abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68219992
Nee die is actief in GP2
pi_68222257
Van der Garde is regerend kampioen in deze klasse.
pi_68336937
Van der Zande in Britse Formule 3
Uitgegeven: 24 april 2009 13:27
Laatst gewijzigd: 24 april 2009 13:30

NIJMEGEN - Autocoureur Renger van der Zande vervolgt zijn carrière in de Britse Formule 3. Mercedes heeft hem een stoeltje in het team Hightech Racing aangeboden.

Zondag 3 mei rijdt de 23-jarige Nijmegenaar op Silverstone zijn eerste race in het kampioenschap.

Van der Zande leek aanvankelijk slachtoffer van de recessie in de autobranche. Mercedes, dat flink heeft gesneden in het autosportbudget, had geen plek voor de Nederlander in de prestigieuze DTM, het Duitse toerwagenkampioenschap. Ook een avontuur in de GP2 ging niet door.


http://www.nu.nl/sport/19(...)ritse-formule-3.html
pi_68631192
Renger debuteert met briljante zege op Silverstone

Renger van der Zande zorgde ervoor dat de gehele paddock van het Brits Formule 3-kampioenschap met stomheid geslagen was, door gelijk zijn allereerste race in deze klasse te winnen. Gestart vanaf een tweede plaats passeerde hij polesitter Max Chilton nog voor de eerste bocht, waarna de coureur van Hitech Racing de wedstrijd domineerde. Een kapotte versnellingsbak in race 2 was jammer, maar deed niets af aan een fantastisch debuut voor Renger in dit prestigieuze kampioenschap.


Download hi-res image
"Starting with a bang, heet dat", lachte Renger na afloop. "Dit is natuurlijk geweldig. Ik had een superstart, alsof je wegrijdt bij het boodschappen doen, en kon de race daarna controleren. De keiharde wind was soms wel erg tricky, ik vloog een keer vol naast de baan, dus vanaf toen heb ik gewoon geconsolideerd. Ik heb gezorgd dat Chilton niet te dichtbij kwam en had gewoon nog snelheid over, een fantastisch gevoel."

"In race 2 lag ik op de derde plaats toen de versnellingsbak het begaf. Dat is natuurlijk jammer, maar goed... Het team is heel erg blij met me, ik heb veel feedback kunnen geven over de auto, waardoor hij gedurende het weekend steeds sneller werd en dat is natuurlijk waar je het voor doet."

"Voorlopig is deze race een one-off", besloot Renger. "We zien wel wat de rest van het seizoen brengt. Ik heb in ieder geval eeen goede bijdrage kunnen leveren aan het team en mezelf weer lekker op de kaart gezet."
pi_69843986
Stef Dusseldorp: "Geen vuiltje aan de lucht"
Uitgegeven door Bas Kaligis 8 juni 2009 21:32 - Print artikel



En dat is overwinning nummer 2! Na zijn eerste zege in zijn debuutweekend op Oschersleben, belandde Stef Dusseldorp dit weekend weer op de hoogste podiumtrede door de eerste race op het F1 circuit van Hockenheim (Duitsland) op zijn naam te schrijven. In de tweede race werd de Achterhoeker keurig tweede. Bovendien zette hij in beide heats de snelste raceronde op de chrono’s, waardoor hij twee extra bonuspunten aan zijn totaal kon toevoegen. Ook in de stand om het kampioenschap deed Stef uitstekende zaken. Na vier podiums en twee overwinningen veroverde hij de tweede plaats ten koste van Rahel Frey. Na zes races heeft hij totaal 44 punten verzameld. In de Rookie Cup gaat de Neder lander stevig aan de leiding met 48 punten.

Voorafgaand aan het raceweekend werd op donderdag een extra testdag ingelast. In zeven sessies van ieder dertig minuten maakte Stef met gebruikte banden veel kilometers en probeerde daarbij diverse afstellingen uit. Met de enige set nieuwe banden wist hij overtuigend de snelste tijd van iedereen neer te zetten. Op vrijdagmorgen stond vervolgens een vrije training op het programma. In de één uur durende sessie werkte hij met name aan zijn rijtechnieken, voordat hij een kwartier voor tijd een verse set onder zijn bolide liet monteren. Stef zat daarmee goed in het ritme en wist deze training uiteindelijk als snelste af te sluiten. Met een tijd van 1:34.508 was hij ieder te snel af. Met een goed gevoel begon hij aan de eerste kwalificatie. Nadat hij een paar ronden met gebruikte banden de baan had verkend, ging hij snel over op een nieuw set rubber. Stef ging voor een snelle tijd, maar deze v iel net niet op zijn plaats. Mede gehinderd door de langzamere Trophy -deelnemers op de baan, eindigde hij de sessie als derde.

Doordat het zaterdagmorgen flink had geregend vond de tweede tijdtraining van dertig minuten op een natte baan plaats. Ondanks dat Stef in de regen nog niet veel had gereden zat hij goed in zijn vel. Echter kwam hij weer in het verkeer vast te zitten, zodat een snelle rondetijd voor pole er net niet in zat. Naarmate de sessie vorderde werd de baan steeds droger. Stef probeerde zijn tijd verder aan te scherpen, maar kwam opnieuw langzamere deelnemers tegen. Hij moest uiteindelijk genoegen moest nemen met de derde plaats op de grid.

RACE 01 + 02:
In de eerste manche op zaterdagmiddag kwam Stef redelijk goed uit de startblokken. Toen de startlichten waren gedoofd ging Nico Monien hem direct voorbij, maar naar later bleek maakte de Duitser een valse start. Stef wist op zijn beurt Rafael Suzuki voorbij te steken. Toen Laurens Vanthoor en Monien in ‘Spitzkehre’ iets te wijd gingen, pakte Stef de leiding i n de race. Ondanks dat Suzuki hem nog raakte op zijn achterwiel, wist hij uit te lopen op zijn naaste achtervolgers. Daarna controleerde Stef de wedstrijd en wist zijn wagen veilig thuis te brengen. Na negentien ronden pakte de Van Amersfooort Racing coureur de volle winst. Vanthoor werd tweede en Frey derde. Ook reed Stef de snelste raceronde waardoor hij een extra punt aan zijn totaal kon toevoegen.

Vanmiddag kwam de inwoner uit Lichtenvoorde in de tweede race niet goed van zijn plaats. Hij wist wel meteen Marcus Pommer te passeren, maar moest Monien voorbij laten gaan. De rijder van Zettl Sportsline verremde zich echter in ‘Spitzkehre’ zodat Stef weer doorschoof naar de tweede plaats. De 20-jarige coureur probeerde daarna aan te klampen bij Vanthoor. Zijn Belgische teamgenoot wist echter het gat met Stef te vergroten. In de achtervolger op de leider in de wedstrijd zette Stef opnieuw de snelste raceronde neer. Met nog een paar ronden te gaan ging het langzaam drup pelen, een scenario waar eigenlijk niemand rekening mee had gehouden. Stef reed geconcentreerd zijn rondjes totdat hij in de Sackskurve met blokkerende wielen van de natte baan schoot. Hij vervolgde zijn race als derde. Door de plotselinge regenval en de vele glijpartijen op de baan besloot de wedstrijdleiding om de race voortijdig stil te leggen. De uitslag van de vorige ronde werd gehanteerd, waardoor Stef als tweede in de uitslag werd opgenomen.

STEF DUSSELDORP: “Het was een heel goed weekend voor me. Na de vrije trainingen van donderdag en vrijdag verliepen de kwalificaties echter helaas niet zoals gehoopt. De eerste race daarentegen ging volgens het boekje. Ik pakte de volle winst en pakte een extra punt door de snelste raceronde. Ook in race 2 zat ik er opnieuw goed bij. Er was geen vuiltje aan de lucht totdat het langzaam begon te regenen. Toen ik het stadiongedeelte binnenreed remde ik al vroeger dan normaal, maar bij Sachskurve schoot ik van de baan. Gelukkig werd de race afgevlagd waardoor ik als tweede finishte. Ik ben Frey voorbij in het kampioenschap en 1 punt ingelopen op Laurens. Op Oschersleben (19 – 21 juni aanstaande) gaan we er weer vol tegenaan!”

UITSLAG RACE 01 ATS F3 CUP – HOCKENHEIM, 06 JUNI 2009
01. STEF DUSSELDORP (NED), VAN AMERSFOORT RACING, 19 ronden, 30:28762
02. Laurens Vanthoor (BEL), Van Amersfoort Racing, + 02.628s
03. Rahel Frey (SU), Jo Zeller Racing, + 14.282s

UITSLAG RACE 02 ATS F3 CUP – HOCKENHEIM, 07 JUNI 2009
01. Laurens Vanthoor (BEL), Van Amersfoort Racing, 17 ronden, 27:28.801
02. STEF DUSSELDORP (NED), VAN AMERSFOORT RACING, + 03.780s
03. Nico Monien (GER), Zettl Sportsline, + 07.442s

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=16525

Hij gaat lekker, maar nu is het Duits formule 3 kampioenschap nu niet bepaald de sterkste.
pi_69844769
Van Amersfoort is al een paar seizoenen HET te kloppen team in Duits F3
Ik hoop dat ze ooit weer de overstap kunnen maken naar de Euroseries.
pi_69861343
Van der Zande en Waldschmidt rijden Masters
Uitgegeven: 8 juni 2009 15:32
Laatst gewijzigd: 8 juni 2009 16:03

ZANDVOORT - De Nederlandse autocoureurs Renger van der Zande en Henki Waldschmidt zijn zeker van deelname aan de Masters of Formula 3, komend weekeinde op circuit Zandvoort.

Carlo van Dam hoopt ook nog mee te kunnen doen. Zijn team heeft weliswaar de inschrijving ingetrokken, maar de Vlaardinger kan mogelijk uitkomen voor een ander team.

In de Masters of Formula 3 strijden de beste coureurs uit de Formule 3 Euro Series en het Britse kampioenschap Formule 3 om de Europese titel. De races keren na een afwezigheid van twee jaar terug op Zandvoort, traditioneel het domein van de Masters.



Grote coureurs wisten in het verleden de Masters te winnen. Onder anderen David Coulthard, Lewis Hamilton, Christian Klien en Jos Verstappen stootten daarna door naar de Formule 1.


Van der Zande

Van der Zande is sinds mei actief in de Britse Formule 3. De Nijmegenaar beleefde een flitsend debuut met winst op Silverstone. Waldschmidt rijdt in de Euro Series.

De jonge Hagenaar uit de talentopleiding van Toyota bezet de tiende plaats in het tussenklassement.

Voor de komende, negentiende editie van de Masters heeft Circuit Zandvoort 43 inschrijvingen binnen, onder anderen van de Franse titelverdediger Jules Bianchi.

De coureurs rijden op zaterdag in vier heats kwalificaties. De race over 25 ronden is op zondagmiddag.

© ANP
pi_69863696
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Van Amersfoort is al een paar seizoenen HET te kloppen team in Duits F3
Ik hoop dat ze ooit weer de overstap kunnen maken naar de Euroseries.
Zou mooi zijn inderdaad
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_69888706
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Van Amersfoort is al een paar seizoenen HET te kloppen team in Duits F3
Ik hoop dat ze ooit weer de overstap kunnen maken naar de Euroseries.
van Amersfoort Racing is al ruim 20 jaar een topteam in de lagere klassen (FF, FR, F3) van autosport. Zowel Verstappen, Tom Coronel, Christijan Albers, Renger van der Zande als Carlo van Dam boekten met dit team hun eerste successen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69890804
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Van Amersfoort is al een paar seizoenen HET te kloppen team in Duits F3
Ik hoop dat ze ooit weer de overstap kunnen maken naar de Euroseries.

Ik denk dat het voor het team gemakkelijker is om sponsoren te vinden in de top van het Duits formule 3 kampioenschap dan als middenmoter in de Euroseries.
pi_70043555
IK? WTF?
Chuck Nourish, Buff Daddy, Owlcapwn FTW
pi_70858238
Hülkenberg op pole voor eigen publiek, Van der Garde ten einde raad
Uitgegeven door Tim Biesbrouck 10 juli 2009 18:32 - Print artikel

NURBURGRING - Nico Hülkenberg scoorde voor eigen publiek pole position in de GP2-kwalificatie op de Nürburgring. De Duitser vocht heel de sessie met zijn tegenstanders en een marge van 0.089 seconde bleek genoeg om Roldan Rodriguez en Lucas di Grassi achter zich te houden. Giedo van der Garde kwam er niet aan te pas. Na een moeilijke training kwam de iSport-piloot niet verder dan een teleurstellende 21ste startplaats. Zaterdag na de F1-kwalificatie moet blijken of de Nederlander zich naar voren weet te werken, want de oorzaak van de slechte tijdtraining is onduidelijk.

"Ik ben niet vooruit te branden", zei Van der Garde. "Ik heb geen idee wat er aan de hand is, want mijn teamgenoot gaat wel vrij goed. Ik denk dat het een combinatie is van de auto en mijzelf, die in dit koude weer gewoon niet werkt. Het lukt gewoon niet. Hopelijk gaat het morgen regenen, dat is de enige kans die we hebben op een succesje."

Omdat de kwalificatietraining al in wisselende weersomstandigheden voltrok, moesten de coureurs direct vanaf de eerste minuut er vol tegenaan. Luca Filippi, Javier Villa, Di Grassi en Hülkenberg waren direct snel. Na het monteren van een verse set rubber ging de Braziliaan Di Grassi aan kop.

Niet veel later volgde Rodriquez met een snel ronde, maar Hülkenberg wist de omloop van het Duitse circuit nog beter te voltooien en kreeg de voorlopige pole position in handen. Italiaan Filippi leek nog sneller onderweg te zijn maar verloor de controle over zijn GP2-bolide en zorgde voor gele vlaggen.

Hülkenberg probeerde op het eind zijn beste tijd nog te verbeteren, maar dat mislukte. Toch bleek zijn eerder gezette tijd goed voor pole position, voor Rodriquez en Di Grassi. Pastor Maldonado volgde op plaats vier, voor Villa, Andreas Zuber, Vitaly Petrov en Diego Nunes.
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=17106


VdG presteerd eigenlijk het hele jaar al naar verwachting. Niet goed genoeg en kan uitkijken naar een ander beroep...
pi_71075400
Giedo van der Garde mogelijk vroegtijdig ontslagen door iSport
De Nederlander Giedo van der Garde kan zijn plek in de GP2 bij iSport International wel eens kwijt gaan raken. Van der Garde presteert ondermaats een heeft tot nu toe slechts vijf punten gepakt.


Volgens het Duitse Motorsport Aktuell is het Bruno Senna die uit is op de plek van Van der Garde. Senna reed al eerder in de GP2 voor iSport en deed in dat jaar mee voor de titel. In 2009 wilde hij de overstap maken naar de Formule 1, maar dat liep op niets uit. Het was op dat moment al te laat om een goed team te vinden in de GP2 en ook een aanbod van Mercedes om DTM te gaan rijden wees hij af.

Maar door de tegenvallende prestaties van Van der Garde en de grote zak sponsorgeld die Senna met zich meebrengt, lijkt het erop dat het wel eens zo kan zijn dat de Nederlander zijn plek snel kwijt is.

Wordt vervolgd…





Bron: http://www.autosportmedia.nl/nieuwsbericht.php?item=273223
pi_71335438
Nederlands succes: Van der Garde pakt eerste GP2-overwinning uit carrière
Uitgegeven door Casper Bekking 26 juli 2009 11:53 - Print artikel


BUDAPEST - Giedo van der Garde heeft zijn eerste overwinning in de GP2 geboekt. De Nederlander bleef in het voorprogramma van de F1 Grand Prix op de Hungaroring Luca Filippi voor. Van der Garde stond de gehele race onder druk van de Super Nova-coureur, maar hield het hoofd koel en won met een paar tienden verschil.


Bovendien vond er in de slotfase een herstart plaats nadat Teixeira spinde en de safetycar op de baan kwam. Wederom bleef Van der Garde koel en won uiteindelijk met drie tienden voorsprong zijn eerste wedstrijd in de GP2. Javier Villa leek lang op weg naar de derde plaats maar spinde in de slotfase en viel terug tot P5. Lucas di Grassi en Romain Grosjean mochten daardoor strijden om de laatste podiumplaats. De Fransman viel aan, maar Di Grassi kon de aanval pareren en eindigde als derde.

Polesitter Davide Rigon kon niet lang genieten van zijn goede uitgangspositie. Direct bij de start pakte Van der Garde de leiding en enkele bochten later kwam Pastor Maldonado via de zijkant binnenrijden. De Venezolaan kreeg hiervoor een drive-through, maar de race voor Rigon was direct over. Kampioenschapleider Nico Hulkenberg miste de punten en eindigde als zevende, net achter Alvaro Parente.
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=17291
pi_72680293
Van der Garde boekt eerste zege in hoofdrace in Monza!
Giedo van der Garde heeft alweer zijn derde zege in drie raceweekenden geboekt. Na zeges in de sprintraces in Hongarije en België won hij nu de hoofdrace op de snelle baan van Monza. Ook Jerome D’Ambrosio scoorde weer een aantal punten door vierde te worden.

De race kon niet op de normale tijd van start gaan, omdat het plotseling was begonnen met regenen. Ongeveer veertig minuten over vier kon er eindelijk begonnen worden aan de 32 ronden lange wedstrijd.

Dat het glad was, bleek al snel. Alberto Valerio spinde al in de openingsronde, toen het veld nog achter de Safety Car reed, en moest de strijd al snel staken.

Van der Garde reed tot drie ronden voor het einde nog achter Vitaly Petrov, die een dag eerder de pole position scoorde in de kwalificatie. Giedo was sneller en probeerde een paar keer een inhaalactie in te zetten, maar er voorbij komen lukte nog niet.

Beide heren moesten echter nog een pitstop maken en iSport riep Van der Garde een ronde eerder binnen dan Petrov. Dit bleek de juiste keuze, want na de stops was het de Nederlander met de leiding in handen.

De overwinning van Van der Garde werd veilig gesteld door Johnny Cecotto Junior. Hij crashte en stopte midden op de baan. De Safety Car moest de baan op komen om de coureurs op een veilige manier rond te leiden over het bloedsnelle circuit. Uiteindelijk eindigde de race achter de eerder genoemde Safety Car.

Het goede nieuws voor Petrov was natuurlijk dat zijn kampioenschapskansen nog steeds aanwezig zijn. Met zijn tweede plaats liep hij flink in op klassementsleider Nico Hulkenberg, die zesde werd.

Lucas di Grassi zette een opmerkelijke prestatie neer in Monza. De Italiaan startte slechts als vijftiende, maar knokte zich een weg naar voor op de opdrogende baan en eindigde als derde. Hij werd opgejaagd door Alvaro Parente, maar de Portugees werd bestraft voor het afsnijden van de chicanes.

Zoals gezegd werd landgenoot Jerome D’Ambrosio vandaag vierde na een sterke race, hij kwam vanaf de 21e plek. Morgen start hij dus als vijfde en dat geeft zeker kansen op een podium of een puntenfinish.

De overige punten werden verdeeld onder Edoardo Mortara, Nico Hulkenberg, Alvaro Parente en Javier Villa.


http://www.autosportmedia.nl/nieuwsbericht.php?item=273791



Het lijkt erop dat ik mijn eerdere kritische woorden terug moet nemen. Hij gaat als een speer de laatste tijd! Als winnaar van meerdere GP's is het goed mogelijk dat hij interessant kan worden voor F1 teams.
pi_72869153
Renger van der Zande: "Het bleek goud waard"
Uitgegeven door Bas Kaligis 18 september 2009 08:14 - Print artikel

MILTON KEYNES - Renger van der Zande heeft het verrassende besluit genomen om de laatste race voor het Brits Formule 3-kampioenschap niet te rijden. De Nederlander komt vanaf dit weekeinde uit in de laatste drie races van de Euroseries Formule 3. Hij rijdt op het F1-circuit van Montmelo nabij Barcelona wederom in dienst van Motopark Academy. RaceXpress.com zocht de snelle Nederlander op en had een uitgebreid gesprek over de achtergronden en zijn carrièreverwachting.

RaceXpress: 2009 Is een bijzonder jaar voor jou geworden. Hoe zie je het zelf?
"In april stond ik met lege handen nadat de economische recessie een streep door mijn plannen had gehaald. Toen bleek het goud waard dat ik Mercedes-Junior rijder ben. Zij introduceerden me bij het Hitech Team in de Britse F3-competitie. De eerste race op Silverstone won ik meteen en daarna bleef het berg op gaan. Ik kreeg de flow, zullen we maar zeggen."

Afgelopen weekeinde op Portimao in de Algarve liet je weer een fraai staaltje van je kunnen zien.
"Ja, dat was lachen. De top uit de Euroseries had zich ook ingeschreven met Bianchi, Bottas, Mehri en nog een paar. Maar ik had ze te pakken, ook al lijkt het ART-team onoverwinnelijk. Pole voor de eerste race. Na wat schermutselingen met Bianchi hield ik ook met gemak de leiding. Tot een aantal ronden voor het einde een lekke band roet in het eten gooide. Het is gewoon gaaf, als je voelt goed dat je iedere ronde op de absolute limiet kunt rijden. Dan stijg je boven je zelf uit, lijkt het wel."

Je bent op de tweede plaats in het Brits Kampioenschap terecht gekomen. Waarom stap je dan op?
"De eerste twee races had ik gemist, dit seizoen. Verder heb ik zeker drie overwinningen weggegeven door voor teamgenoot Walter Grubmüller te rijden. Nu sta ik toch tweede, nadat ik het hele seizoen super snel bleek. Een goed moment om in de laatste race de eer aan hem te laten. Èn... er ligt een fraaie uitdaging in de Euroseries."

Ja, vertel daar eens wat over.
"Nou, het team van Motopark uit Oschersleben, dominerend in de Europese Formule Renault 2.0, heeft dit jaar zijn entree gemaakt in de Formule 3. En daar merkten ze hoe scherp die klasse is met ART, Manor en Mücke. Ze hebben mij benaderd of ik ze wil helpen hun auto en team te ontwikkelen en naar voren te komen in de competitie. Een kunstje dat ik ook vorig jaar met Prema heb gedaan en eigenlijk ook dit jaar in Engeland met Hitech. Ik had meteen een leuke band met Timo Rumpfkeil, de teambaas, tja en dan ga je samen snel voluit. En mijn broodheer Mercedes is het er ook mee eens. Doel is om de hegemonie van ART en Bianchi en Bottas uit te dagen."

Wat heeft dit jaar je nog meer gebracht?
"Heel veel. Ik heb de draad weer opgepakt met het verder internationaliseren van mijn autosportcarrière. We hebben vanuit Renger Racing BV nu een sterk team, met een gerenommeerde rijderbemiddelaar in de Formule 1-arena, een Engelse marketeer die ook kind aan huis is in de F1 en een vrouwelijke F1-reporter van de BBC, die mijn internationale PR verzorgt. Verder bestaat het team uit de club achter mijn website, Jhartho, mijn graficus, een aantal fotografen met wie we samen werken en mijn vader als stille kracht en motor achter de schermen. En dat werkt goed."

Wat gaat de nabije toekomst je bieden?
"Afgelopen jaar had ik wat onthutsende ervaringen in de jungle van de autosport. Allereerst laat ik nooit meer mijn plezier in de sport afpakken. Zo heb ik dit jaar ook een paar keer meegedaan in de BRL-klasse in Nederland en genoten als een gek. 'Fun is everything' is mijn motto. Verder heb ik mijn binding met Mercedes, die een DTM-optie op me hebben, goede gesprekken in de F1-sfeer en ook in de GP2 en World Series en warme sponsorcontacten. Mijn droomscenario is een nauwe band met een F1-team, met een seizoen in GP2 of World Series. Als dat niet haalbaar is, dan blijft DTM zeer aantrekkelijk. We zijn er in ieder geval druk mee bezig, achter de schermen."

Tot slot.., we hoorden een leuk verhaal over jou en Macao?
Ja, dat was het toppunt. Ik was nog in gesprek met Hitech om naar de Grand Prix van Macao te gaan, in november, toen zich een ander sterk team meldde. Bij navraag bleek dat ik, op voorhand, door vier teams als voorlopige rijder was ingeschreven. Voor mij een leuk bewijs dat ik in de F3 tot de absolute top wordt gerekend. Heb mijn keus laten vallen op een team dat al eerder winnaar werd op het schiereiland bij Hong Kong. Maar daar gaan we nog over berichten. Voorlopig heb ik het druk genoeg dit najaar."

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=18303

Carlo van Dam staat er weer
Uitgegeven door Bas Kaligis 17 september 2009 21:45 - Print artikel


BARCELONA - Autocoureur Carlo van Dam keert dit weekeinde in Barcelona, terug in de Formula 3 Euroseries. Hij bestuurt op het F1-circuit van Montmelo in Spanje een Dallara-Mercedes van het Franse SG Formula. Van Dam kwam eerder dit jaar in de Euroseries namens Volkswagen uit voor Kolles & Heinz Union, maar verliet dat slecht presterende team eind juni. “Ik werd gebeld door teambaas Stéphane Guérin die veel voor me gedaan heeft in de tijd dat ik voor SG uitkwam in de Formule Renault”, liet Carlo van Dam weten. “Hij vroeg of ik komend weekeinde voor hem op Barcelona in de Formule 3 wilde racen en gezien onze relatie en historie ging ik natuurlijk graag op zijn aanbod in.”

Van Dam heeft een enerverend jaar achter de rug. Na het met overmacht behalen van de Japanse Formule 3-titel, succes in het Japanse GT-kampioenschap en een imponerende test in de Formule Nippon, leek Japan eind 2008 aan zijn voeten te liggen. Maar omdat de autosport daar de afgelopen winter hard werd getroffen door de economische crisis boden de plotseling sterk uitgedunde startvelden geen mogelijkheden. Behalve het korte, door hemzelf stopgezette F3-programma met Volkswagen, reed Van Dam dit jaar ook in de 24 uurraces op de Nürburgring en Spa, en komt hij uit in de Superleague Formula.

Met een open kijk keert hij nu terug in de Formule 3: “Je wilt altijd rijden en zo goed mogelijk presteren. Ik ben benieuwd waar SG en ik als combinatie toe in staat gaan zijn. In de Euroseries ligt het veld erg dicht bij elkaar, alles moet kloppen als je resultaat wilt boeken. Morgen na de vrije training weten we meer.”

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=18308

Giedo van der Garde: "Als we dat flikken mogen we echt heel trots zijn"
Uitgegeven door Casper Bekking 17 september 2009 20:41 - Print artikel


PORTIMAO - Het GP2-kampioenschap kent komend weekeinde zijn laatste race van het jaar op het Algarve-circuit, vlakbij Portimao in Portugal. Na het euforische weekeinde in Monza, waar Giedo van der Garde schitterde in de regen, hoopt de iSport-coureur nu op een mooie afsluiter van het seizoen. De vijfde plaats in het kampioenschap lonkt. Van der Garde heeft, net als het gros van het GP2-veld, nog nooit gereden op het nieuwe Portugese circuit. Maar aangezien de GP2 komend weekeinde niet samen rijdt met het F1-circus, is er meer ruimte en tijd om te trainen.

"We trainen op vrijdag nu twee keer een half uur", zei Van der Garde. "Het is een mooi circuit, met veel hoogteverschillen en blinde bochten. Het zal even wennen zijn, maar gelukkig hebben we wat meer tijd om te rijden. We verkeren momenteel in een uitstekende vorm en hopelijk kunnen we dat vasthouden in Portugal. Ik zal dit weekend opnieuw voor de punten gaan en een podiumplaats zou een hele mooie prestatie zijn. De vijfde plaats in het kampioenschap is heel goed mogelijk en als we dat flikken, mogen we echt heel trots zijn."

Van der Garde heeft momenteel slechts drie punten achterstand op de man die vijfde staat, de Venezolaan Pastor Maldonado.


http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=18306
pi_72870026
Interessant topic. Alleen Carlo van Dam

Tuurlijk, hij kan aardig racen. Maar ontzettend arrogant en kan niet tegen zijn verlies. Ik reed in een F1 simulator op de beurs Speed & Design tegen hem een aantal ronden op Monza. Ik zag dat hij bij mijn voorgangers duidelijk inhield (soms zelfs stil ging staan op de baan), dus vroeg hem of hij tegen mij wel volop wilde gaan. "Nee, het moet wel leuk blijven" was zijn antwoord.

Dus ik zei: "Ja, daarom juist". Hij kwam meteen verontwaardigd en beledigd over en dacht duidelijk dat hij mij wel even de oren ging wassen.

Hij startte beter, ik haalde hem in. Daarna deed hij een do or die move (met zijn voorwiel ter hoogte van mijn achterwiel) in het begin van de tweede ronde in Rettifilo, waarbij hij mij raakte en we spinden. Ik was sneller weg en reed door. Laatste ronde reed ik rustig mijn lijn. Na Ascari zat ie achter me in de slipstream. Hij kwam dichterbij en bewoog naar naast mij. Ik nam mijn rempunt wat voorzichtig, omdat ik niet weer een botsing wilde. Hij remde echter veel later, dus ik was bang dat hij ging winnen. Maar hij was kennelijk te wanhopig met zijn rempunt en schoot rechtdoor in Parabolica. Ik reed richting de finish en won.

Op zo'n moment stap je uit en schudt je de tegenstander de hand, lijkt me. Maar nee, meneer vertelt direct dat ik de betere auto had en wilde me niet eens meer aankijken

Later las ik in de F1 Racing dat hij in een interview vertelde dat ik hem van de baan had gereden

Oh, hij reed overigens wel Tom Coronel zoek in de simulator.
pi_72870297
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:39 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Interessant topic. Alleen Carlo van Dam

Tuurlijk, hij kan aardig racen. Maar ontzettend arrogant en kan niet tegen zijn verlies. Ik reed in een F1 simulator op de beurs Speed & Design tegen hem een aantal ronden op Monza. Ik zag dat hij bij mijn voorgangers duidelijk inhield (soms zelfs stil ging staan op de baan), dus vroeg hem of hij tegen mij wel volop wilde gaan. "Nee, het moet wel leuk blijven" was zijn antwoord.

Dus ik zei: "Ja, daarom juist". Hij kwam meteen verontwaardigd en beledigd over en dacht duidelijk dat hij mij wel even de oren ging wassen.

Hij startte beter, ik haalde hem in. Daarna deed hij een do or die move (met zijn voorwiel ter hoogte van mijn achterwiel) in het begin van de tweede ronde in Rettifilo, waarbij hij mij raakte en we spinden. Ik was sneller weg en reed door. Laatste ronde reed ik rustig mijn lijn. Na Ascari zat ie achter me in de slipstream. Hij kwam dichterbij en bewoog naar naast mij. Ik nam mijn rempunt wat voorzichtig, omdat ik niet weer een botsing wilde. Hij remde echter veel later, dus ik was bang dat hij ging winnen. Maar hij was kennelijk te wanhopig met zijn rempunt en schoot rechtdoor in Parabolica. Ik reed richting de finish en won.

Op zo'n moment stap je uit en schudt je de tegenstander de hand, lijkt me. Maar nee, meneer vertelt direct dat ik de betere auto had en wilde me niet eens meer aankijken

Later las ik in de F1 Racing dat hij in een interview vertelde dat ik hem van de baan had gereden

Oh, hij reed overigens wel Tom Coronel zoek in de simulator.
pi_72870368
Oke, hij is dus een lul. Dat kan, maar wel een met 2 F3 kampioenschappen op zijn palmares. Dat kunnen rijders als Van der Zande en zo'n Henki Waldschmidt niet zeggen. Had van Waldschmidt toch meer verwacht. Ik dacht altijd dat hij het grootste talent was dat we hebben. Nu twijfel ik daaraan.
pi_72870574
Renger van der Zande heb ik 2 keer zien rijden nu (A1GP en Britse F3). Wat mij opvalt is dat hij heel berekenend maar ook aggresief kan rijden. Ook anticipeerd hij goed bij de starts en kiest de juiste gaatjes
pi_72870619
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:06 schreef Meike26 het volgende:
Renger van der Zande heb ik 2 keer zien rijden nu (A1GP en Britse F3). Wat mij opvalt is dat hij heel berekenend maar ook aggresief kan rijden. Ook anticipeerd hij goed bij de starts en kiest de juiste gaatjes

Hij doet het dit jaar erg goed. Ik hoop dat hij volgend jaar een stap omhoog kan maken richting WSR, F2 of GP2. Ben heel benieuwd of hij gelijk voorin mee kan doen.
pi_72870864
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:53 schreef kriele het volgende:
Oke, hij is dus een lul. Dat kan, maar wel een met 2 F3 kampioenschappen op zijn palmares. Dat kunnen rijders als Van der Zande en zo'n Henki Waldschmidt niet zeggen. Had van Waldschmidt toch meer verwacht. Ik dacht altijd dat hij het grootste talent was dat we hebben. Nu twijfel ik daaraan.
Ja, klopt. Maar ik vind hem ook geen bakken met talent hebben eerlijk gezegd. En met zo'n houding maak je je al helemaal niet populair.

Ik had hem graag eens willen uitdagen in de karts oid, zien hoe ik het er dan vanaf zou brengen. Maarja, mocht ik dan winnen heb ik natuurlijk wel doordat ik de betere kart had
  vrijdag 18 september 2009 @ 12:22:59 #74
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72870955
Ik heb Carlo van Dam een paar ontmoet oa op BCR en op Race Salon en kort met hem gesproken. Ik vond hem juist heel relaxed en gefocust op zijn carriere......

Misschien is hij wel gewoon een slechte verliezer. Dat is in mijn ogen vaker een goede eigenschap dan een slechte
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_72871063
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:19 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Ja, klopt. Maar ik vind hem ook geen bakken met talent hebben eerlijk gezegd. En met zo'n houding maak je je al helemaal niet populair.

Ik had hem graag eens willen uitdagen in de karts oid, zien hoe ik het er dan vanaf zou brengen. Maarja, mocht ik dan winnen heb ik natuurlijk wel doordat ik de betere kart had
Race jij ook?
pi_72873040
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:27 schreef kriele het volgende:

[..]

Race jij ook?
Nee. Ik had het vroeger graag gewild en geloofde ook dat ik de kwaliteiten had om wel iets te presteren. Maar meedoen in echte competities heb ik wegens financiële redenen nooit verder gekund dan in simulatie-racen. Daar heb ik overigens wel veel prijzen gewonnen. (Dutch Electronic Race Champion bijv.). Eigenlijk elke keer dat ik meedeed wel gewonnen, op één keer na. Toen werd ik tweede.

Heb één vriendelijke kartrace gedaan een paar jaar terug. Toen wel beter gedaan dan de enige prof die meedeed (die op dat moment geloof ik 2e stond in het NK VT250), maarja dat zegt natuurlijk niet zoveel.

Geld was vroeger de blokkade, nu is dat mijn leeftijd (23). Misschien dat ik in de toekomst wel in zo'n seniorklasse ga rijden voor de lol
pi_72931241
Renger van der Zande bezorgt Motopark Academy eerste overwinning
Uitgegeven door Casper Bekking 20 september 2009 13:03 - Print artikel



BARCELONA - Renger van der Zande heeft opnieuw zijn talent bewezen. Op het F1-circuit van Barcelona won de talentvolle Nederlander de tweede race van het weekend in de Formule 3 EuroSeries. Bovendien betekende dit de eerste winst van zijn team Motopark Academy, dat dit jaar in de uitermate sterke competitie debuteert. Henkie Waldschmidt begon de race sterk maar eindigde uiteindelijk als zevende. Teamgenoot Van Dam kwam als zestiende over de streep.


De start van Van der Zande was niet optimaal en verloor de leiding aan Basil Shabaan. De voormalig A1GP-coureur, dit seizoen uitkomend voor het team waar de Nederlander de afgelopen twee seizoenen voor reed, verremde zich waardoor Van der Zande de leiding in handen kreeg. Vervolgens zette de Nijmegenaar zich schrap en noteerde de ene goede rondetijd na de andere en kwam vervolgens nooit meer in gevaar. Alexander Sims eindigde als tweede, op ruim vier seconden achterstand. Shabaan pakte zijn eerste podium uit zijn carrière met de derde stek.

Henkie Waldschmidt reed in de openingsfase op een vijfde plaats rond en viel Christian Vietoris op de vierde plaats aan. De Hagenaar kwam echter niet voorbij aan de Duitser en kwam daardoor zelf onder druk te staan van kampioenschapleider Jules Bianchi en Master of F3 Valtteri Bottas. Beiden passeerden de coureur van SG Formula, waardoor hij als zevende over de streep kwam.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=18359
pi_73482015
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_73483146
quote:
Goed bezig die Giedo! Barwa Addax zou een prachtig team zijn om mee te racen, zeker titelkandidaatwaardig.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_74810834
Van der Garde stapt over naar Barwa Addax GP2-team Tell-a-Friend print nieuwsartikel


--------------------------------------------------------------------------------
Home > Nieuws > Formule1 nieuws - Datum: 18-nov-2009 11:14

Autocoureur Guido van der Garde (foto) zal in zijn tweede GP2-seizoen uitkomen voor Barwa Addax. De 24-jarige Nederland maakt de overstap van het Engelse iSport International naar het Spaanse team.

Het afgelopen jaar eindigde succesvol voor de debutant. Van der Garde kende een moeizaam begin van het seizoen maar kwam langzaam maar zeker beter in vorm en schreef in de tweede helft van het jaar enkele races op zijn naam. Bij zijn nieuwe team hoopt de ex-wereldkampioen karting en World Series by Renault-kampioen een gooi te kunnen doen naar de GP2-titel, zo vertelt hij tegen De Telegraaf. ‘Het wordt een cruciaal jaar waarin alles erop gericht is om kampioen te worden. Voor minder gaan we niet’, aldus Van der Garde die op het circuit van Jerez al testte voor zijn nieuwe team en daar een uitstekende indruk achter liet door de snelste rondetijd te noteren. ‘De samenwerking met het team verliep meteen goed.’

Barwa Addax is de oude renstal van voormalig Formule1-coureur Adrian Campos, die in 2008 het team verkocht. Met het beschikbare geld zette Campos het nieuwe Campos Racing-team op, dat in 2010 zal debuteren in de Formule1. (MR)
http://www.sportweek.nl/f(...)Barwa_Addax_GP2-team
pi_74897992
Mooi voor Vd Garde! Hopelijk kan hij de verwachtingen waarmaken.

Hopen dat Vd Zande mooie dingen gaat laten zien in Macau dit weekend.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_74991824
Ik heb Van Amersfoort Racing(Duits F3 team) een mail gestuurd met een paar vragen.
-Waarom zij nooit bij grote F3 wedstrijden als de Masters en Macao zijn.
-Of er promotie voor het team inzit na al die behaalde titels in de ATS F3.
De heer Van Amersfoort heeft hier redelijk uitvoerig op gereageerd! Super tof van hem! Hier staan een aantal zaken die mij nog niet bekend waren. Daarom leuk om ook hier te plaatsen.

Hallo Alex,

Wat een interesse :-))

Bedankt voor je felicitaties, we hebben een heel goed seizoen achter de rug ja.
Hopen dat het komend jaar het weer zo loopt!

De vragen die je stelt zijn voor mij simpel te beantwoorden en geven je hopelijk een beetje beeld van het politieke spectrum in de autosport en met name in de F3. Het kost wel een flink aantal woorden )


In 1998 zijn we ook al eens kampioen in de F3 geweest. Destijds met de Belg Bas Leinders, die overigens toen vergezeld werd door Christian Albers.

Destijds was het nog het officiële Duitse F3 kampioenschap. Dit kampioenschap is anno 2003 opgegaan in de toen nieuwe
Euroseries, een combinatie van het Duitse en Franse kampioenschap.
Eind 2002 stond ons team er door vele gebeurtenissen slecht voor, waarop ik besloot te stoppen (tijdelijk) met F3 en ons te richten op het nieuwe Nederlandse Formule Renault kampioenschap. De rijders toen Giedo van der Garde en Junior Strous brachten ons in 2003 behoorlijk wat succes, waarop we besloten ons eventjes hierop te richten.


In 2003 en verder hebben we gezien dat de nieuwe Euroseries een groot en zwaar bevochten kampioenschap aan het worden was. Dit soort ontwikkelingen brengen in de autosport altijd een kostenspiraal met zich.

Een instap in de Euroseries ging en gaat nog steeds gepaard met grote kosten.
Aangezien wij echter een klein team zijn en financieel gewin in onze regionen van de sport betrekkelijk klein zijn (als ze er al zijn) is er gewoon geen geld zo'n sprong te maken.

En als je hem toch maakt loop je m.i. grote financiële risico's.
Deze risico's wil ik niet alleen dragen en partners in de F3 zoals bijvoorbeeld een Michiel Mol, Michel Perridon en consorten zijn niet te vinden, want die zoeken alleen de 'glamour' van de Formule 1.

Overigens mijn grootste frustratie; tussen 2001 en 2007 is er vanuit Nederland zoveel geld in de F1 verdwenen, dat wil je niet weten.

Een paar procentjes van al dat geld had ons veel kunnen helpen en waarschijnlijk een grotere kans gebracht op een nieuwe Nederlander in de F1, maar ach :-((


Hoe het ook zij, anno 2005 was er inmiddels een nieuw Duits kampioenschap opgericht door oude F3 collega's en in 2005 hebben we besloten om weer in de F3 te gaan, omdat de nieuwe Cup een veel lager kostenplaatje heeft.

Populair gezegd het is de tweede divisie oftewel een goedkopere variant van de F3.
Om kosten te sparen is in de Cup (eerste Recaro- en later ATS F3 Cup) besloten om met een generatie oudere auto's te rijden.

Onze huidige auto's zijn dus van de generatie 2005/6/7 terwijl er in de Euroseries met de generatie 2008/9 gereden wordt.


Nu is het zo, dat de Euroseries en de Masters en Macau gereden worden volgens het FIA F3 reglement en de FIA alleen F3's kent van de laatste generatie. Ergo we mogen simpelweg niet met onze auto's meedoen aan deze races.

Om alleen auto's te kopen voor deze wedstrijden is simpelweg te duur.
Sportief gezien willen we graag.

We richten ons dus volledig op rijders die F3 willen leren rijden tegen een redelijke prijs. En omdat de concurrentie lang niet zo groot is als in de Euroseries heb je eerder succes en dat is wel zo leuk.

Laurens Vanthoor heeft bij ons F3 leren rijden en gaat nu de Euroseries in en kan, getuige zijn Macau prestaties, daar gelijk voorin meerijden.


Een stapje hoger in de autosport is uiteindelijk dus altijd gevaarlijk en een financieel risico.
Dat geldt zoals geschreven voor Euroseries, maar ook voor World Series 3.5.
De Formula Master is in mijn ogen geen alternatief, want dat vind ik echt een klasse waar niemand iets mee opschiet.
Een bedenksel van een Italiaanse meneer die er geld mee wilde verdienen, maar het lijkt te mislukken want teams als JD en Jenzer overwegen sterk te stoppen.


GP3 is wel een klasse die onze interesse heeft, maar...................daar gaan we weer, de eerste investering is al zo'n 6 ton, dus met dat soort investeringen heb je gewoon sterke financiële partners nodig, die eveneens risico willen lopen.

Helaas ken ik ze niet hier in Nederland en zijn de bekende F1 heren uit Nederland inmiddels uitgespeeld.

Jij misschien ) ?????????


Frits van Amersfoort
pi_75016359
Wat leuk, zo'n lang antwoord!

Wel triest om te lezen hoe het gaat...
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  maandag 14 december 2009 @ 23:23:40 #84
184465 Migue
Sensuele man
pi_75634660
Valt mij een beetje tegen dat er nog niemand iets over Renger van der Zande gepost heeft, over zijn succesvolle Formula 2-test.
Ik hoop dat hij volgend jaar daar gaat racen, zou mooi zijn als hij met Vasili kan vechten om de titel.
pi_78769460
quote:
Op maandag 14 december 2009 23:23 schreef Migue het volgende:
Valt mij een beetje tegen dat er nog niemand iets over Renger van der Zande gepost heeft, over zijn succesvolle Formula 2-test.
Ik hoop dat hij volgend jaar daar gaat racen, zou mooi zijn als hij met Vasili kan vechten om de titel.

Er is zeker nieuws omtrent hem. Wel jammer dat hij de stap naar de F2 niet heeft weten te maken. Het is GP3 geworden, wat eigenlijk een formule 3 klasse is. Hij rijdt wel voor een absoluut topteam: Mucke.
Ook Nigel Melker rijdt voor dit team. Schijnt een behoorlijk talentvolle landgenoot te zijn.

GP3: Rossi en Gutierrez snel op eerste testdagVandaag ging in Paul Ricard de eerste testdag door voor de nieuwe GP3 Series. Alexander Rossi en Esteban Gutierrez waren er de snelsten in respectievelijk de ochtend- en namiddagsessie.Advertentie

De Nederlanders Nigel Melker en Renger van der Zande deden het alles behalve slecht. Melker was ’s ochtends goed voor de negende en in de namiddag achtste tijd, terwijl Renger van der Zande een vierde tijd liet optekenen tijdens de ochtendsessie en een elfde tijdens de namiddag.

Ook morgen wordt er in Paul Ricard een hele dag getest. Autosportnieuws.be zet de tijden van de dag op een rij.

Tijden ochtendsessie:
1. Alexander Rossi - 1:22.188
2. Max Chilton - 1:22.206
3. Michael Christensen - 1:22.345
4. Renger van der Zande - 1:22.920
5. Kazimieras Vasiliauskas - 1:23.137
6. Luca Foresti - 1:23.673
7. Leonardo Cordeiro - 1:23.690
8. Pal Varhaug - 1:23.934
9. Nigel Melker - 1:23.958
10. Simon Trummer - 1:24.068

Tijden namiddagsessie:
1. Esteban Gutierrez - 1:20.949
2. Michael Christensen - 1:20.986
3. Pablo Sanchez Lopez - 1:21.283
4. Kazimieras Vasiliauskas - 1:21.402
5. Robert Wickens - 1:21.644
6. Max Chilton - 1:21.761
7. Alexander Rossi - 1:21.818
8. Nigel Melker - 1:21.868
9. Pal Varhaug - 1:21.994
10. Luca Foresti - 1:22.021
  zaterdag 6 maart 2010 @ 14:45:16 #86
184465 Migue
Sensuele man
pi_78814431
GP3 is denk ik toch ook wel een goede tweede keuze. Daar zijn de ogen dit jaar toch ook wel op gericht, en ik ben heel erg onder de indruk van de namen die deze week getest hebben. Maar het is natuurlijk nog maar een test, het zal wel minder indrukwekkend worden als de stoeltjes verdeeld worden voor het eerste seizoen, denk niet dat van der Zande daar tussen zal zitten.
pi_78816288
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 14:45 schreef Migue het volgende:
GP3 is denk ik toch ook wel een goede tweede keuze. Daar zijn de ogen dit jaar toch ook wel op gericht, en ik ben heel erg onder de indruk van de namen die deze week getest hebben. Maar het is natuurlijk nog maar een test, het zal wel minder indrukwekkend worden als de stoeltjes verdeeld worden voor het eerste seizoen, denk niet dat van der Zande daar tussen zal zitten.

Jazeker wel. Hij rijdt voor Mucke in de GP3. Melker en Van der Zande zijn dus teamgenoten.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 16:34:24 #88
184465 Migue
Sensuele man
pi_78817771
Ah ja sorry, ik had niet door dat hij ook een contract voor het raceseizoen had. De meeste rijders die getest hebben deze week hadden dat namelijk niet, vooral de ervaren rijders waar ik van der Zande ook onder schaar. Goed nieuws dan, dat gaat wel wat worden denk ik.
pi_78818015
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 16:34 schreef Migue het volgende:
Ah ja sorry, ik had niet door dat hij ook een contract voor het raceseizoen had. De meeste rijders die getest hebben deze week hadden dat namelijk niet, vooral de ervaren rijders waar ik van der Zande ook onder schaar. Goed nieuws dan, dat gaat wel wat worden denk ik.

Renger heeft ambities en eens een aansprekende titel pakken is dan wel een keer noodzakelijk. Volgens mij heeft hij nog geen enkel aansprekend kampioenschap op zn naam weten te schrijven.
pi_78821936
Ik snap eigenlijk niet dat coureurs van het niveau Renger v/d Zande en Yelmer Buurman zich niet gaan richten op toerwagens of GT's. Daar is voor hun veel meer toekomst. F1 gaan te toch niet halen.
pi_79011552
En ik heb nog een rijtje (uit AMS, er zijn vast dingen dubbel):

- Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2)
- Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series)
- Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing, IndyCars)
- Giedo van der Garde (GP2, Main Series)
- Renger van der Zande (Brits Formule 3, GP3)
- Henki Waldsmidt (Formule Nippon)
- Jeroen Bleekemolen (Porsche Super Cup, American Le Mans Series)
- Nyck de Vries (young driver @ McLaren, Super KF serie)
- Max Verstappen (zoon van Jos, karting: WSK Euro Series)
- Nigel Melker (GP3, Mucke)
- Yelmer Buurman (SuperLeague, AC Milan)
- Kelvin Snoeks (F2 (MotorSportVision)
- Tom Coronel (WTCC, Seat) en 24 uur Le Mans, Spyker)
- Paul Meijer (?)
- Chris van der Drift (?)
- Junior Strous (Indy Lights, paar IndyCars, HVM)
- Carlo van Dam (?)
- Nicky Pastorelli (GT1) verouderde site
- Peter Kox (GT1) verouderde site
- Mike Hezemans (GT1) verouderde site

Staat alleen Carlo van Dam niet bij Nu wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sally op 11-03-2010 14:03:45 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79012273
Waldsmidt gaat volgens mij geen Formule Nippon doen. Hij staat in ieder geval niet op de entrylist.
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:40:38 #94
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_79013143
Las vanmorgen in de krant dat Junior Strous IRL gaat doen. Dus niet de lights
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_79013319
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:40 schreef IkWilbert het volgende:
Las vanmorgen in de krant dat Junior Strous IRL gaat doen. Dus niet de lights
Check
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79013412
tvp
pi_79013634
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:06 schreef Sally het volgende:
En ik heb nog een rijtje (uit AMS, er zijn vast dingen dubbel):

<knip>

Staat alleen Carlo van Dam niet bij
Carlo van Dam (?)

reed vorig jaar F3 Euroseries, Asian Le Mans Series en SuperLeague. Dit jaar nog onbekend.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 maart 2010 @ 13:52:37 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79013723
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:40 schreef IkWilbert het volgende:
Las vanmorgen in de krant dat Junior Strous IRL gaat doen. Dus niet de lights
Heb je het toch niet goed gelezen:
quote:
We will start him in a (Firestone Indy) Lights car and plan to do some testing with him in the big car at some point this season also. I have no doubt that with continued development he will be in an IZOD IndyCar Series car in the future.
Bron: http://www.hvm-racing.com/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79013752
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:40 schreef IkWilbert het volgende:
Las vanmorgen in de krant dat Junior Strous IRL gaat doen. Dus niet de lights
Volgens zijn eigen twitter van gisteren wordt het Indy Lights met een optie op enkele IRL races. Dus die krant heeft het niet helemaal juist. En is ook al bevestigd op diverse websites.

Edit:PSM was me voor.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_79013826
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:53 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Volgens zijn eigen twitter van gisteren wordt het Indy Lights met een optie op enkele IRL races. Dus die krant heeft het niet helemaal juist. En is ook al bevestigd op diverse websites.

Edit:PSM was me voor.
Aaah, kijk.

Ga het weer aanpassen

Edit: done, net als Carlootje.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79013922
Peter Kox, MIke Hezemans en Nicky Pastorelli gaan deelnemen aan het WK FIA GT1.
pi_79013939
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:40 schreef IkWilbert het volgende:
Las vanmorgen in de krant dat Junior Strous IRL gaat doen. Dus niet de lights

Wel de lights met wat testwerk voor de grote broer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')