Bron?quote:Op zondag 25 januari 2009 15:10 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ja, omdat de andere supermarkten niet in de slechte wijken willen zitten ivm lui personeel en hoge kosten voor beveiliging.
Grappig, hier zit Jumbo juist in de kutwijkenquote:Op zondag 25 januari 2009 15:10 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ja, omdat de andere supermarkten niet in de slechte wijken willen zitten ivm lui personeel en hoge kosten voor beveiliging.
die mag je mij uitleggenquote:Op zondag 25 januari 2009 15:12 schreef Monidique het volgende:
De dominantie van Albert Heijn toont het failliet van het Amerikaans kapitalisme aan.
Het is overigens een fabeltje dat Jumbo goedkoper zou zijn dan AH.quote:Op zondag 25 januari 2009 15:26 schreef JDude het volgende:
Grappig, hier zit Jumbo juist in de kutwijken.
Kom er maar in, LeeHarveyOswald.quote:Op zondag 25 januari 2009 15:31 schreef FeestNummer het volgende:
Het is overigens een fabeltje dat Jumbo goedkoper zou zijn dan AH.
Of iemand voor wie 80 euro geen godsvermogen is, zou zo maar kunnen...quote:Op zondag 25 januari 2009 15:21 schreef Dawwa het volgende:
ze kreeg het voor elkaar om een kleine boodschappentas vol te proppen met meuk voor 80 euro.
True dumbass of iemand met tijdgebrek.
Ik houd het bij sinds een week of twee.quote:Op zondag 25 januari 2009 14:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
5 min. per dag = minimaal 10 euro per week. Dat je het twee weken bijhoudt, bij stuurt, klaar, ok, dat zal je er wel uithalen. Maar echt alles altijd?
Er is geen ES-variant van. Eigen merk is 96 cent. Lu kost 1,13.quote:Op zondag 25 januari 2009 14:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
En de euroshop variant? (ik heb niet eens een benul wat de Lu variant kost)
'Rijken' zijn vaak de grootste krenten die er bestaan, een groot deel van de Aldi/Lidl shoppers zijn vaak ook bovenmodaal verdieners wat je niet zou verwachten.quote:Op zondag 25 januari 2009 15:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Of iemand voor wie 80 euro geen godsvermogen is, zou zo maar kunnen...
Je begrijpt toch wel wat ik bedoel: besteed die tijd aan gewoon werken, dat levert meer op.quote:Op zondag 25 januari 2009 15:53 schreef Isegrim het volgende:
En wat nou, 10 euro per week? Alsof je een bijbaan kunt vinden waar je vijf minuten per dag werkt.Wat een BS.
Er zijn er wel wat, maar het merendeel blijven gewoon de allochtonen en paupers.quote:Op zondag 25 januari 2009 16:24 schreef Dawwa het volgende:
[..]
'Rijken' zijn vaak de grootste krenten die er bestaan, een groot deel van de Aldi/Lidl shoppers zijn vaak ook bovenmodaal verdieners wat je niet zou verwachten.
Dan is dat niet zo'n goed voorbeeld als ik heel eerlijk moet zijn...quote:Op zondag 25 januari 2009 15:55 schreef Isegrim het volgende:
Er is geen ES-variant van. Eigen merk is 96 cent. Lu kost 1,13.
Het klopt wel dat oud geld vooral niet smijt met geld, maar dat is nog wat anders dan goedkope spullen kopen. Om het kort te zeggen: de Drie Dwaze Dagen zijn populairder dan het Prijzencircus. Maar bij de DDD is men bereid om de ellebogen te gebruiken.quote:Op zondag 25 januari 2009 16:24 schreef Dawwa het volgende:
'Rijken' zijn vaak de grootste krenten die er bestaan, een groot deel van de Aldi/Lidl shoppers zijn vaak ook bovenmodaal verdieners wat je niet zou verwachten.
Dat moet sowieso wel, want van die enkele tienduizenden gezinnen kan de Aldi/Lidl niet leven, zelfs als ze allemaal komen - quod non -.quote:Op zondag 25 januari 2009 16:47 schreef Bolter het volgende:
Er zijn er wel wat, maar het merendeel blijven gewoon de allochtonen en paupers.
Als er genoeg klanten zijn die dat doen houdt het vanzelf op.quote:Op zondag 25 januari 2009 17:03 schreef eff-joe-cie-kee het volgende:
Het gevolg is dat ik nu dus echt bijna niet meer naar een AH ga maar 'n stukje door fiets om naar de Dirk te gaan. Die halen niet zulke geintjes uit en je hebt er alle A merkprodukten. (Alleen als ik op 'n zondag eens iets moet hebben moet ik wel naar de AH omdat er geen andere supermarkt op zondag open is).
Bedrijfsfitness is 1,5 uur rijden en geen optie voor mij, anders had ik het wellicht wel gedaan, want het is geen slecht idee en in NL is er niet echt een mentaliteit om met collega´s op stap te gaan. Onder werktijd wil men het gezellig hebben i.p.v. door te werken en na werktijd is iedereen z.s.m. verdwenen.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Één dag in de week is dat toch geen probleem. Gooi er bedrijfsfitness tegenaan en voor je het weet zit je 3 dagen in de week tot laat in de avond met collega's in de stad te hangen. Moet je wel leuke collega's hebben natuurlijk.
[..]
Of zaterdag vroeg op. Volgens mij is de slager dan vrij rustig (geen idee, ik ben een nachtmens).
Dan blijf ik het raar vinden dat er geen Cool Cat is die eens donderdagochtend de deuren tot 11 uur dichthoudt en vervolgens opent van 11 tot 21 om maar eens iets te noemen en vervolgens om vrijdag (koopavond) ook tot 21 uur of 22 uur open is.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het zal misschien wel zo zijn dat er winkeliersverenigingen zijn die daar herenakkoorden over gesloten hebben, maar het is zeker niet algemeen zo, want dan had ik er een paar gekend.
Wat een prietpraat. Wie kopen er dan bij de AH en zo? De mensen met een minimumloontje?quote:Op zondag 25 januari 2009 16:24 schreef Dawwa het volgende:
[..]
Nee hoor, ik kan niet dagelijks vijf minuten extra werken en daarvoor betaald krijgen.quote:Op zondag 25 januari 2009 16:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je begrijpt toch wel wat ik bedoel: besteed die tijd aan gewoon werken, dat levert meer op.
Aldi en Lidl hebben maar een beperkt assortiment (zeker Aldi) en er zijn altijd dingen zijn die je er niet kunt krijgen. Zeker als je werkt en weinig tijd hebt is het daarom handiger naar AH, C1000, Super De Boer, etc. te gaan omdat je dan niet naar twee supermarkten toe moet, niet uren in de rij voor de kassa staat (zoals bij Aldi en Lidl) en omdat ze ruimere openingstijden hebben. Aldi en Lidl zijn dus vooral winkels voor mensen die geen 40 uur per week werken zoals studenten, huisvrouwen, werklozen en gepensioneerden en anderen die veel vrije tijd hebben. Inkomen speelt volgens mij minder een rol.quote:Op zondag 25 januari 2009 16:24 schreef Dawwa het volgende:
Dat heeft weinig zin als je dat als enige doet.quote:Op zondag 25 januari 2009 17:27 schreef Halcon het volgende:
Dan blijf ik het raar vinden dat er geen Cool Cat is die eens donderdagochtend de deuren tot 11 uur dichthoudt en vervolgens opent van 11 tot 21 om maar eens iets te noemen en vervolgens om vrijdag (koopavond) ook tot 21 uur of 22 uur open is.
Huismoedertjes die zich zouden schamen als ze door de buurvrouw worden gespot bij de Aldi, dus geen keuze hebben.quote:Op zondag 25 januari 2009 17:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat een prietpraat. Wie kopen er dan bij de AH en zo? De mensen met een minimumloontje?
Als er een schaap over de dam is....quote:Op zondag 25 januari 2009 17:51 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Dat heeft weinig zin als je dat als enige doet.
Er zijn inderdaad mensen die zo zijn, maar ik geloof er niets van dat over het algemeen mensen met een bovenmodaal inkomen naar de Aldi gaan.quote:Op zondag 25 januari 2009 17:59 schreef Dawwa het volgende:
[..]
Huismoedertjes die zich zouden schamen als ze door de buurvrouw worden gespot bij de Aldi, dus geen keuze hebben.![]()
Sommige zullen denken, ach onzin…maar een groot aantal mensen zijn echt zo
ik koop al mn spullen bij de AH? en ik ben student, dus..quote:Op zondag 25 januari 2009 17:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat een prietpraat. Wie kopen er dan bij de AH en zo? De mensen met een minimumloontje?
Inderdaad. De 'kracht' van een koopavond is dat het voor het publiek duidelijk is dat (zo goed als) alle winkels open zijn. Als elke avond weer een andere winkel open is, moet je nog een paar keer terug als je meerder dingen moet hebben.quote:Op zondag 25 januari 2009 17:51 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Dat heeft weinig zin als je dat als enige doet.
rijke mensen zijn vaak rijk geworden door hard te werken, zuinig te zijn of dingen goed uit te zoeken.quote:Op zondag 25 januari 2009 18:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad mensen die zo zijn, maar ik geloof er niets van dat over het algemeen mensen met een bovenmodaal inkomen naar de Aldi gaan.
Het assortiment van de Aldi is gewoon erg beperkt, te vaak zijn dingen op en de winkel is erg rommelig.
Ik had het ook over "in het algemeen". Er zullen best miljonairs zijn die naar de Aldi gaan en steuntrekkers die naar de AH gaan, maar over het algemeen gaan rijke mensen volgens mij niet lopen scharrelen bij de Aldi.quote:Op zondag 25 januari 2009 18:07 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
ik koop al mn spullen bij de AH? en ik ben student, dus..Echt breed heb ik het niet
Het assortiment bij de Aldi is wel degelijk beperkt. Veel dingen heb je gewoon niet of slechts met één enkele keuzemogelijkheid. Vaak is het dan ook nog eens op.quote:Op zondag 25 januari 2009 18:10 schreef thestoryofus2009 het volgende:
[..]
rijke mensen zijn vaak rijk geworden door hard te werken, zuinig te zijn of dingen goed uit te zoeken.
het assortiment is niet echt beperkt... ze hebben er het meeste wel alleen dan niet 50 varianten van ketchup of 30 soorten wereldgerechten in een doos...
de kwaliteit is vaak uitzonderlijk goed ...
En domme luie, relatief arme mensen die kopen vanuit gemakzucht bij de appie of omdat dat zo gemakkelijk is het ze een status denkt te geven....
trouwens ook een pricipe kwestie om je niet te laten oplichten door supermarkten....
wij kopen alles bij de aldi
De kwaliteit is niet het probleem. Maar ik weet niet of alle Aldi's hetzelfde assortiment voeren, die bij mij in de buurt is erg klein. Je struikelt er over de frisdank, de wijn en de verse groeten, maar bijv. een blik bruine bonen, vis of een pak magere vla kun je vergeten. En dat maakt het samen met de gebrekkige openingstijden toch een beetje onhandig.quote:Op zondag 25 januari 2009 18:10 schreef thestoryofus2009 het volgende:
het assortiment is niet echt beperkt... ze hebben er het meeste wel alleen dan niet 50 varianten van ketchup of 30 soorten wereldgerechten in een doos...
de kwaliteit is vaak uitzonderlijk goed ...
Het is niet voor niks dat de eerste Aldi in Nederland in Rotterdam Hillegersberg staat. Dit is zeg maar niet bepaald de armste wijk van Nederland. Mensen met geld letten nu eenmaal beter op wat ze uitgeven.quote:Op zondag 25 januari 2009 17:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit is juist niet waar. Voor de snelheid moet je juist bij de Aldi zijn, omdat je alleen maar een ja/nee keuze hebt. Je kiest bijvoorbeeld ketchup of niet maar je hoeft in ieder geval niet uit zeventien soorten te kiezen. Dit geldt dan voor alle producten.quote:Op zondag 25 januari 2009 17:49 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Aldi en Lidl hebben maar een beperkt assortiment (zeker Aldi) en er zijn altijd dingen zijn die je er niet kunt krijgen. Zeker als je werkt en weinig tijd hebt is het daarom handiger naar AH, C1000, Super De Boer, etc. te gaan omdat je dan niet naar twee supermarkten toe moet, niet uren in de rij voor de kassa staat (zoals bij Aldi en Lidl) en omdat ze ruimere openingstijden hebben. Aldi en Lidl zijn dus vooral winkels voor mensen die geen 40 uur per week werken zoals studenten, huisvrouwen, werklozen en gepensioneerden en anderen die veel vrije tijd hebben. Inkomen speelt volgens mij minder een rol.
Overigens zijn Aldi en Lidl in Duitsland anders gepositioneerd. Ze zijn open van 7.00-20.00, zes dagen per week (net als alle andere supermarkten) en hun assortiment is in Duitsland veel breder dan in Nederland.
niet alle aldi`s zijn hetzelfdequote:Op zondag 25 januari 2009 18:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het assortiment bij de Aldi is wel degelijk beperkt. Veel dingen heb je gewoon niet of slechts met één enkele keuzemogelijkheid. Vaak is het dan ook nog eens op.
Bij de AH en bijvoorbeeld de Jumbo heb je meerdere keuzemogelijkheden als je ketchup nodig hebt. Dat vind ik persoonlijk wel handig.
De Aldi bij mij heeft altijd en eeuwig slechts 1 kassa open, ook al staat er zaterdagochtend een rij van 40 man.quote:Op zondag 25 januari 2009 18:41 schreef Fastmatti het volgende:
Voor de snelheid moet je juist bij de Aldi zijn, omdat je alleen maar een ja/nee keuze hebt.
1,5 uur rijden naar de bedrijfsfitness? Dat is verdomd slecht gekozen!quote:Op zondag 25 januari 2009 17:26 schreef Halcon het volgende:
Bedrijfsfitness is 1,5 uur rijden en geen optie voor mij, anders had ik het wellicht wel gedaan, want het is geen slecht idee en in NL is er niet echt een mentaliteit om met collega´s op stap te gaan. Onder werktijd wil men het gezellig hebben i.p.v. door te werken en na werktijd is iedereen z.s.m. verdwenen.
Ik kom er nooit, dus ik kan er geen licht over schijnen...quote:Op zondag 25 januari 2009 17:27 schreef Halcon het volgende:
Dan blijf ik het raar vinden dat er geen Cool Cat is die eens donderdagochtend de deuren tot 11 uur dichthoudt en vervolgens opent van 11 tot 21 om maar eens iets te noemen en vervolgens om vrijdag (koopavond) ook tot 21 uur of 22 uur open is.
Jij zit ook een beetje vast in jouw denkpatroon... geloof mij nu maar dat jij als je wil die tijd om kan zetten in geld.quote:Op zondag 25 januari 2009 17:35 schreef Isegrim het volgende:
Nee hoor, ik kan niet dagelijks vijf minuten extra werken en daarvoor betaald krijgen.
De plek waar de eerste Aldi is gebouwd zegt wat over het publiek wat er nu komt?quote:Op zondag 25 januari 2009 18:39 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het is niet voor niks dat de eerste Aldi in Nederland in Rotterdam Hillegersberg staat. Dit is zeg maar niet bepaald de armste wijk van Nederland. Mensen met geld letten nu eenmaal beter op wat ze uitgeven.
Ja, is slecht geregeld hier. Het vervelende is dat je ook nog in de file staat om naar de bedrijfsfitness te gaan en dat ik daarna ook weer terugmoet. Het ligt niet eens op de route naar mijn huis zeg maar...quote:Op zondag 25 januari 2009 19:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
1,5 uur rijden naar de bedrijfsfitness? Dat is verdomd slecht gekozen!
O well, het kan ook niet altijd, maar voor veel mensen kan het wel ondanks dat ze claimen dat ze klem zitten.
Dat is waar. Je hebt er met beperkt assortiment en met nog beperkter assortiment.quote:Op zondag 25 januari 2009 19:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
niet alle aldi`s zijn hetzelfde
Volgens mij woont Halcon in Zuid-Amerika, Argentinië.quote:Op zondag 25 januari 2009 19:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
1,5 uur rijden naar de bedrijfsfitness? Dat is verdomd slecht gekozen!
Die enkele keer dat ik na de aldi ga sta ik altijd een kwartier in de rij, omdat ze maar een kassa open doenquote:Op zondag 25 januari 2009 18:41 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dit is juist niet waar. Voor de snelheid moet je juist bij de Aldi zijn, omdat je alleen maar een ja/nee keuze hebt. Je kiest bijvoorbeeld ketchup of niet maar je hoeft in ieder geval niet uit zeventien soorten te kiezen. Dit geldt dan voor alle producten.
Met alle respect, maar als je het van een besparing van 100 euro in de week moet hebben, voor zover je dat al haalt, dan wordt je nooit rijk.quote:Op zondag 25 januari 2009 18:10 schreef thestoryofus2009 het volgende:
rijke mensen zijn vaak rijk geworden door hard te werken, zuinig te zijn of dingen goed uit te zoeken.
Dat verklaart jouw wensdenken.quote:wij kopen alles bij de aldi
Ik ben sinds kort helaas weer terug in Europa.quote:Op zondag 25 januari 2009 19:56 schreef Mylene het volgende:
[..]
Volgens mij woont Halcon in Zuid-Amerika, Argentinië.
Om vervolgens te constateren dat die ene soort ketchup is uitverkocht en ze geen andere soort in het assortiment hebben. Dan moet je toch even snel naar de AH, tenminste als je binnen een half uur hebt kunnen afrekenen bij de Aldi.quote:Op zondag 25 januari 2009 18:41 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dit is juist niet waar. Voor de snelheid moet je juist bij de Aldi zijn, omdat je alleen maar een ja/nee keuze hebt. Je kiest bijvoorbeeld ketchup of niet maar je hoeft in ieder geval niet uit zeventien soorten te kiezen. Dit geldt dan voor alle producten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |