch dat een Aldi daarbij in de buurt gaat zitten.
  Moderator zaterdag 24 januari 2009 @ 00:43:08 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_65363963
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:19 schreef Specularium het volgende:
AH is alleen vanwege de openingstijden al superieur.

Daar waar de rest om 18.00 of 20.00 sluit zijn hier de AH's tot 21.00 of 22.00 open.
dat dan weer wel
pi_65364651
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:39 schreef Loohcs het volgende:

Of Aldi in het algemeen een slechtere ligging heeft is niet zo eenvoudig vast te stellen
Dan blijft staan dat het een winkel is waar je gaat zoeken naar een touw en een wankel krukje... Ze hebben er kwalitatief niet eens slecht spul (af en toe), maar goed voor je humeur is het niet.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 21:22:50 #125
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_65367715
AH .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_65367771
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan blijft staan dat het een winkel is waar je gaat zoeken naar een touw en een wankel krukje... Ze hebben er kwalitatief niet eens slecht spul (af en toe), maar goed voor je humeur is het niet.
Echt wel. Bij de kassa moet ik altijd lachen.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 21:25:00 #127
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_65367835
Een klein puntje hebben ze overigens wel . Van de drie supermarkten in m'n wijk zijn er eh, drie AH.
In het centrum... drie supermarkten, 3 AH. In de wijk verderop, ook een AH. Maar vooruit, ook een Super de Boer en een Aldi . Over de hele stad gezien: 28 supers, 14 AH.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 22:17:16 #128
154880 Bolter
Awesomeness
pi_65369818
30e voor een week? TS wat eet je dan wel niet dat je zo goedkoop uit bent
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_65370189
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:17 schreef Bolter het volgende:
30e voor een week? TS wat eet je dan wel niet dat je zo goedkoop uit bent
Is goed te doen hoor, zeker als je weinig of geen vlees eet. Als ik geen vlees at, zou ik ook wel met dertig euro per week kunnen uitkomen. En zeker ook wel gezond.
pi_65370420
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:55 schreef SHE het volgende:

[..]

Dat dus!

Gelukkig zijn in Den Haag centrum, sinds kort, de Plus en Ekoland supermarkt erbij gekomen. Werkelijk een verademing.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 22:44:53 #131
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_65370941
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:50 schreef DS4 het volgende:
Je moet eens hierboven lezen hoe gevarieerd jij bezig bent... Ik vind dat nl. bijzonder tegenvallen. De ene dag gehaktbal, de volgende dag boomstammetjes en dat spagetti en niet door hebben dat je iedere dag gemalen varken en soms ook nog koe aan het eten bent.
Oh god, zo'n zweefteverige vegetarier, hoe bevalt de bloedarmoede?
I'm hungry!
pi_65373324
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 21:23 schreef Isegrim het volgende:

Echt wel. Bij de kassa moet ik altijd lachen.
Die paar keren dat ik in een Aldi/Lidl was zaten er altijd van die dikke zeugen achter de kassa. Niet bepaald iets om mee te lachen.

Niet dat er bij de AH altijd wat prettigs achter de kassa zit, maar soms toch wel... En dan wil ik best vriendelijk lachen.

Nee, ik ben geen fan van die winkels. Niet alleen omdat het mij daar niet bevalt, de manier waarop het goedkoper kan (uitwringen van het personeel op het onbeschofte af) is ook niet iets om trots op te zijn.
pi_65373353
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:44 schreef Cairon het volgende:

Oh god, zo'n zweefteverige vegetarier, hoe bevalt de bloedarmoede?
Ik weet niet waar jij mijn vegetarisme van af leidt... Mijn bezoeken aan de slager wellicht?
  zondag 25 januari 2009 @ 00:07:38 #134
239053 trifko
One Minute!
pi_65373479
Hier bij mij ook.. Dirk van den Broek is verdwenen, en 2x C1000 zijn overgenomen door AH.
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_65375269
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het vlees is er b.v. aanmerkelijk slechter. En je zit al snel vast aan varken. Moet jij weten, maar ik vreet dat dus niet.
Lekker relevant van welk fucking beest het afkomt. Als het te eten is het te eten. Je zegt het hier echt alsof het een relevantie kwestie hoort te zijn.
pi_65375313
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:52 schreef DS4 het volgende:

Het is niet mijn shopplaats. Het is het dorp waar ik vandaan kom. En Waalre heeft nu eenmaal een bepaalde klasse... ach vooruit, had... Het was iets voor Aalst-Waalre geweest. Punt
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:05 schreef DS4 het volgende:
Dat iedereen hier weet hoeveel ze wekelijks kwijt zijn aan boodschappen zeg...
Oh je bent zo'n elitaire bal. Dan zijn we uitgepraat.

[ Bericht 3% gewijzigd door McKillem op 25-01-2009 01:44:49 ]
pi_65377945
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die paar keren dat ik in een Aldi/Lidl was zaten er altijd van die dikke zeugen achter de kassa. Niet bepaald iets om mee te lachen.
Het zal mij aan mijn reet roesten wie er achter de kassa zit. De reden dat ik lach, is dat ik er twee tientjes kwijt ben voor producten waar ik bij AH het driedubbele kwijt voor zou zijn.
quote:
Nee, ik ben geen fan van die winkels. Niet alleen omdat het mij daar niet bevalt, de manier waarop het goedkoper kan (uitwringen van het personeel op het onbeschofte af) is ook niet iets om trots op te zijn.
Niemand wordt gedwongen om er te werken.

Bij de Lidl gaan ze trouwens veel beter om met personeel.
pi_65378035
Als de NMA zich nou eens net zo druk zou maken over de energieprijzen of huizenprijzen.. Keuze zat qua supermarkten waar je een enkele euro op weekbasis kan besparen.. de euro's gaan harder uit mijn portemonnee door nieuw verzonnen belastingen en dat soort grappen waar je helemaal niets tegen kunt doen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zondag 25 januari 2009 @ 10:22:10 #139
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65378279
Toch wel grappig dat TS nu commentaar heeft op de marktwerking, maar wanneer het rookverbod ter sprake komt dan is het belachelijk dat het niet aan de markt over gelaten wordt
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_65378350
quote:
Op zondag 25 januari 2009 01:34 schreef McKillem het volgende:

Lekker relevant van welk fucking beest het afkomt. Als het te eten is het te eten. Je zegt het hier echt alsof het een relevantie kwestie hoort te zijn.
Als je gezondheid niet belangrijk vindt is het idd geen relevante kwestie... maar voor mij dus wel.
pi_65378360
quote:
Op zondag 25 januari 2009 01:37 schreef McKillem het volgende:

Oh je bent zo'n elitaire bal. Dan zijn we uitgepraat.
Met een tokkie is dat al snel het geval ja.
pi_65378466
quote:
Op zondag 25 januari 2009 09:38 schreef Isegrim het volgende:

Het zal mij aan mijn reet roesten wie er achter de kassa zit.
Misschien is het wel heel vreemd dat ik liever een mooie dame tegenover mij heb, maar het is een feit.
quote:
De reden dat ik lach, is dat ik er twee tientjes kwijt ben voor producten waar ik bij AH het driedubbele kwijt voor zou zijn.
Dezelfde producten red je niet met factor 3, integendeel. Ik vraag me sowieso af of het verschil wel zo groot is zelfs als je op kwaliteit bezuinigt.

Maar goed, ik betaal dus gaarne voor kwaliteit, reden waarom ik slager, groenteboer etc. bezoek.
quote:
Niemand wordt gedwongen om er te werken.
Fatsoensnormen staan.
  zondag 25 januari 2009 @ 10:42:20 #143
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_65378485
quote:

Het zal mij aan mijn reet roesten wie er achter de kassa zit. De reden dat ik lach, is dat ik er twee tientjes kwijt ben voor producten waar ik bij AH het driedubbele kwijt voor zou zijn.
Het voordeel van Aldi t.o.v. AH valt zwaar tegen, moet ik zeggen.
pi_65378548
quote:

[..]

Nee, gaat lekker zo.

Je praat echt poep hoor. Typisch Nederlands dit. Zo gauw als iemand even boven het maaiveld uitsteekt, staat men klaar om de kop eraf te hakken.

Als AH groeit komt dat omdat de consument kiest voor AH. De overheid moet zich daar niet mee bemoeien. De huizenmarkt is een drama, juist door overheidsbemoeienis.
pi_65378587
Ik woon aan de rand van het centrum in Groningen. Als dichtsbijzijnde supermarkt heb ik de keuze tussen twee Albert Heijn's en een Super de Boer... Omdat ik lui ben loop ik altijd naar de AH als ik snel wat moet hebben, maar als ik thuis kom uit college fiets ik langs een Jumbo. Vaak haal ik m'n troep dan daar. of op de markt.
AH is trouwens wel een fijne winkel om te winkelen. Alleen zijn de euroshopper en huismerk producten wel te vaak op En het vlees is ook niet echt super...
  zondag 25 januari 2009 @ 10:51:59 #146
154880 Bolter
Awesomeness
pi_65378615
quote:
Op zondag 25 januari 2009 10:40 schreef DS4 het volgende:

Maar goed, ik betaal dus gaarne voor kwaliteit, reden waarom ik slager, groenteboer etc. bezoek.
Tja, ik denk dat de meeste mensen geen tijd hiervoor hebben. Ik kies dus ook voor de supermarkt met het grootste aanbod en aanwezigheid van "basis"producten zoals brood e.d. op minder normale tijdstippen om boodschappen te doen zoals 's avonds.
pi_65378704
Wat een enorm idiote klacht. Er spelen twee dingen hier mee die je beide niet in het artikel ziet terugkomen. Albert Heijn is de enige winkel die in de slechte stadswijken blijft zitten terwijl de rest vertrekt vanwege de veiligheid. De consument daar mag dus blij zijn dat ze überhaupt nog een supermarkt hebben in hun wijk. Verder klagen de andere supermarkten dat AH op de betere locaties zitten. Ja, dan moet je meer huur gaan betalen maar dat pas natuurlijk niet in het plaatje van een goedkope supermarkt.
pi_65378706
Een werkend mens heeft in NL nauwelijks de gelegenheid om naar de slager of de groenteboer te gaan, aangezien die op het tijdstip dat iemand thuis is aangekomen, zich even opfrist en boodschappen wil doen, de deuren allang gesloten hebben.
pi_65379086
Mijn Turk is elke dag tot 20:00 open en heeft heerlijke ossenhaas, kant-en-klaar kebabgehakt, heerlijk malse kipfilet... Maar ik doe al mijn boodschappen sowieso op zaterdag en het vlees gaat dan in de vriezer. Doordeweeks hoef ik doorgaans niet vaker dan één of twee keer naar de super voor iets wat op is o.i.d.
pi_65379135
quote:
Op zondag 25 januari 2009 10:51 schreef Bolter het volgende:

Tja, ik denk dat de meeste mensen geen tijd hiervoor hebben.
Die 10 minuten die je er aan kwijt bent kunnen toch niet het probleem zijn zou ik denken.

Ik snap best het gemak hoor. En ik haal ook wel diepgevroren groente bij de AH (itt wat velen denken is diepgevroren juist heel gezond) en geregeld broodjes omdat de bakker meestal geen keuze meer heeft op de tijd dat het mij behaagt om langs te komen... maar toch, als je GTST of shownieuws over slaat (en dat beïnvloed je leven geenszins) kun je makkelijk ook even twee deuren verder lopen (wat dat is het meestal). Maar goed, mijn mening.
pi_65379201
quote:
Op zondag 25 januari 2009 10:58 schreef Halcon het volgende:
Een werkend mens heeft in NL nauwelijks de gelegenheid om naar de slager of de groenteboer te gaan, aangezien die op het tijdstip dat iemand thuis is aangekomen, zich even opfrist en boodschappen wil doen, de deuren allang gesloten hebben.
Zaterdag, koopavond... En de meeste gezinnen bestaan niet uit twee mensen die fulltime werken. En wij doen dat b.v. wel, maar het lukt ons ook door te schuiven met werktijden of de winkels in de lunchpauze te bezoeken.

Maar goed, het gemak van op de terugweg om 19.00u de AH in lopen en snel nog wat halen kan ik ook wel begrijpen... ik kies zelf alleen ergens anders voor.
pi_65379269
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zaterdag, koopavond... En de meeste gezinnen bestaan niet uit twee mensen die fulltime werken. En wij doen dat b.v. wel, maar het lukt ons ook door te schuiven met werktijden of de winkels in de lunchpauze te bezoeken.

Maar goed, het gemak van op de terugweg om 19.00u de AH in lopen en snel nog wat halen kan ik ook wel begrijpen... ik kies zelf alleen ergens anders voor.
Ik zeg niet dat die gelegenheden er niet zijn, ze zijn alleen vrij beperkt. Men dwingt je om zaterdag te gaan. Dat is dan vaak ook de dag dat je andere dingen te doen hebt en de dag dat het vaak erg druk is omdat veel mensen gedwongen worden om op die dag boodschappen te doen.

Het zou handiger zijn als winkeliers de deuren wat langer open mogen houden op maandag tot en met zaterdag.
pi_65379397
Kuddedieren. Iedereen heeft het zo 'druk' dat ze alleen op zaterdag boodschappen kunnen doen. Interessantdoenerij is het.
pi_65379417
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:28 schreef Halcon het volgende:

Het zou handiger zijn als winkeliers de deuren wat langer open mogen houden op maandag tot en met zaterdag.
Klopt. Maar kennelijk is de vraag daarnaar niet zo groot bij die slagers en groenteboeren. Ik kan dat ook wel plaatsen, want iemand die continue gehaast leeft zal ook zelden geïnteresseerd zijn in meer tijd uitgeven om goed te eten.
pi_65379464
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:33 schreef Fastmatti het volgende:
Iedereen heeft het zo 'druk' dat ze alleen op zaterdag boodschappen kunnen doen. Interessantdoenerij is het.
Deels wel ja. Hier wordt echt vrijwel dagelijks besloten wat er op tafel komt. Een dag vooruit: prima. Maar verder... Nee. En daar heb je gewoon tijd voor als je flexibel bent. Mensen jagen zichzelf over de kling. Want als ik zie hoeveel mensen klagen over drukke agenda's terwijl ze veel minder werken dan ik...
pi_65379481
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Klopt. Maar kennelijk is de vraag daarnaar niet zo groot bij die slagers en groenteboeren. Ik kan dat ook wel plaatsen, want iemand die continue gehaast leeft zal ook zelden geïnteresseerd zijn in meer tijd uitgeven om goed te eten.
Het mag niet in Nederland. Je moet het doen met een koopavond als men je rekent tot "het centrum". Men zou beter de ondernemer de vrije keus kunnen laten.

Wellicht dat er best ondernemers zijn die er geen heil in zien, maar die ene die er wel brood in ziet kan best wel wat klanten krijgen die na het werken nog wat vers vlees, verse vis en verse groenten willen halen i.p.v. zich te wenden tot de supermarkt.

Juist vanwege een drukke baan hecht ik veel belang aan goed en gezond eten. Ik word gedwongen gehaast te leven door regels in Nederland die het me onmogelijk maken om bijvoorbeeld om 19.30 vers vlees te kopen bij de slager.
pi_65379515
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:33 schreef Fastmatti het volgende:
Kuddedieren. Iedereen heeft het zo 'druk' dat ze alleen op zaterdag boodschappen kunnen doen. Interessantdoenerij is het.
Nee, dat is realiteit.

Veel mensen werken tot 17.30 en moeten dan aanschuiven in de file. Dan is het vrij lastig om voor 18.00 je verse vis, vers vlees en verse groenten in te slaan.
  zondag 25 januari 2009 @ 11:40:12 #158
16715 Mylene
*schatje*
pi_65379518
Ik heb het voordeel dat de Appie hier gewoon open is op zondag tot tien 's avonds.
pi_65379593
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:40 schreef Mylene het volgende:
Ik heb het voordeel dat de Appie hier gewoon open is op zondag tot tien 's avonds.
Overal zijn wel supermarkten open tot 10 uur 's avonds, maar het ging even om de slager en zo.
pi_65379604
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het mag niet in Nederland. Je moet het doen met een koopavond als men je rekent tot "het centrum". Men zou beter de ondernemer de vrije keus kunnen laten.
Dit sowieso, maar een winkel mag open zijn tot 20:00. Zeker voor een kleine zelfstandige met weinig personeel is dit echter totaal niet aantrekkelijk. Hij kan zelf 's avonds niet meer thuis eten of hij heeft een hoop extra personeel nodig (denk aan een verdubbeling van het personeelsbestand voor die 2 uur extra). Al met al levert het dus een hoop extra zorgen op terwijl de extra omzet zeer beperkt is.
quote:
Wellicht dat er best ondernemers zijn die er geen heil in zien, maar die ene die er wel brood in ziet kan best wel wat klanten krijgen die na het werken nog wat vers vlees, verse vis en verse groenten willen halen i.p.v. zich te wenden tot de supermarkt.
Ik geloof er weinig van. Mensen kiezen voor het gemak van de supermarkt en zijn zelfs bereidt 10x de prijs voor groente te betalen als deze voorverpakt is. Terwijl deze van slechtere kwaliteit is. Ja, daar valt als ondernemer echt niet tegenaan te boksen en dat moeten ze ook niet eens proberen.
quote:
Juist vanwege een drukke baan hecht ik veel belang aan goed en gezond eten. Ik word gedwongen gehaast te leven door regels in Nederland die het me onmogelijk maken om bijvoorbeeld om 19.30 vers vlees te kopen bij de slager.
Keuzes, waarom koop je niet in de middagpauze? Daarbij blijft vlees en ook groenten vrij lang vers dus je hoeft niet alles op de dag zelf te kopen.
pi_65379625
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, dat is realiteit.

Veel mensen werken tot 17.30 en moeten dan aanschuiven in de file. Dan is het vrij lastig om voor 18.00 je verse vis, vers vlees en verse groenten in te slaan.
Dan ga je boodschappen doen in de plaats waar je werkt en sluit je om 18:15 aan in de file. Het draait mij erom dat er altijd een keuzemogelijkheid is. Je moet alleen een beetje creatief zijn.
pi_65379663
quote:
Ik zou als slager wel betere dingen te doen hebben dan tot 20 uur op Halcon te wachten voor een onsje half-om-half. Ik denk niet dat het verruimen van openingstijden er voor zal zorgen dat de 'versbranche' langer open blijft. Ook omdat dat soort zaken die extra omzet helemaal niet nodig hebben, men levert vaak ook aan restaurants en hotels en kan zo zich voorzien van een prima inkomen.
pi_65379664
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:45 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dan ga je boodschappen doen in de plaats waar je werkt en sluit je om 18:15 aan in de file. Het draait mij erom dat er altijd een keuzemogelijkheid is. Je moet alleen een beetje creatief zijn.
Ook die vlieger gaat niet op. Dan moet je toch weer door een stad heenrijden en dan heb je niet binnen een half uurtje alle gewenste gelegenheden bezocht.
pi_65379685
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:46 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik zou als slager wel betere dingen te doen hebben dan tot 20 uur op Halcon te wachten voor een onsje half-om-half. Ik denk niet dat het verruimen van openingstijden er voor zal zorgen dat de 'versbranche' langer open blijft. Ook omdat dat soort zaken die extra omzet helemaal niet nodig heeft, men levert van ook aan restaurants en hotels en kan zo zich voorzien van een prima inkomen.
Dan is dan een keuze die elke ondernemer voor zich zou moeten kunnen maken. Wellicht dat er ondernemers zijn die om 6 uur de deur sluiten, er zullen er ook zijn die gezellig tot een uurtje of 11 open zullen blijven.
pi_65379733
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:47 schreef Halcon het volgende:
Dan is dan een keuze die elke ondernemer voor zich zou moeten kunnen maken. Wellicht dat er ondernemers zijn die om 6 uur de deur sluiten, er zullen er ook zijn die gezellig tot een uurtje of 11 open zullen blijven.
Ga daar maar niet van uit, ik heb nog nooit een slager of groenteboer gezien die aan koopavond doet afgezien van een enkele Turk. Maar die zijn zelfs op zondag open. Ik denk dat je beter je aankopen tijdens de werkdag kan inplannen.
pi_65379754
quote:

Volgens mij mag de slager net zo lang open zijn als de AH hoor...
quote:
De slager mag echt tot 22.00u open zijn hoor en vanaf 6.00u. Art. 2 winkeltijdenwet.
pi_65379772
Volgens mij mogen de slager en de warme bakker, net als supermarkten, gewoon tot 8 uur 's avonds open blijven. Waarschijnlijk loont het gewoon de moeite niet.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_65379790
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:45 schreef Fastmatti het volgende:

Precies wat ik bedoel met flexibiliteit. Overigens ben ik niet de enige, hoe vaak ik op de kantoren waar ik gewerkt heb niet in de koelkast kon zien wat mijn collega's die avond gingen eten...
pi_65379794
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:43 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dit sowieso, maar een winkel mag open zijn tot 20:00. Zeker voor een kleine zelfstandige met weinig personeel is dit echter totaal niet aantrekkelijk. Hij kan zelf 's avonds niet meer thuis eten of hij heeft een hoop extra personeel nodig (denk aan een verdubbeling van het personeelsbestand voor die 2 uur extra). Al met al levert het dus een hoop extra zorgen op terwijl de extra omzet zeer beperkt is.
[..]

Ik geloof er weinig van. Mensen kiezen voor het gemak van de supermarkt en zijn zelfs bereidt 10x de prijs voor groente te betalen als deze voorverpakt is. Terwijl deze van slechtere kwaliteit is. Ja, daar valt als ondernemer echt niet tegenaan te boksen en dat moeten ze ook niet eens proberen.
[..]

Keuzes, waarom koop je niet in de middagpauze? Daarbij blijft vlees en ook groenten vrij lang vers dus je hoeft niet alles op de dag zelf te kopen.
Dat is een keuze die een ondernemer zal moeten maken. Een kleine zelfstandige zal inderdaad wellicht vroeger sluiten om met vrouw en kinderen te kunnen eten, maar dan moet hij niet zeuren als hij omzet verlies een een andere ondernemer die wel langer openblijft. Wellicht had hij met zijn van 9 tot 5-mentaliteit ook loonslaaf moeten worden i.p.v. ondernemer. Een probleem is wel de regelgeving omtrent minimumloon en sociale lasten. Maak dat goedkoper voor de ondernemer en dan is ook die drempel weggenomen. Een groot probleem voor ondernemers is nu immers de kosten van personeel.

Ik kies nu ook weleens noodgedwongen voor het gemak van de supermarkt. Maar dat is dan met name omdat om 20.30 de supermarkt nog open is en de slager om de hoek al met vrouw en kinderen GTST zit te kijken.

De middagpauze is niet bedoeld om even gehaast door de stad te jakkeren. In de middagpauze eet ik op mijn gemak een broodje of maak ik een wandeling.
pi_65379832
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Volgens mij mag de slager net zo lang open zijn als de AH hoor...
[..]

De slager mag echt tot 22.00u open zijn hoor en vanaf 6.00u. Art. 2 winkeltijdenwet.
Probleem voor die slager is de kosten van het personeel waarschijnlijk, zoals voor de meeste winkels.

Wat ik wel raar vind is waarom er sprake is van een enkele koopavond, terwijl winkels elke dag tot 22 uur open zouden mogen zijn.....

Toch raar. Neem aan dat bijvoorbeeld een Cool Cat best donderdag en vrijdag tot 21 uur open zou willen zijn.
pi_65379844
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
Volgens mij mogen de slager en de warme bakker, net als supermarkten, gewoon tot 8 uur 's avonds open blijven. Waarschijnlijk loont het gewoon de moeite niet.
Zie mijn vorige post over personeelskosten en dat het frappant is dat er dan maar een koopavond is per gemeente.
  zondag 25 januari 2009 @ 11:55:05 #172
16715 Mylene
*schatje*
pi_65379852
quote:
Tot 10 uur 's avonds zoals DS4 zegt. In A'dam wordt daar dus veel gebruik van gemaakt. Uitzonderingen zijn misschien avondwinkels.
pi_65379861
quote:
Volgens mij mogen de slager en de warme bakker, net als supermarkten, gewoon tot 8 uur 's avonds open blijven.
De winkeltijdenwet verbiedt winkels (zonder enige specificatie) open te zijn vóór 6.00u en na 22.00u (op werkdagen dan). Dus idd. mag de slager en de warme bakker gewoon open zijn in de avond.
pi_65379869
Van mij mogen er alleen maar meer AH's komen.
Als ik een keer in een C1000 kom voel ik me meteen ongelukkig.
Alles is lelijk, slecht ingedeeld en de groente word ik al helemaal niet vrolijk van.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_65379873
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Precies wat ik bedoel met flexibiliteit. Overigens ben ik niet de enige, hoe vaak ik op de kantoren waar ik gewerkt heb niet in de koelkast kon zien wat mijn collega's die avond gingen eten...
Er zijn ook wel mensen die hun middagpauze gebruiken om een nieuw laprecord te vestigen in een rondje door de stad, maar ik niet.

Ik vind het ook een rare gedachtengang dat een verplicht rustmoment als de middagpauze gebruikt zou moeten worden om even stressend de stad door te jakkeren.
pi_65379908
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:54 schreef Halcon het volgende:

Wat ik wel raar vind is waarom er sprake is van een enkele koopavond, terwijl winkels elke dag tot 22 uur open zouden mogen zijn.....
Koopavond trekt extra volk. Dan is het interessanter voor een ondernemer. Het is dus meer een afspraak van de winkeliers om samen één avond open te zijn.
pi_65379926
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

De winkeltijdenwet verbiedt winkels (zonder enige specificatie) open te zijn vóór 6.00u en na 22.00u (op werkdagen dan). Dus idd. mag de slager en de warme bakker gewoon open zijn in de avond.
Toch frappant dat men nog steeds een enkele koopavond per gemeente heeft en dat ook grote winkels om 6 uur sluiten....
pi_65379943
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:56 schreef Pritt het volgende:
Van mij mogen er alleen maar meer AH's komen.
Als ik een keer in een C1000 kom voel ik me meteen ongelukkig.
Alles is lelijk, slecht ingedeeld en de groente word ik al helemaal niet vrolijk van.
Dat verschilt erg per C1000 omdat elke C1000 zijn eigen inkoop doet (is een franchise).
pi_65379957
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Toch frappant dat men nog steeds een enkele koopavond per gemeente heeft en dat ook grote winkels om 6 uur sluiten....
Omdat het misschien niet lonend is voor bijvoorbeeld CenA om tot 8 uur des avonds open te blijven ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 25 januari 2009 @ 12:00:30 #180
16715 Mylene
*schatje*
pi_65379987
Die C1000 oranje filialen vind ik dus echt niets aan hè?
pi_65379991
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Koopavond trekt extra volk. Dan is het interessanter voor een ondernemer. Het is dus meer een afspraak van de winkeliers om samen één avond open te zijn.
Afspraak of regel van de gemeente?

Volgens mij zijn er best wel winkels voor wie het interessant kan zijn om meerdere dagen tot laat open te zijn. Voorwaarde is dan wel dat de personeelskosten omlaag zullen moeten.

Ik moet zeggen dat ik gewend ben om tot 23.00 uur te kunnen shoppen, zowel detailhandel als supermarkt en voor de echt snelle, broodnodige zaken kun je vrijwel 24/7 terecht bij bepaalde gelegenheden. Wat dat betreft is het wennen weer in Europa te zijn.
pi_65379998
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:56 schreef Halcon het volgende:

Ik vind het ook een rare gedachtengang dat een verplicht rustmoment als de middagpauze gebruikt zou moeten worden om even stressend de stad door te jakkeren.
Dat hangt natuurlijk een beetje af van waar je werkt en wat je doet. Toen ik nog werknemer was, was het geen enkel probleem als ik wat langer lunchpauze nam, als ik maar mijn uren maakte. Zo waren er collega's die om 6.00u begonnen en rond 16.00u weer vertrokken (ivm files).

Veel mensen kunnen best flexibeler zijn dan ze zijn. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.
  zondag 25 januari 2009 @ 12:03:45 #183
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_65380072
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:59 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat verschilt erg per C1000 omdat elke C1000 zijn eigen inkoop doet (is een franchise).
C1000 heeft toch juist als gezamenlijke inkoop de Schuitema-groep?
quote:
Lage prijzen door gebundelde inkoop Alle C1000-supermarkten kopen centraal in. Het is aan deze grootschalige inkoop te danken dat C1000 uitstekende condities en prijzen kan bedingen bij de leveranciers. Van dat voordeel profiteert ook de consument in de vorm van een permanent laag prijsniveau in de winkel. Ook de nieuwe C1000 Versmarkt Voordeelmarkt zal in dit opzicht niemand teleurstellen.
  † In Memoriam † zondag 25 januari 2009 @ 12:03:54 #184
43556 miss_dynastie
pi_65380076
quote:
Dat is dan alleen maar omdat je bij AH A-merken meeneemt en ze qua prijs vergelijkt met de C-merken van de Aldi of je je bij AH niet in kunt houden en veel meer meeneemt dan op je lijstje stond.

Op een ander forum waar ik kom is iemand zo vriendelijk geweest de weekboodschappen bij de Aldi te doen en de week erop bij AH (in november 2008). Exact dezelfde producten, wel de hoeveelheden omgerekend naar dezelfde kiloprijzen, voordat iemand straks weer zegt dat het logisch is omdat er bij AH minder in zit- dat is het dus niet!
quote:
Producten:
Aldi AH
Brood wit
Brood bruin
Beschuit
Melk
Yoghurt (mager)
Vanille vla
Chocolade vla
Ger.kaas (oud)
Plak kaas (kg) 6.76 (1.69 250gr) 5.17(1.55 300gr)
Roomboter
Margarine vloeib
Eieren
Slagroom
Rode kool (pot)
Mais
Appelmoes
Spinazie(crème)
Honing per kg 3.38(1.69 500 gr) 2.62(1.18 450gr)
Hagelslag p/kg 1.82(1.09 600 gr) 1.82(0.91 500gr)
Vlokkken
Fruithagel
Boterhamworst
Schouderham
Hamblokjes
Spekreepjes
Ontbijtspek
Vissticks 10 st 1.13(1.69 per 15 st) 0.79(0.79 10 st)
Pannenkoeken
Lasagna
Rijst snelkook
Macaroni
Spaghetti p/kg 0.98(0.49 per 500gr) 0.60(0.60 1 kg)
Chocola(melk)kg 4.47(1.79 per 400 gr) 3.70(0.37 100gr)
Stroopwafels
Chips naturel
IJsthee citroen
Koffiepads mocca
Appelsap
Shampoo (2 in 1)
Wasmid.vloeib.
Vaatw.tabl.p/1007.23(2.89 40 st) 6.58(5.79 88 st)

Kosten bij Aldi:
0,37
0,37
0,42
0,49
0,59
0,65
0,85
1,29
6,76
0,75
0,85
1,09
0,39
0,59
0,49
0,55
0,49
3,38
1,82
0,89
0,89
0,45
0,62
1,35
0,79
0,69
1,13
0,95
2,89
0,55
0,75
0,98
4,47
1,39
0,55
0,45
1,89
0,79
1,09
2,65
7,23
Totaal: 55.63

Kosten bij AH:
0,4
0,4
0,37
0,49
0,59
0,65
0,85
1,49
5,17
0,75
0,95
1,04
0,36
0,89
0,45
0,55
0,41
2,62
1,82
0,89
0,94
0,5
0,94
2
0,85
0,65
0,79
0,95
2,89
0,37
0,6
0,6
3,7
0,65
0,5
0,46
2,57
1
0,77
2,19
6,58
Totaal: 51.64
De AH was op deze boodschappen dus 3,99 goedkoper. Ik denk dat deze mevrouw razend benieuwd zal zijn naar jouw verklaring voor het feit dat je 2 tientjes (!) duurder uit bent.
pi_65380098
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:00 schreef Halcon het volgende:

Artikel 9
Verordeningen van de gemeenteraad kunnen geen betrekking hebben op de openingstijden van winkels op werkdagen tussen 6 uur en 22 uur.

De gemeente heeft er geen donder meer over te zeggen. Ze kunnen wel verruimen met inachtneming van de regels (dus x aantal koopzondagen, enz.).
quote:
Volgens mij zijn er best wel winkels voor wie het interessant kan zijn om meerdere dagen tot laat open te zijn. Voorwaarde is dan wel dat de personeelskosten omlaag zullen moeten.
Ja, dat gaat dus niet gebeuren.
quote:
Ik moet zeggen dat ik gewend ben om tot 23.00 uur te kunnen shoppen, zowel detailhandel als supermarkt en voor de echt snelle, broodnodige zaken kun je vrijwel 24/7 terecht bij bepaalde gelegenheden. Wat dat betreft is het wennen weer in Europa te zijn.
Het is ook een mentaliteitskwestie denk ik. Ik ben ook warm voorstander van ruime openingstijden, alleen constateer ik hier dat de regelgeving de slager niet in de weg zit om tot 22.00u open te blijven.
pi_65380100
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:59 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Omdat het misschien niet lonend is voor bijvoorbeeld CenA om tot 8 uur des avonds open te blijven ?
Dat is nog maar de vraag, Het is typisch dat niemand gebruik maakt van de mogelijkheden die die wet biedt. Men zou het op zijn minst kunnen proberen. Koopavonden zijn immers altijd druk bezocht, dus het lijkt me sterk dat er niemand woensdag en vrijdag i.p.v. donderdag wil gaan shoppen.
pi_65380113
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:03 schreef detulp050 het volgende:

[..]

C1000 heeft toch juist als gezamenlijke inkoop de Schuitema-groep?
[..]

Hm. Nou ja, ik weet in elk geval dat er qua vers enorme kwaliteitsverschillen zitten tussen C1000s. De mijne (die dus nu een AH is ) was erg goed, maar die in mijn oude woonplaats was een verschrikking.

Misschien dat ze houdbaar centraal inkopen en vers niet, o.i.d.?
pi_65380143
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat hangt natuurlijk een beetje af van waar je werkt en wat je doet. Toen ik nog werknemer was, was het geen enkel probleem als ik wat langer lunchpauze nam, als ik maar mijn uren maakte. Zo waren er collega's die om 6.00u begonnen en rond 16.00u weer vertrokken (ivm files).

Veel mensen kunnen best flexibeler zijn dan ze zijn. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.
Voor mij is het ook niet zo'n probleem om wat langer lunchpauze te nemen. Ik kan dan immers wat langer doorwerken, maar dat geldt niet voor iedereen. Niet iedereen heeft die optie en blijft dat de middagpauze hier w.m.b. niet voor is bedoeld. Ook betekent langer doorwerken een wat drukkere spits, omdat ik nu voor de spits vertrekt en bij langer doorwerken in de spits terechtkom en dus in de file aan moet schuiven.
pi_65380151
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:03 schreef miss_dynastie het volgende:

Ik denk dat deze mevrouw razend benieuwd zal zijn naar jouw verklaring voor het feit dat je 2 tientjes (!) duurder uit bent.
Lees eens goed: vier tientjes zelfs...
pi_65380165
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:03 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat is dan alleen maar omdat je bij AH A-merken meeneemt en ze qua prijs vergelijkt met de C-merken van de Aldi of je je bij AH niet in kunt houden en veel meer meeneemt dan op je lijstje stond.

Op een ander forum waar ik kom is iemand zo vriendelijk geweest de weekboodschappen bij de Aldi te doen en de week erop bij AH (in november 2008). Exact dezelfde producten, wel de hoeveelheden omgerekend naar dezelfde kiloprijzen, voordat iemand straks weer zegt dat het logisch is omdat er bij AH minder in zit- dat is het dus niet!
[..]

De AH was op deze boodschappen dus 3,99 goedkoper. Ik denk dat deze mevrouw razend benieuwd zal zijn naar jouw verklaring voor het feit dat je 2 tientjes (!) duurder uit bent.
Het heeft er denk ik veel mee te maken wát ik bij Aldi koop. En ik vind de producten van Aldi die ik koop, beter van kwaliteit dan de vergelijkbare (Euroshopper) producten van AH.
pi_65380194
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Artikel 9
Verordeningen van de gemeenteraad kunnen geen betrekking hebben op de openingstijden van winkels op werkdagen tussen 6 uur en 22 uur.

De gemeente heeft er geen donder meer over te zeggen. Ze kunnen wel verruimen met inachtneming van de regels (dus x aantal koopzondagen, enz.).
[..]

Ja, dat gaat dus niet gebeuren.
[..]

Het is ook een mentaliteitskwestie denk ik. Ik ben ook warm voorstander van ruime openingstijden, alleen constateer ik hier dat de regelgeving de slager niet in de weg zit om tot 22.00u open te blijven.
Artikel 9 is duidelijk inderdaad. Maar het blijft frappent dat er toch slechts sprake is van een enkele koopavond en dat iedereen braaf om 6 uur de deur dichtdoet.

In het land der vakbondsbaasjes zal het niet gebeuren inderdaad, maar het zal wel wijsheid zijn om er eens aan te denken. Het is goed voor de werkgelegenheid.

Ik vraag me af wat de drempel is. Een slager in een gehucht zal geen cent meer verdienen door tot 22 uur open te blijven, maar er zijn echt wel bedrijven die meer zouden kunnen verdienen door langer open te blijven. Het kostenaspect speelt een rol en waarschijnlijk ook zogenaamde "herenakkoorden".
pi_65380198
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:04 schreef Halcon het volgende:

Dat is nog maar de vraag, Het is typisch dat niemand gebruik maakt van de mogelijkheden die die wet biedt. Men zou het op zijn minst kunnen proberen. Koopavonden zijn immers altijd druk bezocht, dus het lijkt me sterk dat er niemand woensdag en vrijdag i.p.v. donderdag wil gaan shoppen.
Convenience shopping speelt zich toch echt vooral in het weekend af.
  † In Memoriam † zondag 25 januari 2009 @ 12:09:15 #193
43556 miss_dynastie
pi_65380204
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Lees eens goed: vier tientjes zelfs...
Oh ja Nou ja, punt is wel duidelijk denk ik. Dat gezanik over de AH stamt nog uit vroegere tijden en het is een imago waar je lastig vanaf komt, maar de AH lijkt er niet echt onder te lijden .

Onze C1000 is inmiddels ook oranje, maar vooral de bevoorrading is sinds die tijd om te huilen. Geen idee of er enige samenhang is met de omslag, maar toch...
pi_65380252
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:06 schreef Halcon het volgende:

Ook betekent langer doorwerken een wat drukkere spits, omdat ik nu voor de spits vertrekt en bij langer doorwerken in de spits terechtkom en dus in de file aan moet schuiven.
Dan werk je toch gewoon een paar uurtjes langer, hapje doen met collega's om 19u in de kantine... Ik vertrok altijd na de file. Dat is tegenwoordig lastiger, maar ik doe nu ook een groot deel met het OV.
  zondag 25 januari 2009 @ 12:11:48 #195
16715 Mylene
*schatje*
pi_65380267
Wat ik echt mis is de supermarkt van Marks & Spencers. Die was echt tof.
pi_65380274
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:07 schreef Isegrim het volgende:

Het heeft er denk ik veel mee te maken wát ik bij Aldi koop. En ik vind de producten van Aldi die ik koop, beter van kwaliteit dan de vergelijkbare (Euroshopper) producten van AH.
M.i. is het vooral perceptie. 3x goedkoper dan Euroshopper, ik geef het je te doen. Dan kan de AH beter inkopen bij de Aldi denk ik zo...
pi_65380313
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:08 schreef Halcon het volgende:
Maar het blijft frappent dat er toch slechts sprake is van een enkele koopavond en dat iedereen braaf om 6 uur de deur dichtdoet.
Er zijn een aantal verklaringen gegeven...

Maar let op: de slager die het wel doet krijgt misschien al snel veel bekendheid en kan er mee verdienen. Geen idee.
  zondag 25 januari 2009 @ 12:14:41 #198
16715 Mylene
*schatje*
pi_65380344

C1000 oranje.

Die lelijke bollen zie ik nu niet meer. Ook de zelfscan kassa's zijn verdwenen.
  † In Memoriam † zondag 25 januari 2009 @ 12:15:14 #199
43556 miss_dynastie
pi_65380355
quote:

[..]

Dus hetgeen wat jij er koopt, is er wel drie keer zo goedkoop als bij AH, en de producten die deze mevrouw koopt -allemaal gangbare dingen toch wel- niet? Ik ben razend benieuwd.
pi_65380368
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Convenience shopping speelt zich toch echt vooral in het weekend af.
Het gaat niet zo zeer om convencience shopping. Heeft er ook weinig mee te maken: http://en.wikipedia.org/wiki/Convenience_store
pi_65380413
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan werk je toch gewoon een paar uurtjes langer, hapje doen met collega's om 19u in de kantine... Ik vertrok altijd na de file. Dat is tegenwoordig lastiger, maar ik doe nu ook een groot deel met het OV.
Dan moet om 6 uur nog een keer pauzeren, dan daarna nog werken en dan naar huis. Als het in functie is van mijn werk doe ik dat graag, maar als het in functie is van iets als boodschappen doen vind ik het onzinnig.

Dan ga ik wel naar een supermarkt die wat langer open is. Noodgedwongen, maar het beste alternatief op dat moment.
  zondag 25 januari 2009 @ 12:18:35 #202
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_65380428
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Bij de albertheijn betaal je al voor 1 eenheid groente evenveel als waar de jumbo een zak voor levert, en waar de markt 5kg voor weet te brengen.

Nare, dure, supermarkt.
Dan kom je er toch niet
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_65380429
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er zijn een aantal verklaringen gegeven...

Maar let op: de slager die het wel doet krijgt misschien al snel veel bekendheid en kan er mee verdienen. Geen idee.
Ik zie geen enkele verklaring waarvan ik nu denk: "Ja, dat is 'm". M.i. zijn er herenakkoorden, kan haast niet anders.
pi_65380444
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:15 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dus hetgeen wat jij er koopt, is er wel drie keer zo goedkoop als bij AH, en de producten die deze mevrouw koopt -allemaal gangbare dingen toch wel- niet? Ik ben razend benieuwd.
Ja, er zijn producten die bij Aldi veel goedkoper zijn dan bij AH. Ook als je vergelijkbare producten neemt. En nogmaals, al zou je gelijk hebben: de producten van Aldi zijn kwalitatief beter dan Euroshopper-meuk. De Aldi is niet voor niets vaak winnaar in allerlei consumententests.

Ik houd in een Excel-sheet exact bij wat ik aan boodschappen uitgeef, dus ik geloof dat ik wel kan beoordelen bij welke super ik goedkoper uit ben.
pi_65380465
Ik snap sowieso niet waarom winkels (ook andere detailhandel) open zijn op tijden dat mensen werken. Het lijkt mij veel slimmer om doordeweeks bijvoorbeeld open te zijn van 12 tot 22.
pi_65380468
quote:

[..]

Welke producten bij de Aldi zijn bij elkaar 20 euro, terwijl dezelfde producten als Euroshopper bij de AH maar liefst 60 euro zijn...?

Of koop je stiekem dingen in die over de datum zijn?
pi_65380504
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:20 schreef Isegrim het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom winkels (ook andere detailhandel) open zijn op tijden dat mensen werken. Het lijkt mij veel slimmer om doordeweeks bijvoorbeeld open te zijn van 12 tot 22.
Dat doet mij vermoeden dat er akkoordjes zijn gesloten. Waarom zou een winkel wel open zijn van 10 tot 11 en niet van bv 18 tot 19.

Het gros van de bevolking werkt en met name de werkende mensen hebben geld te besteden. De uitkeringstrekkers die de hele dag op de bank liggen, daar verdien je de kost niet mee als ondernemer.
pi_65380512
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Welke producten bij de Aldi zijn bij elkaar 20 euro, terwijl dezelfde producten als Euroshopper bij de AH maar liefst 60 euro zijn...?

Of koop je stiekem dingen in die over de datum zijn?
Natuurlijk is driemaal zo duur gechargeerd, maar er zijn echt genoeg producten die je bij Aldi (of Lidl) koopt en die je niet in dezelfde kwaliteit voor dezelfde prijs bij AH kunt krijgen.
pi_65380585
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:21 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Natuurlijk is driemaal zo duur gechargeerd, maar er zijn echt genoeg producten die je bij Aldi (of Lidl) koopt en die je niet in dezelfde kwaliteit voor dezelfde prijs bij AH kunt krijgen.
Dat za best, maar overall blijken de verschillen wel mee te vallen, gezien het lijstje wat in dit topic is gepost. Overigens vnd ik de meeste AH-producten een stuk beter dan de Aldi-rommel. Er zijn maar enkele producten van het Aldi-assoritiment die ik koopwaardig vind.
  † In Memoriam † zondag 25 januari 2009 @ 12:25:21 #210
43556 miss_dynastie
pi_65380604
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:19 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ja, er zijn producten die bij Aldi veel goedkoper zijn dan bij AH. Ook als je vergelijkbare producten neemt. En nogmaals, al zou je gelijk hebben: de producten van Aldi zijn kwalitatief beter dan Euroshopper-meuk. De Aldi is niet voor niets vaak winnaar in allerlei consumententests.
Maar de kwaliteit is niet wat ik als uitgangspunt neem als iemand zegt 'het is drie keer zo duur als...'. Dan gaat het om geld, niet waar?

En tja, kwaliteit, ik heb jarenlang gegeten van de Aldi en ik zou nog eerder een extra baantje zoeken dan ooit weer terug te willen naar dat kwaliteitsniveau en het boeit me geen bal wat de consumententests daarover zeggen, ik vond het om te huilen. Maar ieder zijn ding natuurlijk, daar niet van, maar die tests zeggen me weinig.
pi_65381287
Feit: AH heeft minder winkels als 2 jaar terug
Feit: De prijzen van AH zijn laatste 2 jaar gezakt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_65381473
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in. Pas geleden best een tijd in Azie gezeten en die ruime openingstijden zijn ideaal. Waar ik dus echt niet meer aan kan wennen nu ik weer terug ben in Nederland is het smerige eten en het zelf moeten koken. Ik heb dus inmiddels vier maanden niks fatsoenlijks op.
pi_65381495
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:48 schreef raptorix het volgende:
Feit: AH heeft minder winkels als 2 jaar terug
Feit: De prijzen van AH zijn laatste 2 jaar gezakt.
Feit: goedkope winkels vinden het te duur om in onveilige wijken te zitten
pi_65381556
quote:

[..]

Ik houd in een Excel-sheet exact bij wat ik aan boodschappen uitgeef, dus ik geloof dat ik wel kan beoordelen bij welke super ik goedkoper uit ben.
pi_65381786
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:15 schreef Halcon het volgende:

Het gaat niet zo zeer om convencience shopping. Heeft er ook weinig mee te maken: http://en.wikipedia.org/wiki/Convenience_store
Niet noodzakelijkheden, daar gaat het om.

Maar goed, voor de duidelijkheid: kleren koop je niet alleen omdat je ze per sé moet hebben, maar vaak is het ook gewoon vrijetijdsbesteding. Voor veel winkels geldt dat iig.

Misschien de C&A wat minder, maar volgens mij komt daar mien burgertrut en die werkt sowieso maximaal 2 dagen in de week omdat de kinderen anders binnen een week zich bij een straatbende 100 km verderop hebben aangesloten ofzo...
pi_65381862
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:17 schreef Halcon het volgende:

Dan moet om 6 uur nog een keer pauzeren, dan daarna nog werken en dan naar huis. Als het in functie is van mijn werk doe ik dat graag, maar als het in functie is van iets als boodschappen doen vind ik het onzinnig.
Één dag in de week is dat toch geen probleem. Gooi er bedrijfsfitness tegenaan en voor je het weet zit je 3 dagen in de week tot laat in de avond met collega's in de stad te hangen. Moet je wel leuke collega's hebben natuurlijk.
quote:
Dan ga ik wel naar een supermarkt die wat langer open is. Noodgedwongen, maar het beste alternatief op dat moment.
Of zaterdag vroeg op. Volgens mij is de slager dan vrij rustig (geen idee, ik ben een nachtmens).
pi_65381913
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:18 schreef Halcon het volgende:

M.i. zijn er herenakkoorden, kan haast niet anders.
Het zal misschien wel zo zijn dat er winkeliersverenigingen zijn die daar herenakkoorden over gesloten hebben, maar het is zeker niet algemeen zo, want dan had ik er een paar gekend.
pi_65381999
quote:

de producten van Aldi zijn kwalitatief beter dan Euroshopper-meuk.
Dat is dan weer wel waar: Duitsers zijn kieskeuriger dan Nederlanders.

Maar ik zou eigenlijk wel een paar voorbeelden willen horen, want 20% verschil lijkt mij al heel wat. Dan kun je nog kiezen voor de betere kwaliteit natuurlijk, maar goed, dan vraag ik mij af of tijdsverlies en extra reiskosten opwegen tegen de besparing van de niet-euroshopper tegenhanger van de AH...
pi_65382058
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:20 schreef Isegrim het volgende:
Ik denk dat het best interessant is om als enige met deze tijden te werken. Maar kennelijk durft men dat niet aan, of wij schatten het helemaal verkeerd in.
pi_65382103
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik denk dat het best interessant is om als enige met deze tijden te werken. Maar kennelijk durft men dat niet aan, of wij schatten het helemaal verkeerd in.
Zo interessant is het niet hoor. We hebben ook nog gepensioneerden, partimers, huisvrouwen, werklozen, studenten, etc die allemaal wel tijd hebben overdag. De fulltime werkenden die het niet lukt om voor 18:00 te winkelen zijn gewoon in de minderheid
pi_65382128
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:21 schreef Halcon het volgende:

Het gros van de bevolking werkt en met name de werkende mensen hebben geld te besteden. De uitkeringstrekkers die de hele dag op de bank liggen, daar verdien je de kost niet mee als ondernemer.
De parttime werkende moeders geven ook veel geld uit. En wie weet gaan die wel in de ochtend de stad in. Er zal toch wel onderzoek naar gedaan zijn mag je hopen...
pi_65382222
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:14 schreef Fastmatti het volgende:

Zo interessant is het niet hoor. We hebben ook nog gepensioneerden, partimers, huisvrouwen, werklozen, studenten, etc die allemaal wel tijd hebben overdag. De fulltime werkenden die het niet lukt om voor 18:00 te winkelen zijn gewoon in de minderheid
Ik liet niet voor niets de mogelijkheid wagenwijd open dat we het verkeerd inschatten.

Maarre: als enige open zijn kan natuurlijk wel mogelijkheden bieden, zelfs als er in de avond minder te doen is. Maar kennelijk valt het inderdaad tegen.
pi_65382263
quote:

Mag ik vragen waarom je in vredesnaam zoveel tijd hieraan besteedt? Wat je daarmee bespaart weegt volgens mij niet op tegen een bijbaan voor die uren.
pi_65382298
Zo lang Lidl en Aldi 's avonds om 18.00 sluiten zijn ze voor de meeste mensen geen alternatief.
Dus niet klagen over AH, maar eerst iets aan de eigen service doen.
In Duitsland zijn ze trouwens tot 20.00 uur open, dus het kan kennelijk wel.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_65382336
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:20 schreef FeestNummer het volgende:
Zo lang Lidl en Aldi 's avonds om 18.00 sluiten zijn ze voor de meeste mensen geen alternatief.
Dus niet klagen over AH, maar iets iets aan de eigen service doen.
De Lidl en de Aldi mikken natuurlijk wel op de mensen met zeeën van vrije tijd...
pi_65383434
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom je in vredesnaam zoveel tijd hieraan besteedt? Wat je daarmee bespaart weegt volgens mij niet op tegen een bijbaan voor die uren.
Kost vijf minuten per dag. Ik doe dat omdat ik de laatste tijd veel te veel geld uitgaf aan boodschappen. Het bijhouden van wat je uitgeeft, zorgt dat je veel bewuster koopt.
pi_65383490
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:25 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar de kwaliteit is niet wat ik als uitgangspunt neem als iemand zegt 'het is drie keer zo duur als...'. Dan gaat het om geld, niet waar?

En tja, kwaliteit, ik heb jarenlang gegeten van de Aldi en ik zou nog eerder een extra baantje zoeken dan ooit weer terug te willen naar dat kwaliteitsniveau en het boeit me geen bal wat de consumententests daarover zeggen, ik vond het om te huilen. Maar ieder zijn ding natuurlijk, daar niet van, maar die tests zeggen me weinig.
Bij Aldi moet je geen vers kopen. Houdbare zaken koop ik er met name. En koekjes en snacks e.d. En die zijn er goed.
pi_65383530
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is dan weer wel waar: Duitsers zijn kieskeuriger dan Nederlanders.

Maar ik zou eigenlijk wel een paar voorbeelden willen horen, want 20% verschil lijkt mij al heel wat. Dan kun je nog kiezen voor de betere kwaliteit natuurlijk, maar goed, dan vraag ik mij af of tijdsverlies en extra reiskosten opwegen tegen de besparing van de niet-euroshopper tegenhanger van de AH...
Eén voorbeeldje schiet me te binnen: Aldi heeft 'bastognes' die exact hetzelfde smaken als 'the real deal' en die maar 59 cent kosten.
pi_65383559
Mijn Lidl is trouwens elke dag tot 20:00 open en is ook op zondag open.
pi_65383576
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:58 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Eén voorbeeldje schiet me te binnen: Aldi heeft 'bastognes' die exact hetzelfde smaken als 'the real deal' en die maar 59 cent kosten.
Idem voor mij met de jumbo, voor "liptonlike" ijsthee en idd ook bastognes. Enige B-alternatief naast de jumbo is de AH, alleen is hun eigenmerk-ijsthee bijna net zo duur als de gewone lipton bij de jumbo ...
pi_65383609
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:59 schreef Isegrim het volgende:
Mijn Lidl is trouwens elke dag tot 20:00 open en is ook op zondag open.
Volgens mij is dat echt de enige lidl die op zondag open is... En als ik zie dat de C1000 hier (vrijwel tegenover de lidl) op zondag topdrukte heeft, dan denk ik dat de Lidl daar best wel wat klanten van kan kapen, als ze op zondag open zouden zijn.
pi_65383978
'Vers' kan overal tegenvallen (groenteboer, a-supermarkt of discounter). Dat spul wordt nu eenmaal niet in de fabriek volgens een standaardproces gemaakt.

Aldi is trouwens amper te vergelijken met Lidl qua personeel en klantvriendelijkheid. Bij de Lidl hebben ze veel meer personeel dus kunnen ze klanten wel helpen en kunnen ze ook meer kassa's bemannnen. Als het druk is hebben ze daar 6 kassa's open. De Aldi heeft er maar drie, waarvan er zelfs bij drukte vaak maar twee open zijn. Tenminste bij de Aldi en Lidl waar ik wel eens kom.
pi_65384045
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:10 schreef Loohcs het volgende:
'Vers' kan overal tegenvallen (groenteboer, a-supermarkt of discounter). Dat spul wordt nu eenmaal niet in de fabriek volgens een standaardproces gemaakt.

Aldi is trouwens amper te vergelijken met Lidl qua personeel en klantvriendelijkheid. Bij de Lidl hebben ze veel meer personeel dus kunnen ze klanten wel helpen en kunnen ze ook meer kassa's bemannnen. Als het druk is hebben ze daar 6 kassa's open. De Aldi heeft er maar drie, waarvan er zelfs bij drukte vaak maar twee open zijn. Tenminste bij de Aldi en Lidl waar ik wel eens kom.
Dat is ook mijn ervaring ja. Maar dat gaat imho ook voor de AH op, daar zijn vaak ook meer kassa's open dan nodig, weinig tot geen personeel dat niet weet waar iets staat, ...
  zondag 25 januari 2009 @ 14:13:36 #234
16715 Mylene
*schatje*
pi_65384060
Bij mijn Lidl is ook 3 in de rij kassa erbij. Nette winkel.

Aldi in de buurt is echt een zooitje.
  Moderator zondag 25 januari 2009 @ 14:21:16 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_65384321
bij de Jumbo heb (had?) je zo'n regel dat je boodschapjes gratis zijn als je er drie wachtenden voor je staan

mij nog nooit gebeurt alleen want er zijn altijd te veel kassa's open, die ene keer dat het me overkomt zal ik wel net met een sixpack bier staan en verder nix
pi_65384334
Het is gewoon de strategie van AH in NL om voor elke NLer een supermarkt op loopafstand te hebben.
(is ook RO beleid al was het niet de bedoeling dat 1 bedrijf er mee aan de haal zou gaan )

Overigens in mijn dorp van zo`n 25000 inwoners keuze uit 5 verschillende supermarkten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_65384347
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:55 schreef Isegrim het volgende:

Kost vijf minuten per dag. Ik doe dat omdat ik de laatste tijd veel te veel geld uitgaf aan boodschappen. Het bijhouden van wat je uitgeeft, zorgt dat je veel bewuster koopt.
5 min. per dag = minimaal 10 euro per week. Dat je het twee weken bijhoudt, bij stuurt, klaar, ok, dat zal je er wel uithalen. Maar echt alles altijd?
pi_65384384
quote:

En de euroshop variant? (ik heb niet eens een benul wat de Lu variant kost)
pi_65384435
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik liet niet voor niets de mogelijkheid wagenwijd open dat we het verkeerd inschatten.

Maarre: als enige open zijn kan natuurlijk wel mogelijkheden bieden, zelfs als er in de avond minder te doen is. Maar kennelijk valt het inderdaad tegen.
Klopt je ziet juist dat de laatste tijd de openingstijden smaller zijn geworden eerst waren ze vaak tot 2100 open nu nog maar tot 2000
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_65384438
quote:

[..]

Ik ben nog nooit een artikel tegengekomen wat exact hetzelfde smaakt.
pi_65384755
Actie tegen de AH's

er dienen 500 gesloten te worden.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_65385324
Hm, hier is de Edah & de Spar pleite. Nu is er alleen nog keuze uit een Aldi (niet echt een volwaardige supermarkt), Super de Boer en natuurlijk een AH.

Lijkt er idd op dat het aanbod verschraalt..........
pi_65385384
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:53 schreef HPoi het volgende:
Hm, hier is de Edah & de Spar pleite. Nu is er alleen nog keuze uit een Aldi (niet echt een volwaardige supermarkt), Super de Boer en natuurlijk een AH.

Lijkt er idd op dat het aanbod verschraalt..........
Natuurlijk wordt het aanbod minder als één supermarktconcern al jaren op de rand van het faillissement zit.
pi_65385579
Ik heb een AH XL, Lidl, Aldi, Plusmarkt, Vomar en wat Turkse supers binnen een straal van ong 500 meter, Ik kan dus niet klagen.
pi_65385677
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:34 schreef Meki het volgende:
Actie tegen de AH's

Nee .
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
pi_65385869
quote:
Op zondag 25 januari 2009 10:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je praat echt poep hoor. Typisch Nederlands dit. Zo gauw als iemand even boven het maaiveld uitsteekt, staat men klaar om de kop eraf te hakken.

Als AH groeit komt dat omdat de consument kiest voor AH. De overheid moet zich daar niet mee bemoeien. De huizenmarkt is een drama, juist door overheidsbemoeienis.
Even boven het maisveld? In de randstad is bijna alles AH dat is niet "even boven het maisveld".
pi_65385891
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:09 schreef McKillem het volgende:

[..]

Even boven het maisveld? In de randstad is bijna alles AH dat is niet "even boven het maisveld".
Ja, omdat de andere supermarkten niet in de slechte wijken willen zitten ivm lui personeel en hoge kosten voor beveiliging.
pi_65385913
quote:
Actie tegen de AH's

Als het je niet bevalt...
pi_65385962
De dominantie van Albert Heijn toont het failliet van het Amerikaans kapitalisme aan.
  zondag 25 januari 2009 @ 15:12:59 #250
16715 Mylene
*schatje*
pi_65385983
quote:
Actie tegen de AH's

Je werkt niet meer bij de Appie?
pi_65386092
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:10 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ja, omdat de andere supermarkten niet in de slechte wijken willen zitten ivm lui personeel en hoge kosten voor beveiliging.
Bron?
pi_65386258
Ik zag laatst nog een vrouw die het zo druk had dat ze maar even boodschappen ging doen bij de AH to go (die stations dingetjes en op drukke plekken), ze kreeg het voor elkaar om een kleine boodschappentas vol te proppen met meuk voor 80 euro.

True dumbass of iemand met tijdgebrek.
  zondag 25 januari 2009 @ 15:26:23 #253
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_65386401
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:10 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Grappig, hier zit Jumbo juist in de kutwijken .
pi_65386542
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:12 schreef Monidique het volgende:
De dominantie van Albert Heijn toont het failliet van het Amerikaans kapitalisme aan.
die mag je mij uitleggen
pi_65386567
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:26 schreef JDude het volgende:
Grappig, hier zit Jumbo juist in de kutwijken .
Het is overigens een fabeltje dat Jumbo goedkoper zou zijn dan AH.
Ze hebben wel een heel groot assortiment.

[ Bericht 4% gewijzigd door FeestNummer op 25-01-2009 15:38:40 ]
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  zondag 25 januari 2009 @ 15:33:04 #256
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_65386615
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:31 schreef FeestNummer het volgende:

Het is overigens een fabeltje dat Jumbo goedkoper zou zijn dan AH.
Kom er maar in, LeeHarveyOswald.
pi_65387220
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:21 schreef Dawwa het volgende:
ze kreeg het voor elkaar om een kleine boodschappentas vol te proppen met meuk voor 80 euro.

True dumbass of iemand met tijdgebrek.
Of iemand voor wie 80 euro geen godsvermogen is, zou zo maar kunnen...
pi_65387359
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

5 min. per dag = minimaal 10 euro per week. Dat je het twee weken bijhoudt, bij stuurt, klaar, ok, dat zal je er wel uithalen. Maar echt alles altijd?
Ik houd het bij sinds een week of twee.

En wat nou, 10 euro per week? Alsof je een bijbaan kunt vinden waar je vijf minuten per dag werkt. Wat een BS.
pi_65387429
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

En de euroshop variant? (ik heb niet eens een benul wat de Lu variant kost)
Er is geen ES-variant van. Eigen merk is 96 cent. Lu kost 1,13.
pi_65388625
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Of iemand voor wie 80 euro geen godsvermogen is, zou zo maar kunnen...
'Rijken' zijn vaak de grootste krenten die er bestaan, een groot deel van de Aldi/Lidl shoppers zijn vaak ook bovenmodaal verdieners wat je niet zou verwachten.
pi_65389689
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:53 schreef Isegrim het volgende:

En wat nou, 10 euro per week? Alsof je een bijbaan kunt vinden waar je vijf minuten per dag werkt. Wat een BS.
Je begrijpt toch wel wat ik bedoel: besteed die tijd aan gewoon werken, dat levert meer op.
  zondag 25 januari 2009 @ 16:47:53 #262
154880 Bolter
Awesomeness
pi_65389703
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:24 schreef Dawwa het volgende:

[..]

'Rijken' zijn vaak de grootste krenten die er bestaan, een groot deel van de Aldi/Lidl shoppers zijn vaak ook bovenmodaal verdieners wat je niet zou verwachten.
Er zijn er wel wat, maar het merendeel blijven gewoon de allochtonen en paupers.
pi_65389757
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:55 schreef Isegrim het volgende:

Er is geen ES-variant van. Eigen merk is 96 cent. Lu kost 1,13.
Dan is dat niet zo'n goed voorbeeld als ik heel eerlijk moet zijn...
pi_65390093
quote:

Het klopt wel dat oud geld vooral niet smijt met geld, maar dat is nog wat anders dan goedkope spullen kopen. Om het kort te zeggen: de Drie Dwaze Dagen zijn populairder dan het Prijzencircus. Maar bij de DDD is men bereid om de ellebogen te gebruiken.

Als er dus een kreeft in het vriesvak van de Lidl ligt zul je oud geld er inderdaad zien. Maar voor goedkoop brood lijkt mij dat heel sterk. Niet mijn observatie en het is nu eenmaal mijn natuurlijke omgeving. Of het moet zo zijn dat men feitelijk niet meer zo rijk is, wat bij oud geld zeker een probleem kan zijn als men veel grond heeft om te onderhouden.
pi_65390142
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:47 schreef Bolter het volgende:

Er zijn er wel wat, maar het merendeel blijven gewoon de allochtonen en paupers.
Dat moet sowieso wel, want van die enkele tienduizenden gezinnen kan de Aldi/Lidl niet leven, zelfs als ze allemaal komen - quod non -.
pi_65390296
Ik heb nog niet alles gelezen en weet dus niet of deze klacht al voorbij gekomen is. Maar wat mij dus irriteert als je al naar een AH moet(dominant aanwezig inderdaad) dat ze beetje bij beetje beginnen met produkten van A merken te vervangen voor hun eigen merk produkt. Damn wat vind ik dát irritant zeg. En de prijs verschilt dan misschien maar 5 cent maar je bent genoodzaakt hun eigen merk te nemen omdat ze dat andere merk uit de schappen hebben gehaald. En 't is niet dezelfde smaak of kwaliteit maar wordt toch verkocht omdat mensen geen keus hebben. Het gevolg is dat ik nu dus echt bijna niet meer naar een AH ga maar 'n stukje door fiets om naar de Dirk te gaan. Die halen niet zulke geintjes uit en je hebt er alle A merkprodukten. (Alleen als ik op 'n zondag eens iets moet hebben moet ik wel naar de AH omdat er geen andere supermarkt op zondag open is).

Maar als er ergens in de buurt 'n zaak/winkel sluit en het wordt om verbouwd, kan je er 7 van de 10 x van uitgaan dat er weer een AH uit de grond schiet...
pi_65390687
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:03 schreef eff-joe-cie-kee het volgende:
Het gevolg is dat ik nu dus echt bijna niet meer naar een AH ga maar 'n stukje door fiets om naar de Dirk te gaan. Die halen niet zulke geintjes uit en je hebt er alle A merkprodukten. (Alleen als ik op 'n zondag eens iets moet hebben moet ik wel naar de AH omdat er geen andere supermarkt op zondag open is).
Als er genoeg klanten zijn die dat doen houdt het vanzelf op.

Overigens scheelt het per AH. De AH waar ik pleeg te komen wordt nl. steeds luxer. Ik irriteer mij dan ook in andere AH winkels omdat ze al die goede spullen vaak niet hebben.
pi_65391117
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Één dag in de week is dat toch geen probleem. Gooi er bedrijfsfitness tegenaan en voor je het weet zit je 3 dagen in de week tot laat in de avond met collega's in de stad te hangen. Moet je wel leuke collega's hebben natuurlijk.
[..]

Of zaterdag vroeg op. Volgens mij is de slager dan vrij rustig (geen idee, ik ben een nachtmens).
Bedrijfsfitness is 1,5 uur rijden en geen optie voor mij, anders had ik het wellicht wel gedaan, want het is geen slecht idee en in NL is er niet echt een mentaliteit om met collega´s op stap te gaan. Onder werktijd wil men het gezellig hebben i.p.v. door te werken en na werktijd is iedereen z.s.m. verdwenen.
pi_65391177
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het zal misschien wel zo zijn dat er winkeliersverenigingen zijn die daar herenakkoorden over gesloten hebben, maar het is zeker niet algemeen zo, want dan had ik er een paar gekend.
Dan blijf ik het raar vinden dat er geen Cool Cat is die eens donderdagochtend de deuren tot 11 uur dichthoudt en vervolgens opent van 11 tot 21 om maar eens iets te noemen en vervolgens om vrijdag (koopavond) ook tot 21 uur of 22 uur open is.
pi_65391204
quote:

[..]

Wat een prietpraat. Wie kopen er dan bij de AH en zo? De mensen met een minimumloontje?
pi_65391440
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je begrijpt toch wel wat ik bedoel: besteed die tijd aan gewoon werken, dat levert meer op.
Nee hoor, ik kan niet dagelijks vijf minuten extra werken en daarvoor betaald krijgen.
pi_65392015
quote:
Aldi en Lidl hebben maar een beperkt assortiment (zeker Aldi) en er zijn altijd dingen zijn die je er niet kunt krijgen. Zeker als je werkt en weinig tijd hebt is het daarom handiger naar AH, C1000, Super De Boer, etc. te gaan omdat je dan niet naar twee supermarkten toe moet, niet uren in de rij voor de kassa staat (zoals bij Aldi en Lidl) en omdat ze ruimere openingstijden hebben. Aldi en Lidl zijn dus vooral winkels voor mensen die geen 40 uur per week werken zoals studenten, huisvrouwen, werklozen en gepensioneerden en anderen die veel vrije tijd hebben. Inkomen speelt volgens mij minder een rol.

Overigens zijn Aldi en Lidl in Duitsland anders gepositioneerd. Ze zijn open van 7.00-20.00, zes dagen per week (net als alle andere supermarkten) en hun assortiment is in Duitsland veel breder dan in Nederland.
pi_65392105
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:27 schreef Halcon het volgende:
Dan blijf ik het raar vinden dat er geen Cool Cat is die eens donderdagochtend de deuren tot 11 uur dichthoudt en vervolgens opent van 11 tot 21 om maar eens iets te noemen en vervolgens om vrijdag (koopavond) ook tot 21 uur of 22 uur open is.
Dat heeft weinig zin als je dat als enige doet.
pi_65392357
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:28 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat een prietpraat. Wie kopen er dan bij de AH en zo? De mensen met een minimumloontje?
Huismoedertjes die zich zouden schamen als ze door de buurvrouw worden gespot bij de Aldi, dus geen keuze hebben.

Sommige zullen denken, ach onzin…maar een groot aantal mensen zijn echt zo
pi_65392458
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:51 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Als er een schaap over de dam is....
pi_65392492
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:59 schreef Dawwa het volgende:

[..]

Huismoedertjes die zich zouden schamen als ze door de buurvrouw worden gespot bij de Aldi, dus geen keuze hebben.

Sommige zullen denken, ach onzin…maar een groot aantal mensen zijn echt zo
Er zijn inderdaad mensen die zo zijn, maar ik geloof er niets van dat over het algemeen mensen met een bovenmodaal inkomen naar de Aldi gaan.

Het assortiment van de Aldi is gewoon erg beperkt, te vaak zijn dingen op en de winkel is erg rommelig.
pi_65392624
quote:

[..]

ik koop al mn spullen bij de AH? en ik ben student, dus.. Echt breed heb ik het niet
pi_65392632
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:51 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Inderdaad. De 'kracht' van een koopavond is dat het voor het publiek duidelijk is dat (zo goed als) alle winkels open zijn. Als elke avond weer een andere winkel open is, moet je nog een paar keer terug als je meerder dingen moet hebben.
pi_65392693
quote:
Op zondag 25 januari 2009 18:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad mensen die zo zijn, maar ik geloof er niets van dat over het algemeen mensen met een bovenmodaal inkomen naar de Aldi gaan.

Het assortiment van de Aldi is gewoon erg beperkt, te vaak zijn dingen op en de winkel is erg rommelig.
rijke mensen zijn vaak rijk geworden door hard te werken, zuinig te zijn of dingen goed uit te zoeken.
het assortiment is niet echt beperkt... ze hebben er het meeste wel alleen dan niet 50 varianten van ketchup of 30 soorten wereldgerechten in een doos...
de kwaliteit is vaak uitzonderlijk goed ...

En domme luie, relatief arme mensen die kopen vanuit gemakzucht bij de appie of omdat dat zo gemakkelijk is het ze een status denkt te geven....

trouwens ook een pricipe kwestie om je niet te laten oplichten door supermarkten....

wij kopen alles bij de aldi
pi_65392729
quote:
Op zondag 25 januari 2009 18:07 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

ik koop al mn spullen bij de AH? en ik ben student, dus.. Echt breed heb ik het niet
Ik had het ook over "in het algemeen". Er zullen best miljonairs zijn die naar de Aldi gaan en steuntrekkers die naar de AH gaan, maar over het algemeen gaan rijke mensen volgens mij niet lopen scharrelen bij de Aldi.
pi_65392780
quote:
Op zondag 25 januari 2009 18:10 schreef thestoryofus2009 het volgende:

[..]

rijke mensen zijn vaak rijk geworden door hard te werken, zuinig te zijn of dingen goed uit te zoeken.
het assortiment is niet echt beperkt... ze hebben er het meeste wel alleen dan niet 50 varianten van ketchup of 30 soorten wereldgerechten in een doos...

En domme luie, relatief arme mensen die kopen vanuit gemakzucht bij de appie of omdat dat zo gemakkelijk is het ze een status denkt te geven....

trouwens ook een pricipe kwestie om je niet te laten oplichten door supermarkten....

Het assortiment bij de Aldi is wel degelijk beperkt. Veel dingen heb je gewoon niet of slechts met één enkele keuzemogelijkheid. Vaak is het dan ook nog eens op.

Bij de AH en bijvoorbeeld de Jumbo heb je meerdere keuzemogelijkheden als je ketchup nodig hebt. Dat vind ik persoonlijk wel handig.
pi_65393319
quote:
De kwaliteit is niet het probleem. Maar ik weet niet of alle Aldi's hetzelfde assortiment voeren, die bij mij in de buurt is erg klein. Je struikelt er over de frisdank, de wijn en de verse groeten, maar bijv. een blik bruine bonen, vis of een pak magere vla kun je vergeten. En dat maakt het samen met de gebrekkige openingstijden toch een beetje onhandig.
pi_65393472
Ideaal dan lopen we er even naartoe.. Normaal bestellen we altijd bij Albert.nl, maar niet alles is op voorraad en dus.. Kom maar door met die blauwe winkels
pi_65393578
quote:

[..]

Het is niet voor niks dat de eerste Aldi in Nederland in Rotterdam Hillegersberg staat. Dit is zeg maar niet bepaald de armste wijk van Nederland. Mensen met geld letten nu eenmaal beter op wat ze uitgeven.
  zondag 25 januari 2009 @ 18:41:07 #285
16715 Mylene
*schatje*
pi_65393628
In Duitsland heb je 2 Aldi, Aldi Süd en Aldi Nord.
pi_65393643
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:49 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Aldi en Lidl hebben maar een beperkt assortiment (zeker Aldi) en er zijn altijd dingen zijn die je er niet kunt krijgen. Zeker als je werkt en weinig tijd hebt is het daarom handiger naar AH, C1000, Super De Boer, etc. te gaan omdat je dan niet naar twee supermarkten toe moet, niet uren in de rij voor de kassa staat (zoals bij Aldi en Lidl) en omdat ze ruimere openingstijden hebben. Aldi en Lidl zijn dus vooral winkels voor mensen die geen 40 uur per week werken zoals studenten, huisvrouwen, werklozen en gepensioneerden en anderen die veel vrije tijd hebben. Inkomen speelt volgens mij minder een rol.

Overigens zijn Aldi en Lidl in Duitsland anders gepositioneerd. Ze zijn open van 7.00-20.00, zes dagen per week (net als alle andere supermarkten) en hun assortiment is in Duitsland veel breder dan in Nederland.
Dit is juist niet waar. Voor de snelheid moet je juist bij de Aldi zijn, omdat je alleen maar een ja/nee keuze hebt. Je kiest bijvoorbeeld ketchup of niet maar je hoeft in ieder geval niet uit zeventien soorten te kiezen. Dit geldt dan voor alle producten.
pi_65394670
quote:
Op zondag 25 januari 2009 18:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het assortiment bij de Aldi is wel degelijk beperkt. Veel dingen heb je gewoon niet of slechts met één enkele keuzemogelijkheid. Vaak is het dan ook nog eens op.

Bij de AH en bijvoorbeeld de Jumbo heb je meerdere keuzemogelijkheden als je ketchup nodig hebt. Dat vind ik persoonlijk wel handig.
niet alle aldi`s zijn hetzelfde
pi_65394807
vind shoppen bij de aldi ook leuker, ze hebben vaak produkten die je nog niet kent.
in de gewone supermakrkt liggen produkten die je al van reclame kent....

en schultenbrau is ook goed te drinken en goedkoop

ja ik probeer zoveel mogelijk nederlands bier te vermijden...oplichters met hun kartel
pi_65395467
quote:
Op zondag 25 januari 2009 18:41 schreef Fastmatti het volgende:
Voor de snelheid moet je juist bij de Aldi zijn, omdat je alleen maar een ja/nee keuze hebt.
De Aldi bij mij heeft altijd en eeuwig slechts 1 kassa open, ook al staat er zaterdagochtend een rij van 40 man.
pi_65396095
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:26 schreef Halcon het volgende:

Bedrijfsfitness is 1,5 uur rijden en geen optie voor mij, anders had ik het wellicht wel gedaan, want het is geen slecht idee en in NL is er niet echt een mentaliteit om met collega´s op stap te gaan. Onder werktijd wil men het gezellig hebben i.p.v. door te werken en na werktijd is iedereen z.s.m. verdwenen.
1,5 uur rijden naar de bedrijfsfitness? Dat is verdomd slecht gekozen!

O well, het kan ook niet altijd, maar voor veel mensen kan het wel ondanks dat ze claimen dat ze klem zitten.
pi_65396133
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:27 schreef Halcon het volgende:

Ik kom er nooit, dus ik kan er geen licht over schijnen...
pi_65396198
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:35 schreef Isegrim het volgende:

Nee hoor, ik kan niet dagelijks vijf minuten extra werken en daarvoor betaald krijgen.
Jij zit ook een beetje vast in jouw denkpatroon... geloof mij nu maar dat jij als je wil die tijd om kan zetten in geld.
pi_65396199
quote:
Op zondag 25 januari 2009 18:39 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het is niet voor niks dat de eerste Aldi in Nederland in Rotterdam Hillegersberg staat. Dit is zeg maar niet bepaald de armste wijk van Nederland. Mensen met geld letten nu eenmaal beter op wat ze uitgeven.
De plek waar de eerste Aldi is gebouwd zegt wat over het publiek wat er nu komt?
pi_65396242
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

O well, het kan ook niet altijd, maar voor veel mensen kan het wel ondanks dat ze claimen dat ze klem zitten.
Ja, is slecht geregeld hier. Het vervelende is dat je ook nog in de file staat om naar de bedrijfsfitness te gaan en dat ik daarna ook weer terugmoet. Het ligt niet eens op de route naar mijn huis zeg maar...
pi_65396269
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

niet alle aldi`s zijn hetzelfde
Dat is waar. Je hebt er met beperkt assortiment en met nog beperkter assortiment.
  zondag 25 januari 2009 @ 19:56:24 #296
16715 Mylene
*schatje*
pi_65396281
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Volgens mij woont Halcon in Zuid-Amerika, Argentinië.
pi_65396300
quote:

[..]

Dit is juist niet waar. Voor de snelheid moet je juist bij de Aldi zijn, omdat je alleen maar een ja/nee keuze hebt. Je kiest bijvoorbeeld ketchup of niet maar je hoeft in ieder geval niet uit zeventien soorten te kiezen. Dit geldt dan voor alle producten.
Die enkele keer dat ik na de aldi ga sta ik altijd een kwartier in de rij, omdat ze maar een kassa open doen
pi_65396361
quote:

Met alle respect, maar als je het van een besparing van 100 euro in de week moet hebben, voor zover je dat al haalt, dan wordt je nooit rijk.

En de tijd die je besteedt aan rondrijden kan je beter besteden aan je loopbaan. Doet mij denken aan een partner van een kantoor waar ik ooit werkte die wijn haalde aan de andere kant van het land. Dolgelukkig met het voordeel. Dat feitelijk al weg was aan benzine.

En ja, die kerel was rijk, maar bovenal een malloot.
quote:
Dat verklaart jouw wensdenken.
pi_65396369
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:56 schreef Mylene het volgende:

[..]

Volgens mij woont Halcon in Zuid-Amerika, Argentinië.
Ik ben sinds kort helaas weer terug in Europa.

Maar geen nood, ik ben er meer dan ooit van overtuigd dit niets voor mij is. Het liefst ben ik z.s.m. weer weg.
pi_65396398
quote:

[..]

Om vervolgens te constateren dat die ene soort ketchup is uitverkocht en ze geen andere soort in het assortiment hebben. Dan moet je toch even snel naar de AH, tenminste als je binnen een half uur hebt kunnen afrekenen bij de Aldi.
pi_65396420
quote:
Op zondag 25 januari 2009 18:39 schreef Fastmatti het volgende:

Mensen met geld letten nu eenmaal beter op wat ze uitgeven.
Dat hangt er enorm vanaf en nogmaals: je kan niet draaien op die paar rijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')