abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65380413
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan werk je toch gewoon een paar uurtjes langer, hapje doen met collega's om 19u in de kantine... Ik vertrok altijd na de file. Dat is tegenwoordig lastiger, maar ik doe nu ook een groot deel met het OV.
Dan moet om 6 uur nog een keer pauzeren, dan daarna nog werken en dan naar huis. Als het in functie is van mijn werk doe ik dat graag, maar als het in functie is van iets als boodschappen doen vind ik het onzinnig.

Dan ga ik wel naar een supermarkt die wat langer open is. Noodgedwongen, maar het beste alternatief op dat moment.
  zondag 25 januari 2009 @ 12:18:35 #202
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_65380428
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Bij de albertheijn betaal je al voor 1 eenheid groente evenveel als waar de jumbo een zak voor levert, en waar de markt 5kg voor weet te brengen.

Nare, dure, supermarkt.
Dan kom je er toch niet
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_65380429
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er zijn een aantal verklaringen gegeven...

Maar let op: de slager die het wel doet krijgt misschien al snel veel bekendheid en kan er mee verdienen. Geen idee.
Ik zie geen enkele verklaring waarvan ik nu denk: "Ja, dat is 'm". M.i. zijn er herenakkoorden, kan haast niet anders.
pi_65380444
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:15 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dus hetgeen wat jij er koopt, is er wel drie keer zo goedkoop als bij AH, en de producten die deze mevrouw koopt -allemaal gangbare dingen toch wel- niet? Ik ben razend benieuwd.
Ja, er zijn producten die bij Aldi veel goedkoper zijn dan bij AH. Ook als je vergelijkbare producten neemt. En nogmaals, al zou je gelijk hebben: de producten van Aldi zijn kwalitatief beter dan Euroshopper-meuk. De Aldi is niet voor niets vaak winnaar in allerlei consumententests.

Ik houd in een Excel-sheet exact bij wat ik aan boodschappen uitgeef, dus ik geloof dat ik wel kan beoordelen bij welke super ik goedkoper uit ben.
pi_65380465
Ik snap sowieso niet waarom winkels (ook andere detailhandel) open zijn op tijden dat mensen werken. Het lijkt mij veel slimmer om doordeweeks bijvoorbeeld open te zijn van 12 tot 22.
pi_65380468
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:07 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Het heeft er denk ik veel mee te maken wát ik bij Aldi koop. En ik vind de producten van Aldi die ik koop, beter van kwaliteit dan de vergelijkbare (Euroshopper) producten van AH.
Welke producten bij de Aldi zijn bij elkaar 20 euro, terwijl dezelfde producten als Euroshopper bij de AH maar liefst 60 euro zijn...?

Of koop je stiekem dingen in die over de datum zijn?
pi_65380504
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:20 schreef Isegrim het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom winkels (ook andere detailhandel) open zijn op tijden dat mensen werken. Het lijkt mij veel slimmer om doordeweeks bijvoorbeeld open te zijn van 12 tot 22.
Dat doet mij vermoeden dat er akkoordjes zijn gesloten. Waarom zou een winkel wel open zijn van 10 tot 11 en niet van bv 18 tot 19.

Het gros van de bevolking werkt en met name de werkende mensen hebben geld te besteden. De uitkeringstrekkers die de hele dag op de bank liggen, daar verdien je de kost niet mee als ondernemer.
pi_65380512
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Welke producten bij de Aldi zijn bij elkaar 20 euro, terwijl dezelfde producten als Euroshopper bij de AH maar liefst 60 euro zijn...?

Of koop je stiekem dingen in die over de datum zijn?
Natuurlijk is driemaal zo duur gechargeerd, maar er zijn echt genoeg producten die je bij Aldi (of Lidl) koopt en die je niet in dezelfde kwaliteit voor dezelfde prijs bij AH kunt krijgen.
pi_65380585
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:21 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Natuurlijk is driemaal zo duur gechargeerd, maar er zijn echt genoeg producten die je bij Aldi (of Lidl) koopt en die je niet in dezelfde kwaliteit voor dezelfde prijs bij AH kunt krijgen.
Dat za best, maar overall blijken de verschillen wel mee te vallen, gezien het lijstje wat in dit topic is gepost. Overigens vnd ik de meeste AH-producten een stuk beter dan de Aldi-rommel. Er zijn maar enkele producten van het Aldi-assoritiment die ik koopwaardig vind.
  † In Memoriam † zondag 25 januari 2009 @ 12:25:21 #210
43556 miss_dynastie
pi_65380604
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:19 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ja, er zijn producten die bij Aldi veel goedkoper zijn dan bij AH. Ook als je vergelijkbare producten neemt. En nogmaals, al zou je gelijk hebben: de producten van Aldi zijn kwalitatief beter dan Euroshopper-meuk. De Aldi is niet voor niets vaak winnaar in allerlei consumententests.
Maar de kwaliteit is niet wat ik als uitgangspunt neem als iemand zegt 'het is drie keer zo duur als...'. Dan gaat het om geld, niet waar?

En tja, kwaliteit, ik heb jarenlang gegeten van de Aldi en ik zou nog eerder een extra baantje zoeken dan ooit weer terug te willen naar dat kwaliteitsniveau en het boeit me geen bal wat de consumententests daarover zeggen, ik vond het om te huilen. Maar ieder zijn ding natuurlijk, daar niet van, maar die tests zeggen me weinig.
pi_65381287
Feit: AH heeft minder winkels als 2 jaar terug
Feit: De prijzen van AH zijn laatste 2 jaar gezakt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_65381473
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Afspraak of regel van de gemeente?

Volgens mij zijn er best wel winkels voor wie het interessant kan zijn om meerdere dagen tot laat open te zijn. Voorwaarde is dan wel dat de personeelskosten omlaag zullen moeten.

Ik moet zeggen dat ik gewend ben om tot 23.00 uur te kunnen shoppen, zowel detailhandel als supermarkt en voor de echt snelle, broodnodige zaken kun je vrijwel 24/7 terecht bij bepaalde gelegenheden. Wat dat betreft is het wennen weer in Europa te zijn.
Daar heb je wel gelijk in. Pas geleden best een tijd in Azie gezeten en die ruime openingstijden zijn ideaal. Waar ik dus echt niet meer aan kan wennen nu ik weer terug ben in Nederland is het smerige eten en het zelf moeten koken. Ik heb dus inmiddels vier maanden niks fatsoenlijks op.
pi_65381495
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:48 schreef raptorix het volgende:
Feit: AH heeft minder winkels als 2 jaar terug
Feit: De prijzen van AH zijn laatste 2 jaar gezakt.
Feit: goedkope winkels vinden het te duur om in onveilige wijken te zitten
pi_65381556
quote:

[..]

Ik houd in een Excel-sheet exact bij wat ik aan boodschappen uitgeef, dus ik geloof dat ik wel kan beoordelen bij welke super ik goedkoper uit ben.
pi_65381786
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:15 schreef Halcon het volgende:

Het gaat niet zo zeer om convencience shopping. Heeft er ook weinig mee te maken: http://en.wikipedia.org/wiki/Convenience_store
Niet noodzakelijkheden, daar gaat het om.

Maar goed, voor de duidelijkheid: kleren koop je niet alleen omdat je ze per sé moet hebben, maar vaak is het ook gewoon vrijetijdsbesteding. Voor veel winkels geldt dat iig.

Misschien de C&A wat minder, maar volgens mij komt daar mien burgertrut en die werkt sowieso maximaal 2 dagen in de week omdat de kinderen anders binnen een week zich bij een straatbende 100 km verderop hebben aangesloten ofzo...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_65381862
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:17 schreef Halcon het volgende:

Dan moet om 6 uur nog een keer pauzeren, dan daarna nog werken en dan naar huis. Als het in functie is van mijn werk doe ik dat graag, maar als het in functie is van iets als boodschappen doen vind ik het onzinnig.
Één dag in de week is dat toch geen probleem. Gooi er bedrijfsfitness tegenaan en voor je het weet zit je 3 dagen in de week tot laat in de avond met collega's in de stad te hangen. Moet je wel leuke collega's hebben natuurlijk.
quote:
Dan ga ik wel naar een supermarkt die wat langer open is. Noodgedwongen, maar het beste alternatief op dat moment.
Of zaterdag vroeg op. Volgens mij is de slager dan vrij rustig (geen idee, ik ben een nachtmens).
pi_65381913
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:18 schreef Halcon het volgende:

M.i. zijn er herenakkoorden, kan haast niet anders.
Het zal misschien wel zo zijn dat er winkeliersverenigingen zijn die daar herenakkoorden over gesloten hebben, maar het is zeker niet algemeen zo, want dan had ik er een paar gekend.
pi_65381999
quote:

de producten van Aldi zijn kwalitatief beter dan Euroshopper-meuk.
Dat is dan weer wel waar: Duitsers zijn kieskeuriger dan Nederlanders.

Maar ik zou eigenlijk wel een paar voorbeelden willen horen, want 20% verschil lijkt mij al heel wat. Dan kun je nog kiezen voor de betere kwaliteit natuurlijk, maar goed, dan vraag ik mij af of tijdsverlies en extra reiskosten opwegen tegen de besparing van de niet-euroshopper tegenhanger van de AH...
pi_65382058
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:20 schreef Isegrim het volgende:
Ik denk dat het best interessant is om als enige met deze tijden te werken. Maar kennelijk durft men dat niet aan, of wij schatten het helemaal verkeerd in.
pi_65382103
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik denk dat het best interessant is om als enige met deze tijden te werken. Maar kennelijk durft men dat niet aan, of wij schatten het helemaal verkeerd in.
Zo interessant is het niet hoor. We hebben ook nog gepensioneerden, partimers, huisvrouwen, werklozen, studenten, etc die allemaal wel tijd hebben overdag. De fulltime werkenden die het niet lukt om voor 18:00 te winkelen zijn gewoon in de minderheid
pi_65382128
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:21 schreef Halcon het volgende:

Het gros van de bevolking werkt en met name de werkende mensen hebben geld te besteden. De uitkeringstrekkers die de hele dag op de bank liggen, daar verdien je de kost niet mee als ondernemer.
De parttime werkende moeders geven ook veel geld uit. En wie weet gaan die wel in de ochtend de stad in. Er zal toch wel onderzoek naar gedaan zijn mag je hopen...
pi_65382222
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:14 schreef Fastmatti het volgende:

Zo interessant is het niet hoor. We hebben ook nog gepensioneerden, partimers, huisvrouwen, werklozen, studenten, etc die allemaal wel tijd hebben overdag. De fulltime werkenden die het niet lukt om voor 18:00 te winkelen zijn gewoon in de minderheid
Ik liet niet voor niets de mogelijkheid wagenwijd open dat we het verkeerd inschatten.

Maarre: als enige open zijn kan natuurlijk wel mogelijkheden bieden, zelfs als er in de avond minder te doen is. Maar kennelijk valt het inderdaad tegen.
pi_65382263
quote:

Mag ik vragen waarom je in vredesnaam zoveel tijd hieraan besteedt? Wat je daarmee bespaart weegt volgens mij niet op tegen een bijbaan voor die uren.
pi_65382298
Zo lang Lidl en Aldi 's avonds om 18.00 sluiten zijn ze voor de meeste mensen geen alternatief.
Dus niet klagen over AH, maar eerst iets aan de eigen service doen.
In Duitsland zijn ze trouwens tot 20.00 uur open, dus het kan kennelijk wel.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_65382336
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:20 schreef FeestNummer het volgende:
Zo lang Lidl en Aldi 's avonds om 18.00 sluiten zijn ze voor de meeste mensen geen alternatief.
Dus niet klagen over AH, maar iets iets aan de eigen service doen.
De Lidl en de Aldi mikken natuurlijk wel op de mensen met zeeën van vrije tijd...
pi_65383434
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom je in vredesnaam zoveel tijd hieraan besteedt? Wat je daarmee bespaart weegt volgens mij niet op tegen een bijbaan voor die uren.
Kost vijf minuten per dag. Ik doe dat omdat ik de laatste tijd veel te veel geld uitgaf aan boodschappen. Het bijhouden van wat je uitgeeft, zorgt dat je veel bewuster koopt.
pi_65383490
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:25 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar de kwaliteit is niet wat ik als uitgangspunt neem als iemand zegt 'het is drie keer zo duur als...'. Dan gaat het om geld, niet waar?

En tja, kwaliteit, ik heb jarenlang gegeten van de Aldi en ik zou nog eerder een extra baantje zoeken dan ooit weer terug te willen naar dat kwaliteitsniveau en het boeit me geen bal wat de consumententests daarover zeggen, ik vond het om te huilen. Maar ieder zijn ding natuurlijk, daar niet van, maar die tests zeggen me weinig.
Bij Aldi moet je geen vers kopen. Houdbare zaken koop ik er met name. En koekjes en snacks e.d. En die zijn er goed.
pi_65383530
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is dan weer wel waar: Duitsers zijn kieskeuriger dan Nederlanders.

Maar ik zou eigenlijk wel een paar voorbeelden willen horen, want 20% verschil lijkt mij al heel wat. Dan kun je nog kiezen voor de betere kwaliteit natuurlijk, maar goed, dan vraag ik mij af of tijdsverlies en extra reiskosten opwegen tegen de besparing van de niet-euroshopper tegenhanger van de AH...
Eén voorbeeldje schiet me te binnen: Aldi heeft 'bastognes' die exact hetzelfde smaken als 'the real deal' en die maar 59 cent kosten.
pi_65383559
Mijn Lidl is trouwens elke dag tot 20:00 open en is ook op zondag open.
pi_65383576
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:58 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Eén voorbeeldje schiet me te binnen: Aldi heeft 'bastognes' die exact hetzelfde smaken als 'the real deal' en die maar 59 cent kosten.
Idem voor mij met de jumbo, voor "liptonlike" ijsthee en idd ook bastognes. Enige B-alternatief naast de jumbo is de AH, alleen is hun eigenmerk-ijsthee bijna net zo duur als de gewone lipton bij de jumbo ...
pi_65383609
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:59 schreef Isegrim het volgende:
Mijn Lidl is trouwens elke dag tot 20:00 open en is ook op zondag open.
Volgens mij is dat echt de enige lidl die op zondag open is... En als ik zie dat de C1000 hier (vrijwel tegenover de lidl) op zondag topdrukte heeft, dan denk ik dat de Lidl daar best wel wat klanten van kan kapen, als ze op zondag open zouden zijn.
pi_65383978
'Vers' kan overal tegenvallen (groenteboer, a-supermarkt of discounter). Dat spul wordt nu eenmaal niet in de fabriek volgens een standaardproces gemaakt.

Aldi is trouwens amper te vergelijken met Lidl qua personeel en klantvriendelijkheid. Bij de Lidl hebben ze veel meer personeel dus kunnen ze klanten wel helpen en kunnen ze ook meer kassa's bemannnen. Als het druk is hebben ze daar 6 kassa's open. De Aldi heeft er maar drie, waarvan er zelfs bij drukte vaak maar twee open zijn. Tenminste bij de Aldi en Lidl waar ik wel eens kom.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_65384045
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:10 schreef Loohcs het volgende:
'Vers' kan overal tegenvallen (groenteboer, a-supermarkt of discounter). Dat spul wordt nu eenmaal niet in de fabriek volgens een standaardproces gemaakt.

Aldi is trouwens amper te vergelijken met Lidl qua personeel en klantvriendelijkheid. Bij de Lidl hebben ze veel meer personeel dus kunnen ze klanten wel helpen en kunnen ze ook meer kassa's bemannnen. Als het druk is hebben ze daar 6 kassa's open. De Aldi heeft er maar drie, waarvan er zelfs bij drukte vaak maar twee open zijn. Tenminste bij de Aldi en Lidl waar ik wel eens kom.
Dat is ook mijn ervaring ja. Maar dat gaat imho ook voor de AH op, daar zijn vaak ook meer kassa's open dan nodig, weinig tot geen personeel dat niet weet waar iets staat, ...
  zondag 25 januari 2009 @ 14:13:36 #234
16715 Mylene
*schatje*
pi_65384060
Bij mijn Lidl is ook 3 in de rij kassa erbij. Nette winkel.

Aldi in de buurt is echt een zooitje.
  Moderator zondag 25 januari 2009 @ 14:21:16 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_65384321
bij de Jumbo heb (had?) je zo'n regel dat je boodschapjes gratis zijn als je er drie wachtenden voor je staan

mij nog nooit gebeurt alleen want er zijn altijd te veel kassa's open, die ene keer dat het me overkomt zal ik wel net met een sixpack bier staan en verder nix
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_65384334
Het is gewoon de strategie van AH in NL om voor elke NLer een supermarkt op loopafstand te hebben.
(is ook RO beleid al was het niet de bedoeling dat 1 bedrijf er mee aan de haal zou gaan )

Overigens in mijn dorp van zo`n 25000 inwoners keuze uit 5 verschillende supermarkten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_65384347
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:55 schreef Isegrim het volgende:

Kost vijf minuten per dag. Ik doe dat omdat ik de laatste tijd veel te veel geld uitgaf aan boodschappen. Het bijhouden van wat je uitgeeft, zorgt dat je veel bewuster koopt.
5 min. per dag = minimaal 10 euro per week. Dat je het twee weken bijhoudt, bij stuurt, klaar, ok, dat zal je er wel uithalen. Maar echt alles altijd?
pi_65384384
quote:

En de euroshop variant? (ik heb niet eens een benul wat de Lu variant kost)
pi_65384435
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik liet niet voor niets de mogelijkheid wagenwijd open dat we het verkeerd inschatten.

Maarre: als enige open zijn kan natuurlijk wel mogelijkheden bieden, zelfs als er in de avond minder te doen is. Maar kennelijk valt het inderdaad tegen.
Klopt je ziet juist dat de laatste tijd de openingstijden smaller zijn geworden eerst waren ze vaak tot 2100 open nu nog maar tot 2000
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_65384438
quote:

[..]

Ik ben nog nooit een artikel tegengekomen wat exact hetzelfde smaakt.
pi_65384755
Actie tegen de AH's

er dienen 500 gesloten te worden.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_65385324
Hm, hier is de Edah & de Spar pleite. Nu is er alleen nog keuze uit een Aldi (niet echt een volwaardige supermarkt), Super de Boer en natuurlijk een AH.

Lijkt er idd op dat het aanbod verschraalt..........
pi_65385384
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:53 schreef HPoi het volgende:
Hm, hier is de Edah & de Spar pleite. Nu is er alleen nog keuze uit een Aldi (niet echt een volwaardige supermarkt), Super de Boer en natuurlijk een AH.

Lijkt er idd op dat het aanbod verschraalt..........
Natuurlijk wordt het aanbod minder als één supermarktconcern al jaren op de rand van het faillissement zit.
pi_65385579
Ik heb een AH XL, Lidl, Aldi, Plusmarkt, Vomar en wat Turkse supers binnen een straal van ong 500 meter, Ik kan dus niet klagen.
pi_65385677
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:34 schreef Meki het volgende:
Actie tegen de AH's

Nee .
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
pi_65385869
quote:
Op zondag 25 januari 2009 10:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je praat echt poep hoor. Typisch Nederlands dit. Zo gauw als iemand even boven het maaiveld uitsteekt, staat men klaar om de kop eraf te hakken.

Als AH groeit komt dat omdat de consument kiest voor AH. De overheid moet zich daar niet mee bemoeien. De huizenmarkt is een drama, juist door overheidsbemoeienis.
Even boven het maisveld? In de randstad is bijna alles AH dat is niet "even boven het maisveld".
pi_65385891
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:09 schreef McKillem het volgende:

[..]

Even boven het maisveld? In de randstad is bijna alles AH dat is niet "even boven het maisveld".
Ja, omdat de andere supermarkten niet in de slechte wijken willen zitten ivm lui personeel en hoge kosten voor beveiliging.
pi_65385913
quote:
Actie tegen de AH's

Als het je niet bevalt...
pi_65385962
De dominantie van Albert Heijn toont het failliet van het Amerikaans kapitalisme aan.
  zondag 25 januari 2009 @ 15:12:59 #250
16715 Mylene
*schatje*
pi_65385983
quote:
Actie tegen de AH's

Je werkt niet meer bij de Appie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: