quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:36 schreef IkWilbert het volgende:
ik mis Max Verstappen nog in het rijtje
die rijdt zijn eigen motorhome... maar begrijp je gedachte welquote:Op woensdag 21 januari 2009 15:40 schreef Klonk het volgende:
Henki Waldschmidt kan een heel aardig stukje sturen maar waarom heb ik van die rare associaties in mijn hoofd bij die naam, dat ie met een mercedes en een grote dubbeltandemasser tabbert caravan aankomt rijden
Renger denk ik welquote:Op woensdag 21 januari 2009 16:32 schreef kriele het volgende:
Zit hier potentieel F1 materiaal bij volgens jullie?
quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:34 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Renger denk ik wel
Guide misschien ook als ie een zak geld mee mag nemen van schoonpapa...
quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:25 schreef sasquatsch het volgende:
Ik mis in ieder geval Paul Meijer in het rijtje, een echt talent dat (door geldgebrek?) veel te weinig racet (naar mijn zin).
Hij werd in 2003 Nederlands kampioen Formule Renault 2.0 en reed zowel in 2003 als 2004 het EK Formule Renault 2.0. Ging in 2005 Formule 3 racen, maar was daar wegens geldgebrek (geloof ik) snel weer weg.
Reed in 2007 en 2008 een aantal races in de EK Formula Renault 2.0 voordat hij bij zijn debuut in de Superleague meteen de pole pakte en de race erna een overwinning, om vervolgens door een blessure de rest van het seizoen te moeten missen.
Dit jaar zal hij een volledig seizoen EK Formule Renault 2.0 rijden.
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:34 schreef The_Hives het volgende:
het grootste nadeel van deze gasten is de nationaliteit. Als ons landje wat groter was hadden we van veel meer landgenoten kunnen genieten in de hoogste autosportklasses. Niettemin interessant om dit topic te volgen
dat snap ik dus ook niet. Het enige wat ik kan bedenken is de mondigheid van de Nederlandersquote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:02 schreef kriele het volgende:
[..]
Ik hoor dat wel vaker dat de nationaliteit een grote rol speelt. Opzich logisch hoor, maar hoe verklaar je dan het succes van al die Finnen? In Finland wonen minder mensen dan in Nederland.
Komt nog eens bij dat als er ooit 1 echt succesvolle F1 coureur was geweest, dat sponsoren en/of teams sneller geneigd zijn om waren geld in een andere Nederlander te steken. Kijk weer naar diezelfde Finnen, met als meest recente voorbeeld Hakkinen en Raikkonen. Teams zullen sneller naar een bepaalde nationale klasse kijken als deze al meerdere goede racers heeft voortgebracht, ipv die ene coureur wat het misschiens wel eens zou kunnen maken.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:19 schreef The_Hives het volgende:
[..]
dat snap ik dus ook niet. Het enige wat ik kan bedenken is de mondigheid van de Nederlanders. Zonder die grote bek van verstappen en iets meer mediabewustzijn had hij het misschien verder geschopt
. Maar ja als als als.....
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 20:53 schreef The_Hives het volgende:
Coronel, ook zo'n goed voorbeeld. Na zijn successen in Japan wat zeker toen goed aangeschreven stond, leek er nog meer moois in het verschiet. Maar dan komt die grote bek weer. En ik denk dat jij ook wel gelijk heb dat die gasten het dan ook een beetje verpesten voor de volgende generaties...
Schumacher begon ook in de F1 door het geld van Mercedes. Anders was hij in 1991 niet in de F1 begonnen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 22:44 schreef kriele het volgende:
[..]
En we hebben de sponsoren ook niet mee. Eerder klaagden we dat ze niet in wilden stappen. Nu doen Philips, ING en Randstad dat wel, maar doen ze vervolgens niets voor hun landgenoten, waar vooral Japanse en Braziliaanse sponsoren nog wel eens iets willen eisen als het op coureurs aankomt.
Nee, wil een Nederlander kans maken moet ie wel Schumacheriaans goed zijn. Die hebben we dus niet en zit er ook niet aan te komen voor zover ik weet.
Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik in de juniorenklasses helemaal geen grote talenten zie. Maar een heel goed beeld heb ik er ook niet van en ik kan er dus naast zitten. Zelfs de GP2 begint zo langzamerhand een klasse te worden voor de coureurs met de meeste poet.
quote:Op maandag 2 februari 2009 11:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Schumacher begon ook in de F1 door het geld van Mercedes. Anders was hij in 1991 niet in de F1 begonnen.
Het ligt er maar net aan wat de beweegredenen zijn voor de sponsor om de sport te betreden.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 22:44 schreef kriele het volgende:
[..]
En we hebben de sponsoren ook niet mee. Eerder klaagden we dat ze niet in wilden stappen. Nu doen Philips, ING en Randstad dat wel, maar doen ze vervolgens niets voor hun landgenoten, waar vooral Japanse en Braziliaanse sponsoren nog wel eens iets willen eisen als het op coureurs aankomt.
Weer een jaar F3 lijkt me niet echt bevorderlijk voor de carrière van Carlo. Na 2 jaar F3 kampioen te zijn geworden had ik verwacht dat hij nu wel een klasse hoger zou gaan rijden. Formule Nippon, GP2 of de Renault World Series. Dat de Nippon door de crisis niet doorgaat, ok, maar dan zou ik eerder verder zoeken naar een plekje in een van de andere klassen (of Formula Atlantic of Indy Lights) voordat ik een aanbod in de F3 accepteer.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:06 schreef kriele het volgende:
Opmerkelijke move van Carlo van Dam. Waar iedereen dacht dat hij Formule Nippon zou gaan rijden, wordt het uiteindelijk wederom F3, maar nu in de Euroseries voor het fabrieksteam van Volkswagen. Een move uit nood gebeoren, omdat vermoedelijk andere aanbiedingen in zijn getrokken!
http://www.f1today.nl/nie(...)ract-met-volkswagen/
iemand hier beelden van gezien?quote:Buurman ongedeerd na crash
DOHA - Autocoureur Yelmer Buurman is zaterdag tijdens de GP2-race in Qatar met de schrik vrijgekomen na een zware crash. De 21-jarige Limburger knalde direct na de start achterop de Japanner Sakon Yamamoto, vloog met zijn bolide door de lucht en kwam 100 meter verderop tot stilstand. Buurman had wat hoofdpijn en een stijve nek, maar mankeerde verder niets.
Buurman, die voor het Portugese Ocean Racing Technology in het Aziatisch kampioenschap van de talentklasse GP2 rijdt, had een slechte uitgangspositie voor de eerste race. Hij stond op de 23e startplaats. Zijn snelheid bij de botsing lag niettemin al op 171 kilometer per uur. “Ik heb die Yamamoto niets eens goed kunnen zien, zo snel ging het allemaal. Ik ben er wonderwel goed vanaf gekomen.”
De race voltrok zich overigens in de donkerte bij kunstlicht. De GP2 in Qatar volgde daarmee de Formule 1, die vorig jaar in Singapore voor het eerst experimenteerde met een nachtrace.
F3 met Volkswagen lijkt me just wel een goede move. Als hij goed presteert heeft hij kans op een goed betaalde baan in DTM of sportscars bij zustermerk Audi (of Porsche, er zijn geruchten dan ze herintreden in de hoogste klasse van de sportscars) in plaats van x-miljoen betalen voor een stoeltje in Indycars of GP2.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Weer een jaar F3 lijkt me niet echt bevorderlijk voor de carrière van Carlo. Na 2 jaar F3 kampioen te zijn geworden had ik verwacht dat hij nu wel een klasse hoger zou gaan rijden. Formule Nippon, GP2 of de Renault World Series. Dat de Nippon door de crisis niet doorgaat, ok, maar dan zou ik eerder verder zoeken naar een plekje in een van de andere klassen (of Formula Atlantic of Indy Lights) voordat ik een aanbod in de F3 accepteer.
quote:Als coureur pur sang wil je maar één ding: een leven lang racen. Daarom is het mijns inziens erg onverstandig om, als je geen supertalent bent, in een internationaal formuleveld te stappen.
Als je dat wél doet, is de kans levensgroot dat je complete racebudget in no time is verbrand en je loopbaan vroegtijdig stopt. Want voor één jaar middelmatig meedoen in de NEC Formule Renault 2.0 ben je pak ‘m beet 150.000 tot 175.000 euro kwijt. Voor hetzelfde geld kun je drie of vier seizoenen in de top meedraaien van de nationale Clio Cup.
Droom
Natuurlijk. Elke rijder droomt van een carrière in de Formule 1. Maar om één van de weinige F1-stoeltjes te kunnen bemachtigen, moet je én supergetalenteerd zijn én een enorme zak met geld meebrengen. Als je naar deze combinatie kijkt, heeft binnen Nederland misschien alleen Giedo van der Garde een kans door te stromen. Al is Giedo wellicht al te oud en heeft hij tevens een brandplekje omdat hij in het verleden twee F1-contracten tegelijk heeft getekend.
Alles doen
Afgelopen jaar vierde ik mijn 30-jarig jubileum in de autosport. Ik weet het begin nog goed. Ik werd door Manfred Prang in een snelle auto op een circuit gezet en was direct verkocht. Al na een paar rondjes was ik besmet met het racevirus en dat is nooit meer weggegaan. Zelfs na drie decennia doe ik er echt alles voor om maar te kunnen blijven rijden.
Pakken geld
Als ik naar mijn carrière terugkijk, had ik veel eerder in de toerwagens moeten stappen. Want nadat ik in ’78 met de Formule Ford ben begonnen, heb ik Formule Ford 2000 en sportscars gedaan. Dat laatste zou ik nu nooit meer doen. Ik had niet het grootste talent. Ik was als formulerijder belabberd en was bij voorbaat kansloos om de Formule 1 te halen. Maar door toch die internationale formulewedstrijden te doen, heb ik een enorm pak geld verbrand. Dat had ik veel beter kunnen besteden.
Behoeden
Mijn racende kinderen Mike en Sheila probeer ik te behoeden voor de fouten die ikzelf ooit heb gemaakt. ‘Blijf lekker in de toerwagens’, houd ik ze voor. Dan kun je doorgaan met hetgeen dat je zo graag doet en zo lang mogelijk blijven rijden. Niettemin zie je vandaag de dag veel jonge, Nederlandse coureurs de stap naar de internationale formulewagens maken. Dat kost echt bakken met geld.
Waar zijn ze gebleven?
Ik blader wel eens raceboeken van de afgelopen jaren door. Dan zie je talenten die niet zo heel lang geleden nog vele wedstrijden wonnen, maar waar je anno 2009 niks meer van hoort. Waar is bijvoorbeeld Ben Jamini gebleven? Een prima coureur, die echter in het internationale formule wereldje erg snel door zijn geld heen is geraakt en van het autosporttoneel is verdwenen. Enorm jammer is dat.
Tijdige overstap
Er zijn in Nederland gelukkig ook legio coureurs die op tijd de overstap hebben gemaakt naar de toerwagens. Niet alleen hebben ze daardoor hun racecarrière kunnen verlengen. Bovendien hebben zij zich door successen kunnen opwerken naar de status van professioneel piloot. Neem bijvoorbeeld Jeroen Bleekemolen, die na de Duitse Formule 3 en Formule Audi Palmer naar de toerwagens is gegaan. Tegenwoordig verdient Jeroen een uitstekende boterham in onder meer de Porsche Supercup. Maar kijk ook naar een rijder als Peter Kox, die een geweldige carrière in de toerwagens heeft opgebouwd en nog steeds lekker rijdt én er geld mee verdient. Iemand als Mike Hezemans heeft zelfs nooit in de Formulewagens gereden. En Tom Coronel doet het natuurlijk ook al jaren uitstekend met toerwagens. Deze vier toerwagencoureurs zijn hét voorbeeld dat je het heel lang kunt volhouden in de racerij én er tevens een meer dan goede zakcent aan kunt overhouden!
Frans Verschuur
quote:Op zondag 15 februari 2009 16:48 schreef m1155 het volgende:
Nikki Pastorelli en Charles Zwolsman deden het ook wel aardig in de Champ Cars (2007?)
Laatste tijd hoor je niet veel meer van ze.
Wat Zwolsman betreft, ook hij zal waarschijnlijk niet rijden wegens gebrek aan sponsoren. Zijn vader heeft sinds 1988 al diverse keren in de gevangenis gezeten wegens drugsmokkel, witwassen en wapenbezit. Dat heeft de carrière van zijn zoon tot en met 2007 niet in de weg gestaan.quote:Op zondag 15 februari 2009 17:22 schreef kriele het volgende:
[..]
Het zijn wel goede coureurs. Dat Zwolsman niet meer rijdt heeft hij aan zijn vader te danken. Ik meen me te herrinneren dat hij de handlanger was van de hakkelaar.
Bij Pastorelli is het een kwestie van geen sponsoren hebben.
Zwolsman rijdt LMS voor Kolles in een Audi R10. Hij werd afgelopen weekend 27ste.quote:Op zondag 15 februari 2009 17:22 schreef kriele het volgende:
[..]
Het zijn wel goede coureurs. Dat Zwolsman niet meer rijdt heeft hij aan zijn vader te danken. Ik meen me te herrinneren dat hij de handlanger was van de hakkelaar.
Bij Pastorelli is het een kwestie van geen sponsoren hebben.
Slechte prestatie van beide Kolles Audi'squote:Op dinsdag 7 april 2009 15:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zwolsman rijdt LMS voor Kolles in een Audi R10. Hij werd afgelopen weekend 27ste.
quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Slechte prestatie van beide Kolles Audi's
Sowieso... Als je het meeste geld hebt, heb je vaak het beste materiaal en rij je dus vooraan...quote:Op vrijdag 30 januari 2009 22:44 schreef kriele het volgende:
[..]
Nee, wil een Nederlander kans maken moet ie wel Schumacheriaans goed zijn. Die hebben we dus niet en zit er ook niet aan te komen voor zover ik weet.
Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik in de juniorenklasses helemaal geen grote talenten zie. Maar een heel goed beeld heb ik er ook niet van en ik kan er dus naast zitten. Zelfs de GP2 begint zo langzamerhand een klasse te worden voor de coureurs met de meeste poet.
quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:47 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Sowieso... Als je het meeste geld hebt, heb je vaak het beste materiaal en rij je dus vooraan...
Okee, het is misschien wat gegeneraliseerd, maar over het algemeen is het wel zo. Justin Wilson is een toffe gast trouwens!quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:14 schreef kriele het volgende:
[..]
Justin Wilson reed dit weekend toch aardig mee voorin bij de IRL en hij rijdt voor een heel klein team. Zegt dus niet alles.
Dat mag je niet allemaal op het talent van Justin Wilson afschuiven, hij heeft ook Bill Pappas als engineer. Wat verder niets af doet aan Justin's prestatie, maar hij heeft ook veel te danken aan zijn engineer.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:14 schreef kriele het volgende:
[..]
Justin Wilson reed dit weekend toch aardig mee voorin bij de IRL en hij rijdt voor een heel klein team. Zegt dus niet alles.
Guido van der Garde rijdt toch ook in deze klasse?quote:Op maandag 20 april 2009 20:58 schreef kriele het volgende:
Van der Drift: "Dit was een prachtig weekend"Klasse: World Series > Gepost op 20/04/2009 18:13 door: robinChris van der Drift heeft een erg goed debuutweekend achter de rug in de World Series by Renault. De Nederlandse Nieuw-Zeelander eindigde de eerste race als zevende en de tweede race stond hij meteen op het podium.
De eerste race startte Van der Drift als elfde en kwam als zevende over de finish. "Dit was een vrij saaie race," zei hij over de eerste race. "Mijn start was erg goed, maar vanaf de zevende plaats kan je moeilijk aanvallen. Je verliest namelijk veel downforce als je achter iemand rijdt."
Van der Drift had ook in de tweede race een goede start, maar werd er in de eerste ronde al van de baan geduwd, waardoor hij terugviel naar de 21e plaats. Van der Drift had echter het geluk dat halverwege de race er opeens een plensbui over Barcelona trok. "We besloten om zo lang mogelijk door te rijden en dat werkte. We maakte de pitstop op het goede moment en ook de Safety-Car kwam voor mij op het goede moment."
Na zijn stop lag Chris van der Drift alweer vijfde, een plaatsje voor Adrian Valles, zijn teamgenoot. Met nog elf minuten te racen, ging de Safety-Car weer naar binnen, maar de baan was nog erg nat. Van der Drift vechtte zich naar de derde plaats en lag bijna tweede, totdat hij zich vergaloppeerde op een gladde witte lijn. Gelukkig zonder gevolgen. Vlak daarna werd de race gestopt en werd Van der Drift als derde geklasseerd.
"Dit was een prachtig weekend met een mooie podiumplaats als afsluiting", zei Van der Drift na de race. "Dit is erg goed voor het team en om na het eerste weekend derde te staan in het kampioenschap is natuurlijk fantastisch. We moeten nog een beetje snelheid vinden, maar daar heb ik veel vertrouwen in. Ik wil het team enorm bedanken voor de perfecte strategie en het werk dat zij verricht hebben."
http://www.autosportweb.nl/lees.php?id=1921
Zou mooi zijn inderdaadquote:Op maandag 8 juni 2009 22:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Van Amersfoort is al een paar seizoenen HET te kloppen team in Duits F3![]()
Ik hoop dat ze ooit weer de overstap kunnen maken naar de Euroseries.
van Amersfoort Racing is al ruim 20 jaar een topteam in de lagere klassen (FF, FR, F3) van autosport. Zowel Verstappen, Tom Coronel, Christijan Albers, Renger van der Zande als Carlo van Dam boekten met dit team hun eerste successen.quote:Op maandag 8 juni 2009 22:41 schreef TargaFlorio het volgende:
quote:Op maandag 8 juni 2009 22:41 schreef TargaFlorio het volgende:
quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:39 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Interessant topic. Alleen Carlo van Dam
Tuurlijk, hij kan aardig racen. Maar ontzettend arrogant en kan niet tegen zijn verlies. Ik reed in een F1 simulator op de beurs Speed & Design tegen hem een aantal ronden op Monza. Ik zag dat hij bij mijn voorgangers duidelijk inhield (soms zelfs stil ging staan op de baan), dus vroeg hem of hij tegen mij wel volop wilde gaan. "Nee, het moet wel leuk blijven" was zijn antwoord.![]()
Dus ik zei: "Ja, daarom juist". Hij kwam meteen verontwaardigd en beledigd over en dacht duidelijk dat hij mij wel even de oren ging wassen.
Hij startte beter, ik haalde hem in. Daarna deed hij een do or die move (met zijn voorwiel ter hoogte van mijn achterwiel) in het begin van de tweede ronde in Rettifilo, waarbij hij mij raakte en we spinden. Ik was sneller weg en reed door. Laatste ronde reed ik rustig mijn lijn. Na Ascari zat ie achter me in de slipstream. Hij kwam dichterbij en bewoog naar naast mij. Ik nam mijn rempunt wat voorzichtig, omdat ik niet weer een botsing wilde. Hij remde echter veel later, dus ik was bang dat hij ging winnen. Maar hij was kennelijk te wanhopig met zijn rempunt en schoot rechtdoor in Parabolica. Ik reed richting de finish en won.
Op zo'n moment stap je uit en schudt je de tegenstander de hand, lijkt me. Maar nee, meneer vertelt direct dat ik de betere auto had en wilde me niet eens meer aankijken![]()
Later las ik in de F1 Racing dat hij in een interview vertelde dat ik hem van de baan had gereden
Oh, hij reed overigens wel Tom Coronel zoek in de simulator.![]()
quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:06 schreef Meike26 het volgende:
Renger van der Zande heb ik 2 keer zien rijden nu (A1GP en Britse F3). Wat mij opvalt is dat hij heel berekenend maar ook aggresief kan rijden. Ook anticipeerd hij goed bij de starts en kiest de juiste gaatjes
Ja, klopt. Maar ik vind hem ook geen bakken met talent hebben eerlijk gezegd. En met zo'n houding maak je je al helemaal niet populair.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:53 schreef kriele het volgende:
Oke, hij is dus een lul. Dat kan, maar wel een met 2 F3 kampioenschappen op zijn palmares. Dat kunnen rijders als Van der Zande en zo'n Henki Waldschmidt niet zeggen. Had van Waldschmidt toch meer verwacht. Ik dacht altijd dat hij het grootste talent was dat we hebben. Nu twijfel ik daaraan.
Race jij ook?quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:19 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ja, klopt. Maar ik vind hem ook geen bakken met talent hebben eerlijk gezegd. En met zo'n houding maak je je al helemaal niet populair.
Ik had hem graag eens willen uitdagen in de karts oid, zien hoe ik het er dan vanaf zou brengen. Maarja, mocht ik dan winnen heb ik natuurlijk wel doordat ik de betere kart had
Nee. Ik had het vroeger graag gewild en geloofde ook dat ik de kwaliteiten had om wel iets te presteren. Maar meedoen in echte competities heb ik wegens financiële redenen nooit verder gekund dan in simulatie-racen. Daar heb ik overigens wel veel prijzen gewonnen. (Dutch Electronic Race Champion bijv.). Eigenlijk elke keer dat ik meedeed wel gewonnen, op één keer na. Toen werd ik tweede.quote:
Goed bezig die Giedo! Barwa Addax zou een prachtig team zijn om mee te racen, zeker titelkandidaatwaardig.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 11:53 schreef sasquatsch het volgende:
Van der Garde snelste op 2de dag GP2 testen
quote:Op maandag 14 december 2009 23:23 schreef Migue het volgende:
Valt mij een beetje tegen dat er nog niemand iets over Renger van der Zande gepost heeft, over zijn succesvolle Formula 2-test.
Ik hoop dat hij volgend jaar daar gaat racen, zou mooi zijn als hij met Vasili kan vechten om de titel.
quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:45 schreef Migue het volgende:
GP3 is denk ik toch ook wel een goede tweede keuze. Daar zijn de ogen dit jaar toch ook wel op gericht, en ik ben heel erg onder de indruk van de namen die deze week getest hebben. Maar het is natuurlijk nog maar een test, het zal wel minder indrukwekkend worden als de stoeltjes verdeeld worden voor het eerste seizoen, denk niet dat van der Zande daar tussen zal zitten.
quote:Op zaterdag 6 maart 2010 16:34 schreef Migue het volgende:
Ah ja sorry, ik had niet door dat hij ook een contract voor het raceseizoen had. De meeste rijders die getest hebben deze week hadden dat namelijk niet, vooral de ervaren rijders waar ik van der Zande ook onder schaar. Goed nieuws dan, dat gaat wel wat worden denk ik.
Checkquote:Op donderdag 11 maart 2010 13:40 schreef IkWilbert het volgende:
Las vanmorgen in de krant dat Junior Strous IRL gaat doen. Dus niet de lights
Carlo van Dam (?)quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:06 schreef Sally het volgende:
En ik heb nog een rijtje (uit AMS, er zijn vast dingen dubbel):
<knip>
Staat alleen Carlo van Dam niet bij
Heb je het toch niet goed gelezen:quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:40 schreef IkWilbert het volgende:
Bron: http://www.hvm-racing.com/quote:We will start him in a (Firestone Indy) Lights car and plan to do some testing with him in the big car at some point this season also. I have no doubt that with continued development he will be in an IZOD IndyCar Series car in the future.
Volgens zijn eigen twitter van gisteren wordt het Indy Lights met een optie op enkele IRL races. Dus die krant heeft het niet helemaal juist. En is ook al bevestigd op diverse websites.quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:40 schreef IkWilbert het volgende:
Aaah, kijk.quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens zijn eigen twitter van gisteren wordt het Indy Lights met een optie op enkele IRL races. Dus die krant heeft het niet helemaal juist. En is ook al bevestigd op diverse websites.
Edit:PSM was me voor.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:40 schreef IkWilbert het volgende:
Haha, zet net Pastorelli erbij, met een vreselijk verouderde site... http://www.pastorelli.nl/quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:56 schreef TargaFlorio het volgende:
Peter Kox, MIke Hezemans en Nicky Pastorelli gaan deelnemen aan het WK FIA GT1.
\quote:Op donderdag 11 maart 2010 15:36 schreef sasquatsch het volgende:
NU we toch bezig zijn:
Charles Zwolsman (2009 LMS, 2010 onbekend)
Stef Dusseldorp (Duitse F3: Van Amersfoort Racing)
quote:Carlo van Dam heeft gekozen voor de Le Mans Series (LMS). De 24-jarige Vlaardinger rijdt dit jaar voor het Oostenrijkse Atlas FX-Team Full Speed. Van Dam komt uit in de GT1-klasse met een Saleen S7-R.
quote:Robert Doornbos rijdt komend seizoen opnieuw in de Superleague Formula. De oud F1-coureur boekte in 2008 successen voor AC Milan, en gaat ook in 2010 op de internationale tour. De Rotterdammer rijdt namelijk voor het Braziliaanse Corinthians. Vorig jaar reed de Braziliaan Antonio Pizzonia nog voor het team. De Corinthians-auto wordt tijdens de races gerund door het Belgische raceteam Azerti, dat er al bij is sinds het begin van de Superleague Formula en al vele podiums en overwinningen op haar naam heeft gezet.
Idd, volgens mij kan ie best een potje breken op het circuit. Vreemd dat "niemand" hem wil hebben...quote:Op maandag 22 maart 2010 12:12 schreef Klonk het volgende:
Jammer om een talent als Doornbos zo af te zien zakken...
Dat op zeker en ik denk dat hij toch te weinig heeft gewonnen na Champcars om mensen te overtuigen.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:26 schreef Klonk het volgende:
ik denk dat Doornbos een paar jaar geleden precies op het verkeerde moment op de verkeerde plek zat (lees toen indy car en champcar weer een klasse werden)
quote:Op maandag 22 maart 2010 12:29 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Dat op zeker en ik denk dat hij toch te weinig heeft gewonnen na Champcars om mensen te overtuigen.
Prijzen zijn te vergelijken met de ChampCar een paar jaar terug.quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:58 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Zn prestaties vorig jaar hebben ook niet geholpen. Het seizoen is werkelijk dramatisch geeindigd voor hem. Ik zat nog even te kijken naar de ticketprijzen voor de Superleague Formula. Misschien dat ik de race nog wel even wil bekijken, maar toen ik de prijzen zag was mijn enthousiasme ineens weg. 35 Euro voor het goedkoopste kaartje op de racedag. Vind ik veel geld voor een redelijk onbeduidende raceklasse. Voor een eurootje of 20 had ik nog wel even heengewild.
quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Prijzen zijn te vergelijken met de ChampCar een paar jaar terug.
Dat is ook iets waar je over kan discussiëren.quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:57 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
De CC stelde toen nog aardig meer voor de SF nu.
6de in race 1, Tung uitgevallen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:18 schreef Burnie88 het volgende:
Weer een klotekwalificatie voor Van der Garde weer... Wel het gevolg van veel gele vlaggen enz. Hopelijk kan hij in de top 8 eindigen zaterdagmiddag.
Dat was dus het linkerachterwiel dat rechts tegen de muur aan lag en dat zonder dat de auto spinde. Dus dat is heftig geweest.quote:
Nigel Melker (25 January 1991)quote:Ik heb allerlei aanbiedingen voor 2011, maar ik concentreer me nu vooral op mijn jarenlange band met Mercedes-Benz Motorsport. Het wachten is op vrije stoeltjes. Het wekelijkse contact met de leiding in Affalterbach is bemoedigend, maar ook wel een stressbron. Alles draait momenteel om geld in de autosport, en in elke klasse moet je budget meebrengen.
Volgens de Driver Database is Junior Strous de succesvolste Nederlandse coureur met 45 poles en 48 overwinningen.quote:@MarkRutte En dan hebben we ook nog wat steun van u nodig net als: http://tinyurl.com/6bltjhp Anders halen NLD talenten het niet!!
Saturday, 15 January 2011 21:36
@MarkRutte Ook graag un talentvolle jonge Nederlander in Indycar of F1 zien rijden? Zoek de beste uit (Jr Strous) http://tinyurl.com/689eahx
Saturday, 15 January 2011 21:33
Het wordt dus Formule Renault 2.0 met Josef Kaufmann Racing voor Robin Frijnsquote:Op donderdag 27 januari 2011 14:41 schreef sasquatsch het volgende:
Robin Frijns (7 augustus 1991)
2010:
• 1ste in het Europees Kampioenschap Formule BMW (7 podia, 6 wins, 3 poles)
2011:
Net zoals Kevin is Robin door de FIA uitgekozen om deel te nemen aan de FIA Institute Young Driver Academy Challenge. Zijn plannen voor 2011 zijn nog niet bekend, maar gaan in de richting van GP3 of F3 als hij genoeg budget bij elkaar kan brengen, want goedkoop is het niet.
quote:Jeroen Bleekemolen rijdt dit jaar de 24 uur van Le Mans. Hij heeft een contract getekend met Rebellion Racing, dat met een Toyota-Lola LMP1 aan de start verschijnt van de race, die op 11 en 12 juni wordt verreden.
Weer een nieuw talent. Leuk!. Hier zijn websitequote:Op woensdag 2 februari 2011 20:13 schreef TargaFlorio het volgende:
Hannes van Asseldond Duits F3 met Van Amersfoort Racing.
Hij rijdt al jaren in de BRL. 3de in 2010, kampioen in 2004. Wat hij in 2011 doet kan ik niet vinden, maar BRL lijkt me niet onwaarschijnlijk, of misschien Dutch GT4, waar hij (volgens zijn verouderde website) een optie heeft.quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:22 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[ afbeelding ]
Doet Donny Crevels trouwens nog iets?
Thanksquote:Op woensdag 2 februari 2011 21:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Weer een nieuw talent. Leuk!. Hier zijn website
[..]
Hij rijdt al jaren in de BRL. 3de in 2010, kampioen in 2004. Wat hij in 2011 doet kan ik niet vinden, maar BRL lijkt me niet onwaarschijnlijk, of misschien Dutch GT4, waar hij (volgens zijn verouderde website) een optie heeft.
Robert roept wel zoveel, maar het is afwachten wie er op hem zit te wachten. Hij heeft de afgelopen twee jaar veel krediet verspeeld. Matige prestaties en hij heeft nog nooit een kampioenschap gewonnen, volgens mij.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:42 schreef sasquatsch het volgende:
Geen DTM voor Doornbos dit jaar, gaat nu voor Indy 500.
Hij zou wel in 2012 DTM kunnen gaan rijden, omdat er dan een nieuwe wagen gelanceerd wordt en nieuwe teams (BMW, Opel?) gaan deelnemen.
quote:Tom Coronel hat seinen Wechsel zu BMW nun endgültig vollzogen, denn in dieser Woche saß der niederländische Rennfahrer erstmals in seinem neuen Arbeitsgerät. Gemeinsam mit seiner Crew von ROAL holte Coronel seinen BMW 320 TC in München ab und probierte das Fahrzeug gleich auf einer Teststrecke aus. Die ersten Eindrücke von "Major Tom" sind positiv - Coronel hat viel Spaß im BMW.
Van Merksteijn later in WK rallyquote:Robin Frijns en Kevin Abbring hebben de laatste schifting voor de eerste editie van de Young Driver Excellence Academy overleefd. De twee Nederlanders behoren tot de twaalf rijders die geselecteerd zijn door de FIA Institute voor het opleidingsprogramma.
De achttien finalisten namen deel aan een shoot-out met BMW M3's op de Wachau Ring in Oostenrijk. De Belg Stoffel Vandoorne won de race. In de finale rekende hij af met Philipp Eng, maar ook Abbring en Frijns behoorden dus tot de besten.
Geen Spyker Squadron in 24 uur van Le Mansquote:Rallyrijder Peter van Merksteijn jr. mist de openingswedstrijd van het wereldkampioenschap, de Rally van Zweden. De Nederlander heeft zijn Citroën DS3 afgestaan aan de Noorse oud-wereldkampioen Petter Solberg. De Rally van Zweden begint donderdag.
quote:Spyker Squadron heeft besloten dit seizoen niet actief te zijn in de Le Mans Series en de 24 uur van Le Mans.
Het team kiest ervoor om zich te richten op de nieuwe C8 Aileron om zo in 2012 sterker voor de dag te kunnen komen. Spyker reed reed vele jaren in de Le Mans Series en was sinds 2002, met uitzondering van 2004, van de partij in de 24 uur van Le Mans.
1 2 3 4 5 | 1. Romain Grosjean Dams 1:36.041 14 2. Jules Bianchi Lotus ART 1:36.448 15 3. Davide Valsecchi Team AirAsia 1:36.501 15 4. Dani Clos Racing Engineering 1:36.614 15 5. Giedo van der Garde Barwa Addax Team 1:36.658 13 |
Tijdens de GP2 testdagen vorige week, was van der Garde al een keer de snelste.quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:34 schreef Fir3fly het volgende:
Dat is knap, volgens mij is dat best een sterk veld. Hoewel Grosjean toch wel erg duidelijk de snelste is.
Ik hoop niet dat dit de aanzet is voor weer een seizoen vol pech.quote:Sam Bird kwam vanaf de tweede plaats matig weg en werd direct verschalkt door Giedo van der Garde. De Nederlander kende echter veel pech, want een teamlid had iets in de sidepot van zijn bolide laten liggen en kon dat net voor het begin van de opwarmronde weghalen. Dat leidde echter wel tot een drive-through, waardoor zijn kansen op een goede klassering over waren.
Verder een opvallende quote van Renger uit de bron:quote:De reputatie van Renger van der Zande als officiële testcoureur groeit snel. Waren het een paar maanden geleden nog de DMSB en FFSA die, als Duitse en Franse autosportbond, de snelle Nederlander vroegen de bandentests voor de Formule 3 Euroseries uit te voeren, nu is het de FIA die de officiële testopdracht voor de zogeheten Balance of Power-tests van het FIA GT3-veld, bij van der Zande heeft neergelegd. Van 1 tot en met 8 April zal hij tien GT3-exemplaren uit het FIA GT3-veld op drie circuits steeds aan een onderling vergelijk onderwerpen.
DTM met Mercedes?quote:Nu is het vooral ook een goede afleiding bij het silly season gevoel waar ik momenteel in zit. Ik heb voor 2011 weliswaar een meerjarig voorcontract getekend voor een vervolgcarrière in een droomklasse, maar niets is zeker in de top van de autosport."
quote:For the past two years, 18-year-old de Jong has competed for the Dutch MP Motorsport team in the Formula Renault 2.0 Eurocup, achieving the necessary successes to make the jump up the order for 2011.
Heeft trouwens een leuke dochterquote:Op maandag 14 maart 2011 19:53 schreef TargaFlorio het volgende:
Nee, die heeft zich al lang bewezen: fabriekscoureur bij BMW, Honda, Prodrive (Ferrari & Aston Martin) en Reiter-Lamborghini.
foto!quote:Op maandag 14 maart 2011 20:06 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Heeft trouwens een leuke dochter
Jazeker, een gevestigd talent.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:34 schreef rubbereend het volgende:
Valt Peter Kox nog onder de noemer talent?
quote:Aber für den bisherigen Persson-Mercedes von Jamie Green, der den Neuwagen von Paul di Resta übernehmen wird, muss man Ersatz finden. Offenbar könnte es beim zweiten Sichtungstest in Estoril am Ende dieses Monats ein niederländisches Shootout um das Cockpit geben. Renger van der Zande bekommt eine zweite Testchance in der C-Klasse, Robert Doornbos soll auch noch auf der Liste der Kandidaten stehen.
Renger van der Zande breekt FIA GT3 test afquote:Jeroen Bleekemolen heeft een sterk debuut met de brute Mercedes SLS achter de rug. Op de voormalige F1-omloop Nurburgring Nordschleife nam de Nederlander deel aan de eerste ronde van de VLN Langstreckenpokal. Achter twee fabrieksbolides van BMW kwam de allroundcoureur samen met Thomas Jager, Jan Seyffarth en Kenneth Heyer als derde over de streep. De snelle SLS toonde direct haar potentie, waardoor Bleekemolen al uitkijkt naar de prestigieuze 24-uursrace in de Groene Hel.
quote:“Hou het er maar op dat ik gisterenavond een mededeling heb gekregen, die mijn agenda op korte termijn op zijn kop zet. In ieder geval moet ik al meteen ergens anders opdraven”, aldus Van der Zande. “Je moet het me maar niet kwalijk nemen dat ik me even in raadselen hul. Eind deze week komen er waarschijnlijk officiële berichten.
Van der Zande naar de DTMquote:Op dinsdag 5 april 2011 14:54 schreef IkWilbert het volgende:
DTM of GP2 voor Renger? Hij houdt het wel spannend...
Was een 1 april grapquote:
In een 2010-mercedes... Ik had GP3 gedaan als ik hem was.quote:
quote:Double Indianapolis 500 race winner Arie Luyendyk contests his first serious race in almost 10 years when the Flying Dutchman drives for United Autosports in the Total 24 Hours of Spa on July 30-31.
Somewhat surprisingly considering that Arie was born 150-miles from the majestic Spa-Francorchamps circuit, Luyendyk will be racing at the Belgian venue for the first time. He visited the 4.35-mile track last month (March 29) when he tested the GT3 class Audi for the Anglo-American team currently at Paul Ricard for 2011 FIA GT3 European Championship Media Days.
Betaalt krijgen om te racen of betalen om te mogen racen....keuze is dan eenvoudig.quote:Op donderdag 7 april 2011 12:07 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
In een 2010-mercedes... Ik had GP3 gedaan als ik hem was.
Nederlanders op plek 4, 5 en 6 in hoofdrace GT1 op Zolder, 2, 4 en 6 in eerste race.quote:Robin Frijns heeft op het circuit van Hockenheim laten zien dat hij dit jaar een van de grootste kanshebbers is voor de Eurocup Formule Renault 2.0L-titel. De snelle Nederlander eindigde bij alle drie de races in Duitsland op het podium. Toch hoopte Frijns terugkijkend op het weekend op meer. “Slecht ging het niet, maar ik ben niet echt tevreden.”
quote:Tim Coronel houdt wel van een uitdaging en dat heeft hij de afgelopen jaren wel bewezen in de zwaarste rally ter wereld, Le Dakar. Twee maal ging hij alleen in een buggy de strijdt aan met de elementen en zichzelf en beide keren succesvol. Coronel was de eerste die solo, op vier wielen, Le Dakar finishte en schreef beide keren het single seater klassement op zijn naam. Voor de editie van 2012 heeft Coronel een nieuwe uitdaging gevonden. Tim wil de eerste zijn die met een geheel elektrisch aangedreven Buggy de eindstreep van Le Dakar gaat halen en wel zonder verlengsnoer!
quote:Hope Racing laat de 1000 kilometer van Spa-Francorchamps schieten. Het heeft door een probleem met KERS echter gekozen om een aantal testdagen in te plannen en verschijnt daarom niet aan de start op de F1-piste in de Ardennen. Het team was in eerste instantie van plan om de Nederlander Jan Lammers en Steve Zacchia de baan op te sturen in de Oreca 01 HyTech Hybride-bolide.
quote:Jaap van Lagen staat aan de vooravond van een belangrijk nieuw hoofdstuk in zijn racecarrière. Op 11 juni staat de professional uit Ede aan de start van de beroemdste en zwaarste lange afstandsrace ter wereld: de 24 uren van Le Mans. De 34-jarige coureur bemant samen met de Belg Marc Goossens en de Duitser Marco Holzer een Porsche 997 RSR van het Belgische Prospeed.
Tja. 5 plaatsen straf en weer die Bianchiquote:Op donderdag 26 mei 2011 18:47 schreef Fir3fly het volgende:
Giedo vd Garde hield z'n hoofd koel in een knotsgekke kwalificatie in de GP2 en start van pole morgen.
Nu maar hopen dat ie er niet wéér af wordt gebeukt.
Teruggezet naar p5 en wederom aangereden door Bianchi in de race. Dus weer uitgevallen zonder dat hij daar wat aan kon doen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:47 schreef Fir3fly het volgende:
Giedo vd Garde hield z'n hoofd koel in een knotsgekke kwalificatie in de GP2 en start van pole morgen.
Nu maar hopen dat ie er niet wéér af wordt gebeukt.
In de laatste wedstrijd op zondag werd hij vierdequote:ASSEN – Robin Frijns heeft opnieuw uitstekend gepresteerd in de NEC Formule Renault 2.0. De snelle Nederlander bezorgde zijn team een tweede plaats en een overwinning op de eerste racedag van zijn thuisweekend in Assen. “Dit is eigenlijk pas mijn eerste overwinning dit jaar, dus dit voelt heel erg goed.”
“Het weekend begon eigenlijk heel erg stroef. In de vrije trainingen waren we de snelste, maar in de kwalificatie hebben we niet een vrije ronde gehad. We gingen de eerste race in als vierde. Dat was heel teleurstellend, omdat ik de snelste man van het veld was.
“Mijn start was goed, ik pakte meteen twee man en raakte in gevecht met Sainz. Hij reed elke ronde dezelfde tijden als ik, dus ik kwam niet dichterbij, dat is wel jammer. Met deze auto’s kun je heel moeilijk inhalen, dat is bijna onmogelijk. Dus ik pushte wel, maar kwam er gewoon niet voorbij.”
“De start van mijn tweede race was erg goed. Nu was het verhaal omgedraaid. Ik reed een beetje weg, had een gat van een seconde en niemand kwam er overheen. Dat is eigenlijk het verhaal van deze race.”
Giedo was tweede in de eerste vrije training.quote:Televisiezender RTL 7 heeft besloten de sprintraces van de GP2 Series live te gaan uitzenden op RTL GP. De races vinden plaats op de zondagochtend vóór de Formule 1-race en hebben met Giedo van der Garde een Nederlandse titelkandidaat.
Van der Garde bezet momenteel de vierde plaats in het GP2-kampioenschap, dat geleid wordt door de Fransman Romain Grosjean. Het verschil in punten is echter zó klein, dat het per race volledig omgegooid kan worden. Deze titelstrijd, en natuurlijk de Nederlandse inbreng van Van der Garde, hebben ervoor gezorgd dat RTL 7 de sprintraces live zal uitzenden.
Tot en met de race in het Belgische Spa-Francorchamps zullen de wedstrijden te volgen zijn. De races starten gebruikelijk om 10.30 uur en duren een klein uurtje.
De data waarop de races te zien zijn 26 juni, 10, 14 en 31 juli en 28 augustus.
Tim Coronel is serieus bezig om elektrisch de Dakar Rally te gaan rijden.quote:Na de 24 uur van Le Mans en de Porsche World Cup op de Nordschleife wacht Jaap van Lagen opnieuw een nieuwe uitdaging: racen in Amerika binnen de American Le Mans Series. Dit weekeinde deelt de professional uit Ede een Porsche 911 GT 3Cup met gentlemanracer Peter LeSaffre tijdens de North East Grand Prix op het circuit van Lime Rock Park. “Dit is een geweldige kans.”
quote:Tim Coronel presenteerde woensdag in Oosterhout een wereldprimeur. De coureur showde zijn elektrische buggy, waarmee hij in 2012 de Dakar Rally gaat rijden.
Hij is de eerste die de zware woestijnrally wil voltooien in een elektrisch aangedreven voertuig.
De 39-jarige Coronel is inmiddels een ervaren rallyrijder. Hij reed de afgelopen twee jaar in een buggy de Dakar Rally uit. Diezelfde McRae-buggy is nu voorzien van een 90 kilowatt elektromotor.
Coronel reed woensdag niet zelf de eerste meters in het prototype. Die eer gunde hij aan Nederlands eerste astronaut Wubbo Ockels.
De een noemt het pech, maar ik noem het een gebrek aan talent. Hij is gewoon net niet goed genoeg voor het allerhoogste niveau, al sluit ik niet uit dat hij middels zijn rijke schoonvader volgend jaar voor een achterhoede team in de F1 rijdt. Grosjean is gewoon veel beter. Hij is WEL goed genoeg voor het allerhoogste. Het Renault debakel een paar jaar geleden mag je hem niet aanrekenen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Van der Garde heeft voor de verandering weer eens pech hoor.
De meest veelbelovende rijder in een juniorenklasse die we hebben. Op Verstappen en De Vries na dan, maar die moeten nog eerst droog achter de oren worden. Nigel moet dit of uiterlijk volgend jaar dan wel kampioen worden in een aansprekende klasse.quote:Op donderdag 28 juli 2011 10:57 schreef johnplayer het volgende:
Nigel Melkert staat aan de leiding van het rookie klassement in de F3 euroseries. heeft al 3 wedstrijden gewonnen aldaar, en heeft al leuke acties op de baan laten zien. ben benieuwd wat deze Barendrechter kan laten zien tijdens de masters...
Van der Garde is ook niet goed genoeg voor de F1. Het zou leuk zijn als hij ooit het GP2-kampioenschap op zijn naam weet te schrijven en daarna zijn er nog tal van andere klasses. Maar soms mag hij wel iets meer geluk hebben, hij had dit seizoen 3 races kunnen winnen, 2 won hij er niet door dingen waar hij weinig aan kon doen, en de andere door een dubieuze (maar zeker terechte) DT.quote:Op zondag 10 juli 2011 14:45 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
De een noemt het pech, maar ik noem het een gebrek aan talent. Hij is gewoon net niet goed genoeg voor het allerhoogste niveau, al sluit ik niet uit dat hij middels zijn rijke schoonvader volgend jaar voor een achterhoede team in de F1 rijdt. Grosjean is gewoon veel beter. Hij is WEL goed genoeg voor het allerhoogste. Het Renault debakel een paar jaar geleden mag je hem niet aanrekenen.
Bij allemaal is het afwachten! Nigel Melker reed aan het begin van het jaar erg goed, maar lijkt al minder te worden. De afgelopen jaren wist hij de middenmoot niet te ontstijgen in de Formula Renault 2.0 en GP3 (vorig jaar een achtste plaats als beste resultaat).quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:58 schreef TargaFlorio het volgende:
Melker is inderdaad het grootste talent. Bij Verstappen en De Vries is het nog maar afwachten. Er zijn meer talenten geweest die na overstap van karts naar single seaters af haakten.
Inderdaad, karten is toch wel heel wat anders dan een GT bak. Ok de DSC is niet je-van-het maar toch zeer knap.quote:
Ik denk niet eens dat ze die stap neemt maar volgend jaar al in Formule wagens gaat rijden. Volgens het AD wil ze, als alles goed gaat, over 5 jaar de Formule 1 bereiken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Inderdaad, karten is toch wel heel wat anders dan een GT bak. Ok de DSC is niet je-van-het maar toch zeer knap.
Als ze echt wat wil bereiken moet ze wel snel de KF in, lijkt me.
Ambitieus! Lijkt me vrij onmogelijk, maar wie weet is er een sponsor die in haar de Nederlandse Danica Patrick zietquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik denk niet eens dat ze die stap neemt maar volgend jaar al in Formule wagens gaat rijden. Volgens het AD wil ze, als alles goed gaat, over 5 jaar de Formule 1 bereiken.
quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:02 schreef johnplayer het volgende:
mooie 34e plek van Melker op de masters, jammer dat hij Magnussen niet voorbij kwam...
Die lijkt dat te gaan doen wat hem echt verder brengt, namelijk het pakken van een aansprekende titel.quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:29 schreef Rory78 het volgende:
Jong, die Robin Frijns gaat hendig goed, manne..
Is hij ook al geen regerend formula BMW kampioen? GP3 of Euroseries F3, maar liever GP3. Van de Euroseries is niet zoveel meer van over, dan nog liever het Brits F3 kampioenschap. Het Duits F3 kampioenschap moet ie niet doen als het even kan. Lukt dat allemaal niet dan World Series by Renault en als allerlaatste optie die Duits F3 kampioenschap. Het overstappen naar GP2 nog niet. Die stap zal te groot zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:55 schreef Rory78 het volgende:
Inderdaad, Big-Ern..
Maar dan komt hij wel voor de voorlopig lastigste keuze in zijn nog jonge carrière te staan: what's next? F3, GP3, F2? Ik zou voor GP3 gaan..
Ja, hij was Formule BMW kampioen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:33 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Is hij ook al geen regerend formula BMW kampioen? GP3 of Euroseries F3, maar liever GP3. Van de Euroseries is niet zoveel meer van over, dan nog liever het Brits F3 kampioenschap. Het Duits F3 kampioenschap moet ie niet doen als het even kan. Lukt dat allemaal niet dan World Series by Renault en als allerlaatste optie die Duits F3 kampioenschap. Het overstappen naar GP2 nog niet. Die stap zal te groot zijn.
Dat heeft ie wel voor op de andere talenten, hij heeft al 2 internationale formule klasses gewonnen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, hij was Formule BMW kampioen.
En het Formule Renault 3.5 kampioenschap wordt door sommige teams (o.a. Red Bull, die daar zo ongeveer alle coureurs vandaan halen of erin laten rijden) als beter geacht dan de GP2, en het is een logische stap vanuit de Formule Renault 2.0 (beide onderdeel van de WSR cyclus).
Maar ook GP3 en Formule 3 Euroseries samen zou kunnen, net zoals Nigel Melker nu al doet.
Ja! (als je Jan bedoelt).quote:
Dat bedoel ik en had ik ff wat helderder neer kunnen zettenquote:
Dat is wel zo verstandig, om GP3 te combineren met iets anders. GP3 alleen is een domme keuze, veel te competitief en veel te weinig tijd op de baan om achterstand nog in te halen. Maar GP3 is ook enorm duur, ik zie Frijns dat niet zo gemakkelijk doen in combinatie met een andere raceklasse, dus verwacht hem volgend jaar ook echt niet in GP3. Euro Series misschien, maar FR3.5 is de logische volgende stap, Kevin Korjus laat dit seizoen zien waarom.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:32 schreef sasquatsch het volgende:
Maar ook GP3 en Formule 3 Euroseries samen zou kunnen, net zoals Nigel Melker nu al doet.
de voorspelling dat ie de muur in zou gaan met de 500 is helaas wel uitgekomen...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:41 schreef Big-Ern het volgende:
Pfff, die talentloze Tung in de Indy Cars.
Inclusief zijn talentvolle vervanger Simon Pagenaud. Dat zegt dus niets over het gebrek aan talent van Tung, die met de snelheid die hij toonde op de oval voordat hij crashte, zich makkelijk had gekwalificeerd.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:07 schreef johnplayer het volgende:
[..]
de voorspelling dat ie de muur in zou gaan met de 500 is helaas wel uitgekomen...
Tja, dat is zeker zo... maar in de autosport wekt het "wat als..." helaas niet...quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Inclusief zijn talentvolle vervanger Simon Pagenaud. Dat zegt dus niets over het gebrek aan talent van Tung, die met de snelheid die hij toonde op de oval voordat hij crashte, zich makkelijk had gekwalificeerd.
Ja, verkeerd topic ook, deze topic is alleen voor talenten. Wel een mooie auto.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:41 schreef Big-Ern het volgende:
Pfff, die talentloze Tung in de Indy Cars.
Je vergeet, dat als zijn schoonvader geld in Lotus Renault GP gaat pompen, de situatie heel anders is. Dan maakt hij wel degelijk een kans om daar te rijden. Mits Kubica niet terugkomt, want zowel hij als Petrov hebben nog een contract voor volgend jaar.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:17 schreef Sinister-D- het volgende:
GvdG bij Williams lijkt me sterk, en evengoed bij Renault lijkt me sterk. Vergeet niet dat Grosjean een coureur uit de stal van Renault/Gravity is. Huidige GP2 kampioen, en die zijn allemaal (op Pantano na) doorgestroomd naar de F1. De eerste die dus aanspraak maakt bij 1 van die 2 teams is dus Grosjean. Zeker als je bedenkt dat Williams volgend jaar weer met Renault motoren gaat rijden, en als er geen plaatje over is bij Renault, dan gaan die echt wel druk uitoefenen bij Williams om Grosjean daar onder te plaatsen. Onder het motto ''buying the engine with 50% sale''.
Ze vergeten dat Giedo in 2008 WSR Formule Renault 3.5 kampioen was, dezelfde klasse als waarin Kubica, Vettel, Alguersuari en Ricciardo reden voordat ze in de F1 terecht kwamen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:15 schreef Big-Ern het volgende:
Giedo van der Garde stoeltje in de F1; Marcel Boekhoorn gelinkt aan Lotus Renault
Uitgegeven door Bas Kaligis 28 augustus 2011 09:08 - Print artikel
Silly Season is in volle gang. De Nederlandse miljonair Marcel Boekhoorn wordt gelinkt aan Lotus Renault GP. Het F1-team, dat in handen is van investeringsmaatschappij Genii Capital van Gérard Lopez en Eric Lux, zou in grote financiële problemen verkeren. Boekhoorn, die schoonvader van Giedo van der Garde is, zou volgens de Telegraaf benaderd zijn door David Richards, die op zijn beurt één van de gegadigden is om het F1 team over te nemen.
Met deze constructie zou de Formule 1 wel heel dichtbij komen voor Giedo van der Garde, die vorig jaar al in de race om een F1-stoeltje was.
Van der Garde begon op jeugdige leeftijd in de karts, met als hoogtepunt het behalen van de wereldtitel karting in de Formule Super A. Vervolgens maakte hij zijn autosport debuut met het gerenommeerde Van Amersfoort Racing in de Formule Renault 2L.
Daarna volgde de Formule 3 Euroseries en de GP2 als tussenstation naar zijn ultieme doel. Hopelijk kan Van der Garde in 2012 zijn
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=35206
Moet het allemaal nog zien. Boekhoorn investeert in zaken waarvan hij denkt dat ze uiteindelijk geld opleveren. Een F1 team kost doorgaans geld, erg veel geld zelfs. Ik denk dat je er akelig van wordt als je zou weten wat zo'n Vijay Mallya in het half Nederlandse(!!) Force India pompt.quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je vergeet, dat als zijn schoonvader geld in Lotus Renault GP gaat pompen, de situatie heel anders is. Dan maakt hij wel degelijk een kans om daar te rijden. Mits Kubica niet terugkomt, want zowel hij als Petrov hebben nog een contract voor volgend jaar.
En Gravity heeft niets te zeggen over de motorenleveranties aan Williams, omdat Renault slechts naamgever is van het team en geen eigenaar meer. Nu Team Lotus zijn naam gaat veranderen naar Caterham, zou de naam Renault volgend jaar wel eens alleen als motorenleverancier in de F1 kunnen voorkomen.
Toen ik het bericht postte was er nog geen bericht te zien over die schoonpa van hemquote:Op maandag 29 augustus 2011 14:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je vergeet, dat als zijn schoonvader geld in Lotus Renault GP gaat pompen, de situatie heel anders is. Dan maakt hij wel degelijk een kans om daar te rijden. Mits Kubica niet terugkomt, want zowel hij als Petrov hebben nog een contract voor volgend jaar.
Persoonlijk denk ik dat Renault wel nog wat te zeggen heeft in het team. Ze rijden tenslotte nog steeds met hun naam in koeie letters groot rond, en willen daar uiteraard geen slechte reputatie aan koppelen. Komt nog eens bij dat het voor een team in financiële crisis wel eens goed zou uitkomen als hun motorleverancier korting zou geven als een coureur uit hun stal in de auto mag plaatsnemen, omdat Grosjean ook nog steeds een coureur uit de Renault stal is.quote:.
En Gravity heeft niets te zeggen over de motorenleveranties aan Williams, omdat Renault slechts naamgever is van het team en geen eigenaar meer. Nu Team Lotus zijn naam gaat veranderen naar Caterham, zou de naam Renault volgend jaar wel eens alleen als motorenleverancier in de F1 kunnen voorkomen.
Montagny, Kovalainen, Zonta, Alonsoquote:Op maandag 29 augustus 2011 15:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze vergeten dat Giedo in 2008 WSR Formule Renault 3.5 kampioen was, dezelfde klasse als waarin Kubica, Vettel, Alguersuari en Ricciardo reden voordat ze in de F1 terecht kwamen.
Als Renault inderdaad nog wat te zeggen heeft, maakt Charles Pic denk ik nog een betere kans. Volgens Joe Saward heeft zijn familie een bedrijf die gebruik maakt van 7000 Renault trucks en rijdt voor Total, een van de sponsoren van Lotus Renault.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:29 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Toen ik het bericht postte was er nog geen bericht te zien over die schoonpa van hem(althans ik had 't nog niet gelezen). Mocht dat idd waar zijn, dan wordt zijn kans idd al groter. Aanzienlijk groter zelfs
[..]
Persoonlijk denk ik dat Renault wel nog wat te zeggen heeft in het team. Ze rijden tenslotte nog steeds met hun naam in koeie letters groot rond, en willen daar uiteraard geen slechte reputatie aan koppelen. Komt nog eens bij dat het voor een team in financiële crisis wel eens goed zou uitkomen als hun motorleverancier korting zou geven als een coureur uit hun stal in de auto mag plaatsnemen, omdat Grosjean ook nog steeds een coureur uit de Renault stal is.
Met Gravity bedoelde ik dan ook meer Grosjean in de Lotus-Renault. Maar als motor leverancier kan Renault nog steeds druk uitoefenen bij Williams. Dus die kunnen ook korting krijgen als ze een Renault coureur zouden aanstellen. Heeft Toyota ook al gedaan met Nakajima 3/4 jaar geleden, al ontkennen ze dat nog steeds.
Edit:
[..]
Montagny, Kovalainen, Zonta, AlonsoAl waren deze nog uit de Nissan periode van de World Series, maar het blijft dezelfde klasse
![]()
Zonta in '97 in de Sauber? Die maakte pas zijn debuut bij BAR in '99.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:43 schreef johnplayer het volgende:
In 1997 maakte verstappen een kans om in de Sauber te gaan rijden, maar die gingen toen voor het eerst met Ferrari motoren rijden maar moesten wel Ricardo Zonta in die wagen zetten.
We weten allemaal hoe dat is afgelopen.
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:58 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Zonta in '97 in de Sauber? Die maakte pas zijn debuut bij BAR in '99.
Kleine aanvulling hierop. Beitske Visser kon het vorige weekend geen kampioen worden in haar kartklasse. Ze startte als vierde en ging in de beginfase zelfs even aan de leiding van de race, maar werd daarna van de baan geramd, waarna de besturing krom was.quote:
Om die zak met poen gaat het nu net. Dat is nu net de reden dat hij in de belangstelling van een paar teams, waaronder Williams staat! Als hij slechts zijn talent had, zou het er kansloos voor hem uitzien.quote:Op zondag 11 september 2011 01:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Giedo kan een F1-zitje bij Williams vergeten. Misschien met een zak geld van z'n schoonvader, maar anders niet.
In de 500 heb je maar 2 soorten coureurs. Zij die de muur geraakt hebben en zij die de muur nog gaan raken.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:07 schreef johnplayer het volgende:
[..]
de voorspelling dat ie de muur in zou gaan met de 500 is helaas wel uitgekomen...
Bewijs wil ik het niet noemen. Talent heeft hij wel degelijk, anders win je niet met overmacht de WSR 3.5 titel, die volgens Red Bull beter is dan de GP2. Hij versloeg daarin coureurs als Julien Jousse, Charles Pic, Esteban Guerreri, Aleshin, en Robert Wickens, de huidige leider in de WSR 3.5.quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:01 schreef TargaFlorio het volgende:
Racen op een oval (Indycar en NASCAR) is toch wel een vak apart. Je hebt goede "normale circuit" coureurs die het niet kunnen en je hebt matige coureurs die het wel kunnen. Het kan best zijn dat Tung het wel kan, maar dan moet hij wel een heel seizoen racen.
Wat betreft v/d Garde. Wel zuur voor hem. Het hele seizoen meestrijden voor het kampioenschap en dan uiteindelijk 5e worden. Maar goed dat is misschien ook wel typisch v/d Garde en ook het bewijs dat hij te kort komt voor de absolute top.
Hij heeft ook best wat talent, maar niet genoeg. Dat is nu net wat jij steeds zijn pech noemt, dat noem ik het net ontbreken van dat laatste beetje toptalent. Dat zijn steeds van die dingen die je een Grosjean niet zal zien maken. Hij zat ook nog eens bij en minder team dan VdG. Maar oke, ik zie hem wel de stap richting de F1 maken. Virgin of een HRT zitten altijd wel op een zak geld te wachten.quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Bewijs wil ik het niet noemen. Talent heeft hij wel degelijk, anders win je niet met overmacht de WSR 3.5 titel, die volgens Red Bull beter is dan de GP2. Hij versloeg daarin coureurs als Julien Jousse, Charles Pic, Esteban Guerreri, Aleshin, en Robert Wickens, de huidige leider in de WSR 3.5.
En als hij dit seizoen niet een paar keer flink pech had gehad had hij met gemak tweede geworden. Meerdere races achter elkaar door Bianchi van de baan gereden worden verknoeit je hele weekend, omdat door een slecht resultaat in de eerste race je een slechte startpositie in de tweede oplevert. Een drive-through krijgen, noem ik ook niet echt een gebrek aan talent, ook al was het zijn eigen schuld. Het verknoeit wederom twee races. En aan het begin van het seizoen heb ik hem leuke races zien rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |