Als je alleen bent en niet echt kieskeurig kwa eten moet dat wel lukken. Je kan het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:47 schreef Technoviking het volgende:
30 euro voor een week boodschappen?
Jij neemt het er wel van hè!?
4,30 euro per dag... dan ben je echt aan het bezuinigen op je gezondheid. Maar goed, ook dat moet iedereen zelf weten.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:49 schreef Meh7 het volgende:
Als je alleen bent en niet echt kieskeurig kwa eten moet dat wel lukken. Je kan het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.
Een gezond en gevarieerd menu zal het wel niet worden, neequote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
4,30 euro per dag... dan ben je echt aan het bezuinigen op je gezondheid. Maar goed, ook dat moet iedereen zelf weten.
Lijkt me vrij normaal bedrag? Ik zie niet waarom ik meer zou moeten halen, ik heb mn ontbijt en avondeten. Voor selectieve dagen trouwens want ik ben ook geregeld pleite. (dan eet ik dus "extern")quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:47 schreef Technoviking het volgende:
30 euro voor een week boodschappen?
Jij neemt het er wel van hè!?
Precies. Ik woon trouwens ook alleen en geef ook ongeveer 30 euro per week aan boodschappen uit.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:49 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als je alleen bent en niet echt kieskeurig kwa eten moet dat wel lukken. Je kan het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.
Als je naar een betaalbare supermarkt gaat kan je prima eten van 5 euro de dag. Geen snacks en shit nee, maar ontbijt/lunch en avondeten heb je gewoon.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
4,30 euro per dag... dan ben je echt aan het bezuinigen op je gezondheid. Maar goed, ook dat moet iedereen zelf weten.
Ja dan kom ik ook wel wat hoger, maar die meuk haal ik bijna nooit bij de supermarkt.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:35 schreef Isegrim het volgende:
Wij zijn met zijn tweeën en geven ongeveer 18 euro per dag uit, maar dat is inclusief non-food zoals wasmiddelen e.d.
Ik ook niet, die haal ik bij Action.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:37 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ja dan kom ik ook wel wat hoger, maar die meuk haal ik bijna nooit bij de supermarkt.
Idd.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:52 schreef LoggedIn het volgende:
wel stom, ga je naar de site van Ahold, zit er een typo in de titel van de homepageslordig hoor
Taco's met chili con carne heb je al op tafel voor 4 euro ofzo. Twee blikjes kidney beans, een doosje taco-schelpen, gehakt, en zo'n zakje met prut. Eventueel nog wat sla en kaas en voila... en daar kun je makkelijk twee dagen uit halen. 1x avond eten en 1x leen stevige lunch.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:36 schreef McKillem het volgende:
[..]
Als je naar een betaalbare supermarkt gaat kan je prima eten van 5 euro de dag. Geen snacks en shit nee, maar ontbijt/lunch en avondeten heb je gewoon.
Wat een dedain zeg! Het terecht vinden dat 'het verkeer' richting AH gaat en zelfs bijna verontwaardigd zijn dat Aldi zich in jouw shopplaats durt te vestigen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
In Waalre, waar ik nogal eens kom, ligt er ook een Aldi of Lidl (geen idee, een van de twee iig) tegenover de AH. Volgens mij kun je er een kanon afschieten. Het "verkeer" gaat iig gewoon richting en van de AH.
En terecht overigens. Sowieso belachelijk om een Adli/Lidl in Waalre te plaatsen, daarvoor is het aanhangsel Aalst-Waalre. Maar dit even terzijde.
Het vlees is er b.v. aanmerkelijk slechter. En je zit al snel vast aan varken. Moet jij weten, maar ik vreet dat dus niet.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:36 schreef McKillem het volgende:
Als je naar een betaalbare supermarkt gaat kan je prima eten van 5 euro de dag.
Je moet eens hierboven lezen hoe gevarieerd jij bezig bent... Ik vind dat nl. bijzonder tegenvallen. De ene dag gehaktbal, de volgende dag boomstammetjes en dat spagetti en niet door hebben dat je iedere dag gemalen varken en soms ook nog koe aan het eten bent.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:08 schreef Cairon het volgende:
Taco's met chili con carne heb je al op tafel voor 4 euro ofzo. Twee blikjes kidney beans, een doosje taco-schelpen, gehakt, en zo'n zakje met prut. Eventueel nog wat sla en kaas en voila... en daar kun je makkelijk twee dagen uit halen. 1x avond eten en 1x leen stevige lunch.
Kip kerrie met rijst is ook geen fortuin en haal je voor net zo veel in huis, ook daar weer heb je genoeg voor twee dagen als je maar alleen bent.
Aardappelen, groente, stukje vlees, en een sausje gaat je ook geen tientje kosten.
Spaghetti en macaroni staan er om bekend goedkoop te zijn.
En mocht je eens een keer zin hebben in een pizza, je hebt een goeie in huis voor drie euro, en als je het echt goedkoop wil kun je er al een halen voor 50 cent.
Het is echt bullshit dat je niet gevarieerd kan eten als je een beperkt budget hebt en je alleen woont, en dan hoef je echt niet te gaan voor het goedkoopste van het goedkoopste.
Het is niet mijn shopplaats. Het is het dorp waar ik vandaan kom. En Waalre heeft nu eenmaal een bepaalde klasse... ach vooruit, had... Het was iets voor Aalst-Waalre geweest. Punt.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:11 schreef Loohcs het volgende:
Wat een dedain zeg! Het terecht vinden dat 'het verkeer' richting AH gaat en zelfs bijna verontwaardigd zijn dat Aldi zich in jouw shopplaats durt te vestigen.![]()
In het algemeen heeft de Aldi een aanmerkelijk mindere ligging. En ik bedoelde ook echt algemeen.quote:Je haalt wel je eigen stelling van de slechte ligging van de Aldi onderuit. Als ie tegenover de AH zit zal het met die slechte ligging wel meevallen. En hij zit echt wel op meer plaatsen in de buurt van een A-supermarkt.
Leuke winkel.... altijd een plan B als het bier op is.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:57 schreef sp3c het volgende:
ik herken dit wel ja
ik heb hier 3 (4 als je die op het station meetelt) Albert Heijn filialen dichter bij dan wat dan ook!
en de eerstvolgende is een C1000, ik begrijp dat dat nu ook een Albert Heijn is?
volgens mij is na die C1000 de eerstvolgende supermarkt ook weer een AH (2 op het Spui en een AH to go!)
Woonplaats, plaats van afkomst of shopplaats, dat viel niet met zekerheid uit je vorige post op te maken, dus koos ik voor 't laatste aangezien 't hier over shoppen gaat.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is niet mijn shopplaats. Het is het dorp waar ik vandaan kom. En Waalre heeft nu eenmaal een bepaalde klasse... ach vooruit, had... Het was iets voor Aalst-Waalre geweest. Punt.
Of Aldi in het algemeen een slechtere ligging heeft is niet zo eenvoudig vast te stellen, maar er zijn genoeg mensen die houdbare en/of non-food zaken bij de Aldi halen en merkproducten bij de A-supermarkt, dus dan is 't redelijk logisch dat een Aldi daarbij in de buurt gaat zitten.quote:[..]
In het algemeen heeft de Aldi een aanmerkelijk mindere ligging. En ik bedoelde ook echt algemeen.
dat dan weer welquote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:19 schreef Specularium het volgende:
AH is alleen vanwege de openingstijden al superieur.
Daar waar de rest om 18.00 of 20.00 sluit zijn hier de AH's tot 21.00 of 22.00 open.
Dan blijft staan dat het een winkel is waar je gaat zoeken naar een touw en een wankel krukje... Ze hebben er kwalitatief niet eens slecht spul (af en toe), maar goed voor je humeur is het niet.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:39 schreef Loohcs het volgende:
Of Aldi in het algemeen een slechtere ligging heeft is niet zo eenvoudig vast te stellen
Echt wel. Bij de kassa moet ik altijd lachen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan blijft staan dat het een winkel is waar je gaat zoeken naar een touw en een wankel krukje... Ze hebben er kwalitatief niet eens slecht spul (af en toe), maar goed voor je humeur is het niet.
Is goed te doen hoor, zeker als je weinig of geen vlees eet. Als ik geen vlees at, zou ik ook wel met dertig euro per week kunnen uitkomen. En zeker ook wel gezond.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:17 schreef Bolter het volgende:
30e voor een week? TS wat eet je dan wel niet dat je zo goedkoop uit bent
Dat dus!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:55 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik had met AH geen enkel probleem. Tot ze ineens besloten dat ze hun eigen huismerken gingen pushen en besloten dat alles het veld moest ruimen voor de smerige eigen merk teringzooi van ze.
Ik vind het niet erg om meer te betalen, ik vind het erg dat mij mijn keuze wordt ontnomen. En in Utrecht centrum vind je geen enkele andere supermarkt dan AH. Dus hoe dan ook, je moet die smerige k^^^^er tapas en hoerige stinkgroenten van ze kopen en wat er overblijft is eigen merk crap waar ik jeuk van krijg.
Oh god, zo'n zweefteverige vegetarier, hoe bevalt de bloedarmoede?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:50 schreef DS4 het volgende:
Je moet eens hierboven lezen hoe gevarieerd jij bezig bent... Ik vind dat nl. bijzonder tegenvallen. De ene dag gehaktbal, de volgende dag boomstammetjes en dat spagetti en niet door hebben dat je iedere dag gemalen varken en soms ook nog koe aan het eten bent.
Die paar keren dat ik in een Aldi/Lidl was zaten er altijd van die dikke zeugen achter de kassa. Niet bepaald iets om mee te lachen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:23 schreef Isegrim het volgende:
Echt wel. Bij de kassa moet ik altijd lachen.
Ik weet niet waar jij mijn vegetarisme van af leidt... Mijn bezoeken aan de slager wellicht?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:44 schreef Cairon het volgende:
Oh god, zo'n zweefteverige vegetarier, hoe bevalt de bloedarmoede?
Lekker relevant van welk fucking beest het afkomt. Als het te eten is het te eten. Je zegt het hier echt alsof het een relevantie kwestie hoort te zijn.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het vlees is er b.v. aanmerkelijk slechter. En je zit al snel vast aan varken. Moet jij weten, maar ik vreet dat dus niet.
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:52 schreef DS4 het volgende:
Het is niet mijn shopplaats. Het is het dorp waar ik vandaan kom. En Waalre heeft nu eenmaal een bepaalde klasse... ach vooruit, had... Het was iets voor Aalst-Waalre geweest. Punt
Oh je bent zo'n elitaire bal. Dan zijn we uitgepraat.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:05 schreef DS4 het volgende:
Dat iedereen hier weet hoeveel ze wekelijks kwijt zijn aan boodschappen zeg...
Het zal mij aan mijn reet roesten wie er achter de kassa zit. De reden dat ik lach, is dat ik er twee tientjes kwijt ben voor producten waar ik bij AH het driedubbele kwijt voor zou zijn.quote:Op zondag 25 januari 2009 00:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die paar keren dat ik in een Aldi/Lidl was zaten er altijd van die dikke zeugen achter de kassa. Niet bepaald iets om mee te lachen.
Niemand wordt gedwongen om er te werken.quote:Nee, ik ben geen fan van die winkels. Niet alleen omdat het mij daar niet bevalt, de manier waarop het goedkoper kan (uitwringen van het personeel op het onbeschofte af) is ook niet iets om trots op te zijn.
Als je gezondheid niet belangrijk vindt is het idd geen relevante kwestie... maar voor mij dus wel.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:34 schreef McKillem het volgende:
Lekker relevant van welk fucking beest het afkomt. Als het te eten is het te eten. Je zegt het hier echt alsof het een relevantie kwestie hoort te zijn.
Met een tokkie is dat al snel het geval ja.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:37 schreef McKillem het volgende:
Oh je bent zo'n elitaire bal. Dan zijn we uitgepraat.
Misschien is het wel heel vreemd dat ik liever een mooie dame tegenover mij heb, maar het is een feit.quote:Op zondag 25 januari 2009 09:38 schreef Isegrim het volgende:
Het zal mij aan mijn reet roesten wie er achter de kassa zit.
Dezelfde producten red je niet met factor 3, integendeel. Ik vraag me sowieso af of het verschil wel zo groot is zelfs als je op kwaliteit bezuinigt.quote:De reden dat ik lach, is dat ik er twee tientjes kwijt ben voor producten waar ik bij AH het driedubbele kwijt voor zou zijn.
Fatsoensnormen staan.quote:Niemand wordt gedwongen om er te werken.
Het voordeel van Aldi t.o.v. AH valt zwaar tegen, moet ik zeggen.quote:Op zondag 25 januari 2009 09:38 schreef Isegrim het volgende:
Het zal mij aan mijn reet roesten wie er achter de kassa zit. De reden dat ik lach, is dat ik er twee tientjes kwijt ben voor producten waar ik bij AH het driedubbele kwijt voor zou zijn.
Je praat echt poep hoor. Typisch Nederlands dit. Zo gauw als iemand even boven het maaiveld uitsteekt, staat men klaar om de kop eraf te hakken.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:56 schreef McKillem het volgende:
[..]
Bron: http://www.nu.nl/economie(...)ls-albert-heijn.html
En over een paar jaar is AH de supermarkt gelijke van MIcrosoft in dit land en betalen we 50 euro voor een komkommer.
Nee, gaat lekker zo.
Gelukkig heb ikzelf nog de keuze uit een Hoogvliet en Jumbo, maar dat lijkt me echt een kwestie van tijd.
AH Prima, maar er moet echt een anker uitgegooid worden met betrekking tot die groei want in dit tempo gaat het voor de consument nog heel nasty worden.
Tja, ik denk dat de meeste mensen geen tijd hiervoor hebben. Ik kies dus ook voor de supermarkt met het grootste aanbod en aanwezigheid van "basis"producten zoals brood e.d. op minder normale tijdstippen om boodschappen te doen zoals 's avonds.quote:Op zondag 25 januari 2009 10:40 schreef DS4 het volgende:
Maar goed, ik betaal dus gaarne voor kwaliteit, reden waarom ik slager, groenteboer etc. bezoek.
Die 10 minuten die je er aan kwijt bent kunnen toch niet het probleem zijn zou ik denken.quote:Op zondag 25 januari 2009 10:51 schreef Bolter het volgende:
Tja, ik denk dat de meeste mensen geen tijd hiervoor hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |