Boni en Hoogvliet zijn ook grote namen in superuni.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:51 schreef loveli het volgende:
Waarschijnlijk gaan C1000 en Super de Boer samen verder. Nu zijn ze bezig om samen in te kopen, zodat ze hun concurrentiepositie kunnen versterken. Op dit moment heeft AH een marktaandeel van ongeveer 30%, C1000 en Super de Boer samen 15%, Aldi en Lidl samen ook 15%. Superunie heeft +/- 30%, daar vallen o.a. Jumbo, Coop, Dekamarkt Plus en Spar onder.
Ah, maar dan woon je niet in een stad lijkt me? Even voor de duidelijkheid, met een stad bedoel ik dus niet Almere ofzo.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:09 schreef McKillem het volgende:
[..]
Niets binnen fatsoenlijk af te leggen afstanden. (en openingstijden buiten mijn werktijden)
C1000's zijn overgenomen als betaling. Ahold had een belang in C1000, tegen betaling van 56 filialen is Ahold uitgekocht. Gevolg: nu zie je pas hoeveel marktaandeel Ahold werkelijk had. AH mocht niet meer groeien, door zich uit te laten kopen door Schuitema zijn ze op een andere manier gegroeid.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Albert Heijn is gewoon een goede supermarkt klaar! C1000's zijn ook niet voor niets overgenomen.
Kanker is alleen voor kampers een 'stoer' scheldwoord. Zo is het ook wel handig; als je het gebruikt hoef ik de rest van je onzin ook niet te lezen; 100% garantie dat je inhoudelijk niks te melden hebt.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:52 schreef SHE het volgende:
In dit geval is het K-woord op zijn plaats. Ik gebruik 'm zelden, maar ik heb zelden zovaak gekankerd als op de AH in 2008
Die c1000 filialen zijn niet overgenomen. Ahold, moederbedrijf AH, had een belang in schuitema, moederbedrijf C1000. Schuitema wilde C1000 volledig in eigen handen, en dat is gebeurt door een X percentage van de winkels aan Ahold te "geven", waarmee schuitema weer los was van AHquote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Albert Heijn is gewoon een goede supermarkt klaar! C1000's zijn ook niet voor niets overgenomen.
In Utrecht zijn vast wel meer winkels.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:52 schreef SHE het volgende:
[..]
In dit geval is het K-woord op zijn plaats. Ik gebruik 'm zelden, maar ik heb zelden zovaak gekankerd als op de AH in 2008
Sfeer zijn niet alleen de spotjes hè.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:23 schreef Loohcs het volgende:
Mensen die de sfeer in een supermarkt belangrijk vinden, vind ik toch een beetje vreemd. Kan mij 't schelen of er tl-buizen of een 'warme' spotjes hangen...je komt er toch alleen maar om boodschappen te doen?
Ik gok dat je tegenvallen bedoelt.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:51 schreef Cairon het volgende:
De kwaliteit vind ik ook behoorlijk meevallen van de AH.
Dat begrijp ik, maar dat is imho sfeer 'in ruime zin' (valt onder klantvriendelijkheid). Ik doelde meer op mensen die zeggen al depri te worden (door verlichting, kleuren en presentatie) als ze supermarkt X binnenlopen, dus nog voordat ze met 'huisregels' of personeel geconfronteerd zijn.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Sfeer zijn niet alleen de spotjes hè.
Bij de LIDL in de Amsterdamse Poort hoort bijvoorbeeld ook het volgende bij sfeer:
- Tassen verplicht in kluisjes opbergen
- Security-personeel dat hardhandig mensen de winkel uit duwt - zoals een keurig uitziende autochtone meneer die bij de kassa de winkel in was gelopen. niet ik dus, want ik ben geen keurig uitziende meneer...
Nee, dat was echt een keer en nooit weer.
Pleepapier van de LIDLquote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:09 schreef Isegrim het volgende:
Lidl & Aldi zijn perfect voor houdbare dingen, snacks, goedkoop drinken e.d. Lidl ook wel voor vlees. Vers(e groenten en fruit) haal ik het liefst bij de Turk. Goedkoper en beter van kwaliteit dan bij de super en ze weten er nog wat klantenservice is.
Ja, die van 1,69 hè? Die heb ik ook altijd. Echt beresterk.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:13 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben vooral een enorme fan van het keukenpapier van de Lidl. Dat spul is megagoed.
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:13 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben vooral een enorme fan van het keukenpapier van de Lidl. Dat spul is megagoed. Pleepapier (en wasmiddel e.d.) haal ik bij Action (zit op een paar honderd meter van mijn huis).
Die ja.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:19 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ja, die van 1,69 hè? Die heb ik ook altijd. Echt beresterk.
Aan wasmiddelen en pleepapier kun je je niet snijden.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]na de action-kaassschaaf en de zonnebrand van de action ben ik toch iets voorzichtig geworden met action spul
![]()
Tweemaal zware fysieke mishandeling door Action spul was wel genoeg wmb.
Den Haag.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:04 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ah, maar dan woon je niet in een stad lijkt me? Even voor de duidelijkheid, met een stad bedoel ik dus niet Almere ofzo.
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:23 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Aan wasmiddelen en pleepapier kun je je niet snijden.
AH is een goede supermarkt?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik betaal trouwens iets van 40 cent voor 2 keukenrollen...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:19 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ja, die van 1,69 hè? Die heb ik ook altijd. Echt beresterk.
Ik heb ook weleens goedkoop keukenrolpapier gehad, maar die vond ik niet fijn weet je.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik betaal trouwens iets van 40 cent voor 2 keukenrollen...
Ik heb een soort grote afkeer tegen vaatdoekjes en vieze theedoeken, en doe dus echt alles met keukenrolquote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:42 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik heb ook weleens goedkoop keukenrolpapier gehad, maar die vond ik niet fijn weet je.
Auto kopen. Probleem opgelost.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:59 schreef McKillem het volgende:
Ja tuurlijk zit er 20KM verder een wel een jumbo, maar wat nou als je geen auto hebt?
OMG ben jij soms een kloon van mijnquote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik heb een soort grote afkeer tegen vaatdoekjes en vieze theedoeken, en doe dus echt alles met keukenrol![]()
Dit dus. Alhoewel de Aldi hier direct naast de AH ligt. Niet zo zeuren dus...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:13 schreef DS4 het volgende:
Ik snap de klacht niet. Als er genoeg mensen liever naar de Super de Boer gaan, dan zal die beter draaien dan de AH. Kennelijk is dat niet het geval.
Logisch ook. Het is één pot nat wat ze verkopen. Een fles Spa Blauw is exact hetzelfde waar je het ook koopt. Het verschil zit dan ook in prijs (maar niet genoeg om daar een wezenlijk andere keuze voor te maken, tenzij je naar Aldi/Lidl gaat, maar daar kom ik nog op), ligging en uitstraling.
AH scoort op ligging en uitstraling gewoon goed. Dus logisch dat men daar heen gaat.
Het enige alternatief is dan de Aldi/Lidl. Scoort buitengewoon slecht op liggen en uitstraling, maar is voor de echte kneiter de omweg waard.
In Waalre, waar ik nogal eens kom, ligt er ook een Aldi of Lidl (geen idee, een van de twee iig) tegenover de AH. Volgens mij kun je er een kanon afschieten. Het "verkeer" gaat iig gewoon richting en van de AH.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:16 schreef Rucebo het volgende:
Dit dus. Alhoewel de Aldi hier direct naast de AH ligt. Niet zo zeuren dus...
Een fles Spa is idd overal hetzelfde. Bij de verse producten (vlees, groente, fruit) vind je de grote verschillen. En de C1000 die hier zát had goede kwaliteit vers. De AH die ervoor in de plaats is gekomen niet. Maar gelukkig is daar Ilham, mijn trouwe Turkse buurtsuper.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:13 schreef DS4 het volgende:
Ik snap de klacht niet. Als er genoeg mensen liever naar de Super de Boer gaan, dan zal die beter draaien dan de AH. Kennelijk is dat niet het geval.
Logisch ook. Het is één pot nat wat ze verkopen. Een fles Spa Blauw is exact hetzelfde waar je het ook koopt. Het verschil zit dan ook in prijs (maar niet genoeg om daar een wezenlijk andere keuze voor te maken, tenzij je naar Aldi/Lidl gaat, maar daar kom ik nog op), ligging en uitstraling.
AH scoort op ligging en uitstraling gewoon goed. Dus logisch dat men daar heen gaat.
Het enige alternatief is dan de Aldi/Lidl. Scoort buitengewoon slecht op liggen en uitstraling, maar is voor de echte kneiter de omweg waard.
De AH is zonder meer slecht in groente. Kopen graag restpartijen op. Maar ga gewoon naar de groenteboer: kleine lokale ondernemer, betere kwaliteit. Kost iets meer, maar je leeft gezonder. Geldt m.m. voor de slager.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:28 schreef Isegrim het volgende:
Een fles Spa is idd overal hetzelfde. Bij de verse producten (vlees, groente, fruit) vind je de grote verschillen. En de C1000 die hier zát had goede kwaliteit vers. De AH die ervoor in de plaats is gekomen niet. Maar gelukkig is daar Ilham, mijn trouwe Turkse buurtsuper.
Vlees, brood en in mindere mate groente zou ik zelf sowieso niet gauw in een supermarkt kopen. En in elke stad zit toch wel een slager, bakker en groenteman. Dus dat is niet zo'n probleem...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:28 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Een fles Spa is idd overal hetzelfde. Bij de verse producten (vlees, groente, fruit) vind je de grote verschillen. En de C1000 die hier zát had goede kwaliteit vers. De AH die ervoor in de plaats is gekomen niet. Maar gelukkig is daar Ilham, mijn trouwe Turkse buurtsuper.
Groenten (zoveel lekkerder en goedkoper dan bij de appie) en fruit, vlees en kipquote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:34 schreef Isegrim het volgende:
Dat bedoel ik, daarvoor heb ik mijn Turk.
Als je alleen bent en niet echt kieskeurig kwa eten moet dat wel lukken. Je kan het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:47 schreef Technoviking het volgende:
30 euro voor een week boodschappen?
Jij neemt het er wel van hè!?
4,30 euro per dag... dan ben je echt aan het bezuinigen op je gezondheid. Maar goed, ook dat moet iedereen zelf weten.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:49 schreef Meh7 het volgende:
Als je alleen bent en niet echt kieskeurig kwa eten moet dat wel lukken. Je kan het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.
Een gezond en gevarieerd menu zal het wel niet worden, neequote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
4,30 euro per dag... dan ben je echt aan het bezuinigen op je gezondheid. Maar goed, ook dat moet iedereen zelf weten.
Lijkt me vrij normaal bedrag? Ik zie niet waarom ik meer zou moeten halen, ik heb mn ontbijt en avondeten. Voor selectieve dagen trouwens want ik ben ook geregeld pleite. (dan eet ik dus "extern")quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:47 schreef Technoviking het volgende:
30 euro voor een week boodschappen?
Jij neemt het er wel van hè!?
Precies. Ik woon trouwens ook alleen en geef ook ongeveer 30 euro per week aan boodschappen uit.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:49 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als je alleen bent en niet echt kieskeurig kwa eten moet dat wel lukken. Je kan het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.
Als je naar een betaalbare supermarkt gaat kan je prima eten van 5 euro de dag. Geen snacks en shit nee, maar ontbijt/lunch en avondeten heb je gewoon.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
4,30 euro per dag... dan ben je echt aan het bezuinigen op je gezondheid. Maar goed, ook dat moet iedereen zelf weten.
Ja dan kom ik ook wel wat hoger, maar die meuk haal ik bijna nooit bij de supermarkt.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:35 schreef Isegrim het volgende:
Wij zijn met zijn tweeën en geven ongeveer 18 euro per dag uit, maar dat is inclusief non-food zoals wasmiddelen e.d.
Ik ook niet, die haal ik bij Action.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:37 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ja dan kom ik ook wel wat hoger, maar die meuk haal ik bijna nooit bij de supermarkt.
Idd.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:52 schreef LoggedIn het volgende:
wel stom, ga je naar de site van Ahold, zit er een typo in de titel van de homepageslordig hoor
Taco's met chili con carne heb je al op tafel voor 4 euro ofzo. Twee blikjes kidney beans, een doosje taco-schelpen, gehakt, en zo'n zakje met prut. Eventueel nog wat sla en kaas en voila... en daar kun je makkelijk twee dagen uit halen. 1x avond eten en 1x leen stevige lunch.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:36 schreef McKillem het volgende:
[..]
Als je naar een betaalbare supermarkt gaat kan je prima eten van 5 euro de dag. Geen snacks en shit nee, maar ontbijt/lunch en avondeten heb je gewoon.
Wat een dedain zeg! Het terecht vinden dat 'het verkeer' richting AH gaat en zelfs bijna verontwaardigd zijn dat Aldi zich in jouw shopplaats durt te vestigen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
In Waalre, waar ik nogal eens kom, ligt er ook een Aldi of Lidl (geen idee, een van de twee iig) tegenover de AH. Volgens mij kun je er een kanon afschieten. Het "verkeer" gaat iig gewoon richting en van de AH.
En terecht overigens. Sowieso belachelijk om een Adli/Lidl in Waalre te plaatsen, daarvoor is het aanhangsel Aalst-Waalre. Maar dit even terzijde.
Het vlees is er b.v. aanmerkelijk slechter. En je zit al snel vast aan varken. Moet jij weten, maar ik vreet dat dus niet.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:36 schreef McKillem het volgende:
Als je naar een betaalbare supermarkt gaat kan je prima eten van 5 euro de dag.
Je moet eens hierboven lezen hoe gevarieerd jij bezig bent... Ik vind dat nl. bijzonder tegenvallen. De ene dag gehaktbal, de volgende dag boomstammetjes en dat spagetti en niet door hebben dat je iedere dag gemalen varken en soms ook nog koe aan het eten bent.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:08 schreef Cairon het volgende:
Taco's met chili con carne heb je al op tafel voor 4 euro ofzo. Twee blikjes kidney beans, een doosje taco-schelpen, gehakt, en zo'n zakje met prut. Eventueel nog wat sla en kaas en voila... en daar kun je makkelijk twee dagen uit halen. 1x avond eten en 1x leen stevige lunch.
Kip kerrie met rijst is ook geen fortuin en haal je voor net zo veel in huis, ook daar weer heb je genoeg voor twee dagen als je maar alleen bent.
Aardappelen, groente, stukje vlees, en een sausje gaat je ook geen tientje kosten.
Spaghetti en macaroni staan er om bekend goedkoop te zijn.
En mocht je eens een keer zin hebben in een pizza, je hebt een goeie in huis voor drie euro, en als je het echt goedkoop wil kun je er al een halen voor 50 cent.
Het is echt bullshit dat je niet gevarieerd kan eten als je een beperkt budget hebt en je alleen woont, en dan hoef je echt niet te gaan voor het goedkoopste van het goedkoopste.
Het is niet mijn shopplaats. Het is het dorp waar ik vandaan kom. En Waalre heeft nu eenmaal een bepaalde klasse... ach vooruit, had... Het was iets voor Aalst-Waalre geweest. Punt.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:11 schreef Loohcs het volgende:
Wat een dedain zeg! Het terecht vinden dat 'het verkeer' richting AH gaat en zelfs bijna verontwaardigd zijn dat Aldi zich in jouw shopplaats durt te vestigen.![]()
In het algemeen heeft de Aldi een aanmerkelijk mindere ligging. En ik bedoelde ook echt algemeen.quote:Je haalt wel je eigen stelling van de slechte ligging van de Aldi onderuit. Als ie tegenover de AH zit zal het met die slechte ligging wel meevallen. En hij zit echt wel op meer plaatsen in de buurt van een A-supermarkt.
Leuke winkel.... altijd een plan B als het bier op is.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:57 schreef sp3c het volgende:
ik herken dit wel ja
ik heb hier 3 (4 als je die op het station meetelt) Albert Heijn filialen dichter bij dan wat dan ook!
en de eerstvolgende is een C1000, ik begrijp dat dat nu ook een Albert Heijn is?
volgens mij is na die C1000 de eerstvolgende supermarkt ook weer een AH (2 op het Spui en een AH to go!)
Woonplaats, plaats van afkomst of shopplaats, dat viel niet met zekerheid uit je vorige post op te maken, dus koos ik voor 't laatste aangezien 't hier over shoppen gaat.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is niet mijn shopplaats. Het is het dorp waar ik vandaan kom. En Waalre heeft nu eenmaal een bepaalde klasse... ach vooruit, had... Het was iets voor Aalst-Waalre geweest. Punt.
Of Aldi in het algemeen een slechtere ligging heeft is niet zo eenvoudig vast te stellen, maar er zijn genoeg mensen die houdbare en/of non-food zaken bij de Aldi halen en merkproducten bij de A-supermarkt, dus dan is 't redelijk logisch dat een Aldi daarbij in de buurt gaat zitten.quote:[..]
In het algemeen heeft de Aldi een aanmerkelijk mindere ligging. En ik bedoelde ook echt algemeen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |