abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65285902
Het is misschien wel leuk om een centraal topic te openen over Nederlands racetalent. Wie hebben we zoal met wie men serieus rekening moet gaan houden?

Chris van der Drift: Zeker een belofte getuige zijn twee Formula Master seizoenen. Het eerste seizoen werd hij tweede en het tweede seizoen wist hij zelfs op zijn naam te schrijven. Zeker een titel die telt. Qua sterkte een klasse die je denk ik net achter de Euroseries mag plaatsen. De bolides zijn net iets krachtiger dan formule 3 auto's.
Hij heeft al een paar races voor Trident gereden in de Asia GP2 series en heeft dit behoorlijk goed gedaan. Hij is in de punten gefinisht. Ook rijd hij A1, maar daar heeft hij me nog niet kunnen overtuigen.
Nu heeft hij last van de recessie. Hij kan geen geld vinden om zich in te kopen in de resterende wedstrijden van de GP2. Formule 2 heeft hij zelf afgeserveerd door te stellen dat die klasse niet interessant genoeg is. Niet verstandig in mijn ogen, zeker als je weet dat je weinig te kiezen hebt, wegens geldgebrek.

Renger van der Zande: Nederlands Formule Renault 2.0. Daarna naar de Euroseries F3 gegaan. Hij heeft daar wat overwinningen en podiumplekken weten te scoren, maar mijn inziens was het Prema Power team niet sterk genoeg om echt voor de titel te gaan. Nog een jaar F3 moet hij niet doen, want hij rijdt al F3 sinds 2006. Wel is hij een Mercedes Junior rijder. Hij heeft al een wedstrijd voor Trust Arden gereden in de GP2. Mij is niet duidelijk of hij het hele seizoen voor hen gaat rijden. Voordeel is wel dat hij wat kapitaalkrachtige sponsoren achter zich heeft staan.

Junior Strous: Ooit Nederlands Formule Renault kampioen. Afgelopen seizoen heeft hij in de juniorseries van de (voormalige) Champcars gereden. Niet onverdienstelijk en met 1 overwinning. Een blessure gooide roet in het eten om een gooi naar de titel te doen. In 2009 gaat hij voor een topteam in de Indy Light klasse rijden.

Henki Waldschmidt: Was een tijdje neerlands grootste talent. Zeer sterk in de karts en zowel nationale en internationale titels gepakt. Daarna wisselend succes gehad in de europese Formula Renault klasse. Exacte gegevens ontbreken. Het afgelopen jaar heeft hij gereden in de Euroseries als rookie, als junior rijder van Toyota. Aansprekende resultaten heeft hij niet behaald. Mij is niet duidelijk of dit helemaal zijn eigen fout was, of dat het team niet van al te grote klasse was. Op dit moment is niet duidelijk wat hij het komend seizoen gaat doen. Wel heeft hij onlangs de formule 1 wagen van Toyota getest. Naar verluid niet onverdienstelijk.

Carlo van Dam: O.a. europees kampioen karten. Heeft met wisselende resultaten in de Formule Renault klasse gereden. Was ooit een beschermeling van Renault, maar daar is hij ook weer uitgezet. Vervolgens is hij op eigen kracht Duits formule 3 kampioen geworden met grote overmacht. Het jaar erop is hij naar Japan gegaan om F3 te gaan rijden voor het TOM's Toyota team. Ook in deze klasse is hij met zeer grote overmacht kampioen geworden. Hoe sterk het Japans F3 kampioenschap nu eigenlijk was is mij niet duidelijk. Voor dit jaar ligt het in de lijn der verwachting dat hij voor TOM's Formule Nippon gaat rijden, maar duidelijk is dat op dit moment niet.

Giedo van der Garde: Ooit een protege van Jos verstappen. Ooit wereldkampioen karten. In de Formule renault klass ging het iets minder voorspoedig. Een vierde en een vijfde plaats in het kampioenschap. Daarna drie seizoenen in de Euroseries F3. Niet met heel veel succes. Een 6e plek voor het topteam ASM als beste klassering. Na het debakel met Aguri Suzuki en later papieren testrijder voor Spyker F1 en Force India. Het afgelopen seizoen kwam dan eindelijk het resultaat waar zo op gehoopt werd. Hij werd kampioen in de World Series by Renault. Nu is hij rijder voor het topteam Isport in de GP2. Waar een rijke schoonpapa al niet goed voor is(Marcel Boekhoorn, ooit suikeroom van NEC). Het zal erop of eronder worden voor hem. Hij mag nu bewijzen dat ze het bij Force India niet goed hebben gezien, want daar hadden ze niet zo'n hoge pet van hem op.

Genoeg om in de gaten te houden, lijkt me!

[ Bericht 1% gewijzigd door kriele op 21-01-2009 16:05:29 ]
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:36:34 #2
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_65285957
ik mis Max Verstappen nog in het rijtje
* I intend to live forever, so far so good! *
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:40:10 #3
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_65286105
Henki Waldschmidt kan een heel aardig stukje sturen maar waarom heb ik van die rare associaties in mijn hoofd bij die naam, dat ie met een mercedes en een grote dubbeltandemasser tabbert caravan aankomt rijden
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_65286224
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:36 schreef IkWilbert het volgende:
ik mis Max Verstappen nog in het rijtje


Hij is nog niet zover om nu al als echt als een talent gezien te worden. Hij is nog zo jong.
pi_65286556
Van Dam dicht bij Formule Nippon
3 november 2008

Carlo van Dam hoopt in 2009 op een stoeltje in de Formule Nippon.

De Vlaardinger won dit jaar de titel in het Japanse Formule 3 kampioen-schap voor Tom's Toyota. Daardoor is er een aantal teams in de Formule Nippon, dat een niveau hoger is, geinteresseerd in zijn diensten.

Van Dam was de afgelopen dagen in Spanje. Daar testte hij voor het Italiaanse GP2 Team Fisichella. De coureur kende de nodige problemen met de wagen waardoor de test minder succesvol was.
http://www.rijnmond.nl/Ho(...)j%20Formule%20Nippon
pi_65286577
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:40 schreef Klonk het volgende:
Henki Waldschmidt kan een heel aardig stukje sturen maar waarom heb ik van die rare associaties in mijn hoofd bij die naam, dat ie met een mercedes en een grote dubbeltandemasser tabbert caravan aankomt rijden
die rijdt zijn eigen motorhome... maar begrijp je gedachte wel
pi_65287994
Zit hier potentieel F1 materiaal bij volgens jullie?
pi_65288056
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:32 schreef kriele het volgende:
Zit hier potentieel F1 materiaal bij volgens jullie?
Renger denk ik wel
Guide misschien ook als ie een zak geld mee mag nemen van schoonpapa...
pi_65288676
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:34 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Renger denk ik wel
Guide misschien ook als ie een zak geld mee mag nemen van schoonpapa...

Ik vind wel dat Renger nog erg weinig aansprekende titels op zak heeft om daarvoor in aanmerking te komen. Het is nog een beetje wisselvalligheid troef bij hem, al kan hij wel racen. Vaak moet hij zich opwerken vanuit het achterveld.
pi_65309228
Ik mis in ieder geval Paul Meijer in het rijtje, een echt talent dat (door geldgebrek?) veel te weinig racet (naar mijn zin).

Hij werd in 2003 Nederlands kampioen Formule Renault 2.0 en reed zowel in 2003 als 2004 het EK Formule Renault 2.0. Ging in 2005 Formule 3 racen, maar was daar wegens geldgebrek (geloof ik) snel weer weg.

Reed in 2007 en 2008 een aantal races in de EK Formula Renault 2.0 voordat hij bij zijn debuut in de Superleague meteen de pole pakte en de race erna een overwinning, om vervolgens door een blessure de rest van het seizoen te moeten missen.

Dit jaar zal hij een volledig seizoen EK Formule Renault 2.0 rijden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_65312933
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 10:25 schreef sasquatsch het volgende:
Ik mis in ieder geval Paul Meijer in het rijtje, een echt talent dat (door geldgebrek?) veel te weinig racet (naar mijn zin).

Hij werd in 2003 Nederlands kampioen Formule Renault 2.0 en reed zowel in 2003 als 2004 het EK Formule Renault 2.0. Ging in 2005 Formule 3 racen, maar was daar wegens geldgebrek (geloof ik) snel weer weg.

Reed in 2007 en 2008 een aantal races in de EK Formula Renault 2.0 voordat hij bij zijn debuut in de Superleague meteen de pole pakte en de race erna een overwinning, om vervolgens door een blessure de rest van het seizoen te moeten missen.

Dit jaar zal hij een volledig seizoen EK Formule Renault 2.0 rijden.


Ik vind Paul ook een opmerkelijke kerel. Zo snel en dan geen sponsor kunnen vinden. Ik zou het van Jan Lammers heel netjes hebben gevonden om hem eens een kans te geven in de A1. Bijvoorbeeld als rookie rijder.
  donderdag 22 januari 2009 @ 15:06:17 #12
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_65318737
tvp
pi_65332379
DTM - Renger van der Zande test Mercedes DTMKlasse: DTM > Gepost op 22/01/2009 18:54 door: RedactieRenger van der Zande zal komend weekend voor het DTM-team van Mucke Motorsport gaan testen in Estoril. het is een twee-daagse testsessie waarin Mucke niet alleen Van der Zande test, maar ook Earl Bamber en Markus Niemela.

Van der Zande heeft een sterk jaar achter de rug in de Formule 3 Euroseries bij het team van Prema Powerteam. Hij wist twee races te winnen, waaronder een op Zandvoort. Hij eindigde als vierde in het kampioenschap.

Renger zal testen met een 2007-Mercedes. Na het weekend hier de resultaten van de test.
http://www.autosportweb.nl/lees.php?id=1054
pi_65343418
Van der Garde 7e in de eerste race
GP2: Kobayashi wint in Bahrein, Van der Garde zevende
Toyota-testrijder Kamui Kobayashi heeft race 1 van het GP2 Asia Series-weekend in Bahrein op zijn naam geschreven. Samen met zijn teamgenoot Jerom d’Ambrosio bezorgde hij DAMS een dubbelzege. Nico Hülkenberg vertok van pole, maar viel weg uit de top na een mislukte pitstop.

Giedo van der Garde eindigde de race een positie lager dan waarvan hij de race startte, hij werd zevende. Zodoende voegt hij twee punten aan zijn totaal toe en mag hij race 2 vanaf de tweede startplek aanvangen. Yelmer Buurman van Ocean Racing viel uit.
http://www.f1today.nl/nie(...)n-der-garde-zevende/
pi_65343530
F3 - Henki Waldschmidt blijft in EuroseriesKlasse: F3 EuroSeries
Nederlander Henki Waldschmidt zal ook komend seizoen weer in de Formule 3 Euroseries uitkomen voor SG Formula. Hij zal Jon Lancaster, die vorig jaar bij ART reed, en Andrea Caldarelli, die in de Formule Renault reed, als teamgenoten krijgen.

"Het grote verschil ten opzichte van vorig jaar is dat we er nu wel klaar voor zijn", zei teammanager Guerin. "We zijn nu geen rookies meer, we willen meedoen in de top. Om dat te kunnen bereiken, moeten we progressie boeken op technisch vlak en onze coureurs ondersteunen in hun groei. We verwachten veel meer van Waldschmidt dan vorig jaar, want nu heeft hij de ervaring die hij in praktijk moet brengen."

Waldschmidt reed vorig jaar een paar goede races, maar wist geen enkel punt te scoren.
http://www.autosportweb.nl/lees.php?id=1061

Blijft toch moeilijk om de in de top mee te doen als je niet bij ASM rijdt.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 14:34:28 #16
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_65345195
het grootste nadeel van deze gasten is de nationaliteit . Als ons landje wat groter was hadden we van veel meer landgenoten kunnen genieten in de hoogste autosportklasses. Niettemin interessant om dit topic te volgen
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_65346136
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:34 schreef The_Hives het volgende:
het grootste nadeel van deze gasten is de nationaliteit . Als ons landje wat groter was hadden we van veel meer landgenoten kunnen genieten in de hoogste autosportklasses. Niettemin interessant om dit topic te volgen

Ik hoor dat wel vaker dat de nationaliteit een grote rol speelt. Opzich logisch hoor, maar hoe verklaar je dan het succes van al die Finnen? In Finland wonen minder mensen dan in Nederland.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 15:19:13 #18
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_65346645
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:02 schreef kriele het volgende:

[..]

Ik hoor dat wel vaker dat de nationaliteit een grote rol speelt. Opzich logisch hoor, maar hoe verklaar je dan het succes van al die Finnen? In Finland wonen minder mensen dan in Nederland.
dat snap ik dus ook niet. Het enige wat ik kan bedenken is de mondigheid van de Nederlanders . Zonder die grote bek van verstappen en iets meer mediabewustzijn had hij het misschien verder geschopt . Maar ja als als als.....
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  vrijdag 30 januari 2009 @ 13:13:34 #19
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_65564116
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:19 schreef The_Hives het volgende:

[..]

dat snap ik dus ook niet. Het enige wat ik kan bedenken is de mondigheid van de Nederlanders . Zonder die grote bek van verstappen en iets meer mediabewustzijn had hij het misschien verder geschopt . Maar ja als als als.....
Komt nog eens bij dat als er ooit 1 echt succesvolle F1 coureur was geweest, dat sponsoren en/of teams sneller geneigd zijn om waren geld in een andere Nederlander te steken. Kijk weer naar diezelfde Finnen, met als meest recente voorbeeld Hakkinen en Raikkonen. Teams zullen sneller naar een bepaalde nationale klasse kijken als deze al meerdere goede racers heeft voortgebracht, ipv die ene coureur wat het misschiens wel eens zou kunnen maken.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 30 januari 2009 @ 20:53:06 #20
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_65579265
Coronel, ook zo'n goed voorbeeld. Na zijn successen in Japan wat zeker toen goed aangeschreven stond, leek er nog meer moois in het verschiet. Maar dan komt die grote bek weer. En ik denk dat jij ook wel gelijk heb dat die gasten het dan ook een beetje verpesten voor de volgende generaties...
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_65582745
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 20:53 schreef The_Hives het volgende:
Coronel, ook zo'n goed voorbeeld. Na zijn successen in Japan wat zeker toen goed aangeschreven stond, leek er nog meer moois in het verschiet. Maar dan komt die grote bek weer. En ik denk dat jij ook wel gelijk heb dat die gasten het dan ook een beetje verpesten voor de volgende generaties...

En we hebben de sponsoren ook niet mee. Eerder klaagden we dat ze niet in wilden stappen. Nu doen Philips, ING en Randstad dat wel, maar doen ze vervolgens niets voor hun landgenoten, waar vooral Japanse en Braziliaanse sponsoren nog wel eens iets willen eisen als het op coureurs aankomt.
Nee, wil een Nederlander kans maken moet ie wel Schumacheriaans goed zijn. Die hebben we dus niet en zit er ook niet aan te komen voor zover ik weet.
Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik in de juniorenklasses helemaal geen grote talenten zie. Maar een heel goed beeld heb ik er ook niet van en ik kan er dus naast zitten. Zelfs de GP2 begint zo langzamerhand een klasse te worden voor de coureurs met de meeste poet.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 17:12:17 #22
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_65599247
edit : foutje
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_65650314
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 22:44 schreef kriele het volgende:

[..]

En we hebben de sponsoren ook niet mee. Eerder klaagden we dat ze niet in wilden stappen. Nu doen Philips, ING en Randstad dat wel, maar doen ze vervolgens niets voor hun landgenoten, waar vooral Japanse en Braziliaanse sponsoren nog wel eens iets willen eisen als het op coureurs aankomt.
Nee, wil een Nederlander kans maken moet ie wel Schumacheriaans goed zijn. Die hebben we dus niet en zit er ook niet aan te komen voor zover ik weet.
Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik in de juniorenklasses helemaal geen grote talenten zie. Maar een heel goed beeld heb ik er ook niet van en ik kan er dus naast zitten. Zelfs de GP2 begint zo langzamerhand een klasse te worden voor de coureurs met de meeste poet.
Schumacher begon ook in de F1 door het geld van Mercedes. Anders was hij in 1991 niet in de F1 begonnen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 februari 2009 @ 23:31:32 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65677915
tvp
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65683927
quote:
Op maandag 2 februari 2009 11:37 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Schumacher begon ook in de F1 door het geld van Mercedes. Anders was hij in 1991 niet in de F1 begonnen.



Blijft toch een hele mooie auto!!
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:19:14 #26
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65689521
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 22:44 schreef kriele het volgende:

[..]

En we hebben de sponsoren ook niet mee. Eerder klaagden we dat ze niet in wilden stappen. Nu doen Philips, ING en Randstad dat wel, maar doen ze vervolgens niets voor hun landgenoten, waar vooral Japanse en Braziliaanse sponsoren nog wel eens iets willen eisen als het op coureurs aankomt.
Het ligt er maar net aan wat de beweegredenen zijn voor de sponsor om de sport te betreden.
De voorbeelden die jij noemt zijn eigenlijk verkeerd. Dit zijn multinationals die in feite al lang geen 'Nederlandse' organisaties meer zijn, het overgrote deel van hun activiteiten, klanten en omzet liggen internationaal.
Sponsoren van die grootte hechten er over het algemeen geen waarde aan of er een landgenoot rondrijdt. Ga maar na: Het intereseert Marlboro ook geen ene moer of er een Amerikaan bij Ferrari rijdt.

Overigens trekt ING nu wel 3 miljoen uit om Doornbos in een zitje te krijgen bij Newman/Haas/Lanigan Racing in de IRL.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:40:18 #27
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_65706254
enige die het nog probeert met de Nederlanders is Aalborg. Maar verder zijn de multinationals zoals de naam al zegt totaal niet meer geïnteresseerd in Nederlanders. Ze hebben juist veel meer aan buitenlandse coureurs (helaas)
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_65916301
Opmerkelijke move van Carlo van Dam. Waar iedereen dacht dat hij Formule Nippon zou gaan rijden, wordt het uiteindelijk wederom F3, maar nu in de Euroseries voor het fabrieksteam van Volkswagen. Een move uit nood gebeoren, omdat vermoedelijk andere aanbiedingen in zijn getrokken!

http://www.f1today.nl/nie(...)ract-met-volkswagen/
pi_65917265
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:06 schreef kriele het volgende:
Opmerkelijke move van Carlo van Dam. Waar iedereen dacht dat hij Formule Nippon zou gaan rijden, wordt het uiteindelijk wederom F3, maar nu in de Euroseries voor het fabrieksteam van Volkswagen. Een move uit nood gebeoren, omdat vermoedelijk andere aanbiedingen in zijn getrokken!

http://www.f1today.nl/nie(...)ract-met-volkswagen/
Weer een jaar F3 lijkt me niet echt bevorderlijk voor de carričre van Carlo. Na 2 jaar F3 kampioen te zijn geworden had ik verwacht dat hij nu wel een klasse hoger zou gaan rijden. Formule Nippon, GP2 of de Renault World Series. Dat de Nippon door de crisis niet doorgaat, ok, maar dan zou ik eerder verder zoeken naar een plekje in een van de andere klassen (of Formula Atlantic of Indy Lights) voordat ik een aanbod in de F3 accepteer.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 februari 2009 @ 16:32:08 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65917526
Formule 2 was ook een leuk alternatief geweest
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65927676
Carlo van Dam: "Het aanbod kwam als geroepen"
Uitgegeven door Casper Bekking 10 februari 2009 19:52 - Print artikel



Carlo van Dam racet dit jaar in de Formule 3 EuroSeries voor Kolles & Heinz Union, het fabrieksteam van Volkswagen, dat onder leiding staat van voormalig F1-teambaas Colin Kolles. Van Dam won in 2007 de Duitse Formule 3 titel en domineerde vorig jaar het Japanse F3 kampioenschap. Het seizoen in de EuroSeries bestaat in 2009 uit twintig races die tijdens tien evenementen in vijf Europese landen worden verreden, vaak in het voorprogramma van de Deutsche Tourenwagen Masters. Ook verschijnt Carlo aan de start van de fameuze Masters of Formula 3 op het circuit van Zandvoort.

"Ik verheug me erop om bij te dragen aan het succes van een nieuw team en met Volkswagen samen te werken", aldus Van Dam. "Ik had in 2008 een fantastisch jaar in Japan en kreeg afgelopen herfst diverse aanbiedingen van teams uit de Formule Nippon en het Japanse GT kampioenschap. Maar de Japanse autosport is de laatste maanden hard getroffen door de financiële crisis en dus kwam het aanbod van Kolles & Heinz Union en Volkwagen als geroepen. Als coureur gevraagd worden mee te helpen de ambities van een fabrieksteam waar te maken, is loon naar werken en vanzelfsprekend een mooie uitdaging."

Het nieuwe, in Luxemburg gevestigde team staat onder leiding van Werner Heinz, al jarenlang actief in de autoracerij en manager van o.a. Formule 1 coureur Nick Heidfeld en achtvoudig Le Mans winnaar Tom Kristensen. Zijn partner Colin Kolles was betrokken bij diverse F1-teams en runt Audi’s in de DTM en de Le Mans Series. Technisch vertrouwt Kolles & Heinz Union op Mike Krack, die tot voor kort een sleutelrol vervulde bij het BMW Sauber F1-team. Heinz is blij dat hij van Dam heeft weten te contracteren, "omdat we een zo goede en ervaren coureur voor ons team hebben weten te winnen. Samen willen we bewijzen dat we onze doelen kunnen bereiken."
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=14666
  dinsdag 10 februari 2009 @ 22:46:40 #32
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_65931685
Hij heeft wel in één klap goede connecties lijkt het...
pi_65931909
Gelijk goed presteren zal ook niet meevallen, want het is een spiksplinter nieuw team.
  zondag 15 februari 2009 @ 14:57:44 #34
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_66084762
quote:
Buurman ongedeerd na crash

DOHA - Autocoureur Yelmer Buurman is zaterdag tijdens de GP2-race in Qatar met de schrik vrijgekomen na een zware crash. De 21-jarige Limburger knalde direct na de start achterop de Japanner Sakon Yamamoto, vloog met zijn bolide door de lucht en kwam 100 meter verderop tot stilstand. Buurman had wat hoofdpijn en een stijve nek, maar mankeerde verder niets.

Buurman, die voor het Portugese Ocean Racing Technology in het Aziatisch kampioenschap van de talentklasse GP2 rijdt, had een slechte uitgangspositie voor de eerste race. Hij stond op de 23e startplaats. Zijn snelheid bij de botsing lag niettemin al op 171 kilometer per uur. “Ik heb die Yamamoto niets eens goed kunnen zien, zo snel ging het allemaal. Ik ben er wonderwel goed vanaf gekomen.”

De race voltrok zich overigens in de donkerte bij kunstlicht. De GP2 in Qatar volgde daarmee de Formule 1, die vorig jaar in Singapore voor het eerst experimenteerde met een nachtrace.
iemand hier beelden van gezien?
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_66084952
Van der Garde de eerste race in het achterveld en de tweede een achtste plek. Dat valt toch ook niet mee, helemaal met de wetenschap dat hij voor een topteam rijdt. Nee, neem dan die Hulkenberg, de allereerste race wint hij gelijk. Dan ben je pas een talent!
pi_66085044
quote:
Op zondag 15 februari 2009 14:57 schreef The_Hives het volgende:

[..]

iemand hier beelden van gezien?
http://www.autosportweb.nl/multimedia.php

Kijk voor jezelf.
pi_66088084
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:26 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Weer een jaar F3 lijkt me niet echt bevorderlijk voor de carričre van Carlo. Na 2 jaar F3 kampioen te zijn geworden had ik verwacht dat hij nu wel een klasse hoger zou gaan rijden. Formule Nippon, GP2 of de Renault World Series. Dat de Nippon door de crisis niet doorgaat, ok, maar dan zou ik eerder verder zoeken naar een plekje in een van de andere klassen (of Formula Atlantic of Indy Lights) voordat ik een aanbod in de F3 accepteer.
F3 met Volkswagen lijkt me just wel een goede move. Als hij goed presteert heeft hij kans op een goed betaalde baan in DTM of sportscars bij zustermerk Audi (of Porsche, er zijn geruchten dan ze herintreden in de hoogste klasse van de sportscars) in plaats van x-miljoen betalen voor een stoeltje in Indycars of GP2.

Ik vind onderstaande column van Frans Verschuur de spijker op z'n kop slaan:
quote:
Als coureur pur sang wil je maar één ding: een leven lang racen. Daarom is het mijns inziens erg onverstandig om, als je geen supertalent bent, in een internationaal formuleveld te stappen.

Als je dat wél doet, is de kans levensgroot dat je complete racebudget in no time is verbrand en je loopbaan vroegtijdig stopt. Want voor één jaar middelmatig meedoen in de NEC Formule Renault 2.0 ben je pak ‘m beet 150.000 tot 175.000 euro kwijt. Voor hetzelfde geld kun je drie of vier seizoenen in de top meedraaien van de nationale Clio Cup.

Droom
Natuurlijk. Elke rijder droomt van een carričre in de Formule 1. Maar om één van de weinige F1-stoeltjes te kunnen bemachtigen, moet je én supergetalenteerd zijn én een enorme zak met geld meebrengen. Als je naar deze combinatie kijkt, heeft binnen Nederland misschien alleen Giedo van der Garde een kans door te stromen. Al is Giedo wellicht al te oud en heeft hij tevens een brandplekje omdat hij in het verleden twee F1-contracten tegelijk heeft getekend.

Alles doen
Afgelopen jaar vierde ik mijn 30-jarig jubileum in de autosport. Ik weet het begin nog goed. Ik werd door Manfred Prang in een snelle auto op een circuit gezet en was direct verkocht. Al na een paar rondjes was ik besmet met het racevirus en dat is nooit meer weggegaan. Zelfs na drie decennia doe ik er echt alles voor om maar te kunnen blijven rijden.

Pakken geld
Als ik naar mijn carričre terugkijk, had ik veel eerder in de toerwagens moeten stappen. Want nadat ik in ’78 met de Formule Ford ben begonnen, heb ik Formule Ford 2000 en sportscars gedaan. Dat laatste zou ik nu nooit meer doen. Ik had niet het grootste talent. Ik was als formulerijder belabberd en was bij voorbaat kansloos om de Formule 1 te halen. Maar door toch die internationale formulewedstrijden te doen, heb ik een enorm pak geld verbrand. Dat had ik veel beter kunnen besteden.

Behoeden
Mijn racende kinderen Mike en Sheila probeer ik te behoeden voor de fouten die ikzelf ooit heb gemaakt. ‘Blijf lekker in de toerwagens’, houd ik ze voor. Dan kun je doorgaan met hetgeen dat je zo graag doet en zo lang mogelijk blijven rijden. Niettemin zie je vandaag de dag veel jonge, Nederlandse coureurs de stap naar de internationale formulewagens maken. Dat kost echt bakken met geld.

Waar zijn ze gebleven?
Ik blader wel eens raceboeken van de afgelopen jaren door. Dan zie je talenten die niet zo heel lang geleden nog vele wedstrijden wonnen, maar waar je anno 2009 niks meer van hoort. Waar is bijvoorbeeld Ben Jamini gebleven? Een prima coureur, die echter in het internationale formule wereldje erg snel door zijn geld heen is geraakt en van het autosporttoneel is verdwenen. Enorm jammer is dat.

Tijdige overstap
Er zijn in Nederland gelukkig ook legio coureurs die op tijd de overstap hebben gemaakt naar de toerwagens. Niet alleen hebben ze daardoor hun racecarričre kunnen verlengen. Bovendien hebben zij zich door successen kunnen opwerken naar de status van professioneel piloot. Neem bijvoorbeeld Jeroen Bleekemolen, die na de Duitse Formule 3 en Formule Audi Palmer naar de toerwagens is gegaan. Tegenwoordig verdient Jeroen een uitstekende boterham in onder meer de Porsche Supercup. Maar kijk ook naar een rijder als Peter Kox, die een geweldige carričre in de toerwagens heeft opgebouwd en nog steeds lekker rijdt én er geld mee verdient. Iemand als Mike Hezemans heeft zelfs nooit in de Formulewagens gereden. En Tom Coronel doet het natuurlijk ook al jaren uitstekend met toerwagens. Deze vier toerwagencoureurs zijn hét voorbeeld dat je het heel lang kunt volhouden in de racerij én er tevens een meer dan goede zakcent aan kunt overhouden!

Frans Verschuur
pi_66088193
Nikki Pastorelli en Charles Zwolsman deden het ook wel aardig in de Champ Cars (2007?)
Laatste tijd hoor je niet veel meer van ze.
pi_66089398
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:48 schreef m1155 het volgende:
Nikki Pastorelli en Charles Zwolsman deden het ook wel aardig in de Champ Cars (2007?)
Laatste tijd hoor je niet veel meer van ze.


Het zijn wel goede coureurs. Dat Zwolsman niet meer rijdt heeft hij aan zijn vader te danken. Ik meen me te herrinneren dat hij de handlanger was van de hakkelaar.
Bij Pastorelli is het een kwestie van geen sponsoren hebben.
pi_66157366
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:22 schreef kriele het volgende:

[..]

Het zijn wel goede coureurs. Dat Zwolsman niet meer rijdt heeft hij aan zijn vader te danken. Ik meen me te herrinneren dat hij de handlanger was van de hakkelaar.
Bij Pastorelli is het een kwestie van geen sponsoren hebben.
Wat Zwolsman betreft, ook hij zal waarschijnlijk niet rijden wegens gebrek aan sponsoren. Zijn vader heeft sinds 1988 al diverse keren in de gevangenis gezeten wegens drugsmokkel, witwassen en wapenbezit. Dat heeft de carričre van zijn zoon tot en met 2007 niet in de weg gestaan.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_67722750
Nederlands succes in de USA: "Een mooie legendarische racedag"
Uitgegeven door Bas Kaligis 5 april 2009 07:39 - Print artikel

ST. PETERSBURG, FLORIDA (USA) - Niet Robert Doornbos, maar Junior Strous heeft voor een sensatie gezorgd. Zijn debuut in de Firestone Indy Lights serie op het stratencircuit van St. Petersburg (Florida, USA) beklonk hij met een prachtige overwinning. Door polesitter JR Hillebrand halverwege de race op magistrale wijze te passeren, wist de Nederlander zich naar een briljante overwinning te rijden. Met de hierbij behorende 50 punten neemt Junior Strous ook direct de leiding in het kampioenschap. Voor de race van zondag zal Strous in de afsluitende race opnieuw van de eerste startrij vertrekken.

Met een uitstekende positie op de eerste startrij had Junior Strous al een goede uitgangspositie voor de 40 ronden tellende race veroverd. Toen de startlichten waren gedoofd kwam de 22-jarige coureur echter in de eerste bocht op het linker vuile gedeelte van de baan terecht en verloor hierdoor twee posities. Strous opende daarna snel de jacht op Sebastian Saavedra, die na enkele ronden met technische problemen wegviel. De coureur van Winners Circle Group wist nog een positie goed te maken door James Davison voorbij te gaan. Strous klom hierdoor naar de tweede plaats.

Halverwege de race zorgde afval op de 2.890 meter lange baan voor de tweede gele vlagsituatie. Toen deze was opgeruimd en de baan opnieuw werd vrijgegeven verloor leider JR Hillebrand kostbare seconden bij de herstart. Strous zette brutaal zijn wagen naast de Amerikaan, raakten elkaar kortstondig, waarbij Strous de koppositie overnam. De inwoner uit Wassenaar gaf zijn leidende positie in de resterende ronden niet meer uit handen en werd uiteindelijk als winnaar afgevlagd. Strous is met deze overwinning de zevende coureur in de Indy Lights geschiedenis die zijn debuutrace zegevierend wist af te sluiten.

JUNIOR STROUS: “Geweldig deze overwinning, niet te geloven! In ronde 23 sloeg ik toe en remde ik JR Hildebrand uit en pakte de leiding, maar ik moest toen nog bijna twintig ronden racen. Het was bovendien erg warm en moeilijk om de concentratie te bewaren. De auto was verder perfect. De mensen van de Indycar serie waren zeer enthousiast over mijn overwinning. Mijn technische baas Paul Diatlovich was zichtbaar ontroerd, mooi om zo’n stoere redneck in bijna tranen te zien. Zijn team heeft dit echt verdiend. Ik heb iedereen en mezelf een mooie legendarische racedag bezorgd!”
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=15438
pi_67797036
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:22 schreef kriele het volgende:

[..]

Het zijn wel goede coureurs. Dat Zwolsman niet meer rijdt heeft hij aan zijn vader te danken. Ik meen me te herrinneren dat hij de handlanger was van de hakkelaar.
Bij Pastorelli is het een kwestie van geen sponsoren hebben.
Zwolsman rijdt LMS voor Kolles in een Audi R10. Hij werd afgelopen weekend 27ste.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_67802305
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:58 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zwolsman rijdt LMS voor Kolles in een Audi R10. Hij werd afgelopen weekend 27ste.
Slechte prestatie van beide Kolles Audi's
pi_67803970
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 18:25 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Slechte prestatie van beide Kolles Audi's

Ja, maar wat is daar zo lollig aan dan?
pi_67804557
Ik heb een hekel aan Colin Kolles.
pi_67805034
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 22:44 schreef kriele het volgende:

[..]

En we hebben de sponsoren ook niet mee. Eerder klaagden we dat ze niet in wilden stappen. Nu doen Philips, ING en Randstad dat wel, maar doen ze vervolgens niets voor hun landgenoten, waar vooral Japanse en Braziliaanse sponsoren nog wel eens iets willen eisen als het op coureurs aankomt.
Nee, wil een Nederlander kans maken moet ie wel Schumacheriaans goed zijn. Die hebben we dus niet en zit er ook niet aan te komen voor zover ik weet.
Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik in de juniorenklasses helemaal geen grote talenten zie. Maar een heel goed beeld heb ik er ook niet van en ik kan er dus naast zitten. Zelfs de GP2 begint zo langzamerhand een klasse te worden voor de coureurs met de meeste poet.
Sowieso... Als je het meeste geld hebt, heb je vaak het beste materiaal en rij je dus vooraan...
pi_67805901
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 19:47 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Sowieso... Als je het meeste geld hebt, heb je vaak het beste materiaal en rij je dus vooraan...

Justin Wilson reed dit weekend toch aardig mee voorin bij de IRL en hij rijdt voor een heel klein team. Zegt dus niet alles.
pi_67807076
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:14 schreef kriele het volgende:

[..]

Justin Wilson reed dit weekend toch aardig mee voorin bij de IRL en hij rijdt voor een heel klein team. Zegt dus niet alles.
Okee, het is misschien wat gegeneraliseerd, maar over het algemeen is het wel zo. Justin Wilson is een toffe gast trouwens!
  woensdag 8 april 2009 @ 08:14:30 #49
184465 Migue
Sensuele man
pi_67817507
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:14 schreef kriele het volgende:

[..]

Justin Wilson reed dit weekend toch aardig mee voorin bij de IRL en hij rijdt voor een heel klein team. Zegt dus niet alles.
Dat mag je niet allemaal op het talent van Justin Wilson afschuiven, hij heeft ook Bill Pappas als engineer. Wat verder niets af doet aan Justin's prestatie, maar hij heeft ook veel te danken aan zijn engineer.
pi_68216206
Van der Drift: "Dit was een prachtig weekend"Klasse: World Series > Gepost op 20/04/2009 18:13 door: robinChris van der Drift heeft een erg goed debuutweekend achter de rug in de World Series by Renault. De Nederlandse Nieuw-Zeelander eindigde de eerste race als zevende en de tweede race stond hij meteen op het podium.

De eerste race startte Van der Drift als elfde en kwam als zevende over de finish. "Dit was een vrij saaie race," zei hij over de eerste race. "Mijn start was erg goed, maar vanaf de zevende plaats kan je moeilijk aanvallen. Je verliest namelijk veel downforce als je achter iemand rijdt."

Van der Drift had ook in de tweede race een goede start, maar werd er in de eerste ronde al van de baan geduwd, waardoor hij terugviel naar de 21e plaats. Van der Drift had echter het geluk dat halverwege de race er opeens een plensbui over Barcelona trok. "We besloten om zo lang mogelijk door te rijden en dat werkte. We maakte de pitstop op het goede moment en ook de Safety-Car kwam voor mij op het goede moment."

Na zijn stop lag Chris van der Drift alweer vijfde, een plaatsje voor Adrian Valles, zijn teamgenoot. Met nog elf minuten te racen, ging de Safety-Car weer naar binnen, maar de baan was nog erg nat. Van der Drift vechtte zich naar de derde plaats en lag bijna tweede, totdat hij zich vergaloppeerde op een gladde witte lijn. Gelukkig zonder gevolgen. Vlak daarna werd de race gestopt en werd Van der Drift als derde geklasseerd.

"Dit was een prachtig weekend met een mooie podiumplaats als afsluiting", zei Van der Drift na de race. "Dit is erg goed voor het team en om na het eerste weekend derde te staan in het kampioenschap is natuurlijk fantastisch. We moeten nog een beetje snelheid vinden, maar daar heb ik veel vertrouwen in. Ik wil het team enorm bedanken voor de perfecte strategie en het werk dat zij verricht hebben."

http://www.autosportweb.nl/lees.php?id=1921
  maandag 20 april 2009 @ 22:12:27 #51
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_68219667
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:58 schreef kriele het volgende:
Van der Drift: "Dit was een prachtig weekend"Klasse: World Series > Gepost op 20/04/2009 18:13 door: robinChris van der Drift heeft een erg goed debuutweekend achter de rug in de World Series by Renault. De Nederlandse Nieuw-Zeelander eindigde de eerste race als zevende en de tweede race stond hij meteen op het podium.

De eerste race startte Van der Drift als elfde en kwam als zevende over de finish. "Dit was een vrij saaie race," zei hij over de eerste race. "Mijn start was erg goed, maar vanaf de zevende plaats kan je moeilijk aanvallen. Je verliest namelijk veel downforce als je achter iemand rijdt."

Van der Drift had ook in de tweede race een goede start, maar werd er in de eerste ronde al van de baan geduwd, waardoor hij terugviel naar de 21e plaats. Van der Drift had echter het geluk dat halverwege de race er opeens een plensbui over Barcelona trok. "We besloten om zo lang mogelijk door te rijden en dat werkte. We maakte de pitstop op het goede moment en ook de Safety-Car kwam voor mij op het goede moment."

Na zijn stop lag Chris van der Drift alweer vijfde, een plaatsje voor Adrian Valles, zijn teamgenoot. Met nog elf minuten te racen, ging de Safety-Car weer naar binnen, maar de baan was nog erg nat. Van der Drift vechtte zich naar de derde plaats en lag bijna tweede, totdat hij zich vergaloppeerde op een gladde witte lijn. Gelukkig zonder gevolgen. Vlak daarna werd de race gestopt en werd Van der Drift als derde geklasseerd.

"Dit was een prachtig weekend met een mooie podiumplaats als afsluiting", zei Van der Drift na de race. "Dit is erg goed voor het team en om na het eerste weekend derde te staan in het kampioenschap is natuurlijk fantastisch. We moeten nog een beetje snelheid vinden, maar daar heb ik veel vertrouwen in. Ik wil het team enorm bedanken voor de perfecte strategie en het werk dat zij verricht hebben."

http://www.autosportweb.nl/lees.php?id=1921
Guido van der Garde rijdt toch ook in deze klasse?
pi_68219992
Nee die is actief in GP2
pi_68222257
Van der Garde is regerend kampioen in deze klasse.
pi_68336937
Van der Zande in Britse Formule 3
Uitgegeven: 24 april 2009 13:27
Laatst gewijzigd: 24 april 2009 13:30

NIJMEGEN - Autocoureur Renger van der Zande vervolgt zijn carričre in de Britse Formule 3. Mercedes heeft hem een stoeltje in het team Hightech Racing aangeboden.

Zondag 3 mei rijdt de 23-jarige Nijmegenaar op Silverstone zijn eerste race in het kampioenschap.

Van der Zande leek aanvankelijk slachtoffer van de recessie in de autobranche. Mercedes, dat flink heeft gesneden in het autosportbudget, had geen plek voor de Nederlander in de prestigieuze DTM, het Duitse toerwagenkampioenschap. Ook een avontuur in de GP2 ging niet door.


http://www.nu.nl/sport/19(...)ritse-formule-3.html
pi_68631192
Renger debuteert met briljante zege op Silverstone

Renger van der Zande zorgde ervoor dat de gehele paddock van het Brits Formule 3-kampioenschap met stomheid geslagen was, door gelijk zijn allereerste race in deze klasse te winnen. Gestart vanaf een tweede plaats passeerde hij polesitter Max Chilton nog voor de eerste bocht, waarna de coureur van Hitech Racing de wedstrijd domineerde. Een kapotte versnellingsbak in race 2 was jammer, maar deed niets af aan een fantastisch debuut voor Renger in dit prestigieuze kampioenschap.


Download hi-res image
"Starting with a bang, heet dat", lachte Renger na afloop. "Dit is natuurlijk geweldig. Ik had een superstart, alsof je wegrijdt bij het boodschappen doen, en kon de race daarna controleren. De keiharde wind was soms wel erg tricky, ik vloog een keer vol naast de baan, dus vanaf toen heb ik gewoon geconsolideerd. Ik heb gezorgd dat Chilton niet te dichtbij kwam en had gewoon nog snelheid over, een fantastisch gevoel."

"In race 2 lag ik op de derde plaats toen de versnellingsbak het begaf. Dat is natuurlijk jammer, maar goed... Het team is heel erg blij met me, ik heb veel feedback kunnen geven over de auto, waardoor hij gedurende het weekend steeds sneller werd en dat is natuurlijk waar je het voor doet."

"Voorlopig is deze race een one-off", besloot Renger. "We zien wel wat de rest van het seizoen brengt. Ik heb in ieder geval eeen goede bijdrage kunnen leveren aan het team en mezelf weer lekker op de kaart gezet."
pi_69843986
Stef Dusseldorp: "Geen vuiltje aan de lucht"
Uitgegeven door Bas Kaligis 8 juni 2009 21:32 - Print artikel



En dat is overwinning nummer 2! Na zijn eerste zege in zijn debuutweekend op Oschersleben, belandde Stef Dusseldorp dit weekend weer op de hoogste podiumtrede door de eerste race op het F1 circuit van Hockenheim (Duitsland) op zijn naam te schrijven. In de tweede race werd de Achterhoeker keurig tweede. Bovendien zette hij in beide heats de snelste raceronde op de chrono’s, waardoor hij twee extra bonuspunten aan zijn totaal kon toevoegen. Ook in de stand om het kampioenschap deed Stef uitstekende zaken. Na vier podiums en twee overwinningen veroverde hij de tweede plaats ten koste van Rahel Frey. Na zes races heeft hij totaal 44 punten verzameld. In de Rookie Cup gaat de Neder lander stevig aan de leiding met 48 punten.

Voorafgaand aan het raceweekend werd op donderdag een extra testdag ingelast. In zeven sessies van ieder dertig minuten maakte Stef met gebruikte banden veel kilometers en probeerde daarbij diverse afstellingen uit. Met de enige set nieuwe banden wist hij overtuigend de snelste tijd van iedereen neer te zetten. Op vrijdagmorgen stond vervolgens een vrije training op het programma. In de één uur durende sessie werkte hij met name aan zijn rijtechnieken, voordat hij een kwartier voor tijd een verse set onder zijn bolide liet monteren. Stef zat daarmee goed in het ritme en wist deze training uiteindelijk als snelste af te sluiten. Met een tijd van 1:34.508 was hij ieder te snel af. Met een goed gevoel begon hij aan de eerste kwalificatie. Nadat hij een paar ronden met gebruikte banden de baan had verkend, ging hij snel over op een nieuw set rubber. Stef ging voor een snelle tijd, maar deze v iel net niet op zijn plaats. Mede gehinderd door de langzamere Trophy -deelnemers op de baan, eindigde hij de sessie als derde.

Doordat het zaterdagmorgen flink had geregend vond de tweede tijdtraining van dertig minuten op een natte baan plaats. Ondanks dat Stef in de regen nog niet veel had gereden zat hij goed in zijn vel. Echter kwam hij weer in het verkeer vast te zitten, zodat een snelle rondetijd voor pole er net niet in zat. Naarmate de sessie vorderde werd de baan steeds droger. Stef probeerde zijn tijd verder aan te scherpen, maar kwam opnieuw langzamere deelnemers tegen. Hij moest uiteindelijk genoegen moest nemen met de derde plaats op de grid.

RACE 01 + 02:
In de eerste manche op zaterdagmiddag kwam Stef redelijk goed uit de startblokken. Toen de startlichten waren gedoofd ging Nico Monien hem direct voorbij, maar naar later bleek maakte de Duitser een valse start. Stef wist op zijn beurt Rafael Suzuki voorbij te steken. Toen Laurens Vanthoor en Monien in ‘Spitzkehre’ iets te wijd gingen, pakte Stef de leiding i n de race. Ondanks dat Suzuki hem nog raakte op zijn achterwiel, wist hij uit te lopen op zijn naaste achtervolgers. Daarna controleerde Stef de wedstrijd en wist zijn wagen veilig thuis te brengen. Na negentien ronden pakte de Van Amersfooort Racing coureur de volle winst. Vanthoor werd tweede en Frey derde. Ook reed Stef de snelste raceronde waardoor hij een extra punt aan zijn totaal kon toevoegen.

Vanmiddag kwam de inwoner uit Lichtenvoorde in de tweede race niet goed van zijn plaats. Hij wist wel meteen Marcus Pommer te passeren, maar moest Monien voorbij laten gaan. De rijder van Zettl Sportsline verremde zich echter in ‘Spitzkehre’ zodat Stef weer doorschoof naar de tweede plaats. De 20-jarige coureur probeerde daarna aan te klampen bij Vanthoor. Zijn Belgische teamgenoot wist echter het gat met Stef te vergroten. In de achtervolger op de leider in de wedstrijd zette Stef opnieuw de snelste raceronde neer. Met nog een paar ronden te gaan ging het langzaam drup pelen, een scenario waar eigenlijk niemand rekening mee had gehouden. Stef reed geconcentreerd zijn rondjes totdat hij in de Sackskurve met blokkerende wielen van de natte baan schoot. Hij vervolgde zijn race als derde. Door de plotselinge regenval en de vele glijpartijen op de baan besloot de wedstrijdleiding om de race voortijdig stil te leggen. De uitslag van de vorige ronde werd gehanteerd, waardoor Stef als tweede in de uitslag werd opgenomen.

STEF DUSSELDORP: “Het was een heel goed weekend voor me. Na de vrije trainingen van donderdag en vrijdag verliepen de kwalificaties echter helaas niet zoals gehoopt. De eerste race daarentegen ging volgens het boekje. Ik pakte de volle winst en pakte een extra punt door de snelste raceronde. Ook in race 2 zat ik er opnieuw goed bij. Er was geen vuiltje aan de lucht totdat het langzaam begon te regenen. Toen ik het stadiongedeelte binnenreed remde ik al vroeger dan normaal, maar bij Sachskurve schoot ik van de baan. Gelukkig werd de race afgevlagd waardoor ik als tweede finishte. Ik ben Frey voorbij in het kampioenschap en 1 punt ingelopen op Laurens. Op Oschersleben (19 – 21 juni aanstaande) gaan we er weer vol tegenaan!”

UITSLAG RACE 01 ATS F3 CUP – HOCKENHEIM, 06 JUNI 2009
01. STEF DUSSELDORP (NED), VAN AMERSFOORT RACING, 19 ronden, 30:28762
02. Laurens Vanthoor (BEL), Van Amersfoort Racing, + 02.628s
03. Rahel Frey (SU), Jo Zeller Racing, + 14.282s

UITSLAG RACE 02 ATS F3 CUP – HOCKENHEIM, 07 JUNI 2009
01. Laurens Vanthoor (BEL), Van Amersfoort Racing, 17 ronden, 27:28.801
02. STEF DUSSELDORP (NED), VAN AMERSFOORT RACING, + 03.780s
03. Nico Monien (GER), Zettl Sportsline, + 07.442s

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=16525

Hij gaat lekker, maar nu is het Duits formule 3 kampioenschap nu niet bepaald de sterkste.
pi_69844769
Van Amersfoort is al een paar seizoenen HET te kloppen team in Duits F3
Ik hoop dat ze ooit weer de overstap kunnen maken naar de Euroseries.
pi_69861343
Van der Zande en Waldschmidt rijden Masters
Uitgegeven: 8 juni 2009 15:32
Laatst gewijzigd: 8 juni 2009 16:03

ZANDVOORT - De Nederlandse autocoureurs Renger van der Zande en Henki Waldschmidt zijn zeker van deelname aan de Masters of Formula 3, komend weekeinde op circuit Zandvoort.

Carlo van Dam hoopt ook nog mee te kunnen doen. Zijn team heeft weliswaar de inschrijving ingetrokken, maar de Vlaardinger kan mogelijk uitkomen voor een ander team.

In de Masters of Formula 3 strijden de beste coureurs uit de Formule 3 Euro Series en het Britse kampioenschap Formule 3 om de Europese titel. De races keren na een afwezigheid van twee jaar terug op Zandvoort, traditioneel het domein van de Masters.



Grote coureurs wisten in het verleden de Masters te winnen. Onder anderen David Coulthard, Lewis Hamilton, Christian Klien en Jos Verstappen stootten daarna door naar de Formule 1.


Van der Zande

Van der Zande is sinds mei actief in de Britse Formule 3. De Nijmegenaar beleefde een flitsend debuut met winst op Silverstone. Waldschmidt rijdt in de Euro Series.

De jonge Hagenaar uit de talentopleiding van Toyota bezet de tiende plaats in het tussenklassement.

Voor de komende, negentiende editie van de Masters heeft Circuit Zandvoort 43 inschrijvingen binnen, onder anderen van de Franse titelverdediger Jules Bianchi.

De coureurs rijden op zaterdag in vier heats kwalificaties. De race over 25 ronden is op zondagmiddag.

Đ ANP
pi_69863696
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Van Amersfoort is al een paar seizoenen HET te kloppen team in Duits F3
Ik hoop dat ze ooit weer de overstap kunnen maken naar de Euroseries.
Zou mooi zijn inderdaad
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_69888706
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Van Amersfoort is al een paar seizoenen HET te kloppen team in Duits F3
Ik hoop dat ze ooit weer de overstap kunnen maken naar de Euroseries.
van Amersfoort Racing is al ruim 20 jaar een topteam in de lagere klassen (FF, FR, F3) van autosport. Zowel Verstappen, Tom Coronel, Christijan Albers, Renger van der Zande als Carlo van Dam boekten met dit team hun eerste successen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69890804
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Van Amersfoort is al een paar seizoenen HET te kloppen team in Duits F3
Ik hoop dat ze ooit weer de overstap kunnen maken naar de Euroseries.

Ik denk dat het voor het team gemakkelijker is om sponsoren te vinden in de top van het Duits formule 3 kampioenschap dan als middenmoter in de Euroseries.
pi_70043555
IK? WTF?
Chuck Nourish, Buff Daddy, Owlcapwn FTW
pi_70858238
Hülkenberg op pole voor eigen publiek, Van der Garde ten einde raad
Uitgegeven door Tim Biesbrouck 10 juli 2009 18:32 - Print artikel

NURBURGRING - Nico Hülkenberg scoorde voor eigen publiek pole position in de GP2-kwalificatie op de Nürburgring. De Duitser vocht heel de sessie met zijn tegenstanders en een marge van 0.089 seconde bleek genoeg om Roldan Rodriguez en Lucas di Grassi achter zich te houden. Giedo van der Garde kwam er niet aan te pas. Na een moeilijke training kwam de iSport-piloot niet verder dan een teleurstellende 21ste startplaats. Zaterdag na de F1-kwalificatie moet blijken of de Nederlander zich naar voren weet te werken, want de oorzaak van de slechte tijdtraining is onduidelijk.

"Ik ben niet vooruit te branden", zei Van der Garde. "Ik heb geen idee wat er aan de hand is, want mijn teamgenoot gaat wel vrij goed. Ik denk dat het een combinatie is van de auto en mijzelf, die in dit koude weer gewoon niet werkt. Het lukt gewoon niet. Hopelijk gaat het morgen regenen, dat is de enige kans die we hebben op een succesje."

Omdat de kwalificatietraining al in wisselende weersomstandigheden voltrok, moesten de coureurs direct vanaf de eerste minuut er vol tegenaan. Luca Filippi, Javier Villa, Di Grassi en Hülkenberg waren direct snel. Na het monteren van een verse set rubber ging de Braziliaan Di Grassi aan kop.

Niet veel later volgde Rodriquez met een snel ronde, maar Hülkenberg wist de omloop van het Duitse circuit nog beter te voltooien en kreeg de voorlopige pole position in handen. Italiaan Filippi leek nog sneller onderweg te zijn maar verloor de controle over zijn GP2-bolide en zorgde voor gele vlaggen.

Hülkenberg probeerde op het eind zijn beste tijd nog te verbeteren, maar dat mislukte. Toch bleek zijn eerder gezette tijd goed voor pole position, voor Rodriquez en Di Grassi. Pastor Maldonado volgde op plaats vier, voor Villa, Andreas Zuber, Vitaly Petrov en Diego Nunes.
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=17106


VdG presteerd eigenlijk het hele jaar al naar verwachting. Niet goed genoeg en kan uitkijken naar een ander beroep...
pi_71075400
Giedo van der Garde mogelijk vroegtijdig ontslagen door iSport
De Nederlander Giedo van der Garde kan zijn plek in de GP2 bij iSport International wel eens kwijt gaan raken. Van der Garde presteert ondermaats een heeft tot nu toe slechts vijf punten gepakt.


Volgens het Duitse Motorsport Aktuell is het Bruno Senna die uit is op de plek van Van der Garde. Senna reed al eerder in de GP2 voor iSport en deed in dat jaar mee voor de titel. In 2009 wilde hij de overstap maken naar de Formule 1, maar dat liep op niets uit. Het was op dat moment al te laat om een goed team te vinden in de GP2 en ook een aanbod van Mercedes om DTM te gaan rijden wees hij af.

Maar door de tegenvallende prestaties van Van der Garde en de grote zak sponsorgeld die Senna met zich meebrengt, lijkt het erop dat het wel eens zo kan zijn dat de Nederlander zijn plek snel kwijt is.

Wordt vervolgd…





Bron: http://www.autosportmedia.nl/nieuwsbericht.php?item=273223
pi_71335438
Nederlands succes: Van der Garde pakt eerste GP2-overwinning uit carričre
Uitgegeven door Casper Bekking 26 juli 2009 11:53 - Print artikel


BUDAPEST - Giedo van der Garde heeft zijn eerste overwinning in de GP2 geboekt. De Nederlander bleef in het voorprogramma van de F1 Grand Prix op de Hungaroring Luca Filippi voor. Van der Garde stond de gehele race onder druk van de Super Nova-coureur, maar hield het hoofd koel en won met een paar tienden verschil.


Bovendien vond er in de slotfase een herstart plaats nadat Teixeira spinde en de safetycar op de baan kwam. Wederom bleef Van der Garde koel en won uiteindelijk met drie tienden voorsprong zijn eerste wedstrijd in de GP2. Javier Villa leek lang op weg naar de derde plaats maar spinde in de slotfase en viel terug tot P5. Lucas di Grassi en Romain Grosjean mochten daardoor strijden om de laatste podiumplaats. De Fransman viel aan, maar Di Grassi kon de aanval pareren en eindigde als derde.

Polesitter Davide Rigon kon niet lang genieten van zijn goede uitgangspositie. Direct bij de start pakte Van der Garde de leiding en enkele bochten later kwam Pastor Maldonado via de zijkant binnenrijden. De Venezolaan kreeg hiervoor een drive-through, maar de race voor Rigon was direct over. Kampioenschapleider Nico Hulkenberg miste de punten en eindigde als zevende, net achter Alvaro Parente.
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=17291
pi_72680293
Van der Garde boekt eerste zege in hoofdrace in Monza!
Giedo van der Garde heeft alweer zijn derde zege in drie raceweekenden geboekt. Na zeges in de sprintraces in Hongarije en België won hij nu de hoofdrace op de snelle baan van Monza. Ook Jerome D’Ambrosio scoorde weer een aantal punten door vierde te worden.

De race kon niet op de normale tijd van start gaan, omdat het plotseling was begonnen met regenen. Ongeveer veertig minuten over vier kon er eindelijk begonnen worden aan de 32 ronden lange wedstrijd.

Dat het glad was, bleek al snel. Alberto Valerio spinde al in de openingsronde, toen het veld nog achter de Safety Car reed, en moest de strijd al snel staken.

Van der Garde reed tot drie ronden voor het einde nog achter Vitaly Petrov, die een dag eerder de pole position scoorde in de kwalificatie. Giedo was sneller en probeerde een paar keer een inhaalactie in te zetten, maar er voorbij komen lukte nog niet.

Beide heren moesten echter nog een pitstop maken en iSport riep Van der Garde een ronde eerder binnen dan Petrov. Dit bleek de juiste keuze, want na de stops was het de Nederlander met de leiding in handen.

De overwinning van Van der Garde werd veilig gesteld door Johnny Cecotto Junior. Hij crashte en stopte midden op de baan. De Safety Car moest de baan op komen om de coureurs op een veilige manier rond te leiden over het bloedsnelle circuit. Uiteindelijk eindigde de race achter de eerder genoemde Safety Car.

Het goede nieuws voor Petrov was natuurlijk dat zijn kampioenschapskansen nog steeds aanwezig zijn. Met zijn tweede plaats liep hij flink in op klassementsleider Nico Hulkenberg, die zesde werd.

Lucas di Grassi zette een opmerkelijke prestatie neer in Monza. De Italiaan startte slechts als vijftiende, maar knokte zich een weg naar voor op de opdrogende baan en eindigde als derde. Hij werd opgejaagd door Alvaro Parente, maar de Portugees werd bestraft voor het afsnijden van de chicanes.

Zoals gezegd werd landgenoot Jerome D’Ambrosio vandaag vierde na een sterke race, hij kwam vanaf de 21e plek. Morgen start hij dus als vijfde en dat geeft zeker kansen op een podium of een puntenfinish.

De overige punten werden verdeeld onder Edoardo Mortara, Nico Hulkenberg, Alvaro Parente en Javier Villa.


http://www.autosportmedia.nl/nieuwsbericht.php?item=273791



Het lijkt erop dat ik mijn eerdere kritische woorden terug moet nemen. Hij gaat als een speer de laatste tijd! Als winnaar van meerdere GP's is het goed mogelijk dat hij interessant kan worden voor F1 teams.
pi_72869153
Renger van der Zande: "Het bleek goud waard"
Uitgegeven door Bas Kaligis 18 september 2009 08:14 - Print artikel

MILTON KEYNES - Renger van der Zande heeft het verrassende besluit genomen om de laatste race voor het Brits Formule 3-kampioenschap niet te rijden. De Nederlander komt vanaf dit weekeinde uit in de laatste drie races van de Euroseries Formule 3. Hij rijdt op het F1-circuit van Montmelo nabij Barcelona wederom in dienst van Motopark Academy. RaceXpress.com zocht de snelle Nederlander op en had een uitgebreid gesprek over de achtergronden en zijn carričreverwachting.

RaceXpress: 2009 Is een bijzonder jaar voor jou geworden. Hoe zie je het zelf?
"In april stond ik met lege handen nadat de economische recessie een streep door mijn plannen had gehaald. Toen bleek het goud waard dat ik Mercedes-Junior rijder ben. Zij introduceerden me bij het Hitech Team in de Britse F3-competitie. De eerste race op Silverstone won ik meteen en daarna bleef het berg op gaan. Ik kreeg de flow, zullen we maar zeggen."

Afgelopen weekeinde op Portimao in de Algarve liet je weer een fraai staaltje van je kunnen zien.
"Ja, dat was lachen. De top uit de Euroseries had zich ook ingeschreven met Bianchi, Bottas, Mehri en nog een paar. Maar ik had ze te pakken, ook al lijkt het ART-team onoverwinnelijk. Pole voor de eerste race. Na wat schermutselingen met Bianchi hield ik ook met gemak de leiding. Tot een aantal ronden voor het einde een lekke band roet in het eten gooide. Het is gewoon gaaf, als je voelt goed dat je iedere ronde op de absolute limiet kunt rijden. Dan stijg je boven je zelf uit, lijkt het wel."

Je bent op de tweede plaats in het Brits Kampioenschap terecht gekomen. Waarom stap je dan op?
"De eerste twee races had ik gemist, dit seizoen. Verder heb ik zeker drie overwinningen weggegeven door voor teamgenoot Walter Grubmüller te rijden. Nu sta ik toch tweede, nadat ik het hele seizoen super snel bleek. Een goed moment om in de laatste race de eer aan hem te laten. Čn... er ligt een fraaie uitdaging in de Euroseries."

Ja, vertel daar eens wat over.
"Nou, het team van Motopark uit Oschersleben, dominerend in de Europese Formule Renault 2.0, heeft dit jaar zijn entree gemaakt in de Formule 3. En daar merkten ze hoe scherp die klasse is met ART, Manor en Mücke. Ze hebben mij benaderd of ik ze wil helpen hun auto en team te ontwikkelen en naar voren te komen in de competitie. Een kunstje dat ik ook vorig jaar met Prema heb gedaan en eigenlijk ook dit jaar in Engeland met Hitech. Ik had meteen een leuke band met Timo Rumpfkeil, de teambaas, tja en dan ga je samen snel voluit. En mijn broodheer Mercedes is het er ook mee eens. Doel is om de hegemonie van ART en Bianchi en Bottas uit te dagen."

Wat heeft dit jaar je nog meer gebracht?
"Heel veel. Ik heb de draad weer opgepakt met het verder internationaliseren van mijn autosportcarričre. We hebben vanuit Renger Racing BV nu een sterk team, met een gerenommeerde rijderbemiddelaar in de Formule 1-arena, een Engelse marketeer die ook kind aan huis is in de F1 en een vrouwelijke F1-reporter van de BBC, die mijn internationale PR verzorgt. Verder bestaat het team uit de club achter mijn website, Jhartho, mijn graficus, een aantal fotografen met wie we samen werken en mijn vader als stille kracht en motor achter de schermen. En dat werkt goed."

Wat gaat de nabije toekomst je bieden?
"Afgelopen jaar had ik wat onthutsende ervaringen in de jungle van de autosport. Allereerst laat ik nooit meer mijn plezier in de sport afpakken. Zo heb ik dit jaar ook een paar keer meegedaan in de BRL-klasse in Nederland en genoten als een gek. 'Fun is everything' is mijn motto. Verder heb ik mijn binding met Mercedes, die een DTM-optie op me hebben, goede gesprekken in de F1-sfeer en ook in de GP2 en World Series en warme sponsorcontacten. Mijn droomscenario is een nauwe band met een F1-team, met een seizoen in GP2 of World Series. Als dat niet haalbaar is, dan blijft DTM zeer aantrekkelijk. We zijn er in ieder geval druk mee bezig, achter de schermen."

Tot slot.., we hoorden een leuk verhaal over jou en Macao?
Ja, dat was het toppunt. Ik was nog in gesprek met Hitech om naar de Grand Prix van Macao te gaan, in november, toen zich een ander sterk team meldde. Bij navraag bleek dat ik, op voorhand, door vier teams als voorlopige rijder was ingeschreven. Voor mij een leuk bewijs dat ik in de F3 tot de absolute top wordt gerekend. Heb mijn keus laten vallen op een team dat al eerder winnaar werd op het schiereiland bij Hong Kong. Maar daar gaan we nog over berichten. Voorlopig heb ik het druk genoeg dit najaar."

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=18303

Carlo van Dam staat er weer
Uitgegeven door Bas Kaligis 17 september 2009 21:45 - Print artikel


BARCELONA - Autocoureur Carlo van Dam keert dit weekeinde in Barcelona, terug in de Formula 3 Euroseries. Hij bestuurt op het F1-circuit van Montmelo in Spanje een Dallara-Mercedes van het Franse SG Formula. Van Dam kwam eerder dit jaar in de Euroseries namens Volkswagen uit voor Kolles & Heinz Union, maar verliet dat slecht presterende team eind juni. “Ik werd gebeld door teambaas Stéphane Guérin die veel voor me gedaan heeft in de tijd dat ik voor SG uitkwam in de Formule Renault”, liet Carlo van Dam weten. “Hij vroeg of ik komend weekeinde voor hem op Barcelona in de Formule 3 wilde racen en gezien onze relatie en historie ging ik natuurlijk graag op zijn aanbod in.”

Van Dam heeft een enerverend jaar achter de rug. Na het met overmacht behalen van de Japanse Formule 3-titel, succes in het Japanse GT-kampioenschap en een imponerende test in de Formule Nippon, leek Japan eind 2008 aan zijn voeten te liggen. Maar omdat de autosport daar de afgelopen winter hard werd getroffen door de economische crisis boden de plotseling sterk uitgedunde startvelden geen mogelijkheden. Behalve het korte, door hemzelf stopgezette F3-programma met Volkswagen, reed Van Dam dit jaar ook in de 24 uurraces op de Nürburgring en Spa, en komt hij uit in de Superleague Formula.

Met een open kijk keert hij nu terug in de Formule 3: “Je wilt altijd rijden en zo goed mogelijk presteren. Ik ben benieuwd waar SG en ik als combinatie toe in staat gaan zijn. In de Euroseries ligt het veld erg dicht bij elkaar, alles moet kloppen als je resultaat wilt boeken. Morgen na de vrije training weten we meer.”

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=18308

Giedo van der Garde: "Als we dat flikken mogen we echt heel trots zijn"
Uitgegeven door Casper Bekking 17 september 2009 20:41 - Print artikel


PORTIMAO - Het GP2-kampioenschap kent komend weekeinde zijn laatste race van het jaar op het Algarve-circuit, vlakbij Portimao in Portugal. Na het euforische weekeinde in Monza, waar Giedo van der Garde schitterde in de regen, hoopt de iSport-coureur nu op een mooie afsluiter van het seizoen. De vijfde plaats in het kampioenschap lonkt. Van der Garde heeft, net als het gros van het GP2-veld, nog nooit gereden op het nieuwe Portugese circuit. Maar aangezien de GP2 komend weekeinde niet samen rijdt met het F1-circus, is er meer ruimte en tijd om te trainen.

"We trainen op vrijdag nu twee keer een half uur", zei Van der Garde. "Het is een mooi circuit, met veel hoogteverschillen en blinde bochten. Het zal even wennen zijn, maar gelukkig hebben we wat meer tijd om te rijden. We verkeren momenteel in een uitstekende vorm en hopelijk kunnen we dat vasthouden in Portugal. Ik zal dit weekend opnieuw voor de punten gaan en een podiumplaats zou een hele mooie prestatie zijn. De vijfde plaats in het kampioenschap is heel goed mogelijk en als we dat flikken, mogen we echt heel trots zijn."

Van der Garde heeft momenteel slechts drie punten achterstand op de man die vijfde staat, de Venezolaan Pastor Maldonado.


http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=18306
pi_72870026
Interessant topic. Alleen Carlo van Dam

Tuurlijk, hij kan aardig racen. Maar ontzettend arrogant en kan niet tegen zijn verlies. Ik reed in een F1 simulator op de beurs Speed & Design tegen hem een aantal ronden op Monza. Ik zag dat hij bij mijn voorgangers duidelijk inhield (soms zelfs stil ging staan op de baan), dus vroeg hem of hij tegen mij wel volop wilde gaan. "Nee, het moet wel leuk blijven" was zijn antwoord.

Dus ik zei: "Ja, daarom juist". Hij kwam meteen verontwaardigd en beledigd over en dacht duidelijk dat hij mij wel even de oren ging wassen.

Hij startte beter, ik haalde hem in. Daarna deed hij een do or die move (met zijn voorwiel ter hoogte van mijn achterwiel) in het begin van de tweede ronde in Rettifilo, waarbij hij mij raakte en we spinden. Ik was sneller weg en reed door. Laatste ronde reed ik rustig mijn lijn. Na Ascari zat ie achter me in de slipstream. Hij kwam dichterbij en bewoog naar naast mij. Ik nam mijn rempunt wat voorzichtig, omdat ik niet weer een botsing wilde. Hij remde echter veel later, dus ik was bang dat hij ging winnen. Maar hij was kennelijk te wanhopig met zijn rempunt en schoot rechtdoor in Parabolica. Ik reed richting de finish en won.

Op zo'n moment stap je uit en schudt je de tegenstander de hand, lijkt me. Maar nee, meneer vertelt direct dat ik de betere auto had en wilde me niet eens meer aankijken

Later las ik in de F1 Racing dat hij in een interview vertelde dat ik hem van de baan had gereden

Oh, hij reed overigens wel Tom Coronel zoek in de simulator.
pi_72870297
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:39 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Interessant topic. Alleen Carlo van Dam

Tuurlijk, hij kan aardig racen. Maar ontzettend arrogant en kan niet tegen zijn verlies. Ik reed in een F1 simulator op de beurs Speed & Design tegen hem een aantal ronden op Monza. Ik zag dat hij bij mijn voorgangers duidelijk inhield (soms zelfs stil ging staan op de baan), dus vroeg hem of hij tegen mij wel volop wilde gaan. "Nee, het moet wel leuk blijven" was zijn antwoord.

Dus ik zei: "Ja, daarom juist". Hij kwam meteen verontwaardigd en beledigd over en dacht duidelijk dat hij mij wel even de oren ging wassen.

Hij startte beter, ik haalde hem in. Daarna deed hij een do or die move (met zijn voorwiel ter hoogte van mijn achterwiel) in het begin van de tweede ronde in Rettifilo, waarbij hij mij raakte en we spinden. Ik was sneller weg en reed door. Laatste ronde reed ik rustig mijn lijn. Na Ascari zat ie achter me in de slipstream. Hij kwam dichterbij en bewoog naar naast mij. Ik nam mijn rempunt wat voorzichtig, omdat ik niet weer een botsing wilde. Hij remde echter veel later, dus ik was bang dat hij ging winnen. Maar hij was kennelijk te wanhopig met zijn rempunt en schoot rechtdoor in Parabolica. Ik reed richting de finish en won.

Op zo'n moment stap je uit en schudt je de tegenstander de hand, lijkt me. Maar nee, meneer vertelt direct dat ik de betere auto had en wilde me niet eens meer aankijken

Later las ik in de F1 Racing dat hij in een interview vertelde dat ik hem van de baan had gereden

Oh, hij reed overigens wel Tom Coronel zoek in de simulator.
pi_72870368
Oke, hij is dus een lul. Dat kan, maar wel een met 2 F3 kampioenschappen op zijn palmares. Dat kunnen rijders als Van der Zande en zo'n Henki Waldschmidt niet zeggen. Had van Waldschmidt toch meer verwacht. Ik dacht altijd dat hij het grootste talent was dat we hebben. Nu twijfel ik daaraan.
pi_72870574
Renger van der Zande heb ik 2 keer zien rijden nu (A1GP en Britse F3). Wat mij opvalt is dat hij heel berekenend maar ook aggresief kan rijden. Ook anticipeerd hij goed bij de starts en kiest de juiste gaatjes
pi_72870619
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:06 schreef Meike26 het volgende:
Renger van der Zande heb ik 2 keer zien rijden nu (A1GP en Britse F3). Wat mij opvalt is dat hij heel berekenend maar ook aggresief kan rijden. Ook anticipeerd hij goed bij de starts en kiest de juiste gaatjes

Hij doet het dit jaar erg goed. Ik hoop dat hij volgend jaar een stap omhoog kan maken richting WSR, F2 of GP2. Ben heel benieuwd of hij gelijk voorin mee kan doen.
pi_72870864
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:53 schreef kriele het volgende:
Oke, hij is dus een lul. Dat kan, maar wel een met 2 F3 kampioenschappen op zijn palmares. Dat kunnen rijders als Van der Zande en zo'n Henki Waldschmidt niet zeggen. Had van Waldschmidt toch meer verwacht. Ik dacht altijd dat hij het grootste talent was dat we hebben. Nu twijfel ik daaraan.
Ja, klopt. Maar ik vind hem ook geen bakken met talent hebben eerlijk gezegd. En met zo'n houding maak je je al helemaal niet populair.

Ik had hem graag eens willen uitdagen in de karts oid, zien hoe ik het er dan vanaf zou brengen. Maarja, mocht ik dan winnen heb ik natuurlijk wel doordat ik de betere kart had
  vrijdag 18 september 2009 @ 12:22:59 #74
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72870955
Ik heb Carlo van Dam een paar ontmoet oa op BCR en op Race Salon en kort met hem gesproken. Ik vond hem juist heel relaxed en gefocust op zijn carriere......

Misschien is hij wel gewoon een slechte verliezer. Dat is in mijn ogen vaker een goede eigenschap dan een slechte
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_72871063
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:19 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Ja, klopt. Maar ik vind hem ook geen bakken met talent hebben eerlijk gezegd. En met zo'n houding maak je je al helemaal niet populair.

Ik had hem graag eens willen uitdagen in de karts oid, zien hoe ik het er dan vanaf zou brengen. Maarja, mocht ik dan winnen heb ik natuurlijk wel doordat ik de betere kart had
Race jij ook?
pi_72873040
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:27 schreef kriele het volgende:

[..]

Race jij ook?
Nee. Ik had het vroeger graag gewild en geloofde ook dat ik de kwaliteiten had om wel iets te presteren. Maar meedoen in echte competities heb ik wegens financiële redenen nooit verder gekund dan in simulatie-racen. Daar heb ik overigens wel veel prijzen gewonnen. (Dutch Electronic Race Champion bijv.). Eigenlijk elke keer dat ik meedeed wel gewonnen, op één keer na. Toen werd ik tweede.

Heb één vriendelijke kartrace gedaan een paar jaar terug. Toen wel beter gedaan dan de enige prof die meedeed (die op dat moment geloof ik 2e stond in het NK VT250), maarja dat zegt natuurlijk niet zoveel.

Geld was vroeger de blokkade, nu is dat mijn leeftijd (23). Misschien dat ik in de toekomst wel in zo'n seniorklasse ga rijden voor de lol
pi_72931241
Renger van der Zande bezorgt Motopark Academy eerste overwinning
Uitgegeven door Casper Bekking 20 september 2009 13:03 - Print artikel



BARCELONA - Renger van der Zande heeft opnieuw zijn talent bewezen. Op het F1-circuit van Barcelona won de talentvolle Nederlander de tweede race van het weekend in de Formule 3 EuroSeries. Bovendien betekende dit de eerste winst van zijn team Motopark Academy, dat dit jaar in de uitermate sterke competitie debuteert. Henkie Waldschmidt begon de race sterk maar eindigde uiteindelijk als zevende. Teamgenoot Van Dam kwam als zestiende over de streep.


De start van Van der Zande was niet optimaal en verloor de leiding aan Basil Shabaan. De voormalig A1GP-coureur, dit seizoen uitkomend voor het team waar de Nederlander de afgelopen twee seizoenen voor reed, verremde zich waardoor Van der Zande de leiding in handen kreeg. Vervolgens zette de Nijmegenaar zich schrap en noteerde de ene goede rondetijd na de andere en kwam vervolgens nooit meer in gevaar. Alexander Sims eindigde als tweede, op ruim vier seconden achterstand. Shabaan pakte zijn eerste podium uit zijn carričre met de derde stek.

Henkie Waldschmidt reed in de openingsfase op een vijfde plaats rond en viel Christian Vietoris op de vierde plaats aan. De Hagenaar kwam echter niet voorbij aan de Duitser en kwam daardoor zelf onder druk te staan van kampioenschapleider Jules Bianchi en Master of F3 Valtteri Bottas. Beiden passeerden de coureur van SG Formula, waardoor hij als zevende over de streep kwam.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=18359
pi_73482015
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_73483146
quote:
Goed bezig die Giedo! Barwa Addax zou een prachtig team zijn om mee te racen, zeker titelkandidaatwaardig.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_74810834
Van der Garde stapt over naar Barwa Addax GP2-team Tell-a-Friend print nieuwsartikel


--------------------------------------------------------------------------------
Home > Nieuws > Formule1 nieuws - Datum: 18-nov-2009 11:14

Autocoureur Guido van der Garde (foto) zal in zijn tweede GP2-seizoen uitkomen voor Barwa Addax. De 24-jarige Nederland maakt de overstap van het Engelse iSport International naar het Spaanse team.

Het afgelopen jaar eindigde succesvol voor de debutant. Van der Garde kende een moeizaam begin van het seizoen maar kwam langzaam maar zeker beter in vorm en schreef in de tweede helft van het jaar enkele races op zijn naam. Bij zijn nieuwe team hoopt de ex-wereldkampioen karting en World Series by Renault-kampioen een gooi te kunnen doen naar de GP2-titel, zo vertelt hij tegen De Telegraaf. ‘Het wordt een cruciaal jaar waarin alles erop gericht is om kampioen te worden. Voor minder gaan we niet’, aldus Van der Garde die op het circuit van Jerez al testte voor zijn nieuwe team en daar een uitstekende indruk achter liet door de snelste rondetijd te noteren. ‘De samenwerking met het team verliep meteen goed.’

Barwa Addax is de oude renstal van voormalig Formule1-coureur Adrian Campos, die in 2008 het team verkocht. Met het beschikbare geld zette Campos het nieuwe Campos Racing-team op, dat in 2010 zal debuteren in de Formule1. (MR)
http://www.sportweek.nl/f(...)Barwa_Addax_GP2-team
pi_74897992
Mooi voor Vd Garde! Hopelijk kan hij de verwachtingen waarmaken.

Hopen dat Vd Zande mooie dingen gaat laten zien in Macau dit weekend.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_74991824
Ik heb Van Amersfoort Racing(Duits F3 team) een mail gestuurd met een paar vragen.
-Waarom zij nooit bij grote F3 wedstrijden als de Masters en Macao zijn.
-Of er promotie voor het team inzit na al die behaalde titels in de ATS F3.
De heer Van Amersfoort heeft hier redelijk uitvoerig op gereageerd! Super tof van hem! Hier staan een aantal zaken die mij nog niet bekend waren. Daarom leuk om ook hier te plaatsen.

Hallo Alex,

Wat een interesse :-))

Bedankt voor je felicitaties, we hebben een heel goed seizoen achter de rug ja.
Hopen dat het komend jaar het weer zo loopt!

De vragen die je stelt zijn voor mij simpel te beantwoorden en geven je hopelijk een beetje beeld van het politieke spectrum in de autosport en met name in de F3. Het kost wel een flink aantal woorden )


In 1998 zijn we ook al eens kampioen in de F3 geweest. Destijds met de Belg Bas Leinders, die overigens toen vergezeld werd door Christian Albers.

Destijds was het nog het officiële Duitse F3 kampioenschap. Dit kampioenschap is anno 2003 opgegaan in de toen nieuwe
Euroseries, een combinatie van het Duitse en Franse kampioenschap.
Eind 2002 stond ons team er door vele gebeurtenissen slecht voor, waarop ik besloot te stoppen (tijdelijk) met F3 en ons te richten op het nieuwe Nederlandse Formule Renault kampioenschap. De rijders toen Giedo van der Garde en Junior Strous brachten ons in 2003 behoorlijk wat succes, waarop we besloten ons eventjes hierop te richten.


In 2003 en verder hebben we gezien dat de nieuwe Euroseries een groot en zwaar bevochten kampioenschap aan het worden was. Dit soort ontwikkelingen brengen in de autosport altijd een kostenspiraal met zich.

Een instap in de Euroseries ging en gaat nog steeds gepaard met grote kosten.
Aangezien wij echter een klein team zijn en financieel gewin in onze regionen van de sport betrekkelijk klein zijn (als ze er al zijn) is er gewoon geen geld zo'n sprong te maken.

En als je hem toch maakt loop je m.i. grote financiële risico's.
Deze risico's wil ik niet alleen dragen en partners in de F3 zoals bijvoorbeeld een Michiel Mol, Michel Perridon en consorten zijn niet te vinden, want die zoeken alleen de 'glamour' van de Formule 1.

Overigens mijn grootste frustratie; tussen 2001 en 2007 is er vanuit Nederland zoveel geld in de F1 verdwenen, dat wil je niet weten.

Een paar procentjes van al dat geld had ons veel kunnen helpen en waarschijnlijk een grotere kans gebracht op een nieuwe Nederlander in de F1, maar ach :-((


Hoe het ook zij, anno 2005 was er inmiddels een nieuw Duits kampioenschap opgericht door oude F3 collega's en in 2005 hebben we besloten om weer in de F3 te gaan, omdat de nieuwe Cup een veel lager kostenplaatje heeft.

Populair gezegd het is de tweede divisie oftewel een goedkopere variant van de F3.
Om kosten te sparen is in de Cup (eerste Recaro- en later ATS F3 Cup) besloten om met een generatie oudere auto's te rijden.

Onze huidige auto's zijn dus van de generatie 2005/6/7 terwijl er in de Euroseries met de generatie 2008/9 gereden wordt.


Nu is het zo, dat de Euroseries en de Masters en Macau gereden worden volgens het FIA F3 reglement en de FIA alleen F3's kent van de laatste generatie. Ergo we mogen simpelweg niet met onze auto's meedoen aan deze races.

Om alleen auto's te kopen voor deze wedstrijden is simpelweg te duur.
Sportief gezien willen we graag.

We richten ons dus volledig op rijders die F3 willen leren rijden tegen een redelijke prijs. En omdat de concurrentie lang niet zo groot is als in de Euroseries heb je eerder succes en dat is wel zo leuk.

Laurens Vanthoor heeft bij ons F3 leren rijden en gaat nu de Euroseries in en kan, getuige zijn Macau prestaties, daar gelijk voorin meerijden.


Een stapje hoger in de autosport is uiteindelijk dus altijd gevaarlijk en een financieel risico.
Dat geldt zoals geschreven voor Euroseries, maar ook voor World Series 3.5.
De Formula Master is in mijn ogen geen alternatief, want dat vind ik echt een klasse waar niemand iets mee opschiet.
Een bedenksel van een Italiaanse meneer die er geld mee wilde verdienen, maar het lijkt te mislukken want teams als JD en Jenzer overwegen sterk te stoppen.


GP3 is wel een klasse die onze interesse heeft, maar...................daar gaan we weer, de eerste investering is al zo'n 6 ton, dus met dat soort investeringen heb je gewoon sterke financiële partners nodig, die eveneens risico willen lopen.

Helaas ken ik ze niet hier in Nederland en zijn de bekende F1 heren uit Nederland inmiddels uitgespeeld.

Jij misschien ) ?????????


Frits van Amersfoort
pi_75016359
Wat leuk, zo'n lang antwoord!

Wel triest om te lezen hoe het gaat...
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  maandag 14 december 2009 @ 23:23:40 #84
184465 Migue
Sensuele man
pi_75634660
Valt mij een beetje tegen dat er nog niemand iets over Renger van der Zande gepost heeft, over zijn succesvolle Formula 2-test.
Ik hoop dat hij volgend jaar daar gaat racen, zou mooi zijn als hij met Vasili kan vechten om de titel.
pi_78769460
quote:
Op maandag 14 december 2009 23:23 schreef Migue het volgende:
Valt mij een beetje tegen dat er nog niemand iets over Renger van der Zande gepost heeft, over zijn succesvolle Formula 2-test.
Ik hoop dat hij volgend jaar daar gaat racen, zou mooi zijn als hij met Vasili kan vechten om de titel.

Er is zeker nieuws omtrent hem. Wel jammer dat hij de stap naar de F2 niet heeft weten te maken. Het is GP3 geworden, wat eigenlijk een formule 3 klasse is. Hij rijdt wel voor een absoluut topteam: Mucke.
Ook Nigel Melker rijdt voor dit team. Schijnt een behoorlijk talentvolle landgenoot te zijn.

GP3: Rossi en Gutierrez snel op eerste testdagVandaag ging in Paul Ricard de eerste testdag door voor de nieuwe GP3 Series. Alexander Rossi en Esteban Gutierrez waren er de snelsten in respectievelijk de ochtend- en namiddagsessie.Advertentie

De Nederlanders Nigel Melker en Renger van der Zande deden het alles behalve slecht. Melker was ’s ochtends goed voor de negende en in de namiddag achtste tijd, terwijl Renger van der Zande een vierde tijd liet optekenen tijdens de ochtendsessie en een elfde tijdens de namiddag.

Ook morgen wordt er in Paul Ricard een hele dag getest. Autosportnieuws.be zet de tijden van de dag op een rij.

Tijden ochtendsessie:
1. Alexander Rossi - 1:22.188
2. Max Chilton - 1:22.206
3. Michael Christensen - 1:22.345
4. Renger van der Zande - 1:22.920
5. Kazimieras Vasiliauskas - 1:23.137
6. Luca Foresti - 1:23.673
7. Leonardo Cordeiro - 1:23.690
8. Pal Varhaug - 1:23.934
9. Nigel Melker - 1:23.958
10. Simon Trummer - 1:24.068

Tijden namiddagsessie:
1. Esteban Gutierrez - 1:20.949
2. Michael Christensen - 1:20.986
3. Pablo Sanchez Lopez - 1:21.283
4. Kazimieras Vasiliauskas - 1:21.402
5. Robert Wickens - 1:21.644
6. Max Chilton - 1:21.761
7. Alexander Rossi - 1:21.818
8. Nigel Melker - 1:21.868
9. Pal Varhaug - 1:21.994
10. Luca Foresti - 1:22.021
  zaterdag 6 maart 2010 @ 14:45:16 #86
184465 Migue
Sensuele man
pi_78814431
GP3 is denk ik toch ook wel een goede tweede keuze. Daar zijn de ogen dit jaar toch ook wel op gericht, en ik ben heel erg onder de indruk van de namen die deze week getest hebben. Maar het is natuurlijk nog maar een test, het zal wel minder indrukwekkend worden als de stoeltjes verdeeld worden voor het eerste seizoen, denk niet dat van der Zande daar tussen zal zitten.
pi_78816288
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 14:45 schreef Migue het volgende:
GP3 is denk ik toch ook wel een goede tweede keuze. Daar zijn de ogen dit jaar toch ook wel op gericht, en ik ben heel erg onder de indruk van de namen die deze week getest hebben. Maar het is natuurlijk nog maar een test, het zal wel minder indrukwekkend worden als de stoeltjes verdeeld worden voor het eerste seizoen, denk niet dat van der Zande daar tussen zal zitten.

Jazeker wel. Hij rijdt voor Mucke in de GP3. Melker en Van der Zande zijn dus teamgenoten.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 16:34:24 #88
184465 Migue
Sensuele man
pi_78817771
Ah ja sorry, ik had niet door dat hij ook een contract voor het raceseizoen had. De meeste rijders die getest hebben deze week hadden dat namelijk niet, vooral de ervaren rijders waar ik van der Zande ook onder schaar. Goed nieuws dan, dat gaat wel wat worden denk ik.
pi_78818015
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 16:34 schreef Migue het volgende:
Ah ja sorry, ik had niet door dat hij ook een contract voor het raceseizoen had. De meeste rijders die getest hebben deze week hadden dat namelijk niet, vooral de ervaren rijders waar ik van der Zande ook onder schaar. Goed nieuws dan, dat gaat wel wat worden denk ik.

Renger heeft ambities en eens een aansprekende titel pakken is dan wel een keer noodzakelijk. Volgens mij heeft hij nog geen enkel aansprekend kampioenschap op zn naam weten te schrijven.
pi_78821936
Ik snap eigenlijk niet dat coureurs van het niveau Renger v/d Zande en Yelmer Buurman zich niet gaan richten op toerwagens of GT's. Daar is voor hun veel meer toekomst. F1 gaan te toch niet halen.
pi_79011552
En ik heb nog een rijtje (uit AMS, er zijn vast dingen dubbel):

- Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2)
- Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series)
- Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing, IndyCars)
- Giedo van der Garde (GP2, Main Series)
- Renger van der Zande (Brits Formule 3, GP3)
- Henki Waldsmidt (Formule Nippon)
- Jeroen Bleekemolen (Porsche Super Cup, American Le Mans Series)
- Nyck de Vries (young driver @ McLaren, Super KF serie)
- Max Verstappen (zoon van Jos, karting: WSK Euro Series)
- Nigel Melker (GP3, Mucke)
- Yelmer Buurman (SuperLeague, AC Milan)
- Kelvin Snoeks (F2 (MotorSportVision)
- Tom Coronel (WTCC, Seat) en 24 uur Le Mans, Spyker)
- Paul Meijer (?)
- Chris van der Drift (?)
- Junior Strous (Indy Lights, paar IndyCars, HVM)
- Carlo van Dam (?)
- Nicky Pastorelli (GT1) verouderde site
- Peter Kox (GT1) verouderde site
- Mike Hezemans (GT1) verouderde site

Staat alleen Carlo van Dam niet bij Nu wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sally op 11-03-2010 14:03:45 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79012273
Waldsmidt gaat volgens mij geen Formule Nippon doen. Hij staat in ieder geval niet op de entrylist.
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:40:38 #94
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_79013143
Las vanmorgen in de krant dat Junior Strous IRL gaat doen. Dus niet de lights
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_79013319
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:40 schreef IkWilbert het volgende:
Las vanmorgen in de krant dat Junior Strous IRL gaat doen. Dus niet de lights
Check
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79013412
tvp
pi_79013634
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:06 schreef Sally het volgende:
En ik heb nog een rijtje (uit AMS, er zijn vast dingen dubbel):

<knip>

Staat alleen Carlo van Dam niet bij
Carlo van Dam (?)

reed vorig jaar F3 Euroseries, Asian Le Mans Series en SuperLeague. Dit jaar nog onbekend.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 maart 2010 @ 13:52:37 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79013723
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:40 schreef IkWilbert het volgende:
Las vanmorgen in de krant dat Junior Strous IRL gaat doen. Dus niet de lights
Heb je het toch niet goed gelezen:
quote:
We will start him in a (Firestone Indy) Lights car and plan to do some testing with him in the big car at some point this season also. I have no doubt that with continued development he will be in an IZOD IndyCar Series car in the future.
Bron: http://www.hvm-racing.com/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79013752
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:40 schreef IkWilbert het volgende:
Las vanmorgen in de krant dat Junior Strous IRL gaat doen. Dus niet de lights
Volgens zijn eigen twitter van gisteren wordt het Indy Lights met een optie op enkele IRL races. Dus die krant heeft het niet helemaal juist. En is ook al bevestigd op diverse websites.

Edit:PSM was me voor.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_79013826
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:53 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Volgens zijn eigen twitter van gisteren wordt het Indy Lights met een optie op enkele IRL races. Dus die krant heeft het niet helemaal juist. En is ook al bevestigd op diverse websites.

Edit:PSM was me voor.
Aaah, kijk.

Ga het weer aanpassen

Edit: done, net als Carlootje.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')