Idd, waar ik woon, zijn zat buurtwinkeltjes zoals groenteboertjes (2 of 3), slagers (2), bakkers (2), Aziatische toko en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:05 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Verder gaat het artikel over de grote steden er is dan altijd wel een aldi/lidl/dirk/bas/turk in de buurt als alternatief.
Niets binnen fatsoenlijk af te leggen afstanden. (en openingstijden buiten mijn werktijden)quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:03 schreef Semisane het volgende:
[..]
Er zit in jouw buurt _geen_ enkele andere winkel?Dat kan ik me niet voorstellen.
Jeetje wat een frustratie. Kreeg je niet het telefoonnummer van 1 van die lekkere AH cassieres en ben je daarom zo boos?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:22 schreef RijstNatie het volgende:
albert heijn is een kankerwinkel, alles wat je in die winkel koopt is elders goedkoper of beter
ik haat al hun kanker acties zoals; zegels sparen (die 10 cent per zegel kosten), bonuskankerkaart die je gvd moet meenemen om een korting te krijgen, kankerjoker plakken om 10% korting te krijgen, heel die tyvus marketing actie kost meer dan al die korting die ze geven
Het gaat er niet alleen om zou dan de juiste bewering zijn.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:11 schreef Hyperdude het volgende:
Het gaat er natuurlijk niet om of de Appie duur of goedkoop is. Het probleem is dat ze overal vergunningen voor krijgen en overal de beste locaties kunnen bemachtigen. Of dat nu komt omdat de concurrentie ligt te slapen/geen geld heeft, of omdat de AH plaatselijke politici kan "beïnvloeden"; lijkt mij nuttig eens uit te zoeken.
Ook mag heel Nederland langs de snelweg volgebouwd worden met lelijke industrieterreinen, maar "Franse Supermarché" mogen nergens gevestigd worden.![]()
Overigens is de AH in bv. Utrecht-centrum al minstens 10 jaar vrijwel monopolist.
Ik in een super de Boer ook. Plus en Super de Boer krijgen het voor elkaar nog duurder te zijn dan de AH.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:16 schreef Dichtpiet. het volgende:
Ik wordt altijd een beetje depressief wanneer ik in een Lidl of Super de Boer loop.
Je kan kijken op http://vindopkaart.goudengids.nl/ en daar naar supermarkten zoeken.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:07 schreef Dichtpiet. het volgende:
Het zou interessant zijn om een kaartje te zien van hoe alle supers verdeeld zijn over het land en hoe ver het van de mensen hun huis is. Dan zouden we kunnen zeggen of de NMa gelijk heeft.
Boni en Hoogvliet zijn ook grote namen in superuni.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:51 schreef loveli het volgende:
Waarschijnlijk gaan C1000 en Super de Boer samen verder. Nu zijn ze bezig om samen in te kopen, zodat ze hun concurrentiepositie kunnen versterken. Op dit moment heeft AH een marktaandeel van ongeveer 30%, C1000 en Super de Boer samen 15%, Aldi en Lidl samen ook 15%. Superunie heeft +/- 30%, daar vallen o.a. Jumbo, Coop, Dekamarkt Plus en Spar onder.
Ah, maar dan woon je niet in een stad lijkt me? Even voor de duidelijkheid, met een stad bedoel ik dus niet Almere ofzo.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:09 schreef McKillem het volgende:
[..]
Niets binnen fatsoenlijk af te leggen afstanden. (en openingstijden buiten mijn werktijden)
C1000's zijn overgenomen als betaling. Ahold had een belang in C1000, tegen betaling van 56 filialen is Ahold uitgekocht. Gevolg: nu zie je pas hoeveel marktaandeel Ahold werkelijk had. AH mocht niet meer groeien, door zich uit te laten kopen door Schuitema zijn ze op een andere manier gegroeid.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Albert Heijn is gewoon een goede supermarkt klaar! C1000's zijn ook niet voor niets overgenomen.
Kanker is alleen voor kampers een 'stoer' scheldwoord. Zo is het ook wel handig; als je het gebruikt hoef ik de rest van je onzin ook niet te lezen; 100% garantie dat je inhoudelijk niks te melden hebt.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:52 schreef SHE het volgende:
In dit geval is het K-woord op zijn plaats. Ik gebruik 'm zelden, maar ik heb zelden zovaak gekankerd als op de AH in 2008
Die c1000 filialen zijn niet overgenomen. Ahold, moederbedrijf AH, had een belang in schuitema, moederbedrijf C1000. Schuitema wilde C1000 volledig in eigen handen, en dat is gebeurt door een X percentage van de winkels aan Ahold te "geven", waarmee schuitema weer los was van AHquote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Albert Heijn is gewoon een goede supermarkt klaar! C1000's zijn ook niet voor niets overgenomen.
In Utrecht zijn vast wel meer winkels.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:52 schreef SHE het volgende:
[..]
In dit geval is het K-woord op zijn plaats. Ik gebruik 'm zelden, maar ik heb zelden zovaak gekankerd als op de AH in 2008
Sfeer zijn niet alleen de spotjes hè.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:23 schreef Loohcs het volgende:
Mensen die de sfeer in een supermarkt belangrijk vinden, vind ik toch een beetje vreemd. Kan mij 't schelen of er tl-buizen of een 'warme' spotjes hangen...je komt er toch alleen maar om boodschappen te doen?
Ik gok dat je tegenvallen bedoelt.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:51 schreef Cairon het volgende:
De kwaliteit vind ik ook behoorlijk meevallen van de AH.
Dat begrijp ik, maar dat is imho sfeer 'in ruime zin' (valt onder klantvriendelijkheid). Ik doelde meer op mensen die zeggen al depri te worden (door verlichting, kleuren en presentatie) als ze supermarkt X binnenlopen, dus nog voordat ze met 'huisregels' of personeel geconfronteerd zijn.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Sfeer zijn niet alleen de spotjes hè.
Bij de LIDL in de Amsterdamse Poort hoort bijvoorbeeld ook het volgende bij sfeer:
- Tassen verplicht in kluisjes opbergen
- Security-personeel dat hardhandig mensen de winkel uit duwt - zoals een keurig uitziende autochtone meneer die bij de kassa de winkel in was gelopen. niet ik dus, want ik ben geen keurig uitziende meneer...
Nee, dat was echt een keer en nooit weer.
Pleepapier van de LIDLquote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:09 schreef Isegrim het volgende:
Lidl & Aldi zijn perfect voor houdbare dingen, snacks, goedkoop drinken e.d. Lidl ook wel voor vlees. Vers(e groenten en fruit) haal ik het liefst bij de Turk. Goedkoper en beter van kwaliteit dan bij de super en ze weten er nog wat klantenservice is.
Ja, die van 1,69 hè? Die heb ik ook altijd. Echt beresterk.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:13 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben vooral een enorme fan van het keukenpapier van de Lidl. Dat spul is megagoed.
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:13 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben vooral een enorme fan van het keukenpapier van de Lidl. Dat spul is megagoed. Pleepapier (en wasmiddel e.d.) haal ik bij Action (zit op een paar honderd meter van mijn huis).
Die ja.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:19 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ja, die van 1,69 hè? Die heb ik ook altijd. Echt beresterk.
Aan wasmiddelen en pleepapier kun je je niet snijden.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]na de action-kaassschaaf en de zonnebrand van de action ben ik toch iets voorzichtig geworden met action spul
![]()
Tweemaal zware fysieke mishandeling door Action spul was wel genoeg wmb.
Den Haag.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:04 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ah, maar dan woon je niet in een stad lijkt me? Even voor de duidelijkheid, met een stad bedoel ik dus niet Almere ofzo.
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:23 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Aan wasmiddelen en pleepapier kun je je niet snijden.
AH is een goede supermarkt?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik betaal trouwens iets van 40 cent voor 2 keukenrollen...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:19 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ja, die van 1,69 hè? Die heb ik ook altijd. Echt beresterk.
Ik heb ook weleens goedkoop keukenrolpapier gehad, maar die vond ik niet fijn weet je.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik betaal trouwens iets van 40 cent voor 2 keukenrollen...
Ik heb een soort grote afkeer tegen vaatdoekjes en vieze theedoeken, en doe dus echt alles met keukenrolquote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:42 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik heb ook weleens goedkoop keukenrolpapier gehad, maar die vond ik niet fijn weet je.
Auto kopen. Probleem opgelost.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:59 schreef McKillem het volgende:
Ja tuurlijk zit er 20KM verder een wel een jumbo, maar wat nou als je geen auto hebt?
OMG ben jij soms een kloon van mijnquote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik heb een soort grote afkeer tegen vaatdoekjes en vieze theedoeken, en doe dus echt alles met keukenrol![]()
Dit dus. Alhoewel de Aldi hier direct naast de AH ligt. Niet zo zeuren dus...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:13 schreef DS4 het volgende:
Ik snap de klacht niet. Als er genoeg mensen liever naar de Super de Boer gaan, dan zal die beter draaien dan de AH. Kennelijk is dat niet het geval.
Logisch ook. Het is één pot nat wat ze verkopen. Een fles Spa Blauw is exact hetzelfde waar je het ook koopt. Het verschil zit dan ook in prijs (maar niet genoeg om daar een wezenlijk andere keuze voor te maken, tenzij je naar Aldi/Lidl gaat, maar daar kom ik nog op), ligging en uitstraling.
AH scoort op ligging en uitstraling gewoon goed. Dus logisch dat men daar heen gaat.
Het enige alternatief is dan de Aldi/Lidl. Scoort buitengewoon slecht op liggen en uitstraling, maar is voor de echte kneiter de omweg waard.
In Waalre, waar ik nogal eens kom, ligt er ook een Aldi of Lidl (geen idee, een van de twee iig) tegenover de AH. Volgens mij kun je er een kanon afschieten. Het "verkeer" gaat iig gewoon richting en van de AH.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:16 schreef Rucebo het volgende:
Dit dus. Alhoewel de Aldi hier direct naast de AH ligt. Niet zo zeuren dus...
Een fles Spa is idd overal hetzelfde. Bij de verse producten (vlees, groente, fruit) vind je de grote verschillen. En de C1000 die hier zát had goede kwaliteit vers. De AH die ervoor in de plaats is gekomen niet. Maar gelukkig is daar Ilham, mijn trouwe Turkse buurtsuper.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:13 schreef DS4 het volgende:
Ik snap de klacht niet. Als er genoeg mensen liever naar de Super de Boer gaan, dan zal die beter draaien dan de AH. Kennelijk is dat niet het geval.
Logisch ook. Het is één pot nat wat ze verkopen. Een fles Spa Blauw is exact hetzelfde waar je het ook koopt. Het verschil zit dan ook in prijs (maar niet genoeg om daar een wezenlijk andere keuze voor te maken, tenzij je naar Aldi/Lidl gaat, maar daar kom ik nog op), ligging en uitstraling.
AH scoort op ligging en uitstraling gewoon goed. Dus logisch dat men daar heen gaat.
Het enige alternatief is dan de Aldi/Lidl. Scoort buitengewoon slecht op liggen en uitstraling, maar is voor de echte kneiter de omweg waard.
De AH is zonder meer slecht in groente. Kopen graag restpartijen op. Maar ga gewoon naar de groenteboer: kleine lokale ondernemer, betere kwaliteit. Kost iets meer, maar je leeft gezonder. Geldt m.m. voor de slager.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:28 schreef Isegrim het volgende:
Een fles Spa is idd overal hetzelfde. Bij de verse producten (vlees, groente, fruit) vind je de grote verschillen. En de C1000 die hier zát had goede kwaliteit vers. De AH die ervoor in de plaats is gekomen niet. Maar gelukkig is daar Ilham, mijn trouwe Turkse buurtsuper.
Vlees, brood en in mindere mate groente zou ik zelf sowieso niet gauw in een supermarkt kopen. En in elke stad zit toch wel een slager, bakker en groenteman. Dus dat is niet zo'n probleem...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:28 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Een fles Spa is idd overal hetzelfde. Bij de verse producten (vlees, groente, fruit) vind je de grote verschillen. En de C1000 die hier zát had goede kwaliteit vers. De AH die ervoor in de plaats is gekomen niet. Maar gelukkig is daar Ilham, mijn trouwe Turkse buurtsuper.
Groenten (zoveel lekkerder en goedkoper dan bij de appie) en fruit, vlees en kipquote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:34 schreef Isegrim het volgende:
Dat bedoel ik, daarvoor heb ik mijn Turk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |