abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72873040
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:27 schreef kriele het volgende:

[..]

Race jij ook?
Nee. Ik had het vroeger graag gewild en geloofde ook dat ik de kwaliteiten had om wel iets te presteren. Maar meedoen in echte competities heb ik wegens financiële redenen nooit verder gekund dan in simulatie-racen. Daar heb ik overigens wel veel prijzen gewonnen. (Dutch Electronic Race Champion bijv.). Eigenlijk elke keer dat ik meedeed wel gewonnen, op één keer na. Toen werd ik tweede.

Heb één vriendelijke kartrace gedaan een paar jaar terug. Toen wel beter gedaan dan de enige prof die meedeed (die op dat moment geloof ik 2e stond in het NK VT250), maarja dat zegt natuurlijk niet zoveel.

Geld was vroeger de blokkade, nu is dat mijn leeftijd (23). Misschien dat ik in de toekomst wel in zo'n seniorklasse ga rijden voor de lol
pi_72931241
Renger van der Zande bezorgt Motopark Academy eerste overwinning
Uitgegeven door Casper Bekking 20 september 2009 13:03 - Print artikel

BARCELONA - Renger van der Zande heeft opnieuw zijn talent bewezen. Op het F1-circuit van Barcelona won de talentvolle Nederlander de tweede race van het weekend in de Formule 3 EuroSeries. Bovendien betekende dit de eerste winst van zijn team Motopark Academy, dat dit jaar in de uitermate sterke competitie debuteert. Henkie Waldschmidt begon de race sterk maar eindigde uiteindelijk als zevende. Teamgenoot Van Dam kwam als zestiende over de streep.

De start van Van der Zande was niet optimaal en verloor de leiding aan Basil Shabaan. De voormalig A1GP-coureur, dit seizoen uitkomend voor het team waar de Nederlander de afgelopen twee seizoenen voor reed, verremde zich waardoor Van der Zande de leiding in handen kreeg. Vervolgens zette de Nijmegenaar zich schrap en noteerde de ene goede rondetijd na de andere en kwam vervolgens nooit meer in gevaar. Alexander Sims eindigde als tweede, op ruim vier seconden achterstand. Shabaan pakte zijn eerste podium uit zijn carrière met de derde stek.

Henkie Waldschmidt reed in de openingsfase op een vijfde plaats rond en viel Christian Vietoris op de vierde plaats aan. De Hagenaar kwam echter niet voorbij aan de Duitser en kwam daardoor zelf onder druk te staan van kampioenschapleider Jules Bianchi en Master of F3 Valtteri Bottas. Beiden passeerden de coureur van SG Formula, waardoor hij als zevende over de streep kwam.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=18359
pi_73482015
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_73483146
quote:
Goed bezig die Giedo! Barwa Addax zou een prachtig team zijn om mee te racen, zeker titelkandidaatwaardig.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_74810834
Van der Garde stapt over naar Barwa Addax GP2-team Tell-a-Friend print nieuwsartikel

--------------------------------------------------------------------------------
Home > Nieuws > Formule1 nieuws - Datum: 18-nov-2009 11:14

Autocoureur Guido van der Garde (foto) zal in zijn tweede GP2-seizoen uitkomen voor Barwa Addax. De 24-jarige Nederland maakt de overstap van het Engelse iSport International naar het Spaanse team.

Het afgelopen jaar eindigde succesvol voor de debutant. Van der Garde kende een moeizaam begin van het seizoen maar kwam langzaam maar zeker beter in vorm en schreef in de tweede helft van het jaar enkele races op zijn naam. Bij zijn nieuwe team hoopt de ex-wereldkampioen karting en World Series by Renault-kampioen een gooi te kunnen doen naar de GP2-titel, zo vertelt hij tegen De Telegraaf. ‘Het wordt een cruciaal jaar waarin alles erop gericht is om kampioen te worden. Voor minder gaan we niet’, aldus Van der Garde die op het circuit van Jerez al testte voor zijn nieuwe team en daar een uitstekende indruk achter liet door de snelste rondetijd te noteren. ‘De samenwerking met het team verliep meteen goed.’

Barwa Addax is de oude renstal van voormalig Formule1-coureur Adrian Campos, die in 2008 het team verkocht. Met het beschikbare geld zette Campos het nieuwe Campos Racing-team op, dat in 2010 zal debuteren in de Formule1. (MR)
http://www.sportweek.nl/f(...)Barwa_Addax_GP2-team
pi_74897992
Mooi voor Vd Garde! Hopelijk kan hij de verwachtingen waarmaken.

Hopen dat Vd Zande mooie dingen gaat laten zien in Macau dit weekend.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_74991824
Ik heb Van Amersfoort Racing(Duits F3 team) een mail gestuurd met een paar vragen.
-Waarom zij nooit bij grote F3 wedstrijden als de Masters en Macao zijn.
-Of er promotie voor het team inzit na al die behaalde titels in de ATS F3.
De heer Van Amersfoort heeft hier redelijk uitvoerig op gereageerd! Super tof van hem! Hier staan een aantal zaken die mij nog niet bekend waren. Daarom leuk om ook hier te plaatsen.

Hallo Alex,

Wat een interesse :-))

Bedankt voor je felicitaties, we hebben een heel goed seizoen achter de rug ja.
Hopen dat het komend jaar het weer zo loopt!

De vragen die je stelt zijn voor mij simpel te beantwoorden en geven je hopelijk een beetje beeld van het politieke spectrum in de autosport en met name in de F3. Het kost wel een flink aantal woorden )

In 1998 zijn we ook al eens kampioen in de F3 geweest. Destijds met de Belg Bas Leinders, die overigens toen vergezeld werd door Christian Albers.

Destijds was het nog het officiële Duitse F3 kampioenschap. Dit kampioenschap is anno 2003 opgegaan in de toen nieuwe
Euroseries, een combinatie van het Duitse en Franse kampioenschap.
Eind 2002 stond ons team er door vele gebeurtenissen slecht voor, waarop ik besloot te stoppen (tijdelijk) met F3 en ons te richten op het nieuwe Nederlandse Formule Renault kampioenschap. De rijders toen Giedo van der Garde en Junior Strous brachten ons in 2003 behoorlijk wat succes, waarop we besloten ons eventjes hierop te richten.

In 2003 en verder hebben we gezien dat de nieuwe Euroseries een groot en zwaar bevochten kampioenschap aan het worden was. Dit soort ontwikkelingen brengen in de autosport altijd een kostenspiraal met zich.

Een instap in de Euroseries ging en gaat nog steeds gepaard met grote kosten.
Aangezien wij echter een klein team zijn en financieel gewin in onze regionen van de sport betrekkelijk klein zijn (als ze er al zijn) is er gewoon geen geld zo'n sprong te maken.

En als je hem toch maakt loop je m.i. grote financiële risico's.
Deze risico's wil ik niet alleen dragen en partners in de F3 zoals bijvoorbeeld een Michiel Mol, Michel Perridon en consorten zijn niet te vinden, want die zoeken alleen de 'glamour' van de Formule 1.

Overigens mijn grootste frustratie; tussen 2001 en 2007 is er vanuit Nederland zoveel geld in de F1 verdwenen, dat wil je niet weten.

Een paar procentjes van al dat geld had ons veel kunnen helpen en waarschijnlijk een grotere kans gebracht op een nieuwe Nederlander in de F1, maar ach :-((

Hoe het ook zij, anno 2005 was er inmiddels een nieuw Duits kampioenschap opgericht door oude F3 collega's en in 2005 hebben we besloten om weer in de F3 te gaan, omdat de nieuwe Cup een veel lager kostenplaatje heeft.

Populair gezegd het is de tweede divisie oftewel een goedkopere variant van de F3.
Om kosten te sparen is in de Cup (eerste Recaro- en later ATS F3 Cup) besloten om met een generatie oudere auto's te rijden.

Onze huidige auto's zijn dus van de generatie 2005/6/7 terwijl er in de Euroseries met de generatie 2008/9 gereden wordt.

Nu is het zo, dat de Euroseries en de Masters en Macau gereden worden volgens het FIA F3 reglement en de FIA alleen F3's kent van de laatste generatie. Ergo we mogen simpelweg niet met onze auto's meedoen aan deze races.

Om alleen auto's te kopen voor deze wedstrijden is simpelweg te duur.
Sportief gezien willen we graag.

We richten ons dus volledig op rijders die F3 willen leren rijden tegen een redelijke prijs. En omdat de concurrentie lang niet zo groot is als in de Euroseries heb je eerder succes en dat is wel zo leuk.

Laurens Vanthoor heeft bij ons F3 leren rijden en gaat nu de Euroseries in en kan, getuige zijn Macau prestaties, daar gelijk voorin meerijden.

Een stapje hoger in de autosport is uiteindelijk dus altijd gevaarlijk en een financieel risico.
Dat geldt zoals geschreven voor Euroseries, maar ook voor World Series 3.5.
De Formula Master is in mijn ogen geen alternatief, want dat vind ik echt een klasse waar niemand iets mee opschiet.
Een bedenksel van een Italiaanse meneer die er geld mee wilde verdienen, maar het lijkt te mislukken want teams als JD en Jenzer overwegen sterk te stoppen.

GP3 is wel een klasse die onze interesse heeft, maar...................daar gaan we weer, de eerste investering is al zo'n 6 ton, dus met dat soort investeringen heb je gewoon sterke financiële partners nodig, die eveneens risico willen lopen.

Helaas ken ik ze niet hier in Nederland en zijn de bekende F1 heren uit Nederland inmiddels uitgespeeld.

Jij misschien ) ?????????

Frits van Amersfoort
pi_75016359
Wat leuk, zo'n lang antwoord!

Wel triest om te lezen hoe het gaat...
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  maandag 14 december 2009 @ 23:23:40 #84
184465 Migue
Sensuele man
pi_75634660
Valt mij een beetje tegen dat er nog niemand iets over Renger van der Zande gepost heeft, over zijn succesvolle Formula 2-test.
Ik hoop dat hij volgend jaar daar gaat racen, zou mooi zijn als hij met Vasili kan vechten om de titel.
pi_78769460
quote:
Op maandag 14 december 2009 23:23 schreef Migue het volgende:
Valt mij een beetje tegen dat er nog niemand iets over Renger van der Zande gepost heeft, over zijn succesvolle Formula 2-test.
Ik hoop dat hij volgend jaar daar gaat racen, zou mooi zijn als hij met Vasili kan vechten om de titel.

Er is zeker nieuws omtrent hem. Wel jammer dat hij de stap naar de F2 niet heeft weten te maken. Het is GP3 geworden, wat eigenlijk een formule 3 klasse is. Hij rijdt wel voor een absoluut topteam: Mucke.
Ook Nigel Melker rijdt voor dit team. Schijnt een behoorlijk talentvolle landgenoot te zijn.

GP3: Rossi en Gutierrez snel op eerste testdagVandaag ging in Paul Ricard de eerste testdag door voor de nieuwe GP3 Series. Alexander Rossi en Esteban Gutierrez waren er de snelsten in respectievelijk de ochtend- en namiddagsessie.Advertentie

De Nederlanders Nigel Melker en Renger van der Zande deden het alles behalve slecht. Melker was ’s ochtends goed voor de negende en in de namiddag achtste tijd, terwijl Renger van der Zande een vierde tijd liet optekenen tijdens de ochtendsessie en een elfde tijdens de namiddag.

Ook morgen wordt er in Paul Ricard een hele dag getest. Autosportnieuws.be zet de tijden van de dag op een rij.

Tijden ochtendsessie:
1. Alexander Rossi - 1:22.188
2. Max Chilton - 1:22.206
3. Michael Christensen - 1:22.345
4. Renger van der Zande - 1:22.920
5. Kazimieras Vasiliauskas - 1:23.137
6. Luca Foresti - 1:23.673
7. Leonardo Cordeiro - 1:23.690
8. Pal Varhaug - 1:23.934
9. Nigel Melker - 1:23.958
10. Simon Trummer - 1:24.068

Tijden namiddagsessie:
1. Esteban Gutierrez - 1:20.949
2. Michael Christensen - 1:20.986
3. Pablo Sanchez Lopez - 1:21.283
4. Kazimieras Vasiliauskas - 1:21.402
5. Robert Wickens - 1:21.644
6. Max Chilton - 1:21.761
7. Alexander Rossi - 1:21.818
8. Nigel Melker - 1:21.868
9. Pal Varhaug - 1:21.994
10. Luca Foresti - 1:22.021
  zaterdag 6 maart 2010 @ 14:45:16 #86
184465 Migue
Sensuele man
pi_78814431
GP3 is denk ik toch ook wel een goede tweede keuze. Daar zijn de ogen dit jaar toch ook wel op gericht, en ik ben heel erg onder de indruk van de namen die deze week getest hebben. Maar het is natuurlijk nog maar een test, het zal wel minder indrukwekkend worden als de stoeltjes verdeeld worden voor het eerste seizoen, denk niet dat van der Zande daar tussen zal zitten.
pi_78816288
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 14:45 schreef Migue het volgende:
GP3 is denk ik toch ook wel een goede tweede keuze. Daar zijn de ogen dit jaar toch ook wel op gericht, en ik ben heel erg onder de indruk van de namen die deze week getest hebben. Maar het is natuurlijk nog maar een test, het zal wel minder indrukwekkend worden als de stoeltjes verdeeld worden voor het eerste seizoen, denk niet dat van der Zande daar tussen zal zitten.

Jazeker wel. Hij rijdt voor Mucke in de GP3. Melker en Van der Zande zijn dus teamgenoten.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 16:34:24 #88
184465 Migue
Sensuele man
pi_78817771
Ah ja sorry, ik had niet door dat hij ook een contract voor het raceseizoen had. De meeste rijders die getest hebben deze week hadden dat namelijk niet, vooral de ervaren rijders waar ik van der Zande ook onder schaar. Goed nieuws dan, dat gaat wel wat worden denk ik.
pi_78818015
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 16:34 schreef Migue het volgende:
Ah ja sorry, ik had niet door dat hij ook een contract voor het raceseizoen had. De meeste rijders die getest hebben deze week hadden dat namelijk niet, vooral de ervaren rijders waar ik van der Zande ook onder schaar. Goed nieuws dan, dat gaat wel wat worden denk ik.

Renger heeft ambities en eens een aansprekende titel pakken is dan wel een keer noodzakelijk. Volgens mij heeft hij nog geen enkel aansprekend kampioenschap op zn naam weten te schrijven.
pi_78821936
Ik snap eigenlijk niet dat coureurs van het niveau Renger v/d Zande en Yelmer Buurman zich niet gaan richten op toerwagens of GT's. Daar is voor hun veel meer toekomst. F1 gaan te toch niet halen.
pi_79011552
En ik heb nog een rijtje (uit AMS, er zijn vast dingen dubbel):

- Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2)
- Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series)
- Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing, IndyCars)
- Giedo van der Garde (GP2, Main Series)
- Renger van der Zande (Brits Formule 3, GP3)
- Henki Waldsmidt (Formule Nippon)
- Jeroen Bleekemolen (Porsche Super Cup, American Le Mans Series)
- Nyck de Vries (young driver @ McLaren, Super KF serie)
- Max Verstappen (zoon van Jos, karting: WSK Euro Series)
- Nigel Melker (GP3, Mucke)
- Yelmer Buurman (SuperLeague, AC Milan)
- Kelvin Snoeks (F2 (MotorSportVision)
- Tom Coronel (WTCC, Seat) en 24 uur Le Mans, Spyker)
- Paul Meijer (?)
- Chris van der Drift (?)
- Junior Strous (Indy Lights, paar IndyCars, HVM)
- Carlo van Dam (?)
- Nicky Pastorelli (GT1) verouderde site
- Peter Kox (GT1) verouderde site
- Mike Hezemans (GT1) verouderde site

Staat alleen Carlo van Dam niet bij Nu wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sally op 11-03-2010 14:03:45 ]
pi_79012273
Waldsmidt gaat volgens mij geen Formule Nippon doen. Hij staat in ieder geval niet op de entrylist.
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:40:38 #94
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_79013143
Las vanmorgen in de krant dat Junior Strous IRL gaat doen. Dus niet de lights
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_79013319
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:40 schreef IkWilbert het volgende:
Check
pi_79013412
tvp
pi_79013634
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:06 schreef Sally het volgende:
En ik heb nog een rijtje (uit AMS, er zijn vast dingen dubbel):

<knip>

Staat alleen Carlo van Dam niet bij
Carlo van Dam (?)

reed vorig jaar F3 Euroseries, Asian Le Mans Series en SuperLeague. Dit jaar nog onbekend.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 maart 2010 @ 13:52:37 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79013723
quote:
Heb je het toch niet goed gelezen:
quote:
We will start him in a (Firestone Indy) Lights car and plan to do some testing with him in the big car at some point this season also. I have no doubt that with continued development he will be in an IZOD IndyCar Series car in the future.
Bron: http://www.hvm-racing.com/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79013752
quote:
Volgens zijn eigen twitter van gisteren wordt het Indy Lights met een optie op enkele IRL races. Dus die krant heeft het niet helemaal juist. En is ook al bevestigd op diverse websites.

Edit:PSM was me voor.
pi_79013826
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:53 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Volgens zijn eigen twitter van gisteren wordt het Indy Lights met een optie op enkele IRL races. Dus die krant heeft het niet helemaal juist. En is ook al bevestigd op diverse websites.

Edit:PSM was me voor.
Aaah, kijk.

Ga het weer aanpassen

Edit: done, net als Carlootje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')