abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65383434
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom je in vredesnaam zoveel tijd hieraan besteedt? Wat je daarmee bespaart weegt volgens mij niet op tegen een bijbaan voor die uren.
Kost vijf minuten per dag. Ik doe dat omdat ik de laatste tijd veel te veel geld uitgaf aan boodschappen. Het bijhouden van wat je uitgeeft, zorgt dat je veel bewuster koopt.
pi_65383490
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:25 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar de kwaliteit is niet wat ik als uitgangspunt neem als iemand zegt 'het is drie keer zo duur als...'. Dan gaat het om geld, niet waar?

En tja, kwaliteit, ik heb jarenlang gegeten van de Aldi en ik zou nog eerder een extra baantje zoeken dan ooit weer terug te willen naar dat kwaliteitsniveau en het boeit me geen bal wat de consumententests daarover zeggen, ik vond het om te huilen. Maar ieder zijn ding natuurlijk, daar niet van, maar die tests zeggen me weinig.
Bij Aldi moet je geen vers kopen. Houdbare zaken koop ik er met name. En koekjes en snacks e.d. En die zijn er goed.
pi_65383530
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is dan weer wel waar: Duitsers zijn kieskeuriger dan Nederlanders.

Maar ik zou eigenlijk wel een paar voorbeelden willen horen, want 20% verschil lijkt mij al heel wat. Dan kun je nog kiezen voor de betere kwaliteit natuurlijk, maar goed, dan vraag ik mij af of tijdsverlies en extra reiskosten opwegen tegen de besparing van de niet-euroshopper tegenhanger van de AH...
Eén voorbeeldje schiet me te binnen: Aldi heeft 'bastognes' die exact hetzelfde smaken als 'the real deal' en die maar 59 cent kosten.
pi_65383559
Mijn Lidl is trouwens elke dag tot 20:00 open en is ook op zondag open.
pi_65383576
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:58 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Eén voorbeeldje schiet me te binnen: Aldi heeft 'bastognes' die exact hetzelfde smaken als 'the real deal' en die maar 59 cent kosten.
Idem voor mij met de jumbo, voor "liptonlike" ijsthee en idd ook bastognes. Enige B-alternatief naast de jumbo is de AH, alleen is hun eigenmerk-ijsthee bijna net zo duur als de gewone lipton bij de jumbo ...
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_65383609
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:59 schreef Isegrim het volgende:
Mijn Lidl is trouwens elke dag tot 20:00 open en is ook op zondag open.
Volgens mij is dat echt de enige lidl die op zondag open is... En als ik zie dat de C1000 hier (vrijwel tegenover de lidl) op zondag topdrukte heeft, dan denk ik dat de Lidl daar best wel wat klanten van kan kapen, als ze op zondag open zouden zijn.
pi_65383978
'Vers' kan overal tegenvallen (groenteboer, a-supermarkt of discounter). Dat spul wordt nu eenmaal niet in de fabriek volgens een standaardproces gemaakt.

Aldi is trouwens amper te vergelijken met Lidl qua personeel en klantvriendelijkheid. Bij de Lidl hebben ze veel meer personeel dus kunnen ze klanten wel helpen en kunnen ze ook meer kassa's bemannnen. Als het druk is hebben ze daar 6 kassa's open. De Aldi heeft er maar drie, waarvan er zelfs bij drukte vaak maar twee open zijn. Tenminste bij de Aldi en Lidl waar ik wel eens kom.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_65384045
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:10 schreef Loohcs het volgende:
'Vers' kan overal tegenvallen (groenteboer, a-supermarkt of discounter). Dat spul wordt nu eenmaal niet in de fabriek volgens een standaardproces gemaakt.

Aldi is trouwens amper te vergelijken met Lidl qua personeel en klantvriendelijkheid. Bij de Lidl hebben ze veel meer personeel dus kunnen ze klanten wel helpen en kunnen ze ook meer kassa's bemannnen. Als het druk is hebben ze daar 6 kassa's open. De Aldi heeft er maar drie, waarvan er zelfs bij drukte vaak maar twee open zijn. Tenminste bij de Aldi en Lidl waar ik wel eens kom.
Dat is ook mijn ervaring ja. Maar dat gaat imho ook voor de AH op, daar zijn vaak ook meer kassa's open dan nodig, weinig tot geen personeel dat niet weet waar iets staat, ...
  zondag 25 januari 2009 @ 14:13:36 #234
16715 Mylene
*schatje*
pi_65384060
Bij mijn Lidl is ook 3 in de rij kassa erbij. Nette winkel.

Aldi in de buurt is echt een zooitje.
  Moderator zondag 25 januari 2009 @ 14:21:16 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_65384321
bij de Jumbo heb (had?) je zo'n regel dat je boodschapjes gratis zijn als je er drie wachtenden voor je staan

mij nog nooit gebeurt alleen want er zijn altijd te veel kassa's open, die ene keer dat het me overkomt zal ik wel net met een sixpack bier staan en verder nix
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_65384334
Het is gewoon de strategie van AH in NL om voor elke NLer een supermarkt op loopafstand te hebben.
(is ook RO beleid al was het niet de bedoeling dat 1 bedrijf er mee aan de haal zou gaan )

Overigens in mijn dorp van zo`n 25000 inwoners keuze uit 5 verschillende supermarkten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_65384347
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:55 schreef Isegrim het volgende:

Kost vijf minuten per dag. Ik doe dat omdat ik de laatste tijd veel te veel geld uitgaf aan boodschappen. Het bijhouden van wat je uitgeeft, zorgt dat je veel bewuster koopt.
5 min. per dag = minimaal 10 euro per week. Dat je het twee weken bijhoudt, bij stuurt, klaar, ok, dat zal je er wel uithalen. Maar echt alles altijd?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_65384384
quote:

En de euroshop variant? (ik heb niet eens een benul wat de Lu variant kost)
pi_65384435
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik liet niet voor niets de mogelijkheid wagenwijd open dat we het verkeerd inschatten.

Maarre: als enige open zijn kan natuurlijk wel mogelijkheden bieden, zelfs als er in de avond minder te doen is. Maar kennelijk valt het inderdaad tegen.
Klopt je ziet juist dat de laatste tijd de openingstijden smaller zijn geworden eerst waren ze vaak tot 2100 open nu nog maar tot 2000
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_65384438
quote:

[..]

Ik ben nog nooit een artikel tegengekomen wat exact hetzelfde smaakt.
pi_65384755
Actie tegen de AH's

er dienen 500 gesloten te worden.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_65385324
Hm, hier is de Edah & de Spar pleite. Nu is er alleen nog keuze uit een Aldi (niet echt een volwaardige supermarkt), Super de Boer en natuurlijk een AH.

Lijkt er idd op dat het aanbod verschraalt..........
pi_65385384
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:53 schreef HPoi het volgende:
Hm, hier is de Edah & de Spar pleite. Nu is er alleen nog keuze uit een Aldi (niet echt een volwaardige supermarkt), Super de Boer en natuurlijk een AH.

Lijkt er idd op dat het aanbod verschraalt..........
Natuurlijk wordt het aanbod minder als één supermarktconcern al jaren op de rand van het faillissement zit.
pi_65385579
Ik heb een AH XL, Lidl, Aldi, Plusmarkt, Vomar en wat Turkse supers binnen een straal van ong 500 meter, Ik kan dus niet klagen.
pi_65385677
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:34 schreef Meki het volgende:
Actie tegen de AH's

Nee .
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
pi_65385869
quote:
Op zondag 25 januari 2009 10:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je praat echt poep hoor. Typisch Nederlands dit. Zo gauw als iemand even boven het maaiveld uitsteekt, staat men klaar om de kop eraf te hakken.

Als AH groeit komt dat omdat de consument kiest voor AH. De overheid moet zich daar niet mee bemoeien. De huizenmarkt is een drama, juist door overheidsbemoeienis.
Even boven het maisveld? In de randstad is bijna alles AH dat is niet "even boven het maisveld".
pi_65385891
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:09 schreef McKillem het volgende:

[..]

Even boven het maisveld? In de randstad is bijna alles AH dat is niet "even boven het maisveld".
Ja, omdat de andere supermarkten niet in de slechte wijken willen zitten ivm lui personeel en hoge kosten voor beveiliging.
pi_65385913
quote:
Actie tegen de AH's

Als het je niet bevalt...
pi_65385962
De dominantie van Albert Heijn toont het failliet van het Amerikaans kapitalisme aan.
  zondag 25 januari 2009 @ 15:12:59 #250
16715 Mylene
*schatje*
pi_65385983
quote:
Actie tegen de AH's

Je werkt niet meer bij de Appie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: